http://www.deyterra.com
Ik kom, als ik bijvoorbeeld op invoercalulator.nl kijk toch aanzienlijk hoger uitMasterkale1 schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 14:30:
Cloudmedia 259 dollar. Import als je het slim speelt is 44 euro :-)
Bestelbedrag in euro's | € 217,14 |
Invoerrechten bedrag | € 9,12 |
BTW bedrag | € 47,51 |
Totale bijkomende kosten | € 69,63 |
Totaalbedrag | € 286,77 (+32,07%) |
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike
Anoniem: 140896
Je kunt een javascript bookmarklet aanmaken, ala het volgende:devlam schreef op maandag 13 januari 2014 @ 18:23:
Is het op de 1 of andere manier mogelijk om videocontent van het internet rechtstreeks via de popcorn a400 te streamen naar een tv?
Specifiek zou ik live uitzendingen van nos sport graag op mijn philips tv bekijken, maar de philips ondersteund dat niet. Geen flash en blijkbaar ook niet de html5 variant van de stream.
Het zou natuurlijk leuk zijn als ik via een internet browser op de popcorn naar de internet pagina zou kunnen gaan en dan de live stream kan starten
Alternatieve oplossingen zijn ook welkom.
1
| javascript:var arr = [],as = document.getElementsByTagName('video'),len = as.length;while( len-- ) {if(as[len].src.indexOf('.') != -1 || as[len].src.indexOf('.mp4') != -1){var link = encodeURIComponent(as[len].src); window.open('http://IP_POPCORN:8008/playback?arg0=play_vod&arg1=titel&arg2=' link);break;}} var arr = [],as = document.getElementsByTagName('a'),len = as.length;while( len-- ) {if(as[len].href.indexOf('.avi') != -1 || as[len].href.indexOf('.mkv') != -1 || as[len].href.indexOf('.mp4') != -1){var link = encodeURIComponent(as[len].href);window.open('http://IP_POPCORN:8008/playback?arg0=play_vod&&arg1=titel&arg2=' link);break;}} |
Zet dit op je iphone of op je computer en zet in je browser als user-agent iphone of ipad.
Krijg ze maar niet geïnstalleerd, handmatig via usb stick met niets erop en alleen firmware en nmt apps udate én ook niet via auto online update.
Firmware wel goed maar Nmt apps krijg ik niet naar de laatste versie.
Iemand soortgelijke ervaringen?
Anoniem: 140896
Het volgende gebeurt: na een paar minuten kijken (1080p bv), verandert het beeld opeens in een andere verhouding, soort van breedbeeld proberen te kijken op 4:3. Het is niet zo heel dramatisch, maar wel duidelijk merkbaar aan de wel erg smalle auto's, mensen enz.
Heb al van alles geprobeerd. Alle modes op de A400, overscaninstellingen op TV gecheckt (Panasonic P50G20), maar het blijft terugkomen. Laatste FW aanwezig op PCH en TV.
De C200 heeft hier jaren zonder dit probleem gedraaid...
Lijkt opgelost, paar settings in PCH & TV aangepast en werkt nu al een tijdje goed.
[ Voor 7% gewijzigd door Joepla op 02-04-2014 13:24 ]
05-06-140307-25-POP-422-802
and NMT apps:
05-01-131210-25-POP-422
is available for update.
http://www.cloudmedia.com...-06-140307-25-pop-422-802
Release date: 12 March 2014
Firmware version: 05-06-140307-25-POP-422-802
1. Firmware
- Fixed certain BD playback crash when Title key is pressed
- Fixed audio showed as MPEG1 for some avi and get audio mute during playback
- Fixed cannot switch subtitle from text format to pgs format
- Fixed subtitle inconsistency for repeat one playback and bookmark resume (m2ts and mkv)
- Fixed audio track inconsistency for repeat one playback and bookmark resume (m2ts and mkv)
- Fixed after resume from bookmark the video has no audio. Happen on mp3 audio codec.
- Fixed no video output, only audio for certain movies
- Fixed player auto resume after switching subtitle tracks in pause state
- Fixed pressing Mute key during buffering crashed on certain avi playback
- Fixed certain cuesheet with MP3 auto exit after goto next song
- Fixed certain movies cannot jump to first title after start playing
- Fixed 5.1 channel FLAC output as 7.1 channel
- Fixed m3u not able to play through samba share folder
- Fixed pressing info key on music screen crashed CUE playback
- Fixed unable to resume mkv with forced subtitle from bookmark
- Fixed audio mute on DSD 176.4Khz via HDMI passthough direct to TV
- Fixed SACD cannot play for 2nd time
- Improved auto color space handling
2. System
- Fixed harddisk cannot spindown issue
- Fixed screensaver sometimes kicked in during playback
- Fixed Yamaha remote controller interference issue
3. Apps
- Fixed Plex app always shows "Could not play" when stopping the playback
- Fixed Audio CD ripping App not working issue
--------------------------------------------------------------------------------
NMT Apps Version : 05-01-131210-25-POP-422
Release Notes :
1. Fixed Transmission Scheduling is not working correct
Note: Unzip into the root of your USB thumb drive.
