Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09 18:25

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
sniek schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 14:20:
Erg leuke mod. Trouwens, mijn raspberry pi doet ook gewoon full hd streamen met xbian media centre en vergeleken daarmee is jouw pc een gigantisch groot bladecenter! ;)

KUTGW
XBMC bedoel je? ;)
Ja dat gaat hier straks ook op. En raspberry heb ik wel overwogen, maar dit is sneller, vooral met de menu's en het indexen en navigeren door de lijsten met films heb ik toch maar hiervoor gekozen. Ik had de ruimte en dit bied toch wat meer horsepower dan een raspberry.

Wel heb ik ooit is gedacht om misschien in de toekomst een raspberry te bouwen in zo'n mini-blu-ray speler van bijv. samsung. Die heeft een kleine vierkante box met blu-ray slot-loading drive welke voor blu-ray speler moet doorgaan. Als je die ooit defect kunt overkopen is dat wel een mooi project ;) Maar dat is voor ooit... wellicht....

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Nou, de sticker is geprint, vanavond maar is ff plakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Mini updateje, hij is geplakt, en de LAN aansluiting zit vast. Nu alleen HDMI nog...
Afbeeldingslocatie: http://ranked.nl/tweak/2012-10-29%2022.00.26-2.jpg

What you think?
Nadeel is wel, omdat het een papieren sticker is, als je er 1 keer tegenaan komt of krast heb je een witte kras...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

↓ volgende bericht hieronder ↓

geerttttt schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 23:32:
Mini updateje, hij is geplakt, en de LAN aansluiting zit vast. Nu alleen HDMI nog...
[afbeelding]

What you think?
Nadeel is wel, omdat het een papieren sticker is, als je er 1 keer tegenaan komt of krast heb je een witte kras...
Netjes hoor, maar idd, als je een kras maakt, dan zie je dat altijd terug, kun je niet gaan werken met een laklaagje, dan lijkt het me iets krasvaster dan wat het nu is.

↓ volgende bericht hieronder ↓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:44

Pixeltje

Woo-woohoo!

Leuk gedaan met je eigen sticker! Je zou kunnen overwegen om er van dat doorzichtige "boekenplastic" overheen te plakken. Daardoor is de achterkant goed beschermd en als je het netjes doet zie je er niets van!

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Pixeltje schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 06:59:
Leuk gedaan met je eigen sticker! Je zou kunnen overwegen om er van dat doorzichtige "boekenplastic" overheen te plakken. Daardoor is de achterkant goed beschermd en als je het netjes doet zie je er niets van!
Ja exactly, daar dacht ik later aan. Dat doorzichtige boekenplastic is wellicht nog niet eens zo gek, wordt hij iets glimmender van, maar misschien is dat nog wel sjiek ook. En dan is hij veeeel beter beschermd... Hier moet ik overmorgen is even naar kijken in de boekenwinkel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier moet ik overmorgen is even naar kijken in de boekenwinkel!
Bij de Action hebben ze een rol voor ik geloof iets van 80 cent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 20:54:
[...]

Bij de Action hebben ze een rol voor ik geloof iets van 80 cent ;)
Wijze raad, thanks!
Afbeeldingslocatie: http://ranked.nl/tweak/2012-11-01%2018.32.03.jpg
Tadaa.. 99 cent geloof ik. Inflatie is a bitch i guess ;)

Lekker plakken dus, eerst even netjes ongeveer op maat gesneden, en toen geprobeerd strak te plakken met een creditcard erbij. (mijn handen waren vol dus er is geen foto van de work in progress. Het resultaat echter wel:
Afbeeldingslocatie: http://ranked.nl/tweak/2012-11-01%2018.44.18.jpg
Zo! randen steken wel wat over boven en onder, aan de bovenkant snijden we zo weg. aan de onderkant echter is het randje zo klein dat het wegsnijden niet goed werkt. Laat zitten zou je zeggen dan, maar het is net een scherp randje wat nog wel makkelijk blijft haken waardoor je dan de sticker wellicht lostrekt.

Met veel moeite dus geprobeerd aan de onderkant ook het e.e.a. weg te snijden.

Teruggemonteerd, en het resultaat tot nu:
Afbeeldingslocatie: http://ranked.nl/tweak/2012-11-01%2021.30.21.jpg
Afbeeldingslocatie: http://ranked.nl/tweak/2012-11-01%2021.30.32.jpg

Je ziet niet heel veel verandering, het glimt iets meer (iets minder helder, dat wel, maar staat aan de andere kant wel strakker), en het punt waar het om ging, hij kan nu veel beter tegen iets wat er tegenaankomt. Hij is nu netjes beschermd :)

Nou, de achterkant moet voor nu het maar even zo doen, de hdmi poort krijg ik nog (hopelijk) binnenkort binnen) en binnenkort moet ik ook maar is aan de slag om de voeding voor de picopsu intern te monteren zodat de stroomconnector die aan de achterkant zit ook daadwerkelijk wat doet.

Verder zit ik er nog aan te denken om de kabel van de ethernet poort af te knippen en zelf een connector te knijpen, ik heb namelijk wel wat kabel over. Dit kan ik dus of ergens proberen weg te stoppen en met tie rips in te perken, maar opzich probeer ik kabels wel zo kort mogelijk te houden en in te korten... Misschien in de nabije toekomst dit maar is doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Achterkant vind ik heel leuk bedacht ook al zie je de achterkant normaal gesproken niet :). Hoe ziet de voorkant er eigenlijk uit nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 15:22:
Achterkant vind ik heel leuk bedacht ook al zie je de achterkant normaal gesproken niet :). Hoe ziet de voorkant er eigenlijk uit nu?
Nog niet zo super ;) Het frontje ligt bij SA007, hij wil het display werkend maken. Die blijft verder ongewijzigd, dus in principe lijkt het van de voorkant nog gewoon de originele blu-ray speler, maar dan met coolere teksten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Zo, Tijd om is te werken aan de binnenkant van de kast...
Afbeeldingslocatie: http://ranked.nl/tweak/2012-11-05%2020.09.52.jpg
Ik heb is een kabeltje gesoldeerd aan de power connector. De aansluitingen zijn met isolatietape afgeschermd, dit omdat ik geen krimpkousjes meer had ;)
Op de foto zie je nog 1 (de aardedraad) die nog geen isolatietape heeft, hier was ik er nog mee bezig ;)

Eventjes later zag het er dus zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://ranked.nl/tweak/2012-11-05%2020.16.06.jpg
Afbeeldingslocatie: http://ranked.nl/tweak/2012-11-05%2020.16.25.jpg

de reden dat ik er een 3polige connector aan gesoldeerd heb is omdat ik graag de voeding van de picopsu stock wil houden. Hij past heel mooi daar, en ik wil hem graag ongesoldeerd en onopengebroken laten zodat ik hem bij problemen ook voor garantie kan aanmelden :)

Zo, tijd om te testen of het ook nog daadwerkelijk werkt:
Afbeeldingslocatie: http://ranked.nl/tweak/2012-11-05%2020.20.26.jpg
En dat werkt, mooi blauw lampje aan de binnenkant van de voeding, staat nog leuk ook ;) (niet dat je er wat van ziet met de kast dicht.
Afbeeldingslocatie: http://ranked.nl/tweak/2012-11-05%2020.21.08.jpg
En voila, de kast wil ook netjes dicht nu. Dit is de eerste keer dat hij aan kan terwijl de kast dicht zit.

Het enige wat nog mist is de hdmi connector, die komt hopelijk snel. Verder begint het al een aardig compleet buildje te worden zo :)

In ander nieuws heb ik de XBMC (openelec) build geupgrade van 1.99.2 naar 2.0 en ben ik begonnen om dit ook is netjes in te richten gezien dit waarschijnlijk de final software wordt voor dit apparaatje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:44

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Ik was al aan het denken, geen hd/ssd maar nu zien ik het staat op USB :p

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Damic schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 11:50:
Ik was al aan het denken, geen hd/ssd maar nu zien ik het staat op USB :p
Klopt! Wellicht haal ik in de toekomst nog wel een kleine SSD (32gb ofzo), maar voor nu moet usb voldoen. hij werkt vooralsnog wel goed met USB. Wellicht haal ik nog een kleine snelheidswinst met ssd. Leuk voor in de toekomst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:33
Is de stick nu op USB3? Anders zou ik ipv naar SSD naar een USB3-stick gaan. Is toch weer iets voordeliger, en kan je ook een klein formaatje (4 of 8GB is zat normaal gesproken) voor nemen. Ben je voor pakweg 20,- klaar en is een veel eenvoudigere aanpassing dan dat je weer moet gaan kijken hoe je de SSD gaat plaatsen in de case.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sniek
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-07 13:04

sniek

Got root?

Idee om het papier even met plakplastic te coaten? :) Verder, impressive!

Irrelevant by default - rm -rf /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
sniek schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 17:53:
Idee om het papier even met plakplastic te coaten? :) Verder, impressive!
Je mag iets verder naar beneden lezen, dat heb ik dus gedaan, en dat is een best leuke oplossing!

Moet wel zeggen, als ik dat over zou doen dan zou ik het plakplastic tot ruim over de rand door laten lopen en dan doorplakken tot het er helemaal omheen zit. Ik heb het nu strak geprobeerd af te snijden op de randen, opzich heel mooi maar dat randje kom je nog wel is iets tegenaan en dan gaat het wat losser zitten. Aan de andere kant, 1. hoeveel zie je daarvan, 2. hoevaak kom je daar straks aan als hij in gebruik is.

