Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-04 20:49

rally

Deyterra Consultancy

Ik heb nog geen mediaspeler gevonden die aan al mijn wensen voldoet.
De A400 heeft een geweldige kwaliteit en gemak maar is instabiel
De Mede8er is snel maar heeft een onhandige interface

De A400 loopt ook regelmatig "vast" op Plex. Die is dan gewoon niet te benaderen. Herstarten van de PCH lost het probleem op, waardoor het echt in de PCH lijkt te zitten. Bovendien als het bij de ene PCH (A400) niet werkt dan werkt het op de andere (C300) wel. Kortom... instabiel.
En Plex is juist handig om bij te houden welke films/series we hebben gezien.

De Med8er gaat er dan wel weer goed mee om.

Een HTPC is helemaal lastig omdat die niet met de AB aan/uit te zetten is, bovendien is XBMC ook niet altijd even stabiel....

Ik bliijf ook nog even puzzelen...

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunderbird59
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-03-2020
Ik ben ook zo bezig naar het zoeken van een media speler,
Na jullie reacties vallen de a400 en de mede8er af.

Wat denken jullie van de zappiti speler van dune? Op het forum van HDI DUNE staat nog weinig informatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videowall
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14-10-2013
Thunderbird,

Ik heb deze website van wifimedia gevonden, als je naar beneden scrolt staan er wat reviews....ook daar word je niet vrolijk van -:)
http://www.wifimedia.eu/catalog/zappitiplayer-p-3436.html

Daarnaast kan je niet de fanart en ondertiteling rechtstreeks via de zappiti downloaden. Je zult dus je HD op de computer moeten aansluiten. Men wilt dit wel in de toekomst via een firmware update gaan oplossen.
Vraag blijft dan wel hoe lang dat gaat duren. Ik denk dat men de prioriteit eerst bij het oplossen van de "bugs" legt en daarna gaat kijken naar de extra's.

Voorals nog gaat mijn voorkeur nog steeds uit naar de A-400 vanwege zijn VXP videoprocessor, zijn download mogelijkheden en de app voor de ipad die in ieder geval gratis te downloaden is. Zappiti moet je voor betalen. Bij zo'n prijs voor de speler zou die ook gratis mogen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunderbird59
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-03-2020
Bedankt voor je reactie Videowall.

Het wordt echt een trend dat fabriekanten producten leveren die gewoon niet doen wat ze beloven. Ze verkopen hun "rotzooi" en de consument zoekt het verder maar uit.

Ik heb sinds kort en een nieuwe televisie ( PANASONIC 65ST50 ) en deze kan standaard al wat streamen van mijn computer, maar dit is toch wel erg beperkt.
Ik ga toch voor een mediaspeler.

Maar goed, de A-400 staat weer bovenaan de lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videowall
Na de aanschaf de PCH eerst resetten naar fabrieksinstellingen, dan pas de firmware installeren.
NOOIT de videoresolutie op automatisch - Altijd op de resolutie van de tv.

Volgens de officiële website/blog zijn dit twee essentiële stappen in het instalatieproces.
Met name de resolutieinstellingen niet op automatisch zetten zorgt er voor dat de PCH door kan starten.

Ik heb gisteren mijn 3de PCH gehaald, bovenstaande uitgevoerd, vooralsnog functioneert alles zoals het hoort.

Wat wél raar is, is dat de PCH vast loopt op mijn externe harde schijf.
Als mijn externe harde schijf op de PCH is aangesloten loopt de PCH vast en doet ie niks meer.
Sluit ik echter mijn externe harde schijf ná het opstarten aan herkend de PCH de schijf en kan ik de films afspelen.
Het betreft een WD - My Book Essential, 2 TB USB 3 en USB 2. compatible.
Terwijl een WD normaal gesproken vrij makkelijk met andere apparatuur werkt....niet..???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylver84
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-01-2024
Klinkt allemaal instabiel wat er gepost word. Die werkt super die weer niet.

Vraagje heb een harde schijf aan me router hangen. Is die ook toegankelijk vanaf de a400? Of ben ik verplicht om dat ding in of aan de a400 te zette.

Asus GL703VM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WBT
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-04-2024
@Sylver84, Als je router de aangesloten harde schijf per SMB of NFS deelt, kan deze prima door de A-400 worden uitgelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videowall
Op de PCH forum staat ook veel nuttige informatie....wel in het Engels.

http://networkedmediatank.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disaster
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-11-2024

Disaster

Kwelling

Gisteren is er ook weer een nieuwe forum/beta firmware versie beschikbaar gekomen:

http://www.networkedmedia...0502-25-POP-422-Forum.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surindo
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 27-04 21:53
Meeste problemen bij mij zijn ondertussen al verholpen.
Door de update van 13-05-13.

Geen reboot meer nodig om dts-hd geluid te krijgen
Geen hapering of vastlopers bij sommige videofiles.
Ontwaken uit standby werkt beter.

Alleen mis ik een spotify app op de popcornhour dat zou het afmaken.

Ook het hele NMJ jukebox UI is opnieuw aangepakt hele verbetering in mijn ogen.
Oude oorspronkelijke UI was ook niet slecht was een echte eyecatcher als er visite was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:22

Denko

|{ing Øf ßlitz

Die van mij gister ook maar eens ge-update. (Jammer, mijn 59 dagen uptime en 680GB download record naar de maan )

Hey enige wat ik op dit moment heb gemerkt is dat die idd sneller uit standby komt, maar dat was nooit echt traag om mee te beginnen. Verder alles weer zo stabiel als altijd.

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDiamond
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-03 12:37
Zo afgelopen week is mijn a-400 ook geleverd. Toch wel een vooruitgang na die hdx-1000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DorkoTheBeast
  • Laatst online: 25-04 09:43
Ik heb de A-400 nu al een tijdje en vind algemeen als ie werkt de kwaliteit wel erg goed... Enkel zeer instabiel ( mkv's stoppen af&toe en dan is een reboot nodig)... vooral na de 2 laatste updates is ie minder stabiel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlo Adan
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-04 15:12
Forummers,

Ik heb vanavond na 1.5 jaar mijn MSI Wind BOX DC100 ingeruild op een A-400 bij Alternate omdat ik al sinds aanschaf van de MSI grote problemen ondervond met het afspelen van HD 1080P content.

