Acties:
  • 0 Henk 'm!
18% slijtage is best netjes eigenlijk.. Mijne zit op 22% sinds 03-08-2011, dus 1 jaar en 4 maanden. :F Vind het ook absurd eigenlijk, maar ik kan er toch niets tegen doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBreak
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-09 20:16
Mijn accu zit ook op 19%.
Dit is wel al mijn 2e accu.
Mijn 1e ging na 1,25 jaar kapot. Ik heb die Next Day service dus ik volgende dag direct een nieuwe op de mat liggen.
Als mijn accuslijtage boven de 30% zal ik wederom bellen voor een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is boven de 30% gelijk aan kapot bij de klantenservice? Want ik heb ook 3 jaar NBD service en ik zou het echt niet erg vinden om een nieuwe te krijgen.. :P Of is je oude accu echt helemaal gestorven na 1,25 jaar?

[ Voor 22% gewijzigd door S_Chief op 12-12-2012 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBreak
Mijn accu hield het toen nog maar 20 min vol. maar ik vind het gewoon niet kunnen dat zon accu zo slecht wordt na anderhalf jaar oid. Als je service moet hebben moet je altijd de XPS service lijn bellen. Heel verhaal ophangen dat xps staat voor extreme performence system en dat daar de accu ook bij hoort. Ik kreeg eigenlijk zonder echt aan te dringen vrij gemakkelijk een nieuwe accu. Vind ik ook niet meer dan normaal voor een laptop van €1000,- + toendertijd.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:30

Martinspire

Awesomeness

Mijn accu is nu ook iets van 1,5 jaar oud en zit nu op zo'n 24% verlies. Wel behoorlijk wat vermindering, maar niet geheel onverwacht. Mijn vorige laptop had na 1 jaar ook al iets van 40% eraf, dus wat dat betreft is het nog wel wat beter. Ik denk dat we nog wel een paar jaar met deze problemen zullen zitten voordat er accu's komen waar je wel een halve dag mee kunt werken.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

SChief schreef op woensdag 12 december 2012 @ 22:40:
Is boven de 30% gelijk aan kapot bij de klantenservice? Want ik heb ook 3 jaar NBD service en ik zou het echt niet erg vinden om een nieuwe te krijgen.. :P Of is je oude accu echt helemaal gestorven na 1,25 jaar?
Zit op accu's niet maar een half jaar of een jaar garantie?

No signature required.

Dacht het ook ja, maar omdat MattyBomba na 1,25 jaar een nieuwe kreeg was ik geïnteresseerd in de status van de accu. :P

• MTBreak
Waarschijnlijk hebben jullie net als mij de NBD support van 3 jaar voor €99,- o.i.d. afgesloten.
Normaal kost dat meer dan €250,- dacht ik.
Als je dan geen nieuwe accu krijgt zou ik toch echt boos worden. Sluit je zo'n extra service af voor een hoop centen en je hebt een product wat bijvoorbeeld 40% minder goed werkt dan verwacht.

• glennvho
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-09 20:53
Zouden dit wel iets zijn, de prijzen zijn veel lager of op de dell site:

http://www.amazon.com/L50...69WTFJA#productPromotions

http://www.amazon.com/440...B0073Q37QS/ref=pd_cp_pc_0

Eventueel zou ik proberen om de 6 cell accu te bestellen maar heb zo mijn twijfels.

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 19:44

Metian

Snert is vies

Z'n 1,7 jaar verder zit me batterij hier op een slijtage van 15.33%. Apart hoe bij sommige in een kortere tijd hij meer procent heeft dan mij.

Rupsen, Rapsen.

• MTBreak
Metian schreef op donderdag 13 december 2012 @ 19:01:
Z'n 1,7 jaar verder zit me batterij hier op een slijtage van 15.33%. Apart hoe bij sommige in een kortere tijd hij meer procent heeft dan mij.
Hoevaak opladen, hele dag/nacht aan netstroom, geaard stopcontact of niet.

Veel variabelen die grote verschillen kunnen veroorzaken.

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 21:48
Zit hier op 28%: 1 jaar 8 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11-2023
Hier 10% na 14 maanden. Ik heb hem meestal continu aan de stroom, maar trek hem ook regelmatig helemaal leeg. Ook thuis trek ik wel eens bewust de stekker eruit, of gewoon omdat ik het stopcontact nodig heb.

Belangrijker dan het slijtagepercentage vind ik dat ik bij normaal gebruik (surfen, downloaden, unrarren) zo'n 3 uur kan draaien voordat de batterij kritisch wordt. Dan maak ik me nog geen zorgen.

[ Voor 32% gewijzigd door Alfie104 op 14-12-2012 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserboy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-09 09:32
Ik wil van de week even mijn caddy met HD inbouwen. Nu ben ik ook opzoek naar een SATA To USB Externe case voor mijn DVD Drive. Af en toe moet ik voor mijn ouders nog even een CD'tje kopiëren. Natuurlijk handig als ik ooit nog eens wat moet installeren.Hieronder twee voorbeelden. Zijn deze geschikt, maakt het nog uit of ik de goedkopere of de iets duurdere versie neem?

http://www.ebay.nl/itm/SA...es_ET&hash=item2ec3cdfca6

http://www.ebay.nl/itm/US...&var=&hash=item92b2b004f5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ary
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-02-2023

Ary

Ik word hé-le-maal gék van mijn fan. Pulseert non-stop, ook na een complete reinstall.

Iemand hetzelfde probleem?

Edit: Zit inmiddels btw een half jaar buiten garantie.

[ Voor 20% gewijzigd door Ary op 15-12-2012 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• picardo
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-09 10:07
Ik heb een errorcode 0146 van mijn harddrive . Dell gebeld En ze zouden een nieuwe opsturen ..
Maar toen vroegen ze wat vragen en o.a. ook het besturingssysteem . Ik heb dus zelf win 8 bij MS gekocht en geinstalleerd . En ik zei dat .. En alles werd gelijk terug gedraaid .
Ik mocht geen win 8 erop zetten wat niet bij dell was gekocht . Staat in de algemene voorwaarden zeggen ze . Ik kan het niet vinden . Dus nu moet ik win 7 terug plaatsen .

Heeft dell gelijk of is het onzin ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discovisi
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 31-07 01:37
Heb de XPS 15 sinds september 2011 en het blijft een mooi ding! Helaas is het jammer dat mijn accu nu aan vervanging toe is, daar haal ik nog geen 45 min meer mee. Maarja, dat mag ook wel na ruim een jaar intensief gebruik aan de lader.