Kortom, ben er tevreden mee, hij is nu netjes en beschermd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
kroegtijger schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 13:47:
Is de stick nu op USB3? Anders zou ik ipv naar SSD naar een USB3-stick gaan. Is toch weer iets voordeliger, en kan je ook een klein formaatje (4 of 8GB is zat normaal gesproken) voor nemen. Ben je voor pakweg 20,- klaar en is een veel eenvoudigere aanpassing dan dat je weer moet gaan kijken hoe je de SSD gaat plaatsen in de case.
Hm, nee deze stick is usb2. Usb3 usb stick, dat is opzich wel een leuk idee... Echter, volgensmij (zou ik even moeten nazoeken, maar ik geloof dat die direct ook een blauwe usb poort zijn) heb ik geen USB3.0 aansluitingen op dit moederbord zitten... Is anders wel een erg goed idee ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In ander nieuws heb ik de XBMC (openelec) build geupgrade van 1.99.2 naar 2.0 en ben ik begonnen om dit ook is netjes in te richten gezien dit waarschijnlijk de final software wordt voor dit apparaatje :D
Openelec _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
geerttttt schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 19:27:
[...]

Hm, nee deze stick is usb2. Usb3 usb stick, dat is opzich wel een leuk idee... Echter, volgensmij (zou ik even moeten nazoeken, maar ik geloof dat die direct ook een blauwe usb poort zijn) heb ik geen USB3.0 aansluitingen op dit moederbord zitten... Is anders wel een erg goed idee ja!
Als het een AsRock E350M1 bord is (waar het op lijkt als ik de fotos zo bekijk) heb je alleen 6x USB2.0, en dan zou het dus niet kunnen zonder additionele hardware. Voor zover ik weet kan je dan alleen nog een aparte adapter gebruiken (op pcie of pcmcia), maar dat is gegeven de afmeting van de case niet grappig. Dan is een 32GB SSD toch een betere oplossing dan... Misschien via de V&A? Daar worden regelmatig SSD's aangeboden door users die toch een grotere SSD gaan gebruiken. Die kleintjes zijn dan ideaal voor dit soort toepassingen.

Overigens is de E350M1 ook met USB3-support uitgebracht:
Afbeeldingslocatie: http://www.productwiki.com/upload/images/asrock_e350m1.jpg
E350M1 zonder USB3
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/1305812582.jpeg
E350M1 met USB3

[ Voor 11% gewijzigd door kroegtijger op 08-11-2012 11:05 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xven0mxz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 20:39

xven0mxz

Feyenoord Rotterdam 1908!

Het kan best dat ik er over heen ben gelezen>?

maar hoe ga hem besturen ? met een afstandbediening??
Ik ben van plan om precies hetzelfde tedoen ook met een blauray speler die overbodig is geworden door het nieuwe streamen!
wat zijn bijvoorbeeld jouw afmeting?

:)

[ Voor 56% gewijzigd door xven0mxz op 08-11-2012 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
kroegtijger schreef op donderdag 08 november 2012 @ 11:01:
[...]

Als het een AsRock E350M1 bord is (waar het op lijkt als ik de fotos zo bekijk) heb je alleen 6x USB2.0, en dan zou het dus niet kunnen zonder additionele hardware. Voor zover ik weet kan je dan alleen nog een aparte adapter gebruiken (op pcie of pcmcia), maar dat is gegeven de afmeting van de case niet grappig. Dan is een 32GB SSD toch een betere oplossing dan... Misschien via de V&A? Daar worden regelmatig SSD's aangeboden door users die toch een grotere SSD gaan gebruiken. Die kleintjes zijn dan ideaal voor dit soort toepassingen.

Overigens is de E350M1 ook met USB3-support uitgebracht:
[afbeelding]
E350M1 zonder USB3
[afbeelding]
E350M1 met USB3
Ik heb geloof ik zonder idd. Ja een 32gb of desnoods 16gb ssd zou dan een beter idee zijn denk ik. Maar is kijken of ik dat in de toekomst ergens bij elkaar kan sprokkelen. Voor nu moet dit wel werken met usb2.0 denk ik. Leuke upgrades voor de toekomst.
steppy schreef op donderdag 08 november 2012 @ 16:39:
Het kan best dat ik er over heen ben gelezen>?

maar hoe ga hem besturen ? met een afstandbediening??
Ik ben van plan om precies hetzelfde tedoen ook met een blauray speler die overbodig is geworden door het nieuwe streamen!
wat zijn bijvoorbeeld jouw afmeting?

Afmetingen moet ik zelf nazoeken. Opzich is het ook wel op internet te vinden in de user manual van het apparaat. Het is een LG BD300. Het voordeel is omdat het een van de eerdere blu-ray spelers is, dat ze wat langer en hoger zijn dan de spelers nu. Dat geeft wat meer ruimte dan gemiddeld. Ook zit bij LG meestal de blu-ray drive aan de linkerkant ipv wat sommige merken doen, in het midden.

Vandaar dat deze ideaal was.

Qua besturing gaan we voorlopig gebruik proberen te maken van het infrarood oogje op het apparaat zelf. Deze gaan we dus gewoon weer aansluiten en gebruiken met een afstandsbediening idd.

Voor de toekomst is het eigenlijk nog wel de bedoeling dat ik een Pulse-Eight kastje ga installeren in de case. Die vangt dan het CEC signaal op van je tv. Oftewel, de mediapc kan dan communiceren met de tv. Bijvoorbeeld: mediapc schakel je aan, tv gaat automatisch ook aan, en andersom. En het belangrijkste, als je op het hdmi kanaal van de mediapc bent en je doet pijltje naar links dan stuurt hij dat signaal door naar de mediapc. Dus hoef je alleen je normale afstandsbediening van je tv te gebruiken en kun je het mediapc kastje ook achter een deurtje verstoppen. :) (maar zo'n kastje kost zo'n 50 dollar, dus dat is wellicht leuk voor later denk ik...)

[ Voor 41% gewijzigd door geerttttt op 09-11-2012 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Ik zie ze in de V&A voorbij komen vanaf een euro'tje of 35... Dat vind ik nog behoorlijk stevige prijzen eigenlijk. Ik zou zelf dan eerder voor een nieuwe 60 of 64GB SSD kiezen. Dan ben je 50 a 60,- kwijt, maar heb je wel wat groters, snellers en beters... Lijkt me de logische keuze dan.
Maar hoe is de performance met de USB2-stick? Loopt het allemaal soepel door? En waar heb je de database staan van XBMC? De native SQLite? Of is het centraal gezet naar een MySQL? En hoe groot is die database? (hoeveel films, series en afleveringen, en muziek staat erin?)
Ik bemerk namelijk dat op sommige systemen met wat grotere databases de performance af en toe schrikbarend achteruit gaat. (en onder groot versta ik dan 400+ films, 25 series met in totaal zo'n 1200 afleveringen, en een stuk of 150 audio-albums). Ik heb zelf het vermoeden dat het in de snelheid van de storage zit, aangezien ik op een ander systeem waar de database op een SSD staat die problemen niet heb. Mede daarom heb ik de database van XBMC centraal gezet in een MySQL en ook de trage(re) devices hebben geen enkel probleem meer met door de library's heen te bladeren.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
maar zo'n kastje kost zo'n 50 dollar, dus dat is wellicht leuk voor later denk ik...
€ 36,11... Valt mee dus. Je hebt overigens kans dat er binnenkort wel handigere manieren zullen gaan komen. Ze hebben inmiddels ook al een interne CEC-adapter, maar die is voor nog maar 3 borden beschikbaar (alle3 Intel miniITX-borden). Met de nieuwe generatie mobo's zal de support waarschijnlijk verder toenemen. Voor dit bord ben je denk ik wel veroordeeld tot een externe adapter.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
kroegtijger schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 12:17:
Ik zie ze in de V&A voorbij komen vanaf een euro'tje of 35... Dat vind ik nog behoorlijk stevige prijzen eigenlijk. Ik zou zelf dan eerder voor een nieuwe 60 of 64GB SSD kiezen. Dan ben je 50 a 60,- kwijt, maar heb je wel wat groters, snellers en beters... Lijkt me de logische keuze dan.
Nou ja, voor 35 euro kan ik ze bijna nieuw vinden denk ik. Maar hopelijk blijven de ssd prijzen nog wel wat dalen de komende tijden.
Maar hoe is de performance met de USB2-stick? Loopt het allemaal soepel door? En waar heb je de database staan van XBMC? De native SQLite? Of is het centraal gezet naar een MySQL? En hoe groot is die database? (hoeveel films, series en afleveringen, en muziek staat erin?)
Ja best goed. Ubuntu draaide niet zo snor erop maar openelec is ook verbeterd voor usb sticks. Ik heb een aardige database hoewel ik hem nog niet helemaal heb geïndexeerd. Maar er zitten wel aardig wat films en series in. Laten we zeggen 25 series waarvan velen aardig compleet zijn (gemiddeld 4 a 5 seizoenen per serie denk ik) en qua films is het ook een aardige lijst. Muziek heb ik niet echt veel, sowieso niet geïndexeerd.
Ik bemerk namelijk dat op sommige systemen met wat grotere databases de performance af en toe schrikbarend achteruit gaat. (en onder groot versta ik dan 400+ films, 25 series met in totaal zo'n 1200 afleveringen, en een stuk of 150 audio-albums). Ik heb zelf het vermoeden dat het in de snelheid van de storage zit, aangezien ik op een ander systeem waar de database op een SSD staat die problemen niet heb. Mede daarom heb ik de database van XBMC centraal gezet in een MySQL en ook de trage(re) devices hebben geen enkel probleem meer met door de library's heen te bladeren.
Ik gebruik voorlopig de geintegreerde sqlite. Dat is het makkelijkst. Ik vraag me ook af hoeveel performancewinst een externe db zou hebben. Qua storage kan ik me dat wel voorstellen, vooral vanwege de grote 1080p covers op de achtergrond en alle info die hij op moet halen. Dat is dus voor mij een punt wat ik in de gaten kan houden en kan verbeteren met SSD in de toekomst. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
kroegtijger schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 12:28:
[...]

