Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paar maanden terug al een berichtje geplaatst dat ik een toetsenbord nodig had echter thuis maak ik gewoon gebruik van een desktop dus mijn XPS15 loopt een beetje stof te verzamelen. Over een aantal maanden moet ik weer voor een tijdje naar het buitenland dus het ziet er naar uit dat ik er nu iets aan moet doen.

Als je een toetsenbordje hebt stuur me even een berichtje, omg Amsterdam zou mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-09 17:37
Heeft iemand hier enig idee op welke kaart de mini-displaypoort is aangesloten? Dit omdat ik Linux draai, de NVIDIA uitgeschakeld is (bbswitch, is dus in te schakelen maar liever niet) en ik wel graag een tweede monitor wil kunnen gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor zover ik weet sluiten alle fabrikanten de HDMI port op de nvidia GPU aan. Het ligt voor de hand dat dat ook met de displayport het geval is. Persoonlijk heb ik liever dat alles op de intel zit. Clone werkt dan ten minste naar behoren. En dat is nog los van de linux issues.

Maar met bumblebee kan je toch de gpu aan de praat krijgen?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2013 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiekikowan
Thanks voor je reply... jammer maar helaas I guess. Of is er iemand die zeker weet dat deze op de andere kaart zit...

HDMI zit in ieder geval zeker op de NVIDIA. Dat weet ik uit ervaring... :(

@SChief

OW JEAH! Weet je dat zeker...? :D In ieder geval maakt dat mijn dag goed... Me like!

[ Voor 20% gewijzigd door hiekikowan op 07-04-2013 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HDMI zit op NVidia, DisplayPort zit op Intel (99% zeker).

[ Voor 11% gewijzigd door S_Chief op 07-04-2013 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht aan de verkeerde XPS, ik dacht ook ergens te hebben gelezen dat de L501/2x de displaypot op de intel hadden, maar ik kan me niet herinneren waar dat was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiekikowan
http://en.community.dell....op/f/3519/t/19374742.aspx

Het antwoord hier geeft inderdaad aan dat de poort op de intel zit... Dat gegeven en het feit dat een adapter nou ook niet de hele wereld kost resulteert in een fysieke test binnenkort (oftewel, ik koop een adapter en ga het gewoon testen :D)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nieuws: Nvidia brengt Optimus naar Linux met nieuwe driver

Leuk voor de mensen die de XPS 15 gebruiken icm Linux. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Hey dat kan misschien dus ook betekenen dat optimus geport kan worden naar OSx86/Hackintosh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Als het daadwerkelijk beter werkt dan Bumblebee, ja, dan wel. Punt is echter dat er verhalen gaan dat het eigenlijk een aangepaste vorm van Bumblebee is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperEgo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-07-2024
Ik_ben_Mark3 schreef op woensdag 10 april 2013 @ 12:52:
Hey dat kan misschien dus ook betekenen dat optimus geport kan worden naar OSx86/Hackintosh?
Gebruikte Apple niet een eigen systeem en niet helemaal via Nvidia Optimus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

SemperEgo schreef op woensdag 10 april 2013 @ 18:12:
[...]

Gebruikte Apple niet een eigen systeem en niet helemaal via Nvidia Optimus?
Geen idee, ik dacht dat hun ook met systemen met optimus gingen komen (of er al zijn). De laatste keer dat ik mij hierin verdiept heb is 1,5 jaar terug ofzo

Ik heb even een vraag over het overclocken van de videokaart (525M). Ik heb MSI afterburner, MSI Kombuster en Nvidia Inspector gedownload. Als ik alleen mijn Afterburner opties vergelijk met die glennvho heeft (http://tweakers.net/ext/f/mFVWgtkfgsp1B5WymMivjfeI/full.jpg)
Ik heb deze opties:
Core Voltage (mV)
Power Limit (%)
Core Clock (MHz)
(aanpasbaar)
Memory Clock (MHz)
(aanpasbaar)
Fan Speed (%)

Terwijl hij deze heeft:
Core Voltage (mV)
Core Clock (MHz)
(aanpasbaar)
Shader Clock (MHz)
(aanpasbaar)
Memory Clock (MHz)
(aanpasbaar)
Fan Speed (%)

Hoe kan dit? Ik kan bij de settings niet vinden om dit aan te passen. Moet ik een oudere versie gebruiken? Ik gebruik 2.3.1 terwijl hij 2.1.0 gebruikt.

En moet je zowel Inspector en Afterburner gebruiken? Want bij Inspector kun je (volgens mij) de Core Clock niet aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Dell monteur is langsgekomen voor de krakende armrest van m'n XPS L502x. Was geen verschil te zien in de armrest zelf, maar na het vervangen van de armrest is het klikprobleem nu verholpen. Monteur liet mij zelf ook even testen, klik lijkt volledig weg te zijn. Top service van Dell!

Binnenkort nog even de LCD test doen om te zien in hoeverre het beeld roze is, zoals mijn Microsoft trainer aangaf. Ben benieuwd.

In hoeverre merken jullie wat van een roze beeld? Wellicht als je het scherm onder een andere kijkhoek bekijkt? Ik heb het 1920x1080 scherm, typenummer moet ik even opzoeken mocht dat handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runner15
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 13:41
Zijn er meer mensen met problemen na een Nvidia driver update? Sinds versie 314.09 heb ik het volgende probleem: om de zoveel tijd (geen bepaalde tijd, lijkt random te zijn) crasht de driver. Hierbij flikkert het beeld zwart, en krijg ik de melding: 'beelschermstuurprogramma reageert niet meer en is hersteld'. Ik kon er in dit topic niks over terugvinden, en ook via google kwamen er niet echt oplossingen uitrollen. De update van Nvidia naar versie 314.22 leek uitkomst te bieden, maar na een week geen crashes, ging het gewoon weer door.

Kent iemand soortgelijke problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb het zelf één keer meegemaakt, daarna nooit meer. Geen idee wat het veroorzaakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na veel plezier, snelle opstarttijden, multitasking enz, heb ik EINDELIJK een negatief puntje ontdekt aan mijn laptop. Na suggesties om wel degelijk te updaten naar Win8 heb ik geen enkel probleem gehad tot nu.
Nouja deze week. Deze week duurde het 9 minuten voor ik een app of internet kon openen. Hij blijft hangen aan het startscherm en aan het zwarte scherm tussen het windows-logo en de inlog-functie.

Weet iemand wat ik hieraan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:12

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Ik heb een XPS 15 nu 2 jaar in mijn bezit. Sedert een paar maanden begint Windows te mekkeren dat ik hem moet vervangen.

Batterycare geeft een wear level aan van 76,46%. Absurd hoog als je het mij vraagt. Vooral aangezien ik de laptop zeker in het eerste jaar zelden aan de lader had hangen. Enkel als de accu bijna leeg was. Op het moment dat hij weer was opgeladen, liet ik de accu zelf weer het werk doen.

Helaas had ik maar 1 jaar garantie. Ik vind een nieuwe accu van Dell absurd duur. Iemand ervaringen met de Yanec's van replacedirect? Heb dit merk een aantal keren voorbij zien komen in de XPS 15 topics, maar weinig daadwerkelijke ervaringen gezien.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een wear van 76,46%? Damn, ik heb 28% wear sinds augustus 2011 (9-cell batterij btw).

[ Voor 12% gewijzigd door S_Chief op 05-05-2013 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De minder dan een jaar oude accu van m'n e6520 zit al aan 21% wear..

