Ik heb precies hetzelfde gedaan als jij, notabene met een illegaal geactiveerde win7 en hier is alles netjes verlopen, win8 staat gewoon als geactiveerdSAICRJMPM schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 14:17:
Nog een opmerking. Men zegt dat je een clean install kunt doen met de upgrade versie. Dit is niet waar. Ik heb dit geprobeerd en na afloop bleek Windows niet geactiveerd te zijn omdat de key een upgrade key was. De clean install heb ik als volgt gedaan: Windows 7 geinstalleerd en geactiveerd; geboot met Windows 8 USB drive; clean install optie gekozen; partitie met Windows 7 verwijderd in scherm waarin je locatie kiest en toen Windows 8 geïnstalleerd. Na afloop zie ik in Control Panel onder System niet de tekst "Windows is geactiveerd". Ik adviseer dus iedereen die een clean install gedaan heeft even te checken of Windows wel geactiveerd is.
Verwijderd
Ik krijg echt een hekel aan het feit dat ik via IE browser geen flash ondersteuning heb. Heb al gekeken voor opossingen maar heb het gevonden.
Google Chrome
Google Chrome

Verwijderd
Windows 8 op mijn Macbookje werkt prima!
Klopt het dat een virusscanner niet nodig is, omdat Windows Defender al enorm meer beter is geworden?
Klopt het dat een virusscanner niet nodig is, omdat Windows Defender al enorm meer beter is geworden?
Desktop IE heeft wel Flash support?Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 14:31:
Ik krijg echt een hekel aan het feit dat ik via IE browser geen flash ondersteuning heb. Heb al gekeken voor opossingen maar heb het gevonden.
Google Chrome
Ja.Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 14:34:
Windows 8 op mijn Macbookje werkt prima!
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Is er een weg om de 'gewone' tiles ook 'groot' te maken. Of is het gewoonweg alleen mogelijk om die stomme windows dingetjes als grote tile in te stellen. Erg onhandig vind ik het stiekem. Ik zou VLC bijvoorbeeld graag als grote Tile zien
Always look on the bright side of life.
Netflix is volgens mij nog niet beschikbaar in NL.MeNTaL_TO schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 14:28:
[...]
Ook dan kan ik de netflix app niet vinden, zit er ook een regioverdeling in de apps?
Verwijderd
Staat wel gewoon in de store..joi-c schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 14:41:
[...]
Netflix is volgens mij nog niet beschikbaar in NL.
Als die optie er niet tussen staat als je er rechts op klikt, dan zal de maker van die app daar geen ondersteuning voor hebben uitgebracht en is het dus (helaas) niet mogelijkclifdon schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 14:41:
Is er een weg om de 'gewone' tiles ook 'groot' te maken. Of is het gewoonweg alleen mogelijk om die stomme windows dingetjes als grote tile in te stellen. Erg onhandig vind ik het stiekem. Ik zou VLC bijvoorbeeld graag als grote Tile zien
Dit mag wel in de OP eigenlijk. Ik las ook overal van een mogelijkheid om een ISO te branden, maar ben die helemaal niet tegengekomen. Ik vroeg me al af wat ik verkeerd gedaan had.Shmoopy schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 12:51:
[...]
Na de hele ochtend gebeld te hebben met Microsoft kwamen ze tot de conclusie dat je vanaf xp niet de optie hebt om een ISO te branden. Dit wilde ik graag om (latergenoemde) problemen te voorkomen.
Ik heb dat van GEEN ISO i.c.m. XP nergens zien staan op de website van Microsoft. Ook ergens anders is er geen woord over gerept.
Vraag me wel af hoe je dan verondersteld wordt later te herinstalleren, want de Upgrade Assistant stuurt je gewoon verplicht langs het Order scherm, dus er is geen manier om te zeggen dat je de key eigenlijk al hebt omdat je vroeger al betaald hebt.
EDIT: nog wat rondgezocht en nu toch al enkele threads met gelijkaardig probleem gevonden. Echter geen oplossing:
* http://answers.microsoft....31-41a8-946c-6f8d2b597742
* http://answers.microsoft....lReplies&tm=1351342703751
* http://answers.microsoft....4d-4e87-beba-1549d6668a70
* http://social.technet.mic...4c-4d7d-9a4c-fb939b8c6b58
Allemaal XP dus, maar ik kan me toch echt niet inbeelden dat dit doelbewust gedaan is.
EDIT2: blijkbaar bevat de confirmatie-mail van je order een link om de DVD te bestellen. Wanneer je die link volgt kom je op een overzichtspagina van je bestelling. Op die pagina kan je blijkbaar de installer downloaden. Het is slechts een Setup file van 5M, die mogelijkerwijs ook je product-key bevat en bij install natuurlijk de rest gewoon downloadt. Ok, het is nog verre van een DVD, maar het laat in elk geval al toe van later terug te re-installen zonder dat je de Upgrade Assistant moet doorlopen (en dus verplicth wordt van terug te bestellen).
