Wil het een beetje lukken Danny?
Ziet er nu al leuk uit. KUTGW
Intel Core I7 3770 | 16GB DDR3 | Asus P8P67 | 16TB Random HDD's | 265GB Samsung 830 | HD7970
En.... na een paar maanden eindelijk vooruitgang
Nu ik weer de beschikking heb over een dremelkloon en ik eindelijk maar eens begonnen met de achterkant.
In de loop der tijd heb ik alle kabeltjes binnengekregen. De uiteindelijk backplate gaat de volgende aansluitingen bevatten.
4x USB2.0
1x RJ45
1x 3.5mm jack
1x HDMI
1x DL DVI
1x stroom
2x eSATA
1x molex
Ik wilde eerst alleen HDMI doen voor de monitor, het probleem is alleen dat ik dan mijn 30" er niet aan kan hangen (die vereist een duallink connector) vandaar dat ik een DVIkabel daarvoor heb gehaald.
Ik wil er evt een AMD APU inschroeven zodat hij ook een keer meekan naar lanparties, daarvoor is de IGP van een Celeron G530 gewoonweg niet toereikend, met die AMD APU kan ik nog best redelijk gamen volgens mij (zeker als je alleen simpel spul speelt, wat ik meestal doe op lanparties).
Als eerste heb ik min of meer de plek afgetekend waar de connectoren moeten komen.
Vervolgens ben ik begonnen met het uitdremelen van de aansluitingen.

De stroomconnector heb ik met de dremel gedaan, de connector voor de audio is gewoon uitgeboord.

Voor de molex en de 2 eSATApoorten heb ik de bracket erin geschroefd, zodat ik op die manier wist hoe groot de poorten uitgezaagd moesten worden.

Hier zit de RJ45 connector erin, en heb ik de gaatjes geboord voor de USBpoorten.

En zo ziet het eruit nu alles erin zit.
Nog niet alles is perfect recht, dat moet straks nog weggewerkt worden als alles geschuurd is en geplamuurd wordt. Maar het leek me verstandig om eerst alle aansluitingen erin te zetten en dan te schuren en plamuren in plaats van andersom
Als alle kabels erin zitten ziet dat er zo uit

En van binnen is dit de kabelbende die overblijft.

Als het moederbord er straks inzit ga ik precies kijken hoe ik de kabels nog weg kan werken.
Nu ik weer de beschikking heb over een dremelkloon en ik eindelijk maar eens begonnen met de achterkant.
In de loop der tijd heb ik alle kabeltjes binnengekregen. De uiteindelijk backplate gaat de volgende aansluitingen bevatten.
4x USB2.0
1x RJ45
1x 3.5mm jack
1x HDMI
1x DL DVI
1x stroom
2x eSATA
1x molex
Ik wilde eerst alleen HDMI doen voor de monitor, het probleem is alleen dat ik dan mijn 30" er niet aan kan hangen (die vereist een duallink connector) vandaar dat ik een DVIkabel daarvoor heb gehaald.
Ik wil er evt een AMD APU inschroeven zodat hij ook een keer meekan naar lanparties, daarvoor is de IGP van een Celeron G530 gewoonweg niet toereikend, met die AMD APU kan ik nog best redelijk gamen volgens mij (zeker als je alleen simpel spul speelt, wat ik meestal doe op lanparties).
Als eerste heb ik min of meer de plek afgetekend waar de connectoren moeten komen.
Vervolgens ben ik begonnen met het uitdremelen van de aansluitingen.

De stroomconnector heb ik met de dremel gedaan, de connector voor de audio is gewoon uitgeboord.

Voor de molex en de 2 eSATApoorten heb ik de bracket erin geschroefd, zodat ik op die manier wist hoe groot de poorten uitgezaagd moesten worden.

Hier zit de RJ45 connector erin, en heb ik de gaatjes geboord voor de USBpoorten.

En zo ziet het eruit nu alles erin zit.
Nog niet alles is perfect recht, dat moet straks nog weggewerkt worden als alles geschuurd is en geplamuurd wordt. Maar het leek me verstandig om eerst alle aansluitingen erin te zetten en dan te schuren en plamuren in plaats van andersom
Als alle kabels erin zitten ziet dat er zo uit

En van binnen is dit de kabelbende die overblijft.

Als het moederbord er straks inzit ga ik precies kijken hoe ik de kabels nog weg kan werken.
Super blij met weer een update! Ziet er goed uit.
Leuk! Tof dat je dit project toch nog niet hebt laten vallen. Al zit er wat tijd tussen de updates, je project blijft erg tof!
Android developer & dürüm-liefhebber
Ik heb het zeker nog niet laten vallen, ben alleen heel druk bezig geweest met tig andere dingen 
Maar 't begon toch weer te kriebelen toen ik laatst aan het casemodden was met een goede vriend van me. Dus toch maar weer eens dit project opgepakt en verder gegaan. De volgende stap wordt het moederbord plaatsen en kijken hoe ik dat netjes kan doen.
Maar 't begon toch weer te kriebelen toen ik laatst aan het casemodden was met een goede vriend van me. Dus toch maar weer eens dit project opgepakt en verder gegaan. De volgende stap wordt het moederbord plaatsen en kijken hoe ik dat netjes kan doen.
Op zich is glasvezel behoorlijk licht spul, dat heeft een voordeel, maar ook het nadeel dat de mod topzwaar kan worden. Om er zeker van te zijn dat het ding niet om gaat vallen had ik het idee om het ding wat zwaarder te maken aan de onderkant.
Daarom heb ik de binnenkant voorzien van een laagje vershoudfolie en daar gips in gegoten.

