Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11-2023
Je hebt, behalve de sata-sata caddy, geen extra dingen nodig. Je kunt het montagemateriaal (schroefjes, brackets) van de HDD en de ODD hergebruiken.

Let wel op dat je een goede kwaliteit schroevendraaierset koopt, want met goedkope schroevendraaiers draai je de kopjes van de schroefjes kapot (ze willen nog wel eens flink vast zitten) en zie ze er dan nog maar eens uit te krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:47
@5618
Je hebt er zeker niet aan gedacht om een vervangende schijf de claimen bij Dell?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De laptop is ondertussen 2½ jaar oud, dus helaas valt er wettelijk niets meer onder garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou het toch proberen bij Dell, je mag van een HDD toch wel verwachten dat hij langer meegaat dan 2,5 jaar.

Net m'n XPS 15 opgepakt om weg te gaan, en toen viel het mij plotseling op dat de intake van de fan (aan de onderkant dus) vol zat met stof. :X Ben uiterst zuinig op m'n spullen en ik werk in schone omgevingen, dus ik vond 't wel apart om dat te zien.. :P Net de boel weer even schoongemaakt, kan ie er weer een tijdje tegenaan.

Heb ook gekeken naar de A12 BIOS, zo te zien zijn er niet echt voordelen ten opzichte van m'n huidige versie (A06)..

Zit overigens te twijfelen wat ik zal doen.. M'n externe HDD (1TB) is vol aan het raken, en ik twijfel of ik een extra externe HDD zal kopen of dat ik een caddy+2,5" HDD koop en deze verwissel met de DVD-drive. Hmm, keuzes.. :+

[ Voor 27% gewijzigd door S_Chief op 13-07-2013 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperEgo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-07-2024
Heb je opengeschroefd om het stof te verwijderen? Of zo'n perslucht fles gebruikt?
Game nogal wat tegenwoordig en het zal tegen nu wel al nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb de intake gewoon vanaf de buitenkant schoongemaakt (tandenstoker+stofzuiger). Vanaf de buitenkant zullen de gevaren van een stofzuiger wel meevallen (ik zou hem niet rechtstreeks boven het moederbord houden). :+ De heatsink lijkt er goed uit te zien als ik door het rooster kijk, dus dat laat ik lekker voor wat het is. Schroef hem over een jaar of 2/3 wel open om te kijken en koelpasta te vervangen. :+

Moet zeggen, m'n XPS is nu bijna 2 jaar oud, maar hij ziet er nog steeds uit alsof ie net is afgeleverd. Geen enkel krasje te bekennen. 8) Heb wel spijt dat ik vorig jaar geen extra RAM heb aangeschaft, want nu zijn ze letterlijk 2x zo duur. :') :F

[ Voor 11% gewijzigd door S_Chief op 15-07-2013 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserboy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-09 09:32
@SChief: Ik ben ook nog altijd tevreden over mijn XPS. In augustus wordt hij ook twee jaar oud. In de tussentijd Windows 8 er op gezet, de HD verplaatst naar de ook aangeschafte Caddy en een SSD toegevoegd.

Wat ik wel jammer vind, dat is natuurlijk wel een afweging die ik twee jaar geleden heb gemaakt, is dat de accu op dit moment hard achteruit gaat. Als ik alleen al kijk naar de laptop houdt het apparaat nog wel een uurtje vol. Anders minder. Bij enige inspanning knalt hij er zonder waarschuwing uit, vaak ook al bij 30 of 40%. Dat moet ik niet hebben als je werk hebt open staan, want dat ben ik dan gewoon kwijt. Dus mijn adapter sleep ik tegenwoordig overal mee naar toe. Iemand over dit laatste toevallig een oplossing voor?

Maar of ik er nog 2 tot 3 jaar mee ga doen, dat weet ik nog niet...

[ Voor 3% gewijzigd door laserboy op 15-07-2013 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Denk dat ik mijn XPS nog wel een tijdje houd.. Het scherm blijft prachtig, snelheid is meer dan voldoende en de accu is nog behoorlijk goed. Als ik weet dat ik de accu de komende tijd niet ga gebruiken dan hang ik hem altijd aan de voeding, zorg ik ervoor dat hij ongeveer tot 40% is opgeladen en daarna deactiveer ik het laden via de Dell batterijmeter. Zo slijt de batterij het minste als ik hem niet gebruik.

Als je batterij zelf niet defect is (cel afgestorven bijvoorbeeld), dan kan je proberen om de batterij te calibreren: http://www.dell.com/conte...article_8?c=us&l=en&cs=19

Zou je misschien willen kijken van welke fabrikant jouw accu komt? Via o.a. BatteryMon en Dell Support Center kan je dit zien.

[ Voor 83% gewijzigd door S_Chief op 15-07-2013 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserboy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-09 09:32
SChief schreef op maandag 15 juli 2013 @ 12:41:
Zou je misschien willen kijken van welke fabrikant jouw accu komt? Via o.a. BatteryMon en Dell Support Center kan je dit zien.
De fabrikant van de accu is Simplo. Percentage van de oorspronkelijk capaciteit is nu 36%. Jammer dat zoiets niet onder de garantie valt, want die loopt nog tot augustus 2014. Vanavond zal ik eens aan calibratie uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm, Simplo had ik nog niet eens van gehoord. Ik ken wel LGC (heb ik zelf) en Sanyo voor de XPS15. Sanyo schijnt ook behoorlijk snel te slijten, LGC niet. Ik heb nog 70% van het origineel over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Ik heb ook LGC (LG Chemicals???) cellen en na 21 maanden nog 90% capaciteit. Maar ik heb wel het gevoel dat de accu aanmerkelijk korter meegaat de laatste tijd, hoewel dat ook aan de switch naar W8 kan liggen, want ongeveer vanaf dat moment ben ik het gaan merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
Ik heb mijn laptop nu zo'n 1,5 jaar zit ook een accu van LGC in, heb nu nog maar 48% van de capaciteit over. Nou was sowieso de eerste 30% er al binnen het eerste half jaar af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, SSD (uiteindelijk toch de Crucial m4 128GB geworden), HDD en caddy besteld.
Aangezien die caddy uit de VS moet komen, zal deze nog wel even op zich laten wachten.
Ik kan natuurlijk de SSD installeren en Win7 erop zetten en later pas de HDD monteren, of is het mogelijk om de HDD tijdelijk te installeren zonder caddy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
De HDD kun je extern aansluiten, als je daar een case voor hebt. Gewoon via USB, of via eSATA als je een luxere case hebt. Waarschijnlijk bespaar je jezelf een hoop problemen als je de SSD installeert zonder dat de HDD erin zit. Ik heb tenminste een keer W7 geprobeerd te installeren en na de eerste keer automatisch opnieuw opstarten tijdens de installatie, wilde hij niet meer booten en moest ik eerst de HDD eruit halen. Maar de laatste twee keer met W8 heb ik de HDD gewoon erin gelaten en ging het wel goed.

Maar aangezien je de caddy toch nog niet hebt, zou ik gewoon beginnen met die SSD te installeren. Die caddy is snel genoeg achteraf te monteren, daarvoor hoeft je palmrest er niet meer af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is er hier trouwens nog iemand die de linkerswipe in Windows 8 nog werkend heeft gekregen met het touchpad? Mij is het helaas nooit gelukt, zowel de Dell/Alienware drivers als de drivers van Synaptics zelf lijken het niet te ondersteunen.. Een maatje van mij heeft een Inspiron 15R SE, en daar werkt het wel op.
Alfie104 schreef op maandag 15 juli 2013 @ 22:29:
Ik heb ook LGC (LG Chemicals???) cellen en na 21 maanden nog 90% capaciteit. Maar ik heb wel het gevoel dat de accu aanmerkelijk korter meegaat de laatste tijd, hoewel dat ook aan de switch naar W8 kan liggen, want ongeveer vanaf dat moment ben ik het gaan merken.
De browser die je gebruikt maakt ook een enorm verschil trouwens. Ik gebruik al jaren Chrome, maar ik merk dat IE10 veel (lees 1 à 1,5 uur extra werktijd) zuiniger is. Heeft Microsoft goed voor elkaar als je het mij vraagt, IE10 is bovendien erg snel geworden (vaak net zo snel als Chrome) en Flash werkt er veel beter op (grootste minpunt van Chrome als je het mij vraagt).

