Ik hoef mij er niet tegen te verzetten. Vooralsnog werkt het precies zoals ik wil met de default drivers. Alleen die Windows 8 drivers van Synaptics op hun site zijn zo vervelend. Ook al kan je het daar ook gewoon weer terugzetten in de opties hoorAlex) schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 00:14:
[...] Daar kun je je wel star tegen blijven verzetten, maar beter doe je wat moeite om eraan te wennen. Het is tenslotte wel de toekomst
Jakob Nielsen, een autoriteit op het gebied van user interfaces: Windows 8 is een draak van een product en een digitale Mr. Hyde. Au.
We are shaping the future
Ah, dus zo zoek je in de storeSandsOfArrakis schreef op maandag 19 november 2012 @ 19:03:
[...]
Heb de Wikipedia app erweer afgegooid. Je kunt wel degelijk de taal instellen (rechter muisknop, valt er een menu open). Alleen onthoudt de app de veranderingen niet. Zet je de taal op Engels, staat naar een herstart van de app weer alles op Nederlands.
Wat betreft de nu.nl app. Als ik nu intik via Win+Q is het de eerste app die ik tegenkom.
Dat je via de rechtermuisknop bij meer instellingen van een app kan komen vergeet ik nog wel eens. Maar inderdaad, taal in Wikipedia blijft niet behouden. Lijkt me een bugje.
ik heb net windows 8 gekocht en ben even in dubio... metro apps zijn wel grappig maar zeer beperkt. Zo kan ik bijvoorbeeld geen muziek en video's op netwerk locaties hebben omdat de folders niet geindexed kunnen worden.
Ook mis ik erg dat je geen multiple applications in metro kunt gebruiken. Volgens mij is dat wel weer mogelijk op windows RT (als ik me niet vergis). en het feit dat metro geen multimon support heeft (andere scherm laat gewoon je desktop zien.... ziet er een beetje vreemd uit.
Enfin, we gaan kijken waar het naartoe gaat. Maar het is in iedergeval wel een platform met een jeckyl en hide kant.
Ook mis ik erg dat je geen multiple applications in metro kunt gebruiken. Volgens mij is dat wel weer mogelijk op windows RT (als ik me niet vergis). en het feit dat metro geen multimon support heeft (andere scherm laat gewoon je desktop zien.... ziet er een beetje vreemd uit.
Enfin, we gaan kijken waar het naartoe gaat. Maar het is in iedergeval wel een platform met een jeckyl en hide kant.
U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)
Multimon werkt metro perfect, ik heb 3 schermen, 1 mag dan best fullscreen app zijn. Heb 2 desktop extended over voor normale zaken.justice strike schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 10:05:
ik heb net windows 8 gekocht en ben even in dubio... metro apps zijn wel grappig maar zeer beperkt. Zo kan ik bijvoorbeeld geen muziek en video's op netwerk locaties hebben omdat de folders niet geindexed kunnen worden.
Ik denk dat minimaal dual monitor een must is.
Ik weet niet of je specifieke merken in gedachte hebt, maar volgens mij kun je bij dell zakelijk een windows 8 pc kiezen met daarop windows 7 installatie.MaZeLe schreef op maandag 19 november 2012 @ 22:42:
[...]
Het is niet voor mezelf. Ik heb een opdracht gekregen om een bedrijf te voorzien van nieuwe PCs, maar deze mensen willen niet draaien op Windows 8. Toch wil ik ze het recht van update later niet onthouden, stel dat ze toch nog over willen.
Dit was in de periode van windows 7 ook mogelijk met xp.
Dat zou je keuze wellicht makkelijker maken, zolang je maar de windows 8 recovery discs er ook bij besteld.
Hij bedoeld dat de metro apps zelf niet op meerdere schermen worden getoond. Dus de personen-app verspreid over 3 schermen.tennisbal schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 10:11:
[...]
Multimon werkt metro perfect, ik heb 3 schermen, 1 mag dan best fullscreen app zijn. Heb 2 desktop extended over voor normale zaken.
En dat is idd een design-keuze (of beperking).
Wat ik liever zou willen hebben is dat je meerdere metro apps op meerdere schermen kunt zetten. Dus op het ene scherm je mail en op het andere de personen-app bv.
Al moet ik wel zeggen dat ik nog maar weinig metro-apps vaak gebruik. Alleen Inrix voor verkeersinformatie en de mail-app, maar verder heel sporadisch
[ Voor 24% gewijzigd door Martinspire op 20-11-2012 10:32 ]
Multimon werkt wel, maar het is vreemd. Het is alsof metro een aparte app is die fullscreen werkt en dat je nog een stukje desktop ernaast hebt. Je kunt metro dus niet over 2 schermen krijgen en/of meerdere apps tegelijk in metro gebruiken omdat elke app fullscreen is.tennisbal schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 10:11:
[...]
Multimon werkt metro perfect, ik heb 3 schermen, 1 mag dan best fullscreen app zijn. Heb 2 desktop extended over voor normale zaken.
ik heb oppenig moment toch wel veel schermen open staan (websites, email, words excel etc...) en met metro is dit niet te doen, je moet telkens switchen en je kunt dus nooit 2 apps naast elkaar houden (website+words bijvoorbeeld)
[ Voor 16% gewijzigd door justice strike op 20-11-2012 11:00 ]
U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)
En tis gefixed... via alternatief opstartmenu allerlei reparatietools van Windows gedraait, waarna .NET wel wilde installeren.
Daarna was installatie van Office ook geen probleem meer...
Ondertussen was Windows update ook naar de klote, gaf errors bij installatie, maar dat werkt nu ook weer
Daarna was installatie van Office ook geen probleem meer...
Ondertussen was Windows update ook naar de klote, gaf errors bij installatie, maar dat werkt nu ook weer
Verwijderd
Op die wegwerpsullen misschien, maar voor desktop groeit het stilaan uit tot de flop van het jaar, nooit eerder een zo knullige interface voor ogen gehad, gemiste kans en toekomst ervan heel onzeker voor de krachtige desktop.Alex) schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 00:14:
[...]
De trend is dat desktop, tablet en mobiele telefoon steeds meer zullen samensmelten tot één geheel, je zult zien dat de bedieningswijze daarop wordt aangepast. Dat betekent ook dat scrollen op een touchpad in de toekomst meer georienteerd zal zijn zoals op een smartphone: omhoog vegen = omlaag scrollen.
Daar kun je je wel star tegen blijven verzetten, maar beter doe je wat moeite om eraan te wennen. Het is tenslotte wel de toekomst
Opnieuw naar de ontwerptafel in Redmond, en graag eens innovatieve vooruitgang die robuust is, en de computer gebruiker naar nieuwe waarden tilt.
Laat de speelgoedwinkels links liggen, en bedenkt dat er heel wat power users zijn, die best eens naar de overtreffende stap willen, geen Vista herhalingen meer dus.
Windows 95 - Start me up, Little Blue Screen, en wacht op de volgende editie
Windows 98 - Succes
Windows ME - Dikke flop
Windows XP - Succces
Windows 2000 - Beste ooit, maar de consument werd ervan weggehouden

Windows Vista - Dikke flop
Windows 7 - Succes
Windows 8 - Dikke flop.
Windows ? - Succes
Beweringen van MS & Balmer als het zou de grootse verandering zijn sedert 95 kan gewoon weglachen hoor;
"Windows 8 is meer dan een grote upgrade voor Windows, het is een technologische verschuiving. We zien dit soort verschuivingen niet al te vaak; de enige die Microsoft's OS heeft ondergaan was de overstap van DOS-technologie naar Windows NT-technologie, die in 1993 begon en meer dan acht jaar duurde, eindigend met de introductie van Windows XP in 2001". Lulkoek natuurlijk
Het is een OS gebaseerd op Win7 niet meer en niet minder, nieuwe technologie is er niet in te vinden, enkel opsmuk en verbetering aan zaken die het al niet te best deden.
Voor de ergernis heeft men dan de tablet interface er ook maar opgegooid, met de bedoeling dat iedereen toch massaal ging overstappen, helaas zijn menigeen gelukkig terughoudend geworden over hun producten, gezien de vele misbaksels uit het verleden.