En gezorgd dat er 4 gaten inzitten, zodat ik nog steeds de mogelijkheid heb om dingen in de bodem vast te schroeven, door het gips heen.

Het is niet het mooiste stuk gips dat er in zit, maar het werkt wel, want het is behoorlijk zwaar, op het moment ongeveer een kilo (geen idee of het gewicht nog veel verandert op het moment dat het straks helemaal uitgehard is).
Ik kan altijd nog wat gewicht toevoegen als het moet straks, maar het zorgt er waarschijnlijk wel voor dat het ding straks een stuk minder top zwaar is.
Daarom heb ik de binnenkant voorzien van een laagje vershoudfolie en daar gips in gegoten.

En gezorgd dat er 4 gaten inzitten, zodat ik nog steeds de mogelijkheid heb om dingen in de bodem vast te schroeven, door het gips heen.

Het is niet het mooiste stuk gips dat er in zit, maar het werkt wel, want het is behoorlijk zwaar, op het moment ongeveer een kilo (geen idee of het gewicht nog veel verandert op het moment dat het straks helemaal uitgehard is).
Ik kan altijd nog wat gewicht toevoegen als het moet straks, maar het zorgt er waarschijnlijk wel voor dat het ding straks een stuk minder top zwaar is.
Omdat ik de "GigaByte e-SATA" connector oplossing heel goed ken viel deze me meteen op :

En eigenlijk vroeg ik me ook meteen af of je er zeker van bent dat je deze erbij wil hebben, want het is echt vreselijk outdated ondertussen ?!

En eigenlijk vroeg ik me ook meteen af of je er zeker van bent dat je deze erbij wil hebben, want het is echt vreselijk outdated ondertussen ?!
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Uiteraard wil ik die erbij hebben. eSATA is een must voor al mijn systemen, dan kan ik er in elk geval mijn externe schijven aanhangen als ik dat zou willen. En omdat ik slechts 3 3.5" HDDs intern kwijt kan (op z'n best), naast een eventuele 2.5"disk komt het wel handig uit als ik er nog 2 extra kan aanknopen.
En daarbij heb ik gelijk een externe molex, dat is ook erg handig
Wiiiiiiiiiii Dan is terug bezig
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Maar tegenwoordig wordt eSATA toch door de eSATA poort zelf gevoed en daar zijn deze eSATA aansluitingen niet voor geschikt of wel ??TERW_DAN schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 18:38:
Uiteraard wil ik die erbij hebben. eSATA is een must voor al mijn systemen, dan kan ik er in elk geval mijn externe schijven aanhangen als ik dat zou willen. En omdat ik slechts 3 3.5" HDDs intern kwijt kan (op z'n best), naast een eventuele 2.5"disk komt het wel handig uit als ik er nog 2 extra kan aanknopen.
Ik heb ze namelijk alleen met oude eSATA apparaten gebruikt
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Dat is als je powered eSATA gebruikt, maar ik moet zeggen dat ik die nog niet zo heel vaak gezien heb. Mijn externe disks zijn gewoon eSATA met eigen voeding, dus powered eSATA heb ik niet echt nodig. En mocht het zo zijn dat ik er een keer powered eSATA op wil gaan gebruiken, dan is het vervangen van die aansluiting niet zo heel lastig, gewoon een kwestie van de kabel losschroeven en er een powered eSATA inschroeven (al dan niet aan een molexje geknoopt voor de stroom).
Doet me toch ergens denken aan een Imac G3, Weet alleen niet waarom.
ik denk door de manier waar de power aansluiting zit
De G3 was zo'n lelijke gekleurde vissekom 
Hoe dan ook, daar gaat mijn modje echt niet op lijken. De bedoeling is dat het gewoon een apart ding wordt. Dat het ding wit wordt heeft heel weinig met Apple te maken. Al kan het goed zijn dat ik 'm alsnog een ander kleurtje ga geven op het eind.

