Ik had zelf een probleem met mijn IP config in Windows 8. Ik had een status IP adres ingesteld en na elke reboot was het systeem de instellingen kwijt en stond het weer ingesteld op DHCP. Dit lijkt nu opgelost met de laatste betadrivers van Intel die voor mijn moederbord beschikbaar zijn. Het betreft een P8Z68-V Pro bord. Misschien dat er mensen met soortgelijke moederborden hetzelfde probleem hebben en hier misschien wat aan hebben.
Bij IE kan je het gedrag instellen. Desktop IE10 -> Internet Options -> Programs en daar kan je instellen waar die de linkjes in moet openen en of de Metro app in zijn geheel moet worden omzeilt. De favorieten zijn hier overigens gewoon gelijk in Metro IE10 (die ik nooit gebruik) en de Desktop IE10.Palomar schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 19:05:
Er moet nog wel wat gebeuren qua integratie tussen de desktop apps en de metro apps. Sowieso irritant dat bijv. Chrome en IE aparte data (favorieten e.d.) hebben tussen de 2 omgevingen, maar nog wel meer rare verschijnselen. Bijv, als ik het chrome icoon in metro aanklik dan opent chrome op de desktop als ik de desktop-versie open heb. Heb ik die niet open dan opent ie in Metro. Met IE een vaag verschijnsel dat ie vanuit Metro alleen in 'Metro-modus' start als IE je default browser is. Bij niet default start ie op de desktop.
Mede hierdoor doe ik eigenlijk niks vanuit Metro.
WIndows 8 werkt echt prima, maar heb met internet problemen, dus gewoon internetten via browsers. Of ik nu firefox/ IE/ Chrome gebruikt er lijkt soms iets te gebeuren waardoor het hele systeem soort 'bevriest'. Het scherm wordt dan zo witachtig en na 2/3 minuten kan ik weer verder. Er staat dan 'Firefox reageert niet'. De muis kan ik nog bewegen, kan zelfs nog naar start, maar zaken opstarten lukt niet. Ook op ctrl-alt-del wordt geen gehoor gegeven.
Herkent iemand dit? Het is vrij irritant... lijkt wel alsof er een verbinding tot stand wordt gebracht waar geen reactie op komt en dat alles dan maar wacht tot de timeout er is oid.
Herkent iemand dit? Het is vrij irritant... lijkt wel alsof er een verbinding tot stand wordt gebracht waar geen reactie op komt en dat alles dan maar wacht tot de timeout er is oid.
BF1: Don-Panio
Is het mogelijk dat "vergrendelingsscherm" uit te schakelen? Als ik mijn computer start, wil ik meteen mijn wachtwoord kunnen intypen, niet eerst nog zo'n belachelijk scherm wegslepen...
Gewoon op enter rammen.Bv202 schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 19:46:
Is het mogelijk dat "vergrendelingsscherm" uit te schakelen? Als ik mijn computer start, wil ik meteen mijn wachtwoord kunnen intypen, niet eerst nog zo'n belachelijk scherm wegslepen...
Ik snap niet dat je niet meteen je wachtwoord in kan typen vanuit dit scherm. Ik heb het wachtwoord maar uitgeschakeld. Als ik in wil loggen terwijl ik geen wifi heb dan moet ik 2 keer hetzelfde wachtwoord invullenBv202 schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 19:46:

Normaal gezien wel. Mijn (Engelse) key van MSDNAA/Dreamspark werkt in ieder geval met een NL-isoJ0ey schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 20:26:
Zijn de key's ook land gebonden? Dus als ik een Engelse key in een NL iso invoer, werkt dat dan?
Haha, thanks. Ik heb hetzelfde idd van MSDNAA. Mooi, dan kan ik dezelfde DVD gebruiken.Bv202 schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 20:32:
[...]
Normaal gezien wel. Mijn (Engelse) key van MSDNAA/Dreamspark werkt in ieder geval met een NL-iso
Even een vraagje: wat zijn de verschillen in prestaties tussen Windows 8 34bit en 64bit? Ik draai nu Vista 34bit, en op zich zou ik bij een upgrade naar 8 ook gelijk naar 64bit willen upgraden. Dit maakt het upgradeproces echter wel moeilijker. En ik vraag me af hoeveel winst 64bit betekent op een laptop met maar 3GB RAM (op betere uitbreidingsmogelijkheden na).
Net overgestapt op Windows 8. Clean install gedaan met een upgrade (had W7 HP). Allemaal prima gegaan en de activatie is ook direct gelukt. Eerste indruk is zeer goed, 't ziet er allemaal mooi en goed afgewerkt uit. Soms nog wel een beetje zoeken naar wat waar zit, maar dat moet met een weekje verholpen zijn.
Met die update van 30 euro kan ik zeker vanaf windows 8 geen clean install doen. Dan moet ik zeker die windows 8 pro versie hebben van 60 weet iemand dat?
Je krijgt ook bij de download-upgrade de Pro-versie. Je kan het iso bestand naar een USB-stick of een DVD verplaatsen en daarvan een clean install doen. Hoe dat precies moet weet ik ook niet.
Heb hier gewoon met de upgrade versie van 15 euro een clean install gedaanStenii schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 20:52:
Met die update van 30 euro kan ik zeker vanaf windows 8 geen clean install doen. Dan moet ik zeker die windows 8 pro versie hebben van 60 weet iemand dat?
Heb alles nu eindelijk min of meer goed draaien, alleen nog poep traag internet en Skype werkt niet.
Nog even wat dingen installeren, savegames terugzetten etc.
Iemand nog wat toffe tools?
Heb al Classic Start Menu, best wel handig.
Nog even wat dingen installeren, savegames terugzetten etc.
Iemand nog wat toffe tools?
Heb al Classic Start Menu, best wel handig.
