Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:27
fynrd1 schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 13:23:
[...]

Wauw dat is wel weird, dus in feite start je dan een bricked windows op?
Oh, je bedoelt het op die manier. Metro start prima op, als je een App wilt starten dan geeft hij het aan op de bovenstaande manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 18:12

fynrd1

Fooled by Randomness

STIMPPYYY schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 13:46:
[...]

Oh, je bedoelt het op die manier. Metro start prima op, als je een App wilt starten dan geeft hij het aan op de bovenstaande manier.
Oh ok, alleen de apps opent/weergeeft hij dan niet? Of zie je bijvoorbeeld een deel van je desktop ook niet?

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ik heb een probleem met Hyper-V. Op zich is Hyper-V een mooie toevoegen aan Win 8 Pro of Ent., maar als ik het installeer dan levert bij het rebooten alleen maar BSODs op. Zeer vervelend. BIOS settings en dergelijke al gecheckt.

Door VPN op mijn werk moet ik toch terug naar Windows 7 met een 32 bits Internet Explorer versie. Ik hoopte dit goed te kunnen opvangen met Hyper-V, wat opzich wel een mooi pakket is. Misschien moet ik toch naar Virtual Box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macfreakje
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-05 21:54
Vorige week heb ik maar Windows 7 HP geupgrade naar Windows 8 Pro. Ik mocht dit gratis doen omdat ik een dag voor de release me laptop gekocht heb. Helaas is dit proces niet helemaal soepel verlopen.

Eerste probleem dat ik tegenkwam, me internet deed het niet meer. Na een dag lang kutten kwam ik erachter dat de oplossing was ESET smart security verwijderen. Firewall uitschakelen hielp ook niet raar genoeg. Windows Upgrade assistent melde de compatibiliteits probleem niet. Vreemd genoeg deed dit probleem zich niet direct voor maar na de eerste keer dat ik herstartte.

Tweede probleem dat ik tegenkwam was grappig genoeg het herstarten zelf. Me laptop bleef hangen op zwart scherm nadat alles was afgesloten. Alleen me powerknopje en hdd leds branden nog. Asus logo aan de achterkant was zelfs uit maar hij bleef "hangen" op het zwarte scherm. Enige optie om door te gaan was uitdrukken en aanzetten. Dit heb ik gelukkig kunnen fixen door een nieuwe bios versie te flashen en een aantal updates installeren van windows. Alleen de bios fix hielp niet namelijk.

Derde probleem dat ik tegenkwam was grappig genoeg Windows Update zelf. Die bleef ook gewoon hangen op updates downloaden 0%. Hij kon de updates wel vinden maar deed verder niks. Windows Troubleshooting gebruiken om te kijken wat er mis was met Windows Update loste het probleem op en de updates gingen direct downloaden.

En het laatste meest vervelende probleem waar ik nogsteeds niet vanaf ben. "Windows 8 Dark screen" of "Windows 8 adaptive brightness" bug. Wat er gebeurt is, als ik me laptop op batterij laat werken dan gaat automatisch de helderheid omlaag. Plug ik hem terug in, dan gaat hij niet terug naar de hoge helderheid. Pas als ik me laptop opnieuw start dan staat me helderheid weer normaal. Extreem irritant.

Heeft iemand anders een (permanente) oplossing voor dit probleem? Dan zou ik je heel erg dankbaar zijn :)

8600k @ 4,8GHz | 16GB DDR4-3000 | GTX 1080 Ti | MSI Z-390A Pro | 850 EVO 250GB x2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-02 14:42
Ivm de brightness heb ik nu ook wel op windows xp laptops en dergelijke dat je bij batterij naar net switche zelf je helderheid soms moet aanpassen.
Je kan mogelijk eens bij je energiebeheer gaan kijken wat de instelling daar zijn.

Dat de AV en firewalls elkaar op de zenuwen werkten had ik plots ook, na een herstart was het opgelost en had norton het weer in handen.

Ivm opstarten weet ik dat er in het algemeen wel wat problemen zijn met snelstarten van windows.
Je kan eens kijken bij power en dan snel opstarten afzetten.
Er was wat problemen schijnt met de kernel ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
fynrd1 schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 14:02:
[...]

Oh ok, alleen de apps opent/weergeeft hij dan niet? Of zie je bijvoorbeeld een deel van je desktop ook niet?
Dit is wat je ziet wannneer je een

:[/url]https://www.google.nl/search?q=windows+8+low+resolution+hack&oe=UTF-8&hl=nl&client=safari&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=A9m0UNzQIOir0AX_sIHADQ&biw=1024&bih=672&sei=Itm0UMyJGOuW0QX0s4CQBw#biv=i|6;d|-uFgLJdLny2TqM:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
mijn laptop maakt de hele tijd geluidje dat er bv een usb stick aangesloten wordt, alleen is dit niet zo. Hoe kan ik dit terugzien? Heel irritant elke 10 sec dat geluidje. win 8 uiteraard

opgelost, fingerprint ding kan ik opeens afkoppelen via hardware verwijderen. weird

[ Voor 19% gewijzigd door Tennisbal op 27-11-2012 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genieter
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15-09 16:26
Macfreakje schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 15:20:
Vorige week heb ik maar Windows 7 HP geupgrade naar Windows 8 Pro. Ik mocht dit gratis doen omdat ik een dag voor de release me laptop gekocht heb. Helaas is dit proces niet helemaal soepel verlopen.

Eerste probleem dat ik tegenkwam, me internet deed het niet meer. Na een dag lang kutten kwam ik erachter dat de oplossing was ESET smart security verwijderen. Firewall uitschakelen hielp ook niet raar genoeg. Windows Upgrade assistent melde de compatibiliteits probleem niet. Vreemd genoeg deed dit probleem zich niet direct voor maar na de eerste keer dat ik herstartte.

Tweede probleem dat ik tegenkwam was grappig genoeg het herstarten zelf. Me laptop bleef hangen op zwart scherm nadat alles was afgesloten. Alleen me powerknopje en hdd leds branden nog. Asus logo aan de achterkant was zelfs uit maar hij bleef "hangen" op het zwarte scherm. Enige optie om door te gaan was uitdrukken en aanzetten. Dit heb ik gelukkig kunnen fixen door een nieuwe bios versie te flashen en een aantal updates installeren van windows. Alleen de bios fix hielp niet namelijk.

Derde probleem dat ik tegenkwam was grappig genoeg Windows Update zelf. Die bleef ook gewoon hangen op updates downloaden 0%. Hij kon de updates wel vinden maar deed verder niks. Windows Troubleshooting gebruiken om te kijken wat er mis was met Windows Update loste het probleem op en de updates gingen direct downloaden.

En het laatste meest vervelende probleem waar ik nogsteeds niet vanaf ben. "Windows 8 Dark screen" of "Windows 8 adaptive brightness" bug. Wat er gebeurt is, als ik me laptop op batterij laat werken dan gaat automatisch de helderheid omlaag. Plug ik hem terug in, dan gaat hij niet terug naar de hoge helderheid. Pas als ik me laptop opnieuw start dan staat me helderheid weer normaal. Extreem irritant.

Heeft iemand anders een (permanente) oplossing voor dit probleem? Dan zou ik je heel erg dankbaar zijn :)
Jou probleem met Eset daar had ik al eerder melding van gemaakt, alleen kreeg ik het probleem na een Upate van Windows, Eset weer terug installeren en geen probleem meer met het internet. Ook moest ik de sleutel van Office 2010 opnieuw aanbrengen. Had zelfs de startknop (Classic Shell) als Win7 er op opstaan, maar toen ik merkte dat het startpagina van mijn Router Asus N66U geheel getoond werd maar de subpagina's slechts voor 2/3, het bovenste gedeelte was niet te zien en dit niet kon veranderen, heb voorlopig mijn Win8Pro via 'n back-up opgeslagen voor "later" en draai weer met W7 op mijn Desktop HP Pavilion p6150nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskoenraadt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 20:56

renskoenraadt

Like No Other

Heeft iemand enig idee waar we de mooie achtergronden van de 'Metro' interface vandaan kunnen vissen om deze ook als bureaublad achtergrond kunnen gebruiken?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was al verbaasd over die goedkope upgrade prijzen, nu blijkt toch meer en meer dat het product verre van af is.
Velen hebben het al aan de lijve ondervonden, helaas waren ze al te laat om een aanval te doen op de tablet markt en aanverwanten, duidelijk dat 8 te vroeg en te buggy verkocht wordt, wat in feite een schande is, en zeer vreemd dat de klanten dit allemaal pikken.

