Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peertje
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 22:21:
De meneer van uitvoering instantie van WSW hier in parkstad zei dan ook tegen mij vroeger had ik mij waarschijnlijk gewoon kunnen ontwikkelen en een carrière in ICT kunnen hebben, maar nu word er alleen op bezuinigd en geven ze mensen zoals ik de kans niet.
Dat mag zo'n man helemaal niet zeggen want dit is waarschijnlijk gewoon niet waar en heel frustrerend om te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Peertje schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 11:32:
[...]

Dat mag zo'n man helemaal niet zeggen want dit is waarschijnlijk gewoon niet waar en heel frustrerend om te horen.
Daar zit wel waarheid in maar die gaat voornamelijk op voor dit WSW bedrijf zelf, dat hoeft helemaal niet te betekenen dat het bij andere bedrijven wel zo is.

Maar dat is ook frustrerend om te horen en niet bepaald motiverend, maar ze zeggen bij die instanties nog wel meer wat niet waar is.

Zo liep een meneer van het UWV vooruit op bezuinigen van de wajong enzo en
at terwijl het al van de baan is en ze helemaal niet kunnen weten wat er dan wel gaat komen.

Grootste struikelblok in dit verhaal zijn de reiskosten en reistijd, ik weet niet of ik met huidige staat van mijn fiets 13 a 14 km kan fietsen, want met de bus zal zo'n 1 uur en dikke 15 minuten zijn, dus met fiets zal ik snellere zijn.

Ik heb er ookal aan gedacht om me een goedkope mountainbike voor woon en werk verkeer te halen, dat kost iets van € 100 zoveel.

Maar ik wil gewoon meer reiskosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-08 09:47
Klagen over een uurtje reizen? :D

Mij komt het meer en meer over dat je meer uitkijkt naar het einde van het jaar waar je als plan had om relaxed een paar maandjes in China te zitten en nu zie je opeens een probleem verschijnen en probeer je eronderuit te komen onder het mom van "zogenaamde werkplek". Dit is geen zogenaamde werkplek, dit is gewoon werk misschien niet geheel wat je zelf graag voor ogen had maar uiteindelijk is dit verre van relevant. Welkom tot de werkende wereld waar genoeg mensen een baan hebben waar ze niet om staan te springen en 's morgens gezellig een uurtje in de file aan kunnen sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:22
mijn ongezouten mening is dat je moet gaan werken.
dit is een typisch voorbeeld van hoe het niet moet.
het enige wat je doet is klagen, ga genieten van het leven en probeer de leuke kant er van te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
n4m3l355 schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 12:10:
Klagen over een uurtje reizen? :D

Mij komt het meer en meer over dat je meer uitkijkt naar het einde van het jaar waar je als plan had om relaxed een paar maandjes in China te zitten en nu zie je opeens een probleem verschijnen en probeer je eronderuit te komen onder het mom van "zogenaamde werkplek". Dit is geen zogenaamde werkplek, dit is gewoon werk misschien niet geheel wat je zelf graag voor ogen had maar uiteindelijk is dit verre van relevant. Welkom tot de werkende wereld waar genoeg mensen een baan hebben waar ze niet om staan te springen en 's morgens gezellig een uurtje in de file aan kunnen sluiten.
Dit is wel een zogenaamde werkplek en ik noem het zogenaamde omdat het in feite gewoon tijdelijk werk is en dit bedrijf dus gewoon draait op zogenaamde werkplekken.

Er stond ook een klein een mans IT bedrijf op die werkplekken lijst uit mijn eigen stad maar daar werd van gezegd dat was niks, maar dit is gewoon vriendjes politiek tussen deze stichting en mijn WSW werkgever, maar volgens mij eenrichtingsverkeer, het zal mijn WSW werkgever in iedere geval niks opleveren.

Zo hebben ze ja geen personeelskosten. Natuurlijk kijk ik uit naar weer een maandje naar China gaan en sommige weten ook wel waarom ik daar heen ga, het is niet echt voor vakantie.

En ja ik klaag over meer dan een uur reizen wanneer ik er geen goeie reiskosten vergoeding voor krijg, dat ze me maar dienst km's laten declareren a 30 cent was dat geloof ik, anders weet ik wat ik doen wanneer mijn case manager een handtekening onder een vast contract wil, dan teken ik gewoon niet.

Zal het UWV en werkvoorzieningsschap wel niet blij mee zijn, maar ik teken gewoon niet blindelings.
sypie schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 11:05:
@TS. Het is misschien ene klein beetje offtopic maar voor je eigen bestwil: kijk deze film, leer je les en doe wat je geleerd hebt. Het leven wordt een stuk makkelijker en er komen véél meer kansen op je pad dan je misschien wel lief is.
Heb ik gezien is een geweldige film en leert me dat nee zeggen niet slecht is en je niet overal maar ja op moet zeggen.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2012 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-10 19:28

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Gewoon werken voor je geld, wat denk je wel niet!

Het kan een opstapje zijn naar iets beters, je bent weer onder de mensen en hebt weer een (werk)ritme. Staat beter op je CV dan thuiszitten.. En vergeet niet thuis zitten KOST geld. Straks in de winter staat je verwarming langer aan, TV's?PC's staan vaker in, je pakt wat vaker drinken.. Kost allemaal..

Maar goed, dat is de mening van een ITer wiens carriere niet helemaal liep zoals gepland en straks weer hard mag afwassen in een restaurant voor een schijtloontje...Maar goed, dit is beter dan vakantiehuisjes schoonmaken op Texel.

En geloof me, als je na een week hard werken thuiskomt en trek een biertje open waarvoor je hard gewerkt heb smaakt hij stukken beter dan wanneer je je hand op houdt

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wel ik ben arbeidsongeschikt dus de regering vind dat ik niet kan werken, dan is het toch gek dan ze dan zoveel geld aan mij verspillen, terwijl mijn wajong uitkering 25% minder is dan minimumloon.

Natuurlijk wil ik werken, maar dat moet dus wel gaan he, mijn hele denken hoort ook bij mijn arbeids ongeschiktheid, ik schoot gister ook uit me sloffen omdat zo'n collega naar was wijzen hoor.

Maar werken moet lonen vind ik, persoonlijk van mij mogen ze de WSW op heven en zet lekker iedereen thuis met 75% van minimumloon je bespaart al veel geld, want vrijwilligere werk levert de maatschappij niks op.

Ik trek trouwens helemaal geen biertjes open en ik rook ook geen wiet, ik zie werkende mensen die twee keer per dag aan de wiet zitten, ik ben daar veel anders in, bij mij gaan weet ik hoeveel gedachten door me hoofd en dat kan me belemmeren, dus ben niet zomaar arbeidsongeschikt, ik wou dat het zo was.

Maar bij het post sorteren waren ze in iedere geval heel blij met mij, maja ik deed zonder enige begeleiden gewoon alles sorteren, maat schoot wel uit me sloffen toen er naar me gewezen werd omdat ik iets fout gedaan had bij iets wat mij niet verteld was, want dat wijzen is zeer onbeleefd.

Dus nee dat werken is niet leuk voor mij zoals je ziet, een weekje post gesorteerd en aan einde van week brand ik van binnen omdat er mensen zijn waar ik in conflict mee kom en begeleiding is er niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2012 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 12:17:
[...]

Dit is wel een zogenaamde werkplek en ik noem het zogenaamde omdat het in feite gewoon tijdelijk werk is en dit bedrijf dus gewoon draait op zogenaamde werkplekken.

Er stond ook een klein een mans IT bedrijf op die werkplekken lijst uit mijn eigen stad maar daar werd van gezegd dat was niks, maar dit is gewoon vriendjes politiek tussen deze stichting en mijn WSW werkgever, maar volgens mij eenrichtingsverkeer, het zal mijn WSW werkgever in iedere geval niks opleveren.
Weet je dat zeker of is dat een vermoeden? Als je dat 100% zeker weet dan moet je met die kennis naar de gemeente/overheid. Immers dat mag niet in Nederland. Daarnaast is natuurlijk ook nog zo. Als je weet dat op die lijst een bedrijf stond dat dicht bij jou in de buurt is, wat is er verkeerd aan om dan eens op de website van dat bedrijf te kijken / te bellen en te vragen of ze nog iemand nodig hebben. Beetje eigen initiatief kan nooit kwaad..
En ja ik klaag over meer dan een uur reizen wanneer ik er geen goeie reiskosten vergoeding voor krijg, dat ze me maar dienst km's laten declareren a 30 cent was dat geloof ik, anders weet ik wat ik doen wanneer mijn case manager een handtekening onder een vast contract wil, dan teken ik gewoon niet.
30 cent!?
Zal het UWV en werkvoorzieningsschap wel niet blij mee zijn, maar ik teken gewoon niet blindelings.
En dat is je goed recht. Echter ben je nou niet in de situatie om eens lekker kieskeurig te gaan shoppen.. (mijn bescheiden mening)
Heb ik gezien is een geweldige film en leert me dat nee zeggen niet slecht is en je niet overal maar ja op moet zeggen.
heb je helemaal gelijk in. Als laatste wil ik je nog mee geven dat je de kansen die je kunt pakken, moet pakken. Ik heb zelf ook gebruik gemaakt van een WAJONG maar ik werk nu alweer een aantal jaartjes in de IT en dat wil ik ook nog wel gaan doen tot aan mijn pensioen ( 95 dus als het aan het kabinet ligt).

In het begin heb ik gedacht.. waar doe ik het voor maar op dit moment, ondanks dat ik niet een topsalaris verdien (in verhouding tot mensen van mijn leeftijd ) ben ik gewoon te vreden en komt er wel een stuk meer binnen dan de WAJONG. Even ter informatie.. ik sta dagelijks 1,5 uur in de file en ja dat is niet leuk.. maar het werk daarentegen is gewoon zo leuk dat ik het er voor over heb.
Wel ik ben arbeidsongeschikt dus de regering vind dat ik niet kan werken
ONZIN. De overheid vind ik niks. Door jou lichaam en psyche wordt je belemmerd in zodanige manier dat je niet helemaal kunt mee draaien met de ' standaard '. Dat betekend echter nog niet dat de overheid vind dat jij ongeschikt bent.. Jij moet van je zelf vinden of je voor iets geschikt bent of niet. En als jij denkt dat jij ergens voor geschikt bent en dat is ook realistisch ( aka jou lichaam vind dat ook ) dan ben je al een heel eind.

[ Voor 9% gewijzigd door Webgnome op 01-09-2012 12:58 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 18:07
Stap 1:
Wat houd ik bij 75% wajong over.

Stap 2:
Wat houd ik bij minimumloon en zelf de reiskosten (E100?) betalen over.

Denk dat het toch enorm simpel moet zijn als keuze dus aan de slag maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Om het nog maar niet erover te hebben dat van wat ik me herinner je in de oude Wajong valt, terwijl als je in de nieuwe zou vallen je iig veel minder zou krijgen.
De meneer van uitvoering instantie van WSW hier in parkstad zei dan ook tegen mij vroeger had ik mij waarschijnlijk gewoon kunnen ontwikkelen en een carrière in ICT kunnen hebben, maar nu word er alleen op bezuinigd en geven ze mensen zoals ik de kans niet.
Het enige wat je dan ook doet is andere mensen de schuld geven van jou problemen. Hell misschien heb je tot op zekere hoogte nog gelijk ook, maar het leven is niet eerlijk, deal with it. Dan kan je of andere de schuld blijven geven van al je problemen, of je kan er wat van proberen te maken.

En inderdaad wel erg toevallig dat hij deze problemen heeft met een werkplek net nu dat hij zijn werkloosheid wilde gebruiken om naar China te gaan.
Grootste struikelblok in dit verhaal zijn de reiskosten en reistijd, ik weet niet of ik met huidige staat van mijn fiets 13 a 14 km kan fietsen, want met de bus zal zo'n 1 uur en dikke 15 minuten zijn, dus met fiets zal ik snellere zijn.

Ik heb er ookal aan gedacht om me een goedkope mountainbike voor woon en werk verkeer te halen, dat kost iets van € 100 zoveel.
Mountainbike zal het op de weg niet heel veel sneller van worden. Maar goede tweedehands 'hybride' (geloof dat ze die sportieve stadsfietsen zo noemen) wordt het wel sneller van. En dan ben je met een fiets, beetje afhankelijk van hoeveelheid kruispunten enzo, er toch wel binnen 45 minuten max.

[ Voor 27% gewijzigd door Sissors op 01-09-2012 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Webgnome schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 12:55:
[...]

Weet je dat zeker of is dat een vermoeden? Als je dat 100% zeker weet dan moet je met die kennis naar de gemeente/overheid. Immers dat mag niet in Nederland. Daarnaast is natuurlijk ook nog zo. Als je weet dat op die lijst een bedrijf stond dat dicht bij jou in de buurt is, wat is er verkeerd aan om dan eens op de website van dat bedrijf te kijken / te bellen en te vragen of ze nog iemand nodig hebben. Beetje eigen initiatief kan nooit kwaad..

[...]

30 cent!?

[...]

En dat is je goed recht. Echter ben je nou niet in de situatie om eens lekker kieskeurig te gaan shoppen.. (mijn bescheiden mening)

[...]

heb je helemaal gelijk in. Als laatste wil ik je nog mee geven dat je de kansen die je kunt pakken, moet pakken. Ik heb zelf ook gebruik gemaakt van een WAJONG maar ik werk nu alweer een aantal jaartjes in de IT en dat wil ik ook nog wel gaan doen tot aan mijn pensioen ( 95 dus als het aan het kabinet ligt).

In het begin heb ik gedacht.. waar doe ik het voor maar op dit moment, ondanks dat ik niet een topsalaris verdien (in verhouding tot mensen van mijn leeftijd ) ben ik gewoon te vreden en komt er wel een stuk meer binnen dan de WAJONG. Even ter informatie.. ik sta dagelijks 1,5 uur in de file en ja dat is niet leuk.. maar het werk daarentegen is gewoon zo leuk dat ik het er voor over heb.

[...]

ONZIN. De overheid vind ik niks. Door jou lichaam en psyche wordt je belemmerd in zodanige manier dat je niet helemaal kunt mee draaien met de ' standaard '. Dat betekend echter nog niet dat de overheid vind dat jij ongeschikt bent.. Jij moet van je zelf vinden of je voor iets geschikt bent of niet. En als jij denkt dat jij ergens voor geschikt bent en dat is ook realistisch ( aka jou lichaam vind dat ook ) dan ben je al een heel eind.
Ja dat weet ik 100% zeker dat het geen echte leerwerkplek is maar tijdelijk werk, maar dat is bij het WSW bedrijf zelf ook waar ik werk.

Ik ben daar wel mooi in dienst genomen in kader van WSW maar alles wat ik gekregen heb zijn leerwerkplekken en dat bij de post sorteren is ook 100% zeker geen leerwerkplek, dat is gewoon tijdelijk werk.

Over die reiskosten, bij de IT afdeling hadden ze ook mensen een stukje verder weg bij een externe locatie bij een klant neergezet, die waren daar 5 dagen in de week en declareren dus dienst km's vanaf het hoofdkantoor a € 0,30 en toen ik zei van dat wou ik ook moest ik me met me eigen zaken bemoeien.

Het was dus ook gewoon woon en werk verkeer wat die deden afleggen, maar ze declareren dat dus als dienst km's. Woon en werk verkeer vergoeding is slechts € 0,10.