[ Voor 56% gewijzigd door S_Chief op 21-07-2013 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
Ik heb de linkwerswipe werkend gekregen met een register bestand (reboot nodig). Bij elke linkerswipe die ik doe word er een open staande app geopend, ik krijg dus niet het overzicht te zien met de geopende apps (als dat is wat jij wilt).

Voorbeeld wat er gebeurd: 1e Swipe NOS app, 2e Swipe Store, 3e Swipe bureaublad enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je krijgt het overzicht ook niet te zien als je swipt en dan weer in de tegenovergestelde richting swipt (zo hoort het iig in Windows 8)?

[ Voor 5% gewijzigd door S_Chief op 21-07-2013 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
Nee, voor dat overzicht moet ik echt met de muis naar de linkerbovenhoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Bij mij werkt de linkerswipe wel met de Alienware drivers, maar alleen als er een Metro app openstaat (of meer natuurlijk). Je krijgt dan ook alleen de Metro apps te zien.

[ Voor 16% gewijzigd door Alfie104 op 23-07-2013 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Alienware drivers uit de topicstart of een andere versie? Met de versie uit de TS heb ik geen swipe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertonPride
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-09 15:32
Ik heb de desktop nu 2 jaar en ik ben er super tevreden mee!

Echter wil het de laatste tijd voordoen dat mijn beeldscherm in wazige kleuren 'uitvalt'. Wanneer ik de bovenste klep van de laptop (dus het beeldscherm beweeg) kan het beeld ineens terugkomen.

Iemand bekend met dit probleem? Cheers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperEgo
EvertonPride schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 10:15:

Echter wil het de laatste tijd voordoen dat mijn beeldscherm in wazige kleuren 'uitvalt'. Wanneer ik de bovenste klep van de laptop (dus het beeldscherm beweeg) kan het beeld ineens terugkomen.

Klinkt als een slecht contact met de beeldschermkabel, heb je nog garantie? Anders een guide op internet gebruiken en laptop openschroeven en zien of de kabel aandrukken het probleem oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertonPride
Ik denk dat ik geen garantie meer heb (nu 2 jaar) maar ik zal nog eens kijken morgen. Dan zal ik meteen jouw 2e tip opvolgen, hopelijk is dat het! Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotograaf2004
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-07-2024
Mijn Dell XPS start elke keer automatisch op als ik afgesloten heb, is dit te verhelpen? Windows is dus elke keer correct afgesloten en moet dan vervolgens, als ik zie dat 'ie restarten gaat, snel op de aan-uit knop drukken. Is dit iets softwarematigs of hardwarematigs? :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Staat alles in je BIOS wel goed? Iets als auto power on after power loss? Weet niet zeker of de XPS 15 dat ook heeft maar misschien kan dat het zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Klinkt vreemd, maar haal je geheugenmodules er eens een voor een uit. Ik heb eens zoiets meegemaakt met een laptop waarvan één geheugenmodule niet goed werkte. En dat kwam er bij een geheugentest vreemd genoeg niet uit!
SChief schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 20:02:
Staat alles in je BIOS wel goed? Iets als auto power on after power loss? Weet niet zeker of de XPS 15 dat ook heeft maar misschien kan dat het zijn.
Dat is een optie die alleen bij desktops voorkomt, aangezien men er van uit gaat dat een laptop altijd z'n eigen stroom bij zich heeft.

[ Voor 47% gewijzigd door Alfie104 op 30-07-2013 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enes_81 schreef op maandag 15 juli 2013 @ 23:23:
Ik heb mijn laptop nu zo'n 1,5 jaar zit ook een accu van LGC in, heb nu nog maar 48% van de capaciteit over.
Die van mij is ongeveer net zo oud en ik doe ongeveer een uur met de accu, met de beeldschermhelderheid op minimaal.

Iets anders: het lukt me niet om 8 GB SDHC kaartjes te gebruiken met de kaartlezer, terwijl de 64 GB SDXC gewoon werkt (lezen & schrijven). Met het kaartje is niks mis, nieuw, werkt gewoon in m'n camera en in een andere laptop. Ik kom er niet helemaal uit of dit nu een driver of een hardware probleem is. Ik heb in ieder geval de nieuwste drivers van Dell en de nog nieuwere drivers van Realtek geprobeerd en dat verandert niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Tweakers!.

Ik heb een vraagje en weet niet of ik hier in dit topic dit hoor te stellen.
Heb wel veel opgezocht maa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Tweakers!.

Ik heb een vraagje en weet niet of ik hier in dit topic dit hoor te stellen.
Heb wel veel opgezocht maar kon niet alle antwoorden vinden.

Ik wil zegmaar mijn Dell xps laptop, een clean install geven, omdat ik weer een nieuw schooljaar tegemoet moet komen, en dus even een frisse laptop wil hebben.

En mijn snelheid terugwil hebben..

Ik wil dus alles backuppen me bestanden van After Effects en Andere programma's

En mijn favorieten van me internet bewaren en mijn documenten.

Daarna wil ik een clean instal doen en mijn Hardeschijf splitsen 1tje voor school 200gb
en 1 voor thuis.
Waar mischien wat spelletjes opstaan.

En moet ik nou al mijn drivers vantevoren downloaden? en op een usb zetten of ken het na de clean install?

Vergeet ik hier stappen? of hebben jullie tips? of trucs?
Dan zou ik die graag horen voordat ik dingen vergeet.

Sorry voor de dubbelpost! 8)7

Nog even een vraagje.
Ken dit ook?

Mijn hardeschijf opsplitsen, alle belangrijke dingen even op de 2de deel zetten ( foto's , werkbestanden , etc)

En dan op de andere deel windows 7 clean instaleren?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2013 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-09 13:49
Me = mijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
Zolang hij dat niet wijzigt, ga ik er ook niet eens op reageren; ik krijg er gewoon hoofdpijn van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Het beste kun je je schijf in tweëen splitsen, dat was je zo te lezen toch al van plan. Als je dat doet met een programma dat dat doet zonder gegevensverlies (bv. Easus) dan blijft je oude installatie gewoon werken, inclusief alle geïnstalleerde programma's en de gegevens daarvan. Als je dan op je tweede nieuwe partitie Windows 7 schoon installeert, krijg je automatisch een dual-boot systeem met een opstartmenu. Je kunt dan kiezen voor je "oude" Windows inclusief vervuiling maar ook inclusief alle data of je nieuwe, schone Windows.

Eventueel kun je dan je data verplaatsen van de oude naar de nieuwe Windows en daarna de oude Windows wissen en opnieuw installeren, zodat je twee schone installaties hebt én al je gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
Enes_81 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 17:46:
[...]

Zolang hij dat niet wijzigt, ga ik er ook niet eens op reageren; ik krijg er gewoon hoofdpijn van.
Echt he? Toch wel benieuwd wat voor opleiding je doet als je zulke spelling gebruikt. Het staat zo dom en onvolwassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de informatie.
En sorry voor de spelling sommige mensen hebben mischien wat problemen ermee en kan het erg moeilijk zijn.

Maar ik begrijp wat je bedoelt erg dom en onvolwassen.

Ik ga zeker aan de slag ermee, ik ga morgen mijn hardeschijf splitsen, daarna zal ik dus op de 2de partitie windows schoon instaleren.

Wat ik niet helemaal snap, is dat ik al me gegevens kan behouden.
Als ik dus op die 2de partitie windows opnieuw instaleer.
en op de 1ste heb ik me bestanden.

Kan ik daarna als op de 2de de schone instalatie staat alle bestanden van 1 naar 2 gooien?
En dan op 1 ook schone instaleren?

Klopt dit wat ik zeg?