[ Voor 20% gewijzigd door Remcom00 op 31-10-2012 21:16 ]
hoidoei
ISO plaatsen op USB of DVD, opstarten vanaf dat medium, kiezen voor een custom installatie, oude partities weggooien, nieuwe partitie aanmaken en installeren maar.superdraak345 schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 21:05:
Je krijgt ook bij de download-upgrade de Pro-versie. Je kan het iso bestand naar een USB-stick of een DVD verplaatsen en daarvan een clean install doen. Hoe dat precies moet weet ik ook niet.
Wees ook niet te veel overtuigd van de goede bedoelingen van Microsoft..Poops_McGhee schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 18:42:
Ik denk niet dat Microsoft er in de beginfase mee zit dat mensen snel, makkelijk en (soms te) goedkoop overgaan op Windows 8. Met dit soort bedragen gaan mensen weer massaal Windows gebruiken.
Zo te zien is het in de huidige vorm een stuk goedkoper om Windows te produceren en te maintainen.
Dat is alleen maar goed. En Microsoft is nu lekker de markt aan het overspoelen.
De achterliggende gedachte is dat nu alle tweakers overgaan op windows 8, en er een paar maanden aan wennen en tweaken. Tegen de tijd dat iedereen gewend is en de schoonheidsfoutjes eruit zijn, is het half februari. En dan gaan we allemaal windows 8 aanprijzen op verjaardagsfeestjes aan de buurman of oma, die vervolgens wel de volle mep mogen afrekenen
[ Voor 4% gewijzigd door DeNachtwacht op 31-10-2012 21:52 ]
youtube.com/@hisrep
Een mischien simpele vraag:
Ik ben nu bezig om windows 8 te downloaden, ik wil morgen een SSD kopen om hem op te installeren, maar eigenlijk wil ik niet wachten en hem vanavond al even uitproberen op een reserve HDD die ik nog heb liggen.
Krijg ik problemen met de key die ik van microsoft heb ontvangen als ik hem nu op mijn hardeschijf zet en morgen op een SSD in dezelfde pc?
Ik ben nu bezig om windows 8 te downloaden, ik wil morgen een SSD kopen om hem op te installeren, maar eigenlijk wil ik niet wachten en hem vanavond al even uitproberen op een reserve HDD die ik nog heb liggen.
Krijg ik problemen met de key die ik van microsoft heb ontvangen als ik hem nu op mijn hardeschijf zet en morgen op een SSD in dezelfde pc?
Powered by Solarfrontier 3060 Wp
Geen idee maar voor die ene dag zou ik wel even wachten.
Voor iedereen uit onderwijsland (of kennissen daarin), via surfspot is windows 8 te downloaden voor 12,50 en de upgrade dvd ontvang je al voor 29,99!
Voor iedereen uit onderwijsland (of kennissen daarin), via surfspot is windows 8 te downloaden voor 12,50 en de upgrade dvd ontvang je al voor 29,99!
youtube.com/@hisrep
Dat is precies de ondertoon in mijn post ^^. Nu even de boel tolereren en daarna kunnen en willen de meesten niet meer terug. En ze schaffen niet alleen Windows 8 aan, maar indien zij nog geen tablets hebben (en daar zijn er nog genoeg van) gaan ze toch wat sneller over op een Surface of Windows 8 gelicenseerde tablet, omdat je dan de apps die je op de pc hebt gekocht ook daar kan gebruiken. En op je smartphone, uiteraard.DeNachtwacht schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 21:51:
[...]
Wees ook niet te veel overtuigd van de goede bedoelingen van Microsoft..
De achterliggende gedachte is dat nu alle tweakers overgaan op windows 8, en er een paar maanden aan wennen en tweaken. Tegen de tijd dat iedereen gewend is en de schoonheidsfoutjes eruit zijn, is het half februari. En dan gaan we allemaal windows 8 aanprijzen op verjaardagsfeestjes aan de buurman of oma, die vervolgens wel de volle mep mogen afrekenen
Erg weinig. Als je toch niet aan die 3GB komt bij jouw normale computergebruik, geen reden dus om 64-bit te installeren.superdraak345 schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 20:41:
Even een vraagje: wat zijn de verschillen in prestaties tussen Windows 8 34bit en 64bit? Ik draai nu Vista 34bit, en op zich zou ik bij een upgrade naar 8 ook gelijk naar 64bit willen upgraden. Dit maakt het upgradeproces echter wel moeilijker. En ik vraag me af hoeveel winst 64bit betekent op een laptop met maar 3GB RAM (op betere uitbreidingsmogelijkheden na).
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Op 'enter' rammen is genoeg hoor?Bv202 schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 19:46:
Wat, je kan zelfs gewoon meteen beginnen met je wachtwoord in te typen.
[ Voor 10% gewijzigd door warhamstr op 31-10-2012 22:21 ]
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
Hmmm... of ik gooi er ook wat extra RAM in, 3GB is immer best weinig.
Wachten is natuurlijk de minst leuke optie. Ik weet niet in hoeverre je hardware mag wisselen met dezelfde keyDeNachtwacht schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 21:56:
Powered by Solarfrontier 3060 Wp
Zou ik wel doen 4gb is toch redelijk mainstream atm. En ik zou altijd die 64bit versie installeren ook als je <4gb ram hebt.superdraak345 schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 22:33:
Hmmm... of ik gooi er ook wat extra RAM in, 3GB is immer best weinig.
Ja maar als je een upgrade wil doen wordt dat lastig...warhamstr schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 22:40:
[...]
Zou ik wel doen 4gb is toch redelijk mainstream atm. En ik zou altijd die 64bit versie installeren ook als je <4gb ram hebt.
