Verwijderd

simpel antwoord:

ik vind ze niet :s
heb op Dell.be (drivers en downloads) al de aanbevolen drivers al geïnstaleerd, maar geen of hen helpt :/

op de WAVES website heb ik al een mail verstuurd om de driver te vinden, maar nog geen antwoord.

En als ik op de MAXX audio waves knop druk, komt dit te voorschijn:
"Installeer het geluidsstuurprogramma vooralleer u deze knop gebruikt"
(melding van quickset)

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2013 15:52 ]

Kijk eens in de startpost van dit topic.. Ik heb niet voor niets alles daar geplaatst. :+ Als je dat lijstje hebt geïnstalleerd dan hoort het gewoon te werken (werk zelf al wat maanden met Windows 8).

[ Voor 41% gewijzigd door S_Chief op 14-02-2013 17:18 ]

Verwijderd

Oh bedankt en sorry :s

Zoals ik las, inderdaad, heb echt spijt dat ik geen 1080 scherm heb.
En weet niet of het kan, maar zou ik mijn fan kunnen vervangen, soms is het net een straaljager dat opstijgt.

Danku :D

Alleen, als ik de audio driver heb ge-unzipt, stopt het...

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2013 18:24 ]

Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 18:16:
Oh bedankt en sorry :s

Zoals ik las, inderdaad, heb echt spijt dat ik geen 1080 scherm heb.
En weet niet of het kan, maar zou ik mijn fan kunnen vervangen, soms is het net een straaljager dat opstijgt.

Danku :D

Alleen, als ik de audio driver heb ge-unzipt, stopt het...
Sorry is nergens voor nodig. :P Maar eh, wat stopt na het unzippen van je audio driver? Je fan? :P

Verwijderd

SChief schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 18:40:
[...]

Sorry is nergens voor nodig. :P Maar eh, wat stopt na het unzippen van je audio driver? Je fan? :P
Nee nee, met de fan bedoel ik gewoon dat hij soms zodanig veel lawaai maakt, dat het net een straaljager is.
weet jij of je die kan vervangen?

WAVES driver, unzipt hij het gedownloade pakket, maar (niet zoals bij andere drivers) installeert hij niet.
Ik krijg nog altijd de zelfde melding als ik op het touch knopje van WAVES druk.

Het touchpad werkt perfect nu.
Als je die fan vervangt zal hij niet stiller worden, want dat is namelijk niet het probleem. Kijk maar eens naar dit topic en de vorige delen, er zijn meer mensen met jouw probleem (en bepaalde mensen hebben er wat aan gedaan). Ik heb zelf geen lawaaierige fan.

Ik neem aan dat je met "WAVES driver" de Realtek Audio driver uit de TS bedoelt. Deze werkte perfect bij mij iig, vreemd dat het bij jou niet goed gaat.

Verwijderd

SChief schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 19:45:
Als je die fan vervangt zal hij niet stiller worden, want dat is namelijk niet het probleem. Kijk maar eens naar dit topic en de vorige delen, er zijn meer mensen met jouw probleem (en bepaalde mensen hebben er wat aan gedaan). Ik heb zelf geen lawaaierige fan.

Ik neem aan dat je met "WAVES driver" de Realtek Audio driver uit de TS bedoelt. Deze werkte perfect bij mij iig, vreemd dat het bij jou niet goed gaat.
Wel, bij de Realtek Audio driver (weet niet wat je bedoeld met TS) heb ik deze geïnstalleed:
[url]http://downloads-us.dell....8_A06_Setup-RKKTF_ZPE.exe[/url]. Wat in het begin van deze topic vermeldt staat. Hij unzipt alles, maar daarna gebeurt er niets meer.

Bij de luide fan, heb ik ook gelezen in het begin van de topic dat je een paar dingen moet verwijderen:

quote:
Ary schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 19:18:
Wat betreft je fan probleem; alle monitoring-programma's (bijv. HWmonitor, GPUz, SpeedFan, NVidia System Monitor, etc) lijken dat probleem te triggeren. Bij mij verdween het fan probleem nadat ik al die crap heb verwijderd.

Wordt daarmee bedoeld dat ik al die monitoring-programma's moet verwijderen?

Ik ben niet echt goed mee met dit forum, ben er vorige maand op uitgekomen toen ik raad zocht over mijn RAM en Windows 8

Ik weet jammer genoeg niet hoe ik foto's toevoeg in een bericht, anders kon ik tonen wat hij allemaal doet tijdens en na het uitpakken van de Driver

Greetz
Dat is de goede ja. Denk dat ik weet wat je probleem is: niet alle programma's starten automatisch nadat ze uitgepakt zijn. Zoek zelf even de locatie op waar hij uitgepakt is en klik de .exe aan.

TS= Topicstart= eerste post van een topic. Kan soms ook Topicstarter betekenen, dat is dan de persoon die de eerste post heeft gemaakt.

Die monitoringprogramma's zijn standaard -niet- aanwezig bij een schone installatie. In jouw geval hoef je dus niks te verwijderen. Met monitoringprogramma's wordt in dit geval verwezen naar programma's die onder andere je temperatuur en fansnelheid uitlezen.

[ Voor 54% gewijzigd door S_Chief op 14-02-2013 20:58 ]

Verwijderd

SChief schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 20:56:
Dat is de goede ja. Denk dat ik weet wat je probleem is: niet alle programma's starten automatisch nadat ze uitgepakt zijn. Zoek zelf even de locatie op waar hij uitgepakt is en klik de .exe aan.

TS= Topicstart= eerste post van een topic. Kan soms ook Topicstarter betekenen, dat is dan de persoon die de eerste post heeft gemaakt.

Die monitoringprogramma's zijn standaard -niet- aanwezig bij een schone installatie. In jouw geval hoef je dus niks te verwijderen. Met monitoringprogramma's wordt in dit geval verwezen naar programma's die onder andere je temperatuur en fansnelheid uitlezen.
Als ik dat doe, pakt hij opnieuw alles uit :/
Niet die .exe. :+ Als je de boel wilt gaan uitpakken dan zie je vlak voordat je op Ok klikt om te unzippen een pad staan waar al die bestanden geplaatst zullen worden. Standaard is dat C:\Dell\Drivers\RKKTF\. Zoek de map op waar de uitgepakte bestanden staan en klik vervolgens op het bestand dat Setup heet, dan start de echte installatie.

EDIT:

Dit bestandje dus:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/OOklz1AGrSddl4OoafdIYb7K/full.png

Dat ding pakt niks uit maar installeert de boel.

[ Voor 23% gewijzigd door S_Chief op 14-02-2013 21:11 ]

Verwijderd

SChief schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 21:07:
Niet die .exe. :+ Als je de boel wilt gaan uitpakken dan zie je vlak voordat je op Ok klikt om te unzippen een pad staan waar al die bestanden geplaatst zullen worden. Standaard is dat C:\Dell\Drivers\RKKTF\. Zoek de map op waar de uitgepakte bestanden staan en klik vervolgens op het bestand dat Setup heet, dan start de echte installatie.

EDIT:

Dit bestandje dus:

[afbeelding]

Dat ding pakt niks uit maar installeert de boel.
Gho buh, allemaal geïnstalleed laptop volledig opnieuw opgestart,
druk op het knopje, gebeurt er helemaal niets meer -_-

En bij de fan, moet ik dus gewoon al die dingen opzoeken en verwijderen?
Ik volg je nu even niet meer? Is het nou wel of niet gelukt? Je ziet het audiovenster van dat knopje trouwens alleen verschijnen als je in de desktop (Nederlands: op het bureaublad) bent! Anders gebeurt er inderdaad niets.

