Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
posttoast schreef op maandag 10 december 2012 @ 14:51:
Grappig dat veel mensen Metro maar niets vinden en tools gebruiken om het oude startmenu terug te krijgen. Ik gebruik Metro ook helemaal niet, maar kan nog op precies dezelfde manier werken zoals ik dat in Windows 7 deed. winkey + eerste paar letter van applicatie die ik wil starten en dan op enter rammen.
Ik doe niet echt aan shortcuts maar dat werkt natuurlijk ook :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
RubenDJ schreef op maandag 10 december 2012 @ 08:54:
[...]

Ik ben dit probleem laatst ook bij iemand tegengekomen. Bleek een trojan te zijn, welke overigens niet gedetecteerd werd door Defender. Malwarebytes Anti-Malware kon dat wel, trojan verwijderd en sindsdien is het probleem weg.
Wil het best proberen voor de grap, maar ik ben er eigenlijk zeker van dat er geen trojans op zitten. Heb 0,0 illegale software en ik bezoek geen rare sites. In 10 jaar heb ik één virus gehad. :+
EDIT: Volledige scan gedaan, en zoals gedacht ook helemaal schoon.
mcetweaker schreef op zondag 09 december 2012 @ 22:25:
[...]
als het een bug was had iedereen het, daarom waarschijnlijker dat het een driver is.
Als het een driver is dan had ik meer hits op Google verwacht bij het invoeren van mijn probleem.

Er is iets vreemds dat mij opvalt.. De laatste WHQL driver is 306.97, de laatste beta driver 310.70. Ik draai op 307.21, een versie die ik zowel in de beta als WHQL lijst niet zie staan bij NVidia. :?

EDIT: Ah, heb het al:
Well, early last week, there was a Windows update for Nvidia drivers for 307.21 official (which aren't available on nvidia.com, only through windows update), apparently a hotfix for "issues with Nvidia’s 306.97 driver w/ Windows 8 Pro.

[ Voor 27% gewijzigd door S_Chief op 10-12-2012 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
SChief schreef op maandag 10 december 2012 @ 15:01:
[...]

Als het een driver is dan had ik meer hits op Google verwacht bij het invoeren van mijn probleem.
ok, dan probeer je het niet met nieuwere drivers/firmware :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
maratropa schreef op maandag 10 december 2012 @ 14:53:
[...]

Ik doe niet echt aan shortcuts maar dat werkt natuurlijk ook :)
Ik ook niet, maar heb weinig moeite om mijn programma's op te starten. Je hebt even 10 minuten nodig om je hele startmenu te fatsoeneren en de applicaties op de juiste plek te zetten, maar dat is een kleine moeite. Dat je daarna nog even tijd nodig hebt om te weten waar je moet zijn voor bepaalde applicaties is logisch, maar werkt prima. Ik start de meeste applicaties nu even snel (en sommigen sneller) op dan voorheen in het startmenu.

Wat ik echter nog wel zou willen zien is een mogelijkheid om in metro wat applicaties vast te pinnen om die zo (ala taskbar) snel te kunnen bereiken. Maar ik vind het prima om mee te werken. Het heeft alleen wat tijd nodig om echt goed aan te kunnen wennen. Het is een beetje als bij een nieuwe auto. Daar zitten de knopjes toch ook vaak ergens anders (van radio, navigatie, cruise control of de airco bv), maar daar ga je na een tijdje ook vloeiend in om

[ Voor 10% gewijzigd door Martinspire op 10-12-2012 15:41 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30

Swerfer

Hmm...

SChief schreef op maandag 10 december 2012 @ 15:01:
[...]

Wil het best proberen voor de grap, maar ik ben er eigenlijk zeker van dat er geen trojans op zitten. Heb 0,0 illegale software en ik bezoek geen rare sites. In 10 jaar heb ik één virus gehad. :+
EDIT: Volledige scan gedaan, en zoals gedacht ook helemaal schoon.

[...]

Er is iets vreemds dat mij opvalt.. De laatste WHQL driver is 306.97, de laatste beta driver 310.70. Ik draai op 307.21, een versie die ik zowel in de beta als WHQL lijst niet zie staan bij NVidia. :?

EDIT: Ah, heb het al:

[...]
Ikzelf heb een laptop met een NVidea gpu met driverversie 306.97

Als mijn beeldscherm op 'zwart' gaat, hoor ik mijn processorventilator omhoog lopen. Als ik taskmanager open, en dan wacht op de schermbeveiliging, en na een tijdje weer de taskmanager ga bekijken, dan zie ik dat mijn processor steeds richting de 90-100% was gegaan. Maar zodra de laptop weer uit de schermbeveiliging springt, zakt de processorload weer naar normaal nivo, dus ik weet niet welk proces of welke processen er voor zorgen dat de processorload zo omhoog loopt tijdens de schermbeveiliging.

Maar als bij jou de gpu-fan juist gaat draaien ipv de processorfan, dan zal het probleem bij jou ook wel anders zijn, of er moet een proces zijn die bij jou gebruikt maakt van de rekenkracht van de gpu ipv de cpu...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Er zit maar één fan in m'n laptop, die werkt dus voor alles. :) Iets wordt heet iig, GPU of CPU, maar alleen wanneer het scherm uitgaat.

EDIT: en ja hoor, gevonden.
Hello JITOJUN,
I had the same issue, and this problem has been solved.
I change the setpoint installed version 6.32
You can try it
Setpoint afgesloten en als 't scherm nu uitgaat blijft ie stil. Bij mij was het ook dwm.exe die omhoog schoot (kon het nog net zien voordat ie weer naar idle ging). Blijkbaar verpest Setpoint iets.

[ Voor 102% gewijzigd door S_Chief op 10-12-2012 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cjdijk schreef op maandag 10 december 2012 @ 12:42:
[...]
Het opstarten en afsluiten lijkt inderdaad sneller te gaan, maar in werkelijkheid is dat eigenlijk niet zo.
Ik vind dat nogal wat, wat jij daar zegt :o In feite zeg jij dat MS hier een beetje nummertjes uit zijn duim aan het zuigen is http://blogs.msdn.com/b/b...t-times-in-windows-8.aspx. Dat het hele idee van kernel hibernation een waan-idee is van gebruikers, welk MS in hun hoofden heeft gebrainwashed ofzo?

Graag wel even wat nummertjes om jouw statement te onderbouwen :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

. Het valt mij op dat bij opstarten eerst de desktop zichtbaar wordt, en daarna pas het antivirusprogramma (in de achtergrond) wordt gestart. Dat zie ik duidelijk als ik direct na het opstarten naar mijn bureaublad ga. Ben ik de enige die dat opvalt?
Dat gebeurt al sinds XP zo hoor.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-09 20:16
Korvaag schreef op maandag 10 december 2012 @ 12:53:
Image terugzetten doe ik via een andere tool met een bootable USB stick idd.

[...]

Ja klopt, maar dit ziet er imho uit als een legacy optie die gaat verdwijnen (anders had het ook geen windows 7 bestandsherstel geheten). Dit moet gewoon standaard in de Windows 8 backup opties zitten (onder geavanceerd wat mij betreft).
Of anders zijn er een aantal gratis progs die prima een backup voor je kunnen maken en in geval van nood kunnen terug zetten. Twee voorbeelden: Paragon Backup & Recovery of Macrium Reflect. Die laatste hb ik pas geleden nog gebruikt om mijn HDD naar een SSD te klonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Na een tijdje draaien van een W8 proefversie ben wel van plan om over te stappen. Maar met name vanwege de verbeteringen onder de motorkap.

Al houdt ik mijn twijfels over de W8 interfaces. MS probeert het twee werelden naar de zin te maken en dat lukt, wat mij betreft niet zo goed.

Voor tabletgebruikers die in de desktop terechtkomen is het gebruik moeizaam omdat dat in eerste instantie een muisbediening vergt en niet op touchbediening is ingericht, en andersom, voor standaard desktop/laptop gebruikers die in de Metro-omgeving terechtkomen is het gebruik ook moeizaam omdat die juist weer op touchbediening is ingericht.

Mijn voorkeur op een standaard laptop is toch wel te werken vanuit de desktop en waar nodig (of gewenst) gebruik te maken van de Metro-UI.
Ik moet wel zeggen dat die 5 jaar oude laptop (Acer Aspire 6935G), met sinds kort een SSD, onder W8 als een tierelier draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-06 19:15

Rordarok

De enige echte

(Sullige vraag misschien, sorry maar ik kon geen andere plek vinden om hem te stellen)

Waar kun je Windows 8 64-bit kopen in de Price-Watch? Kan iemand even die link sturen?

EDIT: In de Pricewatch staat nergens specifiek de 64-bit versie aangegeven. Er is wel de W8 'Retail' versie, is dat 'm dan?

[ Voor 26% gewijzigd door Rordarok op 10-12-2012 20:36 ]

#1 Chall 3v3/Challenger soloQ (LoL) - LEM (CSGO)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:02
Want het lukt jou niet om die zoekterm in de Pricewatch in te typen?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Laatst online: 08:35
posttoast schreef op maandag 10 december 2012 @ 14:51:
Grappig dat veel mensen Metro maar niets vinden en tools gebruiken om het oude startmenu terug te krijgen. Ik gebruik Metro ook helemaal niet, maar kan nog op precies dezelfde manier werken zoals ik dat in Windows 7 deed. winkey + eerste paar letter van applicatie die ik wil starten en dan op enter rammen. In Windows 7 kwam ik eigenlijk al nooit meer in het startmenu.
^^ met hem, maar je komt niet onder de conclusie uit, dat als je een poweruser bent het gebruik van toetsencombinaties je veel makkelijker in staat stelt datgene te doen wat je wilt doen.

