Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:08

Martinspire

Awesomeness

SChief schreef op maandag 05 november 2012 @ 22:10:
[...]

Ook dan lukt het mij niet.

Wat vinden jullie trouwens van de accuduur onder Windows 8? Zat vandaag op school en de eerste 65% was echt binnen no time weg. 8)7 Dat hoort -echt- niet. De laatste 35% gaan wel zoals 't hoort.. Vermoed dat een of ander programma op de achtergrond heeft lopen etteren. Vanavond weer opladen en morgen weer mee naar school, ben benieuwd of het dan wel wat normaler is.
Hoe lang staat ie erop? Grote kans dat ie nog bezig is met indexeren enzo. Heb zelf weinig last van en doe er wel even lang mee als windows 7 denk ik (misschien langer maar ik ken het effe niet uit mn hoofd, kijk morgen wel effe)

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:04
Accuduur hier ook geen probleem... Haal gewoon de tijden die ik eerder ook haalde...

Zonet ook even de Alienware-driver geinstalleerd... Swipe gestures werken nu, maar (direct, na 10 seconden) terugkomen uit suspend is onmogelijk (zwart scherm, lijkt verder wel gewoon in te schakelen)

In de eventlogs staat rond het tijdstip van de resume het volgende als 'Kernel-PnP'-warning:
code:
1
The driver \Driver\WudfRd failed to load for the device ROOT\WPD\0000.

Echter lijkt dit niet om de touchpad te gaan, vooral ook omdat de error al eerder in de logs voor lijkt te komen...

Is hier al meer over bekend? Ik zal in ieder geval de laptop vanacht suspenden en dan kijken of een langere suspend misschien andere gevolgen heeft... Tot morgen!

Suspenden is niet helemaal goed gegaan... :D Ik zie vanochtend dat de laptop al wakker is (uit suspend) en dat deze naar Linux geboot is 8)7

Start ik W8 op, krijg ik de melding 'Your PC ran into a problem'... :X

Vandaag nog maar eens verder proberen...

[ Voor 15% gewijzigd door hiekikowan op 06-11-2012 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
  • Laatst online: 05-06 18:26
Gisteren heb ook ik Windows 8 op mijn XPS 15 (l502x) geinstalleerd. Ik loop alleen (gigantisch) vast op de drivers! Heeft iemand een overzichtelijk lijstje van welke drivers ik via de dell support site moet downloaden?

Ik heb deze link van SChief in dit topic gezien: http://www.dell.com/suppo...014&isUSDownload=True

Ben ik hiermee geholpen?

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiekikowan
In de startpost staat een link naar het lijstje van Slow-whoop... deze heb ik geinstalleerd (niet allemaal, W8 herkende een hoop automatisch)

Heb je zonder geinstalleerde drivers veel problemen met elementen die niet werken?

Zonet geprobeerd een W8-synaptics-driver van HP te installeren... Touchpad werkt (zonder left-swipe) maar ook hier de sleep-bug...

[ Voor 23% gewijzigd door hiekikowan op 06-11-2012 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Heb je bij dat zwarte scherm wel een taakbalk of kun je iets zien met alt-tab? Ik had namelijk dat Skype bij mij niet helemaal lekker deed, maar kon er via alt-tab en de taakbalk preview wel voor zorgen dat ik beeld kreeg en skype afsluiten. Of welk programma de problemen oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiekikowan
Nope, zwart en niets dan zwart... De backlit wordt niet eens ingeschakeld...

EN BINGO

Eindelijk een driver gevonden welke multitouch en Windows-8 gestures ondersteund... Voor zover ook nog geen last gehad van de sleep-bug, gewoon weer mooi terugkomen uit slaapstand :D

Met dank aan deze post heb ik de tweede driver van deze website gedownload (3e kolom, 3e rij op de diskette klikken)

Deze heb ik vervolgens uitgepakt met 7zip, je krijgt dan een folder met 'Setup.exe'...

Driver-versie is 16.2.16.2 en deze is uitgegeven op 27-9-2012...

De opties om bijvoorbeeld scrollsnelheid te regelen en two-finger-scrolling uit te schakelen zijn met deze driver niet meer beschikbaar... Voor mij geen probleem omdat ik altijd two-finger gebruik, maar houd hier rekening mee...

[ Voor 95% gewijzigd door hiekikowan op 06-11-2012 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-06 11:54
Dat zijn dezelfde drivers waar ik ook eerst naar verwees.
Die hebben inderdaad het probleem dat 2-finger niet te configuren is en velen hadden er problemen mee (lees maar een stuk terug).

De alienware drivers die hier gelinkt staan werken prima.
De sleepbug is op te lossen door de nieuwe win8 26/10 drivers van de dell site halen voor onze XPS (quickset, bios A12, hm67, ST Microelectronics, Intel Management Engine Interface)

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiekikowan
Ah, ok... Niet ver genoeg teruggebladerd blijkbaar...

Inderdaad na alle drivers te hebben bijgewerkt (wat is die HM67 een kloteding zeg) nu ook geen last meer van de sleep-bug met de alienware-drivers... Alleen de left-swipe heb ik hier nog niet zien werken...

Edit:
Na de update van de valsensor moest ik in de taskmanager wel FF_Protection MFC Application uitzetten omdat deze na het inloggen een error gaf...

[ Voor 22% gewijzigd door hiekikowan op 06-11-2012 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Oh was die error daarvan? Hmm, dan staat ie nu dus uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiekikowan
Jup... Lijkt verder geen probleem te zijn. Via 'Control Panel' geeft 'Free Fall Data Protection' aan dat de bescherming gewoon ingeschakeld is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-06 17:53

MikeVM

- Baloo -

heeft elke L502x een HSPA kaart? ik heb wel een simslot, maar in mijn device manager lijkt hij niet tussen te staan;

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, niet elke L502x kwam met een HSPA modem, op een gegeven moment is dat gestopt.

M'n accu lijkt nu normaal te doen, godzijdank. :Y)
Fabienvg schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 09:54:
Gisteren heb ook ik Windows 8 op mijn XPS 15 (l502x) geinstalleerd. Ik loop alleen (gigantisch) vast op de drivers! Heeft iemand een overzichtelijk lijstje van welke drivers ik via de dell support site moet downloaden?

Ik heb deze link van SChief in dit topic gezien: http://www.dell.com/suppo...014&isUSDownload=True

Ben ik hiermee geholpen?
Zal vanavond even een lijstje in de TS gooien.

[ Voor 64% gewijzigd door S_Chief op 06-11-2012 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

maar dat simslot zit bij elke L502x?

is die hspa modem apart verkrijbaar/installeerbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat slotje zit er wel ja, maar de modem zelf mist bij sommige apparaten. Ze zijn los te krijgen, moet je even zoeken op Dell Wireless 5540. :) Kan zelf even niet zoeken om dat ik in de les zit. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

moet dit ipv de huidige wirelesskaart? en de antennes zitten al reeds geinstalleerd vermoed ik?

alsook lees ik dat er GPS inzit.. vind ik wel opmerkelijk voor een laptop, maar dat maakt van deze notebook wel een ultieme travelnotebook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
bdalenoord schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 12:46:
Ah, ok... Niet ver genoeg teruggebladerd blijkbaar...