€ 36,11... Valt mee dus. Je hebt overigens kans dat er binnenkort wel handigere manieren zullen gaan komen. Ze hebben inmiddels ook al een interne CEC-adapter, maar die is voor nog maar 3 borden beschikbaar (alle3 Intel miniITX-borden). Met de nieuwe generatie mobo's zal de support waarschijnlijk verder toenemen. Voor dit bord ben je denk ik wel veroordeeld tot een externe adapter.
Ja klopt, al gezien. Maar ten eerste heeft mijn moederbord geen HTPC header dus heb ik niet echt een aansluitmogelijkheid en ten tweede vraag ik me af hoeveel goedkoper dat is. Eigenlijk jammer dat dat niet gewoon activeerbaar is met een gewone hdmi aansluiting op je moederbord, maar helaas.

Voor mij zal dat dus idd een externe worden. En 36 euro valt idd nog wel mee. Maar voorlopig staat hij maar op mijn kamer en is een afstandsbediening wel prima denk ik. Ik heb bijvoorbeeld nog een windows media center remote. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Crap, soms zit het tegen. Het moederbord lijkt de geest gegeven te hebben ineens. Hij ging net nog aan maar bleef na ongeveer 1 minuut aan staan compleet steken. Beeld was bevroren op xbmc beeld, via ssh was het ook niet meer bereikbaar. Ik dus de stroom eruit gehaald en weer erin gestoken, gaat hij wel aan, maar geeft geen beeld meer. Verder lijkt hij ook niet meer door de POST heen te komen, usb licht gaat bijvoorbeeld ook niet aan, waar hij dit normaal na de POST wel doet om hiervan te booten.

Hm... heb ik hier nog ergens zo'n klein pc piepspeakertje...? Wellicht geeft hij error codes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
geerttttt schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 12:34:
[...]

Ja klopt, al gezien. Maar ten eerste heeft mijn moederbord geen HTPC header dus heb ik niet echt een aansluitmogelijkheid en ten tweede vraag ik me af hoeveel goedkoper dat is. Eigenlijk jammer dat dat niet gewoon activeerbaar is met een gewone hdmi aansluiting op je moederbord, maar helaas.
Het is pakweg een euro of 10 goedkoper (gewoon in de webshop van PulseEight ;) ). CEC is nog niet echt doorgedrongen als standaard op HDMI-aansluitingen op PC's. Zal waarschijnlijk een kwestie van tijd zijn gegeven het aantal HTPC's dat enorm aan het toenemen is. Dan zal het slechts een kwestie van tijd zijn voordat het geintegreerd wordt. In de Raspberry Pi zit het bijvoorbeeld al opgenomen, en da's een device van een paar tientjes...
Voor mij zal dat dus idd een externe worden. En 36 euro valt idd nog wel mee. Maar voorlopig staat hij maar op mijn kamer en is een afstandsbediening wel prima denk ik. Ik heb bijvoorbeeld nog een windows media center remote. :)
Afhankelijk van je opstelling kan het prima zijn inderdaad. Heeft als nadeel dat je meerdere remotes hebt, maar als je de investering op het moment nog niet witl doen, dan werkt een losse remote net zo goed natuurlijk, en soms zelfs nog beter (je kan vaak wat meer buttons assignen, alhoewel ik in de praktijk maar een handje vol knoppen gebruik, en dat gaat met CEC prima).

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 23:30

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

geerttttt schreef op maandag 12 november 2012 @ 00:03:
Crap, soms zit het tegen. Het moederbord lijkt de geest gegeven te hebben ineens. Hij ging net nog aan maar bleef na ongeveer 1 minuut aan staan compleet steken. Beeld was bevroren op xbmc beeld, via ssh was het ook niet meer bereikbaar. Ik dus de stroom eruit gehaald en weer erin gestoken, gaat hij wel aan, maar geeft geen beeld meer. Verder lijkt hij ook niet meer door de POST heen te komen, usb licht gaat bijvoorbeeld ook niet aan, waar hij dit normaal na de POST wel doet om hiervan te booten.

Hm... heb ik hier nog ergens zo'n klein pc piepspeakertje...? Wellicht geeft hij error codes.
systeem te warm geworden?

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Nou, hij stond 1 minuutje aan, dus dat denk ik niet. CPU fan draaide ook als normaal.

Dus, hij was vastgelopen en wilde daarna niet meer inschakelen (dat wil zeggen, geen beeld meer, hij ging wel aan). Daarna tijdje uitgelaten en weer aangezet. 1e keer bleef hij hangen met opstarten. Dat zag er ongeveer zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://s7.postimage.org/5z65v8a6h/2012_11_12_00_28_25.jpg
That can't be good!

Vervolgens maar weer uitgezet, weer aangedaan. startte wel weer op, en nu kwam hij wel in linux terecht. Ik inloggen via SSH. Ging goed, ookal bleef xbmc binnen de kortste keren weer hangen. Dit keer werktte SSH nog wel echter. Na even klooien maar het reboot commando gegeven en hij startte opnieuw op.

Dit keer, bleef hij weer bij booten hangen, maar dan hier:
Afbeeldingslocatie: http://s13.postimage.org/8osfk8tr9/2012_11_12_00_48_04.jpg
Ook wederom van die blauwe lijntjes door de tekst heen dus.

Ik de stroom eraf halen en weer erin doen, en toen startte hij wederom niet meer op, weer zwart beeld dus.

Andere voeding maaktte trouwens geen verschil...

Oftewel, dat lijkt niet goed. Vanavond maar even een poging 2 maar het klinkt als moederbordje RMA... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Raar, vanavond weer is geprobeerd, eerst hetzelfde probleem als gister, nu werd het xbmc hoofdvenster vergezeld door blauwe lijntjes en bevroren beeld. Op goed geluk het geheugen maar is in bankje 2 gedaan en nu startte hij ineens wel netjes op. Nu draait er al 20 minuten een 1080p film op die zonder problemen speelt... Dit ook maar is blijven testen maar dat is sowieso niet helemaal jofel.

Lastig zulke problemen, daarnaast lijkt hij uberhaupt ook maar weinig pc speaker piepjes te weergeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zazadanger68
  • Laatst online: 12:47
Misschien ergens een kortsluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Vraag ik me ook af, alleen ik geloof niet dat de kast contact maakt ergens, en als dat al zou zijn dan is dat constant zo, dus is het raar dat hij wel opstart maar dan halverwege blijft hangen of na enkele seconden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zazadanger68
  • Laatst online: 12:47
geerttttt schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 15:26:
[...]

Vraag ik me ook af, alleen ik geloof niet dat de kast contact maakt ergens, en als dat al zou zijn dan is dat constant zo, dus is het raar dat hij wel opstart maar dan halverwege blijft hangen of na enkele seconden...
Haal alle componenten anders uit de kast. En laat het eens zo draaien?
Dan weetje tenminste 100% dat er wel/geen kortsluiting is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Coops
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-01-2024
Sluiting lijkt me sterk dat zou veel spectaculairder resultaat moeten opleveren. Als je op zoek bent naar een contact punt tussen de kast en het bord dan moet natuurlijk ook je kast geaard zijn anders zal een contact punt waarschijnlijk weinig verschil maken tenzij je meerdere punten hebt waar je contact maakt met de kast maar dat zou wel heel raar zijn en wel erg vreemd zijn om precies dit resultaat op te leveren.

Ik gok op een rotte geheugen module, zelf ook wel eens gehad. Probeer voor de grap een burn-in test te draaien en kijk eens of je geheugen daar gezond doorheen komt. Artefacten op het scherm zijn over het algemeen geheugen problemen en maar zelden een indicatie van een rotte GPU. Als je het ding niet sneller laat draaien dan op de doos staat dan zou ik eerder op geheugen gokken.

Zelf ook eens gehad twee modules zelfde fabrikant etc... de ene geen probleem alles werkt de andere rare errors bij het draaien van notepad en simpel weg niet starten of crashen tijdens het starten en ga zo maar door. De GPU had eigen geheugen maar het klinkt wel verdacht het zelfde als de problemen die jij beschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Had je nu je geheugen eerst in alle2 de bankjes gehad, en daarna alleen in bank 2? Of van 1 naar 2 gezet? Sommige fabrikanten (en dan kan het ook weer per bord verschillen) willen namelijk nog wel eens kritisch zijn met wat waarin geplaatst wordt. Ik zou dan zelf eerder post-bios beepcodes verwachten, maar dit is ook een mogelijkheid natuurlijk... :{

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
kroegtijger schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 16:31:
Had je nu je geheugen eerst in alle2 de bankjes gehad, en daarna alleen in bank 2? Of van 1 naar 2 gezet? Sommige fabrikanten (en dan kan het ook weer per bord verschillen) willen namelijk nog wel eens kritisch zijn met wat waarin geplaatst wordt. Ik zou dan zelf eerder post-bios beepcodes verwachten, maar dit is ook een mogelijkheid natuurlijk... :{
Ja ik heb hem altijd in het linkerbankje (bankje 1?) gehad, en nu verplaatst naar bankje 2. Vanavond maar even wat testjes draaien. herstarten en dergelijke... Hopelijk is het opgelost... Kan nog een memtest doen, zou dat helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Update: Nou, hij hangt nu aan memtest, dit nadat hij toen ik hem vandaag opstartte richting XBMC direct alsnog weer eerst de fout in ging. Hij startte netjes op, en hij was nog geen seconde met het xbmc venster in beeld of het beeld werd zwart, was niet bereikbaar vanaf het netwerk en wilde ook niet meer uit door de power knop ingedrukt te houden. Nadat ik de stroom eraf haalde en weer erin deed wilde hij wederom niet meer opstartten.