Ik wil een url op mijn Metro startmenu krijgen. Ik kan dit volgens mij alleen met een programma klopt dit? Kan het echt niet mbv. plakactie oid?
http://mywindows8apps.com...ndows-8-pinned-url-tiles/tennisbal schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 22:48:
Ik wil een url op mijn Metro startmenu krijgen. Ik kan dit volgens mij alleen met een programma klopt dit? Kan het echt niet mbv. plakactie oid?
Dat wat je bedoelt?
Heb het ook geinstalleerd, pff, wel zeker ff wennen zeg. Mis nog een beetje de normale flow. De interface-formerly-known-as-Metro vind ik wel geslaagd en een mooie ervaring.
Ik zou trouwens nu wel zeker overstappen op een 64-bit versie, binnenkort kan je toch niet anders als je meer RAM wil gaan gebruiken.
Ik zou trouwens nu wel zeker overstappen op een 64-bit versie, binnenkort kan je toch niet anders als je meer RAM wil gaan gebruiken.
Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas
Ja hoe zit het eigenlijk met het behouden van gegevens? Dat kan zeker niet als je van 32bit naar 64 gaat? Dan kan je toch wel gewoon alle bestanden die je wilt behouden op een schijf zetten en later weer herstellen?Ramon schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 22:41:
[...]
Ja maar als je een upgrade wil doen wordt dat lastig...
Ja, uiteraard kan dat, maar het gaat de meeste mensen natuurlijk om het behoud van geinstalleerde programma's en instellingen.
Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas
En ik denk dat ze verwachten dat de early adopters ook geld gaan opleveren in de store. Je ziet dat de grote inkomsten op de andere platformen steeds meer daar van komen.DeNachtwacht schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 21:51:
[...]
Wees ook niet te veel overtuigd van de goede bedoelingen van Microsoft..
Ehm ja en nee. Dit is voor Dev-ers gemaakt (die link). Ik wil gewoon simpel een url op metro knallen. Nas torrent server in mijn geval. Moet dit echt moeilijk via een programma of site?Pino112 schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 22:50:
[...]
http://mywindows8apps.com...ndows-8-pinned-url-tiles/
Dat wat je bedoelt?
In de Metro Explorer onderaan het link icoontje? Daarmee kan je directe URL's op je start zetten.tennisbal schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 23:16:
[...]
Ehm ja en nee. Dit is voor Dev-ers gemaakt (die link). Ik wil gewoon simpel een url op metro knallen. Nas torrent server in mijn geval. Moet dit echt moeilijk via een programma of site?
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Site openen in Metro Modern UI IE10 en dan rechtsonder naast het refresh knopje en het sleutelknopje. Daar zit de optie "pin to start".tennisbal schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 23:16:
[...] Ehm ja en nee. Dit is voor Dev-ers gemaakt (die link). Ik wil gewoon simpel een url op metro knallen. Nas torrent server in mijn geval. Moet dit echt moeilijk via een programma of site?
Voor universiteiten zelfs €9,75 voor de downloadDeNachtwacht schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 21:56:
Ja, dat zie ik inderdaad staan bij de nieuwsberichten, maar de link doet het niet?
Bij mij ook niet. Ik denk dat je eerst moet inloggen.MaximusTG schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 23:27:
Ja, dat zie ik inderdaad staan bij de nieuwsberichten, maar de link doet het niet?
Ja duh, dat ben ik uiteraard al..
Edit: ik zie het al, voor studenten geldt de aanbieding (nog) niet.
Edit: ik zie het al, voor studenten geldt de aanbieding (nog) niet.
[ Voor 51% gewijzigd door MaximusTG op 31-10-2012 23:33 ]
Voor DreamSpark zelfs €0,00 voor de downloadM4x schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 23:23:
[...]
Voor universiteiten zelfs €9,75 voor de download
Wat is je punt nu?
Wat bedoel je met modern User interface? Ik zie nergens een sleutel?Caelorum schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 23:22:
[...]
Site openen in Metro Modern UI IE10 en dan rechtsonder naast het refresh knopje en het sleutelknopje. Daar zit de optie "pin to start".
Wat ooit Metro heettetennisbal schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 23:55:
[...] Wat bedoel je met modern User interface? Ik zie nergens een sleutel?
Kwam er net achter dat die optie ook gewoon in de desktop IE10 zit: Rechtsbovenin onder het grote rode kruis, in het menu van dat tandwieltje, 4e optie van boven (vlak onder het 1e lijntje): "Add site to Start Screen".
En hij bedoelt een steeksleutel
.
Trouwens, als je een andere browser als standaardbrowser instelt verdwijnt de IE 10 modern UI tile, en komt er een desktop IE 10 tile voor in de plaats.
Trouwens, als je een andere browser als standaardbrowser instelt verdwijnt de IE 10 modern UI tile, en komt er een desktop IE 10 tile voor in de plaats.
Geweldig!! Ik kan IE niet eens in een app starten? Erg vreemd. En sinds wanneer is Metro naam verdwenen? Codenaam alleen?Caelorum schreef op donderdag 01 november 2012 @ 00:03:
[...]
Wat ooit Metro heette![]()
Kwam er net achter dat die optie ook gewoon in de desktop IE10 zit: Rechtsbovenin onder het grote rode kruis, in het menu van dat tandwieltje, 4e optie van boven (vlak onder het 1e lijntje): "Add site to Start Screen".
Dat verklaard mijn "probleem"MaximusTG schreef op donderdag 01 november 2012 @ 00:07:
En hij bedoelt een steeksleutel.
Sinds Metro A.G. uit Duitsland ging klagen een aantal maanden geleden, zie: nieuws: Microsoft schuwt Metro-naam wegens mogelijke copyrightproblemen en nieuws: Microsoft gaat 'Windows 8' in plaats van 'Metro' gebruiken.tennisbal schreef op donderdag 01 november 2012 @ 00:07:
[...] Geweldig!! Ik kan IE niet eens in een app starten? Erg vreemd. En sinds wanneer is Metro naam verdwenen? Codenaam alleen?