Het gebrek aan ervaringen zou ik overigens zien als een goed teken ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stvn21
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:12
Hebben jullie ook last van een "haperige" ervaring in bijvoorbeeld de browser?. Het loopt net niet soepel. Alle drivers zijn up to date.

Persoonlijk denk ik dat de interne GPU de resolutie niet aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
IGP kan met gemak 1080p aan. Heb zelf overigens nergens last van.

[ Voor 39% gewijzigd door S_Chief op 06-05-2013 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stvn21
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:12
SChief schreef op maandag 06 mei 2013 @ 11:50:
IGP kan met gemak 1080p aan. Heb zelf overigens nergens last van.
Vreemd, geen idee waardoor het komt. Heb het al vanaf het begin (heb hem nu een jaar). In die tijd zijn er 3 verschillende windows installaties op gekomen. Altijd dit "probleem" gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCupboard
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-11-2023
Beste allemaal, ik heb vanaf dat ik deze laptop heb al ditzelfde probleem. Namelijk:

Als ik mijn dedicated videokaart gebruik om games te spelen, is (en dit is als ik geluk heb) nadat ik 10 minuten gespeeld heb mijn hele laptop gecrashed. Ik heb ook eens voor de grap gemeten hoe heet mijn laptop eigenlijk wordt en de videokaart wordt 90 graden. Dit lijkt mij behoorlijk veel.

Ik heb het al een keer opgestuurd naar Dell, waar ze het hebben "gefixed". Niet dus. Nu kan ik hem nog wel een keer opsturen, maar dan ben ik de sjaak, want ik heb hem echt nodig voor mijn schoolwerk.

Is er een andere manier om dit te minderen of te stoppen?

Bedankt.
Rob.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperEgo
iCupboard schreef op maandag 06 mei 2013 @ 22:05:
Beste allemaal, ik heb vanaf dat ik deze laptop heb al ditzelfde probleem. Namelijk:

Als ik mijn dedicated videokaart gebruik om games te spelen, is (en dit is als ik geluk heb) nadat ik 10 minuten gespeeld heb mijn hele laptop gecrashed. Ik heb ook eens voor de grap gemeten hoe heet mijn laptop eigenlijk wordt en de videokaart wordt 90 graden. Dit lijkt mij behoorlijk veel.

Ik heb het al een keer opgestuurd naar Dell, waar ze het hebben "gefixed". Niet dus. Nu kan ik hem nog wel een keer opsturen, maar dan ben ik de sjaak, want ik heb hem echt nodig voor mijn schoolwerk.

Is er een andere manier om dit te minderen of te stoppen?

Bedankt.
Rob.
Je kan ook gewoon eens bellen en zeggen dat de vorige reparatie het probleem niet verholpen heeft en het probleem dringend hersteld moet worden en je daarom graag hebt dat er iemand langskomt om de reparatie ter plaatse te doen. Dit natuurlijk er van uit gaande dat je geen next business day garantie hebt. Geven ze niet direct toe gewoon wat meer van je tak maken, kan vaak ook helpen.

Of anders:

Zelfs de standaard koelpasta vervangen door een hoogwaardige versie en goed (lees: niet teveel zoals Dell doet) aanbrengen.
http://forum.notebookrevi...epasting-56k-warning.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCupboard
  • Laatst online: 19-11-2023
Beste SemperEgo,
Bedankt voor je suggesties, ik ga zeker nog eens bellen met Dell.

En bedankt voor die link, alleen dat durf ik echt niet zelf te doen. :P Ziet er veel te gevaarlijk uit. Haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die XPS 15 is echt een bitch om uit elkaar te halen zo te zien, heb veel simpelere laptops gezien. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenvde89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-09 10:01
Stvn21 schreef op maandag 06 mei 2013 @ 11:44:
Hebben jullie ook last van een "haperige" ervaring in bijvoorbeeld de browser?. Het loopt net niet soepel. Alle drivers zijn up to date.

Persoonlijk denk ik dat de interne GPU de resolutie niet aankan.
Wat bedoel je precies met haperige? Noem eens voorbeelden als je wilt..

Heb je bijv. ook als je de browser minimaliseert en vervolgens maximaliseert, dat dit dan in slow motion lijkt te gaan? Dit probleem heb ik namelijk af en toe. Meestal helpt opnieuw opstarten wel, maar niet altijd. Probleem heeft sinds de laatste update(s) van de videokaart zijn intrede gedaan volgens mij..

Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:47
Stvn21 schreef op maandag 06 mei 2013 @ 15:20:
[...]

Vreemd, geen idee waardoor het komt. Heb het al vanaf het begin (heb hem nu een jaar). In die tijd zijn er 3 verschillende windows installaties op gekomen. Altijd dit "probleem" gehad.
De kans dat het het geval is bij drie installaties lijkt me vrij klein, maar heb je niet toevallig energiebesparing aan staan? Als ik energiebesparing aan had staan in Windows 7 ging het browsen ook ongelofelijk traag, gelukkig valt het in Windows 8 wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discovisi
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 31-07 01:37
glennvho schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 21:44:
[...]

Mooi die accu, zou hij net dezelfde bouwkwaliteit (ik bedoel de plastieken behuizing) hebben als een accu die van Dell zelf komt? Ik zit alvast met smart te wachten op je review van dit exemplaar. :)
Ik gebruik deze accu nu enkele maanden en ik ben er nog steeds wel tevreden over. In het begin, en als je er goed voor bijft zorgen dan gaat de laptop tussen de 3 en 4 uur mee. Ik heb 'm inmiddels te veel en te lang aan de oplader gehad, terwijl die al 100% was, dus nu gaat ie nog ong 2 uur mee. Wat jammer is, maar mijn eigen schuld. Voor de helft van de prijs van een originele kan ik 'm zeker aanraden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien de XPS15 (en alle moderne laptops) stoppen met het laden van de accu wanneer deze 'vol' is, gaat je argument niet op en lijkt het hier dus te gaan om slijtage door normaal gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:47
Het klopt natuurlijk wel dat je zegt dat de accu niet meer opgeladen word wanneer deze vol zit. Maar 5-10 minuten later word de accu weer opgeladen en dat proces herhaald zich constant.

Mijn accu haalt de 2 uur niet eens meer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mats.be
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:38
Mijn accu heeft ondertussen z'n beste tijd gehad. Op dit moment mag ik al blij zijn als deze een uur haalt.
In het begin haalde ik gemakkelijk 3u bij licht gebruik buiten in de tuin (helderheid op 100% en op een redelijke afstand van onze router). De laptop (incl. batterij) was op dit moment een half jaar oud (aangekocht eind 2011).
discovisi schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 15:00:
[...]

Ik gebruik deze accu nu enkele maanden en ik ben er nog steeds wel tevreden over. In het begin, en als je er goed voor bijft zorgen dan gaat de laptop tussen de 3 en 4 uur mee. Ik heb 'm inmiddels te veel en te lang aan de oplader gehad, terwijl die al 100% was, dus nu gaat ie nog ong 2 uur mee. Wat jammer is, maar mijn eigen schuld. Voor de helft van de prijs van een originele kan ik 'm zeker aanraden!
Wat ik me afvraag bij die YANEC, betreft het een type met 'uitstulping' onderaan?
Ik vermoed van wel gezien de hoge capaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, maar de genoemde YANEC is per definitie geen originele, want die is 90wh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-09 10:39
Ik ben al een half uur aan het zoeken maar in kan het niet meer vinden. Ik kan me herinneren dat er een lijstje was met wat je allemaal wel en niet wil installeren als je een cleane installatie doet.
Wat ik heb is de DVD met win7 en de door dell geleverde cd met Drivers. Is dat voldoende?

