Ik heb totaal geen bord voor mijn hoofd. Ik vind alleen dat heel veel mensen hier grote praat hebben dat ze aangeven liever te werken.
(als we even mijn eerder genoemd scenario in gedachten houden)
Je kind gaat opgroeien in kinderdagverblijven en wordt opgevoed door oppassers.
Enigste wat jij kunt doen is een kusje op voorhoofd geven, als ze slaapt, in de morgen en avond.
Zondags stelt ze de vraag aan haar moeder: "wie is toch die man die altijd het vlees op zondag komt snijden?".
Geld en tijd voor leuke kleertjes, speelgoed en uitstapjes heb je niet.
Je wijst je vrouw af als ze om sex vraagt, omdat je zo moe bent van het harde constante werken (vergeet niet dat je lange uren maakt, zwaar lichamelijk werk verricht... en ja, er zijn vrouwen die vragen/beginnen

)
Vergeet niet dat vrouwen ook behoeftes hebben. Die zal ze dus ergens anders gaan zoeken.
Wellicht niet meteen. Maar ze zal erachter komen dat ze bepaalde dingen mist in haar/jullie leven.
Sfeer, spanning, bevrediging... quality time.
En dan ben je te laat.
Waarom? Omdat jij zo graag wilt werken.
Je hebt inderdaad gelijk dat iemand moet werken omdat er anders geen uitkeringen zijn.
Nou, van mij mag je. Ben blij dat jij je daarvoor opoffert.
Dan blijf ik wel lekker bij mijn vrouw.
NB: Ik heb nog nooit een uitkering gehad/aangevraagd.
Maar zodra ik ga merken dat wel werken enorm veel meer minpunten met zich gaat meebrengen dan bv het accepteren van een bepaalde regeling, dan ga ik toch heel serieus nadenken over zo'n regeling!
Ik heb niks tegen de mensen die echt niks kunnen (ziekte/ongeval etc.), maar zolang er geen betere controle komt op de "profiteurs", en ze die dus niet enorm gaan korten (enkel vaste lasten zodat er geen mogelijkheid bestaat voor sparen en luxe) dan zie ik niet in waarom ik WEL moet blijven werken (ten nadele van mijn gezin!) en geen gebruik moet gaan maken van zo'n regeling.
Ja, hou maar op met "als iedereen zo gaat denken".
Iedereen is het nooit. Als iedereen eens iets deed tegen de overheid, hadden we nu ook niet in deze problemen gezeten. Niemand doet iets.
En dat is wat ik gewoon eerlijk durf te zeggen.