Omdat ik zelf Windows 8-interface zo onduidelijk vind (welke interface) gebruik ik maar de naam die MS in ieder geval tijdelijk aan de Metro design language heeft gegeven om de developers wat te beschermen: Modern UI.
[ Voor 13% gewijzigd door Caelorum op 01-11-2012 00:14 ]
Dit is al best vaak hier behandeld. Ik heb het zelfs eens met plaatjes uitgewerkt. Ga naar je favo browser. Sleep de url die je wil hebben naar het bureaublad, rechtermuisknop en "pin to start" en klaar.tennisbal schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 22:48:
hehe lekker weerCaelorum schreef op donderdag 01 november 2012 @ 00:11:
[...]
Sinds Metro A.G. uit Duitsland ging klagen een aantal maanden geleden, zie: nieuws: Microsoft schuwt Metro-naam wegens mogelijke copyrightproblemen en nieuws: Microsoft gaat 'Windows 8' in plaats van 'Metro' gebruiken.
Omdat ik zelf Windows 8-interface zo onduidelijk vind (welke interface) gebruik ik maar de naam die MS in ieder geval tijdelijk aan de Metro design language heeft gegeven om de developers wat te beschermen: Modern UI.
Hoe kan het zijn dat ik als administrator en met UAC uitgeschakeld in Windows 8 geen rechten meer heb om een bepaald bestand op mijn harde schijf op te slaan wanneer ik deze met Firefox probeer te downloaden?
Hij vertikt het gewoon en raadt dan een andere map aan.
Ik vind dit nergens op slaan! Heb ik ergens iets gemist ofzo?
Weet iemand of de Creative X-Fi Titanium HD wel fatsoenlijk wordt ondersteund in Windows 8? Op hun site staat van wel. Ik overweeg om deze dus aan te schaffen.
ik heb de creative xfi gamer wel aan de praat met de drivers.SuX DeLuXe schreef op donderdag 01 november 2012 @ 00:55:
Weet iemand of de Creative X-Fi Titanium HD wel fatsoenlijk wordt ondersteund in Windows 8? Op hun site staat van wel. Ik overweeg om deze dus aan te schaffen.
er was meende ik een bug nat na een restart de instellingen reset waren.
ora et labora
Verwijderd
Je moet voor sommige directories jezelf ook NTFS-rechten toewijzen, zelfs als je administrator bentBull schreef op donderdag 01 november 2012 @ 00:48:
Hoe kan het zijn dat ik als administrator en met UAC uitgeschakeld in Windows 8 geen rechten meer heb om een bepaald bestand op mijn harde schijf op te slaan wanneer ik deze met Firefox probeer te downloaden?
Hmm ok en hoe doen we dat?Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2012 @ 01:21:
[...]
Je moet voor sommige directories jezelf ook NTFS-rechten toewijzen, zelfs als je administrator bent
edit: Waarom is het in Windows 8 anders dan in Windows 7?
Komt het soms omdat de beide harde schijven eerst in Windows 7 zijn gebruikt?
[ Voor 21% gewijzigd door Bull op 01-11-2012 01:30 ]
Dat is niet zo hoor. In Windows 7 was dit ook al het geval (komt uit het Vista-tijdperk zogezegd).Bull schreef op donderdag 01 november 2012 @ 01:25:
[...]
Hmm ok en hoe doen we dat?
Er is hierboven wat verbazing over "ja maar ik ben administrator!" maar sinds Vista is het al zo dat zelfs iemand in de gebruikersgroep administrator (iets minder vaak met hét administrator-account) beperkt wordt in zijn mogelijkheden. Dit is puur uit beveiligingsoogpunt. Je kunt dit wel aanpassen (je bent immers administrator) maar je zou dat nooit moeten hoeven doen, is de filosofie.
[ Voor 33% gewijzigd door Eagle Creek op 01-11-2012 01:32 ]
~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~
Waarom had ik er in Windows 7 met dezelfde mappen geen last van dan?Eagle Creek schreef op donderdag 01 november 2012 @ 01:30:
[...]
Dat is niet zo hoor. In Windows 7 was dit ook al het geval (komt uit het Vista-tijdperk zogezegd).
Er is hierboven wat verbazing over "ja maar ik ben administrator!" maar sinds Vista is het al zo dat zelfs iemand in de gebruikersgroep administrator (iets minder vaak met hét administrator-account) beperkt wordt in zijn mogelijkheden. Dit is puur uit beveiligingsoogpunt. Je kunt dit wel aanpassen (je bent immers administrator) maar je zou dat nooit moeten hoeven doen, is de filosofie.
edit: Nou, ik heb aan de mappen waar ik kennelijk niet de volledige rechten van bezat een groep "Gebruikers" toegevoegd en die volledig beheer gegeven en nu is het probleem opgelost.
Windows blijft mij verbazen...

Die instellingen reset bug kun je fixen door het "Configuratiescherm voor geluid" in Windows 7 compatibility mode op te starten en dan onthoudt ie de instellingen wel na een reboot.mrc4nl schreef op donderdag 01 november 2012 @ 00:57:
[...]
ik heb de creative xfi gamer wel aan de praat met de drivers.
er was meende ik een bug nat na een restart de instellingen reset waren.
[ Voor 33% gewijzigd door Bull op 01-11-2012 01:43 ]
Na enige tijd met Windows 8 onder VMware te hebben gespeeld wil ik een stap verder gaan.
Echter zit ik toch even met een aantal vragen.
Op dit moment heb ik op de C schijf XP, en op de D schijf Windows 7 staan.
Nu is het zo dat ik graag ook Windows 7 wil behouden.
Als ik XP nu vervang voor Windows 8 blijft de dual boot keuze dan voor W7 en W8 behouden?
Het word dan wel een vreemde volgorde W8 / W7, maar om eerst W7 geheel opnieuw te installeren wil ik uiteraard zover het kan voorkomen.