Gevonden

[ Voor 3% gewijzigd door Nixo op 21-05-2013 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Fox
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 21:51
Enes_81 schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 22:31:
Het klopt natuurlijk wel dat je zegt dat de accu niet meer opgeladen word wanneer deze vol zit. Maar 5-10 minuten later word de accu weer opgeladen en dat proces herhaald zich constant.

Mijn accu haalt de 2 uur niet eens meer :(
Nee, als de accu eenmaal 'vol' is, blijft die (zonder verder bijladen) vol zolang als de laptop aan de lader hangt: de laptop werkt geheel vanaf de lader. Je kunt dit zien door naar je battery-LED te kijken, deze gaat als de accu vol is uit, en dan niet meer aan. Als de battery-LED bij jou na 5-10 min wel weer aangaat (wat ik uit je bericht begrijp) is er vast ergens iets stuk, dit is zeker geen normaal gedrag.

"Man fears the darkness, and so he scrapes away at the edges of it with fire." - Rei Ayanami

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik draai Windows 8 Pro op mijn L502x maar heb regelmatig problemen met mijn toetsenbord. (komt door usb?)
Soms haal ik mijn laptop uit slaap of sluimerstand, en dan werkt mijn toetsenbord niet. Zowel via usb als het toetsenbord van de laptop zelf niet. Ook verschillende usb poorten gebruiken maakt geen verschil. De muis blijft het wel doen. Ik moet dan 1 of 2x opnieuw opstarten voordat ik kan typen.

Misschien dat het invloed heeft, dit zijn mijn randvoorwaarden:
- extra monitor aangesloten via DP>hdmi>DVI (:+)
- muis en toetsenbord altijd aangesloten via een usb hub op de achterste usb 3.0
- ethernet kabel
- voeding + accu in de laptop

Windows heeft alle updates

En een 2e vraag, niet XPS 15 specifiek. Ik heb automatische updates uit staan, maar hierdoor update hij mijn MSE niet automatisch. Heb al gegoogeled maar kan niet vinden hoe je MSE wel automatisch kan laten updaten en Windows zelf niet. Is daar al een oplossing voor? (Is iets nieuws in Win8 schijnbaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAMBA5
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07-10-2024
Ik_ben_Mark3 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 12:00:
Ik draai Windows 8 Pro op mijn L502x maar heb regelmatig problemen met mijn toetsenbord. (komt door usb?)
Soms haal ik mijn laptop uit slaap of sluimerstand, en dan werkt mijn toetsenbord niet. Zowel via usb als het toetsenbord van de laptop zelf niet. Ook verschillende usb poorten gebruiken maakt geen verschil. De muis blijft het wel doen. Ik moet dan 1 of 2x opnieuw opstarten voordat ik kan typen.

Misschien dat het invloed heeft, dit zijn mijn randvoorwaarden:
- extra monitor aangesloten via DP>hdmi>DVI (:+)
- muis en toetsenbord altijd aangesloten via een usb hub op de achterste usb 3.0
- ethernet kabel
- voeding + accu in de laptop

Windows heeft alle updates

En een 2e vraag, niet XPS 15 specifiek. Ik heb automatische updates uit staan, maar hierdoor update hij mijn MSE niet automatisch. Heb al gegoogeled maar kan niet vinden hoe je MSE wel automatisch kan laten updaten en Windows zelf niet. Is daar al een oplossing voor? (Is iets nieuws in Win8 schijnbaar)
als je die hub ertussen uit haalt en alles direct op je laptop aansluit moet je geen problemen meer hebben dat je niet kan typen of je muis niet meer beweegt.!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Mijn muis kan ik wel bewegen alleen het toetsenbord niet. Ook het toetsenbord van de laptop zelf niet

edit: en ook als ik hem lock (vlaggetje+L) kan ik niets meer typen in windows. Maar mijn wachtwoord kan ik dan weer wel intypen :F

[ Voor 39% gewijzigd door Markos op 22-05-2013 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 09:39
Ik heb zojuist succesvol mijn scherm geupgrade naar een tweedehands full-HD panel. Je moest er ook een ribbon cable bij kopen, maar wat een WAANZINNIG beeld zeg! Het heeft me een kleine 90 euro gekost en een uurtje prutsen. Ik heb de L502x en heb dit topic gebruikt.

http://forum.notebookrevi...01x-lcd-display-swap.html

Als iemand meer info wil vraag het gerust. Het beeld is net een sticker, het contrast is ook enorm veel beter geworden. Let alleen op welk panel je koopt, al die nieuwe panels van 60 euro op ebay zijn goedkope varianten, het type nummer wordt alleen geleverd als deze op voorraad is en dat is ie nooit, dus leveren ze een 'equivalent'.

Ik heb de AUO B156HW01 v7 gekocht, een glossy origineel scherm, 45 pond uit Engeland. Let op dat je een Dual Link v73D3 ribbon cable erbij moet kopen als je van HD naar FHD gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-09 13:03

sphere

Debian abuser

De batterij begint hier behoorlijk p te raken, vanaf 36% is het al snel ploep uit. Nu ging ik op ebay kijken, maar er zijn maar weinig aanbieders? Niet wat ik gewend ben van andere Dell laptops. Waar lopen jullie ze?

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik_ben_Mark3 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 12:29:
Mijn muis kan ik wel bewegen alleen het toetsenbord niet. Ook het toetsenbord van de laptop zelf niet

edit: en ook als ik hem lock (vlaggetje+L) kan ik niets meer typen in windows. Maar mijn wachtwoord kan ik dan weer wel intypen :F
Probeer de synaptics drivers te updaten. Ik heb werkelijk de gekste dingen meegemaakt met de synaptics driver op mn studio 1555. Van een niet werkend touchpad na suspend/resume tot een corrupte keyboard driver. Leuk als je geen usb toetsenbord in huis hebt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:27
sphere schreef op maandag 27 mei 2013 @ 10:25:
De batterij begint hier behoorlijk p te raken, vanaf 36% is het al snel ploep uit. Nu ging ik op ebay kijken, maar er zijn maar weinig aanbieders? Niet wat ik gewend ben van andere Dell laptops. Waar lopen jullie ze?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Ik heb mijn XPS 15 inmiddels een goede 1,5 jaar (oktober/november 2011) en de batterij begint toch wel iets minder te functioneren..

Ik gebruik de laptop regelmatig op de bank en ik merk dat als ik Football Manager speel de batterij toch best vlot leeg trekt.. Bij office applicaties en internetgebruik gaat dit minder snel, maar ik ben sowieso verplicht netstroom in de buurt te hebben..

Ik ben dus aan het denken om een nieuwe batterij aan te schaffen, eventueel een 9cell, omdat de laptop verder nog perfect functioneert.. Maar ik heb eigenlijk nauwelijks tot geen ervaring op dit gebied qua aanbieders..

