Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09 18:25

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Ja, kan wel, heb ik ook wel even over gedacht maar doe ik niet, en hier is waarom:
  • De blu-ray speler heeft een klepje op het frontje, dit zorgt ervoor dat als een normale blu-ray speler open gaat dat het klepje vanzelf open springt. Als ik dus een slot loading speler doe gebeurt dit niet, en moet ik zelf het klepje open houden. Dat is lelijk en zonde.
  • Slot loading drives zijn een stuk dunner, als ik dat had gewild had ik net zo goed voor een stuk kleinere blu-ray case kunnen kiezen. Dus dan is het in dit geval zonde van alle overbodige ruimte ;)
  • Ik wil hem graag zo origineel mogelijk houden. Dus een slot loading speler zou afbreuk doen aan de mod, omdat dat allesbehalve lijkt op het originele verhaal en wat je zou verwachten.
Dus tja, thanks voor het idee en het meedenken, en het is opzich een goed idee maar dat zou zonde zijn :)

Ik ga hard op zoek naar een manier om heel goedkoop een passende drive te vinden... Liefst ook met blu-ray direct, nu ik toch bezig ben... I'll keep you posted. :)

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-07 22:33
geerttttt schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 17:35:
[...]

Verkocht. Die was nog te verkopen als complete laptop en was na restauratie meer waard dan wat er nu in zit. Terwijl dit idealer is dan een laptop. Ben blij dat ik toen niet doorgegaan ben met die laptop :) bovendien is zo'n mini itx bord ook energiezuinig en heeft het in veel gevallen goede ondersteuning voor OpenELEC. :)
He zonde, maar had het wel verwacht gezien het project al even loopt. Dacht zal toch even vragen :P

Dat word dan nog maar door sparen en hopen ergens tegen een andere laptop met kapot scherm aan te lopen die snel genoeg is voor fatsoenlijk afspelen van 1080p films :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
darkpluisje schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 18:17:
[...]

He zonde, maar had het wel verwacht gezien het project al even loopt. Dacht zal toch even vragen :P

Dat word dan nog maar door sparen en hopen ergens tegen een andere laptop met kapot scherm aan te lopen die snel genoeg is voor fatsoenlijk afspelen van 1080p films :P
Wat wilde je dan? het betreffende laptopmoederbord overkopen ofzo?
Waarom kijk je zelf niet naar een itx bordje? Kosten de wereld niet. :)
Je zou zelfs nog kunnen kijken naar een mini-pc, een netbook. Die kunnen vaak ook het e.e.a. aan hardware acceleratie geloof ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-07 22:33
geerttttt schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 19:20:
[...]

Wat wilde je dan? het betreffende laptopmoederbord overkopen ofzo?
Waarom kijk je zelf niet naar een itx bordje? Kosten de wereld niet. :)
Je zou zelfs nog kunnen kijken naar een mini-pc, een netbook. Die kunnen vaak ook het e.e.a. aan hardware acceleratie geloof ik...
Nee voor het idee wat ik heb moet ik de kast nog uitzoeken, dus zou er dan 1 als basis kunnen nemen waar dat moederbord wel in past. Omdat ik van plan ben alles te doen via usb/hardeschijf dus is een cd/dvd lezer geen probleem. Een itx bordje kan inderdaad ook, hoewel ik moet kijken wat er nog voor bruikbaars uit de oude pc die hier staat te halen valt maar ook met de rest van de spullen erbij zou het toch snel redelijk wat kosten en als studentje heb ik letterlijk niets te makken :P

Zit er nu over te denken om mogelijk een WD live te nemen en die te modden naar de behuizing die ik wil vanwege de grootte en het feit dat je geen problemen met koeling zou hebben. Vind het wel weer eng een compleet nieuw product open te halen voor iets wat ik nog nooit gedaan heb maar een WD is wel een goedkope alles in 1 oplossing. Helaas wel geen windows draaien om andere dingen op de tv te doen.

[ Voor 18% gewijzigd door darkpluisje op 26-03-2013 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
darkpluisje schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 20:10:
[...]

Nee voor het idee wat ik heb moet ik de kast nog uitzoeken, dus zou er dan 1 als basis kunnen nemen waar dat moederbord wel in past. Omdat ik van plan ben alles te doen via usb/hardeschijf dus is een cd/dvd lezer geen probleem. Een itx bordje kan inderdaad ook, hoewel ik moet kijken wat er nog voor bruikbaars uit de oude pc die hier staat te halen valt maar ook met de rest van de spullen erbij zou het toch snel redelijk wat kosten en als studentje heb ik letterlijk niets te makken :P

Zit er nu over te denken om mogelijk een WD live te nemen en die te modden naar de behuizing die ik wil vanwege de grootte en het feit dat je geen problemen met koeling zou hebben. Vind het wel weer eng een compleet nieuw product open te halen voor iets wat ik nog nooit gedaan heb maar een WD is wel een goedkope alles in 1 oplossing. Helaas wel geen windows draaien om andere dingen op de tv te doen.
Ik zou gewoon goed zoeken op marktplaats naar een defect apparaat wat aan je wensen qua maat en looks voldoet. Zo ben ik ook aan de LG blu-ray speler gekomen ;)

Oh, ik heb nog even de TS wat verbloemd, zie hier het plaatje wat nu ook in de TS staat:
Afbeeldingslocatie: http://www.ranked.nl/tweak/tweakers2_0108.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Update!
Zo! Tijd voor wat nieuws. Goed nieuws. Namelijk: de DVD/blu-ray drive zit erin en werkt!