Hoe dan ook, daar gaat mijn modje echt niet op lijken. De bedoeling is dat het gewoon een apart ding wordt. Dat het ding wit wordt heeft heel weinig met Apple te maken. Al kan het goed zijn dat ik 'm alsnog een ander kleurtje ga geven op het eind.
Mooi dat je weer bent begonnen! Ik volg het weer!
Ik moet wel.... 11 oktober moet hij eigenlijk af zijn (anders moet ik weer met m'n saaie Lian Li naar de lanparty).Warlock schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 15:13:
Mooi dat je weer bent begonnen! Ik volg het weer!
Meldersnet? Mijn volgende lan is denk ik weer WoL
En XMass dan? Ik denk dat ik m'n bolletje dan ook nog wel mee neemWarlock schreef op woensdag 04 september 2013 @ 10:25:
Meldersnet? Mijn volgende lan is denk ik weer WoL
Misschien een beetje een rare vraag, maar is glasvezel/polyester niet ook erg gevoelig voor statische electriciteit? Stof kan door de ventilatie dan misschien nog wel eens problemen opleveren , of zoek ik het dan echt té ver?
Snoep verstandig, lik m'n reet! :P
Ik verwacht niet dat het ding heel erg stoffig gaat worden. Het is niet zo heel statisch op zich, dus ik ben niet echt bang voor stof. Natuurlijk zal het glimmende uiterlijk wel goed zichtbaar zijn, maar dat is een kwestie van poetsen.
Ahja...dan zal het welllicht ook wel meevallen idd. Wel een leuke build in aanbouw verder. Ik houd 'm in de gaten.
Een klusje dat al tijden gedaan moest worden, en ik eigenlijk erg tegenopkeek was het op netjes afsnijden van de bovenkant. Ik had de bovenkant gemaakt in m'n mal om de vorm te behouden, maar daarmee was die nog niet netjes afgesneden.
Ik heb de dremel gepakt en ben voorzichtig bezig gegaan met het afzagen van de lijn die ik er al wel ingetekend had een hele tijd terug.

Zo zag de rand er eerst uit (hier nog in de schuimen mal).

Dit is de rand die er ongeveer vanaf gehaald is.

Zo recht ziet het er nu uit.

Hier ligt de bovenkant op de vloer. Wat je hier op de foto ziet is zo'n beetje de grootste opening, niet veel groter dan 1 of 2 mm. Dus dat is straks met de laatste laag nog prima weg te werken. Die komt namelijk over de rand heen te liggen, zodat er een mooie ronde afwerking bestaat. De randen van de bovenkant zijn zeker niet heel strak op het moment. Maar daar zie je straks niets meer van in elk geval.
Verder heb ik nog een ledstrip besteld, 5 meter witte SMDs die ik gewoon aan de 12V kan hangen. 1 ronding van de bol is 1,25 meter, dus in theorie kan ik 4 keer rond. Of ik dat ga doen weet ik nog niet. Ik zat er zelf aan te denken om de bovenkant van de bol en de onderkant allebei van 1 strip te voorzien, waardoor ik met 2,5 meter al genoeg zou moeten hebben. Maar dat gaat ook een beetje afhangen van de hoeveelheid licht die van die ledjes afkomt en hoe ik ze kan plaatsen.
Hopelijk snel weer een update.... want 't ding moet af.
Ik heb de dremel gepakt en ben voorzichtig bezig gegaan met het afzagen van de lijn die ik er al wel ingetekend had een hele tijd terug.

Zo zag de rand er eerst uit (hier nog in de schuimen mal).

Dit is de rand die er ongeveer vanaf gehaald is.

Zo recht ziet het er nu uit.

Hier ligt de bovenkant op de vloer. Wat je hier op de foto ziet is zo'n beetje de grootste opening, niet veel groter dan 1 of 2 mm. Dus dat is straks met de laatste laag nog prima weg te werken. Die komt namelijk over de rand heen te liggen, zodat er een mooie ronde afwerking bestaat. De randen van de bovenkant zijn zeker niet heel strak op het moment. Maar daar zie je straks niets meer van in elk geval.
Verder heb ik nog een ledstrip besteld, 5 meter witte SMDs die ik gewoon aan de 12V kan hangen. 1 ronding van de bol is 1,25 meter, dus in theorie kan ik 4 keer rond. Of ik dat ga doen weet ik nog niet. Ik zat er zelf aan te denken om de bovenkant van de bol en de onderkant allebei van 1 strip te voorzien, waardoor ik met 2,5 meter al genoeg zou moeten hebben. Maar dat gaat ook een beetje afhangen van de hoeveelheid licht die van die ledjes afkomt en hoe ik ze kan plaatsen.
Hopelijk snel weer een update.... want 't ding moet af.
Och het resultaat is toch al niet slecht of zo.
Volgens mij kunt je glasvezel nog behoorlik goed snijden en knippen wanneer het nog niet hélemaal droog is, maar al wel zijn stevigheid een beetje heeft. Dus ergens tussen dat punt in waarin het niet meer aan je gereedschap blijft plakken, maar ook nog niet helemaal hard is. Je kunt het dan ook weer redelijk goed in de vorm terug drukken mocht er hier en daar een deukje ontstaan bij het knippen of snijden. Als het hard is blijft er toch een riisico dat het gaat scheuren of barsten. Met de Dremel heb je daar dan niet zo snel last van.
Maar goed dat je nu een deadline voor jezelf hebt gesteld, want ik was al een tijdje benieuwd naar het eindresultaat.
Je begon hier dacht ik toch al aan toen je ook met die VW bus pc bezig was?
Volgens mij kunt je glasvezel nog behoorlik goed snijden en knippen wanneer het nog niet hélemaal droog is, maar al wel zijn stevigheid een beetje heeft. Dus ergens tussen dat punt in waarin het niet meer aan je gereedschap blijft plakken, maar ook nog niet helemaal hard is. Je kunt het dan ook weer redelijk goed in de vorm terug drukken mocht er hier en daar een deukje ontstaan bij het knippen of snijden. Als het hard is blijft er toch een riisico dat het gaat scheuren of barsten. Met de Dremel heb je daar dan niet zo snel last van.
Maar goed dat je nu een deadline voor jezelf hebt gesteld, want ik was al een tijdje benieuwd naar het eindresultaat.
Het resultaat is zeker niet slecht, het is meer de binnenkant die nog lelijk is, omdat daar een los laagje glasmat ingeplakt is om de metalen ring op z'n plek te houden.