Go to Setup->Maintenance->NMT Setup Wizard, and it will pickup the file apps.nmt
En is er ook ergens een NL handleiding te vinden van de A400, mijn ENG is namelijk niet echt best..
Ik hoop dat jullie mij een beetje op weg willen helpen.
Release Notes:
Release date: 1 April 2014
Firmware version: 05-06-140307-25-POP-422-802
1. Firmware
- Fixed certain BD playback crash when Title key is pressed
- Fixed audio showed as MPEG1 for some avi and get audio mute during playback
- Fixed cannot switch subtitle from text format to pgs format
- Fixed subtitle inconsistency for repeat one playback and bookmark resume (m2ts and mkv)
- Fixed audio track inconsistency for repeat one playback and bookmark resume (m2ts and mkv)
- Fixed after resume from bookmark the video has no audio. Happen on mp3 audio codec.
- Fixed no video output, only audio for certain movies
- Fixed player auto resume after switching subtitle tracks in pause state
- Fixed pressing Mute key during buffering crashed on certain avi playback
- Fixed certain cuesheet with MP3 auto exit after goto next song
- Fixed certain movies cannot jump to first title after start playing
- Fixed 5.1 channel FLAC output as 7.1 channel
- Fixed m3u not able to play through samba share folder
- Fixed pressing info key on music screen crashed CUE playback
- Fixed unable to resume mkv with forced subtitle from bookmark
- Fixed audio mute on DSD 176.4Khz via HDMI passthough direct to TV
- Fixed SACD cannot play for 2nd time
- Improved auto color space handling
- New Playback engine
- Fixed missing Audio at the beginning for Video and Music
- Improved recovering from Chapter change
- Improved recovering from Audio/Subtitle switching
- Improved recovering from Timeseek
- Improved Starting and Stopping
- Improved frameratesync
- Added DSD audio playback
- support DSDIFF and DSF format
- support DSD64/128 decode
- up to 176.4kHz sampling rate
- DST not supported
- Added SACD-ISO playback
- support DSD64/128 decode
- up to 176.4kHz sampling rate
- DST not supported
- Fixed playback of FLAC is done as multichannel over HDMI but effectively just come from left and right speakers
- Fixed high definition PINK NOISE wav files from
http://www.audiocheck.net/testtones_highdefinitionaudio.php have no audio over HDMI
- Fixed FLAC issue, some files are not able to get total time and will get skipped after long time
- Fixed FLAC playing from 1 to 18 track crashes
- Fixed SPDIF output wmapro if set to passthrough although avr does not support hdmi wmapro
- Fixed subtitle button followed by down arrow key get missing subtitle panel for certain 3D BDISO
- Fixed when movie is paused, switch to different hdmi and back will get blackscreen
- Added DSD Audio playback support (DSF and DFF)
- DSF with metadata information
- DFF without metadata information
2. System
- Fixed harddisk cannot spindown issue
- Fixed screensaver sometimes kicked in during playback
- Fixed Yamaha remote controller interference issue
- Fixed Recent play always prompt for username and password (over SMB)
- Fixed Twitter issue
- Fixed Show no internet connection but still able to access App Market
- Fixed Red-light-Standby issue
- Fixed message from customized Home Add-On icon partially cut off
- Fixed Menu Key(Press on Red button from RC) not working at Appearance
/Home Menu Display/Shortcut page
- Added support to add PHF as shortcut
- Changed Home Icon Color to Widget Icon Color
- Updated Homescreen Setup menu
- added option to control Home item color
- added option to adjust Home pane opacity
- added option to rename shortcut name
- added option to customize your own icon for Home add-on
- Updated german, polish, hungarian and japanese language translation
- Extended forcase column width to fit hungarian language
- Changed today forecast to today weather so that weather info is in sync with background
- Changed date display methode for chinese language
3. Apps
- Fixed Plex app always shows "Could not play" when stopping the playback
- Fixed Audio CD ripping App not working issue
4. NMJ
- Fixed Get empty content in NMJ Music when access to Just Scanned/By song/By user rating
- Fixed NMJ Video page need to manually refresh in order to show the poster after changed via NAS
- Fixed photo gone missing when zoom out using FR key
- Do not allow photo rotation in nmj for read-only database
- Fixed multiple files of the same movie in the same directory, only able to see single file after rescan
- Fixed multiple files of the same movie with multiple similar nfo file not group together
- Fixed sometimes fail to update tv series poster thumbnail
- Fixed playback multiple files of the same movie from NMJ do not play in correct order
- Fixed scanner crash when tv series have no title, eg: S01E01.avi
- Fixed photo page show photo in wrong rotation angle
- Fixed show wrong song time
- Fixed show wrong photo information
- Fixed sometime poster thumbnail does not refresh after changed poster
- Fixed duration text cropped in playlist view
- Fixed unable to launch NMJ at file browser when source or shared folder path consist of character ampersand
- Fixed NMJ-Music get missing wording when press on item 3 from quick audio pane at category view mode
- Fixed NMJ can not get video thumbnail after scanning
- Fixed NMJ after refetch via Samba always get "Untitled Video"
NMT Apps Version : 05-01-131210-25-POP-425
Release Notes :
1. NMT for A-410
Go to Setup->Maintenance->NMT Setup Wizard, and it will pickup the file apps.nmt
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike
Ik kan daar kiezen tussen verschillende video output instellingen.
