Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08 13:41
Ik heb op een nieuwe HDD (andere is gecrasht) eerst W7 geinstalleerd en daaroverheen W8Pro.
Nu werkt de "shutdown-button niet meer. En nu weet ik wel dat dit ook de hardwareknop van de pc kan gebruiken, maar ik vind het vreemd blijven omdat vóór dat de oude HDD crashte... die "shutdownbutton" wél werkte....
Forum doorgespit... maar kom er niet achter war het aan kan liggen. Iemand enig idee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Napo schreef op zondag 02 december 2012 @ 16:21:
[...]

GPS-data van een foto verwijderen
Maar eh....die error geeft aan dat je properties van de map Desktop probeert te editten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRedbeard
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 08:58

ErikRedbeard

Cookiecutter 5.0

cjdijk schreef op zondag 02 december 2012 @ 16:17:
[...]

Zover ik weet moet je dan eerst die ongebruikte Vista installeren op die nieuwe pc. Daarna die upgrade-advisor draaien op die nieuwe pc. Zodra je de productkey van windows 8 ontvangt, kun je gewoon een clean install doen van windows 8 (inclusief format vista partitie). Als je het niet op deze manier doet, bijvoorbeeld die upgrade advisor op een andere pc draaien, krijg je continu van die vage activerings herhalingen zoals enkelen hier melden. Zeker weten doe ik dat niet. Maar het lijkt me ook niet voor niets dat Microsoft steeds meldt dat je die upgrade-advisor op de pc moet uitvoeren waarop je die windows 8 wilt zetten.
Zie mijn vorig verhaaltje.. mja het kan natuurlijk dat ik net geluk heb..
ErikRedbeard schreef op zondag 02 december 2012 @ 12:56:
Wat ik vreemd vind is dat ondanks ik een upgrade heb gekocht ik helemaal nergens een oude key heb moeten invullen tijdens activatie.
Ik heb dan wel een verse installatie gedaan inplaats van een upgrade van me oude installatie (deze installatie is wel met een andere DVD gebeurd).

Wat ik trouwens toch vreemd vind is dat er altijd zo werd gehamerd dat een OS of iets dergelijks zoveel mogelijk met je toetsenbord moet kunnen besturen, zodat je je muis niet zoveel hoeft te gebruiken.
Ik zie Windows 8 juist de andere kant opgaan.

Verder is het voor mijn gevoel toch een fikse upgrade tegenover Windows 7 en vond het na een uur of 2 al fijner werken dan Windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-09 22:32
Wellicht al genoemd hier, maar het "traditionele" Windows 7 startmenu kan in Windows 8 terug gehaald worden met het programma Start-is-Back. Blijkbaar zit in de Windows 8 code nog steeds het vertrouwde Startmenu.

[ Voor 11% gewijzigd door Masimo op 02-12-2012 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartheijt
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-09 18:33
Ik weet niet of het al voorbij is gekomen, maar na te hebben geupgrade naar Windows8, merk ik dat telkens als er wat updates zijn en ik deze installeer mijn Synaptics touchpad drivers worden gewist en mijn touchpad het dus niet doet. Ik moet dan eerst weer mijn touchpaddrivers installeren en opnieuw opstarten voordat het hele zaakje weer werkt. Erg vervelend. (Ik heb een HP EliteBook 8570W). Heeft iemand een tip?

Verder ben ik erg tevreden over het besturingssysteem. Het is even wennen, omdat het toch wat anders werkt dan Windows 7. Maar naar een paar dagen gebruiken, de leercurve getrotseerd, voel ik me erg thuis. Het werkt extreem snappy op mijn ssd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:20

Wildfire

Joy to the world!

Masimo schreef op zondag 02 december 2012 @ 21:38:
Wellicht al genoemd hier, maar het "traditionele" Windows 7 startmenu kan in Windows 8 terug gehaald worden met het programma Start-is-Back. Blijkbaar zit in de Windows 8 code nog steeds het vertrouwde Startmenu.
Oud nieuws, er bestaan zo ongeveer al sinds de dag van de release diverse programma's die het Start-menu weer terugtoveren. Maar niet aan de hand van code die in Windows zelf zit, het zijn gewoon programma's die zelf een Start-menu aanmaken. Zo is er bv. Start8 ($5) of het opensource Classic Shell.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Allrighty, als ik dit lees dan zou ik de upgrade advisor op een pc met windows 7 NL oem moeten kunnen draaien en daarmee een ENGELSE w8 pro upgrade moeten kunnen krijgen toch?

En het is me (na oa hier lezen) nog niet helemaal duidelijk of ik deze ISO dan ook op een andere pc kan gebruiken dan op die waar ik de advisor gedraaid heb. (op die pc staat ook een legale windows 7)

[ Voor 6% gewijzigd door maratropa op 03-12-2012 11:41 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
maratropa schreef op maandag 03 december 2012 @ 11:36:
Allrighty, als ik dit lees dan zou ik de upgrade advisor op een pc met windows 7 NL oem moeten kunnen draaien en daarmee een ENGELSE w8 pro upgrade moeten kunnen krijgen toch?

En het is me (na oa hier lezen) nog niet helemaal duidelijk of ik deze ISO dan ook op een andere pc kan gebruiken dan op die waar ik de advisor gedraaid heb. (op die pc staat ook een legale windows 7)
Er zit geen informatie over je systeem in de ISO, als je dat soms denkt. Die is algemeen bruikbaar. Bij installatie wordt enkel gekeken of er een upgradebare Windows-installatie beschikbaar is op het systeem en vervolgens kan je in principe doen wat je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

tarlitz schreef op maandag 03 december 2012 @ 12:06:
[...]

Er zit geen informatie over je systeem in de ISO, als je dat soms denkt. Die is algemeen bruikbaar. Bij installatie wordt enkel gekeken of er een upgradebare Windows-installatie beschikbaar is op het systeem en vervolgens kan je in principe doen wat je wil.
Sterker nog, de upgrade-installer kijkt alleen of er een map genaamd "windows" aanwezig is op het systeem, zelfs al is die compleet leeg ;)

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweade
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:52
Caelorum schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 23:55:
[...]

heb jij toevallig die synaptics geïnstalleerd van hun website? Dat was hier het probleem. Met een restore point die zooi eraf kunnen krijgen en toen de updates gedaan en alles was meteen goed.
Klopt, die had ik geïnstalleerd. Vreemd probleem, maar zal de update zo nog eens proberen. Heb nu de standaard Windows drivers geïnstalleerd, dus hopelijk kom ik straks wel het lock screen voorbij. (Edit: gelukt!)

Overigens lukt het hier niet om het browser keuzescherm te installeren. Wordt dat weer een boete van de Europese Commissie?

[ Voor 15% gewijzigd door Tweade op 03-12-2012 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Niet online
StarLite schreef op maandag 03 december 2012 @ 12:12:
[...]

Sterker nog, de upgrade-installer kijkt alleen of er een map genaamd "windows" aanwezig is op het systeem, zelfs al is die compleet leeg ;)
Hah, cool. Heeft iemand al geprobeerd te upgraden met alleen een lege windows map aanwezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-08 12:01
Iemand nzb360 al getest? App voor android. Was benieuwd of het degelijk werkt vooraleer ik het koop
wrong topic excuses

[ Voor 12% gewijzigd door tboheeren op 03-12-2012 14:56 ]

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09 13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
TheVMaster schreef op zondag 02 december 2012 @ 18:18:
[...]