Die rand moet voornamelijk nog even netjes afgewerkt worden. Het is superstevig, maar deze moet nog even mooi gemaakt worden.

Die rand moet voornamelijk nog even netjes afgewerkt worden. Het is superstevig, maar deze moet nog even mooi gemaakt worden.
Voor de rand kun je wellicht een stuk schuurpapier op een vlakke plaat of spiegel leggen en dan vervolgens de bol eroverheen schuiven zo krijg je een perfect vlak resultaat
Dat is een goeie. Mocht het echt nodig zijn nadat de laatste laag erop zit ga ik dat zeker doen.
Nee, niet te dun. Die laatste laag is puur voor de afwerking. Hij is stevig genoeg, zeker nu die metalen ringen erin zitten zit dat allemaal wel goed. Alleen zoals je kunt zien zijn de randen lelijk, dus die worden netjes afgewerkt. Dan kan ik het ding gaan schuren, plamuren en spuiten en hopelijk dat dat mooi wordt.
Waarvan wordt de buitenste laag?
Ga je die nog extra mooi materiaal doen ofzo?
Ga je die nog extra mooi materiaal doen ofzo?
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Dat wordt ook glasvezel, maar dan een dun matje, zodat je die kunt aanbrengen zonder al teveel plooien.
Ok, geen speciale matte ofwerking ofzo?
Dit is natuurlijk ook mooi:)
Dit is natuurlijk ook mooi:)
De bol wordt natuurlijk wel nog geplamuurd met epoxyplamuur. Dat moet het ding wel een mooie egale afwerking geven. En ik ga 'm uiteindelijk helemaal wit spuiten. Ik hoop dat het zo mooi wordt als ik nu in gedachten heb, maar dat is natuurlijk even afwachten
11 Oktober moet het ding mee naar Meldersnet, dus 10 oktober moet hij eigenlijk wel af zijn.
En in die tijd moet ik nog
- laatste laag glasvezel erover
- schuren
- schuren
- plamuren
- schuren
- spuiten
- ledstrip monteren
- binnenring maken
- mobotray bevestigen
- hdd tray maken
- iets bedenken voor powerbutton
Genoeg te doen dus.
En in die tijd moet ik nog
- laatste laag glasvezel erover
- schuren
- schuren
- plamuren
- schuren
- spuiten
- ledstrip monteren
- binnenring maken
- mobotray bevestigen
- hdd tray maken
- iets bedenken voor powerbutton
Genoeg te doen dus.
En uiteraard maak ik weer een denkfoutje. Ik heb nu bedacht hoe ik de ring in het midden wil gaan maken, met 2 35cm ringen. En daar zou een µATXbord precies tussen moeten passen. Maar dat past dus NET niet (scheelt een paar mm). Dus wat ik nu ga doen is het bord niet meer platleggen, maar rechtop zetten.

Dit is even een tijdelijk ding wat ik er nu ga inzetten. de uiteindelijke mobotray wordt nog wel een stukje netter en steviger, maar als dit werkt dan weet ik hoe ik uit ga komen met de ring en kan ik het netjes afwerken. Maar dat kan nog wel na de lanparty

Dit is even een tijdelijk ding wat ik er nu ga inzetten. de uiteindelijke mobotray wordt nog wel een stukje netter en steviger, maar als dit werkt dan weet ik hoe ik uit ga komen met de ring en kan ik het netjes afwerken. Maar dat kan nog wel na de lanparty
Die intellimouse blijft hopelijk thuis he?
Al zijn die dingen wel onverwoestbaar!
Neem je hem ook mee naar de Nieuwjaars WoL? Ik ben wel benieuwd!
Neem je hem ook mee naar de Nieuwjaars WoL? Ik ben wel benieuwd!
Misschien gaat die wel mee.
Je ziet hem hier net niet (de kabel wel

Maar zo staat het ding er nu bij in ieder geval. Dit moet in de bol komen.
Gisteren zitten meten, en het gaat heel nauw komen. Omdat ik pas later de DVIconnector erbij bedacht heb heb ik er geen rekening mee gehouden dat dat een van de grootste connectoren is, en die zit precies niet tegen de fan aan, maar het scheelt echt 1 of misschien 1,5 mm. De fan heb ik daarom al iets omhoog gezet, en ga kijken of ik nog ergens een 120mm fanguardje oid heb liggen die erop kan, zodat de kabels nooit in de fan kunnen komen.
Het gaat passen.... maar dan ook allemaal maar net.
Je ziet hem hier net niet (de kabel wel