Inderdaad na alle drivers te hebben bijgewerkt (wat is die HM67 een kloteding zeg) nu ook geen last meer van de sleep-bug met de alienware-drivers... Alleen de left-swipe heb ik hier nog niet zien werken...

Edit:
Na de update van de valsensor moest ik in de taskmanager wel FF_Protection MFC Application uitzetten omdat deze na het inloggen een error gaf...
Ja, de ST Microelectronics driver is een nieuwe.
Hij update de oude versie niet, dus die moet je handmatig deinstalleren.

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MikeVM schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 15:30:
moet dit ipv de huidige wirelesskaart? en de antennes zitten al reeds geinstalleerd vermoed ik?

alsook lees ik dat er GPS inzit.. vind ik wel opmerkelijk voor een laptop, maar dat maakt van deze notebook wel een ultieme travelnotebook...
Nee, 't is niet in plaats van de huidige wireless kaart. Er zijn twee kaarten aanwezig, de ene is je netwerkkaart (in mijn geval een Intel Wireless-N 6230), de ander is de HSPA kaart (Dell Wireless 5540). Die laatste is ook de kaart waarin GPS zit btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:16

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Houd er rekening mee dat je voor de HSDPA kaart ook eigen antennes nodig hebt. Ik heb hier niet naar gekeken en een kaartje via e-bay gekocht die ik nu dus niet kan gebruiken omdat ik de antennes mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

dat dacht ik dus wel, kan je die antennes ook los verkrijgen?? dat installeren lukt mij nog wel denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4rijn
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-02 08:03
SChief schreef op zondag 04 november 2012 @ 21:06:
Omdat Windows niet vanaf de SSD wilt booten als je die in de caddy plaatst.

Bootschijf moet je dus op de originele plek inbouwen.
Wat raar. Ik heb mijn Samsung 830 128 GB gewoon in mijn caddy zitten en het heeft altijd zonder problemen gewerkt (L502x met A11 bios). Ik wist zelfs niks van de problemen die jij beschrijft af. Het BIOS noemt hem inderdaad wel ODD. Doe ik iets verkeerd dan? (of juist goed :9 )

[ Voor 4% gewijzigd door M4rijn op 08-11-2012 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-06 21:48
M4rijn schreef op donderdag 08 november 2012 @ 11:11:
[...]

Wat raar. Ik heb mijn Samsung 830 128 GB gewoon in mijn caddy zitten en het heeft altijd zonder problemen gewerkt (L502x met A11 bios). Ik wist zelfs niks van de problemen die jij beschrijft af. Het BIOS noemt hem inderdaad wel ODD. Doe ik iets verkeerd dan? (of juist goed :9 )
bij mij werkte het ook niet met de ssd in de caddy.. maar goed... even de boel loshalen en het gaat als een tierelier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserboy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-05 03:46
Als ik straks mijn caddy binnen krijg ga ik het gewoon even proberen. Als het lukt zou dat natuurlijk een voordeel zijn voor de hardeschijf. Ik dacht te lezen dat de HD toch iets kwestbaarder is in de caddy. Zijn er nog andere voordelen of juist nadelen om de SSD in de caddy te plaatsen er vanuitgaande dat het écht kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11-2023
M4rijn schreef op donderdag 08 november 2012 @ 11:11:
[...]

Het kan ook inderdaad wel, maar bij het opstarten zal de computer opstarten van de bootsector van de HDD. Daarna kan hij inderdaad doorstarten van de SSD in de caddy.

Nadelen: een iets tragere boot (de HDD moet verplicht opgespint zijn voordat de bootsector gelezen kan worden) en als je om wat voor reden dan ook de HDD zou vervangen, start je computer niet meer op van SSD, dan moet je eerst op de HDD weer een verwijzing in het bootmenu maken voor de SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserboy
Eigenlijk een vraag voor het ander topic topic. Morgen ga ik de SSD installeren. Ik heb op dit moment de upgrade van Windows 8 Professional op mijn l502x staan. Moet ik dan beginnen met de installatie van Windows 7? Of kan ik ook meteen beginnen met Windows 8?
Fabienvg schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 09:54:

Ben ik hiermee geholpen?
Dit is ook een lijstje dat samengesteld is door SCHIEF met drivers:
SChief in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 9 (l501x/l502x)"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lijstje iets aangepast:

• BIOS A12: http://downloads-us.dell.com/FOLDER00950861M/1/L502XA12.exe
• Quickset: http://downloads-us.dell....8_A05_Setup-GMFY2_ZPE.exe
• Kaartlezer: http://downloads-us.dell....cron_W7_A01_TKH3F_ZPE.exe
Deze wilt -niet- werken bij mij, zonder driver werkt de kaartlezer echter ook prima!
• RealTek audio: http://downloads-us.dell....8_A06_Setup-RKKTF_ZPE.exe
• Freefall sensor: http://downloads-us.dell....8_A00_Setup-KT7XG_ZPE.exe
• Voor de Wireless 5540 kaart, even hier kijken: SChief in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 9 (l501x/l502x)"
• HM67 Chipset drivers: http://downloads-us.dell....8_A00_Setup-0D9RJ_ZPE.exe
• Intel Management Engine Interface : http://downloads-us.dell....7_A01_Setup-46R6G_ZPE.exe
Geen flauw idee wat je aan deze hebt, maar goed. :P
• Synaptics Touchpad: http://www.dell.com/suppo...d=WJWT5&fileId=3080331078

Grafische kaart van Intel en NVidia worden automatisch geïnstalleerd met de juiste drivers door Windows 8. Wi-Fi deed hij ook automatisch, als je daarvan wilt weten of je de laatste drivers hebt, dan raad ik je aan om de Intel Driver Update Utility te draaien.

Trouwens, op de website van Synaptics staan alweer nieuwere drivers: http://drivers.synaptics...._Vista64_Win7-64_Win8.zip
Installeren op eigen risico, ik heb ze nog niet gebruikt (werk nog met de Alienware drivers die in het lijstje hierboven staan).

EDIT: Vanaf nu ook in de TS: http://gathering.tweakers...message/38787314#Windows8

[ Voor 48% gewijzigd door S_Chief op 09-11-2012 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserboy
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4eZkqoCnA83fYIwOrhVb057E/full.gif

Goed bezig. Ik zal er morgen eens naar kijken, dan mag ik Windows weer opnieuw gaan installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
De nieuwe synaptics driver werkt prima.
Vreemd dat het links swype-in ook hier niet werkt. Zal wel een keuze zijn van synaptics. Het is ook niet echt belangrijk: klikken in de linker bovenhoek doet hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mja als de nieuwe drivers vrijwel identiek zijn aan de oude dan zie ik geen reden om over te stappen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Sinds ik een nieuwe router heb (die wel de N technologie heeft) heb ik ook last van het bekende WiFi probleem. Snelheid was eigenlijk altijd wel laag, maar nu wil hij helemaal geen internet verbinding meer maken. Windows geeft aan dat hij wel verbinding heeft, maar limited. Dus geen internetconnectie. Ook kan ik niet naar mijn modem verbinden, wat wel via mijn telefoon en bedraad kan.