Maar eh....die error geeft aan dat je properties van de map Desktop probeert te editten?
En doch probeer ik de GPS-data van een foto te verwijderen wat klaarblijkelijk niet mag omdat ik geen access heb. En op dat moment heb ik full control op de foto en op desktop. Raar dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janson
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-03-2023
CONTACTS KWIJT. Ik heb Win8 OVER Win7 geinstalleerd. Zeer tevreden. Maar mijn (Email) contacts zijn verdwenen. Windows Live werkt verder goed. Ik heb VOOR de Win8 installatie met Acronis een systeem backup gemaakt. Het zou dus mogelijk moeten zijn die backup met Acronis te "koppelen" en dan de betreffende file of map terug te zetten. Maar onder welke naam en directory vind ik hem in de backup en WAAR moet hij in Win8 neergezet worden?
In C:\users\....\contacts staat een contactlijst van JAAREN geleden. De contactslijst van Win LiveMail laat wel adressen zien die ik zojuist heb toegevoegd maar is verder leeg. En ik heb de file zelf nog niet weten te vinden.
Bij voorbaat dank. Janes

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Napo schreef op maandag 03 december 2012 @ 15:34:
[...]

En doch probeer ik de GPS-data van een foto te verwijderen wat klaarblijkelijk niet mag omdat ik geen access heb. En op dat moment heb ik full control op de foto en op desktop. Raar dus
Zet de foto eens in een ander mapje.....je documents mapje ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0rnelis
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-08 22:21
Ik ben sinds een paar uurtjes met Windows 8 bezig en ben voornamelijk geüpgraded vanwege de veel snellere interface/boottijd en niet zo zeer Metro. Als ik terugkijk wat ik met Windows 7 heb gedaan zie ik mezelf helemaal niet in Metro bezig :9 . Nu ik het e.e.a. al heb geconfigureerd, vraag ik mij de volgende dingen af:

• Is het mogelijk bij multi-monitor om applicaties te openen onder je muis (i.e. actieve monitor) ? Dit in plaats van alles maar op je primaire monitor openen. Zo niet kent iemand een tool voor Win8 die dit kan? Ik gebruikte op Windows 7 namelijk Actual Multiple Monitors die én een tweede taskbar toonde én deze feature dus ook had. Ik zie dit ook terug in verschillende Linux window managers en vraag me dan ook af of ik toevallig ergens een vinkje heb gemist die dit aanzet binnen Windows óf dat ik de standaard Windows 8 multi-monitor-taskbar maar weer uit moet zetten en AMM weer ga installeren.

• Hoe stel je verschillende diavoorstellingen in per monitor ? Mij lukt het alleen op statische afbeeldingen te selecteren per monitor.. (deed ik in Win7 ook m.b.v. AMM)

• Kan ik bij aparte taskbars per monitor, wel bijv. de Windows Verkenner op meerdere vastpinnen? De optie zie ik namelijk niet wanneer ik rechtsklik (ook hier weer geldt: deed ik in Win7 ook m.b.v. AMM)

• Kun je gemakkelijk van audio apparaat wisselen? In Windows 7 kon dit ook al niet, maar had ik een workaround m.b.v. AutoHotKey die middels Win+A wisselde tussen twee apparaten (speaker/headset).

Google bood geen soelaas, helaas. Ook heb ik in dit topic niets kunnen vinden over de Multi-monitor vragen (heb enkel in deel 3 gezocht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@hierboven: geen van alle mogelijkheden kun je zonder AMM (of andere tool). Gebruik die namelijk ook. Heb lang zitten zoeken, maar de huidige 2e taskbar is toch niet zo functioneel als ik had gehoopt. Wel beter dan eerst, maar toch niet zo fijn als met AMM

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Die Messaging app van Windows 8 is echt maar zo brak als het kan zijn. Zit vol met bugs waardoor ik mensen stomweg misloop. Ze staan offline terwijl ze online zijn.. Nu werkt het zelfs in Windows Live Messenger niet meer goed.. Via Skype is het ook niet al te handig (slecht ingedeelde app btw).

MS moet echt dringend iets hieraan gaan doen, want dit is totaal waardeloos. Maak één fatsoenlijke app, en geen drie die maar half werken. Nu kan je online gaan via Messaging, Windows Live Messenger en Skype. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Het valt me eigenlijk nog mee qua desktop maar ben benieuwd hoe zich dit gaat ontwikkelen.

https://www.npd.com/wps/p...cording-to-the-npd-group/

http://semiaccurate.com/2...-numbers-are-finally-out/

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SChief schreef op maandag 03 december 2012 @ 21:34:
Die Messaging app van Windows 8 is echt maar zo brak als het kan zijn. Zit vol met bugs waardoor ik mensen stomweg misloop. Ze staan offline terwijl ze online zijn.. Nu werkt het zelfs in Windows Live Messenger niet meer goed.. Via Skype is het ook niet al te handig (slecht ingedeelde app btw).

MS moet echt dringend iets hieraan gaan doen, want dit is totaal waardeloos. Maak één fatsoenlijke app, en geen drie die maar half werken. Nu kan je online gaan via Messaging, Windows Live Messenger en Skype. 8)7
Ach gewoon Skype for desktop gebruiken en dan heb je niet de problemen die al die gare messaging-apps hebben. Die Skype-app is voor mij echt niet te gebruiken. Vervelend om in te navigeren IMO en ik mis het desktop sharen daar echt enorm.

[ Voor 8% gewijzigd door Caelorum op 03-12-2012 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Caelorum schreef op maandag 03 december 2012 @ 21:43:
[...]

Ach gewoon Skype for desktop gebruiken en dan heb je niet de problemen die al die gare messaging-apps hebben. Die Skype-app is voor mij echt niet te gebruiken. Vervelend om in te navigeren IMO en ik mis het desktop sharen daar echt enorm.
Daar zie ik bepaalde vrienden nog steeds niet online staan. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SChief schreef op maandag 03 december 2012 @ 21:53:
[...]
Daar zie ik bepaalde vrienden nog steeds niet online staan. :')
Contact list staat wel op all? Bij mij stond die standaard alleen op Skype :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Staat op all.. De ene Messenger-vriend zie ik wel, de ander weer niet.. Kansloos..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SChief schreef op maandag 03 december 2012 @ 22:23:
Staat op all.. De ene Messenger-vriend zie ik wel, de ander weer niet.. Kansloos..
Tjah, dat lijkt me dan gewoon een probleem van je vrienden, dan wel een probleem met je contacten. Hier heb ik namelijk nergens last van. Iedereen die online is, is dat ook en hetzelfde voor offline.

Over die verkoopaantallen. Ik vind 40 miljoen nog niet echt slecht. Ja het is misschien minder dan wat men had verwacht als je het vergelijkt met Win7, maar dit is dan ook een enorme stap en daar moeten mensen gewoon aan wennen. Hier op tweakers zijn de reacties inmiddels ook niet meer zo dramatisch als voorheen. Ja er zijn nog wat schreeuwers, maar het meerendeel is tevreden. Tuurlijk zullen er nog wel mensen zijn die in grote aantallen nog bij Win7 blijft, maar dat is helemaal niet erg.