Als ik dat vast contract niet teken dan krijg ik gewoon weer de wajong, daar heb ik recht op e ontslag heb ik niet genomen want de overeenkomst heb ik dan gewoon laten verlopen en je wilt niet weten hoe vaak ze me voor voeten geworpen hebben ik ben er vrijwillig gaan werken.

Als het werk leuk is dan is de reistijd niet erg, maar aan de reiskosten mag wel wat gedaan worden en ik kan er niks aan doen dat de WSW nog steeds geen nieuwe CAO heeft, maar het was vroeger zo dat als ik minimumloon was dat je de volledige reiskosten vergoed kreeg.

En dat is er in een soort tussen CAO gewoon eruit geschrapt. Ik heb trouwens inderdaad op de website van dat IT winkeltje in buurt gekeken, maar vond het zelf ook niks en mijn casemanager ook niet.
Myrdreon schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 13:08:
Stap 1:
Wat houd ik bij 75% wajong over.

Stap 2:
Wat houd ik bij minimumloon en zelf de reiskosten (E100?) betalen over.

Denk dat het toch enorm simpel moet zijn als keuze dus aan de slag maar!
Dat heb ik al berekend, ik zal een € 250 a € 300 minder gaan krijgen als ik weer de wajong krijg, dus € 100 reiskosten van € 250 af en ik krijg dan slechts € 150 meer dan in wajong zitten.

En eerlijk gezegd levert het in de wajong zitten minder stress voor mij op dan bij dit WSW bedrijf te werken.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2012 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Als jij op de fiets gaat vallen die reiskosten wel mee. Dan moet het prima lukken met die reiskostenvergoeding (winst maken erop ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat is waar, maar het maakt hun niet uit hoe ik er kom. Maar de bus is voor mij ook eigelijk geen optie, stel ik zou dan al 8KM tot grote stad gefietst hebben omdat op de bus te stappen dan had ik in die tijd van overstap al paar KM verder kunnen zijn.

Maar maandag carpool ik in iedere geval, dus het struikelblok heb ik voor maandag al weg weten te halen. Ohja Google maps voor Android heeft nu ook fiets routes

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2012 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Je krijgt geen reiskosten als je met de fiets gaat. Het OV mag 100% onbelast vergoed worden. En ik moet zeggen, een enkele rit van 14-17km vertik ik ook. Ik woon 7,1km van m'n werk af, en om niet als een natte dweilen op m'n werk aan te komen (moet ook nog 2 stijle bruggen over) dan moet ik heel rustig fietsen, maar meestal begin ik na 5 minuten toch al te zweten. Rustig fietsen doe ik er toch een half uur over.

Ik geef de TS groot gelijk als ie zegt dat ie zo'n stuk niet gaat fietsen. Als je als een natte zwetende bunzing op je werk verschijnt zal men dat ook niet echt waarderen. En niet elke werkgever heeft een kleedruimte of een douche om je op te frissen.

Ben dan wel van mening dat de TS best zich van z'n goeie kant moet laten zien, en de WSW is er immers voor om te zorgen dat ie wat te doen heeft. Overigens is het zo dat bij vrijwilligerswerk (wat ook bij de kringloop gebeurt, en bij Emmaus ook trouwens) alle reiskosten als je met het OV gaat 100% vergoed worden als de afstand 10+ km is.

Ik vermoed dan ook dat dit op basis van een WSW-contrustie sowieso ook deze regels gelden.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 12:02:
1 uur en 15 minuten met het openbaar vervoer? Ik was, toen ik nog werk had, minimaal 2 uur enkele reis kwijt. Had in de winter toen nog vaak vertraging opgelopen door het geweldige openbaar vervoer dat het bij bepaalde weersomstandigheden voor gezien houd, en dan zijn er nog de zelfmoorden op het spoor.

Gelukkig heb ik alle kosten van zowel bus als trein - ongeveer €350 per maand - vergoed gekregen.

Mijn werkgever werd trouwens in dit topic genoemd zag ik :) , jammer dat die geen werk meer had dat niet nóg verder weg was, de 2e en tevens laatste werkplek die ik had was opgeheven :/ , mijn contract werd daarom niet verlengt.

Maar goed, na lang thuis te hebben gezeten ga ik maandag hopelijk beginnen met het HBO, met toestemming van het UWV. Het halen van een HBO diploma vinden ze een betere manier om mijn kansen op de banenmarkt te verhogen dan telkens tijdelijke werkplekken te krijgen.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RaZ schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 13:29:
Je krijgt geen reiskosten als je met de fiets gaat. Het OV mag 100% onbelast vergoed worden. En ik moet zeggen, een enkele rit van 14-17km vertik ik ook. Ik woon 7,1km van m'n werk af, en om niet als een natte dweilen op m'n werk aan te komen (moet ook nog 2 stijle bruggen over) dan moet ik heel rustig fietsen, maar meestal begin ik na 5 minuten toch al te zweten. Rustig fietsen doe ik er toch een half uur over.

Ik geef de TS groot gelijk als ie zegt dat ie zo'n stuk niet gaat fietsen. Als je als een natte zwetende bunzing op je werk verschijnt zal men dat ook niet echt waarderen. En niet elke werkgever heeft een kleedruimte of een douche om je op te frissen.

Ben dan wel van mening dat de TS best zich van z'n goeie kant moet laten zien, en de WSW is er immers voor om te zorgen dat ie wat te doen heeft. Overigens is het zo dat bij vrijwilligerswerk (wat ook bij de kringloop gebeurt, en bij Emmaus ook trouwens) alle reiskoten als je met het OV gaat 100% vergoed worden als de afstand 10+ km is.

Ik vermoed dan ook dat dit op basis van een WSW-contrustie sowieso ook deze regels gelden.
Helaas is dat juist dus uit de WSW CAO geschrapt, vroeger werden de OV kosten 100% onbelast vergoed, maar nu is het gewoon zo je krijgt 10 cent per KM en dat moet via de snelste ANWB route.

Dus daar kom je dus nooit mee daar, ik kom dan 50% zelf nog bij te leggen. En inderdaad 14KM fietsen is niet niks, je hebt heel veel bergen in Limburg.

Als mijn werkgever zegt wij zorgen dat je het vergoed krijg dan zou ik er niet eens een probleem van maken, maar ik heb die discussie al met ze gehad toen ik 70KM van huis zat en ik er maar 60KM kreeg en ik dus voorstelde als net als rest ook maar dienst KM's te gaan declareren, moest ik me daar niet mee bemoeien.

Dus ik weet het antwoord eigenlijk al, ik ga niet meer krijgen dan ik volgens CAO per KM krijg en dat is € 0,10 en daarom heb ik al eens gezegd, geef me dan maar € 100 meer salaris, maja dat kunnen ze niet terug draaien, dus doen ze ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Laatst online: 17-10-2023
@Diqiu-Long : Wil je eigenlijk wel gaan werken?

Ik bedoel ik lees in het begin dat je iets in de ICT wilt doen, maar later lees ik weer dat je liever post blijft sorteren.
Dan lees ik dat het om het geld gaat, maar later is het extra geld weer niet genoeg...
Dan lees ik dat je een reisvergoeding van 30 ct/km wilt, dat is gewoon onrealistisch als je niet iets heel speciaals kan.

Dan weet ik uit andere topics dat je gewenste vakanties ook al problematisch zijn bij werk vinden.

Daarnaast maak je qua post sorteren ook nog eens dit soort blogposts (Earth Dragon: Sommige ouderen denken dat de WSW een paradijs is voor een autist) dus ik vraag me af hoe fantastisch dat post sorteren wel niet is.

En eindconclusie is bij mij in ieder geval dat ik eigenlijk vooral bezwaren vanuit jouw kant zie om iets van werk te gaan doen. Je lijkt simpelweg te zoeken naar bezwaren om niet te hoeven te werken.
En dan te bedenken dat al deze baantjes voor jou uitgezocht worden, wil je leuk werk doen dan moet je zelf gaan zoeken. Wil je werken dan kan je de uitgezochte baantjes aannemen en vanuit daar verder proberen te gaan, maar wil je niet werken tja dan is jouw instelling redelijk werkend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja wil ik wel, maar vanwege mijn beperking word dat heel moeilijk gemaakt, met mijn vakanties dat heb ik bij mijn huidige werkgever dan wel geregeld maja als ze toch geen werk hebben vinden ze ook niet zo erg dat ik twee keer per jaar een maand naar China ben.

Ik lijkt dus veel bezwaren te hebben, maar als je ziet hoeveel er al fout gegaan is dan kan ik er dus ook niet zoveel aan doen, ik ben al eens 70km per dag gaan reizen voor een plek op een helpdesk en daar heb ik me voor in gezet, maar was niet goed genoeg, ik mocht na vier maanden weer vertrekken.

Nee dat post sorteren is ook niet fantastische, maar ik zie dat als tijdelijk, het is dichtbij van huis ik begin om 11 en ben rond 19 uur thuis, maar inderdaad dat post sorteren past ook niet bij en zo blijft er heel weinig over.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2012 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Verwijderd schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 13:46:
[...]

Helaas is dat juist dus uit de WSW CAO geschrapt, vroeger werden de OV kosten 100% onbelast vergoed, maar nu is het gewoon zo je krijgt 10 cent per KM en dat moet via de snelste ANWB route.
De CAO is niets anders dan een overeengekomen absoluut minimum. Van elke CAO mag worden afgeweken als dit in het voordeel is van de werknemer.
[..]
Als mijn werkgever zegt wij zorgen dat je het vergoed krijg dan zou ik er niet eens een probleem van maken, maar ik heb die discussie al met ze gehad toen ik 70KM van huis zat en ik er maar 60KM kreeg en ik dus voorstelde als net als rest ook maar dienst KM's te gaan declareren, moest ik me daar niet mee bemoeien.
Zoals je het nu brengt, denk ik dat je er een wat vertekend beeld van maakt. Vragen staat vrij, nee heb je, ja kan je krijgen. Het zou mij niets verbazen dat je dan wel bent gaan doorzeuren (wellicht verkeede woordkeuze, niets negatief bedoeld), kan je inderdaad zo'n reactie terug verwachten.

Want eerlijk gezegd, je zal daar geen management functie vervullen, en de bedrijfsvoering heeft de "algemene medewerker" eerder de status: mond houden, en doen wat je gezegd wordt.
Dus ik weet het antwoord eigenlijk al, ik ga niet meer krijgen dan ik volgens CAO per KM krijg en dat is € 0,10 en daarom heb ik al eens gezegd, geef me dan maar € 100 meer salaris, maja dat kunnen ze niet terug draaien, dus doen ze ook niet.
Staar je niet blind op de CAO. Je kan dingen - mits je het goed aanpakt - best bespreekbaar krijgen.

Om als voorbeeld even aan te geven, met welke vraagstelling ben jijzelf eerder geniegd om in mee te willen gaan:
- Hou toch eens je smoel man, zie je niet dat ik aan het werk ben!! :( :(
- Zou je wat minder luidrustiger kunnen zijn, ik probeer mij te concentreren.

Beide wil je het zelfde effect. De eerste ben je een onbeschofte boer zonder fatsoen, en maak je geen vrienden mee. De kans dat men je gaat zitten opnaaien is nog vele malen groter ook. Die laatste toont klasse, prima argumentatie, en zal eerder effectiever zijn ;)

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Beste TS,

Mijn bloed begint hier te koken van woede.

Ja maar, Ja maar, Ja maar... Ik vind je reacties echt bedroevend.

Na een Deeltijd-WW, Faillissement, 2 mislukte proefplaatsingen en paar maanden ziektewet was mijn WW op waardoor ik in de bijstand (889 netto p/m) belande. Sinds vorige week dus als chef afwas aan het werk in een restaurantje voor een 8,40 bruto per uur... 40 uur zit er niet in dus ik schiet er helemaal niks mee op aangezien ik terecht gekort wordt.

Door een spierziekte ben ik ook niet in staat om 15 KM langs de kust te fietsen (den Helder waait het altijd) dus heb noodgedwongen een Dinky Toy gekocht.... Een Seat Marbella, kostte me mijn laatste centjes (zit gvd geeneens een asbak in) maar ik kan naar me werk... Punt...

Dus nogmaals... Ga gewoon eens wat doen... Stop met het slachtoffer uithangen want zoals eerder gemaild... Life aint fair!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Moet ik nou medelijden met jou hebben? Volgens mij is jou WW nog altijd meer geweest dan wat ik ooit zal krijgen kwa salaris.

Mijn verhaal is anders dan het jouwe, dus vergelijk het nou niet maar, want in mijn geval zou ik met WW nog minder krijgen dan een Wajong.
RaZ schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 14:09:
[...]

De CAO is niets anders dan een overeengekomen absoluut minimum. Van elke CAO mag worden afgeweken als dit in het voordeel is van de werknemer.

[...]

Zoals je het nu brengt, denk ik dat je er een wat vertekend beeld van maakt. Vragen staat vrij, nee heb je, ja kan je krijgen. Het zou mij niets verbazen dat je dan wel bent gaan doorzeuren (wellicht verkeede woordkeuze, niets negatief bedoeld), kan je inderdaad zo'n reactie terug verwachten.

Want eerlijk gezegd, je zal daar geen management functie vervullen, en de bedrijfsvoering heeft de "algemene medewerker" eerder de status: mond houden, en doen wat je gezegd wordt.

[...]

Staar je niet blind op de CAO. Je kan dingen - mits je het goed aanpakt - best bespreekbaar krijgen.

Om als voorbeeld even aan te geven, met welke vraagstelling ben jijzelf eerder geniegd om in mee te willen gaan:
- Hou toch eens je smoel man, zie je niet dat ik aan het werk ben!! :( :(
- Zou je wat minder luidrustiger kunnen zijn, ik probeer mij te concentreren.

Beide wil je het zelfde effect. De eerste ben je een onbeschofte boer zonder fatsoen, en maak je geen vrienden mee. De kans dat men je gaat zitten opnaaien is nog vele malen groter ook. Die laatste toont klasse, prima argumentatie, en zal eerder effectiever zijn ;)
Ik wou dat het zo was hoe je het zegt, maar het is echt niet zo. Even een beeldvorming, WSW bedrijf is eigenlijk zo goed als failliet en word dus overeind gehouden door de gemeentes die aandeelhouder zijn.

Dus ik kan wel weer gaan vragen maar ik krijg het toch niet, ze volgen daar heel braaf de CAO en wijken er nooit in mijn voordeel vanaf.

Ik zal ook niet echt kunnen gaan onderhandelen over mijn salaris het is gewoon minimumloon en dan moet ik maar een krabbeltje zetten en bij de tijdelijke contracten heb ik tot nu toe altijd een krabbeltje gezet.

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2012 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 03-10 16:45
TS,

lees het verhaal van Umbrah nou eens goed door... je blijft jezelf als zielig schaap zien die nooit meer dan het minimum loon zal verdienen. Ik zal je vertellen, met zo'n insteek zul je dat inderdaad ook nooit krijgen.

Technomania pakt IEDER baantje wat hij kan krijgen, koopt er zelfs een auto voor om er te komen terwijl hij weet dat hij er qua salaris op dit moment geen cent mee op vooruitgaat dan dat hij anders zou krijgen.

Ik krijg de indruk dat je eigenlijk helemaal niet WIL, en op allerlei manieren er onderuit probeert te komen om überhaupt maar te hoeven werken.
Stop met jezelf zielig te vinden en probeer dingen eens positief in te zien,

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind die verhalen allemaal heel mooi maar dat zal per persoon verschillen en kan niet zeggen als dat bij Umbrah zo gegaan is dan zal bij mij ook kunnen. Ik snap dat ik wat positiever in leven zou moeten staan hoor.

