In Hawaii Five-0 wordt inderdaad heel veel gebruik gemaakt van Windows Phone, Windows 8, Lumia en nu dus ook al Surface!Rowdy.nl schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 11:44:
[...]
In Hawaii Five-0 ook... Vorige keer een korte presentatie door de Medical Examiner, maar in de aflevering van afgelopen week ging een van de hoofdrolspeelsters uitgebreid een Touch Cover pakken, Surface erop klikken, uitgebreid het menu start laten zien..
Zo nemen ze in Hawaii Five-O ook uitgebreid de tijd om met hun Windows Phone een foto te maken, of een videogesprek te voeren met Windows Live Messenger op een Windows 7-tablet. Of dat er wel ergens een Windows-logo in beeld is als ze op kantoor aan het werk zijn.
We are shaping the future
Meest tenenkrommende product placement was ergens in seizoen 2 van The Glades. 1 van de hoofdrolspeelsters heeft een Kia (nieuw model). 2 afleveringen achter elkaar zaten er shots in die serie die volledig weggelaten hadden kunnen worden, alleen maar omdat degene die er bij inzat iets zei als "oohh 8 airbags standard?" en "nice navigation system". Totaal offtopic maar wilde het toch even delen
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Heb Windows 8 Nederlands geïnstalleerd van de ontvangen DVD. Echter het weerbericht (Bing Weather)
is in het Engels. Is hier een oplossing voor om hem in het Nederlands te krijgen???
is in het Engels. Is hier een oplossing voor om hem in het Nederlands te krijgen???
location nederland... is al 100 keer voorbij gekomenhjoels schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 13:46:
Heb Windows 8 Nederlands geïnstalleerd van de ontvangen DVD. Echter het weerbericht (Bing Weather)
Als ik via het Modern UI zoek naar "vergrendel" dan komen daar meerdere opties:Sleepkever schreef op woensdag 21 november 2012 @ 16:28:
Bij windows 7 stond dat in ieder geval onder je screensaver settings. Display logon en de timer was dan de timer van je screensaver. Misschien daar even controleren.
Eéntje is 'De computer vergrendelen als ik deze een tijdje niet gebruik'.
Klik ik daarop kom ik inderdaad bij screensaver instellingen. Echter, ik heb ingesteld dat ik geen screensaver heb en ook vinkje uit bij 'Aanmeldingsscherm weergeven bij hervatten'.
Klik ik daar op Energie-instellingen wijzigen, dan schema instellingen wijzigen en dan geavanceerde energie-instellingen wijzigen. Dan krijg ik dus dat uitgebreide energiebeheer instellingen. Dan klik ik oook nog op instellingen wijzigen die nu niet beschikbaar zijn. Dan staat bij 'Een wachtwoord vereisen bij uit slaapstand komen: Nee bij beide'.
Toch blijf ik inlogscherm krijgen na 15 minuten. Wat staat nog niet goed?!
Ik vond dat nog wel meevallen. Beetje showen mag toch ook wel?Rowdy.nl schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 11:44:
[...]
In Hawaii Five-0 ook... Vorige keer een korte presentatie door de Medical Examiner, maar in de aflevering van afgelopen week ging een van de hoofdrolspeelsters uitgebreid een Touch Cover pakken, Surface erop klikken, uitgebreid het menu start laten zien..
Wat mij meer opvalt is dat ze dan wel met Nokia's aan het bellen zijn, maar dat daar niet eens het logo of design van te zien is.
Dat stuk met MSN was wel overdreven, maar dat is dan ook de enige keer dat het raar was omdat het ook nog eens niet klopte met de rest (eerst had iemand helemaal geen bereik en dan staan ze daar later gewoon uitgebreid op internet te bellen)
Afgelopen 2 afleveringen zaten er ook diverse Nokia's in, maar ik heb het mijn ouders moeten vertellen, anders hadden ze het nooit gezien. Ze hoeven wat mij betreft niet die hele GUI te laten zien, maar je kunt dan toch wel even draaien zodat je nog iig het apparaat kan zien?
Wat ze minder moeten doen is dik inzoomen op de acties die ze doen. Dan is het meteen zo'n presentatiesfeer. Gewoon normale afstand en wat minder focus.
Wel jammer dat ze vervolgens wel weer die webcam als een typisch ouderwetse windows applicatie met meerdere vensters gaan doen
[ Voor 217% gewijzigd door Martinspire op 23-11-2012 15:10 ]
Haha dat viel me ook op, en dan niet eens een normale windows interface maar weer zo'n zelf ontworpen geval. Als je dan toch reclame maakt...Martinspire schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 15:05:
[...]
Wel jammer dat ze vervolgens wel weer die webcam als een typisch ouderwetse windows applicatie met meerdere vensters gaan doen
Hij staat op location: Nederland................. maar toch.............tennisbal schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 14:21:
[...]
location nederland... is al 100 keer voorbij gekomen
Is inderdaad al 100x langsgekomen. Het is inmiddels een lange topic, maar lees hem toch maar even door...hjoels schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 19:29:
[...]
Hij staat op location: Nederland................. maar toch.............
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Zijn er meer mensen die problemen hebben met downloaden onder Windows 8? Wanneer ik iets download via nieuwsgroepen, of gewoon een reguliere download vanaf een website slibt de verbinding dicht. Er valt dan haast niet meer normaal te surfen. Mijn maximale download snelheid ligt ergens tussen de 5 en 6 MByte per seconde. Echter blijft de snelheid nu op 3,5 MByte steken. Wanneer ik mijn router (WRT160N) herstart is het probleem tijdelijk weg. Het probleem is sowieso niet wireless gerelateerd want het betreft hier bekabelde pc's. Misschien handig om te vermelden dat het probleem zich nooit met het vooraf gebruikte Windows 7 voordeed. Verder is alles netjes up-to-date en zijn ook de netwerkadapters voorzien van de laatste drivers.
Verwijderd
Vind ik niet echt bij hun passen. Zou eerder een Unix OS bij hun verwachten. Werken met Ubuntu of Android.TheVMaster schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 11:48:
[...]
Ik verwacht eigenlijk binnenkort ook wel een Surface in The Big Bang Theory, aangezien ze daar altijd ook fanatiek zijn met de XBOX en Kinect
Zijn er meer mensen die tijdens het gamen (Battlefield 3, LoL etc.) last te hebben van enorme Lag Spikes? Mijn ping steeg soms zelfs tot 1500. Ook de browser vele malen trager. Youtube die trager laadt bv.
En weet iemand hier miss een oplossing voor? De Windows 7 Netwerk drivers installeren heeft niet geholpen
En weet iemand hier miss een oplossing voor? De Windows 7 Netwerk drivers installeren heeft niet geholpen
Maar ja..ik denk niet de Open Source firma's stevig in de buidel willen tasten voor product placementVerwijderd schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 11:58:
[...]
Vind ik niet echt bij hun passen. Zou eerder een Unix OS bij hun verwachten. Werken met Ubuntu of Android.
Microsoft en Apple hebben daar blijkbaar minder moeite mee.
Hou je task manager eens open tijdens het spelen, op het tabje performance. Ik heb heel af en toe last van bijna constante 100% cpu, wat alles onspeelbaar maakt. Dan is rebooten de enige oplossing.PvtMashkov schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 12:17:
Zijn er meer mensen die tijdens het gamen (Battlefield 3, LoL etc.) last te hebben van enorme Lag Spikes? Mijn ping steeg soms zelfs tot 1500. Ook de browser vele malen trager. Youtube die trager laadt bv.
Dat is vrij normaal voor een game hoorTk55 schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 12:25:
[...]
[...] Ik heb heel af en toe last van bijna constante 100% cpu, [...]
[ Voor 24% gewijzigd door Ramon op 24-11-2012 12:43 ]
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Op mijn HTPC wil ik graag media centrum toevoegen maar functie toevoeg Windows 8 ontbreekt!
Alles al afgezocht niks te vinden hierover, iemand hier een idee waar dit aan kan liggen?
W8 pro Versie 6.2 Build 9200 ( netjes betaalt voor de key)
Alles al afgezocht niks te vinden hierover, iemand hier een idee waar dit aan kan liggen?