Wat is aan te raden? "Gewoon" 6 cell of 9 cell? En waar haal ik deze dan vandaan? Bij Dell.com (duurder) of bij een of andere eBay verkoper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Hrm, ik keek op ebay.co.uk, daar is het aanbod schaars, maar op ebay.com valt het mee,

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11-2023
Er zijn genoeg te vinden op eBay. Ik neem altijd een van de goedkoopsten van een adverteerder die een betrouwbare indruk maakt. Ik let dan wel op de volgende dingen:
  • Garantie. Minstens 1 jaar, liever 3 jaar. Niet dat het ding zo lang mee zal gaan (alle waar naar z'n geld), maar een aanbieder die 3 jaar garantie biedt, heeft in ieder geval zelf vertrouwen in z'n product.
  • Capaciteit. Ik zoek naar een batterij met een capaciteit die gelijk is aan de originele of hoogstens 15% hoger. De batterijtechniek verbeterd wel in de loop van de tijd, maar capaciteiten die 40-50% hoger zijn dan origineel zijn gewoon gelogen en dat geeft mij geen betrouwbare indruk. Vaak zijn dat soort batterijen juist zwakker dan de originele. De originele 6-cell heeft een capaciteit van 4400mAh, de 9-cell (vermoed ik) 6600mAh.
  • Uiterlijk. Op de foto moet de batterij er een beetje netjes uit zien, goedkope of slordige afwerking betekent vaak ook een slechte kwaliteit aan de binnenkant.
  • Levensduur. Ik ga ervan uit dat een batterij die 1/5 kost van de originele, niet dezelfde levensduur haalt, maar dan kun je hem voor hetzelfde geld als 1 originele batterij toch nog 4x vaker vervangen.
  • Reputatie van de verkoper. Een feedback score van 97% of beter, over een hoog aantal gegeven feedback (dus niet een paar 100 maar 10.000 of meer) betekent veel tevreden klanten.
Dan kun je voor de 6-cell bv. deze nemen, kost je ongeveer €25. Of deze, iets goedkoper, korter garantie maar ik heb goede ervaring met batterijen van Pokerbridge. En voor de 9-cell bv. deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alfie104 schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 20:55:
De originele 6-cell heeft een capaciteit van 4400mAh, de 9-cell (vermoed ik) 6600mAh.
5000 mAh en 8100 mAh. Op ebay zijn ze te vinden van 6600 mAh en 7200 mAh, maar dat is dus totale nepperij met low-quality cellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:27
Verwijderd schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 21:12:
[...]

5000 mAh en 8100 mAh. Op ebay zijn ze te vinden van 6600 mAh en 7200 mAh, maar dat is dus totale nepperij met low-quality cellen.
Dus jij adviseert om wel "gewoon" te investeren in een originele Dell?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-09 09:08
FREAKJAM schreef op zondag 05 mei 2013 @ 15:42:
Ik heb een XPS 15 nu 2 jaar in mijn bezit. Sedert een paar maanden begint Windows te mekkeren dat ik hem moet vervangen.

Batterycare geeft een wear level aan van 76,46%. Absurd hoog als je het mij vraagt. Vooral aangezien ik de laptop zeker in het eerste jaar zelden aan de lader had hangen. Enkel als de accu bijna leeg was. Op het moment dat hij weer was opgeladen, liet ik de accu zelf weer het werk doen.

Helaas had ik maar 1 jaar garantie. Ik vind een nieuwe accu van Dell absurd duur. Iemand ervaringen met de Yanec's van replacedirect? Heb dit merk een aantal keren voorbij zien komen in de XPS 15 topics, maar weinig daadwerkelijke ervaringen gezien.
ik heb zelf ( voor een ander type laptop ) zeer goede ervaringen met Yanec, ook met accu's ( die ik op mijn werk gebruik ) die al 3 jaar oud zijn, werken nog perfect ( niet zo perfect als nieuw uit doos maar toch nog wel op 80% van de capaciteit )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Ik heb er maar eentje besteld. Gewoon een 4400, we zien het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperEgo
sphere schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 11:07:
Ik heb er maar eentje besteld. Gewoon een 4400, we zien het wel.
Laat zeker weten hoe de batterij het doet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:50

Christiano007

Ich bin der champion

Ook hier accu problemen. Loopt snel leeg (een uur ongeveer) met browsen. Ben benieuwd of die accu's van €25,- wat zijn.

En het gedonder met de fan begint ook, hij begint langzaam geluid te maken (ratelen) dus hij is in onbalans. Is dat nog moeilijk te vervangen? Ben het lawaai allang gewend van het continu aanslaan van de fan , zelfs voor simpele sites... maar niets wat geholpen heeft om de fan minder laten aan te slaan.

Iemand nog een how-to om simpel de fan te vervangen, of móet je het scherm eraf halen en alle kabels los maken om maar bij die fan te komen?

[ Voor 14% gewijzigd door Christiano007 op 01-06-2013 16:33 ]

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik meld me hier ook in het topic omdat ik me aan het orienteren ben op een nieuwe laptop. De XPS 15 is een zeer grote kanshebber, echter zijn er ook wat minpunten. Zo heb ik een wat nare smaak van de fan en temparatuur issues, en er zit een (erg?) glanzend scherm op. Hoe ervaren jullie dit scherm met zonlicht; stel dat je hem buiten zou willen gebruiken. Is dit te doen?

Verder, kunnen we snel een nieuwe XPS lijn verwachten nu Intel met Haswell komt? Ik heb wat rondgezocht maar kon daarover niet zo snel bronnen vinden. Wellicht is het ook de moeite daarom nog even te wachten - dit model is immers toch al weer even op de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wou net melden dat het wel verrassend stil is rond de nieuwe lijnen van dell. Alleen bij alienware is wat uitgelekt. De XPS l521x is wat mij betreft nooit een goede laptop geweest vanwege de koelings issues, ik zou dan ook zeker wachten op de opvolger. Ik denk dat we die vanaf deze week kunnen bestellen. (computex, en anders heeft dell nog een event de E3 op 10 juni)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Verwijderd schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 21:12:
[...]

Mijn orginele 6-cell is 56Wh bij 11,1V en als je dat omrekent, kom je ongeveer op 4400mAh. En als ik dat 1.5x neem (9 ipv 6 cellen) kom ik op die 6600mAh.

Bestaan er dan ook 6-cell accu's van 5000mAh? En als je dat omrekent naar 9 cellen, kom je op 7500mAh, dan zou de 9-cell accu dus behalve meer, ook veel betere cellen gebruiken, erg onlogisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alfie104 schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 11:26:
[...]

Mijn orginele 6-cell is 56Wh bij 11,1V en als je dat omrekent, kom je ongeveer op 4400mAh. En als ik dat 1.5x neem (9 ipv 6 cellen) kom ik op die 6600mAh.
56Wh / 11.1v = 5.045 Ah :Z

4400mAh * 11.1v = 48.84Wh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
I stand corrected...

Weet ook niet hoe ik bij die 4400mAh kwam, maar op een of andere manier klopte het...

Dan zijn de meeste op eBay aangeboden vervangende accu's dus aanzienlijk minder van kwaliteit dan de originele Dell accu, nog afgezien van de mogelijke levensduur van de goedkopere cellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat dus. Daarom raad ik dus aan alleen de orginele capaciteit cellen te kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Razr schreef op maandag 03 juni 2013 @ 13:10:
Ik meld me hier ook in het topic omdat ik me aan het orienteren ben op een nieuwe laptop. De XPS 15 is een zeer grote kanshebber, echter zijn er ook wat minpunten. Zo heb ik een wat nare smaak van de fan en temparatuur issues, en er zit een (erg?) glanzend scherm op. Hoe ervaren jullie dit scherm met zonlicht; stel dat je hem buiten zou willen gebruiken. Is dit te doen?