Nogmaals sorry voor als ik het niet helemaal snapte en dit dubbel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Je moet goed opletten dat je de schijf opsplitst met een programma wat de data intact laat, dus Easus Partition Manager Free of Minitool Partition Wizard Home. Dan blijft je Windows installatie gewoon behouden en werkend terwijl je op de nieuwe lege tweede partitie kunt gaan installeren. Tijdens de installatie herkent Winodws de andere installatie en maakt een multiboot menu aan.

Daarna kun je inderdaad je gegevens overzetten naar de nieuwe installatie en als je daarmee klaar bent en alles werkt in de nieuwe installatie, kun je de oude wissen en daar ook een nieuwe schone installatie maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Fox
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 21:51
EvertonPride schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 10:15:

Sorry voor de late reactie, maar lijkt het hier op: Da Fox in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 9 (l501x/l502x)"?
In iedergeval ben ik wel benieuwd hoe dit uiteindelijk voor je is afgelopen, heb je 't probleem zelf weten op te lossen, of heeft Dell nog garantie gegeven?

"Man fears the darkness, and so he scrapes away at the edges of it with fire." - Rei Ayanami

• DvK93
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-12-2023
hallo.

ik heb een vraag over de XPS 15 gen 2 (L502x).

ik heb mijne nu al n dikke anderhalf jaar en heb erg veel problemen met het vastlopen van de pc tijdens het spelen van een spel. ik speel bv veel LoL (league of legends) en dat is de laatste week onmogelijk geworden omdat ik ongeveer na 5 minuten spelen een irritante vastloper heb die alleen te verhelpen is met het lang inhouden van de aan/uit knop (uitzetten dus). ik denk dat 't komt omdat mn laptop veel te warm wordt en de videokaart raar doet.

ik heb al een clean install gedaan dus ik denk dat t aan de hardware ligt.. zou iemand me hiermee kunnen helpen?

de specs van mn laptop zijn:

8gb ram
gt540M 2gb vid kaart
1080p scherm
i7 2720QM @ 2.2 Ghz processor

mvg,

DvK93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Begin eens met het schoonmaken van de ventilator en de ventilatie-openingen. Na anderhalf jaar zal daar best een hoop stof in zitten en dat blokkeert de luchtstroom, waardoor de boel veel te warm wordt.

Schoonmaken gaat het beste met perslucht, maar dan moet je wel de ventilator tegenhouden, want anders gaat die door de luchtstroom zo snel draaien dat hij stuk kan gaan. Met een stofzuiger en een borsteltje kom je ook een eind, maar dat is toch minder effectief.

Mocht het schoonmaken van het ventilatiesysteem niet werken, dan moet je waarschijnlijk repasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Idd. De intake van de fan (onderin dus) kan na verloop van tijd vol gaan zitten met stof zonder dat je dat doorhebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De intake?

In mijn ervaring gebeurt er meestal dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.thetechcentral.com/wp-content/uploads/2011/04/27888df1an04-420-90.jpg

Ik heb daadwerkelijk laptops meegemaakt waarbij je de lap stof er in een stuk af kon halen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jup, intake. Zal eens kijken of ik daar nog een foto van heb..

EDIT:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/hGo7ln1mohQyeYsYaapRwrEQ/full.jpg

Dit dus. De heatsink kan idd ook prima vol komen te zitten met stof ja.

[ Voor 60% gewijzigd door S_Chief op 24-08-2013 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvK93
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-12-2023
oke bedankt voor de tips. zal er eens naar gaan kijken. ondertussen ben ik erachter gekomen dat als ik mijn games uitvoer met de krachtige processor (bij rechtermuisknop op het icoon van het spel kan ik kiezen of ik mn spel met de geintegreerde of de krachtige videokaart wil draaien) dan gaan mn games hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb dus een Dell xps15, maar met een 720p scherm.
Ik weet het is heel dom en had beter die andere keuze moeten maken.

Nu wil ik dus een full hd scherm kopen zelf erop monteren, is dit een goed plan?
Werkt dit gewoon?, ik heb een aantal sites gezien waar ze voor 150 weggingen..

En moet ik nog ergens op letten?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2013 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Je hebt behalve het scherm ook nog een ander videokabeltje nodig. Als je standaard een 720p scherm hebt, zijn nl. niet alle draadjes die je voor 1080p nodig hebt, aanwezig. Het ombouwen zelf is op zich prima te doen, zeker als je de service manual van de site van Dell er even bijpakt.

Ik heb zelf destijds bewust ervoor gekozen om een 720p uitvoering te kopen en later te upgraden naar 1080p, voornamelijk vanuit kostenoogpunt. Uiteindelijk bleek de eigen upgrade net zo duur te zijn als wanneer ik het in één keer goed had besteld bij Dell. Bovendien is het erg lastig om aan het goede scherm te komen. De meeste verkopers leveren een "gelijkwaardig" scherm, dus niet de orginele AUO en in de praktijk hebben die een veel slechtere kleurenweergave en kijkhoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Hebben jullie de L502x webcam werkend op Windows 8? Ik heb de drivers bij Dell geprobeerd en gezocht maar helaas werken die niet. Ook die uit de 1e post werkt helaas niet.

Ik had gehoopt dat ze met Windows native (of van Windows Update) zouden komen, maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Bij mij werkt hij gewoon. Ik kan me niet herinneren dat ik er iets voor heb hoeven installeren. Windows 8 Pro, download versie van Microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Probeer je het toevallig met Skype? Zo ja, het ligt aan Skype en niet aan de laptop, bekend probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Hmm. Ja via Skype geprobeerd en daarna een online webcam tester opgezocht. Helaas werkte het ook daar niet vandaar dat ik als eerst aan de drivers dacht. Heeft dat met de versie te maken, SChief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:05

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

JPtjeeNL schreef op zondag 01 september 2013 @ 14:51:
Hmm. Ja via Skype geprobeerd en daarna een online webcam tester opgezocht. Helaas werkte het ook daar niet vandaar dat ik als eerst aan de drivers dacht. Heeft dat met de versie te maken, SChief?
Ik heb het net even voor je getest en via de website http://www.testmycam.com/ en daar doet hij het gewoon bij mij. Drivers:

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/30j3f44.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Hurricane schreef op zondag 01 september 2013 @ 16:11:
[...]

Ik heb het net even voor je getest en via de website http://www.testmycam.com/ en daar doet hij het gewoon bij mij. Drivers:

[afbeelding]
Op deze site werkt hij nu wel vreemd genoeg. Heb de driver opnieuw geïnstalleerd (via device manager) en werkt nu op de standaard drivers van Windows 8. Thanks! Hopelijk ook binnenkort op Skype.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 09:39
Verwijderd schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 14:52:
Hallo,

Ik heb dus een Dell xps15, maar met een 720p scherm.
Ik weet het is heel dom en had beter die andere keuze moeten maken.

Nu wil ik dus een full hd scherm kopen zelf erop monteren, is dit een goed plan?
Werkt dit gewoon?, ik heb een aantal sites gezien waar ze voor 150 weggingen..

En moet ik nog ergens op letten?
Je hebt een nieuw panel nodig en een nieuwe videokabel zoals reeds gezegd. Het is makkelijk om te doen, maar het lijkt eng, omdat je de rand om het scherm heen eraf moet trekken, het is allemaal snap-fit zonder schroeven. Ik heb het zelf ook gedaan en heb er absoluut geen spijt van. Let wel even op, op internet staan filmpjes voor de L501x om die te demonteren, voor de L502x heb ik dit eigenlijk niet echt kunnen vinden omdat dit praktisch hetzelfde is. Echter, als je de videokabek wilt vervangen, moet de linker scharnier los. Bij de 502x zit nog 1 extra schroef aan de onderkant van je laptop die de scharnier vast houdt, terwijl ze bij de 501x alleen maar boven je toetsenbord zitten. Ik heb hierdoor bijna mijn kabel gemold omdat ik dacht dat het scharnier wel niet los zou kunnen bij de 502x.