Goede raad, wacht er een jaar mee, dan zien we of het nog op de markt is, het is aangeslaan, het is afgewerkt, het bugvrij is gemaakt, en of de opvolger ervan alle plooien gaat gladstijken, zeker is dat ze niet aan hun proefstuk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskoenraadt
  • Laatst online: 25-08 20:56

renskoenraadt

Like No Other

Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 17:39:
Was al verbaasd over die goedkope upgrade prijzen, nu blijkt toch meer en meer dat het product verre van af is.
Velen hebben het al aan de lijve ondervonden, helaas waren ze al te laat om een aanval te doen op de tablet markt en aanverwanten, duidelijk dat 8 te vroeg en te buggy verkocht wordt, wat in feite een schande is, en zeer vreemd dat de klanten dit allemaal pikken.

Goede raad, wacht er een jaar mee, dan zien we of het nog op de markt is, het is aangeslaan, het is afgewerkt, het bugvrij is gemaakt, en of de opvolger ervan alle plooien gaat gladstijken, zeker is dat ze niet aan hun proefstuk zijn.
Wat een vage en onsamenhangende reactie. Blijkt wel dat je even moet wennen aan W8, het werkt nl. na enige oefening zeer snel, stabiel en logisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het werkt in ieder geval niet logisch op een desktop, stabiltiet is er nog niet echt hoor, en problemen bij upgrades zijn er bij de vleet, duidelijk is toch dat men al een achterstand had voor de tablet markt, en men met teveel spoed heel die handel op de markt heeft gezet.

Met alle gevolgen vandien, ondanks de oogkleppen menigeen, die het allemaal slikken.

Ik kan niet wennen aan slechte producten, dat zou ook onzin zijn, het is meteen goed anders gaat het eruit, al dat wennen gedoe is flauwekul, een goed ontworpen product heeft dat allemaal niet vandoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Even een klein vraagje tussendoor: is de zoekmachine van Windows 8 net zo kreupel als die van W7?
Met kreupel doel ik op het afhankelijk zijn van indexering, iets dat ik een complete fail vindt.

Als ik bijvoorbeeld iets in een (niet altijd beschikbare) netwerkfolder waarvan de inhoud regelmatig verandert wil zoeken, pak ik een virtuele pc met XP omdat de zoekmachine daarvan wel bruikbaar is in zo'n geval. Die van W7 is dat niet omdat die zonder indexering niks vindt en met indexering lang niet alles :/

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edeboeck
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 13:47

edeboeck

mie noow noooothing ...

Raven schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 17:53:
Even een klein vraagje tussendoor: is de zoekmachine van Windows 8 net zo kreupel als die van W7?
Met kreupel doel ik op het afhankelijk zijn van indexering, iets dat ik een complete fail vindt.

Als ik bijvoorbeeld iets in een (niet altijd beschikbare) netwerkfolder waarvan de inhoud regelmatig verandert wil zoeken, pak ik een virtuele pc met XP omdat de zoekmachine daarvan wel bruikbaar is in zo'n geval. Die van W7 is dat niet omdat die zonder indexering niks vindt en met indexering lang niet alles :/
Ok, het is geen échte oplossing van het probleem, maar kan je het niet oplossen met Offline folders? Die kan je wel laten indexeren in W7...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raven schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 17:53:

Uh je moet gewoon de netwerkfolder op een PC hosten die het indexeert zodat je client de index van de host kan doorzoeken. Aka Windows 7 of hoger afaik. Werkt prima.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TChosenOne
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-08 19:25
renskoenraadt schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 17:37:
Heeft iemand enig idee waar we de mooie achtergronden van de 'Metro' interface vandaan kunnen vissen om deze ook als bureaublad achtergrond kunnen gebruiken?

Thanks!
De achtergronden zitten in imageres.dll onder de system32 map. Je kan ze er normaal uit halen met Resource Hacker.

EDIT: Hier is een zipje met de achtergronden, voor het gemakkelijker te maken (klik)

[ Voor 17% gewijzigd door TChosenOne op 27-11-2012 18:42 . Reden: Link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

edeboeck schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 18:12:
[...]
Ok, het is geen échte oplossing van het probleem, maar kan je het niet oplossen met Offline folders? Die kan je wel laten indexeren in W7...
Geen idee, maar zelfs al zet ik het indexeren aan, dan vindt W7 nog lang niet alles. Iets dat ik vaak heb ondervonden. Vandaar dat indexeren uitstaat en ik de zoekmachine van 7 niet meer gebruik.
Ramon schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 18:26:
[...]

Uh je moet gewoon de netwerkfolder op een PC hosten die het indexeert zodat je client de index van de host kan doorzoeken. Aka Windows 7 of hoger afaik. Werkt prima.
De huidige host van die (niet altijd beschikbaar gestelde) netwerkfolder is XP en over een tijdje Linux Mint.
Geen W7 of 8 dus.

Maar ik blijf erbij, ik wil van die afhankelijkheid af (vooral omdat het vaak niet goed werkt) en de vraag of die afhankelijkheid ook in 8 zit is nog niet beantwoord ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 27-11-2012 18:43 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raven schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 18:40:
[...]

Geen idee, maar zelfs al zet ik het indexeren aan, dan vindt W7 nog lang niet alles. Iets dat ik vaak heb ondervonden. Vandaar dat indexeren uitstaat en ik de zoekmachine van 7 niet meer gebruik.

[...]

De huidige host van die (niet altijd beschikbaar gestelde) netwerkfolder is XP en over een tijdje Linux Mint.
Geen W7 of 8 dus.

Maar ik blijf erbij, ik wil van die afhankelijkheid af (vooral omdat het vaak niet goed werkt) en de vraag of die afhankelijkheid ook in 8 zit is nog niet beantwoord ;)
Die "afhankelijkheid" zit er nog steed idd en is gewoon een feature :p Als ik op jouw computer gewoon at random complete gesharede schijven kan gaan doorzoeken zonder index, dan heb ik zo je computer plat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
https://www.facebook.com/WindowsNL

Iemand een idee wat ms morgen gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-09 21:10
de Surface uitbrengen in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
bestaat er trouwens een app waarmee ik de favorieten die ik in Windows 8 heb kan synchroniseren naar de surface tablet en naar mijn Windows Phone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MarkoAlmelo schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 22:42:
bestaat er trouwens een app waarmee ik de favorieten die ik in Windows 8 heb kan synchroniseren naar de surface tablet en naar mijn Windows Phone?
Eh..je favorieten als in IE favorieten? Die worden automagisch gesynchroniseerd, zolang je maar met een Microsoft Account aanlogt (of je domein account koppelt aan je MS Account).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:29
Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 17:52:
Het werkt in ieder geval niet logisch op een desktop, stabiltiet is er nog niet echt hoor, en problemen bij upgrades zijn er bij de vleet, duidelijk is toch dat men al een achterstand had voor de tablet markt, en men met teveel spoed heel die handel op de markt heeft gezet.

Met alle gevolgen vandien, ondanks de oogkleppen menigeen, die het allemaal slikken.

Ik kan niet wennen aan slechte producten, dat zou ook onzin zijn, het is meteen goed anders gaat het eruit, al dat wennen gedoe is flauwekul, een goed ontworpen product heeft dat allemaal niet vandoen.
Stabiliteit is prima. Het draait hier op 4 pc's (2 laptops, 1 oudere pc en 1 nieuwe pc) en alle draaien uitstekend en zonder problemen.

Denk dat je toch eens moet onderzoeken waarom het bij jouw zo instabiel is want zoals je het nu schrijft lijkt het erop of Windows 8 niets is en dat is grote onzin. Je moet gewoon opstaan voor veranderingen en na een paar dagen ermee werken zul je zien dat het best goed in elkaar zit.

