Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 16:46
Ramon schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 23:09:
Interessant artikel over de technische wijzigingen in Windows 8: http://arstechnica.com/in...-the-hood-of-windows-8/2/

[...]
Met die conclusie ben ik het wel eens.

Als ze Metro nou achterwege hadden gelaten...
Zeker nu het zo is dat veel programma's nog in Desktop-modus runnen, zit je constant onhandig te switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:02
Heeft iemand een idee hoe je je OEM-productkey achterhaalt van een Windows 8 notebook? Zowel een Samsung als Toshiba notebook die ik in m'n handen heb gehad met Windows 8 zijn alleen voorzien van een Windows 8 logo stickertje. Geen licentiesticker te herkennen op de notebook(ook niet in de doos)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mmore schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 00:05:
Weet iemand waar Microsoft de snelkoppelingen die voor metro apps gebruikt worden opslaat?

Ben bezig om applicaties een betere snelkoppeling te geven in Metro, maar dan wordt standaard de applicatie in de desktop omgeving geopend en dat is voor metro apps dus niet zo handig.. Voorbeeld; http://i.imgur.com/OhjtR.png

Ben trouwens bezig met een site om ze te verzamelen, http://walloftiles.net/
Mooi! Kan je iets vertellen over hoe je dat doet? Kleine tutorial? Ik wil mijn desktop tiles ook wel wat mooier maken....

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Davio schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 08:17:
[...]

Met die conclusie ben ik het wel eens.

Als ze Metro nou achterwege hadden gelaten...
Zeker nu het zo is dat veel programma's nog in Desktop-modus runnen, zit je constant onhandig te switchen.
Dan installeer je toch gewoon een van de startmenu vervangers.....

=edit=
sorry voor doubleposting...

[ Voor 4% gewijzigd door Ramon op 30-10-2012 08:28 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0nkeymen
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:06

M0nkeymen

Monkeystyle!

Is er al een goede "windows explorer", "File manager", "verkenner", "file explorer" voor de windows modern ui? Of hoe moet ik dit nog doen vanuit de standaard ui? Hoe doen jullie dit?

psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Metro Commander is wel een leuke. Maar vanuit de standaard UI is toch makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Je zit helemaal niet steeds te switchen, als je gewoon een icoon in metro zet en die opstart, opent hij het programma en klaar, ben je klaar met dat programma sluit je hem, druk op windows teken en start volgende programma op vanuit Metro als je niet wil switchen is dat ook helemaal niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-09 21:26
M0nkeymen schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 08:34:
Is er al een goede "windows explorer", "File manager", "verkenner", "file explorer" voor de windows modern ui? Of hoe moet ik dit nog doen vanuit de standaard ui? Hoe doen jullie dit?
Tuurlijk gewoon uit de Desktop UI doen. Het is niet zo dat je constant maar de Metro I voor je moet hebben. Dat is totaal niet het doel ervan.

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-10 10:45

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

MeNTaL_TO schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 16:35:
Hier nog helemaal niemand verder met problemen van het benaderen van je shares door Linuxbases mediaplayers?
Hij blijft bij mij om credentials vragen en zelfs een account aanmaken werkt niet meer. Het enige probleem waar ik tegenop ben gelopen. Nas staat al een tijdje in de planning, maar nu echt even geen geld voor.
Doet het prima. Een aantal dingen, due zaken makkelijk maken:
Zet guest account aan
Zet bij sharing center uit dat alleen gebruikers met wachtwoorden bij de shares kunnen. Dan moet het zonder credentials werken. Dit is natuurlijk wel minder veilig, maar voor thuis zie ik niet al te veel problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0nkeymen
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:06

M0nkeymen

Monkeystyle!

clifdon schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 08:37:
[...]

Tuurlijk gewoon uit de Desktop UI doen. Het is niet zo dat je constant maar de Metro I voor je moet hebben. Dat is totaal niet het doel ervan.
Ik had me dus voor genomen om het volledig met die Modern UI te proberen. Maar er zijn nog wel een aantal zaken wat gewoon weg niet lekker werkt. Files managen is er 1 van.

psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-09 21:26
M0nkeymen schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 08:50:
[...]

Ik had me dus voor genomen om het volledig met die Modern UI te proberen. Maar er zijn nog wel een aantal zaken wat gewoon weg niet lekker werkt. Files managen is er 1 van.
Tsjah inderdaad volgens mij is het ook gewoon de bedoeling dat dat via de desktop gaat. Al kan ik me zomaar voorstellen dat iemand in de komende tijd gewoon een filemanage app uitbrengt. Ik ben hem tot nu toe nog niet tegen gekomen.

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
Wel handig voor de Dell gebruikers onder ons. Een lijst met software die bij Dell systemen worden geleverd en de updates.

Bepaalde software is namelijk niet vrij verkrijgbaar. Voor Windows 8 werkte de standaard vingerafdruk 5.2 software niet met Windows 8. Via onderstaande link is er een update te downloaden.

Zo zullen er wel meer zijn die mogelijk zoeken naar bepaalde software.
Het kan natuurlijk ook via Mijn Downloads van Dell maar dat werkt bij bij niet. Ik kan mijn systeem niet registreren maar blijft maar zoeken.

Oorzaak waarschijnlijk omdat de Dell parities niet meer bestaat. Deze verwijder ik en installeer dan altijd een eigen Windows versie. Lekker krom natuurlijk. Snap niet dat ze dit niet op Service Tag laten werken.

