• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Pyrone89 schreef op donderdag 13 september 2012 @ 14:03:
[...]

Wat jij mierenneuken noemt vind ik waar krijgen voor je geld.

Als Apple fatsoenlijk doet met betrekking tot hun prijzen (zie ook weer wat voor geld ze rekenen voor die adapter) dan is er weinig aan de hand. Als je echter de hoofdprijs gaat vragen lig je onder het vergrootglas.

Een beetje tegengewicht tegen alle ophemelende reacties is daarom wel gepast.
Heeft bij sommigen hier gewoon geen zin heb ik sinds gisteren ondervonden. Kijk bijvoorbeeld naar het filmpje net over het vallen van een S2 vs 4S. Duidelijk wint de S2, maar daar wordt dan gewoon niet op gereageerd. Je kunt niet discussiëren met mensen die selectief reageren op argumenten.

HDMI streamen is raar want je hebt Airplay, iets wat niet werkt voor 1080P MKV files zonder haperen, maar daar wordt dan verder ook niet op gereageerd.

Daarom is deze discussie zinloos. Dat geldt andersom natuurlijk evengoed in het Android forum :)
bram1984 schreef op donderdag 13 september 2012 @ 14:02:
[...]

Ja, en hoe duur is de 5? Juist ja, € 679,-.
En waarom ook niet? Als mensen al 599 uit willen geven dan gaan ze die 80 euro verschil ook wel besteden. Apple is natuurlijk niet gek :)

[ Voor 13% gewijzigd door Aghanim op 13-09-2012 14:06 ]

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

[...]

Als Apple fatsoenlijk doet met betrekking tot hun prijzen (zie ook weer wat voor geld ze rekenen voor die adapter) dan is er weinig aan de hand. Als je echter de hoofdprijs gaat vragen lig je onder het vergrootglas.

Het mooie van Apple is, juist omdat zij de hoofdprijs ervoor vragen, kun je uiterste perfectie in het design verwachten.

Nu overdrijf ik wel wat, maar als je een Galaxy SIII tegenover een iPhone 5 zet, dan zie je toch duidelijk verschil?

En dat terwijl het verschil in prijs net €150,- euro is.

Edit: Bedankt @RobbieB, dit topic heeft mij in de afgelopen 2 dagen méér dan 100 reacties opgeleverd.
Goed voor mijn postcount. :Y)

[ Voor 8% gewijzigd door iApp op 13-09-2012 14:06 ]

An  a day keeps the doctor away.

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2012 @ 14:04:
[...]

PBP zegt ik vond de iphone 4s ook al duurzat. Daar comment ik op en hij wordt 659 please opletten ;)
Je zegt toch echt dat de vorige iPhones OOK € 599,- waren bij de introductie. Aangezien het hier over de 5 gaat, kunnen we dus uit je post opmaken dat jij denkt dat de 5 OOK € 599,- kost.

• marhalm
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 11:59
Tom schreef op donderdag 13 september 2012 @ 00:55:
Over de iOS/Android/Windows discussie... wat mij betreft loopt Apple nog steeds voorop en ligt de lat hoger dan concurrenten die teveel focussen op één vlak (of hardware, of software of geen visie om tot een goed platform te komen).

Ik heb hier alles van Apple en het werkt perfect. Er zijn nooit problemen mee (zowel hardware als software niet). Ik betaal er wel meer voor dan bij de concurrentie, maar het is heerlijk om apparatuur te kunnen gebruiken zonder te moeten 'klooien'. De integratie onderling is ook super. Bij die discussies merk ik dat anderen dat vaak moeilijk voor kunnen stellen, is denk ik iets wat je moet ervaren.
Nadeel is wel dat je volgens de Apple manier moet werken. Daar had ik in het begin ook wat moeite mee, je moet een stukje controle uit handen geven.

Concurrenten lijken spul te snel in de winkel te leggen. Windows Phone heeft misschien live-tiles, het onderliggende OS (gebaseerd op Windows CE) was een opgepoetst lijk... men had simpelweg meer tijd nodig. Daardoor kunnen de huidige Windows Phones fluiten naar ondersteuning. Te snel in de winkel, maar men moest wel want ze hadden de boot eigenlijk al gemist. Android... wat mij betreft te vergelijken met Linux... je kan er alles mee, maar in de praktijk is het 'net niet'. Paar maanden terug hadden we dezelfde discussie op de zaak. Ik vroeg aan twee Android-fans (beide technisch onderlegd, het hadden Tweakers kunnen zijn) of ze konden beeldbellen met elkaar. Dat was allemaal geen probleem, natuurlijk kon Android dat. En over 3G want dat stomme Apple kon dat niet eens, zou niet volgens Steve mogen. Dus ik vroeg ze om het te laten zien. Na een kwartier klooien hadden ze nog geen verbinding (ook niet over Wifi). Er is vast een verklaring voor. Ik pak m'n iPhone en Facetime naar een andere collega. Na vijf seconden verbinding. Daarom koop ik Apple.

Maar dat is mijn persoonlijke mening/ervaring. Mensen die willen tweaken en het niet erg vinden om custom roms te installeren zijn beter af met Android. Mensen die gek zijn op Microsoft (why? volgens mij is alles achterhaald van ze.. los van de schilletjes waar ze nu druk mee bezig zijn) kopen Windows Phone :)
Dit is niet als flame bedoeld en vat het svp ook niet zo op, maar je trapt in een 'Apple fanboy-valkuil' zoals helaas heel erg veel Applefans doen. Bij Android HOEF je niet met custom roms te werken. Zoals jij het brengt lijkt het op de volgende drie keuzes: 1: Apple, voor als iets moet werken, 2: Android voor als je wilt putsen met custom roms en 3: Windows Phone als je MS-fan bent. Dit is natuurlijk klinkklare bullshit. Android werkt out-of-the-box minstens zo goed als iOS, en ik heb ervaring met beide. Houd dus alsjeblieft eens op met dat bullshit argument want dat is echt helemaal nergens op gebaseerd.

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:53

PBP

[...]

Als Apple fatsoenlijk doet met betrekking tot hun prijzen (zie ook weer wat voor geld ze rekenen voor die adapter) dan is er weinig aan de hand. Als je echter de hoofdprijs gaat vragen lig je onder het vergrootglas. Vooral dat ze dan ook nog eens dit jaar de prijzen nog verder verhogen ipv eindelijk eens fatsoeneren is de druppel.

Tuurlijk je mag best kritiek hebben op Apple en ik ben ook zeker niet te spreken over de prijs. En de prijzen van kabeltjes/adapters/oordopjes is altijd belachelijk geweest bij Apple. Overigens ook bij Sony en bepaalde andere merken en ik dus voor dat soort dingen een goedkoper alternatief van ebay/dx haal.

Word alleen een beetje moe van andere dingen die je er altijd bij haalt en dan gelijk over alles loopt te zeiken.
Wel €40 hele euro's eraf voor een jaar oud toestel!
Heb je net genoeg geld om de nieuwe kabel + adapter te kopen die in China voor 5 cent worden gemaakt maar hier samen voor €40 worden verkocht.

Zullen ongetwijfeld ook weer een patent hebben op het ontwerp en iedereen suen die het aandurft de kabel voor fatsoenlijke prijzen te verkopen.

• bram1984
Aghanim schreef op donderdag 13 september 2012 @ 14:05:
[...]

Heeft bij sommigen hier gewoon geen zin heb ik sinds gisteren ondervonden. Kijk bijvoorbeeld naar het filmpje net over het vallen van een S2 vs 4S. Duidelijk wint de S2, maar daar wordt dan gewoon niet op gereageerd. Je kunt niet discussiëren met mensen die selectief reageren op argumenten.

HDMI streamen is raar want je hebt Airplay, iets wat niet werkt voor 1080P MKV files zonder haperen, maar daar wordt dan verder ook niet op gereageerd.

Daarom is deze discussie zinloos. Dat geldt andersom natuurlijk evengoed in het Android forum :)

[...]

En waarom ook niet? Als mensen al 599 uit willen geven dan gaan ze die 80 euro verschil ook wel besteden. Apple is natuurlijk niet gek :)
*knip*

Wat valt er te reageren dan? Natuurlijk gaat iets van glas sneller stuk dan iets van colaflessen plastic. Dat is toch logisch? Je bent in mijn optiek alleen nogal een n00b als je dit meeneemt in je overweging om een nieuw apparaat (maakt me niet uit wat voor apparaat het is) wel of niet aan te schaffen, tenzij je een bouwvakker bent die niet zuinig op z'n spullen is. Je kan 'm ook gewoon niet laten vallen (eureka!). Zo loopt mijn 4 contract nog tot november door en na 2 jaar ziet deze er op wat lichte krasjes na nog helemaal spic en span uit.

