Gisteren mijn A-410 binnengekregen, wel even wennen na Xtreamer Pro, en niet alles was plug & play (ook niet bij XTP) maar 1 ding is al zeer positief opgevallen - Jukebox is stukken beter. Vanavond verder onderzoeken.
Ben benieuwd naar je ervaringen. Zit zelf te denken aan dezelfde overstap. Heb een A-400 in actie gezien en ziet er goed uit. Gezien het kleine prijsverschil, zit wil ik wel voor de A-410 gaan, maar in NL nog niet te krijgen. Prijstechnisch lijkt importeren sowieso wel gunstig, maar heb altijd wel wat extra over om het bij een winkel in NL te halen.businka19 schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 13:18:
Gisteren mijn A-410 binnengekregen, wel even wennen na Xtreamer Pro, en niet alles was plug & play (ook niet bij XTP) maar 1 ding is al zeer positief opgevallen - Jukebox is stukken beter. Vanavond verder onderzoeken.
Je bedoelt ivm. garantie en derg.? Ik kan namelijk geen andere redenen bedenken. Maar in dat opzichte was Xtreamer ook niet moeilijk, verzendkosten werden gewoon vergoed.m4yall schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 13:39:
Ben benieuwd naar je ervaringen. Zit zelf te denken aan dezelfde overstap. Heb een A-400 in actie gezien en ziet er goed uit. Gezien het kleine prijsverschil, zit wil ik wel voor de A-410 gaan, maar in NL nog niet te krijgen. Prijstechnisch lijkt importeren sowieso wel gunstig, maar heb altijd wel wat extra over om het bij een winkel in NL te halen.
En verder...21ste besteld, gisteren geleverd. $297 + €50.85 (VAT+invoerrechten) nog steeds ruim onder de NL prijs van (inferieure) A-400.
Ik zeg niet wachten - doen, kunnen we ervaringen uitwisselen
Ja precies, stukje service, hoewel zelf regelen tegenwoordig idd prima kan. Dat is wel rappe levering trouwens. Thanks ook voor het overzicht met VAT + invoer, gaat dus ongeveer 140 euro kosten na verkoop Prodigy.businka19 schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 14:20:
[...]
Je bedoelt ivm. garantie en derg.? Ik kan namelijk geen andere redenen bedenken. Maar in dat opzichte was Xtreamer ook niet moeilijk, verzendkosten werden gewoon vergoed.
En verder...21ste besteld, gisteren geleverd. $297 + €50.85 (VAT+invoerrechten) nog steeds ruim onder de NL prijs van (inferieure) A-400.
Ik zeg niet wachten - doen, kunnen we ervaringen uitwisselen
Het is een prima aparaat die Xtreamer, maar het gemak van ondertitels syncen, spoelen maakt de A400(A410) wel echt beter.
Ik kom dus van XT Pro, dat is van 6j geleden, ik moet zeggen dat hij zijn mannetje behoorlijk goed heeft gestaan, alleen geen 3D of DTS HD, maar wel bijv. 2x4TB bays, dat zie ik PCH niet doen.m4yall schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 15:49:
Ja precies, stukje service, hoewel zelf regelen tegenwoordig idd prima kan. Dat is wel rappe levering trouwens. Thanks ook voor het overzicht met VAT + invoer, gaat dus ongeveer 140 euro kosten na verkoop Prodigy.
Het is een prima aparaat die Xtreamer, maar het gemak van ondertitels syncen, spoelen maakt de A400(A410) wel echt beter.
Mijn D-link router stopte er gisteren opeens mee dus zal het verdere testen voor nu moeten uitstellen

Na wat gekloot met shares en smb's eindelijk up & running
3D ziet er mooi uit!
Wel een paar vragen die ik nergens in de manual heb kunnen vinden (dat zal in A-400 dezelfde werken neem ik aan):
- waarom kan ik niet tijdens afspelen direct naar de volgende bestand skippen, moet er nu telkens eerst uit
- is er geen preview functie? zodat als een video bestand staat geselecteerd dat er een preview video naast afgespeeld wordt?
en even offtopic: waarom worden mijn 1920:1080p bestanden op mijn full hd tv niet screen filled afgespeeld, waarom altijd van die balken boven en onder?
3D ziet er mooi uit!
Wel een paar vragen die ik nergens in de manual heb kunnen vinden (dat zal in A-400 dezelfde werken neem ik aan):
- waarom kan ik niet tijdens afspelen direct naar de volgende bestand skippen, moet er nu telkens eerst uit
- is er geen preview functie? zodat als een video bestand staat geselecteerd dat er een preview video naast afgespeeld wordt?
en even offtopic: waarom worden mijn 1920:1080p bestanden op mijn full hd tv niet screen filled afgespeeld, waarom altijd van die balken boven en onder?
@businka19, die balken boven en onder krijg je te zien doordat het overgrote deel van de films een andere beeldverhouding heeft dan een 16:9 scherm, dit t.b.v. de bioscoop. Als je zou gaan zoomen om de boel 'beeldvullend' te krijgen, ga je dus details missen van de linker en rechterkant.
ik vind het vreemd dat het bluray rip een beeldverhouding van een bioscoop heeft...daarnaast staat er in de file properties gewoon 16:9 dus het blijft een mysterie. Ik ben het met je eens dat je met zoom details links en recht s gaat "afsnijden"
En vanaf deze week worden 3D bestanden niet meer herkend als 3D, geen signaal naar TV, worden als 2D afgespeeld, heb alle video gerelateerde instellingen nagekeken - geen soelaas
Ik heb daaar geen last van hoor .. En ja veel spul van internet is 16:9 met zwarte balken... Dus effectief maar de helft van het scherm.
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike
@businka19, meest voor de hand liggend is dat je TV op een verkeerde instelling is gesprongen (maar check voor de zekerheid wel even in de settings van de A400 > video > 3D output op ON staat
)
Ik heb net een A-400 binnen en probeer deze nu te verbinden met mijn Synology DS109 om de mediabestanden te indexeren en te kunnen genieten van de films en series op de NAS.
Ik krijg echter met geen mogelijkheid de content op mijn NAS te zien.
Films er series staan respectievelijk in /volume1/video/Tv-Shows en /volume1/video/Movie als ik via browse share hem toe probeer te voegen kom ik niet verder dan de map video en dan de melding no content found.
Wanneer ik hem handmatig toe probeer te voegen vind hij vervolgens niks in de share.
De NAS heeft de NSF rechten bij mijn weten goed ingesteld staan want met XBMC was alles direct te vinden wanneer ik er naar liet zoeken.
Muziek vindt hij vervolgens ook niet en die staat simpelweg in de map /volume1/music
Alle hulp is welkom want nu staat die mooie A-400 niks te doen in de kast en dat is zonde.
