Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-10-2024

Strunkie

> Post is rechts!

jrw88 schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 19:16:
[...]

bij mij inmiddels ruim een dag:'(
Bij mij 36 uur, als je een PM stuur heb ik evt nog wel een legale key voor je (te vaak aangevraagd).

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
tiguan schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 19:13:
[...]

Ik heb vanaf Windows 7 Pro geupgrade naar Windows 8 Pro met behoudt van programma's enzo.
Same here, bij mij waren de enige dingen waar Windows vervelend bij deed Norton Antivirus en het basisprogramma voor mijn printer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:57
warhamstr schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 19:08:
[...]

Gewoon een clean install doen, maar ik acht de kans klein dat je terug wilt.

[...]

Gewoon niet aan beginnen dat gezanik en gepiel. Die startknop ga je echt niet missen.
nee ik vind het nu juist een voordeel , ik gebruik Metro zo als je vroeger omging met je icoon op je desktop en me desktop is nu gewoon lekker leeg :)

Dus zodra je in desktop zit heb je geen rommel op je buroblad staan
Wil ik me icoon hebben even op Win toets rammen en je kan weer verder , misschien van de week een touch screen halen , alleen ben nog even aan het uit vogelen welke goed is

Zit er aan te denken een 24 inc of groter te nemen , dus als er mensen zijn die een goede TS weten :)
Denk zelf aan de 24,0" TFT MultiTouch iiyama T2452MTS-B1

[ Voor 3% gewijzigd door ravw op 28-10-2012 19:38 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Strunkie schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 19:09:
[...]

De X86 tablet techniek staat op dit moment in de kinderschoenen om een grote doorbraak mee te maken.
Riiiiight. Vandaar dat MS al sinds XP / 2001 eenTablet Edition voert, HTC het nog even met een Vista op UMPC versie heeft geprobeerd (De Shift was wel een leuk concept maar weer net iets te vroeg).

het probleem is niet x86 hardware an sich, en ook het OS niet meer...
Dat blijkt wel uit het paniekvoetbal wat Acer liet zien toen Microsoft zijn eigen Surface lijn presenteerde.
Tot nu toe waren er gewoon weinig ODM/OEMs die serieus een tablet concept wisten uit te werken, en de Surface lijn was wat dat betreft een flinke schop onder de kont voor die categorie prutsers.

"als we op jullie moeten wachten gebeurt er niks dus doen we het zelf wel - en doe het beter als je denkt dat je dat kan'" zal het idee zijn geweest in Redmond.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:28

MeNTaL_TO

The future is not set

joi-c schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 14:41:
[...]

Netflix is volgens mij nog niet beschikbaar in NL.
In de UK wel.

En ik zie hem gewoon niet in de store, ook niet bij zoeken, vind wel een programma die de informatie van netflix laat zien, maar de app zelf niet.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:54
Sinds ik win8 (clean install) gebruik wil mijn powerline adapter niet meer uit zijn slaapstand komen als ik de pc opstart. Dit gebeurde onder win7 wel gewoon goed. Nu moet ik elke keer de adapter resetten. Komt dit door de quick boot functie in win8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:16
Ik wil Windows 8 (van dreamspark) eerst installeren op een harde schijf, mocht windows 8 mij goed bevallen dat ik wil Win8 op een SSD installeren. Krijg ik dan geen gezeur met de key?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-10 16:09

Eagle Creek

Breathing security

Nee. Heractivatie mag en anders bel je MS op.

Je kan ook gewoon de HDD-installatie overzetten op je SSD.

[ Voor 40% gewijzigd door Eagle Creek op 28-10-2012 20:04 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

Ramon schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 18:15:
[...]
Het was prima voor jou misschien, veel mensen hebben geen idee dat je filters kon gebruiken voor de search.
Windows is mede succesvol geworden door de meerdere wegen die naar rome leidden.
De functie aldaar had er voor niet 1 reden uit gehoeven.
Veel mensen kennen hem wel.

Meer klikken = minder goed.

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-10 11:17
MarkoAlmelo schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 20:03:
Ik wil Windows 8 (van dreamspark) eerst installeren op een harde schijf, mocht windows 8 mij goed bevallen dat ik wil Win8 op een SSD installeren. Krijg ik dan geen gezeur met de key?
Ik raad je aan om dan gebruik te maken van boot from VHD. Als je dan naar SSD over wil stappen, hoef je alleen de VHD file te verplaatsen en de boot verwijzing aan te passen :)

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GodDamage
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-10 23:55
Het is even wennen en wat zoeken naar geschikte drivers maar alles werkt weer naar behoren. Tenminste wat is tot nu toe heb geprobeerd. Alleen mijn Club3d Agrippa zorgde voor een fout (tenminste dat denk ik) omdat de Windows 7 drvers niet geschikt waren. Gelukkig heeft de chipfabrikant wel een driver ontwikkeld die op Windows 8 draait. KLIK

De map met Windows 7 heb ik al grotendeels gewist maar ik blijf toch nog met een hardnekkige 7,nogwat GB zitten in de map windows.old. Hoe kan ik die nog verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GodDamage schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 20:29:

De map met Windows 7 heb ik al grotendeels gewist maar ik blijf toch nog met een hardnekkige 7,nogwat GB zitten in de map windows.old. Hoe kan ik die nog verwijderen?
Verwijderd in "[Windows 8] Ervaringen & discussies - Deel 3"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-10 23:23
Strunkie schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 19:17:
[...]

Bij mij 36 uur, als je een PM stuur heb ik evt nog wel een legale key voor je (te vaak aangevraagd).
Hier ook vanochtend de key aangevraagd, nog steeds geen e-mail...

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triesvan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-09 12:34
Bij mij duurde het 24 uur, dus heb geduld mensen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-09 21:26
Ik heb hem gister middag al aangevraagd, nog geen key. Inmiddels heb ik vandaag ook maar voor andere email adressen wat keys gevraagd. Kunnen altijd nog van pas komen denk ik.

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:37
Had net ineens een blauw scherm met de melding dat er een fout was opgetreden en,
Windows opnieuw gestart moest worden, dit kwam na dat ik even de me laptop dicht geklapt had,
heb hier met Windows 7 nog nooit een probleem mee gehad ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exi22
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-10 16:42
Nou mijn windows 8 krijgt elke keer een blauw scherm na een reboot.

Opnieuw formateren en installeren pff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
exi22 schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 20:45:
Nou mijn windows 8 krijgt elke keer een blauw scherm na een reboot.

Opnieuw formateren en installeren pff
Met de pc nog niet gehad maar als dit met mijn laptop zo blijft moet,
ik toch de backup weer terug zetten, maar kijk het eerst even aan ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Albert020 op 28-10-2012 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net Windows 8 erop gezet. Werkt als een zonnetje. Heb geen heel specifieke programmas nog gebruikt, maar tot nu toe doet hij alles zoals hij dat hiervoor ook deed. Ik ben tevreden.

Nu nog de tijd vinden om alle sneltoetsen en trucjes te leren :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-10 15:41
Vandaag bij iemand geprobeerd een W8 upgrade uit te voeren van W7 enterprise met behoud van apps, instellingen en files en alles ging vlot, microsoft account gemaakt en net wanneer het microsoftaccount is aangemaakt een venstertje "installatie is mislukt".

W7 enterprise is toen opnieuw gerestored (gelukkig). Ga nu woensdag nog eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:01

RnB

Wow, dit is zuur:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/tEgCpF5U4sbaoO7bOTcIHGBz/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exi22
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-10 16:42
Shit wanneer kreeg je dit?
Ben net mijn laptop formateren omdat de upgrade niet goed ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrotenise
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Mijn eerste minpunten tot nu toe zijn:

- Vind het vervelend dat ik mijn desktop apps niet in de 75%/25% view kan zetten.
- Ik heb een 1376x768 scherm en ik vind de mogelijkheid om alleen horizontaal te kunnen scrollen met tiles ronduit verwerpelijk. Geef dan tenminste een optie tot verticaal ;/
- De live tiles zouden voordeel hebben van het nog de helft kleiner kunnen dan de kleine stand voor de desktops. Ik heb veel apps/software en die wil ik gewoon overzichtelijk op mijn metro kunnen weergeven. Dan vind ik het nogal nutteloos dat de tiles zo veel ruimte hebben als ik geen touchscreen heb.
- Nadeel dat je geen template op je metro kan gebruiken. Alleen de kleurtjes van Microsoft.

De pluspunten tot nu toe:

- Heb gigantisch makkelijk van win7 naar win8 kunnen upgraden, letterlijk niks moeten doen/backupen. Daar geef ik windows echt props voor.
- Search werkt heel gemakkelijk. Gewoon beginnen met typen en het houdt je bij.
- Werkt inderdaad enorm vloeiend. In ieder geval: het voelt zo aan.

[ Voor 25% gewijzigd door Chrotenise op 28-10-2012 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-10-2024

Strunkie

> Post is rechts!

Windows DVD dr in, ipv clean install upgrade, upgraden, key invullen, klaar...

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockmanz
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Strunkie schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 21:04:
[...]

Windows DVD dr in, ipv clean install upgrade, upgraden, key invullen, klaar...
Of deze volgen (zelf niet getest): link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Zodra ik de klep van me laptop sluit moet hij is slaapstand gaan, dit was met W7 wel zo,
Nu met W8 als ik hem dicht doe, loopt ie vast en gaat gewoon uit,
Is er niet ergens een instelling waar je kunt instellen wat er moet gebeuren bij klep dicht ?

[ Voor 23% gewijzigd door Albert020 op 28-10-2012 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
  • Laatst online: 29-08 02:56
Zo even een paar uur in Windows 8 gewerkt! In het metro (app) scherm is het echt zoeken. Dus ik ben blij dat je wel naar je oude vertrouwde desktop kan gaan.

Wat valt op:

- controle over de virusscanner ben ik kwijt; Ik kan die nu niet tunen
- Vanwege het ontbreken van de startknop heb ik het gevoel dat ik ook daar de controle over kwijt ben. (ik heb de tijdelijke trial versie van star8, werkt echt vertrouwd en goed.
- Al mijn drivers deden het op 1 na van een coprocessor.
- Mijn geluid kraakt in video internetpagina's als ik naar een andere pagina ga of iets anders doe. DIt werkt nog niet lekker. Zo kan ik mijn sport 1 niet luisteren en op een andere pagina browsen!
- PC start sneller op .... Zeker voor het feit dat je dual bureaublad

====================
Installatie tips:

- Brand liever een ISO; Zet hem ook als USB weg
- Als je aangeeft je bestanden te willen houden, zet hij ze in de map Windows.old . Er zijn opnieuw installeren;
- Heb je je tv op je pc staan verbreek deze verbinding bij het installeren.
- Probeer zo weinig mogelijk randapparatuur aan je PC / Laptop te hangen. Ik denk dat het op mijn Laptop vaalt vanwege mij externe muis.
- Mijn installatie ervaring is dat het allemaal valt en staat met drivers; Dus als je het aan mij vraag installeer gewoon alleen de muis en toetsenbord en 1 scherm.

Iphone 5 -- eerste Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

exi22 schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 21:00:
[...]

Shit wanneer kreeg je dit?
Ben net mijn laptop formateren omdat de upgrade niet goed ging.
Toen ik een melding zag dat ik mijn Windows moest activeren.
Ik dacht dat ie bij de installatie zichzelf al zou activeren, maar niet dus. Dus ik op de melding geklikt, mijn key ingevuld en voila. Dit was het resultaat.
rockmanz schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 21:05:
[...]

Of deze volgen (zelf niet getest): link
Ik zal morgen even kijken of het werkt.

[ Voor 26% gewijzigd door RnB op 28-10-2012 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop1960
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15-07-2024
In principe zou je met de Windows 8 upgrade versie een schone installatie kunnen doen, onder andere met de instructies van Andre Da Costa uit deze Microsoft Communty forum thread Clean install with Windows 8 upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
joop1960 schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 21:17:
In principe zou je met de Windows 8 upgrade versie een schone installatie kunnen doen, onder andere met de instructies van Andre Da Costa uit deze Microsoft Communty forum thread Clean install with Windows 8 upgrade.
Ik heb gelukkig steeds een upgrade gepakt want dan kon ik tenminste weer terugrollen als hij bleef hangen!

Trouwens kan je gewoon een ander virusscanner installeren of moet je weer iets bypassen?

[ Voor 7% gewijzigd door Mouse_NL op 28-10-2012 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ik begrijp dat je met een werkende 32-bit XP niet met een upgrade naar 64-bit kan. Nou zat ik te denken: kan je niet je systeem kaal maken, een 64-bit XP installeren (met SP3) en dan de upgrade kopen?

Zo te zien is dat voor mij de enige manier om op 64-bit Windows 8 Pro te komen voor €30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Albert020 schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 21:09:
Zodra ik de klep van me laptop sluit moet hij is slaapstand gaan, dit was met W7 wel zo,
Nu met W8 als ik hem dicht doe, loopt ie vast en gaat gewoon uit,
Is er niet ergens een instelling waar je kunt instellen wat er moet gebeuren bij klep dicht ?
Ja die is er, op exact dezelfde plek als waar dat in Windows 7 kan/kon.
Feit dat je laptop crashed na een slaapstand heeft met de chipset drivers te maken in 9 van de10 gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Ja dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-10 23:32

Paniohitus

Paniohitus

Gekocht voor €30,- via windows.nl, helaas ging het downloaden niet goed... heb dus zelf via een nzb een versie gedownload. Gestart, key ingevoerd en alles werkt nu perfect.

BF1: Don-Panio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:38
Mouse_NL schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 21:10:
- Als je aangeeft je bestanden te willen houden, zet hij ze in de map Windows.old . Er zijn opnieuw installeren;
Dit klopt niet helemaal. Hij zet m.i. sowieso alle oude programma's en settings in Windows.old, dus ook als je aangeeft van niets over te zetten. Als je aangeeft bestanden te willen houden, dan komen ze echt wel in je nieuwe Windows 8 omgeving terecht (hetzij personal files, settings tot zelfs applicaties in geval van Windows 7).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
Twixie schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 21:30:
[...]

Dit klopt niet helemaal. Hij zet m.i. sowieso alle oude programma's en settings in Windows.old, dus ook als je aangeeft van niets over te zetten. Als je aangeeft bestanden te willen houden, dan komen ze echt wel in je nieuwe Windows 8 omgeving terecht (hetzij personal files, settings tot zelfs applicaties in geval van Windows 7).
bij mij niet alles staat in oud! en ja ik ging voor optie 1!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:38
Hmm, da's dan wel bizar, want dan is er gewoon geen onderscheid toch tussen de twee ?

Ik heb een Upgrade van XP gedaan en had dus maar 2 mogelijkheden: personal files (dus gewoon alles in My Documents, vermoed ik) of Nothing. Ik koos Nothing, maar na de upgrade heb ik gewoon een Windows.old met daarin zowel de gehele oude Win XP installatie alsook alle homedirectories van de users onder XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Je hebt al een map Windows (van je huidige installatie). Maar Windows 8 moet ook een map Windows hebben. Dus wordt de oude map hernoemd naar windows.old. Voor het gemak worden de andere dubbele mappen daar ook in geplaatst. Ander zou je een soort gebruikers.old, program files.old, etc. krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MajorWinters
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-08 10:13
Twixie schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 21:34:
Hmm, da's dan wel bizar, want dan is er gewoon geen onderscheid toch tussen de twee ?

Ik heb een Upgrade van XP gedaan en had dus maar 2 mogelijkheden: personal files (dus gewoon alles in My Documents, vermoed ik) of Nothing. Ik koos Nothing, maar na de upgrade heb ik gewoon een Windows.old met daarin zowel de gehele oude Win XP installatie alsook alle homedirectories van de users onder XP.
Dat is er zeker wel en werkt precies zoals je in je vorige post hebt omschreven.
Dit weekend 2 systemen geupdate en dat is perfect verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:48
Wekkel schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 21:21:
Ik begrijp dat je met een werkende 32-bit XP niet met een upgrade naar 64-bit kan. Nou zat ik te denken: kan je niet je systeem kaal maken, een 64-bit XP installeren (met SP3) en dan de upgrade kopen?

Zo te zien is dat voor mij de enige manier om op 64-bit Windows 8 Pro te komen voor €30.
Als je een XP 64 bit versie hebt liggen zou ik het zeker op die manier doen. Je moet er alleen wel van uitgaan dat je geen bestanden of progs kunt migreren. Je krijgt een kale Windows 8 installatie terug.
Er is ook de veelgenoemde workaround door middel van het aanpassen van een regkey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

Is bij jullie de prullenbak op het tile's scherm fka metro, altijd vol, ook al is hij leeg?

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
Eagle Creek schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 21:55:
Je hebt al een map Windows (van je huidige installatie). Maar Windows 8 moet ook een map Windows hebben. Dus wordt de oude map hernoemd naar windows.old. Voor het gemak worden de andere dubbele mappen daar ook in geplaatst. Ander zou je een soort gebruikers.old, program files.old, etc. krijgen.
Dit is precies waarom ik altijd een clean install probeer uit te voeren (wat prima lukt met een upgrade key). Als je die *.old mappen weg wilt krijgen, dan ben je nog wel even bezig. Allerlei rechten en dergelijken die maar niet willen dat je, ondanks dat je alles hebt gewijzigd, de mappen verwijderd. Als je hele oude installatie in de *.old map staat, dan kan dat aardig aan schijfruimte opslokken.

Voor het upgraden een backup van je spulletjes maken, daarna een clean install doen. Dat werkt altijd een stuk beter en er blijft geen oude zooi achter.

[ Voor 8% gewijzigd door Poops_McGhee op 28-10-2012 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmaster
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-09 10:42
Ik zal wel de enige zijn maar waarom staat er bij mij nog gadgets in het rechtermuisknopmenu op het bureaublad na de upgrade :/
Afbeeldingslocatie: http://www.insan3.nl/pic/gadgets.png
als je er op klikt
Afbeeldingslocatie: http://www.insan3.nl/pic/gadget2.png

Hoe krijg ik dat er nu uit :F

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
Bluray afspelen op Windows 8, zonder daar flink voor te betalen schijnt nogal een uitdaging. Ik heb dan wel de Windows Media Center geinstalleerd, maar die wil ook geen Bluray afspelen zonder een toepassing die dat kan (oftewel een 3rd party supplier).
Die zijn schaars op het moment. Cyberlink heeft een versie klaar, maar dat gaat flink kosten.
PowerDVD 10 wordt niet ondersteund (werd bij mijn bluray drive meegeleverd) en VLC is een crime om in te stellen in Windows 8. Die wil de libaacs.dll maar niet herkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 21:22:
[...]

Ja die is er, op exact dezelfde plek als waar dat in Windows 7 kan/kon.
Feit dat je laptop crashed na een slaapstand heeft met de chipset drivers te maken in 9 van de10 gevallen.
Nieuwste chipset driver geïnstalleerd maar het probleem blijft, na slaapstand crashed laptop !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 19:38
Wekkel schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 21:21:

Ik heb: Windows 7 32-bit upgrade

Ik heb het net als volgt gedaan:
Ik heb een Windows 7 64-bit (volledig) gedownload en geïnstalleerd. Mijn (32-bit upgrade) key erna ingevuld en hij is geactiveerd. (ik neem aan dat ik dus volledig legaal bezig ben?!) Dus ik ga nu maar eens Windows 8 64-bit upgrade aanschaffen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
Albert020 schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 22:11:
[...]

Nieuwste chipset driver geïnstalleerd maar het probleem blijft, na slaapstand crashed laptop !
3 keer mijn laptop opgestart en klep dichtgedaan. Alle keren sloot hij netjes af en startte net zo fijn weer op. Geen crashes hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldspeedy4
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07:43
In de berichten app staat dat ik niet verbonden ben met mijn facebook account terwijl rechtsboven staat verbonden met: MSN en facebook. Hoe kan ik hier iets aan veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Even een vraagje over de schildjes in de explorer die voor bepaalde handelingen staan. Ik ben al administrator, maar toch kan ik soms bepaalde handelingen niet uitvoeren, zoals een map verwijderen.
De UAC staat al op het laagste niveau.
Weet iemand hier een oplossing voor?

Verder nog een tip. Probeer eens Classic shell. Hiermee krijg je makkelijk de startknop terug en veel koppelingen zoals configuratiescherm.
http://classicshell.sourceforge.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

3dmaster schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 22:09:
Ik zal wel de enige zijn maar waarom staat er bij mij nog gadgets in het rechtermuisknopmenu op het bureaublad na de upgrade :/
[afbeelding]
als je er op klikt
[afbeelding]

Hoe krijg ik dat er nu uit :F
Er zijn tools waarmee je het r.muisknop menu kunt bewerken. Volgens mij zelfs met Sysinternals Autoruns maar dat weet ik niet zeker.
Nielsopweg schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 22:21:
Even een vraagje over de schildjes in de explorer die voor bepaalde handelingen staan. Ik ben al administrator, maar toch kan ik soms bepaalde handelingen niet uitvoeren, zoals een map verwijderen.
De UAC staat al op het laagste niveau.
Weet iemand hier een oplossing voor?
Dat is in Windows 7 ook. Systemmappen bijvoorbeeld.
Welke map gaat het om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Eagle Creek schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 22:27:
Dat is in Windows 7 ook. Systemmappen bijvoorbeeld.
Welke map gaat het om?
Het ging om windows.old
Maar dat is niet te omzeilen? De map is nu wel verwijderd dmv schijfopruiming, maar niet via de explorer zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-10 21:18
Geen zin om door 140 pagina's te spitten om te kijken of mijn vraag al gesteld is, dus hier I go:

*knip* Je mag gerust even zoeken en/of 140 pagina's doorspitten...dat moeten we allemaal

[ Voor 61% gewijzigd door TheVMaster op 28-10-2012 23:25 . Reden: Lekker is dat....de 3 reacties op dit bericht heb ik verwijderd btw. ]

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Bose321 schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 22:31:
Geen zin om door 140 pagina's te spitten om te kijken of mijn vraag al gesteld is, dus hier I go:

Als ik de upgrade aanschaf van 7 naar 8, kan ik die dan op 1 PC installeren, of kan ik er meerdere PC's mee upgraden.

Zelfde vraag geldt voor de aanschaaf van Windows 8 (Geen upgrade), kan ik deze over meerdere PC's installeren?

En daar nog eens een vraag bovenop; als ik een upgrade key heb, kan ik met deze ook een schone installatie activeren van Windows 8?
Je kan 1 key maar op 1 PC gebruiken. Zelfde geld voor de aanschaf van een normale versie.

En vraag 2 => kijk 1 of 2 pagina's terug, het is mogelijk en er staat een link naar uitleg.
Mouse_NL schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 21:10:
Zo even een paar uur in Windows 8 gewerkt! In het metro (app) scherm is het echt zoeken. Dus ik ben blij dat je wel naar je oude vertrouwde desktop kan gaan.

Wat valt op:

- controle over de virusscanner ben ik kwijt; Ik kan die nu niet tunen
Windowstoets + w en zoeken op defender. Dan krijg je hetzelfde scherm als MSE voorgeschoteld waar je allerei settings kan instellen.
- Vanwege het ontbreken van de startknop heb ik het gevoel dat ik ook daar de controle over kwijt ben. (ik heb de tijdelijke trial versie van star8, werkt echt vertrouwd en goed.
Zie je Metro interface als 1 groot start menu en niet als iets appart waar je W8 apps draait. Als je het als startmenu bekijkt dan vind ik het een stuk gebruiksvriendelijker dan voorheen.
- Al mijn drivers deden het op 1 na van een coprocessor.
- Mijn geluid kraakt in video internetpagina's als ik naar een andere pagina ga of iets anders doe. DIt werkt nog niet lekker. Zo kan ik mijn sport 1 niet luisteren en op een andere pagina browsen!
- PC start sneller op .... Zeker voor het feit dat je dual bureaublad
Heb geen last van krakend geluid maar ik beaam de rest. Enkel m'n USB 3.0 driver werkte niet, en nVidia/intel swichte niet goed tussen GPU maar met driver updates (via automatische update) werdt dat verholpen.
Poops_McGhee schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 22:10:
Bluray afspelen op Windows 8, zonder daar flink voor te betalen schijnt nogal een uitdaging. Ik heb dan wel de Windows Media Center geinstalleerd, maar die wil ook geen Bluray afspelen zonder een toepassing die dat kan (oftewel een 3rd party supplier).
Die zijn schaars op het moment. Cyberlink heeft een versie klaar, maar dat gaat flink kosten.
PowerDVD 10 wordt niet ondersteund (werd bij mijn bluray drive meegeleverd) en VLC is een crime om in te stellen in Windows 8. Die wil de libaacs.dll maar niet herkennen.
Na veel proberen en prutsen met de installatie van m'n powerDVD die bij m'n Asus geleverd was heb ik via minder legale manieren een niet echt legale powerDVD 12 geïnstalleerd dat werkt onder Windows 8.

Ik probeer dat zoveel mogelijk te mijden maar in dit geval heb ik geen zin om €35+ te betalen voor iets wat ik eigenlijk al heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
misterdoom schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 22:43:
Na veel proberen en prutsen met de installatie van m'n powerDVD die bij m'n Asus geleverd was heb ik via minder legale manieren een niet echt legale powerDVD 12 geïnstalleerd dat werkt onder Windows 8.

Ik probeer dat zoveel mogelijk te mijden maar in dit geval heb ik geen zin om €35+ te betalen voor iets wat ik eigenlijk al heb.
Dat is precies mijn idee ook. Valt natuurlijk te betwisten of je de vorige versie hebt gekocht of "gekregen" bij je bluray drive, maar dat neemt niet weg dat je wel een geldige licentie hebt. OEM of niet.
Om dan inderdaad minimaal $49,95 te betalen voor een nieuwere wel werkende versie gaat mij ook te ver. Dan maar even via de andere wegen (die ook naar Rome leiden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Ik werk sinds 16 augustus met Win8 (in een Server 2012 domein) en het draait als een zonnetje. De metro-apps gebruik ik echter niet omdat die interface onhandelbaar is wat betreft settings enz. Ik heb nog steeds niet gevonden hoe je zo'n app sluit eigenlijk, behalve F4 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Poops_McGhee schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 22:50:
[...]

Dat is precies mijn idee ook. Valt natuurlijk te betwisten of je de vorige versie hebt gekocht of "gekregen" bij je bluray drive, maar dat neemt niet weg dat je wel een geldige licentie hebt. OEM of niet.
Om dan inderdaad minimaal $49,95 te betalen voor een nieuwere wel werkende versie gaat mij ook te ver. Dan maar even via de andere wegen (die ook naar Rome leiden).
12,50 via Slim.nl
Moet je wel student zijn of in het onderwijs werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

YellowOnline schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 22:51:
Ik heb nog steeds niet gevonden hoe je zo'n app sluit eigenlijk, behalve F4 8)
Heb ik het goed begrepen, hoef je een Metro app niet te sluiten. Dat gebeurt vanzelf als het geheugengebruik dat vergt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-10 21:18
YellowOnline schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 22:51:
Ik werk sinds 16 augustus met Win8 (in een Server 2012 domein) en het draait als een zonnetje. De metro-apps gebruik ik echter niet omdat die interface onhandelbaar is wat betreft settings enz. Ik heb nog steeds niet gevonden hoe je zo'n app sluit eigenlijk, behalve F4 8)
Ik geloof als je bovenaan met je cursor staat, en de app (Die open is) naar beneden sleept, dat deze dan sluit.

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
Nielsopweg schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 22:54:
[...]

12,50 via Slim.nl
Helaas. Die tijd ligt al heel ver achter me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Nielsopweg schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 22:54:
[...]

12,50 via Slim.nl
Werken vooral. Als student ben je veel duurder uit:
http://slim.nl/shop/Softw...crosoft2011/Windows8.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:44

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Bose321 schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 22:55:
[...]

Ik geloof als je bovenaan met je cursor staat, en de app (Die open is) naar beneden sleept, dat deze dan sluit.
Inderdaad, helemaal bovenin center, pulldown en gesloten, werkt eigelijk best makkelijk :)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
Gisteren ook een upgrade gedaan.
Ff een tip: Draai schijfopruiming om de windows.old map te verwijderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndriesLouw
  • Laatst online: 01-10 07:16
Afgelopen dagen twee systemen geüpgraded naar Win 8 Pro, de ene een systeem waar reeds de Consumer Preview op stond, in een TrueCrypt volume. Dat is uitgelopen op een drama tijdens de installatie (reboot loop), dus clean install -> backup terugzetten -> drive opnieuw encrypten -> klaar!

Dan de migratie vanaf een normaal Win 7 systeem: Helemaal super! Binnen 2 uurtjes weer helemaal klaar, en in het proces ook zinnig advies over te upgraden (of niet meer te gebruiken) programma's. Dat was tijdens de Developer Preview wel anders.

Toch blijf ik het vreemd vinden dat je zowel Windows 7 File Recovery hebt, als File History, waarbij je maar 1 van beiden tegelijk mag gebruiken. Oh ja, en dan heb je ook nog Windows Easy Transfer, een optie die eigenlijk nog vele malen makkelijker is wanneer je hersteld na een crash/reinstall.

Verder zit het (zoals ook in de previews al te zien was) allemaal erg knap in elkaar. Metro is ook mooi uitgewerkt, en toch had ik het liever in vensters gezien. Of op zijn minst met de optie om altijd je taakbalk in beeld te hebben, want dat werkt toch net even wat sneller dan At-Tabben naar het juiste venster. Gelukkig heb je, in een multi-monitor setup, maar last van Metro op 1 scherm, de rest kun je wel "als normaal" gebruiken. Waarom heet het eigenlijk nog "Windows" met deze richting? Heet de volgende wel gewoon "Microsoft Tiles 9"?

Specificaties | AndriesLouw.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

SinergyX schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 22:58:
[...]

Inderdaad, helemaal bovenin center, pulldown en gesloten, werkt eigelijk best makkelijk :)
Hé, klopt. Grappig dat ik dat nu pas ontdekt. Aan de andere kant: ik gebruik de apps niet natuurlijk - misschien bij gebrek aan metro-apps die ik gebruik. Mijn PC dient vooral voor games (Steam), muziek (foobar2000 & mp3tag), VM (vSphere Client & VMware Workstation), RDC (NGRemote) en powershell (powershell & PrimalScript). Allemaal dingen die niet in app bestaan. Ik gebruik geen sociale netwerken behalve LinkedIn, dus Messenger en Facebook apps zijn ook niet interessant voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://s17.postimage.org/o14vfwu67/OS_Error_2.jpg

Krijg deze melding bij opstarten van de desktop vanuit metro....
Waar ligt dit aan en wat doe ik hier aan?

Alle drivers zijn geupdate, er schijnt alleen nog een probleem te zijn dat m'n videokaart af en toe uit het niks stopt.

Iemand ideeën?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2012 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

AndriesLouw schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 23:09:
Waarom heet het eigenlijk nog "Windows" met deze richting? Heet de volgende wel gewoon "Microsoft Tiles 9"?
Sommige reviewers omschrijven het als een totaal nieuw OS met Win7 comptabiliteit om de overstap te verzachten. Ik weet nog hoezeer ik op zoek was met win95, dus ook deze keer zal ik het overleven :P

Of het nou een succes wordt of niet, MS doet er goed aan een beweging te maken naar tablets en koppeling met (zoals hopelijk maandag zal blijken) phones. Mijn volgende PC - als het al een klassieke PC wordt - zal immers beslist een touchscreen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndriesLouw
Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 23:19:
Krijg deze melding bij opstarten van de desktop vanuit metro....
Waar ligt dit aan en wat doe ik hier aan?

Alle drivers zijn geupdate, er schijnt alleen nog een probleem te zijn dat m'n videokaart af en toe uit het niks stopt.

Iemand ideeën?
Een voor een de lijst van programma's die (mee)opstarten uitzetten, en kijken bij welke de melding verdwijnt? (bijv. via msconfig, of een ander programmaatje om je opstartlijst te beheren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fonta schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 23:07:
Gisteren ook een upgrade gedaan.
Ff een tip: Draai schijfopruiming nom de windows.old map te verwijderen :)
Dankje! Scheelt weer zo'n 33 GB :o

PS: Ik kan met powerdvd 8 met de nieuwste update bluray draaien op windows 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 23:26:
[...]

Dankje! Scheelt weer zo'n 33 GB :o

PS: Ik kan met powerdvd 8 met de nieuwste update bluray draaien op windows 8.
Het probleem is dat Asus je verplicht om hun Asus Magic te installeren met PowerDVD en nog 2 andere programma's maar dat loopt dus vast.

Enkel PowerDVD installeren loopt vast omdat je het globale ding moet installeren en een key zit ergens verstopt in de installatiefiles en ik weet niet waar.

De powerDVD versie zelf zou instaat moeten zijn om te draaien op W8 maar zonder de key kan ik dus niet de juiste versie installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AndriesLouw schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 23:24:
[...]

Een voor een de lijst van programma's die (mee)opstarten uitzetten, en kijken bij welke de melding verdwijnt? (bijv. via msconfig, of een ander programmaatje om je opstartlijst te beheren).
Ok, gevonden, de iprint client van m'n studie... Kan hem alleen niet bij software verwijderen omdat deze windows hem niet ondersteund....

Mijn andere probleem is de videokaart, elke keer als ik mijn pc opnieuw opstart is hij gestopt, maar als ik dan disable en weer enable doe, dan werkt hij prima volgens het systeem....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndriesLouw
Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 23:54:
[...]
Mijn andere probleem is de videokaart, elke keer als ik mijn pc opnieuw opstart is hij gestopt, maar als ik dan disable en weer enable doe, dan werkt hij prima volgens het systeem....
Zou ik toch naar je drivers kijken, als de meest recente van de fabrikant ook geen oplossing bieden: Alle drivers van je fabrikant eraf halen, en gewoon de ingebakken drivers van Windows gebruiken (die meestal ook wel volstaan), tot er nieuwe/betere drivers zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bon....

Betreffende die iprint client, kan ik die via system 32 verwijderen? of krijg ik dan ruzie met m'n computer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndriesLouw
Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 00:00:
Betreffende die iprint client, kan ik die via system 32 verwijderen? of krijg ik dan ruzie met m'n computer?
Netjes via "Programma's en onderdelen" deïnstalleren, niet zelf spul gaan lopen deleten. Overigens is er een oplossing om Printers zonder iPrint te gebruiken: Printer toevoegen -> Network printer -> Zoeken naar printers stoppen ("Stop" knop) -> Handmatig een URL/naam opgeven -> http://[ipadres van printer]/ipp/[printernaam]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AndriesLouw schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 00:11:
[...]

Netjes via "Programma's en onderdelen" deïnstalleren, niet zelf spul gaan lopen deleten. Overigens is er een oplossing om Printers zonder iPrint te gebruiken: Printer toevoegen -> Network printer -> Zoeken naar printers stoppen ("Stop" knop) -> Handmatig een URL/naam opgeven -> http://[ipadres van printer]/ipp/[printernaam]
Probleem is dus dat als ik het via programma's en onderdelen probeer, ik dezelfde foutmelding krijg, en vervolgens een melding dat programma's en onderdelen er niks mee kan, aangezien de software niet compatible is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndriesLouw
Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 00:14:
[...]

Probleem is dus dat als ik het via programma's en onderdelen probeer, ik dezelfde foutmelding krijg, en vervolgens een melding dat programma's en onderdelen er niks mee kan, aangezien de software niet compatible is....
Zoek eens op je PC naar een nipp-su.exe, en probeer deze desnoods in compatibiliteitsmodus te draaien. Dat is de uninstaller. Misschien wil het helpen om een recentere versie ervan (van nipp-su.exe) via Novell te downloaden via deze link bijv. maar garanderen durf ik dat niet.

In het ergste geval zul je hem moeten laten staan tot er een uninstaller/installer komt die wel werkt op Win 8 (wordt eind dit jaar verwacht), en hem tot die tijd in de opstartlijst in ieder geval uitzetten.

Edit: nipp-u.exe kun je ook gebruiken, als nipp-su.exe niet te vinden is, geldt verder hetzelfde voor.

[ Voor 5% gewijzigd door AndriesLouw op 29-10-2012 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Top, thanks, heb het programma zelf al in compatibiliteitsmodus geprobeerd, maar dat werkte niet, zal dit eens proberen... En anders idd gewoon laten staan... Bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastasidaz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-08 18:33
opposite schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 10:35:
Heeft iemand al ervaring met externe touchpads, windows touch muizen, apple magic mouse ?
Heb dezelfde vraag, Logitech heeft twee touchpads:

pricewatch: Logitech Wireless Touchpad
pricewatch: Logitech Wireless Rechargeable Touchpad T650

Iemand ervaring met deze pads of misschien andere? Zou graag de nieuwe functionaliteiten ook op m'n desktop PC willen benutten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Ik heb ervaring met de eerste (ligt naast mij), maar tot nu toe alleen nog onder Windows 7. Verwacht deze week over te stappen op Windows 8. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob3rt
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 22:26
Iemand een idee hoe je:
- de status in standaard 'metro' messenger op bv "afwezig" kunt zetten? Ik kan alleen zichtbaar en onzichtbaar kiezen terwijl ik wel 'bezet' en 'afwezig' zie staan bij andere gebruikers

- filter regels kunt instellen in de standaad 'metro' mail client, bv mails afkomstig van@xxxx.xx verplaatsen naar map xxxxx

- hoe je op beide schermen (heb dus 2 monitoren) de 'metro' 'interface gelijktijdig kunt gebruiken, nu geeft er maar 1 monitor de 'metro' interface weer en de andere een 'normale' desktop, echter zodra je iets aanklikt op de 'normale desktop' verdwijnt ook de 'metro' interface op het andere scherm... erg vreemd. Ik had verwacht 2 'onafhankelijke' metro interfaces of 1 'grote' metro interface te zien en dat apps starten op het scherm waarop je ze start (of kunt aangeven openen in scherm 1 of 2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Nielsopweg schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 22:21:
Verder nog een tip. Probeer eens Classic shell. Hiermee krijg je makkelijk de startknop terug en veel koppelingen zoals configuratiescherm.
http://classicshell.sourceforge.net/
Ik gebruik deze ook, heerlijk. Alle collega's die op Windows 8 draaien zijn inmiddels overgestapt op de Classic shell :) Alle voordelen van Windows 8, zonder dat ene immense nadeel, Metro zonder touchscreen (is dus een mening he, geen feit ;) ).

Weet jij hoe je het Windows logo als startknop kan krijgen? Standaard heb je het logo van het Classic shell programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arniebomba
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-02 15:42
Misschien mis ik wat hoor..maar waar staan "mijn programma's"? Ik moet nu desktop shortcuts maken om iets te kunnen starten ipv het oude start->programma's->en klick!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Is er al iets om de aero glass zoals in windows 7 terug te krijgen, dit is voor mij het grootste probleem. Windows 8 ziet eruit alsof ik in save mode zit te werken, plat, basic, goedkoop zelfs. Hiervoor heb ik geen dikke grafische kaart in mijn systeem. Heb al overal gezocht, helaas niets gevonden, de truuk met de transperancy ziet er ook niet uit.

Wat dachten ze bij microsoft ?. Als er geen mogelijkheid is om dit terug te krijgen gaat het de prullenbak in en terug naar 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:50

spaceboy

Op grote hoogte

PWM schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 01:52:
[...]

Ik gebruik deze ook, heerlijk. Alle collega's die op Windows 8 draaien zijn inmiddels overgestapt op de Classic shell :) Alle voordelen van Windows 8, zonder dat ene immense nadeel, Metro zonder touchscreen (is dus een mening he, geen feit ;) ).

Weet jij hoe je het Windows logo als startknop kan krijgen? Standaard heb je het logo van het Classic shell programma.
Ja, tabblad Start Button... (en daar Custom Button)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Oké, doormiddel van deze link heb ik mijn versie toch kunnen activeren. :)

Alleen.. Nu ik wat langer met Windows 8 bezig ben, krijg ik toch wel erg vaak deze melding:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0Pt5e5redYWNNS3ivUAICVbw/full.jpg

Ik denk dat ik nog even moet wachten op nieuwe Boot Camp drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shineless
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-12-2022
Ik weet niet of deze link al is gepost, anders zal ik hem nog eens posten.
http://www.giantbomb.com/forums/general-discussion/30/15-windows-8-upgrade-promo-code/565266/

Het gaat over een exploid in het aanvragen van een upgrade offer.
Kennelijk, als je de juiste waardes invult, wordt er niet gevraagt naar een rekening en krijg je de upgrade code zo naar je toe gestuurd (waardoor je dus maar $15,- hoeft te betalen).

During the day I'm tired, because I'm a super hero at night.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:33
Ik heb het opgegeven met mijn on-board Radeon kaart. Bleek nog een oude 128Mb Geforce kaart te hebben liggen. Deze erin gestoken, Windows herkende 'm gelijk! :)

Werkt prima nu. Heb nog wel ruzie met het aanmelden, standaard komt de mededeling dat het wachtwoord niet juist is, had met netplwiz ingesteld dat er juist geen wachtwoord nodig is. Als ik aanmeld met het wachtwoord van mijn windows account dan loopt 'ie door. Gek...

[ Voor 32% gewijzigd door musicfreak op 29-10-2012 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ik moet toch ook eens gaan kijken voor zo'n touchpad, vind het met muis opzich ook wel werken, ben eigenlijk bijna net zo snel met de muis langs de schermen om te switchen dan dat het met een taakbalk was geweest maar een touchpad zou nog wat sneller werken en het is een leuke gimmick :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een Goedemorgen,

Heb via de windowssite een update gekocht voor win8 pro maar nadat de laptop(lenovo Y580)opnieuw opstart geeft hij aan dat er een probleem is en terug gaat naar win7 ?

Weet iemand wat er fout gaat?
Heeft het soms te makem met de ssd?

Wordt er nniet makkelijker op tegenwoordig 8)7

Mijn dank

Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Met mijn laptop komt het niet goed, zodra ie uit slaapstand komt crashed hij !
Heb de laatste chipset drivers en bios update gedaan maar het blijft, straks,
de backup met Windows 7 maar even terug zetten, jammer......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
Shineless schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 07:25:
Ik weet niet of deze link al is gepost, anders zal ik hem nog eens posten.
http://www.giantbomb.com/forums/general-discussion/30/15-windows-8-upgrade-promo-code/565266/

Het gaat over een exploid in het aanvragen van een upgrade offer.
Kennelijk, als je de juiste waardes invult, wordt er niet gevraagt naar een rekening en krijg je de upgrade code zo naar je toe gestuurd (waardoor je dus maar $15,- hoeft te betalen).
Dat is al zo vaak aangeven. Even de zoekfunctie gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:59
Arniebomba schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 02:49:
Misschien mis ik wat hoor..
maar waar staan "mijn programma's"?
Ik moet nu desktop shortcuts maken om iets te kunnen starten
ipv het oude start->programma's->en klick!
probeer eens http://classicshell.sourceforge.net/

control alt oeps deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Het is exploit met een t ;) en buiten dat is dat natuurlijk totaal geen exploit ze controlleren het alleen niet dat is heel wat anders.

Maar goed, iemand een idee waarom als je je pc in sleep zet hij na paar uur blijkbaar vanzelf wakker word? Ik heb nu bij poweroptions aangezet dat timed eventts hem niet aan kan zetten, maar had die volgens mij niet ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arniebomba schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 02:49:
Misschien mis ik wat hoor..maar waar staan "mijn programma's"? Ik moet nu desktop shortcuts maken om iets te kunnen starten ipv het oude start->programma's->en klick!
Start > Rechtermuisknop -> All Apps (of winkey+q)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/qPR7m.png

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd611
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-08 17:14
Ik krijg nu net van mijn leraar te horen tot bij het upgraden naar windows 8 programma's als visual studio & de adobe master collectie verdwijnen?
Klopt dit? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Ramon schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 08:21:
[...]

Start > Rechtermuisknop -> All Apps

[afbeelding]
Het blijft een onoverzichtelijke chaos naar mijn mening.
Sjoerd611 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 08:29:
Ik krijg nu net van mijn leraar te horen tot bij het upgraden naar windows 8 programma's als visual studio & de adobe master collectie verdwijnen?
Klopt dit? :+
Hangt er vanaf. Als je je harde schijf formatteert wel. Als je een in-place upgrade doet zouden je programma's behouden moeten blijven.

Let op: een in-place upgrade is niet mogelijk vanaf XP.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Inderdaad, dat ligt er maar net aan hoe je het installeert, bij mij verdween er ook niks, ook photoshop, en lightroom en dergelijke niet die werken nog steeds zoals ze moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alex) schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 08:34:
[...]

Het blijft een onoverzichtelijke chaos naar mijn mening.
Je wou zeggen dat dit overzichtelijker is?
Afbeeldingslocatie: http://blogs.msdn.com/cfs-filesystemfile.ashx/__key/communityserver-blogs-components-weblogfiles/00-00-01-29-43-metablogapi/3581.Fig_2D00_2_2D002D002D00_All_2D00_Programs_2D00_in_2D00_the_2D00_Windows_2D00_7_2D00_Start_2D00_menu_5F00_thumb_5F00_5E72E680.png

of dit (XP style)? :o (usability nightmare)
Afbeeldingslocatie: http://www.windowsreference.com/wp-content/uploads/2010/01/CSMenu-screenshot.jpg

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Is een échte clean install met enkel windows 8 mogelijk of heb je altijd een win 7 (of ouder) versie nodig op je pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:25
Freakster86 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 08:57:
Is een échte clean install met enkel windows 8 mogelijk of heb je altijd een win 7 (of ouder) versie nodig op je pc?
Gaap....
Zoek eens in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-06 13:57
Weet iemand hoe je een app kan sluiten? Nu sluit ik hem door aan de rechterkant die balk van actieve apps te openen en per app te sluiten maar is daar niet een winkey voor?
Ik heb dit probleem voornamelijk met het openen van skype bijvoorbeeld. Ik wil hem gewoon dan afsluiten.

Verders zeer tevreden :) Geneuzel over startknop zwaar overdreven imo. Je startknop is gewoon je startscherm en veel overzichtelijker.

Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt

Pagina: 1 ... 36 ... 65 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Windows 8 is alweer een aantal maanden op de markt en is het tijd dat dit algemene Windows 8 topic per 1 januari 2013 worden gesloten.

Bij deze dus het verzoek aan een ieder met issues met Windows 8 om hiervoor vanaf nu een eigen topic aan te maken.