Er zullen altijd voor- en tegenstanders zijn. Maar snap niet dat de tegenstanders dan nog in het Windows 8 topic rondhangen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:50
Ramon schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 22:10:
Als ik op jouw computer gewoon at random complete gesharede schijven kan gaan doorzoeken zonder index, dan heb ik zo je computer plat. :)
Dat is het risico dat ik neem door iets te sharen. Ik heb liever dat ik even moet wachten maar het wel gewoon kan vinden dan dat ik niks kan vinden; ik share die map niet zodat mensen er 'niks' mee kunnen...
MikeOO schreef op woensdag 28 november 2012 @ 09:06:
Er zullen altijd voor- en tegenstanders zijn. Maar snap niet dat de tegenstanders dan nog in het Windows 8 topic rondhangen >:)
Hopen op tips van anderen om langs de meest annoying zaken op te werken? :P

Heeft iemand een tip om de Start-2x2-pixels groter te krijgen? Het 'Show Desktop'-knopje is net zo groot als de ruimte op de taakbalk naast de knop maar links is niet de hele ruimte geschikt om je Start-menu tevoorschijn te halen maar moet je echt op die pixels mikken. Het opstaande randje helpt wel iets maar liever had ik gewoon dat de hele ruimte 'pakt'.

Idem met die pixels op je 2e scherm, kan dat uit? Daar staat de startknop van mijn Remote Desktop-sessies, als ik daar klik wil ik het Start-menu van de remote computer, niet dat van mijn eigen computer alleen omdat mstsc toevallig geen focus heeft...

Tot slot, waar zet ik uit dat dubbelklikken op het icoontje linksboven in mijn fullscreen programma een of andere onzichtbare metro-app die ik per ongeluk verkeerd af heb gesloten tevoorschijn haalt ipv gewoon het programma af te sluiten? Sowieso, waar heb ik een overzicht van Metro-apps die nog open staan?

Ik kan dat laatste ook oplossen door een PDF-reader te installeren ipv het MS-ding, maar dat MS-ding komt in ieder geval niet iedere 30 seconden met een critical security update die Administrator-rechten nodig heeft (*kuch*adobe*kuch*). Andere Metro-apps gebruik ik niet :P

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:08

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 17:52:

Zoals ik al eerder in dit topic schreef gebruik ik mijn smartphone alleen als telefoon. Dus dat hele app gebeuren hoeft van mij niet zo op mijn HTC. Daarentegen gebruik ik nu wel veel Windows 8 apps.

Het nieuwe startmenu vind ik persoonlijk ook erg handig. Maar dat is een persoonlijke mening. :)

Wat betreft je opinie dat het niet stabiel zou zijn, daar kan ik me in het geheel niet in vinden. Windows 8 staat hier nu op een 3 maanden oude laptop en een 2,5 jaar oude PC. En beiden lopen stabiel en zijn erg snel.

De enige problemen die ik in het begin had bleken mijn ESET software en mijn Terratec geluidskaart te zijn. Internet werkte niet, hoewel Windows wel aangaf een Internet verbinding te hebben. Herinstallatie van ESET loste het probleem op. Mijn Terratec USB moest ik bij elke reboot opnieuw aansluiten anders kwam er geen geluid uit. Terwijl Windows hem wel keurig detecteerde. Dat probleem is hier nu ook opgelost. Sinds ik Windows update een paar keer heb laten draaien, werkt het nu wel zoals het hoort.

Je doet het hier overkomen omdat niet alles in het begin perfect werkt, Windows 8 gewoon een ruk systeem is. Sorry, maar dat geldt voor veel andere software net zo goed.

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi stuk over Windows 8: Who moved my cheese
http://www.hanselman.com/...dMyCheeseOhThereItIs.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
Thanks, had nog wat vrienden die overtuiging nodig hebben. Prima blog entry en video om ze daarbij te helpen! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-09 22:30
Ik heb een tijdje terug laptop gekocht met Windows 7. Hier zit geloof ik een OEM-versie op.
Tijdens de eerste keer opstarten werd mij verzocht om een backup DVD te maken.
Uiteraard wilde ik direct aan de slag met mijn laptop en heb deze stap overgeslagen.
Later heb ik deze stap ook nooit uitgevoerd.

Nu is mijn laptop redelijk vervuild met allerlei programma's etc. Nu wil ik een schone Windows installatie gaan draaien. Bij mijn laptop heb ik geen Windows 7 key ontvangen.
Stel ik koop een Windows 8 Pro upgrade kan ik dan over 3 maanden weer een schone installatie doen?
Ik heb dan namelijk geen Windows 7 installatie cd en geen Windows 8 installatie cd.
Teven geen key van beide. Of krijg ik via Windows 8 Pro upgrade een key die ik volgende keren kan gebruiken?

Maakt het nog uit dat ik de Windows 7 64-bit versie heb?

Alvast bedankt voor een eventuele reactie. Zou ik mee geholpen zijn.
Kan ik vanavond gelijk aan de slag zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Roodey schreef op woensdag 28 november 2012 @ 13:54:
Ik heb een tijdje terug laptop gekocht met Windows 7. Hier zit geloof ik een OEM-versie op.
Tijdens de eerste keer opstarten werd mij verzocht om een backup DVD te maken.
Uiteraard wilde ik direct aan de slag met mijn laptop en heb deze stap overgeslagen.
Later heb ik deze stap ook nooit uitgevoerd.

Nu is mijn laptop redelijk vervuild met allerlei programma's etc. Nu wil ik een schone Windows installatie gaan draaien. Bij mijn laptop heb ik geen Windows 7 key ontvangen.
Stel ik koop een Windows 8 Pro upgrade kan ik dan over 3 maanden weer een schone installatie doen?
Ik heb dan namelijk geen Windows 7 installatie cd en geen Windows 8 installatie cd.
Teven geen key van beide. Of krijg ik via Windows 8 Pro upgrade een key die ik volgende keren kan gebruiken?

Maakt het nog uit dat ik de Windows 7 64-bit versie heb?

Alvast bedankt voor een eventuele reactie. Zou ik mee geholpen zijn.
Kan ik vanavond gelijk aan de slag zeg maar.
Huh, je krijgt gewoon een downloadble DVD en key.

Dat je Windows vervuilt raakt ligt meer aan jezelf. Ik draaien al jaren WIn 7. op verschillende apparaten zonder ook maar een keer opnieuw te installeren.

Wel gebruik ik regelmatig regcleaners en ccleaner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
STIMPPYYY schreef op woensdag 28 november 2012 @ 14:05:
[...]

Huh, je krijgt gewoon een downloadble DVD en key.

Dat je Windows vervuilt raakt ligt meer aan jezelf. Ik draaien al jaren WIn 7. op verschillende apparaten zonder ook maar een keer opnieuw te installeren.

Wel gebruik ik regelmatig regcleaners en ccleaner.
Via Microsoft krijg je alleen een key voor €30.
In de pricewatch staan ze voor +- €50. Dat is inclusief DVD.

Windows 7 loopt ook niet vast ofzo. Ik wil alleen schoon schip maken. Doe ik normaliter via schone installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roodey schreef op woensdag 28 november 2012 @ 14:13:
[...]

Via Microsoft krijg je alleen een key voor €30.
In de pricewatch staan ze voor +- €50. Dat is inclusief DVD.

Windows 7 loopt ook niet vast ofzo. Ik wil alleen schoon schip maken. Doe ik normaliter via schone installatie.
Je kunt er tijdens de download voor kiezen om een ISO bestand te laten maken van de gedownloade Windows bestanden. Deze kun je dan op een DVD branden en daar vanaf kun je dan opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
TheVMaster schreef op woensdag 28 november 2012 @ 14:55:
[...]

Je kunt er tijdens de download voor kiezen om een ISO bestand te laten maken van de gedownloade Windows bestanden. Deze kun je dan op een DVD branden en daar vanaf kun je dan opstarten.
Dus voor €30,- heb ik mooi een schone Windows 8 installatie die ik middels die DVD keer op keer kan installeren? Mooi :-)

Kan ik kiezen voor 64-bit tijdens de installatie/download?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roodey schreef op woensdag 28 november 2012 @ 15:05:
[...]

Dus voor €30,- heb ik mooi een schone Windows 8 installatie die ik middels die DVD keer op keer kan installeren? Mooi :-)

Kan ik kiezen voor 64-bit tijdens de installatie/download?
Ehh..moet eerlijk zeggen dat ik niet weet hoe dat proces werkt, heb het namelijk niet doorlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:03

DarkSide

theres no place like ::1

De upgrade neemt de bits over van je host OS.
Dus als je win7 32bits is krijg je van MS ook een 32bits win8 versie.
Je kan echter dan gewoon een 64bits versie downloaden en die activeren met de key die jij gekregen hebt.
Daarbij wil je een schone installatie. Hou er dan wel rekening mee dat de code die je krijgt er vanuit gaat dat je Upgraded. Dus vanaf een win7 bv.
Bij een clean install zal hij niet activeren (daar kan je wel een workaround voor vinden op internet)
Maar het is maar dat je het weet.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
DarkSide schreef op woensdag 28 november 2012 @ 15:28:
Je kan echter dan gewoon een 64bits versie downloaden en die activeren met de key die jij gekregen hebt.
Daarbij wil je een schone installatie. Hou er dan wel rekening mee dat de code die je krijgt er vanuit gaat dat je Upgraded. Dus vanaf een win7 bv.