Vandaag heb ik deze accu aangeschaft: http://www.replacedirect....74/yanec-laptop-accu.html
Een 87 Wh / 7800 mAh / 9 cell accu voor € 72,80 incl verzending en btw :)
Volgens mij wel een aanrader; Yanec is blijkbaar een Nederlands bedrijf dus dat is ook wel fijn met garantie enzo. Ik zal als ik de accu heb een korte review geven.

Verder was ik verbaasd om op de eerste pagina van dit topic te lezen dat de chipset van de l502x schijnbaar 32gb ram aan kan. Klopt dit? Ik dacht dat 8gb de max was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
discovisi schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 19:58:
Heb de XPS 15 sinds september 2011 en het blijft een mooi ding! Helaas is het jammer dat mijn accu nu aan vervanging toe is, daar haal ik nog geen 45 min meer mee. Maarja, dat mag ook wel na ruim een jaar intensief gebruik aan de lader.

Vandaag heb ik deze accu aangeschaft: http://www.replacedirect....74/yanec-laptop-accu.html
Volgens mij wel een aanrader; Yanec is blijkbaar een Nederlands bedrijf dus dat is ook wel fijn met garantie enzo. Ik zal als ik de accu heb een korte review geven.

Verder was ik verbaasd om op de eerste pagina van dit topic te lezen dat de chipset van de l502x schijnbaar 32gb ram aan kan. Klopt dit? Ik dacht dat 8gb de max was...
Mooi die accu, zou hij net dezelfde bouwkwaliteit (ik bedoel de plastieken behuizing) hebben als een accu die van Dell zelf komt? Ik zit alvast met smart te wachten op je review van dit exemplaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aiii problemen! Omdat m'n hd al een tijdje regelmatig volliep heb ik vanavond besloten de Dell Recovery partitie leeg te maken met Ubuntu. Nu wil m'n Windows 8 niet meer booten :( Bleek er toch nog wat nuttigs te staan tussen die 10 GB die ik niet meer dacht nodig te hebben!

Ik ben al een paar uur aan het zoeken naar hoe ik dit snel kan fixen. Weet iemand waar ik de opstartbestanden van de XPS 15 vandaan kan halen? Ooooh ik heb deze laptop zo hard nodig, de rest van de week! Ik heb geen tijd om bij Dell CD's te bestellen.

Ik had eigenlijk verwacht dat met het verplaatsen van een paar vlaggetjes er weer van de HD geboot zou worden, maar is me nog niet gelukt. Wat waarschijnlijk ook niet helpt is dat m'n hele HD met bitlocker dichtzit en niet eens als partitie herkend wordt (alleen als lege ruimte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-04 14:06
Ary schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 15:38:
Ik word hé-le-maal gék van mijn fan. Pulseert non-stop, ook na een complete reinstall.

Iemand hetzelfde probleem?

Edit: Zit inmiddels btw een half jaar buiten garantie.
Ja, mijn fan maakt ook bijna voortdurend herrie, een blazend geluid, heb alleen geen reinstall gedaan. En ik zit ook een half jaar buiten garantie. :|

Volgens mij zijn er hier eerder mensen met fanlawaaiproblemen voorbij gekomen, maar een oplossing staat mij niet bij. :N

Edit: ik vroeg mij af of het vervangen van je HDD door een SSD dit probleem zou oplossen.

[ Voor 7% gewijzigd door Louise525 op 19-12-2012 01:53 ]

Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:33
Louise525 schreef op woensdag 19 december 2012 @ 01:50:
[...]

Ja, mijn fan maakt ook bijna voortdurend herrie, een blazend geluid, heb alleen geen reinstall gedaan. En ik zit ook een half jaar buiten garantie. :|

Volgens mij zijn er hier eerder mensen met fanlawaaiproblemen voorbij gekomen, maar een oplossing staat mij niet bij. :N

Edit: ik vroeg mij af of het vervangen van je HDD door een SSD dit probleem zou oplossen.
Dell heeft bij mij de heatsink en fan vervangen, daarmee is het probleem bij mij opgelost. Ik zou gewoon je klacht neerleggen bij Dell, want je hebt gewoon 2 jaar garantie + nog 1 á 2 jaar consumentenrecht dat je product zou moeten werken.

Die 1 jaar die je van Dell krijgt is enkel wat extra support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_GR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2012 @ 00:58:
Aiii problemen! Omdat m'n hd al een tijdje regelmatig volliep heb ik vanavond besloten de Dell Recovery partitie leeg te maken met Ubuntu. Nu wil m'n Windows 8 niet meer booten :( Bleek er toch nog wat nuttigs te staan tussen die 10 GB die ik niet meer dacht nodig te hebben!

Ik ben al een paar uur aan het zoeken naar hoe ik dit snel kan fixen. Weet iemand waar ik de opstartbestanden van de XPS 15 vandaan kan halen? Ooooh ik heb deze laptop zo hard nodig, de rest van de week! Ik heb geen tijd om bij Dell CD's te bestellen.

Ik had eigenlijk verwacht dat met het verplaatsen van een paar vlaggetjes er weer van de HD geboot zou worden, maar is me nog niet gelukt. Wat waarschijnlijk ook niet helpt is dat m'n hele HD met bitlocker dichtzit en niet eens als partitie herkend wordt (alleen als lege ruimte).
Opstarten met win8 media (usb of dvd) , en dan deze stappen volgen: http://windows8themes.org...g-the-command-prompt.html zal het als het goed is opgelost moeten zijn ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ary

Ary

Louise525 schreef op woensdag 19 december 2012 @ 01:50:
[...]
Ik heb er een SSD ingezet (en mn HDD op de plek van de optische drive), maar ik merk 0 verschil.
Enes_81 schreef op woensdag 19 december 2012 @ 08:17:
[...]
Dell heeft bij mij de heatsink en fan vervangen, daarmee is het probleem bij mij opgelost. Ik zou gewoon je klacht neerleggen bij Dell, want je hebt gewoon 2 jaar garantie + nog 1 á 2 jaar consumentenrecht dat je product zou moeten werken.

Die 1 jaar die je van Dell krijgt is enkel wat extra support.
Hm, das inderdaad een goeie, niet over nagedacht. Ben alleen bang dat ze dan zeggen dat ik mn laptop op mag sturen en ik em 4 weken kwijt ben.