Ik krijg echter met geen mogelijkheid de content op mijn NAS te zien.
Films er series staan respectievelijk in /volume1/video/Tv-Shows en /volume1/video/Movie als ik via browse share hem toe probeer te voegen kom ik niet verder dan de map video en dan de melding no content found.
Wanneer ik hem handmatig toe probeer te voegen vind hij vervolgens niks in de share.
De NAS heeft de NSF rechten bij mijn weten goed ingesteld staan want met XBMC was alles direct te vinden wanneer ik er naar liet zoeken.
Muziek vindt hij vervolgens ook niet en die staat simpelweg in de map /volume1/music
Alle hulp is welkom want nu staat die mooie A-400 niks te doen in de kast en dat is zonde.
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Niemand die iets weet om met NFS de bestanden en mappen te zien na /volume1/video?
Heb inmiddels een schare genaakt met SAMBA, maar daarmee kan ik geen NMJ database maken.
Ik begreep dat NFS met popcorn hour en Synology, maar ik kan wel gewoon de NAS zien, ik kom echter niet bij de bestanden.
Heb inmiddels een schare genaakt met SAMBA, maar daarmee kan ik geen NMJ database maken.
Ik begreep dat NFS met popcorn hour en Synology, maar ik kan wel gewoon de NAS zien, ik kom echter niet bij de bestanden.
Geen idee ik werk niet met een NAS. Kopieer gewoon de bestanden naar de popcorn en klaar.
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike
Dit zou wel gewoon moeten kunnen, controleer even of je lees/schrijf rechten hebt ingeschakeld op de NASRubman schreef op maandag 09 juni 2014 @ 08:29:
..Heb inmiddels een schare genaakt met SAMBA, maar daarmee kan ik geen NMJ database maken...
Heb het inmiddels draaiende, na een reset van de PCH opnieuw een share proberen aan te maken op serie en film niveau wat niet werkte.WBT schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 18:36:
[...]
Dit zou wel gewoon moeten kunnen, controleer even of je lees/schrijf rechten hebt ingeschakeld op de NAS
Daarna op de hoofdmap en share aangemaakt en die ging meteen goed, hij filtert zelf wel de films en series eruit.
SAMBA share eruit gegooid en met NFS meerdere NMJ's aangemaakt voor muziek en videobestanden.
Het werkt allemaal wezenlijk even anders als XBMC en dat is even wennen, maar soepeler dan de RPi is het zeker
Nieuwe firmware, NMT wordt hier nog steeds niet online ge-update, wordt weer knutselen met een USB stickje.
(Huidige versie werkte hier overigens prima, heb er 200+ GB aan Game of Thrones doorheen gejaagd in korte tijd
)
05-07-140614-25-POP-422-802
Release date: 16 June 2014
Firmware version: 05-07-140614-25-POP-422-802
1. Firmware
- fixed sometimes video resume from bookmark will be shown with wrong aspect ratio
- fixed subtitle (srt) color setting not apply to last chacrater in the subtitle
- fixed external srt subtitle for m2ts file cannot be turned on during video playback
- fixed DVD disc playback cannot stop after parental setting message popup
- fixed framerate sync not working for some video file
- fixed some wmv file no audio output after trick mode
- fixed audio playlist page may crash when pressing stop key
- fixed when playing list of wav file, some file cannot play until the end
- fixed some wave file (8-bit unsigned) playback output audio noise only
- fixed unsupported floating-point wave file can crash audio playback
- fixed some vorbis ogg play with no sound
- fixed some APE file play with buzzing sound
- audio playlist page support unsync lyric
- fixed AAC audio output as downmix when the setting is passthrough
- fixed rotate OSD slow to show during photo slide show, when the image resolution is big
- fixed audio playlist play wrong song in shuffle mode if delete song
currently playing or before currently playing in the list
2. System
- fixed if screensaver come out when tv is off, pressing any key after tv turn on will crash
- fixed nmt torrent app sometimes turn off by itself during standby mode
- improve loading speed of file listing page when current folder has a lot of subfolders
- fixed data cd files and folders missing after return from browsing subdirectory
- minor fix on russian translation at setup page
3. App
- fixed NetEase-OpenCourse app cannot resume video playback
- fixed Revision3 app video playback cannot seek
4. NMJ
- fixed unable to access to NMJ page if shared folder is read-only, even though NMJ database is already created
NMT Apps Version : 05-01-131210-25-POP-425
Release Notes :
1. NMT for A-410
Note: Unzip into the root of your USB thumb drive.
Go to Setup->Maintenance->NMT Setup Wizard, and it will pickup the file apps.nmt
(Huidige versie werkte hier overigens prima, heb er 200+ GB aan Game of Thrones doorheen gejaagd in korte tijd
05-07-140614-25-POP-422-802
Release date: 16 June 2014
Firmware version: 05-07-140614-25-POP-422-802
1. Firmware
- fixed sometimes video resume from bookmark will be shown with wrong aspect ratio
- fixed subtitle (srt) color setting not apply to last chacrater in the subtitle
- fixed external srt subtitle for m2ts file cannot be turned on during video playback
- fixed DVD disc playback cannot stop after parental setting message popup
- fixed framerate sync not working for some video file
- fixed some wmv file no audio output after trick mode
- fixed audio playlist page may crash when pressing stop key
- fixed when playing list of wav file, some file cannot play until the end
- fixed some wave file (8-bit unsigned) playback output audio noise only
- fixed unsupported floating-point wave file can crash audio playback
- fixed some vorbis ogg play with no sound
- fixed some APE file play with buzzing sound
- audio playlist page support unsync lyric
- fixed AAC audio output as downmix when the setting is passthrough
- fixed rotate OSD slow to show during photo slide show, when the image resolution is big
- fixed audio playlist play wrong song in shuffle mode if delete song
currently playing or before currently playing in the list
2. System
- fixed if screensaver come out when tv is off, pressing any key after tv turn on will crash
- fixed nmt torrent app sometimes turn off by itself during standby mode
- improve loading speed of file listing page when current folder has a lot of subfolders
- fixed data cd files and folders missing after return from browsing subdirectory
- minor fix on russian translation at setup page
3. App
- fixed NetEase-OpenCourse app cannot resume video playback
- fixed Revision3 app video playback cannot seek
4. NMJ
- fixed unable to access to NMJ page if shared folder is read-only, even though NMJ database is already created
NMT Apps Version : 05-01-131210-25-POP-425
Release Notes :
1. NMT for A-410
Note: Unzip into the root of your USB thumb drive.
Go to Setup->Maintenance->NMT Setup Wizard, and it will pickup the file apps.nmt
Bij mij spint de HDD in de PCH constant op met een tussenpoos van zeg 15-20 minuten.
