Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch_warrior
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-05-2023
warhamstr schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 19:12:
[...]

dat si weel een heul erg zwaktebod hoor :P Zelfs op oudere hardware is het een grote vooruitgang imo.
Ja dat weet ik wel, ik ben zelf prima tevreden maar als iemand al met het idee begint dat die Modern UI niets is dan is het voor die persoon het beste om die ui te ervaren zoals het echt bedoeld is.
De Modern UI heeft op een desktop geen grote meerwaarde maar is zeker geen nadeel zolang je maar de tijd neemt om eraan te wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:41

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Jep. Dus hoe krijg ik die app terug?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

DeNachtwacht schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 19:22:
[...]

De enige die ik vind is de desktop versie. Als ik die aan t startmenu vastmaak kan je wel raden welke versie gestart wordt :/
Rechtermuis op Metro, alle Apps, Internet explorer -> rechtermuis, vastmaken aan start.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

dutch_warrior schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 19:24:
De Modern UI heeft op een desktop geen grote meerwaarde maar is zeker geen nadeel zolang je maar de tijd neemt om eraan te wennen.
Ik vind het toch wel fijn hoor dat ik in 1 oogopslag zie of ik nieuwe mails, chatberichten, facebook posts etc heb. tegelijk staat ook het weerbericht in beeld en zie ik de belangrijkste nieuwsberichten voorbij waaien. Zonder dat ik nog maar 1 app open heb, best wel een meerwaarde.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

SinergyX schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 19:27:
[...]

Rechtermuis op Metro, alle Apps, Internet explorer -> rechtermuis, vastmaken aan start.
Dan krijg je dus de desktop versie.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
DeNachtwacht schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 19:28:
[...]

Ik zit nu ook het een en ander te proberen maar ik ben heel die Metro versie kwijt :?

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

warhamstr schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 19:29:
[...]

Ik zit nu ook het een en ander te proberen maar ik ben heel die Metro versie kwijt :?
Dan heb je in de settings van internet explorer aangegeven dat altijd de desktop versie geopend moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 19:30:
[...]

Dan heb je in de settings van internet explorer aangegeven dat altijd de desktop versie geopend moet worden.
Niet bewust, maar het is bij mij niet de standaard browser, en zolang dat niet zo is opent hij niet meer in metro style.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex336
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-05 17:12
Sinds gisteren windows 8 pro geinstalleerd en draait erg goed. Ik zag nu dat het een 32bits versie is terwijl ik hiervoor een 64bit windows 7 had. Heb deze windows 8 met de upgrade assistant gekocht en geinstalleerd.

Iemand een idee hoe dit kan en hoe dit op te lossen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

[...]

Dat is wel apart, ik test het net hier, dan krijg ik weer netjes de metro explorer.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
alex336 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 19:34:
Sinds gisteren windows 8 pro geinstalleerd en draait erg goed. Ik zag nu dat het een 32bits versie is terwijl ik hiervoor een 64bit windows 7 had. Heb deze windows 8 met de upgrade assistant gekocht en geinstalleerd.

Opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:00
alex336 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 19:34:

Opnieuw installeren met een 64-bit iso, en gewoon je 32-bit key gebruiken. De key werkt namelijk op een 32 én 64-bit versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martindo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-09 11:40
Ik ben er erg tevreden mee, mooie verbetering. Uitgebreide review kan je hier lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:45

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Dat ging snel. De volledige installatie in 15 minuten. Alleen jammer dat het de NL versie is, die blijkbaar is gedownload. Dat zal wel met landkeuze te maken hebben gehad. Gelukkig is er een languagepack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loogie
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-09 22:27
[...]

Het lijkt erop dat het alleen werkt als Internet Explorer ingesteld staat als standaard browser? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
Loogie schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 19:54:
[...]

Het lijkt erop dat het alleen werkt als Internet Explorer ingesteld staat als standaard browser? :?
Dat klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Nieuwe vraag :P Wat is de 'best practice' om een programma bij het opstarten automatisch te laten opstarten? Ik deed dit altijd door een snelkoppeling naar de folder 'Startup' in het startmenu te slepen, echter is die er zo te zien niet meer.

(zou zelf wel iets kunnen bedenken dmv. een registerkey oid, maar wil even weten of iemand hier al tegenaan is gelopen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een verhaal van 35 regels over hoe bij jou de upgrade verliep en wat jij leuk en minder leuk vind, wil ik nou niet echt een "uitgebreid review" noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
Palomar schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 19:56:
Nieuwe vraag :P Wat is de 'best practice' om een programma bij het opstarten automatisch te laten opstarten? Ik deed dit altijd door een snelkoppeling naar de folder 'Startup' in het startmenu te slepen, echter is die er zo te zien niet meer.

(zou zelf wel iets kunnen bedenken dmv. een registerkey oid, maar wil even weten of iemand hier al tegenaan is gelopen).
le google says:
try putting the exe file here:
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\StartUp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:51
Palomar schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 19:56:
Nieuwe vraag :P Wat is de 'best practice'
om een programma bij het opstarten automatisch te laten opstarten?
asseblief gratis en voor nix http://classicshell.sourceforge.net/features.html

control alt oeps deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En als je voor 1 gebruiker een app wil starten bij het inloggen, zet je de snelkoppeling in
C:\Users\%username%\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 18:11:
[...]

