• Red Boll
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:47

Red Boll

Kick Ass!

Euh... :? Een "raar dingetje hier" met Windows 8 Pro:

Wanneer ik in de verkenner meer dan 15 mp3's selecteer en op enter druk worden deze niet in de standaard MP3 speler geopend maar in de Windows Media Player.

Dacht eerst dat het misschien aan MediaMonkey lag maar ook na het selecteren van MusicBee als standaard speler blijft dit. Bij 15 en minder gaat het wel goed.

Zie ik een instelling over het hoofd?

Edit:
@raven: Dank! Dat is em inderdaad. Heb de decimale waarde eerst op 16 gezet en dat is helaas niet onbeperkt in de praktijk maar ook echt 16. Dan maar 9999 :)

[ Voor 16% gewijzigd door Red Boll op 15-11-2012 15:16 . Reden: Reactie op Raven ]

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@hierboven: Vergelijkbaar met http://forum.videolan.org/viewtopic.php?f=7&t=86749 ?

[ Voor 7% gewijzigd door Raven op 15-11-2012 15:00 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 15:39

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Ik heb even met de klant overlegd, als het niet lukt met die productkey die ik heb uitgelezen met zo'n tooltje, dan mag ik gewoon een losse windows 8 licentie gaan kopen. Dus ik heb zojuist de harddisk helemaal leeggemaakt en nieuwe partities gemaakt. Nu komt het vreemde: Hij vraagt helemaal niet om een productkey? Het lijkt wel of de productkey hardwarematig in de laptop zit opgeslagen?

Overgens maak ik gebruik van zo'n all-in-one windows 8 installatie-dvd, met daarop alle soorten officiele MSDN/Technet windows 8 versies. Deze heb ik al eens gebruikt op een nieuwe windows 7 computer, met zo'n gekochte windows 8 professional productkey via de website www.windowsupgradeoffer.com In dat geval vroeg hij wel gewoon om die productkey. Weer wat geleerd. :P

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

• Krentemik
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-09 16:02
cjdijk schreef op donderdag 15 november 2012 @ 15:12:
Ik heb even met de klant overlegd, als het niet lukt met die productkey die ik heb uitgelezen met zo'n tooltje, dan mag ik gewoon een losse windows 8 licentie gaan kopen. Dus ik heb zojuist de harddisk helemaal leeggemaakt en nieuwe partities gemaakt. Nu komt het vreemde: Hij vraagt helemaal niet om een productkey? Het lijkt wel of de productkey hardwarematig in de laptop zit opgeslagen?
Die productkey kan inderdaad in de bios zitten.
Zie: http://www.theregister.co...windows_oem_activation_30

• GrandPuba
  • Laatst online: 05-09 11:21
LessRam schreef op donderdag 15 november 2012 @ 00:40:
[...]

Dat je de Metro UI niet bevalt kan ik me iets bij voorstellen, maar dan meteen teruggaan naar Win7?
Laat Win8 desnoods opstarten in/naar desktop UI en je hebt exact datgene wat je ook had in Win7, enige verschil is het gemis van een startknop. Maar dat is te verhelpen met een app als Classic Shell (ofzoiets).
Zou je alleen in de desktop omgeving werken, dan is alleen dat al een verbetering tov Win7. En alles dat in Win7 werkte werkt daar exact gelijk.

Persoonlijk snap ik echt de mensen niet die teruggaan naar Win7..... waarom? Doordat 80% van mijn gebruikte apps niet in metro bestaat of niet zo handig werkt vlieg ik ook snel terug naar Desktop, maar daar aangekomen is alles hetzelfde als dat waar ik al jaren mee werk, Windows 7. Alleen net iets sneller, soepeler en weer beter beveiligd. alleen al de snellere boot

maar idd da's persoonlijk
Ben het met je eens hoor, en wellicht geef ik het nog een keer een tweede kans, de manier zoals jij nu en ik dat ook al beschreef is idd een optie.
Er zitten ook goede verbeteringen en mogelijkheden in, het is ook niet per definitie slecht, maar er zitten wat zaken in die ik niet wil gebruiken.
Wat MS doet is natuurlijk gewoon heel slim om de inhaalslag te maken.

[ Voor 0% gewijzigd door alt-92 op 15-11-2012 20:58 . Reden: *zucht* ]

Verwijderd

Een vraagje, er zijn aan mijn Pictures Libraries een aantal folders toegevoegd welke ik niet in die library wil hebben. Maar, hoe kan ik die dan uit die library verwijderen? Deze folders staan wel allemaal in de My Pictures library, maar ik wil dus niet iedere folder die daarin staatook in de Pictures Library hebben. Hoop dat het duidelijk is?
Hier vandaag grote problemen met de windows 8 installatie op mn laptop. Die had op het werk enorm last van vastlopers. Explorer.exe ging vrijwel elke paar minuten in de reboot (taakbalk bleef hangen en restartte) en diverse toepassingen liepen vast.

Nu ik weer thuis ben kan ik hetzelfde probleem niet repliceren, maar toch loopt ie niet lekker stabiel.

Helaas werkte system restore niet. Kreeg foutcode 0x80070005 met de melding dat een bestand niet kon worden overschreven/verplaatst. Hij gaf aan dat ik misschien mijn virusscanner uit moest zetten, maar ook dat hielp niet. Zojuist via de installatie-usbstick geprobeerd en die restore werkte wel.

Jammer dat windows zelf geen problemen kon vinden (note bene was ie aan het zoeken terwijl explorer een keer opnieuw opstartte maar daarbij vond ie niets). Waarbij ik met process explorer en taakbeheer ook geen wijs kon halen uit de boosdoener. Vooralsnog waren Windows Installer Module Worker(ookwel tiworker.exe) als system (explorer.exe, svchost.exe en rundll32.exe) degenen die 100% van de diskload nodig hadden. Kon daarbij niet uitvinden wat nou precies het probleem was.

Zelf vermoed ik een brakke driver, maar ik had dus de afgelopen dagen niets geupdate of geinstalleerd. Kwam dus volledig out of the blue vandaag. En omdat system restore niet werkte, zat ik met mn handen in het haar.

Ga vanavond even mijn systeem opnieuw installeren, om te kijken of ik dan nog last heb. Vooralsnog heb ik weinig vertrouwen in de huidige installatie om daar nog op verder te gaan met de huidige versie (van system restore van een paar dagen terug). En uitzoeken wat er nu precies is lukt ook niet omdat ik nergens een melding kan vinden of een logboek met de foutieve handeling. Ook het feit dat sfc /scannow geen fouten geeft, doet mij echt een serieus probleem vermoeden wat ik er zo toch niet uit krijg (en ik heb geen zin om hier nog veel tijd aan te besteden).

Nu dus even alles backuppen en weer opnieuw beginnen. *zucht*

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Ivan4you
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 11:30
Ik heb nog een 4:3 monitor met een resolutie van 1280x1024.Nu is voor windows 8 1366x768 vereist.Moet ik nu eerst een nieuwe monitor kopen voordat ik windows 8 kan gebruiken?Of lukt dat ook met de huidige monitor?
Ivan4you schreef op donderdag 15 november 2012 @ 18:24:
Ik heb nog een 4:3 monitor met een resolutie van 1280x1024.Nu is voor windows 8 1366x768 vereist.Moet ik nu eerst een nieuwe monitor kopen voordat ik windows 8 kan gebruiken?Of lukt dat ook met de huidige monitor?
Eh, er is geen minimum-vereiste resolutie voor voor Windows 8 hoor. Dat is alleen voor Metro-apps. en het minimum daarvoor is 1024*768. Als je minimaal 1366*768 hebt, kan je Metro-apps snappen links en rechts.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Yanze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-08 08:38
Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2012 @ 16:32:
Een vraagje, er zijn aan mijn Pictures Libraries een aantal folders toegevoegd welke ik niet in die library wil hebben. Maar, hoe kan ik die dan uit die library verwijderen? Deze folders staan wel allemaal in de My Pictures library, maar ik wil dus niet iedere folder die daarin staatook in de Pictures Library hebben. Hoop dat het duidelijk is?
Nee, dat is niet duidelijk :D

Je kunt met rechts op je library klikken en dan kiezen voor Properties. Dan zie je welke folders er zichtbaar zijn in je library. Haal de folder die je niet wilt zien hier weg.