Ik vind het ook goed van MS dat ze bijv. op facebook foto's plaatsen met Windowstoets+X en dat ze daar aandacht voor vragen / genereren. Maar het punt is dat als je een starre eindgebruiker bent die tegen alle verandering is zonder dat Gods wil daar eerst overheen gezeken heeft, die mensen altijd maar weer gaan klagen. Ik heb geen additionele tools, ik vind ook niet dat ik die moet gebruiken, en wat anderen mensen doen moeten ze zelf weten maar ik vind dat gewoon not done. Er zit een gedachtegang achter een idee en dat idee hoef je niet altijd te respecteren maar als je het de tijd geeft ben je er zo aan gewend.

Wat ik bijv. heerlijk vind, Office 2013 en de messaging app bijv. Ik zit niet op facebook maar mijn zusje stuurt een facebook bericht > hup komt de messaging app in beeld met een klein tekstvak rechtsboven in beeld met het bericht. Je klikt erop en je kunt meteen reageren vanuit diezelfde app. Dat soort handigheidjes zijn geen W8 musthaves of dealbreakers maar zijn wel gewoon heel erg handig.

En die metro interface, ik vind het gewoon prima. Laatst voor de pa van mijn schoonbroer een W8 computer gekocht. Shortcuts naar office, mappen etc. die zet je gewoon in koeieletters op de desktop. De man kan nu eindelijk zijn weg vinden naar alle relevante mappen zonder dat ik hem hoef uit te leggen dat er meer in een computer zit dan de map "mijn documenten" en waar ik vroeger mensen nog moest uitleggen dat de (D:\) Data schijf voor DATA bedoeld was, pin ik nu een map op zijn New UI en klaar is kees :)

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10-2020

Mag

Masimo schreef op maandag 10 december 2012 @ 19:39:
Na een tijdje draaien van een W8 proefversie ben wel van plan om over te stappen. Maar met name vanwege de verbeteringen onder de motorkap.

Al houdt ik mijn twijfels over de W8 interfaces. MS probeert het twee werelden naar de zin te maken en dat lukt, wat mij betreft niet zo goed.

Voor tabletgebruikers die in de desktop terechtkomen is het gebruik moeizaam omdat dat in eerste instantie een muisbediening vergt en niet op touchbediening is ingericht, en andersom, voor standaard desktop/laptop gebruikers die in de Metro-omgeving terechtkomen is het gebruik ook moeizaam omdat die juist weer op touchbediening is ingericht.

Mijn voorkeur op een standaard laptop is toch wel te werken vanuit de desktop en waar nodig (of gewenst) gebruik te maken van de Metro-UI.
Ik moet wel zeggen dat die 5 jaar oude laptop (Acer Aspire 6935G), met sinds kort een SSD, onder W8 als een tierelier draait.
Download ajb het programma "Start8". Die heb ik ook. Dan begin je gewoon op je desktop als je je pc aanzet, zijn alle corner-shortcuts weg, en is de enige manier om in de metro ui te komen via de startknop en dan naar "Windows 8 menu". Al is er overigens heel veel mogelijkheden tot aanpassen, dus een hybride setup is ook mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:58

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Trouwens voor diegenen die dit eventueel nog niet wisten: Windowstoets+X = rechtermuisknop+linksonderin
Mijn baas wist niet wat hij zag na een week (soms vloekend) gewerkt te hebben met Windows-8 op z'n nieuwe Netbook. :P

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Mag schreef op maandag 10 december 2012 @ 21:38:
[...]

Download ajb het programma "Start8". Die heb ik ook. Dan begin je gewoon op je desktop als je je pc aanzet, zijn alle corner-shortcuts weg, en is de enige manier om in de metro ui te komen via de startknop en dan naar "Windows 8 menu". Al is er overigens heel veel mogelijkheden tot aanpassen, dus een hybride setup is ook mogelijk.
Heb ik natuurlijk al :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X_lawl_X
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06:35
Chrasher schreef op maandag 10 december 2012 @ 21:40:
Trouwens voor diegenen die dit eventueel nog niet wisten: Windowstoets+X = linkermuisknop+linksonderin
Mijn baas wist niet wat hij zag na een week (soms vloekend) gewerkt te hebben met Windows-8 op z'n nieuwe Netbook. :P
Rechts klikken linksonderin werkt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Ramon schreef op maandag 10 december 2012 @ 19:22:
[...]
Ik vind dat nogal wat, wat jij daar zegt :o In feite zeg jij dat MS hier een beetje nummertjes uit zijn duim aan het zuigen is http://blogs.msdn.com/b/b...t-times-in-windows-8.aspx. Dat het hele idee van kernel hibernation een waan-idee is van gebruikers, welk MS in hun hoofden heeft gebrainwashed ofzo?

Graag wel even wat nummertjes om jouw statement te onderbouwen :)
Ik heb het zelf ook een getimed (verse installatie W7 en W8) en het scheelde hier 1 seconde in het voordeel van W8. Echt totaal te verwaarlozen.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-09 17:37
[...]

...LAP TEKST...

Het opstarten en afsluiten lijkt inderdaad sneller te gaan, maar in werkelijkheid is dat eigenlijk niet zo. Het valt mij op dat bij opstarten eerst de desktop zichtbaar wordt, en daarna pas het antivirusprogramma (in de achtergrond) wordt gestart. Dat zie ik duidelijk als ik direct na het opstarten naar mijn bureaublad ga. Ben ik de enige die dat opvalt?

... NOG MEER TEKST...
Dat heb ik in meerdere topics op GoT gelezen, en zelf ook ervaren... lijkt me qua technieken vergelijkbaar aan wat Mozilla bekend heeft gemaakt afgelopen week, de ervaring sneller maken door de interface eerder op te bouwen... Ik vindt dit echter wel vervelend, want scrollen met mijn touchpad blijft onmogelijk tot 30 seconden na het inloggen, erg irritant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:58

Chrasher

Tevree met z'n PS5

X_lawl_X schreef op maandag 10 december 2012 @ 21:41:
[...]

Rechts klikken linksonderin werkt ook.
oeps, foutje bedankt....

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phyxion schreef op maandag 10 december 2012 @ 21:43:
[...]

Ik heb het zelf ook een getimed (verse installatie W7 en W8) en het scheelde hier 1 seconde in het voordeel van W8. Echt totaal te verwaarlozen.
Hoe precies heb je dat getimed dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ramon schreef op maandag 10 december 2012 @ 23:22:
[...]

Hoe precies heb je dat getimed dan?
Ik neem aan dat hij de Microsoft Performance tools (die onderdeel zijn van DaRT zijn) heeft gebruikt? Althans...als je het zelf met een stopwatch gaat timen, tja...dat is natuurlijk niet echt heel precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, maar ik bedoel eigenlijk; als je denkt ik doe even een restart en dan test ik hoe lang een startup duurt, dan kom je inderdaad bedrogen uit, als je namelijk in Windows 8 een restart doet dan, gaat Windows 8 geen kernel hibernation doen, dus dan is het logisch dat je ongeveer dezelfde resultaten krijgt als Windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:02
Bij mij dus echt niet :) Met name restarten is windows 8 bij mij veel en veel sneller dan windows 7. Terwijl ik een upgrade heb gedaan en alles nog heb wat ik had.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 12:02

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Chrasher schreef op maandag 10 december 2012 @ 21:40:
Trouwens voor diegenen die dit eventueel nog niet wisten: Windowstoets+X = rechtermuisknop+linksonderin
Thanks voor de goede tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speed tests
http://arstechnica.com/in...g-windows-8s-performance/

Settings
http://www.askvg.com/fix-...-hybrid-shutdown-feature/

Tijdens een technische sessie op Build ging Arie van der Hoeven, die bij Microsoft verantwoordelijk is voor de implementatie van UEFI, diep in op de technische voordelen van dit systeem. UEFI is de opvolger van BIOS en wordt naar verwachting snel gemeengoed op nieuwe moederborden. "Windows Vista en Windows 7 ondersteunen UEFI wel, maar maken er nog geen optimaal gebruik van. Windows 8 zal UEFI niet alleen tijdens het opstarten gebruiken, maar ook terwijl het systeem al loopt."

Één voordeel van UEFI is de snelheidswinst tijdens het opstarten. Doordat niet alle hardware één voor één gecontroleerd wordt, zoals het BIOS doet, boek je al snel een paar seconden winst. Daarnaast neemt Windows een deel van de taken over die voorheen door het BIOS werden uitgevoerd. Zo hoef je niet meer heel snel op Delete, F8, F10 of een andere toets te drukken voor een BIOS-opstartmenu. Vanuit Windows 8 kun je alsnog kiezen om bijvoorbeeld vanaf het netwerk of een usb-stick op te starten.

De tweede reden voor de snelle opstart is een nieuwe variatie op Windows' hibernate-functie. Bij afsluiten met hibernate wordt gewoonlijk het hele geheugen op de harde schijf opgeslagen om bij de volgende opstart ingeladen te worden. Windows 8 breidt dit uit: als je het systeem afsluit, worden de Windows-services en drivers ook opgeslagen, om ze bij de volgende opstart niet opnieuw te hoeven laden. De tijdswinst is aanzienlijk, waardoor het totale bootproces wordt ingekort tot 6 of 7 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:33
Ik heb mijn Windows 7 ge-upgrade naar Windows 8.
Nu wil ik naast mijn laptop een eigen PC in elkaar gaan zetten.