Wat ik me ook afvraag, hoe zit het eigenlijk met de driver ondersteuning voor de Gigabyte GA-EP35C-DS3R moederbord? Iemand die het al heeft geprobeerd onder Windows 8?
Als ik bijvoorbeeld kijk op de site van Gigabyte dan komt de driver support voor de realtek / ACHI drivers niet hoger dan Windows 7 - 64bit. Nu maak ik onder Windows 7 wel gebruik van deze drivers, maar worden deze nu standaard in Windows 8 ondersteund of niet?
Echter zit ik toch even met een aantal vragen.
Op dit moment heb ik op de C schijf XP, en op de D schijf Windows 7 staan.
Nu is het zo dat ik graag ook Windows 7 wil behouden.
Als ik XP nu vervang voor Windows 8 blijft de dual boot keuze dan voor W7 en W8 behouden?
Het word dan wel een vreemde volgorde W8 / W7, maar om eerst W7 geheel opnieuw te installeren wil ik uiteraard zover het kan voorkomen.
Wat ik me ook afvraag, hoe zit het eigenlijk met de driver ondersteuning voor de Gigabyte GA-EP35C-DS3R moederbord? Iemand die het al heeft geprobeerd onder Windows 8?
Als ik bijvoorbeeld kijk op de site van Gigabyte dan komt de driver support voor de realtek / ACHI drivers niet hoger dan Windows 7 - 64bit. Nu maak ik onder Windows 7 wel gebruik van deze drivers, maar worden deze nu standaard in Windows 8 ondersteund of niet?
Begin Windows 8 steeds leuker te vinden.
Alleen blijft me geluid van me laptop slechter vergeleken met Windows 7.
Drivers opnieuw er opgezet helpt ook niet.
Iemand een idee waar het aan kan liggen?
Me laptop is een HP Pavilion dv7-4190sd
Het gaat om de volgende driver
IDT High Definition audiodriver ►
2010-12-03 , Versie:6.10.6292.0, 26.89M
Deze komt van de site van HP en is het voor windows 7 maar kan geen nieuwe vinden
Deze komt van de site van HP en is het voor windows 7 maar kan geen nieuwe vinden
[ Voor 93% gewijzigd door mathy_ op 01-11-2012 02:23 ]
Ik heb hier een link gevonden op de HP-site. Dit is een nieuwe driver voor deze geluidskaart. Klik.mathy_ schreef op donderdag 01 november 2012 @ 02:17:
Dit had ik zelfs al als ik mijn Windows 7 opnieuw installeerde. De mappen op de D-schijf kon ik dan al niet meer benaderen.Bull schreef op donderdag 01 november 2012 @ 01:25:
[...]
Hmm ok en hoe doen we dat?
Maar inderdaad: ff rechten regelen voor die schijf/map...
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Ik heb ondertussen zowel mijn desktop als laptop op Windows 8 draaien.
Ik moet zeggen dat het in het begin behoorlijk wennen was, vooral het sluiten van apps vind ik wat omslachtig, een klik rechtsbovenin is toch een stuk sneller dan het scherm op te pakken en weg te slepen.
Ook het schakelen tussen applicaties vind ik nog niet zo handig werken, normaal even klikken op de taakbalk moet je nu linksboven wachten tot het menutje komt en dan switchen. (of natuurlijk alt tab gebruiken)
Maar het grootste probleem met de fullscreen applicaties heb ik toch dat ik geen klok zie. ik weet dat je met Wintoets C wel even de tijd naar voren kan krijgen.
Al met al lijkt het of alles net een stapje verder zit en net langer duurt.Misschien is het gewoon nog wennen. Ik werk er nog maar 2 dagen mee. Maar ik merkte dat ik toch wel redelijk snel weer naar de oude desktop ging. En dat is toch jammer.
Ik moet zeggen dat het in het begin behoorlijk wennen was, vooral het sluiten van apps vind ik wat omslachtig, een klik rechtsbovenin is toch een stuk sneller dan het scherm op te pakken en weg te slepen.
Ook het schakelen tussen applicaties vind ik nog niet zo handig werken, normaal even klikken op de taakbalk moet je nu linksboven wachten tot het menutje komt en dan switchen. (of natuurlijk alt tab gebruiken)
Maar het grootste probleem met de fullscreen applicaties heb ik toch dat ik geen klok zie. ik weet dat je met Wintoets C wel even de tijd naar voren kan krijgen.
Al met al lijkt het of alles net een stapje verder zit en net langer duurt.Misschien is het gewoon nog wennen. Ik werk er nog maar 2 dagen mee. Maar ik merkte dat ik toch wel redelijk snel weer naar de oude desktop ging. En dat is toch jammer.
Waarom is dat precies jammer?Yerap schreef op donderdag 01 november 2012 @ 07:54:
[...] Maar ik merkte dat ik toch wel redelijk snel weer naar de oude desktop ging. En dat is toch jammer.
Ik vind het jammer dat ze dus iets nieuws verzinnen, wat voor mijn gevoel niet helemaal 100% werkt dat ik daarom terug stap naar het oude vertrouwde van de desktop. Dat lijkt me toch niet de bedoeling te zijn geweest toen ze de nieuwe interface ontworpen hebben.
Beste allen,
Ik wil mijn huidige pc upgraden naar windows 8 maar krijg onderstaande melding:
-Beveiligd opstarten is niet ondersteund voor deze pc
wat betekend dit ? moet ik nu een andere pc kopen om gebruik te kunnen maken van deze OS ?
wat betekend dit ? moet ik nu een andere pc kopen om gebruik te kunnen maken van deze OS ?
mrcosmo schreef op donderdag 01 november 2012 @ 09:07:
Beste allen,
BronUpgrade Assistant controleert of uw pc bepaalde Windows 8 functies ondersteunt. In het bijzonder: Windows Store, Snap, Beveiligd opstarten en Multiaanraking. Als uw pc een of meer van deze functies niet ondersteunt, wordt er een waarschuwing weergegeven. U kunt dan nog steeds Windows 8 installeren, maar bepaalde functies zijn dan niet beschikbaar voor u.
