Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biert1982
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09 22:07
SeamusXanthus schreef op donderdag 06 december 2012 @ 14:34:
[...]

Toevallig zit ik met een mogelijk kapotte SSD dus ik moet waarschijnlijk een echte clean install doen. Nu heb ik Windows 8 upgrade die ik via de upgrade assistent op een USB wil zetten.
Begrijp ik hieruit dat dit niet mogelijk is?
Die melding waarover je hebt, is dat een foutmelding waardoor je niet verder mag, of een vraag tot activatie? Het laatste is geen probleem natuurlijk, omdat ik gewoon een key heb.

Ik wil straks niet dat ik mijn Windows 8 niet meer kan installeren omdat ik een Upgrade heb en ik vanuit een geformatteerde situatie start.
De melding waaraan ik refereerde is een vraag tot activatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luifel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-05-2023
heb windows 8 over w7 gezet, alles lijkt te werken, maar nu lukt het niet om updates te krijgen
Ook als ik bij windows update er 1 uitpikt van de vele anderen, dan download hij deze, maar vervolgens
krijg ik de melding dat het configureren van de software mislukt is en deze word verwijderd.
Dus ik kan geen updates krijgen..iemand een idee?

BEN ER UIT...update.tooltje gedownload bij microsoft, deze detecteerde 4 fouten,2 ervan werden gerepareerd,
1 foutcode, daarbij advies gegeven om in de map windows naar de map softwaredistribution te gaan, en daarin de mappen software en datastore leeg maken! Vervolgens geen problemen meer bij updaten!.
Dus voor diegene ,die hetzelfde probleem krijgen 8)

[ Voor 34% gewijzigd door luifel op 06-12-2012 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:06

DON PAPA

Tweaker-fan

Probeer eens te update met de virus-scanner en firewall uit, dat was bij mij de oplossing bij hetzelfde probleem...

[ Voor 8% gewijzigd door DON PAPA op 06-12-2012 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luifel
EJSEJS schreef op donderdag 06 december 2012 @ 22:37:
Probeer eens te update met de virus-scanner en firewall uit, dat was bij mij de oplossing bij hetzelfde probleem...
bedankt voor je reaktie
bedoel je de virusscanner van windows zelf (defender) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 23:47
Ik snap er niets van. Ik weet dat toen ik de eerste keer installeerde mij gevraagd werd in de upgrade assistent of ik een ISO wilde maken. Toen niet gedaan.

Nog wil ik alsnog een ISO maken maar dat krijg ik niet voor elkaar. Als ik weer de upgrade assistent download en opnieuw draai krijg ik de melding:
"Windows 8 is niet beschikbaar om te downloaden. Windows 8 is helaas niet beschikbaar voor online aanschaf in uw land/regio."

Dat lijkt me sterk!?
Enig idee? Zoveer ik weet is de upgrade assistent de enige manier om de ISO te maken voor Windows 8 upgrade.

Edit : het is me al gelukt! Ik heb de originele bevestigings mail erbij gepakt. Daar stond een link in, die Windows ging downloaden, en toen kon ik hem op USB zetten. Toch vraag, geen idee wat ik had moeten doen als ik die mail niet had.

[ Voor 17% gewijzigd door SeamusXanthus op 07-12-2012 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passeridae
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-08-2020
Ramon schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 09:38:

Je kan een rij onderaan het start screen toevoegen in de settings:
[afbeelding]
Die optie heb ik helemaal niet. Ik heb alleen Systeemhulpprogramma's weergeven.

===================================

Een tijdje terug zag ik iemand hier vertellen dat hij zijn icoontjes op Metro had aangepast. Zo had hij hi-res iconen van Office bijvoorbeeld van een site geplukt. Zag er erg mooi uit.

Ik kan echter niet terugvinden hoe je dat doet, ook niet in dit topic.

Nu kwam ik dit wel tegen maar dat bedoel ik niet: http://www.eightforums.co...p-tiles-change-icons.html

Kan iemand mij vertellen waar ik naar moet zoeken?

[ Voor 34% gewijzigd door Passeridae op 07-12-2012 05:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passeridae
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-08-2020
*

[ Voor 100% gewijzigd door Passeridae op 07-12-2012 05:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Passeridae schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 05:26:
[...]

Die optie heb ik helemaal niet. Ik heb alleen Systeemhulpprogramma's weergeven.

===================================

Een tijdje terug zag ik iemand hier vertellen dat hij zijn icoontjes op Metro had aangepast. Zo had hij hi-res iconen van Office bijvoorbeeld van een site geplukt. Zag er erg mooi uit.

Ik kan echter niet terugvinden hoe je dat doet, ook niet in dit topic.

Nu kwam ik dit wel tegen maar dat bedoel ik niet: http://www.eightforums.co...p-tiles-change-icons.html

Kan iemand mij vertellen waar ik naar moet zoeken?
Keywoord is Oblytile ;)

[Windows 8] Ervaringen & discussies - Deel 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:20
Paul schreef op donderdag 06 december 2012 @ 14:09:
[...]
Niet letterlijk nee, maar het doorlopen van een installer zonder dat daar waarschuwing uit voortkomen schaar ik onder 'Geen probleem joh, doen we even' :)
[...]
Ja, NA het installeren...
[...]
We gebruiken het bedrijfsmatig, inclusief de server-side admin en dergelijke. 'Even' upgraden naar 2013 zit er dus niet in, dat behelst wel meer dan een download aanklikken :P Uiteraard gaan we wel over, maar niet nu...
[...]
En dat is dus precies wat we gedaan hebben ;) Echter gaat dit topic over Windows 8 en niet over AVG, vandaar dat het me niet nuttig leek dat hier uitgebreid uit de doeken te doen :P
Als je het bedrijfsmatig gebruikt en je besluit om over te gaan op Windows 8 (nieuwe pc's of upgrades) dan zou je ook moeten onderzoeken of alle software wel compatible is en zo niet welke actie je moet ondernemen welke software een upgrade nodig heeft. Je gaat toch niet zomaar iets installeren in een bedrijfsomgeving zonder het eerst goed te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:55

Satom

Verzamel ervaringen

Weet iemand hoe ik kan zien of de geïnstalleerde Windows 8 Volume Licensing is of niet? Een vriend van mij heeft waarschijnlijk de verkeerde image van MSDN gehaald :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:52
MikeOO schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 08:44:
Als je het bedrijfsmatig gebruikt en je besluit om over te gaan op Windows 8 (nieuwe pc's of upgrades) dan zou je ook moeten onderzoeken of alle software wel compatible is en zo niet welke actie je moet ondernemen welke software een upgrade nodig heeft. Je gaat toch niet zomaar iets installeren in een bedrijfsomgeving zonder het eerst goed te testen.
Die Windows 8 IS de test... En ontwikkelomgeving voor de developer die Win 8 en RT-apps gaat maken.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:45

AzzKickah

06-CENSORED

Toch heeft Windows 8 hier en daar nog wel z'n kleine bugjes hoor...

Ik bedoel, lekker inloggen zo:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/40079699/login1.jpg

En een muis besturen vind ik hartstikke leuk, maar het is nog leuker als je ook iets hebt om op te klikken zeg maar...
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/40079699/login2.jpg

Ik moest de laptop uitzetten door de power-knop ingedrukt te houden, anders ging het hem niet meer worden. Ik had niks belangrijks openstaan dus het was verder geen ramp, maar handig is anders.

[ Voor 8% gewijzigd door AzzKickah op 07-12-2012 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Ik moet zeggen dat de combinatie van Windows 8 Pro met netwerk gerelateerde bewerkingen erg beroerd werkt.
Heb op een Dell Inspiron 17R SE dus Windows 8 geinstalleerd. Eerste probleem is al dat de drivers van Dell voor de Centrino Wireless-N 2230 niet geheel bugvrij zijn. Daar is al meermaals over geklaagd op internet. Voorlopig doe ik het met een Windows 7 driver van Intel zelf, maar ook dat wil niet geheel vlekkeloos verlopen. Wireless wordt met grote regelmaat verbroken en vervolgens door Windows weer hersteld. Dit is meestal op het moment dat je daadwerkelijk iets met je verbinding wil doen (VPN opbouwen, grote bestanden kopieren). Zeer frustrerend.
Wat me verder opvalt is dat bij het opzetten van een VPN verbinding, windows in zijn geheel hangt en ook Internet explorer de vervelende melding geeft "Not Responding". Nadat de verbinding werkt, verdwijnt dat ook meteen weer. Dus heb zo'n vermoeden dat het iets in het netwerk zit (Drivers van Dell?)
Daarnaast gebruik ik ook vaak Cisco VPN. In combinatie met Windows 7 was dat al niet al te prachtig (überhaupt is die Cisco meuk verschrikkelijk), maar onder windows 8 is het nog beroerder. Regelmatig wel een verbinding, maar kan ik geen enkele server bereiken. Moet dan vaak 2x opnieuw een verbinding maken met VPN.

Conclusie: ik lig voornamelijk overhoop met het netwerk. Ik weet dus niet of die typisch Windows 8 is of dat ik toch te veel problemen heb met mijn netwerk drivers (wireless EN ethernet) van Dell.

Ik heb Windows nu 3 weken draaien en ben toch geneigd weer terug te gaan naar Windows 7. Helaas moet ik dan weer een verse instal uitvoeren en daar heb ik dan weer geen zin in. Ben dus tot op heden niet echt tevreden over de stabiliteit.

[ Voor 0% gewijzigd door Sircuri op 07-12-2012 16:52 . Reden: tiep fautje ]

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 12:54
Heb Windows 8 PRO een tijd geleden via de webstore gekocht voor 30 euro. Werkte altijd prima. Nu wil ik deze op mijn nieuwe desktop installeren.

Ik heb destijds gekozen om het hele OS op een USB stick te zetten en vanaf daar te installeren in de toekomst. Geen probleem zou je zeggen.