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Verwijderd

Yanze schreef op donderdag 15 november 2012 @ 19:20:
[...]

Nee, dat is niet duidelijk :D

Je kunt met rechts op je library klikken en dan kiezen voor Properties. Dan zie je welke folders er zichtbaar zijn in je library. Haal de folder die je niet wilt zien hier weg.
Jouw antwoord liet aan duidelijkheid niets te wensen over :)
Bedankt!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:09

Arfman

Drome!

Vandaag Classic Shell uninstalled. Moet er maar aan wennen, voorlopig draai ik Windows 8 alleen op m'n laptop (zakelijk). Blijft raar dat je blijft switchen tussen Modern UI en Desktop maar goed 8)7

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:10

DDX

Heb nu al 2 keer gehad dat m'n taskbar soort van gecrasht was.
Clock staat stil en programma's die ik heb afgesloten blijft icoon nog in te taskbar staan.
Maar ik kan ondertussen nog wel naar openstaan programma's kijken en nieuwe programma's opstarten.

https://www.strava.com/athletes/2323035

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 16:40
Werkt bij jullie de swipe van links met de nieuwe Synaptics drivers? Bij mij werkt van rechts en boven wel goed, van links niet zo. Een swipe van links schakelt soms tussen twee apps, maar je zou ook die schakel bar moeten kunnen krijgen. Dat lukt mij niet.

Hail to the king baby!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 18:12

fynrd1

Fooled by Randomness

urk_forever schreef op donderdag 15 november 2012 @ 22:13:
Werkt bij jullie de swipe van links met de nieuwe Synaptics drivers? Bij mij werkt van rechts en boven wel goed, van links niet zo. Een swipe van links schakelt soms tussen twee apps, maar je zou ook die schakel bar moeten kunnen krijgen. Dat lukt mij niet.
schakelbar werkt niet met synaptics.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

• Tripwire999
  • Laatst online: 18-09 16:23
Hmm windows 8 64bit geinstalleerd ging allemaal perfect totdat ik de gratis mediacenter addon ging doen... Bij het restartten een disk boot failure :( kijken of startup repair helpt!

Edit:
Fijn startup repair werkt ook niet -_-

[ Voor 11% gewijzigd door Tripwire999 op 15-11-2012 22:32 ]

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
DDX schreef op donderdag 15 november 2012 @ 22:07:
Heb nu al 2 keer gehad dat m'n taskbar soort van gecrasht was.
Clock staat stil en programma's die ik heb afgesloten blijft icoon nog in te taskbar staan.
Maar ik kan ondertussen nog wel naar openstaan programma's kijken en nieuwe programma's opstarten.
Gebruik je toevallig dat stardock startmenu? Daarmee had ik dat ook een paar keer. Toen stardock er maar weer afgegooid.

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:10

DDX

Nee ik gebruik die niet. (ook geen andere varianten)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Corleone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 13:06
Ik zit even met het volgende:

Ik heb een upgrade uitgevoerd van Windows 7 naar Windows 8 (64 bit) en, blijkbaar, MSE niet verwijderd. Ik weet dat MSE niet compatible is met W8 maar op een of andere manier draait hij nog wel steeds bij mij. Als ik MSE wil verwijderen, geeft de un-install aan dat MSE niet compatible is met W8. (maar dat wist natuurlijk al ;-))
Zijn er meer mensen die hier tegenaanlopen? Moet ik er überhaupt iets aan doen? Virusdefinities enzo, worden wel gewoon bijgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-09 22:51
Ramon schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 19:42:
Het openen van een nieuwe instance gaat hetzelfde als op Windows 7, namelijk in de taskbar met je scrollwiel klikken op het icoon van het programma.
:o Held! Hoewel, RMB -> 'Naam programma' aanklikken is ook goed te doen.
de rest van de wereld doet gewoon zijn laptop dicht als ze willen afsluiten.
Euhm, ik denk dat de desktops nog echt VERUIT in de meerderheid zijn, en mijn monitor plat op tafel leggen doet niet zo veel :P

Jaja, beetje oude post, ik weet het :P Niemand kan zeggen dat ik niet heb gezocht :+ Dan dus mijn vraag: Enig idee hoe ik kan zorgen dat het 'gebied' waarmee ik het veredelde startmenu tevoorschijn moet halen wat groter wordt dat 2x2 pixels?

Ik heb namelijk 2 schermen en op het rechterscherm vaak een remote desktop sessie, en dan is het lastig mikken. 'Show desktop' is ook het hele vlakje naast de klok groot, waarom de startknop dan zo klein maken?

Ik wil daar liever geen aparte programma's voor gebruiken (zoals Start8 om er een echte knop van te maken) omdat het productiemachines betreft, o.a. Windows Server 2012 :P

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
  • Laatst online: 05-09 11:21
Windows 8 het vervolg....

Na mijn epistel op pagina 219, en weer terug naar Windows 7 eindelijk volledig geupdate etc. ( ik denk ook dat de gesealde Windows 7 ultimate het ook wel leuk vond om toch een keer uit de verpakking te zijn geweest ).
Mijzelf er toch nog een keer toe gezet om Windows 8 te gebruiken.
Ik hoopte dat mijn recovery partitie nog helemaal in takt zou zijn, zodat het niet een mega klus zou worden om dat uit de verborgen partities te halen, en warempel dat werkte nog ;-)

Na een recovery van wel 15 minuten stond Windows 8 weer op de laptop vanaf scratch, en heb ik wat onzinware die ik niet gebruik verwijderd.
Compatibiliteits problemen zijn er niet omdat de laptop Windows 8 geleverd wordt, opzich al een prettig idee om daar het minste geklooi mee te hebben en weer apart drivers te moeten zoeken etc.
De afgelopen dagen heb ik mijzelf in wat Windows 8 zaken verdiept en uitgezocht wat de mogelijkheden waren om toch op een juiste manier te gebruiken voor mijzelf
Na de installatie heb ik ClassicShell geinstalleerd ( http://classicshell.sourceforge.net/ ) hier wordt nog actief aan ontwikkeld en lees ik eigenlijk de minste problemen over ( er zijn iig zeker wel bugs her en der, maar omdat er actief ontwikkeld wordt worden deze ook rap opgelost ).
Zonder de Metro UI en met ClassicShell ben ik eigenlijk wel gewoon happy met Windows 8 qua gebruik.
Bottomline: Als ik dus uiteindelijk ClassicShell meteen had geinstalleerd, ipv mij irriteren aan Metro UI, had ik twee avonden toch wat andere dingen kunnen doen ipv Windows 7 met updates te installeren, drivers downloaden etc.

Twee zaken die mij erg opvallen op dezelfde machine tussen Win7 en Win8 is dat het geheugen gebruik van Win8 lager ligt! Boottime is ook een stuk korter als in duidelijke secondes ( beide installs met SSD cache ), en het voelt best wel snappy allemaal.

Dit betreft overigens een Samsung 7 series Chronos ( Win8 ) ( Samsung NP700Z5C-S02NL 15,6")

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Paul schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 10:59:
[...]
:o Held! Hoewel, RMB -> 'Naam programma' aanklikken is ook goed te doen.
[...]
Euhm, ik denk dat de desktops nog echt VERUIT in de meerderheid zijn, en mijn monitor plat op tafel leggen doet niet zo veel :P
Sinds 2003 worden er al meer laptops verkocht dan desktops, dus ik kan het MS niet kwalijk nemen dat ze zich richten op laptops.
http://www.computable.nl/...-overstijgt-desktops.html
Jaja, beetje oude post, ik weet het :P Niemand kan zeggen dat ik niet heb gezocht :+ Dan dus mijn vraag: Enig idee hoe ik kan zorgen dat het 'gebied' waarmee ik het veredelde startmenu tevoorschijn moet halen wat groter wordt dat 2x2 pixels?
Voor zover ik weet kan dat niet. Er zou wel een virtuele rand moeten zitten die je muis tegenhoud zodat je niet zoveel hoeft te mikken. Anders kan je ook nog het scherm links van je startknop wat omhoog schuiven misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Ramon schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 11:33:
Sinds 2003 worden er al meer laptops verkocht dan desktops, dus ik kan het MS niet kwalijk nemen dat ze zich richten op laptops.
Hmm, ik baseer me vooral op wat ik zie bij de bedrijven waar we systeembeheer doen, en daar hebben een paar consultants een laptop maar het overgrote deel van de medewerkers zit braaf aan een desktopje. Scholen idem, zorginstellingen idem...

Helaas lijkt het er op dat ik je desondanks toch gelijk moet geven :+

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentemik
Paul schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 10:59:

Ik heb namelijk 2 schermen en op het rechterscherm vaak een remote desktop sessie, en dan is het lastig mikken. 'Show desktop' is ook het hele vlakje naast de klok groot, waarom de startknop dan zo klein maken?
Je kunt ook Windows toets+C (charms) gebruiken. Altijd raak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Windows-toest zonder C werkt nog beter, maar dat was niet de vraag :P De ene keer ben ik aan het muizen, de andere keer aan het toetsenborden en zeker met RDP in het spel wil het helemaal niet zeggen dat de RDP-sessie op dat moment al focus heeft waardoor het maar de vraag is of ik het goede startmenu open :P

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qui-Gon Jinn
  • Laatst online: 07-07 15:01
Sinds een paar dagen heb ik ook Windows 8 Pro 64 bits op m'n zakelijke laptop draaien. Vanaf Windows 7 pro heb ik een upgrade uitgevoerd met behoud van alle bestanden en persoonlijke info. Het enige wat ik na de installatie van Windows 8 opnieuw moest installeren was mijn Cisco VPN client maar verder werkt de laptop met het nieuwe besturingssysteem als een zonnetje.

Het enige wat in de Metro UI bij mij (nog) niet werkt is de Camera app. Als ik deze start dan ziet hij geen camera maar start ik Google Hangout of Skype dan gaat het lampje van m'n webcam aan en dan werkt het wel prima. Dus die camera app laat ik voorlopig maar even voor wat het is. Misschien komt er binnenkort een update uit waardoor het daarna wel goed werkt.

Verder heb ik zelf geen rare dingen meegemaakt, ik kan me nog steeds aanmelden op het domein, alle shares zijn er nog, alle programma's die ik heb werken prima en de laptop is een stuk vlotter geworden in het opstarten/afsluiten. Kortom, na 5 werkdagen ben ik er nog steeds erg tevreden over.

Bij de Metro UI heb ik af en toe wel de neiging om met m'n vingers op het scherm te gaan swipen. Dus ik heb m'n scherm inmiddels al een paar keer moeten poetsen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentemik
Paul schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 12:01:
Windows-toest zonder C werkt nog beter, maar dat was niet de vraag :P De ene keer ben ik aan het muizen, de andere keer aan het toetsenborden en zeker met RDP in het spel wil het helemaal niet zeggen dat de RDP-sessie op dat moment al focus heeft waardoor het maar de vraag is of ik het goede startmenu open :P
Inderdaad. Niet goed gelezen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 08:56
Iemand al tegengekomen dat ie geen mappen kon weggooien vanwege de thumbs.db die zich in de map bevindt?

Ik wel nl. de oplossing voor mij was om in GPEDIT.msc
"User Configuration > Windows Component > File Explorer" en dan "Turn off the caching of thumbnails in hidden thumbs.db files" op Enabled te zetten. Dit zorgt ervoor dat de thumb files niet meer gebruikt worden en dan kan je de mappen weggooien.

Raar / vreemd maar waar, hoogstwaarschijnlijk heb ik hier alleen maar last van omdat er eerst Windows 7 op de machine gezeten heeft, en ik dus nog andere partities / schijven heb waar onder Windows 7 thumbnails gegenereerd en opgeslagen zijn in de thumbs.db.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg gemixte reacties zie ik hier. Het is wel een koopje vergeleken met de versies voorheen, dus wellicht wel het proberen waard.

Wat ik vooral opmerk van vele is dat zij de "veranderingen" erg moeilijk kunnen begrijpen vanwege gewennings problemen met de oudere versies.. Maar dit moet toch geen reden zijn om iets af te keuren? Ik denk dat je met wat openheid en het daadwerkelijk gaat proberen Windows 8 niet eens zo slecht is.. Ik zal het binnenkort aanschaffen en een review hierover schrijven!
quote: Arfman
maar ok. Dan start je IE op (om Firefox en Chrome te downloaden uiteraard), dat gaat ook nog prima. Maar dan kom je, eenmaal Chrome opgestart, in het ouderwetse Desktop gebeuren terecht. Idem voor de verkenner. Dat is niet echt consistent.
Zal waarschijnlijk niet lang duren voordat dit zal worden verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Verwijderd schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 14:24:

Wat ik vooral opmerk van vele is dat zij de "veranderingen" erg moeilijk kunnen begrijpen vanwege gewennings problemen met de oudere versies.. Maar dit moet toch geen reden zijn om iets af te keuren?
Mee eens, maar ik keur Windows 8 niet af omdat ik er niet aan kan wennen. Ik keur het af omdat ik het OS op veel punten een achteruitgang vind ten opzichte van Windows 7. :)

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ramon schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 11:33:
[...]
Voor zover ik weet kan dat niet. Er zou wel een virtuele rand moeten zitten die je muis tegenhoud zodat je niet zoveel hoeft te mikken. Anders kan je ook nog het scherm links van je startknop wat omhoog schuiven misschien?
Dit dus. Gewoon de cursor tegen de boven of onderkant aangooien en dan naar de hoek schuiven. Dan knal je altijd tegen dat 5px grote randje aan zodat de cursor in de hoek blijft hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:03
Qui-Gon Jinn schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 12:03:

Bij de Metro UI heb ik af en toe wel de neiging om met m'n vingers op het scherm te gaan swipen. Dus ik heb m'n scherm inmiddels al een paar keer moeten poetsen. 8)7
Dat was bij mee de reden dat ik nu een 24 inc TS heb staan want Android phone en tablet werken daar wel aan mee

Heb met W7 al een paar keer gedacht waarom doet hij het nou niet ... (Zonder tc) ... en dan er achter komen oja hier zit een muis aan ...

Maar even een vraagje hoe zet je die spellings controle goed krijg nu bij mail en berichten krijg rooie lijnen er onder niet weg

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superdraak345
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
SChief schreef op woensdag 14 november 2012 @ 23:54:
[...]

Die twee laatste dingen zijn dan ook additional, dus niet elke touchpad beschikt daarover. Vreemd dat het niet uitschakelbaar lijkt te zijn, maar het is geen bug oid.
Met wat zoeken heb ik wel wat files gevonden die verwijzen naar de ´2fingerrightclick´ en de ´4fingerswype´. Het waren filmpjes met korte instructies over de desbetreffende functies.
Nu vraag ik me af: kan ik die 2-vinger-rechtsklik niet gewoon m'n driver uitslopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cverkooyen
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:53
Ik heb sinds vandaag de proef versie van Windows 8 geïnstalleerd. Installatie ging redelijk vlot waar ik alleen tegen aan loop is dat ik mijn Netgear wireless USB adapter WG111 niet meer aan de praat krijg. In principe start het bijbehorende programma op waarna het gelijk weer sluit. Ook in een andere compability mode krijg ik het niet aan de praat. Hebben jullie hier nog tips voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Heeft W8 geen standaard wifi-config-tool zoals 7 en XP die hebben?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raven schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 17:07:
Heeft W8 geen standaard wifi-config-tool zoals 7 en XP die hebben?
Jawel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
cverkooyen schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 16:38:
Ik heb sinds vandaag de proef versie van Windows 8 geïnstalleerd. Installatie ging redelijk vlot waar ik alleen tegen aan loop is dat ik mijn Netgear wireless USB adapter WG111 niet meer aan de praat krijg. In principe start het bijbehorende programma op waarna het gelijk weer sluit. Ook in een andere compability mode krijg ik het niet aan de praat. Hebben jullie hier nog tips voor?
al gekeken op de website van netgear of er een driver update is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cverkooyen
marcel23456 schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 18:24:
[...]

al gekeken op de website van netgear of er een driver update is?
Zeker, die is er niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyVi
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-09 09:15
In het instellingen menu van de charms bar kan je zien dat de favorieten gesynchroniseerd worden.
Nu had ik vorige week een PC geinstalleerd met Windows 8 en daarop ook mijn favorieten ingesteld.

Nu heb ik vandaag een andere PC geinstalleerd en als ik met mijn Hotmail account inlog zie ik dat de metro interface mooi gesynchroniseerd wordt alleen als ik naar internet explorer op de desktop ga zie ik niet dat de favorieten mee gesynchroniseerd. Is dit alleen voor de IE Metro app ofzo? Ik kon alleen daarin niet echt een favorieten menu vinden.

Ik vind het jammer dat het niet gedaan wordt met de nieuwe skydrive update, met Mesh was dit wel het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cverkooyen
In de device manager staat ook aangegeven dat er geen drivers geïnstalleerd zijn. Bij netgear zijn er enkel .exe installatie bestanden te vinden geen losse driver files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 09:49
RoyVi schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 19:40:
In het instellingen menu van de charms bar kan je zien dat de favorieten gesynchroniseerd worden.
Nu had ik vorige week een PC geinstalleerd met Windows 8 en daarop ook mijn favorieten ingesteld.

Nu heb ik vandaag een andere PC geinstalleerd en als ik met mijn Hotmail account inlog zie ik dat de metro interface mooi gesynchroniseerd wordt alleen als ik naar internet explorer op de desktop ga zie ik niet dat de favorieten mee gesynchroniseerd. Is dit alleen voor de IE Metro app ofzo? Ik kon alleen daarin niet echt een favorieten menu vinden.

Ik vind het jammer dat het niet gedaan wordt met de nieuwe skydrive update, met Mesh was dit wel het geval.
favorieten kan je vinden als je adresbar opent aan de onderkant. Ga bij je laatst opende webpagina's naar rechts en je ziet daar je favorieten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ik heb last van een ontzettend vervelend probleem met de berichtenapp in Windows 8. 't Probleem is heel simpel: sommige mensen zie ik gewoon niet online staan terwijl zij wel online zijn. Nu heb ik weer een andere variant: ik zie hen wel online, maar zij mij niet. 8)7

Weet iemand wat ik hieraan kan doen? Heb ook al lopen zoeken op Google, maar tot nu toe niets relevants gevonden.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cverkooyen schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 19:46:
In de device manager staat ook aangegeven dat er geen drivers geïnstalleerd zijn. Bij netgear zijn er enkel .exe installatie bestanden te vinden geen losse driver files.
Laatste/nieuwste exe bestand downloaden en uitpakken met 7zip.
Dan via device manager, driver update en bladeren/laten zoeken in de uit gepakte map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InSPiRE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 20:04
Zojuist Wind 8 Pro gekocht en gedownload, op USB gezet en hiermee opgestart waarna ik deze melding tegenkwam. Iemand een idee wat het kan zijn?

Kan de instelling <ProductKey> in het antwoordbestand voor installatie zonder toezicht niet lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander-B
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 22:58
cjdijk schreef op donderdag 15 november 2012 @ 15:12:

Overgens maak ik gebruik van zo'n all-in-one windows 8 installatie-dvd, met daarop alle soorten officiele MSDN/Technet windows 8 versies. Deze heb ik al eens gebruikt op een nieuwe windows 7 computer, met zo'n gekochte windows 8 professional productkey via de website www.windowsupgradeoffer.com In dat geval vroeg hij wel gewoon om die productkey. Weer wat geleerd. :P
Is het herinstalleren met de MSDN-DVD wel gelukt?
Ik heb namelijk net een Windows 8-laptop gekocht, ook zonder COA sticker. De productkey zit ingebakken in de bios.

Nu lees ik her en der dat het niet mogelijk is om een OEM systeem te herinstalleren met een MSDN versie. Ik wil graag mijn laptop schoon installeren, maar dan wil ik wel zeker weten of het wel zomaar mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Windows 7 geupgrade naar 8, gewoon om weer eens iets anders te hebben.
Skype voor Windows 8 geïnstalleerd maar gelijk er weer af gegooid, camera werkte niet en het zag er allemaal wel erg kaal uit. Skype voor desktop geïnstalleerd en deze aan de start vastgemaakt, probleem opgelost. Camera werkt nu maar ik kom niet in alle instellingen, er zou een app zijn voor Microsoft camera's maar ik heb deze nergens kunnen vinden.
Zoeken door de app store is best wel vreemd, je moet Start+Q drukken om te kunnen zoeken, het lijkt me toch een veel gebruikte functie, hoe moeilijk is het om een zoekbalkje te plaatsen?
IE uit het start scherm gegooid, en ieexplorer.exe er in vastgemaakt.
Google search nog uitgeprobeerd maar je kunt er niet mee downloaden dus die ook gelijk weer verwijderd.
de Weer app gaf de verkeerde locatie en die kon ik niet veranderen, een tweede geprobeerd maar die had hetzelfde probleem, de derde deed het wel goed.
De app store staat vol met lullige apps waar je soms zelfs voor moet betalen, ik krijg er een hele nare Media Center smaak van in m'n mond. Hopelijk wordt het beter.
Voor de rest werk alles gewoon naar behoren en snel. Vooral USB apparaten lijken snel te worden herkend.
Ik zal binnenkort waarschijnlijk wel de startknop ergens vandaan halen. M'n muis raakt oververhit van al dat geschuif.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 18:12

fynrd1

Fooled by Randomness

Verwijderd schreef op zondag 18 november 2012 @ 06:34:
Windows 7 geupgrade naar 8, gewoon om weer eens iets anders te hebben.
Skype voor Windows 8 geïnstalleerd maar gelijk er weer af gegooid, camera werkte niet en het zag er allemaal wel erg kaal uit. Skype voor desktop geïnstalleerd en deze aan de start vastgemaakt, probleem opgelost. Camera werkt nu maar ik kom niet in alle instellingen, er zou een app zijn voor Microsoft camera's maar ik heb deze nergens kunnen vinden.
Zoeken door de app store is best wel vreemd, je moet Start+Q drukken om te kunnen zoeken, het lijkt me toch een veel gebruikte functie, hoe moeilijk is het om een zoekbalkje te plaatsen?
IE uit het start scherm gegooid, en ieexplorer.exe er in vastgemaakt.
Google search nog uitgeprobeerd maar je kunt er niet mee downloaden dus die ook gelijk weer verwijderd.
de Weer app gaf de verkeerde locatie en die kon ik niet veranderen, een tweede geprobeerd maar die had hetzelfde probleem, de derde deed het wel goed.
De app store staat vol met lullige apps waar je soms zelfs voor moet betalen, ik krijg er een hele nare Media Center smaak van in m'n mond. Hopelijk wordt het beter.
Voor de rest werk alles gewoon naar behoren en snel. Vooral USB apparaten lijken snel te worden herkend.
Ik zal binnenkort waarschijnlijk wel de startknop ergens vandaan halen. M'n muis raakt oververhit van al dat geschuif.
Zoeken kan gewoon in de charmbar rechts..