B@n@@n
Windows Media Centeranubis_offline schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 12:49:
Op mijn HTPC wil ik graag media centrum toevoegen maar functie toevoeg Windows 8 ontbreekt!
Volgens mij ligt het meer aan het feit dat het ontwikkeld is voor tablets.
YouTube: Sheldon on Windows 7 vs Vista Windows 7 dus..Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 11:58:
[...] Vind ik niet echt bij hun passen. Zou eerder een Unix OS bij hun verwachten. Werken met Ubuntu of Android.
Vind Linux/Unix niet echt passen hoor. Wat boeit het hun nou zolang het maar werkt. Als ik zo op de universiteit kijk gebruiken de meeste van de docenten ook gewoon allemaal Windows (of zelfs OSX). Of ze nou Unix, Linux, Windows of een van de andere tientallen besturingssystemen gebruiken maakt ook eigenlijk niet uit. Dat is meer voor computer science mensen om over in te zitten. Een natuurkundige wil gewoon zijn modellen kunnen programmeren en draaien. Java wat toch veel wordt gebruikt werkt overal wel op en zodra je performance wilt (vaak de reden om Linux te gebruiken) dan kan je toch beter wat tijd reserveren op een server farm of supercomputer oid.
[ Voor 4% gewijzigd door Caelorum op 24-11-2012 13:04 ]
Ik heb windows 8 afgelopen week geïnstalleerd en gebruikt na al bijna een jaar de bèta's gebruikt te hebben, en het werkt voor mijn gevoel nog sneller dan de RP. Helaas loopt het onderhoudscentrum nu alweer te zeuren dat AVG niet ingeschakeld/ geüpdate zou zijn, terwijl dat wel het geval is volgens AVG zelf. Heeft iemand hier toevallig ook last van? Volgens een forumpost op forum.avg.com zouden ze ernaar kijken, maar die post is alweer van 15 november.
Goed lezen valt niet mee hè op de zaterdagmiddag?
De vraag was; "functie toevoegen Windows 8" ontbreekt in de lijst!
Key voor media centrum heb ik al!
B@n@@n
Excuses, maar goed schrijven is ook lastig blijkbaaranubis_offline schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 13:15:
[...]
Goed lezen valt niet mee hè op de zaterdagmiddag?
De vraag was; "functie toevoegen Windows 8" ontbreekt in de lijst!
Key voor media centrum heb ik al!
100% CPU ligt aan dat "het" (wat?) ontwikkeld is voor tablets? Leg uit.PvtMashkov schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 12:56:
[...]
Volgens mij ligt het meer aan het feit dat het ontwikkeld is voor tablets.
[ Voor 38% gewijzigd door Ramon op 24-11-2012 13:27 ]
Bedoelde eigenlijk de hoge ping in game. Las dat het te maken kan hebben met het feit dat ze de netwerk architectuur (hoe je het ook noemt) hebben aangepast voor tablets, niet voor pc's.Ramon schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 13:26:
[...]
Excuses, maar goed schrijven is ook lastig blijkbaar![]()
[...]
100% CPU ligt aan dat "het" (wat?) ontwikkeld is voor tablets? Leg uit.
Er zijn enorm veel mensen die ervaren dat het internet aanzienlijk trager is. Ook ik merk het bij bv downloaden en gamen.
Foutje, het was memory usage, zie mijn vorige post:
https://gathering.tweaker...message/39011598#39011598
Eerder aan wijzigingen in de network stack waarbij de drivers niet meer helemaal optimaal werken. Zelf nog steeds een schokkende 3ms ping naar tweakers.net. Heb dan ook geluk dat de networking drivers voor mijn Intel ding in deze notebook gewoon goed in orde zijn.PvtMashkov schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 13:32:
[...]
Bedoelde eigenlijk de hoge ping in game. Las dat het te maken kan hebben met het feit dat ze de netwerk architectuur (hoe je het ook noemt) hebben aangepast voor tablets, niet voor pc's.
Er zijn enorm veel mensen die ervaren dat het internet aanzienlijk trager is. Ook ik merk het bij bv downloaden en gamen.
Die aanpassingen zijn overigens helemaal niet zo super extreem hoor. Het heeft meer te maken met het eerder verbinden met netwerken zodat je meteen internet hebt als je in de desktop zit en met het bepalen van de voorrang voor netwerken. Oh en natuurlijk dat je nu fatsoenlijk met internet via simkaarten enz kan werken.
Een kleine aanpassing in de bandwidth limit helpt iets, maar vergeleken met linux of mijn h-tosh is windows 8 ruim 2x zo langzaam betreffende het internet. Misschien dat daar nog eens een update voor komt.PvtMashkov schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 13:32:
[...]
Bedoelde eigenlijk de hoge ping in game. Las dat het te maken kan hebben met het feit dat ze de netwerk architectuur (hoe je het ook noemt) hebben aangepast voor tablets, niet voor pc's.
Dat niet alleen. Men vergeet vaak dat het geen computernerds zijn. Natuurkunde, scheikunde en engineering zijn hun vakgebieden (dacht ik zo). Welke pc ze gebruiken maakt ze dus weinig uit, zolang het maar werkt voor wat ze ermee willen doen.Caelorum schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 13:03:
[...]
YouTube: Sheldon on Windows 7 vs Vista Windows 7 dus..(en natuurlijk ubuntu: YouTube: Oh, Ubuntu!)
Vind Linux/Unix niet echt passen hoor. Wat boeit het hun nou zolang het maar werkt. Als ik zo op de universiteit kijk gebruiken de meeste van de docenten ook gewoon allemaal Windows (of zelfs OSX). Of ze nou Unix, Linux, Windows of een van de andere tientallen besturingssystemen gebruiken maakt ook eigenlijk niet uit. Dat is meer voor computer science mensen om over in te zitten. Een natuurkundige wil gewoon zijn modellen kunnen programmeren en draaien. Java wat toch veel wordt gebruikt werkt overal wel op en zodra je performance wilt (vaak de reden om Linux te gebruiken) dan kan je toch beter wat tijd reserveren op een server farm of supercomputer oid.
Daarnaast hebben ze laatst ook alweer de Kinect gebruikt, wat er imo prima bij paste. Dus zo heel raar zou dat niet zijn. Misschien dat Koothrappali (effe googlen op de naam haha) er straks even mee komt. Of Penny met zo'n roze cover
Dat ligt zeker niet aan Windows 8 op zich, games downloaden via Steam gaat bij mij net zo snel als voorheen onder Windows 7: met een 90mbit verbinding haal ik 10MBps+.PvtMashkov schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 13:32:
[...]
Ook de speedtest is best aardig (in IE10 in de Modern UI modus)

[ Voor 0% gewijzigd door Red Boll op 24-11-2012 21:08 . Reden: Typo ]
Verwijderd
Red Boll schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 19:18:
[...]
Dat ligt zeker niet aan Windows 8 op zich, games downloaden via Steam gaat bij mij net zo snel als voorheen met onder Windows 7: met een 90mbit verbinding haal ik 10MBps+.
Ook de speedtest is best aardig (in IE10 in de Modern UI modus)
[afbeelding]

Betaal ik 32 euro per maand voor...
GlasvezelVerwijderd schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 20:43:
[...]![]()
![]()
![]()
[afbeelding]
Verwijderd
Ik zit met een vraagje, het is misschien al eens gesteld, maar dat heb ik dan gemist.
Ik kan mijn huidige Windows 7 Home Premium upgraden voor een Windows 8 Pro voor 15euro.
Maar kan ik dan een volledige nieuwe installatie doen met Windows 8 Pro die ik moet downloaden of enkel een upgrade van 7 naar 8?
En blijft met licentie voor Windows 7 geldig? of vervalt deze?
Ik kan mijn huidige Windows 7 Home Premium upgraden voor een Windows 8 Pro voor 15euro.
Maar kan ik dan een volledige nieuwe installatie doen met Windows 8 Pro die ik moet downloaden of enkel een upgrade van 7 naar 8?
En blijft met licentie voor Windows 7 geldig? of vervalt deze?