Nadat ik memory eruit haalde en er weer in stopte deed hij het weer, sindsdien draait hij aan memtest... Voor nu lijkt hij nog door te testen en geen fouten te geven.... raaar.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Dat kan een heel lastig probleem worden... Het kan echt alles zijn... Voeding, geheugen, bord, cpu en als het heel erg tegen zit zelfs de disk.... Hopen dat memtest wat tegen komt, anders zou ik eerst eens kijken wat er gebeurt met een andere disk, en booten vanaf een USB of CD naar linux... Als dat stabiel is, heb je ten minste iets om je op te richten, en lijkt me het makkelijkste om mee te gaan testen. Voeding, bord of CPU wisselen zijn vaak geen grappen

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
kroegtijger schreef op woensdag 14 november 2012 @ 02:32:
Dat kan een heel lastig probleem worden... Het kan echt alles zijn... Voeding, geheugen, bord, cpu en als het heel erg tegen zit zelfs de disk.... Hopen dat memtest wat tegen komt, anders zou ik eerst eens kijken wat er gebeurt met een andere disk, en booten vanaf een USB of CD naar linux... Als dat stabiel is, heb je ten minste iets om je op te richten, en lijkt me het makkelijkste om mee te gaan testen. Voeding, bord of CPU wisselen zijn vaak geen grappen
Voeding heb ik al getest, geen verbetering, Drive kan ik ook al wel aradig uitsluiten. Het lijkt wel dat wanneer ik het geheugen vervang qua bankje dat het verschil maakt tijdelijk. Dus ik zet mijn geld denk ik in op geheugen of mobo. Het geheugen heb ik wel helemaal volledig kunnen testen met memtest, dus ik denk toch dat het het mobo is... Waarschijnlijk gaat dit een moederbord RMA'tje worden. Opzich niet zo'n groot probleem, dan moet ik hem gewoon even uit de kast halen.

Precies hierom heb ik alles wel zo gemaakt dat het retourneerbaar is. Het moederbord is er gewoon uit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Zo, Ik krijg net een plaatje binnen van SA007 met een test van een werkend display! Dat ziet er niet verkeerd uit! Hopelijk is dit snel te integreren in de build! :)
Afbeeldingslocatie: http://ranked.nl/tweak/hoi_geertttt.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Zolang de hoogte niet te gek is en de dremel binnen handbereik is, zou dat toch niet te veel problemen moeten gaan geven lijkt me?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:09

SA007

Moderator Tweaking
Het is het originele display, dus past perfect in het frontje.

Alleen een flink deel van de electronica wordt/is vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
SA007 schreef op woensdag 21 november 2012 @ 11:27:
Het is het originele display, dus past perfect in het frontje.

Alleen een flink deel van de electronica wordt/is vervangen.
_/-\o_ Ben erg benieuwd hoe je dat gedaan hebt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

kroegtijger schreef op woensdag 21 november 2012 @ 11:31:
[...]

_/-\o_ Ben erg benieuwd hoe je dat gedaan hebt.
Met een microprocessor :p

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Precies, hij gaat sowieso perfect passen ;) En ook dus perfect als stock eruit zien. Ik heb de hulp van SA007 mogen ontvangen voor dit VFD display. Als ik het zelf had moeten doen had ik waarschijnlijk een LCD schermpje geprobeerd erin te bouwen, maar dat had er veel minder mooi uit gezien en wellicht nog erg donker geweest ook. SA007 verbind er idd een nieuwe chip aan en andere elektronica om het werkend te krijgen. Een eerste resultaat van dat het werkt zie je dus in het plaatje ;)

Uiteindelijk verbind ik dit weer aan XBMC die info kan weergeven hoe lang de film speelt, hopelijk wat chapters e.d.

XBMC schijnt al wel een feature te hebben om zulke info door te spelen, dus dat moet te koppelen zijn hieraan, maar dat heb ik nog niet in praktijk getest hoe uitgebreid dat is. Maar dat moet goed komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Mini update...
Het frontje komt redelijk in de buurt van af zijn krijg ik door van SA007. De chip zit erop, het protocol werkt, nu alleen nog een voeding ervoor en afwerking en dan is hij geloof ik klaar. Dan kan ik hem hopelijk binnenkort weer op de build monteren en ziet het er ineens al een heeeel stuk verder af uit (en kan ik hem met IR signaal bedienen).

Ondertussen ben ik ook maar bezig met een 3d render van de build... waarom? geen idee! Staat in ieder geval straks leuk in de startpost van dit buildtopic :)
Ik kan momenteel nog weinig, want het moederbord RMA sturen lukt me nu nog niet vanwege tijdstekort om hem te retourneren. Dat komt binnenkort dan maar... (hopelijk voor dit weekend).

Dus, een preview van wat ik aan het renderen ben:
Afbeeldingslocatie: http://ranked.nl/tweak/lg_3d_preview.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door geerttttt op 27-11-2012 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Zo, tijd voor een:

Update

Iets is dus niet goed, dat vastlopen is wel echt hardware gerelateerd, want hij doet het zelfs als er niet eens een harddisk aangekoppeld is. Tijd om is wat uit te wisselen dus. alles maar is gedemonteerd:
Afbeeldingslocatie: http://ranked.nl/tweak/2012-11-30%2010.56.48_569x321.jpg
Zo, hij is weer leeg, mijn verwachting was dat het moederbord de boosdoener was. Dus, die maar is uitgewisseld met een andere en getest:
Afbeeldingslocatie: http://ranked.nl/tweak/2012-11-30%2010.57.45_569x321.jpg
Het slachtoffer. Wat blijkt, geen verschil. Dat was verrassend. Direct weer hetzelfde probleem. Dat houdt maar een optie over... Het geheugen.
Dus, dan maar het geheugenbankje uitwisselen:
Afbeeldingslocatie: http://ranked.nl/tweak/2012-11-30%2011.03.56_569x321.jpg
Voila, uitgewisseld van 2gb geheugen naar een 4gb bankje trouwens. En, tot op heden lijkt het opgelost! Onverwacht maar toch lijkt het geheugen de boosdoener te zijn in dit geval :) het probleem is niet meer voorgekomen sindsdien. Lijkt dat probleem dus in ieder geval gelukkig opgelost :)

Tot op heden mis ik dus alleen nog mijn hdmi connector (dan kan eindelijk de kast is dichtgeschroefd worden en werken) en dan natuurlijk het frontje wat de kroon is op het werk :) Hopelijk komt alles de komende week/weken binnen, dan is deze build binnenkort richting af! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Zo, even rustig hier geweest, maar dan toch kwam er iets binnen met de post vandaag (eindelijk!):

Update

Afbeeldingslocatie: http://ranked.nl/tweak/2012-12-14%2018.59.13_569x321.jpg
Tadaa, daar is ie!

Afbeeldingslocatie: http://ranked.nl/tweak/2012-12-14%2019.16.42_569x321.jpg
Het mindere hieraan blijkt dat de schroefgaten hoger liggen dan de connector zelf. Oftewel, stel ik zou hem zo in de behuizing schroeven dan zit de connector niet strak tegen de rand van de kast aan. Je kunt het op de foto niet zo goed zien, maar toch.
Wat dus moet gebeuren is die schroefpunten eruit. zoals je op de foto ziet.

Vervolgens heb ik dus andere schroeven erin gezet en deze strak vastgemaakt aan de kast. Nu zit de connector dus strak tegen de behuizing aan en ziet het er allemaal netjes uit.

Tijd voor een test, even de boel aansluiten en voila:
Afbeeldingslocatie: http://ranked.nl/tweak/2012-12-14%2020.02.30_569x321.jpg
Het past! en de kast kan nu dicht terwijl de mod werkt! :) Ook heb ik voor tijdelijke oplossing maar een aan-uit switch uit een andere kast getrokken zodat ik hem kan aanzetten zonder dat ik een schroevendraaier nodig heb om contact te maken ;)

Afbeeldingslocatie: http://ranked.nl/tweak/2012-12-14%2020.02.44_569x321.jpg
Tadaa, de kast is zo werkend! Ik moet wel zeggen, na al het werk wat ik nog heb gedaan nadat ik de stickers destijds geplakt heb en de rand van de sticker die iets uitsteekt onder de kast begint het her en der wel iets te rafelen. Dus wellicht moet ik de sticker op de achterkant ooit wel is vervangen. Maar voor nu is het wel acceptabel. Bovendien moet ik niet vergeten dat ik straks de achterkant vrijwel nooit meer ga zien natuurlijk ;)

Dus zover de update! hij is bijna af. Ik test hem as we speak en hij speelt nu perfect alles soepel af, en hij indexeert verrassend snel! Hopelijk is de volgende update degene dat ik het frontje terugplaats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klokkert1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-09 20:23
wow dat alles gelukt is tot nu toe ik zit eraan te denken om er zelf ook een te maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Zo, ik krijg net van SA007 een lading mooie plaatjes binnen over zijn werk. Hij is echt goed bezig geweest om het VFD display aan de praat te krijgen en er een interface voor te maken dat het aan te sluiten is op het moederbord van de blu-ray mod. En dat is hem gelukt en het ziet er super uit! Om die woorden hard te maken heb ik wat plaatjes om het te illustreren:

Afbeeldingslocatie: http://fotos.sa007.nl/LGBD/middel_DSC_0017.JPG
Afbeeldingslocatie: http://fotos.sa007.nl/LGBD/middel_DSC_0019.JPG
Afbeeldingslocatie: http://fotos.sa007.nl/LGBD/middel_DSC_0020.JPG
Afbeeldingslocatie: http://fotos.sa007.nl/LGBD/middel_DSC_0022.JPG
Afbeeldingslocatie: http://fotos.sa007.nl/LGBD/middel_DSC_0024.JPG
Afbeeldingslocatie: http://fotos.sa007.nl/LGBD/middel_DSC_0027.JPG
Afbeeldingslocatie: http://fotos.sa007.nl/LGBD/middel_DSC_0028.JPG
Afbeeldingslocatie: http://fotos.sa007.nl/LGBD/middel_DSC_0029.JPG
(de complete printplaat)
Afbeeldingslocatie: http://fotos.sa007.nl/LGBD/middel_DSC_0030.JPG
(en van de voorkant)
Afbeeldingslocatie: http://fotos.sa007.nl/LGBD/middel_DSC_0031.JPG
(de connector naar het moederbord)
Afbeeldingslocatie: http://fotos.sa007.nl/LGBD/middel_DSC_0036.JPG
(alles bij elkaar)
Afbeeldingslocatie: http://fotos.sa007.nl/LGBD/middel_DSC_0041.JPG
(En voila,hij doet het!). De starting tekst geeft hij standaard weer zodra hij ingeschakeld wordt. Na enkele seconden zodra de VFD richting volle sterkte gaat laat hij dit zien, dit is vooral omdat het wel zo'n 20-30 seconden duurt voordat het systeem doorgestart is. Tot die tijd geeft XBMC nog geen info door aan het VFD dus heeft hij nog niks om te weergeven.

Al met al dus echt een prachtwerkje. Eigenlijk zit nu alles zoals het moet, nu nog alles samenvoegen en oppoetsen! Binnenkort meer foto's over de implementatie ervan en het eindresultaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Ohja, het is hier wat rustiger nu, maar als iemand nog tips en meningen heeft over wat er nog aan verbeterd kan worden hoor ik dat natuurlijk graag ;) De bedoeling is dat hij zo goed mogelijk en mooi mogelijk gaat werken straks.

Moet trouwens zeggen dat hij nu (met nieuw moederbord) goed stabiel draait gelukkig, geen vastlopers meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klokkert1
misschien is het een idee om de printplaten te sealen ofzo dan maken ze geen kortsluiting met de kast
ps het ziet er netjes uit! ook leuk die eigen achterkant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
klokkert1 schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 20:33:
misschien is het een idee om de printplaten te sealen ofzo dan maken ze geen kortsluiting met de kast
ps het ziet er netjes uit! ook leuk die eigen achterkant
Sealen? En met printplaten bedoel je het moederbord? Die maakt sowieso geen contact met de kast, want die staat verhoogd met spacers. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 10:37

Singular1ty

EV Evangelist

Whoa, knap staaltje soldeerwerk, ik doe het je zeker niet na. Echt een eindresultaat waar je trots op mag zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klokkert1
geerttttt schreef op zondag 06 januari 2013 @ 02:49:
[...]

Sealen? En met printplaten bedoel je het moederbord? Die maakt sowieso geen contact met de kast, want die staat verhoogd met spacers. :)
nee ik bedoel de printplaten voor het display (frontje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
klokkert1 schreef op zondag 06 januari 2013 @ 21:17:
[...]

nee ik bedoel de printplaten voor het display (frontje)
Ja ik moet even nog kijken hoe ik die goed plaats, als het kan probeer ik ze gewoon ergens te monteren in de kast dat ze vast zitten. Maar misschien moet ik die nog wel iets van afschermen om te voorkomen dat ze op een of andere manier contact gaan maken ja :)

Met een beetje geluk gaat komende week het frontje gemonteerd worden. Als dat gaat gebeuren komen er natuurlijk binnenkort foto's aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klokkert1
hoe gaat het met de pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Nog wat stagnering helaas! Ik heb te horen gekregen dat er nog wat problemen waren met het display. De controller die bijna af was is niet meer te bereiken om er aanpassingen op te maken. Dat wordt dus waarschijnlijk een nieuwe controller erop plaatsen en dan de configuratie daarop zetten. Daarna kunnen we hopelijk alsnog hem samenvoegen met de build :)

Even geduld dus nog... Verder draait hij hier (zonder frontje dan) al wel een hele tijd als een zonnetje. Hij werkt echt supergoed en stabiel momenteel :) Hopelijk binnenkort in volle glorie. Dan is het ook is nodig tijd voor wat goed genomen foto's en demonstraties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 22:39

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Tof dat SA007 ook bij jou het originele display (en knoppen ook?) aan de praat heeft gekregen. Hij heeft voor mij ook de knoppen van mn H/K werkend gemaak en dat maakt een mod als dit toch wel helemaal af. :)

Als je je echt stoort het rafelen van de sticker aan de achterkant, kan je een toch stukje met een stanleymesje afsnijden?

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Meelobee schreef op maandag 04 februari 2013 @ 15:16:
Tof dat SA007 ook bij jou het originele display (en knoppen ook?) aan de praat heeft gekregen. Hij heeft voor mij ook de knoppen van mn H/K werkend gemaak en dat maakt een mod als dit toch wel helemaal af. :)
Absoluut, hij is een held met elektronica!
Als je je echt stoort het rafelen van de sticker aan de achterkant, kan je een toch stukje met een stanleymesje afsnijden?
Ja dat heb ik al wel wat geprobeerd. Ik had eigenlijk het plastic plakspul anders moeten laten aflopen... Maar nu brokkelt er maar weinig af. Ik denk dat het zo wel prima is voor nu. Wie weet redesign ik de backplate nog is en plak ik hem dan opnieuw ofzo ;) Aan de andere kant, ik ga hem straks waarschijnlijk vrijwel nooit meer zien... Het is puur een gimmick ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-10-2024

Strunkie

> Post is rechts!

Waar de heck is je voeding?

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llewy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-08 12:55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Pico PSU inderdaad.
In mijn eerste tests werktte ik met een tijdelijk (al wat kleiner formaat) voeding. Deze was echter nog ruim te groot om ergens te passen in de case. Dus nu heb ik een picopsu. Die zijn heel klein. Dat zwarte blok tegen de rand van de kast aan aan de binnenkant is eigenlijk het grootste deel van de voeding.

Werkt hartstikke mooi, en ook niet onbelangrijk, fanless!. :) De case heeft nu nog 1 fan, en dat is de CPU fan. En ik zit er aan te denken om die in de toekomst nog te vervangen door een passief exemplaar, al weet ik nog niet precies hoe, gezien dit een onboard cpu is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Het frontje van de blu-ray speler is werkend gemonteerd op de case! :) :9~

Foto's van de werkzaamheden en resultaat volgen nog binnenkort ;)

Ik merk nog wel dat er enkele problemen zijn die ik op moet lossen, zo past de dvd speler blijkbaar toch niet helemaal icm het frontje. Zo zijn er nog meer kleine puntjes. Later meer! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaBla1973
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 17:20
Ziet er erg top uit :)

Computer nr 486 denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Wacht maar tot je hem in zn geheel ziet. Van de week ff poetsen en dan kan ik wat foto's maken van het geheel :)

Een probleem heb ik nog wel, De DVD speler die ik erin gemonteerd heb/had heeft zijn cd lade wat lager zitten dan de originele. Daarnaast is hij ongeveer 1cm breder dan de originele was. Dat is beide nogal een probleem met de uitlijning.

Misschien moet ik toch nog is opnieuw kijken of ik de originele Blu-ray drive die erin zat niet aan de praat kan krijgen.

Even een refresh: De originele blu-ray druve heb ik in het begin is aan mijn pc gehangen. hij werd helaas echter gezien als CD rom drive. Ik kon er geen dvd's mee spelen, laat staan blu-rays. Volgensmij heb ik destijds ook de hele blu-ray speler opgekocht met als defectmelding dat hij geen blu-rays meer speelde.

Na het openhalen van de drive blijkt het serienummer te zijn:
HL-04P
MP
EAX51750201

Nu kan ik 2 dingen doen. 1 is een zelfde LG Blu-ray drive met hetzelfde type vinden en die kopen en hopen dat dat werkt. Als het geen freaky firmware is wat ze erop hebben gezet kan dat werken.

Wat ook kan is dat ik een normale LG Blu-ray speler zoek. Namelijk zijn er ook LG Blu-ray spelers te vinden die in gewone pc's gaan met hetzelfde modelnummer HL-04P. Wellicht dat die qua formaat beter past, of dat ik dan de printplaat van die blu-ray speler kan monteren in de originele blu-ray speler. Het zou logisch zijn als dat hetzelfde is als de originele blu-ray drive lijkt mij.

Oftewel, lastig! Ik zoek dus eigenlijk een blu-ray drive die 1cm minder breed is dan normaal, en de CD tray een cm hoger heeft liggen dan normaal. Denk dat dat een lastige opgave gaat worden... Voor nu dus eventjes zonder drive, terwijl ik zoek naar een oplossing.
Afbeeldingslocatie: http://ranked.nl/tweak/2012-09-10%2022.31.jpg
(Rechts, de originele. Links de drive die ik wilde plaatsen...)

Als iemand tips heeft... Graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Zo! Eindelijk de echte log van afgelopen donderdag.

Afgelopen donderdag is door SA007 en mij het frontpanel gemonteerd met daarin een power knop, eject knop, 4 knopjes voor play/pause,stop,next en previous en natuurlijk. Het VFD display.