Tot nu. Iedere keer - en het is een PRO Upgrade - wanneer ik vanuit een al geinstalleerde Windows 7 de upgrade wil uitvoeren, blijft hij hangen op 47% procent, waarna ik de foutmelding krijg dat

'Windows 8 failed to install'

Altijd, bij 47%.

Vanuit de BIOS installeren werkt natuurlijk niet, aangezien het een upgrade is. Iemand een oplossing? Ik zit er zelfs aan te denken om gewoon een versie van het net te rippen en daar mijn legale keycode in te voeren.

Bij de Windows Upgrade Assistent via Microsoft zelf krijg ik alleen maar de mogelijkheid om nog steeds te kopen, dat terwijl ik al een legale versie heb.

Ik heb al meerdere USB poorten geprobeerd - denkend dat het misschien aan een stroompiek ligt, waardoor de USB stick net niet genoeg stroom krijgt o.i.d. - en heb al een aantal programma's uitgeschakeld om het te testen (o.a. antivirus programma's)

[ Voor 12% gewijzigd door Ricepuppet op 07-12-2012 18:14 ]

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReinTheMan
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 00:06
Ricepuppet schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 18:12:
Heb Windows 8 PRO een tijd geleden via de webstore gekocht voor 30 euro. Werkte altijd prima. Nu wil ik deze op mijn nieuwe desktop installeren.
..............................
.................................

Ik heb al meerdere USB poorten geprobeerd - denkend dat het misschien aan een stroompiek ligt, waardoor de USB stick net niet genoeg stroom krijgt o.i.d. - en heb al een aantal programma's uitgeschakeld om het te testen (o.a. antivirus programma's)
Ik had hetzelfde probleem, alleen in een later stadium (97%)dat deze foutmelding werd getoond. Hij begon vervolgens weer met een rollback.

Bij mij lostte het probleem op toen ik het volgende deed:
Reboot in Selective Startup mode

To reboot the system in Selective Startup
On Desktop press Windows key + R. This opens the run window
Type in MSCONFIGand press Enter
Under General tab uncheck on “Load Startup items”
Under Services tab check on “Hide all Microsoft services” and click on Disable all
Now reboot the system and try to install it again

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
ReinTheMan schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 18:26:
[...]

Ik had hetzelfde probleem, alleen in een later stadium (97%)dat deze foutmelding werd getoond. Hij begon vervolgens weer met een rollback.

Bij mij lostte het probleem op toen ik het volgende deed:
Reboot in Selective Startup mode

To reboot the system in Selective Startup
On Desktop press Windows key + R. This opens the run window
Type in MSCONFIGand press Enter
Under General tab uncheck on “Load Startup items”
Under Services tab check on “Hide all Microsoft services” and click on Disable all
Now reboot the system and try to install it again
Twee keer geprobeerd zojuist. Werkt niet :(

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Onlangs heb ik een nieuwe laptop gekocht (Dell Inspiron 17R SE) met daarop een versie van Windows 8. Direct na de eerste installatie heb ik via de site van MS een upgrade (met product key) gekocht voor net geen €60.
Aangezien ik binnenkort een SSD wil kopen, wil ik van die gelegenheid meteen gebruik maken om een schone installatie uit te voeren. Ik heb echter geen DVD met W8 pro.
Ik neem aan dat er toch op een legale manier aan een schone versie te komen moet zijn (download), maar ik heb me kapot gezocht, maar kan helaas niet vinden waar ik daarvoor moet zijn.
Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus

Vanuit de BIOS installeren werkt natuurlijk niet, aangezien het een upgrade is. Iemand een oplossing? Ik zit er zelfs aan te denken om gewoon een versie van het net te rippen en daar mijn legale keycode in te voeren.
Ik moest vandaag een CLEAN installatie vanuit de Windows 8 upgrade ISO op USB uitvoeren omdat mijn SSD corrupt was. Dus na een format installeren. Hij vraagt dan om een Code. Ik heb de activatie code gebruikt die in de bevestigingsmail zat toen ik de upgrade kocht. In die mail zit ook een link om die versie opnieuw te downloaden en op USB te zetten mocht het nodig zijn.

Dus (niet mij de schuld geven als het niet lukt :) ) je zou een clean install weldegelijk kunnen proberen met een upgrade licence. Mij is het in elk geval wel gelukt.

Even iets anders. Ik probeerde voor de fun de outlook.com link naar mijn taakbalk te slepen. In eerste instantie niet het juiste ikoontje maar na een refresh kwam later netje het outlook symbool.
Maar wat bleek, na right-click hierop zag ik alle mogelijke taken die ik versneld kon uitvoeren via 'tasks':
- inbox
- calander
- skydrive
- send email
- people
Gewoon niet te onderscheiden van een normale applicatie!
Wat is dat voor een magie?! Hoe weet die taakbalk welke tasks er mogelijk zijn op www.outlook.com? Is dat omdat outlook.com 'special' is in Windows 8 of is dat tegenwoordig met 3rd party ook te bewerkstelligen.
Kon dit in Win7 ook al vraag ik me nu af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
Peatsmoke schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 00:06:
Onlangs heb ik een nieuwe laptop gekocht (Dell Inspiron 17R SE) met daarop een versie van Windows 8. Direct na de eerste installatie heb ik via de site van MS een upgrade (met product key) gekocht voor net geen €60.
Aangezien ik binnenkort een SSD wil kopen, wil ik van die gelegenheid meteen gebruik maken om een schone installatie uit te voeren. Ik heb echter geen DVD met W8 pro.
Ik neem aan dat er toch op een legale manier aan een schone versie te komen moet zijn (download), maar ik heb me kapot gezocht, maar kan helaas niet vinden waar ik daarvoor moet zijn.
Iemand tips?
Waarom moet je een upgrade kopen als er al Windows 8 op staat? Alle upgrades zijn 30 euro, en voor machines gekocht na 2 juni zelfs 15. De versie van 60 euro zit de fysieke DVD al bij volgens mij.

Maar goed, hier kan je downloaden, waarna je het kan branden naar DVD of een bootable USB kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
SeamusXanthus schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 00:59:
[...]

Waarom moet je een upgrade kopen als er al Windows 8 op staat? Alle upgrades zijn 30 euro, en voor machines gekocht na 2 juni zelfs 15. De versie van 60 euro zit de fysieke DVD al bij volgens mij.

Maar goed, hier kan je downloaden, waarna je het kan branden naar DVD of een bootable USB kan maken.
Bedankt!
Het was btw een upgrade van home naar pro. :)
Aangezien mijn pc al voorgeinstalleerd was of door andere oorzaak pakte hij de code die ik gekregen had voor Mediacenter ook niet (die was gratis). De echt goedkope updates gelden alleen als je een Win7-versie hebt.

[ Voor 16% gewijzigd door Peatsmoke op 08-12-2012 02:43 . Reden: aanvulling op bericht ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
SeamusXanthus schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 00:50:
Ik moest vandaag een CLEAN installatie vanuit de Windows 8 upgrade ISO op USB uitvoeren omdat mijn SSD corrupt was. Dus na een format installeren. Hij vraagt dan om een Code. Ik heb de activatie code gebruikt die in de bevestigingsmail zat toen ik de upgrade kocht. In die mail zit ook een link om die versie opnieuw te downloaden en op USB te zetten mocht het nodig zijn.

Dus (niet mij de schuld geven als het niet lukt :) ) je zou een clean install weldegelijk kunnen proberen met een upgrade licence. Mij is het in elk geval wel gelukt.
Ik ga het vanmiddag weer proberen. Ik weet in elk geval dat ik een txt. bestand met daarin de key, zelf op de USB drive erbij heb gezet.

Wellicht is dat het probleem. Maar anders; inderdaad gewoon opnieuw downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauwz
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 20:45
Kan iemand mij wellicht nog helpen met onderstaande korte vraag?

Ik heb nu een aantal dagen W8 professional draaien via de keys uit werkgever zijn MSDN/Technet account. Nu heb ik van hem ook een professional N key (NL) gekregen om te installeren, echter zie ik nergens deze Nederlandse Pro N editie te downloaden in mijn account. Kan ik hieruit opmaken dat ik de pro N key gewoon kan activeren met een professional MSDN/RTM-versie, zodat hij de mediaplayers etc. weg laat bij een clean install?

Ik wil voorkomen dat ik vanuit testperspectief met een ongeactiveerd systeem zit (Geen extra systeem meer over), omdat m'n baas zo graag wil dat ik deze versie even een tijdje ga testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
SeamusXanthus schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 00:50:
[...]

Even iets anders. Ik probeerde voor de fun de outlook.com link naar mijn taakbalk te slepen. In eerste instantie niet het juiste ikoontje maar na een refresh kwam later netje het outlook symbool.
Maar wat bleek, na right-click hierop zag ik alle mogelijke taken die ik versneld kon uitvoeren via 'tasks':
- inbox
- calander
- skydrive
- send email
- people
Gewoon niet te onderscheiden van een normale applicatie!
Wat is dat voor een magie?! Hoe weet die taakbalk welke tasks er mogelijk zijn op www.outlook.com? Is dat omdat outlook.com 'special' is in Windows 8 of is dat tegenwoordig met 3rd party ook te bewerkstelligen.
Kon dit in Win7 ook al vraag ik me nu af?
Dit kon in Windows 7 ook al ja. Pinned sites was nieuw vanaf IE9. Web developers kunnen in de code voor hun sites aangeven wat voor functies in de jumplist moeten komen als iemand de site aan z'n taakbalk pinned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
...Tot nu. Iedere keer - en het is een PRO Upgrade - wanneer ik vanuit een al geinstalleerde Windows 7 de upgrade wil uitvoeren, blijft hij hangen op 47% procent, waarna ik de foutmelding krijg dat
'Windows 8 failed to install'
Altijd, bij 47%.
Mijn baas had pas zo iets op zijn iMac. de iMac werkte prima, geen problemen, maar met het installeren van windows 7 liep deze elke keer op hetzelfde punt vast.
Uiteindelijk bleek het probleem in het werkgeheugen te zitten. Geheugen verwisseld, en het lukte wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
Propane schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 12:39:
[...]
Dit kon in Windows 7 ook al ja. Pinned sites was nieuw vanaf IE9. Web developers kunnen in de code voor hun sites aangeven wat voor functies in de jumplist moeten komen als iemand de site aan z'n taakbalk pinned.
Thanks, ben al jaren geen developer meer dus ben niet altijd meer bij. Mooie feature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

SeamusXanthus schreef op donderdag 06 december 2012 @ 14:34:
[...]