Of hoe een opgedrongen monopolie zijn nare kantjes kan laten zien, hoogmoed voor de val ?
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2012 13:14 ]
Ik deelde in het begin dezelfde mening als jij. Bij mijn laptop was ik toch maar overstag gegaan, nadat ik alle prestatie problemen had opgelost werd ik toch wel laaiend enthousiast over win8. Ik was echter nog wel huiverig om voor mijn pc ook een licentie aan te schaffen, toch maar gedaan omdat ik dan voor 15euro van die illegale zooi af was.Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 12:52:
[...]
Op die wegwerpsullen misschien, maar voor desktop groeit het stilaan uit tot de flop van het jaar, nooit eerder een zo knullige interface voor ogen gehad, gemiste kans en toekomst ervan heel onzeker voor de krachtige desktop.
Opnieuw naar de ontwerptafel in Redmond, en graag eens innovatieve vooruitgang die robuust is, en de computer gebruiker naar nieuwe waarden tilt.
Laat de speelgoedwinkels links liggen, en bedenkt dat er heel wat power users zijn, die best eens naar de overtreffende stap willen, geen Vista herhalingen meer dus.
Wederom was ik weer positief verast, icm mijn muis werkte het alsnog heel fijn, en hoe het met meerdere schermen werkt by design vind ik ook wel prettig.
Bovendien oogt het os ook heel fris, iets waar ik wel aan toe was. Een niet te vergeten, het nieuwe taakbeheer kan ik ook wel waarderen.
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Verwijderd
Oogt heel fris, wat is dat nu voor iets, of oogt het lekker kaal, het overgrote deel van de wijzigingen had men gewoon aan 7 kunnen toevoegen.fynrd1 schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 13:13:
[...]
Ik deelde in het begin dezelfde mening als jij. Bij mijn laptop was ik toch maar overstag gegaan, nadat ik alle prestatie problemen had opgelost werd ik toch wel laaiend enthousiast over win8. Ik was echter nog wel huiverig om voor mijn pc ook een licentie aan te schaffen, toch maar gedaan omdat ik dan voor 15euro van die illegale zooi af was.
Wederom was ik weer positief verast, icm mijn muis werkte het alsnog heel fijn, en hoe het met meerdere schermen werkt by design vind ik ook wel prettig.
Bovendien oogt het os ook heel fris, iets waar ik wel aan toe was. Een niet te vergeten, het nieuwe taakbeheer kan ik ook wel waarderen.
In de Linux wereld een heel gewone manier van werken om het OS bij te werken met nieuwe en innovatieve verbeteringen, geen gezeur met zogenaamde nieuwe versies die het allemaal gaan maken, en waarvoor je elke keer maar bijbetaald, om dan te beseffen dat ze terug met opgesmukte meuk gekomen zijn.
Toch niet normaal dat je om de paar jaar je pc dient te voorzien van een "nieuw OS", dat terug gebasserd is op hun vorige meuk, met wat veranderingen aan boord die worden afgedaan alsof het een nieuw ontworpen OS is dat je zeker moet aanschaffen.
Dit lijkt toch wel op, schep de poen maar, die idioten toch maar voor zullen afdokken

Als je hun systeem eens goed onder de loep neemt, kan je er wel enkele vragen bij plaatsen, zacht uitgedrukt hé.
Wat doe Apple dan? Alsof de nieuwe versies zoveel verschillen van de oude? Hier wordt gewoon 30 e voor gevraagd. Is dit ook poen scheppen?Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 13:26:
[...]
Oogt heel fris, wat is dat nu voor iets, of oogt het lekker kaal, het overgrote deel van de wijzigingen had men gewoon aan 7 kunnen toevoegen.
In de Linux wereld een heel gewone manier van werken om het OS bij te werken met nieuwe en innovatieve verbeteringen, geen gezeur met zogenaamde nieuwe versies die het allemaal gaan maken, en waarvoor je elke keer maar bijbetaald, om dan te beseffen dat ze terug met opgesmukte meuk gekomen zijn.
Toch niet normaal dat je om de paar jaar je pc dient te voorzien van een "nieuw OS", dat terug gebasserd is op hun vorige meuk, met wat veranderingen aan boord die worden afgedaan alsof het een nieuw ontworpen OS is dat je zeker moet aanschaffen.
Dit lijkt toch wel op, schep de poen maar, die idioten toch maar voor zullen afdokken![]()
Als je hun systeem eens goed onder de loep neemt, kan je er wel enkele vragen bij plaatsen, zacht uitgedrukt hé.
Moet je nu al zien waar iedereen over loopt te zeiken, 1 wijziging en het systeem is niet werkbaar. Te duur voor bedrijven omdat al die werknemers dure training zouden moeten volgen (om een metro interface te leren...right).
Kun je je voorstellen wat er zou gebeuren als alles op de schop gaat. Eigenlijk is de consument er zelf schuldig aan dat er kleine wijzigingen komen, en vooral de mensen die bv. heel Metro afzeiken, of die post hier boven...
Correct me if I'm worng hoor, maar ik had meegekregen dat windows 8 juist weer helemaal vanaf scratch was opgebouwd? Of vergis ik me hier met RT bijv?Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 13:26:
[...]
Oogt heel fris, wat is dat nu voor iets, of oogt het lekker kaal, het overgrote deel van de wijzigingen had men gewoon aan 7 kunnen toevoegen.
Dit lijkt toch wel op, schep de poen maar, die idioten toch maar voor zullen afdokken![]()
Niemand dwingt je om met Win8 te gaan werken. Daarbij is het niet alleen het uiterlijk wat is aangepast maar ook onderwater zijn de nodige verbeteringen doorgevoerd.
Tuurlijk kan dat ook als SP3,4,5,6,7 uitkomen op windows 7 maar zo werkt het niet.
Net als apple dat doet met hun OS. Veel van die zaken kunnen ook als SP toegevoegd worden. Maar word ook als los OS verkocht.
Daarbij heeft MS de licenties versoepelt en is een upgrade niet meer zo duur als dat vroeger was.
Al met al vind ik het goed stappen die MS gedaan heeft
Tuurlijk kan dat ook als SP3,4,5,6,7 uitkomen op windows 7 maar zo werkt het niet.
Net als apple dat doet met hun OS. Veel van die zaken kunnen ook als SP toegevoegd worden. Maar word ook als los OS verkocht.
Daarbij heeft MS de licenties versoepelt en is een upgrade niet meer zo duur als dat vroeger was.
Al met al vind ik het goed stappen die MS gedaan heeft
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
RT is gebaseerd op de ARM architectuur en is dus opnieuw opgebouwd. De windows 8 kernel is gebaseerd op die van Windows 7. Dat neemt niet weg dat er veel verbeteringen zijn aangebracht, maar er was na Windows 7 geen reden om helemaal opnieuw te beginnen.fynrd1 schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 14:16:
[...]
Correct me if I'm worng hoor, maar ik had meegekregen dat windows 8 juist weer helemaal vanaf scratch was opgebouwd? Of vergis ik me hier met RT bijv?
En met deze argumenten blijven alle bedrijven op Windows XP hangen. Ja, het kost veel tijd en geld om te upgraden, maar dat koste het 5 jaar terug ook en over 5 jaar nog steeds. De overstap de ze over een aantal jaar moeten maken, zal vele malen groter zijn dan de stap nu.Hahn schreef op maandag 19 november 2012 @ 23:54:
[...]
Het is dat je een rood kleurtje hebt, anders had ik willen vragen of je aan het trollen bent. Waarom bedrijven niet over willen gaan op Windows 8 is heel simpel: betrouwbaarheid.
Windows 8 is pas net uit en het is dus helemaal niet zeker of het op de lange termijn goed zal (blijven) werken. En dat is de grootste reden dat heel veel bedrijven nu nog steeds Windows XP gebruiken: het werkt.
En om tientallen, honderden, zo niet duizenden computers te upgraden is geen klein(/goedkoop) klusje en als je dan ook nog het risico loopt dat het niet of minder goed loopt dan voorheen (want weinig ervaring met het OS tot nu toe), dan kan dat flink in de papieren lopen.