Hiervoor konden wij gelukkig gebruik maken van de ruimte van de Hackersspace Hack42. Echt een grote ruimte waar vele slimme geesten samenkomen en waar veel ruimte is voor experimenten zoals deze. Zo zaten wij in een mooie ruimte met van alle gemakken voorzien zoals stroommeters, travo's, soldeerbouten, werkstation, onderdelen, en noem maar op! Thanks Hack42 :)

Update

Als eerste hebben we wat condensatoren afgeplakt. Zie de foto hieronder. Op de onderste USB header wordt een klein printplaatje gemaakt die hierop aansluit en direct ook aansluit op de 4 witte pinnetjes er direct onder. Dat is namelijk de CIR header, oftewel de aansluiting voor een infrarood ontvanger.
Afbeeldingslocatie: http://ranked.nl/tweak/update5/_MG_8980_569x379.jpg

Vervolgens hebben we het kleine printplaatje die SA007 prachtig heeft gemaakt. Het past perfect daar en werkt goed.
Afbeeldingslocatie: http://ranked.nl/tweak/update5/_MG_8979_569x379.jpg

Vanuit hier kunnen we de originele flatcable gebruiken die richting het frontpanel gaat.
Afbeeldingslocatie: http://ranked.nl/tweak/update5/_MG_8982_569x379.jpg

Van de wijziging op het frontpanel heb ik geen foto's zo. Maar die zijn wel te vinden iets verder terug in dit topic ;)

Goed, tijd om te testen of hij werkt. Dus we zetten de pc maar is aan:
Afbeeldingslocatie: http://ranked.nl/tweak/update5/_MG_8984_569x379.jpg
Hij werkt! Starting is de standaard tekst die de chip op het frontpanel doorgeeft zodra hij stroom begint te krijgen. Totdat hij andere info doorkrijgt via de com poort stuurt hij dit signaal door.

Afbeeldingslocatie: http://ranked.nl/tweak/update5/_MG_8994_569x379.jpg
(Hier zie je nog een keer de onderdelen en de flatcable lopen)

De testsetup:
Afbeeldingslocatie: http://ranked.nl/tweak/update5/_MG_8995_569x379.jpg

Oke, hij gaat dus aan. Nu nog tekst erop zien te krijgen via de COM poort.

Dat ging nog niet direct zo goed. Sowieso zitten we met een nogal afgeslankte linux build, namelijk OpenELEC. Leuk voor XBMC, maar wel erg beperkt voor andere bijkomende zaken. Dus de standaard programma's als miniterm waren er niet en ook niet makkelijk te installeren.

Zo kwamen we uit bij PySerial. (welke ook niet te installeren was als module, dus met de hand gebuild) en hebben we hier met een testscript kunnen draaien zodra we iets van contact leken te krijgen met de VFD via de COM poort.
Afbeeldingslocatie: http://ranked.nl/tweak/update5/_MG_8996_569x379.jpg
Tijdens het proces probeerde SA007 uit te lezen of er uberhaupt waardes doorkwamen uit de com poort. Dit was gelukkig wel het geval.

Na wat proberen kregen we dan ook eindelijk tekst op het scherm, echter. De tekst kwam niet altijd door, en als het door kwam was het door elkaar gehaald. Dat is niet zoals het ingevoerd was... :
Afbeeldingslocatie: http://ranked.nl/tweak/update5/_MG_8998_569x379.jpg

SA007 kwam dus met het idee om de baud rate wat omlaag te gooien naar 9600, en na wat herprogrammeren op de chip gingen we voor nog een testronde:
Afbeeldingslocatie: http://ranked.nl/tweak/update5/_MG_8999_569x379.jpg

Voila! Nu verscheen er wel tekst op de juiste manier op. Veel beter ! :)

Tenslotte liepen we nog tegen wat problemen aan met de power knop. Zo is er voor gekozen om nog even snel wat aan te passen aan het kleine printplaatje die op het moederbord geprikt is om de powerknop anders aangesloten te hebben. Het geval was namelijk dat wanneer de stroom eraf ging wanneer de pc uit stond, de powerknop dus ook niet meer werktte.
Afbeeldingslocatie: http://ranked.nl/tweak/update5/_MG_9000_569x379.jpg
Afbeeldingslocatie: http://ranked.nl/tweak/update5/_MG_9001_569x379.jpg

Al met al dus een avondje werk, maar met mooi resultaat. Ik zal zo nog even wat eindshots toevoegen! :)

[ Voor 5% gewijzigd door geerttttt op 11-03-2013 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Zo, ook nog even wat eindshots:

Hier zie je de kast met open geraamte. Let niet op de rommel! De DVD Drive mist voor nu dus even omdat deze toch niet goed pastte ivm de frontpanel. Hier ga ik nog een oplossing voor zoeken. Later hierover meer...
Afbeeldingslocatie: http://ranked.nl/tweak/update5/_MG_9002_569x379.jpg

Hier zie je nog een keer de flatcable lopen. Deze gaat dus netjes vanaf het mini-printplaatje naar de frontpanel toe.
Afbeeldingslocatie: http://ranked.nl/tweak/update5/_MG_9003_569x379.jpg

En hier, de kast in zijn volle glorie, danwel nu met niet zichtbare ledjes.
Afbeeldingslocatie: http://ranked.nl/tweak/update5/_MG_9004_569x379.jpg

Dan ook maar is wat duidelijke foto's van de VFD in actie. Zoals eerder gezegd heb ik met Python een script geschreven welke samenwerkt met XBMC. (hij werkt als Addon Service onder XBMC). Hij start tegelijk met XBMC op en haalt continu gegevens op van wat er nu speelt in XBMC, de tijd, titel, etcetera.

Afbeeldingslocatie: http://ranked.nl/tweak/update5/_MG_9006_569x379.jpg

Zo begon ik op bovenstaande foto net met een aflevering van The Big Bang Theory ;) De teller loopt netjes mee met de speeltijd., Ohja, en als hij begint met spelen laat hij de titel zien van de film of aflevering. :)

Afbeeldingslocatie: http://ranked.nl/tweak/update5/_MG_9007_569x379.jpg
Close up-je, omdat het kan...

Afbeeldingslocatie: http://ranked.nl/tweak/update5/_MG_9010_569x379.jpg
Dit is de standaard tekst. Als het VFD net stroom krijgt (bij het booten van de pc) komt er automatisch "Starting" in beeld te staan. Daarna, zodra Linux gestart is en het script geladen is verschijnt (met kleine animatie) "Mediabox" in beeld, en dit blijft staan zolang er niks speelt.

Afbeeldingslocatie: http://ranked.nl/tweak/update5/_MG_9012_569x379.jpg

Afbeeldingslocatie: http://ranked.nl/tweak/update5/_MG_9014_569x379.jpg
Zo is hij dus in zijn geheel :) Ik ben erg blij met het visuele eindresultaat als ik zelf mag zeggen...

Ohja, muziek afspelen, daar geeft hij ook nog info over. Zie hier:
Afbeeldingslocatie: http://ranked.nl/tweak/update5/_MG_9015_569x379.jpg
Wanneer een nummer net begint zie je dit..

en na enkele seconden zie je de track en de tracktijd:
Afbeeldingslocatie: http://ranked.nl/tweak/update5/_MG_9016_569x379.jpg

De knopjes werken dus ook zoals het hoort. Daar valt op foto weinig aan te demonstreren, maar dat moet je maar even geloven ;)
Als je trouwens een film/muziek op pauze zet, gaat de tijd knipperen. Ik twijfel trouwens nog of knipperen de meest logische reactie is, of dat de tekst "PAUZE" in beeld logischer is... Wat denken jullie? :)

En ten slotte, er zit ook nog usb op... en die werkt :)
Afbeeldingslocatie: http://ranked.nl/tweak/update5/_MG_9018_569x379.jpg

En ingebouwd zit een infrarood ontvanger, waarmee ik met mijn MCE remote hem netjes kan besturen zonder lelijke losse usb ontvanger of wat dan ook! :)
Afbeeldingslocatie: http://ranked.nl/tweak/update5/_MG_9020_569x379.jpg

Als slot nog een plaatje... Hier zie je het script dat ik heb gemaakt. Ik kan hem relatief snel herstarten via de menu's van XBMC zelf. Hij werkt verder volledig op de achtergrond. Misschien dat ik nog een visuele feedback maak op het beeld zodra je de CD eject... Wie weet..

Afbeeldingslocatie: http://ranked.nl/tweak/update5/2013-03-11%2022.51.59_569x321.jpg

Zo, dat is al aardig wat! Natuurlijk zijn er nog wel wat openstaande punten. Zo blijkt dat mijn moederbord het normaal vind om stroom op de usb poort te laten staan als hij uit is. Dat zorgt ervoor dat het VFD display aan blijft staan, ook als de hele media center pc uit staat. Dat is nog niet zo best en moet ik nog een oplossing voor vinden...

Daarnaast pastte de door mij geplaatste DVD drive niet. Dus ik moet kijken naar een alternatief zoals eerder vermeld. Daar ga ik me ook maar is binnenkort op richten...

Wat vinden jullie ervan? Lijkt het al wat? En hebben jullie nog ideetjes of tips voor tekst op het VFD? Wellicht mis ik iets wat je normaal wel hebt bij een Blu-ray speler aan info op beeld? Of is er nog iets wat ik kan toevoegen?

Tot zover :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:44

Pixeltje

Woo-woohoo!

Ik vind het een toffe mod! Echt gaaf dat het gelukt is om alles in de originele behuizing te frotten met de functionaliteit van het schermpje. heel netjes!