Zou op zich ook zelf te doen moeten zijn toch? Nieuwe fan aanschaffen en opnieuw thermal grease onder de heatsink?

[ Voor 53% gewijzigd door Ary op 19-12-2012 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
Ik ben zelf mijn laptop 9 dagen kwijt geweest. De laptop word opgehaald door UPS, er word een doos meegenomen waar je direct je laptop in kan doen.

Reparatie is gedaan door Solid vision ICT Services in Almere.

Je zou het uiteraard ook zelf kunnen doen als je de laptop echt niet kan missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

TommyGun in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 1 (l521x)"

[ Voor 86% gewijzigd door TommyGun op 21-12-2012 14:43 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperEgo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-07-2024
TommyGun schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 07:38:
Kan iemand mij overhalen een DELL XPS 15 aan te gaan schaffen i.p.v. een Asus N56-serie?

Qua specs maakt het volgens mij vrij weinig uit (videokaart: GT 640M i.p.v. GT 650M, ga je dat merken?), maar ik heb qua consumentenspul weinig ervaring met DELL. De vormgeving vind ik erg gelikt en ook het feit dat er al een (kleine) SSD bij zit is ideaal.
Voor het nieuwe XPS15 model is al een andere thread. Deze thread gaat over de 2 voorgaande modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

Excuus!

[ Voor 100% gewijzigd door TommyGun op 21-12-2012 14:43 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
Ary schreef op woensdag 19 december 2012 @ 10:19:
[...]

Ik heb er een SSD ingezet (en mn HDD op de plek van de optische drive), maar ik merk 0 verschil.
[...]
Als je HDD er nog gewoon in zit, gaat je fan niet minder hard blazen natuurlijk! Ik vroeg me juist af of alleen een SSD erin het fanlawaaiprobleem zou oplossen.

[ Voor 0% gewijzigd door Louise525 op 21-12-2012 22:47 . Reden: Typo ]

Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
Ik heb een probleem met mijn enige USB 3.0 poort (L502 i5). Ik had daar een Sandisk Extreme 3.0 64GB stick aanhangen, in gebruik onder Ubuntu in een dual boot systeem met Win7. Van de ene op de andere dag nam de schrijfsnelheid dramatisch af. :|
Na contact met de TD van Sandisk en het opsturen van benchmarkplaatjes onder Win7 (CDM en ATTO) komt Sandisk tot de conclusie dat het probleem niet aan de stick ligt.

Ik heb nu net voor de grap die stick opnieuw geformatteerd in ext3 (omdat ik 'm toch onder linux gebruik). Daarna heb ik een 1,1 GB bestand geschreven, eerst via de 3.0 poort en daarna via de 2.0 poort. Schrijfsnelheid bij 3.0 was 15 mb/s en onder 2.0 25 mb/s. USB 2.0 werkt dus normaal.

Ik heb ook nog ter vergelijking ditzelfde 1,1 GB bestand geschreven naar een externe HD via de 3.0-poort en dat ging met 23 mb/s. Dit is weliswaar meer dan 15 mb/s, maar nog steeds een usb 2.0-snelheid.

Kan ik nu concluderen dat mijn 3.0 aansluiting kapot is? ;w Of gedeeltelijk kapot, want hij schrijft met 2.0-snelheden.
(ik heb bij Dell geen nieuwere usb 3.0 drivers kunnen vinden, dus dat kan het dan ook niet zijn toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ary

Ary

Louise525 schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 16:51:
[...]

Als je HDD er nog gewoon in zit, gaat je fan niet minder hard blazen natuurlijk! Ik vroeg met juist af of alleen een SSD erin het fanlawaaiprobleem zou oplossen.
Klopt, maar mn HDD zit nu wel aan de andere kant van de laptop, dacht wie weet maakt dat iets verschil. Maar idd, minder warm wrodt het er op deze manier niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Louise525 schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 17:07:
Ik heb een probleem met mijn enige USB 3.0 poort (L502 i5).

Kan ik nu concluderen dat mijn 3.0 aansluiting kapot is? ;w Of gedeeltelijk kapot, want hij schrijft met 2.0-snelheden.
(ik heb bij Dell geen nieuwere usb 3.0 drivers kunnen vinden, dus dat kan het dan ook niet zijn toch?)
Dat klinkt heel erg als de Sandy Bridge bug, behalve dat dat over SATA gaat en niet over USB. Maar misschien heeft het wel dezelfde oorzaak, nl. een bug in de southbridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bart_GR schreef op woensdag 19 december 2012 @ 09:00:
Opstarten met win8 media (usb of dvd) , en dan deze stappen volgen: http://windows8themes.org...g-the-command-prompt.html zal het als het goed is opgelost moeten zijn ;-)
Helaas, het heeft niet geholpen. Ik denk omdat ik de recovery partitie zelfs al opnieuw geformatteerd had. Maar toch bedankt, Bart!

Ik heb een nieuwe Windows installatie gedaan met een installatie CD. Gelukkig wel alle data gebackupt, maar toch een hoop werk. En WTF: ik moet van MS nu downgraden naar Win 7, omdat mijn upgrade licentie niet bedoeld is voor een nieuwe installatie. Laat ik nu net m'n Win 7 installatiebestanden hebben weggegooid :(

Mocht iemand anders zich nog druk maken om die 10GB verloren ruimte: laat het lekker voor wat het is zou ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:02
Alfie104 schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 11:52:
Hier 10% na 14 maanden. Ik heb hem meestal continu aan de stroom, maar trek hem ook regelmatig helemaal leeg. Ook thuis trek ik wel eens bewust de stekker eruit, of gewoon omdat ik het stopcontact nodig heb.

Belangrijker dan het slijtagepercentage vind ik dat ik bij normaal gebruik (surfen, downloaden, unrarren) zo'n 3 uur kan draaien voordat de batterij kritisch wordt. Dan maak ik me nog geen zorgen.
Hier 56% na 21 maanden!! :(
dramatisch toch?

Ik heb ook het idee dat hij steeds sneller achteruitgaat.

Heb ik nog bepaalde rechten hiervoor? (behalve het recht om een nieuwe te kopen..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
56% slijtage na 21 maanden?! Ik zou Dell opbellen en net zolang blijven doorzeiken totdat je een nieuwe krijgt, garantie of niet. 't Is simpelweg onredelijk.

