Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperEgo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-07-2024
Dauthi schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 22:30:
[...]

Als het tegenwoordig al teveel is gevraagd om een laptop minstens een jaarlang probleemloos mee te laten gaan is de industrie wel extreem verziekt. Zelfs mijn zielige macbook leeft al ruim 4 jaar, en die is dus wel overal heen en weer geslingerd (ik zou ook nooit meer een macbook kopen daar niet van).

xps was trouwens een i7 1080p gt540m 6gb 750gb n6230, 1123 inc btw.
Dat is niet teveel gevraagd, maar de meeste mensen met een XPS15 L502 hier hebben niet de problemen die jij ermee hebt. Je zal er gewoon een slechte gehad hebben en eventueel ook slecht gerepareerd en/of slechte wisselstukken gekregen hebben, dat telt niet als designflaw over de hele reeks. Ik hoop dat Dell je nog deftig kan voorthelpen en je hebt altijd 2 jaar garantie in de EU, gewoon aandringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-06 13:40
SemperEgo schreef op zondag 30 september 2012 @ 01:16:
[...]

Ik hoop dat Dell je nog deftig kan voorthelpen en je hebt altijd 2 jaar garantie in de EU, gewoon aandringen.
Geldt alleen voor consumers, niet voor B2B.

De designflaw is trouwens de 9 cell en dan de hdmi en adapter poorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dauthi schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 13:38:
[...]

Bedrijfsgekochte xps met 1 jaar collect en return garantie. En die is 3 weken verlopen...

Bouwkwaliteit is echt een drama van xps, 3 lcd vervangen, hdd die is geimplodeerd, hdmi en power adapterport die nog maar matig werken zijn door de 9cell (kabels gaan hangen in de port omdat de achterkant hoger is dan de voorkant).
Balen, maar ik heb echt een totaal andere ervaring met mijn XPS. Ik heb hem nu meer dan een jaar en hij is nog steeds in perfecte staat. Heb zelf ook een 9-cell batterij, alle poorten werken nog steeds als nieuw (thuis hangt er stroom, USB, UTP en HDMI aan), display is perfect (1080p) etc. En ik neem 'em nog veel mee ook.

[ Voor 3% gewijzigd door S_Chief op 30-09-2012 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wurtul
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-06 10:50

Wurtul

simon says.....

Nixo schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 15:29:
Ik zie nu draadje over de batterij. Die van mij heeft nog 60% over na 11 maanden. Ik vind dat ze dan behoorlijk hard achteruit gaan. Een een kopen is al snel 120 euro voor een 9 cells

Fabrieksspecificatie capaciteit percentage: 60
Huidig oplaadcapaciteit-percentage: 100
Huidige spanning: 55.10 Wh
Volledig opgeladen capaciteit: 55.16 Wh
Capaciteit volgens ontwerp: 93.24 Wh
@Nixo,
Waar kan ik bovenstaande gegevens vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matt1991
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14:50
Wurtul schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 10:12:
[...]

@Nixo,
Waar kan ik bovenstaande gegevens vinden?
Dell support center installeren http://www.dell.com/conte...ces/en/dsc_home?c=us&l=en
Dan ga je systeeminformatie en dan naar accu en daar vind je informatie over de accu

Lenovo Legion 5 I Ryzen 7 5800H I RTX 3070 8 GB I 64GB RAM I 2x 1TB SSD I Google Pixel 6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:07

Martinspire

Awesomeness

Is er nou nog steeds geen Windows 8 driver van Synaptics uit? Dat duurt ook maar lang zeg. Die Windows 7 driver werkt bij mij niet lekker en is niet zo functioneel als de Win8 driver zou moeten zijn (doordat je er echte win8 gestures mee kunt gebruiken). Heb laatst nog wel gezocht, maar drivers van andere fabrikanten zijn ook niet up2date of installeren niet.

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Fox
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-06 12:19
Da Fox schreef op donderdag 13 september 2012 @ 17:03:
Mijn laptop lijkt het de laatste tijd redelijk warm te hebben, en met het warme weer een paar weken terug viel hij tijdens het gamen zelfs een keer uit! Daarom ben ik van plan om m'n laptop open te maken en de koeling schoon te maken. Als de laptop dan toch open ligt, wilde ik graag meteen de koelpasta van de cpu en gpu gaan vervangen door Arctic Silver 5.

Ik heb al de
Dell XPS L502X Tear Down, Optical HDD Caddy Installation, and CPU/GPU Repasting \[56k warning] guide gevonden op notebookreview. Hier wordt echter niet uitgelegd wat je met de thermal-pad op de chip beneden de cpu moet doen. Op deze foto kun je zien welke chip ik bedoel.

Mij vraag aan de mensen die alreeds hun koelpasta hebben vervangen: waar haal ik zo'n thermal-pad vandaan? Of kan ik de oude pad gewoon hergebruiken? Wat gebruiken jullie hiervoor?
Ik heb al even gezocht, maar bijvoorbeeld in de pricewatch zie ik eigenlijk geen thermal-pads staan (behalve misschien de "Liquid Metal Pads" van Coollaboratory, maar dat lijken me andere dan ik nodig heb), en ook op de sites van verscheidene computerzaken kom ik ze niet tegen. Hebben deze dingen misschien een specifieke naam in het Nederlands?

Ook meen ik mij te herinneren dat er in dit topic een alternatieve (mini) guide heeft gestaan voor het vervangen van de koelpasta, waarbij het scherm niet verwijderd hoefde te worden. Ik vind wel dit, maar ik vindt het (bijbehorende?) plaatje niet waar werd getoond hoe dit er dan uitzag met het scherm nog aan de rest van de laptop vast. Weet iemand welk plaatje ik bedoel?
Ik heb op bovenstaande vraag maar 1 reactie gehad (hergebruik is af te raden, koperen 'shims' kopen op ebay, of anders toch hergebruiken).
Daarom stel ik mijn vraag nogmaals: wat doen jullie met deze 'thermal pads' als je andere computers/laptops repaste?