Maar via onderstaande link kun je toch nog wat downloaden

http://support.dell.com/s...kcs/document?docid=575108

[ Voor 3% gewijzigd door MikeOO op 30-10-2012 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
M0nkeymen schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 08:50:
[...] Ik had me dus voor genomen om het volledig met die Modern UI te proberen. Maar er zijn nog wel een aantal zaken wat gewoon weg niet lekker werkt. Files managen is er 1 van.
Volgens mij is het ook de bedoeling dat de gebruiker neit meer wordt lasting gevallen met een bestandssysteem. Dus de huidige 'filemanager' die je af en toe tegen komt laat dat ook niet zien tenzij je echt goed je best doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:42
Ik weet graag waar mijn files zijn. Bij een herinstall of wat dan ook, wil ik altijd mijn bestanden weg kunnen plukken. Zo heb ik ook niks met dat Skydrive geneuzel en de manier waarop ze dat in Office 2013 ook willen opdringen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-04-2024
Snap dat een heel hoop mensen het moeilijk hebben met de metro interface omdat hij nieuw is maar vind hem eigenlijk vooral erg overroepen voor desktop gebruikers. Gebruik nu al sinds vrijdag windows 8 en moet zeggen dat ik de metro interface enkel tegen kom bij het opstarten en als ik een programma wil oproepen zoals bv configuratiescherm, netwerkbeheer,... In windows 7 gebruikte ik ook altijd al de windows knop en dan gewoon typen wat je nodig hebt en dat is volgens mij niet anders bij windows 8 alleen heb je hier een iets meer fancy zoek scherm dat je hele scherm in neemt. Ik mis de startbalk eingelijk helemaal niet, vind zelf persoonlijk dat ik sneller aan mijn applicaties kan dan vroeger. (Bijvoegende note ik ben wel een dual screen gebruiker)

Voor de metro applicaties zelf weet ik het nog zo niet. Daar is alles idd wel heel erg full screen en op tablets gericht. Maar echt veel gebruik maak ik niet van deze apps als desktop gebruiker want eenmaal je op je desktop zit is er ook weinig reden om over te schakelen naar metro, ik plaats gewoon alle meest gebruikte programma's op de taakbalk.

Verder is de dual screen ondersteuning wel stukken beter dan in andere windows versie's. De taakbalk kan je instellen zoals je zelf wilt en ook verschillende wallpapers op ieder scherm kunnen nu perfect.

Algemene conclussie: Ik merk weinig verschil met windows 7, metro mag dan iets nieuws zijn maar ikzelf maak er geen gebruik van en dit hoeft ook niet als je het niet wilt. Verder zijn de prestaties met SSD echt super te noemen en zijn er een aantal suptiele verbeteringen die het allemaal wel fijn doen aanvoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReinTheMan
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 00:06
Het lukt mij maar niet om Windows 8 geinstalleerd te krijgen als upgrade van mijn Windows 7 Home Premium x64(met behoud van persoonlijke data en applicaties).

Telkens als hij (naar mij idee) op bijna het einde van de installatie zit; geeft hij aan dat Windows niet kon worden geinstalleerd en wordt teruggezet naar de vorige versie(Windows 7).

Ik word ook niet veel wijzer van de errorlog. Kan iemand mij helpen?

Notes:
* De installatieassistent geeft in het begin geen conflicterende applicaties meer aan
* De errorlog kan ik e.v.t. delen, kan iemand hieruit opmaken waarom de installatie overgaat op een rollback?

[ Voor 4% gewijzigd door ReinTheMan op 30-10-2012 09:45 . Reden: extra info toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReQuiem83
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-10-2023
Wat mij opvalt is wanneer ik dingen download en installeer, java bijvoorbeeld ik eerst handmatig naar de "oude" desktop moet om een bevestigingscherm (UAC) op OK te klikken....deze popt helaas dus niet bij de metro op...ik snapte al niet waarom ik geen install schermen kreeg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-06 14:17
ReQuiem83 schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 09:44:
Wat mij opvalt is wanneer ik dingen download en installeer, java bijvoorbeeld ik eerst handmatig naar de "oude" desktop moet om een bevestigingscherm (UAC) op OK te klikken....deze popt helaas dus niet bij de metro op...ik snapte al niet waarom ik geen install schermen kreeg....
Eerste wat ik altijd doe: UAC uitschakelen! Wat voor troep is dat eigenlijk. Ik snap echt niet welk voordeel je eruit kan halen. Je wil wat installeren en dan vraagt Windows of je het wel wil installeren. Lijkt me toch logisch als ik het laat installen dat ik het ook wil?

Echt rommel noem ik dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:04
Qlii256 schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 09:46:
[...]

Eerste wat ik altijd doe: UAC uitschakelen! Wat voor troep is dat eigenlijk. Ik snap echt niet welk voordeel je eruit kan halen. Je wil wat installeren en dan vraagt Windows of je het wel wil installeren. Lijkt me toch logisch als ik het laat installen dat ik het ook wil?

Echt rommel noem ik dat.
Ik vind het anders wel handig. Als een virus nou malware wil installeren moet je het ook bevestigen, lijkt me dat je dan op nee klikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReQuiem83
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-10-2023
tobitronics schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 09:49:
[...]

Ik vind het anders wel handig. Als een virus nou malware wil installeren moet je het ook bevestigen, lijkt me dat je dan op nee klikt
Het is handig, qua veiligheid. Ik laat het liever aanstaan ook. Maar zorg er dan wel voor dat als ik op mijn download dubbelklik niet eerst zelf helemaal naar desktop mode terug moet om te bevestigen dat ik iets wil installeren ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Qlii256 schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 09:46:
[...]

Echt rommel noem ik dat.
Rommel is het zeker niet, en vele malen handiger dan Linux of OSX die dan om een wachtwoord vragen.
Hoop dus wel dat je een virusscanner hebt draaien en een beetje op let als je het uit zet (voordeel van Win 8 is dat er een virusscanner inzit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zit er nu ook een whitelist in die UAC? Ik krijg bij 1 game altijd eerst die popup of ik iets wil uitvoeren, maar UAC uitschakelen om die melding vind ik beetje overkiill.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

Die tiles metro desktop kan nog niet zonder begeleiding van zijn grote broer.
Wilde een tegel maken, had obly-nogwat nodig. Want windows zelf kan dit niet!
Dat obly tile make proggie kwam op de gewone desktop, moest ik van daar installeren.
Zit dus vanuit gewone desktop omgeving tiles te maken. Nogal een soort van paradox want hoe gaat dat dan als je alleen tiles hebt op bijv. een tablet...