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Laatst online: 13-09 15:39

cjdijk

Hans favoriete radiostation

cverkooyen schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 16:38:
Ik installeer altijd bewust uitsluitend de driver, niet de utility. Zodra je de stick erin doet, zal windows zeggen dat hij geen stuurprogramma kan vinden. Vervolgens via apparaatbeheer de driver laten zoeken op de cd, en dat setup.exe van die cd sluit je direct af. Optioneel kun je hem ook via windows update laten zoeken, moet je hem wel even tijdelijk via een andere manier met internet verbinden. Zo doe ik het altijd, werkt prima.
cverkooyen schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 19:46:
Dat is niet zo netjes van netgear. In dat geval zou ik na het installeren van die netgear utility in C:\Windows\System32\DriverStore\FileRepository kijken welke map de laatste datum heeft, en die map even bewaren in b.v. c:\wifiusb. Daarna die netgear utility de-installeren. Vervolgens opnieuw de stick plaatsen, en dan tegen windows zeggen dat de driver in c:\wifiusb staat.
Verwijderd schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 23:25:
[...]

Laatste/nieuwste exe bestand downloaden en uitpakken met 7zip.
Dan via device manager, driver update en bladeren/laten zoeken in de uit gepakte map.
Ik vraag me af of dit uitsluitend werkt met self extracting gecomprimeerde mappen of ook met andere exe bestanden. Indien het een self extracting gecomprimeerd bestand is wekt hernoemen exe naar zip ook. Dan heb je geen 7zip nodig.
InSPiRE schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 23:33:
Zojuist Wind 8 Pro gekocht en gedownload, op USB gezet en hiermee opgestart waarna ik deze melding tegenkwam. Iemand een idee wat het kan zijn?

Kan de instelling <ProductKey> in het antwoordbestand voor installatie zonder toezicht niet lezen.
Blijkbaar dien je op de usb stick nog even dat antwoordbestand (winnt.sif?) te bewerken om jouw eigen productkey daar in te vullen. Daarna even opnieuw de windows installatie uitvoeren.
Sander-B schreef op zondag 18 november 2012 @ 00:08:
[...]

Is het herinstalleren met de MSDN-DVD wel gelukt?
Ik heb namelijk net een Windows 8-laptop gekocht, ook zonder COA sticker. De productkey zit ingebakken in de bios.

Nu lees ik her en der dat het niet mogelijk is om een OEM systeem te herinstalleren met een MSDN versie. Ik wil graag mijn laptop schoon installeren, maar dan wil ik wel zeker weten of het wel zomaar mogelijk is.
Ja dat werkt inderdaad. Ik heb zo'n all-in-one windows 8 dvd gebruikt (met officiele ongewijzigde msdn/technet iso's), gedownload van de nieuwsgroepen gevonden op spotnet. Deze dvd inmiddels op 2 computers gebruikt, eentje met en eentje zonder productkey in de bios. Bij de computer met de losse productkey (windows 8 pro), werd hier ook om gevraagd bij het installeren. Bij de computer met ingebakken productkey ( windows 8 ) werd nergens om gevraagd. Ook het activeren ging probleemloos.
* Knip*
O ja nog iets, in mijn geval heb ik met F2 in de bios "boot type" gewijzigd van "UEFI boot type" naar "Legacy boot type". Geen idee of dit invloed heeft, maar in mijn geval was dat nodig voor mijn programma wat ik gebruik voor het vooraf maken van de gewenste partities.

Modbreak:De uitzondering voor auteursrechtelijk beschermd materiaal wat je mag downloaden betreft media, geen software.
Dus geen hints naar iso's of dergelijke AUB.

oh, en sinds Vista is de unattend file een XML en geen winnt.sif.
Dat is voor ouwe meuk ;)

[ Voor 12% gewijzigd door alt-92 op 18-11-2012 12:40 ]

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net als in "Start" kan je gewoon beginnen te typen in de Store..hoe moeilijk is dat.. :P
Het is ook een "Search" app, niet Chrome.
Ik zelf gebruik hem regelmatig als "gewone" browser, werkt erg prettig/vlot moet ik zeggen.
Wat verschild dat met Google Play Store en de Apple Store?
En uiteraard wordt het beter, de 2 andere stores zijn ook in de loop van de jaren gevuld tot waar ze nu zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...] Zoeken door de app store is best wel vreemd, je moet Start+Q drukken om te kunnen zoeken, het lijkt me toch een veel gebruikte functie, hoe moeilijk is het om een zoekbalkje te plaatsen? [...]
Zoals anderen al opmerkten kan het ook via de charmbar. Zelf ben ik juist blij dat ze niet andere oplossingen gaan gebruiken. Nu is alles lekker standaard. Wil je zoeken? -> charmbar (of win+q). Zelf vind ik ook dat alle apps gewoon type-to-search moeten implementeren. Ik vermoed dat dit vanzelf ook wel een standaard wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:33

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Verwijderd schreef op zondag 18 november 2012 @ 09:06:
[...]

Wat verschilt dat met Google Play Store en de Apple Store?
En uiteraard wordt het beter, de 2 andere stores zijn ook in de loop van de jaren gevuld tot waar ze nu zijn.
Komt een beetje op me over van "alles gratis". Zo werkt dat niet. Overigens zijn de prijzen voor de apps nog zeer schappelijk te noemen. :)

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
Xbox Music werkt heerlijk, fijner dan Spotify hier voor altijkd Spotify Unlimited gehad maar denk ik dat ik binnenkort ga overstappen naar Xbox Music, zal vast heerlijk werken met mijn HTC 8S 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caelorum schreef op zondag 18 november 2012 @ 09:45:
[...]

Zoals anderen al opmerkten kan het ook via de charmbar. Zelf ben ik juist blij dat ze niet andere oplossingen gaan gebruiken. Nu is alles lekker standaard. Wil je zoeken? -> charmbar (of win+q). Zelf vind ik ook dat alle apps gewoon type-to-search moeten implementeren. Ik vermoed dat dit vanzelf ook wel een standaard wordt.
Moet je natuurlijk wel iets kunnen vinden. Op de startpagina van de store staat Angry Birds maar als je 'Angry' intypt vindt je niets. Er staan bij externe apps ook geen prijzen.
Het ziet er gewoon erg leeg en armoedig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Nog een vraag van mijn kant!
Wat gebeurd er met een 2e account? Gaat dat ook mee zonder problemen?

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Laatst online: 21-04-2018
1) ik heb visual studio ultimate geinstalleerd en nu gaat hij zo'n beetje de helft van de apps debuggen. Kan ik dat ergens uitzetten? (ben nog C# noob :)

2) Ik heb een hele oude Qtek 9090 windows phone. Het is zeker onmogelijk hier windows mobile 8 op te zetten? (waarschijnlijk hele domme vraag maar vind alleen maar oude query's in google)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
lekker dan word ik vergeten (triple screen) :'( Betaal ik daar 9,75 euro voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Over dual monitor gesproken: nog meer mensen met een dual monitor setup met 2 verschillende monitors? (Qua resolutie)
Heb hier een 1080p en 1050 scherm staan, maar de notificaties komen bij het linkerscherm (1050) vaak op de verkeerde positie. Half over het 1080p scherm heen dus.

Binnenkort eens een screenshot maken, maar het klopt niet helemaal dus.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 november 2012 @ 13:39:
[...]

Moet je natuurlijk wel iets kunnen vinden. Op de startpagina van de store staat Angry Birds maar als je 'Angry' intypt vindt je niets. Er staan bij externe apps ook geen prijzen.
Dan is/staat er toch iets niet goed bij jou.
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/18177933/Untitled.jpg

En "externe" (desktop) apps, horen helemaal niet in de App Store vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Martinspire schreef op zondag 18 november 2012 @ 19:42:
Over dual monitor gesproken: nog meer mensen met een dual monitor setup met 2 verschillende monitors? (Qua resolutie)
Heb hier een 1080p en 1050 scherm staan, maar de notificaties komen bij het linkerscherm (1050) vaak op de verkeerde positie. Half over het 1080p scherm heen dus.

Binnenkort eens een screenshot maken, maar het klopt niet helemaal dus.
Heb een 1920x1080 en een 1400x1050 scherm en notificaties komen gewoon gewoon in het rechter bovenhoekje van mijn primaire scherm.

Heb een nvidia grafische kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

tennisbal schreef op zondag 18 november 2012 @ 16:55:
2) Ik heb een hele oude Qtek 9090 windows phone. Het is zeker onmogelijk hier windows mobile 8 op te zetten? (waarschijnlijk hele domme vraag maar vind alleen maar oude query's in google)...
Je kon daar hooguit WM5 nuttig op gebruiken.
En Windows Mobile 8 bestaat niet, hoort hier ook niet thuis.
Verwijderd schreef op zondag 18 november 2012 @ 20:05:

En "externe" (desktop) apps, horen helemaal niet in de App Store vind ik.
Die staan er omdat een heleboel ISV's erover klaagden (van tevoren al) dat hun produkten zo niet goed in het oog kwamen.
Dus zit je nu met waardeloze troep als WinDVD met een compleet gecastreerde non-functional 'free' trial app.

[ Voor 33% gewijzigd door alt-92 op 18-11-2012 22:17 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
alt-92 schreef op zondag 18 november 2012 @ 22:14:
[...]

Dus zit je nu met waardeloze troep als WinDVD met een compleet gecastreerde non-functional 'free' trial app.
Eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
Weet iemand het volgende, wat bepaalt welke kleur een tile krijgt wanneer je een website pint op het start scherm vanuit IE10? Heb het idee dat het random is, maar misschien niet... en kan je die kleur veranderen? Soms maakt hij 5x dezelfde kleur tile en dan eentje in een andere kleur. Dat vind ik dan weer een vreemde random.. iemand die hier meer van snapt?

Overigens wat is die site alweer waarmee je je contacten kan opschonen/mergen als je veel dubbele hebt in de People app? Heb het vaker zien langskomen, hier was een oplossing voor maar kan het niet 123 vinden..

[ Voor 23% gewijzigd door enomiss op 19-11-2012 04:35 ]

https://opensea.io/seaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
enomiss schreef op maandag 19 november 2012 @ 03:40:
Overigens wat is die site alweer waarmee je je contacten kan opschonen/mergen als je veel dubbele hebt in de People app? Heb het vaker zien langskomen, hier was een oplossing voor maar kan het niet 123 vinden..
profile.live.com misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
enomiss schreef op maandag 19 november 2012 @ 03:40:
Weet iemand het volgende, wat bepaalt welke kleur een tile krijgt wanneer je een website pint op het start scherm vanuit IE10? Heb het idee dat het random is, maar misschien niet... en kan je die kleur veranderen? Soms maakt hij 5x dezelfde kleur tile en dan eentje in een andere kleur. Dat vind ik dan weer een vreemde random.. iemand die hier meer van snapt?

volgens mij is het de standaard theme colour tenzij anders aangegeven door de website. Dit kan de website denk ik doen op een vergelijkbare manier als dat ze de favicon instellen. Kan het vanmiddag wel even voor je uitzoeken als niemand me hier nog voor is. Vind het zelf ook wel interessant om te weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hubhib
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-09 22:55
Verwijderd schreef op zondag 18 november 2012 @ 13:39:
[...]

Wat je moet doen is in de store naar instellingen -> Voorkeuren -> Daar "makkelijker maken om apps te vinden in mijn voorkeurstalen" op nee zetten. Nu zul je veel meer apps kunnen vinden dan enkel de Nederlands talige.

Ryzen 7 9800X3D | ROG STRIX B650E-F | RTX 5080 AMP | 32GB G.Skill 6000Mhz C30 | Noctua NH-U12A | Samsung 990 Pro 1TB | Samsung 990 Pro 2TB | WD Red Plus 6TB | O11 Dynamic Evo | Corsair RM1000x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
Caelorum schreef op maandag 19 november 2012 @ 08:40:
[...]

volgens mij is het de standaard theme colour tenzij anders aangegeven door de website. Dit kan de website denk ik doen op een vergelijkbare manier als dat ze de favicon instellen. Kan het vanmiddag wel even voor je uitzoeken als niemand me hier nog voor is. Vind het zelf ook wel interessant om te weten :)
Als je onder IE9 op W7 een website pinde werd de omringende kleur automagisch bepaald door 'de meest voorkomende kleur' op die website. Wellicht dat dit op een W8IE10 tile ook zo is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrcosmo
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-04-2021
Beste allen,

heb sinds dit weekend windows 8 draaien, eerste indruk is dat mijn pc weer snel werkt :) (dit is trouwens altijd na een format c :) )
ben alleen niet te spreken over de internet explorer ik zie bv geen kruisje of deze af te sluiten.....of een tabblad hierin aanmaken werkt omslachtig.
of doe ik iets verkeerd?
zag ook nog geen dropbox app klopt dit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qui-Gon Jinn
  • Laatst online: 07-07 15:01
mrcosmo schreef op maandag 19 november 2012 @ 10:50:
Beste allen,

heb sinds dit weekend windows 8 draaien, eerste indruk is dat mijn pc weer snel werkt :) (dit is trouwens altijd na een format c :) )
ben alleen niet te spreken over de internet explorer ik zie bv geen kruisje of deze af te sluiten.....of een tabblad hierin aanmaken werkt omslachtig.
of doe ik iets verkeerd?
zag ook nog geen dropbox app klopt dit ?
Tabs aanmaken in IE10 werkt nog steeds met CTRL-T, een nieuwe browserscherm met CTRL-N dus dat is naar mijn mening niet omslachtig te noemen. Voor DropBox zijn er wel zogenaamde Dropbox Browsers beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrcosmo
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-04-2021
Ja klopt ctrl t werkt ja (was ik al achter) ook alt f4(klassieke) werkt om de browser aftesluiten.
maar voor de "gewonen" gebruiker die gewoon op een kruisje of een tab wil klikken is dit erg onhandig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 11:30

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik mis wel de favorieten in de IE10 app..

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:44
Gisteren maar eens de stoute schoenen aangetrokken en het op één van mijn PC's (mijn downloadbak) geïnstalleerd. Ging redelijk vlot, moet ik zeggen. Het lastigste was nog de onderteuning voor de oude Radeon X1250 die erin zit voor elkaar te krijgen (grappig genoeg had ik daarna ook meteen Sleep mode terug).

De aansturing is even wennen, maar zelfs met de muis m.i. prima te doen. Alleen voor de settings helemaal met de muis naar rechtsboven, en dan naar onder is wat veel, maar daar kom ik wel overheen.

Nog twee dingetjes om op te lossen, eigenlijk niet zozeer voor deze PC, maar wel voor mijn laptop op termijn:
1) Ik kan de NU.nl app niet vinden in de Store. NOS en Telegraaf bijvoorbeeld wel, dus hij zit wel in de juiste Store te kijken volgens mij.
2) De Wikipedia app zoekt standaard in de (vrij nutteloze) Nederlandse versie van Wikipedia. Binnen de app kan ik dat helaas niet instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

autje schreef op maandag 19 november 2012 @ 13:37:

De aansturing is even wennen, maar zelfs met de muis m.i. prima te doen. Alleen voor de settings helemaal met de muis naar rechtsboven, en dan naar onder is wat veel, maar daar kom ik wel overheen.
Rechts onder, werkt ook.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-08 12:01
Vorige week boxed win 8 pro gekocht. Ik zo blij als iets. Uiteraard een clean install gedaan (reformat etc) vanuit boot. Installatie verliep vlekkeloos. Enkele dagen erna krijg ik de melding dat ik win 8 moet activeren. Ik geef dus dezelfde key nogmaals in. Krijg ik de melding dat de key enkel voor upgrades kan gebruikt worden en niet voor clean install. Ik zie achteraf dat idd achter op de doos in KLEINE lettertjes de upgrade vermeld staat. Hoe kan het in godsnaam dat de software in principe een clean install toelaat maar dan achteraf de key hiervoor niet geldig is?
Na online wat te zoeken kom ik tot de conclusie dat veel mensen hierdoor gefrustreerd zijn. Nu heb ik echter een upgrade naar Win8 gedaan vanuit men eerder gedane win 8 clean install. Dat blijkt dan weer wel te werken. Wat is hier de logische verklaring voor?!
Zijn er nog mensen die dit hebben meegemaakt en hoe gaan jullie hiermee om?
Ik ben alleszins retepissig op MS.