Je kan ook even de moeite nemen om het te zoeken, want je eerste vraag is echt vaak genoeg gesteld. Nog één keer dan: je hebt een legale Windows 7 nodig om de upgrade te doen (deze moet dus geïnstalleerd zijn op je pc). Zorg ervoor dat de Windows 8 installatie op een USB of DVD komt te staan. Opstarten vanaf dat medium en dan heb je de mogelijkheid om een schone installatie te doen.
Denk dat 't handig zou zijn om de FAQ in de TS aan te vullen met dit soort vragen.
Denk dat 't handig zou zijn om de FAQ in de TS aan te vullen met dit soort vragen.
[ Voor 10% gewijzigd door S_Chief op 24-11-2012 22:14 ]
Zal nog even een aanvulling doenSChief schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 22:12:
Je kan ook even de moeite nemen om het te zoeken, want je eerste vraag is echt vaak genoeg gesteld. Nog één keer dan: je hebt een legale Windows 7 nodig om de upgrade te doen (deze moet dus geïnstalleerd zijn op je pc). Zorg ervoor dat de Windows 8 installatie op een USB of DVD komt te staan. Opstarten vanaf dat medium en dan heb je de mogelijkheid om een schone installatie te doen.
De Windows 7 licentie blijft gewoon geldig.
He who controls the Spice, controls the Universe.
Is dit wireless?Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 20:43:
[afbeelding]
Als jouw accesspoint op hetzelfde kanaal werkt als die van de buren bijvoorbeeld, kan de overdracht erg slecht zijn.
Gadgets FTW!
Configuratiescherm --> Systeem en daar kun je de key invoeren bij het onderdeel Windows Versie.anubis_offline schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 12:49:
Weet de tekst niet meer exact, is nu verdwenen omdat ik dit al gedaan heb.
Er staat iets van extra key toevoegen.
Bij mijn engelse variant kan ik in in start screen typen : feature en dan settings kiezen aan rechterkant bij search. En dan "add features to windows 8" kiezen.MikeOO schreef op zondag 25 november 2012 @ 09:53:
[...]
Configuratiescherm --> Systeem en daar kun je de key invoeren bij het onderdeel Windows Versie.
Weet de tekst niet meer exact, is nu verdwenen omdat ik dit al gedaan heb.
Er staat iets van extra key toevoegen.
[ Voor 4% gewijzigd door punisher007 op 25-11-2012 09:57 ]
Sinds kort gebruik ik de Webradio app in Windows 8 metro.
Eerst bleef de app gewoon gefocust (doorspelen) als ik naar de desktop switchen, sinds korte tijd verliest de app echter focus als ik naar een andere app switch of naar de desktop ga.
Nu kan ik de app ook gewoon aan de zijkant van mijn scherm vastzetten maar dit kost toch weer +/-200 pixels.
Is er een tweak om apps gefocust te laten in de background?
Eerst bleef de app gewoon gefocust (doorspelen) als ik naar de desktop switchen, sinds korte tijd verliest de app echter focus als ik naar een andere app switch of naar de desktop ga.
Nu kan ik de app ook gewoon aan de zijkant van mijn scherm vastzetten maar dit kost toch weer +/-200 pixels.
☀️ 2220Wp | 🚗 Hyundai Ioniq Electric 28kWh | 🌬️ Ventilatie WTW | 🤖 Home Assistant
Vanuit een illegale kan ook gewoon.SChief schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 22:12:
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Vanmorgen had Windows 8 het idee om gewoon maar helemaal niet op te starten, system restore deed het ook niet maakt niet uit wat ik deed. Na tijdje gekloot met UEFI heb ik maar besloten hele partitie weg te halen en helemaal verse install te doen maar ga wel even terug naar Windows 7 op moment, heb gevoel dat sommige games niet echt heel goed samenwerken met Windows 8, maar was er verder wel erg tevreden over!. Heb een key dus kan altijd nog terug natuurlijk
Verwijderd
Of er een tweak is voor wat jij wil weet ik niet, maar ik zou eerst eens webradio verwijderen en opnieuw installeren, want hier blijft ie "gewoon" doorspelen als ik naar de desktop/andere app switch.Trokken schreef op zondag 25 november 2012 @ 11:59:
Ik had een tijd terug ook al dat system restore niet lukte. Kreeg je nog een foutmelding? Ik had iets in de trant van dat bestanden niet overschreven konden worden. Via de install-stick naar restore mode gaan lukte vervolgens wel, maar snap niet helemaal wat er nou fout ging.WeAreLegion schreef op zondag 25 november 2012 @ 12:14:
Vanmorgen had Windows 8 het idee om gewoon maar helemaal niet op te starten, system restore deed het ook niet maakt niet uit wat ik deed. Na tijdje gekloot met UEFI heb ik maar besloten hele partitie weg te halen en helemaal verse install te doen maar ga wel even terug naar Windows 7 op moment, heb gevoel dat sommige games niet echt heel goed samenwerken met Windows 8, maar was er verder wel erg tevreden over!. Heb een key dus kan altijd nog terug natuurlijk
Uiteindelijk bleek mijn installatie nog steeds rariteiten te vertonen bij de laatste restore, waardoor ik nog steeds opnieuw moest installeren helaas.
Als ik hem gewoon opstarten kreeg ik op gegeven moment melding dat hij Automatic Repair ring kon dan kiezen voor een restore, maar heb hem 2 uur laten lopen zowat en er gebeurde gewoon niks. Als ik het via disk opstarten kreeg ik melding dat disc locked was, en als ik hem wou herinstalleren kreeg ik melding dat dat niet kon op een GPT partitie en toen heb ik hem maar op gegeven heb alle partities weg gedonderd en heb windows 7 geïnstalleerd, zoals ik al zei win 8 werkt prima, maar dit was me net ff te veel gedoe voor een zondag morgen.Martinspire schreef op zondag 25 november 2012 @ 13:00:
[...]
Ik had een tijd terug ook al dat system restore niet lukte. Kreeg je nog een foutmelding? Ik had iets in de trant van dat bestanden niet overschreven konden worden. Via de install-stick naar restore mode gaan lukte vervolgens wel, maar snap niet helemaal wat er nou fout ging.
Uiteindelijk bleek mijn installatie nog steeds rariteiten te vertonen bij de laatste restore, waardoor ik nog steeds opnieuw moest installeren helaas.
Heb inmiddels windows 8 op mijn mediacenterpc incl XBMC staan. Kan wat simpele bedieningen in de Metro omgeving ook doen met mijn afstandbediening. Echter als ik een applicatie sluit kom je automatisch terug op de desktop. Is het ook mogelijk om direct terug naar de metro omgeving te gaan, dus niet met de extra stap door op de winkey te drukken?
Nee, hij blijft een tijdje werken, maar geldig is ie niet.SandsOfArrakis schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 23:41:
De Windows 7 licentie blijft gewoon geldig.
Tenslotte heb je je Win7 licentie upgraded naar Win8.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Ik vind Windows 8 prima werken
, heb het sinds eergister draaien in combinatie met "Start8". Zonder startknop kan ik niet werken.
Alleen heb ik momenteel problemen met mijn Nvidia/OpenGL driver.
Op willekeurige momenten klapt mijn Nvidia Driver eruit, hier had ik bij Windows 7 geen last van.
Ik draai nu met de beta driver: 310.61, even afwachten of dit het probleem oplost.
Hardware:
i7 3770k
gtx 680
sabertooth z77
Op willekeurige momenten klapt mijn Nvidia Driver eruit, hier had ik bij Windows 7 geen last van.
Ik draai nu met de beta driver: 310.61, even afwachten of dit het probleem oplost.
Hardware:
i7 3770k
gtx 680
sabertooth z77
Verwijderd
Is bedraad (laptop wel wireless en geeft zelfde resulaten). Maar Tele2 zuigt gewoon.Ursamajor schreef op zondag 25 november 2012 @ 08:01:
[...]
Is dit wireless?
Als jouw accesspoint op hetzelfde kanaal werkt als die van de buren bijvoorbeeld, kan de overdracht erg slecht zijn.