Toevallig zit ik met een mogelijk kapotte SSD dus ik moet waarschijnlijk een echte clean install doen. Nu heb ik Windows 8 upgrade die ik via de upgrade assistent op een USB wil zetten.
Begrijp ik hieruit dat dit niet mogelijk is?
Die melding waarover je hebt, is dat een foutmelding waardoor je niet verder mag, of een vraag tot activatie? Het laatste is geen probleem natuurlijk, omdat ik gewoon een key heb.

Ik wil straks niet dat ik mijn Windows 8 niet meer kan installeren omdat ik een Upgrade heb en ik vanuit een geformatteerde situatie start.
Ik heb zonder problemen de VUP upgrade geïnstalleerd op een Pentium 4 uit 2005 waar ik een lege SSD in had geplaatst.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:45
Het is maar wat je belangrijk vindt natuurlijk, maar mijn Engelstalige Windows 8 blijkt een UK English versie te zijn. Ik wil graag US English. Iemand enig idee waar ik de ISO daarvoor kan vinden?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
M a r c o schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 12:47:
[...]

Mijn baas had pas zo iets op zijn iMac. de iMac werkte prima, geen problemen, maar met het installeren van windows 7 liep deze elke keer op hetzelfde punt vast.
Uiteindelijk bleek het probleem in het werkgeheugen te zitten. Geheugen verwisseld, en het lukte wel.
Mwah. Uiteindelijk maar gewoon de tip een paar posts hierboven aangenomen.

Vond de oude email met daarin de link voor een verse download. Volgens mij was de data op de USB stick corrupt geraakt.

Werkt weer prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik met een illegale versie van windows 7, wel officieel upgraden naar windows 8?

http://www.microsoftstore...L/pdp/productID.256400400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:33
Ja, maar heb het daar maar liever niet hier over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Windows 8 support (eindelijk) het mounten van ISO bestanden.
Werkt prima.
Maar... als ik een Bluray ISO mount en vervolgens PowerDVD 12 die bluray wil laten afspelen, geeft deze de melding "unsupported format".
Mount ik vervolgens datzelfde ISO bestand met Virtual Clone Drive, dan speelt PowerDVD 12 het zonder problemen af.

Waar gaat er dan iets mis?
(Heb Virtual Clone Drive pas geinstalleerd ná dat de Bluray niet wilde afspelen wanneer ik deze had gemount met Windows 8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.windowsupgradeoffer.com/
Lukt dit nog bij iemand, bij mij zegt hij elke keer dit

" Windows Upgrade Offer - Registratie geweigerd"

En dit:

" Toegang tot uw account is geschorst."

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2012 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 16:21:
Windows 8 support (eindelijk) het mounten van ISO bestanden.
Werkt prima.
Maar... als ik een Bluray ISO mount en vervolgens PowerDVD 12 die bluray wil laten afspelen, geeft deze de melding "unsupported format".
Mount ik vervolgens datzelfde ISO bestand met Virtual Clone Drive, dan speelt PowerDVD 12 het zonder problemen af.

Waar gaat er dan iets mis?
(Heb Virtual Clone Drive pas geinstalleerd ná dat de Bluray niet wilde afspelen wanneer ik deze had gemount met Windows 8).
Geld die support voor ISO's niet toevallig alleen voor cd en dvd?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Windows 8 mount de bluray ISO prima, je kunt ook prima de inhoud bekijken / kopieren / etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0valyfe
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-08 19:15
Ik weet niet hoe het zit met de anderen, ookal lijkt het erop dat iedereen relatief enthousiast is over Windows 8, maar mijn eerste 2 ervaringen met Windows 8 hebben geleid tot grote ergernis.

De eerste keer moest ik een spel installeren op de laptop van een vriend. Ik heb er nog nooit zo lang over gedaan maar ik heb er toen mee kunnen leven omdat het iets nieuws is natuurlijk en dat altijd een beetje aanpassing vereist. Gewoon een bestand van map 1 naar 2 verplaatsen was een heel gedoe. Ik vond namelijk maar niet hoe ik vanop het bureaublad en nieuw windows verkenner venster moest openen zonder een shortcut.

De tweede keer dat ik met W8 werkte was toen de nieuwe laptop van een andere vriend aan kwam, een Y500, waarop W8 stond. Hij zat samen met zijn moeder achter de laptop en ik was aan het toekijken en we slaagde er maar niet in om het toetsenbord van AZ naar QW te veranderen. Na lang zoeken de zoekfunctie gevonden en zo toch het Control Panel gevonden om vervolgens daar weer lang te moeten zoeken naar de juiste knop. Blijkt namelijk dat deze zonder goede reden veranderd is naar "taal". Op zich wel logisch maar ik vraag me toch af waarom dat eigenlijk moest.

Ik had ondertussen al voor mezelf uitgemaakt nooit W8 te installeren ondanks het feit dat het er heel tof en mooi uit ziet. Ik deed over alles veel te lang en had nog geen punten gevonden die W8 voor mij aantrekkelijker maken dan W7.

Ik had het persoonlijk helemaal gehad toen we met zen drieën op youtube een tutorial aan het bekijken waren over hoe je in W8 de PC uitzet of in slaapstand zet. Bleek dat je daar vervolgens 4 keer voor moest klikken en met je muis 2 keer helemaal van de linker naar de rechter kant moest gaan. Bij mijn weten moet je bij W7 maar 2 keer klikken en bevinden alle benodigde opties zich binne 200 pixels van de start knop.

Ik kan zo blijven doorgaan over puntjes die de hele W8 ervaring voor mij gewoon zo onnodig inefficiënt maken (screensaver aanpassen/uitzetten bv.). En je kan inderdaad zeggen dat ik er eerst maar eens aan moet wennen maar ik ben een even grote noob op vlak van Mac OSX systemen. Daar moet ik ook zoeken en is het ook nieuw met als grote verschil dat ik het veel sneller vind en dat het allemaal logischer in elkaar zit.

Voor mij komt W8 op vlak van gebruiksvriendelijkheid ver onder Vista te staan, ookal start het sneller op, switcht het beter tussen draadloze netwerken etc. Alle punten waar W8 beter scoort samen met de indeling en de gedachte achter Metro bevestigen dat dit een OS is voor touch systemen en tablets en dat het TOTAAL NIET de bedoeling is dat je dit op een PC gebruikt. Tof in het begin omdat het nieuw is maar meer dan dat is er niet aan.

Ik kan mij niet inbeelden hoe dit ooit gaat aanslaan bij het grote publiek die gewend is met de start knop te werken. Of ze zijn er vlugger mee weg met als enige reden dat ze enkel surfen en verder niets anders doen of ze steken vroeg of laat een schroevendraaier door het scherm uit ergernis. Ik kan niet in woorden neerschrijven hoe teleurgesteld ik ben en hoe hard ik Microsoft het faillissement toewens vanwege deze gefaalde Windows release. Ik zal het opnieuw overwegen wanneer W8 te koop is voor 10 euro met een Mail in Rebate van 50 euro want ik ga niet betalen voor ergernis.

Dit is een torrent die er bij mij niet in komt.

[ Voor 10% gewijzigd door n0valyfe op 08-12-2012 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 17:43:
Windows 8 mount de bluray ISO prima, je kunt ook prima de inhoud bekijken / kopieren / etc.
Hmm, hoe reageren andere apps? VLC, MPC-HC enzo.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
n0valyfe schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 18:03:
Ik weet niet hoe het zit met de anderen, ookal lijkt het erop dat iedereen relatief enthousiast is over Windows 8, maar mijn eerste 2 ervaringen met Windows 8 hebben geleid tot grote ergernis.

De eerste keer moest ik een spel installeren op de laptop van een vriend. Ik heb er nog nooit zo lang over gedaan maar ik heb er toen mee kunnen leven omdat het iets nieuws is natuurlijk en dat altijd een beetje aanpassing vereist. Gewoon een bestand van map 1 naar 2 verplaatsen was een heel gedoe. Ik vond namelijk maar niet hoe ik vanop het bureaublad en nieuw windows verkenner venster moest openen zonder een shortcut.

De tweede keer dat ik met W8 werkte was toen de nieuwe laptop van een andere vriend aan kwam, een Y500, waarop W8 stond. Hij zat samen met zijn moeder achter de laptop en ik was aan het toekijken en we slaagde er maar niet in om het toetsenbord van AZ naar QW te veranderen. Na lang zoeken de zoekfunctie gevonden en zo toch het Control Panel gevonden om vervolgens daar weer lang te moeten zoeken naar de juiste knop. Blijkt namelijk dat deze zonder goede reden veranderd is naar "taal". Op zich wel logisch maar ik vraag me toch af waarom dat eigenlijk moest.

Ik had ondertussen al voor mezelf uitgemaakt nooit W8 te installeren ondanks het feit dat het er heel tof en mooi uit ziet. Ik deed over alles veel te lang en had nog geen punten gevonden die W8 voor mij aantrekkelijker maken dan W7.