Router instellen op b/g lost het probleem op (maar is natuurlijk niet ideaal. En de oplossingen uit de startpost werken alle 3 niet. (ook niet de nieuwe a12 bios).

Hebben mensen die contact hebben gehad met dell en een nieuwe kaart hebben gekregen wel meer succes of kan ik beter gewoon een 6300 kaart halen (heb nu de 1030)

Edit: Tijdelijke oplossing voor nu is de n mode van de kaart uitschakelen (kan bij advanced properties bij je device manager). Helaas heb je dan nog steeds maar 54 mbit..

[ Voor 10% gewijzigd door M3rcury op 11-11-2012 21:32 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:19
M3rcury schreef op zondag 11 november 2012 @ 21:10:
Sinds ik een nieuwe router heb (die wel de N technologie heeft) heb ik ook last van het bekende WiFi probleem. Snelheid was eigenlijk altijd wel laag, maar nu wil hij helemaal geen internet verbinding meer maken. Windows geeft aan dat hij wel verbinding heeft, maar limited. Dus geen internetconnectie. Ook kan ik niet naar mijn modem verbinden, wat wel via mijn telefoon en bedraad kan.

Router instellen op b/g lost het probleem op (maar is natuurlijk niet ideaal. En de oplossingen uit de startpost werken alle 3 niet. (ook niet de nieuwe a12 bios).

Hebben mensen die contact hebben gehad met dell en een nieuwe kaart hebben gekregen wel meer succes of kan ik beter gewoon een 6300 kaart halen (heb nu de 1030)

Edit: Tijdelijke oplossing voor nu is de n mode van de kaart uitschakelen (kan bij advanced properties bij je device manager). Helaas heb je dan nog steeds maar 54 mbit..
Ik heb zelf een Netgear WNDR3700, wat ik geconcludeerd heb is dat de 6300 niet goed overweg kan met dual-band routers. Op 300 Mpbs modus werkt de router op dual-band, zet ik hem op 130 Mbps, dan werkt het weer prima.

Op de 5Ghz modus staat mijn router wel op 300 Mpbs, maar dit signaal word maar op 1 kanaal uitgezonden en dat werkt dan ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserboy
Zojuist Windows 8 opnieuw geïnstalleerd vanwege het plaatsen van mijn SSD. *O* Helaas kan ik mijn XPS nu niet meer in Sluimerstand/Hibernate-modus plaatsen. Heb ik een driver over het hoofd gezien? Of is dit een simpele configuratie in Windows 8 zelf; kan het namelijk bij de energieinstellingen niet aanvinken.

[ Voor 17% gewijzigd door laserboy op 12-11-2012 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

laserboy schreef op maandag 12 november 2012 @ 17:14:
Zojuist Windows 8 opnieuw geïnstalleerd vanwege het plaatsen van mijn SSD. *O* Helaas kan ik mijn XPS nu niet meer in Sluimerstand/Hibernate-modus plaatsen. Heb ik een driver over het hoofd gezien? Of is dit een simpele configuratie in Windows 8 zelf; kan het namelijk bij de energieinstellingen niet aanvinken.
Power options / energie instellingen -> Choose what the power buttons do (links in menu) -> Change Settings that are currently unavailable (bovenin, heeft admin rechten nodig) -> vink hibernate aan -> save changes -> reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserboy
Enig idee waarom dat standaard staat uitgeschakeld? Ik las onlangs dat het juist het opstarten van het besturingssysteem langzamer maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wurtul
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:22

Wurtul

simon says.....

Waarom zou je sluimerstand aanzetten met een SSD? Opstarten gaat met een SSD al super snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Als je geen SSD hebt, staat het ook standaard uit. Mijn laptop had dat bv ook.

Gebruik het zelf ook altijd als ik iets open heb staan en dat even wil bewaren of als ik niet het hele bootproces wil afwachten. Je wint er op een normale schijf toch nog wel wat seconden mee als je op de desktop nog dingen open hebt staan waar je mee verder wilt.

[ Voor 63% gewijzigd door Martinspire op 13-11-2012 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Martinspire schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 12:05:
Als je geen SSD hebt, staat het ook standaard uit. Mijn laptop had dat bv ook.

Gebruik het zelf ook altijd als ik iets open heb staan en dat even wil bewaren of als ik niet het hele bootproces wil afwachten. Je wint er op een normale schijf toch nog wel wat seconden mee als je op de desktop nog dingen open hebt staan waar je mee verder wilt.
Inderdaad, ook met een SSD win je tijd als je dingen open hebt staan. Ik heb er nu nog W7 op staan en dat is echt in een paar seconden opgestart vanaf m'n SSD, sneller dan wanneer de laptop te lang in slaapstand heeft gestaan en daardoor naar hibernate toe gaat. Maar als ik alles opnieuw moet openen wat ik meestal open laat staan, is toch de slaapstand weer sneller, ook wanneer hij toch in hibernate gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwe272
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-06 20:28
Ik heb nu SSD in combinatie met Windows 8. Ben volledig opgestart in ongeveer 10 seconde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:38
ik heb een vraagje.

Heb hier een dell xps l502x

Specs:
- intel i7
- 750 gig harde schijf
- 4 gig ram

Draait windows 7. Is ongeveer jaar en 3 maand oud. en de oplader werkt wel maar het led lampje in de oplader is kapot. ook is te zien dat de laptop wel goed gebruikt is. (krassen op de bovenkant en onderkant) Scherm, toetsenbord, touchpad en alle inputs werken perfect nog!

Ik vroeg me af wat ik hiervoor kon vangen? aangezien ik de overstap wil maken naar een mac mini. En de laptop weinig meer gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenvde89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-06 08:19
Vraagje:

Wie kan mij vertellen waarom oudere games (o.a. COD4, Hitman: Blood Money) zo slecht lopen op mijn XPS15? De intro-filmpjes stotteren ontzettend erg, en de gameplay zelf ook, ongeacht de resolutie/kwaliteitsinstellingen.

Alle drivers etc. zijn up-to-date
Verschillende Windows compatibiliteiten geprobeerd (XP sp1/2/3 etc)
Allemaal uitgevoerd met krachtige videokaart.

Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130582

Zoek even goed uit welke executables het programma gebruikt. Als dit er meerdere zijn dan is het mogelijk dat die NIET worden uitgevoerd met de GPU.

• b32
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-12-2024

b32

In Februari dit jaar heb ik een XPS 15" aangeschaft met i7 en GT540M. Na een paar maanden kreeg ik steeds vaker last van vastlopers tijdens sessies die zwaar de CPU en GPU gebruiken (games).

De eerste keer is mijn moederbord vervangen. Dit heeft een tijdje de oplossing geboden, maar het probleem kwam terug.
De tweede keer is er nieuwe thermal paste geplaatst en is de heatsink vervangen. Dit heeft een tijdje de oplossing geboden, maar het probleem kwam terug.
De derde keer is mijn laptop door Dell opgehaald en deze hangt nu in het reparatiecentrum (inmiddels al bijna 2 weken dus 10 werkdagen) en de 3de persoon die ik telefonisch te pakken kreeg (de eerste twee hebben gezegd dat de reparatie gereed was en ik 'm elk moment kon toegestuurd krijgen) vertelde mij dat ze aan het wachten waren op bestelde onderdelen, want er zou een nieuw moederbord in komen en die waren niet op voorraad.