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falqoon
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:20
Echt heel erg gaaf, hoe alles er uiteindelijk in is gekomen, prachtig! En dan ook nog een display met je zelf geschreven script voor de acties, de knoppen, gaaf man! En als je slechts een foto van de behuizing op het internet ziet zou niemand weten dat je zo veel met het apparaat kan! Echt TOP!

KUTGW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allereerst, enorm vette build, echt goed gedaan man(nen)!
Zo blijkt dat mijn moederbord het normaal vind om stroom op de usb poort te laten staan als hij uit is. Dat zorgt ervoor dat het VFD display aan blijft staan, ook als de hele media center pc uit staat.
Ik heb bij mijn usb-display ook hetzelfde (welke via lcdproc onder linux wordt aangestuurd) dat hier stroom op blijft staan wanneer de pc uit staat.
Ik laat een script lege regels tekst (spaties) naar de display sturen, waardoor het lijkt alsof deze uitstaat.

Misschien is dit voor jou ook een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 11:04:
Allereerst, enorm vette build, echt goed gedaan man(nen)!

[...]

Ik heb bij mijn usb-display ook hetzelfde (welke via lcdproc onder linux wordt aangestuurd) dat hier stroom op blijft staan wanneer de pc uit staat.
Ik laat een script lege regels tekst (spaties) naar de display sturen, waardoor het lijkt alsof deze uitstaat.

Misschien is dit voor jou ook een optie?
Nou precies, dit heb ik nu ook maar gedaan. Als de Mediabox nu afsluit laat ik hem de knoppen-ledjes uitzetten, de tekst op het display leeg maken en toont hij een klein record knopje rechtsbovenin het display (die zit ook nog op het display, en valt bijna niet op).

Dan weet ik dat het display stiekem nog wel aan staat, en het apparaat dus uberhaupt nog wel stroom heeft, maar hij lijkt uit te staan. Dat is voor nu dan maar de oplossing, maarja zonde is het wel!

Verbruikt stroom, en normaliter als je het display net aanzet komt er automatisch via de chip "Starting" in het beeld te staan zodat je direct weet dat hij opstart.

Ik zit nog met SA007 te denken over een oplossing wellicht in de toekomst. Misschien de uitgang van de PWR_LED gebruiken om te zien of de pc aan staat of niet bijvoorbeeld...

Mocht er nog een linux goeroe zijn in huis die iets weet van ACPI of weet hoe je usb forceert uit te gaan samen met de pc... Roept u graag! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Falqoon schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 08:05:
Echt heel erg gaaf, hoe alles er uiteindelijk in is gekomen, prachtig! En dan ook nog een display met je zelf geschreven script voor de acties, de knoppen, gaaf man! En als je slechts een foto van de behuizing op het internet ziet zou niemand weten dat je zo veel met het apparaat kan! Echt TOP!

KUTGW

True, als je het apparaat zo ziet zou je hem niet kunnen onderscheiden. Dat is ook het doel geweest :) De achterkant is natuurlijk anders, maar verder ;)

Verder is er natuurlijk ook nog wel een wishlist (als ik de bugs en openstaande problemen gefixt heb:
  • CEC mogelijkheid inbouwen. (Zodat je hem met je TV afstandsbediening kan bedienen. De Mediabox kan dan communiceren met de TV en andersom. Zo kan ik bijv. ook automatisch de tv laten aanzetten als de Mediabox aan gaat, en andersom)
  • Digitale TV voor Ziggo inbouwen. Dat kost echter nog wel wat centen. Natuurlijk kost een echte HD Decoder ook wel wat geld, dus wie weet is dat mooi voor in de toekomst, maar een kaartlezer en een DVB-C ontvanger kost ook wel wat...
  • Tips door anderen? Als iemand nog wat weet ;)
Verder heb ik nog wel een issuelijst die ik af wil werken de komende tijd:
  • DVD- of Blu-ray speler inbouwen (die ook past in de behuizing)
  • VFD display -echt- laten uitschakelen wanneer de pc uitschakelt.
  • Wellicht iets doen aan de koeling. CPU wordt nu zo'n 55/60 graden omdat de fan natuurlijk niet echt goed zijn lucht kwijt kan... Als het straks buiten heet is ben ik benieuwd of hij dat leuk blijft vinden...
  • Systeem hangt ongeveer 5 seconden wanneer XBMC net gestart is. Zal wel ergens in de logs te vinden zijn, minor issue ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 14:37

TheNephilim

Wtfuzzle

Awsome, erg netjes hoor! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natasdiamon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
Wauw, gaaf je hebt enorm veel oog voor detail!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
natasdiamon schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 21:46:
Wauw, gaaf je hebt enorm veel oog voor detail!

Ik zit nog steeds wel te denken nu ook over de CPU fan. hij blaast nu wel aardig. Het systeem trekt het nog wel, maarja de lucht kan bijna niet weg omdat de cpu fan vrijwel direct tegen het bovenpaneel van de kast zit. Weinig sprake van airflow dus.

Ik kan natuurlijk iets van een rondje o.i.d. uitzagen, maarja, dat is niet zo makkelijk mooi te krijgen en doet wellicht ook afbreuk aan het geheel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Ik heb een filmpje gemaakt over het vfd :) Toont een video spelend, en de play/pause knopje werkend :) Check it out:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=j1j7kFRlcyw]

[ Voor 10% gewijzigd door geerttttt op 14-03-2013 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaBla1973
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 17:20
geerttttt schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 11:53:
[...]

Wacht maar tot je hem in zn geheel ziet. Van de week ff poetsen en dan kan ik wat foto's maken van het geheel :)

....
_/-\o_ _/-\o_

Erg mooi gedaan allemaal !

Computer nr 486 denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wow, dat maakt het gewoon echt helemaal af :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e_balk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-01 10:25
Zo, dat is al aardig wat! Natuurlijk zijn er nog wel wat openstaande punten. Zo blijkt dat mijn moederbord het normaal vind om stroom op de usb poort te laten staan als hij uit is. Dat zorgt ervoor dat het VFD display aan blijft staan, ook als de hele media center pc uit staat. Dat is nog niet zo best en moet ik nog een oplossing voor vinden...
Is het dan niet interessant om als het display toch aan blijft staan om er iets van te maken, dat hij bij enkel spanning (dus PC uitgeschakeld/standby) dat hij de tijd weergeeft (a la UPC Mediabox)?

[ Voor 77% gewijzigd door e_balk op 15-03-2013 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
e_balk schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 15:48:
[...]

Is het dan niet interessant om als het display toch aan blijft staan om er iets van te maken, dat hij bij enkel spanning (dus PC uitgeschakeld/standby) dat hij de tijd weergeeft (a la UPC Mediabox)?
Ja, dat zou in principe kunnen, ware het niet dat ik moeilijk de tijd kan laten weergeven als de pc uit staat. De PC moet immers input leveren voor het VFD.

Ik kan natuurlijk wel een tekst als "STANDBY" laten weergeven op het vfd. Dat werkt wel... Maar een 'dynamische' tekst kan niet omdat de pc niks meer doet.

Ik zit voor nu te kijken of ik mijn script kan laten detecteren wanneer de pc in standby gaat. Met afsluiten laat hij nu al een "record" puntje zien op het VFD en voorderest alle lampjes uit, zodat het lijkt alsof hij uit staat. Maar als dat ook te maken is wanneer hij op standby gaat, dan is dat ook nog wel een oplossing.

Uit standby komen kost namelijk maar 1 a 2 seconden, dan is het niet zo erg dat het 2 sec duurt voordat het scherm weer actief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klokkert1
WOW echt geweldig knap van het frontje!
ik zou het laten knipperen dat lijkt mij mooier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klokkert1
is het probleem met de te grote cd speler al opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:19

Mavamaarten

Omdat het kan!

Misschien domme opmerking, maar misschien kan je power halen van molex? Dan zou hij uit moeten gaan als de PC effectief uitstaat.
Echt een ziek awesome build, overigens. Ik heb hier ook nog een ouwe BD-speler liggen en een HTPC heb ik ook. Alleen zit er veel werk in het ombouwen van alles, maar ik ga er zeker eens naar kijken :)

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
klokkert1 schreef op maandag 18 maart 2013 @ 18:06:
is het probleem met de te grote cd speler al opgelost?
Was het maar zo, ik zit echt wel met een probleem daarmee.

Ik heb al wat gekeken op marktplaats naar andere DVD/blu-ray drives uit oude blu-ray/dvd spelers, maar de meesten hebben een platte speciale kabel voor data ipv SATA. Om nog maar niet eens te beginnen over dat ik geen idee heb hoe breed/hoog die zijn, of dat ik die wel aansluitbaar krijg op een pc als ze wel SATA hebben.

Het is dus erg lastig, een DVD/Blu-ray drive uit een ander blu-ray/dvd speler apparaat is maar met kleine kans passend. Allereerst qua maat en indeling, maar ook qua aansluiting.

Een normale pc Blu-ray/dvd drive is qua maat net niet goed, hij is 1cm te breed en de drive staat (als ik de speler zo laag mogelijk plaats) te hoog.

Lastig!! Iemand nog tips? Ik zit er aan te denken om de originele blu-ray speler toch is een 2e denkronde te geven. Die is qua maat natuurlijk perfect, is al Blu-ray en heeft al SATA. Echter, de laatste keer dat ik die probeerde aan een pc te hangen kon hij niet meer lezen dan slechts CDtjes (hij werd ook gezien als CD Drive).

Sowieso zat daar een vaag type stroomaansluiting aan, dus dan mag ik eerst is kijken hoe ik die moet voorzien van stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedon46
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08-09 14:29
en een slim line blu-ray speler dan? http://tweakers.net/price...tiarc-ad-7710h-zwart.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Ja, over gedacht, maar dat is geloof ik zo'n laptop drive toch? Oftewel, je drukt op het knopje en dan klapt de drive open, maar er zit geen motor achter, dus hij schuift niet open.