Maar zo staat het ding er nu bij in ieder geval. Dit moet in de bol komen.
Gisteren zitten meten, en het gaat heel nauw komen. Omdat ik pas later de DVIconnector erbij bedacht heb heb ik er geen rekening mee gehouden dat dat een van de grootste connectoren is, en die zit precies niet tegen de fan aan, maar het scheelt echt 1 of misschien 1,5 mm. De fan heb ik daarom al iets omhoog gezet, en ga kijken of ik nog ergens een 120mm fanguardje oid heb liggen die erop kan, zodat de kabels nooit in de fan kunnen komen.
Als het echt niet past kan je altijd nog een DVi kabel met haakse stekker scoren.
Edit: of ouderwets et stanleymes er in natuurlijk
[ Voor 24% gewijzigd door floriske.nl op 26-09-2013 16:55 ]
Anders pak je de bekende 'hamer' er toch gewoon weer bij?TERW_DAN schreef op donderdag 26 september 2013 @ 15:23:
Al die spoed zo aan het eind van het project... dat moet haast wel herinneringen uit de studie tijd opleveren.
Maar dat valt tegen. Ik heb al redelijk wat moeite moeten doen om een duallink DVI kabel te vinden die ik in kon bouwen. Duallink DVI is een eis, want ik wil natuurlijk mijn 30" aan kunnen sluiten.floriske.nl schreef op donderdag 26 september 2013 @ 16:29:
Als het echt niet past kan je altijd nog een DVi kabel met haakse stekker scoren.
en het stanleymes is er al ingezet hoor, anders had het helemaal niet gepast.
Die ligt al klaar uiteraardPhaerion schreef op donderdag 26 september 2013 @ 16:53:
[...]
Anders pak je de bekende 'hamer' er toch gewoon weer bij?
En kun je niks met een adapter als deze:TERW_DAN schreef op donderdag 26 september 2013 @ 17:34:
[...]
Maar dat valt tegen. Ik heb al redelijk wat moeite moeten doen om een duallink DVI kabel te vinden die ik in kon bouwen. Duallink DVI is een eis, want ik wil natuurlijk mijn 30" aan kunnen sluiten.
en het stanleymes is er al ingezet hoor, anders had het helemaal niet gepast.
[...]
http://www.ebay.nl/itm/HD...D4%26sd%3D300893109441%26
Gaat waarschijnlijk net zo krap worden, omdat de connector dan tegen de rand van de bol aan komt te staan bij het monteren. Effectief gaat dat dus weinig uitmaken.
Om te voorkomen dat de fan geblokkeerd wordt heb ik er een stukje mesh overheen geschroefd. Die had ik toevallig nog liggen, ik kon geen fanguard meer vinden (behalve een hele roestige), en dit paste er heel mooi op.

En toen kwam de uitdaging om te kijken of alles gaat passen in de bol met de aansluitingen met de manier waarop ik nu het moederbord heb gemonteerd. Als dat niet lukt heb ik sowieso een probleem. De contraptie waar het ding nu aan hangt is tijdelijk, maar ik wil eerst eens kijken of het lukt om het ding goed vast te schroeven en of alles past. Als dat werkt dan ga ik nog wel beginnen met het netjes afwerken van de binnenkant, zodat er ook een fatsoenlijke HDDtray inkomt en dergelijke, en de SSD niet bovenop ligt met een stukje klitteband

Ik heb wel aanzienlijk minder ruimte in de bol dan ik in eerste instantie had verwacht, zeker omdat de HDMI en DVI kabel vrij stug zijn, en vrij ver uitsteken. aan de bovenkant. Maar dar bedenken we ook nog wel wat op. Eerst maar eens kijken of ik de ring fatsoenlijk kan maken in het midden.

En toen kwam de uitdaging om te kijken of alles gaat passen in de bol met de aansluitingen met de manier waarop ik nu het moederbord heb gemonteerd. Als dat niet lukt heb ik sowieso een probleem. De contraptie waar het ding nu aan hangt is tijdelijk, maar ik wil eerst eens kijken of het lukt om het ding goed vast te schroeven en of alles past. Als dat werkt dan ga ik nog wel beginnen met het netjes afwerken van de binnenkant, zodat er ook een fatsoenlijke HDDtray inkomt en dergelijke, en de SSD niet bovenop ligt met een stukje klitteband