Je doet jezelf tekort. Helemaal als je serieus in de ICT werkt of wilt gaan werken in een Windows omgeving ben je eigenlijk verplicht om aan Windows 8 te gaan. Zie het als een investering in jezelf.
Onzin. Het is op dit moment nog veel te vroeg om te zeggen dat "Windows 8 de toekomst is" en dat je "verplicht bent om aan Windows 8 te gaan als je serieus in de ICT werkt". Windows 8 is nog geen week officieel verkrijgbaar, laten we eerst maar eens afwachten hoe de gemiddelde consument Windows 8 ontvangt.

Er zijn weliswaar redelijk wat positieve reviews en ervaringen te vinden, maar dit was ten tijde van de introductie van Vista en WP7 ook het geval. Uiteindelijk zijn beide operating systems niet het succes gebleken waarop Microsoft vooraf had gehoopt. Verkoopcijfers vielen tegen, klanten downgradeden naar XP of brachten het toestel terug. Positieve reviews van enthousiastelingen (zoals ze o.a. hier veel rondlopen) zijn niet voldoende om iets te kunnen zeggen over de toekomst.

Ook op enterprise gebied verwacht ik niet dat men de komende 3 jaar al massaal zal upgraden naar Windows 8 - sommige bedrijven zijn op dit moment pas bezig met de uitrol van 7, of zelfs nog Vista. Een snelle introductie van Windows 8 in de enterprise-wereld valt daarom voor mijn gevoel nog niet te verwachten. Je kunt daarom prima uit de voeten met Win7-kennis.

offtopic:
En ik doe mezelf juist tekort als ik wél upgrade naar Windows 8, want ik vind het OS op vrij veel fronten een achteruitgang en ik ben het niet eens met de invulling die Microsoft geeft aan Metro. Windows 8 is ook de eerste Windows-versie waar ik allesbehalve enthousiast van word. Vista heb ik met verve verdedigd, maar voor Windows 8 kan ik dat gewoonweg niet opbrengen...

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-08 02:56
Een vraag ik heb nu star8 voor de start button als evaluatie .... heeft iemand al gehoord of Windows met een update komt of zijn er ook andere gratis aanbieders.

Voorwaarde is wel dat je het meteen kan installeren en niet allerlei omwegen bewandelen moet.

Iphone 5 -- eerste Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mouse_NL schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 20:04:
Een vraag ik heb nu star8 voor de start button als evaluatie .... heeft iemand al gehoord of Windows met een update komt of zijn er ook andere gratis aanbieders.

Voorwaarde is wel dat je het meteen kan installeren en niet allerlei omwegen bewandelen moet.
Als Microsoft er bewust voor kiest om het startmenu uit Windows 8 te halen, dan lijkt het me niet meer dan logisch dat het de knop er ook niet weer in terug brengt.

Initiatieven zoals Start8 zijn dan de oplossing. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Loogie schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 19:54:
[...]

Omg is dat het?
Ik heb Chrome als standaard maar voor sommige (silverlight) sites dacht ik dat de metro IE er dan mooi naast kon blijven staan. Maar is dat al bevestigd dan?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
DeNachtwacht schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 20:13:
[...]

Omg is dat het?
Ik heb Chrome als standaard maar voor sommige (silverlight) sites dacht ik dat de metro IE er dan mooi naast kon blijven staan. Maar is dat al bevestigd dan?
Jah, probeer maar uit ;) IE metro werkt alleen als IE de standaard browser is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Hmm mijn aangekochte Windows 8 upgrades zijn in het Engels... Hebben jullie dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-10 11:17
Windows 8 for IT Pros jump start videos zijn beschikbaar:
http://technet.microsoft.com/en-US/windows/jj687764.aspx

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:58

NSG

Je weet niks!

Iemand die er al achter gekomen is hoe je er verticaal een rij bij kunt krijgen in de RTM of retail versie? Ik heb een 15,6" scherm in mijn laptop met 1920x1080 resolutie, in vorige versies had ik wel 6 tiles verticaal.

Zoals het er nu uit ziet vind ik de icoontjes veel te groot.

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads6/508ed53d1d330/508ed53d1a06f-Schermafbeelding_%287%291.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loogie
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-09 22:27
warhamstr schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 20:15:
[...]

Jah, probeer maar uit ;) IE metro werkt alleen als IE de standaard browser is.
Je ziet ook de "kleur" van de tile dan veranderen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter02
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-09 12:25
DeNachtwacht schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 20:13:
[...]

Omg is dat het?
Volgens mij wordt Silverlight niet ondersteund in de Metro IE10.Bij mij werkt het in ieder geval niet.(of ik doe iets fout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chrome in Metro laten starten is al vaker behandeld: Chrome Beta gaan gebruiken.

Wordt tijd dat Chrome zijn Stable gaat vernieuwen en ervoor zorgt dat die nieuwe functie gewoon beschikbaar is in de stable (in het menu komt dan een optie te staan om te switchen tussen chrome metro en chrome desktop, die hij gewoon blijft onthouden)

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alex) schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 20:02:
[...]

Onzin. Het is op dit moment nog veel te vroeg om te zeggen dat "Windows 8 de toekomst is" en dat je "verplicht bent om aan Windows 8 te gaan als je serieus in de ICT werkt". Windows 8 is nog geen week officieel verkrijgbaar, laten we eerst maar eens afwachten hoe de gemiddelde consument Windows 8 ontvangt.

Er zijn weliswaar redelijk wat positieve reviews en ervaringen te vinden, maar dit was ten tijde van de introductie van Vista en WP7 ook het geval. Uiteindelijk zijn beide operating systems niet het succes gebleken waarop Microsoft vooraf had gehoopt. Verkoopcijfers vielen tegen, klanten downgradeden naar XP of brachten het toestel terug. Positieve reviews van enthousiastelingen (zoals ze o.a. hier veel rondlopen) zijn niet voldoende om iets te kunnen zeggen over de toekomst.