Het is niet de bedoeling om je mede-Gotters zo aan te spreken. Je kan ook inhoudelijk je punt maken.

[ Voor 4% gewijzigd door Hoedje op 13-09-2012 14:14 ]

• Nactive
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
bram1984 schreef op donderdag 13 september 2012 @ 14:11:
[...]

*knip*

Wat valt er te reageren dan? Natuurlijk gaat iets van glas sneller stuk dan iets van colaflessen plastic. Dat is toch logisch? Je bent in mijn optiek alleen nogal een n00b als je dit meeneemt in je overweging om een nieuw apparaat (maakt me niet uit wat voor apparaat het is) wel of niet aan te schaffen, tenzij je een bouwvakker bent die niet zuinig op z'n spullen is. Je kan 'm ook gewoon niet laten vallen (eureka!). Zo loopt mijn 4 contract nog tot november door en na 2 jaar ziet deze er op wat lichte krasjes na nog helemaal spic en span uit.
Als ik zie het aantal keer mijn GSM al is gevallen, kan ik maar beter geen iPhone kopen dan. Af en toe valt die gewoon is, en er is nog niets kapot aan. Als ik een iPhone zou hebben zou ik natuurlijk beter opletten, maar `je moet het maar niet laten vallen` is nogal een slecht argument voor een toestel dat de bedoeling is dat je constant bij u hebt, gebruikt.

[ Voor 1% gewijzigd door Hoedje op 13-09-2012 14:14 ]

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
HardCoreGamer schreef op donderdag 13 september 2012 @ 14:05:
[...]

Het mooie van Apple is, juist omdat zij de hoofdprijs ervoor vragen, kun je uiterste perfectie in het design verwachten.

Nu overdrijf ik wel wat, maar als je een Galaxy SIII tegenover een iPhone 5 zet, dan zie je toch duidelijk verschil?

En dat terwijl het verschil in prijs net €150,- euro is.

Edit: Bedankt @RobbieB, dit topic heeft mij in de afgelopen 2 dagen méér dan 100 reacties opgeleverd.
Goed voor mijn postcount. :Y)
Ja, de Galaxy kun je meerdere jaren mee doen, de iPhone alleen als je een dik hoesje gebruikt (weg design) zoals ik moet doen met mijn iPhone 4S of als je hem door een bizar toeval echt nooit in contact laat komen met de grond.

• Aghanim
  • Niet online
[...]

*knip*

Het gaat er mij om, dat ondanks bovenstaande, jij 100x beweert dat de bouwkwaliteit van de iPhone beter is. En je argument van 'gewoon niet laten vallen' is in theorie leuk, maar mensen laten nu eenmaal hun telefoon regelmatig vallen. Dat jij dat niet doet, chapeau, maar jij bent helaas niet representatief voor de gemiddelde gebruiker. Daarom is met jou discussiëren ook niet mogelijk. Zodra je het ergens niet mee eens bent moet je ook direct schelden en op de man spelen, dat snap ik ook niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Aghanim op 13-09-2012 14:15 ]

• marhalm
CyBeR schreef op donderdag 13 september 2012 @ 10:27:

Maar je kunt er geen video over doen, geen audio, geen serieel, etc. Dat kan een iPod connector allemaal wel. Met een USB-connector ben je gelimiteerd tot USB en opladen.
Via de micro-usb poort op mijn Galaxy S2 kan anders gewoon beeld en geluid hoor :)

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:29
Aghanim schreef op donderdag 13 september 2012 @ 14:14:
maar jij bent helaas niet wel representatief voor de gemiddelde apple gebruiker. Daarom is met jou discussiëren ook niet mogelijk.
:P
marhalm schreef op donderdag 13 september 2012 @ 14:14:
Via de micro-usb poort op mijn Galaxy S2 kan anders gewoon beeld en geluid hoor :)
Is al genoemd. Wordt, uiteraard, verder niet op in gegaan. Want is voordelig voor de concurrentie, dus next!

[ Voor 37% gewijzigd door Brad Pitt op 13-09-2012 14:17 ]

Nickname does not reflect reality

• Pyrone89
[...]

Het gaat er mij om, dat ondanks bovenstaande, jij 100x beweert dat de bouwkwaliteit van de iPhone beter is. En je argument van 'gewoon niet laten vallen' is in theorie leuk, maar mensen laten nu eenmaal hun telefoon regelmatig vallen. Dat jij dat niet doet, chapeau, maar jij bent helaas niet representatief voor de gemiddelde gebruiker. Daarom is met jou discussiëren ook niet mogelijk. Zodra je het ergens niet mee eens bent moet je ook direct schelden en op de man spelen, dat snap ik ook niet.
Helemaal mee eens.

Daarom heb ik een hoesje om mijn iPhone 4S waarmee ook in 1 klap het hele design argument weg is, dat zit immers verstopt onder een hoesje.

Het heeft dan ook geen enkel nut zo'n design te maken aangezien je het in de praktijk toch niet zo kunt gebruiken. Het is net als het bouwen van een auto die prachtig is, maar waar je vervolgens om elk onderdeeltje een dikke rubberen hoes moet doen omdat het zo breekbaar is.

Maak dan een mooi design wat zonder hoesje kan worden gebruikt, en dat is wat Android toestellen vaak als voordeel hebben: op puur design winnen ze het niet van de iPhone in mijn ogen, maar op design in de praktijk wel, omdat je in de praktijk om de iPhone nog een hoesje moet doen en de Android dus alsnog wint op het gebied van design.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:54
Pyrone89 schreef op donderdag 13 september 2012 @ 14:13:
[...]

Ja, de Galaxy kun je meerdere jaren mee doen, de iPhone alleen als je een dik hoesje gebruikt (weg design) zoals ik moet doen met mijn iPhone 4S of als je hem door een bizar toeval echt nooit in contact laat komen met de grond.
Je kan ook bij een iPhone 3g / 3gs / 4 / 4s / 5 gewoon een nieuwe cover + glass erop doen hoor voor een paar tientjes als die beschadigd is.

Hoesjes zijn echt bleh

• Pyrone89
Mektheb schreef op donderdag 13 september 2012 @ 14:19:
[...]

Je kan ook bij een iPhone 3g / 3gs / 4 / 4s / 5 gewoon een nieuwe cover + glass erop doen hoor voor een paar tientjes als die beschadigd is.

Hoesjes zijn echt bleh
Je bedoelt €200. Als je het voor een paar tientjes laat doen gaat Apple weer zeuren dat je garantie is vervallen als je met een ander probleem bij ze langs komt.

• Mektheb
Pyrone89 schreef op donderdag 13 september 2012 @ 14:20:
[...]

Je bedoelt €200. Als je het voor een paar tientjes laat doen gaat Apple weer zeuren dat je garantie is vervallen als je met een ander probleem bij ze langs komt.
Sorry maar een hele nieuwe binnenkant + trilfunctie + connector + knoppen + battery voor een 3g 3gs is 25euro.
En een Digitizer + Glass is nog geen 8 euro.

En ja natuurlijk doe je dit niet als je nog garantie heb :).
Maar als je het voor €200,00 euro laat doen ben je goed gek.

En wat moet er verder kapot gaan behalve je mainboard ?, er zit bar weinig in zo'n ding wat echt mis kan gaan.
En dan nog kan je zelfs losse parts voor je mainboard zo op ebay krijgen.

[ Voor 14% gewijzigd door Mektheb op 13-09-2012 14:22 ]

• Nactive
  • Niet online
Pyrone89 schreef op donderdag 13 september 2012 @ 14:20:
[...]

Voor de gemiddelde Apple gebruiker is 200€ een paar tientjes (flame post :P)

Ik betwijfel inderdaad ook dat eventjes `je scherm laten vervangen` je weinig zal kosten.

*edit*
Indien dit inderdaad 25 euro is en je bent je telefoon niet kwijt voor drie maand vind ik dit zeker wel chapeau van Aplle!

[ Voor 12% gewijzigd door Nactive op 13-09-2012 14:24 ]

• Pyrone89
Mektheb schreef op donderdag 13 september 2012 @ 14:22:
[...]