Waar je echter al weinig over hoort is dat Surface dus niet meetelt (en ik denk dat er toch veel mensen wachten op een Surface Pro), plus dat de meeste Windows 8 devices nog niet breed beschikbaar zijn. Veel devices die zijn aangekondigd, moeten nog worden uitgeleverd, dus dan vind ik het nog niet zo raar. Hetzelfde zie je bij Windows Phone. Daar is wel animo, maar bv de Lumia 920 of Ativ S moeten nog uitkomen in gruwelijk veel landen. De sales zijn dan al wel 300% gestegen, maar het aanbod is momenteel nog niet toereikend genoeg. En vergeet ook niet dat het meer een consumentenOS is dan ooit en we dus net Thanksgiving hebben gehad en nu op Kerst afstuimen.

[ Voor 4% gewijzigd door Martinspire op 04-12-2012 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik snap die semiaccurate bullshit echt niet. Ze claimen dat "de pers" allemaal Microsoft shills zijn maar volgens mij zijn ze zelf gewoon anti-MS. 40 miljoen in een maand vind ik behoorlijk wat, blijkbaar niet zoveel als dat er Windows 7 licenties werden verkocht bij zijn launch, maar vergeet niet dat MS ook nog gewoon geld verdiend aan de huidige Windows 7 verkopen totdat ze de licentie-uitgifte daarvan stopzetten ooit. Daarnaast was de situatie bij Vista -> 7 anders omdat Vista een zeer slechte reputatie heeft dus is het logisch dat de verkopen daarvan sneller zullen zakken bij release van een nieuwe versie.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

C0rnelis schreef op maandag 03 december 2012 @ 20:34:
[...]

• Is het mogelijk bij multi-monitor om applicaties te openen onder je muis (i.e. actieve monitor) ? Dit in plaats van alles maar op je primaire monitor openen. Zo niet kent iemand een tool voor Win8 die dit kan? Ik gebruikte op Windows 7 namelijk Actual Multiple Monitors die én een tweede taskbar toonde én deze feature dus ook had. Ik zie dit ook terug in verschillende Linux window managers en vraag me dan ook af of ik toevallig ergens een vinkje heb gemist die dit aanzet binnen Windows óf dat ik de standaard Windows 8 multi-monitor-taskbar maar weer uit moet zetten en AMM weer ga installeren.
Met Autohotkey zou dat via een eenvoudig scriptje waarschijnlijk wel kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 00:53:
[...]

Met Autohotkey zou dat via een eenvoudig scriptje waarschijnlijk wel kunnen.
Grote kans ja, maar als ie toch al AMM gebruikt en ook voor de andere features een oplossing wil dan is dat niet afdoende. De laatste paar versies van AMM zijn trouwens prima te gebruiken in Win8. Eerste versies van rond de CP en RP waren niet echt geweldig, maar dat hebben ze mooi bijgewerkt. Blijft een hele fijne tool. Kan het mensen met meerdere monitoren echt aanraden.

[ Voor 4% gewijzigd door Martinspire op 04-12-2012 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkiesV
  • Laatst online: 20-07 11:25
Hallo,

Ik heb sinds kort een Tablet PC gekregen. ATM staat daar de Consumer Preview Windows 8 op. Deze wil ik vervangen voor een legale clean install Windows 8. Wat is de snelste manier om dit te doen? Ik ben echt een leek op dit gebied. Kan ik beter de ISO op een USB-stick zetten of een DVDtje branden?
Alvast bedankt!

PSN : MaRkIeS1620

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luifel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-05-2023
Ik heb een upgrade gedaan van w7 naar w8. Heb voor 3 tientjes de digitale versie gedownload,
en daarna kon ik hem gelijk installeren
Maar ik had denk ik media moeten aanvinken voor een iso bestand,want nu kan ik geen kopie
meer maken van windows 8, indien mn pc crast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30

Swerfer

Hmm...

MarkiesV schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 08:16:
Hallo,

Ik heb sinds kort een Tablet PC gekregen. ATM staat daar de Consumer Preview Windows 8 op. Deze wil ik vervangen voor een legale clean install Windows 8. Wat is de snelste manier om dit te doen? Ik ben echt een leek op dit gebied. Kan ik beter de ISO op een USB-stick zetten of een DVDtje branden?
Alvast bedankt!
Snelste is W8 online kopen met de Tablet en dan in de UpgradeAdvisor aanvinken dat je geen gegevens wilt bewaren. Je krijgt dan een semi-clean install. Je Windows is dan volledig clean, echter krijg je wel een folder met Windows.old

Die kan je daarna weer wissen (als je zeker bent dat je geen gegevens wilt overzetten). Even defragmenteren en je hebt een zo goed als mogelijke Clean-install.

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!
luifel schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 08:36:
Ik heb een upgrade gedaan van w7 naar w8. Heb voor 3 tientjes de digitale versie gedownload,
en daarna kon ik hem gelijk installeren
Maar ik had denk ik media moeten aanvinken voor een iso bestand,want nu kan ik geen kopie
meer maken van windows 8, indien mn pc crast?
Check het mailtje dat je hebt gekregen eens na... Daar staat toch echt in wat je kan doen (en dan dus niet die backup dvd kopen, maar dat anderen) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luifel
  • Laatst online: 20-05-2023
zal vanavond even kijken, zeker over het hoofd gezien, bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Martinspire schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 00:03:
[...]

Over die verkoopaantallen. Ik vind 40 miljoen nog niet echt slecht. Ja het is misschien minder dan wat men had verwacht als je het vergelijkt met Win7, maar dit is dan ook een enorme stap en daar moeten mensen gewoon aan wennen. Hier op tweakers zijn de reacties inmiddels ook niet meer zo dramatisch als voorheen. Ja er zijn nog wat schreeuwers, maar het meerendeel is tevreden. Tuurlijk zullen er nog wel mensen zijn die in grote aantallen nog bij Win7 blijft, maar dat is helemaal niet erg.
Uiteindelijk gaat het er ook om hoeveel mensen W8 ook echt geinstalleerd hebben. Die cijfers zijn nog onduidelijk.

Verder is de prijs van W8 aanzienlijk lager dan bij W7. Ik denk dus niet dat de vlag uithangt bij MS.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
TheVMaster schreef op maandag 03 december 2012 @ 16:01:
[...]

Zet de foto eens in een ander mapje.....je documents mapje ofzo?
Andere map maakt niets uit, andere foto zelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Martinspire schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 00:03:
[...]

Tjah, dat lijkt me dan gewoon een probleem van je vrienden, dan wel een probleem met je contacten. Hier heb ik namelijk nergens last van.
Nee. Op een Windows 7 laptop werkt het namelijk goed (tot op heden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Is het eigenlijk mogelijk om een 'cleane' windows versie (legaal!) te downloaden (van windows 8 dus)? Ik heb een nieuwe laptop, maar gezien de bloatware etc. wil ik er graag een clean install op doen (via dvd bij voorkeur, gezien ik alleen kleine usb-sticks heb). Ik heb uiteraard een licentiecode.

[ Voor 22% gewijzigd door Orian op 04-12-2012 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toevallig vanmiddag gedaan op een nieuwe asus zenbook. Gewoon kiezen dat je niets wil bewaren en dan houd je alleen een schone win8 install over. De partities blijven wel behouden. Alle meegeïnstalleerde troep is verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Laatst online: 03:46
^^ wat hierboven zegt, als je toch opnieuw wilt installeren ivm. partities:

Als je geen toegang hebt tot de iso's moet je ze uit de nieuwsgroepen halen, gevaar is dat daar altijd wat tussen kan zitten. Alternatief is iemand moet je helpen de iso te bemachtigen aangezien je wel een valide licentie nummer hebt.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
Bedankt, jammer dat het niet mogelijk is om gewoon bij microsoft een image te downloaden. Imo toch niet meer van deze tijd, maargoed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SChief schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 16:13:
[...]