En nogmaals, die dingen zijn standaard NIET aanwezig op een schone installatie, dus er valt ook niets te verwijderen.

[ Voor 31% gewijzigd door S_Chief op 14-02-2013 21:26 ]

Verwijderd

SChief schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 21:25:
Ik volg je nu even niet meer? Is het nou wel of niet gelukt? Je ziet het audiovenster van dat knopje trouwens alleen verschijnen als je in de desktop bent! Anders gebeurt er inderdaad niets.

En nogmaals, die dingen zijn standaard NIET aanwezig op een schone installatie, dus er valt ook niets te verwijderen.
- Ik kan WAVES maxx audio 3 enkel openen via: Configuratiescherm -> Dell Audio
Als ik er in ben, zijn al de Voorinstellingen (muziek, game, stem....) zoals er was toen ik nog Win7 had weg.

- Ik heb tijdens het upgraden van Win7 naar Win8 alles verwijderd, dus eigenlijk zit ik op een 'schone instalatie'
Wel maakt de lucht-uitlaat van de laptop indrukwekkend veel lawaai. Bij het draaien van een zelfde programma
maakt de mijne meer lawaai dan de Dell Inspirion 15 SE. Echt heel luid, soms zo luid bij een YouTube filmpje, dat ik mijn Koptelefoon luider dan "normaal" moet zetten.

Is daar iers aan te doen?
Misschien dat je de hele tijd op de NVidia kaart werkt in plaats van de Intel kaart. Mijn XPS is echt fluisterstil.

Je kan Dell Audio iig wel openen, dat houdt in dat hij geïnstalleerd is. Die voorinstellingen staan er bij mij nog wel (niet dat ik ze gebruik, maar goed). Dat knopje werkt alleen wanneer je bij je bureaublad bent, anders niet. Meer dan dit kan ik er ook niet van maken.

Verwijderd

SChief schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 21:36:
Misschien dat je de hele tijd op de NVidia kaart werkt in plaats van de Intel kaart. Mijn XPS is echt fluisterstil.

Je kan Dell Audio iig wel openen, dat houdt in dat hij geïnstalleerd is. Die voorinstellingen staan er bij mij nog wel (niet dat ik ze gebruik, maar goed). Dat knopje werkt alleen wanneer je bij je bureaublad bent, anders niet. Meer dan dit kan ik er ook niet van maken.
Nouja, is de wereld niet, kan net zo goed 3 klikken doen dan dat touch-knopje.

Maar hoe laat ik hem dan draaien op de Intel kaart?

Even wat cijfers:

Laptop uit: 35dB
Laptop bureaublad + adapter: 39dB
Laptop Chrome browser + adapter: 39-55dB (hangt af van pagina tot pagina)
Laptop Minecraft + adapter: 60-65dB
(Het is dan wel opgenomen met een Apple App, maar je ziet de grote verschillen)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2013 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:30

Martinspire

Awesomeness

Zijn er eigenlijk al nieuwe Synaptics drivers die de linkerkant van Windows 8 wel kunnen bedienen? Of komt dat niet meer?

Ik heb verder na alle beschikbare drivers geïnstalleerd te hebben op Windows 8 nog wat openstaande apparaten staan waar ik niet van snap waarom het niet geïnstalleerd is. Meer mensen met het probleem?

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Het is niet echt een XPS specifieke vraag maar wellicht dat iemand het weet. Sinds het moment dat ik besloten heb een 8GB reepje te halen, is de prijs de dag erop enkele euro's gestegen. En nu een paar weken verder blijft de prijs ook nog steeds maar verder stijgen. Is er een reden waarom dit zo is? Weer ergens een overstroming ofzo? :+ Kan ik nog verwachten dat de prijs omlaag gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet je je laptop late draaien op de Intel-kaart via Nvidea of via iets anders? Ik zou het echt niet weten.
Als dat echt je fan minder hard lawaai laat maken zou dat echt wel mooi zijn. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 15:11
Even gebeld met Dell over de slijtage van mijn accu.
Aangezien het al meer dan een jaar geleden is dat ik de laptop heb gekocht krijg ik geen vervanger..
Hij had een mooi verhaal klaar over accu's wat mij zegt dat ik vast de eerste niet ben die zich hierover beklaagt..
Ook gaf hij aan dat er alleen accu's van Dell zelf werken op mijn laptop?? dat betwijfel ik zelf eigenlijk.
Iemand een mooi adres voor een goedkoper accu? want bij Dell zelf zijn ze 145 ofzo..
Ook heb ik op ebay wel wat gevonden voor zo'n 20 eu maar vertrouw dit toch niet helemaal, iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

richy t schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 13:30:
Aangezien het al meer dan een jaar geleden is dat ik de laptop heb gekocht krijg ik geen vervanger..
Hij had een mooi verhaal klaar over accu's wat mij zegt dat ik vast de eerste niet ben die zich hierover beklaagt..
Ook gaf hij aan dat er alleen accu's van Dell zelf werken op mijn laptop?? dat betwijfel ik zelf eigenlijk.
Iemand een mooi adres voor een goedkoper accu? want bij Dell zelf zijn ze 145 ofzo..
Ook heb ik op ebay wel wat gevonden voor zo'n 20 eu maar vertrouw dit toch niet helemaal, iemand hier ervaring mee?
Heb zelf ook al eens zitten zoeken voor dat soort dingen,
Probeer eens te kijken op Amerikaanse website's is altijd veel goedkoper, en het overschepen valt best nog mee als je het bij een goede winkel koopt.

(Via dell.com zal het helaas niet gaan, zij verschepen namelijk enkel tussen USA en Cannada)

Ik zit 2 dagen over mijn garantie (ookal werkt mijn batterij nog naar behoren). Volgens Dell is mijn laptop 13/02/12 verzonden, maar ik heb hem pas ontvangen 20/02/12. Als ik nu bel, val ik dan nog binnen de grarantie? Zou mooi meegenomen zijn, nieuwe batterij.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2013 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 00:41:
Zijn er eigenlijk al nieuwe Synaptics drivers die de linkerkant van Windows 8 wel kunnen bedienen? Of komt dat niet meer?

Ik heb verder na alle beschikbare drivers geïnstalleerd te hebben op Windows 8 nog wat openstaande apparaten staan waar ik niet van snap waarom het niet geïnstalleerd is. Meer mensen met het probleem?
Helaas niet (dat ik weet).