[ Voor 17% gewijzigd door S_Chief op 22-12-2012 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
Alfie104 schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 22:47:
[...]

Dat klinkt heel erg als de Sandy Bridge bug, behalve dat dat over SATA gaat en niet over USB. Maar misschien heeft het wel dezelfde oorzaak, nl. een bug in de southbridge.
Mijn laptop is gemaakt in mei 2011, dus dat kan het bijna niet zijn. Thnx voor het meedenken iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bug in de southbridge kan je voor bijna 100% uitsluiten, dat is al heel lang opgelost.

[ Voor 5% gewijzigd door S_Chief op 22-12-2012 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 15:11
helloitsme schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 09:16:
[...]

Hier 56% na 21 maanden!! :(
dramatisch toch?

Ik heb ook het idee dat hij steeds sneller achteruitgaat.

Heb ik nog bepaalde rechten hiervoor? (behalve het recht om een nieuwe te kopen..)
Hier 43.77% in 14 maanden... baal ik ook vreselijk van...
Garantie natuurlijk verlopen..

Thx heb deze site meteen maar even als bladwijzer bewaard, heb ik waarschijnlijk nodig ;)
Ben benieuwd naar je review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weg van de computer met kerst dus dat wordt voor het eerst serieus gamen op mijn laptop, iets waar ik bij de hardwarekeuze geen rekening mee gehouden heb. Dat wordt dus de 525m overclocken naar de snelheid van de 540m >:)

Edit:
Gemiddeld 6 graden warmer bij een overclock van 72 MHz.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2012 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
richy t schreef op zondag 23 december 2012 @ 13:07:
[...]
Hier 43.77% in 14 maanden... baal ik ook vreselijk van...
Garantie natuurlijk verlopen..
[...]
Ik zou zelfs zonder garantie aankloppen bij Dell. 't Is toch onacceptabel dat je bijna de helft van je capaciteit kwijt bent na iets meer dan één jaar imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 15:11
SChief schreef op maandag 24 december 2012 @ 17:25:
[...]

Ik zou zelfs zonder garantie aankloppen bij Dell. 't Is toch onacceptabel dat je bijna de helft van je capaciteit kwijt bent na iets meer dan één jaar imho.
Idd je hebt gelijk, na de kerstdagen maar eens een chat bellen met de klantenservice (waarschijnlijk een beter plan).

[ Voor 7% gewijzigd door richy t op 26-12-2012 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou eigenlijk direct bellen, kan je een gelijk een 'stevig' gesprek voeren en duidelijk maken dat je zeer teleurgesteld bent. :P Via de chat is de kans 99% dat je gewoon afgescheept wordt.

[ Voor 18% gewijzigd door S_Chief op 25-12-2012 17:14 ]

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-09 17:37
Sinds ongeveer een maand begint mijn HDD kuren te vertonen...Topic hier... EDIT: Dell komt hem maandag vervangen... :D

[ Voor 23% gewijzigd door hiekikowan op 28-12-2012 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tijdens m'n zoektocht naar nieuw geheugen (2*8GB) ben ik zowel de pricewatch: Corsair CMSO16GX3M2A1600C11 als de pricewatch: Corsair CMSO16GX3M2A1333C9 tegengekomen. De snelheid van de 1600C11 ligt iets hoger, maar de CAS Latency is hier ook hoger (11 vs 9 bij de 1333Mhz versie). De XPS 15 ondersteunt 1600Mhz gewoon, maar mijn vraag is of die CAS Latency nou echt wat uitmaakt in dit geval.. :P Heb al lopen zoeken, maar ik kom er nog niet helemaal uit..

[ Voor 6% gewijzigd door S_Chief op 05-01-2013 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razortek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-09 12:08
Misschien een stomme vraag, maar is er een manier om de brightness van mijn 1080p scherm lager te zetten dan/als de minimum? Ik zit nu in een college, en het licht is gedimt. Mijn scherm valt nu nog al op, beetje genant dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho

Heb je de accu al binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Bij mij blijven flash streams enorm veel rekenkracht kosten en zorgen voor lags en al. Zijn er tweaks die ik kan uitvoeren om het soepeler te laten gaan?
i7-2630qm / 4GB / 525M / Full HD / 120GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt mij niet dat dat veel rekenkracht mag kosten. Bij bijvoorbeeld het bekijken van YouTube: The Dark Knight HD 1080p Trailer is de CPU usage niet schokkend. Kijk en oordeel zelf:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/j2A7rqzzBAoLhaLl104mxzo0/full.png
Dat is http://www.hwinfo.com/.
Waar die CPU usage aan het begin van is? Het bufferen van de video i guess? Wat er precies wordt weergeven staat in de titelbalk. De schaal staat rechts.

Heb je flash GPU acceleratie wel aan staan?

Overigens zorgt het bekijken van video: Tweakers bedwingt mechanische robotspin op CES op 1080p wel voor 100% CPU usage (op 1 core)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2013 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
T.net filmpje doet niet zo heel veel hier:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/G0Zw8WuthZSGVCdJuyir732A/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik zal vanavond op mijn laptop eens dat filmpje draaien.

Hardware acceleratie staat wel aan, maar ik weet niet welke gpu hij gebruikt. Hij staat niet in het Nvidia lijstje van programma's

Ik moet toch makkelijk 2 streams op 720p of 1080p kunnen draaien? (twitch.tv, met externe monitor)

[ Voor 21% gewijzigd door Markos op 13-01-2013 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sandy bridge kan 4 streams 1080p aan met hardware decoding. De echte vraag is of flash player implementatie X fatsoenlijk hardware decoding gebruikt.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2013 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuNNiX
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-02-2024
Heb ongelofelijke pech, na gezien te hebben dat de er een nieuwe BIOS A12 uit is heb ik deze gedownload en geflasht. Alles verliep normaal, nadat de BIOS geflashed werd volgde de automatische reboot maar hierna niets meer. De XPS 15 l502x gaat aan en de fan gaat draaien. Er is niets te zien op het scherm en de fan draait op volle toeren (voelt koud aan). Er zijn geen BEEPS.