[ Voor 44% gewijzigd door Twixie op 28-10-2012 15:21 ]
Aangezien ik nogal wat vragen/problemen zie mbt upgrades:
http://blogs.technet.com/...-to-windows-8-part-1.aspx
http://blogs.technet.com/...-to-windows-8-part-2.aspx
http://blogs.technet.com/...-to-windows-8-part-1.aspx
http://blogs.technet.com/...-to-windows-8-part-2.aspx
De app misschien wel, maar Netflix biedt geen diensten aan in Nederland, dus je hebt er niks aan.
The devil is in the details.
ik heb dat start8 na een reboot de startknop niet meer laat zien, ik word wel automatisch naar de desktop gebracht, wat doe ik fout?
Ja.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
En na deinstall-reinstall werkt alles inclusief Kaspersky dusTomba schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 14:27:
[...]
Ok volgende update; na het verwijderen van Kaspersky Internet Security 2013 werken de apps wel... Wel vaag want volgens Kaspersky is 2013 gewoon Windows 8 compatible!
Overigens valt het me op dat in de 'Metro' IE10 tweakers niet goed werkt!
Alles over Windows 8: http://lifehacker.com/595...d-to-know-about-windows-8
Wat ik wel vervelend vind, is als je een metro app fullscreen gebruikt (bijvoorbeeld Chrome). Dan zie je nergens een tijdsindicatie. Je moet dan overschakelen naar de desktop versie van die bepaakde app.
Heeft iemand enig idee of hier iets aan gedaan kan worden?
Charms-bar oproepen (Win+C drukken)Remy!!!! schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 15:19:
Wat ik wel vervelend vind, is als je een metro app fullscreen gebruikt (bijvoorbeeld Chrome). Dan zie je nergens een tijdsindicatie. Je moet dan overschakelen naar de desktop versie van die bepaakde app.
Charm bar openen (Windows-key+C of rechterhoeken opzoeken), dan staat linksonder de info.Remy!!!! schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 15:19:
Ik vraag mijn eigen af wat iedereen met die Metro apps doet.
Ik doe er lekker niks mee want ik heb er niks aan?
Mail -> outlook
Spelletjes -> steam
Mail -> outlook
Spelletjes -> steam
^ Post is hierboven!
@Strunkie, vooral nog wat kleinere spelletjes
Je kan een clock app maken en die 24/7 als 1/5 van je scherm tonen haha. Anders, nee.Remy!!!! schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 15:23:
[...]
Maar dat vereist wel een actie vanuit jezelf, ik zou het graag permanent ergens gedockt zien.
Vraag ik me ook wel af. Bewaar metro lekker voor tablets en gebruik de desktop op je .... desktop. Zo werk ik ook.Strunkie schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 15:23:
Ik vraag mijn eigen af wat iedereen met die Metro apps doet.
Mail -> outlook
Spelletjes -> steam
Triple monitor werkt perfect, alleen jammer dat ik maar 1 metro app mag gebruiken. 3 x 24 inch
Check ditRemy!!!! schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 15:23:
[...]
Maar dat vereist wel een actie vanuit jezelf, ik zou het graag permanent ergens gedockt zien.

Inderdaad, voor een klein spelletje maar browsen in Metro is compleet overbodig tenzij je een presentatie te geven hebt. Ik vraag mijn eigen gewoon keihard af: iedereen zit te zeiken op Metro maar 99% van de tijd zie je die hele interface niet ?!punisher007 schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 15:24:
@Strunkie, vooral nog wat kleinere spelletjes
Voor de rest werkt alles prima hier !
^ Post is hierboven!
Ik denk dat op de een of andere manier veel mensen denken van OK dit is nieuw dus dit MOET IK gebruiken, terwijl je nog altijd de keus hebt om het wel of niet te gebruiken en gewoon naar de desktop te gaan, zoals we al 20 jaar doen ofzo.Strunkie schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 15:28:
[...]
Inderdaad, voor een klein spelletje maar browsen in Metro is compleet overbodig tenzij je een presentatie te geven hebt. Ik vraag mijn eigen gewoon keihard af: iedereen zit te zeiken op Metro maar 99% van de tijd zie je die hele interface niet ?!
Voor de rest werkt alles prima hier !
Al mijn sata hardeschijven zijn zichtbaar in de "veilig verwijderen" optie.
Ik heb de schijven natuurlijk op AHCI staan in de bios omdat dit de beste prestaties geeft.
Hoe kan ik schijven weghalen uit, of niet zichtbaar maken in, het menu "veilig verwijderen"?
Ik heb de schijven natuurlijk op AHCI staan in de bios omdat dit de beste prestaties geeft.
Hoe kan ik schijven weghalen uit, of niet zichtbaar maken in, het menu "veilig verwijderen"?
Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1
Ik dacht "hee handig weer een native agenda in windows!" Maar die zit alleen in het fka metro gedeelte.
Alarm gezet voor vandaag 30 minuten verder, weer in de desktop gegaan, browsen, facebook, email e.d.