Ik heb trouwens geen onbekende apparaten in apparaatbeheer staan. Heb je een screenshotje?
Ik_ben_Mark3 schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 12:31:
Het is niet echt een XPS specifieke vraag maar wellicht dat iemand het weet. Sinds het moment dat ik besloten heb een 8GB reepje te halen, is de prijs de dag erop enkele euro's gestegen. En nu een paar weken verder blijft de prijs ook nog steeds maar verder stijgen. Is er een reden waarom dit zo is? Weer ergens een overstroming ofzo? :+ Kan ik nog verwachten dat de prijs omlaag gaat?
Klopt! Heb precies hetzelfde gemerkt, geen idee waarom overigens. Ik wacht nog even met 16GB. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SCief, weet je al hoe ik dan mijn laptop enkel op de Intel kaart laat draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 15:24:
SCief, weet je al hoe ik dan mijn laptop enkel op de Intel kaart laat draaien?
Ik ben geen helpdesk. Vind het ook niet erg om mensen te helpen, maar heb je zelf al gezocht? En wat ik zei was duidelijk geformuleerd als een suggestie, niet als een feit. Beetje eigen inzet tonen zou fijn zijn. :) Nogmaals:
SChief schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 21:36:
Aan jou dus de taak om te gaan kijken of dit daadwerkelijk zo is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBreak
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-09 20:16
hmm Ik heb eindelijk eens mijn HDD ingebouwd met zo'n caddy ding.
Merk wel dat deze nu behoorlijk trilt en zelfs soms geluid maakt.
Zou dit aan de caddy liggen of is dit altijd zo als je hem op de plek van de DVD drive inbouwt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Stop een beetje foam tussen je hdd en caddy. Misschien helpt dat. Mijne trilt niet, maar mijn caddy hdd staat ook 90% van de tijd uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SChief schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 16:04:
[...]

Ik ben geen helpdesk. Vind het ook niet erg om mensen te helpen, maar heb je zelf al gezocht? En wat ik zei was duidelijk geformuleerd als een suggestie, niet als een feit. Beetje eigen inzet tonen zou fijn zijn. :) Nogmaals:

[...]

Aan jou dus de taak om te gaan kijken of dit daadwerkelijk zo is of niet.
Weet ik wel, sorry daar voor, maar ik ken er bijna niets van, daarmee zoek ik hulp...
als ik het zelf zou weten, was het al lang gebeurt...

en, dat beetje inzet, ik ben gisteren heel de dag bezig geweest met dingen zoeken en downloaden...
dus voor je zo iets zegt, zou het leuk zijn moest je het zeker weten.
Danku

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 19:13:
[...]
Weet ik wel, sorry daar voor, maar ik ken er bijna niets van, daarmee zoek ik hulp...
als ik het zelf zou weten, was het al lang gebeurt...

en, dat beetje inzet, ik ben gisteren heel de dag bezig geweest met dingen zoeken en downloaden...
Fijn als je dan even laat zien wat je hebt geprobeerd om het op te lossen, want dan wordt het voor ons ook wat makkelijker om jou te helpen (je kan dan namelijk dingen uitsluiten). Al kwam je niet uit, laat je inzet gelijk zien, dat is altijd fijn. :)

Again, laat wat zoektermen los op dit topic. Je ziet dan reacties naar voren komen van mensen die ook last hebben van een lawaaierige fan. Als er geen intensieve processen aan de gang zijn en je niet op de NVidia kaart draait dan is de kans vrij groot dat je toch een hardwareprobleem hebt (bijvoorbeeld een heatsink met slecht geplaatste koelpasta). Om dat laatste te controleren zal je je laptop moeten openschroeven en ik denk dat je daar weinig zin in hebt. :P Bij dit soort problemen is het moeilijk om gelijk 100% zeker te zijn van de veroorzaker, aangezien er veel mogelijke veroorzakers zijn.

Om te kijken of je NVidia chip draait: rechtermuisklik op het bureaublad en dan klikken op NVidia configuratiescherm. Bovenaan klikken op het knopje "Bureaublad" en dan klikken op "Geef GPU activiteitenpictogram weer in meldingsgebied". Nu krijg je rechtsonder in je taakbalk een icoontje erbij, deze toont aan of de NVidia chip actief is en zo ja, welk programma er gebruik van maakt. Draait de NVidia chip niet, dan is het icoontje grijs.
Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 19:13:
dus voor je zo iets zegt, zou het leuk zijn moest je het zeker weten.
Danku
Wat bedoel je hiermee? :P

[ Voor 41% gewijzigd door S_Chief op 15-02-2013 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SChief schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 20:33:
[...]

Fijn als je dan even laat zien wat je hebt geprobeerd om het op te lossen, want dan wordt het voor ons ook wat makkelijker om jou te helpen (je kan dan namelijk dingen uitsluiten). Al kwam je niet uit, laat je inzet gelijk zien, dat is altijd fijn. :)

Again, laat wat zoektermen los op dit topic. Je ziet dan reacties naar voren komen van mensen die ook last hebben van een lawaaierige fan. Als er geen intensieve processen aan de gang zijn en je niet op de NVidia kaart draait dan is de kans vrij groot dat je toch een hardwareprobleem hebt (bijvoorbeeld een heatsink met slecht geplaatste koelpasta). Om dat laatste te controleren zal je je laptop moeten openschroeven en ik denk dat je daar weinig zin in hebt. :P Bij dit soort problemen is het moeilijk om gelijk 100% zeker te zijn van de veroorzaker, aangezien er veel mogelijke veroorzakers zijn.

Om te kijken of je NVidia chip draait: rechtermuisklik op het bureaublad en dan klikken op NVidia configuratiescherm. Bovenaan klikken op het knopje "Bureaublad" en dan klikken op "Geef GPU activiteitenpictogram weer in meldingsgebied". Nu krijg je rechtsonder in je taakbalk een icoontje erbij, deze toont aan of de NVidia chip actief is en zo ja, welk programma er gebruik van maakt. Draait de NVidia chip niet, dan is het icoontje grijs.

[...]

Hiermee bedoel ik dat je niet zomaar moet zeggen dat ik geen inzet toon, dat kan jij niet weten.
Maar hem al kunnen switchen:
Apparaatbeheer => Beeldschermadapters => NVIDIA uitschakelen. En klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 20:49:
[...]
Hiermee bedoel ik dat je niet zomaar moet zeggen dat ik geen inzet toon, dat kan jij niet weten.
Jij bent degene die hier hulp komt zoeken, dan wordt er ook van jou verwacht dat jij inzet toont. Ik kan het inderdaad niet weten, heb (helaas) geen glazen bol. Daarom is het fijn als je dat even laat zien.

Maar goed, ik laat het lekker hierbij, want van zo'n toon ben ik niet gediend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen het jammere is, hij maakt even veel lawaai, met mindere prestaties.
Het zal toch aan iets anders liggen neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

CurlyMo schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 23:29:
Als bij Dell hetzelfde probleem na 3 á 4 keer niet verholpen wordt, dan kom je in aanmerking voor een swap. Het omruilen van je laptop voor een ander (nieuwer) model. Vraag er maar eens naar bij je helpdesk medewerker.
Ga hier maar niet van uit, want in velen gevallen gebeurt dit gewoonweg niet (tegenwoordig niet meer).
Ik heb eens meegemaakt dat bij een Vostro Notebook na 6 reparaties er gewoon een 7e reparatie volgde ( Pro Support).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo

MarElo

Ik zie je wel!

richy t schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 13:30:
Als je een accu van ander merk koopt dan Dell, heb je grote kans dat je een melding krijgt a la: Battery not detected. En heb je er niks aan want opladen doet die ook niet.
Misschien kan je hier eens kijken: parts-people.com en zo zijn er wel meer te vinden via Google die officiele onderdelen van Dell verkopen.

[ Voor 9% gewijzigd door MarElo op 15-02-2013 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy t
MarElo schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 22:37:
[...]

Als je een accu van ander merk koopt dan Dell, heb je grote kans dat je een melding krijgt a la: Battery not detected. En heb je er niks aan want opladen doet die ook niet.
Misschien kan je hier eens kijken: parts-people.com en zo zijn er wel meer te vinden via Google die officiele onderdelen van Dell verkopen.
Thx ga die site in de gaten houden (accu is nu niet op voorraad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:50
MarElo schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 22:24:
[...]