Ik had het persoonlijk helemaal gehad toen we met zen drieën op youtube een tutorial aan het bekijken waren over hoe je in W8 de PC uitzet of in slaapstand zet. Bleek dat je daar vervolgens 4 keer voor moest klikken en met je muis 2 keer helemaal van de linker naar de rechter kant moest gaan. Bij mijn weten moet je bij W7 maar 2 keer klikken en bevinden alle benodigde opties zich binne 200 pixels van de start knop.

Ik kan zo blijven doorgaan over puntjes die de hele W8 ervaring voor mij gewoon zo onnodig inefficiënt maken (screensaver aanpassen/uitzetten bv.). En je kan inderdaad zeggen dat ik er eerst maar eens aan moet wennen maar ik ben een even grote noob op vlak van Mac OSX systemen. Daar moet ik ook zoeken en is het ook nieuw met als grote verschil dat ik het veel sneller vind en dat het allemaal logischer in elkaar zit.

Voor mij komt W8 op vlak van gebruiksvriendelijkheid ver onder Vista te staan, ookal start het sneller op, switcht het beter tussen draadloze netwerken etc. Alle punten waar W8 beter scoort samen met de indeling en de gedachte achter Metro bevestigen dat dit een OS is voor touch systemen en tablets en dat het TOTAAL NIET de bedoeling is dat je dit op een PC gebruikt. Tof in het begin omdat het nieuw is maar meer dan dat is er niet aan.

Ik kan mij niet inbeelden hoe dit ooit gaat aanslaan bij het grote publiek die gewend is met de start knop te werken. Of ze zijn er vlugger mee weg met als enige reden dat ze enkel surfen en verder niets anders doen of ze steken vroeg of laat een schroevendraaier door het scherm uit ergernis. Ik kan niet in woorden neerschrijven hoe teleurgesteld ik ben en hoe hard ik Microsoft het faillissement toewens vanwege deze gefaalde Windows release. Ik zal het opnieuw overwegen wanneer W8 te koop is voor 10 euro met een Mail in Rebate van 50 euro want ik ga niet betalen voor ergernis.

Ik herken je ergernissen volledig

Toch heb ik mij eroverheen gezet. Pas na een aantal weken had ik door hoe alles werkte en wat de snelste routes waren om iets te bereiken.

Ik gebruik persoonlijk het hele Start Menu nooit. Ik schakel direct over naar het ouderwetse bureaublad. Ik mis de Start knop niet.

Ik was al gewend om gewoon op de HDD te zoeken naar mijn programma's, of alles via snelkoppelingen op mijn bureau te hebben. Het vergt inderdaad een hoop zoekwerk en toegegeven; niet alles is even efficient overgenomen uit Windows 7, wat een gemis is.

Maar ik ben al compleet gewend aan W8. Als ik nu met W7 aan de slag ga (wat ik tot vanmiddag een dagje weer gedaan heb) voelt dat gewoon ouderwets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0valyfe
Dat is inderdaad waar ik op hoopte maar ik blijf het W7 systeem beter vinden in de zin van, wat je wilt doen kan je gewoon veel sneller. Ik wil niet upgraden om "mee te zijn" ik wil upgraden om er iets meer mee te zijn. Om te kunnen genieten van voordelen die een vorige versie niet heeft. En ik wil het zien, echt wel. Ik ben de eerste om van OS over te stappen naar een nieuwere versie. Vista Beta's en W7 Beta's, ze staan hier altijd als eerste op een tweede partitie maar bij W8 is dat totaal verkeerd begonnen. Misschien word ik te oud? :)

Ik begrijp ook niet helemaal hoe je die Metro interface kan negeren want mijn inziens heb je die gewoon vaak nodig om te browsen en te zoeken. Tenzij je een shortcut op je BB hebt voor Windows verkenner o.i.d.

Ik lees dat echter vaker dus er moet toch iets zijn dat ik nog niet weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Win 8 is hier toegevoegd aan de lijst met overtollige windows uitgaven, we wachten de opvolger af.
Een draak van een OS zoals ze er wel meer in elkaar geknutseld hebben in Redmond.
Bah....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien is dat dan een beetje een teken aan de wand dat je dingen fout doet?
Gewoon, door met je scrollwiel te klikken op de verkenner? Of rechtermuisknop op de verkenner en dan "Verkenner" aanklikken. Zo werkt het sinds Windows 7.
Grappig is dat hier weer de zoekfunctie eigenlijk niets veranderd is tov van Windows 7. Gewoon start drukken en typen.

Bij Windows 7 moet je:
1) Muis bewegen naar links onder
2) Muis klikken op start orb
3) Afsluiten klikken

Windows 8:
1) bewegen naar rechts onder
2) settings charm aanklikken
3) Power aanklikken
4) shutdown aanklikken

Dus wel één klik meer :) En je kan natuurlijk je power-knop op je case gebruiken ;)
Oh dat vind ik nou weer absoluut niet. Ik werk op mijn werk met OS X, maar de window management van OS X vind ik een drama eerste klas. Daarnaast werkt de spotlight search ook veel slechter en zijn applicaties (zoals Fireworks CS5) die op Windows perfect werken op OS X een drama qua performance en stabiliteit (niet alleen bij mij, ook bij m'n collega's).
Ik draai het al sinds februari op mijn desktop en het werkt uitstekend. Dingen zijn gewoon anders, en dat wennen duurt ff een weekje. Ook de desktop is gewoon zeer goed verbeterd, ook voor power-users (bijv. nieuwe copy-dialog, nieuwe task-manager, dingen als storage spaces, power-user menu (win-x) enz)
40 miljoen licenties verkocht in één maand. Dat lijkt dus aardig goed te gaan. En het grote publiek boeit een visuele startknop (want de functionaliteit is er gewoon nog) echt niets. Zolang ze hun taken maar kunnen doen. En ja de meeste mensen surfen alleen maar een beetje.
Tja.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ramon schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 19:02:

[...]
Bij Windows 7 moet je:
1) Muis bewegen naar links onder
2) Muis klikken op start orb
3) Afsluiten klikken

Windows 8:
1) bewegen naar rechts onder
2) settings charm aanklikken
3) Power aanklikken
4) shutdown aanklikken

Dus wel één klik meer :) En je kan natuurlijk je power-knop op je case gebruiken ;)
Ter aanvulling, dat kan ook "gewoon" vanaf de desktop. je hoeft niet eerst naar Metro om de charm bar op te roepen.
Als je dat ook met de muis doet (i.p.v. Win toets) dan maak je inderdaad meters.. links onder-klik-metro- rechts onder-etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 19:07:
[...]

Ter aanvulling, dat kan ook "gewoon" vanaf de desktop. je hoeft niet eerst naar Metro om de charm bar op te roepen.
Als je dat ook met de muis doet (i.p.v. Win toets) dan maak je inderdaad meters.. links onder-klik-metro- rechts onder-etc..
Maar niemand zei toch dat je eerst naar Metro moest om de charms bar op te roepen?

Ik zal het youtube-filmpje maar weer eens posten ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Ramon op 08-12-2012 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ramon schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 19:08:
[...]

Maar niemand zei toch dat je eerst naar Metro moest om de charms bar op te roepen?
Nou als ik dit zo lees....
Bleek dat je daar vervolgens 4 keer voor moest klikken en met je muis 2 keer helemaal van de linker naar de rechter kant moest gaan.
Plus dat er veel filmpjes in omloop zijn die het dus wel zo laten zien.
Vanaf desktop naar metro en dan (pas) naar de power buttons.. (die filmpjes zullen wel door de "haters" gemaakt zijn dan..) 8)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2012 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Of gewoon op je desktop klikken en alt+f4 drukken, krijg je direct in 1 toestencombi de ouderwetse shutdown popup :)

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StarLite schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 19:27:
Of gewoon op je desktop klikken en alt+f4 drukken, krijg je direct in 1 toestencombi de ouderwetse shutdown popup :)
Ik heb al jaren Alt-F4 aan een muisknop gekoppeld, ook fijn voor programma's sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0valyfe
Geen W8 hater, ik heb gewoon de indruk dat ik hier met W8 lovers te maken heb want "de gewone mens" kent die snel toetsen helemaal niet. Die gaat gewoon proberen te zoeken zoals hij dat in W7 deed. Dit wil zeggen dat als je op de metro interface klikt er direct een optie zou moeten staan om af te sluiten ongeacht welke andere manieren er nog beschikbaar zijn.

Natuurlijk went iedere Tweakers.net bezoeker er aan maar je gaat jezelf toch niet wijsmaken dat dat W8 beter in elkaar zit? En verkoop heeft alles met marketing te maken, weinig met het product zelf en W8 bewijst dat. Mensen willen het omdat het "cool" is en het er zeer goed uit ziet. Maar ik zie net hetzelfde als wat ik met Vista zag. Het zal pas duidelijk worden hoe veel beter deze versie had gekunnen wanneer er een versie uit komt die ook effectief veel beter is. En volgens mij kan er aan W8 nog veel veranderen.

En start drukken om te zoeken? Tenzij je de Windows knop bedoelt heb ik geen start knop gezien in W8.

En je leest mijn bericht fout. Ik WEET dat ik iets fout doe. Mijn probleemm met deze editie is dat het totaal niet duidelijk is wat ik fout doe en dat het te gemakkelijk is om iets fout te doen om te beginnen. Dit is een Windows versie (volgens mij althans) die enkel door de jonge gemeenschap zal worden opgepakt. Oudere mensen zullen deze versie volgens mij niet aanraken en bedrijven al helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
StarLite schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 19:27:
Of Ctrl+Alt+Delete. Werkt imo net iets fijner omdat die ook reageert als je een programma open hebt staan. Bovendien kun je dan ook voor sluimerstand/slaapstand kiezen met dus behoud van openstaande programma's die je anders mogelijk afsluit.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 21:56

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Een heel verhaal. Maar..

Verkenner openen kan met Windows + E. Is volgens mij al sinds Windows 95 zo.