Ik heb alleen bij de 306.97 hang ups gezien. Windows 8 klaagt dat de driver stopped working -> zwart scherm -> driver restarts. Schijnen meer mensen last van gehad te hebben.Johnnyzz schreef op zondag 25 november 2012 @ 16:19:
Ik vind Windows 8 prima werken, heb het sinds eergister draaien in combinatie met "Start8". Zonder startknop kan ik niet werken.
Hardware:
i7 3770k
gtx 680
sabertooth z77
De betas er na (t/m 310.xx) werken ok hier. Ik heb een 660Ti. Zie alleen dat mij 310.61 het Nvidia control panel uit het desktop context menu weg is (In Autoruns zie je dat een link naar DLL mist), maar da's geen issue.
[ Voor 9% gewijzigd door loekf2 op 25-11-2012 18:34 ]
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
In mijn geval heb ik wel nog gewoon mijn Nvidia control panelloekf2 schreef op zondag 25 november 2012 @ 18:33:
[...]
Ik heb alleen bij de 306.97 hang ups gezien. Windows 8 klaagt dat de driver stopped working -> zwart scherm -> driver restarts. Schijnen meer mensen last van gehad te hebben.
De betas er na (t/m 310.xx) werken ok hier. Ik heb een 660Ti. Zie alleen dat mij 310.61 het Nvidia control panel uit het desktop context menu weg is (In Autoruns zie je dat een link naar DLL mist), maar da's geen issue.
Nogmaals bovenstaande vraag, omdat ik het antwoord nog steeds niet weet (en er verder ook weinig op internet over geschreven wordt). Ongeacht of er uiteindelijk door het bedrijf besloten wordt op Windows 8 of Windows 7 aan te schaffen: is het mogelijk om vanuit een retail/oem licentie van 8 gratis te downgraden naar 7?MaZeLe schreef op maandag 19 november 2012 @ 22:10:
Ik heb een vraagje wat betreft een downgrade van Windows 8 naar Windows 7.Als ik een Windows 8 pro koop (oem of retail) en ik wil vervolgens naar Windows 7 (professional) downgraden, is dat dan gratis of moet ik een aparte licentie per PC kopen voor deze downgrade? Volgens de Microsoft website is het mogelijk met oem of retail, maar er staat niet vermeld of dat deze downgrade gratis is..
Wat bedoel je met gefocust?Trokken schreef op zondag 25 november 2012 @ 11:59:
Dat het geluid niet zachter gaat spelen? Dat komt door Windows die automatisch het geluid zachter laat spelen als er een communicatie device actief is. Jammer genoeg is er bijv een bug met Steam waarbij deze altijd aangeeft de eventuele beschikbare microfoon te gebruiken. Die instelling kan je overigens in het sound optie menu veranderen.
Zojuist klapte mijn Driver er weer uit.. Menu's kon ik niet openen die bleven op zwart gekleurd staan..Johnnyzz schreef op zondag 25 november 2012 @ 18:49:
[...]
In mijn geval heb ik wel nog gewoon mijn Nvidia control panel, heb tot dusver geen issues meer gehad, hopelijk blijft het zo :)*afkloppen*
Morgen weer terug naar Windows 7.
Heb je de allernieuwste beta al geprobeerd?Johnnyzz schreef op zondag 25 november 2012 @ 20:29:
[...]
Zojuist klapte mijn Driver er weer uit.. Menu's kon ik niet openen die bleven op zwart gekleurd staan..
Morgen weer terug naar Windows 7.
Die run ik op dit moment (310.61).
Het gebeurt op willekeurige momenten en snap er niks van.. Ben nu een driver aan het binnenhalen van July 2012..
Kijken of dat de oplossing is, anders kan ik niet anders dan teruggaan naar Windows 7
Heeft iemand dit zelfde probleem gehad en opgelost?
Dan zou ik de oplossing graag willen weten
Het gebeurt op willekeurige momenten en snap er niks van.. Ben nu een driver aan het binnenhalen van July 2012..
Kijken of dat de oplossing is, anders kan ik niet anders dan teruggaan naar Windows 7
Heeft iemand dit zelfde probleem gehad en opgelost?
Dan zou ik de oplossing graag willen weten
[ Voor 18% gewijzigd door Freeman op 25-11-2012 21:02 ]
Windows 7 maakte bij installatie op een nieuwe harde schijf ook een systeemherstel-partitie aan van 100 MB. Doet Windows 8 dat ook?
Ik ga overstappen op W8, na een tijdje experimenteren met een "W8 to go vanaf een externe USB drive.
Desondanks draait het lekker snel.
Ik wil de installatie schoon uitvoeren en mijn bestaande W7 dus vervangen (W8 installatie zonder behoud van instellingen en programma's).
Ik vroeg me af of ik dan een tweede herstelpartitie krijg.
Ik ga overstappen op W8, na een tijdje experimenteren met een "W8 to go vanaf een externe USB drive.
Desondanks draait het lekker snel.
Ik wil de installatie schoon uitvoeren en mijn bestaande W7 dus vervangen (W8 installatie zonder behoud van instellingen en programma's).
Ik vroeg me af of ik dan een tweede herstelpartitie krijg.
Ja, Windows maakt tijdens zijn setup een herstelpartitie aan
AMD 9800X3D I Kingston Fury Beast 64GB CL30 6.000MT/s I MSI MAG B850 Tomahawk I ASUS Prime 9070XT I Lexar NM790 4TB I Google Pixel 9 Pro 256GB
Heb hier ook een aantal kleine probleempjes gehad met de Nvidia drivers, maar heb dat uiteindelijk op kunnen lossen door alle (nieuwe) Nvidia drivers te de-installeren (vergeet ook niet de NVIDIA map te deleten op C:\) en Windows de originele drivers te laten downloaden en installeren.
Sindsdien geen gekke foutmeldingen meer.
PSN-id: Chrasher
Best vreemd, ik heb een 6 jaar oude pc alle drivers werken vlekkeloos. Sommige mensen hebben hier een i7 GTX (...) en zo. Terwijl hier het systeem vloeiend draait op een Celeron D en een Nvidia GeForce 4500 LT
Verwijderd
Ik heb sinds gisteren windows 8 op mijn Asus K53SV gezet. Werkt lekker, hoewel het EU icm touchpad even wennen is.
Ik ben me momenteel aan het orienteren voor een nieuwe muis. Nou zie ik dat alle "windows 8 muizen" slechts voorzien zijn van 1 muisknop en compleet bagger zijn om te gamen. Nou ben ik geen fervente gamer, maar af en toe een spel opstarten vind ik wel chill.
Weet iemand een muis die gebruik maakt van windows 8 gestures, maar die wel te gebruiken is om af en toe en spel mee te spelen?
Ik ben me momenteel aan het orienteren voor een nieuwe muis. Nou zie ik dat alle "windows 8 muizen" slechts voorzien zijn van 1 muisknop en compleet bagger zijn om te gamen. Nou ben ik geen fervente gamer, maar af en toe een spel opstarten vind ik wel chill.
Weet iemand een muis die gebruik maakt van windows 8 gestures, maar die wel te gebruiken is om af en toe en spel mee te spelen?
En met die drivers die Windows installeert kun je gewoon normaal gamen?Chrasher schreef op maandag 26 november 2012 @ 00:17:
Heb hier ook een aantal kleine probleempjes gehad met de Nvidia drivers, maar heb dat uiteindelijk op kunnen lossen door alle (nieuwe) Nvidia drivers te de-installeren (vergeet ook niet de NVIDIA map te deleten op C:\) en Windows de originele drivers te laten downloaden en installeren.
Ik heb gister deze stappen gevolgt: MSDN: TDR Registry Keys (Windows Drivers)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| TdrDelay Specifies the number of seconds that the GPU can delay the preempt request from the GPU scheduler. This is effectively the timeout threshold. The default value is 2 seconds. KeyPath : HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\GraphicsDrivers KeyValue : TdrDelay ValueType : REG_DWORD ValueData : Number of seconds to delay. 2 seconds is the default value. |
Tot dusver geen gekke dingen meer gehad, mocht het toch weer gebeuren, probeer ik jouw idee.
Thanks in ieder geval!
[ Voor 20% gewijzigd door Freeman op 26-11-2012 11:09 ]
Oplossing bij mij bij geen geluid onder google chrome bij bijvoorbeeld you tube of geen stijl.
