Toch nog een keer: Wat als straks de meeste apps geschreven worden voor het 4" scherm van de iPhone 5.. Zijn deze dan nog compatible met bijvoorbeeld de 4s? Twijfel nu tussen het nemen van de goedkopere 4s en de 5, maar als straks de helft van alle apps niet willen draaien op mijn kleinere scherm lijkt me dat ook mateloos irritant... Of wordt dit teruggeschaald?
Ben wel benieuwd of we in NL de 5 straks gewoon simlock vrij bij een reseller op kunnen pikken. Zit echt niet te wachten op die wurg abbo combi's...
Zeker wel witHardCoreGamer schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:08:
De iPhone 5 ziet er goed uit, maar ik kan echt niet beslissen: Zwart of Wit?
Wat kiezen jullie?
Gewoon bij de Apple Store bedoel je? Ja hoorShiverzz schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:09:
Ben wel benieuwd of we in NL de 5 straks gewoon simlock vrij bij een reseller op kunnen pikken. Zit echt niet te wachten op die wurg abbo combi's...
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Apps worden geoptimaliseerd voor beide resoluties. Dus maak je geen zorgen over de lage resolutie van iPhone 4.ethereal81 schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:09:
Toch nog een keer: Wat als straks de meeste apps geschreven worden voor het 4" scherm van de iPhone 5.. Zijn deze dan nog compatible met bijvoorbeeld de 4s? Twijfel nu tussen het nemen van de goedkopere 4s en de 5, maar als straks de helft van alle apps niet willen draaien op mijn kleinere scherm lijkt me dat ook mateloos irritant... Of wordt dit teruggeschaald?
Ik ben daar ook wel benieuwd naar. Maar je zou denken dat ze wel kunnen checken of het een iPhone 4 of 4S betreft of een 5 en daar de afmetingen aan aanpassen. Sowieso bij webapps; die maak je gewoon responsive.ethereal81 schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:09:
Vraagje waar kan je de pers conferentie nu nazien? Waar kan je prijzen zien? Iemand die een goede site heeft waar je alles effe relaxed kan leze ... liefst in het nederlands?
Iemand die al prijzen weet met abbo's?
Iphone 5 -- eerste Iphone
Zo gehoopt op nieuwe iMacs, maar helaas!
Nu maar is kijken of ik een 4g goedkoop kan scoren,
Ik hoop 't van harte!Herko_ter_Horst schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:10:
[...]
Gewoon bij de Apple Store bedoel je? Ja hoor
Lol, als je klikt op de Meer Informatie link op de iPhone 5 bestel pagina : http://www.apple.com/nl/iphone/iphone-5 ...
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Frontpage tweakers. Gizmodo.com. Macrumors.comMouse_NL schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:11:
Vraagje waar kan je de pers conferentie nu nazien? Waar kan je prijzen zien? Iemand die een goede site heeft waar je alles effe relaxed kan leze ... liefst in het nederlands?
Keynote komt binnen de komende uren op apple.com
In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams
Thanks! Werkt nu wel hierRobkazoe schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:08:
[...]
Probeer het eens via een andere DNS (bv die van google: 8.8.8.8). Hier met Ziggo kom ik er wel op namelijk.
Overigens: de iPods zijn vanaf 14 sept. te bestellen. Dus mogelijk toch pre-order van de iPhone 5 van de 14 ook hier.
Ik geloof er niets van.Miki schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:11:
BOEM ARM15 soc, nice!
Asrock 870 R2.0 || AMD FX4100 || Sapphire HD6950 || Corsair Builder C500 V2 || Kingston HyperX 8GB || Antec One hundred || 320GB HDD || binnenkort Samsung 830 64GB SSD ||=-> Werkt voor Aperture Science
Iphone 4 vanaf 379 euro, maar de 4s is meteen 559 euro dus ik denk dat de iPhone 5 meer dan 599 euro gaat kosten.