Dit uitstellen werkt niet en bedrijven houden zo alleen maar de rest op (denk aan webdevelopers, softwareontwikkelaars etc.). Die kunnen niet innoveren omdat de klant nog op een roestbak met windows xp zit.
Je moet niet willen upgaden puur voor het upgraden. Maar voor een specifiek doel.
Zo zijn de GPO's uitgebreider in win7 dan in XP.
Dit kan beheerstechnisch dan interessant zijn om je desktop en serveromgeving te upgraden.
Dat moet je ook gaan bekijken als je naar windows 8 wilt gaan.
Daarbij willen veel bedrijven alleen omgaan met "proven technology"
iets wat zich bewezen heeft. En dat zijn veelal oudere versie van applicaties en OS-en.
Een bedrijf zal ook niet zomaar zijn VPN client vervangen door de laatste versie. Puur omdat dat de laatste versie is. Dat kan een hele back-end verandering met zich mee brengen. En eventueel ongewenste resultaten mbt betrouwbaarheid of snelheid.
Dit geld ook voor windows 8.
Windows 7 voldoet gewoon goed voor vele bedrijven. En er zullen al bedrijven zijn die een het snuffelen zijn met een test omgeving.
Maar ik kan me heel goed voorstellen dat je niet zomaar naar win8 toe gaat.
Zo zijn de GPO's uitgebreider in win7 dan in XP.
Dit kan beheerstechnisch dan interessant zijn om je desktop en serveromgeving te upgraden.
Dat moet je ook gaan bekijken als je naar windows 8 wilt gaan.
Daarbij willen veel bedrijven alleen omgaan met "proven technology"
iets wat zich bewezen heeft. En dat zijn veelal oudere versie van applicaties en OS-en.
Een bedrijf zal ook niet zomaar zijn VPN client vervangen door de laatste versie. Puur omdat dat de laatste versie is. Dat kan een hele back-end verandering met zich mee brengen. En eventueel ongewenste resultaten mbt betrouwbaarheid of snelheid.
Dit geld ook voor windows 8.
Windows 7 voldoet gewoon goed voor vele bedrijven. En er zullen al bedrijven zijn die een het snuffelen zijn met een test omgeving.
Maar ik kan me heel goed voorstellen dat je niet zomaar naar win8 toe gaat.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Korte vraag,
Heb een tijd geleden een .ISO bestand geopent met notepad.
Hoe kan ik het terugdraaien dat als ik een .ISO bestand aanklik windows 8 deze gewoon laad in zijn virtuele drives?
hij associeert nu .ISO bestanden met notepad.
Heb een tijd geleden een .ISO bestand geopent met notepad.
Hoe kan ik het terugdraaien dat als ik een .ISO bestand aanklik windows 8 deze gewoon laad in zijn virtuele drives?
hij associeert nu .ISO bestanden met notepad.
En dan welke applicatie kiezen? Kan kiezen voor "Windows Verkenner". Dan laad hij de ISO maar opent meteen een extra scherm (Windows verkenner) met de content van de ISO.hgeert schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 15:14:
Rechtsklikken, openen met...
Eerst was dat niet. Dubbelklik op de .ISO en de .ISO werd geladen in virtuele drive.
Geen extra scherm open.
[ Voor 41% gewijzigd door Vecodo op 20-11-2012 15:18 ]
hmm lekker is dat xbox music. Kan niet eens Red Hot Chili Peppers spelen, meeste nummers zijn preview?? Waarom is dat?
Ik krijg mijn crossfire setup niet aan de praat
In de device manager staat ie netjes geinstalleerd en in CCC kan ik crossfire ook gewoon aanvinken maar de 2e GPU word niet aangesproken. Ik heb de laatste catalyst met het laatste profile geinstalleerd.
Iemand een leuke suggestie?
In de device manager staat ie netjes geinstalleerd en in CCC kan ik crossfire ook gewoon aanvinken maar de 2e GPU word niet aangesproken. Ik heb de laatste catalyst met het laatste profile geinstalleerd.
Iemand een leuke suggestie?
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Sommige bands staan het blijkbaar niet toe. Zo zag ik dit bijvoorbeeld ook met Led Zeppelin.tennisbal schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 15:45:
hmm lekker is dat xbox music. Kan niet eens Red Hot Chili Peppers spelen, meeste nummers zijn preview?? Waarom is dat?
Verder werkt het heel mooi vind ik. Alleen jammer dat het met Smartglass niet werkt om langer dan 30 seconden te previewen naar mijn xbox toe. Blijkbaar werkt deze functionaliteit alleen met de betaalde versie.
Helaas wil windows 8 nog niet voldoende werken op mijn laptop.
Ik heb een Medion MD98190. De upgrade-advisor voorzag geen problemen.
Zonder vaste stroom valt de WiFi uit, gaat weer aan, uit ........ Realtek RTL 8191 SE
Daarna schone installatie van win8 (om alle standaard drivers te gebruiken.) zelfde.
Microsoft lijkt geen nieuwere drivers te hebben en Realtek ook niet. En Medion .........
Het beviel me wel (met een Microsoft Touch Mouse) maar helaas.
Zonder vaste stroom valt de WiFi uit, gaat weer aan, uit ........ Realtek RTL 8191 SE
Daarna schone installatie van win8 (om alle standaard drivers te gebruiken.) zelfde.
Microsoft lijkt geen nieuwere drivers te hebben en Realtek ook niet. En Medion .........
Op mijn Zakelijke notebook geinstalleerd voor Test doeleinde, eerst upgrade gedraaid waarna alles in de Metro interface niet leek te werken. Daarna schone install en alles werkt perfect.
Nu heeft HP voor de Probook 6570b ook wel windows 8 drivers.
Nu heeft HP voor de Probook 6570b ook wel windows 8 drivers.
Gymaroe schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 16:23:
Helaas wil windows 8 nog niet voldoende werken op mijn laptop.
16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT
Ik ben momenteel ook betig om W8 op de bruibaarheid te testen. Nadat ik Classic Shell geinstalleerd heb ben ik aardig verrast. Het is sneller als W7 op dezelfde machine. Geheugen gebruik is ook beter geworden. Okee ik gebruik dan ook Memory Cleaner van Koshy John.
Tot heden lopen alle programma's, die ik getest heb, net zoals in W7. Uiterlijk herinnert mij het hoekige en eenvoudigere desing een beetje aan Amiga OS 3, vooral als het blauw is.
Bug die ik tot heden gevonden heb is dat de CPU Speed telkens verkeerd word weer gegeven, Vooral als je de CPU gaat overklokken. Zo heb ik mijn E2220 die standart op 2.4 loopt nu op 2.9 lopen. Maar hij komt niet hoger dan 2.35 terwijl CPU-Z het wel goed weer geeft. Maar blijkt ook anders om wel eens fout te lopen, vond een site waar een persoon aangeeft dat hij bij hem teleken ruim 1 ghz meer aan geeft dan dat hij heeft. Vond ook een leuk andwoord van *knip* Microsoft
The issue you posted appears to be hardware related; unfortunately we cannot assist with hardware modifications. You may need to contact the computer manufacturer for further assistance.
Right.... Dus die zal waarschijnlijk niet worden opgelost. Net als de maximum speed in W7 ook nooit goed werd weergeven na een overklok.
Jammer vind ik dat ze nu alles Apps gaan noemen. Was ik bezig met installeren van HD Tach (wat ik toch een programma noem) kwam een melding dat ik voor de App die ik net installeer dotnet nodig heb.
Tot heden lopen alle programma's, die ik getest heb, net zoals in W7. Uiterlijk herinnert mij het hoekige en eenvoudigere desing een beetje aan Amiga OS 3, vooral als het blauw is.
Bug die ik tot heden gevonden heb is dat de CPU Speed telkens verkeerd word weer gegeven, Vooral als je de CPU gaat overklokken. Zo heb ik mijn E2220 die standart op 2.4 loopt nu op 2.9 lopen. Maar hij komt niet hoger dan 2.35 terwijl CPU-Z het wel goed weer geeft. Maar blijkt ook anders om wel eens fout te lopen, vond een site waar een persoon aangeeft dat hij bij hem teleken ruim 1 ghz meer aan geeft dan dat hij heeft. Vond ook een leuk andwoord van *knip* Microsoft
The issue you posted appears to be hardware related; unfortunately we cannot assist with hardware modifications. You may need to contact the computer manufacturer for further assistance.