Maar dat positiever zijn is zeer moeilijk, ik zie het gewoon zwart wit, er is geen werk in parkstad en als MBO2 opgeleide, met een CV van een WSW bedrijf wat nou niet een geweldige reputatie is zie ik het inderdaad erg zwart wit.

Maar toch staat het op me CV, het is voor mij al hele stap om überhaupt naar dat gesprek te gaan, maar ik sta er al iets positiever tegen over, maar reis gedeelte blijft een struikelblok en dat zal ik gaan moeten benoemen maandag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

technomania schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 14:10:
[..]

Ja maar, Ja maar, Ja maar... Ik vind je reacties echt bedroevend.

[..]
Ik denk dat je de situatie niet kan bevatten, en de beperking van de TS het ook nog eens heel moeilijk maakt.

Zelf ken ik genoeg mensen met een beperking, immers, die heb ik zelf ook. Allen ik heb er minder last van van.

Nu ken ik een jongen die nu 39 is, en het enige wat uit z'n mond komt, is inderdaad "Ja, maar", en "ik". Dat is simpelweg gezegd dus exact wat zijn beperking dan ook is (niet de TS, wel die bekende van mij).

Het is lullen tegen de muur, en hij denkt dat de wereld alleenmaar om hem draait. Immers, "Ja, maar" is gewoon Nee.

Alles wat hij doet, en hoe hij het doet, zou in zijn ogen iedereen moeten doen. Maar door z'n beperking heeft ie een totaal vertekend beeld van de realiteit.

Hij wil graag werken, maar zodra hij iets fout doet, en hij krijgt dat te horen, dan is het de wereld die tegen hem is. Er valt simpelweg gezegd, totaal niet mee te werken.

Ik kan niet voor de TS spreken, ik ken hem niet. Maar ik ken de situatie wel. Ik werk immers al 20 jaar samen met soortgelijke mensen. En ja, daar heb je een handleiding voor nodig. Maar ook hier geldt: Niet iedereen is het zelfde, en niet elke beperking "over welk etiket je ook mag vallen" heeft de zelfde problemen of stagnaties in het leven.

Als je je een beetje intresseert in mensen, en door vraagt, kom je vanzelf wel achter een systeem wat het minste weerstand biedt. Zo ook oude collega's van mij die niet voor zichzelf kunnen opkomen. Dat zijn ongeleide projectielen. Wat ik gemerkt heb, is dat ze in een micro-seconde tijd volledig uit hun slof kunnen schieten. En ja, jaarlijks zo'n 2 vechtpartijen op de werkvloer. Maar die jongen die dus echt explosief is, roep ik gewoon over de vloer z'n naam, hij kijkt mij aan, ik glimlach, en steek m'n duim omhoog. Lachte ie terug, en gaat zijn duim omhoog, gaat ie goed. Is dat niet het geval, dan moet je simpelweg polshoogte gaan nemen, en hem wellicht helpen omdat ie het tempo niet kan bijhouden.

Zo heb ik zelf een traject doorgelopen gezien m'n beperking, en bij de evalutieronde in de laatste meeting kon je vertellen wat je wel en niet geleerd had. Waar 1 persoon dus echt letterlijk zei: "Wat ik niet geleerd heb, is hoe je een vriendin moet krijgen". Ik had dus echt moeite om m'n lach in te houden. Maar deze mensen zijn er nu eenmaal.

Ik snap echt je getoog, maar helaas kan je je eigen (gezonde) persoon niet vergelijken met een ander.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Ga dan gewoon niet heen en bespaar die mensen jouw excuses...

Zullen er zat zijn die wél die kans met beide handen aanpakken!

Sta liever Pc's te fixen dan te afwassen... of schoffelen.. Is dat niet wat voor je.. houd je gewoon je buurtje schoon, kan je lopend heen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet er heen hoor, het was van dit was een grote kans voor mij blabla, die meneer had zo zijn best voor me gedaan, die meneer had mijn case gewoon op zij gelegd en zover ik weet ging hij bij de gemeente werken.

Maar een vertrouwde contact persoon van het UWV gaat mee en die is dus niet van het bedrijf waar ik werk en dat is wel fijn hoor, want als het echt niet geschikt werk zal zijn dan denk ik wel dat ze zegt dat ik daar niet op goeie plek zou zitten.

Wat Raz zegt klopt trouwens wel, ik zit ook een beetje in me eigen wereld, maar ik kan redelijke mee draaien alleen dat werken dat gaat moeilijk inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Verwijderd schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 14:08:
Ja wil ik wel, maar vanwege mijn beperking word dat heel moeilijk gemaakt, met mijn vakanties dat heb ik bij mijn huidige werkgever dan wel geregeld maja als ze toch geen werk hebben vinden ze ook niet zo erg dat ik twee keer per jaar een maand naar China ben.
Maar elke normale werkgever zal daar een bezwaar tegen hebben, dus dat is al een zelf veroorzaakt minpunt.
Ik lijkt dus veel bezwaren te hebben, maar als je ziet hoeveel er al fout gegaan is dan kan ik er dus ook niet zoveel aan doen, ik ben al eens 70km per dag gaan reizen voor een plek op een helpdesk en daar heb ik me voor in gezet, maar was niet goed genoeg, ik mocht na vier maanden weer vertrekken.
Ok, je was niet goed genoeg en nu? Nu ga je maar alles afwijzen vanwege dingen uit het verleden?
Nee dat post sorteren is ook niet fantastische, maar ik zie dat als tijdelijk, het is dichtbij van huis ik begin om 11 en ben rond 19 uur thuis, maar inderdaad dat post sorteren past ook niet bij en zo blijft er heel weinig over.
Wat wil je dan gaan doen na het "tijdelijke" post sorteren?
- Ik bedoel geen enkele werkgever gaat jouw zonder speciale kunstjes een km-vergoeding van 30ct/km geven.
- Als er slecht werk in de regio te vinden is, hoe realistisch is het dan om werk binnen een straal van 10 km te vinden?
- En qua geld, tja de werkgever neemt een risico met een WSW'er dus in 1e instantie zal je niet een perfect loon krijgen. Je moet eerst bewijzen dat je het loon verdient. En dat bewijs je ietwat beter met een baantje "pc's repareren" dan met post-sorteren als je iets in de IT wilt doen.
- Ben je bereid om een paar jaar je reizen naar china anders in te delen (menig werkgever gaat niet akkoord met 2x 4 weken vakantie)

En alles wat ik hier beschrijf ligt allemaal bij jou, dat ligt niet aan een werkgever of aan een WSW, hier kies jij allemaal zelf voor. En tja, zolang jij deze instelling hebt zal er geen vooruitgang zijn, want je vertikt het gewoon om onderaan de ladder te beginnen. Je bent vast wel bereid om worldwide IT-manager bij Shell te worden als je ervoor gevraagd wordt, maar je vertikt het om de weg naar zoiets in te slaan.

En qua tijdelijk post sorteren, hoe tijdelijk is dat eigenlijk voor jou? Ik bedoel momenteel heb je als ik het goed lees totaal geen ander uitzicht op werk dus is het enkel maar dat of thuis zitten.
Aangeboden werk daar heb je geen zin in, dus ik vraag me heel erg af hoe tijdelijk dit werk is... Behalve als je eruit gegooid wordt / je contract niet verlengd wordt denk ik niet dat je ook maar iets gaat ondernemen.

En op het moment dat je contract verlopen is dan kunnen we weer het volgende klaagtopic verwachten omdat het WSW weer niet met jouw droombaan aan komt zetten...
Verwijderd schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 14:14:
Ik wou dat het zo was hoe je het zegt, maar het is echt niet zo. Even een beeldvorming, WSW bedrijf is eigenlijk zo goed als failliet en word dus overeind gehouden door de gemeentes die aandeelhouder zijn.
Even een beeldvorming, jij klaagde eerder over belasting die je betaalde maar nooit meer zou terugzien. De hele WSW en zo ongeveer de enige reden dat jij werk / inkomen hebt is wordt overeind gehouden door de belasting.
Dus ik kan wel weer gaan vragen maar ik krijg het toch niet, ze volgen daar heel braaf de CAO en wijken er nooit in mijn voordeel vanaf.
Je moet wel begrijpen dat je het moet verdienen, simpelweg vragen om extra's als je enkel de standaarddingen doet leidt idd tot niet afwijken.
Het is niet dat als je het maar vraagt dat je het dan gelijk maar in je schoot geworpen krijgt. Je moet er iets voor doen...
En tja, als jij 30 ct vraagt of 100 per maand dan is het al heel erg snel onbespreekbaar zolang jij niets speciaals doet. Het gat is simpelweg te groot. Krijg een goede beoordeling op een functioneringsgesprek en breng dan eens ter sprake dat ze wellicht wat meer kunnen geven en ga van daar uit onderhandelen. Ga niet beginnen met minimaal 100 euro (dat is in de richting van 8% salarisverhoging als ik het topic goed gelezen heb)
Verwijderd schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 14:37:
maar reis gedeelte blijft een struikelblok en dat zal ik gaan moeten benoemen maandag.
Houd wel in je achterhoofd dat het bedrijf niets kan doen aan het reisgedeelte, dat kunnen ze alleen maar vergoeden.
En 30 ct/km is niet realistisch, dat is nog niet eens bespreekbaar.
100 euro per maand is waarschijnlijk iets van 8% loonsverhoging dat is dus ook niet echt bespreekbaar, want wat ga jij extra doen voor die 8% tegenover elke andere medewerker die ze kunnen uitnodigen.

Je kan het benoemen, wellicht dat ze het kunnen oprekken naar 19 ct. Maar als dat nog niet genoeg is en een breekpunt is dan zou ik er nog niet eens heengaan, je wilt het werk dan namelijk niet. Vermoei hun en jezelf er dan niet mee.
Verwijderd schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 14:49:
Ik moet er heen hoor, het was van dit was een grote kans voor mij blabla, die meneer had zo zijn best voor me gedaan, die meneer had mijn case gewoon op zij gelegd en zover ik weet ging hij bij de gemeente werken.
Ok, je moet er heen. Wees dan wel een vent en eerlijk. Ga niet hun de schuld geven vanwege bijv de reisvergoeding, maar benoem het als vrijwillige werkweigering als je er zelf verantwoordelijk voor bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk als ik het bij kringloop in buurt computers mocht repareren dat ik daar anders tegen over gestaan had. Maar ik ben met vele eens dat ik gewoon naar dat gesprek moet en me dan een beeld moet vormen.

Maar die 30 cent is niet iets wat ik perse wil, 19 cent zou ook prima voor mij zijn ( Maar ze vergoeden maar 10 cent ), 30 cent is gewoon wat je voor een dienst KM krijg.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2012 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Verwijderd schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 14:59:
30 cent is gewoon wat je voor een dienst KM krijg.
Flagrante onzin.

Het is iets wat binnen een bepaalde cultuur / functie standaard kan zijn. Maar jij solliciteert niet op die functies.

Ik zou heel erg verbaasd zijn als >5% van de mensen die dienst-kilometers maken 30 cent krijgen. En jij maakt dan nog niet eens dienst-kilometers maar enkel woon-werk kilometers.

Zoals ik al zei : 30 ct is onbespreekbaar voor deze functie / jouw ervaring en uberhaupt al niet van toepassing omdat je geen dienst-kilometers maakt. Ergens iets hier in de buurt gaan vragen is gewoon onzinnig.

En 19 cent kan wel prima voor jou zijn, maar als je CAO 10 cent zegt moet je nog steeds een meerwaarde aantonen waarom de werkgever 9 cent meer gaat betalen, wees niet verbaasd als je het niet krijgt in 1e instantie puur omdat je je nog niet bewezen hebt.
Wil je echt werken en vind je die 19 cent prima, ga er dan voor om iets als fallback te regelen dat je na x tijd (en bij goed functioneren etc) dat je dan die 19 cent krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:46

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

Even over de reiskosten:
ik heb een goed betaalde ICT baan bij een detacheerder. maar mijn reiskosten vergoeding per kilometer is maar 8 cent per kilometer terwijl ik 100km per dag rij voor me werk (levert mij dus 8 euro op).
dat komt omdat ze mijn bruto loon omzetten naar 19cent netto loon per kilometer.
sterker nog, vanaf 1 januari 2013 willen ze de 19cent gaan afschaffen. Ik weet nog niet wat dit betekend voor mijn 8 cent per kilometer maar waarschijnlijk ben ik die dan ook kwijt en zijn alle reiskosten voor eigen rekening.
Als reiskosten echt het probleem voor je is, probeer dan je alleen je OV kosten vergoed te krijgen.

De eerder genoemde 30 cent is wel ruim maar vergeet niet dat het maar 19cent netto + 11 cent bruto (6 cent netto) = 25 cent oplevert. dat is ook nog niet genoeg om een auto te bekostigen onder normale omstandigheden.

10 cent is dus nog behoorlijk netjes. mijn baan waarbij het reizen een onderdeel is van mijn werkzaamheden krijg ik 8 cent dus zo slecht zit je nog niet eens.

veel succes maandag bij je gesprek en maak er het beste van :)

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat van het afschaffen van onbelaste reiskosten vergoeding vind ik echt erg, niet alleen voor mij maar voor iedereen.

Ik vind dat werken namelijk moet lonen en met de afschaffing moet je geld inleveren om te komen werken ( Volgens pamflat van de vakbond waar ik geen lid van ben )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Verwijderd schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 15:21:
Ik vind dat werken namelijk moet lonen
Ok, laten we de bijstand en WSW en Wajong dan maar afschaffen?

Het probleem is dat werken altijd loont, alleen doordat we hier in NL solidair zijn staan de werkende mensen een stukje loon af voor gratis geld voor de mensen die niet kunnen werken (of die niet willen werken).

Alleen als je niet wilt werken en je genoegen neemt met het "gratis geld" dan zou werken (vanuit dat standpunt) niet kunnen lonen. Je vergeet dan wel even dat je carriere kan maken en meer kan gaan verdienen, maarja dat vereist weer inspanning vanuit jezelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Met werken "verdien" je geld, met niet werken "krijg" je geld.

Alleen is ons stelsel dusdanig doorgeschoten met alle sociale zaken als toeslagen, dat in een aantal gevallen je er met werken gewoon netto geld ziet verdwijnen. Ga 1 euro bruto over de huurtoeslag grens heen, en dat kan je (als je een dure woning hebt) wel eens 1800 euro cash schelen.

Als wij willen dat mensen gaan werken, moet werken inderdaad meer opleveren, dan je er keihard op achteruit gaat.

Dit is overigens al jaren lang het euvel, het is niets nieuws, alleen de politiek kijkt naar cijfers van gemiddelde, en niet naar individuele (grens) gevallen.

Het is aan de politiek om deze circel te doorbreken, doen ze dat niet, is dat exact de oogst die men gezaaid heeft.

We moeten immers altijd zakelijk blijven, en ja, ik zeg ook in de winkel niet: "Yoh, laat die 30% korting maar zitten". Ik ben toch geen dief van m'n eigen portomonee.

Dat we sociaal en solidair zijn voor anderen, prima, daar is niets mis mee. Maar kom dan eens met een systeem dat je er met werken op vooruit gaat, en er nooit geld voor gaat inleveren. Dan is de keuze immers heel simpel.