Inmiddels de A-400 aangesloten en de nodige firmware updates gedownload (t/m die van mei 2013).
Even wennen is de interface, als je nog nooit een Popcorn hebt gehad.

Waar ik nu mee stoei is dat als ik een mkv bestand start waar een eng en dutch subtitle inzitten, er bij het overschakelen van eng naar dutch de film vastloopt en stopt op een zwart scherm met als laatste getoond de regels van de subtitle.

Gebeurd dat bij jullie ook?

Tevens heb ik de A-400 via HDMI aangesloten aan mijn Onkyo TX-NR1007 en heb ik daarnaast via een optische kabel de A-400 ook gekoppeld.
Ik heb bij de TX-NR1007 monitor input op HDMI gezet en audio input op optisch 2. Als ik nu een bestand opstart moet deze eigenlijk het juiste geluidsspoor oppakken en naar mijn versterker sturen, maar standaard lijkt dit naar een MultiChannel spoor te gaan, terwijl het eigen een dolby digital (diverse films) of zelfs stereo (bij audiobestanden).
Doe ik hier ook iets niet goed?

Last question....sorry.....
Tevens (heb bij instellingen aangegeven dat de taal van de A-400 Nederlands is, en dat de ondertitels Nederlands zijn).
Nu toont hij bijna bij elk bestand een NL ondertitel (ook bij NL gesproken films of docu's. Hoe akn ik e.e.a. instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:51
Waarom gebruik je niet gewoon audio over HDMI? Via optisch heb je sowieso geen mogelijkheden tot HD-audio formaten

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlo Adan
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-04 15:12
Ja heb ij nu gedaan, maar dan schakelt mijn versterker ook niet naar het audio signaal wat de film met zich meedraagt en gaat hij weer naar multichannel (Done...werkt inmiddels)

Tevens zie ik de PCH-A400 wel in mijn netwerk (op de PC), maar kan ik er niet mee connecten (Geen toegang tot \\PCH-A400) heb de zoekfunctie van hier gebruikt, maar kan niets vinden.

Doe ik nog iets niet goed (heel waarschijnlijk)

[ Voor 3% gewijzigd door Carlo Adan op 13-06-2013 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyDutch
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-09-2024
Heb sinds kort ook een PCH-A400 en was ook eerst bang dat het echt een drama was maar valt me echt reuze mee,ik gebruik hem in samenstelling met een 1TB interne HDD en eerlijk gezegd nog niks raars meegemaakt.Moet wel zeggen dat je wel een hoop moet inlezen over het apparaat op forums etc. om wegwijs te worden en over wat je allemaal met dit geweldige apparaatje kan.Heb nu andere background erop en wat icoontjes veranderd op me homescreen,echt top!!!

Heb de PCH-A400 trouwens via CoolBlue aangeschaft voor €174,- met gebruikerssporen maar toen ik hem binnenkreeg was het een nieuw ogende PCH-A400 alleen de doos was beschadigd en handleiding mistte,goede deal dacht ik zo:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyDutch
Carlo Adan schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 20:03:
Ja heb ij nu gedaan, maar dan schakelt mijn versterker ook niet naar het audio signaal wat de film met zich meedraagt en gaat hij weer naar multichannel (Done...werkt inmiddels)

Tevens zie ik de PCH-A400 wel in mijn netwerk (op de PC), maar kan ik er niet mee connecten (Geen toegang tot \\PCH-A400) heb de zoekfunctie van hier gebruikt, maar kan niets vinden.

Doe ik nog iets niet goed (heel waarschijnlijk)
NMT apps installeren en Samba aanzetten deed het voor mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coase
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-04 14:24
mooie aanbieding op onedayfly.

iemand ervaring met de android app? Fijne app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-04 10:34
Carlo Adan schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 22:22:
...
Tevens heb ik de A-400 via HDMI aangesloten aan mijn Onkyo TX-NR1007 en heb ik daarnaast via een optische kabel de A-400 ook gekoppeld.
Ik heb bij de TX-NR1007 monitor input op HDMI gezet en audio input op optisch 2. Als ik nu een bestand opstart moet deze eigenlijk het juiste geluidsspoor oppakken en naar mijn versterker sturen, maar standaard lijkt dit naar een MultiChannel spoor te gaan, terwijl het eigen een dolby digital (diverse films) of zelfs stereo (bij audiobestanden).
Doe ik hier ook iets niet goed?
HDMI bevat ook audio. Optisch is legacy en moet je alleen gebruiken als geen HDMI voorhanden is. Optisch kan bijvoorbeeld geen HD audio sporen voeren aangezet het een te lage bitrate heeft.

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-10-2021

T.E

Inmiddels ook de Popcorn Hour A400 in huis, aanbieding van Onedayfly.nl

Tot nu toe ziet het er goed uit. Mijn oude Eminent 7080 was toe aan vervanging, aangezien ik er een wilde die 3D ondersteunt en de koppeling met ipad is ook wel zo handig.

Mijn vraag: Kan ik apps bedienen/aanzetten met een ipad?

En volgende vraag: Kan ik ondertiteling vergroten/verkleinen/verplaatsen op het scherm? Dat kon namelijk wel met de Eminent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 528113

Heb sinds 2 weken ook de PCH A400 in gebruik. Tot dusver zeer tevreden.
Wat me opvalt is dat de hdd blijft draaien in stand-by modus en deze dus erg warm wordt.
Popcorn is voorzien van de laatste firmware.