Ook op enterprise gebied verwacht ik niet dat men de komende 3 jaar al massaal zal upgraden naar Windows 8 - sommige bedrijven zijn op dit moment pas bezig met de uitrol van 7, of zelfs nog Vista. Een snelle introductie van Windows 8 in de enterprise-wereld valt daarom voor mijn gevoel nog niet te verwachten. Je kunt daarom prima uit de voeten met Win7-kennis.

offtopic:
En ik doe mezelf juist tekort als ik wél upgrade naar Windows 8, want ik vind het OS op vrij veel fronten een achteruitgang en ik ben het niet eens met de invulling die Microsoft geeft aan Metro. Windows 8 is ook de eerste Windows-versie waar ik allesbehalve enthousiast van word. Vista heb ik met verve verdedigd, maar voor Windows 8 kan ik dat gewoonweg niet opbrengen...
Het is de grootste verandering in 25 jaar Windows geschiedenis. Je persoonlijke mening doet niet ter zake, wel om als ICT professional je kennis op peil te hebben en te houden van moderne systemen. Smaakje dit of smaak is totaal irrelevant. Als je met zo'n verhaal gaat solliciteren of werkt ben je bij voorbaat kansloos. Flexibiliteit nul en :w

Windows 8 met de nieuwe interface is niets meer of minder dan een joekel van een startblad. Die GUI gewenning is minder dan een week.

Maar ja, het is jouw toekomst. Suc6 ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
dutch_warrior schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 19:10:
[...]De ervaring komt pas echt goed tot zijn recht op een voor Windows 8 geschikt apparaat.
Oneens, ik heb boven een anderhalf jaar jonge hp elite 550-nl staan met een i7 en 16gb en hierop werkt win 8 net zo goed als op mijn 1 maand jonge Toshiba satelite :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:10

fynrd1

Fooled by Randomness

Enes_81 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 20:17:
Iemand die er al achter gekomen is hoe je er verticaal een rij bij kunt krijgen in de RTM of retail versie? Ik heb een 15,6" scherm in mijn laptop met 1920x1080 resolutie, in vorige versies had ik wel 6 tiles verticaal.

[afbeelding]
Hoe heb je de naam tags boven de tiles toegevoegd?

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:39

DDX

fynrd1 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 20:31:
[...]

Hoe heb je de naam tags boven de tiles toegevoegd?
uitzoemen rechts onder
en dan properties op een groep

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
Heeft er hier nu niemand google?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter91
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-07 20:34

Peter91

<=]

Meer mensen problemen met de upgrade assistent?
Na betaling kreeg ik een leeg scherm, via de mail enkel paypal bevestiging.
Nu is er geen download of installatie mogelijk zonder opnieuw te betalen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opposite
  • Laatst online: 08:35
Wat? Google Chrome, Google Nexus, OS Chrome, Google Search?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sQuare8
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:51
vind het heel vervelend dat mijn trackpad niet werkt en lenovo zijn drivers duidelijk nog niet heeft geupdated! Ik heb het gevoel dat ik een deel van de ervaring mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
opposite schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 20:36:
[...]

Wat? Google Chrome, Google Nexus, OS Chrome, Google Search?
Je weet wel, die zoekmachine. Daar kun je met een paar simpele zoekwoorden meestal wel je antwoord vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

WesleyRBK schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 18:50:
Weet niet of ik dit hier mag posten maar op de volgende site krijg je 50% korting op je windows 8 upgrade als je een windows 7 computer heb gekocht. Maar de site vraagt helemaal niet om een verificatiecode oid. Dus ook als je geen windows 7 computer heb gekocht de laatste tijd kan je nog steeds 50% korting krijgen.

http://windows.microsoft.com/nl-be/windows/upgrade-offer
Volgens mij is die site nu een beetje stuque, ik krijg nu elke keer de melding dat ik niet in aanmerking kom voor de offer, wat ik ook invul (heb nu al een stuk of 10 verschillende merken/types etc geprobeerd)

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opposite
  • Laatst online: 08:35
warhamstr schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 20:37:
[...]

Je weet wel, die zoekmachine. Daar kun je met een paar simpele zoekwoorden meestal wel je antwoord vinden.
http://www.google.nl alstublieft.

Ah, ik lees een aantal reacties voor je en begrijp waar je op doelt :Y)

[ Voor 13% gewijzigd door opposite op 29-10-2012 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 20:27:
[...]

Het is de grootste verandering in 25 jaar Windows geschiedenis. Je persoonlijke mening doet niet ter zake, wel om als ICT professional je kennis op peil te hebben en te houden van moderne systemen. Smaakje dit of smaak is totaal irrelevant. Als je met zo'n verhaal gaat solliciteren of werkt ben je bij voorbaat kansloos. Flexibiliteit nul en :w

Windows 8 met de nieuwe interface is niets meer of minder dan een joekel van een startblad. Die GUI gewenning is minder dan een week.

Nee, met zo'n arrogante houding kom je ver.

Dat Windows 8 een grote verandering is staat buiten kijf. Dat het wennen is voor veel mensen ook. Dat bestrijd ik ook niet. Ik geloof alleen niet in de hosanna-verhalen, die heb ik eerder gehoord. Wat Windows 8 en Metro in het bijzonder betreft ben ik eerder afwachtend.