Ik begrijp het prima. Sterker nog, ik zou exact het zelfde doen. Immers, alles draait om geld. En je moet ergens van kunnen leven.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler

Smuggler

tja de overheid heeft geld nodig en het zijn 1 van de makkelijkste maatregelen om daaraan te komen.
liever op deze manier dan nog meer korten op de bijstand en dergelijke.

nu terug naar jouw verhaal.
Wees blij dat je reiskosten krijgt dit is niet eens zo heel standaard. je kan proberen om het kostendekkend te krijgen maar ga hier absoluut niet overeen als je een vergoeding verlangt.
zie dit werk als opstap naar andere ict (gerelateerde) banen.
Aangezien je met windows licenties gaat werken ivm instaleren en verkoop van computers. probeer dan via de kringloop draagvlak te vinden om op bepaalde machines linux te instaleren zodat de computers goedkoper verkocht kunnen worden.
jij blij -> linux klooien.
baas blij -> meer marge.
klant blij -> keuze voor een goedkopere machine om alleen te internetten.

je moet niet denken in beperkingen maar in kansen! :)

over het stukje dat je verteld dat vrijwilligerswerk nutteloos is...
Ik doe een hoop vrijwilligerswerk in een jaar tijd (moet vaak zelfs geld toeleggen in de vorm van reiskosten). De wereld zal er totaal anders uitzien zonder al die honderdduizenden mensen die vrijwilligerswerk doen al is het maar een uurtje per week.

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Ik snap echt je getoog, maar helaas kan je je eigen (gezonde) persoon niet vergelijken met een ander.
De vraag is, hoe erg is die aandoening van Diqui nu? Uiteraard heb ik voor wat komen gaat geen enkele onderbouwing behalve zijn algemene opmerkingen in dit en andere topics, maar ik ga vraag het me iig wel af.

Hij heeft dus een vorm van autisme. Gefeliciteerd, je zit op tweakers, de helft van de mensen hier heeft een vorm van autisme. Waarvan de meeste zo licht zijn dat je er bijzonder weinig van hoeft te merken. Toen heeft hij een enkeltje Wajong gekregen, was vooral vroeger bijzonder populair bij gemeentes, hoefde je niet veel te mankeren om dat te krijgen.

Nu zat Diqui dus in de Wajong vanwege zijn vorm van autisme. En Diqui was niet de makkelijkste persoon om mee om te gaan, en dat realiseert hij zichzelf vast ook. Echter hij heeft een vorm van autisme, dus kan hij er niks aan doen, dus probeert hij er ook niks aan te doen.

@Smuggler, dat kan je inderdaad doen als werknemer, echter moet dat dan dus niet het eerste zijn wat je ze verteld als je binnenkomt.

[ Voor 6% gewijzigd door Sissors op 01-09-2012 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
RaZ schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 15:39:
Als wij willen dat mensen gaan werken, moet werken inderdaad meer opleveren, dan je er keihard op achteruit gaat.
Alternatief is dat je niet-werkers laat verhongeren...

Het probleem is dat je werken niet meer kan laten opleveren, want het enige wat je dan creeert is een giga-onderklasse die onder de gemiddelde levensstandaard gaat zitten. Want ga je meer werken meer belonen dan gaat de levensstandaard omhoog.
Dat we sociaal en solidair zijn voor anderen, prima, daar is niets mis mee. Maar kom dan eens met een systeem dat je er met werken op vooruit gaat, en er nooit geld voor gaat inleveren. Dan is de keuze immers heel simpel.
Dat systeem is heel simpel : Schrap alle bijstanden etc. Krijgt iemand een dwarsleasie, flikker hem maar in een graf want een menswaardig leven gaat hij nooit meer krijgen, ontslagen tja jammer voor je, maar als je vrouw bent kan je je kind vast wel verzorgen met geld wat je op de Keilerweg verdient.

Wil je werk echt laten lonen dan moet je een onderklasse genereren van niet-werkenden. Ikzelf ben daar niet toe bereid. Maarja, ik zeg ook niet dat werken moet lonen op maandbasis, op langere termijn loont werken nu al namelijk.
Smuggler schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 15:41:
Aangezien je met windows licenties gaat werken ivm instaleren en verkoop van computers. probeer dan via de kringloop draagvlak te vinden om op bepaalde machines linux te instaleren zodat de computers goedkoper verkocht kunnen worden.
jij blij -> linux klooien.
baas blij -> meer marge.
klant blij -> keuze voor een goedkopere machine om alleen te internetten.

je moet niet denken in beperkingen maar in kansen! :)
Laten we wel even bij realistische kansen blijven? Je baas wordt niet blij als Diqlu Long gaat klooien met Linux omdat hij dat leuk vindt terwijl hij 2 of 3x zoveel productie / winst kan genereren op windows machines.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een kringloop winkel is toch vanwege maatschappelijk iets? Deze kringloop winkel is een stichting, ik weet niet of die winst willen maken?

Maar wat zijn jullie weer negatief over Linux, dat besturingssysteem is uitermate geschikt voor oude computers office suite en alles erbij, wat heeft een huis en tuin gebruiker nog meer nodig?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2012 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Verwijderd schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 15:59:
Een kringloop winkel is toch vanwege maatschappelijk iets? Deze kringloop winkel is een stichting, ik weet niet of die winst willen maken?
Uiteraard wil een stichting "winst" maken.
Officieel mogen ze geen winst maken, maar dat geld kunnen ze investeren voor de toekomst of voor lonen van werknemers of voor reiskostenvergoedingen of... of...

Dus ja, ze willen "winst" maken.
Maar wat zijn jullie weer negatief over Linux, dat besturingsysteem is uitermate geschikt voor oude computersm office suite en alles erbij.
Wie is er negatief over linux? En hoe is dit uberhaupt relevant? Ik bedoel 99% van de niet-tweakers wil windows of macos hebben en niets anders. Zo goed als niemand van de niet-tweakers wil linux hebben vanwege heel simpele dingen als dat het programmaatje wat de filatelie vereniging gebruikt niet werkt, dan kunnen er 10 alternatieven zijn. Menig niet-tweaker zal toch het programmaatje willen hebben wat de buurman gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dan zet je er toch prijskaartje bij € 100 voor de computer met opensource Linux en € 200 voor met Windows licentie, ik ga er maar vanuit dat je niet elke oem licentie nog kan hergebruiken en XP is toch wel zo de grens van wat je minimaal op een computer moet zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

@Gomez12:

Het is niet het sociale stelsel wat mank gaat, hij zijn de toeslagen die kant nog wal raken.

Pratijkvoorbeeld: Jongen met beperking is dakloos geworden. Had een eigen vermogen, en kon illegaal onderhuren, hij kreeg geen urgentie.

Hij stond elders ingeschreven.

Geld is op, wordt die woning uitgemieterd, geen vermogen, krijgt urgentie. Klopt bij de gemeente aan voor bijstand, gemeente zegt: Je woon hier niet, je woont ergens anders. Je krijgt geen cent.

Hij krijgt een woning, 600 euro kale huur. Hij moet accepteren. Hij klopt weer aan bij de gemeente, en krijgt bijstand. Maar die huur is zo hoog voor de bijstand, dat er 340 euro aan toeslagen komen.

Dit is de keiharde realiteit van de bureaucratie die wij kennen in dit land.

Die woning is ook eigenlijk te groot, en er is geen geld om de boel fatsoenlijk in te richten.

De woningbouw intresseert het niet of iemand die woning wel of niet kan lappen, immers, toeslagen conpenseren dat wel. Maar uiteindelijk gaat er belastinggeld naar de woningbouw. Hoe je het went of keert, elke stuiver die iemand "krijgt" uit een uitkering-situatie gaat wel weer de economie in.

Had die jongen een kleinere woning gegeven, die de helft kostte, en en dat zou een bonk geld in toeslagen schelen.

Ik ben er blijf er bij dat we sociaal moeten zijn voor de minder bedeelde mensen, maar we schieten door, en niet zo'n klein beetje ook.

Anyways.

Ik ben er wel van overtuigd dat de TS bereid is om te werken. Maar juist door de huidige economie er niet veel passends is. Of ie nu volgende week wel of niet de baan kan krijgen als het voor hem haalbaar zou worden (even kijkend naar de reistijd/kosten). Want laten we eerlijk zijn, de studenten kosten nu ook geld. Een investering wat zich later terug verdient.

Het beetje geld wat hij nu krijgt zorgt er wel voor dat zaken niet escaleren en verder wegzakken uit de maatschappij waarom je ipv dingen voor bent, er met de schep de troep kan weghalen.

Dat hij vrijwillig het WSW-traject in is gegaan zegt ook al iets, gezien hij dat niet had hoeven doen, en tot z'n AOW-leeftijd gewoon z'n Wayong kan hebben.

Als hij niet had willen werken, had ie dat ook niet hoeven doen. Dus om even de negatieve kant van de beperking van de TS even iets minder te highlighten, mogen wij als belastingbetalers hem best een handje helpen, ipv maar ronduit de grond intrappen.

Onbekend maakt onbemind. En dat merk ik al snel. Niet elke op GoT, maar ook daar buiten.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06:58

Umbrah

The Incredible MapMan

We zijn niet negatief over Linux... ik geloof dat ik zelfs een hoop positiefs heb gezegd. We zijn alleen mild negatief over je realistische blik op werken: je kunt niet altijd alles hebben zoals je het wilt, zo werkt de maatschappij nou eenmaal. Alles heeft zijn tijd, plek en positie, jij, Linux en alles. In je startpositie zal Linux niet veel plek hebben. Naarmate je meer ervaring krijgt of jezelf op eigen kosten door hoger onderwijs heen stuwt, zul je het vaker tegen komen.

Een klein begin, nu even afzien water bij de wijn doen, en je kunt het ver schoppen. Ik weet niet waarom je vaak naar china gaat, maar ik kan je vertellen: in de periode dat ik aan het opkrabbelen was, ben ik helemaal niet op vakantie geweest. Natuurlijk mezelf niet overspannen gekregen, maar constant hard gewerkt en dat is dan ook opgevallen.

Kilometer vergoeding? Ik krijg dat niet eens... ik mag alleen onkosten opschrijven als het iets voor een klant is. Een interne vergadering waarvoor ik naar Londen moet? £45,50 is hoe duur een treinkaartje is. Daar kan ik een week van eten (duur eten hier, serieus), maar goed: de kans dat ik er werk uit haal en er beter van wordt, is aanwezig en ik toon in ieder geval aan dat ik bereid ben extra's te doen die m'n directe collega's niet doen.

Met m'n auto London in is overigens niet te doen, m'n auto is dan wel vrij van de congestion charge, maar parkeren + de verkeerssituatie maken het er niet beter op. Overigens: in Engeland doet men ook niet aan leasebakken. Heb hem zelf gekocht (Lexus CT), nog iets wat ik extra doe voor mijn werk.

Ik zeg niet dat je Spartaans moet leven, maar ik heb wel het gevoel dat:

* Je meer wil
* Je komt me over als iemand die meer kan

Ik krijg echter ook het gevoel dat:

* Je er niet veel voor wil doen
* Je niet echt macro/lange termijn denkt

Die laatste is niet erg, die eerste is een zonde. Voor beiden echter kun je hulp vinden, je bent duidelijk hier al naar toe gekomen: er zitten hier een hoop mensen zoals je weet in een hoop lagen van de IT. Ik heb je mijn verhaal ook gedaan, en een hoop anderen ook! Men wil je helpen. Maar hoe goed bedoeld ook: ik ben voor jou ook maar een naam, wat pixels, en het enige wat je verder van me weet is dat ik iemand ben aan de andere kant van de Noordzee. Iets wat ik zelf ook heb gedaan is gewoon naar mensen toe stappen, en vragen: wil je eens praten? In het Engels noemen ze dat "bold". Durf dat te zijn, maar sla niet door naar brutaal. Dat vinden mensen erg leuk, die zeggen dan: joh, kom gewoon eens op de koffie/lunch, en dan praten we even!

Je motivatie echter en je verwachtingen zal wat andere hulp kunnen gebruiken. In mijn post tijd heb ik er veel aan gehad dat iemand gewoon geduld met me had, ik realiseerde me op den duur zelf wel dat ik ook mijn gedrag moest aanpassen: je kunt niks verwachten als je niks geeft. Voor mij werkt dat wel! Positief er in, niet automatisch uit gaan van dat men misbruik van je maakt, desnoods af en toe zelf verlies nemen, en vooruit!

Toen ik zelf van het MBO af kwam (Niveau 4, maar goed dat wil niet veel zeggen als je >21 bent) dacht ik ook: ik zit vol certificaten, ik kan de wereld aan, maar er is gewoon zoveel op de banenmarkt hier en internationaal (internet is wereldwijd, de banenmarkt ook, ik ben zelf een gastarbeider, vergeet dat niet!), dat viel tegen. Ik kan je teleurstelling dan ook goed begrijpen.

Echter als je zelf al aangeeft dat je meer kan en wil, dan is dat vaak ook zo: slik dan even dat je een paar jaar arm als een kerkrat bent, dat je vakanties moet opgeven, en dat die PC in je signature eigenlijk wel erg vet is maar misschien ietsie boven budget, en betaal een studie, immers: dat wil de werkgever graag, een diploma. Ik heb er zelf geen spijt van. Blijf je inzetten, blijf geven, en langzaam maar zeker ga je vooruit. En voor je het weet... ben je Tony Stark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler

Smuggler

Verwijderd schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 15:59:

Maar wat zijn jullie weer negatief over Linux, dat besturingssysteem is uitermate geschikt voor oude computers office suite en alles erbij, wat heeft een huis en tuin gebruiker nog meer nodig?
openoffice werkt vaak niet samen met kantoor templates e.d. en dus al niet geschikt als je erop moet werken.
Als je het prive gebruikt zijn de standaard spelletjes die worden gekocht voor vermaak niet te instaleren.
mensen kunnen er gewoonweg niet mee overweg. ik zie het zeer duidelijk bij mijn ouders die maanden lang op linux hebben gedraaid maar uiteindelijk weer terug zijn gekeerd naar windows.
al was het maar omdat mijn broertje een mooie powerpoint wilde maken voor school.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga vaak naar China vanwege prive reden, ik heb het wel eens benoemd de echte reden maar ik zeg altijd ik bezoek familie daar, dus als je denkt ik doe dat vanwege vakantie te vieren dan heb je het fout.

Ik kom dan echt tot me rust en het is eigenlijk belangrijk voor me functioneren, maar dit is allemaal netjes geregeld bij mijn werkgever, die zijn geloof ik allang bij dat ik me verlof op maak want andere hebben altijd teveel verlof staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Verwijderd schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 16:11:
Dan zet je er toch prijskaartje bij € 100 voor de computer met opensource Linux en € 200 voor met Windows licentie,
Ok, dus we maken 60 euro verlies op een linux-pc en 50 euro winst op een windows pc.
Waarom zou je toch niet met linux mogen klooien als je dit soort ideeen hebt.
ik ga er maar vanuit dat je niet elke oem licentie nog kan hergebruiken en XP is toch wel zo de grens van wat je minimaal op een computer moet zetten.
Zoals al gezegd, je krijgt geen 8086 voor je in een recycle-winkel. Als er een windows sticker op zit dan is de licentie al afbetaald en kost windows dus absoluut niets meer als linux.

Ga je daarnaast nog even kijken naar installatie mogelijkheden etc dan wordt een linux al snel 10 euro duurder omdat de uitrol simpelweg meer tijd kost (en er niet genoeg vraag is om de investering te doen om de uitrol te versnellen)
RaZ schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 16:14:
Hij krijgt een woning, 600 euro kale huur. Hij moet accepteren. Hij klopt weer aan bij de gemeente, en krijgt bijstand. Maar die huur is zo hoog voor de bijstand, dat er 340 euro aan toeslagen komen.