Na wat zoeken op het net vindt ik geen oplossing. Is het niet mogelijk deze op een of andere manier terug te flashen naar A11? Ik herhaal nog eens dat er niets te zien is op het scherm, het toestel lijkt vrij dood. Zijn er toetsencombinaties of eventueel een pinnetje op het moederbord zelf waarmee ik de boel aan de gang krijg? 8)7

EDIT: zal morgen dit eens uitproberen (onderaan eerste post): http://forum.notebookrevi...ad-gpu-voltages-more.html

[ Voor 11% gewijzigd door GuNNiX op 14-01-2013 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-09 22:30
Ik ga binnenkort de Dell U2713hm aanschaffen en deze via de DP (en usb) aansluiten op m'n L502x.
Nu heeft deze een usb hub ingebouwd en wil ik ook het aantal kabels wat ik steeds aan moet sluiten verminderen.
Zou het goed werken als ik een usb geluidskaart aan zou sluiten pricewatch: Creative SoundBlaster X-Fi HD en vanaf hier over de spdif out, 5.1 naar de toekomstige Denon 3313 receiver zou sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Volgens mij heb ik te weinig geheugen om de streams te kijken. Hij zit dan rond de 3.2 of 3.4gb gebruikt van het totaal, met waarschijnlijk zo nu en dan pieken tot de max. (4GB zit er in, volgens task manager dus 3990 in totaal aanwezig) Ik wilde sowieso al een keer geheugen upgraden dus dan doe ik dat nu maar. Ik wil er 1 reepje van 8GB in steken, is dit een goede?
pricewatch: Corsair SCMSO8GX3M1A1600C11
Of is er een betere?

edit: er zit nu 2x2GB in, dus dan heb ik straks 2GB+8GB

[ Voor 5% gewijzigd door Markos op 16-01-2013 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

Kun je de frontje van de dvdbrander op de hddcaddy plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserboy
MrJames schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 14:42:
Kun je de frontje van de dvdbrander op de hddcaddy plaatsen?
Ja, dat kan. Je kan de Youtube filmpjes er op na kijken, waar dit in sommige gevallen expliciet aan de orde komt. Het zou namelijk toch wel een beetje vreemd zijn als het er niet voor gemaakt was en er een heel gat kwam te zitten. ;)

[ Voor 17% gewijzigd door laserboy op 19-01-2013 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames

MrJames

-/

April 2011 heb ik een XPS15 gekocht. Om precies te zijn is het een L502X.

Tijdje geleden had ik mijn laptop aangesloten op de TV dmv HDMI. En toen knipperde het lampje van de batterij in oranje kleur. Volgens de melding toen was het een beetje warm geworden en werd geadviseerd om de laptop uit te zetten vervolgens de batterij te laten koelen. Heb ik toen ook gedaan en na een uur kon ik weer op batterij werken.

Gister nacht zelfde geval. Was een HD film aan het kijken op mijn laptop. Batterij lampje knipperde oranje. Batterij eruit. En nu na 9 uur knippert het lampje nog steeds.

Lampje knippert 4 keer oranje en 1 keer wit.

Bij energiebeheer > batterijstatus staat dat de batterij tijdelijk uitgeschakeld is. "Zet uw computer uit en probeer naar het opnieuw wanneer het apparaat weer de bedrijfstemperatuur heeft."

Het heeft heel de nacht uit gestaan :/

Een nieuwe 9 cell kost 180 euro :/ :/ :/
laserboy schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 16:18:
[...]
Ja, dat kan. Je kan de Youtube filmpjes er op na kijken, waar dit in sommige gevallen expliciet aan de orde komt. Het zou namelijk toch wel een beetje vreemd zijn als het er niet voor gemaakt was en er een heel gat kwam te zitten. ;)
Yep zou wel een beetje vreemd zijn ja maar kon het 1 2 3 niet zien.

[ Voor 12% gewijzigd door MrJames op 21-01-2013 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laserboy schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 16:18:
[...]
Dat gat is nu ook weer niet zo'n ramp... Ik gebruik mijn E6520 express zonder de caddy, dat geeft een goede plek om hem beet te pakken (dat gaat lastig bij dit model vanwege de vorm), en heet scheelt ongeveer 150 gram zodat het totaalgewicht onder de 3kg duikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserboy
Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2013 @ 13:28:
[...]

Dat gat is nu ook weer niet zo'n ramp... Ik gebruik mijn E6520 express zonder de caddy, dat geeft een goede plek om hem beet te pakken (dat gaat lastig bij dit model vanwege de vorm), en heet scheelt ongeveer 150 gram zodat het totaalgewicht onder de 3kg duikt.
Hahaha. Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4eZkqoCnA83fYIwOrhVb057E/full.gif Als je het zo bekijkt heb je natuurlijk helemaal gelijk, maar ik hecht er wel waarde aan dat mijn notebook er compleet en afgewerkt uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames

MrJames

-/

MrJames schreef op maandag 21 januari 2013 @ 13:25:
April 2011 heb ik een XPS15 gekocht. Om precies te zijn is het een L502X.

Tijdje geleden had ik mijn laptop aangesloten op de TV dmv HDMI. En toen knipperde het lampje van de batterij in oranje kleur. Volgens de melding toen was het een beetje warm geworden en werd geadviseerd om de laptop uit te zetten vervolgens de batterij te laten koelen. Heb ik toen ook gedaan en na een uur kon ik weer op batterij werken.

Gister nacht zelfde geval. Was een HD film aan het kijken op mijn laptop. Batterij lampje knipperde oranje. Batterij eruit. En nu na 9 uur knippert het lampje nog steeds.

Lampje knippert 4 keer oranje en 1 keer wit.

Bij energiebeheer > batterijstatus staat dat de batterij tijdelijk uitgeschakeld is. "Zet uw computer uit en probeer naar het opnieuw wanneer het apparaat weer de bedrijfstemperatuur heeft."

Het heeft heel de nacht uit gestaan :/

Een nieuwe 9 cell kost 180 euro :/ :/ :/
Heel raar maar nadat ik veilige modus heb gestart is het probleem opgelost :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die linkjes kunnen achterwege worden gelaten ;)

[ Voor 83% gewijzigd door Bolletje op 22-01-2013 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Haha die post hierboven
Vast geen spam account ;)

Ik wil vrijdag extra geheugen kopen, kan iemand mij zeggen of dit een goeie is?
Het is dus 1 reep van 8GB en ik heb nu 2x2GB (NT2GC64B88B0NS-CG, PC-10600). Het zal dus een combo worden van 8GB+2GB. Waarom wil ik geen 2x 4GB? Met het oog op de toekomst. Verschillende snelheden maakt toch niets uit? Hij zal dan beide toch op 1333 laten lopen?
Of is er een betere keuze voor 8GB (1 reepje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zit eigenlijk precies naar dezelfde module te kijken, maar dan in kit (2*8GB dus). :P SChief in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 9 (l501x/l502x)" Denk dat dit wel een prima keuze is.