"Man fears the darkness, and so he scrapes away at the edges of it with fire." - Rei Ayanami

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Ik denk dat er weinig zijn die uberhaupt koelpasta vervangen, misschien dat je op algemenere topics meer succes zult hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 395864

Da Fox schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 14:53:
[...]

Ik heb op bovenstaande vraag maar 1 reactie gehad (hergebruik is af te raden, koperen 'shims' kopen op ebay, of anders toch hergebruiken).
Daarom stel ik mijn vraag nogmaals: wat doen jullie met deze 'thermal pads' als je andere computers/laptops repaste?
Ik begrijp echt niet wat je bedoelt. De thermal-pad op de chip beneden de cpu???

Gewoon al die meuk die er nu op zit eraf peuteren en vervangen voor betere pasta. Ik snap echt je probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11-2023
Anoniem: 395864 schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 20:24:
[...]

Ik begrijp echt niet wat je bedoelt. De thermal-pad op de chip beneden de cpu???

Gewoon al die meuk die er nu op zit eraf peuteren en vervangen voor betere pasta. Ik snap echt je probleem niet.
Er zit niet altijd alleen maar pasta tussen...

De chips zijn niet allemaal even hoog tov. het moederbord. Dan kun je een aangepast koellichaam maken wat de hoogteverschillen opvangt, of je kunt er pads tussen doen, dat zijn kleine blauwe stukjes "schuimrubber", om het hoogteverschil op te vangen. Of je bent verstandig en je doet er copper shims tussen, die geleiden de warmte wél...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

Martijn Meijer schreef op woensdag 05 september 2012 @ 10:53:
Ik heb al is eerder wat gepost in deze topic. over mijn dell met de kapotte usb poorten. nu mijn vraag hoeveel zou het kosten als ik het door dell laat repareren? Ik krijg zelf namelijk de schroevjes die onder de batterij zitten niet los. De schroevendraaier maakt de schroevjes eerder kapot dan dat ze los gaan. misschien weten jullie een oplossing hier voor?

[afbeelding]

[afbeelding]
Als je je schroefjes dol draait of er niet meer uit te krijgen zijn, dan zal de laptop opgestuurd moeten worden want een Dell Tech aan huis of op welke locatie dan ook zal dat ook niet voor je kunnen oplossen.

Ben je een week of 2 a 3 je laptop kwijt, plus de bijkomende kosten ( ja kosten want je hebt het zelf verprutst).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo

MarElo

Ik zie je wel!

Dauthi schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 14:02:
[...]

Ik heb er nooit mee rond gezeuld, dat is het trieste aan dat hele ding. LCD kwaliteit is dramatisch ik heb bij meerdere schermen backlightleaks en stof in het scherm gehad. En zoals ik al zei HDMI port werkt niet goed meer omdat de kabel altijd in de port hangt.
En als in een laptop in een sleeve in een laptop tas doet en er 15 min mee reist met de auto, mag je der niet vanuit gaan dat de HDD implodeert.
ivm met mijn Lenovo T61p die ik voor dezelfde prijs heb gekocht, is deze dell een absolute miskoop geweest.
Stof IN het scherm? dat kan dus never nooit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo

MarElo

Ik zie je wel!

sphere schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 17:11:
Heb de XPS in juni 2011 gekocht voor 665 met 1080p 4GB 750GB i5 2540M GT525M-1GB. Dat was natuurlijk zo'n foutje van dell, maar ik heb weinig klagen. Waar ik wel grondig van baal zijn de poweradapters. Je sloopt de stekkers gewoon (of de draad ernaartoe) als je dat ding gebruikt als je op de bank zit, en dan laadt de boel niet meer.
Ligt eraan hoe je de bedrading om de adapter heen doet als je hem niet gebruikt.
Meeste mensen trekken de kabels er strak omheen en dat is dus niet de bedoeling.
Leg een lus, oftewel hou er een beetje ruimte tussen op de uiteinden

Simpel

Ligt helemaal aan jezelf denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

MarElo schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 20:41:
[...]

Oh jawel. Stof in het scherm door slechte cleanrooms. Mijn studio heeft er last van (maar ik stoof me er niet aan. Anders had ik het al lang laten fixen), en de meeste desktopschermen met een glasplaat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo

MarElo

Ik zie je wel!

Da Fox schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 14:53:
[...]

Ik weet precies wat je bedoelt, het is zo'n lichtgroen/blauw gel achtig kussentje.
Die zou ik niet hergebruiken, want die is kompleet doorgedrukt.

Koperen Shims?? die zijn veeeel dunner dan die gel achtige kussentjes, en als je die in de plaats van gaat gebruiken, krijg je echt heat problems.

[binnen garantie]
Mocht de heatsink met fan vervangen moeten worden, dan komt er gewoon een monteur voor je langs.
Dit lijkt mij overigens de beste oplossing.
[/binnen garantie]

Dus bel ze gewoon.

Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo

MarElo

Ik zie je wel!

Anoniem: 303530 schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 20:57:
[...]

Oh jawel. Stof in het scherm door slechte cleanrooms. Mijn studio heeft er last van (maar ik stoof me er niet aan. Anders had ik het al lang laten fixen), en de meeste desktopschermen met een glasplaat ook.
Ja met glasplaat, dan zit het niet in het scherm zelf maar tussen de glasplaat en het scherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MarElo schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 21:12:
[...]

Ja met glasplaat, dan zit het niet in het scherm zelf maar tussen de glasplaat en het scherm :)
De studio 1555 heeft geen glasplaat, maar een 'gewone' glossy laag, net als de XPS 15. (sterker nog. Het is exact hetzelfde paneel. Alleen het backlight type is anders).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo

MarElo

Ik zie je wel!