Wel handig (maar ja ook in de gewone desktop omgeving..) is het rechtsklik menuutje links onder naar de kern settings/uitlezing van windows hardware e.d.

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft nog iemand anders problemen gehad met de upgrade assistant van windows 8.
Ik heb met Paypal betaald, maar na paypal, kreeg ik een scherm met een melding dat iets mis was.

Het gaat om een bedrijf, Arvato PMG. Ik heb contact gehad met Microsoft en Paypal en die kunnen niks voor me doen. Ik moest van paypal 30 dagen wachten, want als de verkoper dan nog niet heeft afgerond, wordt de betaling/order verwijderd. Ik heb ook een emailadres gekregen van paypal, van de verkoper, maar dat adres bestond dus helemaal niet... paypal.win8.eur@bertelsmann.de

Tsja... moet ik nu opnieuw kopen? en er vanuit gaan dat het geld niet wordt afgeschreven. Of hoe lang duurt die upgrade actie voor 29,99 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Het bedrijf Arvato klopt in iedergeval, daar hoort de betaling heen te gaan. Maar wat is de betalingstatus in paypal nu?

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht een suffe vraag, maar ik heb nog geen eenduidig antwoord kunnen vinden op dit forum. Ik heb onlangs een Samsung laptop aangeschaft met Windows 7 erop. In de winkel zeiden ze dat ik de Samsung website moet raadplegen voor de upgrade naar Windows 8. Vervolgens heb ik Samsung gebeld om te vragen hoe de upgrade moest en werd me verteld dat ik de upgrade kon downloaden op de Samsung site zodra deze is vrijgegeven. Nu zie ik iedereen hier gebruik maken van de Windowsupgradeoffer. dus upgrade direct via Microsoft in plaats van via Samsung.

Concreet is mijn vraag, verloopt de upgrade van W7 naar W8 via Samsung of Microsoft? Ik had altijd gedacht via Samsung, omdat er bepaalde Samsung stuurprogramma's waren die in W7 waren voorgeinstalleerd.

In ieder geval dank voor het antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-02-2024

mukkel

Dus..... Zodoende

@ breezah dan heb je misschien nog geluk:

Ga hier heen, vul wat in en je krijgt een kortings code. dan heb je W8 pro voor 15,-
https://www.windowsupgradeoffer.com/nl-NL/
Er wordt niet gevraagd naar een huidige W7 licentie / key.
Dan houd je nog 15,- over voor een pilsje in de kroeg.

@ hierboven het gaat via microsoft en het kost je dus 15,-
De periode is van 2 juni 2012 en 31 januari 2013 je hebt dus nog even de tijd. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door mukkel op 30-10-2012 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Men vroeg naar de map van de tile .png files. Nou dat zijn er diverse, allemaal op C, mijn SSD.

Sinds de 26e jl. heb ik er zo een 2200, totaal 30 MB, bij gekregen.

De door mijzelf gemaakte tile 'livemail.png' en 30x30 pixel livemail-mini.jpg zijn niet meer te vinden, dus die worden hernoemd kennelijk door w8.

Nu snap ik dat vele tiles vele png's hebben, echter ik heb amper wat toegevoegd, en ook het in de shop kijken was zeer beperkt. En dan heb ik zaken als twitter, facebook, nieuws e.d. uit staan, ik sync. dus niets automatisch, ook mail haal ik zelf op als het zo uitkomt.

Net als google chrome is dit niet bepaalt ssd vriendelijk.
GELUKKIG kan men nog wel het index file voor search functie in een map naar keuze zetten dus die is weer op de WD caviar black in een map.

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@SinergyX
Status: In behandeling / Pending

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

Paypal heeft ook de neiging sommige betalingen te controleren.
Ik weet alleen niet wat hij dan aangeeft bij status.
Zo heeft een betaling van mij ook een week geduurd omdat ze bij paypal alles wilde checken.
Vooral als je nooit of een langere tijd niets met paypal gedaan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexiam
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-07 10:08
shadowman12 schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 00:25:
Whoehoehoe, nog maar een paar uurtjes en dan komt de RTM!!!!!
Beste mijnheer

U stuurde ons een e-mail over Windows 8.

Wij probeerden u telefonisch te contacteren, helaas was u niet bereikbaar.

Het Telenet Security Pack is voorlopig nog niet compatibel met Windows 8 pro. Begin 2013 zou er update gelanceerd worden waardoor dit wel mogelijk zou zijn.

Wij hopen alvast dat wij u hiermee voldoende informatie hebben gegeven.

Met vriendelijke groeten,

Telenet Klantendienst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexiam
  • Laatst online: 13-07 10:08
Telenet niet voorbereid op komst Windows 8 Telenet Security Pack is voorlopig nog niet compatibel met Windows 8 pro. pas hooguit januari misschien,

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier nog steeds geen Win8 gestures met de nieuwe synaptics drivers. Wanneer kunnen we daar eigenlijk fatsoenlijk Metro mee bedienen? Lijkt me wel de productiviteit binnen metro bevorderen namelijk

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngamerX
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-10 23:01
Eagle Creek schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 02:43:
Tja.. Wat heeft 98 meer dan 95, XP meer dan 2000, 7 meer dan Vista.. MOET je upgraden? Nee. Gaat het je leven veranderen? Nee. Maar er zijn tal en tal van kleine en grotere wijzigingen die de overstap de moeite waard maken. En ook genoeg dingen die je misschien tegenvallen.