Afgelopen weekend heb ik dit op marktplaats gescoord:
Afbeeldingslocatie: http://ranked.nl/tweak/2013-04-07%2023.18.16_569x321.jpg
Een LG BD370. Een blu-ray speler die veel verkocht is, meer dan de blu-ray speler die ik gebruikt heb voor mijn mod, maar nog belangrijker, een blu-ray speler die precies dezelfde drive is als diegene die ik had.
Deze drive schijnt wel goed te spelen zonder problemen met de laser. Tijd om dat te proberen:
Afbeeldingslocatie: http://ranked.nl/tweak/2013-04-07%2023.17.49_569x321.jpg
(De overgebleven resten van het slachtoffer)

Tijd om de drive in mijn case te schroeven, wat makkelijk gaat omdat het qua mounting schroeven prima gaat.
Afbeeldingslocatie: http://ranked.nl/tweak/2013-04-07%2023.44.13_569x321.jpg
Voila de drive zit!!

Afbeeldingslocatie: http://ranked.nl/tweak/2013-04-07%2023.44.50_569x321.jpg

En yes!, hij werkt nog ook. Deze drive speelt zonder enige problemen alles af wat ik probeerde! Zelfs een zwaar beschadigde cd las hij zonder problemen :)

Oftewel, weer een stap voltooid. Nu wil ik graag nog hardwarematig de eject knop kunnen aansturen. Nu werkt dat ook al (met de originele eject knop), maar nu doe ik het softwarematig. Opzich prima, maar dat werkt pas zodra de pc helemaal opgestart is. Ik zou het (nog) mooier vinden als dit al werkt vanaf boot :)

More to come in the future ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:40

masauri

aka qwybyte

Ziet er weer mooi uit !
Waar marktplaats al niet goed voor kan zijn :P

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackieboy8
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15-07-2021
Heel leuk idee voor HTPC, helemaal super gemaakt. Zie alleen het nut niet in dat je alleen XBMC draait sinds daar genoeg andere goedkope en goed werkende apparaten voor zijn. Maar voor Game zal top zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ccccc382
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-07 07:34
tof idee en nice build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:44

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Heb een tijd geleden mijn Alpine auto radio open gehaald (opzoek vanwaar de ruis kwam) en moet zeggen heb daar ook geen potmeters gezien ook het schema maakt er geen melding van, dus het zou wel kunnen dat ze zelf focus zijn geworden :'(

Het is en blijft een strakke en "simpele" mod :)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klokkert1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-09 20:23
wow t is geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
jackieboy8 schreef op woensdag 10 april 2013 @ 16:57:
Heel leuk idee voor HTPC, helemaal super gemaakt. Zie alleen het nut niet in dat je alleen XBMC draait sinds daar genoeg andere goedkope en goed werkende apparaten voor zijn. Maar voor Game zal top zijn.
Tja, ik heb ook wel een raspberry, maar ik vind die toch qua snelheid tekort komen. Denk aan library scanning, door de menu's navigeren e.d. je hebt soms vertraging.
Dit is the next best thing. Een stuk sneller,meer aansluitmogelijkheden (zoals de com poort en de IR poort) en uberhaupt een Sata poort voor de blu-ray drive.

Wat had jij ervoor gebruikt als alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Voor dat er nog mensen vragen achter die 2de BD speler, die staat nu hier gedemonteerd :) en ja er komt een CiP van.

[ Voor 13% gewijzigd door Damic op 17-04-2013 01:36 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Damic schreef op woensdag 17 april 2013 @ 01:35:
Voor dat er nog mensen vragen achter die 2de BD speler, die staat nu hier gedemonteerd :) en ja er komt een CiP van.
Ik ben heel benieuwd :)

In ander nieuws, ik heb de kast nu ook geaard (had ik nog niet gedaan, erg he!), en de eject knop van de blu-ray drive fysiek aangesloten. Hierdoor kan ik ook de blu-ray speler open doen terwijl de pc nog maar in de bios is , of aan het opstarten is. Voorheen ving ik dit gewoon op met software. Hier zijn foto's van, dus een uitgebreidere log komt nog binnenkort ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Hehe, die drive dat er bij mij inzit is de slechte zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Damic schreef op woensdag 17 april 2013 @ 11:39:
Hehe, die drive dat er bij mij inzit is de slechte zeker?
Yes, zoals eerder te lezen speelt hij cd's opzich nog wel af, DVD's niet, maar de blu-ray laser werkt wel prima.
Wellicht wel te fixen of om de behuizing ervan te gebruiken voor een andere drive qua binnenkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Muziek cd's, want mp3's wilt hij ook niet starten. Was aan eht zoeken wat het kon zijn en ik maar zoeken naar een component, blijkbaar is er een verschil in drive's ook, dus snel even andere SM downloaden anders kan ik nog lang zoeken |:( en nu heb ik de jusit sm maar nu is ie in't Spaans 8)7