Dit is de keiharde realiteit van de bureaucratie die wij kennen in dit land.
Ok, dus de jongen heeft nu een woning. Die kan nu op zoek gaan naar werk, op dat moment kan hij kiezen voor werk wat hem netto niets oplevert (omdat het maar 340 boven bijstand zit en dus enkel zijn toeslag betaalt) en vandaaruit verder gaan werken naar beter werk, zodat hij over x jaar wel weer "goed" zit.
Of hij kan zeggen : Werken loont niet want het betaalt enkel mijn toeslagen, en over x jaar is hij geen stap vooruit gekomen.
Had die jongen een kleinere woning gegeven, die de helft kostte, en en dat zou een bonk geld in toeslagen schelen.
Sorry, maar die kleinere woning was er niet.
Als hij niet had willen werken, had ie dat ook niet hoeven doen. Dus om even de negatieve kant van de beperking van de TS even iets minder te highlighten, mogen wij als belastingbetalers hem best een handje helpen, ipv maar ronduit de grond intrappen.
Ik wil best een handje helpen, maar dan moet er ook wel de bereidwilligheid zijn om hulp te ontvangen. En niet 10.000 excuses waarom hij op zijn huidige plek kan blijven zitten totdat iemand hem de IT-manager van Shell oid maakt.
En qua belastingbetalers die hem helpen, gebeurt dat al niet deels door uberhaupt geld voor zijn levensbehoeften + gemiddelde levenstandaard te geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Verwijderd schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 16:29:
Ik ga vaak naar China vanwege prive reden, ik heb het wel eens benoemd de echte reden maar ik zeg altijd ik bezoek familie daar, dus als je denkt ik doe dat vanwege vakantie te vieren dan heb je het fout.
Ehm, ik heb de echte reden wel eens gelezen in een ander topic en dat valt toch echt onder vakantie hoor...

Ik bedoel als jij het niet gaat benoemen voel ik me er ook niet toe geroepen, maar het geen vakantie noemen is imho wel erg hypocriet hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gomez12 schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 16:32:
[...]

Ehm, ik heb de echte reden wel eens gelezen in een ander topic en dat valt toch echt onder vakantie hoor...

Ik bedoel als jij het niet gaat benoemen voel ik me er ook niet toe geroepen, maar het geen vakantie noemen is imho wel erg hypocriet hoor...
Uiteraard maak ik er soms een vakantie van maar de reden is niet om de toerist uit de westerse toerist uit te hangen, maar in een andere topic heb ik eens verteld waarom ik vaker naar China wil.

Maar ik ben dit jaar ook 2x geweest en heb nog een hele week verlof over zelfs. Maar ik benoem het niet in details omdat het in dit topic er niet zoveel toe doet, mijn volgende reis is met mijn werk ja toch al geregeld.

En als andere mensen sparen kunnen ze wellicht ook meerdere keren per jaar op vakantie, want ik heb gewoon elke week 4 uur extra gemaakt en opgespaard en zo ben ik dus twee keer een maand naar China kunnen gaan dit jaar.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2012 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:29

Osxy

Holy crap on a cracker

Je maakt het jezelf en bedrijven lastig om jou te laten groeien. Dit heeft met het probleem mbt. reisafstand te maken, het feit dat je 8 weken vakantie per jaar wilt houden (of het nou wel of niet toerist zijn is, je bent op vakantie voor het bedrijf) en diverse andere dingen die al eerder benoemd zijn.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Als je nu de helft minder uitgeeft, kun je volgens mij al doorstuderen, is dat geen optie? Daar hoor ik je namelijk niet over. Het klinkt erg lullig, maar als je snel meer wil, dan is doorstuderen de manier: MBO2 is namelijk niet echt bepaald een startkwalificatie waar je erg veel mee kunt. Een opleiding bedrijfskundige informatica kan je veel perspectief bieden en kun je zo inrichten (technisch of bedrijfskundig) als je maar wilt, en er zijn in Nederland een paar HBO's die erg goed met beperkingen om gaan.

Vertrek naar Friesland, ga naar de NHL daar, en je hebt een kleinschalige kwaliteitsopleiding (niet dat het veel zegt, maar Elsevier was hij nummer twee) met veel persoonlijke begeleiding. Zeeland is ook kleinschalig, maar wat minder persoonlijk. Wel weer de nummer een. Als ik jou zo hoor, echter, denk ik dat jij veel aan het persoonlijke hebt. Hogeschool Rotterdam heeft ook een BI opleiding die van persoonlijke begeleiding werk maakt, maar hun nadeel is dat ze naar mijn mening met oogkleppen op te veel op hun eigen regio letten. Dat, en ze scoren niet zo goed als Friesland en Zeeland.

Persoonlijk kwam ik erg tot rust toen ik weer naar het HBO ging, en hoe meer ik leerde, hoe beter ik me voelde, en het gaf me ook inzichten. Als ik nu terug kijk... wow wat was ik groen eigenlijk. En weet je wat grappig is? Dat ben ik waarschijnlijk nog steeds.

[ Voor 10% gewijzigd door Umbrah op 01-09-2012 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Verwijderd schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 16:37:
[...]
Uiteraard maak ik er soms een vakantie van maar de reden is niet om de toerist uit de westerse toerist uit te hangen, maar in een andere topic heb ik eens verteld waarom ik vaker naar China wil.
En dat was gewoon een vakantie reden.
En 2x 4 weken op vakantie is simpelweg een probleem voor elke normale werkgever, met hulp van het WSW zal het vast wel te regelen zijn. Maar met die hulp komen ook verplichtingen.

Je wilt jezelf voordoen als calimero die niet behandeld wordt als een normaal werkend persoon, maar ongeacht je status heb je zelf ook eisen die een normale werkend persoon zich niet kan veroorloven.

Oftewel, wil je echt werken ga dan niet zoveel klagen, maar accepteer je huidige situatie en probeer jezelf daaruit te werken en houdt goed in je achterhoofd dat je vanuit jezelf ook allerlei problemen creeert.

Er is totaal geen enkele normale werkgever die even 8 weken vakantie per jaar en 30 ct/km geeft voor iemand die net de post gesorteerd heeft.
Bij menig werkgever kan je meer eisen gaan stellen na verloop van tijd / ervaring.
Jouw eisenpakket ligt momenteel op het nivo wat ik pas zou geven aan iemand die een management functie bij een ander bedrijf heeft gedaan en die ik gevraagd heb, niet wat ik zou geven aan iemand die net de post gesorteerd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus jullie hoog opgeleide mensen zijn allemaal slaven die dansen naar de pijpen van jullie CEO's? Want ik hoor jullie inderdaad zeggen zoveel vakantie kunnen jullie niet opnemen, maar jullie zullen toch wel veel overwerken? Laat je dat dan uit betalen of neem je dat op?

Ik zelf neem dat op en heb vorig jaar zoveel bij een gespaard dat ik in Mei dus nog een keer op vakantie kon en dat was geen probleem en voor januari ook niet, maar dan hebben ze me wel rest van jaar als ik niet zou kunnen plussen.

Maar voor een extra maand vakantie zou ik maar al te graag een maand salaris missen, dat is hoeveel mij dat waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:29

Osxy

Holy crap on a cracker

Verwijderd schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 16:55:
Dus jullie hoog opgeleide mensen zijn allemaal slaven die dansen naar de pijpen van jullie CEO's? Want ik hoor jullie inderdaad zeggen zoveel vakantie kunnen jullie niet opnemen, maar jullie zullen toch wel veel overwerken? Laat je dat dan uit betalen of neem je dat op?

Ik zelf neem dat op en heb vorig jaar zoveel bij een gespaard dat ik in Mei dus nog een keer op vakantie kon en dat was geen probleem en voor januari ook niet, maar dan hebben ze me wel rest van jaar als ik niet zou kunnen plussen.

Maar voor een extra maand vakantie zou ik maar al te graag een maand salaris missen, dat is hoeveel mij dat waard is.
In 99% van de bedrijven kan je niet zomaar meer vakantie opnemen dan je hebt, ook al heb je overuren opgebouwd. Dagje hier, dagje daar. Dat lukt wel. Maar 2x 4 weken achter elkaar zou bij mijn baas niet bespreekbaar zijn.
Ik heb recht op 5 weken per jaar, theoretisch kan ik deze achter elkaar opnemen maar dit is niet acceptabel. Niet voor me baas en niet voor mijzelf, ik zou dit ook niet prettig vinden als mijn collega's dit zouden doen omdat je altijd de gaten moet opvullen.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Verwijderd schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 16:55:
Want ik hoor jullie inderdaad zeggen zoveel vakantie kunnen jullie niet opnemen, maar jullie zullen toch wel veel overwerken? Laat je dat dan uit betalen of neem je dat op?
You don't get it.
Qua officiele werkuren zal ik ergens op >2 maanden vrij per jaar zitten idd vanwege overwerk.
Maar ik hoef echt niet aan te komen met dat ik 2x 4 weken weg wil. Ik kan 1 grote vakantie hebben en dan nog een weekje hier, een weekje daar, een lang weekend etc.

Ik zal niet zeggen dat ik onmisbaar ben, maar ik en mijn collega's hebben wel een werkverdeling dat er buiten de reguliere vakantie-tijd er gigantisch veel extra dingen moeten gebeuren om langer dan 2 weken weg te gaan.
Iedereen heeft zijn specialismes / klanten / gebieden en daar krijgen we ook voor betaald.
Maar vanuit een werkgeverskant gezien is dat killing, in wezen zeg je dat je een maand niet nodig zou zijn.
Iets van 4 dagen / 3 dagen per week werken valt nog wel te bespreken, dan kan er tegen de klanten gezegd worden dat die binnen x tijd geholpen worden. Maar bij een maand dan moet het overgenomen worden (of je bent echt totaal nutteloos) en dan heb je dus al snel niets speciaals meer. (Alle voordelen die jij wilt hebben bijv die 30 ct/km vergoeding die moeten ook aan jouw vervanger gegeven worden, die doet namelijk exact jouw werk voor 1/6e jaar en is dus net zo capabel als jij. Oftewel elke vraag voor extras gaat de baas al 2x extra's kosten en maakt de kans voor jouw extra's kleiner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik plan die maanden trouwens in periodes dat het bedrijf toch vaak dicht is, neem de maand Mei het stikt van feestdagen in die maand.

En dit jaar ga ik vlak na kerstmis en kom ik eind januari terug, ik doe mijn werkgever er denk ik een plezier mee om in iedere geval in die periodes te gaan, want daarom ben ik in de zomer waar juist veel mensen op vakantie zijn wel beschikbaar om te werken.

Dat zal ook reden zijn waarom ze bij post sorteren blij met me zijn want zodra de vast medewerkers er weer allemaal daar zijn dan ben ik zeer misbaar, nu ook wel maar nu kunnen ze wel een extra tijdelijke kracht gebruiken.

Maar ik sta steeds positiever over die plek bij de kringloop en misschien kan ik wel carpoolen met een collega.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Tsja, even mijn situatie dan in cijfers...

Inkomen: £27000/jaar. Na belastingen en verzekering die uit salaris komt houd ik over: ~£1400/maand. M'n huur? Studio appartement met aparte keuken die ik deel met twee andere mensen: £575, daarvan ook belastingen, water en energie. Ongeveer £450 (daarvan budgetteer ik ook onderhoud en onderdelen voor mijn auto) gaat op aan reiskosten (benzine, trein, en een klein potje om af en toe even naar Nederland te kunnen hoppen in het weekend). Per maand zo'n £250 aan boodschappen/een pilsje drinken met vrienden.

Wat kan ik per maand sparen? £125.

Ik voel mezelf echter geen slaaf. Ik dans niet naar de pijpen van mijn manager, integendeel: ik moet wel redelijk wat administratie doen, en ik krijg ook redelijk wat projectjes van: "dat moet", maar zo is werken nou eenmaal. Door mezelf in te zetten, echter, ben ik nu in een positie dat ik af en toe hem kan vertellen wat hij moet doen. De CEO heb ik maar een paar keer ontmoet: er werken 76.000 man bij mijn bedrijf. Ik sta eigenlijk zo'n beetje helemaal onderaan de ladder.

Wat staat er in mijn contract? Tsja... 5*7,5 uur werken per dag, onbetaalde lunch. Ik kom binnen om 9:00 keurig in pak, en ga weg om 17:30. 25 verlofdagen, ik kan er vijf bij kopen, ik kan er ook vijf verkopen. Ik verkoop dagen, dus heb ik 20 dagen vrij. Niet dat ik ze opneem, en al helemaal niet aan een stuk. Veel familie door heel Europa heen, daar ga ik dus eens een lang weekendje naar toe af en toe. Misschien ooit als het geld er is (ik ben een starter, en als starter moet je leven even balanceren voordat je de tijd hebt het te doen) eens lekker een weekje duiken in Mexico of Whitsundays, maar dat is goed sparen!

En zo zou ik door kunnen gaan tot mijn 67e. En eerlijk is eerlijk: ik volg de filosofie "vind een baan die je echt graag doet en je werkt nooit meer een dag". Ik ga moe naar mijn werk en kom vol energie weer terug! Zo leuk vind ik m'n baan als Jr. innovatie consultant. Ik mag altijd met de laatste dingen spelen, een mening er over vormen, met gekke leuke ideeën komen, en de CEO's en CFO's van andere bedrijven vertellen hoe ze geld er mee kunnen verdienen. Dat, en het is internationaal! Ik zit gewoon in een ander land.

Ik ben echter ná werk ook bereikbaar, ik studeer UEx design en werk aan wat certificaten voor O.A. SalesForce CRM. Ik doe extra dingetjes (puur omdat ik het leuk vind), en als het moet: ga ik langer door of betaal ik wat extra kosten om lekker even welwillend over te komen.

Ik zal dan ook mogelijk wel omhoog kunnen gaan met die £27000 bruto. Als ik echter alleen doe wat minimaal is en nooit een compromis sluit, dan blijf ik daar lekker hangen. Ik woon niet in een paleis (studio met gedeelde keuken, en ja: men jat mijn eten), ik heb een dikke auto maar daar betaal ik dan ook voor en heb ik lang voor gespaard, en ik heb als hobby scuba-duiken, iets wat ik alleen in kippen soep doe omdat ik andere prioriteiten heb dan 2x per jaar naar Mexico (want dat is mooi duiken!!).

Noem mij alstjeblieft geen slaaf. Ik werk hard. Ik verdien alles wat ik heb. Ik heb vrijheid en voldoening, maar inderdaad: een hoop moet gebeuren. Maar noem mij niet slaaf, want daar verpest je het mee met mij. Ik kom zelf uit een ROT situatie, ik heb een hoop meegemaakt, en ben zelfs cynisch geweest. Juist daarom blijf ik hier reageren: ik kan het me voorstellen, en wil je helpen.

Je komt me nu echter over als iemand die vrijheid blijheid wil. Best, maar dat is dan ook echt onvoorwaardelijk: hutje op de hei, speer, en je tuintje. In de natuur. Het Amerikaans-republikeinse stereotype. De werkelijkheid is dat het niet zo zwart-wit is.