De drive komt in de case achter een klepje. Op het moment dus dat je de drive eject, klapt een deel van het frontje open. Zou ik zo'n drive doen, dan moet ik met de hand het klepje open maken, dat is lelijk.

Ik heb nu even ter test bij de originele blu-ray drive uit de bd-speler een molex connector aangesoldeerd. De originele aansluiting was namelijk een speciale connector. Nu ga ik die maar is even aansluiten en kijken wat hij aangeeft onder linux en wat ik er nog mee kan... cross your fingers! (foto's binnenkort...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PAPPLE
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-12-2024
Misschien de case van de blu-ray slopen en een custom beschermingje geven?
Heb er zelf geen ervaring mee, maar wellicht kunnen er wat organen van de blu-ray speler een andere orientatie krijgen zodat hij wel in de case past. Daarna nieuw huisje eromheen bouwen en klaar.

Geen idee of het kan, i'm just spittballing here.

Wel echt een mooi project btw ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
PAPPLE schreef op maandag 18 maart 2013 @ 23:10:
Misschien de case van de blu-ray slopen en een custom beschermingje geven?
Heb er zelf geen ervaring mee, maar wellicht kunnen er wat organen van de blu-ray speler een andere orientatie krijgen zodat hij wel in de case past. Daarna nieuw huisje eromheen bouwen en klaar.

Geen idee of het kan, i'm just spittballing here.

Wel echt een mooi project btw ;)
Ja heb ik ook aan gedacht, denk alleen niet dat dat makkelijk past...

Voor de progress op de originele dvd drive. Hij speelt wel cd's af nu, maar niet met gemak. Hij laadt er nog wel ff over en cd's haperen soms. DVD's speelt hij dus helemaal niet af, waarschijnlijk had ik het eerder dus mis, hij kan wel dvd's afspelen lijkt het, maar hij kan ze gewoon niet lezen doordat de lens niet helemaal jofel meer is.

Morgen is even een blu-ray zien te lenen, is kijken of hij die wel wil lezen, en verder, tja. even de lens reinigen heb ik geprobeerd met een wattenstaafje en wat reinigingsvloeistof, maar het lijkt er niet heel veel beter op geworden...

Zo'n lens unit, die zal wel niet generiek genoeg zijn om er eentje uit een andere drive te slopen en hierin te zetten zeker...

Iemand nog tips? Zijn er nog hippe dvd lens reiniging trucs die ik kan gebruiken die verder gaan dan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Ik ben iets verder, dit is de lens unit:
Afbeeldingslocatie: http://i01.i.aliimg.com/img/pb/399/581/423/423581399_911.jpg

Er schijnen doorgaans een paar potmeters (van die weerstanden met scroefjes om af te stellen) op zo'n lens head moeten zitten om de intensiteit e.d. af te stellen. Dat zou wel een oplossing kunnen bieden om is te testen en te kijken of het daardoor beter wordt. Helaas kan ik die op mijn unit nog nergens vinden. Misschien moet ik is hem losmaken van de drive en verder onderzoeken...

Edit: het is een SF-411 laser, trouwens..

[ Voor 4% gewijzigd door geerttttt op 19-03-2013 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Er zijn dvd/cd-rom reinigingskits en dat werk wel meestal, maar als je focus slecht is moet hij terug infocus gezet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Damic schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 19:22:
Er zijn dvd/cd-rom reinigingskits en dat werk wel meestal, maar als je focus slecht is moet hij terug infocus gezet worden.
Juist. Nou ja ik lees her en der op internet dat bij veel blu-ray/dvd spelers er een aantal potmeters te vinden moeten zijn op de lens. Maar bij deze is dat (helaas helaas) dus niet het geval. ik heb alles al losgetrokken, zelfs het klepje waarachter zich alle echte lenzen/glaasjes bevinden van de lens, maar helaas. kan nergens iets vinden waar ik wat mee kan.
Edit: CD's speelt hij af, maar wel met moeite. DVD's negeert hij al na een paar seconden. Blu-ray's zullen wellicht wel goed gaan, maar dat heb ik nog niet kunnen testen...

[ Voor 12% gewijzigd door geerttttt op 19-03-2013 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultrapc

Ultrapc

Anyone steak?

Wow, de eerste keer dat ik hier keek had ik eerder mwah dan wow! , maar nu je bezig bent en al een heel net resultaat hebt (Prachtig perfectionistisch :*) ), ben ik best een beetje jaloers op wat je geworden (Display :9~ , ingebouwde voeding 8) , achterkantje :o en natuurlijk de kast uit zichzelf :) )

Nu is er 1 ding dat ik wil weten (kan best zijn dat ik eroverheen gelezen heb hoor):
Waar kan je die HDMI kabel kopen?

Update

Afbeeldingslocatie: http://ranked.nl/tweak/2012-12-14%2018.59.13_569x321.jpg
Tadaa, daar is ie! --> Jep deze zoek ik ook, alleen waaaaar? ;)

Alvast bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door Ultrapc op 19-03-2013 20:49 ]

Allround.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Ultrapc schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 20:48:
Wow, de eerste keer dat ik hier keek had ik eerder mwah dan wow! , maar nu je bezig bent en al een heel net resultaat hebt (Prachtig perfectionistisch :*) ), ben ik best een beetje jaloers op wat je geworden (Display :9~ , ingebouwde voeding 8) , achterkantje :o en natuurlijk de kast uit zichzelf :) )

Nu is er 1 ding dat ik wil weten (kan best zijn dat ik eroverheen gelezen heb hoor):
Waar kan je die HDMI kabel kopen?

Update

[afbeelding]
Tadaa, daar is ie! --> Jep deze zoek ik ook, alleen waaaaar? ;)

Alvast bedankt!
Haha dankje, ik ben ook erg blij met het eindresultaat. Het is ook mooier geworden dan ik had verwacht ;)

Euum, ja die hdmi kabel. die was erg lastig te vinden! Even denken, hij komt sowieso van ebay. na lang zoeken heb ik zo'n kabel gevonden. Ik dacht dat iets te maken had met een playstation 3 hdmi kabel ofzo, maar ik weet het niet zeker meer. Mijn eerste optie (staat ook ergens in het topic) was een female-female connector voor hdmi met 2 schroefgaten. Die heb ik hier nog liggen als overbodig, dus als je zoiets zoekt, mag je wel voor een paar euro overkopen ;)

Laat ik maar een oproepje doen. Als er iemand is (of iemand kent) die een BD300 of BD370 blu-ray speler van LG heeft, en hem wil verkopen of nog liever, defect is. Let me know. Ik heb een blu-ray drive nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultrapc

Ultrapc

Anyone steak?

Eindelijk...., ik heb hem gevonden!

Bedankt voor de eBay tip, hierdoor kwam ik uit bij DealExtreme, en kijk eens wat ze daar hebben:
Mochten er mensen zijn die hem ook nodig hebben:
http://dx.com/p/hdmi-v1-3...tension-cable-40cm-138996

Allround.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Zie eens op je print waaraan de flatkabel hangt van de lens. Er moeten toch ergens potmeterkens opstaan :/ de lens kan zijn eigen nog niet focussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Damic schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 23:50:
Zie eens op je print waaraan de flatkabel hangt van de lens. Er moeten toch ergens potmeterkens opstaan :/ de lens kan zijn eigen nog niet focussen.
Nou ja dat leek mij ook, maarja...

Ik kan nog is een keer goed de print inspecteren, maar tot op heden heb ik niks kunnen vinden helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReTechNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:22
geerttttt schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 09:01:
[...]

Nou ja dat leek mij ook, maarja...

Ik kan nog is een keer goed de print inspecteren, maar tot op heden heb ik niks kunnen vinden helaas :(
Is het niet makkelijker om een slot loading bluray drive te gebruiken?
Zoals deze:
pricewatch: Sony Optiarc BC5600S (2x, SATA-150, dual-layer, slimline, Slot-loading, Zwart)
of deze
pricewatch: Streacom OB2 Slot-in Bluray Combo drive Zwart

http://tweakers.net/categ...m2VkfJ0MICSdbIwNISKFxbCwA

[ Voor 23% gewijzigd door ReTechNL op 26-03-2013 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-07 22:33
Prachtige mob/ombouw! Veel respect voor jou en ook zeker voor SA007.
Zit er zelf sinds een paar dagen eigenlijk ook over te denken zoiets te doen en denk dat een laptop als basis best een goedkope optie is. Als student zit ik helaas met wat krappe financieen, het enige wat me nu nog tegen houd. Daarom ook de vraag, wat heb jij met de laptop gedaan die je eerst wilde gebruiken? (A)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
darkpluisje schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 13:25:
Prachtige mob/ombouw! Veel respect voor jou en ook zeker voor SA007.
Zit er zelf sinds een paar dagen eigenlijk ook over te denken zoiets te doen en denk dat een laptop als basis best een goedkope optie is. Als student zit ik helaas met wat krappe financieen, het enige wat me nu nog tegen houd. Daarom ook de vraag, wat heb jij met de laptop gedaan die je eerst wilde gebruiken? (A)
Verkocht. Die was nog te verkopen als complete laptop en was na restauratie meer waard dan wat er nu in zit. Terwijl dit idealer is dan een laptop. Ben blij dat ik toen niet doorgegaan ben met die laptop :) bovendien is zo'n mini itx bord ook energiezuinig en heeft het in veel gevallen goede ondersteuning voor OpenELEC. :)

Pagina: 1 2 3 Laatste