Sorry maar een hele nieuwe binnenkant + trilfunctie + connector + knoppen + battery voor een 3g 3gs is 25euro.
En een Digitizer + Glass is nog geen 8 euro.

En ja natuurlijk doe je dit niet als je nog garantie heb :).
Maar als je het voor €200,00 euro laat doen ben je goed gek.

En wat moet er verder kapot gaan behalve je mainboard ?, er zit bar weinig in zo'n ding wat echt mis kan gaan.
En dan nog kan je zelfs losse parts voor je mainboard zo op ebay krijgen.
Kun je mij even linken naar de winkel die dit doet? Ben heel benieuwd namelijk.

En aub niet aankomen met zelfbouw, want daarvoor koop je geen iPhone. Als ik zelf wil bouwen moest je toch een Android kopen ;) ?

En aangezien je 2 jaar garantie hebt en het dus best aannemelijk is dat het binnen die 2 jaar gebeurt zal ik het toch echt moeten doen terwijl de garantie loopt of toch de €200 van Apple betalen...

[ Voor 11% gewijzigd door Pyrone89 op 13-09-2012 14:25 ]

• Mektheb
Nactive schreef op donderdag 13 september 2012 @ 14:22:
[...]

Voor de gemiddelde Apple gebruiker is 200€ een paar tientjes (flame post :P)

Ik betwijfel inderdaad ook dat eventjes `je scherm laten vervangen` je weinig zal kosten.
Black LCD Display Screen+Glass Touch Digitizer Assembly for IPhone 4S
25,95 dollar.

Zo duur is dat nu ook weer niet, en ja natuurlijk is je LCD paneel etc duurder..
Maar de voorkant het glas en digitizer kost echt geen drol, de vraag is alleen of je het zelf kan doen of moet laten doen.
En batterij voor een iPhone 3gs / 3g original kost 15,00 euro.
Pyrone89 schreef op donderdag 13 september 2012 @ 14:24:
[...]

Kun je mij even linken naar de winkel die dit doet? Ben heel benieuwd namelijk.

En aub niet aankomen met zelfbouw, want daarvoor koop je geen iPhone. Als ik zelf wil bouwen moest je toch een Android kopen ;) ?
Wat en kul argument, dus omdat een winkel het moet doen betekend het dat het niet kan ?.
Sorry maar een S3 het scherm vervangen is net zo ingewikkeld als bij een iPhone 4s, en duurt beide even lang.
Heeft niets met zelfbouw te maken, een S3 maak je ook niet zelf.
Ik heb het er over dat het Design er inderdaad toe doet en dat dat inderdaad kapot kan gaan en krassen veroorzaken zonder hoes, maar dat echt niet de wereld kost om te fixen.
En aangezien je 2 jaar garantie hebt en het dus best aannemelijk is dat het binnen die 2 jaar gebeurt zal ik het toch echt moeten doen terwijl de garantie loopt of toch de €200 van Apple betalen...
Dat is dus niet helemaal waar, want als je hem laat vallen is het geen garantie :).
Dus doen ze het voor €200,00 euro en dan geven mensen liever 50euro uit om het te laten doen door een 3e.
En ja dan gaat je garantie van je andere parts ook weg, maar daar gaat bijna niets mis mee..
behalve zoals je al zei de cosmetische schade.

Ik snap je punt wel hoor, maar je maakt het wel heel erg overdreven, een nieuw paneel + gorilla glas en lcd van een S2 koste ook €180,00 euro bij een 3e,dus het is niet alleen duur als het via "winkel" moet.

edit : een "winkel"
http://www.modmybox.nl/ap....4.scherm.reparatie-p-615

[ Voor 59% gewijzigd door Mektheb op 13-09-2012 14:33 ]

• marhalm
NotSoSteady schreef op donderdag 13 september 2012 @ 11:24:
Ik vraag me ook af waarom Apple nog steeds denkt dat mensen niks om specificaties geven, het is toch duidelijk dat dit toestel gewoon op sommige punten minder is dan de concurrentie. Die A6-processor is waarschijnlijk weer een opgevoerde dual-core, waarom ons niet een keer versteld laten staan, in plaats van de evoluties uit te brengen. Verder kan Apple wel net doen of dit een compleet nieuw ontwerp is, maar iedereen ziet toch dat dit een dunnere en langere iPhone 4S is?
Natuurlijk is de iPhone 5 een prima telefoon en ziet er mooi uit. Het is imho niet de mooiste telefoon, maar behoort wel tot de mooiere. Qua prijs/kwaliteit is deze telefoon niet erg interessant, als je daar om geeft. Als de prijs van een smartphone er niet toe doet en je wilt een Apple, dan is deze telefoon natuurlijk wel tof. Dat grotere scherm was echt brood en broodnodig, alhoewel ik de verhoudingen wel wat vreemd vind. Ik vind hem niet 'kloppen'. Te lang en de bezel aan de boven en onderkant is me veel te groot. Ik had dan liever een 4/4S-formaat gezien met hetzelfde scherm. Op zich moet dat kunnen dunkt me de Galaxy S/Notes hebben erg kleine bezels dus dat moet Apple dan ook zeker kunnen lukken.

Dat de update dit keer weer niet zo groot is, is wel logisch. Hoeveel ECHTE innovatie is er nu op smartphonegebied? Die zal van superkrachtige batterijen moeten komen en van betalen via je telefoon en zover is het nu nog niet. Ik had echter van Apple wel verwacht dat ze eens iets zouden doen aan het jaren oude uiterlijk van iOS, bijvoorbeeld door een homepage te kunnen wijden aan een fullscreen agenda, dat zou heerlijk zijn. Qua dat soort functionaliteit loopt Apple achter en ik denk dat veel mensen stiekem hadden gehoopt dat Apple zich met dat soort dingen bezig zou houden :)

• sbmuc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:27
[...]

[mbr]*knip*[/]

[mbr]Het is niet de bedoeling om je mede-Gotters zo aan te spreken. Je kan ook inhoudelijk je punt maken.[/]
Jij gebruikt ook nooit een gordel in de auto? Accidents happen...
Een smartphone kan gewoon een keertje vallen, mijn iphone 4 is ook wel eens gevallen. Nog geen krassen oid, maar het is gewoon een gebruiksobject en ligt overal en nergens, ongelukjes gebeuren gewoon soms.
Ik heb al bij twee verschilllende collega's meegemaakt dat ze uit de auto stapte en de iphone uit de broekzak viel en glas kapot. Laten repareren is gewoon iets van 100 euro.. Dus als de concurent een smartphone heeft die hetzelfde kan en een stuk steviger is dan kan ik me prima voorstellen dat dit iets is wat je mee neemt in je overweging.

• Aghanim
  • Niet online
sbmuc schreef op donderdag 13 september 2012 @ 14:29:
[...]

Een smartphone kan gewoon een keertje vallen, mijn iphone 4 is ook wel eens gevallen. Nog geen krassen oid, maar het is gewoon een gebruiksobject en ligt overal en nergens, ongelukjes gebeuren gewoon soms.
Ik heb al bij twee verschilllende collega's meegemaakt dat ze uit de auto stapte en de iphone uit de broekzak viel en glas kapot. Laten repareren is gewoon iets van 100 euro.. Dus als de concurent een smartphone heeft die hetzelfde kan en een stuk steviger is dan kan ik me prima voorstellen dat dit iets is wat je mee neemt in je overweging.
Dankjewel :)

• bram1984
Nactive schreef op donderdag 13 september 2012 @ 14:13:
[...]

Als ik zie het aantal keer mijn GSM al is gevallen, kan ik maar beter geen iPhone kopen dan. Af en toe valt die gewoon is, en er is nog niets kapot aan. Als ik een iPhone zou hebben zou ik natuurlijk beter opletten, maar `je moet het maar niet laten vallen` is nogal een slecht argument voor een toestel dat de bedoeling is dat je constant bij u hebt, gebruikt.
Niet verstandig dan nee, tenzij je er een bumper omheen doet.
[...]

Schelden en op de man spelen? Goed, je weet meer dan ik.

En ja, de bouwkwaliteit is ook beter. Bouwkwaliteit heeft ook geen fuck te maken met of iets sneller kapot gaat bij een handeling waarvoor het object niet is gemaakt. Dus omdat de SIII in een oven sneller smelt, is de bouwkwaliteit minder? Moet ik het nu echt wéér gaan uitleggen? Serieus?

Tuurlijk laten mensen hun telefoon wel eens vallen, net als dat er andere dingen mis kunnen gaan. Als je echt clumsy bent en je wil geen bumper om je iPhone heen, dan is dat jammer voor je.