Nu is het afwachten wanneer de laptop terugkomt (hopelijk in goede staat), alleen krijg ik het gevoel dat het probleem gewoon in de architectuur ligt (te weinig koeling of te warme onderdelen bij elkaar) aangezien dit probleem op internet vaker te vinden is bij de XPS15. Hoe ´acceptabel´ is dit? Als het probleem zich weer voordoet, moet ik dan genoegen nemen met weer een reparatie? Hoelang moet ik problemen hebben alvorens ik een nieuwe laptop kan eisen, of zelfs mijn geld terug? Of kunnen ze dan simpelweg de zaak afdoen door te zeggen dat een laptop niet bedoeld is voor 'zware' processen?

• SemperEgo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-07-2024
Echt koel is de laptop niet, dat merk ik ook. Maar met een laptopcooler (wat uiteindelijk niet zo heel veel doet) kan ik toch aardig gamen met een 25% overclock van de kaart zonder al te gekke temperaturen.

Je kan je GPU ook undervolten met een custom BIOS flash, waardoor hij een heel stuk koeler draait (hier toch) en undervolted kon ik hem nog steeds overclocken tot voorbij GT550m waardes.

link: http://forum.notebookrevi...ad-gpu-voltages-more.html

Geld terug is natuurlijk ook mooi.

• b32

b32

SemperEgo schreef op donderdag 15 november 2012 @ 09:08:
Echt koel is de laptop niet, dat merk ik ook. Maar met een laptopcooler (wat uiteindelijk niet zo heel veel doet) kan ik toch aardig gamen met een 25% overclock van de kaart zonder al te gekke temperaturen.

Je kan je GPU ook undervolten met een custom BIOS flash, waardoor hij een heel stuk koeler draait (hier toch) en undervolted kon ik hem nog steeds overclocken tot voorbij GT550m waardes.

link: http://forum.notebookrevi...ad-gpu-voltages-more.html

Geld terug is natuurlijk ook mooi.
De laptop hoeft van mij niet echt koel te zijn, hij staat op het bureau op een verhoging (met voldoende ruimte eronder en ernaast) en een los aangesloten toetsenbord en muis. Ik heb de undervolted GPU bios al draaien en ondanks dat is het probleem toch weer ontstaan (dat was de 3de keer). Overigens overclock ik niks.

Heb jij ook een i7 of een i5? Wellicht dat de turbo daarin het probleem is...?

• Jeroenvde89
b32 schreef op donderdag 15 november 2012 @ 08:42:
In Februari dit jaar heb ik een XPS 15" aangeschaft met i7 en GT540M. Na een paar maanden kreeg ik steeds vaker last van vastlopers tijdens sessies die zwaar de CPU en GPU gebruiken (games).

[...]

Nu is het afwachten wanneer de laptop terugkomt (hopelijk in goede staat), alleen krijg ik het gevoel dat het probleem gewoon in de architectuur ligt (te weinig koeling of te warme onderdelen bij elkaar) aangezien dit probleem op internet vaker te vinden is bij de XPS15. Hoe ´acceptabel´ is dit? Als het probleem zich weer voordoet, moet ik dan genoegen nemen met weer een reparatie? Hoelang moet ik problemen hebben alvorens ik een nieuwe laptop kan eisen, of zelfs mijn geld terug? Of kunnen ze dan simpelweg de zaak afdoen door te zeggen dat een laptop niet bedoeld is voor 'zware' processen?
Ik heb mijn XPS15 sinds mei dit jaar en ik game ook veel. Heb hier in ieder geval nog nooit problemen mee gehad. Heb alleen last van niet-werkende games ipv vastlopers 8)7

Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

• Jeroenvde89
Anoniem: 130582 schreef op woensdag 14 november 2012 @ 18:12:
Zoek even goed uit welke executables het programma gebruikt. Als dit er meerdere zijn dan is het mogelijk dat die NIET worden uitgevoerd met de GPU.
Welke watte? :P

• SemperEgo
b32 schreef op donderdag 15 november 2012 @ 09:12:
[...]

De laptop hoeft van mij niet echt koel te zijn, hij staat op het bureau op een verhoging (met voldoende ruimte eronder en ernaast) en een los aangesloten toetsenbord en muis. Ik heb de undervolted GPU bios al draaien en ondanks dat is het probleem toch weer ontstaan (dat was de 3de keer). Overigens overclock ik niks.

Heb jij ook een i7 of een i5? Wellicht dat de turbo daarin het probleem is...?
Een i7, maar ik heb wel de turbo uitgeschakeld. Je kan proberen zelf te pasten en mesh voor de ventilatiegaten te halen voor betere verluchting. Maar je laptop zou in standaard uitvoering toch moeten kunnen wat de specs normaal gezien toelaten, anders inderdaad volledige vervanging of geld terug proberen vastkrijgen (desnoods naar vss medewerkers bellen als eentje nee zegt). Is het trouwens een temperatuurprobleem? Wat zijn/waren je temps zoal tijdens het gamen of zware verwerkingen?

Wat is er niet duidelijk?

• Jeroenvde89
Anoniem: 130582 schreef op woensdag 14 november 2012 @ 18:12:
Zoek even goed uit welke executables het programma gebruikt.
Hoe kan ik dat zien bijv.?

[ Voor 30% gewijzigd door Jeroenvde89 op 15-11-2012 15:17 ]

Je kan bijvoorbeeld in de installatiemap van het spel kijken wat voor executables daar allemaal in staan.
Verder zou je kunnen kijken of je op google hierover iets vindt. Je kan bijvoorbeeld google'en op de bestandsnamen.
Mochten er meerdere .exe files gebruikt worden, dan kan je in de nvidia-software aangeven dat deze altijd moeten worden uitgevoerd met de GPU.

• Jeroenvde89
Anoniem: 130582 schreef op donderdag 15 november 2012 @ 16:05:
Je kan bijvoorbeeld in de installatiemap van het spel kijken wat voor executables daar allemaal in staan.
Verder zou je kunnen kijken of je op google hierover iets vindt. Je kan bijvoorbeeld google'en op de bestandsnamen.
Mochten er meerdere .exe files gebruikt worden, dan kan je in de nvidia-software aangeven dat deze altijd moeten worden uitgevoerd met de GPU.
Ok bedankt. Google'en heb ik uiteraard al gedaan maar niet veel wijzer van geworden. Dat van die .exe files zou ik nog wel even proberen binnenkort. Tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05 14:13
Mijn vriendin wil een nieuwe laptop kopen. Ik zie dat Dell leuke laptops voor schappelijke prijzen heeft. Is het verstandig nu te kopen of te wachten op de kerstaanbiedingen? Het is een beetje een glazenbol vraag maar er zijn vast Tweakers die weten of er standaard in december mooie aanbiedingen zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door Loev op 16-11-2012 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dell heeft ongeveer altijd aanbiedingen. :+ De ene keer krijg je meer korting dan de andere keer, is niet echt grip op te krijgen.