Kan ik dan mijn oude Windows 7 weer legaal gebruiken?
Of moet ik weer een nieuwe licentie gaan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gian
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 04-07 14:37
Dubrillion schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 12:21:
Ik heb mijn Windows 7 ge-upgrade naar Windows 8.
Nu wil ik naast mijn laptop een eigen PC in elkaar gaan zetten.

Kan ik dan mijn oude Windows 7 weer legaal gebruiken?
Of moet ik weer een nieuwe licentie gaan kopen?
Ja, deze kun je gewoon weer gebruiken. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Laatst online: 22:33
Giantjuh95 schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 12:26:
[...]

Ja, deze kun je gewoon weer gebruiken. 8)
Helemaal top.
Bedankt voor de snelle reactie _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Martinspire schreef op maandag 10 december 2012 @ 15:40:
[...]

Ik ook niet, maar heb weinig moeite om mijn programma's op te starten. Je hebt even 10 minuten nodig om je hele startmenu te fatsoeneren en de applicaties op de juiste plek te zetten, maar dat is een kleine moeite. Dat je daarna nog even tijd nodig hebt om te weten waar je moet zijn voor bepaalde applicaties is logisch, maar werkt prima. Ik start de meeste applicaties nu even snel (en sommigen sneller) op dan voorheen in het startmenu.

Wat ik echter nog wel zou willen zien is een mogelijkheid om in metro wat applicaties vast te pinnen om die zo (ala taskbar) snel te kunnen bereiken. Maar ik vind het prima om mee te werken. Het heeft alleen wat tijd nodig om echt goed aan te kunnen wennen. Het is een beetje als bij een nieuwe auto. Daar zitten de knopjes toch ook vaak ergens anders (van radio, navigatie, cruise control of de airco bv), maar daar ga je na een tijdje ook vloeiend in om
Njaaa maar ik vind zo'n full screen startmenu op m'n 30" toch gewoon irri *BOING* weg desktop.

Ik vind het supercool hoe ze een alles-in-1 OS gemaakt hebben, maar een "workstation" optie ergens in de instellingen om het start menu terug te zetten had ze wel een hoop flak gescheeld..

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:09
Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 11:32:
Speed tests
http://arstechnica.com/in...g-windows-8s-performance/

Settings
http://www.askvg.com/fix-...-hybrid-shutdown-feature/

Tijdens een technische sessie op Build ging Arie van der Hoeven, die bij Microsoft verantwoordelijk is voor de implementatie van UEFI, diep in op de technische voordelen van dit systeem. UEFI is de opvolger van BIOS en wordt naar verwachting snel gemeengoed op nieuwe moederborden. "Windows Vista en Windows 7 ondersteunen UEFI wel, maar maken er nog geen optimaal gebruik van. Windows 8 zal UEFI niet alleen tijdens het opstarten gebruiken, maar ook terwijl het systeem al loopt."

Één voordeel van UEFI is de snelheidswinst tijdens het opstarten. Doordat niet alle hardware één voor één gecontroleerd wordt, zoals het BIOS doet, boek je al snel een paar seconden winst. Daarnaast neemt Windows een deel van de taken over die voorheen door het BIOS werden uitgevoerd. Zo hoef je niet meer heel snel op Delete, F8, F10 of een andere toets te drukken voor een BIOS-opstartmenu. Vanuit Windows 8 kun je alsnog kiezen om bijvoorbeeld vanaf het netwerk of een usb-stick op te starten.

De tweede reden voor de snelle opstart is een nieuwe variatie op Windows' hibernate-functie. Bij afsluiten met hibernate wordt gewoonlijk het hele geheugen op de harde schijf opgeslagen om bij de volgende opstart ingeladen te worden. Windows 8 breidt dit uit: als je het systeem afsluit, worden de Windows-services en drivers ook opgeslagen, om ze bij de volgende opstart niet opnieuw te hoeven laden. De tijdswinst is aanzienlijk, waardoor het totale bootproces wordt ingekort tot 6 of 7 seconden.
Hoe komen jullie allemaal op zo'n snelle boot tijd.
Mijn windows 8 systeem boot in 20 a 30 sec. Heb een ssd schijf erin, en mijn mainbord ondersteund UEFI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
G.Scholtens schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 13:14:
[...]

Hoe komen jullie allemaal op zo'n snelle boot tijd.
Mijn windows 8 systeem boot in 20 a 30 sec. Heb een ssd schijf erin, en mijn mainbord ondersteund UEFI.
Ik zit totaal op zo'n 5 tot 7 sec. Je moederbord ondersteund UEFI, maar is het ook ingeschakeld enneh..heeft je disk dan ook een EFI partitie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:42

Arfman

Drome!

Iemand hier ervaring met Windows 8 icm. Eyefinity? (3 schermen)

De icoontjes in de Metro UI worden automatisch gegroepeerd maar met Eyefinity aan komnen ze dus precies tussen 2 monitoren in te staan, waardoor ze half (of meer) wegvallen achter de rand van de monitor :D

Ik neem aan dat iemand hier al tegenaan is gelopen? Binnenkort is het namelijk vakantie en wil ik thuis de sprong wagen naar Windows 8. Niet dat ik niet tevreden ben over 7, maar ik heb een reinstall nodig vanwege diverse redenen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
maratropa schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 12:29:
[...]

Njaaa maar ik vind zo'n full screen startmenu op m'n 30" toch gewoon irri *BOING* weg desktop.

Ik vind het supercool hoe ze een alles-in-1 OS gemaakt hebben, maar een "workstation" optie ergens in de instellingen om het start menu terug te zetten had ze wel een hoop flak gescheeld..
Dus je vind het erg dat je desktop weg is op het moment dat je 1 seconde nodig hebt om een andere applicatie op te starten? Of gaat het om het effect dat je scherm ineens donkerder/lichter wordt? Want dat ervaar ik totaal niet als probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Martinspire schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 13:25:
[...]

Dus je vind het erg dat je desktop weg is op het moment dat je 1 seconde nodig hebt om een andere applicatie op te starten? Of gaat het om het effect dat je scherm ineens donkerder/lichter wordt? Want dat ervaar ik totaal niet als probleem.
ja en ja :) Het is onrustig en ik ervaar het als irritant. Maar dat hangt ook samen dat op m'n 30" werkbak ik het nut uberhaupt niet zie van full screen aps en die "apps" in het algemeen eigenlijk.

Ze hadden een "desktop mode" moeten maken met een klein start achtig menuutje alla de wifi netwerken "look" maar dan links, een soort metro evolutie van het start menu. En dat dan standaard uit zetten whatever maar geef mensen de optie. Blijkbaar is er behoefte aan.

Nogmaals de nieuwe look vind ik te gek die hadden ze jaren geleden moeten toepassen, en de metro interface en apps hoeft van mij er ook niet uit gesloopt te worden.

Meer met shortcuts werken is een alternatief maar ik klik liever icoontjes. Kleine bescheiden icoontjes, terwijl ik m'n desktop blijf zien :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Martinspire schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 13:25:
Dus je vind het erg dat je desktop weg is op het moment dat je 1 seconde nodig hebt om een andere applicatie op te starten?
Ja, het haalt je uit je flow... Je kent vast de online puzzels wel waar je de verschillen moet zien tussen 2 plaatjes die na elkaar getoond worden? Als je ze direct na elkaar toont ziet iedereen de verschillen, als je tussendoor het plaatje een seconde zwart maakt duurt het veel en veel langer...

Je moet je daarna gewoon weer opnieuw focussen.

Maar ja, aangezien Microsoft wil dat we allemaal al onze devices gebruiken alsof het low-res low-power singletask tablets </kortdoordebocht> zijn hebben ze het vast niet getest met mensen die de hele tijd multitasken (heb nu 2x verkenner, Outlook, Chrome, 2 remote desktop sessies (met ieder ook weer een paar programma's), Putty, vShpere Client, 2x Word en een keer Excel open staan, al zullen er vast mensen zijn die meer open hebben staan) of dat ze zo'n 'in your face'-launcher zo'n goed idee vonden bij al het desktopwerk dat ze doen.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
Paul schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 13:58:
[...]
Ja, het haalt je uit je flow... Je kent vast de online puzzels wel waar je de verschillen moet zien tussen 2 plaatjes die na elkaar getoond worden? Als je ze direct na elkaar toont ziet iedereen de verschillen, als je tussendoor het plaatje een seconde zwart maakt duurt het veel en veel langer...

Maar ja, aangezien Microsoft wil dat we allemaal al onze devices gebruiken alsof het low-res low-power singletask tablets </kortdoordebocht> zijn hebben ze het vast niet getest met mensen die de hele tijd multitasken (heb nu 2x verkenner, Outlook, Chrome, 2 remote desktop sessies (met ieder ook weer een paar programma's), Putty, vShpere Client, 2x Word en een keer Excel open staan, al zullen er vast mensen zijn die meer open hebben staan) of dat ze zo'n 'in your face'-launcher zo'n goed idee vonden bij al het desktopwerk dat ze doen.
als je dat allemaal open hebt staan is het toch prima multitasken via alt-tab of je taskbar in high-res en zo je wilt high-power...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
TheVMaster schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 13:22:
[...]