Dat heeft niets te maken met 'een starre houding' of 'weigeren om m'n kennis op peil te houden' maar alles met 'niet met alle winden meewaaien' en oud-Hollandsche nuchterheid. Immers, zes jaar terug was WPF "de shit", vier jaar terug was dat Silverlight, twee jaar terug ging de trend richting HTML5 en nu ineens is het Windows Store/Metro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Laatst online: 15:10

fynrd1

Fooled by Randomness

DDX schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 20:34:
[...]

uitzoemen rechts onder
en dan properties op een groep
thanks ziet er gelijk een stuk beter uit:)

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Laatst online: 20:55
Ik heb per ongeluk de store verwijderd, hoe ga ik 'm terug krijgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch_warrior
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-05-2023
marcel23456 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 20:30:
[...]

Oneens, ik heb boven een anderhalf jaar jonge hp elite 550-nl staan met een i7 en 16gb en hierop werkt win 8 net zo goed als op mijn 1 maand jonge Toshiba satelite :)
Ja ik ben ook prima tevreden met Windows op mijn laptop en desktop maar de Modern Ui werkt gewoon nog beter op een goed touchscreen. Als je twijfelt over de modern ui is het proberen op een voor Windows 8 gemaakt device de beste manier om de modern ui te ervaren, op die manier werken de verschillende swipes namelijk optimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
MarkoAlmelo schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 20:55:
Via de Store? :+

On a more serious note: heb je 'm verwijderd vanaf je Startscherm, of is hij ook echt weg uit het overzicht "Alle programma's" (te verkrijgen door rechts te klikken op het Startscherm en dan op de knop rechtsonderin te klikken)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Enes_81 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 20:17:

[afbeelding]
Die extra rij wordt automatisch ingevoegd wanneer Windows "denkt/vindt" dat je scherm een resolutie heeft die hoog genoeg is.
Alex) schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 20:46:
[...] Dat heeft niets te maken met 'een starre houding' of 'weigeren om m'n kennis op peil te houden' maar alles met 'niet met alle winden meewaaien' en oud-Hollandsche nuchterheid. Immers, zes jaar terug was WPF "de shit", vier jaar terug was dat Silverlight, twee jaar terug ging de trend richting HTML5 en nu ineens is het Windows Store/Metro.
Met de kanttekening dat de core van WPF (xaml) en Silverlight (wederom xaml en sandbox) en HTML5 (html en javascript) allemaal terug te vinden zijn in het Windows Runtime model van Windows 8 ;)
MarkoAlmelo schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 20:55:
Je hebt de store niet verwijdert, maar de tile ;) Bij "All Apps" kan je em weer opzoeken of anders gewoon "store" intypen op het startscreen en hem weer pinnen.

Mocht je daadwerkelijk de store hebben verwijdert (wat volgens mij alleen kan als je met bestanden zelf gaat lopen kloten) kan je wellicht met win+x -> a -> "SFC /scannow" terug krijgen.

[ Voor 5% gewijzigd door Caelorum op 29-10-2012 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
Alex) schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 20:56:
[...]

Via de Store? :+

On a more serious note: heb je 'm verwijderd vanaf je Startscherm, of is hij ook echt weg uit het overzicht "Alle programma's" (te verkrijgen door rechts te klikken op het Startscherm en dan op de knop rechtsonderin te klikken)?
Hij staat niet ook niet bij alle applicaties :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
Caelorum schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 20:57:

Je hebt de store niet verwijdert, maar de tile ;) Bij "All Apps" kan je em weer opzoeken of anders gewoon "store" intypen op het startscreen en hem weer pinnen.

Mocht je daadwerkelijk de store hebben verwijdert (wat volgens mij alleen kan als je met bestanden zelf gaat lopen kloten) kan je wellicht met win+x -> a -> "SFC /scannow" terug krijgen.
Thanks, ik ga het uitproberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

[...]

Die extra rij wordt automatisch ingevoegd wanneer Windows "denkt/vindt" dat je scherm een resolutie heeft die hoog genoeg is.
Jup, maar op een 21" scherm met een resolutie van 1920x1080 heb je wel verticaal 6 tiles.

Blijkbaar is het de bedoeling van Microsoft dat de maten van tiles even groot zijn op elke resolutie.. MSDN: Guidelines for scaling to screens (Windows Store apps) , dus heb je een scherm met een hoog DPI dan zal de resolutie van de tiles aangepast worden, waardoor deze even groot zijn als op een scherm met laag DPI.

Maar ik ben dus op zoek naar een programma/register hack om dit te omzeilen, heb er er meerdere gevonden maar de werken niet in de RTM en waarschijnlijk ook niet in de retail versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Enes_81 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 21:08:
[...]

Jup, maar op een 21" scherm met een resolutie van 1920x1080 heb je wel verticaal 6 tiles.

Blijkbaar is het de bedoeling van Microsoft dat de maten van tiles even groot zijn op elke resolutie.. MSDN: Guidelines for scaling to screens (Windows Store apps) , dus heb je een scherm met een hoog DPI dan zal de resolutie van de tiles aangepast worden, waardoor deze even groot zijn als op een scherm met laag DPI.