HahaAghanim schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:09:
Zwart. tenzij je een chick of kapper bent.
http://store.apple.com/nl...hop_ipod/family/ipod_nano
nano 169 euro, is ook niet mis terwijl de dollarprijs op 149 staat
nano 169 euro, is ook niet mis terwijl de dollarprijs op 149 staat
Oftewel, ik neem hem in 't wit

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
https://directsales.vodafone.nl/friendsfamily heeft al voorinschrijving iPhone 5
Ipod touch vanaf 209 euro voor de 4de gen en vanaf 319 euro voor de nieuwe 5de gen, die laatste is dus erg duur vind ik voor een mp3 spelen dus eigenlijk is het goed nadenken of die extra 110 euro het wel waard is.
De processor is Apples eigen A6-soc. Zowel de processor als gpu zijn twee keer zo snel, claimt Apple. De soc heeft twee Cortex A15-kernen aan boord en wordt waarschijnlijk gemaakt op 32nm. De claim over de gpu kan erop wijzen dat Apple net als bij de nieuwe iPad simpelweg enkele cores heeft bijgeplaatst bij de PowerVR SGX543-gpu uit de Apple A5
Tnet
nieuws: Apple presenteert iPhone 5
[ Voor 10% gewijzigd door Miki op 12-09-2012 21:14 ]
http://www.apple.com/iphone/#video
voor de product video ^^
voor de product video ^^
Dan vraag ik me af hoe ze dat doen, gezien Samsung en dergelijke dat niet kunnen tot januari oid?Miki schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:14:
[...]
De processor is Apples eigen A6-soc. Zowel de processor als gpu zijn twee keer zo snel, claimt Apple. De soc heeft twee Cortex A15-kernen aan boord en wordt waarschijnlijk gemaakt op 32nm. De claim over de gpu kan erop wijzen dat Apple net als bij de nieuwe iPad simpelweg enkele cores heeft bijgeplaatst bij de PowerVR SGX543-gpu uit de Apple A5
Tnet
nieuws: Apple presenteert iPhone 5
Asrock 870 R2.0 || AMD FX4100 || Sapphire HD6950 || Corsair Builder C500 V2 || Kingston HyperX 8GB || Antec One hundred || 320GB HDD || binnenkort Samsung 830 64GB SSD ||=-> Werkt voor Aperture Science
Apple knows bestChrissieOne schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:15:
[...]
Dan vraag ik me af hoe ze dat doen, gezien Samsung en dergelijke dat niet kunnen tot januari oid?
Eerste hands-on picka's http://www.theverge.com/2012/9/12/3321628/iphone-5-hands-on
[ Voor 14% gewijzigd door Miki op 12-09-2012 21:16 ]
iPod Touch wordt 20 euro duurder dan nu maar dan wel met 2x meet opslag, echter vind ik het bizar dat de classic ineens 259 euro kost, voor een 3 jaar oude ipod vind ik het absurd dat hij duurder wordt...
Ben benieuwd of Apple nog met speciale hoesjes voor de iPhone 5 gaat komen (ook al is het zonde van het design
"iPhone 5 is not compatible with existing micro-SIM cards."
Hij krijgt dus ook nieuwe simkaart
Hij krijgt dus ook nieuwe simkaart
Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1
Ja, idd. Die Classic wordt steeds minder verkocht. Ik denk dat die wel eens stilletjes de Store uit verdwijnt.Mizgala28 schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:16:
iPod Touch wordt 20 euro duurder dan nu maar dan wel met 2x meet opslag, echter vind ik het bizar dat de classic ineens 259 euro kost, voor een 3 jaar oude ipod vind ik het absurd dat hij duurder wordt...
29 euro voor die adapter is wel heel duur.
http://store.apple.com/be...ning-naar-30-pens-adapter
Komt door het gebruik van aluminium. Kan niet wachten om zelf een hands-on te doen.The Verge iPhone 5 hands on
This is the iPhone 5. We've just gotten our hands on the new Apple flagship, complete with that 4-inch Retina display, LTE, and new Lightning connector. The 7.6mm chassis is incredibly sleek, and exceptionally light at 112 grams... it feels almost too light in the hand. We're going back for more impressions right now, and you'll find them right here.
F*ck me.t-town schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:18:

Nu hoef ik geloof ik 'maar' 1 dock te adapteren, maar toch.. Die nieuwe kabeltjes koop ik over een maand of twee wel op DE of Allekabels.nl voor 3 euro per stuk, maar goed.
"Supercompact"t-town schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:18:
Goed dat ze die audio ingang aan de onderkant gestoken hebben
Dat is geen reden om hem duurder te maken.RBH schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:17:
[...]