Right.... Dus die zal waarschijnlijk niet worden opgelost. Net als de maximum speed in W7 ook nooit goed werd weergeven na een overklok.
Jammer vind ik dat ze nu alles Apps gaan noemen. Was ik bezig met installeren van HD Tach (wat ik toch een programma noem) kwam een melding dat ik voor de App die ik net installeer dotnet nodig heb.
[ Voor 0% gewijzigd door TheVMaster op 20-11-2012 20:13 ]
NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.
Heb ook de upgrade gedaan naar Windows pro met behoud van de programma's e.d.
Waar ik veel hoor dat het opstarten veel sneller gaat heb ik juist het tegenovergestelde. Het gaat nu trager dan voorheen. Wanneer het bureaublad zichtbaar is duurt het zelfs nog enkele minuten voordat Skype en MSN zijn opgestart. Iemand die misschien weet wat hier aan te doen is? Het is echt een grote teleurstelling.
Over de rest ben ik wel erg tevreden, Werkt allemaal wat soepeler dan Win 7. Heb ook Classic Shell zodat ik de oude vertrouwde start knop heb.
Waar ik veel hoor dat het opstarten veel sneller gaat heb ik juist het tegenovergestelde. Het gaat nu trager dan voorheen. Wanneer het bureaublad zichtbaar is duurt het zelfs nog enkele minuten voordat Skype en MSN zijn opgestart. Iemand die misschien weet wat hier aan te doen is? Het is echt een grote teleurstelling.
Over de rest ben ik wel erg tevreden, Werkt allemaal wat soepeler dan Win 7. Heb ook Classic Shell zodat ik de oude vertrouwde start knop heb.
Open je devicemanager en kijk of er devices zijn die niet (goed) werken. Het kan zijn dat tijdens de opstart die devices voor vertraging zorgen omdat windows daar op wacht voor een response.MrIV schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 20:42:
Heb ook de upgrade gedaan naar Windows pro met behoud van de programma's e.d.
Mocht dat het geval zijn, dan kan je kijken of je de juiste drivers kan vinden.
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Heb het nagekeken maar zie niks wat niet goed zou werken. Heb nu wel mijn Msn geïntegreerd in Skype. Scheelt weer een programma. Alleen blijf me eraan storen dat het zo traag laadt nadat de pc is opgestart. Zo jammer.
Het betreft overigens Skype for Desktop. De variant via de Metro bevalt mij helemaal niet.
Het betreft overigens Skype for Desktop. De variant via de Metro bevalt mij helemaal niet.
Je hebt een install gedaan met behoud van je data, dus al de oude crap staat er nog op, dus ook een hoop bestanden van W7. Ik zou zeggen probeer een schone installatie en instaleer je programma's erna pas. Denk dat dat vaak beter gaat.
Ik zelf hou niet installties over installaties heen. Zelfs bij OSX en Linux doe ik altijd een schone install dan erover heen.
/edit mijn Office 2007 doet het niet meer. Nu weet ik niet of het door W8 komt of doordat ik Kingsoft office erop geinstalleerd had als test.
Ik zelf hou niet installties over installaties heen. Zelfs bij OSX en Linux doe ik altijd een schone install dan erover heen.
/edit mijn Office 2007 doet het niet meer. Nu weet ik niet of het door W8 komt of doordat ik Kingsoft office erop geinstalleerd had als test.
[ Voor 16% gewijzigd door Roman op 21-11-2012 09:15 ]
Is er iets te doen aan de delay/vertraging na het invoeren van een foutief wachtwoord als je wilt inloggen bij windows.
Ik snap dat dit system bestaat om brute force aanvallen tegen te gaan. Maar ik kan me ook voorstellen dat dit mechanisme pas na twee of drie foutieve pogingen in werking wordt gesteld.
Ik heb namelijk regelmatig dat ik, wanneer ik mijn (random) password intyp, een fout maak en dan is dat wachten erg vervelend.
Is dit een instelling? Of zou ik eventueel met een register/registry aanpassing wat kunnen doen?
Ik snap dat dit system bestaat om brute force aanvallen tegen te gaan. Maar ik kan me ook voorstellen dat dit mechanisme pas na twee of drie foutieve pogingen in werking wordt gesteld.
Ik heb namelijk regelmatig dat ik, wanneer ik mijn (random) password intyp, een fout maak en dan is dat wachten erg vervelend.
Is dit een instelling? Of zou ik eventueel met een register/registry aanpassing wat kunnen doen?
Iemand al op de hoogte van dit: http://gizmodo.com/596244...-windows-8-activation-key ?
WTF, dit is wel heel slecht.tboheeren schreef op woensdag 21 november 2012 @ 12:48:
Iemand al op de hoogte van dit: http://gizmodo.com/596244...-windows-8-activation-key ?

http://www.reddit.com/r/w...ly_giving_away_windows_8/
Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112
Jup, ik heb alleszins enkele keys aangevraagd op mailadressen, hopelijk komen ze deze avond binnen kan ik onmiddellijk activerenPedr0 schreef op woensdag 21 november 2012 @ 13:29:
[...]
WTF, dit is wel heel slecht.![]()
Ik had voor mijn NAS bepaalde mappen gemapped maar applicaties als Photoshop zien die hele map niet. UAC staat uit en ik heb verder geen idee waar dat aan zou kunnen liggen. Enige wat wel werkt zijn Network Shares.
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
En wat als je opnieuw installeert dan?Pedr0 schreef op woensdag 21 november 2012 @ 13:29:
[...]
WTF, dit is wel heel slecht.![]()
Oke ik ontdek steeds weer nieuwe dingen. De laatste die handig is heeft te maken met een touchpad voor een laptop. Als je van rechts naar binnen swiped komt de charmbar tevoorschijn dat wist ik al wel maar blijkbaar als je je vinger niet van het touchpad haalt dan kun je daarna in één beweging naar boven of naar beneden swipen en als je dan los laat opent hij die optie op de charmbar.
ik wil m'n windows 8 laptop beetje kid-friendly voorbereiden zodat m'n dochter er vlotjes mee kan surfen / youtube'n etc... is er een mogelijkheid om te bepalen dat, na het afsluiten van een app (zoals google chrome), niet de desktop maar terug het start scherm getoond wordt? Ik wil enkel het nodige essentiële tonen/laten zien en dus slechts een handvol voorgekauwde tiles beschikbaar stellen. Het feit dat de desktop getoond wordt ipv het start scherm met de tiles zorgt voor verwarring in mijn ogen...
Ik vraag me af hoe groot het probleem gaat zijn. Zodra ze doorheeft dat als ze op de windows toets ze naar haar spelletjes en andere leuke dingen gaat dan gaat ze dat vaak genoeg gebruiken denk ik zo. Voor youtube zou daar geen app voor zijn?renio schreef op woensdag 21 november 2012 @ 14:24:
ik wil m'n windows 8 laptop beetje kid-friendly voorbereiden zodat m'n dochter er vlotjes mee kan surfen / youtube'n etc... is er een mogelijkheid om te bepalen dat, na het afsluiten van een app (zoals google chrome), niet de desktop maar terug het start scherm getoond wordt? Ik wil enkel het nodige essentiële tonen/laten zien en dus slechts een handvol voorgekauwde tiles beschikbaar stellen. Het feit dat de desktop getoond wordt ipv het start scherm met de tiles zorgt voor verwarring in mijn ogen...
Wat ik altijd aan kinderen merk is zodra ze weten hoe ze bij hun 'leuke' dingen komen dan gebruiken ze dat zo vaak mogelijk. Ik vermoed dus dat ze erg veel naar de tiles toe zal gaan.
Fijn .... tijdens install diverse software de melding 2503 & 2502 en schijnt niet echt een goede oplossling te zijn (altans als ik zo zie op Google)
Iemand een gouden idee ? Het heeft goed gewerkt maar na wat geklooi met de datum was dit ontstaan en nu dus dikke ellende.
Iemand een gouden idee ? Het heeft goed gewerkt maar na wat geklooi met de datum was dit ontstaan en nu dus dikke ellende.
Sinds mijn upgrade naar win 8 heb ik een probleempje met mijn batchfiles. Ze werken allemaal wel, maar ik heb overal "EXIT" als laatste commando in staan. Alleen blijft het command shell venster gewoon staan.
Iemand een soortgelijk probleem? Of nog beter: een oplossing?
Iemand een soortgelijk probleem? Of nog beter: een oplossing?
Oplossing niet, maar die cmd prompt zou sowieso al moeten sluiten uit zichzelf zelfs zonder exit command op het einde van het script (mits je niet eerst zelf een cmd prompt opent en dan de batch file start).jabberwock schreef op woensdag 21 november 2012 @ 14:51:
[...] Iemand een soortgelijk probleem? Of nog beter: een oplossing?
Bij mij sluiten alle batch bestanden zelfs zonder exit commando.
Getest en je kan gewoon de key opnieuw gebruiken.. Heel stom.
Windows 8 pro ->
Thank you for registering for our free Windows 8 Media Center Pack offer! **
Had een foutje gemaakt dus moest herinstalleren en had gewoon de 'foute' key ingevoerd, dus nu originele key en 'upgrade' key welke dus beide werken.. Niet geprobeerd 2 aparte installaties te activeren..
Maar W8 is het niet voor mij, het voelt niet als een desktop zelfs niet met alle poespas en startknop vervanging en die metro interface = shit.
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Dan ben ik heel benieuwd waar je vanaf komt? Want mijn verschil met windows 7 is wel erg klein. Zeker de dingen die ik gewoon al standaard deed. Er zijn nu enkel een paar nieuwe dingen bijgekomen en dat is in de vorm van messaging (facebook) en bepaalde apps zoals uitzending gemist, een paar spelletjes en instellingen.prutser001 schreef op woensdag 21 november 2012 @ 15:24:
[...]
Maar W8 is het niet voor mij, het voelt niet als een desktop zelfs niet met alle poespas en startknop vervanging en die metro interface = shit.
Als je gewoon de chrome metro omgeving gebruikt verlaat je kind nooit de Metro omgeving. Mijn zoontje van 3 weet na twee uurtjes al dat als hij op de Windows knop drukt in het metro menu komt. Ik heb de desktop tile en alle andere onnodige tiles uit zijn metro omgeving verwijderd en hij kan nu zelf een aantal spelletjes starten.renio schreef op woensdag 21 november 2012 @ 14:24:
Ook heb ik zijn muiscursor groot gemaakt en de muis zo ingesteld dat de linker en rechter muisknop een gewone klik doen. De Metro omgeving is super voor kleine kinderen, alles is lekker groot en ze kunnen weinig stuk maken.
Hail to the king baby!
Misschien dat iemand mij hier kan helpen, want ik kan niets vinden op internet.
Hoe zorg ik dat het lockscreen niet in beeld komt als ik 5 minuten niets doe?
Ik wil het lockscreen niet helemaal uitschakelen, want op studie als ik naar toilet ga, wil ik gewoon Win+L kunnen doen om me laptop te locken, maar niet dat hij dit automatisch na 5 minuten doet als ik thuis zit. Ik heb al gekeken bij de energie instellingen en dan alles wijzigen en zelfs ingesteld dat het beeld (op accu en stroom) pas na 2 uur gaat dimmen, dat harde schijf niet uit gaat en al die instellingen heel hoog gezet en nog gaat hij na 5 minuten op het lockscreen. Het enige dat ik kan vinden is mensen die het hele lockscreen willen uitzetten bij het starten van de computer, maar dat wil ik JUIST niet.
Hoe zorg ik dat het lockscreen niet in beeld komt als ik 5 minuten niets doe?
Ik wil het lockscreen niet helemaal uitschakelen, want op studie als ik naar toilet ga, wil ik gewoon Win+L kunnen doen om me laptop te locken, maar niet dat hij dit automatisch na 5 minuten doet als ik thuis zit. Ik heb al gekeken bij de energie instellingen en dan alles wijzigen en zelfs ingesteld dat het beeld (op accu en stroom) pas na 2 uur gaat dimmen, dat harde schijf niet uit gaat en al die instellingen heel hoog gezet en nog gaat hij na 5 minuten op het lockscreen. Het enige dat ik kan vinden is mensen die het hele lockscreen willen uitzetten bij het starten van de computer, maar dat wil ik JUIST niet.
Bij windows 7 stond dat in ieder geval onder je screensaver settings. Display logon en de timer was dan de timer van je screensaver. Misschien daar even controleren.
Dat is juist wat ik al heel vaak aangepast heb en alles nu op 2 uur staat dat scherm uitgaat en dergelijke. Dat bedoelde ik met wat eronder stond. Bij screensaver heb ik niet gekeken, omdat ik dat nooit gebruik, dus dat zou ik nog wel kunnen doen inderdaad.Martinspire schreef op woensdag 21 november 2012 @ 16:31:
Is dat niet gewoon bij powersettings wanneer je scherm uit gaat ofzo?
Voor Youtube heb je inderdaad een app. Youtube+. Ik heb hem gekocht en het werkt prima. Een extra bonus is dat je geen adds meer hebt in Youtube videoswalletje-w schreef op woensdag 21 november 2012 @ 14:35:
[...]
Ik vraag me af hoe groot het probleem gaat zijn. Zodra ze doorheeft dat als ze op de windows toets ze naar haar spelletjes en andere leuke dingen gaat dan gaat ze dat vaak genoeg gebruiken denk ik zo. Voor youtube zou daar geen app voor zijn?
Wat ik altijd aan kinderen merk is zodra ze weten hoe ze bij hun 'leuke' dingen komen dan gebruiken ze dat zo vaak mogelijk. Ik vermoed dus dat ze erg veel naar de tiles toe zal gaan.
Wat ook mooi is dat videos die geflagged zijn als niet geschikt zijnde voor kinderen etc. standaard beblokkeerd zijn. Je moet dan met rechtermuisknop de app "in browser openen" selecteren wil je die alsnog bekijken.
Ik ben het verder helemaal met je eens. De Windows toets hebben ze snel genoeg door. Mijn nichtje was anderhalf en die wist al Winamp te vinden, en wist ook al hoe ze muziek uit de PC kon krijgen. Ze associeerde het Winamp logo met muziek. En voor we het wisten knalde er keiharde muziek uit de PC
He who controls the Spice, controls the Universe.
Bestaat er eigenlijk een Shut-down app inmiddels? Dat uitzetten via Settings > Power > Shut Down is niet echt handig.
Je kan toch gewoon een shortcut plaatsen als hier beschreven?Roman schreef op woensdag 21 november 2012 @ 17:10:
Bestaat er eigenlijk een Shut-down app inmiddels? Dat uitzetten via Settings > Power > Shut Down is niet echt handig.
Zie je maar weer... ik heb geen excuus.. ben weer te lui om te googlen.
Verwijderd
Firefox + adblock plusSandsOfArrakis schreef op woensdag 21 november 2012 @ 16:55:
[...]
Een extra bonus is dat je geen adds meer hebt in Youtube videos
Vraag me af als Firefox straks een metro app heeft of je daarin dan plugins kunt gebruiken. Denk het niet eigenlijk. Maar als je internet zonder reclame gewend bent en je start dan opeens de metro IE schrik je je rot.
Ik heb nu FireFox 19 64 bit beta draaien (dacht ik kwak er meteen 64 bit op), maar die is nog vol bugs, niet normaal. Ik zou het niet eens beta willen noemen met zo veel bugs... Okee dat heeft niets met W8 te doen, wilde het alleen even kwijt.
Dit werkt dus niet meer , ze zijn niet gek in Redmondtboheeren schreef op woensdag 21 november 2012 @ 13:31:
[...]
Jup, ik heb alleszins enkele keys aangevraagd op mailadressen, hopelijk komen ze deze avond binnen kan ik onmiddellijk activeren
Toegegeven: Wat jij wilt staat op de tweede pagina met resultatenRoman schreef op woensdag 21 november 2012 @ 17:21:
Zie je maar weer... ik heb geen excuus.. ben weer te lui om te googlen. in dit topic te zoeken met die mooie grote zoekbalk
Ik heb hier een tweejarige thuis. Na nog geen week een surface in huis te hebben weet hij feilloos de weg. En door de tiles weet hij ook precies welke programma's hij wil hebben.renio schreef op woensdag 21 november 2012 @ 14:24:
Verwijderd
Plugins/extensions van Chrome werken "gewoon" in beide versies, desktop en metro.Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2012 @ 17:36:
[...]
Firefox + adblock plus![]()
Vraag me af als Firefox straks een metro app heeft of je daarin dan plugins kunt gebruiken. Denk het niet eigenlijk.
Ah dus Metro is net zo makkelijk als een blokkendoos! ^^mknoppert schreef op woensdag 21 november 2012 @ 19:09:
[...]
Ik heb hier een tweejarige thuis. Na nog geen week een surface in huis te hebben weet hij feilloos de weg. En door de tiles weet hij ook precies welke programma's hij wil hebben.
Zou het dan toch werken ?Twixie schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 23:14:
Ik vraag me dus af -uitproberen hoeft niet want heb al al mijn PCs betalend geüpgraded- of dit geen manier is om gratis aan Windows 8 Pro te geraken is. Je installeert van een full install DVD, maar zonder te activeren. Vervolgens doe je de add-on van Media Center. Na installatie activeer je het geheel met de gratis Media Center key...
http://www.hln.be/hln/nl/...oor-beveiligingslek.dhtml
Dat is het inderdaad ja. Ik snap eerlijk gezegd niet dat mensen zoveel problemen met de nieuwe interface hebben. Ben zelf niet iemand die de hele dag met zijn smartphone loopt te pielen. Integendeel zelf. Gebruik hem alleen maar om te bellen. Toch voelde ik me in Windows 8 meteen thuisCaelorum schreef op woensdag 21 november 2012 @ 19:26:
[...]
Ah dus Metro is net zo makkelijk als een blokkendoos! ^^
He who controls the Spice, controls the Universe.
Dat komt juist _omdat_ het een blokkendoos is. Veel computergebruikers (in ieder geval degenen die klagen) hebben dat -tig jaar geleden achter zich gelaten en waren bezig met Lego Technic
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
Verwijderd
Ik las dit op de Google site:Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2012 @ 19:15:
[...]
Plugins/extensions van Chrome werken "gewoon" in beide versies, desktop en metro.
Vanwege systeembeperkingen functioneren alleen plug-ins die Pepper API gebruiken, zoals Flash, Native Client en Chrome PDF Viewer, correct wanneer Chrome wordt uitgevoerd als Windows 8-app.
Heb geen idee of adblock plus in Chrome de "Pepper API" gebruikt, maar zal Chrome wel installen en testen.
AdBlock werkt gewoon in de Metro versie. Bij mij werken alle extensies gewoon. Alleen ben nu weer terug bij IE10 weet eigenlijks niet wat nou het grote voordeel is van Chrome werkt even snel, net zo makkelijk en vind persoon IE10 er mooier uit zien dan Chrome.
Verwijderd
Voordeel vind ik dat je bij Chrome Metro wel de "bookmarks bar" kan gebruiken, en in Ie10 Metro niet de "Favorites bar".CokeZero schreef op woensdag 21 november 2012 @ 21:10:
Alleen ben nu weer terug bij IE10 weet eigenlijks niet wat nou het grote voordeel is van Chrome werkt even snel,
Dan heb je het daar al gevonden, of ga je het daar vinden. Het lockscreen is gewoon de screensaver.Kyhfin schreef op woensdag 21 november 2012 @ 16:51:
[...]
Dat is juist wat ik al heel vaak aangepast heb en alles nu op 2 uur staat dat scherm uitgaat en dergelijke. Dat bedoelde ik met wat eronder stond. Bij screensaver heb ik niet gekeken, omdat ik dat nooit gebruik, dus dat zou ik nog wel kunnen doen inderdaad.
Mijn eigen probleem met W8 x64 Pro op een ASUS K73SV (i7, 4GB, 128GB 830, GT540M). Het komt vrij regelmatig voor dat na langere tijd in Sleep, er bij het wakker worden een bluescreen komt. Dan crashed de nVidia driver. Driver is up to date. Zijn er meer mensen met dit probleem?
Addicted to silent computing
Tja, ieder zijn ding. Ik merk zelf dat ik nu meer in de Modern UI aan het rommelen bent met bijvoorbeeld nieuws apps. Dat waren dingen die ik eerder meer op mijn (Android) tablet deed. Ook ik voel me aardig thuis dus, meer apps die onder de Modern UI draaien zijn zeker welkom!SandsOfArrakis schreef op woensdag 21 november 2012 @ 19:45:
[...]
Dat is het inderdaad ja. Ik snap eerlijk gezegd niet dat mensen zoveel problemen met de nieuwe interface hebben. Ben zelf niet iemand die de hele dag met zijn smartphone loopt te pielen. Integendeel zelf. Gebruik hem alleen maar om te bellen. Toch voelde ik me in Windows 8 meteen thuis
Het wisselen naar de Desktop mode is dan soms jammer/onverwacht. Daar hoor je ook de meeste "feedback" over.
Verder vind ik het jammer dat de Modern UI niet gebruik maakt van mijn extra beeldscherm.
Ach, ik kan er alles mee wat ik Windows 7 kon dus een achteruitgang is het zeker niet geweest en de upgrade prijs was erg schappelijk.
Ieder zijn ding dus maar het is jammer dat niet iedereen Windows 8 een serieuze kans wil geven,
Maak je dan wel of niet gebruik van de hybrid shutdown optie? De parameter hiervoor wordt niet gebruikt namelijk.Slaiter schreef op woensdag 21 november 2012 @ 17:19:
[...]
Je kan toch gewoon een shortcut plaatsen als hier beschreven?
Ja, oke. Bookmarks gebruik ik zelf niet zo, echt belangrijke website's zoals m'n rooster pin ik wel op het start scherm.Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2012 @ 22:57:
[...]
Voordeel vind ik dat je bij Chrome Metro wel de "bookmarks bar" kan gebruiken, en in Ie10 Metro niet de "Favorites bar".
Om mezelf maar even te quoten:Pinky-H9 schreef op woensdag 21 november 2012 @ 14:48:
Fijn .... tijdens install diverse software de melding 2503 & 2502 en schijnt niet echt een goede oplossling te zijn (altans als ik zo zie op Google)
Systeem opnieuw opgezet dus format en hoppa alles weer ok.
Blijkt vervelend bugje te zijn en de diverse tricks die er waren hielen helaas niet.
Ik heb W8 nu op 1 pc in huis staan, en ik moet zeggen dat ik het er goed vind uitzien. Mijn zoon van 12 (het is zijn pc) wist meteen alles te vinden, en binnen een dag was hij reuze enthousiast. En als ik het een beetje bekijk, dan moet alles wat je normaal op W7 kon er ook op lukken.
Maar ik twijfel nog om het ook op m'n eigen pc te zetten. Voordat ik w8 heb gedownload heeft het systeem een test gedaan wat wel en niet compatible zou zijn, en daar kwam uit dat Visual Studio 2010 het niet meer zou doen. Nou begrijp ik dat VS2012 speciaal gemaakt is om met Metro te werken, en om ook Windows RT apps te kunnen maken (hoop ik?). Maar waarom zou VS2010 helemaal niet meer werken?
Ik zie bij Surfspot nog geen licentie voor VS2012, en ook bij Microsoft snap ik niet goed wat het kost. Weet iemand of er ook een upgrade beschikbaar gaat komen? Of zou VS2010 het stiekem toch doen? Iemand ervaring?
Maar ik twijfel nog om het ook op m'n eigen pc te zetten. Voordat ik w8 heb gedownload heeft het systeem een test gedaan wat wel en niet compatible zou zijn, en daar kwam uit dat Visual Studio 2010 het niet meer zou doen. Nou begrijp ik dat VS2012 speciaal gemaakt is om met Metro te werken, en om ook Windows RT apps te kunnen maken (hoop ik?). Maar waarom zou VS2010 helemaal niet meer werken?