Nee, zo veel vakantie kun je niet opnemen. Stel je het voor vanuit de werkgever: hij neemt je aan, en hij is afhankelijk van je. Hij moet ook eten, en zijn kinderen moeten naar school, en ergens is hij zelf een tandwiel in de maatschappij wat niet even weg kan. Moet iemand een weekje weg? Dan moet dat werk opgevangen worden. Dat wil zeggen: 2 andere mensen moeten 50% harder werken, of iemand anders moet aangenomen worden. Overwerk is extra, en met de vakbonden in NL is tijdelijk werk erg lastig, of iemand moet opgeleid worden, etc, etc... duur dus. Natuurlijk kan vakantie, maar er zijn grenzen. En nee: je bent geen slaaf als je dat door hebt. Het is niet zo zwart-wit.

[ Voor 5% gewijzigd door Umbrah op 01-09-2012 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik kon bij m'n vorige werkgever kiezen qua overuren: Laten uitbetalen, of gratis werk verrichten. Tijd-voor-tijd was er niet bij, met als argument "Dan heeft iedereen strask 3 maanden vakantie". Ja, ik zat tussen de 30-50 overuren per maand.

Nieuwe werkgever: Overwerk wordt niet betaalt, da's tijd-voor-tijd. Moest binnen 3 maanden opgenomen worden, maar een uurtje eerder weg kon al niet eens wege onderbezetting, en geen personeel kunnen vinden (immers kom je onderaan de loonladder terecht). Kortom, ik heb de werkgever de keuze gegeven: Of je betaalt uit, of je zorgt dat ik m'n uren kan opnemen zodat ze niet komen te vervallen, of ik werk naar de uren die je betaalt. Vanwege de onderbezitting kon ik hiermee wegkomen. Uiteindelijk is het dus betaalt.

20 doorbetaalde vakantiedagen per jaar, met een maximum van 3 weken aansluitend. Daar kan in goed overleg natuurlijk van worden afgeweken, zodat je een jaar niet ging, en een jaar later bijvoorbeeld naar familie in het buitenland kon, of een 2 maanden wereldreis.

Maargoed, ik doe dan ongeschoold productiewerk met wat leidinggevende functies er bij. Al geldt het hier ook: Doe wat je gezegd wordt, bevalt het je niet, ajuu. Voor jouw - nu met deze economie - 1500 anderen.

We maken er het beste maar van ;)

Dus nee, 2x per jaar op vakantie zit er gewoon niet in. In dat opzicht heb jij het beter voor elkaar dan ik ;)

Edit:
En nog een leuke: Het salaris bestaat uit 2 delen. 1 vast, en 1 variabel. Het variabele deel is prestatie/bonus achtig. Daar zie je dus niets van terug in je pensioen, overwerk of vakantiegeld.
En als je dan 150 euro per maand in het variabele deel hebt zitten, wordt je genaaid waar je bijstaat. Dat zie je terug in je uurloon. Ik vond het al raar toen ik m'n loonstrook kreeg, en heb dat - vanwege een ander aanbod - weten aan te passen naar het vaste deel. Dan praat je toch over een paar honderd euro netto per jaar. Zeker als je veel overuren maakt.

[ Voor 16% gewijzigd door RaZ op 01-09-2012 17:31 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zit inderdaad wel verschil in wat voor werk je doet,bij het post sorteren heb ik deze week een beeld gezien, soms word er met 10 man gesorteerd en soms maar met 6 bijvoorbeeld.

Maar ze hebben dan ook gewoon overbezetting en mensen ontslaan in de WSW dat mag niet he, dus in dat kader zou het kunnen zijn dat ik toch geen vast contract krijg, maar ik denk dat ik bij die kringloop wellicht wel weer kan gaan plussen.

Maar ik ben bereid om compromissen te sluiten, maar een keer per jaar maar naar China dan zou ik dus gewoon die andere 11 maanden van het jaar weg kwijlen, ik ga gewoon vanwege een sociale reden twee keer per jaar naar China.

Ik noem het familie maar mensen die andere topic's van me gelezen hebben weten dat ik een Chinese vriendin heb en goed dat is voor mij ook belangrijk om dan toch minimaal twee keer per jaar haar te bezoeken, eigenlijk zou ik wel iedere kwartaal wille gaan maar dat is duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Kijk, en daar loop je de boel al glashard voor te liegen. Immers ken ik de reden uit een andere topic ;)

Als achteraf de waarheid boven tafel komt, wordt je wel steeds ongeloofwaardiger. En, je hebt nu niet echt de mensen op je hand.

Want laten we even realitisch blijven. Je liegt tegen de mensen die jou beschermen. Puur voor jouw eigen belang. De belangen van anderen - zie de reacties in het topic - vind je ondergeschikt. Immers: "Ja, maar" & "ik".

Als de mensen straks kiezen voor een ander sociaal stelsel, dan val jij aan alle kanten buiten de boot. En dan heb jij een probleem. Maar het is natuurlijk wel zo, jouw reizen naar China worden betaalt door mensen - mede zoals ik - die niet eens die luxe hebben. En kijkend naar de signature, weet je prima waar je het geld van een ander aan weet uit te geven.

En dat is nu juist waar de meeste mensen gewoon over vallen. En daar kan ik ze ook geen ongelijk in geven. Want heel eerlijk gezegd, jouw mentaliteit is: "Wel de lusten, niet de lasten". Dat heeft natuurlijk een reden, maar kijk eens naar een topic over het geloof bijvoorbeeld, die zal niet iedereen even makkelijk accepteren.

[ Voor 10% gewijzigd door RaZ op 01-09-2012 17:40 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Verwijderd schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 17:29:
Maar ik ben bereid om compromissen te sluiten, maar een keer per jaar maar naar China dan zou ik dus gewoon die andere 11 maanden van het jaar weg kwijlen
Ehm, dat is geen compromis, dat is gewoon wat een normale werknemer doet...
Calimero gedrag over weg kwijlen is nou ook niet echt bevorderlijk.

Hoe meer ik lees, hoe meer ik me afvraag wat je zelf verwacht...
Momenteel zit je op :
- Je wilt bovenmatig geld
- Je wilt bovenmatige reisvergoeding
- Je wilt bovenmatige vakantie
En wat geef je ervoor terug :
- Minimaal ondermaatse aanwezigheid.

En dit is zonder WSW status oid gerekend. Dit is bezien vanuit een "normaal" persoon.
eigenlijk zou ik wel iedere kwartaal wille gaan maar dat is duur.
Pssst, geheimpje : ga het werk-proces serieus binnen en wellicht is dit over een jaartje of 5 mogelijk (3x een week en 1x 3 weken). Ga niet het werk-proces binnen en blijf zitten waar je nu zit en ondervind hoe de regering je vakanties gaat afbreken zonder dat je er zelf invloed op hebt, in je huidige situatie zal het nooit beter worden enkel slechter.
RaZ schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 17:38:
Want heel eerlijk gezegd, jouw mentaliteit is: "Wel de lusten, niet de lasten".
Imho zegt hij dit juist niet (hier kan ik nog wel iets mee)
Hij zegt imho meer : Ik ben bereid om de lasten te dragen om de lusten te krijgen, alleen moeten die lasten wel op een gouden dienblaadje opgediend worden aangevuld met 10.000 lusten gratis en voor niets, minder wordt niet geaccepteerd

[ Voor 16% gewijzigd door Gomez12 op 01-09-2012 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Tbh als je onderdeel bent van een groot genoege groep hoeft een maand weg te zijn niet per definitie een probleem te zijn, vooral bijvoorbeeld in de zomervakantie. En bij bedrijven met veel ADV dagen (die zijn er nog wel) / (semi-)overheidsinstellingen heb je vaak ook geen gebrek aan vrije dagen. Zelfs genoeg om 8 weken vrij te nemen totaal. Of bedrijven waar je dagen bij kan kopen, wel prijzig vaak, maar goed een mogelijkheid.

Maar als jij echt werk denkt te kunnen doen, dan moet je ook zelf je ervoor inzetten om dat werk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mocht dat echte werk ooit komen dan is het inderdaad anders, maar voor nu ik heb mijn zaakjes netjes geregeld, ik heb een jaar lang geplust en toen had ik dus gewoon zoveel uren dat ik er zelfs nu nog voor een week aan verlof heb.

Al met al sta ik wat positiever voor komende maandag in het vel maar heb ik nog niet echt gedacht over het reizen, wel dat ik een korting product op me ov chip kaart kan nemen en dat ik een deel met fiets kan doen en een deel met de bus.

Het is namelijk zo dat het per zones telt, dus dat is ook interessant om even te bekijken, dus als ik weet waar die zone begint dan zou ik tot die zone kunnen fietsen dan bespaar ik een of twee zones.

Dat egoïstische gedrag dat hoort trouwens ook bij autisme hoor, dat is ook best onbewust.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2012 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Verwijderd schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 17:54:
Mocht dat echte werk ooit komen dan is het inderdaad anders, maar voor nu ik heb mijn zaakjes netjes geregeld, ik heb een jaar lang geplust en toen had ik dus gewoon zoveel uren dat ik er zelfs nu nog voor een week aan verlof heb.
Hopeloze instelling, elk werk is een opstapje naar "het echte werk".

Er is niet iemand die je even "het echte werk" op een dienblaadje gaat aanreiken. Je moet er zelf voor werken.

Wachten op "het echte werk" zonder er zelf iets voor te doen zorgt er enkel maar voor dat het nooit gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat geloof ik dus niet, want het werk wat ik in WSW doe is eigenlijk bezigheid therapie, als je daar durft te zeggen dat je hard gewerkt heb word je nog uitgelachen ook.

Maar misschien als de crisis voorbij is komen de kansen voor jongeren weer? Maar ik woon in een krimpregio ik zou eigelijk moeten verhuizen maar dat geeft mij nog steeds niet veel zekerheid dus ik blij thuis wonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 17:54:
Oftewel je wilt geen echt werk, ga dan ook niet klagen dat je het werk dat je krijgt niet goed genoeg is.
Dat egoïstische gedrag dat hoort trouwens ook bij autisme hoor, dat is ook best onbewust.
Tja ik ben erg bang dat het wel bij autisme kan horen, maar dat je er ook helemaal niks aan probeert te doen, want het hoort bij autisme.
Maar misschien als de crisis voorbij is komen de kansen voor jongeren weer?
Er zijn altijd kansen, ja nu wat minder, maar ze zijn er wel. Maar hoe goed het ook gaat, een kans komt niet langsfladderen als je zelf nog geen eens opzoek wilt gaan naar kansen.

[ Voor 16% gewijzigd door Sissors op 01-09-2012 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeldKoe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 17:29:
Ik noem het familie maar mensen die andere topic's van me gelezen hebben weten dat ik een Chinese vriendin heb en goed dat is voor mij ook belangrijk om dan toch minimaal twee keer per jaar haar te bezoeken, eigenlijk zou ik wel iedere kwartaal wille gaan maar dat is duur.
Ik zal je een goed bedoeld advies geven: zoek een vriendin in nederland.
Als je een goed betaalde baan zou hebben, prima, zo'n vriendin aan de andere kant van de wereld.

Gezien het feit dat je minstens 8 weken per jaar weg wilt zijn en in de wajong zit, vind je dat echt een reele combinatie? Als je ervoor zou kiezen het contact te verbreken met die vriendin, had je veel meer financiele ruimte om welke baan dan ook te accepteren. Dan zullen die relatief miezerige reiskosten ook geen probleem meer zijn.

Maar je geeft blijkbaar de prioriteit aan je vriendin. Ok, prima. Maar accepteer dan ook de gevolgen voor je financiele situatie/beperkte mogelijkheden voor een baan. Je kunt in jouw situatie niet beiden willen.

Wil ik er even bij zeggen dat ik zelf in wajong zit, al hoop ik daar in de niet al te verre toekomst verandering in te brengen, aangezien ik bezig met een opleiding op administratief vlak. Ook in heb een verleden in de ICT wat niet fantastisch heeft uitgepakt door omstandigheden. Ik ben het met je eens, en dat is ook mijn ervaring, dat het niet altijd gemakkelijk is om werk te vinden met een bepaalde beperking.

Nog even over dat vrijwilligerswerk: ik heb zelf de afgelopen 3 jaar een aantal uren per week bij een bibliotheek gewerkt als vrijwilliger, en ik heb 1,5 jaar vrijwillig ICT werk gedaan bij een basisschool. Als je die vrijwilligers weg zou strepen bij onze bibliotheek vestiging, dan was er GEEN bibliotheek meer. Onderschat niet hoe belangrijk vrijwilligers zijn! Elk nuttig vrijwilligerswerk dat je hebt gehad staat maar weer mooi op je CV. Dat is beter dan niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oh jawel daar doe ik wel wat aan, maar dat is selectief gedrag en heeft lang tijd nodig, ik ben nog onder de 25 hoor en heb nog veel te leren en iedereen heeft tegenwoordig wel een beetje egoïstische gedrag.

Maar goh ik heb net even op 9292.nl gekeken en als ik dus 3.5KM fiets kan ik een bus nemen waar ik zonder overstappen op de locatie kom.

Maar dan moet ik uiteraard wel de fiets ergens neer zetten, ik zou dat bij de supermarkt natuurlijk kunnen doen.
VeldKoe schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 18:07:
[...]

Ik zal je een goed bedoeld advies geven: zoek een vriendin in nederland.
Dit is zoiets als zeggen scheid van je vrouw want ze kost teveel geld. Je snap toch wel dat ik niet zonder mijn vriendin wil en ik er veel voor over hebt zodat ik er zolang mogelijk van kan genieten.

Ook het hebben van een vriendin is moeilijk en voor mij is het een uitkomst om een buitenlandse vriendin te hebben, want met die Nederlandse had ik nooit zo'n geluk en koste me net zo goed geld.

En ik ga echt niet eerste 30 jaar sparen en dan als een ouwe zak een jonge vrouw uit Thailand of Filipijnen halen, nee ik wil het nu op een jonge leeftijd ook.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2012 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Verwijderd schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 18:01:
Maar misschien als de crisis voorbij is komen de kansen voor jongeren weer?
Nope, er zullen dan nog steeds geen kansen komen voor jongeren die tijdens crisis niet de aangereikte mogelijkheden hebben gepakt.

Na de crisis zullen de eerste/grootste kansen komen voor de mensen die tijdens de crisis van alles geprobeerd hebben, niet voor de mensen die "geen zin hadden om te werken".

Maar als ik het dus goed begrijp denk je als volgt :
- Nu krijg ik niet mijn droombaan aangeboden vanwege de crisis, dus hoef ik niets te doen
- Na de crisis wordt mijn droombaan mij spontaan aangeboden ook al heb ik geen enkele ervaring opgedaan in het werk.

Het is dat WSW dossiers niet openbaar zijn, maar anders zou ik als werkgever het volgende hebben : Je hebt werkervaring als post sorteerder, je hebt mogelijkheden om in de IT te werken geweigerd. Ga maar lekker bij TNT solliciteren.
Maar zelfs zonder dat die dossiers openbaar zijn gaat nog steeds iedere kandidaat die minimale ervaring heeft met IT boven jou (en wederom dat is zonder WSW status) omdat jij misschien goed post kan sorteren, maar dat zegt niets in de IT.
Verwijderd schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 18:07:
Maar dan moet ik uiteraard wel de fiets ergens neer zetten, ik zou dat bij de supermarkt natuurlijk kunnen doen.
NEEE, niet bij de supermarkt, daar kan hij gejat/gesloopt worden. Et voila, weer een bezwaar om aan je rijtje toe te voegen. Wellicht dat je een bewaakte fietsenstalling kan overwegen die jouw fiets op een gouden standaard zet en 2000 euro per maand kost, als je werkgever dan niet die 2000 euro wil betalen dan kan je uiteraard niet gaan werken.