Nee. Op een Windows 7 laptop werkt het namelijk goed (tot op heden).
Heb je het ook met de WLM desktop app? En hoe staat het geheel in je peoplehub? Ook goed? (kijk anders even bij people.live.com of daar problemen zijn)

Ik heb wel gemerkt dat facebook messaging niet (goed) werkt in de messaging app, dus dat zou ook je probleem kunnen zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door Martinspire op 04-12-2012 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superdraak345
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Kan iemand me helpen? Ik heb flinke problemen met de audio-drivers van mijn laptop. De soundchip is een Conexant High-Definition SmartAudio 221. Audio werkt normaal, totdat ik mijn laptop dichtklap. Als ik hem daarna weer openklap is het onmogelijk geluid af te spelen. Het werkt pas weer na een keer opnieuw opstarten. Ik probeerde de drivers bij te werken, en hij ging daadwerkelijk iets downloaden en installeren, maar er kwam een melding dat de driver niet ondertekend was. Toen heb ik net de drivers gedeinstalleerd om vervolgens nieuwe van internet te installeren. Ik kan echter nergens Windows 8 64-bit drivers vinden voor mijn geluidskaart! Toen weer geupdatet. Nu ben ik weer terug bij af.
Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen? Het is nog vervelender omdat niet alleen de audio weg is als de pc uit de slaapstand komt, maar dat ook youtube filmpjes niet meer goed afspelen (stopt na enkele seconden).

[ Voor 21% gewijzigd door superdraak345 op 04-12-2012 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Orian schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 16:13:
Is het eigenlijk mogelijk om een 'cleane' windows versie (legaal!) te downloaden (van windows 8 dus)? Ik heb een nieuwe laptop, maar gezien de bloatware etc. wil ik er graag een clean install op doen (via dvd bij voorkeur, gezien ik alleen kleine usb-sticks heb). Ik heb uiteraard een licentiecode.
ik pak er meestal eentje van spotnet, wel even opletten dat je een schone installatie pakt, maar die zijn wel voorbijgekomen de afgelopen 2 maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:55

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Heeft een van jullie ook het probleem dat wanneer je bepaalde applicaties draait die geluid produceren (chrome - Youtube) en VLC dat soms opeens het geluid van maximaal verminderd naar 25% in de mixer? Het is makkelijk op te lossen door de slider weer omhoog te gooien maar het is wel een vervelend probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Toch wel vreemd dat een bedrijf zoals Facebook nog steeds geen ondersteuning biedt voor Windows 8 ivm FB Messenger. Ik weet dat de Berichten app ook werkt maar, niet zo goed als de native-desktop-app.

Ik chat nu via Pidgin maar dat is ook niet perfect imho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Orian schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 16:13:
Neem een willekeurige bron, gebruik een daarvoor bedoelde app om de md5 en sha1 hash van de iso te laten bepalen. Google of die overeenkomt met een officiële. De hashes zijn waarschijnlijk al wel te vinden.

[ Voor 6% gewijzigd door Raven op 04-12-2012 20:05 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_f
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-12-2024
Ircghost schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 18:36:
Heeft een van jullie ook het probleem dat wanneer je bepaalde applicaties draait die geluid produceren (chrome - Youtube) en VLC dat soms opeens het geluid van maximaal verminderd naar 25% in de mixer? Het is makkelijk op te lossen door de slider weer omhoog te gooien maar het is wel een vervelend probleem.
Bij geluid opties heb je ergens de optie om je geluid te dempen als het microfoon geluid hoog wordt. (via configuratiescherm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:34
Ik zat eens goed naar de reclame van Windows 8 maar wat klopt er niet? Succes met zoeken :)

https://skydrive.live.com...0&id=C4E0A2CEB5EFC0F0!233

In de Engelse reclame gaat hij overigens wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Robkazoe schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 20:15:
Ik zat eens goed naar de reclame van Windows 8 maar wat klopt er niet? Succes met zoeken :)

https://skydrive.live.com...0&id=C4E0A2CEB5EFC0F0!233

In de Engelse reclame gaat hij overigens wel goed.
Don't have a Microsoft account? Sign up now
;(

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Phyxion schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 20:17:
[...]

Don't have a Microsoft account? Sign up now
;(
Ik kan er wel inkomen als ik niet ingelogd ben. Meer mensen met het probleem? Anders upload ik hem wel even ergens anders naar toe.

[ Voor 32% gewijzigd door Robkazoe op 04-12-2012 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Kan er ook wel bij zonder inloggen.
Geen idee wat er fout aan dat filmpje is :S

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
spoiler:
De afbeeldingengallerij laat zien dat er 2 mappen en 1 bestand beschikbaar zijn. Echter, de gallerij scrollt door minstens 4 afbeeldingen heen. De Engelse variant heeft dat niet. Die heeft 2 mappen en 25 bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:55
Nou, lekker dan. Ik heb een aantal weken terug Windows 8 online gekocht en gedownload en vandaag dan de tijd gehad om t op mn laptop (met windows 7) te installeren.
Dus ik dubbel click het win 8 install icoontje op mn desktop en de installatie begint. Op een gegeven moment, na 2 reboots blijft het scherm zwart. Ondertussen breng ik mn dochtertje naar bed en kom beneden en zie dat het scherm nog steeds zwart is. HD lampje doet niks, de laptop reageert niet op toetsen, het scherm blijft zwart. Dit is dus al dik een uur nadat ik met een zwart scherm naar boven ging.
Ik besluit om de laptop uit te zetten (6seconden uitknop ingedrukt) en weer aan te zetten. Maar het aanzetten van de laptop doet niks. Zodra ik de laptop aanzet hoor ik de fan heel even iets harder draaien, ik zie het HD lampje even flikkeren, maar het scherm blijft zwart. Ook geen dell logo, geen regel waarin staat dat ik een f1 toets in kan drukken voor de bios, helemaal niks.
Ik zou nu even niet meer weten hoe ik die laptop weer aan de praat ga krijgen... Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Robkazoe schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 20:29:
spoiler:
De afbeeldingengallerij laat zien dat er 2 mappen en 1 bestand beschikbaar zijn. Echter, de gallerij scrollt door minstens 4 afbeeldingen heen. De Engelse variant heeft dat niet. Die heeft 2 mappen en 25 bestanden.
Hmm, vage fout :P

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Dark_f schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 20:07:
[...]

Bij geluid opties heb je ergens de optie om je geluid te dempen als het microfoon geluid hoog wordt. (via configuratiescherm).
Ik weet dat die optie bestaat in bijvoorbeeld Skype, ik kan alleen die optie niet vinden in Windows. Het is wel raar, want me microfoon zou in principe helemaal niet aan moeten staan dus hij zou ook niet moeten luisteren. Ik heb het nu op een andere microfoon gezet (me headset) die hardware matig uitstaat dus ben benieuwd of de fout nu nog steeds voortkomt.

Ik had dit nog niet afgeschreven en het gebeurde al..