[ Voor 10% gewijzigd door S_Chief op 22-01-2013 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
Ik_ben_Mark3 schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 23:42:
Haha die post hierboven

[...]

Vast geen spam account ;)

Ik wil vrijdag extra geheugen kopen, kan iemand mij zeggen of dit een goeie is?
Het is dus 1 reep van 8GB en ik heb nu 2x2GB (NT2GC64B88B0NS-CG, PC-10600). Het zal dus een combo worden van 8GB+2GB. Waarom wil ik geen 2x 4GB? Met het oog op de toekomst. Verschillende snelheden maakt toch niets uit? Hij zal dan beide toch op 1333 laten lopen?
Of is er een betere keuze voor 8GB (1 reepje)
Ze gaan dan inderdaad op 1333 lopen, kan je net zo goed pricewatch: Corsair CMSO8GX3M1A1333C9 kopen. Ik heb al enkele maanden een reepje daarvan i.c.m een 4GB reepje dat door Dell geleverd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJack
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-09 22:34
Hoi mensen,

Kan het draadje voor de XPS17 niet meer vinden, dus dan maar even hier! Hoop dat jullie mij kunnen vergeven.

Heb even een simpele vraag, maar toch wel handig dat ik dit even kortsluit voordat ik tot bestellen over ga :)

Heb een XPS17 L702x met dit geheugen erin: 6GB (1X4GB + 1X2GB) 1333MHz DDR3 Dual Channel

Dit wil ik upgraden, kan hier ook iets anders in dan DDR3 1333MHz? Dus bijvoorbeeld DD3 1600 of 1866mhz?

Ik wil het makkelijk plaatsen, dus wil niet kloten onder het toetsenbord, dus wil ik die 6gb vervangen voor 2x 8gb zodat ik op 16gb uit kom!

Bedankt voor jullie hulp :)

psn: HertogJack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, dat kan. In het ergste geval gaan ze op een lagere frequentie draaien, maar ik geloof dat je 1600MHz wel haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJack
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-09 22:34
Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 11:55:
Ja, dat kan. In het ergste geval gaan ze op een lagere frequentie draaien, maar ik geloof dat je 1600MHz wel haalt.
Ok bedankt :) Ga ik ze bestellen!

psn: HertogJack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-08 12:38

x-man

Proud newbie!

Enes_81 schreef op woensdag 19 december 2012 @ 11:24:
Ik ben zelf mijn laptop 9 dagen kwijt geweest. De laptop word opgehaald door UPS, er word een doos meegenomen waar je direct je laptop in kan doen.

Reparatie is gedaan door Solid vision ICT Services in Almere.

Je zou het uiteraard ook zelf kunnen doen als je de laptop echt niet kan missen.
Bij mij is de laptop ook net opgehaald.

De adapter kwam los van de laptop en toen viel de laptop uit. Kreeg hem ook niet meer aan. Gaf helemaal geen kick meer.
Vaag.. misschien kortsluiting?

Better a newbie in one hand then ten wannabe-hacker-scriptkiddies on your server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb een dell xps15 l502x sinds vorig jaar.

Ik weet nu niet wat te doen,
Of ik kan uitbereiden naar 8gb RAM,
Of ik kan updaten naar windows 8.

Loopt windows 8 goed op de dell? Of is het niet zo speciaal.
Graag wat pro en contras :)
(Kan jammer genoeg niet tergelijk)

Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je die 8GB wel nodig? Lijken die nieuwe features in Windows 8 je wel handig? Begin maar eerst met het zoeken naar het antwoord op deze twee vragen, dan weet je een stuk beter waarvoor je moet kiezen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SChief schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 01:42:
Heb je die 8GB wel nodig? Lijken die nieuwe features in Windows 8 je wel handig? Begin maar eerst met het zoeken naar het antwoord op deze twee vragen, dan weet je een stuk beter waarvoor je moet kiezen. :)
Wees maar zeker dat ik al voor beide al veel bekeken heb.
Bij mijn huidige 4g zit hij al rond de 3.4gb als enkel chrome, minecraft, skype en itunes open staat.
De uitbereiding was ik al eerder van plan. Maar start hij dan ook sneller op? Want naar het schijnt
start hij met win8 sneller op start, hopelijk sneller dan nu.
Als in op de aanknop druk, moet is soms een minuut, 2 minuten voor ik chrome kan openen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb '11 xps 15, i5, 4gb ram, 1 gb nvidea gt 525, en een 720hd maar.
:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Waarom zou je kiezen? Die geheugenuitbreiding brengt sowieso voordeel. Ik weet niet wat je er nu in hebt zitten, maar als die 4GB bestaat uit 2x2GB (meest waarschijnlijk), zou je er ook 1 kunnen vervangen door een module van 4GB (=totaal 6GB, kost je €15-20) of 8GB (=totaal 10GB voor €30-35).

En Windows 8 als officiële upgrade kost je deze maand maar €15 als je het goed doet. Even naar deze pagina, vul een datum in die tussen 2 juni 2012 en 31 januari 2013 ligt en gebruik de key op de sticker onderop je XPS. Heb ik ook gedaan, wordt gewoon geaccepteerd en dan heb je voor €15 de downloadversie van Windows 8 Pro.

Over de installatie van Windows 8 is in deze topic al genoeg geschreven om dat zonder problemen voor elkaar te krijgen.

[ Voor 10% gewijzigd door Alfie104 op 25-01-2013 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 17:41
Bij mij werkt het niet, ik krijg een 'helaas u komt niet in aanmerking' melding.

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Alfie104 schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 09:30:
Waarom zou je kiezen? Die geheugenuitbreiding brengt sowieso voordeel. Ik weet niet wat je er nu in hebt zitten, maar als die 4GB bestaat uit 2x2GB (meest waarschijnlijk), zou je er ook 1 kunnen vervangen door een module van 4GB (=totaal 6GB, kost je €15-20) of 8GB (=totaal 10GB voor €30-35).