Vergeet de kortingsbonnen niet, destijds heb ik de mijne besteld met een €90,- en 10% kortingsbon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Al moet ik daarbij vermelden dat de aanbiedingen op dit moment wel erg goed zijn voor de inspiron 15R SE met i5 en de XPS 12. Als je een van die 2 wil zou ik niet wachten tot volgende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
Ze wil een Inspiron 15 3520 laptop. Daar zijn a.t.m. geen bonnen voor, vandaar dat ik twijfel.

[ Voor 14% gewijzigd door Loev op 16-11-2012 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De inspiron 15. Raad iemand dat ding ooit aan? Dus ik ging even kijken.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ibeEb06gWRoZVnVDiz3BxuQV/full.png

Dat is wel HEEL erg goedkoop voor iets met i5 ivy bridge en msata...

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 16-11-2012 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
Het betreft deze laptop:
http://www.dell.com/nl/p/...model_id=inspiron-15-3520
450 euro voor i3, 6 GB ram en 1TB HDD, vind ik geen slechte deal.

[ Voor 22% gewijzigd door Loev op 16-11-2012 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b32

b32

b32 schreef op donderdag 15 november 2012 @ 08:42:

De eerste keer is mijn moederbord vervangen. Dit heeft een tijdje de oplossing geboden, maar het probleem kwam terug.
De tweede keer is er nieuwe thermal paste geplaatst en is de heatsink vervangen. Dit heeft een tijdje de oplossing geboden, maar het probleem kwam terug.
De derde keer is mijn laptop door Dell opgehaald en deze hangt nu in het reparatiecentrum (inmiddels al bijna 2 weken dus 10 werkdagen) en de 3de persoon die ik telefonisch te pakken kreeg (de eerste twee hebben gezegd dat de reparatie gereed was en ik 'm elk moment kon toegestuurd krijgen) vertelde mij dat ze aan het wachten waren op bestelde onderdelen, want er zou een nieuw moederbord in komen en die waren niet op voorraad.

Ongelovelijk...

Ik heb de laptop zojuist ontvangen uit de reparatie met een formulier waarop staat dat ze alles hebben getest. Bij het opstarten krijg ik meerdere piepjes dat de clockinstellingen niet goed zijn, maar na het instellen van de datum en tijd in de bios kom ik daar doorheen. In Windows start ik de Windows Experience index, de ventilator zoemt harder dan voorheen en na 15 secondes valt de laptop uit... meermaals kan ik dit reproduceren. Dus WEER aan de lijn met Dell voor de 4de keer inmiddels. Maandag een monteur met een nieuw moederbord.

Ik ben het inmiddels eigenlijk wel ontzettend beu en heb weinig verwachtingen van wéér een nieuw moederbord (de 3de inmiddels). Hebben jullie enig idee wat mijn opties zijn? Eigenlijk wil ik van de laptop af en mijn geld terug (laptop eind Februari gekocht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Geen idee wat het precies kan zijn, maar gok niet dat je het volledige bedrag krijgt aangezien je er nu al 10 maanden mee loopt. Kan natuurlijk zijn dat ze eerder zijn begonnen, maar goed. Meestal zijn ze bij de support wel wat beter. Ik zou in ieder geval niet een nieuw moederbord eisen, want het lijkt erop dat het probleem elders ligt. Maar begin anders eens met een andere windows install? Of heb je dat nu?

Klinkt overigens eerder iets als dat de warmteafvoer gewoon niet werkt of er iets met de stroom aan de gang is

[ Voor 12% gewijzigd door Martinspire op 16-11-2012 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Martinspire schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 17:11:
Geen idee wat het precies kan zijn, maar gok niet dat je het volledige bedrag krijgt aangezien je er nu al 10 maanden mee loopt.
Dan ken je dell nog niet. Er was iemand die na 2 jaar nog een nieuwe XPS 15 kreeg als vervanger van zijn door problemen geklaagde studio 15. En zo ken ik er meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je hebt ze al 4 keer de kans gegeven om het op te lossen, je kan je geld terugvragen (of een totaal nieuw product eisen)..

[ Voor 5% gewijzigd door S_Chief op 16-11-2012 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
Enes_81 schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 23:54:

Ik heb sinds het updaten van mijn BIOS naar A12 problemen met mijn WiFi adapter. En dat terwijl de update problemen (die ik zelf overigens niet meer had) zou verhelpen met de Intel 6230.

Komt mijn laptop uit de slaapstand, dan krijg ik met geen mogelijkheid verbinding met een WiFi netwerk. Netwerken worden wel gewoon gevonden, maar het verbinden ermee faalt gewoon.

[afbeelding]
Is hier nou niemand met hetzelfde probleem? Want heb dit nu al tientallen keren meegemaakt, reboot lijkt de enige oplossing om weer wifi verbinding te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zit nog steeds op A06.. Ben ook voorlopig niet van plan om te wisselen als ik dit soort verhalen hoor. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperEgo
Terug de BIOS versie flashen die je daarvoor had geen optie? Of zit er iets in de A12 dat je absoluut nodig hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
Oh, wist niet dat het mogelijk was om een bios lager te flashen. Maar heb nu weer A11 erop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Zelf ook wat problemen met mn Windows 8. Draai het al sinds de release maar nu pas last ervan. Eerst een windows installatie die niet stabiel was en telkens de explorer.exe opnieuw opstartte (en diverse applicaties liet hangen). Terugzetten met system restore lukte niet omdat ie geen toegang kreeg om bepaalde bestanden te wijzigen (ondanks dat ik geen virusscanner oid had lopen). Dus reinstall was de enige mogelijkheid om nog iets stabiels te krijgen. Helaas ging ook dat de soep in omdat ik meteen bij de 1e boot een BSOD kreeg (iets met video).

Heb al diverse tests laten lopen (diagnostics van bios, windows scans, virusscans, burn in test) en was allemaal Pass en dikke prima. Geen idee wat er dus aan de hand is, maar krijg telkens andere errors. Ene keer is het de HD (die bij de eerste windows install ook telkens 100% was), daarna een keer geheugen, daarna een keer de videokaart en vervolgens weer hd. Snap er werkelijk waar geen ene zak van want ik heb geen drivers geupdate of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Laatst online: 22:10
Anoniem: 303530 schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 17:13:
[...]

Dan ken je dell nog niet. Er was iemand die na 2 jaar nog een nieuwe XPS 15 kreeg als vervanger van zijn door problemen geklaagde studio 15. En zo ken ik er meer.
Als je mij bedoelt... Ik kreeg een een nieuwe XPS 15 na een hoop geouwehoer met een M1530 van 2,5 jaar oud. Garantie werd gewoon meegenomen naar de nieuwe laptop.

Zover ik weet mag Dell 3x proberen een probleem te verhelpen. Als dat dan nog niet gelukt is moeten ze het vervangen om te zorgen dat het niet meer optreed. Mijn vriendin heeft nu al 3x problemen gehad met een HDD, de zelfgekochte SSD werkt wel goed. Dell onderzoekt nu dus of ze een gratis SSD kunnen leveren. In mijn geval was het niet zo makkelijk op te lossen en hebben ze dus de hele laptop vervangen voor een nieuwe model. In Dell woorden trouwens een "Swap".