Verder, kunnen we snel een nieuwe XPS lijn verwachten nu Intel met Haswell komt? Ik heb wat rondgezocht maar kon daarover niet zo snel bronnen vinden. Wellicht is het ook de moeite daarom nog even te wachten - dit model is immers toch al weer even op de markt.
Dat ligt er helemaal aan voor wat voor prikkie je m op de kop kunt tikken. Persoonlijk heb ik geen enkele last van de koeling issues, en had de mijne voor 300 euro op de kop getikt met een i7 2630qm. Mijn verwachting was dat ik dan wel last zou hebben van al die issues. Wat betreft de koeling en degelijkheid, het zijn vooral zakelijke laptops die er echt voor gemaakt zijn om dit soort eufels niet te krijgen. Bijna alle consumer dingen hebben dit soort probleempjes. Maar zoals ik al zeg, persoonlijk heb ik echt helemaal nergens last van, net als duizenden andere tevreden gebruikers. Het is een van de populairste laptops, dat is niet voor niets zo. Daardoor zie je automatisch veel klachten.

Glanzend scherm is puur voorkeur. Het voordeel is dat het beeld mooier is, er zit meer contrast in en een glans, tsjaa ik vind het wel wat. Hij kan in elk geval ongelooflijk fel! Dus buiten gaat het aardig, zelfs met dit weer. Ook de matte schermen hebben last van zonlicht, die weerkaatsen dan wel niet, maar als het echt heel fel is en je zit in de zon, dan zie je op beide niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Razr schreef op maandag 03 juni 2013 @ 13:10:

Naar welk model ben je eigenlijk op zoek? :P De l501x/l502x is al een tijd niet meer nieuw te krijgen, voor de l521x hebben we dit topic: [Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 1 (l521x) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kelvern
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22:29
Hey,

Als ik game heb ik de laatste tijd veel last van artefacten. Bij sommige games steeds op hetzelfde moment en soms totaal willekeurig. Soms crasht de game erna maar soms kan ik gewoon verder gamen. Heb al lange tij d last van, kan dit komen door te hoge temperaturen?

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/scaled/thumb/18/llwk.jpg

Kelvern

[ Voor 8% gewijzigd door Kelvern op 15-06-2013 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b32
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-12-2024

b32

Ik heb inmiddels na een paar monteurs, een paar keer de laptop opgestuurd hebben en vele telefonische gesprekken een escalatie van mijn case gekregen bij Dell. Mijn XPS15 kreeg na verloop van tijd altijd weer issues met (sommige) games. Vastlopers of videokaartdrivercrashes gebeurden weer steeds vaker tot het niet meer te gebruiken was. Ik hoop vooralsnog op een ruil-voorstel voor een nieuwe laptop (en dan maar geen xps15 meer). Hopelijk hebben ze ook laptops die tevens een goede gameperformane hebben, maar geen heating-gerelateerde issues...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenvde89
He-le-maal beroerd word ik momenteel (weer) van mijn XPS15. Man man man |:( . Paar maand geleden is het moederbord nog vervangen wegens de 'slowmotion' issues en de RTC-foutmelding. En nu kan ik opeens wéér niet normaal gamen.

Lijkt wel of hij mijn hele GPU niet meer aanslingerd, zo'n lage FPS heb ik. Als ik een oude game, bijv. Call of Duty 4, speel dan kom ik niet boven een FPS van 30 uit. Terwijl dit eerder altijd rond de 150 zat. Ik heb de laptop een tijdje niet gebruikt en het zou (héél) misschien kunnen komen door de laatste update van de GPU, maar dat kan ik me niet voorstellen.

Iemand ideeën?

Ohja; GPU en CPU temps zijn 'normaal' tijdens het gamen en ik heb in het Nvidia-configuratiescherm geselecteerd dat hij elke game moet starten met de 'krachtige grafische processor'.

[ Voor 9% gewijzigd door Jeroenvde89 op 17-06-2013 14:41 ]

Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-03 01:03
Jeroenvde89 schreef op maandag 17 juni 2013 @ 14:39:
He-le-maal beroerd word ik momenteel (weer) van mijn XPS15. Man man man. Paar maand geleden is het moederbord nog vervangen wegens de 'slowmotion' issues en de RTC-foutmelding. En nu kan ik opeens wéér niet normaal gamen.

Lijkt wel of hij mijn hele GPU niet meer aanslingerd, zo'n lage FPS heb ik. Als ik een oude game, bijv. Call of Duty 4, speel dan kom ik niet boven een FPS van 30 uit. Terwijl dit eerder altijd rond de 150 zat. Ik heb de laptop een tijdje niet gebruikt en het zou (héél) misschien kunnen komen door de laatste update van de GPU, maar dat kan ik me niet voorstellen.

Iemand ideeën?

Ohja; GPU en CPU temps zijn normaal tijdens gamen.
Je kan bij de drivers forceren dat 'ie de Nvidia chip pakt. Wat ik me herinner default ie bij COD4 naar de integrated chip. Gewoon even kijken bij de profielen en als het spel er niet tussen staat even een profiel aanmaken met default op de Nvidia chip.

XBO: Michaël#3318

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenvde89
Nefiorim schreef op maandag 17 juni 2013 @ 14:41:
[...]

Je kan bij de drivers forceren dat 'ie de Nvidia chip pakt. Wat ik me herinner default ie bij COD4 naar de integrated chip. Gewoon even kijken bij de profielen en als het spel er niet tussen staat even een profiel aanmaken met default op de Nvidia chip.
Zie mijn update in de post. Je was nét iets te laat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b32

b32

Jeroenvde89 schreef op maandag 17 juni 2013 @ 14:39:
He-le-maal beroerd word ik momenteel (weer) van mijn XPS15. Man man man |:( . Paar maand geleden is het moederbord nog vervangen wegens de 'slowmotion' issues en de RTC-foutmelding. En nu kan ik opeens wéér niet normaal gamen.

Iemand ideeën?

Ohja; GPU en CPU temps zijn 'normaal' tijdens het gamen en ik heb in het Nvidia-configuratiescherm geselecteerd dat hij elke game moet starten met de 'krachtige grafische processor'.
Slowmotion is bij mij ooit met driverupdates ineens gefixed en onder Windows 8 heb ik er nooit last van gehad.

Heb je je game al eens opgestart met rechtermuisknop en dan starten met nvidiakaart? Na een videokaart update heb ik wel eens gehad dat hij van 1 game specifiek de instellingen was "vergeten". Ook al startte hij alles met nvidia op, die ene game negeerde hij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-03 01:03
Jeroenvde89 schreef op maandag 17 juni 2013 @ 14:43:
[...]

Zie mijn update in de post. Je was nét iets te laat ;)
Of jij was te laat met editen ;). Maar dan weet ik het niet.

Overigens @ b32: Dit probleem wat je beschrijft had ik ook. Heb toen 1 keer het moederbord laten vervangen maar toen kwam het terug. Er zijn ergens online BIOS updates te vinden die de videokaart heel minimaal undervolten, waarna het probleem permanent weg zou moeten zijn.

http://forum.notebookrevi...ad-gpu-voltages-more.html

[ Voor 9% gewijzigd door Nefiorim op 17-06-2013 14:45 ]

XBO: Michaël#3318

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b32

b32

Nefiorim schreef op maandag 17 juni 2013 @ 14:44:
[...]

Of jij was te laat met editen ;). Maar dan weet ik het niet.

Overigens @ b32: Dit probleem wat je beschrijft had ik ook. Heb toen 1 keer het moederbord laten vervangen maar toen kwam het terug. Er zijn ergens online BIOS updates te vinden die de videokaart heel minimaal undervolten, waarna het probleem permanent weg zou moeten zijn.
Dat heeft een tijdje gewerkt, maar helaas later niet meer. Dell gaat mij nu een nieuwe laptop met gelijke specs aanbieden, ik ben benieuwd waar ze mee komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenvde89
b32 schreef op maandag 17 juni 2013 @ 14:44:
[...]