Heeft iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 528113

T.E schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 20:14:
Inmiddels ook de Popcorn Hour A400 in huis, aanbieding van Onedayfly.nl

Tot nu toe ziet het er goed uit. Mijn oude Eminent 7080 was toe aan vervanging, aangezien ik er een wilde die 3D ondersteunt en de koppeling met ipad is ook wel zo handig.

Mijn vraag: Kan ik apps bedienen/aanzetten met een ipad?

En volgende vraag: Kan ik ondertiteling vergroten/verkleinen/verplaatsen op het scherm? Dat kon namelijk wel met de Eminent.
Of je apps kan bedienen met een ipad zou ik niet durven zeggen.
De ondertiteling kun je wel aanpassen op het scherm dmv de subtitel(aA) knop in te drukken.
Hier een stuk uit je manual.

Turns ON the subtitles and toggles through its options (if available with your video playback). Use AUTO for color and subtitle tags will be observed for ASS/SSA anime type subtitles.
More functions of the Subtitle button:
Press once for timing offset. Use the LEFT / RIGHT D-Pad buttons to set the timing offset.
Press twice to display the language used. Use the LEFT / RIGHT D-Pad buttons to toggle between languages or turn subtitles OFF.
Press three times to change the color of the subtitles. Use the LEFT / RIGHT D-Pad buttons to change the colors.
Press four times to display the subtitle size. Use the LEFT / RIGHT D-Pad buttons to change the size.
Press five times to change subtitle position. Use the LEFT / RIGHT D-Pad buttons to lower/raise the subtitle position on the screen.
Press the Subtitle button on the Media Source screen to display the time
Available options vary according to subtitle type.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyDutch
Anoniem: 528113 schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 23:14:
Heb sinds 2 weken ook de PCH A400 in gebruik. Tot dusver zeer tevreden.
Wat me opvalt is dat de hdd blijft draaien in stand-by modus en deze dus erg warm wordt.
Popcorn is voorzien van de laatste firmware.

Heeft iemand een idee?
Als je de powerbutton ingedrukt blijft houden totdat het rode ledje rood oplicht dan gaat de popcorn hour helemaal uit en is de hdd ook uit,druk je gewoon 1 keer op de powerbutton dan gaat ie in slaapstand..Staat trouwens ook in het boekje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-04 18:52

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Heeft hier iemand ervaringen met BD-rips en het BD Lite menu? Ik wil graag weten hoe het met de HD-audio werkt, omdat ik hier en daar heb gelezen dat HD-audio passthrough i.c.m. BD Lite niet werkt (dus base audio).

De A400 komt als vervanging van een C200, maar geen HD-audio bij BD-rips is een "no go" voor mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 525867

Ik heb net mijn c-300 verkocht. Heb nog en c-200waar ik toch het meest mee tevreden ben.
Ik wil nu een a-400 kopen.
Ik heb nog geen 3d tv en ook nog geen 3d ondersteunende reciever.

Maar toch wil ik die a-400 proberen.

Wat voor soort ervaringen hebben jullie met de a-400.

streamen doe ik niet, voor mij hoeft mijn pc de pc hour niet te herkennen, vind ik ook niet belangrijk.
rally schreef op maandag 03 september 2012 @ 19:41:
Ik heb zeker interesse in het apparaat zeker omdat ik al vanaf de 1e generatie PCH producten gebruik.

Echter ik heb nu zowel de A300 als de C300 en met name over de A300 ben ik uitermate ontevreden. Firmware update die erg langzaam gaat (waarschijnlijk omdat ze al zijn begonnen met de focus op de A400) en regelmatig vastlopers die pas stoppen als ik het apparaat 15-20 minuten laat afkoelen.

Ik zit hard te twijfelen of ik niet een nieuwe generatie Dune Max 2.0 3D moet gaan kopen.

Maar mocht het toch weer een PCH worden, dan zeker niet eentje van de eerste generatie. Mijn C-300 heb ik ruim 2 maanden niet goed kunnen gebruiken omdat de final FW nog niet eens klaar was.
Wel geinig de hele tijd zo'n groene "J" in beeld :P

Wie hier overweegt een PCH A400 en wie twijfelt ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:00

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Mij bevalt de A-400 prima, als opvolger van de A-200.

Jammer vind ik alleen de remote controle, had een qwerty daar wel handig op gevonden.

Moet me nog eens verdiepen in een werkend, klein, draadloos keyboardje.

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Denko schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 10:41:
Zo, alles is een beetje ingesteld, paar kleine beperkingen uit het netwerk gehaald, de laatste beperking is nu nog ziggo (60mbit abbo) maar we komen er wel. Dit weekend alleen even alles opnieuw installeren op de nieuwe 3 TB drive. Maar voorlopig gaat het de goede kant op

[afbeelding]
Dit zou ook echt handig zijn,heb er niet veel ervaring mee, maar ik zou ook wel gelijk op mijn popcorn hour willen downloaden.

Is dit beetje makkelijk te installeren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb besloten deze te kopen.

Alleen mijn vraag aan jullie tweakers......

Ik Download via mijn imac op en extern Hdd aangesloten op een sharkoon quikport dock.

Dit vanwege de nelheid die mijn imac met downlaoden behaalt via usenet. Op mijn pc met windows kom ik niet aan die snelheid. Waarschijnlijk doordat mijn moederbord Lan verbinding 1000 mbs niet ondersteunt.

Maar oke, ik heb dus een hdd op mijn imac aangsloten en download daar de films via usenet met een payserver.

Maar ik heb mijn hdd geformateerd naar (exfat)

nu mijn vraag, herkent de popcorn hour a-400 exfat geformateerde hdds ?

Want ik had een c-300 die herkende dat niet, mijn c-200 die ik nu ook heb herkent dat ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-04 18:52

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Anoniem: 525867 schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 18:31:
Ik heb besloten deze te kopen.

Alleen mijn vraag aan jullie tweakers......

Ik Download via mijn imac op en extern Hdd aangesloten op een sharkoon quikport dock.