Bij een clean install zal hij niet activeren (daar kan je wel een workaround voor vinden op internet)
Bedankt voor je uitleg over de bits.

Alleen je onderste verhaal snap ik niet. Wat zijn hiervan de consequenties?
Ik wil graag een clean install omdat mijn Asus laptop veel meuk (programma's van Asus) erop heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:03

DarkSide

theres no place like ::1

Je koopt een Upgrade. Dat betekend een huidig geinstalelleerde versie upgraden (eventueel met behoud van geinstalleerde applicatie).
Maar als jij de ISO op DVD brand en vanuit daar een clean install doet.
Zal hij wel installeren. Maar kan je hem NIET activeren.
Dit komt omdat windows ziet dat het geen upgrade is maar een clean install.

Even zoeken op internet en je vind wat je moet doen om hem toch te activeren.

Het werkt verder prima. Ik ben zo gegaan van 32bits win7 naar een clean install van win8 64bits.
Geactiveerd en al met een legale key.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10-2020

Mag

tarlitz schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 23:42:
Ik zag dat een aantal mensen vragen hadden over het installeren van de upgrade versie op een nieuwe SSD. Wilde daarom even mijn ervaringen delen. Ik heb eerst via de upgrade assistant W8 pro gekocht. Vervolgens SSD geinstalleerd, en oude HDD met W7 lekker laten zitten. Vervolgens kon ik gewoon W8 installeren op de SSD, geen problemen mee gehad.

Als ik het goed begrijp wordt er bij het opstarten van de installatie gekeken of er een spoor van een vorige installatie aanwezig is zodat de 'upgrade' uitgevoerd kan worden, maar ik kon dus gewoon een clean install uitvoeren op de SSD. Ik hoefde mijn W7 partitie niet te verwijderen, wat fijn is, omdat dat overzetten van bestanden makkelijker maakt :)
Ik heb op mijn huidige PC met Windows 7 een upgrade key gekocht voor Windows 8 voor 29 euro.

Nu heb ik een nieuwe PC besteld (met SDD voor zover dat relevant is) en wil ik daar Windows 8 opkrijgen. Ik dacht dat ik enkel een Windows 8 iso ergens vandaan hoefde te halen en dan kon ik simpelweg "legaal" Windows 8 installeren op mijn nieuwe pc. Maar nu blijkt dat na de installatie W8 toch merkt dat het je een clean install heb gedaan met een upgrade key. Dan is een registry hack (al kan je het nauwelijks hack noemen :P) nodig, heeft dit bepaalde consequenties of niet?

Maar nu blijkt uit bovenstaand verhaal dat als ik simpelweg mijn HDD van mijn vorige PC in mijn nieuwe PC zet ik gewoon een clean install kan doen op mijn nieuwe schijf en die wel als upgrade gezien wordt? Want ik moet sowieso die schijf nog in mijn nieuwe PC zetten om alle data over te zetten.
Of is het de bedoeling dat ik Windows 7 boot vanaf die schijf op mijn nieuwe PC (kan dit uberhaupt?), en dan de upgrade ook echt als upgrade installeer, maar dan op de nieuwe SDD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_f
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-12-2024
Mag schreef op woensdag 28 november 2012 @ 16:04:
[...]

Ik heb op mijn huidige PC met Windows 7 een upgrade key gekocht voor Windows 8 voor 29 euro.

Nu heb ik een nieuwe PC besteld (met SDD voor zover dat relevant is) en wil ik daar Windows 8 opkrijgen. Ik dacht dat ik enkel een Windows 8 iso ergens vandaan hoefde te halen en dan kon ik simpelweg "legaal" Windows 8 installeren op mijn nieuwe pc. Maar nu blijkt dat na de installatie W8 toch merkt dat het je een clean install heb gedaan met een upgrade key. Dan is een registry hack (al kan je het nauwelijks hack noemen :P) nodig, heeft dit bepaalde consequenties of niet?

Maar nu blijkt uit bovenstaand verhaal dat als ik simpelweg mijn HDD van mijn vorige PC in mijn nieuwe PC zet ik gewoon een clean install kan doen op mijn nieuwe schijf en die wel als upgrade gezien wordt? Want ik moet sowieso die schijf nog in mijn nieuwe PC zetten om alle data over te zetten.
Of is het de bedoeling dat ik Windows 7 boot vanaf die schijf op mijn nieuwe PC (kan dit uberhaupt?), en dan de upgrade ook echt als upgrade installeer, maar dan op de nieuwe SDD?
Ik heb gewoon een clean install kunnen doen met die iso op een ander pc met activatie zonder probleem. Wanneer ik mij inlogde op de originele pc (waar ik de update had geinstalleerd) kreeg ik wel de melding dat ik opnieuw moest activeren. Dus met andere woorden, hij laat max. 1 installatie toe, ongeacht de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 15:39

cjdijk

Hans favoriete radiostation

@Roodey: Activeren werkt ook prima bij een clean install. Je kunt kiezen voor zowel de 32 als de 64 bits versie iso. Wel dien je jouw oude windows 7 productkey op te geven. Die zit op de onderkant van je laptop geplakt. Heel soms zit hij zelfs onder je accu. Of is hij bij jou helemaal afgesleten ofwel onleesbaar geworden? Dan moet je even een tooltje gebruiken om de windows 7 productkey uit te lezen. Maar helaas werkt dat bij een OEM windows meestal niet goed. Dat tooltje geeft dan een onbruikbare standaard productkey terug. Ook moet je dat compatibiliteits controle programma'tje van Microsoft draaien onder windows 7 op je laptop, die controleert of je laptop geschikt is voor windows 8. Mogelijk dat dit programma van Microsoft ook de hardware info van je laptop terugmeldt naar Microsoft, zodat je die windows 8 productkey alleen op die ene laptop kunt activeren.

[ Voor 21% gewijzigd door cjdijk op 28-11-2012 16:20 ]

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
cjdijk schreef op woensdag 28 november 2012 @ 16:12:
@Roodey: Activeren werkt ook prima bij een clean install. Je kunt kiezen voor zowel de 32 als de 64 bits versie iso. Wel dien je jouw oude windows 7 productkey op te geven. Die zit op de onderkant van je laptop geplakt. Heel soms zit hij zelfs onder je accu. Of is hij bij jou helemaal afgesleten ofwel onleesbaar geworden? Dan moet je even een tooltje gebruiken om de windows 7 productkey uit te lezen. Maar helaas werkt dat bij een OEM windows meestal niet goed. Dat tooltje geeft dan een onbruikbare standaard productkey terug. Ook moet je dat compatibiliteits controle programma'tje van Microsoft draaien onder windows 7 op je laptop, die controleert of je laptop geschikt is voor windows 8. Mogelijk dat dit programma van Microsoft ook de hardware info van je laptop terugmeldt naar Microsoft, zodat je die windows 8 productkey alleen op die ene laptop kunt activeren.
Volgens mij zit de sticker onder mijn laptop. Zal eens kijken als ik thuis ben.
Inmiddels inderdaad de workaround gevonden waar @DarkSide het over had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pas een nieuwe PC gekocht (Acer Aspire M3985) met Windows 8. Zware teleurstelling: innovatie afdeling naar India ? ;-)
Wil graag UPGRADEN naar Windows 7, maar dit lijkt vooralsnog onmogelijk vanwege niet meer kunnen booten van DVD of CD, UEFI of Secure Boot. Weet niet wat me dwars zit, maar 't lukt verdomme niet.

Wat verlang ik terug naar "ff DVD (origineel uiteraard !!) erin, rebooten, installeren en gaan met die banaan".

Als dit lijkt op een klaagzang: klopt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Laatst online: 19-09 18:12

fynrd1

Fooled by Randomness

Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2012 @ 18:26:
Pas een nieuwe PC gekocht (Acer Aspire M3985) met Windows 8. Zware teleurstelling: innovatie afdeling naar India ? ;-)
Wil graag UPGRADEN naar Windows 7, maar dit lijkt vooralsnog onmogelijk vanwege niet meer kunnen booten van DVD of CD, UEFI of Secure Boot. Weet niet wat me dwars zit, maar 't lukt verdomme niet.