Heb in Sickbeard de zoektijd al op 720 minuten gezet en in NZBget is niks over de HDD te vinden.
Iemand die met kan helpen?
Heb in Sickbeard de zoektijd al op 720 minuten gezet en in NZBget is niks over de HDD te vinden.
Iemand die met kan helpen?
tnx, maar had uiteraard alle settings eerst gecheckt. Ga vanavond updaten, hopelijk lost het eea. op.WBT schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 19:25:
@businka19, meest voor de hand liggend is dat je TV op een verkeerde instelling is gesprongen (maar check voor de zekerheid wel even in de settings van de A400 > video > 3D output op ON staat)
Heb nog een paar opmerkingen waar ik zelf niet uit kom zover, niet met handleiding:
- hoe speel je alle bestanden in 1 map achter elkaar af? Zoals met series, nu stopt hij na het afspelen van 1 aflevering en dan moet je hem weer op play zetten. XT had er zelfs 2 functies voor Play Folder of als je tijdens het spelen naar de volgende aflevering skipte dan bleef hij daarna alle bestanden die in het folder stonden netjes afspelen
- is er geen mogelijkheid om naar een folder te navigeren waar je subs staan? Nu als je subs in een andere folder staan of simpelweg anders benoemd zijn dan moet naar je pc, verplaatsen/hernoemen, echt 2005 werk zeg maar
- hebben jullie ook dat als je PCH een tijde aan laat staan zonder te gebruiken en daarna wel wilt gebruiken dat hij gewoon vastloopt? Uit knop werkt dan wel maar zondra je hem weer aan zet dan staat hij op hetzelfde vastgelopen scherm? Alleen hard reset biedt soelaas
Een vraagje aan de experts...
Ik heb nog een aantal dvd iso bestanden en als ik die afspeel staat de ondertiteling redelijk hoog .
Is er een manier om dit aan te passen?
Ik heb nog een aantal dvd iso bestanden en als ik die afspeel staat de ondertiteling redelijk hoog .
Is er een manier om dit aan te passen?
Ja appeltje eitje
, druk op de subtitle knop van de afstandsbediening, je krijgt dat een pop-up met diverse opties te zien gerelateerd aan de subs. Uit m'n hoofd moet je eerst kiezen voor een afwijkende kleur, voordat de locatie van de subs ook instelbaar wordt.
Zal het later eens uitproberen maar ik dacht dat dit niet lukt met dvd iso's... (mkv e.d. werkt dit perfect)
Druk op de play toets i.p.v. de enter toets en alle video's worden achter elkaar afgespeeld.businka19 schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 17:11:
- hoe speel je alle bestanden in 1 map achter elkaar af? Zoals met series, nu stopt hij na het afspelen van 1 aflevering en dan moet je hem weer op play zetten. XT had er zelfs 2 functies voor Play Folder of als je tijdens het spelen naar de volgende aflevering skipte dan bleef hij daarna alle bestanden die in het folder stonden netjes afspelen
Nee dit kan niet, handmatig renamen is inderdaad niet meer van deze tijd, automatisch renamen wel ;)[/quote]businka19 schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 17:11:
- is er geen mogelijkheid om naar een folder te navigeren waar je subs staan? Nu als je subs in een andere folder staan of simpelweg anders benoemd zijn dan moet naar je pc, verplaatsen/hernoemen, echt 2005 werk zeg maar
Persoonlijk geen last van, maar ik zet dan ook altijd de unit uit na gebruik.businka19 schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 17:11:
- hebben jullie ook dat als je PCH een tijde aan laat staan zonder te gebruiken en daarna wel wilt gebruiken dat hij gewoon vastloopt? Uit knop werkt dan wel maar zondra je hem weer aan zet dan staat hij op hetzelfde vastgelopen scherm? Alleen hard reset biedt soelaas
versta appeltje eitje wel niet maar zoals gedacht met iso lukt het toch niet hoor!WBT schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 11:45:
Ja appeltje eitje, druk op de subtitle knop van de afstandsbediening, je krijgt dat een pop-up met diverse opties te zien gerelateerd aan de subs. Uit m'n hoofd moet je eerst kiezen voor een afwijkende kleur, voordat de locatie van de subs ook instelbaar wordt.
Yeah...dat werkt dus niet, heb ik zelf ook al geprobeerd. Maar bij jou dus wel, A-400 neem ik aan?WBT schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 12:04:
[...]
Druk op de play toets i.p.v. de enter toets en alle video's worden achter elkaar afgespeeld.
Wat bedoel je precies met "automatisch renamen wel"?WBT schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 12:04:
[...]
Nee dit kan niet, handmatig renamen is inderdaad niet meer van deze tijd, automatisch renamen wel
Skippen naar de volgende video met >>FFWD lukt ook niet trouwens, enkel naar de volgende hoofdstuk, mits beschikbaar.
Ow ja, 3D probleem van laatst heeft zichzelf opgelost...
@DorkoTheBeast,
dan is .ISO hierbij de limiterende factor met mkvs etc kan het namelijk wel gewoon, excuus voor de dode mus.
@businka19, automatisch renamen kan je laten doen door download managers (CouchPotato, Sick Beard) maar ook door stand-alone apps zoals http://www.therenamer.com.
Bij mij spelen de video's overigens wel gewoon achter elkaar af, maar wellicht komt dit dan doordat ik PLEX gebruik als DNLA-client met de Popcorn.
@businka19, automatisch renamen kan je laten doen door download managers (CouchPotato, Sick Beard) maar ook door stand-alone apps zoals http://www.therenamer.com.
Bij mij spelen de video's overigens wel gewoon achter elkaar af, maar wellicht komt dit dan doordat ik PLEX gebruik als DNLA-client met de Popcorn.
Heb sinds een paar dagen dat de jukebox niet meer bereikbaar is, ik krijg dan de melding database error. En een update of rescan kan ook niet gedaan worden
Kan je het beste even met je computer inloggen en de database bestanden weg gooien, dan kan je daarna weer opnieuw een scan uitvoeren.
Ik heb het idee dat hij na de laatste FW update minder stabiel geworden is ( hangt soms vast)
Dat heb ik gedaan, alleen doorloopt hij die scan dan heel erg snel en schiet direct weer in de database read errorWBT schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 19:03:
Kan je het beste even met je computer inloggen en de database bestanden weg gooien, dan kan je daarna weer opnieuw een scan uitvoeren.
Niemand die een oplossing heeft anders dan de popcorn hour opnieuw installeren?
Ik heb tot op heden ochtend een altijd perfect werkende C-200 gehad. Nu is hij waarschijnlijk overleden.