Met deze info ben ik er gekomen, heb een chinese kabel van 15 euro gekocht en een tweede hands display voor 55 euro.

http://forum.notebookrevi...01x-lcd-display-swap.html

Lees het goed, want als je een nieuw panel op ebay koopt staat er heel vaak bij dat het de 'blabla' (degene die jij wilt) is OF een compatible model als deze niet leverbaar is. Als dit er bij staat, NIET DOEN! Dan krijg je een prut scherm met lelijk beeld. Vandaar dat ik een tweedehands panel heb gekocht, dan had ik de garantie dat het echt het panel was die ik wilde.

Dit heb ik gekocht:
15.6" AU Optronics B156HW01 V7 1920 x 1080 Screen WUXGA F... (151041041763)

New DELL XPS 15 L501X L502X LED LCD HD 1920x1080 Camera ... (310622085338)

Gewoon op ebay die nummers tussen haakjes intypen in het zoekveld, ik kan je garanderen dat deze combi goed werkt. Heb wel een Glossy scherm, maar dat is een kwestie van smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsiej
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-06 19:23
Ik heb afgelopen maand een accu op ebay besteld, omdat de standaard 6 cells sanyo accu nog maar op 60% opgeladen kon worden. Nu heb ik voor 44 dollar een 9 cells accu van LGC (LG chemicals), die dus afgezien van de dell logo's gewoon origineel zijn. Als je een goedkope goede accu wilt moet je hier zijn, duurt helaas wel een maandje voordat ie binnen is maar dat was dan ook het enige nadeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
gijsiej schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 11:32:
Ik heb afgelopen maand een accu op ebay besteld, omdat de standaard 6 cells sanyo accu nog maar op 60% opgeladen kon worden. Nu heb ik voor 44 dollar een 9 cells accu van LGC (LG chemicals), die dus afgezien van de dell logo's gewoon origineel zijn. Als je een goedkope goede accu wilt moet je hier zijn, duurt helaas wel een maandje voordat ie binnen is maar dat was dan ook het enige nadeel.
Ik zou nog niet te vroeg juichen met je accu. Een aantal weken geleden heb ik een 6-cell op eBay gekocht, als ik zo naar de stickers kijk vermoed ik dat het uit ze zelfde fabriek komt als jouw 9-cell accu.

Ook bij mij geeft BatteryCare aan dat het een accu van LGC is, maar ik weet wel zeker dat deze informatie erg makkelijk te faken is. Na 5 ontlaad cycli had ik al een wear van 20%, zo slecht zijn de originele van Dell niet eens. Ik heb wel $14 van de $28 teruggekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:12

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Ik heb 3 maanden geleden bij replacedirect ook een Yanec accu gekocht (9 cellen) en ook deze accu is waardeloos. Hij houdt het misschien maximaal 30 minuten vol zonder stroom. Ik heb dit getest met Windows 7, Windows 8, Ubuntu en Elementary Os, maar dat maakt geen verschil. Ik vind het niet erg om altijd op stroom te werken, maar het is wel vervelend. In het begin haalde hij nog 2,5 uur, maar dat was helaas van korte duur.

Ik zal vanavond mijn wear eens controleren in BatteryCare. (Heb gisteravond pas Windows 8 weer geinstalleerd namelijk).

edit:
Ik heb een 66,92% slijtageniveau na 4 maanden gebruik. Niet gezond lijkt me. Ik ga replacedirect maar eens mailen.

edit2:
Binnen een half uur een reply op mijn mail gekregen met een RMA-nummer. Netjes :)

[ Voor 28% gewijzigd door FREAKJAM op 27-09-2013 19:06 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisj
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-02-2022
Hoi allemaal, een kennis van mij heeft zijn laptop L502X van Dell binnengebracht met problemen. Blijkbaar is de hard disk kapot en heeft hij helaas geen recovery discs gemaakt. Na contact met Dell blijkt dat ze geen recovery discs kunnen/willen bezorgen maar wel de herstelling willen uitvoeren voor niet minder dan 250 euro, wat ruim overdreven is. Heeft er iemand van jullie de set recovery discs gemaakt ? Wie kan een kopietje nemen en me die evt. bezorgen. (laat me even weten welke je onkosten zijn).
Alvast bedankt.

Chris (Zandhoven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout33
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-04 20:29
Hallo,
ik heb een dell xps l502x en heb problemen met mijn netwerkkaart. Internet valt continu uit (terwijl het niet aan de router of dergelijke ligt, andere apparaten hebben wél internet). Ik ben van plan om over te schakelen op wifi ac, maar dit ondersteund de xps dus niet.

Ik heb al andere netwerkkaarten gevonden zoals de intel 6300, deze heeft dual band support. Maar, beschikt mijn laptop over genoeg antenne's om 5ghz te laten werken? Als ik enkel een nieuwe netwerkkaart installeer, heb ik dan toegang tot 5ghz internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertonPride
Da Fox schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 19:59:
[...]

Sorry voor de late reactie, maar lijkt het hier op: Da Fox in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 9 (l501x/l502x)"?
In iedergeval ben ik wel benieuwd hoe dit uiteindelijk voor je is afgelopen, heb je 't probleem zelf weten op te lossen, of heeft Dell nog garantie gegeven?
Uiteindelijk heb ik alleen maar ellende mee gemaakt. Ik zal het proberen zo kort mogelijk te samenvatten:

Nadat het scherm vervelend bleef doen is uiteindelijk op 13 augustus mijn harde schijf gecrasht. Herstel was niet meer mogelijk en ik heb bij een goede kennis een test kunnen uitvoeren (duurde 2 weken, zo langzaam was de harde schijf!) om gelukkig mijn bestanden (100 gb) te behouden!

Ik heb na deze test Dell gebeld en zij stuurden 2 dagen later netjes een monteur langs met een nieuwe HDD en LCD scherm. Alles zou onder de garantie vallen (3 jaar garantie, ik heb de laptop nu 2 jaar). Echter constateerde de monteur (plakkend) vloeistof onder het toetsenbord en was een USB-poort kapot en doorgeschoten (was me niet opgevallen). Hierdoor waren er zelfs hele kleine beestjes in de laptop gekomen. Ikzelf weet dat ik nooit iets over mijn toetsenbord heb laten vallen, ik vraag me dus af of de vloeistof misschien wel niet door de beestjes is gecreëerd? De monteur belde met Dell en zij zouden mij weer bellen over de laptop
.
Dezelfde middag belde Dell mij weer terug en al vrij snel was de conclusie: er is vloeistof geconstateerd, dit gaat niet onder de garantie vallen. Ik baalde natuurlijk enorm maar ik wilde dit z.s.m. opgelost hebben i.v.m. werk/studie. Ook moest ik 150,- betalen om de laptop te laten ophalen door UPS, dit vond ik erg veel geld maar ik heb het toch uiteindelijk gedaan.

Een kleine week later kreeg ik een telefoontje van Dell dat zij de test hadden gedaan en dat het moederbord, harde schijf en LCD-scherm vervangen moest worden. Dit ging niet onder de garantie vallen en dit zou me 400,- gaan kosten (ik had dus al 150,- betaald voor de test, dus totaal 550,-). Na een dagje erover hebben nagedacht ben ik er maar mee akkoord gegaan aangezien ik tevreden ben over de laptop zelf en ik momenteel niet het geld heb voor een laptop van +1000,-.

Uiteindelijk weer een week later (vorig weekend) kreeg ik dan eindelijk mijn laptop terug. Het scherm leek goed te werken maar toen ik Windows opnieuw wilde installeren duurde dit heel lang en toen kreeg ik ook weer een foutmelding. Ik had het vermoeden dat mijn harde schijf niet vervangen was en toen ik Dell voor de zoveelste keer belde bleek mijn vermoeden te kloppen, ze waren dit vergeten (op het reparatieformulier stond ook: vervangen onderdelen – motherboard en LCD Panel en dus geen HDD). Ik moest de laptop weer laten ophalen maar uiteindelijk na nogmaals te hebben teruggebeld ging men akkoord om weer een monteur te sturen.