Welke is nu beter om in te stellen, 1080p/60Hz of 1080p/24Hz ?
[ Voor 99% gewijzigd door DON PAPA op 06-04-2014 11:15 ]
<>
Als zowel je player en tv 24Hz ondersteunen en ze dit daadwerkelijk ook samen kunnen communiceren datnis 24Hz de beste optie. Normaliter zou je zeggen dat een hogere Hz een beter beeld geeft, dit is echter niet zo. Want een DVD, videoband en dergelijke zijn opgenomen met 24 HZ, wat inhoud dat het beeld bestaat uit 24 plaatjes per seconde.
Als je tv en player dit ondersteunen dan is 24 Hz het meest orginele beeld dat je kan krijgen en dus het meest heldere/scherpste. Als de player dit moet omschakelen naar 50 of 60 Hz dan gaan de plaatjes in elkaar over vloeien en zal je beeld waziger worden. Wel is het normaal kijkbaar. Het kan zelfs voorkomen dat je met de 50 of 60 Hz optie een schokkerig beeld krijgt, omdat dan de omzetting niet geheel vloeiend is. Dus 24 Hz instellen, dit geeft het beste beeld.
</>
Ik zal is testen tussen deze twee, kijken of ik echt verschil merk...
Mijn receiver staat ook op 24p.
Dit levert mij de beste beelden. Wat zeker met 3d goed opvalt
[ Voor 13% gewijzigd door DON PAPA op 10-04-2014 02:02 ]
Anoniem: 590726
Ik heb sinds gister in mijn bezit een popcorn a400. Met interne harddisk 3tb nu werkt hij prima echter zodra ik een ondertitel selecteer krijg ik allemaal strepen in beeld. Dit verdwijnd zodra ik de ondertitels uitzet. Iemand bekend met dit probleem en hoe los om het op .......
Anoniem: 590726
En hoe heb je de video instellingen staan van de A-400 ?
En welk type/merk TV heb je, en zit hij via HDMI aangesloten ?
Zit er nog een homecinemaset tussen de A-400 en TV ?
Bezit namelijk een 1e generatie UHD TV, en deze kan deze videoresolutie niet zelf streamen, wel is er een 4K HDMI ingang geschikte aanwezig.
Of iemand anders een suggestie mischien?
http://translate.google.c...orn-hour-a-410%2F&act=url
http://www.cloudmedia.com...-06-140414-25-pop-422-802
Release date: 28 April 2014
Firmware version: 05-06-140414-25-POP-422-802
1. Firmware
- reduce distance between arabic and hebrew characters in subtitle
- fixed some pgs subtitle does not showed on screen
- fixed sometimes resume from bookmark showed the wrong subtitle track
- fixed taking 10 seconds to show idx subtitle after resume from bookmark for avi format video
- fixed some subtitle did not show at the center of the screen
- moved external subtitle position to lower part of the screen
- fixed sometimes white snowy screen showed for a short instance for video with idx or pgs subtitle
- fixed some m2ts file will stuck at the end of the file when resume playback from bookmark
- fixed sometime video resume from bookmark will start playback at the beginning of the clip for a few seconds, before jumping to the point of bookmark
- fixed when some video is playing with "Actual Size" video zoom setting, zooming in or out will black out the screen
- fixed playback crash when bd playlist (.mpls) file is corrupted
- fixed audio file with long file name will crash if playback using play key on remote control (play as playlist)
- fixed crash when play certain FLAC clip
- fixed TrueHD output as DTSHD MA (buzzing sound) after played any DTSHD MA clips
- fixed sometimes DTSHD HRA is output as DTSHD MA (buzzing sound)
- fixed sometimes TrueHD passthrough not working when switch from other audio track
- fixed failure to detect DTS/DTSHD stream for certain ts clips
- fixed video with PCM audio format playback with no sound after playing any DTSHD/TrueHD clips. Only happens on some amplifier
- fixed audio no output for DTSHD after played DVD via passthrough at some amplifier
- fixed no audio output when playback MKV with WMAPro audio track
- fixed some mkv take 4-5sec to show video codec info (VC1) at info bar
- fixed playing certain BD for the second time will have wrong framerate shown on the info bar
- improvement on long playback crash and random crash problem
- fixed pressing prev key on remote control does not show the previous photo when doing png photo slideshow
- support volume adjust on airplay, from itune software
2. System
- fixed sometimes system crash when turning on the tv, if the tv is previously off before the screensaver come out
- fixed unable to access WMP11 from network sometimes
- fixed cannot playback from WMP
3. Apps
- fixed any video channel in TED app always playback as actual size
- fixed video in TED app always paused after buffering, when tv mode is 1080p24
- fixed torrent maximum upload and download speed are not in sync between web browser UI and BT manager App
- fixed Audio CD Ripper app unable to rip audio cd if select all the audio file
4. NMJ
- improve on japanese translation
- fixed sometimes player freeze at nmj screen capture when playing video over network
Release Notes :
1. NMT for A-410
Ben benieuwd naar je ervaringen. Zit zelf te denken aan dezelfde overstap. Heb een A-400 in actie gezien en ziet er goed uit. Gezien het kleine prijsverschil, zit wil ik wel voor de A-410 gaan, maar in NL nog niet te krijgen. Prijstechnisch lijkt importeren sowieso wel gunstig, maar heb altijd wel wat extra over om het bij een winkel in NL te halen.businka19 schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 13:18:
Gisteren mijn A-410 binnengekregen, wel even wennen na Xtreamer Pro, en niet alles was plug & play (ook niet bij XTP) maar 1 ding is al zeer positief opgevallen - Jukebox is stukken beter. Vanavond verder onderzoeken.