Ik heb in deze popcorn een 1 TB schijf hangen die bijna helemaal vol zit. Als ik nu een A-400 koop kan ik dan heel simpel die schijf daar in hangen en werkt het dan? Of denk ik dan iets te simpel?
Ik heb in deze popcorn een 1 TB schijf hangen die bijna helemaal vol zit. Als ik nu een A-400 koop kan ik dan heel simpel die schijf daar in hangen en werkt het dan? Of denk ik dan iets te simpel?
Als er alleen maar media op staat,dan kan je hem zo overzetten .
Soms weet ik het ook niet meer.........
Vandaag de a400 gekocht. Had al de a200, was wel aan een upgrade toe dus :-)
Nu heb ik nzbget werkend, maar wil graag een goed script dat alles meteen de juiste naam geeft en in mapjes plaatst, welk ppscript kan ik her het beste voro gebruiken en hoe stel ik dat dan in?
Nu heb ik nzbget werkend, maar wil graag een goed script dat alles meteen de juiste naam geeft en in mapjes plaatst, welk ppscript kan ik her het beste voro gebruiken en hoe stel ik dat dan in?
[ Voor 72% gewijzigd door liffey op 12-08-2014 09:14 ]
Ik zelf zoek een update voor mijn huidige omgebouwde HDX naar een popcorn hour A110. Het is alleen zo dat alle huidige (helaas wat ouder) mediaplayers allemaal hun eigen gebreken hebben. De A400 geeft volgens mij fantastisch beeld en veel support om verschillende formaten. Automatisch je films laten indexeren van de ingebouwde HDD, alleen een brakke ab, geen blue ray full menu's zover ik weet. De Asus O play 700 heeft een duidelijk mooie ab, ingebouwde blue ray speler, maar je kan geen schijf erin zetten
en dan nog de Mede8er MED800X3D. Keuzes.... nergens zie je meer goede reviews met de verschillen tussen de laatste modellen.
Maar merk gewoon dat mijn ingebouwde media player in mijn Samsung TV veel te beperkt is. Ook laatst na inschakelen van mijn HDX merkte ik dat het surround geluid vele malen beter is dan via de TV en ook het beeld ziet er strakker uit via de mediatank. Lijkt mij dat een nieuwe A400 of Mede8er MED800X3D dit nog beter zal doen.

Maar merk gewoon dat mijn ingebouwde media player in mijn Samsung TV veel te beperkt is. Ook laatst na inschakelen van mijn HDX merkte ik dat het surround geluid vele malen beter is dan via de TV en ook het beeld ziet er strakker uit via de mediatank. Lijkt mij dat een nieuwe A400 of Mede8er MED800X3D dit nog beter zal doen.
Ik heb zo'n beetje hetzelfde probleem. Ik heb momenteel een htpc met mediaportal maar gezien ik al het gekloot met dat ding helemaal beu ben ga ik over naar een nas en een losse mediaspeler erbij. Ding moet films, series en muziek netjes weer geven in een leuk menu (bij voorkeur met covertjes en informatie etc.) en eigenlijk zo'n beetje alles probleemloos af kunnen spelen. Helaas zie ik ook bij veel reviews overal wel nadelen bij mediaspelertjes:S
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
Ik heb zojuist via ibood die A400 gekocht. Nu ben ik op zoek naar een nieuwe HDD. In mijn oude omgebouwde HDX heb ik nog een Samsung F3 1TB. Op zich een snelle schijf, maar ik vind hem niet bepaald stil. Je hoort hem gewoon fluitend optarten.
Ik zat ook te denken aan de EVO 840, 1TB. Maar goed... 365 Euro is best een hoop geld. Qua schijfruimte is 1TB het minimum. Op zich kan uitbreiden van ruimte altijd nog op een later moment. Wat hebben jullie voor ervaringen met verschillende schijven in de A400. Het is namelijk nogal lastig, fijn zou zijn dat de schijf zeer betrouwbaar is ook bij vaak in en uitschakelen of desnoods soms lang aan. Tegelijkertijd een lage access tijd naar je files, snelle opstarttijd.
Is het met de A400 net als oude modellen dat het noodzakelijk is om EXT3 format te gebruiken op je partitie waar apps op geinstalleerd worden? of kan je nu wel volledig NTFS gebruiken?
Ik zat ook te denken aan de EVO 840, 1TB. Maar goed... 365 Euro is best een hoop geld. Qua schijfruimte is 1TB het minimum. Op zich kan uitbreiden van ruimte altijd nog op een later moment. Wat hebben jullie voor ervaringen met verschillende schijven in de A400. Het is namelijk nogal lastig, fijn zou zijn dat de schijf zeer betrouwbaar is ook bij vaak in en uitschakelen of desnoods soms lang aan. Tegelijkertijd een lage access tijd naar je files, snelle opstarttijd.
Is het met de A400 net als oude modellen dat het noodzakelijk is om EXT3 format te gebruiken op je partitie waar apps op geinstalleerd worden? of kan je nu wel volledig NTFS gebruiken?
[ Voor 11% gewijzigd door n00bs op 22-08-2014 00:45 ]
Hallo,
Zojuist een popcorn a-400 aangeschaft. Maar hoe kan ik nu net als popcorn time films kijken met mijn a-400.
Mijn eigen films kan ik wel bekijken maar ik wil dus net als netfix/popcorn time hier gebruik van maken.
gr. ruud
Zojuist een popcorn a-400 aangeschaft. Maar hoe kan ik nu net als popcorn time films kijken met mijn a-400.
Mijn eigen films kan ik wel bekijken maar ik wil dus net als netfix/popcorn time hier gebruik van maken.
gr. ruud
Is het mogelijk om zonder data verlies de schijf van de Popcorn Hour a-400 te vervangen?
Wil er een grotere schijf in plaatsen maar natuurlijk niet alle series en films die erop staan (en sickbeard enzo) opnieuw erop moeten zetten.
Wil er een grotere schijf in plaatsen maar natuurlijk niet alle series en films die erop staan (en sickbeard enzo) opnieuw erop moeten zetten.
Lijkt me dat je deze gewoon aan een PC kunt hangen en met een kloonprogramma de schijf kunt klonen naar een grotere schijf. Moet je wel 2 SATA aansluitingen vrij hebben, maar dat is meestal geen probleem.Rubman schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 14:40:
Is het mogelijk om zonder data verlies de schijf van de Popcorn Hour a-400 te vervangen?
Met een disk clonen gaat het denk ik fout daar waar de nieuwe schijf meer capaciteit heeft. Je kan denk ik het beste (een) Linux (live cd) booten en een back-up maken van de apps folder evenals je video map en dit vervolgens te kopiëren naar je nieuwe schijf (welke je vooraf met de Popcorn Hour alvast geformatteerd hebt)
Kan iemand mij vertellen hoe groot bij een standaard installatie de EXT3 partitie moet zijn?