Bij mij lost bios A12 het wifi probleem juist op (6230) :? .

[ Voor 3% gewijzigd door CurlyMo op 19-11-2012 01:11 ]

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Laatst online: 22:10
Dubbel post...

[ Voor 94% gewijzigd door CurlyMo op 19-11-2012 01:11 ]

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenvde89
Ik heb nou ook last hiervan : http://en.community.dell....19438152.aspx?PageIndex=1

Heb ook precies dezelfde foutmelding als ik de My Dell Support Center test uitvoer.

Toch maar even bellen met support? Of weet iemand een oplossing hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 395864

Jeroenvde89 schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 21:41:
Ik heb nou ook last hiervan : http://en.community.dell....19438152.aspx?PageIndex=1

Heb ook precies dezelfde foutmelding als ik de My Dell Support Center test uitvoer.

Toch maar even bellen met support? Of weet iemand een oplossing hier?
Ik heb het probleem ook. En er is zover ik weet geen oplossing. Maar meestal doet de laptop het goed, en zoniet dan herstart ik hem even.

Het probleem irriteert me wel, maar ik voel er erg weinig voor om het 'gevecht' met de Dell "service"desk aan te gaan om ervoor te zorgen dat het probleem opgelost wordt. Ik weet precies hoe het werkt op dergelijke servicedesks, ze snappen er toch geen zak van, lopen een scriptje af en komen op basis daarvan tot de verkeerde conclusies, zeker bij dit soort vage problemen. Uiteindelijk was het (in mijn geval) maar een laptop van €650 euro en ik heb echt wel betere dingen te doen.

Maar dit is wel gewoon de laatste Dell consumentenlaptop die ik gekocht heb, zo simpel is dat. Volgende keer koop ik weer gewoon bij een winkel, en dan wordt het geen Dell. Dan kost het maar 50 euro meer, maar dan kan ik er tenminste wel direct iemand op aanspreken als hij niet goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenvde89
Anoniem: 395864 schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 22:50:
[...]

Ik heb het probleem ook. En er is zover ik weet geen oplossing. Maar meestal doet de laptop het goed, en zoniet dan herstart ik hem even.

Het probleem irriteert me wel, maar ik voel er erg weinig voor om het 'gevecht' met de Dell "service"desk aan te gaan om ervoor te zorgen dat het probleem opgelost wordt. Ik weet precies hoe het werkt op dergelijke servicedesks, ze snappen er toch geen zak van, lopen een scriptje af en komen op basis daarvan tot de verkeerde conclusies, zeker bij dit soort vage problemen. Uiteindelijk was het (in mijn geval) maar een laptop van €650 euro en ik heb echt wel betere dingen te doen.

Maar dit is wel gewoon de laatste Dell consumentenlaptop die ik gekocht heb, zo simpel is dat. Volgende keer koop ik weer gewoon bij een winkel, en dan wordt het geen Dell. Dan kost het maar 50 euro meer, maar dan kan ik er tenminste wel direct iemand op aanspreken als hij niet goed werkt.
Oké, nouja, begrijpelijk! Ik heb er €899 voor betaalt en vind het mooi klote. Ik dacht ik koop juist een keer een dure, zodat ik minder gezeur er mee zou hebben dan zo'n goedkoop ding, maar nee.. |:(

Ik blijf nog wel even zoeken en anders ga ik het 'gevecht' met de helpdesk wel gewoon aan. Dit zijn trouwens geen eens mijn enigste problemen, ik heb ook regelmatig een freeze (soms met BSOD) tijdens het gamen. En heb daarnaast veel moeite met het draaien van games, omdat alles in slowmotion lijkt te gaan.. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenvde89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 395864

Sommige van die posts zijn door één en dezelfde persoon gedaan. ;) Maar ik heb inderdaad ook het hele internet al afgezocht op zoek naar een oplossing, maar die helaas niet gevonden. Wel meer lotgenoten btw, en niet alleen met de XPS.

Ik maak me nu niet meer zo druk om 650 euro, maar als ik nog student ofzo was geweest met een minibeurs, zou ik ook flink pissed geweest zijn en had ik allang bij Dell aan de bel gehangen.

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Ik heb na de grote problemen die ik had (bsod na win8 installatie en windows die niet te repareren of terug te zetten is) contact opgenomen met de support en die vertelde me dat ik na de (succesvol afgeronde) diagnostics van het bios ook de diagnostics van de meegeleverde cd moest doen. Die had een enkele fout met betrekking tot usb. Na het installeren van de driver uit een nagekomen mailtje had ik daar geen probleem meer mee en aangezien er dus verder niets meer mis was, heb ik toch Windows 8 er weer opgezet (vind dat nou eenmaal fijn).

Helaas kreeg ik na de eerste boot al snel weer een BSOD. Updates stonden uit en het bericht was "video_toa_failure" waar ik helaas niets van kon vinden op internet. De support adviseerde mij de nieuwe driver te installeren.

Systeem draait nu al een tijdje weer zonder bsods of rare herstartende explorer.exe. Ook Windows Installer Module Helper doet nu weer normaal (en zorgt niet voor 100% load).

Wel is mijn ventilator erg luidruchtig geworden (vermoedelijk ligt dat aan de driver) en heb ik bij een dual monitor setup geen beeld van flash als het full screen staat. Weet niet of dat herkenbaar is voor sommigen hier? Ook starten sommige applicaties in dual monitor erg traag op.

Ik vertrouw mijn laptop en windows installatie op het moment niet echt en vermoed dat het een driverprobleem is. Nou kan ik wel weer terug gaan naar windows 7, maar volgens mij ben ik niet de enige met dit soort problemen, al vind ik maar weinig goede bronnen op internet (en via google)

• Jeroenvde89
Anoniem: 395864 schreef op woensdag 21 november 2012 @ 21:53:
[...]

Sommige van die posts zijn door één en dezelfde persoon gedaan. ;) Maar ik heb inderdaad ook het hele internet al afgezocht op zoek naar een oplossing, maar die helaas niet gevonden. Wel meer lotgenoten btw, en niet alleen met de XPS.