Dit vanwege de nelheid die mijn imac met downlaoden behaalt via usenet. Op mijn pc met windows kom ik niet aan die snelheid. Waarschijnlijk doordat mijn moederbord Lan verbinding 1000 mbs niet ondersteunt.

Maar oke, ik heb dus een hdd op mijn imac aangsloten en download daar de films via usenet met een payserver.

Maar ik heb mijn hdd geformateerd naar (exfat)

nu mijn vraag, herkent de popcorn hour a-400 exfat geformateerde hdds ?

Want ik had een c-300 die herkende dat niet, mijn c-200 die ik nu ook heb herkent dat ook niet.
Exfat is nog nooit ondersteund door PCH.

Jobbie schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 00:02:
Heeft hier iemand ervaringen met BD-rips en het BD Lite menu? Ik wil graag weten hoe het met de HD-audio werkt, omdat ik hier en daar heb gelezen dat HD-audio passthrough i.c.m. BD Lite niet werkt (dus base audio).

De A400 komt als vervanging van een C200, maar geen HD-audio bij BD-rips is een "no go" voor mij...
Iemand nog enig idee? Ik wil graag een nieuwe speler, maar voor mij is dit erg belangrijk...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machlah
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-11-2024
Kan iemand mij overhalen om de A400 te kopen :-). Ik heb nu een A200 en was daar gematigd tevreden over. Speelde wel altijd alles maar als ik er een HD in had had ik altijd last van vastlopers tijden afspelen van films. Zonder HD echter heeft hij altijd prima gewerkt. Wel vond ik de extra features zoals youtube en de jukebox ronduit slecht en eigenlijk niet te gebruiken. Hoe is dit op de A400? Belangrijkste voor mij is bluray full 3D iso support (menu's etc niet belangrijk). Een jukebox zou leuk zijn maar alleen als dit ook een beetje vloeiend werkt en niet zo omslachtig en langzaam als op de A200.

Ik twijfel een beetje tussen een kant en klare mediaspeler of het zelf bouwen van een HTPC met XBMC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaceNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:52
Ik heb een A-400, ik zou, als je voor hetzelfde geld, een HTPC nemen met XBMC.

Er zijn veel netwerk/firmware problemen met de A400 waar je dan allerlei instellingen moet veranderen om het een beetje werkend te krijgen, ik heb ook PI gekocht en de A400 levert daar nu stroom voor (overigens moet je een PI niet met een A400 vergelijken).

Ik vind zelf 3d niet zo belangrijk maar ook daar lees je veel op de forums dat er veel problemen mee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DorkoTheBeast
Ik zou hem niet meer aanschaffen.... heel veel mkv's stoppen onverwachts met afspelen e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Sinds ik mijn Samsung Smart TV's heb (slaapkamer en woonkamer) gebruik ik zowel mijn C-300 als A-400 niet meer. Dit omdat ik ben overgestapt op de Plex app.

Echter ik heb meerdere apparaten gebruikt (Mede8er, PopcornHour, Xtreamer, etc) en hoewel veel mensen afgeven op PCH ben ik er toch niet ontevreden over geweest.

Ik heb de 400 nu in de Gamesroom staan voor als we gasten hebben. Ik heb ook een Mede8r 450X2 voor op reis. De interface vind ik minder overzichtelijk dan die van de PCH.

Hoewel mijn persoonlijke favoriet altijd de TViX 6500 is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

ja tvix 6500 is ook mijn favoriet maar die liep ook wel eens vast, de popcorn bevalt ook goed, enige vastloper was met een 3d mkv, de serie mkv's die we kijken nooit problemen mee.
de mobilerc app op de iphone heeft ook een update, iets met landscape mode in combinatie met de nieuwste firmware, vanavond thuis maar even proberen :)

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179986

Ik heb eigenlijk ook geen problemen met mijn A-400. Staat zonder getreuzel of vastlopers in mijn huiskamer zijn werk te doen voor 1080p h264 MKV's. Prima dus d:)b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis

thalantis

12200 Wp

werkt leuk nu die mobilerc app op de iphone, je hebt er alleen wel ios 6 voor nodig.
je kan nu swipen van scherm naar scherm :)
https://itunes.apple.com/nl/app/mobilerc/id477363440?mt=8

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DorkoTheBeast
Met mijn popcorn C-200 ook nooit geen problemen mee gehad tot de voeding kapot was...

Toen onmiddellijk een A-400 gekocht omdat ik zeer tevreden was over de vorige sindsdien problemen dat ie "zeer" regelmatig ineens stopt met afspelen van mkv's.. en als ik hem terug start crasht ie op dezelfde moment weer, werkt enkel verder als ik verder spoel tot na de crash... heel irritant...
Heeft het met heel veel verschillende mkv's van verschillende sources (series, films,...)

Gisteren getest met een externe hd en is niet gecrashed...normaal stream ik van mijn Synology nas... test nog even verder of het iets met de nas te zien heeft of het toeval was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DorkoTheBeast
hmmm... met externe HDD crasht ie ook regelmatig... hopeloze bak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videowall
Ik heb de pch400 nu een paar maanden en ben nog steeds tevreden.
Echter ik heb nu de laatste update geïnstalleerd en kom er achter dat ik geen ondertiteling meer kan downloaden via opensource subtitles. Diverse talen geprobeerd maar ik krijg steeds de melding "Failed. to connect"

Heeft iemand anders hetzelfde probleem?
Weet iemand een oplossing zonder dat ik de pch moet resetten naar fabrieks instellingen?

Of....is er misschien een probleem met de website van opensource ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E

T.E

Ik heb de A-400 van de 1dayfly actie... inmiddels alweer 20 films verder en nog geen problemen gehad. Speel films vanaf de nas. Prima apparaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilver
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-03 16:14
Vandaag op iBood voor 199.