Zoals je ziet is het bedenken van bezwaren niet moeilijk, gewoon doen.

[ Voor 20% gewijzigd door Gomez12 op 01-09-2012 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb werkervaring in de IT op mijn CV hoor ik heb werkplek beheer gedaan. Maar kansen die er zijn heb ik tot nu toe nog altijd aangegrepen, maar soms heb ik even een duwtje in de rug nodig.

Das ook reden van dit topic, als nou iedereen gezegd had van tweedehands computers opknappen is ondankbaar werk dan had dat mijn beeld alleen versterkt, maar nu sta ik er positiever achter en ben ik kijken hoe ik het reizen straks beste kan aanpakken.

Neem ik een ster abonnement of gebruik ik de dal korting als ik terug kom me de bus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Verwijderd schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 18:16:
Neem ik een ster abonnement of gebruik ik de dal korting als ik terug kom me de bus.
OMG, hoe je terug komt is totaal niet relevant. Je koopt nu geen ster abbonnement of dal-korting, je rekent enkel de kosten uit zodat je die maandag in je hoofd hebt zitten.

En dan ga je bij die kosten niet uit van carpoolen oid (dat kan over een maand afgelopen zijn als die collega ermee stopt).

Je rekent gewoon de kosten uit van als je 100% met het OV gaat, je legt dat plaatje op tafel als praatplaatje en vanaf daar kan je altijd nog onderhandelen dat je een gedeelte gaat fietsen, dat je wellicht zou kunnen carpoolen etc etc.

Een sollicitatie gesprek ga je altijd binnenkomen met de hoogst mogelijk reeele (dus geen 30ct/km) reiskosten en in je achterhoofd de waarschijnlijk daadwerkelijke reiskosten.

Als er eenmaal afgesproken is dat jij je OV-reiskosten vergoed krijgt dan kan je de 1e maand gelijk naar je baas stappen om te zeggen dat het minder is aangezien je gaat carpoolen / fietsen etc. Maar als je carpoolcollega dan uitvalt oid dan heb je nog iets om op terug te vallen.
Als je begint met het minimum (meer zal het nooit worden in onderhandelingen) dan heb je een probleem als het winter wordt en je niet meer kan fietsen of als je carpoolcollega ziek wordt of... of...

Teruggaan in onkosten is heel makkelijk, die verhoogd krijgen is een stuk moeilijker.
Verwijderd schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 18:16:
Ik heb werkervaring in de IT op mijn CV hoor ik heb werkplek beheer gedaan.
Gewoon even uit nieuwsgierigheid, hoe lang geleden was dit en hoe lang heb je het gedaan? Ik bedoel een jaar is ongeveer een eeuwigheid in de IT.

[ Voor 10% gewijzigd door Gomez12 op 01-09-2012 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-10 15:30
Het zal wel aan mijn leeftijd liggen maar ik begrijp van dit hele topic niets.
Ik ben een beetje een ouwe zak en volgens mij mag je tegenwoordig al blij zijn als je werk hebt.

Natuurlijk herken ik sommige dingen van de TS wel, heel vroeger in een andere eeuw had ik ook babbels en vond ik dat het allemaal oneerlijk verdeeld was, stelde ik ook eisen aan jobs en was ik niet snel tevreden.

Maar de tijden zijn veranderd en veranderen nog harder, ga er van uit dat je NU nog kunt proberen om ervaring op te doen door ALLES op te pakken wat je maar kunt en probeer jezelf op te werken naar een postitie waarin ze je niet kwijt willen. Dit doe je vooral door je negativiteit te begraven en nu positief aan de bak te gaan om te gaan werken.

Luister, ik ga je een geheimpje vertellen, we leven in Nederland in een sprookjesland, dit land inclusief de "sociale voorzieningen" is niet van ons, dat is van duistere mensen in een clubje van banken (lees de staatsschuld) want al die mooie dingen als zorg en pensioen en ww en wajong en aow en wao dat konden we allemaal niet betalen, al jaren niet.
Die mensen gaan steeds harder roepen dat ze hun centjes terug willen zeker nu de finaciele crisis is uitgebroken. Dus daarom moeten we nu tot ons 67e en daarna 69e (en dat gaat daarna nog wel omhoog) blijven werken en raken we steeds meer van deze sociale zekerheden kwijt.

De werkende mensch zal steeds vaker in zijn portemonee geraakt gaan worden (langer werken, ontslagversoepeling, verkorte ww, reiskosten belast zorgverzekering duurder) en zal steeds meer gana zeuren dat al "die uitkeringstrekkers" maar eens zelf van hun luie kont moeten komen ipv zijn centen opvreten.

Let op mijn woorden, over een paar jaar gaan we met zn allen griekenland achterna en zijn er gewoon geen sociale zekerheden meer, dus moet je motto zijn:

Ik heb een vriendin (of die nou uit China vandaan komt of uit Thailand of de filipijnen) (en daar wil je toch wel een toekomst mee opbouwen denk ik) dus ik ga hard aan de slag om te werken zodat ik een toekomst kan gaan opbouwen met haar.

Nog een tip, het gaat binnenkort waarschijnlijk in Azie een stuk beter als in Europa, waarom ga je niet lekker bij je vriendin wonen? Ben je van al het gezeur af, je kunt je vriendin elk weekend zien en neemt een IT baan ergens in China, 16 uur per dag iPad in elkaar schroeven voor 50 euro per maand, prima loon prima arbeidsomstandigheden daar, dan hoef je ook niet oude pc's op te lappen maar werk je altijd met de allernieuwste tech!

Doe er je voordeel mee.

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gomez12 schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 18:28:
[...]
Gewoon even uit nieuwsgierigheid, hoe lang geleden was dit en hoe lang heb je het gedaan? Ik bedoel een jaar is ongeveer een eeuwigheid in de IT.
Ik heb dat iets langer dan een jaar gedaan en dat is 8 maanden geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Laatst online: 20:44
Hehe, en gezamelijk met je collega's lekker sporten voordat je begint met werken.
Goed voor je gezondheid, conditie en onderlinge sfeer.

Doet me een beetje denken aan die scene uit Baraka met die NMB toetsenbord-fabriek @ Thailand.
Allememachies wat mensen en "systeem" daar. (maar dat zal met alle Aziatische fabrieken zijn)

http://www.spiritofbaraka.com/baraka0669
Maar het kan dus ook erger, als je bv "next" klikt, en in Indonesië zit.

[ Voor 26% gewijzigd door NeutraleTeun op 01-09-2012 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoPhire
  • Laatst online: 20:56
Zullen we niet gewoon lekker stoppen met reageren hier?

Met alle respect, maar TS is een egocentrisch en feitenverdraaiend persoon, wat in dit topic mijn inziens erg duidelijk wordt. Ondanks alle opbouwende kritiek en genomen moeite om mee te denken voor een oplossing blijft er steeds een "ja maar", "ik wil" of "ik ga dat niet doen want" naar boven komen.

Wellicht spreek ik alleen voor mezelf, maar uit een aantal reacties gaat bij mij wel m'n bloed koken figuurlijk gezien. Kort samengevat wil de TS een topbaan met veel plezier en waardering, dat het liefst direct in de schoot geworpen zonder zichzelf te bewijzen/onderaan te beginnen. Als het kan de locatie om de hoek, anders is het te ver reizen, en of de werkgever dan ook maar instemt met 40 vakantiedagen per jaar, opgedeeld in 2x 4 weken.

Mijn advies, ondanks je beperking, denk even realistisch na. Niemand krijgt dit zomaar in de schoot geworpen, ga er eens moeite voor doen, en stop alsjeblieft met al die slappe smoesjes. Niemand hier heeft er iets aan, en jij al allerminst. De enige die je in de weg zit, ben je echt zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
NeoPhire schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 23:28:
Zullen we niet gewoon lekker stoppen met reageren hier?

Met alle respect, maar TS is een egocentrisch en feitenverdraaiend persoon, wat in dit topic mijn inziens erg duidelijk wordt. Ondanks alle opbouwende kritiek en genomen moeite om mee te denken voor een oplossing blijft er steeds een "ja maar", "ik wil" of "ik ga dat niet doen want" naar boven komen.

Wellicht spreek ik alleen voor mezelf, maar uit een aantal reacties gaat bij mij wel m'n bloed koken figuurlijk gezien. Kort samengevat wil de TS een topbaan met veel plezier en waardering, dat het liefst direct in de schoot geworpen zonder zichzelf te bewijzen/onderaan te beginnen. Als het kan de locatie om de hoek, anders is het te ver reizen, en of de werkgever dan ook maar instemt met 40 vakantiedagen per jaar, opgedeeld in 2x 4 weken.

Mijn advies, ondanks je beperking, denk even realistisch na. Niemand krijgt dit zomaar in de schoot geworpen, ga er eens moeite voor doen, en stop alsjeblieft met al die slappe smoesjes. Niemand hier heeft er iets aan, en jij al allerminst. De enige die je in de weg zit, ben je echt zelf.
zit ik net een vergelijkbare reactie te typen, sluit mijn explorer plots af :). TS komt inderdaad wat onrealistisch over. Erg jammer, dat helpt je situatie niet.
ieder ander, zonder handicap, zit vaak niet eens met de optie om 'nee' te zeggen. Je vraagt je af of er niet teveel sociale vangnetten zijn..

je begint nou eenmaal niet met je droombaan. Man, als ik een blik op mijn arbeidsverleden werp, heb werkelijk vanalles gedaan om te komen waar ik nu ben,. En dat was echt niets relevants aan mijn werkervaring, maar je kan op zijn minst al eens daarmee aantonen dat je een aanpakker bent, die gewoon wilt werken, en iedere baan was om een of andere reden net weer iets beter dan de vorige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ruik echter ook veel jaloezie van jullie, hij kan 40 vakantie dagen per jaar op nemen en ik maar 20, jullie zijn op dat gebied geen haar beter dan ik ( Ik heb echter wel 20 dagen teveel gewerkt waardoor ik duis die 40 verlof dagen had ).

Ik neem wel degelijk adviezen aan, maar ik heb er spijt van om het hier uberhaupts te vragen. Ik geef al aan dat ik in WSW en Wajong en dan nog werpen jullie mij hier zeer onrealistische verhalen op.

Ik waardeeer de adviezen van harte, maar ik geloof er niet in dat ik door vrijwilligers werk een baantje in ICT ga krijgen, ik wou dat allemaal zo makkelijk was maar ik ga mijzelf niet voor de gek houdem ik zal nooit en te nimmer een goeie baan krijgen.

Des al niet te min vind ik adviezen om me gewoon dat gesprek aan te horen en kijken wat het is een goed advies, maar die persoonlijke verhalen van andere heb ik niks aan want de situatie verschilt en ik woon in een krimp regio en daar tel ik niet mee en vele andere zonder wajong ook niet.

Ik zit daarnaast nog in moeilijk periode er is bij dit WSW bedrijf veel mis gegaan en ik krijg de begeleiding niet die ik nodig heb, dat zie ik bij de post afdeling ook, daar word ik ook aan me lot over gelaten en ontbreekt goeie begeleiding.

Ik wil hier ook bij laten, maar toch bedankt voor de adviezen, maar ik bedenk me de volgende keer nog wel een tweede keer als ik weer mijn boekje open doe want begrip is er bij vele toch niet en dat vind ik erg jammer.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2012 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Wellicht dat dit voor veel mensen mischien iets meer begrip kan kweken:
Autisme in het kort!

Autisme is een stoornis in de informatieverwerking van de hersenen. Informatie die via de zintuigen binnenkomt (zicht, geur, geluid, etc.) wordt bij mensen met autisme anders verwerkt. Zij hebben moeite om de details die zij waarnemen te verwerken tot een samenhangend geheel. Hierdoor hebben mensen met autisme problemen met communicatie, sociale interactie en verbeelding.

Autisme is een levenslange, vaak onzichtbare, handicap die invloed heeft op alle levensgebieden in alle levensfasen. De handicap brengt specifieke sterke en zwakke kanten met zich mee. De meeste mensen met autisme hebben in meer of mindere mate hun leven lang deskundige begeleiding nodig. Met meer begrip van de omgeving en de juiste begeleiding kunnen veel mensen met autisme naar school of werken, relaties met anderen onderhouden en daardoor een zin- en betekenisvolle rol in de samenleving hebben.

[..]
Bron

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Verwijderd schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 23:52:
Ik ruik echter ook veel jaloezie van jullie, hij kan 40 vakantie dagen per jaar op nemen en ik maar 20, jullie zijn op dat gebied geen haar beter dan ik ( Ik heb echter wel 20 dagen teveel gewerkt waardoor ik duis die 40 verlof dagen had ).
Nee hoor, ik vermoed zelfs dat er hier op tweakers bovengemiddeld veel mensen met tijd voor tijd etc op >40 dagen zitten. Het aantal dagen is niet het probleem, het is meer dat je jezelf uit de arbeidsmarkt plaatst door 2x 4 weken op vakantie te gaan.
maar ik geloof er niet in dat ik door vrijwilligers werk een baantje in ICT ga krijgen, ik wou dat allemaal zo makkelijk was maar ik ga mijzelf niet voor de gek houdem ik zal nooit en te nimmer een goeie baan krijgen.
Wederom de vraag : En nu?
Kijk, zou je menen wat je hier zegt dan zou je gewoon die tijdsvullende job aanpakken en niet gaan zitten zeuren. Maar dat wil je ook niet.
Simpel feit : Door helemaal niets in de IT te doen ga je nooit een baan in de IT vinden, met vrijwilligers werk is wellicht de kans niet mega-groot (alhoewel als je goed werk goed dat wel iets anders kan liggen) maar je hebt minimaal een kans.
Ik wil hier ook bij laten, maar toch bedankt voor de adviezen, maar ik bedenk me de volgende keer nog wel een tweede keer als ik weer mijn boekje open doe want begrip is er bij vele toch niet en dat vind ik erg jammer.
Waarvoor wil je begrip hebben? Je hebt je hele verhaal al tig keer verdraaid en dit was ook simpelweg weer een calimero post.
Je lijkt enkel maar op zoek te zijn naar medestanders van jouw visie, iedereen die het niet met je eens is die negeer je en ondertussen ga je steeds meer in een calimero-rol duiken.

Je begon met dat het recycle bedrijf je uitzicht op een "echte" baan zou moeten geven (heck daarvoor ga je op gesprek) en je eindigt met dat je nooit een echte baan kan krijgen.
Of het begin is een leugen of het einde is een leugen, take your pick. En dat is het hele topic door.

Je reisjes naar china zijn geen vakanties in het begin, je zegt niet de rijke westerse toerist uit te hangen daar. Maar je hebt eerder een topic geopend over dat het qua prijs niets scheelt voor jou omdat je juist daar de rijke verwende westerse toerist speelt.