Ga hier maar niet van uit, want in velen gevallen gebeurt dit gewoonweg niet (tegenwoordig niet meer).
Ik heb eens meegemaakt dat bij een Vostro Notebook na 6 reparaties er gewoon een 7e reparatie volgde ( Pro Support).
Dat is de reden dat ik nu een XPS 15 heb :)

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

SChief schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 20:33:
[...]

[...]

Had ook last van een lawaaierige fan. Op een gegeven moment irriteer de ik me zo erg dat ik heb besloten om de xps 15 open te maken. Open gedaan en de heatsink eraf en ik stond met een open mond. Al het koelpasta lag rondom de cpu en gpu. Nieuwe koelpasta erop en sinds dien is het rustiger :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Idd, heb dit al vaker voorbij zien komen in dit topic. :P

• Louise525
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-04 14:06
richy t schreef op maandag 18 februari 2013 @ 13:38:
[...]

Thx ga die site in de gaten houden (accu is nu niet op voorraad).
Ik kreeg vandaag per email een kortingscode van Dell: 30% op batterijen. Zit er sterk over te denken om 'm te gebruiken zodat ik een reserve heb.

Daar moet voor jou wel aan te komen zijn. E 140 - 30% en gratis verzending! Lijkt me een goede deal!

Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White

• Louise525
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-04 14:06
MrJames schreef op maandag 18 februari 2013 @ 15:56:
[...]

Had ook last van een lawaaierige fan. Op een gegeven moment irriteer de ik me zo erg dat ik heb besloten om de xps 15 open te maken. Open gedaan en de heatsink eraf en ik stond met een open mond. Al het koelpasta lag rondom de cpu en gpu. Nieuwe koelpasta erop en sinds dien is het rustiger :).
Ik heb ook last van een lawaaierige fan. Dagelijks. Jouw oplossing is in ieder geval goedkoper dan de HDD vervangen door een SSD. ;)

Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy t
Louise525 schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 17:03:
[...]

Ik kreeg vandaag per email een kortingscode van Dell: 30% op batterijen. Zit er sterk over te denken om 'm te gebruiken zodat ik een reserve heb.

Daar moet voor jou wel aan te komen zijn. E 140 - 30% en gratis verzending! Lijkt me een goede deal!
Heb al tijden geen kortingscode van Dell ontvangen.. zal es ff speuren op topic daarover

Zijn er hier trouwens veel mensen die een 9cell batt hebben? en hoe bevalt deze bij gebruik op de bank, gaat die bult dan irriteren?

[ Voor 12% gewijzigd door richy t op 23-02-2013 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb een 9-cell batterij. Op de bank heb ik nergens last van, de zijkanten van de laptop zijn gewoon plat waardoor je de bult tussen je benen (niet doordenken) kan laten vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matt1991
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-09 07:04
Ik heb de left swipe aan de praat gekregen op mijn XPS 15 :*) . Op dit forum kun je lezen hoe dat moet http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1958669

AMD 9800X3D I Kingston Fury Beast 64GB CL30 6.000MT/s I MSI MAG B850 Tomahawk I ASUS Prime 9070XT I Lexar NM790 4TB I Google Pixel 9 Pro 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

Louise525 schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 17:05:
[...]

Ik heb ook last van een lawaaierige fan. Dagelijks. Jouw oplossing is in ieder geval goedkoper dan de HDD vervangen door een SSD. ;)
Sinds kort zit er ook een SSD in. Wat een verademing zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is er hier iemand die ervaring heeft met een sleeve in combinatie met een 9-cell batterij? Ik ben opzoek naar een sleeve omdat het soms vervelend is om gelijk m'n Samsonite Pro-Tect mee te nemen als ik alleen een laptop en wat klein prul moet meesjouwen. :P

[ Voor 3% gewijzigd door S_Chief op 25-02-2013 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stphnvlstk
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-10-2019
Ik heb sinds een week een heel lastig probleem met m'n L501X. Na een avondje draaien (de DJ booth was erg vochtig/nat, en misschien vloog er ook wel wat in het rond) thuisgekomen, om te merken dat de speakers zich heel bizar gedroegen.
Zelfs met het geluid uitgeschakeld, kreeg ik op willekeurige tijdstippen (in het begin heel frequent, ong 50% van de tijd) heel harde storingsgeluiden. Computer dan maar meteen uitgezet en 2 dagen laten drogen, maar het probleem bleef bestaan - hoewel de frequentie wel al is afgenomen. De storingen zijn ook hoorbaar op externe speakers, en als er een audiojack is ingeplugd krijg ik tijdens de storing ook vaak wisselende meldingen "An audio jack has been plugged in/out".

Ik heb dan maar de frontcover en toetsenbord er eens uit gehaald om eens te zien of er iets van vocht was te zien, maar dat viel eigenlijk best mee - hoewel er duidelijk wel wat vocht/plak was. De connector van de speakers even eruit gehaald maar die zag er goed uit. Toen wel gemerkt dat de storing zowel op de speakers als op de subwoofer zit.

Iemand enig idee waar het probleem juist kan zitten? Ik vermoed dat ik het mainboard zal moeten vervangen, aangezien er geen aparte geluidskaart is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-08 21:23

Gwannoes

Solderen moet je leren

Stphnvlstk schreef op maandag 25 februari 2013 @ 18:21:
Ik heb sinds een week een heel lastig probleem met m'n L501X. Na een avondje draaien (de DJ booth was erg vochtig/nat, en misschien vloog er ook wel wat in het rond) thuisgekomen, om te merken dat de speakers zich heel bizar gedroegen.
Zelfs met het geluid uitgeschakeld, kreeg ik op willekeurige tijdstippen (in het begin heel frequent, ong 50% van de tijd) heel harde storingsgeluiden. Computer dan maar meteen uitgezet en 2 dagen laten drogen, maar het probleem bleef bestaan - hoewel de frequentie wel al is afgenomen. De storingen zijn ook hoorbaar op externe speakers, en als er een audiojack is ingeplugd krijg ik tijdens de storing ook vaak wisselende meldingen "An audio jack has been plugged in/out".

Ik heb dan maar de frontcover en toetsenbord er eens uit gehaald om eens te zien of er iets van vocht was te zien, maar dat viel eigenlijk best mee - hoewel er duidelijk wel wat vocht/plak was. De connector van de speakers even eruit gehaald maar die zag er goed uit. Toen wel gemerkt dat de storing zowel op de speakers als op de subwoofer zit.

Iemand enig idee waar het probleem juist kan zitten? Ik vermoed dat ik het mainboard zal moeten vervangen, aangezien er geen aparte geluidskaart is?
Probeer anders eens de vochtplek schoon te maken met een wattenstaafje met Aceton. verontreinigd vocht kan gaan geleiden, en vreemde effecten veroorzaken.

Hmmz, hier komt dus m'n sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-09 20:22
na een tijdje ubuntu gedraaid te hebben ben ik toch maar weer terug gegaan naar windows. Ik kreeg ubuntu niet lekker aan de praat met de display drivers.