Afgelopen vrijdag kwam dezelfde monteur weer langs met een nieuwe HDD en ik hoopte nu eens overal vanaf te zijn en mijn laptop weer te kunnen gebruiken, niet was weer minder waard. Nadat de HDD was geplaatst en Windows werd geïnstalleerd bleek dat de maximale resolutie (na installatie van ook de drivers van Dell) niet verder kon dan 1366x768. Dit was vreemd aangezien ik voorheen een HD scherm had die een resolutie van 1920x1080 kon halen. Na lang uitzoeken en een telefoontje kwam de monteur erachter dat een verkeerd scherm was geplaatst. Ook gaf het aan dat ik een moederbord had met het type 540m terwijl ik altijd 525m had. Het juiste moederbord met grafische kaart was dus ook niet eens gelukt? Ik denk (nog niet uitgezocht) dat de 540m een kleine verbetering is maar dit geeft mij absoluut een onzeker gevoel. Dell zou mij dezelfde dag nog terugbellen wat nu de volgende procedure zou gaan worden maar dit is uiteindelijk niet gebeurd!

Conclusie: ik zit met een laptop waar onderdelen zijn vervangen voor 550,- maar het klopt allemaal niet! Ik ben vermoedelijk straks weer mijn laptop kwijt voor 2 weken en ik heb al een hogere telefoonrekening van het bellen naar Dell. Nadat ik gisteren op mijn laptop heb geinternet (met dus een 1366x768 resolutie helaas) krijg ik bovendien vandaag mijn laptop niet meer gestart! De volgende melding krijg ik: ‘pxe-e61 media test failure check cable dell’.

Ik weet gewoon niet meer wat ik het beste kan doen, wil sowieso geld terug gaan eisen maar ook zal ik nooit meer het gevoel gaan krijgen dat wanneer alles werkt of de onderdelen wel goed zijn vervangen voor op langer termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Een beetje triest verhaal dit...

Je had jezelf een hoop geld en frustraties kunnen besparen als je gewoon zelf de HDD had vervangen. Blijkbaar is het je wel gelukt om hem eruit te halen, omdat je bij een goede kennis je bestanden hebt kunnen redden. Dan had je ook gelijk een andere erin kunnen doen. Dat moederbord is waarschijnlijk puur vervangen vanwege die defecte USB poort, maar omdat je dat nog niet had gemerkt vermoed ik dat je hem helemaal niet nodig hebt. Wel is die 540m een verbetering tov. de 525m, maar dat merk je voornamelijk bij het gamen. Ik snap ook niet helemaal waarom Dell het beeldscherm vervangen heeft als de oorzaak ergens anders in lag.

Ik zou zeggen, dring er bij Dell op aan dat ze iemand sturen om de reparatie on site, dus bij jou thuis uit te voeren omdat zij toch duidelijk in gebreke zijn gebleven en je je laptop nu wel lang genoeg kwijt bent geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertonPride
Oke de story continues..

Gisteren heb ik Dell weer gebeld en na een half uur in de wacht te hebben gezeten vertelden ze me inderdaad dat zij een verkeerde moederbord en scherm hadden geplaatst. Ze zouden vandaag een monteur langsturen om deze onderdelen te vervangen. Het probleem van 'pxe-e61 media test failure check cable dell' heb ik gisteren tijdelijk opgelost door via het bootmenu de harddisk bovenaan te zetten, steeds werd de removable drive of netwerkdrive bovengeplaatst om te booten?

Vandaag is de monteur dan gekomen (op mijn stageplaats in Belgie) en hij heeft netjes beide onderdelen (dus de 'oudere' moederbord maar betere lcdscherm) vervangen. Echter is tijdens deze montage de end-knop uit het toetsenbord geraakt, vermoedelijk is dit tijdens de montage gebeurt want ik heb het nooit gemerkt terwijl ik het nog heb gebruikt. Nu komt de monteur morgen terug met een nieuw toetsenbord.

Ook wilt mijn laptop nog wel eens vasthangen en dan krijg ik een blauwe screen met een lange errorcode. In het logboek geeft het dan aan dat het een fout is mbt HDD. Ook heb ik het idee dat de laptop langzamer opstart/laadt dan voorheen. Ik had Dell toen weer gebeld en zij zeggen dat dit ligt doordat vandaag een nieuwe moederboard is geinstalleerd maar dat de HDD niet is geformatteerd. Dit kan errors veroorzaken en de monteur zal morgen de HDD nogmaals formateren en opnieuw installeren met een nieuwe toetsenbord.

Hopelijk ben ik morgen eens af van al deze ellende!

Om op jou te reageren Alfie, ja achteraf gezien helaas wel alleen kan het helaas niet meer terugdraaien. Wil je zeggen dat door de defecte USBpoort, HDD en moederbord het scherm problemen veroorzaakte en ik helemaal geen nieuwe scherm nodig had?

Ik weet niet welke stappen ik nog ga ondernemen tegen Dell nadat alles voorbij is. Toen ik tegen de klantenservice gisteren zei dat ik dit belachelijk vond dat ik zoveel al heb betaald maar al zoveel tijd kwijt ben geraakt zei hij het volgende: je mag van geluk spreken dat we bij de 1e reparatie de HDD hebben vergeten te vervangen, dit heeft je namelijk de kosten bespaard van de HDD die we je nu niet in rekening brengen. Hij had het over 700 euro ipv 550,- euro terwijl ik niet eens een SSD HDD heb, mijne kost gemiddeld 50,-

Om moedeloos van te worden dit! Nooit meer Dell voor mij hierna in iedergeval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Hebben jullie ook last van de lak die loslaat op de behuizing? Er komen dan een soort van witte stipjes. Ikzelf had het hiervoor redelijk veel, ook in de linkerhoek en zijkanten van de cover. Ter illustratie even een foto:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BTPkZdLIYAAMQJl.jpg:large

Ik ken meerdere mensen met een XPS 15 L502x en sommige hebben daar ook last van. Dell zegt zelf niks van een productiefout te weten, maar inmiddels is die cover al een keer vervangen en wellicht straks voor een tweede keer.

[ Voor 14% gewijzigd door JPtjeeNL op 03-10-2013 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
JPtjeeNL schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 14:27:
Hebben jullie ook last van de lak die loslaat op de behuizing? Er komen dan een soort van witte stipjes. Ikzelf had het hiervoor redelijk veel, ook in de linkerhoek en zijkanten van de cover. Ter illustratie even een foto:

[afbeelding]

Ik ken meerdere mensen met een XPS 15 L502x en sommige hebben daar ook last van. Dell zegt zelf niks van een productiefout te weten, maar inmiddels is die cover al een keer vervangen en wellicht straks voor een tweede keer.
Geen last van bij mijn xps. Heb wel altijd een stofdoek tussen het scherm en het toetsenbord liggen als de laptop gesloten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

[afbeelding]

Heb het ook rondom het touchpad, ook inderdaad van die stipjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Dank voor de reacties. Zal die stofdoek uitmaken dan? Ik kan mij geen mogelijkheid voorstellen hoe die stipjes er gekomen zijn. Jullie een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
EvertonPride schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 21:51:
Oke de story continues..

----8><----

Om op jou te reageren Alfie, ja achteraf gezien helaas wel alleen kan het helaas niet meer terugdraaien. Wil je zeggen dat door de defecte USBpoort, HDD en moederbord het scherm problemen veroorzaakte en ik helemaal geen nieuwe scherm nodig had?

----8><----
Ik vermoed dat je oorspronkelijke schermproblemen veroorzaakt werden door óf een defect beeldschermkabeltje, óf een defecte LCD panel, óf een slecht contact. Het zou evt. ook aan het moederbord kunnen liggen (grafische chip maakt geen goed contact meer), maar dat staat niet bovenaan m'n lijstje.

Bovendien vermoed ik dat je HDD nog steeds defect is, tenzij de monteur deze ondertussen vervangen heeft. De BSOD's en de trage werking wijzen heel sterk in deze richting.