Komt wel goed, de lasers werken in ieder geval alleen focussen is een probleem :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
zo!
Update!
Even een korte update nog. Ik heb dus de kast geaard en de dvd drive hardwarematig aangesloten op de eject knop. Daar heb ik nog wat foto's van ;)

Afbeeldingslocatie: http://ranked.nl/tweak/2013-04-15%2022.30.07_569x321.jpg
Draadje voor de aarding, opzich niet zo spanennd natuurlijk ;)
Afbeeldingslocatie: http://ranked.nl/tweak/2013-04-15%2022.30.25_569x321.jpg
De blu-ray drive heeft dus een 5e draadje aan de stroomkabel hangen. Dat is dus voor eject. Het leek mij logisch dat deze aan de nul verbonden moest worden om de drive open te laten gaan, dus dat heb ik maar geprobeerd, en dat werktte.
Vervolgens heb ik er een kabel aan gemaakt welke ik heb gestolen uit een oude pc kast, namelijk van de reset switch.
Afbeeldingslocatie: http://ranked.nl/tweak/2013-04-15%2022.30.50_569x321.jpg
Deze kon ik aansluiten op het printplaatje voor het frontje (Ja, ook dat heeft SA007 destijds als mogelijkheid open gehouden. :D)

Dus, aangesloten en voila het werkt! Voorheen ving ik via mijn software scriptje af wanneer de eject knop ingedrukt werd en gaf ik dan aan linux het eject commando zodat de drive open ging. Opzich ging dat natuurlijk prima, maar hiermee wil de drive ook open als de mediabox nog niet volledig opgestart is. Stel dus dat je snel een DVD wilt spelen, dan druk je de speler aan en kun je direct alvast de DVD erin stoppen. tegen de tijd dat de dvd er in zit en geladen is is de pc ook opgestart.

Daarnaast vang ik nog steeds wel de knop ook af met software, puur en alleen nu om de tekst "Eject" te tonen op het vfd. het zit in de details he ;)

Tot zover! :)
Het enige wat eigenlijk nog moet gebeuren is nog een keer met SA007 samenkomen om er voor te zorgen dat het VFD netjes uit gaat als de pc uit gaat. Gezien hij nu nog steeds aan blijft staan terwijl de pc uit is, dat komt omdat USB stroom blijft krijgen terwijl de pc uit is. Het idee is nu om dit te veranderen en de stroom uit een molex connector te halen. Deze krijgt geen stroom meer als de pc uit is, dus dat zou beter moeten gaan. Daarover binnenkort meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Meen je dat nu dat je dat gesoldeerd hebt aan de kast :| gebruik toch een amp oogje en hang die aan je 230V connector :P

Voor de rest is dat wel lekker, veel bewonderijg voor SA007, van 5V -29V maken :o

[ Voor 26% gewijzigd door Damic op 18-04-2013 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Damic schreef op donderdag 18 april 2013 @ 22:23:
Meen je dat nu dat je dat gesoldeerd hebt aan de kast :| gebruik toch een amp oogje en hang die aan je 230V connector :P
Hey ik ben maar een simpele ICT-er met hobby's. dit leek mij de meest simpele en logische manier. Wat had ik beter kunnen doen dan? Zo'n oogje en dat vastmaken aan een schroef ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Jup. Wat ik wel raar vind is dat die kast niet standaard geaard is, zoals ze die voeding hebben ingebouwd, 230V metalen chassis :| Volgens mij moest dat ding standaard een Euro stekker hebben, maar om de 1 of andere rare reden hebben ze dat kunnen afschieten.

[ Voor 96% gewijzigd door Damic op 20-04-2013 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:09

SA007

Moderator Tweaking
Het is helemaal niet vreemd om een ongeaard apparaat te hebben met een metalen behuizing hoor, zolang het apparaat dubbel geisoleerd is hoeft het geen aarding te hebben.

Een pc is niet dubbel geisoleerd dus moet een pc geaard worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Vraagje, zit je mobo niet een beetje gewrongen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Damic schreef op maandag 06 mei 2013 @ 21:20:
Vraagje, zit je mobo niet een beetje gewrongen?
Gewrongen? Gespannen bedoel je? Ik zou niet weten waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

(als je voor de case staat) aan de rechter kant zit je mobo hoger dan je linkerkant, of heb je dat opgelost?

Pagina: 1 2 3 Laatste