Maar wat een crime is het om windows weer te installeren. Ik heb mijn cd drive vervangen door een ssd. Maar na de installatie van windows werd zowel de wifi als de ethernet poort nog niet herkent in windows. Dus drivers downloaden zat er niet in.. zo exotisch zijn die chips toch niet?

uiteindelijk wel op kunnen lossen door de oude cddrive aan de usb poort te hangen met de bijgeleverde driver cd. maar toch...

maar goed, het werkt weer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBreak
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-09 20:16
Jurgen schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 09:49:
na een tijdje ubuntu gedraaid te hebben ben ik toch maar weer terug gegaan naar windows. Ik kreeg ubuntu niet lekker aan de praat met de display drivers.

Maar wat een crime is het om windows weer te installeren. Ik heb mijn cd drive vervangen door een ssd. Maar na de installatie van windows werd zowel de wifi als de ethernet poort nog niet herkent in windows. Dus drivers downloaden zat er niet in.. zo exotisch zijn die chips toch niet?

uiteindelijk wel op kunnen lossen door de oude cddrive aan de usb poort te hangen met de bijgeleverde driver cd. maar toch...

maar goed, het werkt weer :D
Hoe bevalt die SSD op de cd-rom locatie?
Ik heb het andersom omdat ik op verschillende fora had gelezen dat de bootvolgorde niet juist werd gekozen door de dell.
Bij mij trilt de hdd alleen wel vervelend op die locatie dus omwisselen zou gunstig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-09 20:22
MattyBomba schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 10:47:
[...]

Hoe bevalt die SSD op de cd-rom locatie?
Ik heb het andersom omdat ik op verschillende fora had gelezen dat de bootvolgorde niet juist werd gekozen door de dell.
Bij mij trilt de hdd alleen wel vervelend op die locatie dus omwisselen zou gunstig zijn.
nu moet ik eerlijk bekennen dat ik ook de ssd op de plaats van de hd gestoken heb, en de hd op de plaats van de cdrom. Ik had idd problemen met booten. Sterker nog, als ik nu windows installeer met de hd erin wil de pc niet opstarten na de 1e reboot in de installatie.

Zal ongetwijfeld te maken hebben met de bootflag op de HD. Maar ik vond het makkelijker om maar even de caddy los te schroeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stphnvlstk
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-10-2019
Gwannoes schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 09:41:
[...]

Probeer anders eens de vochtplek schoon te maken met een wattenstaafje met Aceton. verontreinigd vocht kan gaan geleiden, en vreemde effecten veroorzaken.
Het vocht dat ik gezien heb zat onder het toetsenbord, maar nog op de behuizing e.d., dus niet op elektronische componenten. Daar leid ik dus gewoon uit af dat er effectief vocht is binnengedrongen en érgens zit waar het niet moet zitten, maar ik heb geen idee waar ik het ergens moet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Nu wordt ik een beetje gek van de garantieafdeling van Dell. Ik heb in november al aangeven dat mijn WiFi kaart het helemaal niet meer doet op een N router. In eerste instantie geholpen door Tibor, die mij echt prima verder kon helpen. Helaas is hij op vakantie gegaan en is het overgenomen naar een andere medewerker die weer met exact dezelfde vragen als Tibor komt. Vervolgens op geantwoord dat als ze mail converstatie gelezen hadden ze hadden kunnen zien dat dat allemaal al gedaan was, maar dat ik het voor de zekerheid maar nogmaals heb uitgevoerd. Krijg ik (na ondertussen weer 2 mails van mijn kant) na een maand pas antwoord van weer een andere medewerker met nogmaals dezelfde uitleg... Zucht, we zijn nu onderhand al 4 maanden verder...

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die gasten daar zijn echt triest ja.. Vroeger, toen de service nog in Nederland zat, ben ik echt heel goed geholpen door Dell.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bryan Tong Minh
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18-07 12:49
Mijn accu begint het inmiddels ook te begeven, en Dell vindt dat anderhalf jaar echt te lang is om gratis een nieuwe op te sturen :(

Op ebay kwam ik deze tegen: http://www.ebay.nl/itm/Ba...eries&hash=item1e772b6caa
Eigenlijk te mooi om waar te zijn... ben nu heel erg aan het twijfelen of ik het risico neem mijn laptop op te blazen. Is iemand bekend met deze ebay verkoper?

• Mr_0izO
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:46

Mr_0izO

Natural Mystic

Een vraagje, moet ik nog ergens op letten als ik een ssd aanschaf en een nieuwe hdd?

Ik had namelijk deze http://tweakers.net/price...840-series-ssd-120gb.html en http://tweakers.net/price...ravelstar-5k1000-1tb.html op het oog. Werken die gewoon op mijn XPS 15 l502x?

De nieuwe HDD wil ik dan in deze caddy plaatsen http://hddcaddy.nl/2012/0...17-l502x-l501x-hdd-caddy/, en de SSD op de plaats van de HDD.

[ Voor 5% gewijzigd door Mr_0izO op 28-02-2013 12:34 ]

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Goedemiddag! Gister is mijn 128 GB Crucial M4 binnengekomen voor mijn L502x. Deze zal vervangen worden voor de M4 64 GB die eerst in de caddy zat. Op de één of andere manier heb ik het toen voor elkaar gekregen om het OS op de SSD te zetten (en kan booten), maar dat lukt nu helaas niet. Weten jullie hoe je kan booten vanuit de SSD in de caddy? Ik heb toen ooit eens vernomen dat dat komt omdat mijn harddisk eerst opstart, waarna vervolgens de SSD opstart.

Mocht dat niet (meer) kunnen, vervalt de garantie eigenlijk als je de armrest verwijderd om daar de SSD te kunnen plaatsen? Ik heb namelijk nog een jaartje garantie die ik graag nog even behoud :)

[ Voor 11% gewijzigd door JPtjeeNL op 28-02-2013 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11-2023
Bryan Tong Minh schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 22:45:
Mijn accu begint het inmiddels ook te begeven, en Dell vindt dat anderhalf jaar echt te lang is om gratis een nieuwe op te sturen :(

Op ebay kwam ik deze tegen: http://www.ebay.nl/itm/Ba...eries&hash=item1e772b6caa
Eigenlijk te mooi om waar te zijn... ben nu heel erg aan het twijfelen of ik het risico neem mijn laptop op te blazen. Is iemand bekend met deze ebay verkoper?
De verkoper heeft een goede feedback score over ruim voldoende verkopen, dus je kunt er van uitgaan dat hij te goeder trouw is en goede spullen verkoopt. Anders had hij echt wel slechter gescoord. Hoe de accu het op de lange termijn doet, is natuurlijk altijd een gok. Hij zal vast niet zo goed zijn als de Dell accu, maar voor dit bedrag kun je je nog eens permitteren om elk jaar een nieuwe te kopen, bij wijze van spreken.