Maar ik ben dus op zoek naar een programma/register hack om dit te omzeilen, heb er er meerdere gevonden maar de werken niet in de RTM en waarschijnlijk ook niet in de retail versie.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xfcHB.png al gevonden?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

Helaas, van wat ik gelezen heb is die optie enkel beschikbaar bij resoluties hoger dan 1920x1200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07:41
Beste allemaal,

Ik heb een klein vraagje met betrekking tot opstartprogramma's in windows 8.
Het is nu heel makkelijk om bepaalde programma's uit te zetten met opstarten, maar hoe ik er eentje aan toevoeg is mij een raadsel. Het is NIET hetzelfde als op windows 7, en google weet het ook niet.
Is er hier misschien iemand die het toevallig wel heeft gevonden?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

Vandaag achter het volgende gekomen: Scroll wheel van muis ingedrukt houden en vervolgens met muis naar beneden gaan, het resultaat lijkt me niet echt iets wat hoort en dit gebeurt in zowat alle metro apps:

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads6/508ee58d19f93/508ee58d16cca-thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:56

mindcre8r

Tradepedia

ik heb een bug gevonden, of een driver issue.
ik heb een HP Eitebook 8560p, en zodra deze in de suspend/hibernate/sleep schiet ben ik mijn muis kwijt, en deze krijg ik enkel nog terug door via een command prompt een shutdown-r te geven.

Suggesties?

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iAdema schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 21:24:
Beste allemaal,

Ik heb een klein vraagje met betrekking tot opstartprogramma's in windows 8.
Het is nu heel makkelijk om bepaalde programma's uit te zetten met opstarten, maar hoe ik er eentje aan toevoeg is mij een raadsel. Het is NIET hetzelfde als op windows 7, en google weet het ook niet.
Is er hier misschien iemand die het toevallig wel heeft gevonden?

Alvast bedankt!
Je kan de task scheduler (win+r > "control.exe schedtasks") gebruiken en een basic task aanmaken :)

[ Voor 113% gewijzigd door TheVMaster op 29-10-2012 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Enes_81 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 21:25:
Vandaag achter het volgende gekomen: Scroll wheel van muis ingedrukt houden en vervolgens met muis naar beneden gaan, het resultaat lijkt me niet echt iets wat hoort en dit gebeurt in zowat alle metro apps:

[afbeelding]
Een metro app is vaak niet meer dan een webpagina, dus die kan je omlaag scrollen met je middelste muisknop. Was mij inderdaad ook al opgevallen in de CP. Had verwacht dat ze het wel zouden fixen in de final, maar blijkbaar niet...

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mindcre8r schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 21:27:
ik heb een bug gevonden, of een driver issue.
ik heb een HP Eitebook 8560p, en zodra deze in de suspend/hibernate/sleep schiet ben ik mijn muis kwijt, en deze krijg ik enkel nog terug door via een command prompt een shutdown-r te geven. [...]
8560w hier en ik heb geen problemen. Wat voor muis gebruik je? of bedoel je de trackpad?
Enes_81 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 21:25:
Vandaag achter het volgende gekomen: Scroll wheel van muis ingedrukt houden en vervolgens met muis naar beneden gaan, het resultaat lijkt me niet echt iets wat hoort en dit gebeurt in zowat alle metro apps: [...]
THNX! :) Door jou kwam ik erachter dat ctrl+scrollwheel in de Store uitzoomt zodat je meer categorieën in een keer ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07:41
Caelorum schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 21:28:
Je kan de task scheduler (win+r > "control.exe schedtasks") gebruiken en een basic task aanmaken :)
Het werkt, hartelijk bedankt! Weet niet of dit echt de bedoeling was, maar het doet wat het moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:56

mindcre8r

Tradepedia

Caelorum schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 21:33:
[...]

8560w hier en ik heb geen problemen. Wat voor muis gebruik je? of bedoel je de trackpad?

[...]

THNX! :) Door jou kwam ik erachter dat ctrl+scrollwheel in de Store uitzoomt zodat je meer categorieën in een keer ziet.
de trackpad.
ik heb nu de synapsis drivers geinstalleerd. eens afwachten wat hij nu doet.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iAdema schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 21:35:
[...] Het werkt, hartelijk bedankt! Weet niet of dit echt de bedoeling was, maar het doet wat het moet doen.
Dit zit er al in sinds Windows 95 ofzo. De andere manieren zijn er ingestopt om het wat makkelijker te maken voor de gebruiker, maar dit zal nog wel een aantal Windows versies door blijven werken hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-07 15:49

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 20:27:
[...]

Is maar hoe je het bekijkt. Als werkgever heb ik liever iemand die wèl kritisch de zaken bekijkt, en niet gewillig maar doet wat hem/haar wordt voorgehouden.

Jij ook suc6, dus
;w

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Zo ben bezig om ff wat tiles te maken, hoeft niet super fancy, maar dit

Layout

Ziet er toch al wel stuk fijner uit :D vind ik zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:38
Bizar: wanneer ik in PC Info ga kijken, komt W8 mij zeggen dat mijn CPU op 3.43GHz draait. Dat is nagenoeg onmogelijk want het is een 2.1GHz E6400 die ik overklokt heb naar 3.0GHz. De BIOS komt bij het booten ook mooi zeggen dat hij op 3.0GHz draait.
Nog iemand dit probleem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane

Thanks, "SFC /scannow loste het probleem op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

spaceboy schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 06:36:
[...]

Ja, tabblad Start Button... (en daar Custom Button)
Maar dan heb je dus het plaatje nodig? Idee waar dat te downloaden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:30
Sj44k13 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 20:15:
Hmm mijn aangekochte Windows 8 upgrades zijn in het Engels... Hebben jullie dat ook?
Was het maar waar! Ze hebben gelukkig wel language packs beschikbaar. Windows in het nederlands voelt zo vreemd aan. Ik snap de helft van de kreten niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 21:55:
[...]

Maar dan heb je dus het plaatje nodig? Idee waar dat te downloaden is?
http://www.askvg.com/down...tart-button-in-windows-8/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-09 15:54
Ik heb zojuist geprobeerd om de Synaptics driver te uninstallen om te kijken of ik dan een generieke touchpad driver zou krijgen, maar dat is niet het geval. Dus ik heb maar weer even de Synaptics driver geinstalleerd.