Ik mis het hele tradationele start menu totaal niet. Had toch al de meest gebruikte programma's op de taakbalk gepind staan. Deze staan nu op het startmenu. Geen verschil.

Enige waar ik even naar liep te zoeken was het configuratiescherm. Windows+X tovert een heel mooi menu tevoorschijn. Als je dat eenmaal weet is het hele systeem een eitje om mee te werken.

Ik ben zeker geen Windows 8 fanboy. Maar ik zie mezelf niet meer terug gaan naar een vorige Windows versie. Ik herinner me nog goed de stap van Windows 3.11 naar Windows 95. 17 jaar geleden alweer. Die stap was groter dan deze om heel eerlijk te zijn.

Als je het nieuwe startmenu wegdenkt is Windows 8 gewoon Windows 7 2.0. Zelfs het versie nummer refereert ernaar.

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raven schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 18:04:
[...]

Hmm, hoe reageren andere apps? VLC, MPC-HC enzo.
MPC-HC?

VLC snapt wel dat het een Bluray Disk is.
3D (nog) niet getest via VLC.
Heb zo'n PowerDVD remote app op mijn smartphone, wel zo fijn om daarmee vanaf de bank je player te bedienen. #lui

Acties:
  • 0 Henk 'm!
n0valyfe schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 19:47:
Geen W8 hater, ik heb gewoon de indruk dat ik hier met W8 lovers te maken heb want "de gewone mens" kent die snel toetsen helemaal niet.
Die sneltoetsen zijn dan ook niet strict nodig natuurlijk. En jammer dat je mensen die het niet met je eens zijn direct als fanbois afschildert, zo wordt een fatsoenlijke discussie wel erg lastig.
Die gaat gewoon proberen te zoeken zoals hij dat in W7 deed. Dit wil zeggen dat als je op de metro interface klikt er direct een optie zou moeten staan om af te sluiten ongeacht welke andere manieren er nog beschikbaar zijn.
In Windows 7 en eerder stond Afsluiten bij Start. Weet je hoe vaak mensen daar opmerkingen over maakten? "Haha op Start drukken om af te sluiten, hoe dom!" De locatie van Windows 8 is meer in lijn met bijvoorbeeld de xbox, waar je ook naar Settings moet om de Xbox af te sluiten. Dus in feite: als je een xbox kan gebruiken, kan je ook een pc gebruiken.
Natuurlijk went iedere Tweakers.net bezoeker er aan maar je gaat jezelf toch niet wijsmaken dat dat W8 beter in elkaar zit?
Ik maak mijzelf dat niet wijs. Ik kijk door oppervlakkige interface veranderingen heen en ik zie alle onderliggende verbeteringen van W8 die voor mij het gebruik van een PC een stuk aangenamer maken. Interface veranderingen wen je aan, waarna je gewoon profijt hebt van alle onderhuidse verbeteringen in het OS.
En verkoop heeft alles met marketing te maken, weinig met het product zelf en W8 bewijst dat.
Als je het over "bewijs" gaat hebben verwacht ik wel dat je met een bron komt waarin consumenten massaal verklaren dat ze Windows 8 kut vinden. Tot nu toe zijn het vooral "industry pundits" aka techjournalisten die negatief zijn over W8.
Mensen willen het omdat het "cool" is en het er zeer goed uit ziet.
Lijkt me een goede reden toch :) als het daarnaast ook nog hetzelfde doet als W7 + nieuwe dingen via de Windows Store, ideaal.
Maar ik zie net hetzelfde als wat ik met Vista zag.
Hoe is dat vergelijkbaar? Windows Vista had slechte driver support en was te zwaar voor PC's van die tijd. Windows 8 is lichter dan Windows 7, die weer lichter is dan Vista, terwijl de min.sys.req hetzelfde zijn gebleven, dus iedereen die W8 installeert zal een vloeiendere desktop ervaring krijgen. Ik zie totaal niet dezelfde problemen en de "consumer-hate" die er in die tijd over Windows Vista was.
Het zal pas duidelijk worden hoe veel beter deze versie had gekunnen wanneer er een versie uit komt die ook effectief veel beter is. En volgens mij kan er aan W8 nog veel veranderen.
Dat zeker. MS zal zeker goed opletten waar de meeste knelpunten liggen en ook nog wel een lijstje aan features hebben liggen die vanwege tijdsdruk niet in W8 konden komen.

Maar ik denk niet dat ze de door jou aangehaalde "gebreken" ingrijpend zullen veranderen, om eerlijk te zijn.
En start drukken om te zoeken? Tenzij je de Windows knop bedoelt heb ik geen start knop gezien in W8.
Ik mag hopen dat je inmiddels wel door hebt dat je Windows Startscreen kan aanroepen door of op de win-key op het toetsenbord te drukken, OF door je muis in de linkeronderhoek te gooien en op LMB te drukken (wat eigenlijk ongeveer hetzelfde is als wat je in W7 deed). Het feit dat je het ronde Windows-logootje linksonder mist, betekent niet dat de functionaliteit weg is.

Mocht je je afvragen wáárom de Start Orb precies weg is, bekijk deze afbeelding maar even. Je ziet dat ik een Metro App links heb gepind op het scherm. Stel dat de Start Orb er nu nog was, dan zou deze naar rechts verplaats worden, waardoor je dus niet meer kan vertrouwen dat de Start Orb altijd links onder staat, misschien staat hij ook wel eens ergens anders! Daarom moest men dus de start "orb" "verplaatsen" naar een plek waar hij altijd kon staan, ongeacht of er nou wel of niet een desktop of taskbar te zien is op het scherm. Dan lijkt mij linksonder onzichtbaar een uitstekende plek.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/RJWvO.jpg
En je leest mijn bericht fout. Ik WEET dat ik iets fout doe. Mijn probleemm met deze editie is dat het totaal niet duidelijk is wat ik fout doe en dat het te gemakkelijk is om iets fout te doen om te beginnen. Dit is een Windows versie (volgens mij althans) die enkel door de jonge gemeenschap zal worden opgepakt. Oudere mensen zullen deze versie volgens mij niet aanraken en bedrijven al helemaal niet.
Tja het kan dat jij persoonlijk issue hebt met deze versie van Windows, maar om daar dan meteen conclusies over anderen aan te verbinden lijkt me wat voorbarig. Ik kan enkel spreken over mijn omgeving en in die omgeving is Windows 8 na enkele dagen wennen aan de verplaatste afsluit-knop zeer positief ontvangen, ook door mensen van rond de 60.

[ Voor 7% gewijzigd door Ramon op 09-12-2012 01:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Overigens worden de meeste van zijn problemen weggehaald door de firstboot video te bekijken. Maar omdat hij nooit Windows 8 heeft geïnstalleerd zal die dat ook nooit zien.
Daarnaast heeft MS ook hele mooie video's online staan: Microsoft: Aan de slag

[ Voor 5% gewijzigd door Caelorum op 09-12-2012 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Andere mensen die soms ook een 'ping' geluid krijgen? Ik dacht eerst dat het steam was, maar zelfs als die uit is komt het soms (soms 3 keer achter elkaar, soms een paar uur niets). Ik dacht even dat ik het gevonden had (met de muis op een leeg stuk bureaublad drukken en dan een toetsenbordknop indrukken), maar dat was het ook niet. Op zich is het niet erg/vervelend, maar ik ben benieuwd wat het is.

* het kan natuurlijk een ander programma zijn, maar aangezien ik niet zoveel heb geïnstalleerd, en al helemaal niets anders dan op mijn vorige (vista) pc lijkt die kans me klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 21:25:
[...]

MPC-HC?

VLC snapt wel dat het een Bluray Disk is.
3D (nog) niet getest via VLC.
Heb zo'n PowerDVD remote app op mijn smartphone, wel zo fijn om daarmee vanaf de bank je player te bedienen. #lui
Media Player Classic Home Cinema, een mediaplayer gebaseerd op het niet meer bestaande Wikipedia: Media Player Classic

En speelt 'm ook netjes af? Dan is het wel vaag zeg.

[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 09-12-2012 10:39 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
  • Laatst online: 24-08 09:25
Hebben mensen hier windows 8 al een keer opnieuw geïnstalleerd? Bij mij draait het momenteel niet echt lekker en ik vroeg me af hoe die nieuwe functionaliteit werkt bij settings (het opnieuw installeren van de PC vanuit daar). Er staat hier dat je het naar factory settings kunt zetten etc.

Iemand ervaringen met dit? Of kan ik beter gewoon opnieuw installeren vanaf DVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Orian schreef op zondag 09 december 2012 @ 10:06:
Andere mensen die soms ook een 'ping' geluid krijgen? Ik dacht eerst dat het steam was, maar zelfs als die uit is komt het soms (soms 3 keer achter elkaar, soms een paar uur niets). Ik dacht even dat ik het gevonden had (met de muis op een leeg stuk bureaublad drukken en dan een toetsenbordknop indrukken), maar dat was het ook niet. Op zich is het niet erg/vervelend, maar ik ben benieuwd wat het is.

* het kan natuurlijk een ander programma zijn, maar aangezien ik niet zoveel heb geïnstalleerd, en al helemaal niets anders dan op mijn vorige (vista) pc lijkt die kans me klein.
en het zijn geen berichten, mailtjes o.i.d. dat binnenkomt via de "metro" apps ?

verder kan ik me niet herinneren dat ik zomaar pings hoor op m'n windows 8 machine, al staat m'n geluid ook vaak uit :)

[ Voor 7% gewijzigd door mcetweaker op 09-12-2012 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
Nipje schreef op zondag 09 december 2012 @ 10:40:
Hebben mensen hier windows 8 al een keer opnieuw geïnstalleerd? Bij mij draait het momenteel niet echt lekker en ik vroeg me af hoe die nieuwe functionaliteit werkt bij settings (het opnieuw installeren van de PC vanuit daar). Er staat hier dat je het naar factory settings kunt zetten etc.