Ik heb ooit eens een vervangende accu gekocht voor een Toshiba laptop, bij een andere eBay verkoper trouwens en die deed het beter dan m'n orginele het ooit had gedaan, voor 1/5 van de prijs.
JPtjee007 schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 13:16:
Mocht dat niet (meer) kunnen, vervalt de garantie eigenlijk als je de armrest verwijderd om daar de SSD te kunnen plaatsen? Ik heb namelijk nog een jaartje garantie die ik graag nog even behoud :)
Volgens mij mag je van Dell naar hartelust knutselen aan je laptop, zolang je maar niet probeert om dingen onder garantie te claimen die je zelf hebt stukgemaakt. Ze stellen niet voor niets de complete service manuals inclusief de- en montage instructies beschikbaar. Mocht je later aanspraak moeten maken op de garantie, dan is het wel handig als je hem kunt terugsturen in dezelfde configuratie als je hem ooit gekocht hebt, om verwarring te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Alfie104 schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 14:16:
Volgens mij mag je van Dell naar hartelust knutselen aan je laptop, zolang je maar niet probeert om dingen onder garantie te claimen die je zelf hebt stukgemaakt. Ze stellen niet voor niets de complete service manuals inclusief de- en montage instructies beschikbaar. Mocht je later aanspraak moeten maken op de garantie, dan is het wel handig als je hem kunt terugsturen in dezelfde configuratie als je hem ooit gekocht hebt, om verwarring te voorkomen.
Hmm.. Er staat iets anders bij de service manuals. ;) Maar dat kan natuurlijk ook zijn om af te schrikken.
Denken jullie dat ze het erg vinden als ik mijn SSD in de bracket laat? Of kan ik die voor de zekerheid beter weghalen? Ik heb namelijk een probleem met mijn harddisk, die geeft een foutmelding aan in HDTune. Nu moet ik hem laten vervangen en ze kunnen alleen een monteur langsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo

MarElo

Ik zie je wel!

JPtjee007 schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 22:41:
[...]

Hmm.. Er staat iets anders bij de service manuals. ;) Maar dat kan natuurlijk ook zijn om af te schrikken.
Denken jullie dat ze het erg vinden als ik mijn SSD in de bracket laat? Of kan ik die voor de zekerheid beter weghalen? Ik heb namelijk een probleem met mijn harddisk, die geeft een foutmelding aan in HDTune. Nu moet ik hem laten vervangen en ze kunnen alleen een monteur langsturen.
Kan je gewoon laten zitten hoor , de monteur zal daar niet moeilijk over doen (zal wat testen etc, zonder de ssd, en het nodige (de hdd) vervangen)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11-2023
Als de monteur aan huis komt, ben je er zelf bij en kun je alles laten zitten. Als je hem zou moeten opsturen, is het verstandiger om hem zo orgineel mogelijk te maken. In jouw geval dus gewoon alles zo laten en goed opletten wat die monteur doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bryan Tong Minh schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 22:45:

Deze niet nemen in elk geval. Hij is 44mAh, terwijl de standaard accu 52mAh is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Bedankt voor de tips! Heb nu de SSD gecloned, en vervolgens de partitie wat vergroot. Dat werkt ook ;)
Wel über snel, een SSD naar een SSD clonen ;)

Over de reparatie: spreken jullie daarover uit ervaring? Als ik het zo hoor zijn ze niet zo streng. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kelvern
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:43
Weet dat het fan probleem bij de xps 15 algemeen bekend is en dat er niet echt een oplossing voor is, maar de laatste tijd wordt het wel heel erg. Continu gaat de fan aan uit aan uit. Voor een tijdje is het niet erg, maar na een paar uur gaat het irriteren. Heeft iemand tips om de fan wat meer constant te laten draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy t
Louise525 schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 17:03:
[...]

Heb toch maar ook een originele accu besteld, betaal dan maar iets meer en weet je zeker dat het (hopelijk wat langer dan nu..)werkt.
Was idd nog iemand met 30% kortingscode dus dat is mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwe272
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:44
Kelvern schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 21:10:
Weet dat het fan probleem bij de xps 15 algemeen bekend is en dat er niet echt een oplossing voor is, maar de laatste tijd wordt het wel heel erg. Continu gaat de fan aan uit aan uit. Voor een tijdje is het niet erg, maar na een paar uur gaat het irriteren. Heeft iemand tips om de fan wat meer constant te laten draaien?
Je minimale proccesorsnelheid op 100% zetten (dit kan je vinden bij energiebeheer). En werken op een extern scherm, dat zorgt ervoor dat de GPU gebruikt word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2013 @ 12:25:
Sandy bridge kan 4 streams 1080p aan met hardware decoding. De echte vraag is of flash player implementatie X fatsoenlijk hardware decoding gebruikt.
Zijn er tweaks oid uit te voeren om flash streams beter af te laten spelen? Ik heb nog steeds problemen met flash streams (twitch.tv, 1080p en/of 720p streams)
In Windows 7 had ik soms dat mijn geheugen vol liep, ik dacht dat het daar aan lag (2630QM, 525M, 4GB, SSD, FHD scherm). Maar in Windows 8 heb ik het nog steeds dat streams haperen als ik er 2 open heb (geheugen rond de 50% vol). 2x 720P streams helpt vaak ook niet. Ik heb een 2e monitor aangesloten (1280*1024)
Internet ligt het ook niet aan (100MBit up/down, via lan aangesloten). De desktop van een maat van mij (3 meter verderop) heeft verder nooit deze problemen met streams (is wel een gamepc met uiteraard betere specs, maar gezien sandy bridge 4x 1080p zou moeten kunnen ondersteunen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flash wordt wel uitgevoerd met de intel IGP, niet de nvidia GPU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Hardware versnelling staat iig aan, en in het NVidia control panel staat flash niet in de lijst van "manage 3D settings" (alleen Chrome, IE en MPC-HC trouwens)
Hoe kan ik zien welke hij gebruikt? Monitor is via HDMI aangesloten, wordt dan voor alles de nvidia gpu gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik_ben_Mark3 schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 18:44:

Hoe kan ik zien welke hij gebruikt? Monitor is via HDMI aangesloten, wordt dan voor alles de nvidia gpu gebruikt?
Bij de XPS, ja. NVIDIA heeft zeer brakke videoversnelling ondersteuning, een maat van mij krijgt het met geen mogelijkheid voor elkaar met een Quadro K2000m onder linux een film te kijken zonder gigantisch loeiende fan en actifacts van de CUDA decoding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Dus op de intel IGP zou het dus beter werken? Kan dat nog steeds met een 2e monitor? Moet ik hem dan via het displayport aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik_ben_Mark3 schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 18:25:
[...]

Zijn er tweaks oid uit te voeren om flash streams beter af te laten spelen? Ik heb nog steeds problemen met flash streams (twitch.tv, 1080p en/of 720p streams)
Serieus? Ik heb werkelijk ner-gens last van met mijn XPS.. Zowel de Intel IGP als de NVidia doen hun werk prima.
Ik_ben_Mark3 schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 20:41:
Dus op de intel IGP zou het dus beter werken? Kan dat nog steeds met een 2e monitor? Moet ik hem dan via het displayport aansluiten?
Als je de IGP icm een externe monitor wilt gebruiken dan moet je idd gebruik maken van de DisplayPort aansluiting.

[ Voor 31% gewijzigd door S_Chief op 08-03-2013 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

SChief schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 20:51:
[...]

Serieus? Ik heb werkelijk ner-gens last van met mijn XPS.. Zowel de Intel IGP als de NVidia doen hun werk prima.
Zelfde ervaringen, zelfs onder Linux waar flash ongeveer het stukste stukje software is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Excuseer dat ik dit forum terug lastig val.

Ik heb mijn Dell Audio geüpdate nadat hier gezegd werd dat het zo moest.
Wel nu heb ik er een GROOT probleem mee. Mijn geluid valt steeds weg.
Niet alleen als ik op de interne luidsprekers werk, maar ook als ik met een hoofdtelefoon werk.
Het is echt vreemd. Ik kijk een YouTube-filmpje, of laat iTunes afspelen, altijd het zelfde:
Geluid werkt goed, na 10 seconde wordt het stiller, beginnen er kraken in het geluid te komen, en tot slot valt heet het geluid weg. Is daar iets aan te doen, of is het te vergeefs en vuilnisbak binnen met de laptop?