Ik laat hem lopen. Nu echt ff geen zin in gedoe met netwerk en media spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnnyvd
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14-04 15:52

Nvidia GeForce RTX 3080 Ti - Nvidia’s new Ampere leader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-04 09:46

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Wilde graag weten hoe dat ding nu bevalt met de laatste firmware.
Vind zelf 200 euro een nette prijs maar als ik de reviews zo lees :X

Anders ga ik binnenkort wel voor een mede8er. Die komt overal beter uit de test en krijgt ook betere reviews...

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Sc0rPi0N schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 10:28:
Wilde graag weten hoe dat ding nu bevalt met de laatste firmware.
Vind zelf 200 euro een nette prijs maar als ik de reviews zo lees :X

Anders ga ik binnenkort wel voor een mede8er. Die komt overal beter uit de test en krijgt ook betere reviews...
Ik heb er geen problemen mee. Het enige wat ik heb meegemaakt;

- Hij liep heel af en toe vast met de wat oudere firmwares, nooit tijdens gebruik altijd terwijl die standby stond (eenmaal per 30 dagen om en nabij)

Voor de rest een ideale speler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandietjeoo7
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-04-2022
Goededag mede tweakers.

Ik heb via ibood een a-400 gekocht.
Nu wil ik er een harddisk in plaatsen maar kan nergens een lijst oid vinden met geschikte HD's.
Misschien dat jullie hier antwoord hebben op 3 .vragen?

Welk merk HD functioneert het best?
Wat is de maximale en minimale grote aan GB wat de A-400 aan kan?
Wat is beter 5400 of 7200 toeren?

Als ik hier de antwoorden van heb kan ik alvast eentje gaan kopen.

Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

bandietjeoo7 schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 16:49:
Goededag mede tweakers.

Nu wil ik er een harddisk in plaatsen maar kan nergens een lijst oid vinden met geschikte HD's.

Als ik hier de antwoorden van heb kan ik alvast eentje gaan kopen.

Bvd
- Alles is ok, prestaties zijn niet het speerpunt van een HDD in een popcorn, zolang die lekker groot is. Enige die problemen heeft zo uit mijn hoofd is de WD greenline. Iets met de energiebesparende modus die niet doorheeft dat de popcorn alweer aan het werk is op de achtergrond. Is te fixen, maar waarom al die moeite doen.

- Ik heb er een 3TB in zitten en die werkt gewoon

- 5400 toeren is beter. Zoals eerder gezegd, kwa prestaties zul je het niet merken, maar wel kwa warmte en geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandietjeoo7
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-04-2022
Thnx Denko.
Hier heb ik wat aan. :)
Direct maar een bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranzige pad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-04 07:35

ranzige pad

kwaaak kwaak

heb 'dr ook een besteld te vervanging van mijn oude eminent em7180 rt2

HT & NAS & Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:56

grimson

domeingrommer

bandietjeoo7 schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 16:49:

Hier ook via iBood :)

Zelf heb ik deze besteld;
pricewatch: Seagate Barracuda 7200.14 ST3000DM001, 3TB

Aldus:
http://www.networkedmedia...y_Lists#2.5.22_SATA_disks

Hopelijk een goede keuze, wel opletten bij het formatteren zo te lezen.. :o

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Ik heb een hdx en die schijf kan ik zo overzetten las ik. \
Verder komt de mijne morgen binnen.

Kijken of hij sneller is :)

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roalt
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-04 15:39
Hallo allen,

Ook sinds kort (dankzij ibood) een A-400 aangeschaft, Ik kom wel een aantal (vreemde) zaken tegen:

1. Vullen van NMJ Jukebox via aangesloten network share gaat erg langzaam, na 2 dagen nog steeds niet klaar, leek wel te hangen.

2. Als ik movie-info download, zie ik alleen de eerste 4 regels van de synopsis. Ik weet met geen mogelijkheid hoe ik naar beneden moet scrollen.

3. Heb nog niet zo'n mooie interface gezien als wordt beloofd met de diverse plaatjes op internet (video wall). Kan ermee te maken dat puntje onder (1) nog niet goed is?

(heb de laatste firmware er opstaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranzige pad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-04 07:35

ranzige pad

kwaaak kwaak

roalt schreef op maandag 02 september 2013 @ 22:19:
Hallo allen,

Ook sinds kort (dankzij ibood) een A-400 aangeschaft, Ik kom wel een aantal (vreemde) zaken tegen:

1. Vullen van NMJ Jukebox via aangesloten network share gaat erg langzaam, na 2 dagen nog steeds niet klaar, leek wel te hangen.

2. Als ik movie-info download, zie ik alleen de eerste 4 regels van de synopsis. Ik weet met geen mogelijkheid hoe ik naar beneden moet scrollen.

3. Heb nog niet zo'n mooie interface gezien als wordt beloofd met de diverse plaatjes op internet (video wall). Kan ermee te maken dat puntje onder (1) nog niet goed is?

(heb de laatste firmware er opstaan)
probleem ken ik, heeft even geduurd.
1, jah duur erg lang, opsplitsen per type content ipv een hele schijf/nas laten indexeren
2, via SMB krijg je meer info.
3 die mooie interface komt pas als je punt 1 volledig uitgevoerd hebt.

ik loop tegen het volgende aan met de laatste firmware en beta firmware
- beeld pauseerd tijdens playback, wisselende ervaring hiermee, kan mogelijk komen door indexering van NMT
- ondertitles via netwerk weergave, schijnt geen multi externe ondertitles te ondersteunen -> RAMP!!!
- wel een DNLA server aan boord, maar geen mogelijkheid tot DNLA renderer
- airplay werkt niet goed, speelt niets af.

weet nog niet wat ik doe met het ding, of ik hem nu verkoop of houdt.

HT & NAS & Inventaris

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

mooie speler voor films, inc all toeters en bellen als ondertitels, metadata etc.

Voor muziek en zeker voor foto's is er nog wel enige verbetering mogelijk. Voor muziek: playlistbeheer, voor foto's: afspeelselectie. Als ik nu op datum selecteer, kan ik alleen per album binnen bijvoorbeeld een jaar afspelen. Ik wil dat HELE jaar afspelen. lukt alleen als ik alles bij elkaar in 1 album kwak. Dat kan makkelijker...

maar nogmaals, voor films is ie perfect.