Slowmotion is bij mij ooit met driverupdates ineens gefixed en onder Windows 8 heb ik er nooit last van gehad.

Heb je je game al eens opgestart met rechtermuisknop en dan starten met nvidiakaart? Na een videokaart update heb ik wel eens gehad dat hij van 1 game specifiek de instellingen was "vergeten". Ook al startte hij alles met nvidia op, die ene game negeerde hij.
Geprobeerd, maar zonder succes. Eerder loste het probleem vanzelf wel op, zeg maar, na bijv. een reboot. Maar nu krijg ik dit spel niet meer normaal aan de praat. Als ik speel; zie ik in de Nvidia-monitor alleen maar mijn game-muis (?) staan en níét CoD-4. Dat is het vreemde ook eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
  • Laatst online: 14-09 13:49
De huidige XPS 15 is er bijna uit denk ik. Er is al een tijdje nog maar 1 model te verkrijgen en die is nu ook aardig afgeprijsd, een kleine 1073 euro zonder kortingstrucjes. Ben benieuwd naar zijn opvolger!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is al letterlijk 4 maanden zo :X .

Ik moet zeggen dat dell dit keer erg traag is, en niet alleen dell. Meestal lekt er wel wat uit, maar dat valt dit keer vies tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtzrs
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Zo, weer voor de 2e keer mijn XPS15 helemaal uit elkaar geschroefd... Maar ben eindelijk klaar.

Wat heb ik gedaan?

- 1e keer was kijken naar de usb aansluiting aan de rechterkant(e-sata/usb combi ding) om te kijken of ik die kon repareren, deze is namelijk verbogen en half afgebroken(waardeloze aansluiting). Dit is me deels gelukt, dus hij werkt ook deels(als in, moet net goed contact maken met de usb plug). Dit was een half jaar geleden.

- 2e keer was vanavond.. de usb aansluiting aan de achterkant van de laptop was afgebroken en lag los in de laptop. Ik heb via http://www.parts-people.com/ een nieuwe printplaat met usb aansluitingen besteld en deze geïnstalleerd. Hiervoor moet de hele laptop uit elkaar, anders kan je daar dus niet bij haha.

Als iemand dit ooit wil gaan doen, download aub de service manual via: http://www.dell.com/support/Manuals/us/en/19/product/xps-15

En gebruik fatsoenlijke schroevendraaiers die ook echt op de schroeven passen, deze verneuk je erg snel waardoor je het moet gaan uitboren(dit moest ik helaas de 1e keer doen..)

Ook heb ik een aantal maand geleden de harde schijf vervangen want deze was ook lekker brak...

Dus.. leuk zo'n laptop :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmNL
  • Laatst online: 31-07 14:24
Hallo allen,
Ik zit met het volgende.
Ik ben al weer bijna twee jaar in het bezit van de Dell XPS 15. Vandaag was ik aan het werk en opeens valt hij uit (echt uit, zwart scherm). Het volgende dat me opviel (behalve dat hij niet meer aan ging) is dat het lichtje in de adapter uit was. Na wat heen en weer proberen met de XPS 15 van mijn broer blijkt het probleem in mijn laptop te zitten (dus niet de adapter of batterij). Vervolgens de laptop compleet uit elkaar gehaald.Uiteindelijk kom ik een verdachte plaats tegen op het moederbord (Zie foto).
Afbeeldingslocatie: http://i492.photobucket.com/albums/rr284/EnemyNL/DSC02107.jpg
Heeft iemand eerder iets dergelijks meegemaakt? Het lijkt mij op een verbrand/ontploft/etc onderdeeltje (condensator?). Redeneer ik juist dat dat betekent dat het hele moederbord moet worden vervangen? Is het wel echt een kapot onderdeeltje, of is het gewoon wat vuil ofzo en moet ik verder zoeken? Hoe moeilijk of makkelijk is Dell qua garantie? De laptop is al relatief wat ouder maar in principe zou ik zelf denken dat de wettelijke "te verwachten levensduur" nog niet bereikt is.

Alvast bedankt.
AmNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geen idee hoe oud je laptop precies is maar ik zou het zeker gaan proberen bij Dell als de laptop definitief stuk is. Van zo'n product mag je wel verwachten dat het wat langer meegaat.. Ik weet alleen niet hoe ze zullen reageren als je zegt dat je de laptop zelf hebt opengemaakt.

[ Voor 6% gewijzigd door S_Chief op 20-06-2013 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmNL
  • Laatst online: 31-07 14:24
Net even gecontroleerd, aanschafdatum 6-1-2012 en volgens de dell site loopt mijn garantie dus tot 6-1-2013, maar goed dat is natuurlijk puur een verkoopargument voor extra garantie bijkopen.
Ik ben inderdaad wel van plan eens even contact op te nemen, en daarbij hoeven ze natuurlijk niet te weten dat ik hem zelf al open heb gehad ;)

Edit:
Ok, dat gebeurt dus altijd. Met mijn beste verhaal DELL support gebeld, en prompt doet hij het weer. Blijkbaar is die soort vlek toch geen schade of iets dergelijks.

[ Voor 63% gewijzigd door AmNL op 20-06-2013 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
AmNL schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 13:04:
Net even gecontroleerd, aanschafdatum 6-1-2012 en volgens de dell site loopt mijn garantie dus tot 6-1-2013, maar goed dat is natuurlijk puur een verkoopargument voor extra garantie bijkopen.
Ik ben inderdaad wel van plan eens even contact op te nemen, en daarbij hoeven ze natuurlijk niet te weten dat ik hem zelf al open heb gehad ;)

Edit:
Ok, dat gebeurt dus altijd. Met mijn beste verhaal DELL support gebeld, en prompt doet hij het weer. Blijkbaar is die soort vlek toch geen schade of iets dergelijks.
Ze repareren hem telefonisch :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Je bedoelt die zwarte vlek rond onderdeeltje PC71? Bij PC69 zie je ook iets dergelijks. Maar beide onderdeeltjes, inderdaad condensatortjes, zien er niet verbrand uit. Ik zie dat soort vlekken wel vaker op printplaten en het lijkt meestal iets van (uitgelopen?) inkt te zijn.

Misschien heeft er iets (een stekkerverbinding?) los gezeten in je laptop en heb je het gefixt puur door het feit dat je alles los hebt gehad en dus weer goed in elkaar hebt gezet. Heb je gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om je processor en videochip te repasten? Dit soort grappen komt nl. ook wel eens voor als een van de twee oververhit raakt.

Nu eerst m'n eigen XPS maar eens fixen. Gisteren had ik ineens een blauw scherm (m'n eerste) terwijl ik gewoon bestanden van USB-stick 1 naar USB-stick 2 aan het kopiëren was. Na de crashdump startte de computer niet opnieuw op en schakelde ook niet uit, maar bleef gewoon hangen in een zwart scherm. Na het handmatig uitzetten startte hij niet meer op, maar bleef terugkomen in het opstartherstel van W7. Na diverse dingen geprobeerd te hebben, ga ik nu maar Windows opnieuw installeren. En als ik toch bezig ben, zet ik gelijk maar W8 erop, ben ik weer even klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar kan ik ergens de driver vinden voor de webcam?
Om een of andere reden werkt hij niet meer.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2013 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Inmiddels staat W8 op m'n SSD in de palmrest en is de dual-boot met de orginele HDD in de ODD-caddy weer hersteld. Eigenlijk werkt het meeste direct al goed en wat niet werkt is te fixen met de drivers uit de TS. In tegenstelling tot de poster van het W8 driverlijstje heb ik echter wel de Jmicron driver moeten installeren om de kaartlezer aan de gang te krijgen.