Je vraag is wel heel algemeen ingestoken. Tik in op Google "what's new in Windows 8" en lees tal van reviews door. Van voor de hand liggende zaken zoals Metro tot allerlei updates van interne componenten (neem RDP, RemoteFX, IE10, etc).
Enerzijds heb je een punt, anderzijds was mijn vraag bedoeld in de zin van: je betaald er een x bedrag voor, en krijg je naar jouw mening ook waar voor je geld terug? Is het de investering waard gebleken?

Windows 2000 > XP, puur een frisse moderne look, maar bovenal stabiliteit. 2000 was behoorlijk instabiel.

Vista > W7 ongeveer hetzelfde verhaal. Frissere look, stabieler, gebruiksvriendelijker.

W7 > W8 > Frisse look, maar (naar het schijnt) onhandiger voor desktop gebruikers (stapje terug dus), qua stabiliteit/snelheid schijnt het ook niets toe te voegen. Maar dit zijn aannames, ik wilde het eens horen van de kant van de gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nexiam schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:06:
[...]

Beste mijnheer

U stuurde ons een e-mail over Windows 8.

Wij probeerden u telefonisch te contacteren, helaas was u niet bereikbaar.

Het Telenet Security Pack is voorlopig nog niet compatibel met Windows 8 pro. Begin 2013 zou er update gelanceerd worden waardoor dit wel mogelijk zou zijn.

Wij hopen alvast dat wij u hiermee voldoende informatie hebben gegeven.

Met vriendelijke groeten,

Telenet Klantendienst
Ehh...maar dan installeer je dat toch lekker niet? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Heb net zitten klooien n.a.v. de website http://www.sky.fm die ik redelijk vaak aan heb staan.

In de tiles IE10 werkt ie niet ivm flash.

Je komt dan netjes bij een adobe hulp pagina, echter ik krijg met geen mogelijkheid settings in de tile IE10 die zij laten zien, dat sleuteltje icon R onder laat ik meen 2 opties zien, waar ik niks mee kan.

Dus het klopt? , uiteindelijk gEEn flash in w8 tiles omgeving ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knarfnl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 18:35
mukkel schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 10:52:

Ga hier heen, vul wat in en je krijgt een kortings code. dan heb je W8 pro voor 15,-

De periode is van 2 juni 2012 en 31 januari 2013 je hebt dus nog even de tijd. ;)
Krijg hier alleen maar afwijzingen, wat vul jij in? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

IngamerX schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:12:
W7 > W8 > Frisse look, maar (naar het schijnt) onhandiger voor desktop gebruikers (stapje terug dus), qua stabiliteit/snelheid schijnt het ook niets toe te voegen. Maar dit zijn aannames, ik wilde het eens horen van de kant van de gebruikers.
Als gebruiker kan ik nu zeggen, het is anders maar zeker niet onhandiger.

Ja, er zitten onlogische dingen in (MP3 dubbelklik vanuit desktopexplorer geeft Metro-music), maar gelijktijdig vind ik de scheiding van 'casual usage' (de Metro omgeving) en 'pro' (desktop/gaming) netjes werken, ik kan enorm snel wisselen tussen de apps en programma's, geen trage websites of bergen banners maar gewoon lekker clean je zut lezen in metro.

Maar de manier van sluiten (topmid-drag-beneden), de echte multi-tasking, de 2 side-balken, werkt eigelijk best lekker allemaal.

In dat opzicht zie ik het zo, ik heb Win7 maar met wat extra's. Goed, als consessie heb ik weer een brak werkende X-fi, maar daar kan ik ook mee leven.

[ Voor 7% gewijzigd door SinergyX op 30-10-2012 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoggyFreek
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-09 16:53

FoggyFreek

I'm a llama again!

notsonewbie schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:18:
Heb net zitten klooien n.a.v. de website http://www.sky.fm die ik redelijk vaak aan heb staan.

In de tiles IE10 werkt ie niet ivm flash.

Je komt dan netjes bij een adobe hulp pagina, echter ik krijg met geen mogelijkheid settings in de tile IE10 die zij laten zien, dat sleuteltje icon R onder laat ik meen 2 opties zien, waar ik niks mee kan.

Dus het klopt? , uiteindelijk gEEn flash in w8 tiles omgeving ?
In metro versie IE alleen flash voor sites van de whitelist. Wat er precies op die whitelist staat weet ik niet maar YouTube werkt iig.

-- Altijd blijven prutsen --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hebbiedude
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-12-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 10:42:
Heeft nog iemand anders problemen gehad met de upgrade assistant van windows 8.
Ik heb met Paypal betaald, maar na paypal, kreeg ik een scherm met een melding dat iets mis was.
gisteren heb ik zelf de upgrade uitgevoerd via de upgrade assistent en ook betaald via paypal. De pagina van paypal opende niet en na een refresh hiervan ging het wel goed. Betaling gedaan en direct daarna de code op het scherm gekregen (later ook in de mail). Dus gelukkig niet het probleem wat jij schetst.

Installatie is bij mij verder afgerond. Wel een flink probleem gehad met de performance van mijn ssd en de overige harddisken die niet zichtbaar waren. Oorzaak hiervan was de AMD AHCI raid controller driver. Deze teruggezet naar de standaard Microsoft driver en alles is nu snel en mijn andere harddisken zijn nu ook zichtbaar. De laatste versie van deze driver op de website van AMD werkt in ieder geval niet samen met Windows 8 (wel op Windows 7) dus AMD moet hier nog aan de bak om dit op te lossen.

Verder nog een probleem (RESTRICTION: Service Communication Failure: PnkBstrB.exe initialization failed )met Punkbuster in combinatie met Battlefield 3. Oplossing: Zorg dat je het bestand C:\Program Files (x86)\Origin Games\Battlefield 3\pbsvc.exe in Windows 7 compatibility mode zet. Hierna geen probleem meer gehad.

[ Voor 12% gewijzigd door hebbiedude op 30-10-2012 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z500
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-09 10:11
Wat nou als je Windows 8 (vanaf een upgrade geïnstalleerd) weer opnieuw wilt installeren?