(ik partioneer namelijk mijn schijf in EXT3 voor het systeem en NTFS voor makkelijke toegang vanaf Windows)
(ik partioneer namelijk mijn schijf in EXT3 voor het systeem en NTFS voor makkelijke toegang vanaf Windows)
Ik heb zojuist mijn nieuwe PCH A400 naar de laatste firmware geupdate. Mijn HDD komt morgen pas, dus ik probeerde een test via een externe 2.5" USB die feilloos werkt op mijn HDX mediatank (NTFS, 320GB). De PCH herkend op beide USB 2.0 porten WEL de schijf, maar als je locale media wil afspelen staat er een groot kruis door het USB icoon. Kan hier verder niets zinnigs over vinden op internet of in de handleiding.... iemand hier ervaring mee?
Weinig reacties hier. Volgende probleem, wat ik ook doe, een NTFS share op de PCH en je verliest gelijk je NMT apps, ondanks dat ik die op een EXT3 partitie had laten staan. Nu al denk 10 uur bezig met dat apparaat....... maar mijn oude omgebouwde HDX deed het toch echt makkelijker en beter.
NIC werkt ook absoluut niet op 1Gbit.
NIC werkt ook absoluut niet op 1Gbit.
[ Voor 6% gewijzigd door n00bs op 31-08-2014 00:30 ]
Tja, ik heb dan ook in het begin de disk vanuit mijn A-200 overgeplaatst naar mijn A-400. Gebruik dat ding verder alleen om films en series af te spelen. Daar is hij voor en dat doet hij goed.
Waarom wil je een NTFS share?
Waarom wil je een NTFS share?
Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.
Hallo,
Als je de a-400 aangeschaft hebt puur voor deze reden ben je of verkeer ingelicht of heb je je niet goed ingelezen want het is al een tijd bekend dat popcorn hour geen berglucht ondersteunt.rpoleij schreef op maandag 01 september 2014 @ 21:02:
Hallo,
Popcorn time is het volledig anders en staat los van de mediaspelers onder de naam popcorn hour.
Misschien dat het als NMT app komt maar ik verwacht het niet.
Verwijderd
Beste mede forumers,
Ik heb van de week mijn popcorn a 400 binnen gekregen.
Nu heb ik beneden waar ik hem wil aansluiten een sony bravia staan van circa 4 jaar oud, ik moet de popcorn via mijn geluidsversterker aansluiten ivm te weinig hdmi aansluitingen op mn bravia.
nu start hij op tot het loading screen, daarna doet hij niks meer.
Ook heb ik geprobeerd deze direct aan mijn bravia aan te sluiten ook niks.
Boven heb ik een samsung lcd staan daar doet de popcorn het wel op, werkt overigens perfect de popcorn.
graag advies?
ik zal toch niet een nieuwe tv moeten kopen voor beneden he?!
gr gmi
Ik heb van de week mijn popcorn a 400 binnen gekregen.
Nu heb ik beneden waar ik hem wil aansluiten een sony bravia staan van circa 4 jaar oud, ik moet de popcorn via mijn geluidsversterker aansluiten ivm te weinig hdmi aansluitingen op mn bravia.
nu start hij op tot het loading screen, daarna doet hij niks meer.
Ook heb ik geprobeerd deze direct aan mijn bravia aan te sluiten ook niks.
Boven heb ik een samsung lcd staan daar doet de popcorn het wel op, werkt overigens perfect de popcorn.
graag advies?
ik zal toch niet een nieuwe tv moeten kopen voor beneden he?!
gr gmi
vraagje, wat de de A-410 qua LAN snelheid ?
Hoe hebben jullie je video instellingen staan, als ik fit to screen neem dan is het beeld juist, maar dan verpringt het beeld na een 5 tal seconden terug op full screen en hierdoor wordt het beeld wat uitgerokken.
Ook als ik in de instellingen de videozoom op fit to screen zet dan verpringt deze toch na een 5 tal seconden na het opzetten van een film. Ik heb denk ik alle instellingen al getest in de video opties.
Ook als ik de film stop en terug de titels van al mijn films krijg dan is het lettertype ook een pak groter, hij zoomt dus om 1 of andere reden telkens in.
Ook als ik in de instellingen de videozoom op fit to screen zet dan verpringt deze toch na een 5 tal seconden na het opzetten van een film. Ik heb denk ik alle instellingen al getest in de video opties.
Ook als ik de film stop en terug de titels van al mijn films krijg dan is het lettertype ook een pak groter, hij zoomt dus om 1 of andere reden telkens in.
[ Voor 15% gewijzigd door hakira007 op 19-09-2014 00:02 ]
Hallo, ik heb een probleempje.
Ik zet als ik overdags / savonds weg ben altijd de stroom uit van al mijn apparatuur.
Als ik hem weer aanzet, dan gaat de popcornhour a400 meteen op aan.(witte lampje brand)
Op mijn c-200 heb ik een aan en uit knop, maar hoe krijg ik t voor elkaar dat als ik de stroom erop zet dat de a-400 niet automatisch aangaat. Ik weet dat als je de aan en uit knop van de originele afstandsbediening langer dan 5 sec vast houd, hij zeg maar echt uitgaat.
Nu kan ik hem wel uitzetten maar nu heb ik weer t probleem dat ik een logitech harmony one heb, en die geeft maar 2-3 sec een signaal, te kort dus om hem uit te zetten.
Heeft iemand hier een oplossing voor?
bedankt!!
Ik zet als ik overdags / savonds weg ben altijd de stroom uit van al mijn apparatuur.
Als ik hem weer aanzet, dan gaat de popcornhour a400 meteen op aan.(witte lampje brand)
Op mijn c-200 heb ik een aan en uit knop, maar hoe krijg ik t voor elkaar dat als ik de stroom erop zet dat de a-400 niet automatisch aangaat. Ik weet dat als je de aan en uit knop van de originele afstandsbediening langer dan 5 sec vast houd, hij zeg maar echt uitgaat.
Nu kan ik hem wel uitzetten maar nu heb ik weer t probleem dat ik een logitech harmony one heb, en die geeft maar 2-3 sec een signaal, te kort dus om hem uit te zetten.
bedankt!!
Kan je met de Harmony One niet in de software instellen hoe lang het signaal moet duren?
Your Friendly Neighborhood Moderator
Dit is inderdaad een bekend probleem. In dit forum wordt een oplossing gegeven d.m.v. een tussenschakelaar met aan en uitknop. Ik heb deze gewoon besteld bij conrad.passat_v5 schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 18:35:
bedankt!!