Greetz Arthur

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vooral omdat je zegt dat het geluid begint te kraken en vervolgens helemaal wegvalt vermoed ik toch dat je hier te maken hebt met een hardwareprobleem.. Maar nogmaals, het is een vermoeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SChief schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 20:32:
Vooral omdat je zegt dat het geluid begint te kraken en vervolgens helemaal wegvalt vermoed ik toch dat je hier te maken hebt met een hardwareprobleem.. Maar nogmaals, het is een vermoeden.
Niet dat ik daar veel van ken en weet wat te doen, maar wil dat zeggen dat ik die Dell Audio driver moet verwijderen en opnieuw downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorosMyrddin
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-08 20:23

MorosMyrddin

Zet die Ploat af !!

SChief schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 17:27:
[...]

Dank. Heb het probleem inmiddels gevonden. Als je via de driverlijst van Dell zoekt naar Windows 8 drivers voor de 5540 kaart dan krijg je deze voorgeschoteld: http://www.dell.com/suppo...ode=ww1&fileId=2935061607

Zoals je ziet staat hier A11 bij. Er is echter ook een versie die A12 heet (verstopt achter het "Previous Versions" menu), en dan krijg je deze driver: http://www.dell.com/suppo...eId=2935061607&osCode=ww1

Deze werkt perfect. :)

En oh, als je opzoek bent naar de Mobile Broadband Manager:
http://www.dell.com/suppo...de=ww1&fileId=2935034914#
Ik wil je hier voor toch eens bedanken, al dagen zitten rond zoeken en niets gevonden die echt een oplossing gaf.
Dan maar eens zoeken op Tweakers of eventueel vragen.
volgende keer eerst zoeken op Tweakers dus ;)

En voor de geïnteresseerde
volgende update gedaan:
ssd 250gb pricewatch: Samsung 840 series SSD 250GB
2x4gb pricewatch: Corsair CMSO8GX3M2A1333C9
een caddy voor de hdd (standard 500gb) is onderweg en een externe case voor de diskdrive
Windows 8 met pokki startmenu, een echte aanrader!

[ Voor 17% gewijzigd door MorosMyrddin op 10-03-2013 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 20:33:
[...]
Niet dat ik daar veel van ken en weet wat te doen, maar wil dat zeggen dat ik die Dell Audio driver moet verwijderen en opnieuw downloaden?
Hardware is dus echt de chip op je moederbord, als die daadwerkelijk stuk is dan kan je hem beter laten repareren door Dell. :P Maar je kan altijd proberen om de drivers te herinstalleren, soms kan software de meest rare dingen veroorzaken.
MorosMyrddin schreef op zondag 10 maart 2013 @ 10:29:
[...]
Ik wil je hier voor toch eens bedanken, al dagen zitten rond zoeken en niets gevonden die echt een oplossing gaf.
Dan maar eens zoeken op Tweakers of eventueel vragen.
volgende keer eerst zoeken op Tweakers dus ;)
[...]
Graag gedaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

SChief schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 20:51:
[...]

Ook met streams (live) van twitch.tv? Als je daar eens naar zou willen kijken.
[...]

Als je de IGP icm een externe monitor wilt gebruiken dan moet je idd gebruik maken van de DisplayPort aansluiting.
Als ik van MiniDP > HDMI doe is het dan ook nog steeds de IGP (tenzij het programma zelf de nvidia chip wil gebruiken)
Ik zat namelijk te denken om deze te kopen:
http://www.buyincoins.com...macbook-product-4873.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik_ben_Mark3 schreef op zondag 10 maart 2013 @ 14:32:
[...]
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/lDgdAs0bqeudMGopV3YP4mEs/thumb.png

5 streams tegelijk op een i5-2520M Meer kan mijn netwerkverbinding niet aan.

edit: copy-pasten is een beetje fout gegaan.. maar het zijn er 5.
Als ik van MiniDP > HDMI doe is het dan ook nog steeds de IGP (tenzij het programma zelf de nvidia chip wil gebruiken)
Ik zat namelijk te denken om deze te kopen:
http://www.buyincoins.com...macbook-product-4873.html
correct.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2013 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 17:41
Ik weet niet hoe het met jullie MiniDP kabeltjes zit, maar ik had een MiniDP naar VGA kabeltje gekocht, en die blijkt niet in mijn L502x te passen. Hij past echter wel in een Macbook pro.

Zijn er verschillende MiniDP aansluitingen? En hoe weet ik dan zeker dat ik een heb die op mijn XPS past?

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zou niet moeten kunnen, miniDP is gewoon miniDP, en de enige stekker die daarop lijkt, thunderbolt, bevat exact dezelfde socket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
Ja, ik vond het ook al heel vreemd, maar toch is het zo.
Deze had ik gekocht.
(echter steekt de vga stekker niet uit, maar heb ik een verzonken versie gekregen)

[ Voor 67% gewijzigd door birdibird op 10-03-2013 15:26 ]

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik_ben_Mark3 schreef op zondag 10 maart 2013 @ 14:32:
[...]
3 op 720p+, 2 op 1080p+ :

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/PyT7SXizSEhKN77gjK1iQL4W/medium.png

Geen enkel probleem. :P

[ Voor 14% gewijzigd door S_Chief op 10-03-2013 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Hmm vreemd, waar zou het dan aan kunnen liggen? Ik gebruik wel chrome. Verder heb ik een schone Windows 8 pro installatie met Media player addon. Verder geen bijzondere programma's geherinstalleerd (MPC-HC zou het enige kunnen zijn wat misschien invloed kan hebben?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer eens een andere browser dan chrome, chrome heeft een ingebouwde flash player, misschien werkt die minder goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Vrijdag komt Dell mijn harddisk vervangen. Ben benieuwd! Denk dat ik de SSD gewoon lekker laat zitten. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
Verwijderd schreef op zondag 10 maart 2013 @ 15:17:
Dat zou niet moeten kunnen, miniDP is gewoon miniDP, en de enige stekker die daarop lijkt, thunderbolt, bevat exact dezelfde socket.
Toch bij deze kabel een verkeerde aansluiting die meer thunderbolt is?
Hij doet het iig prima op een hagelnieuwe macbook pro :/

Is er dan toch een klein ding anders in de aansluiting op de macbook pro en de XPS?
iig is het voor mij dus niet de goeie kabel.
Op het internet vind ik meer van dit soort verhalen, en ook verhalen over dat sommige kabels niet op projectors werken die niet plug-en-play zijn / EDID/DDC2 communiceren. Ook schijnen sommige kabels niet tot een fatsoenlijke resolutie te komen.

Het wordt ondertussen een behoorlijke bomen en bos situatie. |:(
Weet iemand waar ik wel de correcte kan krijgen? Heeft iemand ervaring met een goeie?

(edit: na een boel rondgesurf)

[ Voor 67% gewijzigd door birdibird op 11-03-2013 23:23 . Reden: voortschrijdend inzicht :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:33
birdibird schreef op maandag 11 maart 2013 @ 21:09:
[...]