Iemand ervaringen met dit? Of kan ik beter gewoon opnieuw installeren vanaf DVD
uiteraard ligt dat aan de oorzaak van het probleem wat de oplossing gaat zijn, maar ik heb de refresh zelf nog niet geprobeerd. was ook niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
  • Laatst online: 24-08 09:25
mcetweaker schreef op zondag 09 december 2012 @ 10:42:
[...]

uiteraard ligt dat aan de oorzaak van het probleem wat de oplossing gaat zijn, maar ik heb de refresh zelf nog niet geprobeerd. was ook niet nodig.
Wat er precies mis is snap ik niet. De laatste week valt de pc gewoon uit als deze in slaapstand gaat (wat voorheen niet zo was). Daarnaast krijg ik elke keer als ik mijn pc opstart de melding dat er "Iets" fout is gegaan waardoor mijn pc opnieuw op moest starten. Grote blauwe balk door het scherm. Ook als ik mijn pc op de goede manier afsluit =X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
Nipje schreef op zondag 09 december 2012 @ 10:45:
[...]

Wat er precies mis is snap ik niet. De laatste week valt de pc gewoon uit als deze in slaapstand gaat (wat voorheen niet zo was). Daarnaast krijg ik elke keer als ik mijn pc opstart de melding dat er "Iets" fout is gegaan waardoor mijn pc opnieuw op moest starten. Grote blauwe balk door het scherm. Ook als ik mijn pc op de goede manier afsluit =X
lijkt me een driver probleem. Ik zou eens kijken naar wat nieuwere (misschien beta) drivers van je hardware. Ik denk dat de drivers nog niet helemaal ok zijn.

Ik had zeker wat problemen met de nvidia drivers op mijn systeem. Met een beta driver van nvidia ging het al een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Orian schreef op zondag 09 december 2012 @ 10:06:
Andere mensen die soms ook een 'ping' geluid krijgen? Ik dacht eerst dat het steam was, maar zelfs als die uit is komt het soms (soms 3 keer achter elkaar, soms een paar uur niets).
[....]
http://blogs.msdn.com/b/l...en-calling-playsound.aspx

My guess: appje wat je al jaaaaaaren gebruikt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raven schreef op zondag 09 december 2012 @ 10:39:
[...]

Media Player Classic Home Cinema, een mediaplayer gebaseerd op het niet meer bestaande Wikipedia: Media Player Classic

En speelt 'm ook netjes af? Dan is het wel vaag zeg.
MPC-HC heb ik nog nooit geprobeerd. Ik vind het eigenlijk wel een uitdaging om zo min mogelijk additionele tools, etc te installeren en te werken met het gene wat er al standaard in je OS zit.

Helaas heeft bijv. de PDF reader al het veld moeten ruimen, omdat deze app slechts in full screen wil openen. En dat is irritant op een 27" scherm.

Weet nou ook niet zo goed waar ik de bug moet zoeken.
In Windows 8 ISO mount of in Cyberlink PowerDVD?
Ik heb eens iets vergelijkbaars gehad: Eigen Blu-ray maken
Toen was Deamon Tools de boosdoener, Virtual Clone Drive loste het toen ook op.
Ik neig qua bug dan ook naar Windows 8...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

NotABug.
Om dezelfde reden dat er geen in-box BR decodering aanwezig is, namelijk licentiekosten die MS dan moet afdragen.
Dat was ook de reden dat DVD playback altijd achteraf moest worden toegevoegd in XP MCE.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42
Ramon schreef op zondag 09 december 2012 @ 01:40:
[...]
Die sneltoetsen zijn dan ook niet strict nodig natuurlijk. En jammer dat je mensen die het niet met je eens zijn direct als fanbois afschildert, zo wordt een fatsoenlijke discussie wel erg lastig.
Sneltoetsen zijn wel nodig, wil je Win 8 vlot bedienen zoals met Win 7 (zonder touchscreen).
In Windows 7 en eerder stond Afsluiten bij Start. Weet je hoe vaak mensen daar opmerkingen over maakten? "Haha op Start drukken om af te sluiten, hoe dom!" De locatie van Windows 8 is meer in lijn met bijvoorbeeld de xbox, waar je ook naar Settings moet om de Xbox af te sluiten. Dus in feite: als je een xbox kan gebruiken, kan je ook een pc gebruiken.
Er werd misschien een grpa over gemaakt, de reacties over Win 8 zijn meestal niet grappig.
De link naar Xbox is irrelevant in mijn ogen.
Ik maak mijzelf dat niet wijs. Ik kijk door oppervlakkige interface veranderingen heen en ik zie alle onderliggende verbeteringen van W8 die voor mij het gebruik van een PC een stuk aangenamer maken. Interface veranderingen wen je aan, waarna je gewoon profijt hebt van alle onderhuidse verbeteringen in het OS.
Niet iedereen zal het me je eens zijn, je maakt jezeld wijs dat jouw gedachte goed is en de rest fout. Zo kom je in je reacties over.
Als je het over "bewijs" gaat hebben verwacht ik wel dat je met een bron komt waarin consumenten massaal verklaren dat ze Windows 8 kut vinden. Tot nu toe zijn het vooral "industry pundits" aka techjournalisten die negatief zijn over W8.
Dat bedoel ik met mijn laatste opmerking hierboven. Het zijn mensen van allerlei pluimage die niet vrolijk worden van Win 8. Het is vrij logisch dat vooral techies en pundits zoals je ze moet erover berichten. Het een sluit het ander niet uit.
Lijkt me een goede reden toch :) als het daarnaast ook nog hetzelfde doet als W7 + nieuwe dingen via de Windows Store, ideaal.
Metro apps ideaal ? Ieder zijn ding, veelal zijn het lege beeldvullende gedrochten. Het ziet er "opgeruimd" uit, dat wel . De een vind het prachtig, de ander verkneukelt zich omdat het beeld zo inefficient gebruikt word.
Hoe is dat vergelijkbaar? Windows Vista had slechte driver support en was te zwaar voor PC's van die tijd. Windows 8 is lichter dan Windows 7, die weer lichter is dan Vista, terwijl de min.sys.req hetzelfde zijn gebleven, dus iedereen die W8 installeert zal een vloeiendere desktop ervaring krijgen. Ik zie totaal niet dezelfde problemen en de "consumer-hate" die er in die tijd over Windows Vista was.
Niet dezelfde problemen, klopt. Consumer hate ? Is een groot woord, afkeer is beter begip. Afkeer tegen een twee koppige GUI bestaat wel, in grote getale, aan de ene kan makkelijk klikbare reuze tiles en aan de andere kant een inefficiente muisbediening die je deels kan/mag oplossen met tig toetsen-combo's.
Ik mag hopen dat je inmiddels wel door hebt dat je Windows Startscreen kan aanroepen door of op de win-key op het toetsenbord te drukken
Wat handig met een GUI, toetsenbord gebruiken 8)7
OF door je muis in de linkeronderhoek te gooien en op LMB te drukken (wat eigenlijk ongeveer hetzelfde is als wat je in W7 deed). Het feit dat je het ronde Windows-logootje linksonder mist, betekent niet dat de functionaliteit weg is.
Betrap me er alleen op dat ik er vaak naastklik en dat dan het verkeerde venster opent. Zal wel aan mij liggen.
Tja het kan dat jij persoonlijk issue hebt met deze versie van Windows, maar om daar dan meteen conclusies over anderen aan te verbinden lijkt me wat voorbarig. Ik kan enkel spreken over mijn omgeving en in die omgeving is Windows 8 na enkele dagen wennen aan de verplaatste afsluit-knop zeer positief ontvangen, ook door mensen van rond de 60.
Wel, ik hoor beide geluiden uit mijn omgeving. Het is meer 50/50. En ik, die al vanad dos meedraait ben niet gecharmeerd van Windows 8 en dat geluid hoor ik best wel veel om me heen. Net als dat sommigen het prachtig vinden. Ieder zijn ding. Dat het gewenning nodig heeft, zijn we het allemaal wel over eens. Voor sommigen is het echter een stap te ver, of zelfs een stap achteruit. Voor anderen, zoals jij, juist weer niet.

Wat jij zegt over het andere "kamp" , geld ook voor jou zelf. Jij mag denken dat het voor iedereen een verbetering is, zoals ik en vele anderen denken dat dat niet zo is. De plussen en minnen zijn er, daar kan je niet omheen. Windows 8 is geen groot feest, er zitten haken en ogen aan.

Oja, het suc6 van Win 8 is nog lang geen zekerheidje: http://www.hardwarecanuck...-reception-for-windows-8/
....ondanks wat MS ons wil doen geloven. Wel grappig, een user die 30 tot 50% hogere fps haalt met zijn win 8. Dan denk ik: wat deed die jongen verkeerd onder Win 7. Want laten we wel wezen; Win zorgt zeker niet voor 30 tot 50% snellere fps.

Nederlands artikel: http://webwereld.nl/article/comments/id/112651
Het zwarte pieten is al begonnen :+

Verkoop en gebruik zijn niet hetzelfde: http://www.zdnet.nl/news/...alt-zich-niet-in-gebruik/

[ Voor 6% gewijzigd door Madrox op 09-12-2012 13:45 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het OS met de verkeerde naam, het moet zijn Tiles 8, zonder vensters geen kijk op de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Mijn god wat ben jij irritant zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:03
Draai nu een tijdje met windows-8 en ik zie geen voordeel vergleken met windows-7. Gebruik geen touchpad of touchscreen maar gewoon een pc :)

Opstarten is lekker snel maar voor gaming is het niet ideaal ik heb namelijk een lagere FPS dan in Win-7.