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tboheeren schreef op maandag 19 november 2012 @ 14:18:
Nu heb ik echter een upgrade naar Win8 gedaan vanuit men eerder gedane win 8 clean install. Dat blijkt dan weer wel te werken. Wat is hier de logische verklaring voor?!

Ik ben alleszins retepissig op MS.
De verklaring dat het nu wel werkt is omdat er al een Windows aanwezig was op de HD toen je de upgrade (voor de 2de keer) installeerde. Dus je hebt een upgrade uitgevoerd.

Weinig rede om pissig te zijn, je had zelf beter moeten opletten wat voor een versie je aanschaft.
En wellicht voor de installatie even moeten uitzoeken of het wel werkte wat je wilde...

Zelf niet meegemaakt overigs, aangezien ik een volledige versie heb.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2012 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-02-2024

mukkel

Dus..... Zodoende

Het is niets voor niets een UPGRADE ;)

Verse instal is gewoon formateren, een willekeurige windows erop.
w8 upgrade eroverheen en dan je windows.old eraf knikkeren.

Omslachtig... ik weet het .. :(

Gelijk een verse instal is de retail, maar dat kost je gelijk 150+ euro

[ Voor 15% gewijzigd door mukkel op 19-11-2012 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
en toch verwacht ik vanwege de slechte verkoop dat er een oplossing komt voor de startmenu in de desktop omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dewaal schreef op maandag 19 november 2012 @ 17:57:
en toch verwacht ik vanwege de slechte verkoop dat er een oplossing komt voor de startmenu in de desktop omgeving.
Het is maar wat je een slechte verkoop noemt. Dat de verkoop volgens geruchten niet voldoet aan de verwachting wil dat namelijk niet zeggen. Als ik verwacht 10 miljoen bananen te verkopen in Nederland in de komende maand en ik verkoop er maar 2 miljoen is dat natuurlijk nog steeds een vrij goede prestatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:01
Caelorum schreef op maandag 19 november 2012 @ 18:57:
[...]

Het is maar wat je een slechte verkoop noemt. Dat de verkoop volgens geruchten niet voldoet aan de verwachting wil dat namelijk niet zeggen. Als ik verwacht 10 miljoen bananen te verkopen in Nederland in de komende maand en ik verkoop er maar 2 miljoen is dat natuurlijk nog steeds een vrij goede prestatie :)
Waarom is dat een vrij goede prestatie :? Verwachtingen zijn er niet voor niks en als jij 10 miljoen bananen verwacht te verkopen en je moet er 5 miljoen verkopen om winst te maken, dan is 2 miljoen verkochte bananen natuurlijk helemaal geen goede prestatie. Context is alles.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:33

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

autje schreef op maandag 19 november 2012 @ 13:37:
Gisteren maar eens de stoute schoenen aangetrokken en het op één van mijn PC's (mijn downloadbak) geïnstalleerd. Ging redelijk vlot, moet ik zeggen. Het lastigste was nog de onderteuning voor de oude Radeon X1250 die erin zit voor elkaar te krijgen (grappig genoeg had ik daarna ook meteen Sleep mode terug).

Nog twee dingetjes om op te lossen, eigenlijk niet zozeer voor deze PC, maar wel voor mijn laptop op termijn:
1) Ik kan de NU.nl app niet vinden in de Store. NOS en Telegraaf bijvoorbeeld wel, dus hij zit wel in de juiste Store te kijken volgens mij.
2) De Wikipedia app zoekt standaard in de (vrij nutteloze) Nederlandse versie van Wikipedia. Binnen de app kan ik dat helaas niet instellen.
Heb de Wikipedia app erweer afgegooid. Je kunt wel degelijk de taal instellen (rechter muisknop, valt er een menu open). Alleen onthoudt de app de veranderingen niet. Zet je de taal op Engels, staat naar een herstart van de app weer alles op Nederlands.

Wat betreft de nu.nl app. Als ik nu intik via Win+Q is het de eerste app die ik tegenkom.

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 17:14
Jeuh, Win8,
vorige week bij een tante van me geweest, nieuwe pc met win8 erop en ondanks dat ik in mijn omgeving (collega's) negatieve geluiden hoor is het best iets waar ik mee zou kunnen werken, je moet alleen anders gaan denken, maar het werkt op wat kleine dingen na gewoon goed.

Kreeg ik vandaag een laptop voor mn neus, Win7>Win8 update erop, week oud. Office wilde niet installeren en gaf steeds BSOD's. Laatste was opgelost door Avast eraf te gooien... maar Office 2010 wilde nog steeds niet installeren, heeft .NET 3.5 nodig oid. Geen probleem, installeren we even...

Dag later, nog geen Office en .NET. Krijg .NET geinstalleerd tot 99.8%, dan krijg ik een foutmelding dat bestand corrupt is. Nieuwe Win8 iso gedownload... die gebruikt als bron met DSIM, nog niks, zelfde foutmelding :/

Nu weet ik alleen niet of dit vette pech is, of m'n baas die wel even naar die laptop zou kijken en vast eea verpest heeft 'ik snap niet, dus niet goed' ...

Maar nog steeds wel vrij positief over Win8, zit eraan te denken zelf ook een upgrade te kopen voor mn Win7 pc... dan wil ik er alleen nog wel een touchpad bij. (is de scroll dan ook om te draaien, zodat het werkt als op Mac, of is dat soft/hardware leverancier afhankelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 19 november 2012 @ 19:58:

Nu weet ik alleen niet of dit vette pech is, of m'n baas die wel even naar die laptop zou kijken en vast eea verpest heeft 'ik snap niet, dus niet goed' ...
Dat.
Ondertussen al tig keer machientjes installed, inclusief de
dism /enable-feature /featurename:NetFX3 /Source:d:\sources\sxs /LimitAccess
met de iso op D...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hahn schreef op maandag 19 november 2012 @ 18:59:
[...]
Waarom is dat een vrij goede prestatie :? Verwachtingen zijn er niet voor niks en als jij 10 miljoen bananen verwacht te verkopen en je moet er 5 miljoen verkopen om winst te maken, dan is 2 miljoen verkochte bananen natuurlijk helemaal geen goede prestatie. Context is alles.
Hier een taart voor je!
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-Z4K3HRLX.jpg
En een afbeelding van een gezegde!
Afbeeldingslocatie: http://www.denhollandertimmerwerk.nl/upl/pages/home/963192660.jpg
KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 19 november 2012 @ 19:58:
[...] (is de scroll dan ook om te draaien, zodat het werkt als op Mac, of is dat soft/hardware leverancier afhankelijk)
De laatste synaptics drivers van hun eigen site zorgde daar wel voor op mijn laptop. Rete irritant als je het mij vraagt, maar ja.. Sommige mensen willen het nu eenmaal zo. Ieder zijn eigen smaak ^^

[ Voor 29% gewijzigd door Caelorum op 19-11-2012 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Hahn schreef op maandag 19 november 2012 @ 18:59:
[...]

Dozenschuiver NewEgg stelt dat 't niet echt storm loopt voor Windows 8, maar verwacht dat de verkopen begin volgend jaar beter zullen gaan lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
alt-92 schreef op maandag 19 november 2012 @ 21:00:
[...]

Dat.
Ondertussen al tig keer machientjes installed, inclusief de
dism /enable-feature /featurename:NetFX3 /Source:d:\sources\sxs /LimitAccess
met de iso op D...
Dat dus al paar keer geprobeerd, incl downloaden nieuwe iso... enige wat ik niet gedaan heb is backslashes in pad naar source, kan ik evt nog checken.
Maar krijg steeds op 99.8% een error, file corrupt
Caelorum schreef op maandag 19 november 2012 @ 21:04:

[...]

De laatste synaptics drivers van hun eigen site zorgde daar wel voor op mijn laptop. Rete irritant als je het mij vraagt, maar ja.. Sommige mensen willen het nu eenmaal zo. Ieder zijn eigen smaak ^^
Mac scroll irri of windows? Het was even wennen toen ze het omdraaiden in OSX, maar eigenlijk is dit veel logischer :p

[ Voor 31% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 19-11-2012 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeLe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:05
Ik heb een vraagje wat betreft een downgrade van Windows 8 naar Windows 7.Als ik een Windows 8 pro koop (oem of retail) en ik wil vervolgens naar Windows 7 (professional) downgraden, is dat dan gratis of moet ik een aparte licentie per PC kopen voor deze downgrade? Volgens de Microsoft website is het mogelijk met oem of retail, maar er staat niet vermeld of dat deze downgrade gratis is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Zover ik weet kan je altijd downgraden naar een vergelijkbare versie... Maar waarom wil je downgraden, koop dan Win7 gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeLe
KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 19 november 2012 @ 22:14:
Zover ik weet kan je altijd downgraden naar een vergelijkbare versie... Maar waarom wil je downgraden, koop dan Win7 gewoon.
Het is niet voor mezelf. Ik heb een opdracht gekregen om een bedrijf te voorzien van nieuwe PCs, maar deze mensen willen niet draaien op Windows 8. Toch wil ik ze het recht van update later niet onthouden, stel dat ze toch nog over willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 19 november 2012 @ 21:30:
[...]
Mac scroll irri of windows? Het was even wennen toen ze het omdraaiden in OSX, maar eigenlijk is dit veel logischer :p
Naar beneden vegen met twee vinger hoort IMO naar beneden scrollen te zijn. Zelf vind ik dat andersom vegen maar vervelend op een touchpad. Als ik het rechstreeks op het scherm doe is andersom dan weer wel ok. Zoals bijv. op alle telefoons, maar dus niet op mijn touchpad...

[ Voor 4% gewijzigd door Caelorum op 19-11-2012 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Lekker is dit, moet ik opeens Windows gaan activeren??? Werkte al die tijd gewoon, legale key.

Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MaZeLe schreef op maandag 19 november 2012 @ 22:42:
[...]

Het is niet voor mezelf. Ik heb een opdracht gekregen om een bedrijf te voorzien van nieuwe PCs, maar deze mensen willen niet draaien op Windows 8. Toch wil ik ze het recht van update later niet onthouden, stel dat ze toch nog over willen.
En waarom willen dat bedrijf niet over op Windows 8? Wat draaien ze nu (zal wel XP zijn)? Waarom zou je niet overgaan naar Windows 8.

Wat draaien ze aan de server-kant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:32

mrc4nl

Procrastinatie expert

tennisbal schreef op maandag 19 november 2012 @ 23:16:
Lekker is dit, moet ik opeens Windows gaan activeren??? Werkte al die tijd gewoon, legale key.

Meer mensen hier last van?
èèn keer gehad (dag na instalatie) daarna niet meer.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
mrc4nl schreef op maandag 19 november 2012 @ 23:19:
[...]

èèn keer gehad (dag na instalatie) daarna niet meer.
ok probleem gevonden, ligt aan mijn S2 phone die gekoppeld is:

http://answers.microsoft....66-4cc7-9611-f01c7de7702d

Moet eea. updaten en dan zou het weer werken. Apart...

Update:

Dit is wel heel suf, telefoon maar eens eraf gehaald en windows kan ik direct activeren. Problem solved...

[ Voor 11% gewijzigd door Tennisbal op 19-11-2012 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Caelorum schreef op maandag 19 november 2012 @ 22:59:
[...]

Naar beneden vegen met twee vinger hoort IMO naar beneden scrollen te zijn. Zelf vind ik dat andersom vegen maar vervelend op een touchpad. Als ik het rechstreeks op het scherm doe is andersom dan weer wel ok. Zoals bijv. op alle telefoons, maar dus niet op mijn touchpad...
Dat dacht ik ook, tot ik mijn MacBook Air kocht en ik merkte dat omhoogvegen = omlaagscrollen (zoals op een telefoon) voor mijn gevoel logischer werkt dan andersom. Op mijn andere laptop heb ik het touchpad nu ook zo ingesteld, helaas heb ik dat niet aan de praat gekregen op een Latitude e6520 met z'n bloated muisdrivers :(
TheVMaster schreef op maandag 19 november 2012 @ 23:19:
[...]

En waarom willen dat bedrijf niet over op Windows 8? Wat draaien ze nu (zal wel XP zijn)? Waarom zou je niet overgaan naar Windows 8.
Er kunnen talloze redenen zijn om nú niet over te willen gaan op Windows 8. Denk aan opleiden, support van hardware, softwarecompatabiliteit (dat iets op Windows 7 werkt betekent niet per definitie dat het op Windows 8 werkt) en het "kat uit de boom kijken"-effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:01
[...]

Het is dat je een rood kleurtje hebt, anders had ik willen vragen of je aan het trollen bent. Waarom bedrijven niet over willen gaan op Windows 8 is heel simpel: betrouwbaarheid.

Windows 8 is pas net uit en het is dus helemaal niet zeker of het op de lange termijn goed zal (blijven) werken. En dat is de grootste reden dat heel veel bedrijven nu nog steeds Windows XP gebruiken: het werkt.

En om tientallen, honderden, zo niet duizenden computers te upgraden is geen klein(/goedkoop) klusje en als je dan ook nog het risico loopt dat het niet of minder goed loopt dan voorheen (want weinig ervaring met het OS tot nu toe), dan kan dat flink in de papieren lopen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb het allebei geprobeerd en kan er gewoon niet aan wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeLe
[...]

Op dit moment draait er inderdaad XP op de computers, maar deze zijn sterk verouderd. In overleg is er gekozen voor Windows 7. Niet zozeer omdat er een aantal applicaties niet zullen werken (er wordt alleen office en chrome/firefox gedraaid), maar meer vanwege de leercurve die het systeem heeft.

Op locatie staat geen server. Een PC heeft alle bestanden en deze wordt dagelijks gebackupt. Alle andere systemen halen hun bestanden van die ene pc. Het is MKB, er werkt 4FTE.

Maar goed, het is dus mogelijk om kosteloos te downgraden van Windows 8 naar Windows 7? Is het dan gewoon een kwestie van de Windows 8 serial gebruiken om Windows 7 te activeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Caelorum schreef op maandag 19 november 2012 @ 23:59:
[...]

Ik heb het allebei geprobeerd en kan er gewoon niet aan wennen.
De trend is dat desktop, tablet en mobiele telefoon steeds meer zullen samensmelten tot één geheel, je zult zien dat de bedieningswijze daarop wordt aangepast. Dat betekent ook dat scrollen op een touchpad in de toekomst meer georienteerd zal zijn zoals op een smartphone: omhoog vegen = omlaag scrollen.

Daar kun je je wel star tegen blijven verzetten, maar beter doe je wat moeite om eraan te wennen. Het is tenslotte wel de toekomst :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:32

mrc4nl

Procrastinatie expert

Alex) schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 00:14:
[...]
Daar kun je je wel star tegen blijven verzetten, maar beter doe je wat moeite om eraan te wennen. Het is tenslotte wel de toekomst :Y
inderdaad, zo denk ik er ook over. microsoft zal dit concept doorzetten in de volgende generaties windows.
doen ze dat niet, betekend dat ze toegeven dat ze hebben gefaald
je kan niet eeuwig bij een oude windows blijven, je zal toch een keer moeten overstappen. vroeg of laat.
en wat heb je te verliezen? win8 werkt nog sneller,en heeft veel verbeterde functies.de desktop is niet veel veranderd.En metro/UI? die gebruik ik alleen om ff snel een programma te openen, vaak door alleen toetsenbord te gebruiken. belachelijk weinig van de tijd dus. apps gebruik ik niet.

en ik geef toe dat het soms nog een beetje onlogish is, windows update kan je zowel in metro style als in het configuratiescherm vinden.

ora et labora

Pagina: 1 ... 56 ... 65 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Windows 8 is alweer een aantal maanden op de markt en is het tijd dat dit algemene Windows 8 topic per 1 januari 2013 worden gesloten.

Bij deze dus het verzoek aan een ieder met issues met Windows 8 om hiervoor vanaf nu een eigen topic aan te maken.