De defecte USB poort kan in principe niet voor deze problemen zorgen.
Hebben jullie ook last van de lak die loslaat op de behuizing? Er komen dan een soort van witte stipjes. Ikzelf had het hiervoor redelijk veel, ook in de linkerhoek en zijkanten van de cover.
De palmrest bestaat uit een kunststof behuizingsdeel waarop een aluminium of magnesium plaat is bevestigd. Om deze een kleurtje te geven (beide metalen zijn in principe "zilverkleurig") wordt het waarschijnlijk geanodiseerd. Anodiseren is een oppervlaktebehandeling die in principe slijtvast is in die zin dat het niet kan "loslaten". Daarom denk ik dat de stipjes kleine beschadigingen zijn, waar de oorspronkelijke metaalkleur weer zichtbaar wordt. Ik heb zelf in het deksel, die op een soortgelijke manier is behandeld, een paar beschadigingen waar ook de metaalkleur tevoorschijn komt, maar omdat het deksel lichter gekleurd is valt het daar niet zo op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Alfie104 schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 20:50:
De palmrest bestaat uit een kunststof behuizingsdeel waarop een aluminium of magnesium plaat is bevestigd. Om deze een kleurtje te geven (beide metalen zijn in principe "zilverkleurig") wordt het waarschijnlijk geanodiseerd. Anodiseren is een oppervlaktebehandeling die in principe slijtvast is in die zin dat het niet kan "loslaten". Daarom denk ik dat de stipjes kleine beschadigingen zijn, waar de oorspronkelijke metaalkleur weer zichtbaar wordt. Ik heb zelf in het deksel, die op een soortgelijke manier is behandeld, een paar beschadigingen waar ook de metaalkleur tevoorschijn komt, maar omdat het deksel lichter gekleurd is valt het daar niet zo op.
Bedankt voor je uitgebreide reactie! Is dus gewoon de bouwkwaliteit. Zal door vervanging niet spontaan nooit meer voorkomen vermoed ik. Ik laat het denk ik zo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 23:26

Jag

Iemand met succes zijn usb poorten gerepareerd op de l502x? Helaas zijn er al twee gesneuveld op mijn laptop. Dell wil het niet maken, alhoewel het gestechel over garantie nog bezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.DD
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-05-2024
Ik heb sinds kort last van rechtermuisknop opties die in het scherm gebrand blijven nadat ik er op geklikt hebt. Zo stond gister de hele dag 'naam wijzigen' op mn scherm. En nu 'Wachtrij' (spotify). Ik heb mijn grafische kaart al geupdate maar dat heeft dus helaas niet geholpen. Opnieuw opstarten werkt vanzelfsprekend, maar omdat nou iedere keer te doen..

Iemand een oplossing?

edit: na een Engelstalige zoektocht hierop gekomen: http://www.techsupportfor...uck-on-screen-256096.html. Lijkt de oplossing te zijn. :)

edit 2: en om het compleet te maken kan je met het simpele beëindigen van de taak dsm.exe (die automatisch opnieuw opstart) meteen het vastzittende menuutje weghalen. Fieuw.

[ Voor 32% gewijzigd door Mr.DD op 10-10-2013 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien mijn PC momenteel gemaakt wordt, maak ik gebruik van mijn XPS 15 om te gamen etc. normaal gebruikte ik deze alleen voor school en dergelijke.

Wat me opvalt is dat ik bij League of Legends steeds lag spikes krijg. In eerste instantie dacht ik aan andere mensen hier in huis die aan het downloaden waren of iets in die richting, maar dat is dus helemaal niet zo. De lag spikes zijn echt een paar seconden en verdwijnen dan weer, maar het is wel erg irritant.

Is dit een bekend probleem bij de XPS 15 en zo ja zijn er fixes voor?

Ben overigens nog steeds benieuwd of de performance wel klopt. Ik heb 8GB ram, de i7-2670QM CPU @ 2.20GHz (8 CPUs), ~2.2GHz en de 540m.

Maar een relatief 'zwak' spel als League kan ik wel op high spelen op '60' fps (aangesloten) mits ik AA, shadows etc. uit zet. Wat is jullie mening wat betreft de OEM drivers van Dell en de Nvidia drivers? Kampen zijn daarbij eigenlijk steeds verdeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SChief schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 23:01:
[...]

Daarom ook mijn tip om naar de staat van de accu te kijken, Windows zal niet voor niets plotseling zo'n melding geven. :P

Ik heb 28% wear sinds 03-08-2011. 8)7
Ai, accu versleten naar 62% van de originele capaciteit. :/ 38% wear dus. Begin het nu wel te merken..

Goeiemorgen zeg, 175 euro voor een nieuwe. :X

[ Voor 82% gewijzigd door S_Chief op 14-10-2013 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matt1991
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-09 07:04
SChief schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 12:17:
[...]

Ai, accu versleten naar 62% van de originele capaciteit. :/ 38% wear dus. Begin het nu wel te merken..

Goeiemorgen zeg, 175 euro voor een nieuwe. :X
Of neem een Yannec accu die is 100 euro goedkoper http://www.replacedirect....ecmp=tradetracker-nl-feed

AMD 9800X3D I Kingston Fury Beast 64GB CL30 6.000MT/s I MSI MAG B850 Tomahawk I ASUS Prime 9070XT I Lexar NM790 4TB I Google Pixel 9 Pro 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperEgo
Verwijderd schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 10:23:
Aangezien mijn PC momenteel gemaakt wordt, maak ik gebruik van mijn XPS 15 om te gamen etc. normaal gebruikte ik deze alleen voor school en dergelijke.

Wat me opvalt is dat ik bij League of Legends steeds lag spikes krijg. In eerste instantie dacht ik aan andere mensen hier in huis die aan het downloaden waren of iets in die richting, maar dat is dus helemaal niet zo. De lag spikes zijn echt een paar seconden en verdwijnen dan weer, maar het is wel erg irritant.

Is dit een bekend probleem bij de XPS 15 en zo ja zijn er fixes voor?

Ben overigens nog steeds benieuwd of de performance wel klopt. Ik heb 8GB ram, de i7-2670QM CPU @ 2.20GHz (8 CPUs), ~2.2GHz en de 540m.

Maar een relatief 'zwak' spel als League kan ik wel op high spelen op '60' fps (aangesloten) mits ik AA, shadows etc. uit zet. Wat is jullie mening wat betreft de OEM drivers van Dell en de Nvidia drivers? Kampen zijn daarbij eigenlijk steeds verdeeld.
Geen idee wat de lag spikes kan veroorzaken (is het tijdens teamfights?) maar ik heb er hier geen last van. Performance lijkt wel te kloppen denk ik. Wat ik wel heb is dat ik mijn gpu niet kan overclocken voor league of legends :(. Als ik het toch doe crasht het spel iedere keer, iemand daar last van? Zou het iets met dx9 te maken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsiej
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-06 19:23
Inmiddels heb ik deze accu nu al 2 weken intensief kunnen gebruiken, en ik moet zeggen dati k nog steeds uitermate tevreden ben. Er is 0,0 wear bijgekomen en de accu houdt het nog steeds 4 á 5 uur vol (afhankelijk van het gebruik). Alsnog denk ik niet dat je hier een buil aan kunt van vallen want voor 1 officiële 9 cells accu kun je een hele sloot chinese accu's kopen, even accu'tje wisselen en je kunt weer een paar uur door.
Enes_81 schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 13:33:
[...]

Ik zou nog niet te vroeg juichen met je accu. Een aantal weken geleden heb ik een 6-cell op eBay gekocht, als ik zo naar de stickers kijk vermoed ik dat het uit ze zelfde fabriek komt als jouw 9-cell accu.

Ook bij mij geeft BatteryCare aan dat het een accu van LGC is, maar ik weet wel zeker dat deze informatie erg makkelijk te faken is. Na 5 ontlaad cycli had ik al een wear van 20%, zo slecht zijn de originele van Dell niet eens. Ik heb wel $14 van de $28 teruggekregen.