Ja, idd. Die Classic wordt steeds minder verkocht. Ik denk dat die wel eens stilletjes de Store uit verdwijnt.
Trouwens de resolutie van de Nano is 240x432 pixels, ik vind het wel zwak dat de nano maar 3.5 uur volhoudt bij afspelen van video, bij de nieuwe touch is dat toch wel langer.
Trouwens, er staat dat iPod nano "mono audio" heeft, klinkt vaag.
[ Voor 21% gewijzigd door Mizgala28 op 12-09-2012 21:24 ]
NM zat ff te slapen
[ Voor 106% gewijzigd door spookz0r op 12-09-2012 21:22 ]
Ik wil vast even de verwachtingen temperen voor de iPhone 6: de volgende iPhone gaat NIET de iPhone 6 heten maar de iPhone 5S. Het design zal niet veranderen, maar alle interne componenten zullen wel geüpdatet worden.
Zo, en nu over naar het belangrijke nieuws van vanavond: de verkiezingen.
Zo, en nu over naar het belangrijke nieuws van vanavond: de verkiezingen.
http://www.apple.com/iphoneVerwijderd schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:15:
Iemand goede picas van de witte iphone achterkant?
... Daarom vind ik het ook raar?Mizgala28 schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:21:
[...]
Dat is geen reden om hem duurder te maken.
De grap (en de prijs) zit hem in het woordje "intelligente": dit is een actieve adapter. Er moet namelijk een DAC in zitten om een deel van het digitale signaal om te zetten naar analoog voor de 30-pens poort.t-town schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:18:
Zodra die Iphone uitkomt in China kan Apple zich alvast gaan opmaken voor een rechtzaak aangezien er al een patent is van een andere telefoon met dit design de Goophone.
Zo dat ding is inderdaad duur geworden. Ik dacht serieus dat dat een tikfout was, maar hij is dus echt veel duurder geworden.Mizgala28 schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:14:
Ipod touch vanaf 209 euro voor de 4de gen en vanaf 319 euro voor de nieuwe 5de gen, die laatste is dus erg duur vind ik voor een mp3 spelen dus eigenlijk is het goed nadenken of die extra 110 euro het wel waard is.
Ik moet zeggen dat ik de achterkanten van zowel de touch als de iPhone niet mooi vind.
[ Voor 8% gewijzigd door Dancing_Animal op 12-09-2012 21:26 ]
Er zit mss een DAC in, maar jij en ik weten allebij dat zij het verkopen met een enorme woeker winst. Ik zou durven zeggen dat ze het voor de helft of misschien een derde van de prijs zouden kunnen verkopen en nog altijd geen verlies erop hebben.Herko_ter_Horst schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:24:
[...]
De grap (en de prijs) zit hem in het woordje "intelligente": dit is een actieve adapter. Er moet namelijk een DAC in zitten om een deel van het digitale signaal om te zetten naar analoog voor de 30-pens poort.
In de benelux kreeg je op de Iphones 4s 2 jaar garantie, terwijl je in Duitsland slechts 1 jaar garantie kreeg. Is dit nog steeds het geval of krijg je nu ook al in andere landen 2 jaar garantie?
Voordat iTunes 11 uitkomt krijgen we nog iTunes 10.7 want die is nodig voor de nieuwe iOS6.
Hele europese unie 2 jaar.brodinski schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:26:
In de benelux kreeg je op de Iphones 4s 2 jaar garantie, terwijl je in Duitsland slechts 1 jaar garantie kreeg. Is dit nog steeds het geval of krijg je nu ook al in andere landen 2 jaar garantie?
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Ik vind de prijsverhogingen echt tegen vallen.Dancing_Animal schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:25:
[...]
Zo dat ding is inderdaad duur geworden. Ik dacht serieus dat dat een tikfout was, maar hij is dus echt veel duurder geworden.
Ik moet zeggen dat ik de achterkanten van zowel de touch als de iPhone niet mooi vind.
MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium
Kom nooit op de Apple website, maar zag net dat de iPad daar vanaf 319EUR staat. iPad 2 kost 399 en iPad 1 wordt niet meer verkocht, toch?