Ik heb geen id waar het aan kan liggen maar ik heb er ook last van. Ik heb een Theatron Agrippa geluidskaart en heb mijn receiver op de SPIDF hangen. Heb nu drivers van Azeutech icm cmedia software. (Club 3D software en driver wilde nl. niets doen op W8). Maar ik ben totaal niet tevreden over het geluid dat uit mijn speakers komt. Ik had gehoopt dat het aan mij zou liggen aangezien ik zeer lichtelijk verkouden ben maar na jou verhaal denk ik toch dat het aan W8 ligt (of in ieder geval de driversupport daarvan).mathy_ schreef op donderdag 01 november 2012 @ 02:17:
Mijn geluid heeft veel minder diepgang en het hoog is gewoon schel. Het lijkt alsof ik een zeer slechte Youtube opname aan het luisteren ben. Zelfs wanneer ik via Foobar2000 gewoon mijn 320kbit/flac database raadpleeg.
Het is gewoon de bedoeling dat je werkt in de desktop interface. Je komt er wel in hoor in de manier van werken met W8. Duurt alleen eventjes. Nog even terug komend op jou opmerking van 'je moet in de rechterhoek gaan staan en wachten tot het scherm komt'Yerap schreef op donderdag 01 november 2012 @ 09:06:
[...]
Ik vind het jammer dat ze dus iets nieuws verzinnen, wat voor mijn gevoel niet helemaal 100% werkt dat ik daarom terug stap naar het oude vertrouwde van de desktop. Dat lijkt me toch niet de bedoeling te zijn geweest toen ze de nieuwe interface ontworpen hebben.
Dat is totaal niet het geval. Ja je kan wachten maar je kunt ook je muis naar beneden trekken. Dus rechterhoek muis naar beneden en Voila(geld ook voor linker hoek). Menu komt dan veel sneller naar voren. Suc6
[ Voor 24% gewijzigd door Clifdon op 01-11-2012 09:48 ]
Always look on the bright side of life.
De functie "beveiligd opstarten" (secure boot). Verder niet relevant voor de werking van Windows. Wel potentieel minder veilig dan als je wel beveiligd opstarten zou hebben.mrcosmo schreef op donderdag 01 november 2012 @ 09:29:
maar welke functie mis ik dan ?
Ik denk het juist wel, anders hadden ze de "oude" interface wel weggegooid. De nieuwe interface is bedoelt voor tablets en je kan misschien een of twee mobiele apps leuk gebruiken op je desktop-computer. Ik gebruik alleen wordfeud om af en toe een spelletje te doen, bijvoorbeeld, voor de rest gewoon de desktop.Yerap schreef op donderdag 01 november 2012 @ 09:06:
[...]
=edit=
sorry voor doublepost
Ik gebruik windows 8 nu al een bijna een week. Aardig tevereden, vooral nu me de startknop terug heb via een classic shell.
Maar die dualboot van windows 8..... traag.... ziet er wel mooi uit, maar qua snelheid (ik gebruik win 7 en win 8 ) is het een achteruitgang, vond die kale dos-achtige menu sneller... is dit aan te passen denken jullie ?
Maar die dualboot van windows 8..... traag.... ziet er wel mooi uit, maar qua snelheid (ik gebruik win 7 en win 8 ) is het een achteruitgang, vond die kale dos-achtige menu sneller... is dit aan te passen denken jullie ?
Je kunt in "msconfig" toch aangeven dat windows 7 je standaard besturingssysteem moet zijn,Merlijn_merlin schreef op donderdag 01 november 2012 @ 10:06:
Ik gebruik windows 8 nu al een bijna een week. Aardig tevereden, vooral nu me de startknop terug heb via een classic shell.
Volgens mij krijg je dan ook een ander dualboot scherm ?
Had toch met BIOS soort/type te maken? Want dat mooie scherm zie je alleen bij UEFI moederbord, ik weet niet of Windows zelf de check doet, voor welke dualboot scherm gestart moet worden, zo ja. Dan zou het theoretisch mogelijk moeten zijn om Windows te laten denken dat het niet om een UEFI moederbord gaatMerlijn_merlin schreef op donderdag 01 november 2012 @ 10:06:
Weet iemand of er ook verschillen zijn met de MSDN ISO en de retail van de winkel?
[ Voor 5% gewijzigd door Satom op 01-11-2012 10:12 ]
Dat lijkt me niet, in theorie is het namelijk mogelijk dat het Windows 7 boot menu Windows 8 niet kan booten omdat er een andere werking is, ten tijde van Windows 7 wist men nog niets van Windows 8 natuurlijk.Albert020 schreef op donderdag 01 november 2012 @ 10:10:
[...]
Je kunt in "msconfig" toch aangeven dat windows 7 je standaard besturingssysteem moet zijn,
Volgens mij krijg je dan ook een ander dualboot scherm ?
In de praktijk zal dat wel niet zo zijn, maar het omzetten van je standaard OS in het menu is niets meer dan een configuratieoptie van het Windows 8 bootmenu dat hij optie 2 selecteert ipv optie 1.
Zijn er ook mensen die al veel last hebben gehad van crashende apps? Dus in de Modern UI apps die er mee kappen waarna windows een melding geeft dat je eerst naar de store moet voor een herstel van de app. Ik heb het al 5 keer gehad en ben dus nu op zoek naar een oplossing. Iemand al iets meegemaakt?