[ Voor 3% gewijzigd door gijsiej op 15-10-2013 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
gijsiej schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 22:16:
Inmiddels heb ik deze accu nu al 2 weken intensief kunnen gebruiken, en ik moet zeggen dati k nog steeds uitermate tevreden ben. Er is 0,0 wear bijgekomen en de accu houdt het nog steeds 4 á 5 uur vol (afhankelijk van het gebruik). Alsnog denk ik niet dat je hier een buil aan kunt van vallen want voor 1 officiële 9 cells accu kun je een hele sloot chinese accu's kopen, even accu'tje wisselen en je kunt weer een paar uur door.
[...]
Stond bij: "Wordt niet verzonden naar Nederland", helaas. Ik zoek ook langzamerhand naar een 6-cel. Ik heb nu een 9-cel met 66.86 Full charged en 93.24 als designed capacity. Moet zeggen dat de accu de laptop flink zwaar maakt, vandaar wil ik een 6-cel wel eens proberen. Dan kan ik de 9-cel meenemen zodat ik altijd een volle accu heb liggen. (Moet ik 'm wel gaan gebruiken, anders slijt hij nog meer! :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gijsiej schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 22:16:
Ik heb echt geen vertrouwen in die Chinese dingen.

Vandaag Windows 8.1 geïnstalleerd. Werkt prima behalve dat de Dell Audio applicatie niet meer werkt.. Hoop dat Dell snel een nieuwe versie uitbrengt.

EDIT: 3G modem wordt in Apparaatbeheer aangemerkt als apparaat zonder stuurprogramma. :F

EDIT2: 3G aan het werken gekregen door de W8 driver weer te installeren, zelfde voor Dell Audio alleen nu werkt m'n Waves-tiptoets niet meer.. Vreemd maar goed, ik wacht wel even totdat Dell Windows 8.1 drivers brengt.

[ Voor 15% gewijzigd door S_Chief op 17-10-2013 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matt1991
SChief schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 19:36:
[...]

Ik heb echt geen vertrouwen in die Chinese dingen.

Vandaag Windows 8.1 geïnstalleerd. Werkt prima behalve dat de Dell Audio applicatie niet meer werkt.. Hoop dat Dell snel een nieuwe versie uitbrengt.

EDIT: 3G modem wordt in Apparaatbeheer aangemerkt als apparaat zonder stuurprogramma. :F

EDIT2: 3G aan het werken gekregen door de W8 driver weer te installeren, zelfde voor Dell Audio alleen nu werkt m'n Waves-tiptoets niet meer.. Vreemd maar goed, ik wacht wel even totdat Dell Windows 8.1 drivers brengt.
Bij mij werkt alles prima alleen quickset geeft dubbele notificaties (Windows en Quickset) bij Volume omhoog, Helderheid aanpassen.

EDIT: Ik gebruik de Windows 8 quickset driver en de Touch buttons werken bij mij perfect. Mijn bios versie is A12

[ Voor 6% gewijzigd door matt1991 op 17-10-2013 22:38 ]

AMD 9800X3D I Kingston Fury Beast 64GB CL30 6.000MT/s I MSI MAG B850 Tomahawk I ASUS Prime 9070XT I Lexar NM790 4TB I Google Pixel 9 Pro 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn BIOS is nog altijd A06 (bewust niet gedaan omdat ik ooit heb gelezen dat de fan irritanter is met de nieuwere BIOS), maar dit hoort de tiptoetsen niet te beïnvloeden lijkt mij? Gaat bij mij trouwens alleen om de Waves-knop.

Dubbele notificatie heb ik ook last van ja, dat wordt wachten op een nieuwe Quickset denk ik. Ook gaat het volume nu in stappen van 4% omhoog ipv 2%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
Ik heb zelf de RTM van Windows 8.1 al een paar weken draaien; de Dell audio applicatie werkt hier prima, wel is het zo dat je QuickSet geïnstalleerd moet hebben.

Het probleem met dubbele notificaties had ik voorheen ook toen ik Windows 8 RTM draaide, Dell heeft dat toen met een update gefixt. Verwacht dat er voor Windows 8.1 dus ook een nieuwe versie zal uitkomen.

Wel had ik toen met Windows 8 RTM en nu ook weer voor Windows 8.1 een soort workaround uitgevonden om die dubbele notificatie te voorkomen. Dat heb ik gedaan door na de installatie van de QuickSet software "C:\Program Files\Dell\QuickSet\quickset.exe" te openen met Resource Hacker, om vervolgens bitmap 490 in het mapje Bitmap te laten vervangen door een .bmp van 1x1pixel (zo simpel is het).

Eventueel heb ik hier ook een kant en klare quickset.exe deze moet dan het originele bestand vervangen in de door mij eerder aangegeven map.

Ik heb zelf BIOS versie A11, totaal geen last meer van de ventilator; ik vind het schandalig dat er geen BIOS versie A13 is uitgekomen, op A12 is mijn laptop net een haarföhn.

[ Voor 8% gewijzigd door NSG op 18-10-2013 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Werkt die Waves-knop wel goed bij jou? De Dell Audio applicatie doet het hier ook weer prima.

Leuke oplossing voor Quickset, maar ik wacht wel even op een nieuwe versie. :P

[ Voor 30% gewijzigd door S_Chief op 18-10-2013 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
Ja, alle drie de soft-buttons werken bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vreemd, hier niet.. Ik twijfel nog steeds om een BIOS upgrade te doen, zie dat even als een laatste redmiddel. Heb liever een niet werkende Wavesknopje dan een opstijgende laptop. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
Je kan altijd de BIOS nog downgraden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matt1991
SChief schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:17:
Vreemd, hier niet.. Ik twijfel nog steeds om een BIOS upgrade te doen, zie dat even als een laatste redmiddel. Heb liever een niet werkende Wavesknopje dan een opstijgende laptop. :+
Bij mij werken ook alle 3 knopjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Bij mij werken ze ook alledrie, Windows 8.0 met in grote lijnen de drivers uit de startpost. Kan zijn dat ik hier en daar een nieuwere versie van heb genomen, dat is dan wel de versie van Dell. Wel geeft de "tandwielen" toets niet het gewenste effect, deze doet nl. hetzelfde als Windows+X. Dat zal wel zo bedoeld zijn, maar ik vond hem onder Windows 7 veel nuttiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net geflasht naar A11 (degelijk systeem om te updaten overigens), maar dat rotknopje doet het nog steeds niet.. Nu snap ik er echt niks meer van.

EDIT: Dell audio nogmaals verwijderd en geïnstalleerd en nu werkt het wel. }:|

[ Voor 22% gewijzigd door S_Chief op 18-10-2013 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heeft iemand er ook last van dat zijn/haar brightness automatisch omlaag gaat nadat je 't hoger hebt ingesteld?

EDIT: Heb al door waardoor het komt.. Quickset. }:| Tijdelijk maar uitgeschakeld want het is wel erg hinderlijk.

[ Voor 34% gewijzigd door S_Chief op 20-10-2013 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
Het fenomeen dat de helderheid automatisch omlaag gaat komt naar mijn weten door "Intel ® DPST", deze instelling vind je bij de instellingen van Dell Batterijmeter (onderdeel van de QuickSet software.

Dell Batterijmeter vind je door met je rechtermuisknop op het batterij icoon te klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daar ligt het niet aan. Als ik het DPST uit zet blijft het probleem. Gebruik die Extended Battery Life sowieso niet overigens.

Dell mag opschieten met die 8.1 drivers.. Op de releasedag van Windows 8 hadden ze wel alle drivers beschikbaar.

Lijkt er trouwens op dat Windows 8.1 een hele oude versie van de NVidia drivers heeft geïnstalleerd: 306.97 :D Durf alleen even niet te upgraden naar een nieuwe versie want ik lees in het W8.1 topic dat er problemen zijn (o.a. geflikker van het beeld). Ik heb zelf nergens last van dus ik laat 't even zo. :+

[ Voor 39% gewijzigd door S_Chief op 21-10-2013 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor degenen die nog op zoek zijn naar een nieuwe accu: die van Anker werkt bij mij na een maand nog prima.