Nooit verwacht dat Apple 'catch-up' zou spelen. Had wel verwacht dat Apple de concurrentie weer voorbij zou streven.
Verwijderd
Url?exelletor schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:29:
Kom nooit op de Apple website, maar zag net dat de iPad daar vanaf 319EUR staat. iPad 2 kost 399 en iPad 1 wordt niet meer verkocht, toch?
bron??RBH schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:30:
€629 voor de 16GB iPhone 5 dus. Hm.
Sure, check de specs vergelijk die met de S3 en kom dan nog eens terug...HollovVpo1nt schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:29:
Nooit verwacht dat Apple 'catch-up' zou spelen. Had wel verwacht dat Apple de concurrentie weer voorbij zou streven.
Neem dan ook de prijs even meeMiki schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:32:
[...]
Sure, check de specs vergelijk die met de S3 en kom dan nog eens terug...
Iemand een idee wanneer we benchmarks kunnen verwachten?
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Heeft Apple al highresolution press foto's gereleased? Ben toch wel erg benieuwd hoe die witte er uit ziet... Voel iets meer voor de zwarte, die is echt superstrak. Al zie ik steeds meer in die witte...
I am the great Cornholio!
Hm... de iPhone 4 is nu €379,- die is dan wel aardig gezakt van €499,-. En de 4S is dan van €599,- naar €559,- gegaan.
[ Voor 1% gewijzigd door Dancing_Animal op 12-09-2012 21:44 . Reden: Prijzen aangepast ]
Dat heb ik juist gedaan...Miki schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:32:
[...]
Sure, check de specs vergelijk die met de S3 en kom dan nog eens terug...
Een foutje, zoveel kostte de iPad 1 maar nu is die niet meer te koop op de site.exelletor schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:34:
[...]
apple.nl
Om even serieus te zijn:
[afbeelding]
De prijs van nu, aangezien de 5 ook nu pas uit komt en jij een telefoon van 6 maanden oud wil vergelijken met een telefoon die nu uit komt. Als je dat dus doet moet je het ook eerlijk doen heMiki schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:34:
[...]
De prijs die je toen moest betalen a €649 of inmiddels sterk verlaagde prijs van nu?
Daarnaast is er toch ook niets revolutionairs aan de 5? Dat was ook te verwachten aangezien er op hardware gebied weinig te innoveren is voor telefoonfabrikanten. De opmerking over catch-up is daarom nog niet zo gek. Over een half jaar komt de S4 en die heeft dan weer aan catch-up gedaan. Zo gaat het over en weer. Niks mis mee toch?
MetaFrame schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:35:
Heeft Apple al highresolution press foto's gereleased? Ben toch wel erg benieuwd hoe die witte
er uit ziet... Voel iets meer voor de zwarte, die is echt superstrak. Al zie ik steeds meer in die witte...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Zal de iPad 2 dan €319,- gaan kosten?exelletor schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:34:
[...]
apple.nl
Om even serieus te zijn:
[afbeelding]
An a day keeps the doctor away.
Sorry, moest een vraagteken achter. Maar ik zie een prijs van €629,99 op GSMPunt.nl, geen idee alleen hoe betrouwbaar dat is. Maar zal een vrij aardige richtprijs zijn.
van 599 naar 559Dancing_Animal schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:35:
Hm... de iPhone 4 is nu €379,- die is dan wel aardig gezakt van €499,-. En de 4S is dan van €499,- naar €459,- gegaan.
In Duitsland is die trouwens nog 20 euro duurder.
[ Voor 9% gewijzigd door SquareOne op 12-09-2012 21:37 ]
http://images.apple.com/p..._Back_White_PRINT.tif.zipMetaFrame schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:35:
Heeft Apple al highresolution press foto's gereleased? Ben toch wel erg benieuwd hoe die witte er uit ziet... Voel iets meer voor de zwarte, die is echt superstrak. Al zie ik steeds meer in die witte...
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Er gaat nano-sim in lees ik op Engadget ? bummer.. moet k weer gaan kloten met stanleymesje. of een cutter kopen ergens
De Galaxy S4 komt pas over 8 maanden..Aghanim schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:36:
[...]