Je bedoelt ivm. garantie en derg.? Ik kan namelijk geen andere redenen bedenken. Maar in dat opzichte was Xtreamer ook niet moeilijk, verzendkosten werden gewoon vergoed.m4yall schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 13:39:
Ben benieuwd naar je ervaringen. Zit zelf te denken aan dezelfde overstap. Heb een A-400 in actie gezien en ziet er goed uit. Gezien het kleine prijsverschil, zit wil ik wel voor de A-410 gaan, maar in NL nog niet te krijgen. Prijstechnisch lijkt importeren sowieso wel gunstig, maar heb altijd wel wat extra over om het bij een winkel in NL te halen.
En verder...21ste besteld, gisteren geleverd. $297 + €50.85 (VAT+invoerrechten) nog steeds ruim onder de NL prijs van (inferieure) A-400.
Ik zeg niet wachten - doen, kunnen we ervaringen uitwisselen
Ja precies, stukje service, hoewel zelf regelen tegenwoordig idd prima kan. Dat is wel rappe levering trouwens. Thanks ook voor het overzicht met VAT + invoer, gaat dus ongeveer 140 euro kosten na verkoop Prodigy.businka19 schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 14:20:
[...]
Je bedoelt ivm. garantie en derg.? Ik kan namelijk geen andere redenen bedenken. Maar in dat opzichte was Xtreamer ook niet moeilijk, verzendkosten werden gewoon vergoed.
En verder...21ste besteld, gisteren geleverd. $297 + €50.85 (VAT+invoerrechten) nog steeds ruim onder de NL prijs van (inferieure) A-400.
Ik zeg niet wachten - doen, kunnen we ervaringen uitwisselen
Het is een prima aparaat die Xtreamer, maar het gemak van ondertitels syncen, spoelen maakt de A400(A410) wel echt beter.
Ik kom dus van XT Pro, dat is van 6j geleden, ik moet zeggen dat hij zijn mannetje behoorlijk goed heeft gestaan, alleen geen 3D of DTS HD, maar wel bijv. 2x4TB bays, dat zie ik PCH niet doen.m4yall schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 15:49:
Ja precies, stukje service, hoewel zelf regelen tegenwoordig idd prima kan. Dat is wel rappe levering trouwens. Thanks ook voor het overzicht met VAT + invoer, gaat dus ongeveer 140 euro kosten na verkoop Prodigy.
Het is een prima aparaat die Xtreamer, maar het gemak van ondertitels syncen, spoelen maakt de A400(A410) wel echt beter.
Mijn D-link router stopte er gisteren opeens mee dus zal het verdere testen voor nu moeten uitstellen

3D ziet er mooi uit!
Wel een paar vragen die ik nergens in de manual heb kunnen vinden (dat zal in A-400 dezelfde werken neem ik aan):
- waarom kan ik niet tijdens afspelen direct naar de volgende bestand skippen, moet er nu telkens eerst uit
- is er geen preview functie? zodat als een video bestand staat geselecteerd dat er een preview video naast afgespeeld wordt?
en even offtopic: waarom worden mijn 1920:1080p bestanden op mijn full hd tv niet screen filled afgespeeld, waarom altijd van die balken boven en onder?
Ik krijg echter met geen mogelijkheid de content op mijn NAS te zien.
Films er series staan respectievelijk in /volume1/video/Tv-Shows en /volume1/video/Movie als ik via browse share hem toe probeer te voegen kom ik niet verder dan de map video en dan de melding no content found.
Wanneer ik hem handmatig toe probeer te voegen vind hij vervolgens niks in de share.