Noppes, geen melding...
Alarm gezet voor vandaag 30 minuten verder, weer in de desktop gegaan, browsen, facebook, email e.d.
Noppes, geen melding...
http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)
Ligt het aan mij of is er absurd weinig te vinden in de Store. Is er een methode om door de Amerikaanse store te bladeren ? Als ik http://apps.microsoft.com gebruik kan ik namelijk gewoon op apps uitkomen die niet lijken te komen in de Nederlandse Store!
Oeps
Oeps

[ Voor 20% gewijzigd door Tomba op 28-10-2012 15:36 ]
Wat als je in Metro blijft (wel een andere app)? Doet hij het dan wel?notsonewbie schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 15:32:
Ik dacht "hee handig weer een native agenda in windows!" Maar die zit alleen in het fka metro gedeelte.
Noppes, geen melding...
We are shaping the future
Check:Tomba schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 15:34:
Ligt het aan mij of is er absurd weinig te vinden in de Store. Is er een methode om door de Amerikaanse store te bladeren ? Als ik http://apps.microsoft.com gebruik kan ik namelijk gewoon op apps uitkomen die niet lijken te komen in de Nederlandse Store!
Ramon schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 13:46:
[...]
[...]
Store -> Settings Charm -> Preferences:
"Make it easier to find apps in mijn preferred languages" moet op NO staan.
Is het handig om dit in de topic start te zetten?
[ Voor 33% gewijzigd door Ramon op 28-10-2012 15:35 ]
Is chrome er eigenlijk al in metro style? las er net iets over maar kan niet echt vinden hoe je dat moet inschakelen of wat dan ook
Verder ben ik er echt blij mee hoe 8 werkt, er is wel echt over nagedacht vind ik dan.
Verder ben ik er echt blij mee hoe 8 werkt, er is wel echt over nagedacht vind ik dan.
Misschien heb je je meldingen tijdelijk uitgeschakeld? (charmbar --> settings --> notificaties)notsonewbie schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 15:32:
Noppes, geen melding...
Morgen maar eens mijn XP Celeron D 3.06 Ghz desktop upgraden naar Windows 8. Ik denk zelf dat ik het bij de Metro interface hou, dus voor internetten, mail, social. Denk dat Windows 8 me wel gaat bevallen op een desktop, en dat ik misschien een keer naar het Desktop-interface moet komen voor een instellingtje, ofzo.
Maar we zullen zien.
Maar we zullen zien.
Verwijderd
Gewoon Chrome installeren en de tile vanaf de Metro opstarten.WeAreLegion schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 15:36:
Is chrome er eigenlijk al in metro style? las er net iets over maar kan niet echt vinden hoe je dat moet inschakelen of wat dan ook
Ik heb de vraag andersom... Ik heb Chrome geinstalleerd en in m'n Metro scherm heb ik een donker-getinte Chrome icoon. Die is Metro-style (dus: zonder X'je rechtsbovenin). Als ik op m'n desktop ben en een shortcut maak naar chrome.exe is hij wel gewoon "normaal" (oldschool).WeAreLegion schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 15:36:
Is chrome er eigenlijk al in metro style? las er net iets over maar kan niet echt vinden hoe je dat moet inschakelen of wat dan ook![]()
Maar hoe de hell krijg ik de normale (non-Metro) variant in mijn Metro startscherm??
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Even een vraagje betreft die Media Center Key,
Heb er een aangevraagd en ga vandaag mijn laptop upgraden. Wil in de toekomst ook mijn Desktop upgraden maar moet ik dan nogmaals een key aanvragen voor Media Center of kan ik diezelfde key ook op mijn desktop invullen. Iemand hier al ervaring mee?
Heb er een aangevraagd en ga vandaag mijn laptop upgraden. Wil in de toekomst ook mijn Desktop upgraden maar moet ik dan nogmaals een key aanvragen voor Media Center of kan ik diezelfde key ook op mijn desktop invullen. Iemand hier al ervaring mee?
Door IE als standaard browser te selecteren.spaceboy schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 15:37:
[...]
Ik heb de vraag andersom... Ik heb Chrome geinstalleerd en in m'n Metro scherm heb ik een donker-getinte Chrome icoon. Die is Metro-style (dus: zonder X'je rechtsbovenin). Als ik op m'n desktop ben en een shortcut maak naar chrome.exe is hij wel gewoon "normaal" (oldschool).
Maar hoe de hell krijg ik de normale (non-Metro) variant in mijn Metro startscherm??
^ Post is hierboven!
Door Internet Explorer als de standaard browser te kiezen.. het is of- of.spaceboy schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 15:37:
[...]
Ik heb de vraag andersom... Ik heb Chrome geinstalleerd en in m'n Metro scherm heb ik een donker-getinte Chrome icoon. Die is Metro-style (dus: zonder X'je rechtsbovenin). Als ik op m'n desktop ben en een shortcut maak naar chrome.exe is hij wel gewoon "normaal" (oldschool).