Moet je dan eerst weer Windows 7 installeren en activeren om vervolgens weer Windows 8 te kunnen installeren?

Is het dus alleen mogelijk met een retail exemplaar direct een kale W8 te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:02
Z500 schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:33:
Wat nou als je Windows 8 (vanaf een upgrade geïnstalleerd) weer opnieuw wilt installeren?

Moet je dan eerst weer Windows 7 installeren en activeren om vervolgens weer Windows 8 te kunnen installeren?

Is het dus alleen mogelijk met een retail exemplaar direct een kale W8 te installeren?
Nee, heb al 3 machines clean geinstalleerd met de gedownloade Windows 8 DVD-image uit de assistent. Gewoon serienummer invoeren en install afmaken, klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

FoggyFreek schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:20:

In metro versie IE alleen flash voor sites van de whitelist. Wat er precies op die whitelist staat weet ik niet maar YouTube werkt iig.
Ok thanx,
op http://helpx.adobe.com/fl...yer-issues-windows-8.html hebben ze het niet over een white- maar wel over een CV list.
Echter ook die krijg ik met geen mogelijkheid in tiles ie10 naar 'voren/boven'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkedikkie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-02-2024
Hallo misschien een domme vraag maar voor hoeveel computers kan ik die key eigenlijk gebruiken? 1tje lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Dikkedikkie schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:38:
Hallo misschien een domme vraag maar voor hoeveel computers kan ik die key eigenlijk gebruiken? 1tje lijkt me?
Use the Search young padawan

Maaruh antwoord is 1 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkedikkie
WeAreLegion schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:39:
[...]

Use the Search young padawan

Maaruh antwoord is 1 ;)
How right you are my apprentice ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

mukkel schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 10:52:

Helaas werkt dat niet meer, je moet nu altijd een geldige W7 key invullen die gecontroleerd wordt op activatiedatum. Heb gebprobeerd de gegevens van een laptop van +_1 jaar oud (met geldige W7 licentie etc) in te vullen en die wordt dus gewoon geweigerd.

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfversluis
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-09-2024
StarLite schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:46:
[...]

Helaas werkt dat niet meer, je moet nu altijd een geldige W7 key invullen die gecontroleerd wordt op activatiedatum. Heb gebprobeerd de gegevens van een laptop van +_1 jaar oud (met geldige W7 licentie etc) in te vullen en die wordt dus gewoon geweigerd.
Uhm nee?

Heb zojuist eentje ingevuld (Merk overig, type PC: overig) en krijg echt letterlijk direct een promocode in m'n inbox.

Of ging het bij jou daarna pas 'mis'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkedikkie
Helaas geeft de tijdens het registratieproces geleverde informatie geen recht op het upgradeaanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

jfversluis schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:50:
[...]

Uhm nee?

Heb zojuist eentje ingevuld (Merk overig, type PC: overig) en krijg echt letterlijk direct een promocode in m'n inbox.

Of ging het bij jou daarna pas 'mis'?
Ik vul de gegevens in, en klik op volgende, daarna moet ik mijn Windows 7 key invullen en krijg ik de melding: "Helaas geeft de tijdens het registratieproces geleverde informatie geen recht op het upgradeaanbod" :(

Ik had graag beide PC's hier geupgrade met deze aanbeiding, maar op de een of andere manier weigert de upgrade site elke vorm van medewerking..

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick89
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-10 12:53

Patrick89

PSN : Gamesource

StarLite schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:59:
[...]

Ik vul de gegevens in, en klik op volgende, daarna moet ik mijn Windows 7 key invullen en krijg ik de melding: "Helaas geeft de tijdens het registratieproces geleverde informatie geen recht op het upgradeaanbod" :(

Ik had graag beide PC's hier geupgrade met deze aanbeiding, maar op de een of andere manier weigert de upgrade site elke vorm van medewerking..
Ook hier krijg ik de melding.. (overige / overige)

Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfversluis
StarLite schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:59:
[...]

Erg vreemd, want ik denk ik gok het erop en heb dus geen Windows 7 licentie o.i.d.
Vulde een datum ergens in sept. 2012 in (volgens mij 12), koos merk overige, typte in type PC ook overige en als winkel typte ik Norrod.

Klik volgende en mail zat in m'n box!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

jfversluis schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:00:
[...]

Erg vreemd, want ik denk ik gok het erop en heb dus geen Windows 7 licentie o.i.d.
Vulde een datum ergens in sept. 2012 in, koos merk overige, typte in type PC ook overige en als winkel typte ik Norrod.

Klik volgende en mail zat in m'n box!
Als ik *exact* hetzelfde ingeef: "Helaas geeft de tijdens het registratieproces geleverde informatie geen recht op het upgradeaanbod." 8)7 8)7 8)7

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

Knarfnl schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:19:
[...]

Krijg hier alleen maar afwijzingen, wat vul jij in? 8)7
Een datum prikken tussen 2 juni 2012 en de huidige datum, daarna een winkel kiezen icm zelfbouw PC
Of naar een gigant verwijzen bv media markt icm een laptop ;)
Wel je correcte adres ect invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfversluis
En zojuist voor 15 euro Windows 8 aangeschaft! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

jfversluis schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:08:
En zojuist voor 15 euro Windows 8 aangeschaft! :)
heheh O-) Zelf heb ik nu 2 licenties (desktop / laptop)
Ik zit er zelf aan te denken om een derde te nemen gewoon als reserve na een eventuele mobo / pc upgrade.
Voor die 15,- hoef je het niet te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfversluis
mukkel schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:10:
[...]

heheh O-) Zelf heb ik nu 2 licenties (desktop / laptop)
Ik zit er zelf aan te denken om een derde te nemen gewoon als reserve na een eventuele mobo / pc upgrade.
Voor die 15,- hoef je het niet te laten.
Helemaal super dit haha! Bedankt voor de tip :)
Heb nu alleen het probleem dat ik blijkbaar een verkeerde versie van Windows 8 al heb gekozen (had hem al geïnstalleerd) probeer nu de key in te vullen, wat hij in eerste instantie goed vindt, maar bij activatie slikt hij hem niet :(

Denk dat ik even opnieuw moet installeren dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:17
hier ook gisteravond even clean win8 install met de 14.99 upgrade key gedaan ;).
zojuist deze aangevraagd key kan een dag duren voor je hem hoorde ik.
Is windows mediacenter for windows 8 pro gratis. :)

http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows-8/feature-packs

ehh zie dat hij net in de TS staat (kijk ik zelden meestal laatste pagina en terug lezen).