Wel bij een andere browser heb ik geluid onder deze sites.
Oplossing:
De ingebouwde adobe flashplayer uitschakelen bij chrome://plugins.
Dan de nieuwste installeren.
En het geluid doet het weer
Oplossing:
20 x 260Wp, fabr. Qixin SL260CE-48MBlack, Omvormer Power One PVI 5000, Homewizard , deursensoren AMST-606,bewegingsmelders AWST-6000 en rookmelders Smartwares FA21RF. Amysoft C200 waterontharder.
Dat is ook de oplossing van het crashen van Shockwave player. Dit ook een veel voorkomend probleem in Chrome.verwp01 schreef op maandag 26 november 2012 @ 11:18:
Oplossing bij mij bij geen geluid onder google chrome bij bijvoorbeeld you tube of geen stijl.
Oplossing:
Wat ik heb op mijn laptop, is dat ik 3 geluidskaarten heb. Of althans, dat denkt mijn computer. Muziek komt uit mijn oordoppen, skype komt uit mijn luidsprekers en windows geluiden komen ook uit mijn luidsprekers, maar dan een stuk zachter. Heel erg apart. Ga alle geluidsdrivers verwijderen en dan zelf proberen nieuwe te installeren, misschien dat dat helpt.
Ik heb op dit moment een PC met een dual-boot Windows 7 en Vista (OEM) waarbij ik Vista als media-PC via m'n TV laat lopen. De huidige Windows 7 (main boot) is m'n werk-PC.
Doel Main-boot: Office, e-mail, torrent-clients, hub naar m'n smartphone, photo's.
Doel Media-boot: Films kijken over HDMI met ARC, gamen.
Ik neig toch naar:
Main-boot: Windows 7 houden
Media-boot: Windows 8 via een schone installatie.
- Kan ik een schone W8 installatie náást W7 doen?
- (ver gezocht, maar wie weet) Veel media apparaten, zoals mijn Philips TV en LG BluRay speler praten via 'Easylink' met elkaar. Oftewel je gebruikt de afstandsbedieing voor je TV om je BluRay speler te gebruiken. Zoiets zou geweldig zijn om voor Windows 8 te gebruiken. Iemand hier ervaring mee? Of bestuurt iemand W8 met z'n smartphone of tablet (zonders Windows OS)?
Ik ben nieuwsgierig naar de ervaringen, want het lijkt me wel potentieel hebben als media-pc gezien de 'makkelijke' metro-interface.
Doel Main-boot: Office, e-mail, torrent-clients, hub naar m'n smartphone, photo's.
Doel Media-boot: Films kijken over HDMI met ARC, gamen.
Ik neig toch naar:
Main-boot: Windows 7 houden
Media-boot: Windows 8 via een schone installatie.
- (ver gezocht, maar wie weet) Veel media apparaten, zoals mijn Philips TV en LG BluRay speler praten via 'Easylink' met elkaar. Oftewel je gebruikt de afstandsbedieing voor je TV om je BluRay speler te gebruiken. Zoiets zou geweldig zijn om voor Windows 8 te gebruiken. Iemand hier ervaring mee? Of bestuurt iemand W8 met z'n smartphone of tablet (zonders Windows OS)?
Ik ben nieuwsgierig naar de ervaringen, want het lijkt me wel potentieel hebben als media-pc gezien de 'makkelijke' metro-interface.
Verwijderd
Ik heb Win 8 PRO op mijn Samsung Ultrabook en dit draait super. De automatische update ging ook vlekkeloos.
Echter op mijn PC loop de auto update telkens vast, nu wil ik een ISO dowloaden maar deze kan ik niet meer vinden. De iso stond eerst op de MS site, nu staat daar echter alleen de download tool die eerst leid naar het betaaltraject. Deze heb ik al doorlopen en ik heb de key al binnen.
Iemand een tip / link naar de officiele download ?
Echter op mijn PC loop de auto update telkens vast, nu wil ik een ISO dowloaden maar deze kan ik niet meer vinden. De iso stond eerst op de MS site, nu staat daar echter alleen de download tool die eerst leid naar het betaaltraject. Deze heb ik al doorlopen en ik heb de key al binnen.
Iemand?mbr01 schreef op woensdag 21 november 2012 @ 11:53:
Is er iets te doen aan de delay/vertraging na het invoeren van een foutief wachtwoord als je wilt inloggen bij windows.
Ik snap dat dit system bestaat om brute force aanvallen tegen te gaan. Maar ik kan me ook voorstellen dat dit mechanisme pas na twee of drie foutieve pogingen in werking wordt gesteld.
Ik heb namelijk regelmatig dat ik, wanneer ik mijn (random) password intyp, een fout maak en dan is dat wachten erg vervelend.
Is dit een instelling? Of zou ik eventueel met een register/registry aanpassing wat kunnen doen?
zoek je dit ? WeAreLegion in "[Windows 8] Ervaringen & discussies - Deel 3"mbr01 schreef op maandag 26 november 2012 @ 12:25:
[...]Iemand?
control alt oeps deleted
Ik ben van Windows 8 terug gegaan naar Windows 7. Mijn ervaringen met Windows 8:
1. De nieuwe launcher en touch functies laten zich vrij goed bedienen, zelfs met een gewone muis. Vind het een mooi bedacht nieuw systeem.
2. De upgrade vanaf Windows 7 verre van vlekkeloos, uiteindelijk toch een refresh moeten doen om een degelijk werkend systeem te krijgen. Voor de refresh stond de teller op 5x BSOD.
3. Aanbod van de Windows store is het zielige voorbij. Beschamend is nog een veel te vriendelijke term. Belachelijk is meer gepast. Er staat gewoon niets op. Ik las recent dat er 20 000 apps in staan, maar bijvoorbeeld bij "Sociale Netwerken" staat er bij mij enkel Skype in.
4. Iedereen die zijn computer voor meer gebruikt dan e-mail en surfen: VERMIJDEN. Ik heb met Windows 7 steeds professionele audio gebruikt via een 8in8out USB geluidskaart. Alle drie mijn geluidskaarten werken niet of erg slecht op Windows 8. De oudste geluidskaart (2003 dacht ik) werd door Windows zelf geïnstalleerd met 1 input en 1 output (is eigenlijk een 4in4out card). Installeren van Windows 7 drivers geeft een onmiddellijk BSOD. Verwijderen van die geluidskaart, registry cleaner, alle drivers weg enz. Inpluggen, bij Device Manager zoeken naar nieuwe apparaten, BSOD. Elke keer opnieuw. Mijn andere geluidskaart (Audio 8 DJ) is veel "gebruiksvriendelijker". Inpluggen - BSOD.
5. Ik heb Win8 een 14-tal dagen gehad en heb in totaal een 15-20tal keren gezien: ":( Computer had encountered a problem." Oftewel BSOD. Nooit zoveel problemen gehad met win7. Crashes komen veel te vaak voor.
Voor mij komt Windows 8 over als een dikke fuck you naar power users. Microsoft wilt Apple zijn en ze slagen er in de verste verte niet in. Windows 7 werkt perfect en als deze laptop moet vervangen worden (Asus N76V, 6 maanden oud) ga ik eens serieus kijken naar een mac, hoewel ik niet echt een Apple-fan ben.
1. De nieuwe launcher en touch functies laten zich vrij goed bedienen, zelfs met een gewone muis. Vind het een mooi bedacht nieuw systeem.
2. De upgrade vanaf Windows 7 verre van vlekkeloos, uiteindelijk toch een refresh moeten doen om een degelijk werkend systeem te krijgen. Voor de refresh stond de teller op 5x BSOD.
3. Aanbod van de Windows store is het zielige voorbij. Beschamend is nog een veel te vriendelijke term. Belachelijk is meer gepast. Er staat gewoon niets op. Ik las recent dat er 20 000 apps in staan, maar bijvoorbeeld bij "Sociale Netwerken" staat er bij mij enkel Skype in.