edit:
Net te laat.. maar dat dus..
Net te laat.. maar dat dus..
[ Voor 3% gewijzigd door richeh op 28-10-2012 15:42 ]
Lol dit gaat om milliseconde werkricheh schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 15:42:
[...]
Door Internet Explorer als de standaard browser te kiezen.. het is of- of.
^ Post is hierboven!
Ik zou het risico niet nemen en gewoon nog een (paar) extra aanvragen op een ander mail adresCaptain Obvious schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 15:42:
Lijkt me dat je die key 2 keer moet aanvragenCaptain Obvious schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 15:42:
Ik heb hier nog 2 keys: willen is PM sturen.
^ Post is hierboven!
Toch snap ik het niet wat is er nou o zo geweldig aan Windows Media Center?
Het is gratis en alles wat gratis is willen ze.CokeZero schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 15:47:
Als Windows 8 gratis zou zijn dan zou het een top OS zijn in Nederland.
^ Post is hierboven!
Haha, niet alleen in Nederland ben ik bangStrunkie schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 15:48:
[...]
Het is gratis en alles wat gratis is willen ze.
Als Windows 8 gratis zou zijn dan zou het een top OS zijn in Nederland.
Is het zo dat de downloadversie anders opgeslagen wordt als je in de Upgrade Advisor vooraf kiest voor 'alles behouden' of 'niets'.... ?
Met andere woorden, is de download een bestand dat ik altijd weer kan gebruiken, ook als ik t eens op een andere pc zou willen gebruiken met bijv. een andere (gekochte) key, ofwel is de download bit voor bit gelijk als de upgrade op DVD?
Ik vraag me dit nl af omdat ik de vraag wat ik wil behouden eigenlijk pas zou verwachten tijdens de fysieke installatie...
Met andere woorden, is de download een bestand dat ik altijd weer kan gebruiken, ook als ik t eens op een andere pc zou willen gebruiken met bijv. een andere (gekochte) key, ofwel is de download bit voor bit gelijk als de upgrade op DVD?
Ik vraag me dit nl af omdat ik de vraag wat ik wil behouden eigenlijk pas zou verwachten tijdens de fysieke installatie...
Dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen....
Verwijderd
Ik vind Windows 8 echt geweldig!
Het is even wennen, maar als je alles kent en weet waar alles zit is het voor mij het beste OS tot nu toe, en dat zeg ik als fanatiek Mac OS X'er en Ubuntu'er!
Het is even wennen, maar als je alles kent en weet waar alles zit is het voor mij het beste OS tot nu toe, en dat zeg ik als fanatiek Mac OS X'er en Ubuntu'er!
Nee, wat blijkt, er worden -3- email accounts, en dus 'agenda's' gevonden.mr32 schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 15:36:
[...]
Misschien heb je je meldingen tijdelijk uitgeschakeld? (charmbar --> settings --> notificaties)
En ik gebruik er maar 1 op mijn nu w8 pc.
Die andere zijn jaren oud, was ze al vergeten!
Staat het goed dan werkt ie gelukkig wel.
Ofwel, agenda in tiles omgeving instellen is ook pop-up in bureaublad omgeving.
Ook deze is niet vertaald in mijn NL versie, wie agenda wil, zoekt op calendar.
Deze laat zich niet op het bureaublad slepen/linken.
Maar wel in de start8 balk (3th party software) als altijd aanwezige snelkoppeling.
http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)
Niet heel veel bijzonders, ik gebruik het echter om TV te kijken en heb mijn film database eraan gekoppeld.CokeZero schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 15:47:
Ik was absoluut niet van plan om ervoor te betalen en was ook al aan het kijken om over te stappen naar XBMC of Media Portal maar mijn netwerktuner software werkt het beste met Windows Media Center dus is het fijn dat ik nu gewoon media center kan blijven gebruiken onder Windows 8.
De snelle opstarttijd van Windows 8 zie ik ook als een voordeel voor een HTPC.
In Chrome (Dev) kan je aangeven of je hem in metro of desktop modus moet starten. Je zou dus tijdelijk naar dat channel kunnen switchen.spaceboy schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 15:37:
[...]
Niet zozeer geweldig, maar werkte out of the box wel altijd goed als mediacontrol, geen gezeur met vage plugins etc om een remote normaal te laten werken en touch vriendelijkCokeZero schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 15:47:
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 15:51:
Is Google Chrome of Firefox al Windows 8 geoptimaliseerd?
Verwijderd
Als je even iets naar boven scrolt zie/lees je dat Chrome een metro style versie heeft.Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 15:51:
Is Google Chrome of Firefox al Windows 8 geoptimaliseerd?
Ownee, lezen is zo 2010.. my bad

Verwijderd
Voor de plugins of wat? Aangezien IE10 echt een stuk sneller is dan Chrome zie ik geen reden om over te stappen.WeAreLegion schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 15:36:
Is chrome er eigenlijk al in metro style? las er net iets over maar kan niet echt vinden hoe je dat moet inschakelen of wat dan ook![]()
Het is meer dat ik het ook op me werk en dergelijke gebruikVerwijderd schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 15:55:
[...]