Ik zit totaal op zo'n 5 tot 7 sec. Je moederbord ondersteund UEFI, maar is het ook ingeschakeld enneh..heeft je disk dan ook een EFI partitie?
Heb geen EFI partitie aangemaakt, heb gewoon een clean install gedaan. Er werd na mijn weten ook niet om een EFI partitie gevraagd tijdens de installatie van windows 8. Of moet ik dit later doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
G.Scholtens schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 14:09:
[...]

Heb geen EFI partitie aangemaakt, heb gewoon een clean install gedaan. Er werd na mijn weten ook niet om een EFI partitie gevraagd tijdens de installatie van windows 8. Of moet ik dit later doen?
via msinfo32.exe kun je zien of je in UEFI mode bios draait.
Ik heb na de omzetting naar UEFI in m'n bios windows opnieuw moeten installeren om windows hier ook gebruik van te laten maken. Er worden dan zelf een aantal partities aangemaakt door de installatie van windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-02 10:04
Ik vind w8 een stuk beter en lekkerder werken dan w7. vooral de opstart tijden van programma's en het os zijn heerlijk met een SSD.

Maar, ik heb wel een paar punten die ik heel erg verbazend vind.

- De fan slaat veel vaker aan van mijn laptop.
- Games lopen minder vloeiend dan bij 7.

Voorbeeld:

Een vriend en ik waren samen een simpel spel aan het spelen. Company of Heroes, beide dezelfde settings (op zijn hoogst) en beide ongeveer dezelfde laptop.

Beide een XPS 17, Enige verschil is dat ik meer ram geheugen heb 11 gb tegenover 6 gb. plus ik heb een 128 Samsung 830 SSD waar het os op draait. (het spel draait op een normale HD die identiek is aan de zijne)

Tijdens een perfomance test kwam de mijne de helft slechter uit de test dan die van hem..

Vreemde bedoeling.

BTW: Nog een probleem, sinds dat ik windows 8 heb. Gaat muziek luisteren via Itunes en andere geheugen intensieve dingen niet samen. ( het gaan dan storen en langzaam afspelen) Ook gebeurt dit bij 1080p filmpjes op youtube.

Ik heb een upgrade gedaan. Misschien is een clean install een optie?

[ Voor 15% gewijzigd door Denzis op 11-12-2012 14:53 ]

https://www.youtube.com/@droommotor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanane
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01:07
ga naar C:\Gebruikers\Gebruiksnaam\Appdata\local\microsoft\
verwijder daar de map websetup en start dan de setup opnieuw
Verwijderd schreef op zondag 09 december 2012 @ 15:09:
Ik heb vorige week Windows 8 gekocht en thuis een pc geupgraded naar Win 8. Nu staat er op de site van Windows 8 dat je tot 5 devices kan upgraden als je Windows 8 koopt. Zie hieronder. Nu kan ik dus met de productkey die ik gekregen heb 5 devices upgraden?

[...]

Ik heb de Windows 8 Setup gevonden waarin je gelijk je productkey kan zetten zonder dat je eerst Windows 8 moet kopen. Deze heb ik gedownload maar krijg de volgende error als ik Windows 8 probeer te installeren. Iemand enig idee hoe ik deze error op kan lossen?

[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Denzis schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 14:22:
Ik vind w8 een stuk beter en lekkerder werken dan w7. vooral de opstart tijden van programma's en het os zijn heerlijk met een SSD.

Maar, ik heb wel een paar punten die ik heel erg verbazend vind.

- Games lopen minder vloeiend dan bij 7.

Voorbeeld:

Een vriend en ik waren samen een simpel spel aan het spelen. Company of Heroes, beide dezelfde settings (op zijn hoogst) en beide ongeveer dezelfde laptop.

Beide een XPS 17, Enige verschil is dat ik meer ram geheugen heb 11 gb tegenover 6 gb. plus ik heb een 128 Samsung 830 SSD waar het os op draait. (het spel draait op een normale HD die identiek is aan de zijne)

Tijdens een perfomance test kwam de mijne de helft slechter uit de test dan die van hem..

Vreemde bedoeling.
Tja dat games niet hetzelfde performen op W8 als op W7 heb ik wel gemerkt, ogenschijnlijk zou je zeggen dat er niet veel veranderd is maar dat durf ik te betwisten en dan hebben we het nog niet gehad over thirdparty drivers die voor W7 lang en breed geoptimaliseerd zijn, en bij W8 nog in de kinderschoenen staat heb ik het gevoel.

Zo ook BF3, onder W7 geen enkel probleem, onder W8 gewoon dikke memory leaks die mijn geheugen (16gb ram) volpompen, en dan kan ik het proces wel killen maar dan zit het geheugen nog vol. Aanvankelijk dacht ik dat een AMD beta driver het probleem oploste dit was niet zo. W7 compatibility mode in W8 wel. En dan zegt DICE/EA lekker dat W8 niet gesupport is.

Dus ik kijk er niet van op hoor.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
mcetweaker schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 14:19:
[...]

via msinfo32.exe kun je zien of je in UEFI mode bios draait.
Ik heb na de omzetting naar UEFI in m'n bios windows opnieuw moeten installeren om windows hier ook gebruik van te laten maken. Er worden dan zelf een aantal partities aangemaakt door de installatie van windows.
Thnx zal dit eens testen. Mocht ik een herinstallatie moeten doen, kan ik al mijn softwaren en settings van mijn huidige installatie dan ook backuppen en terug zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denzis schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 14:22:
Even bij de power settings aangeven dat de cpu eerst moet terug klokken i.p.v. dat de fan speed omhoog moet. (zou kunnen helpen)

Afbeeldingslocatie: http://philstech.files.wordpress.com/2009/02/image2.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Paul schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 13:58:
[...]

Voor zover ik weet lijken alle bovenstaande applicaties ook totaal niet op elkaar. Wordt je dan ook uit je flow gehaald als je naar een andere applicatie gaat? Aangezien je dan ook van een grijze tweakers naar een gele outlook en vervolgens een witte word gaat?

Ik heb er totaal geen problemen mee, maarja ik ben dan ook geen beroepszeurder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
G.Scholtens schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 14:34:
[...]

Thnx zal dit eens testen. Mocht ik een herinstallatie moeten doen, kan ik al mijn softwaren en settings van mijn huidige installatie dan ook backuppen en terug zetten?
veel settings staan volgens mij in de cloud als je je microsoft account aan hebt staan. Verder kun je misschien af met een normale backup en een system state backup o.i.d. en die restoren na de nieuwe installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Nu online
mcetweaker schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 14:01:
prima multitasken via alt-tab of je taskbar
Het ging over een full-screen Start-menu, niet over het kunnen switchen tussen programma's die al open staan :>
Martinspire schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 15:28:
maarja ik ben dan ook geen beroepszeurder
Als dat je niveau van 'argumenteren' is heb ik eigenlijk al geen zin meer te antwoorden...

Om je dan toch ter wille te zijn: Vaak wil ik bijvoorbeeld iets van het ene programma controleren in een ander programma. Op de oude manier ging je van je bron direct naar het doel met enkel rechts onderin een bescheiden 'verbergen' van hetgeen je daadwerkelijk mee bezig bent, op de Windows 8-manier fade alles weg naar een full-screen *iets*, ros je de letters van je gewenste programma in, fade je weer out naar je desktop waar dan je programma krijgt.

Dan heb ik het er nog niet eens over dat je jezelf nog een seconde lang af zit te vragen of je *enter* wel gewerkt heeft nadat je "o:\adresboek*enter*" hebt ingerammeld omdat je nog tegen het startmenu aan zit te staren terwijl Windows na aan het denken is wat hij er mee aanmoet.

Dat is geen beroepszeuren, dat zijn usability-issues waar ik tegenaan loop. Het is een deels (mijns inziens) onnodig en deels een design-keuze. Dat JIJ er niet tegenaan loopt wil niet zeggen dat IK het niet ervaar.

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!
G.Scholtens schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 14:09:
[...]

Hoe heb je je Windows 8 installatie USB gemaakt? Via de Windows 7 USB download tool? Je moet namelijk Windows 8 wel installeren vanaf een FAT32 geformatteerde USB stick, aangezien EFI alleen daarmee overweg kan. Als je die Windows 7 USB tool gebruikt, dan wordt je stick NTFS geformatteerd en werkt EFI dus niet.
mcetweaker schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 15:36:
[...]

veel settings staan volgens mij in de cloud als je je microsoft account aan hebt staan. Verder kun je misschien af met een normale backup en een system state backup o.i.d. en die restoren na de nieuwe installatie.
Eh..ik zou gewoon (voor wat betreft Desktop instellingen) gewoon Windows Easy Transfer gebruiken. Werkt perfect!

[ Voor 26% gewijzigd door TheVMaster op 11-12-2012 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
TheVMaster schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 16:55:
[...]

Hoe heb je je Windows 8 installatie USB gemaakt? Via de Windows 7 USB download tool? Je moet namelijk Windows 8 wel installeren vanaf een FAT32 geformatteerde USB stick, aangezien EFI alleen daarmee overweg kan. Als je die Windows 7 USB tool gebruikt, dan wordt je stick NTFS geformatteerd en werkt EFI dus niet.

[...]

Eh..ik zou gewoon (voor wat betreft Desktop instellingen) gewoon Windows Easy Transfer gebruiken. Werkt perfect!
Heb het inderdaad direct via de win 7 usb download tool gedaan, zal dit eens op fat32 formatteren en het nogmaals doen. Volgens mij staat UEFI standaard aan in mijn bios. Andere fat32usb kon ik ook als UEFI booten.