EDIT:
http://technet.microsoft.com/en-us/library/hh832040.aspx
Hier lijkt een oplossing te staan? SID's Moeten goed worden gezet voor alle apps? Ik heb alleen geen enkel id wat het inhoud:$. Ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit zo veel te maken heb gehad met windows zijn rechten beheer.
http://www.thewindowsclub...ndows-8-metro-app-crashes zegt:
EDIT:
http://technet.microsoft.com/en-us/library/hh832040.aspx
Hier lijkt een oplossing te staan? SID's Moeten goed worden gezet voor alle apps? Ik heb alleen geen enkel id wat het inhoud:$. Ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit zo veel te maken heb gehad met windows zijn rechten beheer.
http://www.thewindowsclub...ndows-8-metro-app-crashes zegt:
While configuring the access permissions on any of these resources, it is important to identify which of these resources grants access to all Metro style apps and ensure that the new effective permissions do not remove that access. When supplying the permissions in SDDL form, the security identifier (SID) for ALL APPLICATION PACKAGES is S-1-15-2-1.
So I went and gave “ALL APPLICATION PACKAGES” permission to root C folder and rebooted the system. Voilà no more crashes it worked just fine!
[ Voor 59% gewijzigd door Clifdon op 01-11-2012 10:42 ]
Always look on the bright side of life.
Zelf heb ik problemen met skype die uit de store komt.clifdon schreef op donderdag 01 november 2012 @ 10:30:
Zijn er ook mensen die al veel last hebben gehad van crashende apps? Dus in de Modern UI apps die er mee kappen waarna windows een melding geeft dat je eerst naar de store moet voor een herstel van de app. Ik heb het al 5 keer gehad en ben dus nu op zoek naar een oplossing. Iemand al iets meegemaakt?
Herhaaldelijk wegvallen uit het gesprek.
Om er terug in te komen moet ik terug naar skype gaan en verbind vervolgens automatisch.
Desktop versie van skype werkte wel goed bij mij.
Een opmerking als deze illustreert dat Microsoft toch ofwelYerap schreef op donderdag 01 november 2012 @ 09:06:
[...]
a) serieus wat werk heeft om het publiek te laten inzien dat op een PC je nog altijd voor 99% in de desktop zult blijven werken... of
b) hun strategie verkeerd is.
Zoals hierboven al effen bediscussieerd kan het geenszins de bedoeling zijn dat er van de desktop afgestapt wordt en je puur naar apps over gaat. Die apps zijn absoluut bedoeld voor tablet/phone omgevingen. Als je op een PC die omgeving prefereert boven de desktop, dan zie je toch echt de grote beperkingen van apps niet:
* alle apps draaien full-screen, zelfs als het eigenlijk kleine tools zoals een weerbericht zijn.
* alle apps zijn enorm beperkt qua instellingen.
* alle interface componenten zijn enorm groot omdat ze eigenlijk bedoeld zijn om met een vinger bediend te worden.
* max. anderhalve app tegelijk op het scherm (1 brede en dan 1 sidebar van een tweede app).
Dus persé de Metro interface met apps willen gebruiken, is gelijk een SmartTV van Samsung kopen en dan persé alles op YouTube willen bekijken en het zonde vinden dat je voor gewone TV nog naar de tuner of HDMI ingang moet switchen.
Het zal ongetwijfeld al gevraagd zijn, maar ik kan het niet vinden in dit topic.
Kan ik mijn evaluation version omzetten naar windows 8 pro. Of moet ik echt reinstallen..
Kan ik mijn evaluation version omzetten naar windows 8 pro. Of moet ik echt reinstallen..
Frietjes
Wat bedoel je precies met evaluation?spenky schreef op donderdag 01 november 2012 @ 10:49:
Het zal ongetwijfeld al gevraagd zijn, maar ik kan het niet vinden in dit topic.
Als het een preview versie is kan het volgens mij sowieso niet.
Als je nu een RTM Windows 8 pro hebt draaien zou het volgens mij moeten kunnen. Gewoon een key aanvragen en invoeren. Dat kun je natuurlijk sowieso proberen. Als het niet lukt krijg je dat vanzelf te horen
Ja de 90 dagen enterprise evaluation versie. Die verloopt namelijk over 15 dagen..jfversluis schreef op donderdag 01 november 2012 @ 10:51:
[...]
Wat bedoel je precies met evaluation?
Als het een preview versie is kan het volgens mij sowieso niet.
Als je nu een RTM Windows 8 pro hebt draaien zou het volgens mij moeten kunnen. Gewoon een key aanvragen en invoeren. Dat kun je natuurlijk sowieso proberen. Als het niet lukt krijg je dat vanzelf te horen
Frietjes
Van enterprise naar pro gaat sowieso niet werken ben ik bang.spenky schreef op donderdag 01 november 2012 @ 10:53:
[...]
Ja de 90 dagen enterprise evaluation versie. Die verloopt namelijk over 15 dagen..
hmm, weet jij of er ook extern bureaublad in de windows 8 pro zit?jfversluis schreef op donderdag 01 november 2012 @ 10:53:
[...]
Van enterprise naar pro gaat sowieso niet werken ben ik bang.
Want anderes instalteer ik mn oude vista wel, en dan gooi ik er windows 8 pro op..
Frietjes
Je kunt gewoon vanaf de trial Windows 8 installeren. Je verliest alleen je user settings. Windows 8 pro heeft extern bureaublad.spenky schreef op donderdag 01 november 2012 @ 10:56:
[...]
hmm, weet jij of er ook extern bureaublad in de windows 8 pro zit?
Want anderes instalteer ik mn oude vista wel, en dan gooi ik er windows 8 pro op..
spenky schreef op donderdag 01 november 2012 @ 10:56:
[...]