4. Iedereen die zijn computer voor meer gebruikt dan e-mail en surfen: VERMIJDEN. Ik heb met Windows 7 steeds professionele audio gebruikt via een 8in8out USB geluidskaart. Alle drie mijn geluidskaarten werken niet of erg slecht op Windows 8. De oudste geluidskaart (2003 dacht ik) werd door Windows zelf geïnstalleerd met 1 input en 1 output (is eigenlijk een 4in4out card). Installeren van Windows 7 drivers geeft een onmiddellijk BSOD. Verwijderen van die geluidskaart, registry cleaner, alle drivers weg enz. Inpluggen, bij Device Manager zoeken naar nieuwe apparaten, BSOD. Elke keer opnieuw. Mijn andere geluidskaart (Audio 8 DJ) is veel "gebruiksvriendelijker". Inpluggen - BSOD.
5. Ik heb Win8 een 14-tal dagen gehad en heb in totaal een 15-20tal keren gezien: ":( Computer had encountered a problem." Oftewel BSOD. Nooit zoveel problemen gehad met win7. Crashes komen veel te vaak voor.
Voor mij komt Windows 8 over als een dikke fuck you naar power users. Microsoft wilt Apple zijn en ze slagen er in de verste verte niet in. Windows 7 werkt perfect en als deze laptop moet vervangen worden (Asus N76V, 6 maanden oud) ga ik eens serieus kijken naar een mac, hoewel ik niet echt een Apple-fan ben.
Dat zijn nogal wat BSOD's. Volgens mij ben je wel één van de weinig, want dat heb ik hier nog niet zoveel voorbij zien komen. Dus in jou geval is dat jammer. Misschien heeft je Asus of USB geluidskaart zelf nog geen Windows 8 drivers? Dan kun je moeilijk Windows 8 de schuld geven.VanStino schreef op maandag 26 november 2012 @ 13:13:
Ik ben van Windows 8 terug gegaan naar Windows 7. Mijn ervaringen met Windows 8:
Over die Windows Store, zet je taal eens op Engels. Dan zie je meer dan één app. Is ook al 100 keer voorbij gekomen in het topic.
Ik denk dat het overgrote deel van jou 'problemen' dus meer met andere dingen te maken heeft, dan met het slecht in elkaar gezette Windows 8.
Quick question for you guys. Sinds gisteren Windows 8 Pro tot mijn beschikking en ben nu met OblyTile custom shortcuts aan het maken. Nu wil ik graag een directe shortcut naar het 'System' scherm maken, maar ik kan het target adres nergens vinden. Het betreft het scherm dat je krijgt als je linksonderin RMB't en System kiest.
Iemand enig idee welk target adres ik moet gebruiken? Op het wereldwijde web kan ik het helaas ook niet vinden.
Iemand enig idee welk target adres ik moet gebruiken? Op het wereldwijde web kan ik het helaas ook niet vinden.
Ik draai nu ook een dag of 2 windows 8 en ben tot nu toe voorzichtig positief over de veranderingen, veel dingen zijn gewoon net even anders dan ik gewend ben, maar op zich ben ik al aardig gewend.
1 klein ding stoort me toch wel: Ik heb een engelse W8 versie geinstalleerd, de display language op English gezet, maar toch komt er steeds weer overal nederlands terug, ondanks dat ik geen nederlands taalpakket heb geinstalleerd...
Zo heet de maps app "Kaarten", zijn de rechtermuisknop-opties nederlands, maar de popups zijn dan weer engels (do you want to allow the maps app to use your location: yes/no).
Ook is bijvoorbeeld het hele XBox gedeelte in het nederlands.
De store is dan wel weer in het engels.
Is er een truc of manier om gewoon alles netjes in het engels te krijgen?
Na wat klooien met de language preferences en een reboot is alles weer keurig in het engels
1 klein ding stoort me toch wel: Ik heb een engelse W8 versie geinstalleerd, de display language op English gezet, maar toch komt er steeds weer overal nederlands terug, ondanks dat ik geen nederlands taalpakket heb geinstalleerd...
Zo heet de maps app "Kaarten", zijn de rechtermuisknop-opties nederlands, maar de popups zijn dan weer engels (do you want to allow the maps app to use your location: yes/no).
Ook is bijvoorbeeld het hele XBox gedeelte in het nederlands.
De store is dan wel weer in het engels.
Is er een truc of manier om gewoon alles netjes in het engels te krijgen?
Na wat klooien met de language preferences en een reboot is alles weer keurig in het engels
[ Voor 6% gewijzigd door StarLite op 26-11-2012 13:33 ]
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Configuratiescherm\Systeem en beveiliging\Systeem bedoel je? (is wel Nederlands)Sagaris schreef op maandag 26 november 2012 @ 13:23:
Quick question for you guys. Sinds gisteren Windows 8 Pro tot mijn beschikking en ben nu met OblyTile custom shortcuts aan het maken. Nu wil ik graag een directe shortcut naar het 'System' scherm maken, maar ik kan het target adres nergens vinden. Het betreft het scherm dat je krijgt als je linksonderin RMB't en System kiest.
Ik zou anders een shortcut maken van die map en vervolgens op je bureaublad zeggen dat je het wilt vastmaken aan start?
Niet precies. Dit heb ik namelijk al wel gedaan. Bij het opstarten hoef ik geen wachtwoord in te vullen.. Maar als de computer gek genoeg vegrendeld/stanby/zwartscherm (hoe je het ook noemt) en ik activeer de pc weer door mijn muis te bewegen dan moet ik dus wel mijn wachtwoord invullen.
Op zich niet zo'n probleem, maar ik vind het vervelend dat ik bij een typefout al direct een paar seconden moet wachten voor mijn tweede poging. Terwijl bij het juiste wachtwoord hij wel instantaan kan ontgrendelen. Of te wel, het is een soort anti-brute-force systeem.. maar mijn vraag is dus of ik die vertraging ook pas na 2 of 3 pogingen kan krijgen.
Waarom niet gewoon gebruik maken van Picture Password of een PIN code?mbr01 schreef op maandag 26 november 2012 @ 14:11:
[...]
Niet precies. Dit heb ik namelijk al wel gedaan. Bij het opstarten hoef ik geen wachtwoord in te vullen.. Maar als de computer gek genoeg vegrendeld/stanby/zwartscherm (hoe je het ook noemt) en ik activeer de pc weer door mijn muis te bewegen dan moet ik dus wel mijn wachtwoord invullen.
Op zich niet zo'n probleem, maar ik vind het vervelend dat ik bij een typefout al direct een paar seconden moet wachten voor mijn tweede poging. Terwijl bij het juiste wachtwoord hij wel instantaan kan ontgrendelen. Of te wel, het is een soort anti-brute-force systeem.. maar mijn vraag is dus of ik die vertraging ook pas na 2 of 3 pogingen kan krijgen.
Je bedoelt Configuratiescherm\Systeem en beveiliging\Systeem in de program path zetten? Dat heb ik al geprobeerd, dat werkt helaas niet. Het configuratiescherm zelf heb ik wel al kunnen shortcutten door 'C:\Windows\System32\control.exe' als program path te gebruiken. Ik zou denken dat Syste(e)m dan ook in System32 zou moeten staan, maar die kan ik niet vinden. Thanks though!Krilo_89 schreef op maandag 26 november 2012 @ 14:08:
[...]
Configuratiescherm\Systeem en beveiliging\Systeem bedoel je? (is wel Nederlands)
Ik zou anders een shortcut maken van die map en vervolgens op je bureaublad zeggen dat je het wilt vastmaken aan start?
Dan werkt mijn tweede oplossing nog wel. Je gaat in windows verkenner naar het configuratiescherm en klikt daar op systeem en beveiliging. Vervolgens sleep je het mapje "Systeem" naar het bureaublad. Hij maakt er dan een snelkoppeling van. Deze snelkoppeling kun je vervolgens vastmaken aan start.Sagaris schreef op maandag 26 november 2012 @ 16:00:
[...]
Je bedoelt Configuratiescherm\Systeem en beveiliging\Systeem in de program path zetten? Dat heb ik al geprobeerd, dat werkt helaas niet. Het configuratiescherm zelf heb ik wel al kunnen shortcutten door 'C:\Windows\System32\control.exe' als program path te gebruiken. Ik zou denken dat Syste(e)m dan ook in System32 zou moeten staan, maar die kan ik niet vinden. Thanks though!