[ Voor 4% gewijzigd door Ircghost op 04-12-2012 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Ircghost schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 22:15:
[...]
Ik weet dat die optie bestaat in bijvoorbeeld Skype, ik kan alleen die optie niet vinden in Windows. Het is wel raar, want me microfoon zou in principe helemaal niet aan moeten staan dus hij zou ook niet moeten luisteren. Ik heb het nu op een andere microfoon gezet (me headset) die hardware matig uitstaat dus ben benieuwd of de fout nu nog steeds voortkomt.

Ik had dit nog niet afgeschreven en het gebeurde al..
Probeer dit eens?
Open the Control Panel => Click on "Sound" => Click on "Communications" at the top => Check "Do nothing"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ircghost schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 22:15:
[...] Het is wel raar, want me microfoon zou in principe helemaal niet aan moeten staan dus hij zou ook niet moeten luisteren. [...]
Daar gaat het ook niet om. Een applicatie hoeft alleen maar tegen Windows te vertellen dat die zooi wordt gebruikt en Windows reageert al. Daarom ook dat Steam zo vervelend is met dat voice spul.
Wat bovenstaande post hoort het echter te verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Steam draai ik niet standaard, ik heb nu die optie inderdaad uitgeschakeld. Er stond ook echter een of andere standaard microfoon ingeschakeld die er niet is (in werkelijkheid is het alleen de port op mijn front panel) daar stond wel informatie over achtergrondgeluid. Ik heb nu bij beide alles uitgeschakeld, ik zal eerst de front panel activeren en kijken of er niks gebeurd. Daarna zal ik weer die bij communications aanzetten om te bevestigen of dat het daadwerkelijk was.

Neemt niet weg dat dit een kwalijke fout is die ik op w7 nog nooit heb ervaren.

EDIT: en natuurlijk bedankt voor de snelle reacties :)

[ Voor 4% gewijzigd door Ircghost op 04-12-2012 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:21
deBennie schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 20:34:
Nou, lekker dan. Ik heb een aantal weken terug Windows 8 online gekocht en gedownload en vandaag dan de tijd gehad om t op mn laptop (met windows 7) te installeren.
Dus ik dubbel click het win 8 install icoontje op mn desktop en de installatie begint. Op een gegeven moment, na 2 reboots blijft het scherm zwart. Ondertussen breng ik mn dochtertje naar bed en kom beneden en zie dat het scherm nog steeds zwart is. HD lampje doet niks, de laptop reageert niet op toetsen, het scherm blijft zwart. Dit is dus al dik een uur nadat ik met een zwart scherm naar boven ging.
Ik besluit om de laptop uit te zetten (6seconden uitknop ingedrukt) en weer aan te zetten. Maar het aanzetten van de laptop doet niks. Zodra ik de laptop aanzet hoor ik de fan heel even iets harder draaien, ik zie het HD lampje even flikkeren, maar het scherm blijft zwart. Ook geen dell logo, geen regel waarin staat dat ik een f1 toets in kan drukken voor de bios, helemaal niks.
Ik zou nu even niet meer weten hoe ik die laptop weer aan de praat ga krijgen... Iemand een idee?
Ik zou even de stroom en batterij eruit halen en daarna weer terugplaatsen en opnieuw proberen. Mogelijk blijft de laptop ergens hangen en gaat hij niet echt uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:58
Ik heb mijn Windows 7 ge-upgrade naar Windows 8.
Nu wil ik naast mijn laptop een eigen PC in elkaar gaan zetten.

Kan ik dan mijn oude Windows 7 weer legaal gebruiken?
Of moet ik weer een nieuwe licentie gaan kopen?

Ik ga er namelijk vanuit dat ik mijn licentie code eenmalig kan gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
MikeOO schreef op woensdag 05 december 2012 @ 07:57:
[...]

Ik zou even de stroom en batterij eruit halen en daarna weer terugplaatsen en opnieuw proberen. Mogelijk blijft de laptop ergens hangen en gaat hij niet echt uit.
Vanmorgen bootte de laptop zonder problemen en kwam de melding dat win8 niet correct was geinstalleerd.
De laptop is nu weer prima op te starten en start dan zonder problemen op naar win7. Ik ben nu een bootable USB aan het maken zodat ik mn laptop vanaf USB kan upgraden naar win8.
Ik kan dus weer verder. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-08 09:25
Sinds ongeveer een weekje krijg ik elke keer wanneer ik mijn PC opstart en het startscherm wordt getoont ineens de melding "Your PC ran into a problem. This problem caused your PC to restart". Ook als ik mijn pc gewoon normaal afsluit. Deze melding verschijnt midden in het scherm in een soort blauwe balk. Ik kan wel op meer informatie drukken maar er staat vervolgens helemaal geen informatie over waar de fout vandaan komt of wat het veroorzaakt.

Weet iemand hoe dit misschien op te lossen is? Het is ontzettend irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1of6Billion
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 07:53
Gisteren win8 geïnstalleerd. Clean install van de Upgrade.

Eerste indruk: Als je niet al tot je nek in de Microsoft (Live / etc) zit, maar in bijv. Google (gmail) dan zijn die apps redelijk beperkt en voegt Metro niet veel toe.

Waar het mij even om gaat is dat er op onregelmatige momenten (om de 30sec - 5min) een notificatie(?)geluidje wordt afgespeeld. Er zijn geen grafische clues over wát er aan de hand is.
Als ik op het moment van dat geluid een youtube filmpje aan het kijken ben, wordt daar het geluid niet meer van afgespeeld. Pas na het verversen van de pagina weer wel. 8)7

Iemand een idee wat er aan de hand is? Of wat ik kan proberen om het op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farid_A
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:59
1of6Billion schreef op woensdag 05 december 2012 @ 10:30:

Eerste indruk: Als je niet al tot je nek in de Microsoft (Live / etc) zit, maar in bijv. Google (gmail) dan zijn die apps redelijk beperkt en voegt Metro niet veel toe.

Waar het mij even om gaat is dat er op onregelmatige momenten (om de 30sec - 5min) een notificatie(?)geluidje wordt afgespeeld. Er zijn geen grafische clues over wát er aan de hand is.
Als ik op het moment van dat geluid een youtube filmpje aan het kijken ben, wordt daar het geluid niet meer van afgespeeld. Pas na het verversen van de pagina weer wel. 8)7

Iemand een idee wat er aan de hand is? Of wat ik kan proberen om het op te lossen?
Raar, als ik iets hoor, dan zie ik rechtsboven een vlakje tevoorschijn komen met wat er aan de hand is. Maar ik gebruik het ook pas 2 dagen, dus heb het nog niet vaak gezien.

Anyhow, nog een vraag van mijn kant. Ik zie tussen de instellingen een optie staan dat je alles kan verwijderen en windows opnieuw kan installeren. Maar kan ik ook een bootable dvd/usb maken, want dat zie ik nergens staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
1of6Billion schreef op woensdag 05 december 2012 @ 10:30:

Probeer de volgende keer als je het geluid hoort meteen even in je geluidsmenu (in je taakbalk) het geluid te repliceren door bij de Windows sounds de voorbeelden af te spelen. Ik had ook een geluid dat om het paar uur for no reason en zonder notificatiescherm even zou afspelen (zonder verdere bijwerkingen though) en ben erachter gekomen dat dat het USB-unplug melodietje was. Er gebeurt echter niets met mijn USB-apparaten dus ik heb er sindsdien geen aandacht meer aan besteed, het geluidje doet zich echter nog wel steeds 1 of 2 maal per dag voor.