Wat verlang ik terug naar "ff DVD (origineel uiteraard !!) erin, rebooten, installeren en gaan met die banaan".

En dat behoord gewoon te werken.. Specificeer je probleem eens iets duidelijker? Misschien is je iso corrupt

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2012 @ 18:26:

Weet niet wat exact de key is om in het bootmenu te komen van je Acer, maar als ik hier op de F12 toets ros kom ik "gewoon" in het bootmenu.
Of ik Windows 8 nu restart/cold boot/hibernate, laptop zal toch echt eerst langs de BIOS post moeten voor ie aan Win8 boot kan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met F12 kom ik in het bootmenu. Hier staat echter geen DVD/CD, ook al is een DVD geladen.

Ook Secure boot gedisabled: geen DVD in t boot menu.

Een andere DVD lezer geplaatst: nada noppes :'(

Via Rufus bootable USB stick gemaakt: in bootmenu geen USB, enkel de meegeleverde HDD

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2012 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2012 @ 19:34:
Met F12 kom ik in het bootmenu. Hier staat echter geen DVD/CD, ook al is een DVD geladen.

Via Rufus bootable USB stick gemaakt: in bootmenu geen USB, enkel de meegeleverde HDD
Dat heeft mijn inziens dan niets met de voorgeinstalleerde Win8 te maken.

Staan de devices wel enabled als boot device in de BIOS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
TheVMaster schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 23:25:
[...]

Eh..je favorieten als in IE favorieten? Die worden automagisch gesynchroniseerd, zolang je maar met een Microsoft Account aanlogt (of je domein account koppelt aan je MS Account).
Klopt, ik zie het.
Jammer dat er geen synchronisatie naar de xbox en Windows Phone loopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shyblue
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-08 11:41
Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2012 @ 19:34:
Hier een Packard Bell iMedia = Acer Aspire van binnen, met Win 8. Nieuw gekocht. Ik had er veel moeite mee om in het BIOS te komen.

1. Beter vanuit een warme herstart. Je hebt maar milisekonden, het is de 'del' toets. Probeer het 4 of vijf keer. Je moet wel heel snel zjn.
2. bootvolgorde goed zetten
3. bios meldingen inschakelen, gewoon omdat het leuk is
4. security tab: het zijn twee instellingen, die je moet wijzigen. a) CSM (staat op 'never'), moet naar 'always' - daarmee wordt de legacy bios enabled. b) secure boot - uitschakelen.

Het grappige: in de handleiding (op de pc) staat helemaal niks erover, maar wel: PC is linux compatible. Haha. Ok dat is ie inderdaad, als je weet hoe enzo. Ik had sinds een jaar of 10 alleen maar Linux desktops, zonder OS, bij een PC winkel bij ons in de buurt laten bouwen. Wat een uitdaging met zo'n kant-en-klare PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-09 20:39
DarkSide schreef op woensdag 28 november 2012 @ 15:28:
Je kan wel degelijk een clean install uitvoeren met de W8 upgrade:

How to do a clean install:

Step 1: Use the Upgrade Assistant to qualify the PC and pay the $40 (US)

Step 2: When the "Install Windows 8" message appears, select "Install by creating media" to create a bootable USB flash drive or an .iso (a disk image) file.

Step 3: Wait for the Assistant to download the Windows 8 Pro installation package and create the bootable media or .iso file. The flash drive must be have 3GB or more of free space available.

Step 4: Burn the .iso file, if that's the path you chose, to a blank DVD.

Step 5: Use that USB drive or DVD to boot the PC.

Step 6: When you get to the screen in Setup that asks, "Which type of installation do you want?' choose "Custom."

Step 7: Select a disk partition for the OS in the next screen. At this point, you can create a new partition if there's enough space available, or reformat the drive.

Step 8: Continue with the installation of Windows 8 Pro.

In de Nederlandse variant is dat volgens mij een installatie zonder behoud van instellingen en programma's.

Als je aan de upgrade / clean install begint moet er een legale W7 gevonden worden. Na de start van de upgrade is er dus een optie om de bestaande W7-partitie te verwijderen en in de vrijgekomen ruimte je dan clean W8 te installeren.

[ Voor 4% gewijzigd door Masimo op 28-11-2012 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Laatst online: 20-08-2024
Voor de mensen geintereseerd in het deployen van Windows 8 in een bedrijf van enige omvang, kwam ik vandaag deze video's tegen (5 uur uitleg door Johan Arwidmark over MDT 2012, ADK, WinPE 4.0 en SCCM 2012):

5 Deployment and Systems Management sessions from NIC 2012 in Oslo

[ Voor 31% gewijzigd door Turdie op 28-11-2012 22:36 ]

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Weten jullie of je een windows upgrade dvd kunt gebruiken om een retail of oem versie te installeren, als je maar die key invoert?

• renio
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
shadowman12 schreef op woensdag 28 november 2012 @ 22:31:
Voor de mensen geintereseerd in het deployen van Windows 8 in een bedrijf van enige omvang, kwam ik vandaag deze video's tegen (5 uur uitleg door Johan Arwidmark over MDT 2012, ADK, WinPE 4.0 en SCCM 2012):

5 Deployment and Systems Management sessions from NIC 2012 in Oslo
super bedankt om dit te delen!! komt zeer goed van pas binnen mijn job! Nu nog wel even bekijken die filmpjes ;)

Verwijderd

Heeft iemand deze problemen ?
Speel diablo 3 off andere game spontane micro stutter lag sound stutter, Vervolgens ook hoge latency permanent tot dat network adapter restart.

• -DUS-
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-02 19:51
Hoi,

Ik heb zelf een SSD voor mijn OS, en drie 2TB schijven via windows 7 in software raid-0 staan.

Weet iemand wat er gebeurd als ik windows 8 installer op mijn SSD? Zou deze mijn raid zo herkennen en overnemen? Of ben ik mijn raidsetup dan kwijt?

• Knorre
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-02-2024
-DUS- schreef op donderdag 29 november 2012 @ 14:53:
Hoi,

Ik heb zelf een SSD voor mijn OS, en drie 2TB schijven via windows 7 in software raid-0 staan.

Weet iemand wat er gebeurd als ik windows 8 installer op mijn SSD? Zou deze mijn raid zo herkennen en overnemen? Of ben ik mijn raidsetup dan kwijt?
AFAIK moet je je data die in raid0 staat even backuppen, nieuwe OS installeren, raid opnieuw configureren en weer terugzetten. Als je hardware raid had gehad kon het simpeler ;)

• -DUS-
  • Laatst online: 06-02 19:51
Knorre schreef op donderdag 29 november 2012 @ 15:44:
[...]

AFAIK moet je je data die in raid0 staat even backuppen, nieuwe OS installeren, raid opnieuw configureren en weer terugzetten. Als je hardware raid had gehad kon het simpeler ;)
Hardware was helaas geen optie, mijn mobo raidcontroller heeft maar twee sata poorten.

Ik weet dat als je je raid schijven loskoppelt als je windows 7 opnieuw moet installeren, en daarna alles weer aansluit de software raid setup weer zo herkend wordt en gelijk gebruiksklaar is. Het zou zonde zijn als windws 8 dit niet hetzelfde doet... Ik heb te weinig schijven om mijn data eerst te backuppen :/

Verwijderd

shyblue schreef op woensdag 28 november 2012 @ 20:56:
[...]

Hier een Packard Bell iMedia = Acer Aspire van binnen, met Win 8. Nieuw gekocht. Ik had er veel moeite mee om in het BIOS te komen.

1. Beter vanuit een warme herstart. Je hebt maar milisekonden, het is de 'del' toets. Probeer het 4 of vijf keer. Je moet wel heel snel zjn.
2. bootvolgorde goed zetten
3. bios meldingen inschakelen, gewoon omdat het leuk is
4. security tab: het zijn twee instellingen, die je moet wijzigen. a) CSM (staat op 'never'), moet naar 'always' - daarmee wordt de legacy bios enabled. b) secure boot - uitschakelen.