En Windows 8 als officiële upgrade kost je deze maand maar €15 als je het goed doet. Even naar deze pagina, vul een datum in die tussen 2 juni 2012 en 31 januari 2013 ligt en gebruik de key op de sticker onderop je XPS. Heb ik ook gedaan, wordt gewoon geaccepteerd en dan heb je voor €15 de downloadversie van Windows 8 Pro.

Over de installatie van Windows 8 is in deze topic al genoeg geschreven om dat zonder problemen voor elkaar te krijgen.
Als je voor 15 euro zo'n upgrade koopt, kun je dan ook nog altijd Win7 draaien of alleen Win8? Eventueel dual boot met Win7 en Win8 met dezelfde key.

Ik ga dit weekend extra ram kopen voor mijn laptop (8GB erbij, dus 8GB en 2GB) want ik merk dat mijn laptop nu regelmatig traag wordt omdat mijn geheugen vol is.
Maar wat kun je allemaal doen om de computer sneller te maken?
Ik heb al een SSD (Samsung 830 128GB), maar verder is alles nog stock.
- Bios flashen met custom bios (http://forum.notebookrevi...ad-gpu-voltages-more.html), wat voor voordelen haal je hier uit? Want je kunt de voltages van de GPU bijvoorbeeld hoger kiezen, maar het overclocken van de videokaart moet nog altijd apart gebeuren.
- De videokaart (525m) overclocken, zijn deze verschillen groot en echt merkbaar?
- Geheugen, hier heb ik helemaal geen kaas van gegeten, maar deze kun je ook oc'en?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alfie104 schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 09:30:

Zou ik zeker doen.
Alleen is die RAM kaart inderdaar 34 euro, maar omdat ik in België woon
Komen er nog 12€ extra bij 8)7

En als je het echt voor 15€ kan krijgen, neem ik ook nog snel 8 voor de maand om is :)
Alleen denk ik dat het niet zal gaan omdat ik hem voor juni heb gekocht, namelijk februari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 08:15:
[...]

Wees maar zeker dat ik al voor beide al veel bekeken heb.
Bij mijn huidige 4g zit hij al rond de 3.4gb als enkel chrome, minecraft, skype en itunes open staat.
De uitbereiding was ik al eerder van plan. Maar start hij dan ook sneller op? Want naar het schijnt
start hij met win8 sneller op start, hopelijk sneller dan nu.
Als in op de aanknop druk, moet is soms een minuut, 2 minuten voor ik chrome kan openen. :P
Altijd handig om het ook gelijk te vermelden, dan laat je zien dat je al hebt gekeken hoe en wat. :) RAM zou in jouw geval handig zijn. Windows 8 start inderdaad een heel stuk sneller op dan Windows 7, als je veel waarde hecht aan opstarttijd dan is dat zeker het overwegen waard. Aangezien je over een minuut opstarttijd praat neem ik voor het gemak even aan dat je geen SSD hebt. Dit is echt een enorme performanceboost (effect is veel groter dan extra RAM of Windows 8), misschien is dat het overwegen waard als je budget het toelaat. :)

Dit is trouwens hoe snel mijn XPS opstartte onder Windows 7 (ik draai nu Windows 8):
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=k-jCzZeUjl4]

Geen schone installatie, dit is hoe ik hem dagelijks gebruikte. Specs staan in m'n sig.

[ Voor 9% gewijzigd door S_Chief op 25-01-2013 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 17:08:
[...]
En als je het echt voor 15€ kan krijgen, neem ik ook nog snel 8 voor de maand om is :)
Alleen denk ik dat het niet zal gaan omdat ik hem voor juni heb gekocht, namelijk februari.
birdibird schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 13:28:
Bij mij werkt het niet, ik krijg een 'helaas u komt niet in aanmerking' melding.
Je moet natuurlijk niet de oorspronkelijke aankoopdatum invullen, maar een datum bedenken tussen 2 juni 2012 en 31 januari 2013. Heb ik ook gedaan, ik heb een datum in augustus geprikt (mijn XPS is van oktober 2011) en dat ging goed. En ik heb gewoon de key van de sticker onderop m'n laptop genomen.

Als je snel bent, kun je daarna gratis upgraden naar de MCE versie, ook alleen deze maand nog. Advies: vraag die code gelijk aan, want het duurt een paar dagen voordat je hem krijgt! Je hebt geen Windows 8 nodig voor die aanvraag, dat wordt niet gecontroleerd. Ik heb mijn code aangevraagd (en gekregen!) vanaf een XP computer waar ik toevallig achter zat.

[ Voor 24% gewijzigd door Alfie104 op 25-01-2013 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Ik_ben_Mark3 schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 14:52:
Als je voor 15 euro zo'n upgrade koopt, kun je dan ook nog altijd Win7 draaien of alleen Win8? Eventueel dual boot met Win7 en Win8 met dezelfde key.
Het is een upgrade, die dus je W7 vervangt. Je kunt er ook een clean install mee uitvoeren. Maar de nieuwe W8 key die je krijgt, kun je ook op een andere W8 Pro gebruiken, dus je kunt in principe een geschikte uitvoering ergens vandaan halen en bij de installatie je nieuwe legale key gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer maar helaas, de prijs rond €120 kan een 16-jaar oude schoolbankzitter niet zomaar uit zijn zak toveren :(.

Maar heb intussen al op Belgische webshops een 8gb kaart gevonden van 40€, als ik dan nog Win8 kan krijgen aan 15€, zal het nog net lukken.

Maar als ik update naar Win8, behoud ik dan mijn bestanden (muziek, foto's, films...) of moet ik ze best eerst ergens op een externe harde schijf plaatsen?

Alvast bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Het is altijd verstandig om bij zoiets als een Windows upgrade een backup te maken van de bestanden die je zeker niet wilt kwijtraken. Het is sowieso verstandig om zulke bestanden regelmatig te backuppen. Maar in principe gebeurt de upgrade met behoud van alle bestanden en vrijwel alle geïnstalleerde programma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, eerst alle belangrijke bestanden op externe harde schijf gezet,
En dan windows 8 gekocht voor 14,99€.
Nu aan het instaleren,

Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 17:41
Geen idee hoe jullie het doen, maar ik kan 'm niet kopen voor 14,99.
Zou het misschien 1 per ip-adres zijn? Mijn vriendin had 'm al gekocht (voor haar nieuwe Samsung series 9).