Het enige wat nog niet werkt is de "tandwiel" functietoets. Ik dacht eigenlijk dat die door het installeren van Quickset ging werken. De Waves toets en de middelste functietoets werken wel. Mis ik nog iets (ik heb dus het totale driverlijstje uit TS geïnstalleerd)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matt1991
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-09 07:04
Verwijderd schreef op maandag 24 juni 2013 @ 18:16:
Waar kan ik ergens de driver vinden voor de webcam?
Om een of andere reden werkt hij niet meer.
Als het goed is kun je die via Windows Update installeren.

AMD 9800X3D I Kingston Fury Beast 64GB CL30 6.000MT/s I MSI MAG B850 Tomahawk I ASUS Prime 9070XT I Lexar NM790 4TB I Google Pixel 9 Pro 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matt1991
Alfie104 schreef op maandag 24 juni 2013 @ 19:39:

Het enige wat nog niet werkt is de "tandwiel" functietoets. Ik dacht eigenlijk dat die door het installeren van Quickset ging werken. De Waves toets en de middelste functietoets werken wel. Mis ik nog iets (ik heb dus het totale driverlijstje uit TS geïnstalleerd)?
Krijg je toevallig wel een menutje links onderin het beeldscherm als je het tandwiel toets indrukt. Zo ja dan werkt de tandwielknop

[ Voor 6% gewijzigd door matt1991 op 24-06-2013 20:12 ]

AMD 9800X3D I Kingston Fury Beast 64GB CL30 6.000MT/s I MSI MAG B850 Tomahawk I ASUS Prime 9070XT I Lexar NM790 4TB I Google Pixel 9 Pro 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Nee, ik krijg geen menutje. Wel klinkt er een pongeltje als ik erop druk, maar meer gebeurt er niet.

Ik heb ook de "oude" Quickset van W7 geprobeerd, maar het lijkt erop dat de aanpassingen die normaal gesproken onder de Quickset instellingen staan, niet onder W8 beschikbaar zijn.

Ik zie dat jij ook W8 op je XPS hebt gezet, werkt bij jou dat tandwieltje dan wel? En zo ja, kun je nog herinneren wat je aan extra stuurprogramma's hebt geïnstalleerd, of dat afwijkt van het lijstje in de TS?

[ Voor 74% gewijzigd door Alfie104 op 25-06-2013 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matt1991
Alfie104 schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 08:27:
ik zie dat jij ook W8 op je XPS hebt gezet, werkt bij jou dat tandwieltje dan wel? En zo ja, kun je nog herinneren wat je aan extra stuurprogramma's hebt geïnstalleerd, of dat afwijkt van het lijstje in de TS?
Ik heb deze quickset driver geinstalleerd http://www.dell.com/suppo...uageCode=NL&categoryId=AP

Een aantal drivers werden tijdens de windows 8 installatie geinstalleerd en ik heb met de hand de chipset driver, de freefallsensor driver en de driver voor de touchpad geinstalleerd. Ik heb de drivers van de Dell support website gehaald. De drivers zijn gelijk aan die van de TS

Wat gebeurd er als je Windows logo en X tegelijk indrukt. Dat is namelijk dezelfde functie als de tandwieltje toets

[ Voor 6% gewijzigd door matt1991 op 25-06-2013 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Blijkbaar is bij mij toch wat bijzonders aan de hand. Als ik op de "Instant Launch" toets (die middelste) druk, krijg ik het schermpje waarin je een functie aan die toets kunt toewijzen (zoals het hoort dus). Als ik op Windows-X druk, krijg ik een pongel en verder niets, precies zoals bij de Quickset toets.

Maar als ik naar \Program Files\Dell\Quickset blader kan ik alle afzonderlijke delen van het mobility center gewoon opstarten door te dubbelklikken, inclusief de Quickset waarin alle onderdelen verzameld staan.

Dus ik denk slim te zijn en koppel de Instant Launch toets aan de quickset.exe, omdat ik die toch niet ergens anders voor gebruik. En dan doet de Instant Launch toets dus hetzelfde als de Quickset toets, nl. een pongel en verder helemaal niets. Als ik daarna quickset.exe start door dubbelklikken, krijg ik weer netjes het mobility center, maar als ik die daarna afsluit, krijg ik 2x achter elkaar een foutmelding van Windows dat het programma niet meer werkt, net alsof het toch door de IL toets was opgestart maar zonder zichtbaar te worden, waarna beide instanties bij het afsluiten van de 2e (handmatige) crashen. Daarna kan ik het weer gewoon openen door dubbelklikken en sluit het zonder foutmeldingen, zolang ik maar van die toetsen afblijf.

Het lijkt iets met rechten te maken te hebben, het is me al opgevallen dat W8 daar strenger en stricter mee is dan W7. Toch blijft het erg vreemd...

Ik laat het maar zo, want ook de Quickset toets gebruik ik eigenlijk nooit. En als het echt moet, kan ik gewoon quickset.exe handmatig starten. Het verwonderde me alleen dat het niet meer werkte bij mij terwijl het met W7 wel gewoon altijd gewerkt heeft.

[ Voor 3% gewijzigd door Alfie104 op 25-06-2013 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij mij werkt het prima met de driver uit de TS. Tandwieltje geeft dan hetzelfde effect als Windows-toets+X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-09 10:39
matt1991 schreef op maandag 24 juni 2013 @ 20:08:
[...]

Als het goed is kun je die via Windows Update installeren.
Dit is een Bug van Skype (als die het daar niet doet)

Ik heb dat probleem ook gehad sinds de laatste update. De oplossing:

Skype verwijderen en een oude build instaleren.

Topic: http://community.skype.co...ideo-problem/td-p/1696334

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
SChief schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 20:50:
Bij mij werkt het prima met de driver uit de TS. Tandwieltje geeft dan hetzelfde effect als Windows-toets+X.
Ik vermoed dat het aan mijn W8 versie ligt, die is waarschijnlijk buggy. Ik heb hem ook al een keer niet meer kunnen opstarten, dwz. hij start wel op maar het beeld blijft zwart en de backlight gaan in een 2-seconden ritme aan en uit. Opstarten in safe mode werkt dan ook niet meer, gelukkig werkte systeemherstel nog wel.

Misschien ga ik hem nog eens opnieuw installeren met een andere versie als ik zin heb, voorlopig eerst maar eens wat andere dingen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nixo schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 15:06:
[...]
Dit is een Bug van Skype (als die het daar niet doet)
Ik heb dat probleem ook gehad sinds de laatste update. De oplossing:
Skype verwijderen en een oude build instaleren.
Topic: http://community.skype.co...ideo-problem/td-p/1696334
Hier werkt het prima met de laatste build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
M'n meisje kreeg net een accu met een rood kruis te zien, klikte erop en ziet:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7E265xsdQDVZ9d47ZFSNYYHH/full.jpg

Iemand hier ervaring mee... Lijkt mij sterk dat de batterij van het een op andere moment opeens 'gaar' is :s
Of is dit een 'interne warning' van de laptop / accu ofzo... Ding is nu zo'n anderhalf jaar oud en werkt helemaal goed... Staat ook nog dat hij gewoon oplaad dus, maar er moet worden overwogen om de accu te vervangen...