Het grappige: in de handleiding (op de pc) staat helemaal niks erover, maar wel: PC is linux compatible. Haha. Ok dat is ie inderdaad, als je weet hoe enzo. Ik had sinds een jaar of 10 alleen maar Linux desktops, zonder OS, bij een PC winkel bij ons in de buurt laten bouwen. Wat een uitdaging met zo'n kant-en-klare PC.
100.000.000.000 kudos voor shyblue _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Dit was de gouden tip: CSM op always, geen Secure Boot

Bedankt nogmaals.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2012 19:53 ]

Verwijderd

-DUS- schreef op donderdag 29 november 2012 @ 14:53:
Hoi,

Als het goed is ziet je Windows 8 installatie wel dat het een Software RAID 0 is, en herkent hij deze als "foreign disk". Die kun je dan online zetten/koppelen aan je Windows 8 setup.
Zelf nooit getest. Ik doe niet aan software raid.
Had eigenlijk allemaal random problemen met Windows 8 op mijn laptop. Vervelendste was nog wel Windows die aangaf dat de disk 100% werd gebruikt bij een whopping 1mb/s disk gebruik en wat devices die niet werden herkend. Vandaag dus eindelijk besloten de experimentele UEFI Boot support in deze laptop te activeren. Alle problemen meteen weg ^^ Alle devices worden herkend en alles loopt meteen weer veel sneller.
Mochten mensen dus een HP 8560w of verwanten hebben. Zet dat ding aan!

[ Voor 8% gewijzigd door Caelorum op 29-11-2012 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virish01
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 23-06 21:09
Hallo allemaal,

Ik heb net windows 8 professional 64-bit geinstalleerd op mijn samsung laptop (np300v3a-s04NL). Ik heb de SW update van samsung gedownload die voor windows 8 is uitgekomen. Daar zoekt hij automatisch alle drivers die gedownload moeten worden voor de laptop. Helaas lukt dit niet omdat er elke keer een foutmelding komt te staan dat hij geen connectie kan maken met de server. Ik heb het al inmiddels 15x geprobeerd. Heb op internet geprobeerd te zoeken naar het probleem en oplossing alleen kan ik niks zinnigs hierover vinden (alleen dat er een paar mensen ook dit probleem hebben...). Kunnen jullie mij misschien hiermee helpen? Kan ik misschien de drivers manually downloaden van ergens? Op de samsungsite zijn de drivers nog niet geupdate naar windows 8 drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Nut
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-09 10:00
Ik weet niet of ik dit hier mag posten maar voor diegene die een upgrade willen van Windows 7 naar Windows 8 PRO kan je via:
https://www.windowsupgradeoffer.com/nl-NL
Windows PRO voor 15euro kopen

Windows 7 PC purchase information
Date of purchase: Geef aan dat je laptop ergens in de afgelopen 2 maanden hebt gekocht
Name of retailer: Vul wat willekeurig in.
PC Brand *Other / Anders
PC Model * Carbide 500r

Je krijgt mailje met code en (ook link met upgrade utility) en kan je Windows voor 8 voor 15 euro kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dop33
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-11-2023
@P-Nut

Zo heb ik het ook gedaan, keurig gelukt allemaal en code ontvangen na betaling. Echter nu installeer ik W8 op mijn SSD en moet dan gelijk de productcode invoeren (logisch) maar na volledige installatie en een paar uurtjes rommelen op mijn pc komt er ineens dat validatie dingetje naar boven van windows, dat ik mijn productcode moet invoeren.....

Is dit gebruikelijk, dat er 2x om de productcode wordt gevraagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macfreakje
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-05 21:54
Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2012 @ 12:48:
Heeft iemand deze problemen ?
Speel diablo 3 off andere game spontane micro stutter lag sound stutter, Vervolgens ook hoge latency permanent tot dat network adapter restart.
Ja ik had heel ff een probleempje met diablo 3. Ik had enorme input lag. Uiteindelijk Vsync uitgezet en was mijn probleem opgelost. Dan maar zonder vsync. Had ook geen idee of die aanstondt op windows 7 dus ik mis het niet.

8600k @ 4,8GHz | 16GB DDR4-3000 | GTX 1080 Ti | MSI Z-390A Pro | 850 EVO 250GB x2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

dop33 schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 09:45:
@P-Nut

Zo heb ik het ook gedaan, keurig gelukt allemaal en code ontvangen na betaling. Echter nu installeer ik W8 op mijn SSD en moet dan gelijk de productcode invoeren (logisch) maar na volledige installatie en een paar uurtjes rommelen op mijn pc komt er ineens dat validatie dingetje naar boven van windows, dat ik mijn productcode moet invoeren.....

Is dit gebruikelijk, dat er 2x om de productcode wordt gevraagd?
Ik heb Windows 8 op mijn beide computers via het Microsoft tooltje gekocht en geinstalleerd. Hier werden de beide computers keurig geactiveerd, en ik heb dat hele validatie verhaal niet weer gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrysling
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-11-2021
Sinds paar weken werkt win8 hier vlekkeloos, inclusief de aangevraagde code voor Media Center, echter, sinds vanmorgen krijg ik de melding ''windows activeren"
Invoeren van in eeste instantie de originele win8 (upgrade) code gaf melding dat deze versie niet goed was en de Media Center code nodig was.
Na deze geprobeerd te hebben, gaf mn pc aan dat de registratie niet mogelijk was doordat het een upgrade was op een nieuwe install:

"The following failure occurred while trying to use the product key:
Code:
0xC004F061

Description: The Software Licensing Service determined that this specified product key can only be used for upgrading, not for clean installs."

Nu las ik ergens een artikeltje om de regkey op nul te zetten, daar waar blijkbaar wordt bijgehouden of dit het geval zou zijn, echter stond deze al op nul. (http://www.megaleecher.net/Windows_8_Activation_Error
Ook de gevraagde slmgr /rearm werkt niet.

Wie heeft deze ervaring ook en heeft een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genieter
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15-09 16:26
virish01 schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 02:23:
Hallo allemaal,

Ik heb net windows 8 professional 64-bit geinstalleerd op mijn samsung laptop (np300v3a-s04NL). Ik heb de SW update van samsung gedownload die voor windows 8 is uitgekomen. Daar zoekt hij automatisch alle drivers die gedownload moeten worden voor de laptop. Helaas lukt dit niet omdat er elke keer een foutmelding komt te staan dat hij geen connectie kan maken met de server. Ik heb het al inmiddels 15x geprobeerd. Heb op internet geprobeerd te zoeken naar het probleem en oplossing alleen kan ik niks zinnigs hierover vinden (alleen dat er een paar mensen ook dit probleem hebben...). Kunnen jullie mij misschien hiermee helpen? Kan ik misschien de drivers manually downloaden van ergens? Op de samsungsite zijn de drivers nog niet geupdate naar windows 8 drivers.
Ik heb problemen gehad omdat mijn ESET beveiliging de boel blokkeerde, ff er af en opnieuw installeren is mogelijk een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heeft er eigenlijk al iemand echte ervaring met W8 storage spaces? Dus niet spookverhalen die ik hier af en toe lees dat de performance niet goed is maar échte ervaringen?

Ik zou graag de storage spaces willen gebruiken om een enkele "drive" te maken die eindeloos kan expanden voor mijn downloads. Performance hoeft niet perfect te zijn. Ik download met max. 4,5MB/s en daarna stream ik het of bekijk ik het direct, dus ik hoef geen RAID0-achtige toestanden. Iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ramon schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 14:53:
Heeft er eigenlijk al iemand echte ervaring met W8 storage spaces? Dus niet spookverhalen die ik hier af en toe lees dat de performance niet goed is maar échte ervaringen?

Ik zou graag de storage spaces willen gebruiken om een enkele "drive" te maken die eindeloos kan expanden voor mijn downloads. Performance hoeft niet perfect te zijn. Ik download met max. 4,5MB/s en daarna stream ik het of bekijk ik het direct, dus ik hoef geen RAID0-achtige toestanden. Iemand ervaring?
Heb je het dan over Windows 8 Storage Spaces, of Storage Pools in Win2k12...? Wrom zou je hem 'oneindig' willen expanden? Wat ik wel weet (van Win2k12 Storage Pools), maar dat is volgens mij hetzelfde), is dat je niet vrij eenvoudig een disk kunt vervangen in je pool zonder dat je al de data kwijt bent. Althans...als je een Basic disk maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheVMaster schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 15:05:
[...]