De NAS heeft de NSF rechten bij mijn weten goed ingesteld staan want met XBMC was alles direct te vinden wanneer ik er naar liet zoeken.
Muziek vindt hij vervolgens ook niet en die staat simpelweg in de map /volume1/music
Alle hulp is welkom want nu staat die mooie A-400 niks te doen in de kast en dat is zonde.
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Heb inmiddels een schare genaakt met SAMBA, maar daarmee kan ik geen NMJ database maken.
Ik begreep dat NFS met popcorn hour en Synology, maar ik kan wel gewoon de NAS zien, ik kom echter niet bij de bestanden.
Dit zou wel gewoon moeten kunnen, controleer even of je lees/schrijf rechten hebt ingeschakeld op de NASRubman schreef op maandag 09 juni 2014 @ 08:29:
..Heb inmiddels een schare genaakt met SAMBA, maar daarmee kan ik geen NMJ database maken...
Heb het inmiddels draaiende, na een reset van de PCH opnieuw een share proberen aan te maken op serie en film niveau wat niet werkte.WBT schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 18:36:
[...]
Dit zou wel gewoon moeten kunnen, controleer even of je lees/schrijf rechten hebt ingeschakeld op de NAS
Daarna op de hoofdmap en share aangemaakt en die ging meteen goed, hij filtert zelf wel de films en series eruit.
SAMBA share eruit gegooid en met NFS meerdere NMJ's aangemaakt voor muziek en videobestanden.
Het werkt allemaal wezenlijk even anders als XBMC en dat is even wennen, maar soepeler dan de RPi is het zeker
(Huidige versie werkte hier overigens prima, heb er 200+ GB aan Game of Thrones doorheen gejaagd in korte tijd
05-07-140614-25-POP-422-802
Release date: 16 June 2014
Firmware version: 05-07-140614-25-POP-422-802
1. Firmware
- fixed sometimes video resume from bookmark will be shown with wrong aspect ratio
- fixed subtitle (srt) color setting not apply to last chacrater in the subtitle
- fixed external srt subtitle for m2ts file cannot be turned on during video playback
- fixed DVD disc playback cannot stop after parental setting message popup
- fixed framerate sync not working for some video file
- fixed some wmv file no audio output after trick mode
- fixed audio playlist page may crash when pressing stop key
- fixed when playing list of wav file, some file cannot play until the end
- fixed some wave file (8-bit unsigned) playback output audio noise only
- fixed unsupported floating-point wave file can crash audio playback
- fixed some vorbis ogg play with no sound
- fixed some APE file play with buzzing sound
- audio playlist page support unsync lyric
- fixed AAC audio output as downmix when the setting is passthrough
- fixed rotate OSD slow to show during photo slide show, when the image resolution is big
- fixed audio playlist play wrong song in shuffle mode if delete song
currently playing or before currently playing in the list
2. System
- fixed if screensaver come out when tv is off, pressing any key after tv turn on will crash
- fixed nmt torrent app sometimes turn off by itself during standby mode
- improve loading speed of file listing page when current folder has a lot of subfolders
- fixed data cd files and folders missing after return from browsing subdirectory
- minor fix on russian translation at setup page
3. App
- fixed NetEase-OpenCourse app cannot resume video playback
- fixed Revision3 app video playback cannot seek
4. NMJ
- fixed unable to access to NMJ page if shared folder is read-only, even though NMJ database is already created
Release Notes :
1. NMT for A-410
Heb in Sickbeard de zoektijd al op 720 minuten gezet en in NZBget is niks over de HDD te vinden.
Iemand die met kan helpen?
tnx, maar had uiteraard alle settings eerst gecheckt. Ga vanavond updaten, hopelijk lost het eea. op.WBT schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 19:25:
@businka19, meest voor de hand liggend is dat je TV op een verkeerde instelling is gesprongen (maar check voor de zekerheid wel even in de settings van de A400 > video > 3D output op ON staat)
Heb nog een paar opmerkingen waar ik zelf niet uit kom zover, niet met handleiding:
- hoe speel je alle bestanden in 1 map achter elkaar af? Zoals met series, nu stopt hij na het afspelen van 1 aflevering en dan moet je hem weer op play zetten. XT had er zelfs 2 functies voor Play Folder of als je tijdens het spelen naar de volgende aflevering skipte dan bleef hij daarna alle bestanden die in het folder stonden netjes afspelen
- is er geen mogelijkheid om naar een folder te navigeren waar je subs staan? Nu als je subs in een andere folder staan of simpelweg anders benoemd zijn dan moet naar je pc, verplaatsen/hernoemen, echt 2005 werk zeg maar
- hebben jullie ook dat als je PCH een tijde aan laat staan zonder te gebruiken en daarna wel wilt gebruiken dat hij gewoon vastloopt? Uit knop werkt dan wel maar zondra je hem weer aan zet dan staat hij op hetzelfde vastgelopen scherm? Alleen hard reset biedt soelaas
Ik heb nog een aantal dvd iso bestanden en als ik die afspeel staat de ondertiteling redelijk hoog .