Ik zie bij Surfspot nog geen licentie voor VS2012, en ook bij Microsoft snap ik niet goed wat het kost. Weet iemand of er ook een upgrade beschikbaar gaat komen? Of zou VS2010 het stiekem toch doen? Iemand ervaring?
PS3/4/5 PSN: FDK
Misschien ook wel handig: http://www.dutchcowboys.nl/microsoft/26392
Toevallig laatst hetzelfde probleem gehad, daarna overigens niet meer aangezien mijn computer bijna nooit in slaapstand gaat. Ik ga binnenkort even kijken of ik het kan reproduceren. Ik zit met W8 x64 op een Medion Erazer X6812 (i5, 6GB, GTX460M).Crahsystor schreef op woensdag 21 november 2012 @ 23:10:
[...]
Dan heb je het daar al gevonden, of ga je het daar vinden. Het lockscreen is gewoon de screensaver.
Mijn eigen probleem met W8 x64 Pro op een ASUS K73SV (i7, 4GB, 128GB 830, GT540M). Het komt vrij regelmatig voor dat na langere tijd in Sleep, er bij het wakker worden een bluescreen komt. Dan crashed de nVidia driver. Driver is up to date. Zijn er meer mensen met dit probleem?
Driver versie is: 306.97. Welke versie heb jij? Ik heb overigens in Windows 7 altijd op een oude driver gedraait, omdat ik regelmatig de melding kreeg dat mijn beeldscherm besturingsprogramma gechrashed was, mijn scherm werd even zwart en daarna werd de boel weer hersteld. Bij een oude driver had ik dit heel af en toe, maar bij de nieuwste (dat is dus al een paar maanden terug), had ik dit meerdere keren op één dag.
Hier draai ik ook de nieuwe driver met ook een GT540M en mijn ventilator is nu erg luidruchtig. Draai ook de laatste intel drivers, misschien dat het daardoor komt, maar ik hoor hem nu een stuk meer dan voorheen.
Heb aardig wat problemen gehad met mn laptop waarbij ik het vermoeden had dat het moederbord stuk was, maar allerlei diagnostics laten geen problemen zien (heb meerdere gedraaid). Met de nieuwe drivers heb ik geen bsod meer gezien, maar ben nog niet helemaal zeker dat deze ook goed loopt.
Heb aardig wat problemen gehad met mn laptop waarbij ik het vermoeden had dat het moederbord stuk was, maar allerlei diagnostics laten geen problemen zien (heb meerdere gedraaid). Met de nieuwe drivers heb ik geen bsod meer gezien, maar ben nog niet helemaal zeker dat deze ook goed loopt.
Dat ding geeft aan of iets mogelijk niet compatible is.fdkuyper schreef op donderdag 22 november 2012 @ 09:27:
[...] Voordat ik w8 heb gedownload heeft het systeem een test gedaan wat wel en niet compatible zou zijn, en daar kwam uit dat Visual Studio 2010 het niet meer zou doen. [...]
In het geval van VS2010 moet je hem er gewoon afgooien, dan upgrade en in Windows 8 opnieuw installeren. Er zijn geen problemen met VS2010 zover ik heb kunnen merken. Alles doet het gewoon nog. Wel is VS2012 een stuk fijner om mee te werken onder Windows 8 IMO (al is het alleen maar vanwege de default dark theme
Mocht je gebruik maken van XNA Game Studio (in feite een plugin voor VS2010) moet je wel eerst "games for windows Marketplace" installeren. XNA Game Studio doet dit namelijk niet, want het gaat er vanuit dat dit standaard bij Windows zit. Deze is er echter in Windows 8 terecht (en gelukkig) uitgehaald.
PS. en natuurlijk moet je VS2012 hebben om Windows 8 apps te maken
[ Voor 8% gewijzigd door Caelorum op 22-11-2012 10:54 ]
Begin een beetje een hekel te krijgen aan de email-app. die bij win8 zit.
Regelmatig vertikt deze om mijn email accounts goed weer te geven of überhaupt om de email accounts te tonen. Heb 3 Gmail, 1 live en 2 ISP accounts ingesteld, maar regelmatig is alleen de Live account zichtbaar. Helemaal handig als de tille aangeeft dat er een nieuwe mail is op mijn Gmail account, maar deze in de app zelf gewoonweg niet getoond wordt..
Nog toe is dat het enige wat me echt frustreert aan win8
Regelmatig vertikt deze om mijn email accounts goed weer te geven of überhaupt om de email accounts te tonen. Heb 3 Gmail, 1 live en 2 ISP accounts ingesteld, maar regelmatig is alleen de Live account zichtbaar. Helemaal handig als de tille aangeeft dat er een nieuwe mail is op mijn Gmail account, maar deze in de app zelf gewoonweg niet getoond wordt..
[ Voor 6% gewijzigd door Slaiter op 22-11-2012 12:40 ]
Geheel mee eens. Zelf heb ik mijn zakelijke mail gekoppeld aan gmail. Echter handtekeningen en dergelijken werken niet en lekker werken wil ik niet van spreken.Slaiter schreef op donderdag 22 november 2012 @ 12:40:
Begin een beetje een hekel te krijgen aan de email-app. die bij win8 zit.
Andere optie is Outlook maar dan geniet mij voorkeur toch de webbrowser.
Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..
Windows Essentials (vroeger Live Essentials) is gratis te downloaden en bevat een e-mail client die stukken beter is dan de Metro client. Tenzij je natuurlijk absoluut de Metro client wil (geen idee waarom je dat zou willen).
Heb sinds kort weer een probleem met Windows 8. Mijn bureaublad gaat regelmatig naar zwart. En dit gebeurt als ik de linkermuisknop ingedrukt houd en pictogrammen ga selecteren of gewoon weg over mijn bureaublad heen ga. Enig idee wat het probleem hier achter is?
Willen of niet willen is niet zo van belang. Als Microsoft een applicatie (prominent) voor email in zijn OS stopt, dan lijkt het me handig als het ook werkt, zoals je in ieder geval minimaal mag verwachten.Twixie schreef op donderdag 22 november 2012 @ 13:23:
Windows Essentials (vroeger Live Essentials) is gratis te downloaden en bevat een e-mail client die stukken beter is dan de Metro client. Tenzij je natuurlijk absoluut de Metro client wil (geen idee waarom je dat zou willen).
Keuzes voor andere clienten zijn er legio en dat is maar goed ook (maar moet niet perse nodig moeten zijn). Toch kan ik me niet van het gevoel ontdoen, dat een aantal applicaties in win8 erg 'onaf' zijn. Ik hoop dat dat snel met de nodige updates word verholpen.
Ik heb dezelfde versie. Op W7 nooit last gehad van crashende drivers.Krilo_89 schreef op donderdag 22 november 2012 @ 10:16:
[...]
Toevallig laatst hetzelfde probleem gehad, daarna overigens niet meer aangezien mijn computer bijna nooit in slaapstand gaat. Ik ga binnenkort even kijken of ik het kan reproduceren. Ik zit met W8 x64 op een Medion Erazer X6812 (i5, 6GB, GTX460M).
Driver versie is: 306.97. Welke versie heb jij? [..]
Mijn ventilator is nog nooit luidruchtig geweest. En als het goed is heb ik ook de laatste Intel drivers. Vermoedelijk heb je dus inderdaad een ander probleem.Martinspire schreef op donderdag 22 november 2012 @ 10:47:
Hier draai ik ook de nieuwe driver met ook een GT540M en mijn ventilator is nu erg luidruchtig. Draai ook de laatste intel drivers, misschien dat het daardoor komt, maar ik hoor hem nu een stuk meer dan voorheen.
[...]
Addicted to silent computing
Vandaag werd liep mn laptop flink vast. Ik opende een pdfje op een website en toen werd alles zo traag dat ik niet eens meer de muis normaal kon verplaatsen. Met veel moeite heb ik m weten te herstarten. Heeft iemand ook een probleem met Adobe Reader?
Nog niet ondervonden, zowel met de ingebouwde pdf niet alsmede met Adobe Reader.superdraak345 schreef op donderdag 22 november 2012 @ 14:50:
Vandaag werd liep mn laptop flink vast. Ik opende een pdfje op een website en toen werd alles zo traag dat ik niet eens meer de muis normaal kon verplaatsen. Met veel moeite heb ik m weten te herstarten. Heeft iemand ook een probleem met Adobe Reader?