Hopelijk komt Synaptics ook met een driver die de gestures ondersteund. Wel raar dat in sommige apps je wel een two-finger flick kan doen (de store bijvoorbeeld) en dat dat in andere apps niet werkt (in het Start menu bijvoorbeeld).

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
  • Laatst online: 27-08 23:11
Ik wil ook Windows 8 installeren op mijn HP laptop met een i5 + Intel HD Graphics en 5470M, heeft iemand hier al ervaring mee? HP heeft voor mijn model geen Windows 8 drivers uitgegeven dus ik vraag me af of ik het op de gebruikelijke Windows 7 manier kan installeren (eerst de HP AMD drivers en dan de meest recente AMD drivers eroverheen installeren)? Ik had 't al een keer eerder gevraagd, alleen kwam er toen niet echt een goede oplossing uit, behalve in test modus draaien wat ik dus liever niet doe.. Is er echt geen mogelijkheid om de laptop gewoon aan de gang te krijgen met switchable graphics?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
De enige hardware die bij mij niet volledig werkt is een Razer Nostromo keypad. Hij is wel te gebruiken, voor 99%, maar je kan de Razer Nostromo Configurator niet gebruiken. Die herkent doodleuk je keypad niet. Nu worden doodleuk een aantal prefixed toetsen op je toetsenbord nagebootst.

Voor de Razer Naga Epic (en nog een aantal muizen) is er ondertussen wel een update die de Configurator vanuit de Cloud (Synapse update) bruikbaar maakt. In november moet de update voor de Nostromo komen.

Voor diegenen die ook een Razer Nostromo hebben en niet kunnen wachten, het schijnt dat een oude driver (v 1.03) wel werkt, maar niet al te stabiel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor degene die het start screen instant op het scherm willen:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/dUKaY.png

vink "turn of all unnecessary animations" aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
Twixie schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 21:45:
Bizar: wanneer ik in PC Info ga kijken, komt W8 mij zeggen dat mijn CPU op 3.43GHz draait. Dat is nagenoeg onmogelijk want het is een 2.1GHz E6400 die ik overklokt heb naar 3.0GHz. De BIOS komt bij het booten ook mooi zeggen dat hij op 3.0GHz draait.
Nog iemand dit probleem ?
Toevallig de multiplier omlaag gezet? Daar houdt windows namelijk geen rekening mee met het uitlezen van de snelheid en vermenigvuldigd gewoon de FSB met de hoogste multiplier die de cpu aankan.

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:55

Dexter

d((o_o))b

Vanmiddag 8 Pro geïnstalleerd op mijn Lenovo W520 laptop en ben tot nu toe erg tevreden. Twee dingen die ik nog niet werkend krijg:

- mijn 3g SIM verbinding kan ik niet gebruiken? Waar moet ik die zoeken?
- ik wil mijn internet explorer met een lege pagina starten...maar dat kan ik niet instellen? about:blank levert een foutmelding op en dat is ook niet wat ik wil zien als ik mijn IE opstart.

Voor de rest ben ik vooralsnog toch wel onder de indruk. Het werkt allemaal erg snel en soepel (maar dat is altijd met een nieuwe install), mooie features die goed aansluiten hoe ik mijn windows phone 7.5 nu al gebruik (en dus ook al gewend ben aan de tiles etc.). Nu maar eens wat software installeren.

Als iemand antwoorden op mijn vragen heeft...graag!

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:38
tjtristan schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 22:49:
[...]
Toevallig de multiplier omlaag gezet? Daar houdt windows namelijk geen rekening mee met het uitlezen van de snelheid en vermenigvuldigd gewoon de FSB met de hoogste multiplier die de cpu aankan.
Tnx. Dat zal het idd zijn. Heb 7x multiplier met hogere FSB. Wanneer ik x8 doe, kom ik idd op 3.43GHz uit. Lijkt me wel een bugje, want mijn oude XP had daar totaal geen moeite mee en toonde gewoon de CPU clock op dat moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Twixie schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 22:54:
[...]

Tnx. Dat zal het idd zijn. Heb 7x multiplier met hogere FSB. Wanneer ik x8 doe, kom ik idd op 3.43GHz uit. Lijkt me wel een bugje, want mijn oude XP had daar totaal geen moeite mee en toonde gewoon de CPU clock op dat moment.
Dat doet windows 7 volgens mij ook niet, die kijkt alleen naar multiplier en wat het moet zijn :) hij houd geen rekening met de rest als goed is :)

Ben op moment bezig met hele lading icoonen, die ik wel mooi vind zal morgen ofzo wel even zip posten, voor mensen die dat ook willen, maar goed smaak verschilt natuurlijk :D maar mischien zien er wat tussen wat je kan gebruiken

edit:

Had iemand op xda gepost : http://win8tiles.azurewebsites.net/

[ Voor 22% gewijzigd door WeAreLegion op 29-10-2012 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekiame
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:31
Sorry jongens, maar ik kan nergens het antwoord op deze vraag vinden:

Ik heb nu Windows 7, en de update voor naar Windows 8 gekocht, maar hij geeft aan dat ik meer dan 20gb schijfruimte moet hebben op m'n C: schijf. Hartstikke leuk allemaal, maar ik heb een SSD van 60gb en ik heb al zoveel ruimte vrijgemaakt als ik kan maar ik kom dus echt niet aan die 20gb.