Voor de plugins of wat? Aangezien IE10 echt een stuk sneller is dan Chrome zie ik geen reden om over te stappen.
Ik zie veel vragen over de localisatie van de app store. Meestal is het aanpassen van de al een aantal keer genoemde setting: "Make it easier to find apps in my preferred language" voldoende maar in sommige gevallen kan je dan nog niet alle apps vinden. Op mijn engelse MSDNAA installatie moest ik de stappen uit deze link even uitvoeren om ook Nederlandse Apps zoals NOS en uitzending gemist te kunnen zien in de store.
[ Voor 10% gewijzigd door dutch_warrior op 28-10-2012 15:57 ]
Hallo!
Wie kan mij helpen?
Ik wil mijn (ilegale win 7) desktop voorzien van een windows 8 licentie. Nou heb ik een oude laptop met XP er nog opstaan met een legale OEM code. Nou kan ik uiteraard daar de upgrade doen maar nou is mijn vraag kan ik die code na het upgraden gebruiken op mijn desktop?
Want ik lees dat 1 licentie voor 1 pc is en als dat gekoppeld is zit ik straks met een 7 jaar oude xp laptop met windows 8
Thx!
Wie kan mij helpen?
Ik wil mijn (ilegale win 7) desktop voorzien van een windows 8 licentie. Nou heb ik een oude laptop met XP er nog opstaan met een legale OEM code. Nou kan ik uiteraard daar de upgrade doen maar nou is mijn vraag kan ik die code na het upgraden gebruiken op mijn desktop?
Want ik lees dat 1 licentie voor 1 pc is en als dat gekoppeld is zit ik straks met een 7 jaar oude xp laptop met windows 8
Thx!
Het kan wel gewoon, in het verleden was dit niet legaal maar hoe het nou precies zit bij Windows 8 weet ik niet. Gisteren zag ik een post waar ik uit kon opmaken dat het nu onder bepaalde voorwaarden wel mag, ik denk echter dat dit niet opgaat voor oem licenties zoals de licentie op jouw laptop.exi22 schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 15:58:
Hallo!
Wie kan mij helpen?
Thx!
Edit: Deze post bedoelde ik, blijkbaar mag je de upgrade licentie van een recent gekochte Windows 7 pc op elke andere Windows PC installeren, dat is dus niet helemaal wat jij nodig hebt
SChief in "[Windows 8] Ervaringen & discussies - Deel 3"
[ Voor 14% gewijzigd door dutch_warrior op 28-10-2012 16:07 ]
Mooi, dat is dan 1 gelukkige user! :-)WeAreLegion schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 15:36:
Persoonlijk _wil_ en kan ik niet geloven dat er een testpanel van eindgebruikers is geweest ditmaal.
Voor de desktop kant dan wel te verstaan.
Hoewel ik de 'metro' of hoe het nu dan heet, kant TE karig vindt.
Ik moet app's sluiten via de linker verticaal kolom op het gewone bureau blad... Daar kan in die app best een X rechtsboven of waar dan ook.
Wat een extra uitdaging is voor de media mensen die daar hun tv scherm verbonden hebben om een film/serie links uit beeld op de tv te zetten.
Eigenlijk is het een apple opzet, maak een zo simpel leeg OS als maar kan en dan maar hopen dat de users het mooi vinden wat je aan hardware / accessoires uitbrengt..
Ehh...de App vanuit midden-boven naar beneden slepen, of gewoon 'oldskool' Alt-F4notsonewbie schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 16:02:
[...]
Mooi, dat is dan 1 gelukkige user! :-)
Persoonlijk _wil_ en kan ik niet geloven dat er een testpanel van eindgebruikers is geweest ditmaal.
Voor de desktop kant dan wel te verstaan.
Hoewel ik de 'metro' of hoe het nu dan heet, kant TE karig vindt.
Ik moet app's sluiten via de linker verticaal kolom op het gewone bureau blad... Daar kan in die app best een X rechtsboven of waar dan ook.
Tja...het is idd een hele verandering.Wat een extra uitdaging is voor de media mensen die daar hun tv scherm verbonden hebben om een film/serie links uit beeld op de tv te zetten.
Eigenlijk is het een apple opzet, maak een zo simpel leeg OS als maar kan en dan maar hopen dat de users het mooi vinden wat je aan hardware / accessoires uitbrengt..
Afgelopen vrijdag een laptop gekocht en uiteraard de upgrade offer geactiveerd, download ging soepel echter bij het opstarten van de installer geeft ie aan dat ie de map voor de setup niet kan aanmaken.