[ Voor 15% gewijzigd door Phyt_ op 30-10-2012 12:22 ]

You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfversluis
Phyt_ schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:21:
hier ook gisteravond even clean win8 install met de 14.99 upgrade key gedaan ;).
zojuist deze aangevraagd key kan een dag duren voor je hem hoorde ik.
Is windows mediacenter for windows 8 pro gratis. :)

http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows-8/feature-packs

ehh zie dat hij net in de TS staat (kijk ik zelden meestal laatste pagina en terug lezen).
Hm, hier krijg ik dan weer niet direct een mail van binnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Collega van me probeert die code te krijgen voor 15 euro, maar volgens mij hebben ze het gefixed, maakt niet uit wat we invullen het werkt gewoon niet krijgen allemaal maar afwijzingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01-10 11:19
WeAreLegion schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:46:
Collega van me probeert die code te krijgen voor 15 euro, maar volgens mij hebben ze het gefixed, maakt niet uit wat we invullen het werkt gewoon niet krijgen allemaal maar afwijzingen.
Er zit nu een extra check in die kijkt naar je W7 key, deze was eerst niet aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hawker
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19-06 19:15
Gister de computer van mijn vriendin geupgrade van Vista naar 8 Pro voor 30 euro. Sowieso om het maar eerst op haar pc te gebruiken voordat ik de upgrade vanaf Windows 7 maak *Evil*. Ik was er nogal sceptisch over, maar nu ik het een dag heb kunnen gebruiken vind ik het best meevallen en in sommige gevallen zelfs prettiger werken dan Windows 7. Het is dan even wennen, maar dat komt nog wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Vin87 schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:46:
[...]

Er zit nu een extra check in die kijkt naar je W7 key, deze was eerst niet aanwezig.
Jah zelfs die krijgt hij niet :)

maar goed dan maar voor 30 euro hoor zoveel is het ook weer niet. Ik koop hem voor me andere pc ook wel gewoon voor 30 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick89

Patrick89

WeAreLegion schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:46:
Lijkt me redelijk te kloppen en de mensen die het nog wel lukt wat ik lees hebben het al een keer gedaan.. Denk dat het gefixt is icm een e-mail check.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfversluis
Patrick89 schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:48:
[...]

Lijkt me redelijk te kloppen en de mensen die het nog wel lukt wat ik lees hebben het al een keer gedaan.. Denk dat het gefixt is icm een e-mail check.
Nope, net een half uur geleden geprobeerd voor de eerste keer :)

Ok, misschien iets meer dan een half uur. Maar zeker niet meer dan een uur.

[ Voor 10% gewijzigd door jfversluis op 30-10-2012 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkedikkie
gelukkig heb ik dit eergister gedaan en et werkt perfect :) geldt ook voor die mediacenter upgrade :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimo
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:28
5 miuten geleden ingevuld en geen problemen en gewoon een promotiecode in mijn e-mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

Ik heb het nogmaals geprobeerd en krijg gelijk bevestiging + promotie code binnen.
Het werkt dus nog wel. Uitgevoerd op een laptop waar al W8 op staat.

3de op de zelfde mail. Max. 5 op 1 adres

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Ik kom er dus gewoon met geen mogelijkheid doorheen, dus als iemand een promo-code 'over' heeft hou ik me aanbevolen :)

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick89

Patrick89

Wat vullen jullie Exact in die 4 boxen in ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfversluis
StarLite schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:00:
Ik kom er dus gewoon met geen mogelijkheid doorheen, dus als iemand een promo-code 'over' heeft hou ik me aanbevolen :)
Nou dat wilde ik even proberen voor je/iemand.. Maar ik kom er nu ook niet meer door!

Meer geluk dan wijsheid eerste keer blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

@star you got DM ;P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimo
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:28
Patrick89 schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:02:
Wat vullen jullie Exact in die 4 boxen in ?
Merk: overig
type pc: desktop
detailhandel: mediamarkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfversluis
Kimo schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:05:
[...]

Merk: overig
type pc: desktop
detailhandel: mediamarkt
Het lijkt overigens wel dat als je een keer geweigerd ben je er niet meer doorkomt.
Ik kan nu invullen wat ik wil, maar niets meer.

Kreeg één keer Windows 7 serial en nu iedere keer prompt geweigerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

Ook niet op een ander mail adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfversluis
mukkel schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:07:
Ook niet op een ander mail adres?
Zojuist geprobeerd en nee, wel zelfde domein.
Ach, zit er zelf ook niet om te springen meer hoor, heb er eentje te pakken gekregen, was dan hooguit om iemand anders nog te helpen. Maar helaas dus :)

- edit -
Ook heel ander domein, telefoonnummer en zelfs variatie op naam (alleen achternaam hetzelfde) werkt niet (meer)

[ Voor 15% gewijzigd door jfversluis op 30-10-2012 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knarfnl
  • Laatst online: 14-09 18:35
ik kwam nu net met Norrod overige en Desktop er door heen, alleen stuit ik op de Win 7 serial pagina welke ik hier op men werk niet voor de hand heb liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jfversluis schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:08:
[...]

Zojuist geprobeerd en nee, wel zelfde domein.
Ach, zit er zelf ook niet om te springen meer hoor, heb er eentje te pakken gekregen, was dan hooguit om iemand anders nog te helpen. Maar helaas dus :)

- edit -
Ook heel ander domein, telefoonnummer en zelfs variatie op naam (alleen achternaam hetzelfde) werkt niet (meer)
En vanaf een niet Windows Server 2012 machine werkt het ook niet meer....ik krijg net alsde persoon hierboven de vraag om een Windows 7 Product key in te geven.

[ Voor 7% gewijzigd door TheVMaster op 30-10-2012 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z500
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-09 10:11
Tis mij ook gelukt. op werk ging het niet. Op mijn thuis pc wel gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick89

Patrick89

Z500 schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:25:
Tis mij ook gelukt. op werk ging het niet. Op mijn thuis pc wel gek genoeg...
Ik was al zo slim om met teamviewer (thuispc) te proberen maar helaas lukte dat ook niet bepaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Laatst online: 02-10 13:34

HollovVpo1nt

I like gadgets

Soms blader de website van 'De Wereld Draait Door' door voor leuke itempjes. Ik zag dat er een item over Windows 8 was geplaatst. Die Alexander Klopping gozer zei wat leuke dingen over Windows 8, maar ook dingen die totaal onzin zijn. Hoe komt hij erbij dat Windows RT in de winkel te koop zal zijn? Hij zegt dood leuk dat mensen moeten oppassen deze niet te kopen, want de oude programmas draaien daar niet op :S

Achja, medialand is Apple land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

Dus jullie krijgen na dit scherm https://www.windowsupgradeoffer.com/nl-NL/Registration
nog een verplichting om je W7 licentie in te vullen???

Ik hier niet. In vullen en op volgende.
Daarna krijg ik gelijk een mail binnen met code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HollovVpo1nt schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:26:
Soms blader de website van 'De Wereld Draait Door' door voor leuke itempjes. Ik zag dat er een item over Windows 8 was geplaatst. Die Alexander Klopping gozer zei wat leuke dingen over Windows 8, maar ook dingen die totaal onzin zijn. Hoe komt hij erbij dat Windows RT in de winkel te koop zal zijn? Hij zegt dood leuk dat mensen moeten oppassen deze niet te kopen, want de oude programmas draaien daar niet op :S

Achja, medialand is Apple land.
:) Windows RT is wel degelijk te koop in de winkels....geinstalleerd op Surface RT's etc natuurlijk. Als los product inderdaad niet, maar ja... Alexander is primair natuurlijk een Apple fan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-09 17:42
mukkel schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:28:
Dus jullie krijgen na dit scherm https://www.windowsupgradeoffer.com/nl-NL/Registration
nog een verplichting om je W7 licentie in te vullen???

Ik hier niet. In vullen en op volgende.
Daarna krijg ik gelijk een mail binnen met code.
Toen ik een merk koos moest ik een licentie invullen maar als ik bij merk overige kies niet. Ik krijg evengoed geen code toegestuurd helaas :(

Als ik het op mijn mobiel doe moet ik ook een win7 code opgeven

[ Voor 6% gewijzigd door soulcrusher op 30-10-2012 13:31 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022
Is het mogelijk om bij de aanschaf van Windows 8 (download versie) deze vers te installeren dus zonder eerst Windows 7 op je PC te hebben staan? Ik kan hier nergens iets over vinden.

Hoe zit het met de product key, ik heb namelijk een OEM Windows 7 64bits product key. Ik kan dus als het goed is upgraden en dan krijg ik dus een Windows 8 product key (neem ik aan). Is het dan mogelijk deze product key gewoon te gebruiken als zijnde een normale product key of is deze gelieerd aan de Winodws 7 64bits product key? Waardoor het dus niet mogelijk of moeilijker en langer duurt om Windows 8 te installeren. Het zou logisch zijn als bij de aanschaf van een upgrade de oude Windows 7 product key gewoon opgegeven moet worden zodat ze weten dat die key al is gebruikt om te upgraden. In dit laatste geval zou ik gewoon een Windows 8 versie kunnen downloaden en dan mijn upgrade key gebruiken.

Hoe zit het precies want op de Microsoft site kan ik er niks over vinden en de TS staat ook niks dat mijn vraag(en) beantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
madmaxnl schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:30:
Is het mogelijk om bij de aanschaf van Windows 8 (download versie) deze vers te installeren dus zonder eerst Windows 7 op je PC te hebben staan? Ik kan hier nergens iets over vinden.

Hoe zit het met de product key, ik heb namelijk een OEM Windows 7 64bits product key. Ik kan dus als het goed is upgraden en dan krijg ik dus een Windows 8 product key (neem ik aan). Is het dan mogelijk deze product key gewoon te gebruiken als zijnde een normale product key of is deze gelieerd aan de Winodws 7 64bits product key? Waardoor het dus niet mogelijk of moeilijker en langer duurt om Windows 8 te installeren. Het zou logisch zijn als bij de aanschaf van een upgrade de oude Windows 7 product key gewoon opgegeven moet worden zodat ze weten dat die key al is gebruikt om te upgraden. In dit laatste geval zou ik gewoon een Windows 8 versie kunnen downloaden en dan mijn upgrade key gebruiken.

Hoe zit het precies want op de Microsoft site kan ik er niks over vinden en de TS staat ook niks dat mijn vraag(en) beantwoord.
Ik zit in hetzelfde schuitje. En inderdaad je krijgt gewoon een W8 productsleutel welke je kan gebruiken bij de installatie (zelfs op een schone hdd). Je hebt je hele W7 OEM sleutel nergens nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

@ hierboven

Nee, je kan een upgrade alleen uitvoeren als er al een windows aanwezig is.
Je kan wel de optie "niets" behouden selecteren, dan krijg je alsware een verse install.
Alleen je oude windows staat dan in windows.old Die kun je dan weer verwijderen met schijfopruiming.