Setting zal ik via windows easy transfer doen, xbmc map zal ik ook even kopieeren.

Bedankt voor de tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Paul schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 16:40:
[...]
Het ging over een full-screen Start-menu, niet over het kunnen switchen tussen programma's die al open staan :>
[...]
Als dat je niveau van 'argumenteren' is heb ik eigenlijk al geen zin meer te antwoorden...

Om je dan toch ter wille te zijn: Vaak wil ik bijvoorbeeld iets van het ene programma controleren in een ander programma. Op de oude manier ging je van je bron direct naar het doel met enkel rechts onderin een bescheiden 'verbergen' van hetgeen je daadwerkelijk mee bezig bent, op de Windows 8-manier fade alles weg naar een full-screen *iets*, ros je de letters van je gewenste programma in, fade je weer out naar je desktop waar dan je programma krijgt.

Dan heb ik het er nog niet eens over dat je jezelf nog een seconde lang af zit te vragen of je *enter* wel gewerkt heeft nadat je "o:\adresboek*enter*" hebt ingerammeld omdat je nog tegen het startmenu aan zit te staren terwijl Windows na aan het denken is wat hij er mee aanmoet.

Dat is geen beroepszeuren, dat zijn usability-issues waar ik tegenaan loop. Het is een deels (mijns inziens) onnodig en deels een design-keuze. Dat JIJ er niet tegenaan loopt wil niet zeggen dat IK het niet ervaar.
(Ik twijfelde ook of ik er uberhaupt nog op zou in gaan haha.)

Of neem het feit dat ik lekker veel ruimte heb op mijn scherm en dus naast 1 of 2 apps een filmpje of serie kijk. Die is ook even weg als ik op start druk. Het nieuwe metro start menu maak van je multitask omgeving heel even een singletask omgeving. Dat voelt als een stap achteruit..

Ik begrijp het doorduwen van keuze wel, maar toch.. En optie was toch niet zo moeilijk geweest. Er zijn tientallen start menu programma's verschenen die het menu weer terugzetten, dat geeft aan dat het geen paar zeurders zijn maar een flinke groep gebruikers.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faifz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-09 15:24
Als ik naar windows 7 upgrade, hoe zit het dan als ik van moederbord verander? Dus zou ik een nieuw licensie moeten kopen? En als ik de computer wil formateren hoe moet het dan zonder een schijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revertive
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-01 14:03
Faifz schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 22:44:
Als ik naar windows 7 upgrade, hoe zit het dan als ik van moederbord verander? Dus zou ik een nieuw licensie moeten kopen? En als ik de computer wil formateren hoe moet het dan zonder een schijf?
Het activeren is volgens niet zo'n probleem je kan altijd telefonisch activeren en daar doen ze volgens mij niet zo moeilijk. En een antwoord op je 2e vraag kan ik niet geven aan gezien er niet veel te formateren valt zonder hardeschijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:45
Faifz schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 22:44:
Windows 8 kun je tegenwoordig herstellen naar een verse installatie. Hoe vers dat dat zal zijn weet ik (nog) niet, maar in principe zou je die DVD niet meer nodig moeten hebben (tenzij je HDD defect raakt).

Desalwelteplus kost zo'n schijfje €10-€15 bij Microsoft. Voor dat geld zou ik zeggen: better safe than sorry. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 23:50

FaceDown

Storende factor.

Ik heb sinds 2 dagen een Sony Vaio Duo 11 met Windows 8 Pro. Mijn eerste indrukken zijn erg goed van zowel de Vaio als Windows 8. Echter ik vecht ook nog met wat dingen, bijv. het startmenu. Ik snap dat je start8 kan installeren. Maar wat ik me afvraag, hoe had MS het zelf in gedachten gehad? Als je een desktopprogramma bijv Photoshop installeert, dan is er geen enkele manier om deze vanaf je desktop op te starten. Moet je dan de verkenner in en vervolgens een shortcut to desktop maken van de .exe? Lijkt me niet echt gebruiksvriendelijk, of is er een andere manier waarop het zou 'moeten'?

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
adyta schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 23:33:
[...]

Windows 8 kun je tegenwoordig herstellen naar een verse installatie. Hoe vers dat dat zal zijn weet ik (nog) niet, maar in principe zou je die DVD niet meer nodig moeten hebben (tenzij je HDD defect raakt).

Desalwelteplus kost zo'n schijfje €10-€15 bij Microsoft. Voor dat geld zou ik zeggen: better safe than sorry. :)
Je kunt een Refresh doen, dan worden alle Desktop Applicaties verwijderd en blijven de MUI settings (en ook je documenten, foto's etc bewaard). Daarnaast kun je een herinstallatie doen, da's gewoon een schone install van Windows 8 en daarbij raak je dus al je bestanden (foto's, documenten, etc) kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:31

Sick Nick

Drop the top!

FaceDown schreef op woensdag 12 december 2012 @ 00:25:
Ik heb sinds 2 dagen een Sony Vaio Duo 11 met Windows 8 Pro. Mijn eerste indrukken zijn erg goed van zowel de Vaio als Windows 8. Echter ik vecht ook nog met wat dingen, bijv. het startmenu. Ik snap dat je start8 kan installeren. Maar wat ik me afvraag, hoe had MS het zelf in gedachten gehad? Als je een desktopprogramma bijv Photoshop installeert, dan is er geen enkele manier om deze vanaf je desktop op te starten. Moet je dan de verkenner in en vervolgens een shortcut to desktop maken van de .exe? Lijkt me niet echt gebruiksvriendelijk, of is er een andere manier waarop het zou 'moeten'?
Als hij in het start menu erbij staat (zou automatisch moeten gebeuren) kan je daar met een swipe naar beneden op het icoontje (of rechts klikken) in de balk onderin kiezen om hem ook op de taakbalk op je desktop te pinnen. Of gewoon de windows knop in drukken en photoshop in typen (of schrijven in het geval van de Duo 11 8) ), grote kans dat het de 1e hit is zodra je 'ph' in tikt nadat je photoshop al een paar keer heb gestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Laatst online: 15-09 23:50

FaceDown

Storende factor.

Sick Nick schreef op woensdag 12 december 2012 @ 01:03:
[...]

Als hij in het start menu erbij staat (zou automatisch moeten gebeuren) kan je daar met een swipe naar beneden op het icoontje (of rechts klikken) in de balk onderin kiezen om hem ook op de taakbalk op je desktop te pinnen. Of gewoon de windows knop in drukken en photoshop in typen (of schrijven in het geval van de Duo 11 8) ), grote kans dat het de 1e hit is zodra je 'ph' in tikt nadat je photoshop al een paar keer heb gestart.
Ja, maar dat startmenu heb ik nu juist niet.. :) En dat windows-knop + typen werkt niet bij mij? Als ik met windows+p begint krijg ik meteen al een scherm-output-keuze, windows+o is automatisch draaien uitschakelen.. enz. Ik doe vast iets fout..? Alleen windows-toets switcht naar Metro.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

FaceDown schreef op woensdag 12 december 2012 @ 01:34:
[...]

Ja, maar dat startmenu heb ik nu juist niet.. :) En dat windows-knop + typen werkt niet bij mij? Als ik met windows+p begint krijg ik meteen al een scherm-output-keuze, windows+o is automatisch draaien uitschakelen.. enz. Ik doe vast iets fout..? Alleen windows-toets switcht naar Metro.
Iedereen heeft een startmenu, namelijk het 'Metro' startscherm. Op je desktop muis naar links-onder en start klikken. Daarna kan je op de icoon van het gewenste programma klikken. In dat startscherm kan je ook gewoon beginen te typen. En met een rechtse klik op het icoon kan je hem selecteren en eventueel vastpinnen aan de taskbar op de desktop...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Laatst online: 08:38

Satom

Verzamel ervaringen

Dit weekend Windows 8 opnieuw geïnstalleerd sinds de RTM-release, puur omdat ik een website tegenkwam waar ik drivers voor mijn HP Pavillion DV7-6190ed zag staan.

En nu ben ik niet meer Leshcat's (hacked) videokaart drivers nodig om te kunnen switchen :D

Voor de liefhebbers: [Drivers] HP dv6-4XXX / dv6-6XXX / dv7-5XXX / dv7-6XXX / ENVY 14-2XXX / ENVY 17-2XXX (INTEL)

Heb ook de Media Pack/Center product sleutel ingevoerd.. maar zie niet het toegevoegde waarde ervan :$

[ Voor 9% gewijzigd door Satom op 12-12-2012 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinaDani
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-07 10:50
Ik heb inmiddels Windows 8 draaien, maar ik heb nooit een productkey gehad. Ik heb destijds vanuit Windows 7 een update gedaan en daarna overnieuw geinstalleerd, maar dit kan wellicht problemen opleveren als ik alles opnieuw moet formatteren. Hoe kom ik alsnog aan de product key?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major 7
  • Laatst online: 19-09-2024

Major 7

BOFH!

Swerfer schreef op woensdag 12 december 2012 @ 07:19:
[...]

Iedereen heeft een startmenu, namelijk het 'Metro' startscherm. Op je desktop muis naar links-onder en start klikken. Daarna kan je op de icoon van het gewenste programma klikken. In dat startscherm kan je ook gewoon beginen te typen. En met een rechtse klik op het icoon kan je hem selecteren en eventueel vastpinnen aan de taskbar op de desktop...
Het vervelende is dat ik daar links-onder eerst moet gaan wachten op een pop-upje van het startscherm.
Ik heb een hekel aan wachten als ik blindelings weet wat ik wil gaan doen.