Ik heb wel aanzienlijk minder ruimte in de bol dan ik in eerste instantie had verwacht, zeker omdat de HDMI en DVI kabel vrij stug zijn, en vrij ver uitsteken. aan de bovenkant. Maar dar bedenken we ook nog wel wat op. Eerst maar eens kijken of ik de ring fatsoenlijk kan maken in het midden.
Je kan de kabelproblemen oplossen met een haakse adapter. Zoiets als in onderstaande link.
http://www.kabeltje.com/d...-haakse-adapter-90-graden
http://www.kabeltje.com/d...-haakse-adapter-90-graden
Zo'n haakse adapter gaat weinig oplossen. Dat kan de kabels wel wat platter maken, maar als ik die in de kast monteer dan zit de kabel tegen de zijkant aan, of hij blokkeert juist weer andere aansluitingen (afhankelijk van welk bord ik erin hang). Dus daar moet ik toch even kijken naar een oplossing.
Dan doe je er twee? Dus helemaal rond?
Of zo iets achter die haakse dan leid je hem een klein beetje naar beneden. Is voor twee schermen maar werkt zo te zien ook wel voor een.
http://www.kabeltje.com/d...kabel-vergulde-uitvoering
http://www.kabeltje.com/d...kabel-vergulde-uitvoering
Dat probleem met het stugge is vrij simpel op te lossen door het gedeelte van de kabel dat je wil vervormen in kokend heet water te dompelen, en in model af te laten koelen, werkt prima met de meeste kabel zolang ze maar niet van rubber zijn, iets wat deze kabels zeker niet zijn.TERW_DAN schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 14:19:
Ik heb wel aanzienlijk minder ruimte in de bol dan ik in eerste instantie had verwacht, zeker omdat de HDMI en DVI kabel vrij stug zijn, en vrij ver uitsteken. aan de bovenkant.
[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?
Dit is een Shuriken met 120 mm. fan erop ? Als je wil kan ik je een fanguard van een Stacker sturen wat op de 4in3 modules zit : http://img57.exs.cx/img57/6936/Stacker010.jpgTERW_DAN schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 14:19:
Om te voorkomen dat de fan geblokkeerd wordt heb ik er een stukje mesh overheen geschroefd. Die had ik toevallig nog liggen, ik kon geen fanguard meer vinden (behalve een hele roestige), en dit paste er heel mooi op.
[afbeelding]
Doe er toch niks mee!
Nee, het is een Gemin II M4 van Cooler Master.nero355 schreef op maandag 30 september 2013 @ 02:41:
[...]
Dit is een Shuriken met 120 mm. fan erop ? Als je wil kan ik je een fanguard van een Stacker sturen wat op de 4in3 modules zit : http://img57.exs.cx/img57/6936/Stacker010.jpg
Doe er toch niks mee!
Bedankt voor 't aanbod, maar ik heb zelf ook nog wel 120mm fanguards liggen, ben alleen te lui geweest om die op te zoeken nadat ik dit ding had gevonden
Ok, die ga ik eens proberen mocht het ding te stug zijn.player-x schreef op zondag 29 september 2013 @ 16:14:
[...]
Dat probleem met het stugge is vrij simpel op te lossen door het gedeelte van de kabel dat je wil vervormen in kokend heet water te dompelen, en in model af te laten koelen, werkt prima met de meeste kabel zolang ze maar niet van rubber zijn, iets wat deze kabels zeker niet zijn.
Misschien, maar denk dat het dan wel eea blokkeert. Maar dat zou ik even op moeten meten.F.West98 schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 22:41:
Dan doe je er twee? Dus helemaal rond?
Is het gelukt hem af te krijgen en mee te nemen naar MN?
Eerlijk gezegd vind ik dat stukje mesh er ook wel erg mooi uit zien op die fan. Misschien dat het wat meer geluid genereerd. Maar lelijk is het iig niet.TERW_DAN schreef op maandag 30 september 2013 @ 09:14:
ik heb zelf ook nog wel 120mm fanguards liggen, ben alleen te lui geweest om die op te zoeken nadat ik dit ding had gevonden
.
Nee, niet meer.Warlock schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 13:27:
Is het gelukt hem af te krijgen en mee te nemen naar MN?
Ik heb ook pas net de ledstrip in huis, dus ik had niet eens alle onderdelen op tijd binnen. Maar loop momenteel nog teveel te klooien met de middelste ring, om daar iets gaafs voor te bedenken.
Daarom had ik de Knuffelkubus omgebouwd, zodat die gezellig meekon naar Meldersnet.
Je hoort die fan toch amper, die AMD A4 maakt ook weinig warmte, dus zo heel spannend is het eigenlijk allemaal nietPhaerion schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 13:56:
[...]
Eerlijk gezegd vind ik dat stukje mesh er ook wel erg mooi uit zien op die fan. Misschien dat het wat meer geluid genereerd. Maar lelijk is het iig niet.
Lol.
Achja het gaat er ook vooral om dat je custom oplossingen gebruikt bij een build als dit, en zo veel mogelijk de al bestaande prefab oplossingen even links laat liggen.
Want tussen al die kant en klaar casemodjes, vind ik dit soort dingen er toch altijd wel weer verfrissend uit zien. Vanwege mijn eigen tijdschema komt er van scratch vuild niet heel erg veel terecht. Behalve dat ik dan zelf het plexiglas moet gaan vormgeven.
Ik heb wel wat onderdelen voor de afwerking gevonden, die niet voor de pc bedoeld zijn. Maar de kans is groot dat ik daar een deel van moet laten varen, omdat het motor onderdelen zijn. Daar hangt dus ook een prijskaartje aan. En de custom derby cover die ik op het oog had, kost dus maar liefst $399,-.
En daar ging ik toch, als 'grote' kerel, bijna van huilen.
Want tussen al die kant en klaar casemodjes, vind ik dit soort dingen er toch altijd wel weer verfrissend uit zien. Vanwege mijn eigen tijdschema komt er van scratch vuild niet heel erg veel terecht. Behalve dat ik dan zelf het plexiglas moet gaan vormgeven.
Ik heb wel wat onderdelen voor de afwerking gevonden, die niet voor de pc bedoeld zijn. Maar de kans is groot dat ik daar een deel van moet laten varen, omdat het motor onderdelen zijn. Daar hangt dus ook een prijskaartje aan. En de custom derby cover die ik op het oog had, kost dus maar liefst $399,-.
En daar ging ik toch, als 'grote' kerel, bijna van huilen.
Ik ben nog steeds op zoek naar een fatsoenlijk middenstuk, maar vooralsnog heb ik niets kunnen vinden of kunnen fabriceren. En dat heb ik weer nodig, wil ik de rest netjes af kunnen maken. Daarbij moet eind deze maand de Thunderbirdsmod af zijn voor de CMwedstrijd, dus die heeft even voorrang
Edit: Zie dm.
[ Voor 118% gewijzigd door floriske.nl op 10-01-2014 15:39 ]
Misschien is het iets om 2 ringen van MDF te maken die in de bol kunnen vallen met daartussen een iets grotere ring van melk-wit POLYSTYREEN van 2,5mm dik, die kun je dan aan de binnenkant verlichten, zo kun je een mooie verlichte rand tussen de 2 bollen verkrijgen, just my thougts.....