Vandaag een uurtje contact gehad met MS tech service, waarbij ze via remote control mijn win7 inspecteerden, na een uur gaven ze het dus op en adviseerden me om win7 geheel opnieuw te installeren en direct win8 upgrade uit te voeren... Terug naar de winkel dus aangezien je natuurlijk geen disc bij een oem krijgt
Vandaag een uurtje contact gehad met MS tech service, waarbij ze via remote control mijn win7 inspecteerden, na een uur gaven ze het dus op en adviseerden me om win7 geheel opnieuw te installeren en direct win8 upgrade uit te voeren... Terug naar de winkel dus aangezien je natuurlijk geen disc bij een oem krijgt
Voor degenen met een soortgelijk probleem waarbij een app zoals Fruit Ninja niet werkt :
http://www.pocketables.co...ken-app-on-windows-8.html
Korte samenvatting:
1.Run powershell as administrator
2.Run: get-appxpackage -name *fruitninja* | remove appxpackage
3.Run: wsreset
4.Go to store page and click install
http://www.pocketables.co...ken-app-on-windows-8.html
Korte samenvatting:
1.Run powershell as administrator
2.Run: get-appxpackage -name *fruitninja* | remove appxpackage
3.Run: wsreset
4.Go to store page and click install
[ Voor 10% gewijzigd door punisher007 op 28-10-2012 16:11 ]
De MC key kun je 5x activeren. Maar je kunt er ook gewoon met aliasen een hele batterij van aanvragen.tobitronics schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 15:43:
[...]
Lijkt me dat je die key 2 keer moet aanvragen
~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~
Zeg je dit nu omdat je dat kruisje zo gewend bent in Windows of omdat je dat oprecht zo slecht vindt? Want dat kruisje zie ik bv ook niet terug op Windows Phone, op Android of iOS. Allemaal zeer populaire systemen die prima functioneren zonder kruisje.notsonewbie schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 16:02:
[...]
Windows is veranderd en daar moet je aan wennen. Dat betekent dus ook dat we (in Metro althans) niet meer de interface hebben die we gewend zijn. Dan kun je wel weer tal van vertrouwde elementen terugwillen but "it kinda defeats the purpose".
Ik vind die balk om apps af te sluiten eigenlijk prima werken. Mede als je bedenkt dat je de meeste apps feitelijk niet hoeft af te sluiten.
[ Voor 16% gewijzigd door Eagle Creek op 28-10-2012 16:24 ]
Op me pc heb ik de zelfde McAfee draaien dan op me laptop,
vanmorgen W8 geïnstalleerd op me pc geen probleem, nu wil
hem ook op mijn laptop installeren zegt ie dat ik eerst McAfee moet verwijderen ?
vanmorgen W8 geïnstalleerd op me pc geen probleem, nu wil
hem ook op mijn laptop installeren zegt ie dat ik eerst McAfee moet verwijderen ?
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 21:49
Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
/u/5360/crop65d3c045ca48f_cropped.png?f=community)
Djankie schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 18:59:
[...]
Ik heb de rtm van office 2013 al draaien, en het is gewoon native desktop.

Dus, nu moet mevrouw Kroes weer gaan zeiken op Microsoft, omdat ze weer de browserkeuze niet goed hebben geintegreerd? En dus omdat je blijkbaar niet volledige functionaliteit hebt als je IE niet wilt gebruiken? Begrijp ik dat goed?Strunkie schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 15:42:
[...]
Door IE als standaard browser te selecteren.
Dat weet ik zo net nog niet, als je een browser naast IE installeerd, vraagt Windows wel met welk programma je voortaan webpagina's wilt openen. Dat geldt trouwens bij alle bestandstypen waarvoor programma's worden geïnstalleerd. Of dit iets met die regels te maken heeft weet ik niet, maar MS geeft je wel de keus.AMD1800 schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 16:33:
[...]
Dus, nu moet mevrouw Kroes weer gaan zeiken op Microsoft, omdat ze weer de browserkeuze niet goed hebben geintegreerd? En dus omdat je blijkbaar niet volledige functionaliteit hebt als je IE niet wilt gebruiken? Begrijp ik dat goed?
Bij mij kwam ook gewoon dat selectiescherm dat van de EU moet.mr32 schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 16:35:
[...]
Dat weet ik zo net nog niet, als je een browser naast IE installeerd, vraagt Windows wel met welk programma je voortaan webpagina's wilt openen. Dat geldt trouwens bij alle bestandstypen waarvoor programma's worden geïnstalleerd. Of dit iets met die regels te maken heeft weet ik niet, maar MS geeft je wel de keus.
Hmm, dat heb ik gemist...triesvan schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 16:36:
[...]
Bij mij kwam ook gewoon dat selectiescherm dat van de EU moet.
Ik heb ook geen keuzescherm gehad en ik hoef hem ook niet ook.
^ Post is hierboven!
Wat bleek nou, naast een taal was er ook een input methode toegekend en die override dus US international, nu gefixed. Een hoop Win8 problemen al weten te verhelpen nu gelukkig.Eagle Creek schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 14:17:
[...]