• Pyrone89
sbmuc schreef op donderdag 13 september 2012 @ 14:29:
[...]

bram1984 schreef op donderdag 13 september 2012 @ 14:33:
[...]

Niet verstandig dan nee, tenzij je er een bumper omheen doet.

[...]

Schelden en op de man spelen? Goed, je weet meer dan ik.

En ja, de bouwkwaliteit is ook beter. Bouwkwaliteit heeft ook geen fuck te maken met of iets sneller kapot gaat bij een handeling waarvoor het object niet is gemaakt. Dus omdat de SIII in een oven sneller smelt, is de bouwkwaliteit minder? Moet ik het nu echt wéér gaan uitleggen? Serieus?

Tuurlijk laten mensen hun telefoon wel eens vallen, net als dat er andere dingen mis kunnen gaan. Als je echt clumsy bent en je wil geen bumper om je iPhone heen, dan is dat jammer voor je.
Het is nu eenmaal een belangrijk aspect om in de praktijk mee rekening te houden. Een telefoon belandt niet per ongeluk in een oven, hij valt wel per ongeluk van je nachtkastje of uit je handen.

Net zoals het in theorie zo is dat een Apple apparaat vaak veel minder hardware heeft dan non-Apple maar dat ze daar toch veel meer performance uit weten te trekken.

Zoals ik laat zien: het 'praktijk' argument geldt niet alleen wanneer het 1 van de 2 kampen uit komt. Je moet niet selectief alleen ernaar kijken als het in het voordeel van Apple is en het negeren wanneer het niet in hun voordeel is.

[ Voor 30% gewijzigd door Pyrone89 op 13-09-2012 14:36 ]

• marhalm
HardCoreGamer schreef op donderdag 13 september 2012 @ 13:58:
[...]

Daarom hebben ze Airplay uitgevonden.
Al je tv series draadloos naar je Apple TV streamen. ;)

En het mooiste, het kost een kleine €99,-.
HDMI-kabel bij Dealextreme kost 12 dollar.
bram1984 schreef op donderdag 13 september 2012 @ 14:01:
[...]

Voor de duidelijkheid: ik gebruik geen Airplay, ik geef slechts de reden op waarom er geen HDMI op zit. Ik zet al mijn shit op mijn MP in 1080p met DTS geluid. Vind ik persoonlijk mooier en makkelijker.

[...]

Ik wel, maar geen Airplay. Maar die serie zet je dan eerst op je telefoon of hoe werkt dat? Of stream je deze vanaf internet. Ik vind het niet echt makkelijk klinken. Hele kabel door je huiskamer heen iedere keer, geen surround geluid waarschijnlijk.
Gewoon kabeltje in je telefoon, in TV stoppen en streamen. Hij streamt dan het beeld van je telefoon, alleen bij video worden sommige elementen niet meegenomen naar je TV-beeld, zoals bijvoorbeeld een bedieningsmenu. Volgens mij heeft HDMI-out ook gewoon dolby etc, maar weet t niet zeker.

Overigens heeft de iPhone 4 toch ook gewoon HMDMI-out?

[ Voor 59% gewijzigd door marhalm op 13-09-2012 14:46 ]

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

marhalm schreef op donderdag 13 september 2012 @ 14:41:
[...]

Maar met een Apple TV kun je meer doen dan alleen het beeld van je iPad weergeven.
Tevens, HDMI kabel = €12,- + Apple AV Adapter €39,- = €51,- euro vergeleken de €99,- euro die je betaald voor de Apple TV.

Verwijderd

32 GB = 600 dollar

64 GB = 800 dollar

telefoon hetzelfde dus waar komt dat idiote enorme prijsverschil vandaan ?

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:29
Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2012 @ 14:44:
telefoon hetzelfde dus waar komt dat idiote enorme prijsverschil vandaan ?
Daar komt die 600 miljard vandaan hè.

Nickname does not reflect reality

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
wat denk je van de Dollar die het goed doet.

Verwijderd

Brad Pitt schreef op donderdag 13 september 2012 @ 14:45:
[...]

Daar komt die 600 miljard vandaan hè.
Inderdaad je vindt het toch niet erg dat ik daar even niet aan meewerk he |:(

• Pyrone89
Repi3 schreef op donderdag 13 september 2012 @ 14:45:
wat denk je van de Dollar die het goed doet.
Volgens mij doet de euro het nog altijd veel beter dan de dollar, zelfs nu.

Verwijderd

Pyrone89 schreef op donderdag 13 september 2012 @ 14:46:
[...]

Volgens mij doet de euro het nog altijd veel beter dan de dollar, zelfs nu.
FOUT !!!

nano

149.00 dollar

160 Euro

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2012 @ 14:47:
[...]

FOUT !!!

nano

149.00 dollar

160 Euro
get it, you did not

• Pyrone89
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Moest er hartelijk om lachen.

[ Voor 7% gewijzigd door Pyrone89 op 13-09-2012 14:49 ]

Verwijderd

Als ik me wil laten bestelen heb ik daar de firma Apple niet voor nodig

• Nactive
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2012 @ 14:47:
[...]

FOUT !!!

nano

149.00 dollar

160 Euro
Wat dus onlogische is omdat de huidige wissel koers:

1 US dollar = 0.7749 euros

Dus in theorie zou het in euro's goedkoper moeten zijn, maar dan zitten de taxen wel anders in Europa en Amerika, en het zijn gewoon andere landen, maar puur op de wisselkoers zou het goedkoper in Europa moeten zijn.

Verwijderd

Nactive schreef op donderdag 13 september 2012 @ 14:49:
[...]

Wat dus onlogische is omdat de huidige wissel koers:

1 US dollar = 0.7749 euros

Dus in theorie zou het in euro's goedkoper moeten zijn, maar dan zitten de taxen wel anders in Europa en Amerika, en het zijn gewoon andere landen, maar puur op de wisselkoers zou het goedkoper in Europa moeten zijn.
Kijk dat heet Apple tax heeft niets met belasting te maken

• bram1984
marhalm schreef op donderdag 13 september 2012 @ 14:41:
[...]

[...]

Gewoon kabeltje in je telefoon, in TV stoppen en streamen. Hij streamt dan het beeld van je telefoon, alleen bij video worden sommige elementen niet meegenomen naar je TV-beeld, zoals bijvoorbeeld een bedieningsmenu. Volgens mij heeft HDMI-out ook gewoon dolby etc, maar weet t niet zeker.

Overigens heeft de iPhone 4 toch ook gewoon HMDMI-out?
Okay daar zie ik het nut niet helemaal van in, maar goed. Dan blijf ik bij m'n mediaplayer.

• Pyrone89
Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2012 @ 14:49:
[...]

Als ik me wil laten bestelen heb ik daar de firma Apple niet voor nodig
Ohhh, we bedoelen dat de valuta € nog altijd veel sterker is dan de dollar en dat het dus des te frappanter is dat de Euro prijzen hoger zijn dan de dollar prijzen, zelfs gecorrigeerd voor belastingen klopt het namelijk niet.

Apple bevoordeelt dus de VS, mogelijk als reactie op de tik op de vingers omtrent garantie (in de VS geven ze nog steeds maar 1 jaar, hier na alle druk eindelijk tussen neus en lippen door 2 jaar). ,

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Prijzen werder vroeger toch meestal berekend op dollar prijs = europrijs te zetten.

Als je nu die prijzen gebruikt met de opmars van de dollar de laatste tijd, kom je aan duurdere prijzen. (zie olie prijzen...)

• -NRG-
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-08 14:41
Ik vind 80 euro extra ook wel erg veel geld, maar ik heb het er toch voor over. Ik heb verschillende android telefoons gehad, maar niets werkt zo fijn, consistent en probleemloos als een iPhone. Het besturingssysteem is qua design veel consistenter en bijna alles ziet er mooi uit.

Op android had ik regelmatig icoontjes van apps die er niet uit zagen of qua design totaal niet in lijn lagen met de rest van het besturingssysteem. Daar ligt dan voor mij ook het grootste probleem met Android. Fabrikanten passen steeds maar dingen aan om zich te onderscheiden waardoor bepaalde onderdelen van het besturingssysteem/apps niet in lijn liggen met de aanpassingen van de fabrikant. Android werkt als pure android erg mooi, design is dan ook consistent over het hele besturingssysteem. Echter koop je zo de telefoons met de beste specs niet out of the box. Custom firmwares levert weer het probleem van bugjes op, wat weer ten koste gaat van de betrouwbaarheid. Andere voorbeelden zijn bijvoorbeeld het missen van een dedicated multitask-knop op Samsung telefoons (Nexus uitgezonderd) en het niet hebben van een menu knop op de HTC One X, waardoor je hem on screen moet hebben. Zoals eigenlijk ook de bedoeling is van Google, maar app ontwikkelaars traag op reageren.