Wat kan ik nu doen? Uiteraard heb ik naast de SSD wel een 2e schijf van 1tb er aan hangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
msmeenge schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 23:07:
Sorry jongens, maar ik kan nergens het antwoord op deze vraag vinden:

Ik heb nu Windows 7, en de update voor naar Windows 8 gekocht, maar hij geeft aan dat ik meer dan 20gb schijfruimte moet hebben op m'n C: schijf. Hartstikke leuk allemaal, maar ik heb een SSD van 60gb en ik heb al zoveel ruimte vrijgemaakt als ik kan maar ik kom dus echt niet aan die 20gb.

Wat kan ik nu doen? Uiteraard heb ik naast de SSD wel een 2e schijf van 1tb er aan hangen...
Uhhh

Dingen verhuizen of naar je 1TB of apps deinstalerenen later weer terug zetten, dat is enige wat je kan doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Interessant artikel over de technische wijzigingen in Windows 8: http://arstechnica.com/in...-the-hood-of-windows-8/2/
Beneath the user interface, Windows 8 is in almost all regards a more efficient, more secure, more reliable operating system. From high-speed, hibernation-powered booting to Connected Standby and a tickless kernel, it takes the solid Windows 7 foundation and makes things better.

[ Voor 46% gewijzigd door Ramon op 29-10-2012 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:04
Hallo allemaal,

Vandaag besloot ik om de ontbrekende drivers voor mijn systeem te installeren (Usb 3 en audio) nadat mijn geluid van teamspeak en medal of honor op magische wijze steeds erg zacht werd. Dus ik heb de drivers gedownload ( audio is win8 geschikt volgens realtek, usb weet ik niet zeker). Echter na succesvolle installatie blijft mijn pc opnieuw aangaan nadat ik op afsluiten klik. Ik kan de pc niet uitzetten tenzij ik de voeding uitzet. Hoe kan ik van dit probleem afkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
WeAreLegion schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 23:09:
[...]

Uhhh

Dingen verhuizen of naar je 1TB of apps deinstalerenen later weer terug zetten, dat is enige wat je kan doen
Je kunt ook de pc booten vanaf de installatie dvd/usb. Dan krijg je de optie om je schijven te formatteren. Dan is die 60Gb zo leeg. Maarja, eigenlijk heeft ie zelf het antwoord al gegeven, zonder het te kunnen vinden.............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WesleyRBK
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-09 18:46
Iemand ook opgevallen dat de windows prestatie index naar 9,9 is gegaan inplaats van 7.8(?). Je hebt alleen wel een monster computer nodig om die 9,9 te bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

Ramon schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 22:23:
Voor degene die het start screen instant op het scherm willen:

[afbeelding]

vink "turn of all unnecessary animations" aan.
Voor wie Nl heeft:
Configuratiescherm\Toegankelijkheid\Toegankelijkheidscentrum\De computer beter leesbaar maken

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
tobitronics schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 23:15:
Hallo allemaal,

Vandaag besloot ik om de ontbrekende drivers voor mijn systeem te installeren (Usb 3 en audio) nadat mijn geluid van teamspeak en medal of honor op magische wijze steeds erg zacht werd. Dus ik heb de drivers gedownload ( audio is win8 geschikt volgens realtek, usb weet ik niet zeker). Echter na succesvolle installatie blijft mijn pc opnieuw aangaan nadat ik op afsluiten klik. Ik kan de pc niet uitzetten tenzij ik de voeding uitzet. Hoe kan ik van dit probleem afkomen?
Ik zou beginnen met de drivers te uninstallen, pc uitschakelen en kijken of ie nog steeds in een bootloop blijft hangen. Zo niet, pc opstarten en 1 van de 2 drivers herinstalleren. dan weer de pc uitschakelen.
Als je na het herinstalleren van die ene driver je pc weer gewoon kunt afsluiten, dan is de andere drivers misschien de boosdoener. Door 1 van de 2 te herinstalleren kan je ontdekken welke het is.
Blijft ie bij de eerste poging in de bootloop hangen, gewoon weer uninstallen en de andere driver proberen in hetzelfde proces.

[ Voor 7% gewijzigd door Poops_McGhee op 29-10-2012 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WesleyRBK schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 23:22:
Iemand ook opgevallen dat de windows prestatie index naar 9,9 is gegaan inplaats van 7.8(?). Je hebt alleen wel een monster computer nodig om die 9,9 te bereiken.
Dat doen ze met elke Windows versie:
Vista was 5.9
7 was 7.9
en dan nu met 8 dus 9.9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sQuare8
Dexter schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 22:50:
Vanmiddag 8 Pro geïnstalleerd op mijn Lenovo W520 laptop en ben tot nu toe erg tevreden. Twee dingen die ik nog niet werkend krijg:

- mijn 3g SIM verbinding kan ik niet gebruiken? Waar moet ik die zoeken?
- ik wil mijn internet explorer met een lege pagina starten...maar dat kan ik niet instellen? about:blank levert een foutmelding op en dat is ook niet wat ik wil zien als ik mijn IE opstart.

Voor de rest ben ik vooralsnog toch wel onder de indruk. Het werkt allemaal erg snel en soepel (maar dat is altijd met een nieuwe install), mooie features die goed aansluiten hoe ik mijn windows phone 7.5 nu al gebruik (en dus ook al gewend ben aan de tiles etc.). Nu maar eens wat software installeren.

Als iemand antwoorden op mijn vragen heeft...graag!
Werkt jou touchpad fatsoenlijk? (gestures etc)
mijn z580 is het touchpad onbruikbaar geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:55

Dexter

d((o_o))b

sQuare8 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 23:33:
[...]