Vandaag net voor het eerst echt kennis gemaakt met windows 8 en als eerste indruk: wat een ongeloofelijke noob-interface! Het is echt nog veel erger dan wat ik er over gelezen heb. Dit is toch niet te gebruiken voor echt werken, alleen maar op plaatjes klikken die meneer MS voor je uitgezocht heeft.
Maar ik geef het niet op, als oudgediende, stammende uit het DOS 2.11-tijdperk ga ik me niet laten afserveren door een modern_UI. :N
Ik heb het gekocht en betaald en ik zal het gebruiken ook.
Maar waarschijnlijk zal het wel behoorlijk aangepast worden, voordat het een beetje bruikbaar zal blijken. })

UNFAQ --- Unfrequently Answered Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
^^ ben je klaar met ranten?

Zo erg is het toch niet? Dat menu verschijnt instant als je met je muis in die hoek komt. En anders inderdaad wat hieronder al gesteld wordt.

[ Voor 74% gewijzigd door loewie1984 op 12-12-2012 15:20 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Nu online
Muis naar de hoek slingeren en klikken werkt ook :) Hoeft niet te wachten (nu ja, het startmenu fade vervolgens in...)

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:31

Sick Nick

Drop the top!

Of zoals gezegd, gewoon als een echte poweruser net zoals Windows 7 werken. De windows toets op je toetsenbord in drukken zodat je meteen in het menu zit, daarna intypen wat je wilt (wederom, net zoals Windows 7) en op enter drukken. Het is echt niet zo lastig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farid_A
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-09 09:21
Na een week Windows 8 te hebben gebruikt, ben ik er zéér tevreden over. Heb helemaal geen problemen met het (ex)Metro interface. Vind het er eigenlijk wel leuk uitzien, en als je er eenmaal gewend aan bent is het al helemaal geen obstakel meer. De desktop interface bestaat nog steeds. En als ik een programma wil starten, staat die gewoon in het Metro menu. En zoals Sick Nick hierboven zegt, Windows-key en dan intypen wat je wilt. Werkt allemaal goed en snel. En ohja, mijn 2 jaar oude Dell XPS 17 werkt veel lekkerder ineens dan onder Windows 7. Komt waarschijnlijk door al dat Dell meuk wat er nu afgegooid is, maar toch.

Al met al ben ik er zeer positief over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Farid_A schreef op woensdag 12 december 2012 @ 15:29:
En ohja, mijn 2 jaar oude Dell XPS 17 werkt veel lekkerder ineens dan onder Windows 7. Komt waarschijnlijk door al dat Dell meuk wat er nu afgegooid is, maar toch.

Al met al ben ik er zeer positief over.
Dat en volgens mij is de footprint van W8 minder groot dan die van W7 dus dat zou je dan ook direct moeten merken ja.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major 7

Major 7

BOFH!

loewie1984 schreef op woensdag 12 december 2012 @ 15:07:
^^ ben je klaar met ranten?

Zo erg is het toch niet?
*zucht* Ik wordt echt oud, blijkbaar kan het jullie niks schelen dat je alleen nog maar in voorgekauwde paden kan lopen en niet zelf meer bepaald wat je op je scherm krijgt.
Het is echt niet alleen maar dat het start menu weg is, het hele apps gedoe is werkelijk alleen maar op consumeren gericht, echt werken en produktief zijn, daar is het niet voor bedoeld. Temnminste, dat is mijn eerste indruk.
Waarschijnlijk zijn de nieuwe gebruikers al zo geíndoctrineerd dat ze het allemaal gewoon en logisch vinden.

De tijd dat je met een commando een door jou te bepalen pixel op je scherm kon aan of uitzetten, het nut lijkt nu totaal belachelijk, is inderdaad lang geleden, De afstand tussen mij, de gebruiker en de computer is in de loop van de jaren alleen maar groter geworden. En deze stap van Windows 8 is dan gewoon en logish. Ik vind het jammer, maar wat kan het de wereld schelen wat ik vind. Wat je vind, dat mag je naar de politie brengen, zeiden we vroeger.

Het is vanzelfsprekend dat ik een windows-account moet nemen om iets te kunnen doen, en een google+ account en dat mijn apps weten waar ik ben en wat ik doe. Allemaal voor mij bepaald. Ik bepaal liever zelf.
En dat wordt gewoon steeds moeilijker.
Het kost steeds meer moeite om niet in de voorgebaande paden te moeten lopen.
Nog even en dan ben ik net als jullie, maar met het verschil dat ik weet hoe het geweest is. :/

En nou beloof ik er minstens een hele week niks meer over te zeggen en allemaal een fijne dag verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
LIcentie vraagje die ik in dit topic nog niet eerder gezien heb:

Kan ik met een Windows 8 Pro Upgrade ook upgraden vanuit Windows 8 (Standaard)?
Het gaat me daarbij niet om de instellingen & applicaties, maar puur of de key zou werken. Volledige herinstallatie is dus geen problem.

Waarom? Omdat ik deze week een Vista machine opnieuw moet installeren, en dat graag meteen met Windows 8 Pro doe (dus de upgrade licentie). Maar deze machine gaat er binnen een paar maanden definitief uit, en zal dan vervangen worden door een machine die geleverd wordt met Windows 8 (Standaard). En daar zou ik graag diezelfde licentie voor willen gebruiken, omdat de oude machine ook echt buiten gebruik gesteld wordt.

Op de Microsoft site staat alleen dat de upgrate Windows XP-7 (alle versies) of Windows 8 RP/CP nodig heeft. Windows 8 RTM wordt niet genoemd.

Het alternatief is her-installeren met Vista en over een paar maanden de nieuwe machine het ProPack geven, maar dat doe ik dus liever niet (of zowel de upgrade & het propack kopen, maar ik hoef vast niet uit te leggen waarom ik dat niet wil :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Als het nieuwe systeem wordt geleverd met Windows 8 Standaard, dan heb je er toch ook automatisch een licentie bij? Waarom zou je daar dan je andere licentie voor willen gebruiken?

edit:

Of ik begrijp je verkeerd en je wilt de Windows 8 Standaar daarna upgraden naar Pro?

Volgens mij is dat geen probleem...

[ Voor 27% gewijzigd door Swerfer op 12-12-2012 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Swerfer schreef op woensdag 12 december 2012 @ 16:18:
Als het nieuwe systeem wordt geleverd met Windows 8 Standaard, dan heb je er toch ook automatisch een licentie bij? Waarom zou je daar dan je andere licentie voor willen gebruiken?
Omdat ik daar dus Pro op wil hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
@ Major 7

Ik was wat voorbarig met mijn reactie wellicht maar we zouden eens moeten tellen hoeveel mensen op 247 pagina's Windows 8 topic ranten over de nieuwe UI en dat is niet zozeer persoonlijk naar jou toe gericht.

In de eerste plaats je hebt de keuze om te upgraden naar W8 het hoeft niet, koop je een nieuwe pc krijg je het toch wel. Maar dan nog kun je downgraden of je oude pc blijven reanimeren net zo lang als dat jij een andere versie van Windows wilt draaien. Dan ben ik nog niet eens begonnen over de opensource alternatieven.

Maar nee, mensen upgraden én masse terwijl iedereen weet wat ie voorgeschoteld krijgt. Dat is in mijn ogen hetzelfde als een visgeorienteerd 3 gangenmenu bestellen in een restaurant om vervolgens bij het opdienen te zeggen "maar ik hoef helemaal geen vis" die keuze heb ik niet gemaakt die maak je zelf.

Dan over het punt van totale controle, die controle heb je alsnog, het heet: PowerShell dat elke 'middelmatige IT'er' (even gechargeerd) er niet mee overweg kan ligt niet aan MS maar aan de persoon zelf.

En de wereld verandert, en al die mensen die "boehoe" roepen over Windows 8, kunnen schijnbaar niet zo goed met verandering over weg. En dat mag prima maar als iedereen die dat roept gaat verkondigen als zijn waarheid, zijn evangelie en zijn persoonlijke mening oplegt aan de massa is alle inspanning voor niets geweest. Wat was Microsoft denkende dat de wereld W8 nodig had???

Verandering van spijs doet eten, ik heb het geloof ik al eerder aangehaald. Ik heb gisteren voor het eerst bij iemand W8 neergezet, waar ik bij een Vista machine nog downgrade of upgrade, heb ik het nu eens gelaten zo. De licentie kwam bij de kant en klare pc en ik heb de man alles netjes uitgelegd. Bewust gemaakt van toetsencombinaties en de functie van het 'homescreen', als je de pc benadert als een tablet en dat doet de oudere generatie sowieso nog voordat de tablet bestond (verder dan het IE logo en de map mijn documenten komen ze niet) dan is er toch niets aan de hand? Leef je uit, multitask je het licht uit de ogen. Sluit apps vooral niet af! Laat je pc vooral onverzorgt achter of bemoei je je er in ieder geval niet mee. Windows 8 regelt het allemaal voor je, als je dat wilt en als je dat toelaat.