Of moet er ventilatie tussen de twee bollen komen?
Of moet er ventilatie tussen de twee bollen komen?
[ Voor 9% gewijzigd door roches op 10-01-2014 22:02 ]
Nou... zo te zien hebben ze je design gejat daar bij Zotac : http://nl.hardware.info/n...e-oi520-met-intel-core-i5
haha ik moest ook al aan project elisa denken toen ik die zagnero355 schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 00:43:
Nou... zo te zien hebben ze je design gejat daar bij Zotac : http://nl.hardware.info/n...e-oi520-met-intel-core-i5
Inderdaad heeft ie er wel wat van weg.
Ik moet echt weer eens wat tijd vrijmaken voor dit project.
Ik moet echt weer eens wat tijd vrijmaken voor dit project.
denk dat dit project nooit een einde gaat krijgen
Jawel hoor.Casejunky schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 23:02:
denk dat dit project nooit een einde gaat krijgen
Het zijn vooral tijd- en liquiditeitsproblemen, maar met vakantie en vakantiegeld in aantocht moet daar wat mee te doen zijn
Fout: een bol heeft geen begin.spank_mojoo schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 07:47:
*een bol heeft ook geen einde*
Niet dat je geen gelijk hebt, maar het één sluit het ander niet uit
Echt fout is het niet.
Echt goed is het ook niet, maar je hebt (ook) gelijk
ah kijkTERW_DAN schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 09:08:
[...]
Jawel hoor.
Het zijn vooral tijd- en liquiditeitsproblemen, maar met vakantie en vakantiegeld in aantocht moet daar wat mee te doen zijn
Was al een beetje bang dat het niet meer af kwam , dat zie je zo vaak met mooie projecten zoals deze
De bedoeling is zeker nog wel deze af te maken hoor.
Ik zit te denken om er een A88X bordje in te duwen met een 7700K erin. En nog een leuk SSDtje erbij.
Ik zit te denken om er een A88X bordje in te duwen met een 7700K erin. En nog een leuk SSDtje erbij.
Net een nieuw moederbordje en PSU besteld voor dit ding.
Er komt een MSI A88XM-E35 in, een vrij compact A88X bordje (net wat kleiner dan µATX), waardoor ik het ding plat kan leggen. Daaronder komt een 300W SFX be quiet! voeding, zodat ik een stuk meer ruimte heb.
Dan kan bovenop een Noctua topflow koeler komen, die dan zat ruimte heeft.
De ring komt er niet, maar ik zat te denken om een stuk of 16 plaatjes gekleurd plexi in een hexadecigon (is dat een woord) te zetten.
Binnenkort weer foto's hoop ik
Hij moet voor Campzone af
Er komt een MSI A88XM-E35 in, een vrij compact A88X bordje (net wat kleiner dan µATX), waardoor ik het ding plat kan leggen. Daaronder komt een 300W SFX be quiet! voeding, zodat ik een stuk meer ruimte heb.
Dan kan bovenop een Noctua topflow koeler komen, die dan zat ruimte heeft.
De ring komt er niet, maar ik zat te denken om een stuk of 16 plaatjes gekleurd plexi in een hexadecigon (is dat een woord) te zetten.
Binnenkort weer foto's hoop ik
Hij moet voor Campzone af
Ja hoor, dat is een goed woord hexadecagoon of zestienhoek.
Dan was het op de typo na inderdaad precies dat ding wat ik bedoelde
Bijna....Warlock schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 22:29:
Is hij al bijna af Danny?
Pics! pics! pics!
M@Dd09
Duurt lang Danny!
[ Voor 8% gewijzigd door Koozza op 23-01-2015 19:36 ]
Ziet er goed uit. Had een ikea Blanda schaal niet handiger geweest? Die had je in kunnen smeren met loswax en vervolgens een laag gel coating aan kunnen brengen waar je je fiber op gaat leggen, dan heb je in 1x een super gladde afgewerkte buitenkant.
Pfff, tuig
Ik had naar dat soort dingen zitten kijken, maar die zijn allemaal niet veel groter dan 30CM. Ik had 40CM nodig om de hardware te kunnen huisvesten._-= Erikje =-_ schreef op maandag 26 januari 2015 @ 10:59:
Ziet er goed uit. Had een ikea Blanda schaal niet handiger geweest? Die had je in kunnen smeren met loswax en vervolgens een laag gel coating aan kunnen brengen waar je je fiber op gaat leggen, dan heb je in 1x een super gladde afgewerkte buitenkant.
Met wat geluk stijgen de temperaturen straks weer een beetje zodat ik de laatste laagjes epoxy kan aanbrengen.
De grootste in de serie is 36 cm, maar dan heb je dus een behoorlijke bal :-)TERW_DAN schreef op maandag 26 januari 2015 @ 12:20:
[...]
Pfff, tuig
[...]
Ik had naar dat soort dingen zitten kijken, maar die zijn allemaal niet veel groter dan 30CM. Ik had 40CM nodig om de hardware te kunnen huisvesten.
Met wat geluk stijgen de temperaturen straks weer een beetje zodat ik de laatste laagjes epoxy kan aanbrengen.
http://www.ikea.com/nl/nl...ducts/50057254/#/00057256
Grootste voordeel is wel een gelcoat aan de buitenant, schuurt 102394x makkelijker dan epxoy/glasvezel
[ Voor 14% gewijzigd door _-= Erikje =-_ op 26-01-2015 12:43 ]
36CM is net te krap. 40 kan echt net. Ik heb destijds heel wat van die dingen zitten bekijken, maar niets dat echt bruikbaar bleek.
Daarnaast zou de top ook een vlakke kant krijgen, als je een van die schalen zou gebruiken.
[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?
Dat is niet echt wenselijk, de onderkant mag vlak zijn, maar de bol aan de bovenkant moet wel rond blijven.
Maar de vormen heb ik al, het gaat nu alleen nog om de afwerking.
Maar de vormen heb ik al, het gaat nu alleen nog om de afwerking.
De Xenos schaal heeft 34 cm als binnendiameter...gaat hem ook niet worden dus!
(Ik ben zelf al heel lang op zoek naar een halve bol, voor een ander knutselproject
(Ik ben zelf al heel lang op zoek naar een halve bol, voor een ander knutselproject
Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl
Misschien een idee, ga opzoek naar een oude wereldbol en strip daar de verf er vanaf. Als ik me het goed kan herinneren zijn die oudjes van metaal of aluminium gemaakt namelijk
Het valt me op dat ik in dit topic behoorlijk wat achterloop met de updates. In de loop der tijd heb ik al de nodige kleine dingetjes gedaan, dus zal daar de foto's eens van op gaan zoeken, en hier gaan posten.
Ik ben net bezig geweest met het fixen van de audio-aansluiting. Ik had een verlengkabel gekocht die vast te schroeven was, maar was zo snugger geweest er maar 1 te bestellen, en niet gelijk een aantal, waardoor het maken van een 5.1-aansluiting niet zo handig ging. Omdat audio verlengkabeltjes met schroefdraad vrijwel onmogelijk zijn te vinden ben ik zelf maar gaan solderen.
Ik heb een aantal inbouw 3.5mm sockets gekocht.