Alternatief voor de 5 seconden indrukken is om direct na elkaar power en delete te doen. Ik heb dit ook als combi in de Harmony staan en dat werkt goed. Blijft echter het feit dat de PCH aan gaat als er stroom op komt. Dat onderliggende probleem wordt niet opgelost. Dan kom je inderdaad aan een schakelaar er nog weer tussen met AB mogelijkheid.passat_v5 schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 18:35:
bedankt!!
bedankt voor jullie reacties...weet iemand zo of dat bij een andere universele afstandbediening (logitech) ook het geval is, bv bij de nieuwe soorten?
Anders kan ik dan voor een andere gaan kijken als daar t probleem mee opgelost kan worden..
Anders kan ik dan voor een andere gaan kijken als daar t probleem mee opgelost kan worden..
Nieuwe firmware is uit. Daarna ook nieuwe nmt tools die ik nog steeds niet gewoon online kan installeren.
Het heeft wel weer even geduurd voordat de nieuwe firmware uit is. Loop sinds de laatste firmware tegen probleem aan dat ik geen NMJ database meer kan maken en dus steeds via netwerkopslag moet zoeken naar afleveringen die op de NAS staan.
Vanavond maar even kijken of alles is opgelost.
Vanavond maar even kijken of alles is opgelost.
sorry maar ik zie niets qua nieuwe firmware niet op de site en niet op het forum, de laatste is van 8 augustus 2014...Stormtrooper schreef op donderdag 11 december 2014 @ 22:31:
Nieuwe firmware is uit. Daarna ook nieuwe nmt tools die ik nog steeds niet gewoon online kan installeren.
Verwijderd
Sinds de recenste firmware download kan ik geen covers, filminfo of gelijkwat downloaden ?! Er is weinig over te vinden ? Heeft er nog iemand gelijkaardige problemen ?
Toch kreeg ik donderdag avond een melding van een nieuwe firmware... Misschien weer ingetrokken door problemen of zo...GRUMBLER schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 10:29:
[...]
sorry maar ik zie niets qua nieuwe firmware niet op de site en niet op het forum, de laatste is van 8 augustus 2014...
Nee kreeg hem ook toen ik de pch aanzette.
Ik probeer Sickbeard op de A400 te installeren. Lijkt allemaal ok te gaan, maar ik kan de webpage niet bereiken.
Met CSI:
- lighttpd latest-nmt1 installeren
- local 0.2.2-nmt1 installeren
- sickbeard 1.1 installeren
Deze zijn allen gestart. Echter, op http://IP_adres:8081 krijg ik geen verbinding.
Alles al een keer opnieuw geïnstalleerd, geen ander resultaat.
Met CSI:
- lighttpd latest-nmt1 installeren
- local 0.2.2-nmt1 installeren
- sickbeard 1.1 installeren
Deze zijn allen gestart. Echter, op http://IP_adres:8081 krijg ik geen verbinding.
Alles al een keer opnieuw geïnstalleerd, geen ander resultaat.
Verwijderd
Mijn a-410 wil de film NMJ directory op mijn pc in netwerk niet meer lezen.
Ik krijg telkens de melding"database error read". Op dezelfde hdd heb ik andere directories waar geen enkel probleem mee is.
Ik heb alle nmj-files gewist en opnieuw alles laten scannen om nieuwe nmj-files aan te maken.
Dit lukte voor alle directories, behalve voor "film" directory waar ik voordien hetzelfde probleem mee had.
Ik kan alles uit deze directory zien en afspelen, maar geen NMJ aanmaken.
Ik krijg telkens de melding"database error read". Op dezelfde hdd heb ik andere directories waar geen enkel probleem mee is.
Ik heb alle nmj-files gewist en opnieuw alles laten scannen om nieuwe nmj-files aan te maken.
Dit lukte voor alle directories, behalve voor "film" directory waar ik voordien hetzelfde probleem mee had.
Ik kan alles uit deze directory zien en afspelen, maar geen NMJ aanmaken.
Oei, al een oud(er) topic, maar toch probeer ik het:
Ik heb de 3,5" disk uit mijn A-400 gehaald en wil deze vervangen door een 2,5" SSD. Nu had ik gelezen dat je deze in een externe behuizing aan de USB moet hangen om te kunnen formatteren op de juiste manier. Dit gedaan, en na het terugplaatsen in de A-400 gaat het toch niet goed.
Vraag: nog es proberen en heb ik iets fout gedaan? Of: als externe disk gebruiken en de iets mindere snelheid (?) voor lief nemen.
Ik heb de 3,5" disk uit mijn A-400 gehaald en wil deze vervangen door een 2,5" SSD. Nu had ik gelezen dat je deze in een externe behuizing aan de USB moet hangen om te kunnen formatteren op de juiste manier. Dit gedaan, en na het terugplaatsen in de A-400 gaat het toch niet goed.
Vraag: nog es proberen en heb ik iets fout gedaan? Of: als externe disk gebruiken en de iets mindere snelheid (?) voor lief nemen.
¯\_(ツ)_/¯
Je kan hem toch gewoon in de A-400 plaatsen en dan formatteren? Wat gaat er precies fout als je extern formatteert?
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
Heeft iemand ook het probleem met .iso dat de popcorn hour a400 , a410 en nu mijn nieuwste aanwinst a500 niet goed overeg met .iso kan,er verschijnt geen menu voor de film en hij begint random te spelen, hij Begint zomaar bij een verkeerd hoofdstuk, de knop menu op de afstandbediening werkt ook niet,dit terwijl dit allemaal op mijn c200 wel goed werkte met de zelfde bestanden op dezelfde harde schijf. Kan iemand mij helpen?
Kom er nu achter dat het ook bij een rip van een bluray is,dus uitgepakt waar o.a ook certificaat map e.d. Staan.
Kom er nu achter dat het ook bij een rip van een bluray is,dus uitgepakt waar o.a ook certificaat map e.d. Staan.
[ Voor 12% gewijzigd door West77 op 10-08-2016 10:44 ]
HoiWest77 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 10:39:
Heeft iemand ook het probleem met .iso dat de popcorn hour a400 , a410 en nu mijn nieuwste aanwinst a500 niet goed overeg met .iso kan,er verschijnt geen menu voor de film en hij begint random te spelen, hij Begint zomaar bij een verkeerd hoofdstuk, de knop menu op de afstandbediening werkt ook niet,dit terwijl dit allemaal op mijn c200 wel goed werkte met de zelfde bestanden op dezelfde harde schijf. Kan iemand mij helpen?
heb nu ook een A-500 en ik ondervind de zelfde problemen.
bij dvd geen menu en als er diverse films opstaan gaan ze dwars door elkaar spelen.
heb je hier al iets op kunnen vinden?
mvg Ron
Daar zijn ze mee bezig.