Is er een manier om dit aan te passen?
Druk op de play toets i.p.v. de enter toets en alle video's worden achter elkaar afgespeeld.businka19 schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 17:11:
- hoe speel je alle bestanden in 1 map achter elkaar af? Zoals met series, nu stopt hij na het afspelen van 1 aflevering en dan moet je hem weer op play zetten. XT had er zelfs 2 functies voor Play Folder of als je tijdens het spelen naar de volgende aflevering skipte dan bleef hij daarna alle bestanden die in het folder stonden netjes afspelen
Nee dit kan niet, handmatig renamen is inderdaad niet meer van deze tijd, automatisch renamen wel ;)[/quote]businka19 schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 17:11:
- is er geen mogelijkheid om naar een folder te navigeren waar je subs staan? Nu als je subs in een andere folder staan of simpelweg anders benoemd zijn dan moet naar je pc, verplaatsen/hernoemen, echt 2005 werk zeg maar
Persoonlijk geen last van, maar ik zet dan ook altijd de unit uit na gebruik.businka19 schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 17:11:
- hebben jullie ook dat als je PCH een tijde aan laat staan zonder te gebruiken en daarna wel wilt gebruiken dat hij gewoon vastloopt? Uit knop werkt dan wel maar zondra je hem weer aan zet dan staat hij op hetzelfde vastgelopen scherm? Alleen hard reset biedt soelaas
versta appeltje eitje wel niet maar zoals gedacht met iso lukt het toch niet hoor!WBT schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 11:45:
Ja appeltje eitje, druk op de subtitle knop van de afstandsbediening, je krijgt dat een pop-up met diverse opties te zien gerelateerd aan de subs. Uit m'n hoofd moet je eerst kiezen voor een afwijkende kleur, voordat de locatie van de subs ook instelbaar wordt.
Yeah...dat werkt dus niet, heb ik zelf ook al geprobeerd. Maar bij jou dus wel, A-400 neem ik aan?WBT schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 12:04:
[...]
Druk op de play toets i.p.v. de enter toets en alle video's worden achter elkaar afgespeeld.
Wat bedoel je precies met "automatisch renamen wel"?WBT schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 12:04:
[...]
Nee dit kan niet, handmatig renamen is inderdaad niet meer van deze tijd, automatisch renamen wel
Skippen naar de volgende video met >>FFWD lukt ook niet trouwens, enkel naar de volgende hoofdstuk, mits beschikbaar.
Ow ja, 3D probleem van laatst heeft zichzelf opgelost...
@businka19, automatisch renamen kan je laten doen door download managers (CouchPotato, Sick Beard) maar ook door stand-alone apps zoals http://www.therenamer.com.
Bij mij spelen de video's overigens wel gewoon achter elkaar af, maar wellicht komt dit dan doordat ik PLEX gebruik als DNLA-client met de Popcorn.
Dat heb ik gedaan, alleen doorloopt hij die scan dan heel erg snel en schiet direct weer in de database read errorWBT schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 19:03:
Kan je het beste even met je computer inloggen en de database bestanden weg gooien, dan kan je daarna weer opnieuw een scan uitvoeren.
Ik heb in deze popcorn een 1 TB schijf hangen die bijna helemaal vol zit. Als ik nu een A-400 koop kan ik dan heel simpel die schijf daar in hangen en werkt het dan? Of denk ik dan iets te simpel?
Soms weet ik het ook niet meer.........
Nu heb ik nzbget werkend, maar wil graag een goed script dat alles meteen de juiste naam geeft en in mapjes plaatst, welk ppscript kan ik her het beste voro gebruiken en hoe stel ik dat dan in?
[ Voor 72% gewijzigd door liffey op 12-08-2014 09:14 ]

Maar merk gewoon dat mijn ingebouwde media player in mijn Samsung TV veel te beperkt is. Ook laatst na inschakelen van mijn HDX merkte ik dat het surround geluid vele malen beter is dan via de TV en ook het beeld ziet er strakker uit via de mediatank. Lijkt mij dat een nieuwe A400 of Mede8er MED800X3D dit nog beter zal doen.
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
Ik zat ook te denken aan de EVO 840, 1TB. Maar goed... 365 Euro is best een hoop geld. Qua schijfruimte is 1TB het minimum. Op zich kan uitbreiden van ruimte altijd nog op een later moment. Wat hebben jullie voor ervaringen met verschillende schijven in de A400. Het is namelijk nogal lastig, fijn zou zijn dat de schijf zeer betrouwbaar is ook bij vaak in en uitschakelen of desnoods soms lang aan. Tegelijkertijd een lage access tijd naar je files, snelle opstarttijd.
Is het met de A400 net als oude modellen dat het noodzakelijk is om EXT3 format te gebruiken op je partitie waar apps op geinstalleerd worden? of kan je nu wel volledig NTFS gebruiken?
