Ik ben sinds een paar uurtjes met Windows 8 bezig en ben voornamelijk geüpgraded vanwege de veel snellere interface/boottijd en niet zo zeer Metro. Als ik terugkijk wat ik met Windows 7 heb gedaan zie ik mezelf helemaal niet in Metro bezig

. Nu ik het e.e.a. al heb geconfigureerd, vraag ik mij de volgende dingen af:
• Is het mogelijk bij multi-monitor om applicaties te openen onder je muis (i.e. actieve monitor) ? Dit in plaats van alles maar op je primaire monitor openen. Zo niet kent iemand een tool voor Win8 die dit kan? Ik gebruikte op Windows 7 namelijk
Actual Multiple Monitors die én een tweede taskbar toonde én deze feature dus ook had. Ik zie dit ook terug in verschillende Linux window managers en vraag me dan ook af of ik toevallig ergens een vinkje heb gemist die dit aanzet binnen Windows óf dat ik de standaard Windows 8 multi-monitor-taskbar maar weer uit moet zetten en AMM weer ga installeren.
• Hoe stel je verschillende diavoorstellingen in per monitor ? Mij lukt het alleen op statische afbeeldingen te selecteren per monitor.. (deed ik in Win7 ook m.b.v. AMM)
• Kan ik bij aparte taskbars per monitor, wel bijv. de Windows Verkenner op meerdere vastpinnen? De optie zie ik namelijk niet wanneer ik rechtsklik (ook hier weer geldt: deed ik in Win7 ook m.b.v. AMM)
• Kun je gemakkelijk van audio apparaat wisselen? In Windows 7 kon dit ook al niet, maar had ik een workaround m.b.v.
AutoHotKey die middels Win+A wisselde tussen twee apparaten (speaker/headset).
Google bood geen soelaas, helaas. Ook heb ik in dit topic niets kunnen vinden over de Multi-monitor vragen (heb enkel in deel 3 gezocht).