Net even terug naar Windows 7 om te kijken of het meest waardeloze programma aller tijden wel in win 7 werkte (Kies). Helaas. Blij dat ik weer terug ben ik win 8, werkt echt een stuk lekkerder, ik mis in win 7 echt metro 
btw, iemand een oplossing voor mijn probleem? Ik wil een custom rom op mijn samsung s2 knallen maar moet even connectie hebben met pc. Krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar omdat ik hardware id bekende fout krijg.
btw, iemand een oplossing voor mijn probleem? Ik wil een custom rom op mijn samsung s2 knallen maar moet even connectie hebben met pc. Krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar omdat ik hardware id bekende fout krijg.
[ Voor 33% gewijzigd door Tennisbal op 22-11-2012 18:37 ]
Kun je hem niet gewoon in compatibility modus laten werken?tennisbal schreef op donderdag 22 november 2012 @ 18:01:
Net even terug naar Windows 7 om te kijken of het meest waardeloze programma aller tijden wel in win 7 werkte (Kies). Helaas. Blij dat ik weer terug ben ik win 8, werkt echt een stuk lekkerder, ik mis in win 7 echt metro
werkt niet, kies is een ongelooflijk waardeloos programma, maar ik heb het wel nodig... Heel internet staat vol met soortgelijke problemen. Bizar dat Samsung dit durft uit te brengen, maar dat is offtopic...Martinspire schreef op donderdag 22 november 2012 @ 20:10:
[...]
Kun je hem niet gewoon in compatibility modus laten werken?
Zijn er geen andere Android tools beschikbaar dan? Lijkt me namelijk erg karig. Wat dat betreft krijg je bij MS of Apple wel wat betere dingen beschikbaar.tennisbal schreef op donderdag 22 november 2012 @ 20:34:
[...]
werkt niet, kies is een ongelooflijk waardeloos programma, maar ik heb het wel nodig... Heel internet staat vol met soortgelijke problemen. Bizar dat Samsung dit durft uit te brengen, maar dat is offtopic...
na een dag kloten heb ik eindelijk een verbinding en kan ik een custom rom erop knallen. waarloze tijdverspillingMartinspire schreef op donderdag 22 november 2012 @ 21:05:
[...]
Zijn er geen andere Android tools beschikbaar dan? Lijkt me namelijk erg karig. Wat dat betreft krijg je bij MS of Apple wel wat betere dingen beschikbaar.
1 advies om geheugenkaartje eruit te halen werkte wel
[ Voor 6% gewijzigd door Tennisbal op 22-11-2012 21:18 ]
Ik draai nu sinds een week W8 op een Acer 6935G laptop uit 2008 (C2D T9400; 4GB). Ik heb een RTM Enterprise x64 preview versie die ik volledig vanaf een externe HDD draai (Windows 8 to go).
Zelfs dan is de laptop sneller dan onder W7 (dat pas opnieuw geinstalleerd was).
Alle drivers voor de laptop zijn beschikbaar, W8 herkende 90% van de hardware. Voor de ontbrekende drivers, zoals TV-tuner en fingerprint scanner, de W7 drivers gebruikt. Alles loopt uitstekend.
Ik zit nog in de gewenningsperiode m.b.t. W8, maar ben best tevreden.
Ik zie echter in Apparaatbeheer nog 1 device dat ik niet kan thuis brengen:
Onder de categorie "Softwareoplossingen" staat een "microsoft device association root enumerator". Die werkt prima (geen uitroep- of vraagtekens), maar ik heb geen enkel idee wat voor apparaat het is.
Volgens het ID is het een "Generic Software Device".
Iemand enig idee wat dat kan zijn?
Zelfs dan is de laptop sneller dan onder W7 (dat pas opnieuw geinstalleerd was).
Alle drivers voor de laptop zijn beschikbaar, W8 herkende 90% van de hardware. Voor de ontbrekende drivers, zoals TV-tuner en fingerprint scanner, de W7 drivers gebruikt. Alles loopt uitstekend.
Ik zit nog in de gewenningsperiode m.b.t. W8, maar ben best tevreden.
Ik zie echter in Apparaatbeheer nog 1 device dat ik niet kan thuis brengen:
Onder de categorie "Softwareoplossingen" staat een "microsoft device association root enumerator". Die werkt prima (geen uitroep- of vraagtekens), maar ik heb geen enkel idee wat voor apparaat het is.
Volgens het ID is het een "Generic Software Device".
Iemand enig idee wat dat kan zijn?
[ Voor 10% gewijzigd door Masimo op 22-11-2012 22:25 ]
Bedankt, dat is fijn om te weten.Caelorum schreef op donderdag 22 november 2012 @ 10:52:
[...]
In het geval van VS2010 moet je hem er gewoon afgooien, dan upgrade en in Windows 8 opnieuw installeren. Er zijn geen problemen met VS2010 zover ik heb kunnen merken. Alles doet het gewoon nog. [...]
PS3/4/5 PSN: FDK
Ik weet niet of andere het zelfde probleem hebben ervaren als ik, maar ik kon, sommige, apps uit de store niet installeren.
Ik kon bv de NOS app, MS "berichten, emails, .." niet installeren. Ik bleef tegen fout 0x80073cf9 aanlopen.
Via google etc ben ik achter deze oplossing gekomen:
a. Open an elevated Command Prompt from the Power User Tasks Menu. Just press the WINDOWSand X keys together and then click on Command Prompt (Admin). Click Yes to the User Account Control message that appears.
b. Type the below commands to run:
net stop wuauserv
rename c:\windows\SoftwareDistribution softwaredistribution.old
net start wuauserv
c. After running the above commands, check if they are able to install the updates for those apps.
And don't delete softwaredistribution.old folder.
Het werkt nu feilloos.
Ik kon bv de NOS app, MS "berichten, emails, .." niet installeren. Ik bleef tegen fout 0x80073cf9 aanlopen.
Via google etc ben ik achter deze oplossing gekomen:
a. Open an elevated Command Prompt from the Power User Tasks Menu. Just press the WINDOWSand X keys together and then click on Command Prompt (Admin). Click Yes to the User Account Control message that appears.
b. Type the below commands to run:
net stop wuauserv
rename c:\windows\SoftwareDistribution softwaredistribution.old
net start wuauserv
c. After running the above commands, check if they are able to install the updates for those apps.
And don't delete softwaredistribution.old folder.
Het werkt nu feilloos.
Iemand deze product placement voor Windows 8 en Surface gezien in NCIS: LA:
YouTube: NCIS Los Angeles Microsoft Surface
Het is alsof je naar een presentatie van Microsoft zelf zit te kijken
Hail to the king baby!
In Hawaii Five-0 ook... Vorige keer een korte presentatie door de Medical Examiner, maar in de aflevering van afgelopen week ging een van de hoofdrolspeelsters uitgebreid een Touch Cover pakken, Surface erop klikken, uitgebreid het menu start laten zien..urk_forever schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 10:02:
Iemand deze product placement voor Windows 8 en Surface gezien in NCIS: LA:
Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.
Ik verwacht eigenlijk binnenkort ook wel een Surface in The Big Bang Theory, aangezien ze daar altijd ook fanatiek zijn met de XBOX en KinectRowdy.nl schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 11:44:
[...]
In Hawaii Five-0 ook... Vorige keer een korte presentatie door de Medical Examiner, maar in de aflevering van afgelopen week ging een van de hoofdrolspeelsters uitgebreid een Touch Cover pakken, Surface erop klikken, uitgebreid het menu start laten zien..
Dit topic is gesloten.
Let op:
Windows 8 is alweer een aantal maanden op de markt en is het tijd dat dit algemene Windows 8 topic per 1 januari 2013 worden gesloten.
Bij deze dus het verzoek aan een ieder met issues met Windows 8 om hiervoor vanaf nu een eigen topic aan te maken.
Windows 8 is alweer een aantal maanden op de markt en is het tijd dat dit algemene Windows 8 topic per 1 januari 2013 worden gesloten.
Bij deze dus het verzoek aan een ieder met issues met Windows 8 om hiervoor vanaf nu een eigen topic aan te maken.