Voor de rest vind ik het geen verbetering met al die onnodige rommel die er in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alt-92 schreef op zondag 09 december 2012 @ 12:46:
NotABug.
Om dezelfde reden dat er geen in-box BR decodering aanwezig is, namelijk licentiekosten die MS dan moet afdragen.
Dat was ook de reden dat DVD playback altijd achteraf moest worden toegevoegd in XP MCE.
Ik trek je stelling in twijfel. ;)

Het kúnnen mounten van een ISO werkt. Ik kan immers gewoon de bestanden in het ISO benaderen.
Het decoderen van de film op de ISO gebeurd door additionele software (in dit geval PowerDVD).
Of ik een BR standaard niet met WMP kan afspelen, vind ik ook niet interessant, daarvoor heb ik PowerDVD.

Persoonlijk zie ik het mounten van een bepaald type ISO los van de mogelijkheid om de BR film te decoderen en af te spelen met een player.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vorige week Windows 8 gekocht en thuis een pc geupgraded naar Win 8. Nu staat er op de site van Windows 8 dat je tot 5 devices kan upgraden als je Windows 8 koopt. Zie hieronder. Nu kan ik dus met de productkey die ik gekregen heb 5 devices upgraden?

Offer valid from October 26, 2012 until January 31, 2013 and is for individuals and small businesses needing to upgrade up to five devices. If you are a business customer looking to upgrade more than five devices to Windows 8 Pro, contact your Microsoft partner for more information. To install Windows 8 Pro, customers must be running Windows XP SP3, Windows Vista, Windows 7, Windows 8 Consumer Preview, or Windows 8 Release Preview. Pricing varies by region and reseller, and depends on a variety of factors including exchange rate, local taxes, duties, fees, local market conditions, and other pricing considerations. The actual price you pay may be more than the advertised price. Transaction may require an international credit card. Get full details on our special offer.
Ik heb de Windows 8 Setup gevonden waarin je gelijk je productkey kan zetten zonder dat je eerst Windows 8 moet kopen. Deze heb ik gedownload maar krijg de volgende error als ik Windows 8 probeer te installeren. Iemand enig idee hoe ik deze error op kan lossen?

Afbeeldingslocatie: http://file.onesire.nl/Files/PixelFreeze/Bouke/WebSetup_12-9-2012.Png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 december 2012 @ 15:09:
Ik heb vorige week Windows 8 gekocht en thuis een pc geupgraded naar Win 8. Nu staat er op de site van Windows 8 dat je tot 5 devices kan upgraden als je Windows 8 koopt. Zie hieronder. Nu kan ik dus met de productkey die ik gekregen heb 5 devices upgraden?

Met jouw key mag je 1 device upgraden/installeren. Wil je er thuis 4 upgraden kan je 4 keer van die aanbieding gebruik maken.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2012 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien even tussendoor reageren op het verhaal over het uitzetten. Tegenwoordig gebruik ik aardig wat apparaten, maar eigenlijk gebruik ik bij alles de aan/uit knop om hem uit of in standby te zetten. Dus zo raar is dat niet. Mijn smartphone sluit ik bv ook niet af via het menu, maar gewoon via de knop aan de zijkant.

Dus vanuit dat oogpunt is het uitzetten van windows veel logischer met de hardwareknop dan met een afsluitenfunctie. Het is niet meer zo dat Windows dan om zeep wordt geholpen of dat taken dan niet kunnen worden afgebroken.

Zelf gebruik ik overigens toch nog vaak ctrl+alt+delete om daar snel de keuze te maken om hem in sluimerstand te zetten (bij mijn laptop in ieder geval, pc is met SSD snel zat), maar anders gebruik ik ook gewoon de power-toets.

Overigens ben ik het ermee eens dat het nu een rare stap is en ik het ook niet zo had verwacht. Net als dat andere functies niet direct zichtbaar zijn voor een nieuwe gebruiker. Waar het startmenu is gebleven (waarom bij de eerste of eerste paar boots niet gewoon een pijltje met "hier moet je zijn" oid?) De tutorial bij opstarten schiet in dat oogpunt wel erg tekort. Ja het systeem is anders, maar er wordt niet gemakkelijk duidelijk gemaakt wat anders is, waarom het anders is en hoe je het nu moet gebruiken. Ik had zelf wel een help-tile verwacht met een koppeling naar de belangrijkste zaken die je als gebruiker moet weten.

Misschien ligt hier een mogelijkheid voor een tweaker om een mooie app van te maken?

[ Voor 31% gewijzigd door Martinspire op 09-12-2012 15:40 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alt-92 schreef op zondag 09 december 2012 @ 13:30:
Mijn god wat ben jij irritant zeg.
Neen hoor, dat is Windhoos 8 zeker wel, zoals ook wordt ondervonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

Verwijderd schreef op zondag 09 december 2012 @ 16:45:
[...]

Neen hoor, dat is Windhoos 8 zeker wel, zoals ook wordt ondervonden
"Windhoos" :X Of is ;( meer op zijn plaats..

[ Voor 7% gewijzigd door m0nk op 09-12-2012 16:47 ]

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer vanaf windows 7 te upgraden maar krijg deze error als ik probeer te installen:

Something happened
We couldn't find the Licence Agreement.

Heeft iemand een idee wat ik nu kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-08 18:01

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

Waarschijnlijk ligt het aan mij maar als ik dit wil;
- Goedkoopste versie Windows 8
- Ik wil niet upgraden, gewoon fresh install is prima (doe ik met W7 ook 1x in de zoveel tijd)
- De key die ik heb moet ik dan natuurlijk meerdere keren kunnen invoeren/gebruiken op m'n systeem als ik weer 's een fresh install doe.

Waar kom ik dan op uit en kan dit wel?? Kan nergens een eenduidig antwoord vinden!

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Merk toch wel dat ik een klein probleempje heb met Windows 8, en het lijkt precies hierop:
My system is configured to put the monitor into sleep mode after 20 minutes of inactivity (this is set in Control Panel > Power options > Edit plan settings > Turn off the display). Every time this happens and my monitor goes into standby mode, I can hear the fan revving up to a level suggesting the video card is under medium to heavy load. From checking different fan speeds, I would estimate it runs at about 50-70% when the monitor is in sleep mode, while it is at 20-30% on normal desktop use. As soon as I move the mouse and the display turns on again, the fan slows down to its regular speed.
Kan er maar niet achter komen wat het probleem is. ;( Alle drivers zijn ook up-to-date.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SChief schreef op zondag 09 december 2012 @ 16:54:
Merk toch wel dat ik een klein probleempje heb met Windows 8, en het lijkt precies hierop:

[...]

Kan er maar niet achter komen wat het probleem is. ;( Alle drivers zijn ook up-to-date.
Lijkt me iets wat AMD/ATi moet oplossen in hun drivers. Misschien kan je MS' WHQL drivers proberen? Ik heb er overigens geen last van met mijn ATi 7850.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Oh sorry, maar ik heb een NVidia chip (zie sig). :P Is dus niet ATi/NVidia gerelateerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zondag 09 december 2012 @ 16:45:
[...]

Neen hoor, dat is Windows 8 zeker wel, zoals ook wordt ondervonden
Modbreak:Laat ik het dan duidelijk en onomwonden zeggen: jouw aanwezigheid in dit topic is storend.
Ik heb de afgelopen 20+ posts van jou in dit topic én de vorige doorgelezen, en het meerendeel bestaat uit zuigen, trolls en flamebaits.

Bij deze: blijf weg uit dit topic als je je niet normaal kan gedragen.

Commentaar mag in
Oneens met de actie van een moderator? Post het hier

[ Voor 8% gewijzigd door alt-92 op 09-12-2012 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
SChief schreef op zondag 09 december 2012 @ 17:34:
Oh sorry, maar ik heb een NVidia chip (zie sig). :P Is dus niet ATi/NVidia gerelateerd.
wat voor nvidia dan ? ik zie niks in je sig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uiligheid
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-03 17:12

Uiligheid

alle gekheid op een stokje

Ik krijg een melding dat ik mijn productcode niet kan gebruiken omdat deze op een andere pc in gebruik is. Dat klopt ook.

Kan ik pc1 uninstallen en dan pc2 installen?

Ceterum censeo Carthaginem esse delendam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

slmgr -upk

En dan hopen dat het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
mcetweaker schreef op zondag 09 december 2012 @ 18:19:
[...]

wat voor nvidia dan ? ik zie niks in je sig.
2GB GT540M staat er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
http://www.nvidia.co.uk/o...06.97-whql-driver-uk.html die geinstalleerd ?
staat de laatste bios update van Dell erop voor het systeem ?

of deze beta driver http://www.nvidia.co.uk/o...sta-310.70-driver-uk.html

deze heb ik overigens opgezocht via een windows 8 32 bit search, als je 64 bit hebt moet je deze beta drivers hebben.
whql http://www.nvidia.co.uk/o...06.97-whql-driver-uk.html
beta http://www.nvidia.co.uk/o...bit-310.70-driver-uk.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luifel
hallo,
hoe kan ik een virtuele dvd-speler creeeren om een isobestand te activeren.
Vroeger gebruikte ik alcohol 120% hiervoor, maar schijnt nu in windows 8 te zitten.
ik kom er met googelen niet uit :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 21:56

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

luifel schreef op zondag 09 december 2012 @ 21:32:
hallo,
Vroeger gebruikte ik alcohol 120% hiervoor, maar schijnt nu in windows 8 te zitten.
Ik gebruik Poweriso :)

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
mcetweaker schreef op zondag 09 december 2012 @ 20:09:
[...]

http://www.nvidia.co.uk/o...06.97-whql-driver-uk.html die geinstalleerd ?
staat de laatste bios update van Dell erop voor het systeem ?

of deze beta driver http://www.nvidia.co.uk/o...sta-310.70-driver-uk.html

deze heb ik overigens opgezocht via een windows 8 32 bit search, als je 64 bit hebt moet je deze beta drivers hebben.
whql http://www.nvidia.co.uk/o...06.97-whql-driver-uk.html
beta http://www.nvidia.co.uk/o...bit-310.70-driver-uk.html
Ik heb gewoon de 307.21 drivers voor Windows 8. Volgens NVidia is er geen nieuwe stabiele driver. BIOS maakt niet uit in mijn geval. Al dat soort dingen zijn eigenlijk 100% zeker in orde, het lijkt gewoon op een bug te zijn en ik vroeg mij af of iemand hetzelfde heeft gehad en een oplossing heeft gevonden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Laatst online: 16-09 11:18

CAP-Team

XBL: CAPTeam

luifel schreef op zondag 09 december 2012 @ 21:32:
hallo,
Gewoon rechtermuisknop op ISO en dan openen met Explorer / Verkenner kiezen.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-09 22:17
CAP-Team schreef op zondag 09 december 2012 @ 22:06:
[...]