Zie:
[afbeelding]
Dit is gemaakt op Windows 7 maar het is al mogelijk sinds Windows XP (en misschien zelfs eerder). Het ziet er wel iets anders uit op andere versies maar dat vind je snel genoeg terug.
Het is een van de eerste dingen die ik doe na de installatie van Windows! Voor XP heb ik er zelfs ooit een klein tooltje voor geschreven om dit binnen een bedrijfsomgeving te automatiseren. Het internet staat er vól mee dat mensen hier last van hebben.
Als je de alternatieve talen/invoermethoden hebt verwijderd en/of de sneltoets hebt uitgeschakeld is het probleem verholpen. Zo niet, dan moet je even herstarten omdat de taal/invoer nog in gebruik was.
Korte vraag. Ik heb na mijn PayPal betaling een product code gekregen. Stel dat ik met een originele dvd het zaakje opnieuw moet installeren, kan ik dan gewoon deze productcode gebruiken?
Nee inderdaad het is hetzelfde kansloze idee als die cookie-wetgeving...Strunkie schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 16:38:
Ik heb ook geen keuze scherm gehad, en ik hoef hem ook niet ook.
Even mezelf quoten, heeft iemand hier een oplossing voor? Zou graag Windows 8 op mijn desktop willen draaien in een goede resolutie.musicfreak schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 06:20:
Ik krijg het niet voor elkaar om de geïntegreerde Ati Radeon Xpress x1250 videokaart vanmijn MSI K9AG Neo2 Digital moederbord werkend te krijgen onder Windows 8, ik blijf maar de Microsoft basic display adapter houden met bijbehorene lage resolutie.
Op http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1536711 loopt er een topic over oude Radeon kaarten, echter ik kan de VGA Controller/Card/generic VGA Adapter niet vinden op de plek die ze aangeven.
Kan iemand me hiermee verder helpen?
Wellicht heeft iemand een oude Ati Radeon kaart die 'ie werkend heeft gekregen onder windows 8?
IK doel dus eigenlijk op het laatste zinnetje in dit bericht:
Dat is toch het missen van functionaliteit?spaceboy schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 15:37:
[...]
Die zou je bij het apparaat beheer moeten vinden. Als je die in Windows 8 zoekt (WIN + q) en dan apparaat beheer, klikken op het instellingen blokje (rechts) dan zou je daarop uit moeten komen. In dat lijstje zou hij moeten staanmusicfreak schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 16:39:
[...]
Even mezelf quoten, heeft iemand hier een oplossing voor? Zou graag Windows 8 op mijn desktop willen draiien in een goede resolutie.
Wellicht heeft iemand een oude Ati Radeon kaart die 'ie werkend heeft gekregen onder windows 8?
Volgens mij moet je gewoon "Microsoft Basic Display Adapter" lezen ipv "generic VGA adapter". Dus je gaat naar device manager, zoekt de MBDA en update die.musicfreak schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 16:39:
[...]
Even mezelf quoten, heeft iemand hier een oplossing voor? Zou graag Windows 8 op mijn desktop willen draiien in een goede resolutie.
Toch snap ik iets nog niet over het bestellen van je code. Ik heb hier nog enkele xp machines staan met officiele xp licentiecodes. Kan ik ergens dat op een site van microsoft invullen in een bestelformulier? Het overgrote deel van die PC's moet anders met xpsp3 helemaal opnieuw geinstallerd worden.
Loopt het bestelsysteem alleen via die upgradeassistent of is er een alternatief? (voor 30 euro dus)
Loopt het bestelsysteem alleen via die upgradeassistent of is er een alternatief? (voor 30 euro dus)
Het gaat juist om de invoermethoden, de taal is alleen voor vreemde tekens ed. En Nederlands en Engels heeft dan eigenlijk geen verschil.Sn0wblind schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 16:38:
[...]
Wat bleek nou, naast een taal was er ook een input methode toegekend en die override dus US international, nu gefixed. Een hoop Win8 problemen al weten te verhelpen nu gelukkig.
Mooi dat je eruit bent!
Wat bedoel je precies? Je hebt die oude codes niet meer nodig.vinz98 schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 16:50:
Toch snap ik iets nog niet over het bestellen van je code. Ik heb hier nog enkele xp machines staan met officiele xp licentiecodes. Kan ik ergens dat op een site van microsoft invullen in een bestelformulier? Het overgrote deel van die PC's moet anders met xpsp3 helemaal opnieuw geinstallerd worden.
Volgens mij kijkt W8 installer gewoon of er XP, Vista of 7 op je PC staat en kan je dan gewoon de upgrade kopen.vinz98 schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 16:50:
Verwijderd
Iemand anders ook last van de helderheid die steeds veranderd?
Ik heb soms het gevoel dat de helderheid erg veel omhoog kan, terwijl het dan niet wil!
Ik heb soms het gevoel dat de helderheid erg veel omhoog kan, terwijl het dan niet wil!
Ik vroeg me af of het mogelijk is om naar windows 8 te upgraden door middel van een externe harde schijf. Ik heb lopen zoeken en kom tot nu toe alleen uit op tutorials om windows 8 te draaien vanaf een externe harde schijf.