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Voor het eerst iets wat de A-400 niet af wilde spelen.. Wat oudere film in .mkv container gaf een 10090 error. Teveel subtitles dus en dat klopte dan ook.

Dus gemuxed met mkvtoolnix, alle subs eruit behalve de nederlandse... Getest op Windows machine, alles werkend. Alleen met de A-400 helemaal geen subs meer te selecteren. Nog maar een muxje gedaan, nl-sub omhoog geplaatst. Ook niet werken.

En toen wist ik het niet meer....

Anoniem: 239531

Ik heb nu enige weken het probleem dat de videowall crasht als ik een cover van een film of tv serie wil downloaden.
Je kan niets meer met de NMJ Jukebox. ik word hier wel verdrietig van, NMJ verwijderd van de Nas en opnieuw geinstalleerd, mag niet baten krijg steeds een error.
Weet iemand een oplossing?

• WBT
Voor iedereen die wil experimenteren, er is een nieuwe forum release update uitgebracht:
http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=68448 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:56

grimson

domeingrommer

En weer eentje, om eventueel netwerkproblemen op te lossen.
http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=68493

[ Voor 15% gewijzigd door grimson op 30-09-2013 19:58 ]

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E

T.E

Ik gebruik een stekkerdoos met uit/aan knop voor al mijn apparatuur. Als ik dus de knop aanzet gaat de A400 altijd aan. Is er een manier om hem uit te laten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Probleem met data base error van de NMJ Jukebox nog steeds niet opgelost, ik heb van alles geprobeerd maar niets help, data base van de Nas verwijderd en opnieuw geinstalleerd, bij de eerste de beste zoek actie is het over en de krijg ik de melding read error., wie kan mij helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Ik helaas niet, heb nu meerdere pogingen gaan alleen voor mijn muziek een database op te bouwen maar wat duurt dat lang zeg.

Is er geen windows of andere python tool om die database op te bouwen en eventueel aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litekraft
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-04 16:20
NMJToolbox2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videowall
Ik heb gisteren mijn videowall met NMJ aangemaakt, ging op zich goed maar duurde even.
Bij één film liep hij vast. Deze film heb ik naar een andere HD gekopieerd daarna verliep alles vlekkeloos.

Echter....wat mij nu opvalt is dat NMJ diverse films in verschillende genres plaatst en ik dus dezelfde films (filmhoesjes) tegen kom in bijvoorbeeld Actie - Avontuur - oorlog.
Ik heb in één genre een film gedelete maar dan is de film dus ook in alle andere genres verdwenen, dus echt gedelete.
Als ik een film in de videowall selecteer dan krijg diverse opties, oa filmposter/fanart ed. aanpassen. Maar er is ook een optie om genre te selecteren. NMJ springt dan naar dat genre maar de film blijf ik toch ook in de andere genres zien.

Weet iemand een oplossing voor dit "probleem" ?
Is het wel mogelijk om films in één genre te plaatsen ?

Ik wil dus één film in één genre hebben en niet in diverse genres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

T.E schreef op maandag 30 september 2013 @ 20:28:
Ik gebruik een stekkerdoos met uit/aan knop voor al mijn apparatuur. Als ik dus de knop aanzet gaat de A400 altijd aan. Is er een manier om hem uit te laten?
Heb hier ook dit 'probleem'. Televisieapparatuur zit op een slof en die zit met met een schakelaar (zo'n goedkope enkelschakelaar) in de wandcontactdoos. Elke keer als we die omzetten dan gaat dus de popcorn ook gelijk opstarten. Opstarten is misschien minder erg maar we zetten hem ook zo met de schakelaar uit.

Hopelijk heeft hij daar geen last van. Maar het zou handiger zijn dat hij niet automatisch opstart.

Mijn oude HDX had tenminste nog een aan/uit schakelaar achterop zitten.

Maar goed je zou het natuurlijk heel simpel op kunnen lossen door de stekker van de popcorn via
Afbeeldingslocatie: http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTVSNZQqvspAldlWIM2xbJJsW9RJ_ZL13Dos3l06YnKDZVNcgWFyg
zo'n stekker in het elektrisch te stoppen. Helaas ligt mijn stekkerblok zowat achterin de kast. Maar misschien wel de goedkoopste manier om ervoor te zorgen dat hij niet opstart.

Of je moet zo'n klikaan/uit stekker erop aansluiten. Dan kun je hem via een afstandbedieding aanzetten.

[ Voor 24% gewijzigd door Frostbite op 14-10-2013 12:21 ]

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videowall
Sc0rpi0N:

Ik heb sinds een aantal maanden inderdaad het klikaan/uit voor zowel de PCH áls voor mijn 2 externe HD's
Zo kan ik, wanneer ik wil de PCH aan/uit zetten én selecteren welke HD ik wil gebruiken.
Dit gast perfect, zonder enig probleem....is zéker de moeite waard.

Rest alleen nog een antwoord op mijn vraag... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WBT
Het gaat lekker bij Popcorn Hour, er is een nieuwe forum firmware update :) http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=68640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Afgelopen vrijdag laatste firmware erop gezet. Verfrissend nieuw uiterlijk. Nog ff mee spelen, kijken of mijn subtitel probleem is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:32
Ik heb vandaag de firmware update gedaan, nice! De shortcuts en recently viewed zijn erg handig.

Wel heb ik nog steeds zit probleem:
roalt schreef op maandag 02 september 2013 @ 22:19:
Raar dat dit negens te vinden is... Iemand een idee?

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 324304

Eerste 3 seconden geen beeld met Pioneer Kuro TV & receiver.