Anoniem: 303530 schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 21:15:
[...]

De studio 1555 heeft geen glasplaat, maar een 'gewone' glossy laag, net als de XPS 15. (sterker nog. Het is exact hetzelfde paneel. Alleen het backlight type is anders).
Als dat inderdaad zo is, heb ik daar nog nooit stof in gezien hoor, dus ben/heb je een uitzonderlijke situatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-06 13:40
MarElo schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 20:41:
[...]

Tenzij het bewegende dode pixel was... Was toch zeker stof tussen de plaat van het scherm en de lcd zelf. Toen je de laptop op zn kop hield bewoog de zooi van voor naar achter en van links naar rechts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelf-99
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-11-2022
Dauthi schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 11:33:
[...]

Tenzij het bewegende dode pixel was... Was toch zeker stof tussen de plaat van het scherm en de lcd zelf. Toen je de laptop op zn kop hield bewoog de zooi van voor naar achter en van links naar rechts!
Laat ik nu een echt levende pixel (minuscuul vliegje) achter het glas hebben gehad. Is inmiddels dood, en ziet er nu uit als een zwarte pixeltje. Dus er zit wel degelijk ruimte tussen glas en scherm!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11-2023
Roelf-99 schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 13:42:
[...]

Laat ik nu een echt levende pixel (minuscuul vliegje) achter het glas hebben gehad. Is inmiddels dood, en ziet er nu uit als een zwarte pixeltje. Dus er zit wel degelijk ruimte tussen glas en scherm!!!
Ja, heb ik ook een keer gehad. Het beestje heeft eerst een week of twee rondgekropen tussen de platen van het scherm en besloot daarna om vrijwel exact in het midden dood te gaan. Balen!
MarElo schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 21:11:
[...]

Koperen Shims?? die zijn veeeel dunner dan die gel achtige kussentjes, en als je die in de plaats van gaat gebruiken, krijg je echt heat problems.
Moet je natuurlijk wel de juiste dikte nemen he! Je kunt ze in diverse diktes krijgen en als je alle rommel eerst weghaalt en dan de koeling monteert, kun je met een voelermaat bepalen wat je nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenvde89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08:19
Vraagje:

Wie kan mij vertellen waarom oudere games (o.a. COD4, Hitman: Blood Money) zo slecht lopen op mijn XPS15? De intro-filmpjes stotteren ontzettend erg, en de gameplay zelf ook, ongeacht de resolutie/kwaliteitsinstellingen.

Alle drivers etc. zijn up-to-date
Verschillende Windows compatibiliteiten geprobeerd (XP sp1/2/3 etc)
Allemaal uitgevoerd met krachtige videokaart.

Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-06 11:54
Voor iedereen die Windows 8 al geïnstalleerd heeft of gaat installeren (morgen):
Dit zijn de juiste Synaptics drivers voor het touchpad:
klik

Deze driver werkt eindelijk perfect.
Alle vorige versies 16 hadden als bug dat je niet uit sleep terug kon komen.

Birdibird = tevreden met zijn Windows 8 :)

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thanks, ik ga Windows 8 ws. volgende week installeren dus dit komt zeker goed van pas. :P Zijn er nog nieuwe gestures oid erbij gekomen voor Windows 8? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
geen idee, maar er zitten allemaal filmpjes bij

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:21
Eergisteren een klachtenbrief gestuurd naar Dell betreffende de falende wifi/ventilator* Er was al een escalatiemanager mee bezig, maar die liet sinds 9 augustus niks meer van zich horen. Gisteren gelijk teruggebeld door iemand van de klachtenafdeling. Hij zou er vaart achter zetten en me maandag weer terugbellen. We zullen zien.

*Ik kan niet fantsoenlijk skypen op wifi, wanneer ik op kabel zit, dan kan ik de andere persoon niet meer horen door de ventilator. Het geluid verdwijnt dan ook letterlijk ipv dat de ventilator het geluid overstemt.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Kan ik met dit ding mijn oude optische drive gebruiken via usb?
http://www.ebay.com/itm/U...op-Notebook-/110931270945
En voor deze heb je dus 2 usb poorten nodig? (Of eventueel 1 als je de power usb aan het stopcontact hangt via een adapter?)

Als je iets anders, beter en/of goedkoper weet mag je uiteraard ook zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razortek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:39
birdibird schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 11:09:
Voor iedereen die Windows 8 al geïnstalleerd heeft of gaat installeren (morgen):
klik

Ik heb nu net dus Windows 8 geinstalleerd op m'n l502x, maar hoe heb jij die drivers geinstalleerd?
Als ik die drivers uitpak, en setup.exe draai, krijg ik een "Could not find OS specific setup program" fout.
Nu weet ik nu dus niet hoe ik verder moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
probeer eens instNT.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razortek
Ik zie in de processen even een Synaptics icoontje oplichten als ik dat doe, maar verder niets.
Ik zou toch graag wel multitouch willen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
vreemd, reboot je laptop eens.
Wellicht is de install op de achtergrond gedaan. Hij deed ook zoiets bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razortek
birdibird schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 22:45:
vreemd, reboot je laptop eens.
Wellicht is de install op de achtergrond gedaan. Hij deed ook zoiets bij mij.
Hij is nu geinstalleerd, maar ik kan alleen maar edge-scrollen, alles wat multitouch is (two finger scroll, zoomen, etc) werkt niet, en wordt ook niet weergegeven in het Synaptics configuratie programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De meeste drivers voor Windows 8 staan nu ook online! Maar als je ze wilt downloaden dan krijg je een error. Oplossing:

http://www.dell.com/suppo...904014&isUSDownload=false

In deze url zie je twee keer het woord False, eentje achter InstallAvailable en eentje achter USDownload. Als je beide vervangt door True dan werkt het prima! Voorbeeld:

http://www.dell.com/suppo...0904014&isUSDownload=True

Drivers voor de grafische kaarten en netwerkkaarten (behalve de 3G modem) zou ik lekker bij NVidia en Intel downloaden btw.

[ Voor 6% gewijzigd door S_Chief op 28-10-2012 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er is weer een nieuwe BIOS voor de L502x. Versie A12 met een fix voor Windows 8.

/edit Lijkt alleen onmogelijk om hem down te loaden, momenteel. :')

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 395864 op 28-10-2012 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 395864 schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 21:06:
Er is weer een nieuwe BIOS voor de L502x. Versie A12 met een fix voor Windows 8.

/edit Lijkt alleen onmogelijk om hem down te loaden, momenteel. :')
Kijk eens naar mijn post boven de jouwe, daar staat de oplossing. :+ Heb nu alle drivers klaarliggen voor Windows 8, een van deze dagen upgraden. :9

[ Voor 10% gewijzigd door S_Chief op 28-10-2012 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-06 10:23
Bedankt SChief, ik had zelf al de A12 bios gevonden op de ftp na wat zoeken, maar ik heb nu alles geüpdatet.

De nieuwe Quickset driver werkt ook goed onder Windows 8, dus geen dubbele notificaties meer wanneer je de helderheid of geluid instelde, de vorige driver heb ik zelf moeten aanpassen :p

Viel me zojuist op dat het eindelijk mogelijk is om bluetooth helemaal uit te schakelen vanuit het mobiliteitscentrum, dus weet niet of het aan de nieuwe drivers ligt of Windows 8 zelf, maar het werd hoog tijd.

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads6/508da323b9e48/508da323b9a64-Knipse.PNG

[ Voor 20% gewijzigd door NSG op 28-10-2012 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razortek
Zou iemand alle Windows 8 drivers van de l502x voor mij ergens willen uploaden? Ik krijg die site echt niet aan de praat, ook niet met die fix van SChief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Wat maakt het interessanter om Windows 8 te draaien ipv Windows 7? Gewoon omdat het kan? Omdat het nieuwer is? Of zitten er ook echt merkbare voordelen aan?

(i7-2630qm, 525M, 128GB SSD + 500GB HDD, FullHD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
Ik_ben_Mark3 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 14:56:
Wat maakt het interessanter om Windows 8 te draaien ipv Windows 7? Gewoon omdat het kan? Omdat het nieuwer is? Of zitten er ook echt merkbare voordelen aan?

(i7-2630qm, 525M, 128GB SSD + 500GB HDD, FullHD)
Omdat het kan, omdat het nieuwer is, omdat ik ICT student ben en er ervaring mee op moet doen.

En omdat Windows 8 i.c.m een SSD superr snel opstart! (Ja, de retail versie doet er enkele seconde langer over, maar het is als indicatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Enes_81 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 15:55:
[...]

Omdat het kan, omdat het nieuwer is, omdat ik ICT student ben en er ervaring mee op moet doen.

En omdat Windows 8 i.c.m een SSD superr snel opstart! (Ja, de retail versie doet er enkele seconde langer over, maar het is als indicatie)
Wat vaag zeg. Waarom doet de retail versie er langer over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:23
Iemand met een eerste generatie XPS (L501x) toevallig al windows 8 geprobeerd?
Ik overweeg ook om te upgraden. Als ik het hier zo lees is het dus enkel het touchpad waar mogelijk nieuwe drivers noodzakelijk voor zullen zijn?

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-06 21:48
Adion schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 09:48:
Iemand met een eerste generatie XPS (L501x) toevallig al windows 8 geprobeerd?
Ik overweeg ook om te upgraden. Als ik het hier zo lees is het dus enkel het touchpad waar mogelijk nieuwe drivers noodzakelijk voor zullen zijn?
Ik heb gisteren op mijn L502x windows 8 geinstalleerd, verrassend genoeg waren er maar 2 apparaten niet meteen geinstalleerd (1x onbekend 8)7, en de 3g kaart) de 3g kaart was zo geinstalleerd met win7 drivers, echter ik heb er nog niet wachter wat het onbekende apparaat is.

Inderdaad werkt standaard de multitouch niet, maar de zoektocht naar de drivers heb ik gisteravond gestaakt :z

edit: hmm, iets verder teuglezen in dit topic geeft al wat opties.. vanavond maar even proberen :*)

[ Voor 6% gewijzigd door Jurgen op 30-10-2012 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

birdibird schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 11:09:
klik

Maar ook hier heb je wel de multi-touch ondersteuning, maar geen Windows 8 ondersteuning. Hoop dat dat toch wel snel gaat komen om Metro makkelijk te kunnen bedienen.

Overigens is het voor die downloads die nu nog geblokkeerd zijn ( 8)7 ) makkelijker om de download manager te gebruiken, dan hoef je de link maar 1x aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
Anoniem: 395864 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 19:55:
[...]

Wat vaag zeg. Waarom doet de retail versie er langer over?
De Developer Preview was denk ik wat "kaler" dan de uiteindelijk winkel versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Bios update A12 moet volgens Dell de langverwachte fix bevatten voor de 6230. Zijn er mensen die hier al positieve ervaringen mee hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:23:
[...]

Maar ook hier heb je wel de multi-touch ondersteuning, maar geen Windows 8 ondersteuning. Hoop dat dat toch wel snel gaat komen om Metro makkelijk te kunnen bedienen.