[ Voor 11% gewijzigd door n00bs op 22-08-2014 00:45 ]
Zojuist een popcorn a-400 aangeschaft. Maar hoe kan ik nu net als popcorn time films kijken met mijn a-400.
Mijn eigen films kan ik wel bekijken maar ik wil dus net als netfix/popcorn time hier gebruik van maken.
gr. ruud
Wil er een grotere schijf in plaatsen maar natuurlijk niet alle series en films die erop staan (en sickbeard enzo) opnieuw erop moeten zetten.
Lijkt me dat je deze gewoon aan een PC kunt hangen en met een kloonprogramma de schijf kunt klonen naar een grotere schijf. Moet je wel 2 SATA aansluitingen vrij hebben, maar dat is meestal geen probleem.Rubman schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 14:40:
Is het mogelijk om zonder data verlies de schijf van de Popcorn Hour a-400 te vervangen?
Wil er een grotere schijf in plaatsen maar natuurlijk niet alle series en films die erop staan (en sickbeard enzo) opnieuw erop moeten zetten.
(ik partioneer namelijk mijn schijf in EXT3 voor het systeem en NTFS voor makkelijke toegang vanaf Windows)
NIC werkt ook absoluut niet op 1Gbit.
[ Voor 6% gewijzigd door n00bs op 31-08-2014 00:30 ]
Waarom wil je een NTFS share?
Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.
Zojuist een popcorn a-400 aangeschaft. Maar hoe kan ik nu net als popcorn time films kijken met mijn a-400.
Mijn eigen films kan ik wel bekijken maar ik wil dus net als netfix/popcorn time hier gebruik van maken.
Als je de a-400 aangeschaft hebt puur voor deze reden ben je of verkeer ingelicht of heb je je niet goed ingelezen want het is al een tijd bekend dat popcorn hour geen berglucht ondersteunt.rpoleij schreef op maandag 01 september 2014 @ 21:02:
Hallo,
Popcorn time is het volledig anders en staat los van de mediaspelers onder de naam popcorn hour.
Misschien dat het als NMT app komt maar ik verwacht het niet.
Anoniem: 618466
Ik heb van de week mijn popcorn a 400 binnen gekregen.
Nu heb ik beneden waar ik hem wil aansluiten een sony bravia staan van circa 4 jaar oud, ik moet de popcorn via mijn geluidsversterker aansluiten ivm te weinig hdmi aansluitingen op mn bravia.
nu start hij op tot het loading screen, daarna doet hij niks meer.
Ook heb ik geprobeerd deze direct aan mijn bravia aan te sluiten ook niks.
Boven heb ik een samsung lcd staan daar doet de popcorn het wel op, werkt overigens perfect de popcorn.
graag advies?
ik zal toch niet een nieuwe tv moeten kopen voor beneden he?!
gr gmi
Ook als ik in de instellingen de videozoom op fit to screen zet dan verpringt deze toch na een 5 tal seconden na het opzetten van een film. Ik heb denk ik alle instellingen al getest in de video opties.
Ook als ik de film stop en terug de titels van al mijn films krijg dan is het lettertype ook een pak groter, hij zoomt dus om 1 of andere reden telkens in.
[ Voor 15% gewijzigd door hakira007 op 19-09-2014 00:02 ]
Ik zet als ik overdags / savonds weg ben altijd de stroom uit van al mijn apparatuur.
Als ik hem weer aanzet, dan gaat de popcornhour a400 meteen op aan.(witte lampje brand)
Op mijn c-200 heb ik een aan en uit knop, maar hoe krijg ik t voor elkaar dat als ik de stroom erop zet dat de a-400 niet automatisch aangaat. Ik weet dat als je de aan en uit knop van de originele afstandsbediening langer dan 5 sec vast houd, hij zeg maar echt uitgaat.
Nu kan ik hem wel uitzetten maar nu heb ik weer t probleem dat ik een logitech harmony one heb, en die geeft maar 2-3 sec een signaal, te kort dus om hem uit te zetten.
Heeft iemand hier een oplossing voor?
bedankt!!
Your Friendly Neighborhood Moderator
Dit is inderdaad een bekend probleem. In dit forum wordt een oplossing gegeven d.m.v. een tussenschakelaar met aan en uitknop. Ik heb deze gewoon besteld bij conrad.passat_v5 schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 18:35:
Hallo, ik heb een probleempje.
Ik zet als ik overdags / savonds weg ben altijd de stroom uit van al mijn apparatuur.
Als ik hem weer aanzet, dan gaat de popcornhour a400 meteen op aan.(witte lampje brand)
Op mijn c-200 heb ik een aan en uit knop, maar hoe krijg ik t voor elkaar dat als ik de stroom erop zet dat de a-400 niet automatisch aangaat. Ik weet dat als je de aan en uit knop van de originele afstandsbediening langer dan 5 sec vast houd, hij zeg maar echt uitgaat.