Zoals gezegd heeft het geen invloed op mijn overige geluid, je zou kunnen proberen om in dat zelfde menu'tje in het tabblad Communications/Communicatie de optie op 'Do nothing' te zetten. Misschien dat dat helpt. Het zal het random geluidje wel niet weghalen, maar hopelijk wel dat het invloed heeft over de rest van je audio.

[ Voor 3% gewijzigd door Sagaris op 05-12-2012 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
deBennie schreef op woensdag 05 december 2012 @ 09:09:
[...]

Vanmorgen bootte de laptop zonder problemen en kwam de melding dat win8 niet correct was geinstalleerd.
De laptop is nu weer prima op te starten en start dan zonder problemen op naar win7. Ik ben nu een bootable USB aan het maken zodat ik mn laptop vanaf USB kan upgraden naar win8.
Ik kan dus weer verder. :)
Het blijkt toch een issue te zijn, en dan specifiek met de Dell Vostro 3550 (die ik heb) en de Inspiron N5110 laptops.

Het probleem wat zich voordoet is dat het scherm op zwart blijft na installatie.
Je kunt het safe mode scherm (shift+F8) van windows 8 wel inkomen, maar ook daar zit geen oplossing in.

Probleem:
There is an issue with a bunch of dell laptops (Vostro 3550, Inspiron n5110 included) where the laptop display is not detected. All of the new drivers and drivers on this site do not fix the problem. There are a couple of workarounds that you do in the meantime though.

1) Hook up an external monitor. Then you can at least use the laptop (only with the external monitor though).
2) Disable the Display adapter under computer properties. Screen shuts off after boot animation - Microsoft Answers (this will only allow a low resolution and no graphic acceleration.)

I hope they fix this soon as it is tough to develop for an OS that I can't even use.
http://www.eightforums.co...n-dell-vostro-3550-a.html

Oplossing:
There is a BIOS update for the n5110 that should fix the problem! It has been many months of frustration and waiting and now it seems like we will finally be able to use out laptops at full resolution.

I haven't had a chance to try it out yet, but according to others it has.

There is also supposedly a BIOS update for the Vostro 3550 that fixes the same issue.
http://www.eightforums.co...3550-well.html#post117145

en:
http://en.community.dell....os/f/3524/t/19461923.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauwz
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 20:45
Ik heb nu een aantal dagen W8 professional draaien via de keys uit werkgever zijn MSDN/Technet account. Nu heb ik van hem ook een professional N key (NL) gekregen om te installeren, echter zie ik nergens deze editie te downloaden in mijn account. Kan ik hieruit opmaken dat ik de pro N key gewoon kan activeren met een professional versie, zodat hij de mediaplayers etc. weg laat bij een clean install?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:52
Gisteren ook vaag probleem. Bij het booten had ik geen geluid, alle drivers waren geinstalleerd, de volume mixer gaf ook grafisch aan dat er geluid speelde (groene balkje bewoog etc.) maar no sound! Na een reboot werkte alles weer perfect.

Er was op dat moment geen Steam gestart en de enige microfoon die ik heb zit in mijn webcam die default disabled staat in configuratiescherm > sound (i.v.m. mijn alu hoedje :+)

Niets spannends dus maar nu ik wat meer probleempjes m.b.t. geluid hoor dacht ik "laat ik het ook maar vertellen"! :)

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
Is het eigenlijk mogelijk om je desktop te scalen? Atm (1920*108, 15,4 inch) is alles érg klein. Is het mogelijk (zonder meteen de resolutie aan te passen) dit te scalen zodat het wat groter wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Orian schreef op woensdag 05 december 2012 @ 21:29:
Is het eigenlijk mogelijk om je desktop te scalen? Atm (1920*108, 15,4 inch) is alles érg klein. Is het mogelijk (zonder meteen de resolutie aan te passen) dit te scalen zodat het wat groter wordt?
Yep.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Laatst online: 06-09 16:30

Swerfer

Hmm...

Orian schreef op woensdag 05 december 2012 @ 21:29:
Control Panel --> Display

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10-2020

Mag

Weet iemand hoe je de locatie van "Mijn Documenten" aka "Bibliotheken" (inclusief Bureaublad e.d. dan) aka "C:\Users\Username\" volledig kan veranderen én verplaatsen naar een andere schijf? Mijn C schijf is maar een klein SDD'tje dus die staat inmiddels hierdoor al bijna vol...

Je kan door simpelweg op elke bibliotheek te rightclicken wel nieuwe folders toevoegen aan de de "Afbeeldingen", "Muziek", etc. mappen maar dan blijven bepaalde programmas alsnog in de oude, originele, mappen dingen plaatsen, ook als je die delete en de nieuwe als standaard benoemt. Er moet toch een makkelijke en complete oplossing hiervoor zijn? Toch kan ik het echt niet vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoek maar op symlink (of mklink) op Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mag schreef op woensdag 05 december 2012 @ 23:15:
Weet iemand hoe je de locatie van "Mijn Documenten" aka "Bibliotheken" (inclusief Bureaublad e.d. dan) aka "C:\Users\Username\" volledig kan veranderen én verplaatsen naar een andere schijf? Mijn C schijf is maar een klein SDD'tje dus die staat inmiddels hierdoor al bijna vol...

Je kan door simpelweg op elke bibliotheek te rightclicken wel nieuwe folders toevoegen aan de de "Afbeeldingen", "Muziek", etc. mappen maar dan blijven bepaalde programmas alsnog in de oude, originele, mappen dingen plaatsen, ook als je die delete en de nieuwe als standaard benoemt. Er moet toch een makkelijke en complete oplossing hiervoor zijn? Toch kan ik het echt niet vinden...
Je kunt de diverse mappen verplaatsen, maar je kunt ook alle profielen verplaatsen naar een andere partitie.
  • Om alleen bepaalde mappen (met documenten/media) te verplaatsen hoef je alleen maar je profielmap te openen in de verkenner en in het eigenschappen venster van de te verplaatsen map de location aan te passen.
    Profielmap verplaatsen
Als je alle profielen wilt verplaatsen moet je onderstaande stappen even uitvoeren:
  • Maak een tijdelijke gebruiker aan (niet zijnde de user waar al je documenten onder hangen :+ (en herstart je pc voordat je onder die user inlogt)
  • Wijzig vervolgens de paden in deze registersleutel : HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\ProfileList

HKLM Profiles 01
  • Wijzig nu ook bij de profielen zelf (zie hieronder) ook even de driveletter.

HKLM Profiles 02
  • Kopieer nu de hele C:\Users map naar (in mijn geval) D:\Users en reboot de computer. Daarna zijn je profielen verplaatst.
  • Je kunt de C:\Users map nu weggooien.