Overigens is het voor die downloads die nu nog geblokkeerd zijn ( 8)7 ) makkelijker om de download manager te gebruiken, dan hoef je de link maar 1x aan te passen.
Tsja, het wordt eens tijd dat Synaptics de Synaptics Gesture Suite 12.3 voor Windows 8 uitbrengt. Internet staat er vol mee maar nergens is een download te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
CurlyMo schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 19:28:
Bios update A12 moet volgens Dell de langverwachte fix bevatten voor de 6230. Zijn er mensen die hier al positieve ervaringen mee hebben?
Fix voor wat? Heb al meer dan een half jaar geen problemen met de intel 6230, de drivers daarvoor waren gewoon ruk, dus zou niet weten wat er gefixt moet zijn?

Wel had ik zojuist dat mijn laptop uit ging omdat de accu bijna leeg was, dit terwijl Windows helemaal geen meldingen gaf (was met vorige bios wel). En toen ik hem weer aandeed kon ik met geen mogelijkheid verbinding met mijn wifi netwerk (kon wel netwerken vinden). Dus tot nu toe lijkt de A12 bios meer nadelig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Een fix voor alle problemen waar het vorige topic vol mee stond...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo, net Windows 8 geïnstalleerd op m'n XPS. Drivers voor de grafische kaarten pakt Windows al mee, de rest moet je zelf nog even installeren. Er zijn echter twee dingen die niet willen installeren bij mij: de driver voor de kaartlezer en de driver voor de 3G (Wireless 5540) modem.

De Synaptics driver ging ook niet helemaal zonder horten en stoten, de normale setup werkte niet maar een andere toepassing in diezelfde map wel waardoor de driver op de achtergrond is geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

SChief schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 21:30:
Zo, net Windows 8 geïnstalleerd op m'n XPS. Drivers voor de grafische kaarten pakt Windows al mee, de rest moet je zelf nog even installeren. Er zijn echter twee dingen die niet willen installeren bij mij: de driver voor de kaartlezer en de driver voor de 3G (Wireless 5540) modem.

De Synaptics driver ging ook niet helemaal zonder horten en stoten, de normale setup werkte niet maar een andere toepassing in diezelfde map wel waardoor de driver op de achtergrond is geïnstalleerd.
Ik had exact hetzelfde probleem. Drivers voor de kaartlezer willen nog steeds niet instaleren (heb hem nog niet getest of hij het doet, staan geen foutmeldingen meer in de lijst).

Synaptics driver vond hij inderdaad dat hij niet werkte, maar is uiteindelijk gewoon zonder problemen geïnstalleerd

Werkt de kaartlezer wel bij jou?.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mja de Synaptics driver vind ik nog steeds erg gebrekkig, niet alle gestures worden ondersteund en je kan niet eens met twee vingers scrollen.. :') Ik heb ook een Logitech Wireless Touchpad en die doet het stukken beter!

Zal ff een SD-kaartje zoeken. :P

EDIT: Werkt perfect! :Y)

[ Voor 5% gewijzigd door S_Chief op 01-11-2012 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Die laatste synaptics driver zorgde er bij mij voor dat heel mijn windows onstabiel werd met een verkenner die telkens opnieuw opstarte en een taakbalk die begon te knipperen en vervolgens ook niet reageerde. Dus dat is nog niet helemaal goed uitgewerkt. Maar aangezien er toch geen Win8 Gestures inzitten, lijkt het me toch al vrij nutteloos om te installeren. Of je moet vaak Ebay of Amazon opvragen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:21

DMN

In het XPS17 topic heb ik eenlink gepost voor werkende synaptics drivers (Dell drivers voor verschillende Alienware laptops). Ik neem aan dat deze ook werken voor de XPS15.

DMN in "[Ervaringen] Dell XPS 17 - Deel 3"

Freude am Fahren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
Ik ben aan het puzzelen met de synaptics drivers.
Bij mij werkte het namelijk helemaal vlekkeloos, inclusief alle multitouch gestures.
Ik probeerde jullie problemen te creeeren op mijn laptop, en inderdaad doet ie het bij mij nu ook niet.

Het probleem zit 'm in dat de laatste driver die ik gelinkt had niet een goeie setup heeft en niet multitouch ondersteunt.
Waarom deed hij het bij mij dan wel? Dat kwam omdat ik eerst een oudere versie 16 had geinstalleerd en daarbovenop deze nieuwe.

De oudere versie 16 drivers (incl de alienware van de Dell site) hebben als bug dat je niet meer terug kan komen uit sleep. De nieuwste die ik had gelinkt had die bug niet.

Ik probeer dus nu te achterhalen in welke volgorde ik ze had geinstalleerd en als ik dat uitgevonden heb ga ik een gecombineerde setup proberen te creeeren zodat we een simpele en werkende synaptics versie voor onze geliefde XPS 15 hebben.

Nog even geduld, ik kan vanavond pas weer bij mijn XPS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

SChief schreef op donderdag 01 november 2012 @ 00:11:
Mja de Synaptics driver vind ik nog steeds erg gebrekkig, niet alle gestures worden ondersteund en je kan niet eens met twee vingers scrollen.. :') Ik heb ook een Logitech Wireless Touchpad en die doet het stukken beter!

Zal ff een SD-kaartje zoeken. :P

EDIT: Werkt perfect! :Y)
Ik kan wel scrollen met 2 vingers. Zoomen werkt ook prima en draaien ook. Wat mij betreft werkt de driver gewoon goed...

