Blijkbaar is bij mij toch wat bijzonders aan de hand. Als ik op de "Instant Launch" toets (die middelste) druk, krijg ik het schermpje waarin je een functie aan die toets kunt toewijzen (zoals het hoort dus). Als ik op Windows-X druk, krijg ik een pongel en verder niets, precies zoals bij de Quickset toets.
Maar als ik naar \Program Files\Dell\Quickset blader kan ik alle afzonderlijke delen van het mobility center gewoon opstarten door te dubbelklikken, inclusief de Quickset waarin alle onderdelen verzameld staan.
Dus ik denk slim te zijn en koppel de Instant Launch toets aan de quickset.exe, omdat ik die toch niet ergens anders voor gebruik. En dan doet de Instant Launch toets dus hetzelfde als de Quickset toets, nl. een pongel en verder helemaal niets. Als ik daarna quickset.exe start door dubbelklikken, krijg ik weer netjes het mobility center, maar als ik die daarna afsluit, krijg ik 2x achter elkaar een foutmelding van Windows dat het programma niet meer werkt, net alsof het toch door de IL toets was opgestart maar zonder zichtbaar te worden, waarna beide instanties bij het afsluiten van de 2e (handmatige) crashen. Daarna kan ik het weer gewoon openen door dubbelklikken en sluit het zonder foutmeldingen, zolang ik maar van die toetsen afblijf.
Het lijkt iets met rechten te maken te hebben, het is me al opgevallen dat W8 daar strenger en stricter mee is dan W7. Toch blijft het erg vreemd...
Ik laat het maar zo, want ook de Quickset toets gebruik ik eigenlijk nooit. En als het echt moet, kan ik gewoon quickset.exe handmatig starten. Het verwonderde me alleen dat het niet meer werkte bij mij terwijl het met W7 wel gewoon altijd gewerkt heeft.
[
Voor 3% gewijzigd door
Alfie104 op 25-06-2013 20:49
]