BronWindows 8 Pro
Windows 8 Pro is comparable to Windows 7 Professional and Ultimate[2][3] and is targeted towards enthusiasts and business users; it includes all the features of Windows 8. Additional features include the ability to be receive Remote Desktop connections, the ability to participate in a Windows Server domain, Encrypting File System, Hyper-V, and Virtual Hard Disk Booting, Group Policy as well as BitLocker and BitLocker To Go. Windows Media Center functionality will be available only for Windows 8 Pro as a paid "add-on."[4]
- edit -
Niet helemaal goede quote.. Dit is alleen ontvangen, maar in het tabelletje eronder zie je dat je client en host remote desktop hebt
Waarschijnlijk kun je inderdaad zoals Sj44k13 zegt gewoon wel vanuit je Windows 8 omgeving reinstallen alleen dus niet met behoud van alles. Maar scheelt je weer een extra install!
[ Voor 14% gewijzigd door jfversluis op 01-11-2012 11:00 ]
Okee, chill. Maar dan moet ik dus de volledige versie hebben.. Dan gaat die upgrade niet werken. Kan ik beter ff downgraden en dan upgraden.. Scheelt weer €100..Sj44k13 schreef op donderdag 01 november 2012 @ 10:58:
[...]
Je kunt gewoon vanaf de trial Windows 8 installeren. Je verliest alleen je user settings. Windows 8 pro heeft extern bureaublad.
Frietjes
Ik heb hem gewoon geupgrade op 2 pc's (die ook licenties van Vista en XP hebben). Je hebt dus geen volledige versie nodig.spenky schreef op donderdag 01 november 2012 @ 11:00:
[...]
Okee, chill. Maar dan moet ik dus de volledige versie hebben.. Dan gaat die upgrade niet werken. Kan ik beter ff downgraden en dan upgraden.. Scheelt weer €100..
Nu.nl app:
http://apps.microsoft.com...a0-47bf-813b-7db542c17cbb
(gebruik IE of Firefox om de link te openen of zoek op "nu.nl" in de store)
Mooie app verder. Zit ook een live-tile bij, maar die pakt dus alle nieuwsberichten (dus ook de celebrity news).
Mooie app verder. Zit ook een live-tile bij, maar die pakt dus alle nieuwsberichten (dus ook de celebrity news).
[ Voor 6% gewijzigd door Martinspire op 01-11-2012 11:15 ]
http://youtu.be/4IzO_DzGpH0
Hippe laptop, W8, touchscreen, met megan fox
Frietjes
Ja, Windows 8 Pro kan remote benaderd worden met Remote Desktop. Hier al geprobeerd vanaf een XP machine en geen probleem.spenky schreef op donderdag 01 november 2012 @ 10:56:
[...]
Ah geweldig, gisteravond was die er nog niet. Toch altijd een fijne bron van nieuws.Martinspire schreef op donderdag 01 november 2012 @ 11:08:
Nu.nl app:
haha, jahoor! Iets aparts.spenky schreef op donderdag 01 november 2012 @ 11:09:
http://youtu.be/4IzO_DzGpH0
Windows mail probleem nog steeds niet opgelost. Plaatjes komen niet binnen. Schijnt in combinatie met gmail een bekend issue te zijn. Iemand een workaround?
Ik heb het zelf alleen met plaatjes die in de mail zelf worden verwerkt. Via een internetbron gaat het wel gewoon goed. Heb het zelf overigens niet alleen bij gmail.tennisbal schreef op donderdag 01 november 2012 @ 12:05:
Windows mail probleem nog steeds niet opgelost. Plaatjes komen niet binnen. Schijnt in combinatie met gmail een bekend issue te zijn. Iemand een workaround?
Het is leuk dat Google accounts ondersteund worden in Windows 8. Echter is dit maar beperkt. Als ik bijvoorbeeld de Calendar open en mijn 2e google calendar wil openen, beschikbaar en gemaakt met mijn google account, dan is dat niet mogelijk. Ik zie nergens de optie om ook de 2e agenda te openen. Dit maakt het gebruik wel redelijk tot compleet waardeloos voor mij.
Even met je mobiel naar sync.google.com gaan om daar meer kalenders te laten synchroniseren. Kan ook door met useragents in de browser te gaan kloten, maar dit werkt het snelst. Heb je overigens ook als je iPhone of Windows Phone gebruiktHann1BaL schreef op donderdag 01 november 2012 @ 12:55:
Het is leuk dat Google accounts ondersteund worden in Windows 8. Echter is dit maar beperkt. Als ik bijvoorbeeld de Calendar open en mijn 2e google calendar wil openen, beschikbaar en gemaakt met mijn google account, dan is dat niet mogelijk. Ik zie nergens de optie om ook de 2e agenda te openen. Dit maakt het gebruik wel redelijk tot compleet waardeloos voor mij.
heeft iemand al een versie gevonden die NIET een upgrade versie is? Ik wil graag een kale installatie doen. En de enige versie die ik kan vinden is er een die alleen met nieuwe systemen verkocht mag worden.
Informatique? Heeft hem niet
Media Markt? Alleen upgrade
Microsoft site? Ook niet.
En nee, via vage omwegen een installatie doen is niet echt de goede manier
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Clean install met de upgrade cd is ook een kale installatie?lanerios schreef op donderdag 01 november 2012 @ 13:16:
heeft iemand al een versie gevonden die NIET een upgrade versie is? Ik wil graag een kale installatie doen. En de enige versie die ik kan vinden is er een die alleen met nieuwe systemen verkocht mag worden.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Windows 8 is alweer een aantal maanden op de markt en is het tijd dat dit algemene Windows 8 topic per 1 januari 2013 worden gesloten.
Bij deze dus het verzoek aan een ieder met issues met Windows 8 om hiervoor vanaf nu een eigen topic aan te maken.
Windows 8 is alweer een aantal maanden op de markt en is het tijd dat dit algemene Windows 8 topic per 1 januari 2013 worden gesloten.
Bij deze dus het verzoek aan een ieder met issues met Windows 8 om hiervoor vanaf nu een eigen topic aan te maken.