Gewoon go with the flow. maar dat zijn alleen mijn 2 centen.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

@loewie:

+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Nu online
loewie1984 schreef op woensdag 12 december 2012 @ 16:23:
Maar nee, mensen upgraden én masse terwijl iedereen weet wat ie voorgeschoteld krijgt. Dat is in mijn ogen hetzelfde als een visgeorienteerd 3 gangenmenu bestellen in een restaurant om vervolgens bij het opdienen te zeggen "maar ik hoef helemaal geen vis" die keuze heb ik niet gemaakt die maak je zelf.
Nog wel... Tegen de tijd dat je niet meer mag downgraden zit je nog steeds met dit 'product' opgescheept. Tenzij MS weer 180 graden omdraait en stopt met hun 'iedere bedrijfskritische server is een tablet happyhappyjoyjoy'-user interface en weer gewoon iets op een computer zet dat geschikt is voor een computer en een tablet-OS op een tablet zet.

Open Source alternatieven? Ja, als Microsoft zoveel veranderd dat iemand voor Windows 8 trainen net zoveel kost als iemand voor (bijvoorbeeld) Ubuntu trainen kost wel. Als ik er even vanuit ga dat de tonnen kostende bedrijfskritische software die een bedrijf gebruikt het ook op Linux doet. Oeps...

Los daarvan: Waarom mag ik alleen een positieve mening hebben? Zonder kritiek of reflectie (op jezelf of extern) geen vooruitgang.

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
loewie1984 schreef op woensdag 12 december 2012 @ 16:23:

En de wereld verandert, en al die mensen die "boehoe" roepen over Windows 8, kunnen schijnbaar niet zo goed met verandering over weg.
Of die mensen kunnen wel met verandering overweg, maar vinden de veranderingen zoals ze in Windows 8 zijn doorgevoerd niet fijn. ;)

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major 7

Major 7

BOFH!

@loewie1984
Ik heb het gekocht omdat ik een laptop heb waar Vista op stond en ik graag officieel iets anders er op wilde hebben, de Windows 7 upgrade was toendertijd al niet meer verkrijgbaar.
Wat ik wel graag zou willen weten of ik met deze VUP-licentie mag downgraden naar windows 7.
http://www.informatique.n...dows-8-pro-nl-32-64b.html

En trouwens, ja, ik kan echt wel genuanceerd er over praten en ben ook bekend met andere mogelijkheden, zoals Linux etc. Ik zal over een week of wat eens zien of ik misschien anders over denk.

Maar als iemand mij die downgrade vraag kan beantwoorden, heel graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
@Paul

Bedrijfskritische servers moet je niet installeren met een GUI, daar heb je een central managed server oplossing voor imho en die is er nu met Server 2012. De reden waarom ze het OS niet splitsen is voor de synergy tussen de 4 a 5 verschillende apparaten: telefoon, tablet, computer, server, spelcomputer. Dat zorgt namelijk voor uniformiteit en eenvoud. 2 niet geheel onbelangerijke speerpunten.

Maar al die reacties van wat een bagger interface ik heb gauw startapp dit geïnstalleerd of metro-undo app dat. Dan denk ik waarom installeer je W8 in godsnaam dan? Om erachter te komen dat het echt zo bagger is als dat er al geroepen, geschreven, gepraat, gediscussieerd en getoond is op het internet???

Wel de lusten niet de 'lasten', wel snellere file-copy en boottijden maar niet kunnen wennen aan een nieuwe startknop. En die toetsencombinaties he, die zijn van alle tijden zelfs nog in de tijd van Win 3.11 dus zo onbestuurbaar is W8 niet, en zoveel veranderd ook niet maar van dat soort reacties vallen me de ballen uit de broek. Maar wederom dat is mijn mening. En iedereen mag zijn mening hebben tuurlijk.

Nu zal ik niet ontkennen dat ik pro MS en pro W8 ben, maar dat mag net zo zeer als dat ze aan de andere kant van dit forum in het uitgebeten appeltje ook zijn over hun OS.

Maar als je iets gedaan wilt krijgen zou ik zeggen verenigt u allen en begin de kruistocht tegen 'ModernUI' via het feedback programma van Microsoft.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Nu online
loewie1984 schreef op woensdag 12 december 2012 @ 16:48:
@Paul

Bedrijfskritische servers moet je niet installeren met een GUI, daar heb je een central managed server oplossing voor imho en die is er nu met Server 2012
Totdat je niet in één omgeving zit maar talloze klanten met een SBS hebt. Geachte klant, loewie heeft niet graag dat we de GUI installeren, behalve de server (die je moet kopen en laten onderhouden) komt er ook een werkstation bij dat je moet kopen en onderhouden. Oeps, dat werkstation heeft wel Windows 8 dus zitten we nog steeds met dezelfde UI...
De reden waarom ze het OS niet splitsen is voor de synergy tussen de 4 a 5 verschillende apparaten: telefoon, tablet, computer, server, spelcomputer. Dat zorgt namelijk voor uniformiteit en eenvoud. 2 niet geheel onbelangerijke speerpunten.
Synewattus? Ik heb een Windows 7-computer thuis, een Windows 8-werkstation op de zaak en een iPhone in mijn broekzak; ik kan op alle 3 precies wat ik wil zonder dat ze alle drie uniform zijn. Sterker nog, juist OMDAT Windows 7 zich alleen richt op computers en iOS zich alleen richt op telefoons zijn beiden zo ontzettend sterk in wat ze doen... En zolang je in Windows 8 bij het fullscreen Startmenu en diens geïntegreerde fullscreen apps wegblijft valt er ook met 8 goed te werken. Niet dat die apps niet functioneren of zo, maar ik kan er niet mee multitasken... En dus doe ik het niet :)
Dan denk ik waarom installeer je W8 in godsnaam dan? Om erachter te komen dat het echt zo bagger is als dat er al geroepen, geschreven, gepraat, gediscussieerd en getoond is op het internet???
Bijvoorbeeld... Of bijvoorbeeld omdat je niet altijd die keuze hebt?
maar niet kunnen wennen
Wie zegt dat men niet kan wennen? Ik ben zeker wel gewend aan het ding, maar dat wil niet zeggen dat ik het niet alsnog graag anders had gezien...

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalfZ
  • Laatst online: 15-09 12:00
Beste mensen,

Mijn windows 8 is nog maar een paar dagen oud het werkt prima maar tijdens het opstarten krijg ik 2 meldingen.

een popup met de tekst :bttray could not be started

en

een popup met de tekst the btvstack could not be started

Nu heb ik gegoogeld maar ik kan er niks zinnigs over vinden.

Heeft iemand een idee hoe ik dat kan verhelpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Klinkt als een verouderde Bluetooth Stack die je geinstalleerd hebt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalfZ
alt-92 schreef op woensdag 12 december 2012 @ 20:53:
Klinkt als een verouderde Bluetooth Stack die je geinstalleerd hebt.
Ik heb niet iets geïnstalleerd na mijn weten maar hoe los ik dit op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 19:16

Metro2002

Memento mori

RalfZ schreef op woensdag 12 december 2012 @ 22:06:
[...]

Ik heb niet iets geïnstalleerd na mijn weten maar hoe los ik dit op?
systeemherstelpuntje terug zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Nu online
Systeemherstel |:(

Ik heb dat dus _letterlijk_ nog NOOIT goed zien gaan. Wel krijg je ineens allemaal support-calls:

- Mijn PC zegt dat hij geen trust-relatie met het domein meer heeft :?
- Ik kan niet inloggen!!!11
- Huh, gek, heel Word is er ineens vanaf?
- etc
- etc

Als er nu nog regelmatig systeemherstelpunten gemaakt zouden worden, maar ik zie default geconfigureerde PC's vaak maanden of jaren terugspringen als ze naar het laatste systeemherstelpunt gaan...

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalfZ
Metro2002 schreef op woensdag 12 december 2012 @ 22:28:
[...]

systeemherstelpuntje terug zetten?
Ik heb een fabrieksherstel gemaakt.
probleem opgelost.

[ Voor 93% gewijzigd door RalfZ op 13-12-2012 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:44
De internet favorieten worden niet gesynchroniseerd met andere Windows 8 apparaten, onder pc instellingen -> synchroniseren staat het synchroniseren van internet favorieten gewoon aan.

Ik heb het ook al meerdere malen in en uitgeschakeld maar het synchroniseren lukt niet.

Iemand een idee hoe dit te verhelpen is? of hebben jullie er ook last van?

• Farid_A
Even een vraagje, misschien hoort die niet hier. Mijn broer heeft pas een nieuwe laptop gekocht met windows 8. Hij wil het liefst een clean install van Windows 8, in plaats van de gebruikelijke fabrikant software er allemaal bij. Kan hij de key van zijn windows 8 gebruiken om een clean install te doen? Of is er een betere manier om dit op te lossen?

Verwijderd

Dit is ook een leuke:
Log Name: Microsoft-Windows-FileHistory-Engine/BackupLog
Source: Microsoft-Windows-FileHistory-EventListener
Date: 11-12-2012 21:41:38
Event ID: 106
Task Category: None
Level: Warning
Keywords:
User: SYSTEM
Computer: PC
Description:
Directory was not backed up because it is a reparse point:

D:\Skydrive\example

If you want it to be protected, remove the reparse point.
Wat is dit voor map?
Deze map staat fysiek op D:\Documents\example
Middels SkyshellEX heb ik deze toegevoegd aan SkyDrive (dan staat ie niet dubbel op je schijf).
Map wordt prima naar SkyDrive gesynchroniseerd.
Wat blijkt nou... File History neemt de map D:\Documents\example nu in het geheel niet mee in z'n backup!