Heb je het dan over Windows 8 Storage Spaces, of Storage Pools in Win2k12...? Wrom zou je hem 'oneindig' willen expanden? Wat ik wel weet (van Win2k12 Storage Pools), maar dat is volgens mij hetzelfde), is dat je niet vrij eenvoudig een disk kunt vervangen in je pool zonder dat je al de data kwijt bent. Althans...als je een Basic disk maakt.
Heb het over Windows 8. Ik heb nu 2x 2TB schijven, toen de éérste vol was ben ik in mijn torrent client overgeschakeld naar de andere schijf, maar dit is gewoon niet zo handig. Dus ik zou een virtuele drive (storage space/pool) willen van 50TB (met dat thin provisioning gedoe) zodat ik gewoon zodra ik straks 1,9TB vol heb ik een schijf aan de pool kan toevoegen en gewoon weer doorkan zonder iets in mijn torrent client te hoeven aanpassen.

Dit idee, als ik het goed begrijp: http://arstechnica.com/in...-feature-when-it-works/2/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ramon schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 15:16:
[...]

Heb het over Windows 8. Ik heb nu 2x 2TB schijven, toen de éérste vol was ben ik in mijn torrent client overgeschakeld naar de andere schijf, maar dit is gewoon niet zo handig. Dus ik zou een virtuele drive (storage space/pool) willen van 50TB (met dat thin provisioning gedoe) zodat ik gewoon zodra ik straks 1,9TB vol heb ik een schijf aan de pool kan toevoegen en gewoon weer doorkan zonder iets in mijn torrent client te hoeven aanpassen.

Dit idee, als ik het goed begrijp: http://arstechnica.com/in...-feature-when-it-works/2/
Klopt..dat kan, maar wat ik al zei..hou er rekening mee dat als er een schijf corrupt raakt je hem niet zomaar kunt replacen :( Ik heb dat issue met de Storage Pool op mijn Win2k12 bak enneh...'k ben niet blij :( heb daar vrij veel gezeik mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 22:21
P-Nut schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 03:00:
Ik weet niet of ik dit hier mag posten maar voor diegene die een upgrade willen van Windows 7 naar Windows 8 PRO kan je via:
https://www.windowsupgradeoffer.com/nl-NL
Windows PRO voor 15euro kopen

Windows 7 PC purchase information
Date of purchase: Geef aan dat je laptop ergens in de afgelopen 2 maanden hebt gekocht
Name of retailer: Vul wat willekeurig in.
PC Brand *Other / Anders
PC Model * Carbide 500r

Je krijgt mailje met code en (ook link met upgrade utility) en kan je Windows voor 8 voor 15 euro kopen.
Hey, het werkt weer. Mooi ff een code voor mijn broertje besteld. :)

edit: Arrg! Toegang tot uw account is geschorst.

Hmm...

edit: Huh, nu werkt het opeens wel, vaaaag! 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Bull op 30-11-2012 16:41 ]

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweade
  • Laatst online: 18-09 11:52
Heb ik weer, net de laatste updates van W8 geïnstalleerd en ik kom het lock screen niet meer voorbij... Met geen enkele toets(combinatie) gaat het lock screen weg, terwijl ik wel de helderheid kan instellen.

Na paar keer herstarten kreeg ik eindelijk de mogelijkheid een system restore te doen. Nu werkt alles weer, maar ben een beetje huiverig de laatste updates weer te installeren. Iemand dezelfde ervaring?

[ Voor 14% gewijzigd door Tweade op 30-11-2012 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Klopt het dat je met de Windows 8 Mail applicatie niet handig ongelezen mail kan weergeven? Ergens in mijn mailbox staan twee ongelezen mails... Nergens zie ik een optie.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tweade schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 17:37:
Heb ik weer, net de laatste updates van W8 geïnstalleerd en ik kom het lock screen niet meer voorbij... Met geen enkele toets(combinatie) gaat het lock screen weg, terwijl ik wel de helderheid kan instellen.

Na paar keer herstarten kreeg ik eindelijk de mogelijkheid een system restore te doen. Nu werkt alles weer, maar ben een beetje huiverig de laatste updates weer te installeren. Iemand dezelfde ervaring?
heb jij toevallig die synaptics geïnstalleerd van hun website? Dat was hier het probleem. Met een restore point die zooi eraf kunnen krijgen en toen de updates gedaan en alles was meteen goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mag schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 22:25:
[...]

Gaat dat niet gewoon over een soort Windows 8.1 update zoals hier al beschreven stond?

nieuws: 'Windows 8 krijgt volgend jaar update onder codenaam Blue'
"gewoon"? Zo gewoon is het niet voor MS om een .1 update uit te rollen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Ramon schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 23:59:
[...]
"gewoon"? Zo gewoon is het niet voor MS om een .1 update uit te rollen toch?
True, maar in dat artikel wat hij linkt lijkt het om een geheel nieuwe versie van Windows te gaan die Vista, 7 en 8 zou moeten opvolgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mag schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 00:00:
[...]

True, maar in dat artikel wat hij linkt lijkt het om een geheel nieuwe versie van Windows te gaan die Vista, 7 en 8 zou moeten opvolgen.
Dat kan toch? Misschien gaat MS ook wel een yearly cycle doen, en ze dan 8.1, 8.2 en 8.3 etc noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLCrEaTiVe
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-09 16:10
Ik probeer al dagen de Windows 8 Pro upgrade te bestellen middels de upgrade assistant en PayPal, blijkt dat Microsoft die betalingsmethode 'enkele weken terug' heeft stopgezet:
http://www.theregister.co..._8_paypal_upgrade_broken/

Knullig van Microsoft (en PayPal).

[ Voor 14% gewijzigd door NLCrEaTiVe op 01-12-2012 01:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suos
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-09 18:08
NLCrEaTiVe schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 01:27:
Ik probeer al dagen de Windows 8 Pro upgrade te bestellen middels de upgrade assistant en PayPal, blijkt dat Microsoft die betalingsmethode 'enkele weken terug' heeft stopgezet:

Gisteren W8pro gekocht via upgrade Advisor en betaald via PayPal, gedownload en werkt nu prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinky-H9
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-10-2023
Zucht ..... aantal posts terug melde ik dat ik 2502 en 2503 errors had bij het installeren van software.
Afijn na me rot gezocht te hebben was er geen andere oplossing als opnieuw installeren. Heb dat dan ook gedaan en werkte een tijd goed.

Helaas is het weer terug en snap er geen r**t meer van. Heb alle tips opgevolgd: Admin, Install dir rechten, Virus scanners, Regserv etc etc etc.

Ik geloof dat ik er echt naar uitkijk om W7 terug te zetten.

Iemand nog een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

DDX schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 21:17:
Zakelijk nog paar issues/lastige dingen :

-drivemapping gpo werkt niet voor users die local admin zijn
Dit lijkt te werken

Programs may be unable to access some network locations after you turn on User Account Control in Windows Vista or in Windows 7

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

NLCrEaTiVe schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 01:27:

Vreemd. Vorige week mijn PC geupgrade. Werkte prima via PayPal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrisson
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-01-2021
Pinky-H9 schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 09:50:
Zucht ..... aantal posts terug melde ik dat ik 2502 en 2503 errors had bij het installeren van software.
Afijn na me rot gezocht te hebben was er geen andere oplossing als opnieuw installeren. Heb dat dan ook gedaan en werkte een tijd goed.

Helaas is het weer terug en snap er geen r**t meer van. Heb alle tips opgevolgd: Admin, Install dir rechten, Virus scanners, Regserv etc etc etc.

Ik geloof dat ik er echt naar uitkijk om W7 terug te zetten.

Iemand nog een idee ?
Lijkt me toch echt een Windows Installer probleem.

Check systeem tijd en datum.

Je hebt het over rechten gecontroleerd en Regserv.
Dus had je onderstaande vast al gevonden:

Method 1
Unregister Windows Installer, and then reregister Windows Installer. To do this, follow these steps:

1. On the "Start" menu, click "Run.

2. In the "Open" box, type "msiexec /unreg", and then press ENTER.

3. On the "Start" menu, click "Run".

4. In the "Open" box, type "msiexec /regserver", and then press ENTER.

Method 2
Check permissions within the Installer folder. To do this, follow these steps.
1. Click on Start and in the Start Search bar > type in > c: /windows/installer.
2. Right click on c: /windows/installer at the top under programs and click properties.
3. Click on the security tab > Verify if System and Administrator account has Full access permissions.
4. The Everyone account should have read and execute permissions, List Folder Contents, and Read.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinky-H9
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-10-2023
Morrisson schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 12:13:
[...]