[ Voor 16% gewijzigd door TheVMaster op 06-12-2012 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10-2020

Mag

Wauw thanks, die 2e optie is precies wat ik zocht. Al heb ik gister uit frustratie echter de eerste optie al doorgevoerd. Kan ik nu alsnog het register bewerken met een andere account om alles over te zetten of levert dat complicaties op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mag schreef op donderdag 06 december 2012 @ 08:59:
Wauw thanks, die 2e optie is precies wat ik zocht. Al heb ik gister uit frustratie echter de eerste optie al doorgevoerd. Kan ik nu alsnog het register bewerken met een andere account om alles over te zetten over levert dat complicaties op?
Nope...geen probleem! Ik heb ook altijd eerst optie 1 gedaan, alleen heb ik sinds kort een SSD en tja..dan wil ik geen profiel (met daarin ook je MUI Apps van Windows 8!) van een paar GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
TheVMaster schreef op donderdag 06 december 2012 @ 09:00:
[...]

dan wil ik geen profiel (met daarin ook je MUI Apps van Windows 8!) van een paar GB.
De Modern UI-apps worden naar mijn weten niet in je profiel gezet, maar in de (verborgen) map C:\Program Files\WindowsApps. Alleen gebruikersdata komt in je profiel terecht.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
  • Laatst online: 17-09 10:59
En is het ook niet fijn, dat je programma's snel opstarten? Ik vind het altijd wel een voordeel als ik programma's van mn SSD kan starten.
Autocad, photoshop, lightroom, chrome, alles eigenlijk komt op m'n SSD.

En m'n hele user folder op mn HDD. Alleen soms is het wat langer wachten op een foto bij photoshop. Maar die wachttijd is nihil, zo'n 1.5 seconde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:57

DDX

Jammer dat Windows 8 niet zulke meldingen geeft als er updates beschikbaar zijn :

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/CmtgbmPB8SHPRvsw7ZRx3x6C/medium.png

[ Voor 24% gewijzigd door DDX op 06-12-2012 09:38 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

chaoscontrol schreef op woensdag 05 december 2012 @ 16:15:
Gisteren ook vaag probleem. Bij het booten had ik geen geluid, alle drivers waren geinstalleerd, de volume mixer gaf ook grafisch aan dat er geluid speelde (groene balkje bewoog etc.) maar no sound! Na een reboot werkte alles weer perfect.

Er was op dat moment geen Steam gestart en de enige microfoon die ik heb zit in mijn webcam die default disabled staat in configuratiescherm > sound (i.v.m. mijn alu hoedje :+)

Niets spannends dus maar nu ik wat meer probleempjes m.b.t. geluid hoor dacht ik "laat ik het ook maar vertellen"! :)
Mocht het weer gebeuren, herstart dan ipv de gehele pc alleen de Windows audio service eens?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:31
DDX schreef op donderdag 06 december 2012 @ 09:37:
Jammer dat Windows 8 niet zulke meldingen geeft als er updates beschikbaar zijn :

[afbeelding]
Windows 8 is daar wat minder agressief in, hij laat namelijk na een poosje zien bij het login screen en het afsluitmenu dat hij over 2 dagen (bijvoorbeeld) wil herstarten om de updates te installeren. Als je dus al een keer eerder herstart gaat het automatisch.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 19:54
Beste Windows, wil je voor mij dit programma installeren?
* Paul Geen probleem joh, doen we even...

Hoi, wil je het nu ook voor me uitvoeren?
* Paul OH NOES, dit programma heeft compatibility problems! Exit of naar www.microsoft.com browsen?

Crap. Ok, verwijder het maar...
* Paul OH NOES, dit programma heeft compatibility problems! Exit of naar www.microsoft.com browsen?

Ik kan dus in de weer met allemaal extra tools en howto's om AVG 2012 te verwijderen...

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07:19

NSG

Je weet niks!

Paul schreef op donderdag 06 december 2012 @ 10:07:
Beste Windows, wil je voor mij dit programma installeren?
* NSG Geen probleem joh, doen we even...

Hoi, wil je het nu ook voor me uitvoeren?
* NSG OH NOES, dit programma heeft compatibility problems! Exit of naar www.microsoft.com browsen?

Crap. Ok, verwijder het maar...
* NSG OH NOES, dit programma heeft compatibility problems! Exit of naar www.microsoft.com browsen?

Ik kan dus in de weer met allemaal extra tools en howto's om AVG 2012 te verwijderen...
Jij bent toch de gene die het installeert ondanks de waarschuwing ? Ook snap ik niet waarom je 2012 installeert als 2013 op hun website staat.

[ Voor 5% gewijzigd door NSG op 06-12-2012 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Paul schreef op donderdag 06 december 2012 @ 10:07:
[...] Hoi, wil je het nu ook voor me uitvoeren?
* Caelorum OH NOES, dit programma heeft compatibility problems! Exit of naar www.microsoft.com browsen?
[...]
Je krijgt altijd ook nog de optie om het uit te voeren hoor ;)
Daarnaast heb ik al een aantal keer meegemaakt dat als je naar die pagina gaat ze je gewoon vertellen eerst een ander stuk software te installeren en dan wat je eigenlijk wilt en dan werkt het gewoon.

[ Voor 23% gewijzigd door Caelorum op 06-12-2012 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Enes_81 schreef op donderdag 06 december 2012 @ 10:19:
Jij bent toch de gene die het installeert ondanks de waarschuwing ?
Welke waarschuwing? "Geen probleem joh, doen we even" ervaar ik in ieder geval niet als waarschuwing...
Ook snap ik niet waarom je 2012 installeert als 2013 op hun website staat.
Betaal jij de upradelicentie voor 25 computers? :Y)
Caelorum schreef op donderdag 06 december 2012 @ 10:27:
Je krijgt altijd ook nog de optie om het uit te voeren hoor ;)
Afbeeldingslocatie: http://i.stack.imgur.com/aazaC.png
Graag. Kun je even het juiste knopje aanwijzen? Ik zie er 3 en een menu, maar geen van allen starten helaas het programma.
Mdehoog schreef op donderdag 06 december 2012 @ 10:44:
Heb je al geprobeerd de compatability op windows 7 te zetten? Zo heb ik al menig programma/game aan de praat gekregen!
AVG heeft een aantal services etc etc, en een antivirusprogramma op compatibilty mode zetten; dan heb ik meer vertrouwen in Windows Defender :P

Uiteraard had ik al aan die optie gedacht om het toch te kunnen verwijderen, helaas kan ik de uninstaller nergens vinden; zal wel een anonieme MSI zijn in de %WINDIR%\Installer-map...

[ Voor 56% gewijzigd door Paul op 06-12-2012 10:46 ]

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
  • Laatst online: 17-09 10:59
Heb je al geprobeerd de compatability op windows 7 te zetten? Zo heb ik al menig programma/game aan de praat gekregen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
  • Laatst online: 24-08 09:25
Nipje schreef op woensdag 05 december 2012 @ 10:01:
Sinds ongeveer een weekje krijg ik elke keer wanneer ik mijn PC opstart en het startscherm wordt getoont ineens de melding "Your PC ran into a problem. This problem caused your PC to restart". Ook als ik mijn pc gewoon normaal afsluit. Deze melding verschijnt midden in het scherm in een soort blauwe balk. Ik kan wel op meer informatie drukken maar er staat vervolgens helemaal geen informatie over waar de fout vandaan komt of wat het veroorzaakt.

Weet iemand hoe dit misschien op te lossen is? Het is ontzettend irritant.
Herkent iemand dit probleem? Het is ook zo dat wanneer mijn computer in stand by gaat hij gewoon uit valt. Dit was voorheen niet zo.. Ineens ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:57

DDX

RubenDJ schreef op donderdag 06 december 2012 @ 09:49:
[...]

Windows 8 is daar wat minder agressief in, hij laat namelijk na een poosje zien bij het login screen en het afsluitmenu dat hij over 2 dagen (bijvoorbeeld) wil herstarten om de updates te installeren. Als je dus al een keer eerder herstart gaat het automatisch.
Als je automatisch installeren uit hebt staan krijg je alleen melding bij login scherm.
En verder kan je dan weken wachten, maar zal je op de desktop nergens een melding zien.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Niet online
DDX schreef op donderdag 06 december 2012 @ 11:24:
[...]