Ik heb verschillende Samsung telefoons gehad over de afgelopen jaren en hoewel ze kwalitatief heel erg goed zijn en ik ook nog nooit een defect er mee gehad heb, vind ik de bouwkwaliteit niet premium aanvoelen. Ik mis nog steeds bij de High-End toestellen van Samsung een premium gevoel. HTC doet dat beter, maar mijn ervaringen met de HTC One X waren niet erg positief.

Windows phone heb ik niet heel veel ervaring mee, ik heb het een tijdje gebruikt op een HTC HD2. Ik vond het een erg mooi en soepel werkend besturingssysteem. Echter merkte ik ook hier toch weer te veel verschil in design van applicaties die niet in 1 lijn lagen met de rest van het besturingssysteem. Daarnaast vind ik apps pinnen op het homescreen en de manier waarop je naar applicaties zoekt niet erg fijn werken. Wel vond ik het erg fijn dat games automatisch gescheiden werden. Naar mijn mening nog steeds een groot gemis op de iPhone.

Het beste totaal pakket blijft voor mij de iPhone. Premium feel en erg mooi design. Goede camera, goede betrouwbaarheid, consistent design in apps en het besturingssysteem. Overigens heb ik het dan niet over alle iPhones. De iPhone 2g vond ik geweldig, echter de 3g vond ik kwalitatief zeer matig en was naar mijn mening absoluut het geld niet waard, ondanks dat ik daar de volle 615 euro voor heb betaald in Belgie. De 3g was de telefoon die ik samen met de HTC One X, de telefoon die ik het kortste heb gehad. Vanaf de iPhone 4 was Apple naar mijn mening weer goed bezig.

Mijn historie met smartphones:

Samsung F700, iPhone 2g, 3g, HTC HD2, Samsung Galaxy S, Galaxy SII, Galaxy Note, HTC One X, iPhone 4s.

• marhalm
bram1984 schreef op donderdag 13 september 2012 @ 14:52:
[...]

Okay daar zie ik het nut niet helemaal van in, maar goed. Dan blijf ik bij m'n mediaplayer.
Daar heb je helemaal gelijk in. Zodra ik een nieuwe computer koop zal die ook alles gaan streamen, maar m'n 7 jaar oude Dell laptop die streamt 720P niet eens (was 7 jr geleden al de goedkoopste Dell laptop dus nooit gebouwd om dat te streamen). Als ik een full-HD film wil zien dan moet m'n telefoon deze functie wel overnemen omdat deze klaarblijkelijk sneller is dan mijn computer.

Natuurlijk, als je een mediaspeler hebt, dan is dat makkelijker. Het ging mij dan ook om het argument dat HDMI-out niet nutteloos is op een telefoon, zeker niet als je op reis bent ofzo en je verblijft in een hotel.

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
Wat mij opviel in deze presentatie is de hoeveel referenties naar het verleden die meestal al jaren oud zijn. Ik had het gevoel dat dit een beetje was om het gebrek aan innovatie in deze iphone te verdoezelen.

De meeste updates kwamen er omdat apple simpelweg achterliep LTE of het groter scherm bijvoorbeeld, ik zag niks wat je echt nieuw kan noemen . Tov de originele iphone is dit dus maar een flauw afkooksel van een upgrade en ik ben wat bang dat apple niet beter kan.

Wat spijtig ze waren meestal diegene die bij de eerste waren die nieuwe zaken op de markt zetten en meestal in de beste vorm, waardoor ze de markt duwde.

• Pyrone89
-NRG- schreef op donderdag 13 september 2012 @ 14:54:
Ik vind 80 euro extra ook wel erg veel geld, maar ik heb het er toch voor over. Ik heb verschillende android telefoons gehad, maar niets werkt zo fijn, consistent en probleemloos als een iPhone. Het besturingssysteem is qua design veel consistenter en bijna alles ziet er mooi uit.

Op android had ik regelmatig icoontjes van apps die er niet uit zagen of qua design totaal niet in lijn lagen met de rest van het besturingssysteem. Daar ligt dan voor mij ook het grootste probleem met Android. Fabrikanten passen steeds maar dingen aan om zich te onderscheiden waardoor bepaalde onderdelen van het besturingssysteem/apps niet in lijn liggen met de aanpassingen van de fabrikant. Android werkt als pure android erg mooi, design is dan ook consistent over het hele besturingssysteem. Echter koop je zo de telefoons met de beste specs niet out of the box. Custom firmwares levert weer het probleem van bugjes op, wat weer ten koste gaat van de betrouwbaarheid. Andere voorbeelden zijn bijvoorbeeld het missen van een dedicated multitask-knop op Samsung telefoons (Nexus uitgezonderd) en het niet hebben van een menu knop op de HTC One X, waardoor je hem on screen moet hebben. Zoals eigenlijk ook de bedoeling is van Google, maar app ontwikkelaars traag op reageren.

Ik heb verschillende Samsung telefoons gehad over de afgelopen jaren en hoewel ze kwalitatief heel erg goed zijn en ik ook nog nooit een defect er mee gehad heb, vind ik de bouwkwaliteit niet premium aanvoelen. Ik mis nog steeds bij de High-End toestellen van Samsung een premium gevoel. HTC doet dat beter, maar mijn ervaringen met de HTC One X waren niet erg positief.

Windows phone heb ik niet heel veel ervaring mee, ik heb het een tijdje gebruikt op een HTC HD2. Ik vond het een erg mooi en soepel werkend besturingssysteem. Echter merkte ik ook hier toch weer te veel verschil in design van applicaties die niet in 1 lijn lagen met de rest van het besturingssysteem. Daarnaast vind ik apps pinnen op het homescreen en de manier waarop je naar applicaties zoekt niet erg fijn werken. Wel vond ik het erg fijn dat games automatisch gescheiden werden. Naar mijn mening nog steeds een groot gemis op de iPhone.

Het beste totaal pakket blijft voor mij de iPhone. Premium feel en erg mooi design. Goede camera, goede betrouwbaarheid, consistent design in apps en het besturingssysteem. Overigens heb ik het dan niet over alle iPhones. De iPhone 2g vond ik geweldig, echter de 3g vond ik kwalitatief zeer matig en was naar mijn mening absoluut het geld niet waard, ondanks dat ik daar de volle 615 euro voor heb betaald in Belgie. De 3g was de telefoon die ik samen met de HTC One X, de telefoon die ik het kortste heb gehad. Vanaf de iPhone 4 was Apple naar mijn mening weer goed bezig.

Mijn historie met smartphones:

Samsung F700, iPhone 2g, 3g, HTC HD2, Samsung Galaxy S, Galaxy SII, Galaxy Note, HTC One X, iPhone 4s.
Ik denk dat dit ook het probleem is van de mensen: €599 was een psychologische bovengrens, nu ze fors door de €600 barrière zijn gaan mensen dit niet meer kunnen verantwoorden. Dit is exact wat de theorie omtrent psychologische prijzen inhoudt. Ze hadden het ook €619 kunnen maken, maar ook dan waren ze door deze grens geen gegaan. Bij de iPhone 4S falen ze om onder de belangrijke €500 grens te zakken, waar ze daar last mee gaan krijgen.

Ik heb zelf een familielid die echt helemaal weg is van Apple en voor zijn zaak de duurste Mac Pro's heeft. Hij is echter ook ontsteld over deze bedragen voor een telefoon (psychologisch effect, de €80 is niet de issue in theorie) en zal nu waarschijnlijk overgaan op telkens de oudste Apple telefoon ipv de nieuwste startend met de iPhone 5 als die de oudste wordt. Het probleem daarmee echter is dat je geen software updates meer krijgt (of hooguit 1). Bij Android is dat natuurlijk ook niet een feest, maar daar heb je nu gelukkig de Nexus series, waar dat hele probleem zich niet afspeelt. En met €40 minder dan de goedkoopste iPhone uit 2010 heb je daar dus een telefoon die uit 2011 komt en nog continue de nieuwste versies blijft krijgen de komende jaren.