Ik maak me nu niet meer zo druk om 650 euro, maar als ik nog student ofzo was geweest met een minibeurs, zou ik ook flink pissed geweest zijn en had ik allang bij Dell aan de bel gehangen.
Heb inmiddels mail-contact met Dell. Moet alle standaard dingen eerst uitvoeren voor ze me verder helpen. Dell Diagnostics uitvoeren, nieuwe (bios)drivers installeren etc. etc. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserboy
Martinspire schreef op donderdag 22 november 2012 @ 10:45:Wel is mijn ventilator erg luidruchtig geworden (vermoedelijk ligt dat aan de driver) en het ik bij een dual monitor setup geen beeld van flash als het full screen staat. Weet niet of dat herkenbaar is voor sommigen hier? Ook starten sommige applicaties in dual monitor erg traag op.
Ik heb vorig week Windows 8 opnieuw geïnstalleerd in verband met het installeren van een SSD. Ik heb toen vanwege tijdgebrek niet de moeite genomen om (juiste) drivers te installeren, behalve dan de drivers die automatisch werden aangeboden via de Windows Update. Nou is mijn ervaring met Windows 8 sindsdien goed. Geen aanhoudende problemen die ik als storend beschouw. Ook geen crashes. Wie weet dat ik 'het optimale' nog niet ervaren heb. Het enige wat ik op dit moment kan herkennen uit je verhaal is dat mijn tweede monitor, die via HDMI > DVI aan mijn XPS heb hangen, soms wat vertragingsverschijnselen vertoont. Ik had via het tweede scherm een stream aan die achterbleef bij het geluid. Even het venster verschuiven van het tweede scherm naar het hoofdscherm en terug loste het probleem weer op. Ik heb dat tot op heden tweemaal geconstateerd. Gisteren had ik zelfs meerderen streams openstaan en toen ik had er helemaal geen problemen mee. Logica heb ik dus nog niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Hmm, het probleem van de lawaai heb ik inmiddels ook gevonden. Dreamweaver had een bug dat ie 25% cpu nodig had en daardoor ging ie telkens aan. Nu dus geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jeroenvde89 schreef op donderdag 22 november 2012 @ 12:07:
[...]

Heb inmiddels mail-contact met Dell. Moet alle standaard dingen eerst uitvoeren voor ze me verder helpen. Dell Diagnostics uitvoeren, nieuwe (bios)drivers installeren etc. etc. |:(
Als je 100% zeker bent dat dat je niet verder helpt dan moet je gewoon zeggen dat je dat allemaal al hebt gedaan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

ik had gisteren last van het tikkend geluid, en het geluid viel weg na enkele seconden.. als ik rebootte werkte het weer elkele seconden..

dus heb ik in de device manager de 2 audio devices uninstalled, en dan automatisch weer installed.
met succes weliswaar, want het geluid doet het weer

echter vind ik dat het geluid echt bagger klinkt, hij geeft het diep niet meer mooi weer, en als ik de equalizer bij de lage frequenties een boost geeft, dan klinkt de bass in overdrive te zitten..

ik gebruik een beyerdynamic DT250 (250Ohm), deze koptelefoon heeft wel wat power nodig om de drivers te kunnen pushen, maar ik weet niet hoe ik dit moet oplossen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenvde89
SChief schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 16:18:
[...]

Als je 100% zeker bent dat dat je niet verder helpt dan moet je gewoon zeggen dat je dat allemaal al hebt gedaan. :P
Inmiddels al aardig wat testen verder en als ik straks nog steeds een foutmelding zie, dan krijg ik een nieuw moederbord. Aldus Tibor van Dell :P
Dear Mr. **************,

Thank you for the results.

Could you please download and install the latest version of Dell Support Center and let me know if you still receive RTC accurracy test in PC Checkup?
You can download it here:
http://www1.euro.dell.com.../emea/dsc?c=nl&l=nl&s=gen

If you still have that error, we will arrange the motherboard replacement. As you have the Next Business Day support, I will send you a technician in order to fix your computer. The technician should contact you by phone on the next workday after I booked the service for you. You can await the visit of the technician day after you confirm us your address or location of the PC. If you prefer a visit on a particular date, please let me know, I will arrange all necessary.

To be able to book for you the service, please send me the full address where the service intervention should be realized (working days between 09:00 - 17:00, no problem with sending you a technician even to your workplace / school / hotel etc.) and two phone numbers (Cell phone should be one of them) on which you are reachable the whole day.

Have a nice day.

Kind regards,

Tibor Rendek
E-Mail Support Specialist
Dell | CSMB Customer Service
E-mail: CER_Services_Email1@dell.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 365201

Okay dus ik moet waarschijnlijk mijn keyboard vervangen aangezien hij het niet meer doet.
Is het mogelijk om via dell een nieuwe te krijgen of is het makkelijker om via ebay aan de slag te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:24
Anoniem: 365201 schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 00:54:
Okay dus ik moet waarschijnlijk mijn keyboard vervangen aangezien hij het niet meer doet.
Is het mogelijk om via dell een nieuwe te krijgen of is het makkelijker om via ebay aan de slag te gaan?
Heb waarschijnlijk binnenkort een keyboard te koop, aangezien ik de mijne ga vervangen door een backlit type.

Asus PP-DLW - 2 x Intel Xeon 3,06 - 1Gb RAM - Coolermaster CM Stacker - 29160 - Seagate 18Gb 15k -=- 2 x LG L1910B 19" TFT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Ik heb hier ook nog een non-backlit keyboard liggen, orgineel Dell. Bij interesse PM me maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou, 't is zover.. M'n XPS wilt niet meer in slaapstand gaan.. :F

EDIT: En nu weer wel.. 8)7 Twee keer achter elkaar gehad dat ie niet wou gaan, nu wel. Vertrouw dit niet.

[ Voor 48% gewijzigd door S_Chief op 02-12-2012 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeLe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:10
Mijn XPS15Z (windows 7) wilt niet meer opstarten, hij geeft alleen een 4 beeps, het beeldscherm blijft zwart. Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Internet spreekt over het moederbord, kan iemand dit verifiëren? Het zou makkelijker zijn als het het RAM ed, dat kan ik tenminste zelf vervangen. Heb echter geen zin om bij voorbaat op te bellen, gezien dit al een replacement was voor mijn XPS15 die 5x is teruggeweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

XPS 15z replacement voor XPS 15? :X

Tijd om contact op te nemen met dell denk ik. De XPS 15z is echt het probleemkindje van dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeLe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:10
Anoniem: 303530 schreef op zondag 02 december 2012 @ 22:21:
XPS 15z replacement voor XPS 15? :X

Tijd om contact op te nemen met dell denk ik. De XPS 15z is echt het probleemkindje van dell.
Ook niet mijn keuze, maar de klant ging akkoord door de SSD van 256GB, het Full HD scherm enzovoorts.. Geen idee dus verder wat die 4 lange beeps zouden kunnen betekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij nader inzien: ja. In de "setup guide" staan beep codes beschreven. Pagina 53. 2 beeps = geen RAM. 4 beeps = RAM failure. De rest = hardware failure. Ziet er dus naar uit dat het RAM niet correct geplaatst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenvde89
Jeroenvde89 schreef op maandag 26 november 2012 @ 14:35:
[...]