@Raz : Ik heb geen idee wat hij wel heeft, maar het is in ieder geen autisme in enige vorm die ik herken van mensen met de medische indicatie autisme. Een autist kan een onduidelijk verhaal vertellen, maar dit zijn gewoon keiharde tegenspraken die hij in dit (en andere topics) doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Philos31 schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 21:11:
...
Let op mijn woorden, over een paar jaar gaan we met zn allen griekenland achterna en zijn er gewoon geen sociale zekerheden meer,
....
En de rest van de post geven ongeveer ook mijn visie op de toekomst weer.
Het motto is : zorg dat je de komende jaren zo onafhankelijk mogelijk bent van de overheid die in feite insolvabel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Ook ik geef het op. TS wil gewoon niet. Jammer, maar dan komt hij er ook niet. Een laatste, korte poging:

* Ook dat recycle bedrijf is echt werk. Het imago wat je hebt van "dikke CEO op het pluche" is onterecht, 99% van hen komt ook van nederige beginselen.
* Dat je niet gelooft dat je door zo'n baantje verder kunt komen is een >GROOT< probleem. Want zo werkt de wereld nou eenmaal. Ons kent ons. Je krijgt werk via je netwerk, en je netwerk begint klein en werkt omhoog langs organisatiestructuren. Ik weet 80% zeker dat jij uiteindelijk zelfs slechts 4-5 stappen van mij verwijdert bent als je je huidige post collega's toevoegt aan een of andere netwerk site.
* Autisme is geen excuus. Het klinkt lullig, en het is een stempel waar je lastig "vanaf" komt, maar het is niet meer dan een stempel. In plaats van het te zien als beperking, kun je het zien als een uitdaging. Ja: sociale vaardigheden zijn lastig, je moet het gewoon veel actiever doen, veel actiever leren wat kan, wat niet kan, en hoe je je opstelt. Daar zijn trucs voor, en daar kun je hulp voor krijgen.

En dat is, mijn vriend, wat jij nodig hebt denk ik. Een forum als dit kan soms erg nuttig zijn, maar goede bedoelingen opzij: ik denk dat je echt wat hulp in het echt kunt gebruiken. En nee: ook dat is niets om je voor te schamen.

Sommige CEO's/miljonairs zijn autisten/mensen met het syndroom van Asperger die geen enkele vorm van opleiding hadden, maar zichzelf sociale vaardigheden hebben aangeleerd en het ver hebben geschopt, want een ding is vaak wel zo: Autisten/Aspergers (bij gebrek aan een beter woord) zijn vaak wel intelligent. Je hebt alleen de juiste prikkels nodig. En die heeft de TS niet gehad, gok ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Gomez12 schreef op zondag 02 september 2012 @ 01:16:
[...]

@Raz : Ik heb geen idee wat hij wel heeft, maar het is in ieder geen autisme in enige vorm die ik herken van mensen met de medische indicatie autisme. Een autist kan een onduidelijk verhaal vertellen, maar dit zijn gewoon keiharde tegenspraken die hij in dit (en andere topics) doet.
Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 20:43:
Een soort van autisme heb ik, je begrijpt natuurlijk dat ik er niet te koop mee wil lopen.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:34

Stewie!

Keen must die!

Verwijderd schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 15:21:

Ik vind dat werken namelijk moet lonen en met de afschaffing moet je geld inleveren om te komen werken ( Volgens pamflat van de vakbond waar ik geen lid van ben )
Geld inleveren is alleen ten opzichte van lekker in de bijstand, zonder reiskosten. Iedereen moet werken voor zijn geld. Het is jammer voor jou dat de Licom zo weinig betaald, maar niemand verbied je om elders te solliciteren. Zorg dat je vast werk hebt en kijk dan ondertussen rond maar ander werk als je hogerop wilt komen, of bewijs jouw kwaliteiten voor jouw werkgever. Promotie komt niet aanwaaien, je dwingt het zelf af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exitium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-08 10:49
Het aantal dagen is niet het probleem, het is meer dat je jezelf uit de arbeidsmarkt plaatst door 2x 4 weken op vakantie te gaan.
Dit. Gebruikelijk is om een zomervakantie van maximaal drie weken te hebben en dan daarbuiten je overige dagen op te nemen. Nu gaat TS buiten het hoogseizoen, dan valt er wellicht al makkelijker iets te regelen. In april / mei vier weken (dan zal daar minder moeilijk over gedaan worden dan in juli / augustus) en in het najaar nog twee of iets dergelijks.
Simpel feit : Door helemaal niets in de IT te doen ga je nooit een baan in de IT vinden, met vrijwilligers werk is wellicht de kans niet mega-groot (alhoewel als je goed werk goed dat wel iets anders kan liggen) maar je hebt minimaal een kans.
En dit. De ervaring die je opdoet staat goed op je CV, maar met name de instelling die je daarmee impliceert (op je CV dan..) komt goed over bij werkgevers. Die zien liever dat je werkt en een ***baantje doet, dan dat je maanden thuis zit.

Ik heb zelf geen medische aandoening of iets dergelijks, maar heb zelf gemerkt dat een positieve instelling je flink wat op kan leveren. (zelfs een baan in de IT ;)) Bijna tien jaar geleden, een paar maanden voor m'n eindexamen havo, kreeg ik privé een enorme klap te verwerken. Ik heb me nog door de examens heen weten te slaan, maar ben daarna in een behoorlijk gat gekomen. Had nergens zin in en m'n leefritme lag compleet overhoop. (sliep van 7:00 tot 17:00, kwam nauwelijks nog ergens, had eigenlijk geen sociale contacten meer, etc) Dat heeft zo'n anderhalf jaar geduurd, heb richting het eind van die periode wel wat sollicaties verstuurd, maar zonder succes. Vond ik op zich niet erg ook. Ik woonde thuis, kwam zelden ergens en kreeg af en toe wat toegestopt van m'n ouders voor de onkosten die ik wel had. (had geen uitkering of iets dergelijks)

Dat ging zo door tot ik bezoek kreeg van iemand die tijdelijk hulp nodig had op kantoor. Data overkloppen van systeem A naar systeem B wat niet automatisch kon. Zou een paar weken werk zijn. Drie weken later was het klaar: "ben je bekend met salarisadministratie?" Vlak voor me was er iemand opgestapt waardoor ze nu iemand tekort kwamen. "Niet echt, maar leg het maar uit". Het zou voor tijdelijk zijn, maar ik ontwikkelde me daar zo goed dat ik al snel een halfjaarcontract kreeg. Die werd weer verlengd, en toen kwam er een verhaal over het feit dat ze ontevreden waren met hun ICT-leverancier. "Laat Exitium zich daar maar wat mee bezig houden, die weet wel wat van computers" (letterlijk zo gezegd..).

Ik uitleg gekregen en binnen de kortste keren reed ik, in de weken dat we het op de administratie wat rustiger hadden, heel Nederland door om op alle locaties de werkplekken te fixen, printertjes te installeren, etc. Externe leverancier eruit gegooid, andere erbij gehaald (ik had 0.0 ervaring met bedrijfsnetwerken en telefonie), en steeds meer geleerd. Uiteindelijk hebben ze me afgekocht omdat het financieel slecht ging met het bedrijf, maar toen was een baantje van een paar weken uitgegroeid tot een vaste baan waar ik ruim 5,5 jaar gezeten heb. Ik begon er destijds voor het minimumloon (nog geen € 800 bruto destijds) en zonder reiskostenvergoeding, maar dat is in de loop der jaren uitgegroeid tot een goed salaris. (wel zonder reiskosten, maar dat heb je als je op 1,5 km woont en ze pas boven de tien betalen ;))

Met de ervaring die ik daar opgedaan heb (werkplekbeheer, serveronderhoud, VOIP, collega's helpen, deed echt vanalles) ben ik gaan solliciteren en had ik vrij snel een nieuwe baan gevonden op een skilled servicedesk, waar ik over anderhalve week alweer twee jaar werk. Bevalt me nog altijd goed, er zit veel afwisseling (we ondersteunen meer dan dertig klanten) in en als de beheerders teveel werk hebben spring ik daar af en toe ook bij. (waardoor ik me weer verder ontwikkel)

Punt is, een leuke baan krijg je niet aangereikt, daarvoor moet je ergens beginnen. In mijn geval was dat met het wekenlang overtypen van gegevens (en ja, ik besef me heel goed dat ik geluk gehad heb dat ik daarna vervolgens de ICT ingerold ben bij dat bedrijf), in jouw geval is dat wellicht met het repareren van oude PC'tjes. Daar zitten misschien wat nadelen aan wat betreft reistijd en -kosten, maar het lijkt me veel leuker werk dan post sorteren en het is ook veel meer in de richting die je uiteindelijk op wilt. Om nog maar niet te spreken over de gedachte dat de mensen die uiteindelijk een PC bij de kringloop halen dankbaar zijn dat er iemand is die zorgt dat ze nog iets fatsoenlijks in handen hebben, uiteindelijk werk je niet voor je baas maar voor hen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
RaZ schreef op zondag 02 september 2012 @ 00:03:
Wellicht dat dit voor veel mensen mischien iets meer begrip kan kweken:

[...]

Bron
We zitten op tweakers, de helft van de mensen hier is autistisch (oké das overdreven, maar wel een relatief hoog percentage). Het probleem is niet dat hij autistisch is, het probleem is eerder dat ik het gevoel heb dat hij zijn autisme, net als eigenlijk alles, gebruikt als een makkelijk excuus om er zelf niks aan te moeten doen.

Tijdje geleden hadden we een topic van iemand die diagnose dyslectie had gekregen. Vanaf dat moment kon hij geen zinnig woord meer tikken, terwijl het daarvoor niet perfect was, maar prima leesbaar. Maar goed, had dyslectie, dus kon het niet. En ik krijg net zon gevoel bij Diqiu. True het is niet gebaseerd op enig feit, maar het is wel het gevoel dat ik heb.

[ Voor 3% gewijzigd door Sissors op 02-09-2012 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-10 16:36
Niet hele thread doorgelezen, maar TS probeer gewoon met een open-mind naar die afspraak te gaan morgen. Je kunt in dat gesprek ook vast nog aangeven dat het je waarschijnlijk wel wat lijkt, maar dat de reiskosten een probleem zijn. Mogelijk dat ze hier nog iets in kunnen doen, als jij laat merken dat je gemotiveerd bent en verstand van zaken hebt.

Kan best een leuke uitdaging voor je zijn en kijk naar mogelijkheden, niet naar beperkingen! Daar wordt je vrolijk van :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
frumper schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 14:28:
TS,
…je blijft jezelf als zielig schaap zien die nooit meer dan het minimum loon zal verdienen. Ik zal je vertellen, met zo'n insteek zul je dat inderdaad ook nooit krijgen. …
Toevallig vanochtend een inspirerende preek gehad van een meneer uit Afrika, die al jaren bij ons in de kerk zit. Deze meneer heeft armoede en honger gekend zoals wij dat van TV kennen.

Wat de boodschap van deze meneer was: Wanneer je gelooft in wat je zegt zal dat gebeuren.

Wanneer je dus gelooft dat je niks bent, niks kunt, niks wilt enz. dan ben je dat niet en dan wordt je dat ook nooit.

Wanner je je positief opstelt en tegen jezelf zegt dat je wel iemand bent, dat je het wel kunt, dat je het wel wilt enz. dan komt dat voor elkaar. Dan ga je krijgen waar je in gelooft.

Dit heeft verder niks met Christendom, of wel ander geloof dan ook, te maken. Dit gaat er om hoe je in je leven staat en wat je denkt daar mee te gaan doen. Bij de pakken neer zitten en jezelf de grond in stampen is niet zo moeilijk, dat kunnen we allemaal wel, sommigen zelfs zonder veel moeite. Jezelf de beloning voorhouden die je staat te wachten wanneer je iets voor elkaar krijgt wat eigenlijk net boven je niveau ligt, net buiten je bereik is, net over de top is, dat is veel belangrijker en daar win je veel meer mee.

De vrouw van de boodschapper van vanochtend had ooit HAVO gedaan, ging niet helemaal soepel maar het ging. Daarna deed ze PABO, waar ze na 2 jaar mee gestopt was. Het was niet haar opleiding. Ze is overgestapt naar de SPH. Dit ging goed tot het afstuderen. Daarvan geloofde ze niet dat ze dat kon, wat ze tegen zichzelf bleef herhalen. Haar scriptie was inderdaad niet goed en werd afgekeurd. Ze heeft op dat moment niet de opleiding afgemaakt. Het enige wat er aan scheelde was de houding en een scriptie wat gemaakt moest worden.

Toen haar man later in haar leven kwam die beweerde dat ze het wel kon, en dát bleef herhalen, ging ze dit tegen zichzelf zeggen. Haar houding was veranderd. Uiteindelijk heeft ze de studie weer opgepakt en afgemaakt met een fatsoenlijk scriptie. Het was niet makkelijk maar het was wel gehaald.
Haar man zei later ook nog tegen haar dat ze eigenlijk de universiteit zou moeten doen. Zelfde verhaal. Zelf ontkennen dat je het kunt en dit vol blijven houden. Je partner die roept dat je het wel kunt, die dit vol blijft houden. Uiteindelijk verandert je gedachte, je gaat het proberen. Deze mevrouw heeft naast haar full-time baan de universiteit in 3,5 jaar afgerond, waarvan in het begin werd gezegd dat het zo rond de 6 jaar zou duren naast een full-time baan.

Dus, ga geloven in wat je wél wilt, kunt en bent. Niet in wat je NIET wilt, kunt of bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Nu online

Blokker_1999

Full steam ahead

Verwijderd schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 23:52:
Absoluut niet, als ik wil zit ik volgend jaar 90 werkdagen betaald thuis. (zit op mijn limiet van wat ik mag opsparen) en toch moet ik al de rest hier gelijk geven. Het negativisme blijft er vanaf druipen.

Het aannemen van een baan betekend nog altijd niet dat je er 30 jaar zult blijven zitten. Niets houd je tegen om verver te blijven zoeken naar ander en beter. Je hebt er werkervaring bij, je hebt er sociale contacten bij en je kan jezelf productief bezighouden. Wat moet een mens nog meer hebben?

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-10 17:38

dusty

Celebrate Life!

Aannemen van de baan zorgt ervoor dat je wat meer IT ervaring op je CV krijgt waardoor het makkelijker zal worden een betere baan ergens anders te vinden. Daar kan natuurlijk tegenover staan dat je maar 2 x 2 weken naar China voor een jaartje kan.

Kosten van het reizen is normaal wel een oplosing voor te vinden en je bent er al achtergekomen dat het een stuk goedkoper kan door zo'n 4KM te fietsen.

Wat veel belangrijker is is de vraag wat je daar exact kan aan doen. "Computers Repareren" is een erg brede uitleg. Als dat betekent dat je zelf een werk-bureau kan gaan opzetten waardoor je dingen makkelijker kan testen, en zo dus snel bij alle onderdelen kan bepalen of ze correct werken. Zo ja; ze netjes archiveren zodat jij een machine kunt samenstellen zodra een computer in de kringloop winkel is verkocht? Dat betekent ook gewoon dat je op je test machines gewoon de besturing systeem kunt draaien die jij graag wilt (linux variant), Het betekent alleen dat bij de uiteindelijke samenstellen van een computer windows geinstalleerd moeten worden. Door dit alles kan je dan ook het gehele werk traject van het repareren van een computer systeem erg goed neerzetten en opzetten. Als je dat lukt staat dat natuurlijk ontzettend goed op je CV.

En zoals hiervoor genoemd, het zal je verbazen hoeveel bazen contact hebben met een kringloop organisatie. En die zijn altijd op zoek naar talent, vooral als het via mond-tot-mond reclame komt.

Zie het dus niet als een tijdelijke of permanente werk positie, maar zie het meer als een stap in je ladder en juist een kans om te laten zien hoe goed je wel niet bent in het repareren en het onderhouden van computers.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-09 17:56

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Oh jawel daar doe ik wel wat aan, maar dat is selectief gedrag en heeft lang tijd nodig, ik ben nog onder de 25 hoor en heb nog veel te leren en iedereen heeft tegenwoordig wel een beetje egoïstische gedrag.
En toen ben ik echt gestopt met het lezen van dit topic..... :+