Die tegen elkaar geplakt.

En na heel veel gepriegel met de soldeerbout een werkend 6 kanaals-koppelstuk gemaakt.

Hiermee kan ik straks m'n 5.1 setje aansluiten op het ding als ik gebruik blijf maken van de analoge outputs. Kost wat moeite, maar het werkt wel (ook al verdient het misschien niet de schoonheidsprijs).
Ik ben net bezig geweest met het fixen van de audio-aansluiting. Ik had een verlengkabel gekocht die vast te schroeven was, maar was zo snugger geweest er maar 1 te bestellen, en niet gelijk een aantal, waardoor het maken van een 5.1-aansluiting niet zo handig ging. Omdat audio verlengkabeltjes met schroefdraad vrijwel onmogelijk zijn te vinden ben ik zelf maar gaan solderen.
Ik heb een aantal inbouw 3.5mm sockets gekocht.

Die tegen elkaar geplakt.

En na heel veel gepriegel met de soldeerbout een werkend 6 kanaals-koppelstuk gemaakt.

Hiermee kan ik straks m'n 5.1 setje aansluiten op het ding als ik gebruik blijf maken van de analoge outputs. Kost wat moeite, maar het werkt wel (ook al verdient het misschien niet de schoonheidsprijs).
It's alive! Ben echt benieuwd naar het eindresultaat, keep it up!
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien