Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Ik merk ook dat het tijdens de race drukker is in het f1 topic. Daardoor krijg je heel snel heel veel dezelfde reacties en neemt mijn behoefte af om te reageren, want de 52e 'wat een klapper was dat' voegt toch niks meer toe. Ik zie er wel een voordeel in qua postcounts om een apart draadje voor iedere GP te hebben en het zou mijn niet storen als dat er van komt.

Allen het napraten over een race (met name over straffen) geeft soms ook erg interessant leesvoer. Dat kan dan erg verwarrend worden als men dat op twee plekken gaat bespreken. Dus misschien is het beter om een GP topic niet te lang open te houden na de race. (het supporten is over, de tribunes lopen leeg, slotje)

Van de andere kant zou het mij ook niet storen als een seizoen in vier of vijf delen geknipt word bv. Heel veel terug lezen doe ik toch al niet. Ik weet niet of dit veel extra werk met zich meebrengt voor de TS, maar heel veel onduidelijkheid zou dat toch niet opleveren ?

Het commentaar over presentatoren, voorbeschouwingen,reclames,abonnementen, prijzen en wie wat wanneer uitzendt komt ook ieder raceweekend terug en dat zou ik liever wel gescheiden zien van relevante informatie over de f1. Of dat levensvatbaar is in een eigen topic weet ik niet, maar beter voor het f1 topic is het imho wel.

En het demotiverende geblaat dat een race saai is mag ook wel weg ;w (maar goed, ieder z'n mening)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polbeer91
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-08 13:00
Weet niet zeker of dit er het goede topic voor is, maar momenteel is het weer erg gezellig in het f1 topic, gaat weer lekker op de man....

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 14:07

backupdevice

Boeh!

Señor Sjon schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 16:46:
Er zijn wel meer zaken waar users geen probleem mee hebben, maar wij als crew wel (klikbare streams bijvoorbeeld. ;)).
Dan moet je gewoon zeggen dat er sub topics komen omdat je het overzicht als crew dreigt kwijt te raken.

Niet vragen wat wij willen maar dan gewoon doen.

En bovenstaande met een smile lezen :)

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

Señor Sjon schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 16:46:
Er zijn wel meer zaken waar users geen probleem mee hebben, maar wij als crew wel (klikbare streams bijvoorbeeld. ;)).
Dat is wel wat anders. Want dat is gewoon beleid. Geen links maar illegale shit op het forum. Vanwege glijdende schaal en gevoelig voor schuld bij tweakers.

Die qr uit en slowchat ontmoedigen is wat mij betreft niet nodig. Het lost geen probleem op maar maakt het forum gebruikers onvriendelijker. Waarom dat nodig is ontgaat me.

Ik zie geen enkel probleem voor zowel gebruikers als het grotere belang van het bedrijf tweakers om alles gewoon in topics van max 10.000. (of meer, is ook geen probleem voor het forum) te stoppen en dan gewoon zoveel delen als nodig.

Ik heb hier een licht gevoel van ingrijpverplicht bij iets wat hard loopt. Laat lekker hard lopen laat die qr lekker aan staan en alles gaat gewoon helemaal goedkomen :). De enige reden die ik zou kunnen bedenken is het gevoel van in control moeten zijn. Maar daarbij zou je ook kunnen vertrouwen op tr tijdens de race. Je hoeft niet elke post te screenen toch :).

[ Voor 3% gewijzigd door JvS op 27-05-2015 18:58 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:34
Wat betreft slowchat, dat valt heel simpel op te lossen, open een prive draad en nodig daar de users van het topic uit. Diegene die niet willen participeren kunnen de draad verwijderen.

Dat de slowchat regels op de sport topics veel soepeler zouden mogen zijn, dat is een ding dat zeker is, maar goed, dat is in het verleden al vaker aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:31
Daarom ook het voorstel als bij TF:WK/EK om een apart draadje te hebben. Op woensdag open, op maandag dicht. Ik snap dat er discussies door elkaar kunnen lopen, maar vandaar de FP/Q/Race topics. Ik hanteer even als voorbeeld het Autosport forum waar hetzelfde gebeurt. Losse discussies vinden dan in het algemene topic plaats.
Hippocampus schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 17:23:
Ik merk ook dat het tijdens de race drukker is in het f1 topic. Daardoor krijg je heel snel heel veel dezelfde reacties en neemt mijn behoefte af om te reageren, want de 52e 'wat een klapper was dat' voegt toch niks meer toe. Ik zie er wel een voordeel in qua postcounts om een apart draadje voor iedere GP te hebben en het zou mijn niet storen als dat er van komt.

Allen het napraten over een race (met name over straffen) geeft soms ook erg interessant leesvoer. Dat kan dan erg verwarrend worden als men dat op twee plekken gaat bespreken. Dus misschien is het beter om een GP topic niet te lang open te houden na de race. (het supporten is over, de tribunes lopen leeg, slotje)

Van de andere kant zou het mij ook niet storen als een seizoen in vier of vijf delen geknipt word bv. Heel veel terug lezen doe ik toch al niet. Ik weet niet of dit veel extra werk met zich meebrengt voor de TS, maar heel veel onduidelijkheid zou dat toch niet opleveren ?

Het commentaar over presentatoren, voorbeschouwingen,reclames,abonnementen, prijzen en wie wat wanneer uitzendt komt ook ieder raceweekend terug en dat zou ik liever wel gescheiden zien van relevante informatie over de f1. Of dat levensvatbaar is in een eigen topic weet ik niet, maar beter voor het f1 topic is het imho wel.

En het demotiverende geblaat dat een race saai is mag ook wel weg ;w (maar goed, ieder z'n mening)
Dit dus.

@JvS ik weet niet hoe het in jouw modtijd was, maar we proberen al een tijdje van de 'Grote ....' topics af te komen omdat die eigenlijk nauwelijks doorzoekbaar zijn en minder toegankelijk voor nieuwkomers.
Polbeer91 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 17:46:
Weet niet zeker of dit er het goede topic voor is, maar momenteel is het weer erg gezellig in het f1 topic, gaat weer lekker op de man....
Ik zal er eens naar kijken. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Señor Sjon op 27-05-2015 20:48 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Señor Sjon schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 20:47:

@JvS ik weet niet hoe het in jouw modtijd was, maar we proberen al een tijdje van de 'Grote ....' topics af te komen omdat die eigenlijk nauwelijks doorzoekbaar zijn en minder toegankelijk voor nieuwkomers.
Ik ben groot voorvechter van dat beleid. Je zou in de crewfora eens op mijn naam als topicstarter moeten zoeken, dan zie je dat ook. Die mening is niet echt gewijzigd. Alleen bedoelde ik dat voor "het grote televisie topic" enzo (beetje gechargeerd), Het F1 topic heeft volgens mij geen doorzoekbaarheid meerwaarde, zoals specifieke problemen enzo dat wel hebben :). Mijn groostse frustratie destijd was het "grote ATI radeon topic". Ik had er een en als ik issue had kon ik nooit iets terug vinden. Zat me zo hoog dat ik het nu nog weet :P. Alleen hier vind ik dat niet echt van toepassing,

Overigens heb ik niet echt veel bezwaren tegen een topic per GP hoor. Alleen de QR knop uitzetten vind ik een beetje flauw. Het voelt een beetje van "het mag wel, maar we maken het wel wat lastiger", of een probleem oplossen dat er misschien helemaal niet is :). Bij een topic dat gevoelig is voor discriminatie of ontsporen snap ik het wat beter, maar bij F1 met een groep enthousiaste mensen die zo met elkaar F1 intenser beleven vind ik het jammer dat er zoiets gedaan wordt.

[ Voor 41% gewijzigd door JvS op 27-05-2015 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 20:18
Omdat ik elke race het topic volg reageer ik ook maar. Ik zit juist op tweakers omdat het hier nog volwassen aan toe gaat. Op sites zoals f1todat lopen mensen alleen maar te zeuren op elkaar en op de streams.

Ik heb er geen moeite mee als er voor de race een appart topic geopent wordt maar verwacht niet dat het beter doorzoekbaar is omdat er juist in de race weekenden ook veel upgrades en straffen bekend worden. Ik ben bang dat we dan 2 verschillende topic krijgen. Wel kun je gewoon een topic openen voor tijdens de race. dus 15 min voor de race open en 15 min na de race weer dicht. Dan hou je alle ik zie op tv comments uit het topic.

En over sky streams en waarom sport1 geen 15 euro waard zou zijn mag van mij wel uit het topic. Ik kan mij daar erg aan ergeren omdat daar al genoeg over geschreven is en mensen zelf een keuze moeten maken hoe ze de race willen ervaren maar niet moeten zeuren over duits commentaar als ze er zelf geen geld voor over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

alwind schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 09:06:

. Wel kun je gewoon een topic openen voor tijdens de race. dus 15 min voor de race open en 15 min na de race weer dicht. Dan hou je alle ik zie op tv comments uit het topic.
Dit vind ik mogelijk het mooiste voorstel, als het in aparte topics moet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Moet is een groot woord, het is een voorstel. ;) Maar dan zou ik voorstellen om het vlak voor FP1 te openen en vlak na de race te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Gewoon om de "Go Max!" en "Zag je dat!!" eruit te filteren zou ik dan zeggen: open tijdens alle raceactiviteiten (FP, Q, Race), dicht tussen alle activiteiten, en eventueel zelfs het omgekeerde voor het algemene topic (die dus dicht is tijdens de raceactiviteit en anders open). Als er geen race-activiteit is valt het vaak ook wel mee met de slow-chat toch? Dus als de FP erop zit kan het gewone topic weer open, tot de Q bijna begint. En na de Q tot de Race kan de discussie imho ook prima in het gewone topic.

Dan heb je ook geen ambiguïteit over waar je welke opmerking moet / mag plaatsen.

[ Voor 14% gewijzigd door naitsoezn op 28-05-2015 14:40 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik ga alleen 's nachts mijn bed niet uit om topics te unlocken, dus hij zal soms wat langer open zijn. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

tsk :P je vroeg zelf om extra werk, dus kun je het krijgen ook :+

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het nachtwerk kan ik eventueel wel doen :+ . Maar ochtenden niet ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik zou het lekker alleen tijdens de race doen. Misschien een uurtje ervoor en een kwartiertje erna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik zou het lekker alleen tijdens de race doen. Misschien een uurtje ervoor en een kwartiertje erna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polbeer91
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-08 13:00
naitsoezn schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 14:39:
Gewoon om de "Go Max!" en "Zag je dat!!" eruit te filteren zou ik dan zeggen: open tijdens alle raceactiviteiten (FP, Q, Race), dicht tussen alle activiteiten, en eventueel zelfs het omgekeerde voor het algemene topic (die dus dicht is tijdens de raceactiviteit en anders open). Als er geen race-activiteit is valt het vaak ook wel mee met de slow-chat toch? Dus als de FP erop zit kan het gewone topic weer open, tot de Q bijna begint. En na de Q tot de Race kan de discussie imho ook prima in het gewone topic.

Dan heb je ook geen ambiguïteit over waar je welke opmerking moet / mag plaatsen.
Eens (hoewel ik me hier trouwens ook wel schuldig aan maak)
Señor Sjon schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 14:54:
Ik ga alleen 's nachts mijn bed niet uit om topics te unlocken, dus hij zal soms wat langer open zijn. :P
Is er geen mogelijkheid om van tevoren in te stellen zodat dat dan vanzelf gaat? Misschien maar eens een keer de developers lief aankijken dan...

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het f1 topic moet dan trouwes ook dicht, anders gaan er gegarandeerd twee discussies lopen. En dan moet je wel actief gaan modereren.

Daar helpen dan geen 20 twarnings tegen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:46

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Sorry, volgens mij ben ik het begonnen :(

En volgende posts verplaatst uit het F1-topic.

[ Voor 41% gewijzigd door Señor Sjon op 05-06-2015 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:50

fynrd1

Fooled by Randomness

Chrosser schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 11:54:
Sorry, volgens mij ben ik het begonnen :(
Ach nee joh, zit al een jaar of 5 in dit topic en kan je de dagen opnoemen dat het nog erger was. ;)

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:05

AzzKickah

06-CENSORED

Daar ga je toch niet serieus een apart topic voor maken? Google, anyone?? Als iemand wil weten waar het wanneer op komt, heb je ten eerste ook nog de topicstart en anders gewoon Google, BBC website, Sky website, Sport1 website.

Come on.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Velen gingen je voor, de tweewekelijkse discussie over Sport1, Sport1Go, RTL, BBC, Veronica, schotel, postduif of wat dan ook is gewoon vervelend om elke keer weer 50-100 posts over te lezen.

Edit
AzzKickah schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 11:56:
Daar ga je toch niet serieus een apart topic voor maken? Google, anyone?? Als iemand wil weten waar het wanneer op komt, heb je ten eerste ook nog de topicstart en anders gewoon Google, BBC website, Sky website, Sport1 website.

Come on.
Blijkbaar is dat allemaal heel moeilijk, dus dan maar op deze manier.

[ Voor 53% gewijzigd door Señor Sjon op 05-06-2015 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
http://www.getyourfixture...otorsports/anyCompetition

Misschien een link naar deze website in de topicwarning zetten ? (of 1tje die nog beter is ?)

[ Voor 8% gewijzigd door enchion op 05-06-2015 11:59 ]

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
enchion schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 11:57:

Misschien een link naar deze website in de topicwarning zetten ? (of 1tje die nog beter is ?)
Heb hem erin gezet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:50

fynrd1

Fooled by Randomness

Dat is een mooie site zeg, thanks :)

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:35
Liever niet de F1-only link? In principe is dit het F1 topic, dus enkel de F1 link is 'handig', en je kan direct doorklikken naar andere sporten. De F1 link is: http://www.getyourfixture.../motorsports/458-Formula1. Let op, alleen per weekend kan er geselecteerd worden, dus P1 en P2 staan niet in het lijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:28
Nu er een mod aanwezig is: mag nou EINDELIJK die lullige opmerking naar de Formule E uit de topic warning?!

Ik vind de laatste paar races van Formule E leuker dan F1!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-09 20:22
Ryur schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 12:20:
Nu er een mod aanwezig is: mag nou EINDELIJK die lullige opmerking naar de Formule E uit de topic warning?!

De laatste reactie in dat topic is van 30 september. Dus hoe relevant is het topic nog?
[/offtopic]

Verder wel weer een lekker weekend. Lekker op het terrasje, zolang het droog blijft de vrije trainingen live kijken. Zondag de race maar combineren met een bbq'tje vooraf. Genoeg ingredienten voor een goede race van onze kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
mat.hi.as schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 12:10:
Liever niet de F1-only link? In principe is dit het F1 topic, dus enkel de F1 link is 'handig', en je kan direct doorklikken naar andere sporten. De F1 link is: http://www.getyourfixture.../motorsports/458-Formula1. Let op, alleen per weekend kan er geselecteerd worden, dus P1 en P2 staan niet in het lijstje.
Ik vind het wel prima zo, kan je gelijk alles zien wat er het betreffende weekend op TV komt.
Ryur schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 12:20:

Jullie hebben geen humor bij de elektrische auto's :P En de mod loopt hier al tijden rond (raad eens wie het erin heeft gezet) ;)

[ Voor 40% gewijzigd door Señor Sjon op 05-06-2015 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32

Jammer dat die niet volledig is. Sky staat er bijvoorbeeld niet tussen. Met Indy 500 was het ook zoeken, uiteindelijk op ESPN UK gevonden. Dan is vragen in het forum toch wel erg makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Er staat rechtsboven Nederland. Dan zou je een ander land moeten kiezen. Heel veel dingen vragen op het forum is makkelijk, maar met een beetje eigen onderzoek kan je het makkelijk zelf vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
Señor Sjon schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 13:27:
Er staat rechtsboven Nederland. Dan zou je een ander land moeten kiezen. Heel veel dingen vragen op het forum is makkelijk, maar met een beetje eigen onderzoek kan je het makkelijk zelf vinden.
Oh ja, dan moet de link naar "show all" wijzen, anders heb je er nog niet aan. De consquentie is wel een beetje zoek, bij Nederland staat wel BBC, maar geen Sky ?

Verder is het natuurlijk ook voorpret: "Waar kan ik FP1 kijken? " is synoniem voor : "Wie kijkt er ook FP1?". Dit topic is ook een slowchat topic tijdens de sessies.

Edit: hmm ik zit blijkbaar niet meer in het F1 topic?

[ Voor 4% gewijzigd door Erapaz op 05-06-2015 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Señor Sjon schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 13:14:
Jullie hebben geen humor bij de elektrische auto's :P En de mod loopt hier al tijden rond (raad eens wie het erin heeft gezet) ;)
Nu is de topicwaarschuwing geen plek voor persoonlijke humor ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Het staat er al even in. Is wel van belang in ons GoT-brede-topicwarning-lees-onderzoek. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:47
Er is ook al eerder over geklaagd: Tralapo in "[F1] Seizoen 2015"

Mocht jij daar toen overheen gelezen hebben, dan is dat misschien van belang in het GoT-brede-hoe-goed-leest-de-mod-de-thread-onderzoek... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik had ook al eens een DM gestuurd n.a.v. een topicreport van 25 mei daarover, maar nooit meer antwoord gekregen. Ach, het is alweer weg. Vreemd genoeg rapporteert men verder niet, maar gaat men in het topic klagen. :+

En nee, ik heb die 2 posts niet gelezen. Het topic gaat wat harder dan een topicwarning die op elke pagina staat. :) Vooral in raceweekenden kan je weleens een pagina overslaan met al die slowchat. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Waarom is de quick reply weg?

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
tdw schreef op zondag 07 juni 2015 @ 20:00:
Waarom is de quick reply weg?
Bernie Sjon says, think before you post. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:28

Edd

Señor Sjon schreef op zondag 07 juni 2015 @ 20:01:
[...]

Dan quoten we alles :+

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Waarom is de Quick reply nu weer uitgezet in het f1 topic? Ik vind dat nogal kinderachtig. Uit misplaatst gevoel dat veel reacties slecht zijn? Maak het onhandig om te reageren. Het is echt puur gebruikers pesten. ...

[ Voor 58% gewijzigd door JvS op 07-06-2015 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:59

sjaool

Every life should have 9 cats

Vettel is met een mooie opmars bezig, hij ligt al veertiende.

P.S. waarom is quick reply uit?

[ Voor 22% gewijzigd door sjaool op 07-06-2015 20:08 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

sjaool schreef op zondag 07 juni 2015 @ 20:08:
P.S. waarom is quick reply uit?
[...]

Kan de reden waarom de quick reply uit staat niet in de topicwarning er bij?

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Nee, staat er niet bij. Ik vind dit wel ten koste gaan van de spontaniteit tijdens de race. Erg jammer. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Kom op, doe die Quick Reply even terug zeg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Die quickreply is wel een mega gemis nu. :/

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246
  • Laatst online: 15:10

ricardo246

Life's what you make it!

Bart-Willem schreef op zondag 07 juni 2015 @ 20:16:
ik heb het even gemist, waarom is de QR er niet meer?

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Señor, geef die man een quickreply voor z'n verjaardag *O*

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Inderdaad, voor mij bijna een reden om maar gewoon tv te gaan kijken en het forum links te laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

ricardo246 schreef op zondag 07 juni 2015 @ 20:17:
[...]

ik heb het even gemist, waarom is de QR er niet meer?
Omdat Senor Sjon die normaalgesproken prima redelijk is schijnbaar een kutdag heeft of zo...

Betutteling!!! Terug die QR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Die QR was in Monaco ook al weg. Extreem kinderachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
:( geen quickreply

Verstappen lekker bezig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
tdw schreef op zondag 07 juni 2015 @ 20:17:
[...]

Señor, geef die man een quickreply voor z'n verjaardag *O*
We proberen nog enigszins de oneliners in te perken en dit niet een soort chatbox te laten worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Señor Sjon schreef op zondag 07 juni 2015 @ 20:19:
[...]

We proberen nog enigszins de oneliners in te perken en dit niet een soort chatbox te laten worden. :)
Ach come on. Er is een race bezig hoor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

AzzKickah schreef op zondag 07 juni 2015 @ 20:18:
[...]

Omdat Senor Sjon die normaalgesproken prima redelijk is schijnbaar een kutdag heeft of zo...

Betutteling!!! Terug die QR!
Ik denk dat deze comments niet helpen in het terug krijgen van de QR maar goed, misschien dat Senor Sjon mijn vraag wil beantwoorden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:08
[...]

haalt wel het enthousiasme weg........

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-09 14:15

RoyK

Hobby tekenaar

[...]

Dat is het ook zonder Quick replay knop hoor :+

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 18:29
[...]

Het is volgens mij niet anders dan anders. Alleen iets meer klikwerk voor ons nu...

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:37

Vos

AFCA

Rivanov schreef op zondag 07 juni 2015 @ 20:19:
[...]

haalt wel het enthousiasme weg........
Maar scheelt ook vele oneliners als: yes, hoppa, mooi etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

ricardo246 schreef op zondag 07 juni 2015 @ 20:19:
[...]

Ik denk dat deze comments niet helpen in het terug krijgen van de QR maar goed, misschien dat Senor Sjon mijn vraag wil beantwoorden?
Het was min of meer grappig bedoeld met een serieuze ondertoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

AzzKickah schreef op zondag 07 juni 2015 @ 20:20:
[...]

Het was min of meer grappig bedoeld met een serieuze ondertoon...
sorry, missed your intent :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

[...]

Kun je met je HTML rechten geen IRC box in de topicwarning hangen? Kunnen de chathoeren daar hun ei kwijt. ;)

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:42

jdh009

FP ProMod
Gekke vraag misschien maar waar staat QR voor? Qualification run? Maar een mooi moment om binnen te komen terwijl Verstappen net er langs ging.

[ Voor 37% gewijzigd door jdh009 op 07-06-2015 20:24 ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

jdh009 schreef op zondag 07 juni 2015 @ 20:23:
Gekke vraag misschien maar waar staat QR voor? Qualification run?
Quick reply ;)

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Quick Reply, hier normaal onderaan het topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:08
Quick Reply ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Quick Reply, het tekstvak normaliter onderin. Dit is wel bij meer topics uitgeschakeld als het een slowchat gebeuren wordt, zoals voetbalwedstrijden, rampen, etc. FYI, het F1-topic is een stuk drukker dan vorig jaar en 25 post met jippie, jee, etc. helpen niet mee om het leesbaar te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

[...]

Licht irritant wel. Zeker op een tablet. Zet hem toch gewoon aan man. Dit is gewoon niet nodig, uitgebreid over gediscussieerd toch....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

[...]

Waarom in godsnaam... Ik kan me hier echt dood aan ergeren. En ik hoef niet eens 20.000 berichtjes neer te zetten.

Modereren om het modereren is dat.

[ Voor 21% gewijzigd door JvS op 07-06-2015 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
JvS schreef op zondag 07 juni 2015 @ 20:26:
[...]

Waarom in godsnaam...
I rest my case. :+

Ik zal hem aanzetten, maar als het een kretentopic wordt gaat ie gewoon weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Tweede weekend op rij dat de Quick Reply uitgezet wordt in het F1-topic. Men komt daar tijdens een race om op hoog tempo te discussiëren en mee te leven.

What's the point. Waarom moet het aantal posts per se naar beneden? Ik begrijp dat echt niet. Wees gewoon blij dat het eindelijk weer wat populair is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Hij staat weer aan. Da's fijn. Was even stout door ook in het topic te zeggen. Het gaat gegarandeerd een one line walhalla worden, maar ik zie nog steeds het probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Het niveau van de reacties gaat met oneliners ongeveer door het putje, vooral bij incidenten (niet gezien deze wedstrijd). Tijdens de race worden er 5-600 reacties geplaatst en wordt ook niks meer opgezocht door iemand. Een keer of tien de vraag over hoe en wat met de penalty van Verstappen, waarom Vettel achteraan begon etc. Sommigen gebruiken het topic dan als een soort rant/uitlaatklep/vraagbaak.

Trouwens, als je desktop variant gebruikt i.p.v. responsive, dan kan je zo reageren hoor. :P

Anders wat, je ziet nu ook een influx van mensen die nooit F1 keken en nu de meest basic dingen gaan vragen. Persoonlijk begint dat wel een ergernisje te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Tja Mensen hebben daar behoefte aan. Jij en ik doen daar ook aan mee. Ik begrijp op zich de ergernis wel, maar ik zou het toch mooi vinden als je niet ingrijpt vanuit een ergernis, maar gewoon als het echt misgaat. Die honderden berichten doen het forum geen kwaad. Sterker nog, naar mijn mening dragen ze bij aan het gevoel van communitie. Door dat lastig te maken of perse in banen te willen leiden zet je daar alleen maar een rem op.

Ik zou het mooi vinden als er goed doordacht beleid is en dat mods daarvanuit gaan, en verder een iets subtieler gevoel voor urgentie hebben en zich altijd afvragen of iets schadelijk is voor de discussie , de communitie of het bedrijf erachter . Terug wijzen naar "slecht voor de doorzoekbaar zijn" is niet echt relevant, dat snap hebt zelf toch ook?

Nu komt het echt over als ingrijpen om het ingrijpen. Of "ff de n00bs laten weten wie de baas in". Zeker gezien bovenstaande discussie verbaasde ik me erover dat die qr weer werd uitgezet.

Laat lekker gaan, mensen genieten ervan , het loopt niet uit de hand, niemand slaat een ander de kop in, het onderwerp is niet controversieel. Het enige is een soort van gevoel van "oneliners kunnen echt niet "...

[ Voor 4% gewijzigd door JvS op 08-06-2015 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Mij gaat het erom dat het op een gegeven moment onleesbaar wordt door de snelheid. Nu heb je omgerekend al 7-8 berichten per minuut. De QR uitzetten is dan een klein handremmetje om de kreten iets in te dammen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik volg hetzelfde topic , het isprima leesbaar en al is het dat niet , moet dat dan ? Mijn idee is dat het vooral jouw gevoel van niet in control zijn is... Terwijl er niets aan de hand is.

Het mag dus wel, maar we maken het wel net ff irritanter. De discussie is volgens mij rond... Ik blijf erbij, het is gewoon gebruikers pesten en je eigen zin doordrukken.

[ Voor 40% gewijzigd door JvS op 08-06-2015 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik zat in de bus vanaf Schiphol zaterdagavond, en probeerde de quali te volgen. Door het gewauwel was er in ieder geval niets met het topic te doen, ben maar naar de BBC website gegaan. Is het zo nog wel enthousiasme of is het een dumpbak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het is iig geen liveblog, als je dat verwacht moet je ergens anders zijn. Qr uitzetten en 100 regels gaan dat niet oplossen .

Het is een plek waar mensen hun enthousiaste kwijt kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
100 regels? :P Ik zou 6 pagina's weg kunnen mikken, omdat het niets voor het topic doet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Daarom ben ik ook voor een apart topic per GP, staat F1 niet bovenaan en is het oneliner geblaat makkelijk te negeren. Deden we ook met iBOOD hunts.

En JvS, je bent trouwens zelf ook bezig je zin door te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Señor Sjon schreef op maandag 08 juni 2015 @ 08:39:
100 regels? :P Ik zou 6 pagina's weg kunnen mikken, omdat het niets voor het topic doet. ;)
Ja wat mij betreft flikker je het weg, of kopieer je het in een los topic. Het heeft geen enkele toegevoegde waarde achteraf. Het is alleen tijdens de race wel van meerwaarde. Maar dan ben je jezelf wel heel veel werk aan het verschaffen. Ik zou het lekker laten staan :).
gambieter schreef op maandag 08 juni 2015 @ 08:40:
Daarom ben ik ook voor een apart topic per GP, staat F1 niet bovenaan en is het oneliner geblaat makkelijk te negeren. Deden we ook met iBOOD hunts.

En JvS, je bent trouwens zelf ook bezig je zin door te drukken.
Ja klopt, maar ik probeer het wel met steekhoudende (vind ik :P) argumenten te doen waarom ik die grote hoeveelheid reacties niet erg vind (mijn belangrijkste: (1) Mensen vinden het leuk, (2) het draagt bij aan samen een race beleven, (3) het loopt niet uit de hand (4) het topic is geen naslagwerk dat doorzoeknaar moet zijn zoals technische zaken dat wel zijn). Ik heb een beetje het gevoel dat er nu iets is besloten "veel reacties = slecht en willen we niet", zonder dat er echt een reden voor is.

Ik snap dat dit bij een onderwerp dat gevoelig ligt voor flames en discriminatie (IS, aanslagen, apple presentaties? :P) mogelijk uit de hand kan lopen en dat je daar wat aan wilt doen. Alleen is dit bij F1 races naar mijn mening niet zo. En nu heb ik het gevoel dat er vooral argumenten bij gezocht worden om toch die QR uit te zetten, zoals 'het is niet doorzoekbaar' en 'ik kan het niet als liveblog gebruiken'.

Nogmaals, ik vind het prima als er een bepaalde policy is. Maar ik zou het wel mooi vinden dat er een reden achter zit die een beetje steekhoudend is. Nu wordt het toegestaan, maar wordt het wel lastiger gemaakt. Ik vind dat een beetje halfslachtig en komt gewoon op mij over als pesterig "we doen het toch"...

[ Voor 22% gewijzigd door JvS op 08-06-2015 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:09

vhal

ಠ_ಠ

Ach, anders maak je per race/wedstrijd een nieuw topic aan (wat Gambieter ook al deed bij het WK voetbal) en laat de mensen daar in 'spammen'. Een gemiddelde keynote van een Apple-product levert al meer posts/minuut op dan een F1-topic tijdens de race.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ah de 2e ronde :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Nee, de herhaling ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:09

vhal

ಠ_ಠ

Ik moet niet posten tijdens werk en slechts de post erboven bekijken :P

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Moderator heeft nieuwsbericht en foto weggehaald in het topic met als argument dat het allemaal heel erg is wat er gebeurd, maar dat zielige foto's plaatsen geen verrijking van de discussie is.

Señor Sjon in "[ZT] Migratie van vluchtelingen naar Europa - Deel 2"

[ZT] Migratie van vluchtelingen naar Europa - Deel 2

Ik wil er hierbij wel opmerken dat het geen zielige foto is. Het is een foto, of je het zielig vindt is een persoonlijke zaak. Het is niet zo dat de foto intrinsiek zielig is, dat wil zeggen dat "zielig zijn" geen eigenschap is van die foto. Dat de foto een emotionele impact kan hebben op mensen is wel zo.

edit:
ja je zou kunnen beargumenteren dat het een zielige foto is als de fotograaf de foto expres zo heeft gemaakt om hem zielig te laten overkomen. In dat geval is "zielig zijn" wel een eigenschap van die foto en kun je inderdaad zeggen dat het een zielige foto is. Echter interpreteer ikzelf die foto dus niet als zielig.

[ Voor 19% gewijzigd door Salvatron op 02-09-2015 21:20 ]

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Een beproefde methode van propaganda en met als doel een emotionele response te koppelen aan bepaalde informatie. In die zin niet veel anders dan het in beeld brengen van ander menselijk leed zonder dat daar een direct doel voor is buiten de emotionele response die het oproept gekoppeld te krijgen aan het onderwerp.

Of je het wil toestaan is een lastige discussie maar het opent ook de weg voor beelden waar sommige minder begrip voor zullen hebben zoals (herkenbare) slachtoffers van rampen of oorlogen, ernstige verminkingen, kinderen- of dierenleed en overmatig menselijk leed in zijn algemeen.
Soms begrijpelijk of zelfs informatief (denk aan beelden van massavernietiging om schaal aan te tonen) vaak ook misleidend of met bijbedoelingen (propaganda, 'stock' ellende uit andere context, afleiding van context) of discutabel en persoonlijk (dierenleed voor goede doelen maar ook beelden zoals dit).

Een rode vlag voor propaganda dus ook al is het misschien niet zo bedoeld of is het propaganda die we acceptabel vinden. In die zin begrijp ik de censuur in een topic met een gevoelig onderwerp om de discussie zuiver, inhoudelijk en nieuwswaardig te houden. Ook al is er een zekere mate van nieuwswaardigheid in het beeld an sich persoonlijk zou ik stellen dat de emotionele response een stuk zwaarder weegt in een beeld als dit en al snel de nieuwswaarde zal overstijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

djengizz schreef op woensdag 02 september 2015 @ 21:45:
Een beproefde methode van propaganda en met als doel een emotionele response te koppelen aan bepaalde informatie. In die zin niet veel anders dan het in beeld brengen van ander menselijk leed zonder dat daar een direct doel voor is buiten de emotionele response die het oproept gekoppeld te krijgen aan het onderwerp.
Dat artikel op de NOS is imo vrij rationeel en objectief en duidelijk geen propaganda, en de foto op zich is gewoon een foto. De koppeling tussen de foto en propaganda zal dan worden gemaakt door bijv. een krant zoals independent o.i.d. Vergeet ook niet dat de gemiddelde nederlander als hobby heeft om overal 'niet zielig' op te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Salvatron schreef op woensdag 02 september 2015 @ 21:59:
Dat artikel op de NOS is imo vrij rationeel en objectief en duidelijk geen propaganda, en de foto op zich is gewoon een foto.
Ja, 'gewoon' een foto die voor veel mensen een emotionele response zal veroorzaken. Voor al die mensen zal het dus geen rationeel, objectief artikel zijn per definitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

djengizz schreef op woensdag 02 september 2015 @ 22:05:
[...]

Ja, 'gewoon' een foto die voor veel mensen een emotionele response zal veroorzaken. Voor al die mensen zal het dus geen rationeel, objectief artikel zijn per definitie.
Dat is dan een probleem van die mensen, niet van die foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Sinds wanneer is een emotionele response een probleem?

Het probleem zit hem dan ook niet bij mensen die een hele natuurlijke reactie vertonen maar bij media die (overmatig) een beroep doet op die emotie en daarmee aan beeldvorming doen op een niet objectieve of rationele wijze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

djengizz schreef op woensdag 02 september 2015 @ 22:13:
Sinds wanneer is een emotionele response een probleem?

Het probleem zit hem dan ook niet bij mensen die een hele natuurlijke reactie vertonen maar bij media die (overmatig) een beroep doet op die emotie en daarmee aan beeldvorming doen op een niet objectieve of rationele wijze.
De NOS doet geen beroep op de emotie in dat artikel.
En emotionele response is een probleem omdat de meeste mensen puur een emotionele response hebben en verder niet logisch nadenken. Hierdoor zal de foto bergen aan anti-empathische reacties uitlokken die als overeenkomst "zielig gedoe" hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

djengizz schreef op woensdag 02 september 2015 @ 21:45:

Of je het wil toestaan is een lastige discussie
Het probleem is dat je dan ook de propagandabeelden zou moeten weghalen van de vluchtelingen die voedsel weigerden. Als je eenmaal begint met weghalen, blijf je bezig. Die hadden net zoveel doel als plaatjes van zielige vluchtelingen, en zouden onder dezelfde regels moeten vallen.

Dat geeft ook aan hoe moeilijk het is om dergelijke topics zuiver te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
gambieter schreef op woensdag 02 september 2015 @ 22:29:
Het probleem is dat je dan ook de propagandabeelden zou moeten weghalen van de vluchtelingen die voedsel weigerden. Als je eenmaal begint met weghalen, blijf je bezig. Die hadden net zoveel doel als plaatjes van zielige vluchtelingen, en zouden onder dezelfde regels moeten vallen.
Punt is dat fysieke pijn, verminkingen en lijken een veel sterkere algemene response hebben op de meeste mensen dan bv. beelden met een redelijke context zoals je beschrijft.

Beelden zoals verminkte lichamen van Oekraïners door artillerie beschietingen, IS martelingsexecuties, geaborteerde embryo's of mishandelde dieren zullen een dusdanige sterke response oproepen die ook onbewust veel sterker van invloed zal zijn op beeldvorming vanwege projectie en empathie. Niet voor niks deze voorbeelden waarin het bewust wordt toegepast en het feit dat kwaliteitsmedia en redacties (toegegeven vroeger sterker dan nu) precies dit onderwerp in beeld vaak schuwde als het verder weinig toegevoegde nieuwswaarde had buiten die emotie.