Ik verlies altijd de eerste 3 à 4 seconden van elke film.
Er komt een HDMI-melding op het scherm en dan duurt het nog
even voor er klank en nog even voor er beeld is.
Ik had dit ook reeds met mijn A-300.
Mijn PCH video settings: NTSC/PAL/24p en 1080p/24p.
Ik denk dat mijn probleem te maken heeft met de instellingen van mijn Pioneer TV en/of receiver: TV = PDP-LX5080D, rec = VSX-919AH.
Ik heb nu geen specifieke HDMI-regeling ingesteld op de TV omdat mijn pogingen niets hebben opgeleverd.
Is er iemand met een gelijkaardige configuratie bij wie het wel goed werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:19

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

SInds kort de C-200 (na vele jaren) vervangen door de A-400.

Wat mij opvalt: downloaden gaat nu met zo ongeveer de max. WAN snelheid (100 Mbps), da's een stuk sneller dan de C-200 dat kon.

Maar even een file uploaden naar de A-400 vanaf de PC gaat een stuk trager met zo'n 10 Mbps 8)7
(start trouwens met ca. 40 Mbps maar kakt na korte tijd flink in)
Waar kan dat in zitten?

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WBT
Gaat lekker daar bij Popcorn Hour, alweer een nieuwe update beschikbaar _o_
http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=68860

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WBT
Wie gebruikt hier allemaal de PLEX app op de A-400? Gebruik PLEX (i.s.m een QNAP NAS) sinds versie 0.7 (versie 0.9 is inmiddels uit) en wil niet meer zonder. Werkt echt super, ik vind vooral de mogelijkheid om verder te kijken waar je gebleven was en de sorteer functie op "recent uitgezonden" (bij TV en Films) ideaal _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyDutch
Werkt Plex ook gewoon met de interne HDD???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WBT
Enkel de Plex client is beschikbaar voor de Popcorn Hour en dus niet de server. Bestanden vanaf de interne hdd afspelen via Plex gaat om die reden dus ook niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mguzz
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:28
Ter info: door een servercrash is de site http://networkedmediatank.com al enkele dagen down, volgens de admin kan dit nog ff duren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyDutch
mguzz schreef op woensdag 18 december 2013 @ 11:24:
Ter info: door een servercrash is de site http://networkedmediatank.com al enkele dagen down, volgens de admin kan dit nog ff duren
Thnx man voor de info was al druk aan het googlen naar een oplossing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mguzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMPJ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-04 08:44
Waar ik nog steeds tegen aan loop is dat het me niet lukt om een folder met muziek op mijn NAS geshuffled af te laten spelen op de Popcornhour. Zowel in de interface van NMJ (die best karig is trouwens, tegenvaller voor een apparaat van deze statuur!) als in Plex vind ik er maar geen oplossing voor.

Is dit echt niet mogelijk? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenFailure
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-03-2024
Misschien voor een andere thread maar toch wel handige informatie. De A-410 is uit. Identiek aan de A-400 maar dan met dubbel geheugen (1024) en Audiophile DAC en een IR receiver.

Link:
http://www.networkedmedia...9556&pid=638749#pid638749

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mguzz
TMPJ schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 11:41:
Waar ik nog steeds tegen aan loop is dat het me niet lukt om een folder met muziek op mijn NAS geshuffled af te laten spelen op de Popcornhour. Zowel in de interface van NMJ (die best karig is trouwens, tegenvaller voor een apparaat van deze statuur!) als in Plex vind ik er maar geen oplossing voor.

Is dit echt niet mogelijk? :?
Ja dit is wel mogelijk, tijdens het afspelen van een nummer 3x op de repeat knop drukken, zowel in browser mode als in NMJ 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

377973

en terwijl de a-400 nog niet eens af is qua firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

377973 schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 14:14:
en terwijl de a-400 nog niet eens af is qua firmware.
Dat is wel een beetje eigen van het merk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Ik heb gisteren de laatste FW voor de A400 geinstalleerd (ik heb hem een forse tijd niet gebruikt, maar i.v.m. een verhuizing heb nu wel behoefte aan een mediaspeler) en ik moet eerlijk zeggen dat de huidige interface er een stuk frisser uit ziet.

Ik gebruik vooral de Plex Widget, maar als ik die niet gebruik voelt de interface netjes en soepel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 391992

Hallo,
Ik heb een PCH a-400 naar (meestal) volle tevredenheid. De PCH slaat wel eens "vast" dan weer achter de kast stekker eruit en opnieuw beginnen.
Mijn vraag is de volgende: Ik heb een 2TB harde schijf in de PCH. Deze is bijna vol (1,7 TB). Nu heb ik een aantal 3d films gedeleted (zo'n 200 GB) maar de speler blijft aangeven dat hij op 1,7 TB staat.

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Of de schijf kan defragmenteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devlam
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-09-2022
Is het op de 1 of andere manier mogelijk om videocontent van het internet rechtstreeks via de popcorn a400 te streamen naar een tv?

Specifiek zou ik live uitzendingen van nos sport graag op mijn philips tv bekijken, maar de philips ondersteund dat niet. Geen flash en blijkbaar ook niet de html5 variant van de stream.
Het zou natuurlijk leuk zijn als ik via een internet browser op de popcorn naar de internet pagina zou kunnen gaan en dan de live stream kan starten

Alternatieve oplossingen zijn ook welkom.

[ Voor 4% gewijzigd door devlam op 13-01-2014 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mguzz
devlam schreef op maandag 13 januari 2014 @ 18:23:
Is het op de 1 of andere manier mogelijk om videocontent van het internet rechtstreeks via de popcorn a400 te streamen naar een tv?

Specifiek zou ik live uitzendingen van nos sport graag op mijn philips tv bekijken, maar de philips ondersteund dat niet. Geen flash en blijkbaar ook niet de html5 variant van de stream.
Het zou natuurlijk leuk zijn als ik via een internet browser op de popcorn naar de internet pagina zou kunnen gaan en dan de live stream kan starten

Alternatieve oplossingen zijn ook welkom.
Volgens mij kan je alleen maar audio streamen via de PCH maar ik ben daar niet zo ingedoken want ik stream via Apple apparatuur nl. een Ipad en Apple tv. Via de NOS app kan ik bv de livestream van het schaatsen via airply bekijken op mijn tv. Alleen via de app en niet via de webbrowser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devlam
mguzz schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 11:28:
[...]

