spaceboy schreef op maandag 16 maart 2015 @ 22:02:
Stil hier...
Echterrrr... De martial arts willen nog niet zo lukken, kom soms tot ronde 5/6 maar dan delf ik toch altijd het onderspit.
Misschien button mash ik te veel, maar heeft iemand vechttips?
je bedoelt de vier martial art clubs? Er is niet echt een truc of iets dergelijks voor. Vooral geduld en oefenen zoals bij veel games.
Wat je wel in gedachten moet houden is om niet al te snel al te veel aanvallen tegelijk uit te willen voeren. Het vechtsysteem is ongeveer gebaseerd op het idee dat je de ene aanval of verdedigende move inzet en zodra die is afgelopen je doorgaat met de volgende. Het is zeker niet veel en vaak knoppen rammen, maar goed letten op de timing en je aanvallen plannen.
Wanneer je vecht tegen vele tegenstanders tegelijk, dan heeft ieder z'n eigen strategie. De één zal eerst proberen snel mogelijk zo veel mogelijk strikers uit te schakelen en daarna de brawlers zodat je tijd hebt om een goede aanval in te zetten op de graplers. De ander doet het juist omgekeerd om niet door de graplers gegrepen te worden en daarmee door de strikers en brawlers in het nauw te worden gedreven.
Hoe dan ook raad ik je aan om in ieder geval één of twee tegenstanders als eerste te kiezen en daar zoveel als mogelijk bij te proberen met aanvallen die eerst uit te schakelen. Je kunt immers elk van de 6 wel een aardige trap hebben gegeven, maar dat zou ook één of twee aanvallers compleet hebben kunnen uitschakelen.
De strikers zijn gevoelig voor een goed getimede snelle tegenaanval ná een verdedigende move. Kies dan voor bijv. een move als de 'break a limb'. Dat doet hen terugdeinzen waarop ze jou niet direct meer aanvallen, oftewel: jouw kans om hen vrij risicoloos aan te vallen. Schakel degenen met een steekwapen eerst uit, die kunnen namelijk ook van een afstandje zeer effectief toeslaan. Logisch uiteraard, maar richt je daar op.
De timing is erg belangrijk en bij de hogere rondes van de lastiger Martial Arts clubs is variatie in de aanval steeds belangrijker. Laat je niet in een hoek drijven door een grapler; daarvoor is een move om over een aanvaller heen te 'rollen' erg handig, je staat dan direct achter hem. Zeker bij de langzame grapplers kan dat erg effectief zijn voor het toepassen van een simpele schop.
Verder is blijven bewegen en de omgeving gebruiken handig.
Diverse moves (waaronder erg krachtige) kun je vrijspelen door in de stad rond te lopen / rijden en beelden voor de sifu te vinden. Vind er één en je krijgt de kans een move vrij te spelen. In de riolering (bereikbaar via het water) en aan het water zijn er ook te vinden.

De hoofdrolspeler wordt ook een betere vechter van de kleine side-missies waarbij je een groepje gang-members aanvalt en dat biedt ook een goede training.
denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)