Als het goed is is het met de beta die vandaag als het goed is uitkomt opgelost.
Als het goed is is het met de beta die vandaag als het goed is uitkomt opgelost.
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
thnx ga het in de gaten houdenchucky666 schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 12:31:
Daar zijn ze mee bezig.
Verwijderd
Even voor degenen die problemen ervaren met het afspelen van mkv's met de officiële update van 2015:
Installeer de beta 2 firmware en de nieuwste mkv's zijn weer af te spelen. Beta 2 is te vinden op http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=73492. Als je een hard disk of andere type opslag hebt deze eerst disconnecten en daarna via USB de firmware installeren.
Installeer de beta 2 firmware en de nieuwste mkv's zijn weer af te spelen. Beta 2 is te vinden op http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=73492. Als je een hard disk of andere type opslag hebt deze eerst disconnecten en daarna via USB de firmware installeren.
Verwijderd
Helaas, heb nog steed problemen met het afspelen van mkv's via de pch a400.
OPGELOST: Na de firmware update is het noodzakelijk om de mediaspeler terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Dit duurt vrij lang, dus niet onderbreken. Vervolgens zou het weer moeten functioneren.
OPGELOST: Na de firmware update is het noodzakelijk om de mediaspeler terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Dit duurt vrij lang, dus niet onderbreken. Vervolgens zou het weer moeten functioneren.
[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2016 19:06 ]
Ik ben wel benieuwd welke problemen je precies had. Ik speel alleen maar mkv's af en daar heb ik nooit problemen mee. Ik draai gewoon de laatste officiële (niet-beta) firmware.
Verwijderd
Probleem was met afspelen van mkv's vooral van een bepaalde releasegroep (kwaliteit boven quantiteit). Het startte gewoon niet op, laad cirkel begon te draaien en na 1 keer sprong het terug naar de bestandsmap. Met andere video bestanden had ik last van stotteringen zodra ik iets wijzigde met ondertiteling, audiospoor of vooruitspoelen.
Dat herken ik wel, even een korte hapering als je iets verandert aan de ondertiteling of audiospoor. Is dat nu opgelost in de beta?Verwijderd schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 12:41:
[...]
Met andere video bestanden had ik last van stotteringen zodra ik iets wijzigde met ondertiteling, audiospoor of vooruitspoelen.
Verwijderd
Nee, die korte hapering is er nog steeds maar bij mij lag het (lange haperingen cq. freezes)misschien ook aan dat de update niet helemaal voltooid was. Pas na terugzetten na fabrieksinstellingen verliep alles zoals vanouds.
Verwijderd
Best apart, elke keer als mkv's het in eerste instantie niet doen en ik een herstel naar fabrieksinstellingen doe, lukt het weer wel!
iemand een idee hoe ik mijn a-500 update naar de nieuwste r6 update?
Ik heb het bestandje uitgepakt op een usb en in de a-500 gedaan, Daarna naar setup, onderhoud, firmware update en controleer op nieuwe firmware maar hij vind niks
Ik heb het bestandje uitgepakt op een usb en in de a-500 gedaan, Daarna naar setup, onderhoud, firmware update en controleer op nieuwe firmware maar hij vind niks
Wel in de root gezet van de usb ?
Een hoe heet het bestand op je usb ?
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
het bestandje heet a500-update.bin en dat is ook het enige wat op de usb staatchucky666 schreef op zondag 18 december 2016 @ 11:30:
Wel in de root gezet van de usb ?
Opgelost bestandje stond nog in een folder

[ Voor 8% gewijzigd door ronic1 op 18-12-2016 13:43 ]
Hallo,
Als ik een iso wil afspelen dan blijft de circel draaien en moet ik de speler resetten, weet iemand een oplossing.
Als ik een iso wil afspelen dan blijft de circel draaien en moet ik de speler resetten, weet iemand een oplossing.
Verwijderd
Vandaag het volgende verschijnsel op mijn PCH A400
Kan geen ondertiteling,of info meer downloaden ik internet,niet wireless,niet met de kabel,krijg steeds de vermelding dat ik hiervoor een internetverbinding nodig heb,via setup alles nogmaals herinstalleerd, en nogmaals,en .....
Noppes dus
Heb wel degelijk internetverbinding want YouTube werkt.
Iemand hetzelfde ervaren? En hoe opgelost ?
Ik moest wel regelmatig mijn internetverbinding opnieuw herinstalleren,maar dat schijnt wel meer voor te vallen bij dit type
Kan geen ondertiteling,of info meer downloaden ik internet,niet wireless,niet met de kabel,krijg steeds de vermelding dat ik hiervoor een internetverbinding nodig heb,via setup alles nogmaals herinstalleerd, en nogmaals,en .....
Noppes dus
Ik moest wel regelmatig mijn internetverbinding opnieuw herinstalleren,maar dat schijnt wel meer voor te vallen bij dit type
Krijg dit nu ook met m'n PCH VTEN - ik vermoed dat een of andere server eruitligt die voor het "phone home" stukje wordt gebruikt, want inderdaad, de speler komt gewoon op Internet (Apps market, Youtube, et cetera).Verwijderd schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 20:03:Iemand hetzelfde ervaren? En hoe opgelost ?
Hopelijk is het met een paar dagen opgelost, want ik wilde net een nieuwe database genereren voor m'n nieuwe NAS

Ik heb sinds kort 2 A-400's en wil graag 1 centrale DB op de Synology NAS.
Heeft iemand een stappenplan hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?
De media staat in
/volume1/MOVIES
/volume1/SERIES
En het liefst zou ik de nmj_database plaatsen in:
/volume1/Downloads/NMJ/
Maar hoe doe ik dat en hoe kan ik die DB vanaf beide A-400's openen? Ik maak gebruik van NMJ Toolbox v2
Edit: ik ben begonnen met deze manual, ik denk dat het daarmee wel moet gaan lukken:
http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=68616
Heeft iemand een stappenplan hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?
De media staat in
/volume1/MOVIES
/volume1/SERIES
En het liefst zou ik de nmj_database plaatsen in:
/volume1/Downloads/NMJ/
Maar hoe doe ik dat en hoe kan ik die DB vanaf beide A-400's openen? Ik maak gebruik van NMJ Toolbox v2
Edit: ik ben begonnen met deze manual, ik denk dat het daarmee wel moet gaan lukken:
http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=68616
[ Voor 16% gewijzigd door M.v.Veelen op 20-07-2017 17:23 ]
¯\_(ツ)_/¯
Verwijderd
Morgen krijg ik een popcorn hour a-400 binnen en wil graag de HDD uit mijn mede8er die ik ga vervangen in de popcorn steken.