Nu kan ik hem wel uitzetten maar nu heb ik weer t probleem dat ik een logitech harmony one heb, en die geeft maar 2-3 sec een signaal, te kort dus om hem uit te zetten.
bedankt!!
Alternatief voor de 5 seconden indrukken is om direct na elkaar power en delete te doen. Ik heb dit ook als combi in de Harmony staan en dat werkt goed. Blijft echter het feit dat de PCH aan gaat als er stroom op komt. Dat onderliggende probleem wordt niet opgelost. Dan kom je inderdaad aan een schakelaar er nog weer tussen met AB mogelijkheid.passat_v5 schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 18:35:
Hallo, ik heb een probleempje.
bedankt!!
Anders kan ik dan voor een andere gaan kijken als daar t probleem mee opgelost kan worden..
Vanavond maar even kijken of alles is opgelost.
sorry maar ik zie niets qua nieuwe firmware niet op de site en niet op het forum, de laatste is van 8 augustus 2014...Stormtrooper schreef op donderdag 11 december 2014 @ 22:31:
Nieuwe firmware is uit. Daarna ook nieuwe nmt tools die ik nog steeds niet gewoon online kan installeren.
Anoniem: 563141
Toch kreeg ik donderdag avond een melding van een nieuwe firmware... Misschien weer ingetrokken door problemen of zo...GRUMBLER schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 10:29:
[...]
sorry maar ik zie niets qua nieuwe firmware niet op de site en niet op het forum, de laatste is van 8 augustus 2014...
Met CSI:
- lighttpd latest-nmt1 installeren
- local 0.2.2-nmt1 installeren
- sickbeard 1.1 installeren
Deze zijn allen gestart. Echter, op http://IP_adres:8081 krijg ik geen verbinding.
Alles al een keer opnieuw geïnstalleerd, geen ander resultaat.
Anoniem: 736215
Ik krijg telkens de melding"database error read". Op dezelfde hdd heb ik andere directories waar geen enkel probleem mee is.
Ik heb alle nmj-files gewist en opnieuw alles laten scannen om nieuwe nmj-files aan te maken.
Dit lukte voor alle directories, behalve voor "film" directory waar ik voordien hetzelfde probleem mee had.
Ik kan alles uit deze directory zien en afspelen, maar geen NMJ aanmaken.
Ik heb de 3,5" disk uit mijn A-400 gehaald en wil deze vervangen door een 2,5" SSD. Nu had ik gelezen dat je deze in een externe behuizing aan de USB moet hangen om te kunnen formatteren op de juiste manier. Dit gedaan, en na het terugplaatsen in de A-400 gaat het toch niet goed.
Vraag: nog es proberen en heb ik iets fout gedaan? Of: als externe disk gebruiken en de iets mindere snelheid (?) voor lief nemen.
¯\_(ツ)_/¯
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
Kom er nu achter dat het ook bij een rip van een bluray is,dus uitgepakt waar o.a ook certificaat map e.d. Staan.
[ Voor 12% gewijzigd door West77 op 10-08-2016 10:44 ]
HoiWest77 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 10:39:
Heeft iemand ook het probleem met .iso dat de popcorn hour a400 , a410 en nu mijn nieuwste aanwinst a500 niet goed overeg met .iso kan,er verschijnt geen menu voor de film en hij begint random te spelen, hij Begint zomaar bij een verkeerd hoofdstuk, de knop menu op de afstandbediening werkt ook niet,dit terwijl dit allemaal op mijn c200 wel goed werkte met de zelfde bestanden op dezelfde harde schijf. Kan iemand mij helpen?
Kom er nu achter dat het ook bij een rip van een bluray is,dus uitgepakt waar o.a ook certificaat map e.d. Staan.
heb nu ook een A-500 en ik ondervind de zelfde problemen.
bij dvd geen menu en als er diverse films opstaan gaan ze dwars door elkaar spelen.
heb je hier al iets op kunnen vinden?
mvg Ron
Als het goed is is het met de beta die vandaag als het goed is uitkomt opgelost.
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
thnx ga het in de gaten houdenchucky666 schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 12:31:
Daar zijn ze mee bezig.
Als het goed is is het met de beta die vandaag als het goed is uitkomt opgelost.
Anoniem: 4300
Installeer de beta 2 firmware en de nieuwste mkv's zijn weer af te spelen. Beta 2 is te vinden op http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=73492. Als je een hard disk of andere type opslag hebt deze eerst disconnecten en daarna via USB de firmware installeren.
Anoniem: 4300
OPGELOST: Na de firmware update is het noodzakelijk om de mediaspeler terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Dit duurt vrij lang, dus niet onderbreken. Vervolgens zou het weer moeten functioneren.
[ Voor 59% gewijzigd door Anoniem: 4300 op 10-11-2016 19:06 ]
Ik ben wel benieuwd welke problemen je precies had. Ik speel alleen maar mkv's af en daar heb ik nooit problemen mee. Ik draai gewoon de laatste officiële (niet-beta) firmware.
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp