Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japsuh
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:30
Ik heb de Windows Media Center code aangevraagd en gebruikt. Windows is gewoon geactiveerd, maar er staat op het bureaublad een watermerk "Windows 8 Pro with Media Center". Ik heb een Nederlandse versie van Windows, dus een Engels watermerk is sowieso al vreemd. Ik heb al verschillende achtergronden geprobeerd, zoals ik ook op internet heb gevonden met mensen die hetzelfde probleem hebben. Ook heb ik de computer al verscheidene malen opnieuw opgestart.

Heeft iemand een idee hoe ik het watermerk weg krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:00

NSG

Je weet niks!

Japsuh schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 11:25:
Ik heb de Windows Media Center code aangevraagd en gebruikt. Windows is gewoon geactiveerd, maar er staat op het bureaublad een watermerk "Windows 8 Pro with Media Center". Ik heb een Nederlandse versie van Windows, dus een Engels watermerk is sowieso al vreemd. Ik heb al verschillende achtergronden geprobeerd, zoals ik ook op internet heb gevonden met mensen die hetzelfde probleem hebben. Ook heb ik de computer al verscheidene malen opnieuw opgestart.

Heeft iemand een idee hoe ik het watermerk weg krijg?
Probeer het eens te selecteren met je muis, bij de installatie van Windows 8 zelf had ik het ook en na het selecteren was het weg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinasappel
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16:31
Ik kreeg het watermerk weg door Windows te activeren. Ik dacht dat ik dat al gedaan had tijdens de installatie maar dat bleek niet zo te zijn. Probeer dat is zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Ik krijg die Media Center code maar niet opgestuurd....

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sinasappel schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 11:33:
Ik kreeg het watermerk weg door Windows te activeren. Ik dacht dat ik dat al gedaan had tijdens de installatie maar dat bleek niet zo te zijn. Probeer dat is zou ik zeggen.
Ik heb maar eenmalig de productcode hoeven invoeren bij de installatie. En ik krijg geen zwarte achtergrond en de computer zet zichzelf ook niet uit na elk uur. Dus ik ga ervanuit dat hij geactiveerd is. Wel vreemd dat bij sommigen dus tweemaal de code moet worden opgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

Wietsee. schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 10:17:
[...]

De meegeleverde PDF reader in de Metro interface heeft hetzelfde probleem.
Kan je überhaupt printen? Wat voor printer heb je? Kans is groter dat het aan de driver van je printer ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:31

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Zo ook (voor mij laat) Windows 8 Pro geinstalleerd. Bevat erg goed moet ik zeggen :) . Voelbaar sneller dan Windows 7, en die voelde al snel aan door de SSD's.

Het nieuwe start menu (en het gemis van de startbutton) mis ik nu al niet meer. Windows key en typen maar, of een van de shortcuts gebruiken die ik zelf heb aangemaakt. Ideaal, ik ben er fan van _/-\o_

Wat mij tegenvalt is dat Office 2013 gewoon los van de metro interface draait. Daardoor heb ik geen live tile voor bijvoorbeeld outlook (waarom de mail app gebruiken als je outlook hebt) en hetzelfde voor de agenda. Gemiste kans om een user meer richting de metro interface te bewegen. Alle applicaties die ik gebruik, behalve de weer en nieuws app, draaien bij mij buiten metro interface. Maar goed, ik wacht af alle Apps gaan brengen, dat moet duidelijk nog op gang komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japsuh
Helaas, selecteren werkt niet en Windows is geactiveerd volgens pc-info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:03

Damian

Insane Obtrusion

Japsuh schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 12:00:
- laat maar -

[ Voor 6% gewijzigd door Damian op 31-10-2012 12:05 . Reden: ik prutser ]

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpt.skydiver
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:17
Japsuh schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 12:00:
Ik heb hier ook last van gehad. Media center even opstarten en het probleem was voor mij verholpen (watermark verdween).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
mad-dog schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 08:25:
Heeft iemand een idee hoe je je OEM-productkey achterhaalt van een Windows 8 notebook? Zowel een Samsung als Toshiba notebook die ik in m'n handen heb gehad met Windows 8 zijn alleen voorzien van een Windows 8 logo stickertje. Geen licentiesticker te herkennen op de notebook(ook niet in de doos)
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-09 17:42

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:18
Ik zie toch wel veel overeenkomsten terug in de weg die microsoft op windows wil inslaan, geen startbalk meer waardoor je al sneller veelgebruike programma's vast gaat zetten op de taakbalk, en de metro interface waarin je eindelijk een een oogopslag een mail/agenda/berichten etc client in handgebruik hebt.

Heb nooit begrepen waarom Microsoft al die tijd nooit een ingebouwde mail/agenda heeft gehad, maar je meteen moest uitwijken naar bijvoorbeeld Office, waar veel mensen toch wel van schrokken als ze net de windows licentie of een geheel nieuwe pc hadden aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe je de afbeelding op www.bing.com pagina groot kan maken? Dat had ik eerst wel op windows 7, maar nu is hij kleiner geworden onder windows 8?

Ik bedoel de achtergrondfoto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Dat heeft uberhaupt geen zin, aangezien voorgeinstalleerde versies altijd zijn voorzien van een VLK-licentie. Het gaat er hier om dat de fabrikanten geen licentiesticker meeleveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japsuh
cpt.skydiver schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 12:31:
[...]

Ik heb hier ook last van gehad. Media center even opstarten en het probleem was voor mij verholpen (watermark verdween).
Bedankt voor de suggestie, maar ook dit heeft niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-10 17:26

Pykow

Angelo OTR

Even een mededeling voor de mensen die problemen hebben met hun product key.

Afgelopen weekend heb ik een laptop geupgrade naar Windows 8 Pro. mijn harde schijf was een GPT en geen NTFS waardoor ik windows niet kon installeren. Gevolg daarvan heb ik alle partities verwijderd geformarteerd in NTFS formaat.

Wanneer je Windows 8 pro editie hebt gekocht. (Winkel 60 euro,download 30 euro of promotie 15 euro)
dan moet je Windows 7 geinstalleerd hebben. Windows 8 heeft geen activatie via telefoon of iets dergelijks en het kan ook zo zijn dat je key niet geactiveerd kan worden, dit komt doordat je een schone installatie hebt gedaan, waarbij het systeem niet meer weet wat je key van Windows 7 is.
Tijdens het installeren van windows 8, onthoud microsoft jou windows 7 key en die koppelen ze aan je windows 8 key. Mocht dit mislukt zijn (in mijn geval doordat ik een nieuwe SSD erin heb gezet)
dan moet je contact opnemen met Microsoft of eerst Windows 7 installeren en daarna weer windows 8 installeren.

Ik heb zelf contact opgenomen met windows 8 en ik moest zowel mijn windows 7 productkey als windows 8 productkey opgeven, voordat ik mijn key kon activeren op mijn laptop (op mijn game pc had ik nergens last van)

Dus als je geen OEM versie hebt van Windows 8, moet je de key van windows 7 hebben en gebruiken. deze wordt bij microsoft gekoppeld.
Dit houdt dus in dat je Windows 8 OEM editie moet kopen voor 120 euro (volgens mij) en de goedkope versie van 60,30 of 15 euro moet je een legale windows 7 key hebben.

Laptops met Windows 8 OEM moeten een key hebben op de sticker en anders moet je contact opnemen met de winkel of met microsoft. heb je een laptop die klaar staat voor een upgrade naar windows 8, dan heb je een windows 7 key en een windows 8 key nodig. Bewaar je beide keys dus goed, want alleen met de windows 8 pro key kan je windows niet activeren. dan moet je een OEM versie hebben die je dan alleen weer mag kopen bij nieuwe hardware.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-10 21:48
mad-dog schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 12:42:
[...]

Dat heeft uberhaupt geen zin, aangezien voorgeinstalleerde versies altijd zijn voorzien van een VLK-licentie. Het gaat er hier om dat de fabrikanten geen licentiesticker meeleveren
Misschien met Advanced Tokens Manager:
http://forums.mydigitalli...ctivation-Backup-Solution

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

1. eengroot minpunt. als ik SQL management studio installeer dan heb ik in Metro een snelkoppeling, maar die heb ik liever op mijn bureaublad. Als ik dan rechtermuis knop doe op het logo. kan ik alleen maar zeggen, los maken van Start, maar niet snelkoppeling maken op bureablad. met andere worden ik moet door al mijn mappen bladeren op mijn schijf om daarna een snelkoppeling te kunnen maken op mijn bureaublad. heel erg onhandig.

2. ik heb regelmatig dat mijn netwerk het niet doet. Wireless werkt geweldig op mijn laptop, maar zodra ik ga wisselen naar de kabel, dan wil ik de netwerkadapter inschakelen. ik krijg dan keurig de melding dat deze ingeschakeld is, maar hij blijft grijs en ik krijg maar geen verbinding. dan moet ik mijn laptop opnieuw opstarten en dan is mijn netwerkadapter wel ingeschakeld en heb ik wel verbinding.
gelukkig zorgt een SSD voor een snelle restart anders was het nog erger geweest dan dat het nu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pykow schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 12:50:
1. eengroot minpunt. als ik SQL management studio installeer dan heb ik in Metro een snelkoppeling, maar die heb ik liever op mijn bureaublad. Als ik dan rechtermuis knop doe op het logo. kan ik alleen maar zeggen, los maken van Start, maar niet snelkoppeling maken op bureablad. met andere worden ik moet door al mijn mappen bladeren op mijn schijf om daarna een snelkoppeling te kunnen maken op mijn bureaublad. heel erg onhandig.
"aan taakbalk vastmaken" zit ook onder de rechter muisknop op desktop tiles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
[...]

Je vroeg hoe je de code achterhaald ;) Niet waarom fabrikanten de sticker niet meeleveren. Dan kun je beter bij de fabrikant zelf verhaal halen

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

Pykow schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 12:44:

Afgelopen weekend heb ik een laptop geupgrade naar Windows 8 Pro. mijn harde schijf was een GPT en geen NTFS waardoor ik windows niet kon installeren. Gevolg daarvan heb ik alle partities verwijderd geformarteerd in NTFS formaat.
Dat heeft te maken met of de DVD opstart vanuit het BIOS of UEFI. De schijf waar bij mij Windows 7 op stond was als NTFS geformateerd, de DVD werd geopend vanuit het UEFI en ik kreeg juist de melding dat Windows 8 enkel op een GPT partitie geïnstalleerd kon worden.

Uiteindelijk heb ik het op een andere schijf geïnstalleerd, maar las later dus dat het met BIOS/UEFI te maken heeft. In je UEFI zou je in moeten kunnen stellen hoe een DVD afgehandeld moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinasappel
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16:31
Iedereen die het altijd beter weet met welke versie er wel en niet op kan. Ik had de Windows 8 preview erop staat en die kon ik gewoon updaten naar Windows 8 pro. Dus ik had geen legale win 7 versie er eerst opstaan.... Probeer gewoon met wat je hebt. Die win8 preview versie hebben bijna allemaal dezelfde codes dus iedere code is uniek lijkt me ook niet te kloppen dat hij die aan je nieuwe win 8 koppelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 12:56:
[...]

"aan taakbalk vastmaken" zit ook onder de rechter muisknop op desktop tiles.
dat is taakbalk, niet op bureablad zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:18
Japsuh schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 12:43:
[...]

Bedankt voor de suggestie, maar ook dit heeft niet geholpen.
En gewoon wachten? Ik denk dat WMC zich ook nog even moet laten horen richting MS. Kan gerust even duren denk ik. Ik had ook ineens een watermerk. Schrok me kapot omdat ik dat normaal alleen kreeg bij installaties van illegale software welke niet legitiem geactiveerd was. Maar even later was het watermerkje gewoon weer weg.

Keertje opnieuw opstarten misschien ?

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
Als ik mijn laptop in slaapstand zet dan verbruikt hij gedurende het slapen nog vrij veel accu. Toen ik hem in slaapstand zette had de laptop nog minstens 60% accu en nu ~3 uur later heb ik nog maar 13%. Bij normaal gebruik doe ik minstens 3 uur met een volledige accu dus er lijkt me iets vreemds aan de hand te zijn. Iemand een idee?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:41
Heeft iemand Windows 8 (Pro) al geinstalleerd met nVidia 3D Vision? Ik kijk namelijk alle 3D films met nVidia 3D Vision, en gebruik hiervoor de nVidia 3D Vision Video Player, het is dus een must dat dit naar behoren blijft werken (afstellen en gebruik van ondertiteling was nogal wat tricky werk).

Er lijkt wel verbeterde support te zijn: http://3dvision-blog.com/tag/windows-8/.

Hmmm, misschien anders de installatie maar gewoon proberen.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:54

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

[...]

Haal de batterij eens uit je laptop. Dell plakt de stickers vaak achter de batterij. Misschien dat andere fabrikanten dat ook wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:18
Hann1BaL schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 13:21:
[...]

Haal de batterij eens uit je laptop. Dell plakt de stickers vaak achter de batterij. Misschien dat andere fabrikanten dat ook wel doen.
andere fabrikanten plakken de licentiesticker meestal gewoon op de onderkant van de laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:04
Scrtz schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 13:29:
[...]

andere fabrikanten plakken de licentiesticker meestal gewoon op de onderkant van de laptop
Oude trent. De stickers op de onderkant beschadigen of slijten vaak. Nieuwe trent is het batterijvakje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Net een Win 8 pro upgrade gedaan. Werkt perfect, install op andere schijf SSD en total clean. Dus gewoon custom kunnen selecteren, net als win 7 paar jaar terug. Waarom al die loze onzindingen op internet dat dit niet kan? Werkt gewoon perfect. Gebruik wel een DVD misschien verklaard dat wat?

Activate werkt ook perfect direct

[ Voor 5% gewijzigd door Tennisbal op 31-10-2012 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talezz
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-04-2021

Dus als je geen OEM versie hebt van Windows 8, moet je de key van windows 7 hebben en gebruiken. deze wordt bij microsoft gekoppeld.
Dit houdt dus in dat je Windows 8 OEM editie moet kopen voor 120 euro (volgens mij) en de goedkope versie van 60,30 of 15 euro moet je een legale windows 7 key hebben.
Dit klopt volgens mij niet altijd, ik en een aantal vrienden van mij hebben een illegale versie van windows 7 geupgrade naar een legale versie van windows 8, ging zonder problemen of gezeur dat de key niet geldig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Talezz schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 14:08:
[...]

Dit klopt volgens mij niet altijd, ik en een aantal vrienden van mij hebben een illegale versie van windows 7 geupgrade naar een legale versie van windows 8, ging zonder problemen of gezeur dat de key niet geldig was.
klopt volgens mij, ik heb het idee dat er nauwelijks wat gecontrolleerd wordt. Ik had wel een win 7 legele upgrade key maar goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:17
Wordt er af en toe gek van dat er geen startknop is Grrrrr:(

***edit***

Heb deze er maar even opgezet, StartKnop (gratis)

[ Voor 55% gewijzigd door Albert020 op 31-10-2012 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfversluis
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-09-2024
Albert020 schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 14:10:

***edit***

Heb deze er maar even opgezet, StartKnop (gratis)
En hoe lang heb je het geprobeerd?
Ik moest er in het begin ook wel aan wennen, maar na een paar keer vloeken wen je er vanzelf aan en is het eigenlijk best makkelijk. In mijn ervaring natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:38
Ik werk als enigste op mijn Windows 8 PC. Ik zou het dan ook mooi vinden als ik niet elke keer bij het opstarten het wachtwoord van mijn Microsoft caccount zou hoeven op te geven.

Ik heb al bij Aanmeldopties gekozen voor 'een gebruiker die geen wachtwoord heeft hoeft geen wachtwoord op te geven wanneer deze de PC activeert'. Deze optie heeft niet het gewenste effect.

Daarnaast heb ik via netplwiz het vinkje bij 'Gebruikers moeten hun gebruikersnaam en wachtwoord opgeven om deze computer te kunnen gebruiken' uitgevinkt. Resultaat is dat als mijn PC opnieuw opgestart wordt Windows met de melding komt dat mijn wachtwoord niet klopt (??).

Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
jfversluis schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 14:28:
[...]

En hoe lang heb je het geprobeerd?
Ik moest er in het begin ook wel aan wennen, maar na een paar keer vloeken wen je er vanzelf aan en is het eigenlijk best makkelijk. In mijn ervaring natuurlijk :)
Werk nu 3 dagen met Win8 maar de StartKnop is wel een gemis..... !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:21
Albert020 schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 14:10:
classic shell helpt je weer aan een oude vertrouwde startknop

control alt oeps deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:10

Rhapsody

In Metal We Trust

Albert020 schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 14:31:
[...]

Ik zie de nieuwe tiles UI gewoon als groot start menu. Het is weliswaar even wennen geweest, maar ik ben er nu zeker wel aan gewend en het werkt prima.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Albert020 schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 14:31:
[...]

Nog even volhouden, dat gemis gaat vanzelf weg. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
TheVMaster schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 14:37:
[...]

Nog even volhouden, dat gemis gaat vanzelf weg. O-)
Ik doe mijn best ;)
cazzie schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 14:35:
[...]

classic shell helpt je weer aan een oude vertrouwde startknop
Classic Shell is in het Nederlands, pff dit is een verademing, Startknop terug Yesssssss *O*

[ Voor 41% gewijzigd door Albert020 op 31-10-2012 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

musicfreak schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 14:28:
Ik heb al bij Aanmeldopties gekozen voor ..
Je bedoelt "control userpasswords2".
Werkt gewoon hoor. Kijk nog eens of je niet iets fout of gemist hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
Ik moet zeggen dat ik de startknop totaal niet MEER mis. Wat wel vervelend is dat de startknop eigenlijk nogsteeds aanwezig is in W8. Links onder in de hoek ga je namelijk naar het startmenu. Nu ben ik geneigd om er van uit te gaan dat de 'verkenner' knop die op mijn taakbalk staat de eerste knop is. Wanneer ik daar op wil klikken wil het nog wel eens voorkomen dat ik toch per ongeluk klik op op de 'startknop' druk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
Ik heb net een Prolite T24 gekocht van IIyama
Maar nu werkt niet alles helemaal lekker zo als de knop terug gaan naar Metro die geeft die niet goed aan( die komt niet te voorschijn) en de knop voor instellingen doet het wel maar niet zo als ik het zou willen
oja en het trekken van boven naar beneden wil ook niet(dus afsluiten

maar iemand die weet hoe ik dit kan verhelpen

[ Voor 10% gewijzigd door ravw op 31-10-2012 15:23 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

clifdon schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 15:09:
Ik moet zeggen dat ik de startknop totaal niet MEER mis. Wat wel vervelend is dat de startknop eigenlijk nogsteeds aanwezig is in W8. Links onder in de hoek ga je namelijk naar het startmenu. Nu ben ik geneigd om er van uit te gaan dat de 'verkenner' knop die op mijn taakbalk staat de eerste knop is. Wanneer ik daar op wil klikken wil het nog wel eens voorkomen dat ik toch per ongeluk klik op op de 'startknop' druk :(
Wut, dan moet je wel heel erg scheef klikken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 15:09:
[...]

Je bedoelt "control userpasswords2".
Werkt gewoon hoor. Kijk nog eens of je niet iets fout of gemist hebt.
control userpasswords2 levert hetzelfde op als netplwiz, helaas. Geen idee wat ik anders ik kan stellen om te voorkomen dat ik moet inloggen. Lukt het jou wel om met een Microsoft account in te loggen zonder je wachtwoord in te moeten typen?

[ Voor 20% gewijzigd door musicfreak op 31-10-2012 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mmore
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:27
Ik had het eerder al gevraagd maar toen kwam er geen reactie op, hopelijk weet iemand het :)

Worden de snelkoppelingen van native metro apps ergens opgeslagen? Oftewel, kan je deze zelf creeëren en vervoglens launchen? Is namelijk wel interessant om te weten, ben bezig met een website (http://walloftiles.net/) om je metro interface aan te passen naar wens en ik kan op deze vraag nergens antwoord vinden, alleen wat outdated topics toen Windows 8 nog in preview was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Mmore schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 15:28:
Ik had het eerder al gevraagd maar toen kwam er geen reactie op, hopelijk weet iemand het :)

Worden de snelkoppelingen van native metro apps ergens opgeslagen? Oftewel, kan je deze zelf creeëren en vervoglens launchen? Is namelijk wel interessant om te weten, ben bezig met een website (http://walloftiles.net/) om je metro interface aan te passen naar wens en ik kan op deze vraag nergens antwoord vinden, alleen wat outdated topics toen Windows 8 nog in preview was.
Heel handige website! Ga ik zeker bookmarken, zocht al zoiets...
In combinatie met OblyTile, kun je zelf tiles maken dan.

Misschien staat hier wat bij wat je nodig hebt?
http://www.tech-recipes.c...start-screen-tiles-icons/

[ Voor 3% gewijzigd door ReCreator op 31-10-2012 15:34 ]

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfversluis

Misschien heb je hier iets aan?

http://www.tech-recipes.c...start-screen-tiles-icons/

Te laat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mmore
Die link is geweldig, bedankt.

Voor op/aanmerkingen over Wall of Tiles kan je gewoon DM'n, net pas opgezet dus kan er nog van alles aan veranderen *D Verzoekjes voor plaatjes van apps/games worden nu in een paar uur tijd afgehandeld. ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Mmore op 31-10-2012 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Leuke link, maar wat een gamer!! 8)

Ik denk dat er nog wel wat Adobe software, office pakket (pas vanaf 2013 echt in metro beschikbaar), en undefined tools en programma icoontjes. Je kunt er vast wel een aantal verzinnen voor tal van verschillende zaken die je wel eens gebruikt. Zelf zie ik graag Illustrator en Indesign nog even :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Pas wel op met eventueel auteursrecht op de gebruikte afbeeldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfversluis
Sj44k13 schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 15:40:
[...]

Pas wel op met eventueel auteursrecht op de gebruikte afbeeldingen.
En weet natuurlijk niet wat je van plan bent.. Maar gezien de beveiliging die op de betreffende map zit zul je wel een client applicatie moeten schrijven om een tile te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mmore
@Hannibal; *D Office en Adobe suite wordt aan gewerkt.

@Sj44k14; yeah, goed punt. :)

[ Voor 34% gewijzigd door Mmore op 31-10-2012 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
Talezz schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 14:08:
[...]

De upgrade gaat zoeken naar traces van Windows instellingen. Uiteraard kijkt deze daarbij ook naar een serienummer dat uit de Windows family vandaan komt en niet specifiek Windows 7. Je kan vanaf Windows 95 in 1 keer naar Windows 8 upgraden. Geen probleem.
bron: de Windows 8 verpakking en alle info die je op tig duizend sites kan terugvinden.

Nee, inderdaad, er wordt niet gechecked of het een blacklisted serienummer is. De meeste Windows 7 hacks en keys zijn ook zo ingesteld dat het een bijgeleverde OEM versie van Windows 7 is. OEM = paid license by default, dus die wordt iets minder hard gechecked. Staat het serienummer dat je gebruikt hebt niet op de blacklist, dan doet ie gewoon netjes zijn update. Niks aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:25
We Are Borg schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 11:47:Gemiste kans om een user meer richting de metro interface te bewegen. Alle applicaties die ik gebruik, behalve de weer en nieuws app, draaien bij mij buiten metro interface.
Gemiste kans ? Waarom zou je überhaupt vaak naar apps willen gaan ? Eigenlijk is die Metro interface niets anders dan een dynamisch full-screen Start Menu. Maar de apps, waarom zou je die eigenlijk op een PC willen gebruiken ? Die zijn duidelijk allemaal designed om op een klein tabletscherm met de vinger bediend te worden. Eigenlijk is het zonde dat je de apps niet gewoon in een window kunt draaien. Bvb, die weer of stocks apps zouden wel leuk zijn om ergens op je desktop te staan hebben.
Vind het dan ook een beetje bizar dat Microsoft in hun Windows 8 reclames nu, zo zit te hameren op die apps. En je kan zelfs 2 dingen tegelijk doen nu 8)7 .

Ik vind op 't eerste gezicht W8 best fijn (incl het Start scherm), maar de added value van apps op een desktop vind ik dus echt nul komma nul, en zie totaal niet in waarom iemand dat zou willen gebruiken als er ook een volwaardige Windows applicatie voorhanden is (bvb Mail of IE).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfversluis
Twixie schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 15:50:
[...]

Ik vind op 't eerste gezicht W8 best fijn (incl het Start scherm), maar de added value van apps op een desktop vind ik dus echt nul komma nul, en zie totaal niet in waarom iemand dat zou willen gebruiken als er ook een volwaardige Windows applicatie voorhanden is (bvb Mail of IE).
Helemaal met dit laatste eens en daarom is Windows 8 leuk, maar voor op de desktop totaal geen toegevoegde waarde.

Ik gebruik het nu al een poosje maar merk totaal geen verschil (behalve een full hd-3d-dolbydigital-imax-dts startmenu en wat andere handigheidjes) omdat je toch alleen maar desktop apps draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superdraak345
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Hallo,
Ik wil upgraden naar Win8 vanaf Vista, en hierbij kan je geen applicaties behouden... Betekent dit dat ik Office opnieuw moet kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
Twixie schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 15:50:
[...]

Eigenlijk is het zonde dat je de apps niet gewoon in een window kunt draaien. Bvb, die weer of stocks apps zouden wel leuk zijn om ergens op je desktop te staan hebben.

Ik heb je even gequote en maar een paar regeltjes weggehaald die betrekking op iets anders hadden.
Je spreekt jezelf best tegen. Maar goed.

Je hebt in Windows 7/Vista al jaren gebruik kunnen maken van appjes zoals het weer en stocks op je desktop. Toen heette dat Gadgets. Je kon ze in de Sidebar plaatsen of zelfs losmaken daarvan en op een willekeurige plek op je bureaublad plaatsen. Dat was best een leuke gedachten en het zag er toch best gelikt uit. Nu, wat je in Windows 8 ziet is daar eigenlijk een uitbreiding van. Nu is het een en al gadgets die je vanuit een omgeving aanklikt of tapped en gewoon kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfversluis
superdraak345 schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 15:55:
Hallo,
Ik wil upgraden naar Win8 vanaf Vista, en hierbij kan je geen applicaties behouden... Betekent dit dat ik Office opnieuw moet kopen?
Kopen niet, installeren wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superdraak345
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
En Office 2007 werkt gewoon op Win8? Ik ben wel van plan Office 13 te kopen, maar ik wil geen downtime hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Poops_McGhee schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 15:57:
[...]
Je hebt in Windows 7/Vista al jaren gebruik kunnen maken van appjes zoals het weer en stocks op je desktop. Toen heette dat Gadgets. Je kon ze in de Sidebar plaatsen of zelfs losmaken daarvan en op een willekeurige plek op je bureaublad plaatsen. Dat was best een leuke gedachten en het zag er toch best gelikt uit. Nu, wat je in Windows 8 ziet is daar eigenlijk een uitbreiding van. Nu is het een en al gadgets die je vanuit een omgeving aanklikt of tapped en gewoon kunt gebruiken.
Ik spreek mezelf niet tegen. Eigenlijk zeg je het zelf: ze hebben de gadgets vervangen door full-screen apps en daardoor de added value van die dingen op een desktop tot nul herleid. Apps/gadgets/younameit zijn zeer zeker nuttig, maar niet zoals ze nu geimplementeerd zijn in W8 waarbij je geforceerd full-screen werkt omdat dat nu eenmaal ook zo is op een tablet of phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfversluis
superdraak345 schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 15:59:
En Office 2007 werkt gewoon op Win8? Ik ben wel van plan Office 13 te kopen, maar ik wil geen downtime hebben.
Ik zou niet weten waarom niet en een snelle Google search erop leert dat er mensen zijn die het gedaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:28

TDB

Problemen met Spotnet & Grabit: downloadsnelheden zijn 1/10 van het normaal zou moeten zijn. Heb een Dell XPS met een Intel Link 1000 kaart en deze inmiddels geupdate. Dit via de Intel site gedaan, downloads bij Dell werken ook voor geen meter.... Iemand anders dezelfde problemen (zag al wat Spotnet problemen langskomen) of beter nog: iemand een oplossing?

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
Enes_81 schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 15:19:
[...]

Wut, dan moet je wel heel erg scheef klikken :X
Snap ik maar heb jij niet dat je je muis gewoon in rechterbovenhoek stampt zonder te kijken en op het kruisje klikt? Druk je niet zonder te kijken rechtsonderin om naar het bureaublad te gaan? Zo klikte ik dus altijd zonder te kijken in de linker onderhoek om naar het startmenu te gaan.

Nu heb ik het gevoel dat de linker onderhoek mijn verkenner opstart en wil ik dus in de uiterste linker hoek klikken(zonder daarbij mijn muisaanwijzer te volgen met de oogjes) Maar dan kom je alsnog in menu start(metro interface). Het liefst had ik die 'knop' naar Metro niet gehad. Goed is natuurlijk allemaal een stukje gewenning.

Wat ik ook een lastige vind is het afsluiten van programmas via de taakbalk. Normaal was dat rechterklik muis iets naar boven en linkerklik. Maar de afstand daartussen is groter geworden. Hierdoor missclick ik dus redelijk vaak. Ik weet het het is allemaal gewenning maar aan de andere kant had het wat mij betreft niet nodig geweest om de afstand van een dergelijk knopje te verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
Twixie schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 16:00:
[...]

Ik spreek mezelf niet tegen. Eigenlijk zeg je het zelf: ze hebben de gadgets vervangen door full-screen apps en daardoor de added value van die dingen op een desktop tot nul herleid. Apps/gadgets/younameit zijn zeer zeker nuttig, maar niet zoals ze nu geimplementeerd zijn in W8 waarbij je geforceerd full-screen werkt omdat dat nu eenmaal ook zo is op een tablet of phone.
Ik zie mijn weer appje echt geanimeerd. Geeft netjes aan wat de temperatuur is, wat voor weertype het nu is en waar de meting voor geldt, zonder dat ik het aanklik. Die tile werkt net zoals die "oude" gadgets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

superdraak345 schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 15:59:
Je kunt er eigenlijk gewoon vanuit gaan dat applicaties die werken onder windows 7 ook werken onder windows 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walr
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-11-2021
een vraag bij het draaien van de windows 8 upgradeassistent krijgik de volgende melding
beveligd opstarten wekt in windows 8 niet ga ik op de site van microsoft kijken zie ik de volgende melding
•Beveiligd opstarten vereist firmware die UEFI v2.3.1 Errata B ondersteunt en beschikt over de Microsoft Windows Certification Authority in de UEFI-handtekeningen database
wat moet ik nu updaten want wat is UEFI v2.3.1 Errata B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOTheMaTriXM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-10 10:27
walr schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 16:17:
een vraag bij het draaien van de windows 8 upgradeassistent krijgik de volgende melding
beveligd opstarten wekt in windows 8 niet ga ik op de site van microsoft kijken zie ik de volgende melding
•Beveiligd opstarten vereist firmware die UEFI v2.3.1 Errata B ondersteunt en beschikt over de Microsoft Windows Certification Authority in de UEFI-handtekeningen database
wat moet ik nu updaten want wat is UEFI v2.3.1 Errata B
UEFI is de opvolger van de oude BIOS. Je huidige UEFI voldoet niet aan een bepaalde versie specificatie.
Door de UEFI te flashen met een nieuwe variant (mits deze beschikbaar is) kan dit probleem verholpen worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 15:21
Er zat eens een Hollandse MS medewerker bij DWDD, die heel trots was dat hij een jaar had gedaan over de exacte vormgeving van de Start knop in W7...

Die is nou mooi gedissed met W8 haha! >:)

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QErikNL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-09 15:54

Wanneer je Windows 8 pro editie hebt gekocht. (Winkel 60 euro,download 30 euro of promotie 15 euro)
dan moet je Windows 7 geinstalleerd hebben. Windows 8 heeft geen activatie via telefoon of iets dergelijks en het kan ook zo zijn dat je key niet geactiveerd kan worden, dit komt doordat je een schone installatie hebt gedaan, waarbij het systeem niet meer weet wat je key van Windows 7 is.
Tijdens het installeren van windows 8, onthoud microsoft jou windows 7 key en die koppelen ze aan je windows 8 key. Mocht dit mislukt zijn (in mijn geval doordat ik een nieuwe SSD erin heb gezet)
dan moet je contact opnemen met Microsoft of eerst Windows 7 installeren en daarna weer windows 8 installeren.

Ik heb zelf contact opgenomen met windows 8 en ik moest zowel mijn windows 7 productkey als windows 8 productkey opgeven, voordat ik mijn key kon activeren op mijn laptop (op mijn game pc had ik nergens last van)

Laptops met Windows 8 OEM moeten een key hebben op de sticker en anders moet je contact opnemen met de winkel of met microsoft. heb je een laptop die klaar staat voor een upgrade naar windows 8, dan heb je een windows 7 key en een windows 8 key nodig. Bewaar je beide keys dus goed, want alleen met de windows 8 pro key kan je windows niet activeren. dan moet je een OEM versie hebben die je dan alleen weer mag kopen bij nieuwe hardware.
Ik heb enkele pc's geactiveerd met Windows 7 legaal met één dezelfde OEM key via de telefoon activatie truc. Nu heb ik mijn eigen computer geupgrade naar 8, maar betekent dit dat ik niet andere pc's waar ik eerst Windows 7 opzet, activeer met de telefoon en dezelfde OEM key, niet naar 8 kan upgraden? (uiteraard met een nieuwe upgrade key van Microsoft, niet die waarmee ik mijn eigen mee heb geupgrade)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Poops_McGhee schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 16:06:
[...]
Ik zie mijn weer appje echt geanimeerd. Geeft netjes aan wat de temperatuur is, wat voor weertype het nu is en waar de meting voor geldt, zonder dat ik het aanklik. Die tile werkt net zoals die "oude" gadgets.
Ok, nu snap ik je punt. Denk dat er wat verwarring was rond app vs live tile. Zoals ik het zie, en dat is ook wat jij wel bedoelt (en misschien bedoelde de originele poster waarop ik reageerde dat ook), is het zo dat een live tile nog wel nuttig is, maar de app erachter totaal zinloos. Die app is immers duidelijk tablet/phone oriented en daarom full screen. Ik vrees zelfs iets anders: dat het voor developers niet mogelijk is om een live tile te maken die een desktop applicatie opstart. Zo zou ik bvb graag een tweetdeck tile zien die dus in de tile al tweets laat zien. Nu ben je bijna verplicht van 2 tiles te zetten: 1 met de app die dus live updatet, en ernaast dan de launch-tile voor tweetdeck.

De tile werkt op zich dus idd zoals de gadgets, maar ze zitten wel op een andere plaats. Die live tiles zitten nu op een plaats waar je als pc-gebruiker eigenlijk enkel komt als je iets wil opstarten wat dus maar weinig voorvalt in een sessie. Zit je op een desktop, of zit je in een app, dan zie je dus niet je mail live tile. In die zin zijn gadgets veeeel nuttiger omdat ze gewoon op je desktop staan en je ze dus ook wel constant blijft zien tenzij je er wat windows over zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walr
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-11-2021
er is geen nieuwe bios beschikbaar kan ik gewoon windows 8 instaleren of krijg ik dan problemen
NeOTheMaTriXM schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 16:22:
[...]

UEFI is de opvolger van de oude BIOS. Je huidige UEFI voldoet niet aan een bepaalde versie specificatie.
Door de UEFI te flashen met een nieuwe variant (mits deze beschikbaar is) kan dit probleem verholpen worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:09

DarkSide

theres no place like ::1

Ja dat is iets wat ik ook graag zou zien. Een live tile voor bv. Sab NZB, couch en XBMC.
Zo kan je snel zien dat er een film gesnatched is of toegevoegd is.
Maar wil graag wel de "echte" applicatie opstarten.
Wie weet komt dat nog.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
Twixie schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 16:30:
[...]

Ok, nu snap ik je punt. Denk dat er wat verwarring was rond app vs live tile. Zoals ik het zie, en dat is ook wat jij wel bedoelt (en misschien bedoelde de originele poster waarop ik reageerde dat ook), is het zo dat een live tile nog wel nuttig is, maar de app erachter totaal zinloos. Die app is immers duidelijk tablet/phone oriented en daarom full screen. Ik vrees zelfs iets anders: dat het voor developers niet mogelijk is om een live tile te maken die een desktop applicatie opstart. Zo zou ik bvb graag een tweetdeck tile zien die dus in de tile al tweets laat zien. Nu ben je bijna verplicht van 2 tiles te zetten: 1 met de app die dus live updatet, en ernaast dan de launch-tile voor tweetdeck.

De tile werkt op zich dus idd zoals de gadgets, maar ze zitten wel op een andere plaats. Die live tiles zitten nu op een plaats waar je als pc-gebruiker eigenlijk enkel komt als je iets wil opstarten wat dus maar weinig voorvalt in een sessie. Zit je op een desktop, of zit je in een app, dan zie je dus niet je mail live tile. In die zin zijn gadgets veeeel nuttiger omdat ze gewoon op je desktop staan en je ze dus ook wel constant blijft zien tenzij je er wat windows over zet.
Helemaal zinloos is het natuurlijk niet. Ik denk dat Windows 8 er ook erg op gericht is om de gebruiker dit op meerdere devices te laten gebruiken en daarin een balans te vinden wat het beste werkt en blijft werken.
Ik ga zeker een Windows 8 tab halen en geen RT. Ik wil de functionaliteit en de software tussen devices allemaal optimaal houden. Wat ik op de pc afsluit kan ik op de tab voortzetten. Momenteel zit ik met een Android phone, iOS6 tablet en een Windows 8 PC en laptop Die gaan, afgezien van de pc en laptop, onderling niet goed praten met elkaar. Er is altijd wel weer iets extra's nodig om dat te bewerkstelligen. Ik ben voornemens om dat allemaal Windows 8 te maken binnenkort. Tablet eerst, dan de phone met de tijd.
Elk device met dezelfde layout en OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
Tonton schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 16:23:
Er zat eens een Hollandse MS medewerker bij DWDD, die heel trots was dat hij een jaar had gedaan over de exacte vormgeving van de Start knop in W7...

Die is nou mooi gedissed met W8 haha! >:)
YouTube: Tjeerd Hoek on Dutch TV talking Vista
deze dus ?:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-10 09:30

westergas

rikkie_pc

Albert020 schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 14:42:
Classic Shell is in het Nederlands, pff dit is een verademing, Startknop terug Yesssssss *O*
Dit lijkt idd een mooie oplossing maar ben nooit zo'n fan van een 3rd party schil over je OS. Gaat dat geen vreemde problemen opleveren?

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

musicfreak schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 15:23:
[...]

control userpasswords2 levert hetzelfde op als netplwiz, helaas. Geen idee wat ik anders ik kan stellen om te voorkomen dat ik moet inloggen. Lukt het jou wel om met een Microsoft account in te loggen zonder je wachtwoord in te moeten typen?
Hier werkt het wel in ieder geval.
Via "control userpasswords2", vinkje weg gehaald, 2 keer MS wachtwoord getypt en gaan.

Bij het inloggen (automatisch hé ;) ) zie ik dan ook als gebruikersnaam "jxxxxvanxxxx@outlook.com" staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX
  • Laatst online: 30-09 19:48

RMX

Gisteren na 7x proberen is de Win7 => Win8 upgrade eindelijk gelukt! Nu rustig aan Metro onder de knie te krijgen, maar dit doe ik op mijn eigen manier, dus meteen Start8 geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
westergas schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 16:49:
[...]

Dit lijkt idd een mooie oplossing maar ben nooit zo'n fan van een 3rd party schil over je OS. Gaat dat geen vreemde problemen opleveren?
Werkt hier gewoon goed, geen vreemde problemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 16:50:
[...]

Hier werkt het wel in ieder geval.
Via "control userpasswords2", vinkje weg gehaald, 2 keer MS wachtwoord getypt en gaan.

Bij het inloggen (automatisch hé ;) ) zie ik dan ook als gebruikersnaam "jxxxxvanxxxx@outlook.com" staan.
Ah, ik ben eruit. Had bij gebruikersnaam de naam van mijn lokale account staan, met het wachtwoord van mijn MS account. Dat gaat niet werken hè... :p Dank voor het meedenken, het gaat nu goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Hoe en waar wijzig ik in W8 de rechten? Ik krijg bij het verwijderen van de map Windows.old de melding dat ik door SYSTEM gemachtigd moet worden om de map te kunnen verwijderen.

Waar doe ik dat?
Ik ben Admin van de laptop.

Bij Win7 had ik hier geen last van en heb alle instellingen mee overgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

readytoflow schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 17:23:
Hoe en waar wijzig ik in W8 de rechten? Ik krijg bij het verwijderen van de map Windows.old de melding dat ik door SYSTEM gemachtigd moet worden om de map te kunnen verwijderen.

Waar doe ik dat?

In Win7 kon je ook niet "zomaar" die windows.old map verwijderen.

Als je het via "schijfopruiming->systeem bestanden->oude windows installatie verwijderen" doet, gaat het zonder problemen.

<edit>
Zo raar dat mensen bepaalde instellingen en dergelijke die op dezelfde plek zitten als bij vorige Win versies nu "opeens" niet meer kunnen vinden.

<edit 2>
Wellicht ook niet zo raar, heel veel zullen hun laptop/pc gekocht hebben met een werkende Win7 erop, met alle drivers geïnstalleerd, etc, etc. En dus niet zoveel hebben hoeven doen toen der tijd.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2012 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
readytoflow schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 17:23:

Waar doe ik dat?

probeer het eens met schijf opruiming

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
  • Laatst online: 27-08 23:11
Als ik nu een PC upgrade naar Windows 8, kan ik dan nog terug naar Windows 7 als het niet bevalt? Met andere woorden, werkt het oude serial nog gewoon op Windows 7?

En krijg je een OEM licentie of een normale licentie als je de upgrade van Windows 7 Home Premium naar Windows 8 koopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-08 01:54
Is het ook mogelijk om een Engelstalige versie van Windows 8 te kopen als je in NL woont? Ik wil geen NLse Windows. Ik heb bovendien een niet-legale Windows 7 Ultimate, kan ik daarmee wel de upgrade gebruiken? Zonee, waar koop ik de full OEM dan, want via de site of die tool van Microsoft kan ik gek genoeg alleen een upgrade aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
kthxbye schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 17:34:
Is het ook mogelijk om een Engelstalige versie van Windows 8 te kopen als je in NL woont? Ik wil geen NLse Windows. Ik heb bovendien een niet-legale Windows 7 Ultimate, kan ik daarmee wel de upgrade gebruiken? Zonee, waar koop ik de full OEM dan, want via de site of die tool van Microsoft kan ik gek genoeg alleen een upgrade aanschaffen?
Ja en ja. Vooreerst is er geen check of je huidige Windows wel legaal is of dat die voldoet aan de voorwaarden. Bvb ik dacht gelezen te hebben dat de Upgrade niet geldt voor bedrijfslicensies, maar ik heb mijn 2 PCs met XP Pro volume license van ons ex-bedrijf zonder probleem kunnen upgraden. Hierboven lees je mensen die een illegale Windows 7 hebben kunnen upgraden.

Verder hoef je bij Windows eindelijk niet onmiddellijk de juiste taal hebben. Bij Windows 8 kan je achteraf gewoon de taal van je hele OS wijzigen adhv language packs. Ik denk trouwens dat hij gewoon begint met de taal van je vorige installatie. Ik had na mijn upgrade in elk geval geen Nederlandstalige Windows niettegenstaande ik in België woon. De Upgrade Assistant was echter ook gewoon in het Engels, herinner ik me nu. Dus misschien bepaalt die wat je initiële taal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
Twixie schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 17:44:
[...]

Ja en ja. Vooreerst is er geen check of je huidige Windows wel legaal is of dat die voldoet aan de voorwaarden. Bvb ik dacht gelezen te hebben dat de Upgrade niet geldt voor bedrijfslicensies, maar ik heb mijn 2 PCs met XP Pro volume license van ons ex-bedrijf zonder probleem kunnen upgraden. Hierboven lees je mensen die een illegale Windows 7 hebben kunnen upgraden.

Verder hoef je bij Windows eindelijk niet onmiddellijk de juiste taal hebben. Bij Windows 8 kan je achteraf gewoon de taal van je hele OS wijzigen adhv language packs. Ik denk trouwens dat hij gewoon begint met de taal van je vorige installatie. Ik had na mijn upgrade in elk geval geen Nederlandstalige Windows niettegenstaande ik in België woon. De Upgrade Assistant was echter ook gewoon in het Engels, herinner ik me nu. Dus misschien bepaalt die wat je initiële taal is.
Ik heb net gedualboot met een ISO van het internet, maar nu is het heel lelijk half half. Personen, Berichten, etc. maar dan de settings, menu's en de rest weer in het Engels. Ik zag zelfs iets van: "If you add your e-mailadress your Berichten en Personen will be synchronized" o.i.d. :X

Ik wil gaan clean installen. Goed om te weten dat ik dus voor 30 euro klaar kan zijn. Nu nog ff proberen om die Upgrade Offer te fixen, of is dat al dichtgetimmerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
kthxbye schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 17:46:
[...]
Ik heb net gedualboot met een ISO van het internet, maar nu is het heel lelijk half half. Personen, Berichten, etc. maar dan de settings, menu's en de rest weer in het Engels. Ik zag zelfs iets van: "If you add your e-mailadress your Berichten en Personen will be synchronized" o.i.d. :X
Dat kan een gevolg zijn van Metro vs Core Windows. Ik heb ook al gemerkt dat die blijkbaar elk hun eigen settings hebben of zoiets. Een gegeven moment had ik ook mijn Metro in het Nederlands en de Desktop (met alles errond) in het Engels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
kthxbye schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 17:46:
[...]
Ik wil gaan clean installen. Goed om te weten dat ik dus voor 30 euro klaar kan zijn. Nu nog ff proberen om die Upgrade Offer te fixen, of is dat al dichtgetimmerd?
Ik heb net de serial van mijn netbookje gekocht in 2011 met Windows 7 Home Premium erop ingevoerd en ingevuld dat ik de laptop een paar dagen geleden aangeschaft hebt: werkt prima! Windows 8 Pro voor $15 :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Meer mensen die triple screen werken? Enige nadeel van win 8 is dat ik nu moet mikken in de hoeken. Als ik te snel ga gaat ie naar screen 2 of 3. En waarom kan ik niet gewoon 3 x metro starten op alle schermen en dus 3 apps open knallen. Zal nog wel komen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
tennisbal schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 17:57:
Meer mensen die triple screen werken? Enige nadeel van win 8 is dat ik nu moet mikken in de hoeken. Als ik te snel ga gaat ie naar screen 2 of 3. En waarom kan ik niet gewoon 3 x metro starten op alle schermen en dus 3 apps open knallen. Zal nog wel komen denk ik.
idd, dat merk ik ook op mn dual monitor + plasma tv setup. Al kun je met windowstoets + c ook dat menuutje in beeld krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Albert020 schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 14:42:
[...]

Ik doe mijn best ;)

[...]

Geef het wat meer tijd om te wennen zou ik zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
  • Laatst online: 27-08 23:11
Ugh, net even geprobeerd om Windows 8 op mijn laptop te zetten via de oude HDD (gebruik er nu een SSD in) maar het werkt voor geen meter zonder goede drivers :(. Het scherm blijft zelfs zwart als de 5470m alleen al aan staat. Die moet ik dus via safe mode uitzetten en dan opstarten. 8)7 Kan dus ook geen drivers installeren.

Krijg er steeds meer spijt van dat ik niet gewoon voor Nvidia ben gegaan.

Jammer, want ik vind Windows 8 wel fijn werken.

[ Voor 15% gewijzigd door J0ey op 31-10-2012 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
kthxbye schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 17:54:
[...]

Ik heb net de serial van mijn netbookje gekocht in 2011 met Windows 7 Home Premium erop ingevoerd en ingevuld dat ik de laptop een paar dagen geleden aangeschaft hebt: werkt prima! Windows 8 Pro voor $15 :*)
Ik denk niet dat Microsoft er in de beginfase mee zit dat mensen snel, makkelijk en (soms te) goedkoop overgaan op Windows 8. Met dit soort bedragen gaan mensen weer massaal Windows gebruiken.
Zo te zien is het in de huidige vorm een stuk goedkoper om Windows te produceren en te maintainen.
Dat is alleen maar goed. En Microsoft is nu lekker de markt aan het overspoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
Poops_McGhee schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 18:42:
[...]

Ik denk niet dat Microsoft er in de beginfase mee zit dat mensen snel, makkelijk en (soms te) goedkoop overgaan op Windows 8. Met dit soort bedragen gaan mensen weer massaal Windows gebruiken.
Zo te zien is het in de huidige vorm een stuk goedkoper om Windows te produceren en te maintainen.
Dat is alleen maar goed. En Micfosoft is nu lekker de markt aan het overspoelen.
Geeft mij weer een indicatie aan dat het compleet random is, ik krijg bij invoeren van mijn laptop + w7 code dat het geen recht geeft blabla...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Er moet nog wel wat gebeuren qua integratie tussen de desktop apps en de metro apps. Sowieso irritant dat bijv. Chrome en IE aparte data (favorieten e.d.) hebben tussen de 2 omgevingen, maar nog wel meer rare verschijnselen. Bijv, als ik het chrome icoon in metro aanklik dan opent chrome op de desktop als ik de desktop-versie open heb. Heb ik die niet open dan opent ie in Metro. Met IE een vaag verschijnsel dat ie vanuit Metro alleen in 'Metro-modus' start als IE je default browser is. Bij niet default start ie op de desktop.

Mede hierdoor doe ik eigenlijk niks vanuit Metro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En toen werd Microsoft aangeklaagd voor de live tiles in W(P)8.

Begint al weer lekker zo. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
nevermind... sorry.

[ Voor 84% gewijzigd door HaseMike op 31-10-2012 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HaseMike schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 19:08:
Zijn de fonts een stuk fuzzier in windows 8, of ligt het aan mij, drivers misschien ? Ik heb een ati 6870. De fonts lijken nu erg op osx... slecht leesbaar.
In heel Windows 8 of alleen in apps? Met m'n 5570 is het verschil tussen fonts in de IE app en van W7 meegekomen Firefox enorm. Maar heel erg vind ik het nou niet, om eerlijk te zijn. :)
Pagina: 1 ... 43 ... 65 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Windows 8 is alweer een aantal maanden op de markt en is het tijd dat dit algemene Windows 8 topic per 1 januari 2013 worden gesloten.

Bij deze dus het verzoek aan een ieder met issues met Windows 8 om hiervoor vanaf nu een eigen topic aan te maken.