Lijkt me toch echt een Windows Installer probleem.

Check systeem tijd en datum.

Je hebt het over rechten gecontroleerd en Regserv.
Dus had je onderstaande vast al gevonden:

Method 1
Unregister Windows Installer, and then reregister Windows Installer. To do this, follow these steps:

1. On the "Start" menu, click "Run.

2. In the "Open" box, type "msiexec /unreg", and then press ENTER.

3. On the "Start" menu, click "Run".

4. In the "Open" box, type "msiexec /regserver", and then press ENTER.

Method 2
Check permissions within the Installer folder. To do this, follow these steps.
1. Click on Start and in the Start Search bar > type in > c: /windows/installer.
2. Right click on c: /windows/installer at the top under programs and click properties.
3. Click on the security tab > Verify if System and Administrator account has Full access permissions.
4. The Everyone account should have read and execute permissions, List Folder Contents, and Read.
Correct die dingen heb ik ook gedaan en helaas hielp dat niet. Het lijkt echt aan het account te liggen want onder het admin account heb ik de error niet.

Ga nog 1 poging wagen door eerste transfer te gebruiken om backup te maken en dan account te wissen en dan opnieuw importeren.

Hopen dat dit zin heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Niet handig, wil je wat properties aanpassen krijg je dit :+

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/30480583/makes%20sense.PNG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
Mag schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 22:25:
[...]

Gaat dat niet gewoon over een soort Windows 8.1 update zoals hier al beschreven stond?

nieuws: 'Windows 8 krijgt volgend jaar update onder codenaam Blue'
Ik heb zo'n gevoel dat het een beetje de OSX kant op gaat van 10.5 naar 10.6 voor 30 euro ofzo. Bevalt me opzich wel, alleen ieder jaar 30 euro bijvoorbeeld begint ook duur te worden. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CokeZero schreef op zondag 02 december 2012 @ 10:16:
[...]

Ik heb zo'n gevoel dat het een beetje de OSX kant op gaat van 10.5 naar 10.6 voor 30 euro ofzo. Bevalt me opzich wel, alleen ieder jaar 30 euro bijvoorbeeld begint ook duur te worden. :|
Valt wel mee toch? Nu is (of was) het 90 (home premium) of 150 (prof) per 3 jaar. 30 per jaar lijkt me dan prima. Plus, de verschillen tussen de releases zullen kleiner zijn, dus een jaartje overslaan kan geen kwaad.

Hopelijk helpt het mensen om van XP af te komen.

[ Voor 4% gewijzigd door Ramon op 02-12-2012 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mils
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-09 19:19
Door dit berichtje begin ik toch wel erg te twijfelen over de aanschaf van deze release. Om daarna gewoon de minor versie aan te schaffen.

WP: Ecodan PUHZ-SW50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrIV
  • Laatst online: 18-09 13:56
Ik heb even een vraagje. Heb vandaag een schone windows 8 installatie gedaan op mijn laptop. Windows 8 werkt nu veel beter dan toen enkel de upgrade had gedaan..

Echter nu krijg ik de driver van mijn videokaart, de AMD Radeon 7730M, niet geinstalleerd. Hij blijft maar weergeven dat hij in conflict is met een kaart genaamd Radeon 7700M (dit is hem helemaal niet). Ik heb zowel de driver van de dell site geprobeerd als die op de AMD site. Beide doen niks?? Iemand hier bekend mee? Daarnaast zie ik nog een Intel HD graphics kaart weergegeven.

Ook zie ik dat mij 32 gb SSD schijf (de Samsung PM530) wordt weergegeven als de Samsung SSD PM8 met een volume van slechts 8gb??? Voorheen stond hij netjes aangegeven als een 32 gb SSD. Hoe kan dit en hoe krijg deze terug naar de juiste benaming? Ik kan namelijk nergens een goede driver vinden. Ik ben nu bang dat hij enkel 8gb gebruikt? Echter is hij retesnel en sneller dan voorheen. In de bios staat de ssd op Intel Rapid start technology. Het betreft hier een Dell inspiron 15r met 32GB mSATA3 SSD for Minicard slots - PM830.

[ Voor 4% gewijzigd door MrIV op 02-12-2012 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Laatst online: 10:08
Na enkele weken zonder noemenswaardige problemen, heb ik vandaag ineens een heel bizar probleem. Ik heb hier 4 Windows 8 Pro machines nu. Deze morgen start ik mijn muziek-laptop op en werkt USB niet. In Device Manager is echter niets te merken. Beetje later krijg ik ineens een popup dat Windows niet geactiveerd is ?! WTF. Ik klik op de Activate knop, maar ook dat gaat niet met een of andere vage foutmelding. Ik probeer dan maar te herstarten en die duurt opvallend lang waarna ik een BSOD krijg. Daarna een herstart en ineens weer alles ok.

Boezemt toch wel weinig vertrouwen in..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweeny
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-05-2024
Kan ik een windows Vista OEM versie, die al jaren niet meer gebruikt is, gebruiken voor de installatie van een windows 8 upgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 22:21
tweeny schreef op zondag 02 december 2012 @ 12:40:
Kan ik een windows Vista OEM versie, die al jaren niet meer gebruikt is, gebruiken voor de installatie van een windows 8 upgrade?
Ja, dat Kan.

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRedbeard
  • Laatst online: 09-09 08:58

ErikRedbeard

Cookiecutter 5.0

Wat ik vreemd vind is dat ondanks ik een upgrade heb gekocht ik helemaal nergens een oude key heb moeten invullen tijdens activatie.
Ik heb dan wel een verse installatie gedaan inplaats van een upgrade van me oude installatie (deze installatie is wel met een andere DVD gebeurd).

Wat ik trouwens toch vreemd vind is dat er altijd zo werd gehamerd dat een OS of iets dergelijks zoveel mogelijk met je toetsenbord moet kunnen besturen, zodat je je muis niet zoveel hoeft te gebruiken.
Ik zie Windows 8 juist de andere kant opgaan.

Verder is het voor mijn gevoel toch een fikse upgrade tegenover Windows 7 en vond het na een uur of 2 al fijner werken dan Windows 7.

[ Voor 4% gewijzigd door ErikRedbeard op 02-12-2012 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweeny
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-05-2024
Ook op een nieuwe pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
Ramon schreef op zondag 02 december 2012 @ 10:30:
[...]

Valt wel mee toch? Nu is (of was) het 90 (home premium) of 150 (prof) per 3 jaar. 30 per jaar lijkt me dan prima. Plus, de verschillen tussen de releases zullen kleiner zijn, dus een jaartje overslaan kan geen kwaad.

Hopelijk helpt het mensen om van XP af te komen.
Ja daar zit wel weer wat in ja. Je kan inderdaad altijd een jaartje over slaan. :)
En inderdaad na Vista en 7 over geslagen te hebben ben ik blij dat ik eindelijk ben over gestapt naar een recentere versie van Windows. Inderdaad mensen moeten van XP af. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Napo schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 18:59:

[afbeelding]
Microsoft/Windows logica?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Napo schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 18:59:

[afbeelding]
Wat voor properties wil je aanpassen dan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 15:39

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Zover ik weet moet je dan eerst die ongebruikte Vista installeren op die nieuwe pc. Daarna die upgrade-advisor draaien op die nieuwe pc. Zodra je de productkey van windows 8 ontvangt, kun je gewoon een clean install doen van windows 8 (inclusief format vista partitie). Als je het niet op deze manier doet, bijvoorbeeld die upgrade advisor op een andere pc draaien, krijg je continu van die vage activerings herhalingen zoals enkelen hier melden. Zeker weten doe ik dat niet. Maar het lijkt me ook niet voor niets dat Microsoft steeds meldt dat je die upgrade-advisor op de pc moet uitvoeren waarop je die windows 8 wilt zetten.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
TheVMaster schreef op zondag 02 december 2012 @ 15:23:
[...]

Wat voor properties wil je aanpassen dan? :?
GPS-data van een foto verwijderen
Pagina: 1 ... 59 ... 65 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Windows 8 is alweer een aantal maanden op de markt en is het tijd dat dit algemene Windows 8 topic per 1 januari 2013 worden gesloten.

Bij deze dus het verzoek aan een ieder met issues met Windows 8 om hiervoor vanaf nu een eigen topic aan te maken.