Zo, ook nog even wat eindshots:
Hier zie je de kast met open geraamte. Let niet op de rommel! De DVD Drive mist voor nu dus even omdat deze toch niet goed pastte ivm de frontpanel. Hier ga ik nog een oplossing voor zoeken. Later hierover meer...
Hier zie je nog een keer de flatcable lopen. Deze gaat dus netjes vanaf het mini-printplaatje naar de frontpanel toe.
En hier, de kast in zijn volle glorie, danwel nu met niet zichtbare ledjes.
Dan ook maar is wat duidelijke foto's van de VFD in actie. Zoals eerder gezegd heb ik met Python een script geschreven welke samenwerkt met XBMC. (hij werkt als Addon Service onder XBMC). Hij start tegelijk met XBMC op en haalt continu gegevens op van wat er nu speelt in XBMC, de tijd, titel, etcetera.
Zo begon ik op bovenstaande foto net met een aflevering van The Big Bang Theory

De teller loopt netjes mee met de speeltijd., Ohja, en als hij begint met spelen laat hij de titel zien van de film of aflevering.

Close up-je, omdat het kan...

Dit is de standaard tekst. Als het VFD net stroom krijgt (bij het booten van de pc) komt er automatisch "Starting" in beeld te staan. Daarna, zodra Linux gestart is en het script geladen is verschijnt (met kleine animatie) "Mediabox" in beeld, en dit blijft staan zolang er niks speelt.

Zo is hij dus in zijn geheel

Ik ben erg blij met het visuele eindresultaat als ik zelf mag zeggen...
Ohja, muziek afspelen, daar geeft hij ook nog info over. Zie hier:

Wanneer een nummer net begint zie je dit..
en na enkele seconden zie je de track en de tracktijd:
De knopjes werken dus ook zoals het hoort. Daar valt op foto weinig aan te demonstreren, maar dat moet je maar even geloven

Als je trouwens een film/muziek op pauze zet, gaat de tijd knipperen. Ik twijfel trouwens nog of knipperen de meest logische reactie is, of dat de tekst "PAUZE" in beeld logischer is... Wat denken jullie?
En ten slotte, er zit ook nog usb op... en die werkt
En ingebouwd zit een infrarood ontvanger, waarmee ik met mijn MCE remote hem netjes kan besturen zonder lelijke losse usb ontvanger of wat dan ook!
Als slot nog een plaatje... Hier zie je het script dat ik heb gemaakt. Ik kan hem relatief snel herstarten via de menu's van XBMC zelf. Hij werkt verder volledig op de achtergrond. Misschien dat ik nog een visuele feedback maak op het beeld zodra je de CD eject... Wie weet..
Zo, dat is al aardig wat! Natuurlijk zijn er nog wel wat openstaande punten. Zo blijkt dat mijn moederbord het normaal vind om stroom op de usb poort te laten staan als hij uit is. Dat zorgt ervoor dat het VFD display aan blijft staan, ook als de hele media center pc uit staat. Dat is nog niet zo best en moet ik nog een oplossing voor vinden...
Daarnaast pastte de door mij geplaatste DVD drive niet. Dus ik moet kijken naar een alternatief zoals eerder vermeld. Daar ga ik me ook maar is binnenkort op richten...
Wat vinden jullie ervan? Lijkt het al wat? En hebben jullie nog ideetjes of tips voor tekst op het VFD? Wellicht mis ik iets wat je normaal wel hebt bij een Blu-ray speler aan info op beeld? Of is er nog iets wat ik kan toevoegen?
Tot zover