Health op 100% en geen enkel probleem gehad, ook geen meldingen van Dell omdat het geen Dell-accu is. Hij heeft iets minder energie gespecificeerd als de Dell accu, maar mijn oude accu ging nog maar 10 minuten mee, dus het is in ieder geval een verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dell heeft voor de Inspiron 15R SE Windows 8.1 drivers op de site geplaatst. Voor de XPS 15 helaas nog niks, hoop dat die snel volgen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matt1991
SChief schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 12:27:
Dell heeft voor de Inspiron 15R SE Windows 8.1 drivers op de site geplaatst. Voor de XPS 15 helaas nog niks, hoop dat die snel volgen.. :)
Ik denk dat we geen nieuwe drivers kunnen verwachten van dell, Want de l501x heeft ook geen Windows 8 drivers en dan moeten we waarschijnlijk zelf het quickset bestand moeten aanpassen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb het aan Dell gevraagd, en dit was het antwoord:
Geachte heer/mevrouw SChief,

Hartelijk dank voor uw bericht naar de Dell technische ondersteuning.

Uit uw email begrijp ik dat u op zoek bent naar drivers voor Windows 8.1

Op dit moment zijn deze vanuit Dell niet beschikbaar. Wij hebben ook geen direct antwoord waneer dit wel zou zijn.

De meest recente drivers die er zijn voor uw model zijn te vinden op

ftp://ftp.dell.com/Pages/...521x-all.html#Application

Mocht u echt de 8.1 Drivers nu willen dan kunt u het beste kijken op de website van de makers van de onderdelen ( bijvoorbeeld op de intel site als de integrated video van intel is etc )

Met vriendelijke groet,

*naam*
Technical Support Representative
E-mail Team
En dan verwijzen ze ook nog eens doodleuk naar de l521x drivers terwijl ik duidelijk heb aangegeven (heb zelfs de servicetag ingevuld ffs) dat het een l502x is. :F Maar goed, van Dell krijgen we dus geen zinnig antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matt1991
Dit antwoord kreeg ik via twitter

Thanks for reaching out. Unfortunately Dell does not support 8.1 on L502X . Hence you may not find the drivers for 8.1 ^HM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertonPride
Alfie104 schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 20:50:
[...]

Ik vermoed dat je oorspronkelijke schermproblemen veroorzaakt werden door óf een defect beeldschermkabeltje, óf een defecte LCD panel, óf een slecht contact. Het zou evt. ook aan het moederbord kunnen liggen (grafische chip maakt geen goed contact meer), maar dat staat niet bovenaan m'n lijstje.

Bovendien vermoed ik dat je HDD nog steeds defect is, tenzij de monteur deze ondertussen vervangen heeft. De BSOD's en de trage werking wijzen heel sterk in deze richting.

De defecte USB poort kan in principe niet voor deze problemen zorgen.
Om nog even terug te komen op het slotstuk.
De monteur heeft de dag erna het juiste moederbord geinstalleerd en een nieuw toetsenbord geplaatst. Na heel veel telefoontjes, vervanginskosten, tijd en stress lijkt nu eindelijk alles weer eens te werken! Toch wil ik wanneer ik wat meer tijd heb even ervoor gaan zitten en kijken welke stappen ik nog eventueel tegen Dell kan ondernemen.

Nu heb ik verder nog 3 vraagjes waar ik het antwoord niet (helemaal) op weet:
1. Mijn laptop blaast echt de hele tijd op een enkele keer na. Dit was voorheen niet, wat kan ik hieraan doen?
2. Ik kon voorheen met fn-toets in combinatie met f1 t/m f12 toetsen de helderheid en het geluid veranderen, dit kan nu ook maar ik zie niet op het scherm wat en hoeveel verandert. Moet ik niet een Dell-programma installeren hiervoor ofzoiets?
3. Mijn internet is erg traag wanneer ik uit de woonkamer ga (modem in woonkamer). Toendertijd heb ik 2 draadjes in de laptop omgewisseld waar ze instaken en toen was het probleem verholpen. Iemand tipte mij dit op dit forum maar weet niet meer de precieze handeling? En ik vraag me af of de vervangende onderdelen van de reparatie bij mij wel dit hebben veranderd?

BVD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
1. Welke BIOS? Als het A12 is dan komt het ws. daardoor.
2. Dell Quickset
3. Geen idee. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matt1991
SChief schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 22:02:
1. Welke BIOS? Als het A12 is dan komt het ws. daardoor.
2. Dell Quickset
3. Geen idee. :+
1. Ik had op A12 geen last van dat de ventilator constant aan stond, Nu heb ik A11 omdat, De ventilator wat minder irritant klinkt als die wel aanstaat. waarschijnlijk is de heatsink verkeerd gemonteerd of de monteur heeft te veel of te weinig koelpasta gebruikt.

3. Zijn de antennes wel goed aangesloten, zit het Wi-Fi kaartje wel goed vast in het moederbord, Heb je de driver wel geïnstalleerd, Probeer anders even de router te resetten (Stekker van de router een minuutje uit het stopcontact halen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertonPride
1. Default System Bios?
2. Bedankt!
3. Ik zal jouw advies eens uitvoeren, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matt1991
De bios versie kun je zien als je naar je bios instellingen gaat, F2 indrukken bij het opstarten of je in het configuratiescherm naar Systeembeheer en in systembeheer ga je naar systeeminformatie. Op deze 2 plekken kun je kijken welke bios versie je hebt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
In het verleden heb ik met Sharpkeys een custom keyboard indeling aangemaakt onder de fabrieks-W7 installatie (na een tip over dit programma eerder in deze topic of het vorige deel, dat weet ik niet precies meer). Belangrijkste reden voor mij was dat ik de F-toetsen wilde splitsen met F1 t/m F7 als functietoetsen en F8 t/m F12 als multimedia toetsen.

Nadat m'n W7 zelfmoord had gepleegd, nog steeds om onduidelijke redenen, heb ik W8 geïnstalleerd. Ook hier weer de toetsenbordindeling aangepast met Sharpkeys.

Na de update naar W8.1 was ik de aangepaste toetsenbord indeling echter ineens kwijt. Ik kan nog wel via het mobiliteitscentrum omschakelen tussen F-toetsen en multimedia-toetsen, maar dan dus voor alle functietoetsen ineens. Ook een tweede Sharpkeys-sessie brengt geen uitkomst. Het lijkt erop dat Microsoft bij W8.1 de manier waarop met aangepaste toetsenbordinstellingen wordt omgegaan, heeft veranderd.

Ik ga het nu maar eens met Microsoft's eigen programma proberen...

[edit] Microsoft's Keyboard Layout Creator 1.4 laat het opnieuw definiëren van de functietoetsen niet toe, verder zoeken dus...

[ Voor 6% gewijzigd door Alfie104 op 30-10-2013 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Na heel heel heeeeeel veel irritaties door Windows 8(.1) ben ik weer overgestapt op Windows 7. Alleen nu heb ik om een of andere reden als enige gebruiker met administrator rechten, beperkte rechten. Hoe kan dit? En waar kan ik dit aanpassen?
Ik mag bijvoorbeeld geen bestanden opslaan in de program files folder.

Ik heb dit ook al gedaan, maar dat maakte geen verschil:
http://www.howtoplaza.com/full-administrative-rights-windows

En ik heb een monitor aangesloten (via hdmi>dvi) met een resolutie van 1680x1050 (laptop heeft een FHD scherm). Als ik een wallpaper gebruik is hij op de monitor "filled" en op het laptopscherm met zwarte kaders links en rechts. Hoe kan ik dit oplossen?
Als ik de losse monitor main display maak is het opgelost maar kan ik bijvoorbeeld geen spellen runnen op de monitor. Dat kan alleen op het scherm waar main display gekozen is.

[ Voor 33% gewijzigd door Markos op 31-10-2013 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Voor je monitor probleem moet je de dual-screen instellingen veranderen. Standaard gedrag bij Windows is "klonen", waarbij het beide schermen een kopie van elkaar zijn. Daarom wordt dan ook een resolutie gebruikt die beide schermen kunnen weergeven, waarbij het scherm met de laagste resolutie bepalend is.

Om beide schermen optimaal te gebruiken, moet je de instelling veranderen naar "uitbreiden", maar daarbij geven beide schermen iets anders weer. Dat kan heel handig zijn, maar kan soms ook lastig zijn. Je kunt dan met je muis van het ene scherm naar het andere bewegen en ook vensters heen en weer slepen.
Pagina: 1 ... 7 ... 15 Laatste