Ik denk dat dit is wat jij wilt, ik weet alleen niet of je dan de snelkoppeling weer kunt wijzigen op je bureaublad, maar dat denk ik wel. Ook zou ik de naam van de snelkoppeling nog even wijzigen.
Ah zo, nu snap ik hem! Zo krijg ik inderdaad een shortcut in Start, maar ik wil hem juist via OblyTile maken, zodat ik ook de achtergrondafbeelding en dergelijke kan veranderen. Zodra ik Systeem op mijn bureaublad sleep en de eigenschappen van de snelkoppeling bekijk staat er bij doel: 'Configuratiescherm\Systeem en beveiliging\Systeem', maar als ik dat bij Program Path duw in OblyTile krijg ik de melding dat het programma niet gevonden kan worden.Krilo_89 schreef op maandag 26 november 2012 @ 17:22:
[...]
Dan werkt mijn tweede oplossing nog wel. Je gaat in windows verkenner naar het configuratiescherm en klikt daar op systeem en beveiliging. Vervolgens sleep je het mapje "Systeem" naar het bureaublad. Hij maakt er dan een snelkoppeling van. Deze snelkoppeling kun je vervolgens vastmaken aan start.
Ik denk dat dit is wat jij wilt, ik weet alleen niet of je dan de snelkoppeling weer kunt wijzigen op je bureaublad, maar dat denk ik wel. Ook zou ik de naam van de snelkoppeling nog even wijzigen.
Verwijderd
C:\Windows\System32\control.exe systemSagaris schreef op maandag 26 november 2012 @ 16:00:
[...]
Het configuratiescherm zelf heb ik wel al kunnen shortcutten door 'C:\Windows\System32\control.exe' als program path te gebruiken. Ik zou denken dat Syste(e)m dan ook in System32 zou moeten staan, maar die kan ik niet vinden. Thanks though!
is wat je zoekt.
Je had de shortcut goed en daar zet je system achter als variabele.
2de hit op google als je zoekt op "shortcut to system"Sagaris schreef op maandag 26 november 2012 @ 13:23:
Op het wereldwijde web kan ik het helaas ook niet vinden.
http://en.kioskea.net/faq...tcut-to-system-properties
[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2012 19:36 ]
Verwijderd schreef op zondag 25 november 2012 @ 12:15:
[...]
Of er een tweak is voor wat jij wil weet ik niet, maar ik zou eerst eens webradio verwijderen en opnieuw installeren, want hier blijft ie "gewoon" doorspelen als ik naar de desktop/andere app switch.
offtopic:
2 pagina's verder.
2 pagina's verder.
Dit werkte ook voor mij.
☀️ 2220Wp | 🚗 Hyundai Ioniq Electric 28kWh | 🌬️ Ventilatie WTW | 🤖 Home Assistant
Ik wil een nieuwe pc gaan samenstellen, maar ik heb echter geen ongebruikte licentie van windows, is er een mogelijkheid dat ik toch van de upgrade prijs gebruik kan maken.
Ik had ergens gelezen dat als je de Release Preview hebt draaien, dat je daarover de upgrade kan uitvoeren, kan iemand dat bevestigen?
Ik had ergens gelezen dat als je de Release Preview hebt draaien, dat je daarover de upgrade kan uitvoeren, kan iemand dat bevestigen?
Ik begin me toch zwaar te irriteren aan Windows 8.
Telkens klapt mijn nvidia driver eruit, welke driver ik ook gebruik.
Begin nu sterk te twijfelen of het niet gewoon mijn Videokaart is, maar dit betwijfel ik, aangezien ik in Windows 7 totaal niet deze problemen had, welke ik nu wel ondervind.
Met driver sweeper alles van Nvidia verwijdert, en geprobeerd de driver via windows update binnen te halen, maar telkens failed hij met installeren.
Iemand nog tips?
Want voor nu zie ik niet anders dan weer lekker terug te gaan naar Windows 7.
Iemand zin om mij te helpen waar het fout kan gaan? Contact mij aub via DM, want ik zie door de drivers 't probleem niet meer
Begin nu sterk te twijfelen of het niet gewoon mijn Videokaart is, maar dit betwijfel ik, aangezien ik in Windows 7 totaal niet deze problemen had, welke ik nu wel ondervind.
Met driver sweeper alles van Nvidia verwijdert, en geprobeerd de driver via windows update binnen te halen, maar telkens failed hij met installeren.
Iemand nog tips?
Iemand zin om mij te helpen waar het fout kan gaan? Contact mij aub via DM, want ik zie door de drivers 't probleem niet meer
[ Voor 10% gewijzigd door Freeman op 26-11-2012 21:32 ]
Net even win. 8 in vmware geprobeerd ivm htpc voor mijn tv. Deze is 720p. Kom er dus achter dat metro apps niet werken op een lagere resolutie dan 1024x768. Laat mijn tv nou net 1280x720 zijn. Sorry maar dit vind ik echt een enorme FAAL!!. Ik kom effectief 48pixels te kort, who gives a ****
Ha, nice! Die link heb ik niet gezien, thanks!Verwijderd schreef op maandag 26 november 2012 @ 19:29:
[...]
C:\Windows\System32\control.exe system
is wat je zoekt.
Je had de shortcut goed en daar zet je system achter als variabele.
[...]
2de hit op google als je zoekt op "shortcut to system"
http://en.kioskea.net/faq...tcut-to-system-properties
*edit: En het werkt! Het kan soms zo simpel zijn.
[ Voor 5% gewijzigd door Sagaris op 26-11-2012 21:48 ]
Applicatieontwikkelaars die anders aparte GUI's moeten gaan maken voor mensen met een scherm met lage resolutie? Overigens voor HTPC's heb je natuurlijk media center en die doet het wel op die resolutie...STIMPPYYY schreef op maandag 26 november 2012 @ 21:35:
[...] Ik kom effectief 48pixels te kort, who gives a ****
[ Voor 13% gewijzigd door Caelorum op 26-11-2012 22:30 ]
moet iemand met een CGA scherm ook nog gesupport worden? Ergens moet een standaard gemaakt worden, jammer voor jou...STIMPPYYY schreef op maandag 26 november 2012 @ 21:35:
Net even win. 8 in vmware geprobeerd ivm htpc voor mijn tv. Deze is 720p. Kom er dus achter dat metro apps niet werken op een lagere resolutie dan 1024x768. Laat mijn tv nou net 1280x720 zijn. Sorry maar dit vind ik echt een enorme FAAL!!. Ik kom effectief 48pixels te kort, who gives a ****
Wat mij betreft zouden er ook meer triple screen apps gebouwd moeten worden, maar is er ook niet. Faal?
Het gaat hier om een resolutie die als HD Ready (720p) geïntroduceerd is in zover als ik kan zien 2005, dat is nog niet zolang geleden. Waarom ze een de resolutie 1024x768 als minimum hebben genomen snap ik ook niet, dit is een resolutie die gebruikt werd voordat er breedbeeld monitoren kwamen.tennisbal schreef op maandag 26 november 2012 @ 23:43:
[...]
moet iemand met een CGA scherm ook nog gesupport worden? Ergens moet een standaard gemaakt worden, jammer voor jou...
Wat mij betreft zouden er ook meer triple screen apps gebouwd moeten worden, maar is er ook niet. Faal?
En net die 48pixels minder in de hoogte zorgt er voor dat het niet werkt, terwijl er bij mij meer als 48pixels zit tussen de onderste tile en de onderkant van mij beeldscherm. Waarom mag die ruimte niet gebruikt worden.
Nogal als je zo'n hybride os op de markt zet. Alle resoluties daarboven worden gesupport, maar geen gemeengoed 720p breedbeeld resolutie. 480p ok, maar daarboven vanaf 768? Dude het zijn 48 pixels. Dit heb je bij wijze van niet eens door. Imo hebben ze totaal de verkeerde lijn getrokken.Caelorum schreef op maandag 26 november 2012 @ 22:29:
[...]
Applicatieontwikkelaars die anders aparte GUI's moeten gaan maken voor mensen met een scherm met lage resolutie? Overigens voor HTPC's heb je natuurlijk media center en die doet het wel op die resolutie...