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Die alienware driver werkt inderdaad prima met win8. Helaas nog niet alle swipes en ik vind hem ook niet altijd even responsive, maar het werkt. Wel heb ik niet het idee dat het sneller werkt (je moet tenslotte rechts nog altijd wat indrukken), maar het is een goed begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ga straks even die Alienware driver proberen. Alles beter dan die eerste driver, want daar kon ik maar met één vinger (aan de rechterkant) scrollen. Zoomen etc. werkte niet eens. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179986

120 MB voor een touchpad drivertje. Als het niet om te janken was zou ik erom lachen.

Windows 8 daarentegen werkt heerlijk. Ook een fantastische prijs. Aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net de Alienware driver geïnstalleerd en die werkt nagenoeg perfect. Enige wat ik nog mis is de linkerswype. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
SChief schreef op donderdag 01 november 2012 @ 22:30:
Net de Alienware driver geïnstalleerd en die werkt nagenoeg perfect. Enige wat ik nog mis is de linkerswype. :P
Als je de laptop in sleep zet, kan je er dan ook weer uit komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SChief schreef op donderdag 01 november 2012 @ 22:30:
Die werkt wel, alleen ontbreken de instellingen voor de scrollsnelheid (optie bestaat wel, gaat van "je hele touchpad over en scrol 10 regels" naar "nog minder".....) en gedraagt de scroll zich mega buggy in firefox..

Regedit werkt ook niet. Kutding. Rollback.. reboot. Error. Reboot. Nieuwe driver installeren, reboot, :'(

En...... keyboard driver corrupt (oid. Keyboard en muis doen niets meer). Dat is dan voor de 3e keer dat ik deze laptop heb. Dank je wel synaptics voor het schrijven van de allerslechtste drivers ooit.. Gelukkig draai ik mijn schoolzooi op linux anders had ik echt een probleem.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/uqoaDBpeE8v3jznsSOF7o0bv/full.png
:'( mijn wacom tablet is het enige input device wat nog werkt. Feest.

Voor de doorgewinterde tweakers: hoe open je on-screen keyboard als je toetsenbord en touchpad niet werken, desktop pictogrammen uit staan, je taakbalk leeg is, en er in het metro menu niets staat wat je verder kan helpen :P

[ Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 02-11-2012 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
birdibird schreef op donderdag 01 november 2012 @ 23:03:
[...]

Als je de laptop in sleep zet, kan je er dan ook weer uit komen?
Ja. Ik zit nu toevallig beneden, en een uurtje geleden zag ik een goede film langskomen op tv. :+ Laptop dichtgeklapt (slaapstand) en film gaan kijken. Net open gedaan en hij start direct (wat een snelheid trouwens, damn).

@ Darkstone: Ff een ander toetsenbordje eraan hangen? :P

Bij mij werkt alles nog steeds btw, alleen de Wireless 5540 3G modem moet ik nog steeds geïnstalleerd zien te krijgen.

Erg tevreden over die laatste Synaptics driver, scrollen gaat erg soepel (en heel snel als je dat wilt), charms bar e.d. komen ook goed tevoorschijn.

[ Voor 28% gewijzigd door S_Chief op 02-11-2012 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SChief schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 00:38:
@ Darkstone: Ff een ander toetsenbordje eraan hangen? :P
Dat werkt ook niet.

Na een aantal pogingen ben ik er uiteindelijk in geslaagd de goede oude versie weer werkend te krijgen. Maar echt, schrijf eens fatsoenlijke drivers.. Dit soort spul kan toch nooit door de certificering van MS zijn geraakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar wat ik mij dan afvraag, vanwaar al die problemen bij jou, terwijl ik nergens last van heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat vraag ik mij ook af. Ik heb haast per definitie last van slecht werkende touchpad drivers met meer dan 3 verschillende installaties op deze computer. Misschien wordt de chip in de studio 15 gewoon slecht gesupport. Volgens Mouse Properties is het een "Synaptics Touchpad V7.2" PS/2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijne geeft V7.4 aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

welke driver heb jij nou gepakt?

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
die v7.4 gaat over het type touchpad, niet de driver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikuge
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-07-2024
Beste tweakers,

Vorig jaar heb ik een mooie dell xps 15 gescoord, echter ik heb al sinds het begin problemen met de wifi adapter. De laptop verbindt wel met het internet, maar dan in een soort van slome modus waarbij de internet snelheid vaak niet hoger komt dan 50-80 kb. Dit terwijl ik toch echt op een 20mbit verbinding zit en al mijn andere apparatuur deze snelheid op hetzelfde moment wel haalt. Is dit een bekend probleem? Zo ja, kan ik hier iets aan doen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
CurlyMo schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 19:28:
^-- gaat over de wifi problemen.
Rikuge schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 10:14:
Beste tweakers,

Vorig jaar heb ik een mooie dell xps 15 gescoord, echter ik heb al sinds het begin problemen met de wifi adapter. De laptop verbindt wel met het internet, maar dan in een soort van slome modus waarbij de internet snelheid vaak niet hoger komt dan 50-80 kb. Dit terwijl ik toch echt op een 20mbit verbinding zit en al mijn andere apparatuur deze snelheid op hetzelfde moment wel haalt. Is dit een bekend probleem? Zo ja, kan ik hier iets aan doen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

birdibird schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 10:00:
die v7.4 gaat over het type touchpad, niet de driver
Dat snapte ik, maar ik wilde weten welke driver hij gepakt heeft :)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die DMN gepost had, deze dus: http://www.dell.com/suppo...d=WJWT5&fileId=3080331078

:)

Ik moet trouwens wel bekennen dat ik nog steeds op de A06 BIOS zit. :P Heeft iemand A12 geïnstalleerd, en zo ja, zijn er veranderingen betreffende de snelheid (opstarten)? :)

[ Voor 36% gewijzigd door S_Chief op 02-11-2012 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
Hmmm

Ik kon mijn systeem niet meer zo krijgen dat de synaptics drivers werkten zonder de sleep bug of zonder de multitouch bug. Geen idee dus hoe ik het eerst wel voor elkaar heb gekregen :?