Gewoon rechtermuisknop op ISO en dan openen met Explorer / Verkenner kiezen.
of dubbelklikken werkt ook, opent gelijk de inhoud van de iso, en links zie je hem dan gemapt zijn aan een driveletter.
wel handmatig ejecten.

You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
SChief schreef op zondag 09 december 2012 @ 21:45:
[...]

Ik heb gewoon de 307.21 drivers voor Windows 8. Volgens NVidia is er geen nieuwe stabiele driver. BIOS maakt niet uit in mijn geval. Al dat soort dingen zijn eigenlijk 100% zeker in orde, het lijkt gewoon op een bug te zijn en ik vroeg mij af of iemand hetzelfde heeft gehad en een oplossing heeft gevonden..
als het een bug was had iedereen het, daarom waarschijnlijker dat het een driver is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mcetweaker schreef op zondag 09 december 2012 @ 22:25:
[...]

als het een bug was had iedereen het, daarom waarschijnlijker dat het een driver is.
Uhm het kan best een bug zijn die onder bepaalde (zeldzame) omstandigheden optreedt, waar dus niet iedereen last van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Laatst online: 11-08-2024
Of een bug in de driver ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
inderdaad, lijkt me voor de hand liggender :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
Ramon schreef op zondag 09 december 2012 @ 23:14:
[...]
Uhm het kan best een bug zijn die onder bepaalde (zeldzame) omstandigheden optreedt, waar dus niet iedereen last van heeft.
dat zijn dan wel heel bijzondere zeldzame omstandigheden in jouw geval. nou ja, dan zou ik hem officieel gaan aanmelden ipv de beta driver te proberen :)

of andere drivers/firmwares op je systeem eens onder de loep te nemen.

[ Voor 8% gewijzigd door mcetweaker op 09-12-2012 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-09 17:01
SChief schreef op zondag 09 december 2012 @ 16:54:

[...]

Ik ben dit probleem laatst ook bij iemand tegengekomen. Bleek een trojan te zijn, welke overigens niet gedetecteerd werd door Defender. Malwarebytes Anti-Malware kon dat wel, trojan verwijderd en sindsdien is het probleem weg.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luifel
Phyt_ schreef op zondag 09 december 2012 @ 22:15:
[...]

of dubbelklikken werkt ook, opent gelijk de inhoud van de iso, en links zie je hem dan gemapt zijn aan een driveletter.
wel handmatig ejecten.
Zo simpel had ik het niet verwacht..bedankt beide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Laatst online: 14:19
Ik moet zeggen. Ik was kritisch maar heb ik het toch maar geinstalleerd. Je 'moet' immers met je tijd meegaan :) Ik ben wel overgestapt naar start8 om het normale startmenu terug te krijgen. Die nieuwe interface is niet aan mij besteed. Ik vind het onoverzichtelijk, onhandig en zeer matig geschikt voor multitasking. Het is een dumbed down versie voor de 'normale' gebruiker imho.

Ik vind dat het teveel een barbie-OS is geworden met die nieuwe interface. Kleurtjes, icoontjes, plaatjes. Daar vraag ik niet om. Ik zou het prettig vinden als MS voor de toekomst een Home en Professional versie daarin van elkaar laat verschillen.

Met start8 echter de windows 7 ervaring terug en nu bevalt het prima. Windows 8 start beduidend sneller op dan windows 7. Sluit ook een stuk sneller af. De upgrade ging probleemloos met behoud van documenten en instellingen.

Waar ik echter echt niet over te spreken ben is het ontbreken van een image backup. In de win7 backup taak zat nog wel de mogelijkheid om een image backup te maken.. maar in windows 8 niet meer. En dan heb ik nog wel de Professional versie. Nu moet ik weer een apart tooltje installeren die dat voor me doet.

Ik heb het afgelopen jaar 2 keer een kapotte SSD gehad en dan is het toch maar wat fijn als je met een tijdelijke hardeschijf en een image backup binnen een half uur weer een compleet werkend systeem hebt waar je gebleven was.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In W8 pro is wel degelijk de mogelijkheid aanwezig om een image te maken van je hele systeem. Ga maar eens met de windows toets + x naar het configuratiescherm en kies daar maar voor Windows 7 bestandsherstel.
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 15:39

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Korvaag schreef op maandag 10 december 2012 @ 09:28:
Ik moet zeggen. Ik was kritisch maar heb ik het toch maar geinstalleerd. Je 'moet' immers met je tijd meegaan :) Ik ben wel overgestapt naar start8 om het normale startmenu terug te krijgen. Die nieuwe interface is niet aan mij besteed. Ik vind het onoverzichtelijk, onhandig en zeer matig geschikt voor multitasking. Het is een dumbed down versie voor de 'normale' gebruiker imho.

Ik vind dat het teveel een barbie-OS is geworden met die nieuwe interface. Kleurtjes, icoontjes, plaatjes. Daar vraag ik niet om. Ik zou het prettig vinden als MS voor de toekomst een Home en Professional versie daarin van elkaar laat verschillen.

Met start8 echter de windows 7 ervaring terug en nu bevalt het prima. Windows 8 start beduidend sneller op dan windows 7. Sluit ook een stuk sneller af. De upgrade ging probleemloos met behoud van documenten en instellingen.

Waar ik echter echt niet over te spreken ben is het ontbreken van een image backup. In de win7 backup taak zat nog wel de mogelijkheid om een image backup te maken.. maar in windows 8 niet meer. En dan heb ik nog wel de Professional versie. Nu moet ik weer een apart tooltje installeren die dat voor me doet.

Ik heb het afgelopen jaar 2 keer een kapotte SSD gehad en dan is het toch maar wat fijn als je met een tijdelijke hardeschijf en een image backup binnen een half uur weer een compleet werkend systeem hebt waar je gebleven was.
Ik heb juist heel bewust geen third party tools in de vorm van dat antieke startmenu geinstalleerd. Het probleem daarbij is dat als ik dan achter iemand anders zijn computer zit, ik niks kan als hij/zij dat niet erop heeft staan. Het is wel even wennen, maar dat nieuwe "touchscreen" startmenu voldoet ook prima.

Het opstarten en afsluiten lijkt inderdaad sneller te gaan, maar in werkelijkheid is dat eigenlijk niet zo. Het valt mij op dat bij opstarten eerst de desktop zichtbaar wordt, en daarna pas het antivirusprogramma (in de achtergrond) wordt gestart. Dat zie ik duidelijk als ik direct na het opstarten naar mijn bureaublad ga. Ben ik de enige die dat opvalt?

En die image waar je het over hebt, is voor iedereen een goed idee. Alleen zou ik zelf persoonlijk dit niet vanuit windows doen, altijd vanaf een partitie op je harddisk, via een bootmenu (zo doe ik het zelf), of via een programma'tje met backup op dvd of externe harddisk of usb-stick. Dan kun je namelijk direct terugzetten, ook als windows helemaal niet meer start, zonder dat je eerst windows moet installeren alvorens je de image terug kunt zetten.

Nog iets, ik heb gemerkt dat een modje een oude reactie van mij heeft bewerkt. Dat ging over waar je de officiele/legale msdn/technet windows 8 installatie dvd kon downloaden. Die dvd kun je uitsluitend gebruiken in combinatie met jouw eigen legale product-key. Het is mij onbekend waarom dat hier niet mag, ook geen terugkoppeling ontvangen hierover. Ik heb geen illegale tools genoemd om b.v. productkeys aan te maken of om te activeren buiten Microsoft om.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Laatst online: 14:19
Image terugzetten doe ik via een andere tool met een bootable USB stick idd.
In W8 pro is wel degelijk de mogelijkheid aanwezig om een image te maken van je hele systeem. Ga maar eens met de windows toets + x naar het configuratiescherm en kies daar maar voor Windows 7 bestandsherstel.
Ja klopt, maar dit ziet er imho uit als een legacy optie die gaat verdwijnen (anders had het ook geen windows 7 bestandsherstel geheten). Dit moet gewoon standaard in de Windows 8 backup opties zitten (onder geavanceerd wat mij betreft).

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Ik was een beetje bang door alle verhalen over onbruikbaarheid van w8 als workstation, maar met classic start menu er op merk je niks meer van metro eigenlijk!

Ik vind de nieuwe cleane classic desktop interface erg mooi en alles erg snel ook. Soortvanpositief!

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Laatst online: 14:45
Grappig dat veel mensen Metro maar niets vinden en tools gebruiken om het oude startmenu terug te krijgen. Ik gebruik Metro ook helemaal niet, maar kan nog op precies dezelfde manier werken zoals ik dat in Windows 7 deed. winkey + eerste paar letter van applicatie die ik wil starten en dan op enter rammen. In Windows 7 kwam ik eigenlijk al nooit meer in het startmenu.

[ Voor 9% gewijzigd door posttoast op 10-12-2012 14:52 ]

omniscale.nl

Pagina: 1 ... 61 ... 65 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Windows 8 is alweer een aantal maanden op de markt en is het tijd dat dit algemene Windows 8 topic per 1 januari 2013 worden gesloten.

Bij deze dus het verzoek aan een ieder met issues met Windows 8 om hiervoor vanaf nu een eigen topic aan te maken.