Ik denk dat Apple daarom ook hard moet kijken om iOS 7 en iOS 8 ook uit te blijven brengen op zoveel mogelijk oude toestellen (iPhone 4 en hoger) zodat ze je niet bij de goedkoopste iPhone zonder ondersteuning zit na 1 jaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Pyrone89 op 13-09-2012 15:20 ]

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:30
iemand een werkende GM io6 link?

• bram1984
Na 1 jaar? Hoe kom je daar nu weer bij? iOS6 draait op alles vanaf de 3GS, die komt uit 2009. Dat is inmiddels 3 jaar ondersteuning.

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Éen woord: iMZDL

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:30
dode links en dode torrents :(

• Pyrone89
bram1984 schreef op donderdag 13 september 2012 @ 15:22:
Na 1 jaar? Hoe kom je daar nu weer bij? iOS6 draait op alles vanaf de 3GS, die komt uit 2009. Dat is inmiddels 3 jaar ondersteuning.
Als je dus straks telkens vanwege de absurde prijzen het oudste model moet gaan kopen heb je telkens nog maar 1 jaar vooruit deels ondersteuning. Want zoals je zult weten komen veel iOS 6 features niet naar de 3GS. Kortom dan koop je een 2 jaar oud toestel voor de prijs van een nieuwe Android en dan mag je hopen als je nog een paar onderdelen van een update (dus niet eens 1 volledige update) krijgt.

Dat gaat ze in de toekomst opbreken. De nieuwigheid gaat af van de iPhone en Android is keihard aan het groeien. Idem als dat de iPod ook een tijd lang super hot was maar inmiddels just another MP3 player is.

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 07:56
Ik heb het event gisteren gevolgd en mijn conclusie is dat het een kleine teleurstelling is. M.i. kan er geconcludeerd worden dat Apple eraan moet geloven niet meer de partij te zijn die voorop loopt. Sterker nog, ze doen in mijn ogen telkens een paar stappen terug op de concurrentie (of de concurrentie zet de afgelopen 2 jaar een aantal extra stappen vooruit, het is net hoe je het bekijkt).

Begrijp me niet verkeerd, ze maken mooie producten die goed in elkaar zitten maar ik word er niet meer warm van itt een paar jaar terug toen ik mijn 3GS kocht. Ik ben sindsdien overgestapt naar Android (HTC Desire, Galaxy S2 en nu de S3) en vind dit persoonlijk een vooruitgang op voornamelijk het OS. Wordt het niet eens tijd dat Apple weer eens met iets nieuws gaat komen? Windows doet dit bijvoorbeeld al behoorlijk en wil dat ook wel eens gaan proberen.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• PBP

PBP

Pyrone89 schreef op donderdag 13 september 2012 @ 15:28:
[...]

Als je dus straks telkens vanwege de absurde prijzen het oudste model moet gaan kopen heb je telkens nog maar 1 jaar vooruit deels ondersteuning. Want zoals je zult weten komen veel iOS 6 features niet naar de 3GS. Kortom dan koop je een 2 jaar oud toestel voor de prijs van een nieuwe Android en dan mag je hopen als je nog een paar onderdelen van een update (dus niet eens 1 volledige update) krijgt.

Dat gaat ze in de toekomst opbreken. De nieuwigheid gaat af van de iPhone en Android is keihard aan het groeien. Idem als dat de iPod ook een tijd lang super hot was maar inmiddels just another MP3 player is.
Ja als je een oude android van 2jaar oud koopt krijg je helemaal geen updates meer, als je toch zo gaat beginnen :P. Ik heb een S2 en moet maar zien wanneer hier ooit de Jelly Bean update binnenkomt. November ja, maar wanneer voor mij KPN toestel is maar de vraag.

• Aghanim
  • Niet online
Dat jij een branded toestel hebt gekocht is natuurlijk niet de schuld van Android of Samsung :)

• Pyrone89
PBP schreef op donderdag 13 september 2012 @ 15:33:
[...]

Ja als je een oude android van 2jaar oud koopt krijg je helemaal geen updates meer, als je toch zo gaat beginnen :P. Ik heb een S2 en moet maar zien wanneer hier ooit de Jelly Bean update binnenkomt. November ja, maar wanneer voor mij KPN toestel is maar de vraag.
Daarom moet je het vergelijken met de Nexus lijn, die krijgt nog steeds gewoon updates, ongeacht de leeftijd, tenzij het echt niet anders kan. Ze krijgen ook gewoon alle features en niet een gecripplde versie om je te bewegen een nieuw model te kopen terwijl je dat hardware-technisch helemaal niet nodig vindt.

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 07:56
Pyrone89 schreef op donderdag 13 september 2012 @ 15:38:
[...]

Daarom moet je het vergelijken met de Nexus lijn, die krijgt nog steeds gewoon updates, ongeacht de leeftijd, tenzij het echt niet anders kan. Ze krijgen ook gewoon alle features en niet een gecripplde versie om je te bewegen een nieuw model te kopen terwijl je dat hardware-technisch helemaal niet nodig vindt.
Daarnaast zit er een enorme community achter het android platform die ervoor zorgt dat je hoe dan ook de laatste updates op je toestel krijgt ... daar kunnen ze bij Apple nog wat van leren. Dit was voor mij een van de redenen om over te stappen naar Android, ik vond het gesloten en gecontroleerde karakter van Apple toch niet zo prettig :|

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• Aghanim
  • Niet online
Maar dat krijgt de 3GS ook en dat toestel is toch al ruim 3 jaar oud. Vind ik erg netjes van Apple.

• Mektheb
renzo4000 schreef op donderdag 13 september 2012 @ 15:40:
[...]

Daarnaast zit er een enorme community achter het android platform die ervoor zorgt dat je hoe dan ook de laatste updates op je toestel krijgt ... daar kunnen ze bij Apple nog wat van leren. Dit was voor mij een van de redenen om over te stappen naar Android, ik vond het gesloten en gecontroleerde karakter van Apple toch niet zo prettig :|
Ik ben er juist helemaal gecharmeerd van, ben al jaren zelf aan het prutsen en 30 roms op verschillende phone's zetten en 100e windows installatie's en ubuntu's etc verder.

Ik heb geen zin meer om te denken, ik wil dat het werkt.
Zonder dat ik er iets aan hoef te doen.
Vandaar mijn overstap van Windows > OSX en Android > IOS,

• Aghanim
  • Niet online
Als je bijvoorbeeld Stock Jelly Bean gebruikt werkt het out-of-the-box ook prima hoor :)

• PBP

PBP

Pyrone89 schreef op donderdag 13 september 2012 @ 15:38:
[...]

Ja de Nexus S uit 2010 krijgt ook JB. Net als de Galaxy Nexus uit 2011 beetje zelfde als wat Apple doet toch? Minimaal 2jaar support vind ik netjes. Dat je na bijna 4jaar niet alle features krijgt op verouderde hardware vind ik niet zo'n probleem.
Aghanim schreef op donderdag 13 september 2012 @ 15:38:
Dat jij een branded toestel hebt gekocht is natuurlijk niet de schuld van Android of Samsung :)
Als je toestel simlock vrij koopt heb je vaak vrij weinig keuze. Aan welke partij dat ligt doet er niet toe. Het is dan gewoon irritant dat je maar moet afwachten en zien wanneer je wat krijgt en er ook weer verschillen zitten in bepaalde versies.

• Aghanim
  • Niet online
Dat ben ik met je eens. Zo geldt voor de Galaxy Nexus dat er een yakju (originee) is, maar dat er ook yaxjux en yakjuhx en andere varianten in de omloop zijn. Sommige van deze versies worden geupdate door Samsung en dat duurt een stuk langer dan de update van Google voor de yakju. Raar maar waar.

• Mektheb
Aghanim schreef op donderdag 13 september 2012 @ 15:47:
Als je bijvoorbeeld Stock Jelly Bean gebruikt werkt het out-of-the-box ook prima hoor :)
Van alle die ik heb gedaan beviel alleen Miui releases me, maar goed dat is persoonlijk.
Stockrom's kwamen echt me nek uit.

Mjin vriendin heeft een HTC type no idea, maar die Rom is zo brak dat het toestel gewoon 2x zo snel was met een ander erop. ( Desire S ? )

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 14:57
Waarschijnlijk gaat de iPhone 5 dus iets duurder worden dan de 4S. Dat kan te maken hebben met verschillende oorzaken.