Volgens mij kan je alleen maar audio streamen via de PCH maar ik ben daar niet zo ingedoken want ik stream via Apple apparatuur nl. een Ipad en Apple tv. Via de NOS app kan ik bv de livestream van het schaatsen via airply bekijken op mijn tv. Alleen via de app en niet via de webbrowser
Ik heb wel een ipad, heb je dan al voldoende hardware om dat voor elkaar te fietsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mguzz
devlam schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 12:52:
[...]

Ik heb wel een ipad, heb je dan al voldoende hardware om dat voor elkaar te fietsen?
Nee, wil je gebruik gaan maken van airplay dan heb je een apple tv nodig, ik zie er vandaag 1 op marktplaats staan voor €85,- Dit is dan een Apple TV 3, versie 2 ondersteund geen full hd.

PCH en receivers met airplay streamen alleen audio dus leuk voor Spotify e.d. Lees anders deze review eens door http://reviews.cnet.com/8...play-on-your-av-receiver/

Een andere optie is een cheapo mediaspeler waardoor je dmv een webbrowser via bv de NOS streamt via HDMI

Aangezien ik zelf geen smart tv wil, gebruik ik de Apple TV voor Netflix, Youtube en af en toe streamen van live sport via de NOS app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devlam
Bedankt voor deze info!

Jammer dat je met een el cheapo mediaplayer wel gewoon kan browsen en met een klasse mediaplayer als een popcorn niet.

Overweeg nu een apple tv 3 voor er bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-04 21:24
Ik heb ondertussen de popcorn a-410. Prima ding moet ik zeggen. Tot nu toe nog geen vastlopers gehad

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• portugees
  • Laatst online: 18-04 11:40
de A400 draaide avatar 3D met schokken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
Mmm geen idee, titanic3d 2x50 gig loopt prima

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:06
Masterkale1 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 07:46:
Ik heb ondertussen de popcorn a-410. Prima ding moet ik zeggen. Tot nu toe nog geen vastlopers gehad
Waar heb je deze vandaan? Ik zit er ook naar te kijken maar kan hem nog nergens vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis

thalantis

12200 Wp

oh verkeerd gelezen :P sorry

[ Voor 83% gewijzigd door thalantis op 21-01-2014 14:04 ]

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Maar hij was op zoek naar de A-410 ;)
En die kan ik ook in NL niet vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
Cloudmedia 259 dollar. Import als je het slim speelt is 44 euro :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nwe. Firmware

Release date : 22 January 2014
Firmware version : 05-05-140119-25-POP-422-802
NMT Apps Version : 05-01-131210-25-POP-422
Note : Unzip into the root of your USB thumbdrive.
Goto Setup->Maintenance->NMT Setup Wizard, and it will pickup the file apps.nmt.
Please DO NOT power off the unit during firmware update, as it will render your unit inoperational.

Size
Downloads 72.86 MB
356

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Wat is de changelog? Ik kan hem zo snel niet vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

rally schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 17:10:
Wat is de changelog? Ik kan hem zo snel niet vinden :(
Release date: 22 January 2014
Firmware version: 05-05-140119-25-POP-422-802
1. Firmware
- New Playback engine
- Fixed missing Audio at the beginning for Video and Music
- Improved recovering from Chapter change
- Improved recovering from Audio/Subtitle switching
- Improved recovering from Timeseek
- Improved Starting and Stopping
- Improved frameratesync
- Added DSD audio playback
- support DSDIFF and DSF format
- support DSD64/128 decode
- up to 176.4kHz sampling rate
- DST not supported
- Added SACD-ISO playback
- support DSD64/128 decode
- up to 176.4kHz sampling rate
- DST not supported
- Fixed playback of FLAC is done as multichannel over HDMI but effectively just come from left and right speakers
- Fixed high definition PINK NOISE wav files from
http://www.audiocheck.net/testtones_highdefinitionaudio.php have no audio over HDMI
- Fixed FLAC issue, some files are not able to get total time and will get skipped after long time
- Fixed FLAC playing from 1 to 18 track crashes
- Fixed SPDIF output wmapro if set to passthrough although avr does not support hdmi wmapro
- Fixed subtitle button followed by down arrow key get missing subtitle panel for certain 3D BDISO
2. System
- Fixed Recent play always prompt for username and password (over SMB)
- Fixed Twitter issue
- Fixed Show no internet connection but still able to access App Market
3. NMJ
- Fixed Get empty content in NMJ Music when access to Just Scanned/By song/By user rating
- Fixed NMJ Video page need to manually refresh in order to show the poster after changed via NAS
- Fixed photo gone missing when zoom out using FR key
- Do not allow photo rotation in nmj for read-only database
- Fixed multiple files of the same movie in the same directory, only able to see single file after rescan
- Fixed multiple files of the same movie with multiple similar nfo file not group together
- Fixed sometimes fail to update tv series poster thumbnail
- Fixed playback multiple files of the same movie from NMJ do not play in correct order
- Fixed scanner crash when tv series have no title, eg: S01E01.avi
- Fixed photo show photo in wrong rotation angle
- Fixed show wrong song time
- Fixed show wrong photo information
- Fixed sometime poster thumbnail does not refresh after changed poster
- Fixed duration text cropped in playlist view
- Fixed unable to launch NMJ at file browser when source or shared folder path consist of character ampersand

NMT Apps Version : 05-01-131210-25-POP-422
Release Notes :
1. Fixed Transmission Scheduling is not working correct
Note: Unzip into the root of your USB thumb drive.
Go to Setup->Maintenance->NMT Setup Wizard, and it will pickup the file apps.nmt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyDutch
Er blijven maar Updates komen,goeie zaak...Draait hier erg goed!!!
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste