Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

SinergyX schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 17:14:
[...]

Grappig, Windows 8 heeft meer 'test/beta' uurtjes gehad dan welk software programma ooit..
Wat een stel op startbutton-hating uitgezochte lieden dan! :-) & :(

Stardock, als er aandelen voor zijn, gaat gouden tijden tegemoet.

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:56

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Sn0wblind schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 17:07:
De drivers allemaal van de fabrieks sites gehaald, dus alles up to date en WHQL volgens die sites, Intel chipset drivers, realtek audio drivers, asus AI software, Geforce drivers etc.
Ik heb juist niet de chipset/mobo drivers apart geinstalleerd, puur alles wat Windows 8 zelf aanbood.

Het gaat bij mij meteen fout als ik mijn realtek drivers van Asus wil halen, loopt elk programma die geluid zou geven binnen 5-6 sec vast, nu dus gewoon met de default drivers, dan werkt het iig stabiel :)
notsonewbie schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 17:19:

Heb je enig idee wie stardock was in het verleden? Hun gouden jaren zijn al jaaaaren voorbij.

[ Voor 22% gewijzigd door SinergyX op 28-10-2012 17:21 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:14
Is het iemand al gelukt om win8 dual-boot (met win7) werkend te krijgen icm een caching SSD (ocz synapse bijv)

Ik had eerst de caching software verwijderd anders wordt mn hdd niet gezien tijdens de install maar nu krijg ik de melding dat "elk OS een aparte "system partition" moet hebben (denk die 100mb partitie) anders kan ik het niet installeren. Iemand enig idee hoe in win8 die partitie kan laten maken?\

Wil het best even uitproberen maar zonder caching is mn win7 echt té traag :p

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
notsonewbie schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 17:19:
[...]

Dat zal wel meevallen, ik zat laatst achter een Windows 7 laptop, en ik maar in de rechterhoek met m'n muis; "waarom komen die charms nou niet omhoog?".... duurde ff voor ik doorhad dat ik weer naar het start-menu moest om af te sluiten.

De meeste mensen zullen snel genoeg wennen, zeker als ze cross platform kunnen wordfeuden ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Ramon op 28-10-2012 17:22 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Ramon schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 17:13:
[...]
een touch sized "kruisje" zou veel te veel ruimte innemen.
Ruimte zat in al die minimalistische uitgevoerde tile-app's, open vlakken te over.
In 1 van de w8 video's van tweakers zelf word zelfs gesproken over de grotere verder uit elkaar staande knoppen ivm touch interface.
En dan is die handige x een brug te ver ineens!?

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ramon schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 17:13:

En nogmaals , je hoeft Metro apps niet af te sluiten, ze worden vanzelf gesuspend zodat je er geen last meer van hebt totdat je ze weer wil gebruiken. (itt desktop programma's)

Mits je bijvoorbeeld Xbox Music aan hebt staan en muziek afspeelt, of een youtube-filmpje bekijkt in de 'YouTube viewer' applicatie, dan blijft deze gewoon op de achtergrond doorwerken. Ik dacht ook dat je dit zelfs ergens in de instellingen kunt regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Op een tablet met 2x windows 7 (multiboot), wil ik 1 van de 2 upgraden naar 8. Van deze laatst geïnstalleerde versie hoef ik niet bestanden of instellingen te behouden.
Windows 8 is inmiddels gedownload en back-up iso is ook gemaakt. Nu wil ik eigenlijk niet vanaf boot installeren (betreffende partitie overschrijven). Iemand had namelijk gepost dat dat weleens niet wil werken. Dus eigenlijk wil ik de functie gebruiken om gelijk vanuit de betreffende windows 7 te upgraden.
Nu is mijn vraag: blijft dan mijn eerst geïnstalleerde windows 7 versie (op de andere partitie, van dezelfde schijf) wel behouden, of gaat windows dit toch overschrijven? M.a.w blijft mijn multiboot goed werken? (win 7 + win 8 ) /edit Just to be sure gekozen wel vanaf boot (usb stick) te installeren, zoals ik normaal ook doe.)

[ Voor 14% gewijzigd door robert-630 op 28-10-2012 19:41 . Reden: even op boot gezocht en de reactie gevonden. maar vraag staat nog open ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
SinergyX schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 17:21:
[...]

Ik heb juist niet de chipset/mobo drivers apart geinstalleerd, puur alles wat Windows 8 zelf aanbood.

Het gaat bij mij meteen fout als ik mijn realtek drivers van Asus wil halen, loopt elk programma die geluid zou geven binnen 5-6 sec vast, nu dus gewoon met de default drivers, dan werkt het iig stabiel :)
Heb de realtek network en audio driver verwijderd, hopen dat het nu stabiel blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
notsonewbie schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 17:22:
[...]

Ruimte zat in al die minimalistische uitgevoerde tile-app's, open vlakken te over.
In 1 van de w8 video's van tweakers zelf word zelfs gesproken over de grotere verder uit elkaar staande knoppen ivm touch interface.
En dan is die handige x een brug te ver ineens!?
Jammer dat je alleen daar op reageert. Maargoed om even jouw analogie uit te breiden: Een auto die vanzelf rijdt heeft geen stuur of joystick nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Ramon schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 17:28:
[...]

Jammer dat je alleen daar op reageert. Maargoed om even jouw analogie uit te breiden: Een auto die vanzelf rijdt heeft geen stuur of joystick nodig.
Suspenden is 1, maar kost eerstens wel geheugen nog even daarvoor.
En ssd's beschrijven is ook niet iets dat je meer wenst dan nodig is, ik niet althans.
Laat mij de boel maar actief delegeren, dat heb ik liever.

Zo start bijv. android 4 van alles op, ongevraagd, op de mafste tijdstippen.
Is alleen maar slecht voor het milieu. (Vaker opladen dan nodig zou zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat vinden jullie er nu na een weekeinde proberen van? De moeite van het upgraden vanaf een perfect draainende windows 7 omgeving waard of niet?

Ik heb 2 upgrades (voor de desktop en laptop), voor tablets heb ik voor android en ios gekozen en ik ga geen windows tablet kopen de komende jaren. Het gaat me dus echt om desktop / laptop werk.

Ik twijfel toch nog, zeker na het lezen van alles hier. Het lijkt me vooral tijd te kosten om het naar mijn wensen in te richten en ik vermoed dat ik er weinig mee opschiet omdat ik waarschijnlijk de metro interface niet ga gebruiken.

Kortom, is het de moeite van een upgrade in mijn geval waard of maar even wachten tot over een paar maand (die upgrade versies verlopen immers niet)? Ik zit door studie van mijn werk en kleine kinderen niet zo ruim in mijn tijd dat ik als hobby ermee bezig kan (vandaar deze vraag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
notsonewbie schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 17:33:
[...]

En ssd's beschrijven is ook niet iets dat je meer wenst dan nodig is, ik niet althans.

Maar serieus, waarom hebben we in godsnaam deze discussie als je er gewoon voor kan kiezen om geen Metro apps te gebruiken als je Metro apps blijkbaar niet fijn vind werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 17:34:
Wat vinden jullie er nu na een weekeinde proberen van? De moeite van het upgraden vanaf een perfect draainende windows 7 omgeving waard of niet?
Nee.
En sowieso altijd even de upgrade advisor raadplegen.
Maar ook die keurt zaken af die dan wel werken, of die gaan werken, maar werken dan niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb 2 upgrades (voor de desktop en laptop), voor tablets heb ik voor android en ios gekozen en ik ga geen windows tablet kopen de komende jaren. Het gaat me dus echt om desktop / laptop werk.

Ik twijfel toch nog, zeker na het lezen van alles hier. Het lijkt me vooral tijd te kosten om het naar mijn wensen in te richten en ik vermoed dat ik er weinig mee opschiet omdat ik waarschijnlijk de metro interface niet ga gebruiken.

Kortom, is het de moeite van een upgrade in mijn geval waard of maar even wachten tot over een paar maand (die upgrade versies verlopen immers niet)? Ik zit door studie van mijn werk en kleine kinderen niet zo ruim in mijn tijd dat ik als hobby ermee bezig kan (vandaar deze vraag).
Alleen de nieuwe features in de desktop vind ik al het upgraden waard. Nieuwe verkenner, nieuwe IE (al gebruik ik die niet zo heel veel, als webdeveloper is het wel fijn om te hebben), nieuwe task manager, nieuwe 'skin' die ik persoonlijk veel mooier vind, snellere boot/shutdown, vloeiender, als je geen Metro wil gebruiken is het een kwestie van Metro apps weggooien en klaar toch? Een paar desktop shortcuts in je start screen erbij, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:09

Eagle Creek

Breathing security

Persoonlijk zeg ik nee. De kans dat je toch nog dingetjes tegen gaat komen is gewoon groter dan wanneer je nog even wacht met een upgrade. Er is een reden dat bedrijven in het verleden altijd het eerste SP afwachtte.

Nu is wat MS oplevert aan product een stuk beter dan in het verleden, waardoor de echte noodzaak om te wachten op SP1 wel afneemt (dan zagen we bij Windows 7 al) maar het is niet meer dan logisch dat een nieuw product nieuwe problemen met zich meeneemt.

Groot gevaar? Ook weer niet. Je kunt prima upgraden en weinig problemen hebben. Maar de kans dat je nu of de komende tijd tegen dingen aan gaat lopen is simpelweg iets groter :).

Wil je graag de nieuwe features gebruiken? Top, gewoon doen. Zijn ze wereldschokkend? Nee dat ook weer niet :).

[ Voor 5% gewijzigd door Eagle Creek op 28-10-2012 17:41 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Ramon schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 17:34:
[...]

Maar serieus, waarom hebben we in godsnaam deze discussie als je er gewoon voor kan kiezen om geen Metro apps te gebruiken als je Metro apps blijkbaar niet fijn vind werken?
Is zo zo gegroeid he. Onderwerpen veranderen vaak gaandeweg.
Ik weet echter nu al : komt tijd, komt app.
Oftewel dit voorbeeld, w8 heeft geen agenda. Oh ja wel! maar alleen in de APP omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Oftewel dit voorbeeld, w8 heeft geen agenda. Oh ja wel! maar alleen in de APP omgeving.
Dat is dan altijd nog meer dan dat Windows 7 heeft aan agendasoftware! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
notsonewbie schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 17:41:

Ja wat is nu precies je punt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:46

spaceboy

Op grote hoogte

richeh schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 15:42:
[...]

Door Internet Explorer als de standaard browser te kiezen.. het is of- of. O-)

edit:
Net te laat.. maar dat dus..
Ik snap het toch nog niet helemaal. Als ik namelijk op mijn Desktop ben heb ik gewoon een snelkoppeling naar Chrome. Oldschool. Niet Metro-style.
Ik wil gewoon DIE shortcut in mijn Metro-panel. Maar kennelijk wil ik teveel... :P

EDIT: GELUKT!

Vanaf je bureaublad kun je op een snelkoppeling staan en "vastkoppelen aan Start" ofzo. Hoppa! Weg met die nare Metro-interface! :*)

[ Voor 13% gewijzigd door spaceboy op 28-10-2012 17:45 ]

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
spaceboy schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 17:44:
[...]

Ik snap het toch nog niet helemaal. Als ik namelijk op mijn Desktop ben heb ik gewoon een snelkoppeling naar Chrome. Oldschool. Niet Metro-style.
Ik wil gewoon DIE shortcut in mijn Metro-panel. Maar kennelijk wil ik teveel... :P
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ArOoI.png
werkt niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triesvan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-09 12:34
Edit: Verkeerd gelezen 8)7

[ Voor 94% gewijzigd door triesvan op 28-10-2012 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:46

spaceboy

Op grote hoogte

Ja dus. :) Thanks! :)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:04

RnB

Zijn er mensen die via Boot Camp W8 op hun Mac draaien?

Ik kon het niet laten om W8 te kopen, puur uit nieuwsgierigheid. Heb op het moment W8 draaien, maar het is nog verre van stabiel. Of althans, stabiel draait het wel, maar er zijn wat dingetjes die nog niet lekker werken. Nu snap ik dat wel, aangezien Boot Camp nog niet Windows 8 compatible is, dus ik vroeg me af hoe derest dit heeft draaien.

Belangrijkste punten: Boot Camp instelprogramma werkt niet en ik kan niet verbinden met een hidden network.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:54

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik zou dan nog even een paar maandjes wachten tot de meeste kinderziektes er met updates uit gehaald zijn. Ook is het gewoon nog een gemis dat de App store nog veel basic apps mist.

Heb je ook nog iets om naar uit te zien in de kerstvakantie ;)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibidriv3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-09 09:27
Weet iemand of de upgrade keys gebonden zijn aan 32 of 64 bit? Gisteren een upgrade gekocht, had vooraf even een win7 install gedaan, perongeluk 32bit iso gepakt...waardoor win8 dus ook 32 bit werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

DeNachtwacht schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 17:46:
[...]

Ik zou dan nog even een paar maandjes wachten tot de meeste kinderziektes er met updates uit gehaald zijn. Ook is het gewoon nog een gemis dat de App store nog veel basic apps mist.

Leuke koppeling en denk ik een verantwoorde. Net even de boel meer op orde, tijd vrij en "rommelen" met je pc's :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DeNachtwacht schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 17:46:
[...]

Hij heeft het over desktop gebruik. Dat gaat echt prima. Ik heb de Consumer Preview al 8 maanden ofzo draaien op mijn desktop zonder issue. Dat je moet hobbyen is ook onzin, nergens voor nodig... kwestie van één keer instellen met welke applicaties je je films, muziek, foto's wil openen en klaar. Dat moet op ieder ander OS ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyvdb1997
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:42
Hallo,

Ik heb een vraagje, ik heb gisteren van windows 7 naar windows 8 geupgraded, maar als ik mijn laptop opstart heb ik problemen met mijn internetverbinding, ik kan dan met geen mogelijkheid verbinding maken (hij vind ook helemaal geen netwerken), ik moet mijn laptop dan eerst opnieuw opstarten voordat hij het doet. Is hier misschien een oplossing voor, ik heb ook al bij apparaatbeheer gekeken en dan gekeken of er updates zijn voor mijn driver, maar daar vind hij niets.

Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor weet het is een acer laptop van 3 jaar oud.

Met vriendelijke groet,
Danny

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn er trouwens mensen die het al voor elkaar gekregen hebben om (i.c.m. een XBOX 360) hun IE venster naar de XBOX te sturen (vanaf Windows 8) en fatsoenlijk music/video kunnen afspelen via Play To.

Deze laatste functie doet het bij mij maar heel af en toe :( zou zowat denken dat het aan het netwerk ligt, maar Airplay (Apple) doet het wel altijd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ramon schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 14:39:
[...]

Desktop IE heeft wel Flash support?
[...]

Ja.
Ja maar dan mooet je weer naar desktop. Dat hele mosaic is net een kaft om een boek.

Snap het idee wel zo als met de mobieltjes en tablets maar het is gewoon na een tijdje irri
maar goed mischien met de tijd met nieuwe programma en games betere toevoegingen aan
windows 8 start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dannyvdb1997 schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 17:51:
Hallo,

Ik heb een vraagje, ik heb gisteren van windows 7 naar windows 8 geupgraded, maar als ik mijn laptop opstart heb ik problemen met mijn internetverbinding, ik kan dan met geen mogelijkheid verbinding maken (hij vind ook helemaal geen netwerken), ik moet mijn laptop dan eerst opnieuw opstarten voordat hij het doet. Is hier misschien een oplossing voor, ik heb ook al bij apparaatbeheer gekeken en dan gekeken of er updates zijn voor mijn driver, maar daar vind hij niets.

Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor weet het is een acer laptop van 3 jaar oud.

Met vriendelijke groet,
Danny
kijk eens of windows de drivers heeft aangepast en of deze niet op een energie modus staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 17:55:
[...]

Ja maar dan mooet je weer naar desktop. Dat hele mosaic is net een kaft om een boek.

Snap het idee wel zo als met de mobieltjes en tablets maar het is gewoon na een tijdje irri
maar goed mischien met de tijd met nieuwe programma en games betere toevoegingen aan
windows 8 start.
Idd, flash in het metro interface doet het nog niet helaas.

Een Windows 8 tablet vind ik nu wel interessanter worden nu je Windows 8 begint te snappen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 17:55:
[...]

Ja maar dan mooet je weer naar desktop.
En wat is er mis met de desktop? Is hij vies ofzo? :F
Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 17:56:
[...]

Idd, flash in het metro interface doet het nog niet helaas.
Gaat er ook niet komen, behalve voor door MS gewhitelistede sites, zoals youtube.

[ Voor 38% gewijzigd door Ramon op 28-10-2012 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 17:22:
[...]

Mits je bijvoorbeeld Xbox Music aan hebt staan en muziek afspeelt, of een youtube-filmpje bekijkt in de 'YouTube viewer' applicatie, dan blijft deze gewoon op de achtergrond doorwerken. Ik dacht ook dat je dit zelfs ergens in de instellingen kunt regelen.
youtube viewer. kan deze niet vinden, waar staat deze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyvdb1997
Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 17:56:
[...]

kijk eens of windows de drivers heeft aangepast en of deze niet op een energie modus staat.
Bij energie beheer staat hij op gebalanceerd, dus ik denk dat dat gewoon goed staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Ramon schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 17:57:
[...]
En wat is er mis met de desktop? Is hij vies ofzo? :F
Nah, bijv. 3 a 4 keer klikken om 1 keer de laatste video's van de laatste 3 dagen te zien in de video-bibliotheek.
Voorheen ( w7 ) R-klik in zoekbalkje, datum bereik slepen klaar.

Test groep lieden waren vast romeinen, vreemde jongens die romeinen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

dannyvdb1997 schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 17:58:
[...]

Bij energie beheer staat hij op gebalanceerd, dus ik denk dat dat gewoon goed staat.
Is je uit knop soms niet UIT maar slaap/hybride/standby of zo? Sluit je met je scherm dicht doen de laptop af?
Dat is ook met geluid dan wel eens zo, pas na een herstart wordt de , in dit geval wifi, boel weer wakker qua hard- en of software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
notsonewbie schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 17:59:
[...]

Nah, bijv. 3 a 4 keer klikken om 1 keer de laatste video's van de laatste 3 dagen te zien in de video-bibliotheek.
Voorheen ( w7 ) R-klik in zoekbalkje, datum bereik slepen klaar.
Kan gewoon hoor:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/vO4bZ.png

je hebt zelfs een hele interface voor de search:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/qw8W5.png

[ Voor 12% gewijzigd door Ramon op 28-10-2012 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Ramon schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 18:02:
[...]
Kan gewoon hoor:

[afbeelding]

je hebt zelfs een hele interface voor de search:

[afbeelding]
Waarom bij mij dan niet?
Rechtsklikken in dat zoekbalkje levert e.e.a.. op maar niet zoeken op data.
Door de blauwe tekst achter het optie blokje vermoed ik dan ook dat je toch eerst meer kliks hebt moeten doen!? :)
Waarom verdedig je zo een achteruitgang trouwens? RSI-fan?

En ja die interface, MEER kliks zoals ik al zei.
Het was PRIMA, dus dat valt niet recht te spindokteren.

[ Voor 8% gewijzigd door notsonewbie op 28-10-2012 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:04
Waar kan ik de Smart card funktie aan of uitzetten ?
Krijg nu steeds de melding dat ik hem op Auto moet zetten
Is voor het instaleren van een E.Dentifier

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Oeeeeeeeh...
* alt-92 wants

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagemedium/1326186992.jpeg

13.3", 1600x900px en niet dat gare 1366x786px..
4GB RAM en 128GB SSD is meer dan zat voor normaal werk.

[edit]
1199,- euro.

[ Voor 36% gewijzigd door alt-92 op 28-10-2012 18:31 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!
notsonewbie schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 18:10:
[...]

Waarom bij mij dan niet?
Rechtsklikken in dat zoekbalkje levert e.e.a.. op maar niet zoeken op data.
Door de blauwe tekst achter het optie blokje vermoed ik dan ook dat je toch eerst meer kliks hebt moeten doen!? :)
Waarom verdedig je zo een achteruitgang trouwens? RSI-fan?

En ja die interface, MEER kliks zoals ik al zei.
Het was PRIMA, dus dat valt niet recht te spindokteren.
Het was prima voor jou misschien, veel mensen hebben geen idee dat je filters kon gebruiken voor de search. Op deze manier komen voor de gemiddelde gebruiker deze opties ook naar boven en kunnen ze meer met hun computer.
En ipv rechtermuisknop gewoon op het search vak klikken met links, vind ik nou niet echt RSI bevorderend.

Bovendien als je echt hardcore bent dan typ je die filters gewoon in natuurlijk. Dan heb je geen interface nodig.

[ Voor 6% gewijzigd door Ramon op 28-10-2012 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:41

PCR

Misschien nog wel even een handig tipje voor de mensen die gewend zijn om op Start te drukken en daarna calc, winword etc. in te typen. Dat werkt natuurlijk nog steeds in win8 maar je kunt het ook gebruiken om zeer rap naar bijvoorbeeld MyReact te gaan.

[list=1]
• Op je bureaublad een snelkoppeling naar Chrome aanmaken en bij target "C:\Program Files (x86)\Google\Chrome\Application\chrome.exe" http:\gathering.tweakers.net\forum\myreact" intypen
• De snelkoppeling de naam MyReact geven
• Rechtermuisknop op je snelkoppeling en kiezen voor Pin to Start
[/list]

Als je nu op Start drukt en daarna MyReact intypt en op enter ramt dan heb je in een keer je MyReact in beeld. Maar je kunt er ook voor kiezen om als naam IkwilnaarHenk o.i.d. te kiezen. Wat je het makkelijkst vindt! :)

Andere browsers heb ik niet getest maar denk dat die allemaal een www als argument accepteren

Laat maar: zie deze post: http://gathering.tweakers...message/39185831#39185831

[ Voor 5% gewijzigd door PCR op 28-10-2012 18:28 . Reden: Dat kan dus handiger! ]

Codedivision | Freedom Internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik pin de site/url wel gewoon.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR

PCR

Ik kreeg het niet voor elkaar om een snelkoppeling naar de url te pinnen op het Start scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ravw schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 18:12:
Waar kan ik de Smart card funktie aan of uitzetten ?
SmartScreen bedoel je neem ik aan?

Control Panel\All Control Panel Items\Action Center

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrw88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-06 14:33
ik krijg geen windowd 8 media center key opgestuurd via deze site.

http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows-8/feature-packs

iemand ervaring hiermee of weet je wat er eventueel fout gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
alt-92 schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 18:12:
Oeeeeeeeh...
* alt-92 wants

[afbeelding]

13.3", 1600x900px en niet dat gare 1366x786px..
4GB RAM en 128GB SSD is meer dan zat voor normaal werk.
En wat gaat dat kosten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PCR schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 18:20:
Ik kreeg het niet voor elkaar om een snelkoppeling naar de url te pinnen op het Start scherm?
stap 1)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6uUYR.png

stap 2)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/itWR8.png

[ Voor 61% gewijzigd door Ramon op 28-10-2012 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR

PCR

Aha, bedankt! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

jrw88 schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 18:23:
ik krijg geen windowd 8 media center key opgestuurd via deze site.

http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows-8/feature-packs

iemand ervaring hiermee of weet je wat er eventueel fout gaat?
Zat bij mij een vertraging in van een paar uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyvdb1997
notsonewbie schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 18:00:
[...]

Is je uit knop soms niet UIT maar slaap/hybride/standby of zo? Sluit je met je scherm dicht doen de laptop af?
Dat is ook met geluid dan wel eens zo, pas na een herstart wordt de , in dit geval wifi, boel weer wakker qua hard- en of software.
Ik doe als ik in het startscherm zit, naar de rechterbovenhoek en dan aan/uit en dan doe ik afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
spaceboy schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 17:44:
[...]

EDIT: GELUKT!

Vanaf je bureaublad kun je op een snelkoppeling staan en "vastkoppelen aan Start" ofzo. Hoppa! Weg met die nare Metro-interface! :*)
In de Chrome beta (aanmelden voor de beta channel) heb je de mogelijkheid om te kiezen tussen Metro en Desktop modus en hoef je dus ook niet te switchen of te kloten met snelkoppelingen. Die van mij is nu ingesteld als standaard browser en opent alle linkjes nu gewoon in de desktop.
Je krijgt in je hoofdmenu een optie erbij met "Chrome opnieuw openen in Windows 8 modus" en kunt dus gewoon switchen. Ook heb je maar 1 profiel, waar je er anders 2 hebt.

Dus effe wachten op een nieuwe versie of overgaan op de Chrome Beta voor normale werking.
notsonewbie schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 17:33:
[...]

Suspenden doet helemaal niets met je SSD. Hij bewaart wat er al reeds in je geheugen is gezet en gaat daar van verder. Ofwel, geen extra load voor je systeem en je accu wordt er ook niet mee belast. Datzelfde effect heb je met Windows Phone ook en werkt prima.

Afsluiten zou ik eerder doen om de balk met openstaande applicaties leeg te maken zodat je het overzicht erin behoud, maar is zeker niet nodig omdat het systeem traag wordt of de accu leeg trekt.

Sommige applicaties lopen wel door, maar daarbij is dat ook alleen als ze dus iets op de achtergrond aan het uitvoeren zijn zoals gps of muziek.

Dat je geheugen vol loopt maakt overigens ook niets uit. Als het systeem zwaar belast wordt en die ruimte dus nodig heeft, dan stopt ie zelf die applicaties al af, al heb ik dat zelf nog geen enkele keer gehad want ik heb gewoon veel geheugen beschikbaar, waarbij ik liever heb dat het gebruikt wordt dan dat het niets staat te doen.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:15
vinz98 schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 17:02:
[...]
Ja maar de installer moet toch eerst draaien (kip en ei) op die bewuste pc voordat ik wat kan kopen?
Dus die PC is softwarematig niet werkzaam.

Ik download een w8 installer dvd en dan stop ik die erin? Hoe gaat het nou in zijn werk?
Ik heb hier ook enkele XP systemen die ik plan up te graden.
Volgens mij is echt de enige manier om up te graden :
* booten in XP
* Upgrade Assistant runnen
* in die Upgrade Assistant je bestelling van 1 licensie plaatsen
* de install runnen vanuit XP

In XP krijg je zelfs niet eens de mogelijkheid om een ISO image te creëren, dus installeren van DVD gaat niet (tenzij je natuurlijk bijbetaalt voor de DVD media, maar dan is dat hetzelfde als in de winkel de DVD kopen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-08 02:56
Eindelijk gelukt win 8 op mijn vista machine .... bleek dat ik daar mijn HDMI naar mijn TV eraf moest gooien!

Ondanks dat ik aangaf alles te houden kan ik alles opnieuw installeren

Ik heb eebn paar vragen:

- Hoe zet ik mijn pc nu uit!
- Hoe kan ik mijn antivirus die in win 8 zit nu zien?
- Hoe kan ik mijn locatie zodanog aanpassen dat hij de juiste plek pakt want hij geeft nu aan dta ik in vinkeveen zit en dat is bogus!
- MijnMS office 2010 is eraf ..... gewoon weer installeren?

Iphone 5 -- eerste Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Windows 8 draait nu als een zonnetje op mijn Mac Pro quad core met Bootcamp.
Best of both worlds is het nu in dual boot: OS X Mountain Lion en Windows 8. Voor de 30 euro kon ik het niet laten om een legale versie te nemen.

Eigenlijk is dat hele Metro gebeuren een pagina grote joekel van een startknop met tegels en verder werk je gewoon in de vertrouwde desktop omgeving als W7. Valt mij eigenlijk nog reuze mee.

De app store is nog vrij leeg maar er staan nu al twee favorieten van mij in: de Telegraaf en de Volkskrant. Voor die laatste is een digitaal abonnement nodig maar wat een prachtige vormgeving in high resolution.

Als voornamelijk Apple gebruiker moet ik zeggen: congrats Microsoft. Ben er blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 18:21:
[...]

SmartScreen bedoel je neem ik aan?

Control Panel\All Control Panel Items\Action Center
nee die had ik al gevonden nee hij bedoel echt Smart card

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v652/ravw/2012.jpg

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mouse_NL schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 18:30:
Eindelijk gelukt win 8 op mijn vista machine .... bleek dat ik daar mijn HDMI naar mijn TV eraf moest gooien!

Ondanks dat ik aangaf alles te houden kan ik alles opnieuw installeren

Ik heb eebn paar vragen:

- Hoe zet ik mijn pc nu uit!
Door op de powerknop te drukken. :P Of door naar het settings-charm (Winkey+C) te gaan; power, shutdown, of door op de desktop op alt+F4 te drukken.
- Hoe kan ik mijn antivirus die in win 8 zit nu zien?
Winkey+W en dan "defender" intypen. Maar wat wil je daar verder zien?
- Hoe kan ik mijn locatie zodanog aanpassen dat hij de juiste plek pakt want hij geeft nu aan dta ik in vinkeveen zit en dat is bogus!
geen idee...
- MijnMS office 2010 is eraf ..... gewoon weer installeren?
Sure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyAmsterdam
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-09 21:48
ibidriv3r schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 17:47:
Weet iemand of de upgrade keys gebonden zijn aan 32 of 64 bit? Gisteren een upgrade gekocht, had vooraf even een win7 install gedaan, perongeluk 32bit iso gepakt...waardoor win8 dus ook 32 bit werd.
Als je de wizard hebt gebruikt en dan een digitale download hebt aangekocht dan denk ik dat er naar de vorige bit versie is gekeken. Ik had een Win 7 64 Bit Professional en heb na de update een Win 8 Pro 64 Bit versie. Na de aankoop kreeg ik ook een email met alleen de notificatie dat ik Win 8 Pro Update heb aangekocht maar niet welke Bit versie. Denk dus echt dat ze naar de vorige versie kijken.

Intel Core i5 3570K : ASRock Z77 Extreme 4 : 8 GB Corsaire Vengeance : Sapphire 7950 950 Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:59
RoyAmsterdam schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 18:37:
[...]

Als je de wizard hebt gebruikt en dan een digitale download hebt aangekocht dan denk ik dat er naar de vorige bit versie is gekeken. Ik had een Win 7 64 Bit Professional en heb na de update een Win 8 Pro 64 Bit versie. Na de aankoop kreeg ik ook een email met alleen de notificatie dat ik Win 8 Pro Update heb aangekocht maar niet welke Bit versie. Denk dus echt dat ze naar de vorige versie kijken.
Desondanks zijn keys niet geboden aan 32 of 64 bit, je mag ze allebei gebruiken met dezelfde key.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
TheVMaster schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 18:36:
[...]

Wauwww...da's best prijzig :(
ze willen niet alleen Apple achter aan gaan maar hier gaan ze met de prijzen er wel heel wat over heen , ik zelf vind Apple ook al veel te duur voor wat je er voor krijgt .. en dna gaat MS even nog een stapje verders omhoog alleen voor vele denk ik iets te hoog ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd611
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-08 17:14
Ik ben toch wel erg benieuwd naar windows 8, en door mijn opleiding heb ik de mogelijkheid deze gratis te downloaden.
Maar kan ik ook makkelijk terug naar windows 7 mocht windows 8 toch niet zo bevallen?

En welke start button vervanger gebruiken jullie?
Deze zag er wel goed uit! http://www.stardock.com/products/start8/

//Komt bij bureaublad zoals het nu staat ook precies zo terug in windows8? (op de start knop na dan :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ravw schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 18:34:
[...]

nee die had ik al gevonden nee hij bedoel echt Smart card

[afbeelding]
Control Panel\All Control Panel Items\Administrative Tools daar "services" starten als Admin en de service "Smard Cart" op automatisch zetten.
Staat standaard op "uitgeschakeld/disabled".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-10-2024

Strunkie

> Post is rechts!

ravw schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 18:38:
[...]

ze willen niet alleen Apple achter aan gaan maar hier gaan ze met de prijzen er wel heel wat over heen , ik zelf vind Apple ook al veel te duur voor wat je er voor krijgt .. en dna gaat MS even nog een stapje verders omhoog alleen voor vele denk ik iets te hoog ..
Alleen heb je het hier niet over een goedkope ARM techniek maar om een peperdure X84 techniek.

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 18:40:
[...]

Control Panel\All Control Panel Items\Administrative Tools daar "services" starten als Admin en de service "Smard Cart" op automatisch zetten.
Staat standaard op "uitgeschakeld/disabled".
Maar dit is toch niet anders dan Windows 2000, XP, Vista, 7 (NT4?)..?

No offense maar heeft weinig met 8 te maken :+.

Overigens hoort de ABN-software dit al aan te passen, op al mijn pc's staat deze op automatisch.

[ Voor 10% gewijzigd door Eagle Creek op 28-10-2012 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eagle Creek schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 18:41:
[...]

Overigens hoort de ABN-software dit al aan te passen, op al mijn pc's staat deze op automatisch.
Klopt, 90% werkt "gewoon" hetzelfde als Win7 etc.

Alleen door de "Metro" denk half Nederland dat heel het OS anders in elkaar zit. :+
Sjoerd611 schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 18:39:
Ik ben toch wel erg benieuwd naar windows 8, en door mijn opleiding heb ik de mogelijkheid deze gratis te downloaden.
Maar kan ik ook makkelijk terug naar windows 7 mocht windows 8 toch niet zo bevallen?
Tuurlijk, ik zou een image maken van de C partitie, ben je met 20min weer terug hoe het was.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2012 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Eagle Creek schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 18:41:
[...]

die melding kreeg ik nooit bij XP , 7 hoor dus dan gebruik je die funktie's nooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:54

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Zijn er al mensen hier die het voor elkaar hebben gekregen windows Phone te koppelen met windows 8? Ik begreep dat Zune eruit gaat maar er is nog steeds geen alternatief voor zo te zien. Kortom op het moment is gegevensuitwisseling gewoon niet mogelijk.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Werkt Zune op 8 niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eagle Creek schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 17:40:
Persoonlijk zeg ik nee. De kans dat je toch nog dingetjes tegen gaat komen is gewoon groter dan wanneer je nog even wacht met een upgrade. Er is een reden dat bedrijven in het verleden altijd het eerste SP afwachtte.
Ik denk dat ik nog even wacht, een mooier uiterlijk van windows heb ik niet echt nodig (vond ik van xp naar windows 7 wel een reden trouwens, maar ben over 7 echt nog super tevreden) en een aantal programma's die ik gebruik zijn helaas nog niet compatibel met windows 8. Ik wacht even totdat ik wat eenvoudiger kan overstappen.

Hoop dat het rond kerst wat beter loopt bij de tools die ik gebruik, dan heb ik mooi 2 weken vakantie en genoeg tijd voor dit klusje en ook wat tijd om windows 8 te ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09 22:47

Ragger

slopen. alles kapot maken.

Als je hem aanschaft en downloadt, zit je dan meteen in het installatieproces?
Of krijg je een iso/exe die je kunt opslaan en gebruiken wanneer je wilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ravw schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 18:38:
[...]

Ach, weet je. Het is wel Lenovo, dat is gewoon enorm degelijke hardware en daarom iets aan de prijzige kant.

Als je goedkoop een Windows 8 Hypbrid wil, dan kun je uitwijken naar Acer. Die heeft ze al vanaf 499.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

TheVMaster schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 18:47:
[...]

Ach, weet je. Het is wel Lenovo, dat is gewoon enorm degelijke hardware en daarom iets aan de prijzige kant.
Ik vind het ook jammer dat het zulke prijzen zijn. Toegegeven, je krijgt er wel iets voor terug maar ik heb dat door bedragen nu eenmaal niet "over".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Ragger schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 18:47:
Als je hem aanschaft en downloadt, zit je dan meteen in het installatieproces?
Of krijg je een iso/exe die je kunt opslaan en gebruiken wanneer je wilt?
Op XP schijn je vast te zitten, op Vista kun je ervoor kiezen een .iso te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Als je goedkoop een Windows 8 Hypbrid wil, dan kun je uitwijken naar Acer. Die heeft ze al vanaf 499.
Consumentenproducten van Lenovo zijn helemaal niet zo degelijk, die degelijkheid heeft vooral betrekking op de zakelijke (en daarmee schreeuwend dure) series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Plus, er zit zo'n 360graden scherm op, tablet/laptop in 1, die zijn sowieso duurder. (bij alle merken).

Heb al leuke modellen gezien hier en daar, morgen mijn begroting voor 2013 nog even snel aanpassen.. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhonny44
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 06:24
Ik weet niet of deze vraag al eens gesteld is, want ik heb deze topic met meerdere zoektermen doorzocht en kwam op niets uit, maar heeft er al iemand last gehad van een error tijdens het installeren van de upgrade van win7 naar win8 PRO?

Ik loop telkens tegen de melding aan bij 49% installatie dat de installatie mislukt is. Geen errorcode en ook geen log alleen de installatie is mislukt. En ik heb het 5 keer geprobeerd en telkens kapt hij ermee bij 49%.

Ik heb hier en daar gezien dat er iets kan zijn met de gebruikersaccounts met name een tijdelijk account of iets dergelijks maar heb daar zelf nog geen oplossing in kunnen vinden. Er zijn geen incompatibel apps aanwezig en ook is alles volledig upgedate.
Voor de gene die een oplosing heeft alvast bedankt!

mvg,
Jonathan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoek eens op 29% in dit topic, daar heb ik wel het 1 en ander over gelezen, incl oplossing.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2012 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 18:49:
[...]

Consumentenproducten van Lenovo zijn helemaal niet zo degelijk, die degelijkheid heeft vooral betrekking op de zakelijke (en daarmee schreeuwend dure) series.
Ik vermoed dat die Yoga ook een zakelijk product is......of niet? Ach..ik ben super tevreden met m'n Lenovo T530 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd611
Ik download de iso, pak hem uit, installeer die hele hap, en kan vervolgens met alles verder maar zit alleen 1 windows versie verder? :+
Ik raak niks kwijt? en mijn bureaublad blijft ook hetzelfde na de upgrade?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyvdb1997
Zet ik mijn laptop zo goed uit: met muis rechter bovenhoek, instellingen, en dan aan/uit en dan afsluiten, dit ivm dat mijn internetverbinding iedere keer weg is als ik mijn laptop later weer opnieuw aanzet, misschien ligt dan het problem bij het uitschakelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donool
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-10 11:06
Sjoerd611 schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 18:55:
Ik download de iso, pak hem uit, installeer die hele hap, en kan vervolgens met alles verder maar zit alleen 1 windows versie verder? :+
Ik raak niks kwijt? en mijn bureaublad blijft ook hetzelfde na de upgrade?

Alvast bedankt!
Als je in de setup aanvinkt om je gegevens te bewaren en de setup failt niet, ja dan kan je gewoon verder. Zo ging het bij mij teminste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd611
Donool schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 18:57:
[...]

Als je in de setup aanvinkt om je gegevens te bewaren en de setup failt niet, ja dan kan je gewoon verder. Zo ging het bij mij teminste :)
Hier kan ik vrij zeker van zijn toch? heb hier namelijk geen externe hardeschijf liggen, en kan het echt niet veroorloven mijn gegevens kwijt te raken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

heb hier namelijk geen externe hardeschijf liggen, en kan het echt niet veroorloven mijn gegevens kwijt te raken
Foute insteek, niet doen.

Als je gegevens echt zo belangrijk zijn: maak een back-up!
Zelfs los v/d installatie van Windows 8 blijft het een risico als je er echt zoveel waarde aan hecht.

[ Voor 19% gewijzigd door Eagle Creek op 28-10-2012 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjoerd611 schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 19:00:
[...]

Hier kan ik vrij zeker van zijn toch? heb hier namelijk geen externe hardeschijf liggen, en kan het echt niet veroorloven mijn gegevens kwijt te raken :+
8)7 |:( Als die gegevens zo belangrijk voor je zijn, waarom heb je dan geen drievoudige backup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd611
@Eagle Creak @Ramon
Mijn hele opleiding staat op deze laptop, dus dat moet echt goed bewaard blijven!
Maar bedankt voor jullie reacties, toch maar even wachten tot mijn externe hdd binnen is! ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Snuggles
  • Laatst online: 01-10 10:33
Waarom zou ik een non-upgrade van 150 euro kopen als ik ook een clean install kan doen met een upgrade van 30 euro ? Wat is daarbij het addertje ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triesvan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-09 12:34
ik sla de eerste generatie Windows 8 tablets nog even over, zijn wel heel duur....
Zal het nog even moeten uithouden met mijn touchpad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Sjoerd611 schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 18:39:
Gewoon een clean install doen, maar ik acht de kans klein dat je terug wilt.
En welke start button vervanger gebruiken jullie?
Deze zag er wel goed uit! http://www.stardock.com/products/start8/
//Komt bij bureaublad zoals het nu staat ook precies zo terug in windows8? (op de start knop na dan :+)
Gewoon niet aan beginnen dat gezanik en gepiel. Die startknop ga je echt niet missen.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

TheVMaster schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 18:36:
[...]
Wauwww...da's best prijzig :(
Mwa, voor een Ultrabook/Convertible met die mogelijkheden?
+ een Lenovo premie natuurlijk.
Dit is de eerste met een echte prijsvermelding, dus ik ga vrolijk de pricewatch in de gaten houden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

triesvan schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 19:06:
ik sla de eerste generatie Windows 8 tablets nog even over, zijn wel heel duur....
Zal het nog even moeten uithouden met mijn touchpad :P
Me too, ik verwacht ook dat de tablets wel goedkoper worden. De X86 tablet techniek staat op dit moment in de kinderschoenen om een grote doorbraak mee te maken.

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
alt-92 schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 19:09:
[...]

Mwa, voor een Ultrabook/Convertible met die mogelijkheden?
+ een Lenovo premie natuurlijk.
Dit is de eerste met een echte prijsvermelding, dus ik ga vrolijk de pricewatch in de gaten houden :P
Ik zou zo eentje wel willen hebben met 8gb ram en een dikke i7, dan lijkt mij de prijs veel beter...

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Dan is het een big no way today voor jou om nu te upgraden want je bent nergens zeker van. Als je drivers mist dan kun je zwaar de sjaak zijn. Altijd van je belangrijkste spul als foto's en docs een backup maken. Anders gebruik je toch de cloud?

Op mijn Mac heb ik nu Windows 8 Pro 64 bit in dual boot werken, al was het nog even spannend toen die namelijk geen drivers kon vinden vanaf Vista en niets werkte. Uiteindelijk wel gelukt en draait nu als de brandweer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02:16
[...]

Dat ligt eraan vanuit welke versie je gaat upgraden. Heb je Win7 Pro of Ultimate, dan gaat ie vervelend doen en kan je je oude gegevens niet migreren.
Heb je gewoon een standaard Home of Home Premium, dan kan je de upgrade met behoud van allerlei oude meuk doen.
Geen vertrouwen in het proces = backup maken (wat altijd verstandig is bij een upgrade. kan altijd wat mis gaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Wut?
WutdidImiss?

[ Voor 4% gewijzigd door alt-92 op 28-10-2012 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:59
Poops_McGhee schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 19:10:
[...]

Dat ligt eraan vanuit welke versie je gaat upgraden. Heb je Win7 Pro of Ultimate, dan gaat ie vervelend doen en kan je je oude gegevens niet migreren.
Heb je gewoon een standaard Home of Home Premium, dan kan je de upgrade met behoud van allerlei oude meuk doen.
Geen vertrouwen in het proces = backup maken (wat altijd verstandig is bij een upgrade. kan altijd wat mis gaan)
Ik heb vanaf Windows 7 Pro geupgrade naar Windows 8 Pro met behoudt van programma's enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

X86 dan sorry :P

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrw88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-06 14:33
Eagle Creek schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 18:25:
[...]

Zat bij mij een vertraging in van een paar uur.
bij mij inmiddels ruim een dag:'(
Pagina: 1 ... 35 ... 65 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Windows 8 is alweer een aantal maanden op de markt en is het tijd dat dit algemene Windows 8 topic per 1 januari 2013 worden gesloten.

Bij deze dus het verzoek aan een ieder met issues met Windows 8 om hiervoor vanaf nu een eigen topic aan te maken.