Werkt jou touchpad fatsoenlijk? (gestures etc)
mijn z580 is het touchpad onbruikbaar geworden.
Yes...werkt perfect. Laatste drivers van Lenovo website gedownload en werkt als een zonnetje. Kan prima door het scherm heen schuiven/zoomen etc.

Dat is ook een van de redenen dat ik toch steeds weer terugkom bij Lenovo...hun driver-support voor nieuwe besturingssystemen.

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sQuare8
Dexter schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 23:35:
[...]

Yes...werkt perfect. Laatste drivers van Lenovo website gedownload en werkt als een zonnetje. Kan prima door het scherm heen schuiven/zoomen etc.

Dat is ook een van de redenen dat ik toch steeds weer terugkom bij Lenovo...hun driver-support voor nieuwe besturingssystemen.
voor hun betere laptops enkel blijkbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan tb
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-04-2024
Caelorum schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 23:32:
[...]

Dat doen ze met elke Windows versie:
Vista was 5.9
7 was 7.9
en dan nu met 8 dus 9.9
Ik vraag me wel af wat met windows 9 dan gaat die prestatieindex zal zijn wss dik door de 10 heen ... vraag wat is het einde van het verhaal ... index getal 1.000 of zo (als we maar lang genoeg wachten)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Hebben meer mensen regelmatig in de metro-versie van Chrome de melding dat Chrome niet correct is afgesloten (in zo'n gele balk bovenin)? Ik heb het idee dat dit ermee te maken heeft met het door elkaar gebruiken van de desktop-versie en de metro-versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Johan tb schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 23:40:
[...]

Ik vraag me wel af wat met windows 9 dan gaat die prestatieindex zal zijn wss dik door de 10 heen ... vraag wat is het einde van het verhaal ... index getal 1.000 of zo (als we maar lang genoeg wachten)?
Waarschijnlijk wel. Je kan moeilijk een performance index in procenten doen...

Iedere versie van 3D Mark heeft toch ook weer een andere scoring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekiame
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:31
Poops_McGhee schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 23:15:
[...]

Je kunt ook de pc booten vanaf de installatie dvd/usb. Dan krijg je de optie om je schijven te formatteren. Dan is die 60Gb zo leeg. Maarja, eigenlijk heeft ie zelf het antwoord al gegeven, zonder het te kunnen vinden.............
Dat kan toch juist niet? Omdat Windows 8 Pro nog wel Windows 7 nodig heeft om te installeren. Of zeg je nu dat ik eerst moet gaan formatteren; dan Windows 7 installeren en dan Windows 8? Is dat niet erg omslachtig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mmore
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
Weet iemand waar Microsoft de snelkoppelingen die voor metro apps gebruikt worden opslaat?

Ben bezig om applicaties een betere snelkoppeling te geven in Metro, maar dan wordt standaard de applicatie in de desktop omgeving geopend en dat is voor metro apps dus niet zo handig.. Voorbeeld; http://i.imgur.com/OhjtR.png

Ben trouwens bezig met een site om ze te verzamelen, http://walloftiles.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
msmeenge schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 00:01:
[...]

Dat kan toch juist niet? Omdat Windows 8 Pro nog wel Windows 7 nodig heeft om te installeren. Of zeg je nu dat ik eerst moet gaan formatteren; dan Windows 7 installeren en dan Windows 8? Is dat niet erg omslachtig?
Booten en Installeren vanaf de dvd gaat prima. Geen installatie win7 voor nodig. Maarja, je hebt de meest makkelijke oplossing al zelf aangedragen, je 2e schijf gebruiken om je ssd leeg te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:42

Quad

Doof

Hoppa, Hotkeys werken op mijn laptop.
De fix die ik heb uitgevoerd is eigenlijk simpel doch doeltreffend. photkey.exe uitvoeren in compatibiliteitsmodus Windows 7 et voila.

Dat ik daar niet aan heb gedacht.. :'(

Nu photkey.exe aan de lijst bij het opstarten krijgen..

Nu werkt Wlan, BT etc zonder problemen en is mijn notebook eindelijk volledig functioneel! :D _/-\o_

Edit:
Heb een snelkoppeling van de .exe van hotkeys in

code:
1
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup

Geplaatst, het werkt perfect.

Hopelijk hebben mensen die tegen hetzelfde probleem aanlopen hier wat aan!

[ Voor 41% gewijzigd door Quad op 30-10-2012 00:53 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]warhamstr schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 18:45:
[...]

Hoezo niet?

Geen idee geeft aan dat er een probleem is maar wat voor probleem???
En gaat dan terug naar win 7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinL94
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-10 23:18
Palomar schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 23:48:
Hebben meer mensen regelmatig in de metro-versie van Chrome de melding dat Chrome niet correct is afgesloten (in zo'n gele balk bovenin)? Ik heb het idee dat dit ermee te maken heeft met het door elkaar gebruiken van de desktop-versie en de metro-versie.
Ja, ik heb dat tot nu toe nog elke keer gehad als ik de computer opstart. Ik gebruik echter niet de desktop versie, dus wat jij zegt kan niet lijkt me.

Ik denk eerder dat het ligt aan het feit dat die programma's gesuspend worden als je ze niet gebruikt, en daardoor dus 'niet goed afgesloten worden' wanneer je de computer afsluit.
Pagina: 1 ... 39 ... 65 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Windows 8 is alweer een aantal maanden op de markt en is het tijd dat dit algemene Windows 8 topic per 1 januari 2013 worden gesloten.

Bij deze dus het verzoek aan een ieder met issues met Windows 8 om hiervoor vanaf nu een eigen topic aan te maken.