@tennisbal
Triple screen? Dat noem jij gemeengoed? Dat een dergelijke reso niet gesupport snap ik wel. Totaal kromme vergelijking.
[ Voor 10% gewijzigd door STIMPPYYY op 27-11-2012 00:05 ]
Lees je e-mail nog eens goed, staat als het goed is een link om het geheel nog eens te downloaden. Zo heb ik het een 2e maal geinstalleerd. Nu heb ik de Dvd's eindelijk binnen. Waren dik 2 weken onderweg.Verwijderd schreef op maandag 26 november 2012 @ 12:05:
Ik heb Win 8 PRO op mijn Samsung Ultrabook en dit draait super. De automatische update ging ook vlekkeloos.
He who controls the Spice, controls the Universe.
Idd opvallend om 720 niet te supporten omdat het toch vooral op kleinere schermen wel populair is en er inderdaad zat hd ready beeldschermen zijn. Zo lastig is de stap van 720 naar 1080 ook niet nee. Maar wat doet metro dan precies als je start indrukt? Of krijg je een foutmelding? Of helemaal niets? Vind het namelijk best wel raar
Zijn er meerdere mensen die de optie 'Add features to Windows 8' missen bij een Volume License versie van Windows 8 Professional? Wat ik ook probeer, ik krijg die optie niet gevonden en kan dus niet het (nu nog) gratis Media Center Pack installeren.
Heb een aantal topics op andere fora gevonden, maar nog steeds geen oplossing gelezen. Ook Microsoft kan er vooralsnog niets over zeggen.
Heb een aantal topics op andere fora gevonden, maar nog steeds geen oplossing gelezen. Ook Microsoft kan er vooralsnog niets over zeggen.
Dat kan, of je installeert eerst een andere versie van Windows als je die nog hebt liggen...tweeny schreef op maandag 26 november 2012 @ 21:03:
Ik wil een nieuwe pc gaan samenstellen, maar ik heb echter geen ongebruikte licentie van windows, is er een mogelijkheid dat ik toch van de upgrade prijs gebruik kan maken.
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Ik had ook op een laptop en een HTPC dat de NVidia driver eruit klapte. Met de laatste update van NVidia zelf was het probleem weg.Johnnyzz schreef op maandag 26 november 2012 @ 21:28:
Ik begin me toch zwaar te irriteren aan Windows 8.
Iemand nog tips?
Wat als je gewoon een resolutie instelt van 1280x768? Wat doet je TV daarmee? Als er 2x24 pixels boven en onder wegvallen, is de Modern UI interface nog prima te gebruiken en Mediacenter ook nog wel...STIMPPYYY schreef op maandag 26 november 2012 @ 21:35:
Ik ga het vanavond proberen met deze methode: http://www.neowin.net/new...ading-the-release-previewtweeny schreef op maandag 26 november 2012 @ 21:03:
Je hebt (net als de gewone upgrade) wel dezelfde taalversie nodig als de Release Preview.
Dit staat gewoon in de openingstpost van dit topic, als je die gewoon had gelezen had je niet zo hoeven zoeken...CodeIT schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 08:57:
[...]
Ik ga het vanavond proberen met deze methode: http://www.neowin.net/new...ading-the-release-preview
Je hebt (net als de gewone upgrade) wel dezelfde taalversie nodig als de Release Preview.
Zo had ik het ook gedaan.
[ Voor 3% gewijzigd door Swerfer op 27-11-2012 09:40 ]
Ja dat werkt. Het bootmenu van windows 8 is trouwens voor het eerst grafisch en met de muis te bedienen. Wel als nadeel dat als je kiest voor "oude versie van windows" dat hij dan eerst helemaal gaat herstarten.
Stpan schreef op maandag 26 november 2012 @ 11:50:
P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB
Je link werkt niet meer, maar ik lees ook dat het met Steam te maken kan hebben. Ik heb ook gehad dat de Skype app gemute werd als ik iets anders ging doen, maar dat heb ik opgelost door in Steam de voice activation settings op 'push to talk' te zetten. Nu blijft Skype (en radio apps) gewoon op normaal volume als ik iets anders ga doen.Trokken schreef op maandag 26 november 2012 @ 20:43:
[...]
offtopic:
2 pagina's verder.
Dit werkte ook voor mij.
....
Sagaris schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 12:54:
[...] Je link werkt niet meer, maar ik lees ook dat het met Steam te maken kan hebben. Ik heb ook gehad dat de Skype app gemute werd als ik iets anders ging doen, maar dat heb ik opgelost door in Steam de voice activation settings op 'push to talk' te zetten. Nu blijft Skype (en radio apps) gewoon op normaal volume als ik iets anders ga doen.
Caelorum schreef op zondag 25 november 2012 @ 20:18:
[...]
Wat bedoel je met gefocust?
Dat het geluid niet zachter gaat spelen? Dat komt door Windows die automatisch het geluid zachter laat spelen als er een communicatie device actief is. Jammer genoeg is er bijv een bug met Steam waarbij deze altijd aangeeft de eventuele beschikbare microfoon te gebruiken. Die instelling kan je overigens in het sound optie menu veranderen.
Dat gaat opzich inderdaad wel. Vervelende bij mij is dat dan boven of onder een deel wegvalt. Dit is dus de invoerbalk voor het adres. Maar goed, zal me niets verbazen als MS dit probleem verhelpt met een patch waardoor het nog gesupport zal worden.Swerfer schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 09:39:
[...]
Dit staat gewoon in de openingstpost van dit topic, als je die gewoon had gelezen had je niet zo hoeven zoeken...
Zo had ik het ook gedaan.
Hij geeft aan dat de resolutie te laag is (onder de 1024x768) Deze kan je vervolgens veranderen of op OK klikken en dan gebeurt er verder niks.Martinspire schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 00:25:
Idd opvallend om 720 niet te supporten omdat het toch vooral op kleinere schermen wel populair is en er inderdaad zat hd ready beeldschermen zijn. Zo lastig is de stap van 720 naar 1080 ook niet nee. Maar wat doet metro dan precies als je start indrukt? Of krijg je een foutmelding? Of helemaal niets? Vind het namelijk best wel raar
[ Voor 36% gewijzigd door STIMPPYYY op 27-11-2012 13:14 ]
Gisteren nog een vreemd voorval gehad bij het gebruik van de ModernUI apps: het geluid wil bij mij niet werken in de Music- en Video-app als ik de videokaartdrivers van AMD gebruik
. De drivers van Microsoft doen het wel, maar dan heb ik geen hardwareacceleratie meer in Flash Player...
Iemand die toevallig hetzelfde probleem heeft met zijn AMD HD4850?
Verder vind ik Windows 8 wel fijn, op de rare dingen na die er soms voorvallen
...
Iemand die toevallig hetzelfde probleem heeft met zijn AMD HD4850?
Verder vind ik Windows 8 wel fijn, op de rare dingen na die er soms voorvallen
Wauw dat is wel weird, dus in feite start je dan een bricked windows op?STIMPPYYY schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 13:12:
[...]
Dat gaat opzich inderdaad wel. Vervelende bij mij is dat dan boven of onder een deel wegvalt. Dit is dus de invoerbalk voor het adres. Maar goed, zal me niets verbazen als MS dit probleem verhelpt met een patch waardoor het nog gesupport zal worden.
[...]
Hij geeft aan dat de resolutie te laag is (onder de 1024x768) Deze kan je vervolgens veranderen of op OK klikken en dan gebeurt er verder niks.
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Dit topic is gesloten.
Let op:
Windows 8 is alweer een aantal maanden op de markt en is het tijd dat dit algemene Windows 8 topic per 1 januari 2013 worden gesloten.
Bij deze dus het verzoek aan een ieder met issues met Windows 8 om hiervoor vanaf nu een eigen topic aan te maken.
Windows 8 is alweer een aantal maanden op de markt en is het tijd dat dit algemene Windows 8 topic per 1 januari 2013 worden gesloten.
Bij deze dus het verzoek aan een ieder met issues met Windows 8 om hiervoor vanaf nu een eigen topic aan te maken.