De prijs van nu, aangezien de 5 ook nu pas uit komt en jij een telefoon van 6 maanden oud wil vergelijken met een telefoon die nu uit komt. Als je dat dus doet moet je het ook eerlijk doen he
Daarnaast is er toch ook niets revolutionairs aan de 5? Dat was ook te verwachten aangezien er op hardware gebied weinig te innoveren is voor telefoonfabrikanten. De opmerking over catch-up is daarom nog niet zo gek. Over een half jaar komt de S4 en die heeft dan weer aan catch-up gedaan. Zo gaat het over en weer. Niks mis mee toch?
Als de iPhone 4S nu nog €569,- kost, gaat de iPhone 5 dan geen €649,- kosten?
Als dat zo is dan moet ik weer is 4 tientjes op mijn rekening storten voordat ik de iPhone + accessoires kan bestellen.
Ik vraag mij af hoe krasbestendig die aluminium achterkant wel is. Mijn broer zijn Macbook pro vertoont toch aardig wat krassen. En zo slecht heeft hij die nu ook weer niet behandeld. Een screen protector zal niet voldoende zijn I guess?
Als ik het met de HTC One X doe, dan heeft de HTC een hogere resolutie en een quad-core cpu ipv een 2 koppige. Daarbij houdt de HTC het makkelijk 2,5 dag vol op een accu, dat zal de iPhone niet doen.
In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...
Je kan hem nu ook nog niet bestellen.HardCoreGamer schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:38:
[...]
Als dat zo is dan moet ik weer is 4 tientjes op mijn rekening storten voordat ik de iPhone + accessoires kan bestellen.
In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams
Potato, potato. Het heeft gewoon geen zin om specs te gaan zitten vergelijken van telefoons met 6 maanden verschil in release moment. Dat doe je met een CPU of GPU in een PC ook niet. En daarnaast, beide telefoons zijn meer dan snel genoeg. Prima toch, gewoon kiezen waar je zelf het meest gelukkig van wordt.alwaysleft schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:38:
[...]
De Galaxy S4 komt pas over 8 maanden..
Nee want 'n iPhone kan dat niet? Uhm goede vergelijking Rob *not*
Een HTC One X is 'n prachtapparaat, met 'n veel hogere resolutie, maar het scherm is ook 'n stuk groter...
Quadcore vs dualcore zegt werkelijk helemaal niks... Het OS is geheel anders, dat trekt veel mensen aan.
Een HTC One X is 'n prachtapparaat, met 'n veel hogere resolutie, maar het scherm is ook 'n stuk groter...
Quadcore vs dualcore zegt werkelijk helemaal niks... Het OS is geheel anders, dat trekt veel mensen aan.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Even ingeschreven! Het hangt er nu vanaf of die aanbieding goedkoper is dan los kopen + sim only van hen of mijn eigen goedkope sim only van nu.alwaysleft schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:13:
https://directsales.vodafone.nl/friendsfamily heeft al voorinschrijving iPhone 5
Ik zou er maar wat meer op stortenHardCoreGamer schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:38:
[...]
Ik verwacht inderdaad €649 oid.
Lightning to 30-pin Adapter (0.2 m)
Kosten: $39,99 dollar...

Beetje duur, niet?
Beetje duur, niet?
64 gulden, hoorde ik netHardCoreGamer schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:40:
Beetje duur, niet?
waarom zou je die kopen? Wacht even op een paar fake versies uit china;) Waarschijnlijk te koop voor <$3HardCoreGamer schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:40:
[afbeelding]
Beetje duur, niet?
Het meeste doe ik contant, aangezien ik al mijn rekeningen voor deze maand al betaald heb.Brm-G schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:40:
[...]
Ik zou er maar wat meer op storten0 euro op je bankrekening na het kopen van een iPhone is ook niet echt handig.
Ik verwacht inderdaad €649 oid.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Tijdens het event is slowchatten toegestaan in dit topic.
Als er nieuwe producten worden aangekondigd, vraag dan eerst toestemming voordat je een topic opent. Dat voorkomt dat we mensen moeten teleurstellen vanwege dubbele topics.
Tijdens het event is slowchatten toegestaan in dit topic.
Als er nieuwe producten worden aangekondigd, vraag dan eerst toestemming voordat je een topic opent. Dat voorkomt dat we mensen moeten teleurstellen vanwege dubbele topics.