Wat veel 'klagers' vergeten is het feit dat vooral iPhones nog een enorme restwaarde hebben. Veel mensen verkopen hun iPhone 4 van 2 jaar oud nog steeds voor > €300,-. Ik denk dat een GalaxySIII over twee jaar nog niet eens 150,- zal opleveren.

De bouwkwaliteit van een GalaxySIII is veel minder dan van de iPhone 5 (bekijk maar eens het filmpje over het productieproces van de iPhone 5). Dit zorgt er dan ook voor dat een iPhone er over 2 jaar nog steeds goed uit ziet.

...less is more

• Darkangle
  • Laatst online: 22-09-2023
funk-e schreef op donderdag 13 september 2012 @ 15:52:
De bouwkwaliteit van een GalaxySIII is veel minder dan van de iPhone 5 (bekijk maar eens het filmpje over het productieproces van de iPhone 5). Dit zorgt er dan ook voor dat een iPhone er over 2 jaar nog steeds goed uit ziet.
Filmpje zegt niets. Laat dat lekker even hangen tot je beiden in je handen hebt gehad.

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 14:57
Darkangle schreef op donderdag 13 september 2012 @ 15:53:
[...]
Filmpje zegt niets. Laat dat lekker even hangen tot je beiden in je handen hebt gehad.
Mijn referentiekader is mijn huidige iPhone 4 van 2 jaar oud

...less is more

• Aghanim
  • Niet online
Mektheb schreef op donderdag 13 september 2012 @ 15:50:
[...]

Van alle die ik heb gedaan beviel alleen Miui releases me, maar goed dat is persoonlijk.
Stockrom's kwamen echt me nek uit.

Mjin vriendin heeft een HTC type no idea, maar die Rom is zo brak dat het toestel gewoon 2x zo snel was met een ander erop. ( Desire S ? )
Die bevat nog 2.3.x (Gingerbread) en dat is, zeker in combinatie met Sense, een drama. Android is sinds ICS en JB echt een heel stuk volwassener geworden. Mijn Galaxy Nexus hapert never nooit sinds Jeally Bean. Dat had Gingerbread inderdaad nog niet.

• PBP

PBP

Waarschijnlijk gaat de iPhone 5 dus iets duurder worden dan de 4S. Dat kan te maken hebben met verschillende oorzaken.

Wat veel 'klagers' vergeten is het feit dat vooral iPhones nog een enorme restwaarde hebben. Veel mensen verkopen hun iPhone 4 van 2 jaar oud nog steeds voor > €300,-. Ik denk dat een GalaxySIII over twee jaar nog niet eens 150,- zal opleveren.

Dat van bouwkwaliteit en restwaarde is allemaal wel zo. Alleen 679/659 blijft een hoop geld. Nieuwe iPhones bleven juist altijd rond dezelfde prijs zitten. Ik vond 599 al duur genoeg voor een telefoon als ik eerlijk ben.

• Aghanim
  • Niet online
Zeker nu de toestelkortingen ongeveer 0 zijn als je nu een abonnement neemt is 599,- veel geld ja.

• bram1984
Pyrone89 schreef op donderdag 13 september 2012 @ 15:28:
[...]

In dat geval moet je je afvragen in hoeverre je een nieuwe iOS versie op zo'n oud toestel wil hebben. Het core design is toch grotendeels gebaseerd op de laatste hardware, evenals sommige functies. En het is niet zo dat een 3G met iOS4/5 ineens niet meer werkt, dus ik zie het probleem niet zo.

• Pyrone89

Tegenwoordig wordt de markt dermate overspoeld met iPhones dat ook de restwaardes sterk afnemen, juist ook omdat Android een goed alternatief is en je ook nieuw een oude iPhone kunt kopen bij Apple.
Mensen vinden het vaak toch prettiger om iets nieuws uit de winkel te hebben, ook al is het verouderd, dan 2e hands. Door de meerdere modellijnen zijn de restwaardes dan ook redelijk onderuit geschoven, naast het feit dat voor heel mensen het niet meer zoveel uitmaakt of je een goede Android of een Apple hebt. Zeker als je dan kijkt naar de prijzen van een nieuwe Android met een gigantisch scherm zijn mensen geneigd om voor de Android te kiezen of anders toch maar voor een oudere iPhone als ze perse Apple willen hebben. Er is geen noodzaak om marktplaats op te duiken. Uitzonderingen zijn de echte fans en de mensen die vast zitten in het eco-systeem van Google, MS of Apple.
Aghanim schreef op donderdag 13 september 2012 @ 15:57:
Zeker nu de toestelkortingen ongeveer 0 zijn als je nu een abonnement neemt is 599,- veel geld ja.
€659

Deze hele discussie gaat er juist over of ze met deze verdere prijsverhoging nu niet echt definitief de neutrale koper van zich weren.

[ Voor 14% gewijzigd door Pyrone89 op 13-09-2012 16:02 ]

• Darkangle
funk-e schreef op donderdag 13 september 2012 @ 15:55:
[...]

Mijn referentiekader is mijn huidige iPhone 4 van 2 jaar oud
Da's nogal persoons gebonden dan. Mijn prive Iphone 4 vind ik minder qua kwaliteit dan mijn werk SIII. De S3 doet lichter aan, maar dat betekend nog niet dat het qualitatief minder is ;)

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Dit wilde ik jullie niet onthouden:

Afbeeldingslocatie: http://www2.picturepush.com/photo/a/9518245/640/9518245.jpeg

Apple klaagt Samsung aan omdat ze zouden kopiëren maar apple is geen haar beter. Nokia zou een rechtszaak moeten beginnen tegen Apple als ik het zo zie en hebben ze nog best kans van slagen denk ik.

• bram1984
Ze lijken inderdaad heel erg op elkaar, maar in hoeverre kun je deze apparaten met elkaar vergelijken? Het zijn twee totaal verschillende producten.

• PBP

PBP

magnifor schreef op donderdag 13 september 2012 @ 16:32:

[afbeelding]

Apple klaagt Samsung aan omdat ze zouden kopiëren maar apple is geen haar beter. Nokia zou een rechtszaak moeten beginnen tegen Apple als ik het zo zie en hebben ze nog best kans van slagen denk ik.
Afbeeldingslocatie: http://www.mobilecowboys.nl/images/upload/iPod-Nano-vs-Lumia-800-vs-iPod-Nano.jpg

iPhone prototype voor 2007
Afbeeldingslocatie: http://www.applegazette.com/wp-content/uploads/iphone_prototype1-550x487.jpg

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07 15:48

[afbeelding]

Je hebt gelijk, lijkt inderdaad erg veel op elkaar. Nokia zal dan alleen moeten bewijzen dat de nieuwe generatie iPod nano dezelfde functie heeft in de ogen van de consument als haar telefoon. Als dat namelijk niet het geval is, is er voor Apple niets aan de hand.

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

enige verschil is natuurlijk dat de rechter een ipod nano is en die is eigenlijk 2x zo klein als dat apparaat aan de linker kant. Grappig om het zo te vergelijken, maar ze lijken wel verdomd veel op elkaar.

Signature van nature

• bram1984
Haha, die 2 nano's op elkaar. :+

• k995
Nokia keek naar apple, apple naar nokia, en daarvoor had apple waarsdchijnlijk naar nog andere gekeken en zal nokia naar nog andere kijken. Zo werkt de industrie nu eenmaal.

• k995
Mektheb schreef op donderdag 13 september 2012 @ 15:45:
[...]

Ik ben er juist helemaal gecharmeerd van, ben al jaren zelf aan het prutsen en 30 roms op verschillende phone's zetten en 100e windows installatie's en ubuntu's etc verder.

Ik heb geen zin meer om te denken, ik wil dat het werkt.
Zonder dat ik er iets aan hoef te doen.
Vandaar mijn overstap van Windows > OSX en Android > IOS,
Windfows 7/8 werken gewoon hoor, net zoals android 4.x of wm 7.x/8

• iRepsac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-08-2024
Vreemd dat er bij de 5de generatie iPod Touch een 'Phone' app staat en LTE (linksboven) ?! :?

Afbeeldingslocatie: http://img607.imageshack.us/img607/6928/schermafbeelding2012091a.png

• Pyrone89

[afbeelding]

Is nogal overduidelijk een rip-off.

Maarja, sinds ze het notification centrum hebben gejat uit Android vind ik sowieso dat ze geen recht meer hebben om te klagen over andere partijen.

Audi gaat BMW toch ook niet aanklagen omdat ze beiden een auto met 4 wielen en knopjes op het stuur maken?