In die zin is dit een veel meer primitieve, instinctmatige response met minder context dan jouw voorbeeld al ben ik het met je eens dat die grens niet zwart-wit is.
Dat geeft ook aan hoe moeilijk het is om dergelijke topics zuiver te houden.
Informatie is nooit neutraal en ik benijd die taak ook niet om precies die reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

djengizz schreef op woensdag 02 september 2015 @ 22:45:
Punt is dat fysieke pijn, verminkingen en lijken een veel sterkere algemene response hebben op de meeste mensen dan bv. beelden met een redelijke context zoals je beschrijft.
Dat is alleen maar een verschil in subtiliteit, maar vergis je niet. Bloed en dood, daar zijn de meeste mensen al voldoende voor afgestompt, maar vermeende ondankbaarheid, dat geeft veel meer emotie.
Informatie is nooit neutraal en ik benijd die taak ook niet om precies die reden.
Ik denk dat het een onmogelijke taak is. Het enige wat je kunt doen is proberen consequent te zijn, en dan bij alle propaganda in te grijpen of bij geen enkele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
gambieter schreef op woensdag 02 september 2015 @ 23:11:
Ik denk dat het een onmogelijke taak is. Het enige wat je kunt doen is proberen consequent te zijn, en dan bij alle propaganda in te grijpen of bij geen enkele.
In moderatie misschien. Het zou mijn keus niet zijn maar goed, het is ook niet mijn taak.

Voor al het andere geldt in mijn ogen dat je moet kunnen filteren en dat betekent dus informatie op waarde schatten en zaken in context zien. Dat zal altijd een subjectief proces zijn waar de één andere beslissingen zal maken dan de ander of waarin de één beter zal kunnen scheiden dan de ander. Een geprotocolleerde aanpak werkt daarbij maar tot op zekere hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
De eerste keer was er alleen de foto met link naar een Volkskrant artikel. Nou is linkdumpen sowieso niet de bedoeling, maar in dit geval was het alleen maar het triggeren van een zieligheidsreactie. Even later komt ie weer met ook alleen een NOS quote.

Het topic staat onder ZT. Dit soort zaken lokken geen discussie uit over het nieuwsfeit, maar hoe evil mensen zijn die niet elk kind willen redden. Er werd ook gelinkt naar iemand op die manier. Dit soort emotionele chantage kan alleen maar leiden tot verhitte reacties en daar hebben we al teveel topics om kunnen sluiten.

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Señor Sjon schreef op woensdag 02 september 2015 @ 23:20:
De eerste keer was er alleen de foto met link naar een Volkskrant artikel. Nou is linkdumpen sowieso niet de bedoeling, maar in dit geval was het alleen maar het triggeren van een zieligheidsreactie. Even later komt ie weer met ook alleen een NOS quote.

Het topic staat onder ZT. Dit soort zaken lokken geen discussie uit over het nieuwsfeit, maar hoe evil mensen zijn die niet elk kind willen redden. Er werd ook gelinkt naar iemand op die manier. Dit soort emotionele chantage kan alleen maar leiden tot verhitte reacties en daar hebben we al teveel topics om kunnen sluiten.
Hoe je modereert is jouw zaak maar imo is dat artikel over die dode jongen en die foto een objectief nieuwsfeit en geeft het meer inzicht in de situatie van vluchtelingen. Emotionele chantage is er imo pas als er doelbewust wordt gewerkt op de empathie om een doel te bereiken, of dat de werkelijkheid anders wordt voorgesteld dan dat die is. Ik heb er geen bezwaar tegen dat die posts zijn weggehaald maar ik wil wel even gezegd hebben dat ik het geen zielige foto vind. Dat de foto zielig is, is imo toch vooral iets wat in het hoofd van de kijker zit.

Verwijderd

Je hoeft die foto niet te plaatsen maar kan er ook naar refereren in woord. Want een discussie over het feit dat die foto heel de wereld over gaat en opiniërend werkt is wel een feit.
Discussie over het wel of niet acceptabel van propaganda vinden lijkt mij een hellend vlak en in de praktijk ook nog eens heel lastig vast te stellen.

• Señor Sjon
Daarvoor had ik de post van Delirium aangepast, dat was alleen de foto zonder maar iets erbij aan tekst of link. Zo kan men honderden foto's plaatsen, naar gelang dat in ieders straatje past. . Ik kan als enige reden verzinnen om mensen te shockeren. In ieder geval helpt het niet de discussie.

Daarna de post van Salvatron met alleen een link en een korte quote. Wederom geen toelichting of eigen verhaal, maar een soort van linkdump. Wederom die foto om mensen te shockeren. Het lokt reacties uit, maar geen discussie.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Toch heb je dan wel een probleem mbt consequent zijn. Je zult dan ook alle posts van bijvoorbeeld tweaklol moeten aanpakken waar hij probeert de vluchtelingen aan jihad te linken (en dat is een continu doorgaand gezeur), omdat dat ook alleen maar stemmingmakerij is. Of het nu in 1 regel gebeurt of in 100 posts, ik heb dan liever de 1 regel dan de 100 posts.

Het is de vraag of je dan nog wel een discussie over gaat houden, zeker gezien de loopgraven die er al in zijn genomen, en de meeste posts zijn puur bedoeld voor propaganda (onze maatschappij kan het niet aan, het is niet ons probleem, we halen een vijfde colonne binnen vs inhumaan, wij hebben politieke instabiliteit veroorzaakt etc).

[ Voor 18% gewijzigd door gambieter op 03-09-2015 11:20 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.