Je moet de key van W8 gelijk invoeren als je de upgrade start in W7.
Je hebt geen 30 dagen trial zoals de eerdere versies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
mukkel schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:33:
@ hierboven

Nee, je kan een upgrade alleen uitvoeren als er al een windows aanwezig is.
Je kan wel de optie "niets" behouden selecteren, dan krijg je alsware een verse install.
Alleen je oude windows staat dan in windows.old Die kun je dan weer verwijderen met schijfopruiming.

Je moet de key van W8 gelijk invoeren als je de upgrade start in W7.
Je hebt geen 30 dagen trial zoals de eerdere versies
Dat is niet waar, ik heb de procedure net 10 minuten geleden doorlopen. Ik heb een key gekocht via de upgrade assistent en daarna een USB stick als installatie medium aangemaakt. Deze gebruikt op een laptop waar Ubuntu opstond en dat ging perfect. Tijdens de installatie is alleen een keer om de Windows 8 sleutel gevraagd, verder niets. En Windows is zelfs geactiveerd ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martindo
  • Laatst online: 23-09 11:40
Is er nog een shortcut voor media, zoals het pauzeren of afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
  • Laatst online: 15:33
Kan ik W8 64bit over mijn oude xp 32bit heen zetten of moet ik eerst opnieuw inspoelen met vista 64bit/w7 64bit? (lang verhaal kort heb tijdje verplicht moeten werken op xp vanwege legacy software van mijn werk :S)

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
Paganstars schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:38:
Kan ik W8 64bit over mijn oude xp 32bit heen zetten of moet ik eerst opnieuw inspoelen met vista 64bit/w7 64bit? (lang verhaal kort heb tijdje verplicht moeten werken op xp vanwege legacy software van mijn werk :S)
Dat kan alleen met een verse install

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

Oke dat wist ik niet, dus een compleet verse instal is ook mogenlijk?
Thanksvoor het proberen :P

Ik heb tig websites gehad waar iedereen ook riep dat je allleen een upgrade kon uitvoeren als er al een W versie opstaat.

Zelf heb ik hier de W8 ook op USB gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfversluis
TheVMaster schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:20:
[...]

En vanaf een niet Windows Server 2012 machine werkt het ook niet meer....ik krijg net alsde persoon hierboven de vraag om een Windows 7 Product key in te geven.
Er lijkt inderdaad nog wat verschil te zitten in PC's of IP's o.i.d.?
Probeerde net remote vanuit huis op een iMac en daar kreeg ik ook de mogelijkheid om een Windows 7 serial in te voeren.

Terwijl het hier vanuit kantoor resoluut geweigerd word wat ik ook invoer.

- edit -
Overigens saillant detail; je kunt bij het invoeren van de serial kiezen voor 'Later invoeren', dus dit gedaan om te kijken wat het oplevert. Toen kreeg ik een e-mail.
Startte de procedure om verder te gaan vervolgens vanuit kantoor en toen was de melding
Toegang tot uw account is geschorst.
Dus het lijkt toch echt als je eens geweigerd bent op een IP dat je 'geband' bent.

[ Voor 27% gewijzigd door jfversluis op 30-10-2012 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
Helaas, ik had graag nog 2 licenties gewild.. Dat zal dan wachten worden op de studentenlicentie die nog op surfspot moet verschijnen

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
Bah, ik krijg mijn Wifi niet aan de praat :( Dat heb ik nog niet eerder gehad. Mijn W7 machine werkt zonder problemen, W8 weigert te verbinden. De sleutel is 100% correct, ik heb ook al de laatste drivers van de Intel site afgehaald... Dat begint goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

mukkel schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:40:
Oke dat wist ik niet, dus een compleet verse instal is ook mogenlijk?
Thanksvoor het proberen :P

Ik heb tig websites gehad waar iedereen ook riep dat je allleen een upgrade kon uitvoeren als er al een W versie opstaat.

Zelf heb ik hier de W8 ook op USB gegooid.
ja, eerder in dit topic is dat al een keer langsgekomen: http://forums.mydigitalli...5c0d2f5f7bf81282cb6bcf287

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

Ha ze hebben het inderdaad gefixed, nu kom ik er ook niet meer doorheen.
10 min geleden nog wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:17
Even een vraag, ik heb gister mijn win 7 geupgrade via de upgrade tool naar > win 8 met upgrade licentie dus.
alleen nu heb ik niet de iso gedownload maar gelijk geinstalleerd, kan ik de .iso nu nog los downloaden zodat als ik een reinstall wil doen van windows 8 ik usb stick/dvd erin en mijn upgrade key kan invoeren?

alvast bedankt.

You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfversluis
Phyt_ schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:47:
Even een vraag, ik heb gister mijn win 7 geupgrade via de upgrade tool naar > win 8 met upgrade licentie dus.
alleen nu heb ik niet de iso gedownload maar gelijk geinstalleerd, kan ik de .iso nu nog los downloaden zodat als ik een reinstall wil doen van windows 8 ik usb stick/dvd erin en mijn upgrade key kan invoeren?

alvast bedankt.
In de mail met je serial vind je (heel klein) deze link; http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkID=262204
Daarmee krijg je eigenlijk alleen het setup downloaden en iso/usb stick maken van je upgrade assistent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
Phyt_ schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:47:

alvast bedankt.
De installatiebestanden staan in de map ESD op je c schijf. Volgens mij kun je deze map zo in een iso zetten maar ik kan me vergissen

iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 40 ... 65 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Windows 8 is alweer een aantal maanden op de markt en is het tijd dat dit algemene Windows 8 topic per 1 januari 2013 worden gesloten.

Bij deze dus het verzoek aan een ieder met issues met Windows 8 om hiervoor vanaf nu een eigen topic aan te maken.