Ik word zo moe van de hele patentoorlog, ongeacht welke kant er nu begonnen is. De enige verliezer is de consument en de enige winnaar zijn de advocaten, wiens heftige kosten gewoon worden doorberekend in de nieuwe producten (misschien vandaar wel de extra €80 voor de iPhone 5)

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:02
iRepsac schreef op donderdag 13 september 2012 @ 16:53:
Vreemd dat er bij de 5de generatie iPod Touch een 'Phone' app staat en LTE (linksboven) ?! :?

[afbeelding]
Maar wel een echte afbeelding van een iPod (geen luidspreker bij je oor). Goed gespot!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

iRepsac schreef op donderdag 13 september 2012 @ 16:53:

[afbeelding]
Verkeerd knip-en-plakwerk maar waar jij LTE ziet...?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Mektheb
k995 schreef op donderdag 13 september 2012 @ 16:53:
[...]

Windfows 7/8 werken gewoon hoor, net zoals android 4.x of wm 7.x/8
Ja inderdaad, met de benodigde vastlopers en programma's die niet lekker werken en de pc vertragen etc.

Android is ook leuk, maar mij iets teveel deurtjes en keuzes.
ik wil een paar knopjes en lekker makkelijk click klaar.

Ik heb enig sinds wel verstand van android en al helemaal van Windows aangezien het me werk is om met beide overweg te kunnen.
Maar privé omgeving komt er bij mij nooit meer iets van beide in.

• k995

De S was dan ook veel goedkoper.

vergelijk nu de iphone 5 650 dacht ik met S3 500 . Dat er dan over 2 jaar nog een 150 euro verschil inzit maakt niks uit hoor.
Heb hier een samsung omnia 7 van 2 jaar oud en die ziet er nog perfect uit. De iphone 4 van mijn vrouw daarentegen zitten redelijk wat krassen op. Denk niet dat je er zomaar mag vanuit gaan.

• k995
Mektheb schreef op donderdag 13 september 2012 @ 16:55:
[...]

Ja inderdaad, met de benodigde vastlopers en programma's die niet lekker werken en de pc vertragen etc.
Nee hoor, ik instaleer evenveel rommel op de imac als op de windows 7 pc's hier en heb bij beide weinig last daarmee.

vastlopers heb ik zelfs meer op de imac (niet meer sinds 10.8 dat wel)
Waar zitten er dan teveel keuzes?

• Darkangle
[...]

Ik heb enig sinds wel verstand van android en al helemaal van Windows aangezien het me werk is om met beide overweg te kunnen.
Zeg nooit nooit. Ik heb apple altijd gelijk gevonden aan windows, met uitzondering dat er alleen status kikkers gebruik van maakte die er veelste veel geld aan moesten spenderen.Nu heb ik thuis ook meerdere apple apparaaten. Afgezien van de troep die itunes heet, is het prima spul, al kan ik wel gewoon USB (mis ik nog steeds) in m ijn android apparaten pluggen, of een microSD.

• Pyrone89
[...]

Ik draai een iMac maar heb zelfs met een clean install onder OSX Mountain Lion toch al de nodige kernel panics gehad, en ik ben niet de enigste.

Veel van de Windows vooroordelen dateren nog van voor Windows 7.

• iRepsac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-08-2024
Linksboven staat geen 'iPod' maar LTE , moet je goed voor inzoomen ;)
CyBeR schreef op donderdag 13 september 2012 @ 16:55:
[...]

Verkeerd knip-en-plakwerk maar waar jij LTE ziet...?

• Pyrone89
iRepsac schreef op donderdag 13 september 2012 @ 16:59:
Linksboven staat geen 'iPod' maar LTE , moet je goed voor inzoomen ;)
[...]
En dan zijn er hier nog mensen die zeggen dat ik op details let. Jezus zeg.

• Mektheb
Pyrone89 schreef op donderdag 13 september 2012 @ 16:59:
[...]

Ik draai een iMac maar heb zelfs met een clean install onder OSX Mountain Lion toch al de nodige kernel panics gehad, en ik ben niet de enigste.

Veel van de Windows vooroordelen dateren nog van voor Windows 7.
Dat weet ik, ik werk gemiddeld met 50+ Windows machines per dag van Xp tot Vista tot W7.

Maar op mijn iMac heb ik nog 0,0 panic's gehad en hij is nog net zo snel als dat ik hem gekocht heb.
Dat is 9/10 keer niet bij een Windows.
En het uiterlijk bevalt me beter van OSX simpeler.

Ik zeg ook nergens dat het gigantisch butt is en Android voor lozers is etc, ik zeg alleen dat ik het enorm zat ben al die keuzes en dingen kunnen veranderen en Tweaken etc, en daarom voor mij Apple met hun Design en voorgekauwde program's en het os de beste uitkomst is voor mij ( imho )

• bram1984
Pyrone89 schreef op donderdag 13 september 2012 @ 16:54:
[...]

Is nogal overduidelijk een rip-off.

Maarja, sinds ze het notification centrum hebben gejat uit Android vind ik sowieso dat ze geen recht meer hebben om te klagen over andere partijen.

Audi gaat BMW toch ook niet aanklagen omdat ze beiden een auto met 4 wielen en knopjes op het stuur maken?

Ik word zo moe van de hele patentoorlog, ongeacht welke kant er nu begonnen is. De enige verliezer is de consument en de enige winnaar zijn de advocaten, wiens heftige kosten gewoon worden doorberekend in de nieuwe producten (misschien vandaar wel de extra €80 voor de iPhone 5)
Ja joh, schadevergoedinkje van een miljard en ze gaan de kosten voor de advocaat doorberekenen in de nieuwe iPhone. :+

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Voor hier ook, als jullie willen weten wanneer de iPhone 5 bestelbaar is : www.kanikde5albestellen.nl ! :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Darkangle
Mektheb schreef op donderdag 13 september 2012 @ 17:02:
[...]

Dat weet ik, ik werk gemiddeld met 50+ Windows machines per dag van Xp tot Vista tot W7.

Maar op mijn iMac heb ik nog 0,0 panic's gehad en hij is nog net zo snel als dat ik hem gekocht heb.

Ik zeg ook nergens dat het gigantisch butt is en Android voor lozers is etc, ik zeg alleen dat ik het enorm zat ben al die keuzes en dingen kunnen veranderen en Tweaken etc, en daarom voor mij Apple met hun Design en voorgekauwde program's en het os de beste uitkomst is voor mij ( imho )
Xp = 10 jaar oud OS, zullen we die maar even vergeten?

En op windows, tsja, mijn mic doet het gewoon ;) :P

• Pyrone89
Mektheb schreef op donderdag 13 september 2012 @ 17:02:
[...]

Ik weet het, daarom heb ik ook zelf voor hun gekozen. Alleen jammer dat de prijzen zo fors zijn, dat is, samen met het gebrek voor details de laatste tijd in hun software, de grootste issue.

Bijvoorbeeld de iMac van 500 dagen oud wordt nu nog voor de hoofdprijs verkocht, dat kan je gewoon echt niet maken, idem de hoofdprijs vragen voor een telefoon van bijna 365 dagen oud.

Voor de rest ben ik inderdaad ook wel blij dat het minder onderhoud en gedoe oplevert in de regel (tenzij iets niet werkt, want dan werkt het ook gewoon echt niet, tweaken heeft geen zin).
bram1984 schreef op donderdag 13 september 2012 @ 17:02:
[...]

Ja joh, schadevergoedinkje van een miljard en ze gaan de kosten voor de advocaat doorberekenen in de nieuwe iPhone. :+
Onderschat nooit aandeelhouderskapitalisme

[ Voor 10% gewijzigd door Pyrone89 op 13-09-2012 17:12 ]

• Aghanim
  • Niet online
Lol

Afbeeldingslocatie: http://kuwaitiful.com/wp-content/uploads/2012/09/iphone-5-goophone-i5-chart-comparison.jpg

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:04

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Aangezien het event voorbij is, kunnen we bij deze weer verder in de relevante topics. Zonder slowchat uiteraard :)

[iPhone] Ervaringen en Discussie - deel 36
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6

Launching containers into space

Pagina: 1 ... 19 20 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Tijdens het event is slowchatten toegestaan in dit topic.

Als er nieuwe producten worden aangekondigd, vraag dan eerst toestemming voordat je een topic opent. Dat voorkomt dat we mensen moeten teleurstellen vanwege dubbele topics.