Printen zit verstopt achter "Apparaten" in de Charms bar bij mij (of je kan gelijk op Ctrl+P drukken). Ik kon het eerst ook niet vinden (daarom ook Adobe Reader geïnstalleerd, nu weer verwijderd
).
Ja maar het moet toch ook via het context menu kunnen? Dat is gemakkelijker en werkt bij andere bestandstypen wel (zoals docx)?SChief schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 12:47:
Printen zit verstopt achter "Apparaten" in de Charms bar bij mij (of je kan gelijk op Ctrl+P drukken). Ik kon het eerst ook niet vinden (daarom ook Adobe Reader geïnstalleerd, nu weer verwijderd).
Tja....dat dacht ik dus ook...totdat ik me er in ging verdiepenTheodor schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 09:22:
[...]
Een EFI partitie nog nooit van gehoord , als je 1 schijf in je syteem hebt word er met installen geen extra partitie aangemaakt.
Als je meedere schijven hebt wel ongeveer 1 gig.
Hier worden gewoon opstart bestanden ingezet, heeft niks met UEFI te maken.
Trouwens dat deed windows 7 al.....
Klopt helemaal. Ik las toen inderdaad ook dat je Windows 7/8 moet installeren vanaf een FAT32 geformatteerde stick (of dvd ?) om EFI te kunnen gebruiken. Vanaf een NTFS geformatteerde stick werkt de 'EFI-install' niet.Verwijderd schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 09:50:
Toch wel, verdiep je eens in EFI & Windows en opstart partities.
http://www.schoonepc.nl/instal/partition.html
Wikipedia: GUID Partition Table
http://www.schoonepc.nl/windows8/setup-procedure.html
Verwijderd
Apart dat die Windows 7/8 USB Install Tool er dan automatisch een NTFS stick van maakt...TheVMaster schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 13:06:
[...]
Tja....dat dacht ik dus ook...totdat ik me er in ging verdiepen
[...]
Klopt helemaal. Ik las toen inderdaad ook dat je Windows 7/8 moet installeren vanaf een FAT32 geformatteerde stick (of dvd ?) om EFI te kunnen gebruiken. Vanaf een NTFS geformatteerde stick werkt de 'EFI-install' niet.
Tja..dat vond ik dus ook. Als je goed zoekt, dan vind je inderdaad ook mensen die dit dus beschreven hebben.Verwijderd schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 14:47:
[...]
Apart dat die Windows 7/8 USB Install Tool er dan automatisch een NTFS stick van maakt...

Ik kwam er achter nadat ik mijn laptop dual boot wilde maken met OS X Mountain Lion en de voorkeur voor GPT disk i.p.v. MBR disk....maar goed. De info die eerder genoemd is legt ook e.e.a. uit.
[ Voor 7% gewijzigd door TheVMaster op 14-12-2012 17:06 ]
Ok, interessant. 
Maar wat is nu het voordeel van een (u)efi install
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
ik ben nieuw hier en heb een vraag
heb juist win 8 pro geinstaleerd , maar vroeger had ik avg free als anti virus (werkte perfect) ,is dit nu nog nodig met win8 ,want deze heeft ook een anti virus annboord en is deze even goed ?
heb juist win 8 pro geinstaleerd , maar vroeger had ik avg free als anti virus (werkte perfect) ,is dit nu nog nodig met win8 ,want deze heeft ook een anti virus annboord en is deze even goed ?
Windows 8 boot een stuk sneller met een HDD met GPT indeling dan met MBR. Heeft iets te maken met dat Win8 dan kan integreren in UEFI ofzo.. Wat het ook is het effect is dat het echt merkbaar verschil in boottijden veroorzaakt. Mijn laptop bijv. heeft nog GPT (vanwege de OEM recovery partition) en die laad echt erg traag, terwijl als je naar de hardware kijkt HP 8560w die wel een stuk sneller hoort te zijn. Mijn desktop aan de andere kant boot sneller van HDD met minder snelle hardware.Help!!!! schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 20:06:
Ok, interessant.
Thx, zal het eens proberen. Alle beetjes helpen. Dit zou dan ook onder W7 moeten werken lijkt meCaelorum schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 20:26:
[...]
Windows 8 boot een stuk sneller met een HDD met GPT indeling dan met MBR. Heeft iets te maken met dat Win8 dan kan integreren in UEFI ofzo.. Wat het ook is het effect is dat het echt merkbaar verschil in boottijden veroorzaakt. Mijn laptop bijv. heeft nog GPT (vanwege de OEM recovery partition) en die laad echt erg traag, terwijl als je naar de hardware kijkt HP 8560w die wel een stuk sneller hoort te zijn. Mijn desktop aan de andere kant boot sneller van HDD met minder snelle hardware.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Onder account A heb ik programma's geïnstalleerd. De mappen en iconen hiervan staan in C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs. Onder account B zijn deze niet zichtbaar. Bij het toevoegen van nieuwe snelkoppelingen verschijnen deze wel in het metro menu maar deze mappen en iconen niet.
Wanneer ik ga zoeken (dus de naam intikken) verschijnen de applicaties wel. Wanneer ik ze daarna vastpin aan het menu verschijnen ze ook maar verandert er in C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs niets (ze stonden er immers al).
Onder C:\users\%username%\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs staan ze ook niet.
Enig idee of (en dus waar) Windows bijhoudt wat er wel en niet in het metro menu moet verschijnen?
Wanneer ik ga zoeken (dus de naam intikken) verschijnen de applicaties wel. Wanneer ik ze daarna vastpin aan het menu verschijnen ze ook maar verandert er in C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs niets (ze stonden er immers al).
Onder C:\users\%username%\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs staan ze ook niet.
Enig idee of (en dus waar) Windows bijhoudt wat er wel en niet in het metro menu moet verschijnen?
~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~
Verwijderd
Heeft iemand ook last van soort framedrops? dat het paar seconden duurt voor je muis reageert bijvoorbeeld? En is daar een makkelijke oplossing voor?
Kan ik ook Windows 7 in dual boot naast Windows 8 draaien?
En als ik Windows 8 heb maar geen Windows 7, kan ik dan ook op een legale manier Windows 7 krijgen omdat ik Windows 8 al heb?
En als ik Windows 8 heb maar geen Windows 7, kan ik dan ook op een legale manier Windows 7 krijgen omdat ik Windows 8 al heb?
hoidoei
1. ja hoor, wel eerst windows 7 installeren, daarna windows 8.Remcom00 schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 13:42:
2. nee
Dus ik kan nu niet Windows 7 installeren als Windows 8 er al op staat zonder alles kwijt te raken?
hoidoei
Kan prima hoor!Remcom00 schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 14:21:
Dus ik kan nu niet Windows 7 installeren als Windows 8 er al op staat zonder alles kwijt te raken?
Mooi
.
Hoe heet die site ook alweer waar je goedkoop Windows aan kunt schaffen als scholier?
Hoe heet die site ook alweer waar je goedkoop Windows aan kunt schaffen als scholier?
hoidoei
Beetje zelf zoeken kan geen kwaad, maar goed: www.surfspot.nl en www.slim.nlRemcom00 schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 16:31:
Mooi.
VLC player app voor window 8
http://www.videolan.org/vlc/download-windows.html
Betekent dit nu ook dat *.mkv op de windows RT tablet afgespeeld kunnen worden?
(update)
Ik zie nu dat het gaat om een idee wat vlc heeft. Als ze genoeg geld hebben willen ze het gaan maken...
(update)
Ik zie nu dat het gaat om een idee wat vlc heeft. Als ze genoeg geld hebben willen ze het gaan maken...
[ Voor 26% gewijzigd door sinasappel op 15-12-2012 17:12 ]
MKV's kunnen al op een Windows RT tablet afgespeeld worden...werkt super met bv. Mobile.HD. Enige probleem zijn nog MKV's met DTS...maar meeste series die ik erop kijk werken perfect.sinasappel schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 17:09:
VLC player app voor window 8
(update)
Heb je toevallig de hyper-v role ingeschakeld? Ik had hier ook last van en toen ik de hyper-v role uninstalled had verdween het probleem.Verwijderd schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 12:53:
Heeft iemand ook last van soort framedrops? dat het paar seconden duurt voor je muis reageert bijvoorbeeld? En is daar een makkelijke oplossing voor?
Verwijderd
ik gebruikte microsoft wireless mouse 6000, plug cheapste muis ever erin.. problemen weg. yeah rightsheepsonn schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 20:20:
[...]
Heb je toevallig de hyper-v role ingeschakeld? Ik had hier ook last van en toen ik de hyper-v role uninstalled had verdween het probleem.
Hier was ik ook bang voor, maar het werkt echt ideaal. Drivers e.d. gaan ook gewoon goed over.Remcom00 schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 14:21:
hallo
Ik heb een ASUS,ZENBOOK,UX21E,KX008V en had win 8 pro geinstaleerd en alles werkt perfect ,het enige was dat mijn asus spontaan aan ging daar ik hem goed had afgesloten,na allerlei instellingen heb ik met mijn recovery dvd alies terug gezet (win 7) en nu start deze niet meer spontaan op .
Weet iemand een oplossing hiervoor ? ben eine raad ?
Ik heb een ASUS,ZENBOOK,UX21E,KX008V en had win 8 pro geinstaleerd en alles werkt perfect ,het enige was dat mijn asus spontaan aan ging daar ik hem goed had afgesloten,na allerlei instellingen heb ik met mijn recovery dvd alies terug gezet (win 7) en nu start deze niet meer spontaan op .
Weet iemand een oplossing hiervoor ? ben eine raad ?
Zijn er ook mensen die een probleem hebben met windows 8 icm met een gigabyte moederbord die on / off charge heeft...? Als ik windows 8 installeer loopt deze steeds na een paar sec / min vast.. Volgens google het probleem door on off charge dus nou vroeg ik mij af of ik de enige ben met dit probleem of niet..? En of dat iemand mij kan helpen met dit probleem te verhelpen.
Als ik Hyper-V aanzet dan krijgen de VM's een IP-adres in de reeks 192.168.137.x terwijl mijn router standaard in de reeks 192.168.0.x IP-adressen uitdeelt.
Probleem is dan dat ik geen port forwarding van de router naar de VM's kan instellen.
Hoe krijg ik de VM's ook in de reeks 192.168.0.x? I.p.v. 192.168.137.x?
Probleem is dan dat ik geen port forwarding van de router naar de VM's kan instellen.
Hoe krijg ik de VM's ook in de reeks 192.168.0.x? I.p.v. 192.168.137.x?
👉🏻 Blog 👈🏻
hm, mijn ouders hebben een nieuw notebookje met windows 8 aangeschaft en nu krijg ik (die natuurlijk alle problemen op mag lossen zonder zelf ervaring met windows 8 te hebben:+) hun printer niet aan de slag. Wordt niet herkend, onbekend apparaat. Handmatig driver installeren lukt niet gezien digitale driver ondertekening. Opstarten in de "Disable driver signature enforcement" geeft gek genoeg dezelfde melding als een normale start-up. Hoe forceer je de toewijzing van een driver aan een apparaat als die opstartmodus ook niet helpt? Het stomme is dat HP voor dat ding (color laserjet 2840) wel degelijk een driver beschikbaar heeft, en MS een driver versie levert, maar geen van alleen geen foutmelding geeft ivm de signature. (ontbreekt of incorrect)
We spend our years as a tale that is told
Lijkt me nou bij uitstek een vraag die je beter even apart kan stellen dan in een kickass huge topic waar je compleet ondergesneeuwd raakt tussen alle startmenu vragen.kraades schreef op zondag 16 december 2012 @ 18:58:
Als ik Hyper-V
Geldt overigens voor wel meer vragenstellers hier.
[ Voor 8% gewijzigd door alt-92 op 16-12-2012 20:26 ]
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Al eens de instructies op deze pagina gevolgd?. Volgens HP moet het lukken via Windows Update.Dutchman! schreef op zondag 16 december 2012 @ 19:22:
hm, mijn ouders hebben een nieuw notebookje met windows 8 aangeschaft en nu krijg ik (die natuurlijk alle problemen op mag lossen zonder zelf ervaring met windows 8 te hebben:+) hun printer niet aan de slag. Wordt niet herkend, onbekend apparaat. Handmatig driver installeren lukt niet gezien digitale driver ondertekening. Opstarten in de "Disable driver signature enforcement" geeft gek genoeg dezelfde melding als een normale start-up. Hoe forceer je de toewijzing van een driver aan een apparaat als die opstartmodus ook niet helpt? Het stomme is dat HP voor dat ding (color laserjet 2840) wel degelijk een driver beschikbaar heeft, en MS een driver versie levert, maar geen van alleen geen foutmelding geeft ivm de signature. (ontbreekt of incorrect)
Beste is waarschijnlijk eerst alle al geinstalleerde meuk te verwijderen, dan m.b.v. CCleaner een registry clean te doen, opnieuw op te starten en vervolgens de printer opnieuw aan te sluiten en de HP guide te volgen.
Ik heb sinds twee dagen de Classic shell op m'n acer draaien met windows 8, so far werkt het prima.
Als er nu ook nog iets is om Aero 100% terug te zetten, en die metro troep volledig te blokeren is (dus die idiote viewers voor afbeeldingen etc.), dan ben ik bijna bereid om op 8 over te gaan
Als er nu ook nog iets is om Aero 100% terug te zetten, en die metro troep volledig te blokeren is (dus die idiote viewers voor afbeeldingen etc.), dan ben ik bijna bereid om op 8 over te gaan

Als je zo negatief bent over Windows 8, waarom blijf je dan niet bij Windows 7?DCG909 schreef op maandag 17 december 2012 @ 00:45:
Ik heb sinds twee dagen de Classic shell op m'n acer draaien met windows 8, so far werkt het prima.
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Waarom mag je op een "Ervaringen" topic geen negatieve ervaringen uiten?Swerfer schreef op maandag 17 december 2012 @ 07:31:
[...]
Als je zo negatief bent over Windows 8, waarom blijf je dan niet bij Windows 7?
Verwijderd
je kunt het standaard programma om afbeeldingen mee te bekijken ook heel makkelijk veranderen.
Dat mag altijd alleen de reactie is verder niet onderbouwd. Klagen is altijd makkelijk maar beter is om het eerst een kans te geven en de "problemen" die je ervaart daar is meestal wel een oplossing voor.Morrisson schreef op maandag 17 december 2012 @ 08:01:
[...]
Waarom mag je op een "Ervaringen" topic geen negatieve ervaringen uiten?
Areo weer aanzetten en in Google nog meer oplossingen.
http://www.neowin.net/for...203-windows-8-aero-glass/
Viewers zijn eenvoudig uit te zetten door een het betreffende bestand 1x met een andere programma te openen en de keuze permanent aan te zetten. Dan kun je gewoon weer werken zoals Win7 dat ook doet.
[ Voor 4% gewijzigd door MikeOO op 17-12-2012 08:34 ]
Of gewoon verwijderen.Verwijderd schreef op maandag 17 december 2012 @ 08:07:
je kunt het standaard programma om afbeeldingen mee te bekijken ook heel makkelijk veranderen.
Helaas, dat gaat niet goed idd. (had al wat afgegoogled) Een registry clean op alles HP zal ik eens testen. Tevens moet ik nog proberen op de printer zelf wat USB opties aan te passen (low-speed -> high speed, hun vorige laptop werkte niet op high-speed, wel op low-speed, dus misschien is het dit keer andersomMasimo schreef op zondag 16 december 2012 @ 22:39:
[...]
Al eens de instructies op deze pagina gevolgd?. Volgens HP moet het lukken via Windows Update.
Beste is waarschijnlijk eerst alle al geinstalleerde meuk te verwijderen, dan m.b.v. CCleaner een registry clean te doen, opnieuw op te starten en vervolgens de printer opnieuw aan te sluiten en de HP guide te volgen.
We spend our years as a tale that is told
Is hier inmiddels al een oplossing voor ?Albert020 schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 10:31:
[...]
Heb de de nieuwste chipset drivers ook geïnstalleerd deze waren van 2011
Kan geen nieuwe vinden, heb een Toshiba Satelite L350 L24 model nummer PSLD8E
Dit is volgens mij de nieuwste chipset: Intel® 6, 5, 4, 3, 900 Series Chipsets v9.2.0.1021
Elke keer als ie uit slaapstand komt krijg ik blauw beeld en crashed ie !
volgens de meuktrackter zijn er nieuwere intel chipset driversAlbert020 schreef op maandag 17 december 2012 @ 10:27:[...]
Is hier inmiddels al een oplossing voor ?
control alt oeps deleted
Die ga ik straks dan gelijk even testen, ik laat mijn bevindingen wetencazzie schreef op maandag 17 december 2012 @ 10:43:
[...]
volgens de meuktrackter zijn er nieuwere intel chipset drivers
Ik ben een beetje ten einde raad. Ik heb al een tijdje last van de foutmelding "Your PC ran in to a problem. This caused your PC to restart" wanneer ik mijn computer opstart (hij doet het dus niet vanzelf). De foutmelding wordt getoont in een blauwe blak door het scherm en ik kan de details naar microsoft sturen (er staat echter TOTAAL geen informatie over wat de foutmelding heeft veroorzaakt.
Ik heb gisteren heel mijn computer opnieuw geïnstalleerd en alle drivers er weer opgezet. In apparaatbeheer staan verder geen gele vraagtekens ofzo.
Wat is hier nou toch aan de hand
. Ik snap er echt niets van. Hoop dat een van jullie me kan helpen!
Edit
Ik heb dus de PC echt net opnieuw geïnstalleerd. Ik heb ook geen nieuwe hardware of iets in die richting aangesloten de laatste tijd. Probleem ontstond ineens en dus ook na fresh install.
Ik heb gisteren heel mijn computer opnieuw geïnstalleerd en alle drivers er weer opgezet. In apparaatbeheer staan verder geen gele vraagtekens ofzo.
Wat is hier nou toch aan de hand

Edit
Ik heb dus de PC echt net opnieuw geïnstalleerd. Ik heb ook geen nieuwe hardware of iets in die richting aangesloten de laatste tijd. Probleem ontstond ineens en dus ook na fresh install.
[ Voor 13% gewijzigd door Nipje op 17-12-2012 11:27 ]
Het is echt ineens ontstaan. En na het wegklikken van de melding werkt mijn pc verder prima. Waar in de hardware zou jij het zoeken dan?Bull schreef op maandag 17 december 2012 @ 11:34:
Kan ook een hardwarematig probleem zijn natuurlijk.
Verwijderd
Ga naar Configuratiescherm>Systeem & Beveiliging>Onderhoudscentrum>Onderhoud>Betrouwbaarheidsgeschiedenis weergevenNipje schreef op maandag 17 december 2012 @ 11:37:
[...]
Het is echt ineens ontstaan. En na het wegklikken van de melding werkt mijn pc verder prima. Waar in de hardware zou jij het zoeken dan?
Daar kan je per dag zien wat er allemaal fout loopt en bijkomende info verkrijgen.
lijkt me iets van een driver die de problemen veroorzaakt. Kom je nog wel in windows zodat je nieuwere (beta?) drivers kunt installeren/proberen ?Nipje schreef op maandag 17 december 2012 @ 11:13:
Ik ben een beetje ten einde raad. Ik heb al een tijdje last van de foutmelding "Your PC ran in to a problem. This caused your PC to restart" wanneer ik mijn computer opstart (hij doet het dus niet vanzelf). De foutmelding wordt getoont in een blauwe blak door het scherm en ik kan de details naar microsoft sturen (er staat echter TOTAAL geen informatie over wat de foutmelding heeft veroorzaakt.
Wat is hier nou toch aan de hand. Ik snap er echt niets van. Hoop dat een van jullie me kan helpen!
Edit
Hmm danku. Voor iedere PC restart die ik doe (op de goede manier) komt er een record te staan met "Shut down unexpectedly" en daarvoor "Windows". Enig idee wat dit zou kunnen zijn?Verwijderd schreef op maandag 17 december 2012 @ 13:23:
[...]
Ga naar Configuratiescherm>Systeem & Beveiliging>Onderhoudscentrum>Onderhoud>Betrouwbaarheidsgeschiedenis weergeven
Daar kan je per dag zien wat er allemaal fout loopt en bijkomende info verkrijgen.
Wat meer info:
Problem Event Name: BlueScreen
OS Version: 6.2.9200.2.0.0.256.48
Locale ID: 1043
Ja wanneer ik op Don't send druk draait windows verder helemaal super, daarom vind ik het ook zo raar. Ik heb echt alle nieuwste drivers geinstalleerd (audio, netwerk, videokaart en chipset, usb enzo). Nog enig idee wat ik zou kunnen missen? Moederbord: Gigabyte GA-Z77X-UD3Hmcetweaker schreef op maandag 17 december 2012 @ 13:30:
[...]
lijkt me iets van een driver die de problemen veroorzaakt. Kom je nog wel in windows zodat je nieuwere (beta?) drivers kunt installeren/proberen ?
[ Voor 6% gewijzigd door Nipje op 17-12-2012 13:46 ]
Heb je ook al in de eventviewer gekeken of daar foutmeldingen in staan?
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Waar kan ik dit vinden of waar moet ik precies zoeken? Nog nooit gedaanSwerfer schreef op maandag 17 december 2012 @ 13:52:
Heb je ook al in de eventviewer gekeken of daar foutmeldingen in staan?
edit
hier staat wel het een en ander maar ik word er niet echt wijs uit. De source van de error is "BugCheck" ??
Ook staat er het volgende onder critical:
The system has rebooted without cleanly shutting down first. This error could be caused if the system stopped responding, crashed, or lost power unexpectedly.
In dat reliability center geeft ie nu achter al die shutdowns ook aan "Solution available". Als ik er echter op klik krijg ik weer een melding dat die oplossing niet gedownload kon worden...
edit:
MSDN: Bug Check 0x133 DPC_WATCHDOG_VIOLATION (Windows Debuggers)
Daar heeft het iets mee te maken maar snap er geen klapper van
[ Voor 38% gewijzigd door Nipje op 17-12-2012 14:28 ]
Verwijderd
Op dit moment heb ik een oude pc met Vista er op. Op deze oude pc wil ik Ubuntu installeren. Hierdoor komt mijn Vista vrij om een upgrade uit te voeren. Ik weet dat ik waarschijnlijk eerst Vista op mijn nieuwe systeem moet installeren, maar ik twijfel of mijn Vista geldig is voor een upgrade.
Is het mogelijk om met deze gebruikte Windows Vista een upgrade naar Windows 8 te installeren?
Is het mogelijk om met deze gebruikte Windows Vista een upgrade naar Windows 8 te installeren?
Probeer nu Win8 op me notebook te zetten, MSDN iso op USBtje gegooid, maar krijg nu:
"We kunnen geen nieuwe partitie maken. [Fout: 0xa047bef0]"
Is een volledig nieuwe SSD, niet toegewezen ruimte..
hmpf
hmpf
Verwijderd
instellingen checken in je bios.Vraaag schreef op maandag 17 december 2012 @ 18:31:
Probeer nu Win8 op me notebook te zetten, MSDN iso op USBtje gegooid, maar krijg nu:
hmpf
Staat allemaal correct, hetgene wat ik kan veranderen dan he, (AHCI aan, boot order).
Zal ff met ander usbtje nieuwste firmware op M4 flashen, misschien dat dat werkt.
edit:
M4 komt van RMA, nu zegt ie tijdens firmware update "An error occured during Firmware update", gaat lekker zo haha

[ Voor 16% gewijzigd door Vraaag op 17-12-2012 18:51 ]
Is een nieuwe SSD die ik net terug heb uit rma haha en ik had er een normale HD inzitten met win7, die ligt hiervoor me, die kan er gewoon weer in maar dat willen we niet (veel te traag zon ouderwetse harde schijfMdehoog schreef op maandag 17 december 2012 @ 18:56:
Probeer even n andere hdd? Misschien dat inderdaad je SSD nog steeds kaduk is!
Zit er toevallig een SD kaart of zoiets dergelijks, of een externe harddisk aan je pc als je wilt installeren? Heb ik wel eens bij de hand gehad... Lang zoeken dan...Vraaag schreef op maandag 17 december 2012 @ 19:00:
[...]
Is een nieuwe SSD die ik net terug heb uit rma haha en ik had er een normale HD inzitten met win7, die ligt hiervoor me, die kan er gewoon weer in maar dat willen we niet (veel te traag zon ouderwetse harde schijf). Nog even mee klooien.
Bij mij was het een SD kaart die er voor installatie uitgehaald moest worden, daarna kon ik pas installeren zonder partitie foutmelding.
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Enkel een muis, die zal ik eruit laten, ik installeer wel vanaf een USBtje (beetje lastig om die eruit te latenc70070540 schreef op maandag 17 december 2012 @ 19:12:
[...]
Zit er toevallig een SD kaart of zoiets dergelijks, of een externe harddisk aan je pc als je wilt installeren? Heb ik wel eens bij de hand gehad... Lang zoeken dan...
Bij mij was het een SD kaart die er voor installatie uitgehaald moest worden, daarna kon ik pas installeren zonder partitie foutmelding.
edit:
naja, wil niet verder, zal nog even op IDE modus proberen, ben wel echt helemaal klaar met Crucial, eerst gaat mijn 64gb ssd notebook M4 kapot, 3 maanden later mijn 128GB m4 desktop, en nu krijg ik dit bout ding terug van RMA.
edit2:
op IDE modus hangt ie ook gewoon 10min op partitie aanmaken en daarna error......
[ Voor 20% gewijzigd door Vraaag op 17-12-2012 19:42 ]
Anyone?Nipje schreef op maandag 17 december 2012 @ 13:55:
[...]
Waar kan ik dit vinden of waar moet ik precies zoeken? Nog nooit gedaan![]()
edit
hier staat wel het een en ander maar ik word er niet echt wijs uit. De source van de error is "BugCheck" ??
Ook staat er het volgende onder critical:
The system has rebooted without cleanly shutting down first. This error could be caused if the system stopped responding, crashed, or lost power unexpectedly.
In dat reliability center geeft ie nu achter al die shutdowns ook aan "Solution available". Als ik er echter op klik krijg ik weer een melding dat die oplossing niet gedownload kon worden...
edit:
http://social.technet.mic...check-analysis-en-us.aspxNipje schreef op maandag 17 december 2012 @ 13:55:
[...]
edit:
Het loshalen van de HD wil, volgens diverse andere fora, ook nog wel eens helpen.
Hier staat ook nog een how-to voor dat project.
Ja, heb ik ook gedaan. Windows 8 erop gezet, naast Windows 7. Kom je daarna in de bootloader van Windows 8. Vervelend nadeel ervan vind ik dat als je Win 7 kiest, de pc een reboor doet. Voor een gewonde desktop gebruiker al niet leuk, als je zoals ik ook nog een raidkaart hebt die een init moet doen, is dat reuze irritant.Remcom00 schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 13:42:
Denk dat ik Win 8 er maar weer af haal, het bevalt me toch niet.
ps: "en waar ik vroeger mensen nog moest uitleggen dat de (D:\) Data schijf voor DATA bedoeld was, pin ik nu een map op zijn New UI en klaar is kees ".
Vroeger kon je ook geen "D:\Data" map op de desktop plakken

Echt, dit soort "handigheidjes" hoor ik vaker, ter vergoeilijking van Win 8. Vaak dingetjes, die ook al konden op Win 7.
[ Voor 19% gewijzigd door Madrox op 18-12-2012 08:23 ]
Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!
Verwijderd
Om terug de bootloader van Windows 7 te pakken, opstarten met Win 7, Bureaublad>Computer, rechts klikken>eigenschappen>Geavanceerde Systeem eigenschappen>Opstart en Herstel eigenschappen> zet hier win 7 bovenaan al eerste OS.Madrox schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 08:15:
[...]
Ja, heb ik ook gedaan. Windows 8 erop gezet, naast Windows 7. Kom je daarna in de bootloader van Windows 8. Vervelend nadeel ervan vind ik dat als je Win 7 kiest, de pc een reboor doet. Voor een gewonde desktop gebruiker al niet leuk, als je zoals ik ook nog een raidkaart hebt die een init moet doen, is dat reuze irritant.
Denk dat ik Win 8 er maar weer af haal, het bevalt me toch niet.
ps: "en waar ik vroeger mensen nog moest uitleggen dat de (D:\) Data schijf voor DATA bedoeld was, pin ik nu een map op zijn New UI en klaar is kees ".
Vroeger kon je ook geen "D:\Data" map op de desktop plakken![]()
Echt, dit soort "handigheidjes" hoor ik vaker, ter vergoeilijking van Win 8. Vaak dingetjes, die ook al konden op Win 7.
Reboot en het klassieke menu is terug, werkt sneller, en gaat hier ook direct door naar W8 als je deze kiest.
Als ik enkel die debugging tools installeer en de MEMORY.dmp even uitlees staat er iets over SAlpham64.sys. Dat is een SteelSeries HID driver iets (mijn muis). Dit zou het probleem dus wel eens kunnen zijn. Jammer dat er geen oplossing is alleen...
Na nog wat verder zoeken geeft ie ook aan:
DEFAULT_BUCKET_ID: WIN8_DRIVER_FAULT
FAILURE_BUCKET_ID: 0x133_ISR_SAlpham64+32a0
Dan lijkt het toch echt in de driver voor de Steelseries Sensei te zitten.
Iemand dit ding wel normaal draaiend op windows 8?
[ Voor 21% gewijzigd door Nipje op 18-12-2012 11:36 ]
Verwijderd
Even updaten zeg maar: http://steelseries.com/support/downloadsNipje schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 11:12:
[...]
Als ik enkel die debugging tools installeer en de MEMORY.dmp even uitlees staat er iets over SAlpham64.sys. Dat is een SteelSeries HID driver iets (mijn muis). Dit zou het probleem dus wel eens kunnen zijn. Jammer dat er geen oplossing is alleen...
Na nog wat verder zoeken geeft ie ook aan:
DEFAULT_BUCKET_ID: WIN8_DRIVER_FAULT
FAILURE_BUCKET_ID: 0x133_ISR_SAlpham64+32a0
Dan lijkt het toch echt in de driver voor de Steelseries Sensei te zitten.
Iemand dit ding wel normaal draaiend op windows 8?
Release notes:
Software:
SteelSeries Engine 2.6.2760 (Windows)
Released: November 28, 2012
General:
- Added support for Windows 8 (64 and 32 bit)
Free Wireless Controller:
- Added more control to the mouse emulation acceleration curve. You can now select between 25 minimum and maximum mouse speeds (previous version had 10). We have also widened the possible range to accommodate for a wider range of game play scenarios
Firmware Repair Tool 1.21.1.5
World of Warcraft® Wireless Gaming Mouse Base Station (firmware version 260):
- Base Station illumination will no longer shut off when the mouse is docked. Illumination will always represent wireless connection status (steady on = connected, steady off = disconnected, blinking = pairing)
Ik draai de nieuwste versie al sinds de release. Ook van de muis firmware.Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 12:57:
[...]
Even updaten zeg maar: http://steelseries.com/support/downloads
Release notes:
Software:
SteelSeries Engine 2.6.2760 (Windows)
General:
- Added support for Windows 8 (64 and 32 bit)
Free Wireless Controller:
- Added more control to the mouse emulation acceleration curve. You can now select between 25 minimum and maximum mouse speeds (previous version had 10). We have also widened the possible range to accommodate for a wider range of game play scenarios
Firmware Repair Tool 1.21.1.5
World of Warcraft® Wireless Gaming Mouse Base Station (firmware version 260):
- Base Station illumination will no longer shut off when the mouse is docked. Illumination will always represent wireless connection status (steady on = connected, steady off = disconnected, blinking = pairing)
Verwijderd
Videokaarten in Windows 8: hogere prestaties, lager stroomverbruik
http://be.hardware.info/r...-stroomverbruik-modern-ui
http://be.hardware.info/r...-stroomverbruik-modern-ui
Ik heb dit topic eindelijk in drie dagen doorgeworsteld. Toch nog een paar korte vragen.
1. Met welk programma voeg je t meest simpel een startknop toe? Start8? Punt is dat ik geen verdergaande tweaks wil dan enkel het toevoegen van die knop in de desktop. Dus ik wil niets veranderen in de metro ui of verder in menu's of de desktop. Ik wil enkel de Windows7 startknop terug. En het moet ook heel simpel weer ongedaan kunnen worden gemaakt. Waarom: ik wil proberen het zo weinig mogelijk zonder die startknop te doen.
2. Klopt het dat Windows8 uit zichzelf Essentials installeert wanneer je je antivirussoftware verwijdert. Ik heb een meegeleverde mc Afee waar ik van af wil na de trialperiode. Essentials is gratis en goed toch?
3. Ik zit er aan te denken om een andere laptop met vista up te graden. Maar waar vind ik de minimumvereisten waaronder Windows8 goed werkt? Of kan elke laptop met standaard afgeleverd vista, windows8 aan? Ik geloof dat die laptop namelijk maar 2 gb heeft. En klopt het dat windows8 in general veel lichter is en dus minder vergt? Zo ja, dan kan elke vista bak dus Windows8 aan? De resolutie heb ik al gecheckt en die is 768, dus dat moet werken.
4. De goedkoopste en beste manier is de upgrade advisor van MS doorlopen toch? Wil USB stick aanmaken en zo die andere laptop upgraden.
5. Voor het kopieren en verplaatsen van je profiel, met daarin je instellingen, docs, afbeeldingen, etc, kan je een workshop allround volgen ( tig pagina's terug gelezen). Dit is safe en zorgt er niet voor dat je metro apps niet meer werken? Dat heb ik namelijk ook al een paar keer gelezen. Of is er al een tooltje om je profiel en data naar je d:\ partitie te verplaatsen.
3.
1. Met welk programma voeg je t meest simpel een startknop toe? Start8? Punt is dat ik geen verdergaande tweaks wil dan enkel het toevoegen van die knop in de desktop. Dus ik wil niets veranderen in de metro ui of verder in menu's of de desktop. Ik wil enkel de Windows7 startknop terug. En het moet ook heel simpel weer ongedaan kunnen worden gemaakt. Waarom: ik wil proberen het zo weinig mogelijk zonder die startknop te doen.
2. Klopt het dat Windows8 uit zichzelf Essentials installeert wanneer je je antivirussoftware verwijdert. Ik heb een meegeleverde mc Afee waar ik van af wil na de trialperiode. Essentials is gratis en goed toch?
3. Ik zit er aan te denken om een andere laptop met vista up te graden. Maar waar vind ik de minimumvereisten waaronder Windows8 goed werkt? Of kan elke laptop met standaard afgeleverd vista, windows8 aan? Ik geloof dat die laptop namelijk maar 2 gb heeft. En klopt het dat windows8 in general veel lichter is en dus minder vergt? Zo ja, dan kan elke vista bak dus Windows8 aan? De resolutie heb ik al gecheckt en die is 768, dus dat moet werken.
4. De goedkoopste en beste manier is de upgrade advisor van MS doorlopen toch? Wil USB stick aanmaken en zo die andere laptop upgraden.
5. Voor het kopieren en verplaatsen van je profiel, met daarin je instellingen, docs, afbeeldingen, etc, kan je een workshop allround volgen ( tig pagina's terug gelezen). Dit is safe en zorgt er niet voor dat je metro apps niet meer werken? Dat heb ik namelijk ook al een paar keer gelezen. Of is er al een tooltje om je profiel en data naar je d:\ partitie te verplaatsen.
3.
Verwijderd
1. Wellicht heb je al voldoende aan de windows toets + X versie van het start menu?
2. Essentials wordt NIET geinstalleerd, die is ook niet compatible met Win8. Zodra je een andere virusscanner installeerd (of mee is geinstalleerd) schakelt Windows Defender zich vanzelf uit. Zodra je je huidige anti virus pakket eraf mikt zal Defender (waar tegenwoordig ook anti virus in verwerkt zit) zichzelf weer inschakelen.
3. *knip* niet doen!
4. USB stick kun je ook maken m.b.v. van de Windows 7 USB/DVD tool: http://www.microsoftstore....Help_Win7_usbdvd_dwnTool
Let wel, die formatteerd de stick als NTFS, daarmee werkt UEFI niet!
5. Wellicht dat je dit punt opnieuw kunt formuleren, mij is niet duidelijk wat je precies wil. Persoonlijk zeg ik, nieuw OS = schoon beginnen (en zelf zorgen dat je je files, etc. backupt).
2. Essentials wordt NIET geinstalleerd, die is ook niet compatible met Win8. Zodra je een andere virusscanner installeerd (of mee is geinstalleerd) schakelt Windows Defender zich vanzelf uit. Zodra je je huidige anti virus pakket eraf mikt zal Defender (waar tegenwoordig ook anti virus in verwerkt zit) zichzelf weer inschakelen.
3. *knip* niet doen!
4. USB stick kun je ook maken m.b.v. van de Windows 7 USB/DVD tool: http://www.microsoftstore....Help_Win7_usbdvd_dwnTool
5. Wellicht dat je dit punt opnieuw kunt formuleren, mij is niet duidelijk wat je precies wil. Persoonlijk zeg ik, nieuw OS = schoon beginnen (en zelf zorgen dat je je files, etc. backupt).
[ Voor 3% gewijzigd door TheVMaster op 19-12-2012 23:05 ]
En met Win-X Editor pas je die naar je smaak aan.Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2012 @ 14:57:
1. Wellicht heb je al voldoende aan de windows toets + X versie van het start menu?
1. Nee de windows + x is niet genoeg. Ik zoek echt de oude startlijst-functie. Maar zoals gezegd mag het geen andere items beinvloeden, aanpassen of verwijderen. En het moet weer eenvoudig ongedaan kunnen worden gemaakt. Dus geen definitieve aanpassing.Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2012 @ 14:57:
3. http://lmgtfy.com/?q=Windows+8+systeemeisen
2. Thanks, dus in Defender zit nu standaard een virusscanner. Is deze afdoende icm de firewall van Defender?
3. Oké. Een vista systeem zou t moeten redden dus. Maar wie heeft er ervaring mee?
4. Ik bedoel: welke methode van upgraden is op dit moment nog het goedkoopste? Via MS zelf die upgrade advisor doen en dan het .iso bestand op USB zetten?
5. Ik heb op mijn bestaande andere windows8 laptop al een account. Dat wil ik behouden en alle data rondom dat account en instellingen, etc, overzetten naar de D: partitie.
Ehh....de firewall is gewoon de Windows Firewall (zelfde zoals die ook al in Vista en Windows 7 zat), Defender heeft geen firewall.dagizmo schreef op woensdag 19 december 2012 @ 17:29:
[...]
2. Thanks, dus in Defender zit nu standaard een virusscanner. Is deze afdoende icm de firewall van Defender?
[..]
Ja hoor dat werkt gewoon goed. Ik heb het alleen nog maar op Windows 8 uitgevoerddagizmo schreef op woensdag 19 december 2012 @ 18:49:
[...]
Werkt deze methode prima onder Windows 8?

[ Voor 73% gewijzigd door TheVMaster op 19-12-2012 23:10 ]
StartisBack. Kost een paar dollar, maar exacte W7 startmenu terug.dagizmo schreef op woensdag 19 december 2012 @ 17:29:
[...]
1. Nee de windows + x is niet genoeg. Ik zoek echt de oude startlijst-functie. Maar zoals gezegd mag het geen andere items beinvloeden, aanpassen of verwijderen. En het moet weer eenvoudig ongedaan kunnen worden gemaakt. Dus geen definitieve aanpassing.
Andere mogelijkheid is Start8. Ook betaald en wordt ook positief over gesproken en heeft een W8-look.
Verwijderd
Vraagje... ben niet zo thuis in het software gebeuren...
heb een nieuwe hardeschijf en SSD schijf..
nu wil ik ergens windows 8 kopen (heb nu nog geen legale versie) misschien kunnen jullie aanraden waar dat goedkoop te krijgen is maar dat is bij zaak.
belangrijkste vind ik het om te weten of ik deze nu al op mijn SSD kan instaleren en daarna de hardware van de pc kan vervangen ( in februari) of moet ik mijn SSD laten liggen en dan pas reinstallen?
zitten er nadelen/ voordelen aan?
ik hoor het graag!!
of is het toch beter om windows 7 te houden?
heb een nieuwe hardeschijf en SSD schijf..
nu wil ik ergens windows 8 kopen (heb nu nog geen legale versie) misschien kunnen jullie aanraden waar dat goedkoop te krijgen is maar dat is bij zaak.
belangrijkste vind ik het om te weten of ik deze nu al op mijn SSD kan instaleren en daarna de hardware van de pc kan vervangen ( in februari) of moet ik mijn SSD laten liggen en dan pas reinstallen?
zitten er nadelen/ voordelen aan?
ik hoor het graag!!
of is het toch beter om windows 7 te houden?
Bij ingrijpende hardware-veranderingen kan je beter wel Windows opnieuw installeren ja. Het kan wel werken om Windows mee te nemen, maar dan is het maar de vraag of je ook de volle performance haalt.
Maar je kan toch ook nu Windows 8 installeren en dan een refresh/reset (welke ook alweer) nadat je je nieuwe hardware hebt geinstalleerd. Dan ben je er ook.
Maar je kan toch ook nu Windows 8 installeren en dan een refresh/reset (welke ook alweer) nadat je je nieuwe hardware hebt geinstalleerd. Dan ben je er ook.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Verwijderd
refresh/reset in de zin van weer opnieuw installeren of een of andere kortere manier van? want de schijf opnieuw leegmaken of 2 maanden heb ik niet echt zin in...
Een nieuwe feature van Windows 8 is dat je een refresh of reset kan uitvoeren. Een reset zet Windows 8 terug naar fabrieksinstellingen (dus zoals Windows 8 is net nadat je hem hebt geïnstalleerd). Een refresh is hetzelfde, maar dan met behoud van je video's, documenten en muziek. Beide opties kan je terug vinden in de Modern UI's PC Settings onder General (of in NL Algemeen oid)Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2012 @ 23:14:
refresh/reset in de zin van weer opnieuw installeren of een of andere kortere manier van? want de schijf opnieuw leegmaken of 2 maanden heb ik niet echt zin in...
Verwijderd
aah nice thx! iemand nog aankoop advies of mag dat niet in dit topic? voor windows 8. ben nog een student dus kan eventueel gebruik maken van kortingen die beschikbaar zijn... alleen surfspot kan hem nog niet leveren (volledige 8 versie). Surfspot levert momenteel alleen uitbreidingen van 7 naar 8
Ehh...en jij wilde zeggen dat je op dit moment nog geen pc hebt met XP / Vista of Windows 7 ?Verwijderd schreef op donderdag 20 december 2012 @ 00:23:
aah nice thx! iemand nog aankoop advies of mag dat niet in dit topic? voor windows 8. ben nog een student dus kan eventueel gebruik maken van kortingen die beschikbaar zijn... alleen surfspot kan hem nog niet leveren (volledige 8 versie). Surfspot levert momenteel alleen uitbreidingen van 7 naar 8
Aankoopadvies vind je hier.Verwijderd schreef op donderdag 20 december 2012 @ 00:23:
Goed, ik ben sinds een paar dagen over naar Windows 8. Had wat problemen met m'n 7 installatie en daarnaast was die ook vervuild geraakt door allerlei software die ik nodig had voor m'n IT certificeringen. Bovendien eerste dag van de vakantie, lekker met een schone lei beginnen.
Anyway, so far so good. Drivers lijken het allemaal prima te doen, veel fabrikanten hebben al Windows 8 drivers. Start razendsnel op (Samsung 830 SSD), maar merk niet veel verschil met 7. Alle software die ik gebruik werkt ook netjes, pluspunt. Ribbon interface in de verkenner werkt ook goed, had er al veel en veel eerder in moeten zitten, net zoals de nieuwe grafiekjes als je bestanden kopieert. Nieuwe Task Manager laat ook eindelijk wat nuttigs zien.
De Modern UI gebruik ik letterlijk nooit. Windows 8 start op, ik druk Windows-D, open een browser of m'n mapje met snelkoppelingen op het bureaublad en werk vanuit daar. Ik snap werkelijk waar echt nog steeds de reden niet om dit op PC's in te voeren, behalve dan misschien 1 UI voor alle Windows systemen (PC's, tablets, telefoons). Het werkt gewoon echt brak, zeker omdat ik 3 monitoren heb en Eyefinity (of Windows 8 ) geen rekening houdt met z'n Modern UI daarmee.
Enige wat me tegenviel was toen ik een DVDtje in de PC drukte en er gewoon niets gebeurde. Ook Windows Media Player deed er niks mee, heb maar VLC geopend en de DVD daarmee afgespeeld.
Verder werken de spellen allemaal goed, net zoals m'n wat exotischer hardware (Fanatec FFB wiel en Fanatec FFB pedalen). Zelfs m'n 1st gen Logitech G15 wordt gewoon ondersteund, dus qua driverondersteuning zit het allemaal prima.
Al met al werkt het dus goed. Ik vraag me alleen af hoe ik bijvoorbeeld m'n ouders het nieuwe "start menu" ga uitleggen en hoe makkelijk zij eraan wennen. Binnenkort een nieuwe PC voor hen dus ik laat het weten
Anyway, so far so good. Drivers lijken het allemaal prima te doen, veel fabrikanten hebben al Windows 8 drivers. Start razendsnel op (Samsung 830 SSD), maar merk niet veel verschil met 7. Alle software die ik gebruik werkt ook netjes, pluspunt. Ribbon interface in de verkenner werkt ook goed, had er al veel en veel eerder in moeten zitten, net zoals de nieuwe grafiekjes als je bestanden kopieert. Nieuwe Task Manager laat ook eindelijk wat nuttigs zien.
De Modern UI gebruik ik letterlijk nooit. Windows 8 start op, ik druk Windows-D, open een browser of m'n mapje met snelkoppelingen op het bureaublad en werk vanuit daar. Ik snap werkelijk waar echt nog steeds de reden niet om dit op PC's in te voeren, behalve dan misschien 1 UI voor alle Windows systemen (PC's, tablets, telefoons). Het werkt gewoon echt brak, zeker omdat ik 3 monitoren heb en Eyefinity (of Windows 8 ) geen rekening houdt met z'n Modern UI daarmee.
Enige wat me tegenviel was toen ik een DVDtje in de PC drukte en er gewoon niets gebeurde. Ook Windows Media Player deed er niks mee, heb maar VLC geopend en de DVD daarmee afgespeeld.
Verder werken de spellen allemaal goed, net zoals m'n wat exotischer hardware (Fanatec FFB wiel en Fanatec FFB pedalen). Zelfs m'n 1st gen Logitech G15 wordt gewoon ondersteund, dus qua driverondersteuning zit het allemaal prima.
Al met al werkt het dus goed. Ik vraag me alleen af hoe ik bijvoorbeeld m'n ouders het nieuwe "start menu" ga uitleggen en hoe makkelijk zij eraan wennen. Binnenkort een nieuwe PC voor hen dus ik laat het weten
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ik heb hier zelf voor een Pentium 4 3,2 Mhz met 2 Gb Windows 8 gekocht en werkt prima. Natuurlijk iets trager maar zeker niet storend en voor de kleine aanschafprijs van Windows 8 niet echt iets om je druk om te makendagizmo schreef op woensdag 19 december 2012 @ 17:29:
[...]
3. Oké. Een vista systeem zou t moeten redden dus. Maar wie heeft er ervaring mee?
Als je laptop minimaal over 2Gb beschikt en sneller is dan is het geen probleem. Eventueel kun je later nog je harddisk upgraden naar SSD en dan wordt hij zeker weer een stuk sneller.
Je kan ook altijd een image maken van je laptop en even Windows 8 installeren. Zover ik weet kan je deze zonder key installeren en dan kun je testen hoe het werkt. Alleen zal niet alles werken tot je deze activeert.
Maar je krijgt dan een idee hoe snel het werkt op de laptop en of je dat werkbaar voor je is.
Bevalt het niet dan zet je de image terug en klaar ben je. Kost je hooguit een paar uurtjes en weet je het zeker.
Verwijderd
En die Metro is ook in Server 2012 aanwezig, 
God sta ons bij, en Linux komt steeds dichterbij,
http://remixedcat.blogspo...2012-screenshots-and.html
Sorry, maar dit is een draak van een Interface, voor mij het miskleun van het jaar, ook teveel problemen met W8, Ubuntu getest deze week, hmmm dat smaakt al naar meer.
Ga de komende tijd nog verder met enkele Linux distro's, tot mijn keuze is gevallen, wellicht neem ik de sneltrein i.p.v de metro.

http://remixedcat.blogspo...2012-screenshots-and.html
Sorry, maar dit is een draak van een Interface, voor mij het miskleun van het jaar, ook teveel problemen met W8, Ubuntu getest deze week, hmmm dat smaakt al naar meer.
Ga de komende tijd nog verder met enkele Linux distro's, tot mijn keuze is gevallen, wellicht neem ik de sneltrein i.p.v de metro.
De vraag is waarom je een desktop installeert op een server. Is volgens mij ook niet best practice van Microsoft. Doe je dat ook op je Linux servers? Nee, toch?Verwijderd schreef op donderdag 20 december 2012 @ 13:42:
En die Metro is ook in Server 2012 aanwezig,
Schijnbaar wordt het wel geaccepteerd om onder Linux geen desktop te installeren, maar Windows niet?
Hetzelfde geldt met documentatie. Schijnbaar is iedereen bereid om pagina's Linux documentatie te lezen, maar bij Microsoft niet. En dan blaten als iets niet werkt, of dat er schijnbaar functies missen....
The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.
Dit komt doordat de codecs om dvd's te spelen niet meer standaard in Windows 8 zit, moet je eerst Windows Media Center ofzo kopenArfman schreef op donderdag 20 december 2012 @ 09:33:
Is het nu binnenste buiten, of buitenste binnen?