Ben je mooi klaar mee. ;)
Want als je em dus per ongeluk wist op je pc, ziet SkyDrive dat ook en voert deze wijziging dus ook door.
Daar dus ook netjes weg (wat je mag verwachten, SkyDrive = geen backup).
Maar wel storend dus dat FileHistory em dan niet mee heeft gepakt vanwege zo'n reparse point dat vanuit een andere folder op je HDD wordt gemaakt. :S

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:44
MarkoAlmelo schreef op woensdag 12 december 2012 @ 23:48:
De internet favorieten worden niet gesynchroniseerd met andere Windows 8 apparaten, onder pc instellingen -> synchroniseren staat het synchroniseren van internet favorieten gewoon aan.

Ik heb het ook al meerdere malen in en uitgeschakeld maar het synchroniseren lukt niet.

Iemand een idee hoe dit te verhelpen is? of hebben jullie er ook last van?
Ik heb zon gevoel dat er niet gesynchroniseerd wordt tussen meerdere apparaten maar per apparaat. Klopt dit?

of wordt er wel naar andere windows 8 apparaten gesynchroniseerd ?

[ Voor 5% gewijzigd door Isane op 13-12-2012 12:33 ]

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 15:39

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Farid_A schreef op donderdag 13 december 2012 @ 10:31:
Even een vraagje, misschien hoort die niet hier. Mijn broer heeft pas een nieuwe laptop gekocht met windows 8. Hij wil het liefst een clean install van Windows 8, in plaats van de gebruikelijke fabrikant software er allemaal bij. Kan hij de key van zijn windows 8 gebruiken om een clean install te doen? Of is er een betere manier om dit op te lossen?
Ja dat kan, ik doe dat altijd als eerste bij een nieuwe pc/laptop, een clean install. Wel is het handig om voor je begint te zorgen voor een backup van je data, en zet bij die backup ook de stuurprogramma's die je download van de website van je pc/laptop. Maar je kunt ook de map C:\Windows\System32\DriverStore\FileRepository backupen, daar staan ook alle drivers van jouw pc/laptop. En als laatste zorg je natuurlijk voor een windows 8 installatie-dvd. Ik heb zelfs eens gehad dat de product-key in de bios zat opgeslagen, dan hoef je die dus niet in te voeren bij installeren. Zelf persoonlijk kies ik er altijd voor om te herpatitioneren zodat OS, image en data elk een eigen partitie hebben. Als de herinstallatie klaar is maak ik gelijk een image van de OS partitie, altijd handig voor in de toekomst wanneer een herinstallatie nodig is.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

• Gandalf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 21:11
cjdijk schreef op donderdag 13 december 2012 @ 12:34:
[...]

Ja dat kan, ik doe dat altijd als eerste bij een nieuwe pc/laptop, een clean install. Wel is het handig om voor je begint te zorgen voor een backup van je data, en zet bij die backup ook de stuurprogramma's die je download van de website van je pc/laptop. Maar je kunt ook de map C:\Windows\System32\DriverStore\FileRepository backupen, daar staan ook alle drivers van jouw pc/laptop. En als laatste zorg je natuurlijk voor een windows 8 installatie-dvd. Ik heb zelfs eens gehad dat de product-key in de bios zat opgeslagen, dan hoef je die dus niet in te voeren bij installeren. Zelf persoonlijk kies ik er altijd voor om te herpatitioneren zodat OS, image en data elk een eigen partitie hebben. Als de herinstallatie klaar is maak ik gelijk een image van de OS partitie, altijd handig voor in de toekomst wanneer een herinstallatie nodig is.
Let wel op eventuele fabrikantspecifieke apps zijn soms niet te downloaden uit de store.
Dit is het geval bij Lenovo.
Wil je deze behouden, dan zit er niets anders op dan de programma's die je niet wil hebben te de-installeren.
Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2012 @ 10:33:
[...]Maar wel storend dus dat FileHistory em dan niet mee heeft gepakt vanwege zo'n reparse point dat vanuit een andere folder op je HDD wordt gemaakt. :S
En wat als je handmatig een directory junction maakt of een directory symbolic link of een directory hard link?

• RalfZ
Kan iemand mij uitleggen waarom ik geen herstel punten kan maken in windows 8?

De de optie bestandsgeschiedenis opslaan ik krijg de melding.

Dat mij aangeraden wordt om een extern station te gebruiken. dus op mijn latop kan ik nu geen automatisch herstelpunt maken?

Ik beschik op mijn laptop maar over 1 C schijf

Weet iemand wel hoe ik deze aan kan zetten?

[ Voor 7% gewijzigd door RalfZ op 13-12-2012 13:35 ]

• Farid_A
cjdijk schreef op donderdag 13 december 2012 @ 12:34:
[...]

Dank je wel! Ik laat het hem weten.

• Chevalley
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 25-06 22:39
Bij de herinstallie van W8 blijft hij al ruim een uur hangen op 17%, terwijl hij dat de eerste keer niet deed.
Meer mensen toevallig dit meegemaakt?

Misschien afbreken en opnieuw beginnen?

• Pentiummania
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 19:38

Pentiummania

i.imgur.com /X6rHMRT.jpg

|:( Als je in bureaublad (modus) bent en je klikt gewoon bovenaan je scherm of bureaublad en houd de linkermuisknop ingedrukt en dan moet je je muis cursor (het handje) nog een stukje meer omhoog bewegen, dan word je hele bureaublad klein en kun je het alle kanten op verplaatsen en er verschijnen links en rechts ook 2 rare zwarte balken. Leuk maar waarvoor dient dit, wat is de functie hiervan ? Hmmm het luktte me net geloof ik ook om het hele bureaublad naar beneden en omhoog te slepen?!? :( |:( :X :?

edit: Ohw nu kan ik het iig al links weer soort en met van uit laten vouwen ofzo hehe

[ Voor 8% gewijzigd door Pentiummania op 13-12-2012 20:19 ]

win a gamepc: https://beamstream.gg/giveaway/beammeup https://kick.com/Pentiummania https://www.twitch.tv/Amazoontje https://beamstream.gg/what-is-beam

Verwijderd

Pentiummania schreef op donderdag 13 december 2012 @ 20:17:
|:( Als je in bureaublad (modus) bent en je klikt gewoon bovenaan je scherm of bureaublad en houd de linkermuisknop ingedrukt en dan moet je je muis cursor (het handje) nog een stukje meer omhoog bewegen, dan word je hele bureaublad klein en kun je het alle kanten op verplaatsen en er verschijnen links en rechts ook 2 rare zwarte balken. Leuk maar waarvoor dient dit, wat is de functie hiervan ? Hmmm het luktte me net geloof ik ook om het hele bureaublad naar beneden en omhoog te slepen?!? :( |:( :X :?
De desktop is in principe gewoon een app, die je dus naar links/rechts kan snappen/slepen en naar beneden om te sluiten..

• Pentiummania
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 19:38

Pentiummania

i.imgur.com /X6rHMRT.jpg

Aha ja wel handig. Ik heb nu links youtube en rechts me bureaublad.
Kan ik rechts ook weer iets plaatsen zodat me bureaublad nog kleiner word ?
Dus links en rechts tegelijkertijd ?

[ Voor 11% gewijzigd door Pentiummania op 13-12-2012 20:31 ]

win a gamepc: https://beamstream.gg/giveaway/beammeup https://kick.com/Pentiummania https://www.twitch.tv/Amazoontje https://beamstream.gg/what-is-beam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 17:48
Meer mensen last van het remote overnemen van Windows 8 machines met teamviewer?
Het lijkt er nml op dat het menuutje rechtsonerin niet zichtbaar komt. Gebruiker aan de andere kant dient dan het menu op te roepen en daarna kan dit pas worden geselecteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 17:01
TheVMaster schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 13:22:
[...]

Een EFI partitie nog nooit van gehoord , als je 1 schijf in je syteem hebt word er met installen geen extra partitie aangemaakt.
Als je meedere schijven hebt wel ongeveer 1 gig.
Hier worden gewoon opstart bestanden ingezet, heeft niks met UEFI te maken.
Trouwens dat deed windows 7 al.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch wel, verdiep je eens in EFI & Windows en opstart partities.
http://www.schoonepc.nl/instal/partition.html
Wikipedia: GUID Partition Table
http://www.schoonepc.nl/windows8/setup-procedure.html

Afbeeldingslocatie: http://i.msdn.microsoft.com/gg463525.GPT_Format_for_Basic_Disks(en-us,MSDN.10).jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2012 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart1074
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-03-2024
Sinds kort Windows 8 geinstalleerd op m'n desktop en ik loop nogal tegen wat dingen aan. Een ergernis is het missen van een afdrukopties in de contextmenu's. Vooral bij .PDF en .DOC bestanden. .PDF heb ik inmiddels de printoptie kunnen realiseren door Adobe Reader te installeren. Maar voor .DOC krijg ik het niet voor elkaar. Ik heb dit bestandstype inmiddels koppeld aan MS Word, maar het icoontje blijft een standaard .txt icoon zeg maar. Als je een .DOC opent, opent het bestand weliswaar in Word maar het icoon ziet er anders uit dan een .DOCX bestand. Op de een of andere manier wordt de afdrukoptie via het contextmenu ook niet beschikbaar. Iemand enig idee waarom dit allemaal zo veranderd is en wat ik eraan kan doen? Hoe krijg ik die optie terug? Dank
Pagina: 1 ... 62 ... 65 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Windows 8 is alweer een aantal maanden op de markt en is het tijd dat dit algemene Windows 8 topic per 1 januari 2013 worden gesloten.

Bij deze dus het verzoek aan een ieder met issues met Windows 8 om hiervoor vanaf nu een eigen topic aan te maken.