Gewoon negeren en klaar of is dit echt 'n issue?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kijk met een programma naar de staat van de accu? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Dat is iets waar ik even niet aan gedacht heb, maarja wat zie ik daar aan :) De wear van de accu...
Ding laad op en werkt vooralsnog ook nog op de accu... Maar 'opeens' zo'n melding, dat was meer de vraag.

Even software zoeken... :) Bij m'n eigen laptop zie ik met BatteryInfoView bv...
'Designed Capacity': 76.960mWh en 'Fully Charged Capacity': 59.614mWh, oftewel 17.346mWh / 22,5% loss? EDIT: Ja dus :)

Even die van haar bekijken... Hmm die heeft nog maar een capaciteit van 39,9% }:|
Dat is wel vrij evil na 18 maanden imho... Vinkje is nu uitgeschakeld en lijkt weer niks aan de hand.
Al gekeken voor nieuwe accu's, staan voor 5 tientjes op internet, maar dat zien we tezijnertijd wel weer.

[ Voor 58% gewijzigd door CLB op 26-06-2013 21:44 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Ik heb op ebay een batterij gekocht, de batterij is hier "bovenin" nog wel redelijk, maar de laatste 36% oid zijn er in een paar minuten doorheen. Laptop wordt elke dag uren gebruikt en hangt (vrijwel) continu aan de lader, niet echt ideaal voor een batterij.

Laptop is van juni 2011.

[ Voor 5% gewijzigd door sphere op 26-06-2013 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CLB schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 21:26:
Dat is iets waar ik even niet aan gedacht heb, maarja wat zie ik daar aan :) De wear van de accu...
Ding laad op en werkt vooralsnog ook nog op de accu... Maar 'opeens' zo'n melding, dat was meer de vraag.

Even software zoeken... :) Bij m'n eigen laptop zie ik met BatteryInfoView bv...
'Designed Capacity': 76.960mWh en 'Fully Charged Capacity': 59.614mWh, oftewel 17.346mWh / 22,5% loss? EDIT: Ja dus :)

Even die van haar bekijken... Hmm die heeft nog maar een capaciteit van 39,9% }:|
Dat is wel vrij evil na 18 maanden imho... Vinkje is nu uitgeschakeld en lijkt weer niks aan de hand.
Al gekeken voor nieuwe accu's, staan voor 5 tientjes op internet, maar dat zien we tezijnertijd wel weer.
Daarom ook mijn tip om naar de staat van de accu te kijken, Windows zal niet voor niets plotseling zo'n melding geven. :P

Ik heb 28% wear sinds 03-08-2011. 8)7

[ Voor 92% gewijzigd door S_Chief op 26-06-2013 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.DD
  • Laatst online: 05-05-2024
Oei oei, slecht nieuws. Vanochtend met m'n brakke kop flesje water over laptop laten vallen. Flinke scheut. Meteen uit gedaan, op z'n kop gehangen de rest van de dag. Daarna nog gedroogd met föhn. Ook nog gedemonteerd en nog meer geföhnd. Echter lijkt het erop dat het toetsenbord niet veel wil doen. Wie bied mij hoop en opties wat nu te doen? Mijn laptop is nog net zo snel als toen ik m kocht 1,6 jaar geleden, dus nieuwe zou jammer zijn... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Nou als het alleen het keyboard is... 17 dollar uit china.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Ja precies, een keyboard kost niet zoveel. Je hebt wel geluk dat er niet meer stuk is (tenminste, tot nu toe). Als je het aandurft, zou ik het ding even uit elkaar halen of in ieder geval het keyboard eraf om te zien of eronder nog sporen van waterschade zichtbaar zijn.

Je kunt ook overwegen om het ding voor reparatie naar Dell te sturen en de kosten te claimen bij de inboedelverzekering, daar heb je die tenslotte voor. Ik neem aan als je een brakke kop had, dat je nog thuis was toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:34
Heb hier nog een 2dehands keyboard liggen voor een L502X.
Vervangen door een backlit variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.DD
sphere schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 23:32:
Nou als het alleen het keyboard is... 17 dollar uit china.
Linkje?
Alfie104 schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 19:24:
Ja precies, een keyboard kost niet zoveel. Je hebt wel geluk dat er niet meer stuk is (tenminste, tot nu toe). Als je het aandurft, zou ik het ding even uit elkaar halen of in ieder geval het keyboard eraf om te zien of eronder nog sporen van waterschade zichtbaar zijn.

Je kunt ook overwegen om het ding voor reparatie naar Dell te sturen en de kosten te claimen bij de inboedelverzekering, daar heb je die tenslotte voor. Ik neem aan als je een brakke kop had, dat je nog thuis was toch?
Ja was binnen. Heb 'm inderdaad uit elkaar gehaald, ging erg simpel trouwens, dezelfde dag. Keyboard unplugged en allemaal laten drogen, fohn er ook nog goed op. Vanochtend voor het eerst weer aan gehad, keyboard deed helemaal niks meer als ik m inplug'de (behalve zeggen dat er iets ingeplugd was), capslock lampje ging ook niet aan of wat dan ook. Zonder keyboard erin startte ie wel in één keer op zonder hardware check bij opstart (typisch). Met schermtoetsenbord & pc remote app van m'n Lumia laptop goed getest. Lijkt erop dat alles 't doet verder. Kon ook geen directe waterschade vinden (zover je dat kan herkennen). Water kwam in de linker bovenhoek terecht, waar kan ik op letten?
wezep schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 22:08:
Oeh! Nice! Wat wil je er voor hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.DD
wezep schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 22:08:
Met dank aan Wezep werkend toetsenbord _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:34
Mr.DD schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 14:14:
[...]

Met dank aan Wezep werkend toetsenbord _/-\o_
Graag gedaan en mooi verpakt he!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Alfie104 schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 18:53:
[...]

Ik vermoed dat het aan mijn W8 versie ligt, die is waarschijnlijk buggy. Ik heb hem ook al een keer niet meer kunnen opstarten, dwz. hij start wel op maar het beeld blijft zwart en de backlight gaan in een 2-seconden ritme aan en uit. Opstarten in safe mode werkt dan ook niet meer, gelukkig werkte systeemherstel nog wel.

Misschien ga ik hem nog eens opnieuw installeren met een andere versie als ik zin heb, voorlopig eerst maar eens wat andere dingen doen.
Ik heb nu W8 opnieuw geïnstalleerd, vanaf een andere source (downloadversie van Microsoft zelf) en nu werkt alles naar behoren. Ik had met die andere W8 meer vreemde dingen, ook op andere computers, dus die ga ik gewoon niet meer gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste tweakers,

Helaas is de HDD van mijn L501x plots overleden. :-( Nu zal ik dus het avontuur van het plaatsen van een nieuwe SSD/HDD aan moeten gaan. Graag zou ik van jullie nog wat tips/aanwijzigingen ontvangen, voordat ik hieraan begin.

Momenteel is mijn plan om dan maar direct een pricewatch: Samsung 840 series 120GB op de plek van de overleden HDD te plaatsen en de Blu-ray-drive te vervangen door een pricewatch: Hitachi Travelstar 5K1000, 1TB.

Ik zal hiervoor een hobbysetje schroevendraaiers aanschaffen en de volgende video gebruiken:YouTube: Dell XPS L501X / L502X Complete Disassembly and Reassembly Guide, eventueel aangevuld met de Dell-handleiding indien nodig. Voor de rest zal ik nog ergens een caddy vandaan moeten toveren voor de HDD.

Ben ik met het bovenstaande overal van voorzien of heb ik nog extra hardware (kabeltjes?) nodig?

Alvast bedankt!
Pagina: 1 ... 6 ... 15 Laatste