Omdat beide hetzelfde bestandssysteem gebruiken dacht ik dat ik de HDD zonder al teveel werk kan overzetten ?
Klopt mijn aanname ? en wat moet ik doen om dan de popcorn software op de hdd te zetten zodat alles werkt.
Intussen ben ik gestart met het kopieeren van alle films en documentaires maar bijna 2 Tb kost flink wat tijd over de mede8er met maar een 10 Mbit NIC.
Kan dat eventueel ook anders als het zonder meer plaatsen van de HDD niet werkt ?
Omdat beide hetzelfde bestandssysteem gebruiken dacht ik dat ik de HDD zonder al teveel werk kan overzetten ?
Klopt mijn aanname ? en wat moet ik doen om dan de popcorn software op de hdd te zetten zodat alles werkt.
Intussen ben ik gestart met het kopieeren van alle films en documentaires maar bijna 2 Tb kost flink wat tijd over de mede8er met maar een 10 Mbit NIC.
Kan dat eventueel ook anders als het zonder meer plaatsen van de HDD niet werkt ?
Je kan de bestanden waarschijnlijk gewoon op de schijf laten staan. Wellicht dat je ze wel in de juiste map moet hebben staan voordat de PCH ze ziet. Er hoeft verder geen software te worden geïnstalleerd op de HDD. De PCH firmware staat op interne flash. Wel kunnen eventuele apps zoals ftp, torrent, nzb op de harde schijf worden geïnstalleerd. Dit gaat via het setup menu.
Werkt het niet dan kan je een andere schijf pakken en de PCH die laten formatteren. Kijk dan hoe die er uit ziet qua mappen structuur en zorg dat je oude schijf er zo veel mogelijk op lijkt.
Werkt het niet dan kan je een andere schijf pakken en de PCH die laten formatteren. Kijk dan hoe die er uit ziet qua mappen structuur en zorg dat je oude schijf er zo veel mogelijk op lijkt.
Verwijderd
Oke dank voor je snelle reactie, ik had ergens gelezen dat je eerst een eerste installatie moest uitvoeren en dat je dan niets kwijtraakt op je schijf, maar er even vanuitgaande dat er altijd wat gebeurd, zoals bijvoorbeeld bij de mede8er die echt niet veel soeps is en inmiddels zo vaak een herinstallatie moest vanwege bestandsnamen die hij niet wegpoetste, probeer ik natuurlijk safe te zijn.
Er staan zoveel oude documentaires op over ww2 die raak ik niet graag kwijt.
Er staan zoveel oude documentaires op over ww2 die raak ik niet graag kwijt.
Verwijderd
RichieB schreef op woensdag 27 december 2017 @ 19:55:
Je kan de bestanden waarschijnlijk gewoon op de schijf laten staan....
Helaas is het niet gelukt met overplaatsen zonder alles te hoeven kopieeren.
Ik had voor de zekerheid alles wel even in en backup gezet die er nu weer helemaal op staat.
Wat me eigenlijk bij het eerste probleem brengt, de netwerksnelheid !!
We hebben hier een volledig bedraad netwerk met CAT5-E en gigabit switches, de snelheid over het netwerk is super wanneer ik op internet browse en download haal ik de max. snelheden (bij Ziggo momenteel op mijn account 200Mbit) dus daar zou het niet aan mogen liggen, echter...
Bij kopieeren naar de PCH A400 blijft de snelheid steken op 11,4 MBIT volgens filezilla, met de windows verkenner zelfs nog wat lager.
Is er een probleem bekend met de NIC snelheid van de PCH A400 ? en is daar een fix voor ?
Op andee fora lees ik dat er toch wel heel veel zelfde vragen en problemen zijn maar nergens een goed antwoord kunnen vinden.
EEN forum heeft het zelfs over de chipset die op de NIC in de pc zit waar de oorzaak zou liggen, de Broadcom chipsets zouden beter presteren dan de Realtek.
Voordat ik een investering wil ga doen in iets wat eventueel toch geen soelaas bied zou ik graag de ervaringen van jullie hier op dit forum horen hierover.
En mócht de Broadcom beter zijn en volop presteren, welke kaart in het low budget segment komt dan nu in aanmerking en is nog volop te koop ?
Heel oud topic... maar ik heb sinds een paar weken zelfde verhaal met de a400.Verwijderd schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 20:03:
Vandaag het volgende verschijnsel op mijn PCH A400
Noppes dus
In de wizard wordt ik gefeliciteerd met mn werkende internet verbinding.
Maar geen subs, geen artwork, niets meer downloaden. Dit heeft een internetverbinding nodig.
.. ook alles geprobeerd met FW's en nmtapps.
Geen succes tot nu toe.
Is dit nog opgelost voor jou? En zo ja....hoe dan?
Idem probleem op m’n A-400. De Julebox NMJ kan ook niet meer opnieuw scannen. Hij krijgt geen verbinding meer. Er lijken servers volledig down te zijn doordat Cloudmedia niet meer bestaat. Er zal vast geen oplossing meer zijn om je media database te updaten als je een nieuwe film hebt toegevoegd wel?
Xbox Series X "The Tower Of Power" - Skoda Enyaq iV80 Sportline '22 "The Beast"
Misschien werkt NMJToolbox2 nog wel? Zie hier.kuka schreef op maandag 26 april 2021 @ 23:20:
De Julebox NMJ kan ook niet meer opnieuw scannen.
Die werkt nog wel maar volgens mij alleen voor eerder gescande bestanden en niet voor nieuwe. Ik zal het van de week verder testen.epias schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 01:03:
[...]
Misschien werkt NMJToolbox2 nog wel? Zie hier.
Ook voor scans vanuit Windows inderdaad. Er worden dan ook nieuwe titels weergegeven.kuka schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 11:07:
[...]
Die werkt nog wel maar volgens mij alleen voor eerder gescande bestanden en niet voor nieuwe. Ik zal het van de week verder testen.
Iemand ook het probleem dat dd+ niet speelt terwijl het volgens de doos/specs wel ondersteund wordt?
Ouder topic, maar ik draai (naar tevredenheid) de popcorn hour a500 maar de app market is bij mij offline. Is dit ook werkelijk het geval? M'n internet verbinding is overigens in orde.
Ja dat klopt die is al tijden offline.Johan564 schreef op zondag 4 juni 2023 @ 20:18:
Ouder topic, maar ik draai (naar tevredenheid) de popcorn hour a500 maar de app market is bij mij offline. Is dit ook werkelijk het geval? M'n internet verbinding is overigens in orde.
Er is geen ondersteuning meer maar bij mij draait de A500 ook nog top.
Ok, dank voor reactie.
[ Voor 91% gewijzigd door Johan564 op 15-06-2023 00:05 ]