Toch bij deze kabel een verkeerde aansluiting die meer thunderbolt is?
Hij doet het iig prima op een hagelnieuwe macbook pro :/

Is er dan toch een klein ding anders in de aansluiting op de macbook pro en de XPS?
iig is het voor mij dus niet de goeie kabel.
Op het internet vind ik meer van dit soort verhalen, en ook verhalen over dat sommige kabels niet op projectors werken die niet plug-en-play zijn / EDID/DDC2 communiceren. Ook schijnen sommige kabels niet tot een fatsoenlijke resolutie te komen.

Het wordt ondertussen een behoorlijke bomen en bos situatie. |:(
Weet iemand waar ik wel de correcte kan krijgen? Heeft iemand ervaring met een goeie?

(edit: na een boel rondgesurf)
Ik heb deze ,althans de afbeelding komt overeen. Voor nog minder kan je deze ook vinden met een grijze VGA aansluiting, maar die van mij is in elk geval blauw.

1080P werkte instant op mijn tv in tegenstelling tot HDMI, heb geen beamer om op te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Verwijderd schreef op zondag 10 maart 2013 @ 17:37:
Probeer eens een andere browser dan chrome, chrome heeft een ingebouwde flash player, misschien werkt die minder goed.
Ik heb het even een paar dagen uitgeprobeerd en in IE heb ik inderdaad tot nu toe nog geen problemen gehad. Dat is toch wel jammer gezien ik eigenlijk alleen Chrome gebruik en ik een hekel heb aan IE. Dan maar firefox ernaast installeren. Bedankt voor de hulp DarkStone en SChief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chrome staat er helaas een beetje bekend om een brakke Flash implementatie te hebben. Ik was op Windows 7 ook altijd een Chrome gebruiker, maar de snelheid van IE10 op Windows 8 heeft mij overtuigd om weer naar IE terug te gaan als standaard browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michigan
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-08 08:13
Hey allemaal,

Ik ben sinds februari 2012 een trotse eigenaar van een XPS15 L502X, i7-2670QM, 8GB, 540M, 750GB Momentus 7200RPM. Oftewel, alles nog zoals geconfigureerd toentertijd en nooit iets vervangen.

Nu heb ik alleen twee vragen, waarbij misschien iemand hier kan helpen.

1. Mijn laptop wordt laatste tijd redelijk warm en blaast veel warme lucht. Ik heb nu alleen google chrome open met 4 tabbladen en aida 64 extreme trial version. Mijn CPU schijnt 60 graden te zijn. De CPU ventilator schijnt ongeveer 3000 RPM te maken en de GPU 100% (dat laatste lijkt mij onwaarschijnlijk omdat hij niet veel lawaai maakt, althans niet zoveel als tijdens het gamen). Nu is mijn vraag, moet ik mijn laptop ergens laten schoonmaken/ontstoffen? Ik heb ooit één keer geprobeerd de laptop open te maken, maar toen ik een schroefje niet los kreeg, stopte ik er maar mee omdat ik het niet wilde verpesten ;)

2. Soms lijkt het alsof mijn laptop niet heel snel meer werkt. Ik heb onlangs windows 8 geïnstalleerd, met daarbij een clean install. Alles eraf, en er staan nu nog maar weinig grote (media) bestanden op. Echter soms als ik wat kleine programma's draai, heeft de laptop moeite met geluid afspelen; dan wordt het geluid krakend. Is er een manier om efficient alle drivers te updaten? Aida64 bracht me naar "DriverAgent", maar dat is niet echt gratis.. Ik lees af en toe dat drivers veel oplossingen bieden, vandaar deze vraag.

Hopelijk kan iemand hiermee helpen,
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alle correcte drivers voor Windows 8 kan je in de startpost vinden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michigan
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-08 08:13
Alvast bedankt daarvoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

SChief schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 18:16:
Alle correcte drivers voor Windows 8 kan je in de startpost vinden. :)
Over drivers gesproken. Mijn WiFi probleem lijkt eindelijk weg te zijn met de nieuwe update van intel zelf (19 maart). Moet het nog heel even aankijken of hij stabiel blijft, maar hij kan verbinden met een N netwerk. Dat kon hij eerst niet :P

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 14:50

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Hier een link naar die drivers, heb zo ook net geupdate:

http://downloadmirror.int...ng/Wireless_15.6_De64.exe

Hier snel 2 testjes:

1. Ontvangen van een iso over Wifi in mijn thuisnetwerk:
Afbeeldingslocatie: http://www.euren.nl/tweakers/ontvangen.png

2. Versturen van een iso over Wifi in mijn thuisnetwerk:
Afbeeldingslocatie: http://www.euren.nl/tweakers/verzenden.png

[ Voor 92% gewijzigd door Hurricane op 22-03-2013 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag vandaag op hardware.info dat de Dell XPS 13 nu een IPS scherm heeft. Is/wordt dat ook het geval bij de XPS 15? Die lijkt me dan wel interessant, mede omdat het 1 van de weinige laptops is met displayport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
L502x heeft een TN paneel, maar wel een -hele- goede. Je weet overigens dat deze laptop niet meer nieuw te krijgen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-09 10:39
Thnx ik zocht ook naar een upgrade van het geheugen.

Ik heb alleen weinig verstand van geheugen. Zijn er nog andere die goedkoper, sneller, beter, duurder zijn die voldoen? OF is dit de beste/enige keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorosMyrddin
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-08 20:23

MorosMyrddin

Zet die Ploat af !!

Nixo schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 12:11:
[...]

Thnx ik zocht ook naar een upgrade van het geheugen.

Ik heb alleen weinig verstand van geheugen. Zijn er nog andere die goedkoper, sneller, beter, duurder zijn die voldoen? OF is dit de beste/enige keuze?
ik ben er alvast tevreden mee, in de tijd was het ook redelijk goedkoop toch een 10€ goekoper dan nu blijkbaar en na verder zoeken waren er nog die deze reepjes in hun XPS gestoken hadden
verder ken ik ook weinig van geheugen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Goedemiddag,

2 kleine vraagjes. De SSD zit inmiddels op de plek van de harddisk. (L502x) Nu lijkt het erop dat er meer ruimte zit tussen de palmrest en de SSD dan eerst met de palmrest en de harddisk. De speling zorgt er ook voor dat als je er op drukt je een soort van klikgeluid hoort.

Hebben jullie dat ook? Of past alles perfect?

Daarnaast een kleine vraag over het Full-HD beeldscherm van de L502x. Hebben jullie ook dat als jullie vanuit een andere hoek kijken, dat het scherm dan wat roze aandoet?

[ Voor 24% gewijzigd door JPtjeeNL op 30-03-2013 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JPtjee007 schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 13:50:
Goedemiddag,

2 kleine vraagjes. De SSD zit inmiddels op de plek van de harddisk. (L502x) Nu lijkt het erop dat er meer ruimte zit tussen de palmrest en de SSD dan eerst met de palmrest en de harddisk. De speling zorgt er ook voor dat als je er op drukt je een soort van klikgeluid hoort.
Ik heb helemaal nergens last van. Zitten alle klikkers van de palmrest wel goed vast? Niks afgebroken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
SChief schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 16:44:
[...]

Ik heb helemaal nergens last van. Zitten alle klikkers van de palmrest wel goed vast? Niks afgebroken?
Vreemd! Nee de monteur heeft hem bevestigd. Ik heb het niet zelf gedaan. Wellicht dat hij het kapot gemaakt heeft, dat kan natuurlijk.
Pagina: 1 ... 5 ... 15 Laatste