Als je automatisch installeren uit hebt staan krijg je alleen melding bij login scherm.
En verder kan je dan weken wachten, maar zal je op de desktop nergens een melding zien.
Hier heb ik ook moeite mee. Ben over het algemeen niet zo'n fan van updates die automatisch installeren, ik wil graag weten wat de updates zijn en welke problemen verholpen worden. Bovendien vind ik het fijn een paar dagen nadat de updates uit zijn te updaten om eventuele bugs/problemen af te wachten die af en toe voorbijkomen. In Windows 7 was er een handige ballon popup die aangaf dat er updates waren om te installeren, maar in Windows 8 is dit nergens te vinden. Die melding bij het loginscherm vind ik redelijk nutteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Paul schreef op donderdag 06 december 2012 @ 10:41:
[...][afbeelding]
Graag. Kun je even het juiste knopje aanwijzen? Ik zie er 3 en een menu, maar geen van allen starten helaas het programma.
[...]
Grappig.. Deze variant ben ik nog nooit tegengekomen. Wist niet eens dat ze dat deden. Dat is natuurlijk wel erg vervelend. De website van MS geeft geen oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rechtermuisknop + troubleshoot compatibility doet ook niets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-09 16:24
ik zag ergens op een filmpje dat je Windows kunt ontgrendelen door middel van iets te tekenen, maar ik kan het alleen niet terug vinden. waar kan ik dat instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MarkoAlmelo schreef op donderdag 06 december 2012 @ 12:40:
ik zag ergens op een filmpje dat je Windows kunt ontgrendelen door middel van iets te tekenen, maar ik kan het alleen niet terug vinden. waar kan ik dat instellen?
Zoek eens op Picture Password. Staat bij je lockscreen instellingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-09 16:24
Martinspire schreef op donderdag 06 december 2012 @ 12:47:
[...]

Zoek eens op Picture Password. Staat bij je lockscreen instellingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biert1982
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:43
Misschien een tip voor mensen die de Windows 8 upgrade editie van de Windows site hebben aangeschaft.

Als je een clean install wilt doen door je schijf te fragmenteren kun je Windows 8 installeren alleen krijg je na de installatie een melding over activatie van Windows. Doordat je hebt geformateerd heb je niet werkelijk een upgrade gedaan en krijg je deze melding. Voordat je een oudere versie gaat installeren om dit verholpen te krijgen, kun je ook proberen om eerst nogmaals de Windows 8 upgrade te doen. Je krijgt dan wel een Windows.old mapje erbij, maar hoeft niet nog een keer een oude windows te installeren. De activatie melding is daarna ook weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
biert1982 schreef op donderdag 06 december 2012 @ 13:01:
Misschien een tip voor mensen die de Windows 8 upgrade editie van de Windows site hebben aangeschaft.

Als je een clean install wilt doen door je schijf te fragmenteren kun je Windows 8 installeren alleen krijg je na de installatie een melding over activatie van Windows. Doordat je hebt geformateerd heb je niet werkelijk een upgrade gedaan en krijg je deze melding. Voordat je een oudere versie gaat installeren om dit verholpen te krijgen, kun je ook proberen om eerst nogmaals de Windows 8 upgrade te doen. Je krijgt dan wel een Windows.old mapje erbij, maar hoeft niet nog een keer een oude windows te installeren. De activatie melding is daarna ook weg.
Er is volgens mij ook een register sleutel die je even kunt aanpasseN :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07:19

NSG

Je weet niks!

Paul schreef op donderdag 06 december 2012 @ 10:41:
[...]
Welke waarschuwing? "Geen probleem joh, doen we even" ervaar ik in ieder geval niet als waarschuwing...
[...]
Betaal jij de upradelicentie voor 25 computers? :Y)
[...]
[afbeelding]

[...]
AVG heeft een aantal services etc etc, en een antivirusprogramma op compatibilty mode zetten; dan heb ik meer vertrouwen in Windows Defender :P

Uiteraard had ik al aan die optie gedacht om het toch te kunnen verwijderen, helaas kan ik de uninstaller nergens vinden; zal wel een anonieme MSI zijn in de %WINDIR%\Installer-map...
Je gaat me toch niet vertellen dat de melding ""Geen probleem joh, doen we even" van Windows komt?
Er word toch gewaarschuwd voor compatibiliteitsproblemen, daar heb ik het over.

Ook staat op deze pagina dat het bijwerken naar AVG 2013 je niets extra's kost. In dat geval zou ik denken dat je ook direct 2013 kunt installeren of kan dat niet?

Om het verwijderd te krijgen zou je de bijbehorende removal tool kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Enes_81 schreef op donderdag 06 december 2012 @ 13:53:
Je gaat me toch niet vertellen dat de melding ""Geen probleem joh, doen we even" van Windows komt?
Niet letterlijk nee, maar het doorlopen van een installer zonder dat daar waarschuwing uit voortkomen schaar ik onder 'Geen probleem joh, doen we even' :)
Er word toch gewaarschuwd voor compatibiliteitsproblemen, daar heb ik het over.
Ja, NA het installeren...
Ook staat op deze pagina dat het bijwerken naar AVG 2013 je niets extra's kost. In dat geval zou ik denken dat je ook direct 2013 kunt installeren of kan dat niet?
We gebruiken het bedrijfsmatig, inclusief de server-side admin en dergelijke. 'Even' upgraden naar 2013 zit er dus niet in, dat behelst wel meer dan een download aanklikken :P Uiteraard gaan we wel over, maar niet nu...
Om het verwijderd te krijgen zou je de bijbehorende removal tool kunnen proberen.
En dat is dus precies wat we gedaan hebben ;) Echter gaat dit topic over Windows 8 en niet over AVG, vandaar dat het me niet nuttig leek dat hier uitgebreid uit de doeken te doen :P

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Laatst online: 07-09 23:47
biert1982 schreef op donderdag 06 december 2012 @ 13:01:

Toevallig zit ik met een mogelijk kapotte SSD dus ik moet waarschijnlijk een echte clean install doen. Nu heb ik Windows 8 upgrade die ik via de upgrade assistent op een USB wil zetten.
Begrijp ik hieruit dat dit niet mogelijk is?
Die melding waarover je hebt, is dat een foutmelding waardoor je niet verder mag, of een vraag tot activatie? Het laatste is geen probleem natuurlijk, omdat ik gewoon een key heb.

Ik wil straks niet dat ik mijn Windows 8 niet meer kan installeren omdat ik een Upgrade heb en ik vanuit een geformatteerde situatie start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Laatst online: 29-09-2023
Op mijn tablet zijn steeds mijn inloggegevens na een tijdje gewist.
Ik heb ingesteld dat er geen cookies e.d gewist mogen worden, maar toch gebeurd het. Cleaner wist ze ook niet.
Zo heb ik gisteren alles ingelogd en was zojuist bij een 1e startup voor vandaag, alles weer weg. Meer mensen met dat probleem?

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Pagina: 1 ... 60 ... 65 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Windows 8 is alweer een aantal maanden op de markt en is het tijd dat dit algemene Windows 8 topic per 1 januari 2013 worden gesloten.

Bij deze dus het verzoek aan een ieder met issues met Windows 8 om hiervoor vanaf nu een eigen topic aan te maken.