Nu maar alle drivers geüpdate naar de 26/10 versies van de Dell site, bios geflashed naar A12 en bovenstaande synaptics drivers van Alienware weer geïnstalleerd en nu werkt alles weer.
vreemd hoor, maar iig werkt alles :)

left swipe-in om te wisselen van app is niet nodig: met telkens een klik in de linkerbovenhoek switch je door de apps heen

@SChief: Ik heb idd het gevoel dat ie sneller opstart met A12! Nu maar eens uitvinden of OSX nog soepel werkt onder A12

[ Voor 10% gewijzigd door birdibird op 03-11-2012 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtzrs
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
MarElo schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 20:28:
[...]
Als je je schroefjes dol draait of er niet meer uit te krijgen zijn, dan zal de laptop opgestuurd moeten worden want een Dell Tech aan huis of op welke locatie dan ook zal dat ook niet voor je kunnen oplossen.

Ben je een week of 2 a 3 je laptop kwijt, plus de bijkomende kosten ( ja kosten want je hebt het zelf verprutst).
Wil hier nog even op inhaken en mijn verhaal vertellen over de kapotte e-sata/usb aansluiting.
Ik heb de hele laptop uit elkaar gehaald d.m.v. de dell service manual (google: Dell XPS15 service manual) en ik had ook het probleem dat 1 schroefje onder de batterij niet los wou. Ik heb toen een klein boortje gepakt en de kop kapot geboord. Dit was prima te doen want er zit niks onder wat kapot kan(eigen risico uiteraard)

Mijn idee was dat ik de USB aansluiting wel kon vervangen, echter is dat niet het geval.
De e-sata/usb aansluiting zit vast op het moederbord en de andere 2 usb aansluitingen zijn een soort van usb-hub in de laptop(ook de reden dat deze het pas doen nadat je de drivers installeert). Wellicht dat die 2 nog wel te vervangen zijn mits dit los te bestellen is (die doen het bij mij nog prima, dus voor mij niet interessant).

Conclusie, mijn e-sata/usb is nog steeds kapoet, jammer dan :)

Edit: naja, kapoet? doet het wel, maar maakt slecht contact met de usbkabel, het helpt echter wel om met een pincet de pinnetjes aan de onderkant van de aansluiting omhoog te drukken(de pinnetjes die de usb kabel op zijn plek houdt, kan het niet echt uitleggen :P )

Groeten

[ Voor 14% gewijzigd door Rtzrs op 03-11-2012 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
birdibird schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 08:38:
@SChief: Ik heb idd het gevoel dat ie sneller opstart met A12! Nu maar eens uitvinden of OSX nog soepel werkt onder A12
Echt? Dan ga ik vanavond maar eens A12 erop zetten. :P 't Is nu al razendsnel, ben benieuwd hoe het dan zal zijn.

Is er hier trouwens iemand die de Wireless 5540 (3G modem) aan de gang heeft gekregen onder Windows 8? :)

[ Voor 13% gewijzigd door S_Chief op 03-11-2012 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
ja hoor, deze heb ik gebruikt:
(weet niet meer waar ie precies staat op de Dell site, dus heb 'm maar even in dropbox gegooid)
https://dl.dropbox.com/u/21498858/wwansetup.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

birdibird schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 08:38:
Welke OSX draai jij? Ik wilde ML installeren en had met mijn oude iAtkos L1 installatie een usb boot gemaakt. Alleen helaas was er iets niet goed gegaan. Nu heb ik mijn oude OSX er al af gegooid en mijn DVD-speler vervangen voor een HDD. En nu kan ik geen OSX meer installeren :p
(external dvd case komt volgende week binnen hoop ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
birdibird schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 12:08:
ja hoor, deze heb ik gebruikt:
(weet niet meer waar ie precies staat op de Dell site, dus heb 'm maar even in dropbox gegooid)
https://dl.dropbox.com/u/21498858/wwansetup.exe
Dank. Heb het probleem inmiddels gevonden. Als je via de driverlijst van Dell zoekt naar Windows 8 drivers voor de 5540 kaart dan krijg je deze voorgeschoteld: http://www.dell.com/suppo...ode=ww1&fileId=2935061607

Zoals je ziet staat hier A11 bij. Er is echter ook een versie die A12 heet (verstopt achter het "Previous Versions" menu), en dan krijg je deze driver: http://www.dell.com/suppo...eId=2935061607&osCode=ww1

Deze werkt perfect. :)

En oh, als je opzoek bent naar de Mobile Broadband Manager:
http://www.dell.com/suppo...de=ww1&fileId=2935034914#

[ Voor 9% gewijzigd door S_Chief op 03-11-2012 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razortek
Bah, ik denk, snel die nieuwe drivers installeren voor mn touchpad (die 120mb versie), voor die WIndows 8 gestures, nu doet het scrollen het compleet niet meer!
Wel de drag van de rechterkant om het charms-menu te openen, maar het scrollen (2 fingerscroll, én one-finger scroll) in het Win8 Start Menu werkt dan weer wel!
In de meeste apps werkt het nu "Soort van" als in - hij scrolled alle kanten op, en soms lijkt het alsof ie een eigen wil heeft gekregen.
Maar in desktop programmas (Opera, etc) doet het scrollen het dus helemaal niet meer, maar ik zie wel mn cursor veranderen in een scroll icoontje.

Ik snap er dus helemaal niks meer van :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De 120MB versie die ik had geprobeerd scrolde enorm traag. Beweeg je vinger sneller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even heel lullig, maar scroll eens in de tegengestelde richting? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb hem al verwijderd. Maar nee, dat is het probleem niet. (als je het tegen mij had).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mja tegen jullie beiden, misschien dat het wat uithaalde (in de nieuwe driver gaat het scrollen net als je op je telefoon, vandaar m'n vorige post).