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Nee, volgens mij is het 1 per computer/W7 key. Ik had er maar 1 nodig, dus ik weet het niet 100% zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-08 12:38

x-man

Proud newbie!

x-man schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 17:17:
[...]

Bij mij is de laptop ook net opgehaald.

De adapter kwam los van de laptop en toen viel de laptop uit. Kreeg hem ook niet meer aan. Gaf helemaal geen kick meer.
Vaag.. misschien kortsluiting?
Mijn xps 15z is vandaag teruggekomen met een nieuwe moederbord. Best snel gegaan die reparatie. d:)b
Hopelijk gebeurt het niet weer.

Better a newbie in one hand then ten wannabe-hacker-scriptkiddies on your server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Custom BIOS geinstalleerd, standaard GPU voltages maar met de extra opties. En dat zijn er echt een heleboel. Je kan werkelijk alles instellen. Zeer interessant.

Volgens dat topic problemen met de function keys indien Windows 8 geboot wordt door middel van UEFI maar dat zal ik zelf zien als ik vanavond het OS herinstalleer. Ik zal wel melden of het mij ook overkomt.

Edit:
Goed, harde schijf moest geheel opnieuw gepartitioneerd worden, van MBR naar GPT. Dat ga ik niet doen, dus of het goed werkt kan ik niet zeggen. Nu gewoon door middel van legacy geboot.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2013 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

[edit: het is al gelukt]

[ Voor 95% gewijzigd door Markos op 30-01-2013 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De mensen die hier wat langer rondlopen kennen het probleem wel; het gekraak van die oude Delta Electronics adapter (die door Dell vervangen werd door een exemplaar van Flextronics). Ik heb de mijne iets meer dan een jaar geleden omgeruild. Vandaag merk ik dat de Flextronics ook kraakt. 8)7

Binnenkort maar eens bellen..

[ Voor 9% gewijzigd door S_Chief op 03-02-2013 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

Gewoon meteen bellen, want zolang heb je er geen garantie op, en vraag gewoon een nieuwe.
En via de post (UPS) komt ie aan.

Problem solved..

[ Voor 14% gewijzigd door MarElo op 04-02-2013 01:26 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
Op die manier kun je dus eigenlijk zonder al te veel moeite een 2de adapter krijgen, aangezien degene die kraakt ook nog altijd perfect werkt bij mij. Al gebruik ik voor thuis gebruik altijd de nieuwe die niet kraakt.

Wanneer ik mijn laptop meeneem dan kan heb ik de krakende altijd bij. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MarElo schreef op maandag 04 februari 2013 @ 01:25:
Gewoon meteen bellen, want zolang heb je er geen garantie op, en vraag gewoon een nieuwe.
En via de post (UPS) komt ie aan.

Problem solved..
Weet ik, heb het ook eerder gedaan zoals ik al zei.
glennvho schreef op maandag 04 februari 2013 @ 16:04:
Op die manier kun je dus eigenlijk zonder al te veel moeite een 2de adapter krijgen, aangezien degene die kraakt ook nog altijd perfect werkt bij mij. Al gebruik ik voor thuis gebruik altijd de nieuwe die niet kraakt.

Wanneer ik mijn laptop meeneem dan kan heb ik de krakende altijd bij. :-)
Ik heb die van Delta Electronics nog liggen en die doet 't ook nog (voor zover ik weet). :P Altijd handig een tweede lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuNNiX
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-02-2024
Laptop opgehaald en hersteld, moederbord en processor zijn vervangen. Het heeft 10 dagen geduurd. Gelukkig is de HD niet gewist, dat bespaart me veel moeite.

Ik zag net de posts over Batterycare. Heb dit ook even nagekeken, zit nu op 49,74% slijtage na 22 maanden. Is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCupboard
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-11-2023
Beste allemaal. Weet iemand misschien of het kan dat ik geld terug kan vragen aan Dell?
Ik heb een DEll laptop XPS (L502x) gekocht en hij is nu terug naar Dell geweest, omdat hij steeds vast loopt op games. Ik vind dit niet normaal. En toen is hij "gemaakt", en nu loopt hij nog vaker vast. Wat kan ik hier aan doen?

Groeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Laatst online: 10:07
Als bij Dell hetzelfde probleem na 3 á 4 keer niet verholpen wordt, dan kom je in aanmerking voor een swap. Het omruilen van je laptop voor een ander (nieuwer) model. Vraag er maar eens naar bij je helpdesk medewerker.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet dell de kans geven het defect binnen een redelijke termijn op te lossen. Indien dat mislukt (de termijn is te lang, het defect keert steeds terug, of de verkoper wil het product niet fixen) kan er worden overgegaan op een van de volgende opties:

• je krijgt een ander product. Bijvoorbeeld de nieuwe XPS 15 (wanproduct) of de insprion 15R special edition
• je krijgt een nieuw exemplaar van hetzelfde product
• je krijgt je geld terug

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2013 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCupboard
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-11-2023
Oké, bedankt. Dan ga ik hem gewoon nog een keer paar keer opsturen. (Mits hij na de tweede keer opsturen wel werkt natuurlijk)

En als ik de keuze krijg tussen om een nieuw product te kiezen, welke zou ik dan kiezen?
Of zou ik het beste mijn geld terug vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan niet kiezen. Dat doet dell voor je. Maar je krijgt 99% van de tijd een laptop uit dezelfde productserie. De reden waarom ik de inspiron erbij zet is dat dat duidelijk de opvolger is van de oude XPS 15, en niet de nieuwe XPS 15 (L521x).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Laatst online: 10:07
Maar je kunt wel onderhandelen!

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel lang gebruiken gaat niet bepaald in de koude kleren zitten... ding werd met een beetje gebruik al snel 80 graden. Koelpasta heb ik vervangen en eens kijken of de temperaturen wat beter zijn.

Verwijderd

Hallo,

Ik heb uiteindelijk toch geupgrade naar windows 8
Hier en daar zijn er wel nog wat problemen:

- WAVES MAXX audio 3 werkt niet meer
- Touchpad werkt niet meer als vroeger (scrollen etc...)
- Bij sommige downloads, zegt de laptop dat ik geen administrator rechten heb, (ookal ben ik de enigste gerbuiker van de laptop)

Kan iemand (opnieuw) helpen?
Dat touchpad en de AUDIO is best irritant.

Greetz Arthur
Simpele vraag: heb je de drivers wel geïnstalleerd?
Pagina: 1 ... 4 ... 15 Laatste