WMC is nog tot 31 januari gratis te krijgen op http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows-8/feature-packsSir_Markus schreef op donderdag 20 december 2012 @ 14:31:
[...] Dit komt doordat de codecs om dvd's te spelen niet meer standaard in Windows 8 zit, moet je eerst Windows Media Center ofzo kopen
Hier een workaround wanneer je de volgende melding krijgt bij het installeren van je Windows 8 upgrade;
So far so good, echter bleek de UEFI bios de SSD niet te zien, zelfs de installatie USB werd niet gezien. Alleen de meegeleverde HD werd herkend dus moest ik de boel via de Basic Bios opstarten.
De truuk die Acer/Microsoft (niet alleen Acer, ook andere fabrikanten) bij veel nieuwe producten toepassen is dat ze de productcode in het Bios stoppen om het erg moeilijk te maken om een andere HD/SSD/Windows versie te installeren.
Overigens is er bij Acer een actie om gratis (althans cashback) te upgraden naar de Pro versie. Alleen mijn type laptop valt daar natuurlijk net niet onder.
€30 voor de upgrade is niet veel geld maar ik kon daar nog wat van "af dingen" want Microsoft heeft zelf een actie om je nieuwe systeem waar Win 7 opstaat voor €15 naar Win 8 te upgraden. Dus ik eerst Win 7 er op gezet en toen de upgrade voor €15 gekocht.
Er zijn 4 mogelijkheden om de Bios "truuk" te omzeilen;
1: De easy way, door 'n unattended exemplaar uit 'n nieuwsgroep of torrent te trekken. Je kunt altijd je Productcode gebruiken om te activeren. Dit is de NOOB manier en je bent niet voor niets Tweaker dus is dit not done.
2: Tijdens het booten van je USB/DVD zo snel mogelijk op de F toetsen rammen om het lezen uit het bios te omzeilen. Ook een NOOB manier, bovendien niet erg elegant.
Dan hoe Tweakers het (zouden moeten) doen;
3: Tijdens opstarten van je USB/DVD (hoewel ik USB adviseer, is sneller en flexibeler) SHIFT+F10 drukkken waarna een command prompt opent en dan met diskpart, zoals je ook je USB stick bootable maakt, je SSD/HD instellen en installatie bestanden naar je SSD/HD kopieren en dan installeren.
4: 1 van de installatie mappen op je USB/DVD is de SOURCES map. Daarin zet je een een bestandje genaamd ei.cfg met de volgende inhoud;
[EditionID]
Professional
[Channel]
OEM
[VL]
0
ipv OEM kan je er ook Retail inzetten, dat is een kwestie van testen. VL (Volume License) staat standaard op 0 maar het maakt niet uit of je daar een 1 van maakt.
Ik heb alle 4 mogelijkheden getest en ze werken prima.
Mijn oude laptop ging kapot dus heb ik een nieuwe gekocht (Acer V3 731) Deze gebruik ik puur casual. Er is een standaard Win 8 versie voorgeinstalleerd. Ik wilde echter mijn SSD uit m'n oude laptop transplanteren waarop nog een Win 8 Beta stond (de RTM heb ik nooit gedraaid) en daar een Pro versie opzetten om ook MCE te kunnen draaien.De opgegeven productcode komt niet overeen met een van de beschikbare windows installatie kopieen.
Geef een andere productcode op
So far so good, echter bleek de UEFI bios de SSD niet te zien, zelfs de installatie USB werd niet gezien. Alleen de meegeleverde HD werd herkend dus moest ik de boel via de Basic Bios opstarten.
De truuk die Acer/Microsoft (niet alleen Acer, ook andere fabrikanten) bij veel nieuwe producten toepassen is dat ze de productcode in het Bios stoppen om het erg moeilijk te maken om een andere HD/SSD/Windows versie te installeren.
Overigens is er bij Acer een actie om gratis (althans cashback) te upgraden naar de Pro versie. Alleen mijn type laptop valt daar natuurlijk net niet onder.
€30 voor de upgrade is niet veel geld maar ik kon daar nog wat van "af dingen" want Microsoft heeft zelf een actie om je nieuwe systeem waar Win 7 opstaat voor €15 naar Win 8 te upgraden. Dus ik eerst Win 7 er op gezet en toen de upgrade voor €15 gekocht.

Er zijn 4 mogelijkheden om de Bios "truuk" te omzeilen;
1: De easy way, door 'n unattended exemplaar uit 'n nieuwsgroep of torrent te trekken. Je kunt altijd je Productcode gebruiken om te activeren. Dit is de NOOB manier en je bent niet voor niets Tweaker dus is dit not done.
2: Tijdens het booten van je USB/DVD zo snel mogelijk op de F toetsen rammen om het lezen uit het bios te omzeilen. Ook een NOOB manier, bovendien niet erg elegant.
Dan hoe Tweakers het (zouden moeten) doen;
3: Tijdens opstarten van je USB/DVD (hoewel ik USB adviseer, is sneller en flexibeler) SHIFT+F10 drukkken waarna een command prompt opent en dan met diskpart, zoals je ook je USB stick bootable maakt, je SSD/HD instellen en installatie bestanden naar je SSD/HD kopieren en dan installeren.
4: 1 van de installatie mappen op je USB/DVD is de SOURCES map. Daarin zet je een een bestandje genaamd ei.cfg met de volgende inhoud;
[EditionID]
Professional
[Channel]
OEM
[VL]
0
ipv OEM kan je er ook Retail inzetten, dat is een kwestie van testen. VL (Volume License) staat standaard op 0 maar het maakt niet uit of je daar een 1 van maakt.
Ik heb alle 4 mogelijkheden getest en ze werken prima.
Ik heb twee laptops. Eentje geleverd met OEM Windows 8 (x64) en een Sony VGN-CR21S waarop Windows Vista (32 bits).
Graag zou ik de laatstgenoemde willen upgraden naar Windows 8 Pro. Ik weet alleen niet of ik dan naar de 64bit versie wil of de 32bits. Als ik de upgrade direct bestel met de VGN-CR21S, krijg ik natuurlijk de 32bit variant geleverd.
Ik kan echter ook de upgrade advisor draaien op mijn X64 systeem, de 64-versie downloaden, op USB zetten en dan de VGN-CR21S upgraden.
Mijn vraag is: kan deze wel een upgrade hebben naar x64 ivm de technische specs? Of moet ik bij de 32bit variant blijven.
Gaat om dit systeem: http://www.sony.nl/suppor...GN-CR21S_W/specifications
Graag zou ik de laatstgenoemde willen upgraden naar Windows 8 Pro. Ik weet alleen niet of ik dan naar de 64bit versie wil of de 32bits. Als ik de upgrade direct bestel met de VGN-CR21S, krijg ik natuurlijk de 32bit variant geleverd.
Ik kan echter ook de upgrade advisor draaien op mijn X64 systeem, de 64-versie downloaden, op USB zetten en dan de VGN-CR21S upgraden.
Mijn vraag is: kan deze wel een upgrade hebben naar x64 ivm de technische specs? Of moet ik bij de 32bit variant blijven.
Als die een Win 8 look heeft, dan zie je dus niets. Win 8 heeft geen Start button, dus ook geen look daarvanMasimo schreef op woensdag 19 december 2012 @ 22:32:
[...]
[
Andere mogelijkheid is Start8. Ook betaald en wordt ook positief over gesproken en heeft een W8-look.
In navolging van Startisback en Start8, is er ook een programma dat de startknop terug zet maar er niet meteen een heel extra / eigen / revived-from-the-dead-but-it-was-still-in-the-DLLs-so-whatever menu erbij heeft?
Andere optie: Kun je uitzetten dat die 2x2 pixels op secundaire schermen ook het startmenu openen?
Andere optie: Kun je uitzetten dat die 2x2 pixels op secundaire schermen ook het startmenu openen?
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
De T7250 kan een 64 bits OS draaien. Echter gezien de 2GB geheugen heb je niks aan een 64 bits OS. Of je moet willen upgraden naar 4GB. Verder moet je checken of van alle hardware de 64bits drivers beschikbaar zijn. 64 bits levert je niks aan extra snelheid op, aangezien de meeste software toch nog steeds 32 bits is.dagizmo schreef op donderdag 20 december 2012 @ 20:14:
Ik heb twee laptops. Eentje geleverd met OEM Windows 8 (x64) en een Sony VGN-CR21S waarop Windows Vista (32 bits).
Ik prik er inderdaad nog even 2 GB bij in. M.b.t. de hardware: dat wordt dus alle fabrikanten websites raadplegen of een 64 bits driver beschikbaar is? Of is er een snellere optie, vanuit een Windows check oid? Gelet op je laatste zin: heeft het überhaupt nut om naar de 64 bits te gaan dan? Ik redeneer: nu het kan is het misschien beter om te doen. De beide versies kosten hetzelfde nml.Masimo schreef op donderdag 20 december 2012 @ 21:35:
[...]
De T7250 kan een 64 bits OS draaien. Echter gezien de 2GB geheugen heb je niks aan een 64 bits OS. Of je moet willen upgraden naar 4GB. Verder moet je checken of van alle hardware de 64bits drivers beschikbaar zijn. 64 bits levert je niks aan extra snelheid op, aangezien de meeste software toch nog steeds 32 bits is.
Als je naar 4GB gaat is 64 bit een must als je tenminste de volle 4GB wil gebruiken. W7/W8 32 bits zien wel de 4GB, maar kunnen niet de volle 4GB adresseren.
En ja, je zult drivers moeten gaan verzamelen, want 32 bits drivers lopen niet op een 64 bits systeem.
Extra info hier.
En ja, je zult drivers moeten gaan verzamelen, want 32 bits drivers lopen niet op een 64 bits systeem.
Extra info hier.
[ Voor 19% gewijzigd door Masimo op 20-12-2012 23:05 ]
Ik gebruik Windows 8 nu sinds de launch in Nederland, maar heb de startbutton nog geen enkel moment gemist. W8 draait op de desktop, laptop en op mijn tablet (RT).Paul schreef op donderdag 20 december 2012 @ 21:05:
In navolging van Startisback en Start8, is er ook een programma dat de startknop terug zet maar er niet meteen een heel extra / eigen / revived-from-the-dead-but-it-was-still-in-the-DLLs-so-whatever menu erbij heeft?
Vanaf dag 1 heb ik ook geen enkele neighing gehad om de startknop op te zoeken. Windows met een startknop is zo 2012....
Dat upgrade advisor programma dien je te draaien op de laptop waar je die win8 op wilt hebben, anders krijg je wellicht problemen met activeren. Het maakt niet uit dat daar nu een 32 bits OS opstaat. Je kunt gewoon zowel de 32 als de 64 bits win8 iso downloaden, en ze beide even proberen. Dezelfde productkey is geldig voor beide soorten. Diegene die je het best bevalt, die ga je ook daadwerkelijk activeren. Zelf persoonlijk geef ik de voorkeur aan 32 bits vanwege dat alles hierop draait. Met name oudere software draait niet op een 64 bit OS. Ik ken geen software die niet op 32 bit draait. Maar zoals mijn voorgangers melden, de keuze hangt met name af van de beschikbaarheid van drivers.dagizmo schreef op donderdag 20 december 2012 @ 20:14:
P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB
Volgens MS kan je niet via de upgrade advisor van 32 bit naar 64 gaan. Maar volgens jou kan je na t programma kiezen welke versie je download? Ik heb geen zin om te betalen en vervolgens alleen de 32 bit te kunnen downloaden, enkel omdat ik de advisor op een 32 bit systeem heb gedraaid.
In general, beter dus het 64 bit OS downloaden ivm 4gb geheugen, of maakt het elkaar niet veel. Op mijn 64 bit laptop heb ik tot nu toe geen compatibiliteitproblemen gehad met bepaalde software. Maar als het lood om oud ijzer is, kan ik dan beter niet de 32bit nemen? En ho groot zijn de risico's mbt drivers. Het is een heel karwei om voor die laptop tevoren alles bij elkaar te sprokkelen. Bevat Windows8 64bit niet dusdanig veel drivers dat t eigenlijk altijd wel goed zou moeten gaan? Touchpad is denk ik de grootste bottleneck.
http://windows.microsoft....s-8/upgrade-to-windows-8#
In general, beter dus het 64 bit OS downloaden ivm 4gb geheugen, of maakt het elkaar niet veel. Op mijn 64 bit laptop heb ik tot nu toe geen compatibiliteitproblemen gehad met bepaalde software. Maar als het lood om oud ijzer is, kan ik dan beter niet de 32bit nemen? En ho groot zijn de risico's mbt drivers. Het is een heel karwei om voor die laptop tevoren alles bij elkaar te sprokkelen. Bevat Windows8 64bit niet dusdanig veel drivers dat t eigenlijk altijd wel goed zou moeten gaan? Touchpad is denk ik de grootste bottleneck.
[ Voor 4% gewijzigd door dagizmo op 21-12-2012 09:43 ]
Dan heb je geen 2 schermen met op het 2e scherm een fullscreen RDP-sessie naar Windows 8 of Server 2012Poops_McGhee schreef op donderdag 20 december 2012 @ 23:12:
Vanaf dag 1 heb ik ook geen enkele neighing gehad om de startknop op te zoeken.
Als die RDP-sessie geen focus heeft (bijvoorbeeld omdat je op je 'eigen' scherm iets op hebt gezocht) en je wilt het startmenu (or whatever) van de 2012-bak hebben dan krijg je, als je je muis in de appropriate hoek van het 2e beeldscherm slingert en klikt, je eigen startmenu ipv dat van de RDP-sessie...
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
Ehhh.. wellicht was dat nog het geval toen de 32bits versie van Windows wel 16bits ondersteuning had en de 64bits variant niet, maar sinds Windows 7 kan geen enkele Windows meer 16bits programma's draaien. Windows Vista 32bits was de laatste die die oude troep nog kon openen...cjdijk schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 06:57:
[...]Zelf persoonlijk geef ik de voorkeur aan 32 bits vanwege dat alles hierop draait. Met name oudere software draait niet op een 64 bit OS. Ik ken geen software die niet op 32 bit draait. [...]
[ Voor 6% gewijzigd door Caelorum op 21-12-2012 11:41 ]
Verwijderd
Adobe Premierecjdijk schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 06:57:
[...]
Ik ken geen software die niet op 32 bit draait.
Adobe After Effects
Die vereisen een x64 os.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2012 12:16 ]
64-bits versie van MS OfficeVerwijderd schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 12:14:
[...]
Adobe Premiere
Adobe After Effects
Die vereisen een x64 os.
De 16bit tools die ik ooit in dos geprogrammeerd heb doen het prima in windows 8 op 32bit. Jij kan het wel troep noemen, maar voor mij besparen die tools veel tijd. Geen zin of belang om ze opnieuw te maken met een andere programmeertaal.Caelorum schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 11:41:
[...]
Ehhh.. wellicht was dat nog het geval toen de 32bits versie van Windows wel 16bits ondersteuning had en de 64bits variant niet, maar sinds Windows 7 kan geen enkele Windows meer 16bits programma's draaien. Windows Vista 32bits was de laatste die die oude troep nog kon openen...
Die zijn er ook in 32bits versie.Verwijderd schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 12:14:
[...]
Adobe Premiere
Adobe After Effects
64-bits versie van MS Office
Die vereisen een x64 os.
Ja, je krijgt de mogelijkheid om te kiezen tussen welke iso je wilt hebben. In mijn geval ging het om een windows 7-32bit upgrade naar windows 8-32bit. Tegenwoordig gebruik ik die iso niet meer, heb nu een windows 8 installatie dvd met 12 versies: 8 rt,8 pro, enterprise, elk zowel 32 als 64 bit, in zowel Nederlands als Engels. De advisor checkt de compatibiliteit met de reeds geinstalleerde windows versie. Maar niets houd je tegen om gewoon die andere te proberen. Touchpad is wel je miste probleem, die werkt al met de standaard windows drivers. Het gaat met name om netwerk (lan+wifi) en videokaart, audio werkt meestel wel.dagizmo schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 09:11:
Volgens MS kan je niet via de upgrade advisor van 32 bit naar 64 gaan. Maar volgens jou kan je na t programma kiezen welke versie je download? Ik heb geen zin om te betalen en vervolgens alleen de 32 bit te kunnen downloaden, enkel omdat ik de advisor op een 32 bit systeem heb gedraaid.
P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB
Dit topic is gesloten.
Let op:
Windows 8 is alweer een aantal maanden op de markt en is het tijd dat dit algemene Windows 8 topic per 1 januari 2013 worden gesloten.
Bij deze dus het verzoek aan een ieder met issues met Windows 8 om hiervoor vanaf nu een eigen topic aan te maken.
Windows 8 is alweer een aantal maanden op de markt en is het tijd dat dit algemene Windows 8 topic per 1 januari 2013 worden gesloten.
Bij deze dus het verzoek aan een ieder met issues met Windows 8 om hiervoor vanaf nu een eigen topic aan te maken.