Ik snap geen bal meer van die Synaptics driver, bij de ene gaat 't perfect en bij de ander is het een regelrechte ramp. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
je moet 'm even goed instellen.
Hij staat standaard op autoscrolling bij two-finger, dat moet je uitzetten.
verder moet je scrollingspeed op max zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razortek
Wat uninstalls, reinstalls en restarts later, heb ik het nu eindelijk werkend.
Is er ergens een lijstje te vinden van wat nou precies die Window 8 gestures zijn?
Ik heb de charms bar (drag van rechts naar links vanaf de uiterste rechterrand van touchpad) al gevonden, is er nog meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
Over de Synaptics driver, ik gebruik hier gewoon de laatste Windows 7 versie die Dell vrij gegeven heeft en deze werkt prima onder Windows 8.
----------------------------------------------------------

Ik heb sinds het updaten van mijn BIOS naar A12 problemen met mijn WiFi adapter. En dat terwijl de update problemen (die ik zelf overigens niet meer had) zou verhelpen met de Intel 6230.

Komt mijn laptop uit de slaapstand, dan krijg ik met geen mogelijkheid verbinding met een WiFi netwerk. Netwerken worden wel gewoon gevonden, maar het verbinden ermee faalt gewoon.

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads6/5095a0993f897/5095a0993e124-Schermafbeelding_%289%29.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Razortek schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 23:51:
Wat uninstalls, reinstalls en restarts later, heb ik het nu eindelijk werkend.
Is er ergens een lijstje te vinden van wat nou precies die Window 8 gestures zijn?
Ik heb de charms bar (drag van rechts naar links vanaf de uiterste rechterrand van touchpad) al gevonden, is er nog meer?
Rechts-->links= Charms
Links-->Rechts= programmalijst (zelfde effect als Windows-toets+Tab)
Boven-->beneden= programmamenu (verschilt per programma, IE geeft dan URL-balk en tabbladen bijvoorbeeld)

[ Voor 50% gewijzigd door S_Chief op 03-11-2012 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razortek
En ik begrijp uit dit thread dat Links->Rechts niet werkt?
Also, werkt de optie "Scroll Item under Pointer" bij ook maar iemand?
Ik gebruik daar normaal gesproken (op m'n desktop PC) WizMouse voor, maar dat zorgt er dus OOK voor dat je nergens meer kan scrollen, maar maak wel veel gebruik van de optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Links-->Rechts wou bij mij idd niet werken.

[ Voor 4% gewijzigd door S_Chief op 04-11-2012 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
links->rechts werkt bij mij ook niet, maar dat is niet zo erg want dat is actieve app wisselen, wat je ook kan doen door in de linkerbovenhoek telkens te klikken

"scroll item under pointer" lijkt niet te werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SChief schreef op zondag 04 november 2012 @ 00:12:
Links-->Rechts wou bij mij idd niet werken.
Die werkt alleen met een app open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

birdibird schreef op zondag 04 november 2012 @ 09:20:
links->rechts werkt bij mij ook niet, maar dat is niet zo erg want dat is actieve app wisselen, wat je ook kan doen door in de linkerbovenhoek telkens te klikken

"scroll item under pointer" lijkt niet te werken
Of windows toets tab.. net zo makkelijk.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserboy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-05 03:46
Ik heb vandaag ook de upgrade naar Windows 8 pro uitgevoerd. Zit er nu ook over na te denken om alsnog een SSD in mijn notebook (l502x) in te bouwen. Ik zal nog me nog wel even wat moeten inlezen in wat oudere threads (of is er toevallig een speciaal post voor gemaakt waar jullie mij naar kunnen verwijzen?) voordat ik daarmee ga beginnen. Het enige wat ik in deeltje kan vinden is dat iemand overweegt/overwoog om zijn SSD op de plek in te bouwen van zijn HD en de HD te verplaatsen naar zijn DVD-speler. Waarom zou dit, los van de prijs ivm duurdere caddy, handiger zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Omdat Windows niet vanaf de SSD wilt booten als je die in de caddy plaatst.
Zaffi in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 7"
Dat ik de hdd vervangen heb is omdat ik in de eerste plaats de SSD vanaf de caddy niet kon booten en na wat googlen zag dat er meer mensen hier last van hadden. Tevens ziet het bios alles wat op de plaats van de caddy/DVD writer zit, als een cdrom-station.
denuz in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 7"
Je zou de SSD kunnen proberen in de plaats van de dvd drive, dat wilde ik ook eerst. Windows weigert te booten als de SSD op de plek van de DVD drive zit.
Bootschijf moet je dus op de originele plek inbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserboy
Bedankt voor je reactie. Nu ik weet waar je op moet zoeken vind je voldoende berichten over dit onderwerp. Dat verklaart ook meteen waarom je een caddy moet kopen voor de HD. Ik ga deze HDD caddy aanschaffen en tegen de tijd dat hij geleverd is koop ik wel een SSD. Want dat gaat nog wel even duren zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik heb deze in mijn XPS 15 zitten:
http://www4.buyincoins.co...pter-2-product-13774.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserboy
Is misschien wat goedkoper, maar wat zouden de verschillen moeten zijn? Al maakt de vraag of mijn keuze weinig meer uit, want ik heb inmiddels al via eBay besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Verschillen zullen er waarschijnlijk niet of nauwelijks zijn omdat die jij linkte ook 12,7mm dik is. Je hebt ook 9,5mm dikke versies en ook sata en pata (ide) versies

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 303530 schreef op zondag 04 november 2012 @ 10:54:
[...]

Die werkt alleen met een app open.
Ook dan lukt het mij niet.

Wat vinden jullie trouwens van de accuduur onder Windows 8? Zat vandaag op school en de eerste 65% was echt binnen no time weg. 8)7 Dat hoort -echt- niet. De laatste 35% gaan wel zoals 't hoort.. Vermoed dat een of ander programma op de achtergrond heeft lopen etteren. Vanavond weer opladen en morgen weer mee naar school, ben benieuwd of het dan wel wat normaler is.

[ Voor 20% gewijzigd door S_Chief op 05-11-2012 22:11 ]

Pagina: 1 2 ... 15 Laatste