Inmiddels al aardig wat testen verder en als ik straks nog steeds een foutmelding zie, dan krijg ik een nieuw moederbord. Aldus Tibor van Dell :P

[...]
Mijn moederbord is vanochtend vervangen door één of andere technische man. Vanavond testen of het geholpen heeft. Snelle service van Dell in ieder geval _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBreak
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:30
Ik sta op het punt een SSD te kopen en een caddy voor in mijn XPS 15 (L501x).
Na veel zoeken door de forums heb ik al besloten om hem toch maar op de plek van mijn HDD te zetten.
Mijn huidige HDD is trouwens een Momentus XT, weet niet of ik na m'n upgrade nog iets heb aan dat kleine ssd cache geheugen:P

Ik was eerst van plan om Windows 8 op mijn SSD te installeren en mijn huidige win7 setup ook te behouden.
In dual boot windows 8 rustig configureren en programma's installeren tot alles zeker goed werkt. Ik heb veel verschillende programs nodig voor m'n school en weet nog niet of deze allemaal feilloos werken op windows 8. (Autodesk Inventor, Solidworks, Siemens NX, Matlab en in de toekomst nog andere misschien)
Nu lees ik op het einde van dit topic dat er redelijk veel problemen zijn bij tweakers die win 8 op hun xps hebben geïnstalleerd. Dit zijn echter wel allemaal L502x.
Is het dan wel verstandig om überhaupt aan het geneuzel met win8 te beginnen.

Als ik straks toch die palmrest na het gepiel er weer vanaf heb was ik ook van plan om een backlit tobo erin te plaatsen. Ik weet echter niet meer zeker of dat wel ging op de L501x.

Lang verhaal maar hoop op wat advies van personen die mij zijn voorgegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SChief schreef op zondag 02 december 2012 @ 20:41:
Nou, 't is zover.. M'n XPS wilt niet meer in slaapstand gaan.. :F

EDIT: En nu weer wel.. 8)7 Twee keer achter elkaar gehad dat ie niet wou gaan, nu wel. Vertrouw dit niet.
Inmiddels totaal geen last meer van. :Y)
MattyBomba schreef op donderdag 06 december 2012 @ 18:07:

Nu lees ik op het einde van dit topic dat er redelijk veel problemen zijn bij tweakers die win 8 op hun xps hebben geïnstalleerd. Dit zijn echter wel allemaal L502x.
Is het dan wel verstandig om überhaupt aan het geneuzel met win8 te beginnen.
Nou, hier dan iemand die totaal geen problemen heeft met Windows 8. :Y) Werkt erg fijn.

[ Voor 25% gewijzigd door S_Chief op 11-12-2012 17:09 . Reden: Stukje tekst vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserboy
Ik heb tot op heden ook geen problemen met Windows 8. Alle drivers geïnstalleerd via Windows Update. En ben er erg tevreden over. Van het weekend ga ik even kijken welke drivers Dell in zijn lijstje heeft opgenomen, dan wel in de startpost staan die ik eventueel ga installeren. Bijvoorbeeld voor het touchpad, want ik moest gisteren een groot stuk typen en dan is het wel makkelijk als je het touchpad kan blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:16

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Hier ook totaal geen problemen met Windows 8. Opstarten vanuit compleet uit tot aangemeld in windows duurt bij mij 16 seconden met een SSD. Lekkerrrrr. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-06 13:29

Metian

Snert is vies

Had even een kleine vraag; want het begint me laatste paar dagen te irriteren en aangezien ik overal gezocht heb wat het probleem zou kunnen zijn en niks kan vinden wat het oplost. Probeer is het maar via jullie.

Zijn er hier nog mensen die problemen hebben met gamen op Win8 + GT 540M grafka ?. Laatste paar dagen heb ik telkens dat welke game (world of warcraft, battlefield 3, farcry3, CSS) speel, dat die na enkele minuten (soms langer) blijft hangen waardoor ik de laptop opnieuw moet opstarten.

Heb alle drivers up-to-date, heb ook maar de bios ge-update van Dell, helaas maakte dit ook geen verschil. nVidia drivers opnieuw geinstalleerd, helaas ook geen verschil.

Overigens heb ik niet het gevoel dat de laptop te heet word (wordt wel heet, maar niet heter dan ik gewend ben).

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperEgo
En had je dat ook onder windows 7? Klinkt als het probleem dat vele mensen opgelost hebben door een custom BIOS te installeren dat de GPU undervolt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237382

Ik geloof dat de modded bioses al wel eerder zijn langsgekomen in deze topic maar hier staan nu ook bioses bij die het advance menu activeren.

Heel veel intressante opties staan er niet bij maar je kunt nu wel de eigenschappen van de fan veranderen en het geheugen op 1600 MHz zetten, wel prettig om eindelijk eens wat te hebben aan 1600 mhz geheugen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBreak
SSD en caddy zijn besteld inmiddels.
Ik was me wel aan het bedenken dat de free fall sensor ding nutteloos zal zijn als mijn ssd op de hdd locatie zit en de hdd in de caddy.

Zit de hdd wel stevig genoeg in de caddy? Niet dat die dalijk gaat krassen o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperEgo
Ik vond hem er nogal los inzitten dus heb hem nog wat extra vastgemaakt met plakband en wat vulling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-06 13:29

Metian

Snert is vies

Betreft het probleem dat ik recent plaatste over het 'crashen tijdens gamen', is zo goed als opgelost. Drie dagen geleden kwam ik een oplossing tegen na lang zoeken over dit probleem, er schijnen meer mensen problemen te hebben met deze laptop (L502x) en de GT540m.

Gelukkig heeft deze oplossing er voor gezorgd dat ik weer fatsoenlijk kan spelen. Ik zal hier onder beschrijven wat te doen bij deze 'bug'.

Belangrijk is om te weten dat het probleem schijnbaar in de videokaart zit. Ik weet niet precies wat de oorzaak is van het probleem, maar het zou (na aanleiding van de fix) iets te maken kunnen hebben met de 'core clock'.

Fix

Download en installeer MSi Afterburner (of soort gelijk overclock programma voor je videokaart).
Wanneer deze geïnstalleerd is, moet men de Core Clock underclocken met 80MHz, deze zou dan op 592MHz komen te staan.

Nu zal je denken dat door het underclocken van de videokaart games meteen slechter draaien, dit zou mogelijk kunnen zijn, echter heb ik dit tot heden niet ondervonden.

Battlefield draait hier op Low 720p gewoon met 35-45fps. Voor de underclock haalde ik dit ook ( BF3 op Full HD is niet speelbaar imo ).

Andere games (Guild Wars 2, World of Warcraft, Torchlight 2, Farcry 3, Hitman) draaien ook allemaal gewoon normaal en heb niet gemerkt dat de fps lager is geworden.

Kortom, het probleem is op te lossen. Helaas is het geen permanente oplossing, maar tot die tijd een goede oplossing.

[ Voor 169% gewijzigd door Metian op 11-12-2012 10:48 ]

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBreak
In de startpost staat een driver voor de BIOS voor WIN8 voor de L502x.
Ik heb de L501x kan ik dezelfde driver gebruiken? (in samenwerking met ssd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-06 10:01
Nog mensen die last hebben van een accu die snel leegloopt?

Ik heb het eens bekeken met het programmatje batterycare en blijkbaar heb ik al 18% wear op mijn accu na ongeveer 1,5 jaar. En ik heb er echt niet extreem mee omgegeaan.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/bZLnwdMNJI8LuLIndDDGDhe5/full.jpg

Mijn oude D830 deed toch veel beter hoor. En een nieuwe accu kost stukken van mensen! €140 voor de 6 cell versie en ruim € 170 voor de 9 cell versie. 8)7
Pagina: 1 ... 3 ... 15 Laatste