Is een externe hardeschijf gewoon hetzelfde als een usb schijf? Of zit er meer achter? Als het hetzelfde is dan kan ik die optie dus gewoon selecteren tijdens het upgraden.
Is een externe hardeschijf gewoon hetzelfde als een usb schijf? Of zit er meer achter? Als het hetzelfde is dan kan ik die optie dus gewoon selecteren tijdens het upgraden.
Je bedoelt de ISO op de externe schijf zitten en het dan installeren naar een interne schijf? Zou moeten kunnen als je BIOS/UEFI van de externe schijf kan booten.walletje-w schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 17:00:
Ik vroeg me af of het mogelijk is om naar windows 8 te upgraden door middel van een externe harde schijf. Ik heb lopen zoeken en kom tot nu toe alleen uit op tutorials om windows 8 te draaien vanaf een externe harde schijf.
Ja dat kan. Dat zou dan mooi zijn. Ga ik dat aankomende week eens proberen.Ramon schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 17:02:
[...]
Je bedoelt de ISO op de externe schijf zitten en het dan installeren naar een interne schijf? Zou moeten kunnen als je BIOS/UEFI van de externe schijf kan booten.
Ja maar de installer moet toch eerst draaien (kip en ei) op die bewuste pc voordat ik wat kan kopen?Ramon schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 16:58:
[...]
Volgens mij kijkt W8 installer gewoon of er XP, Vista of 7 op je PC staat en kan je dan gewoon de upgrade kopen.
Dus die PC is softwarematig niet werkzaam.
Ik download een w8 installer dvd en dan stop ik die erin? Hoe gaat het nou in zijn werk?
Nu een paar uur in gebruik en na wat issues opgelost te hebben leek alles te draaien maar heb nu al 5 crashes gehad in een paar uur tijd. Alle drivers geupdate maar geen idee wat het kan zijn. Enorm frustrerend dat een perfect stabiel Win7 systeem opeens onstabiel is geworden.
Rin > fabrieksdrivers?
Wat staat er in je dumpfiles?
Zo snel en veel crashes is toch een driverissue, onderbuiktechnisch gesproken :-).
Zo snel en veel crashes is toch een driverissue, onderbuiktechnisch gesproken :-).
Helaas, daar staat hij niet...mr32 schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 16:42:
[...]
Die zou je bij het apparaat beheer moeten vinden. Als je die in Windows 8 zoekt (WIN + q) en dan apparaat beheer, klikken op het instellingen blokje (rechts) dan zou je daarop uit moeten komen. In dat lijstje zou hij moeten staan
Dat heb ik geprobeerd, maar dan zegt 'ie dat de meest recente driver al aanwezig is.Ramon schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 16:44:
[...]
Volgens mij moet je gewoon "Microsoft Basic Display Adapter" lezen ipv "generic VGA adapter". Dus je gaat naar device manager, zoekt de MBDA en update die.
Andere opties nog?
Nee je download de Upgrade Adviser hier http://windows.microsoft...._WOL_DIS_ShopHP_FPP_Lightvinz98 schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 17:02:
[...]
Ja maar de installer moet toch eerst draaien (kip en ei) op die bewuste pc voordat ik wat kan kopen?
Dus die PC is softwarematig niet werkzaam.
Ik download een w8 installer dvd en dan stop ik die erin? Hoe gaat het nou in zijn werk?
Die vertelt jou of het upgraden kan; je betaalt de 30 euro en hij wordt gedownload en geinstalleerd.
Makkelijker kan haast niet.
De drivers allemaal van de fabrieks sites gehaald, dus alles up to date en WHQL volgens die sites, Intel chipset drivers, realtek audio drivers, asus AI software, Geforce drivers etc.Eagle Creek schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 17:05:
Rin > fabrieksdrivers?
Het is de simpelste kortste snelste weg om een app/programma venster te sluiten. Dus ja ik mis dat.Eagle Creek schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 16:23:
Zeg je dit nu omdat je dat kruisje zo gewend bent in Windows of omdat je dat oprecht zo slecht vindt?
In mijn android app's zit ie soms wel.Want dat kruisje zie ik bv ook niet terug op Windows Phone, op Android of iOS. Allemaal zeer populaire systemen die prima functioneren zonder kruisje.
Soms moet het via TWEE keer kromme pijl terug drukken, of via menu icon en dan bijv. 'exit'.
Nee hoor, ik ben in no time terug op 7, image terugzetten.Windows is veranderd en daar moet je aan wennen.
Niet alle vooruitgang is verbteringDat betekent dus ook dat we (in Metro althans) niet meer de interface hebben die we gewend zijn. Dan kun je wel weer tal van vertrouwde elementen terugwillen but "it kinda defeats the purpose".
Een auto met sturknuppel kan ook, maar mensen willen een stuur.Ik vind die balk om apps af te sluiten eigenlijk prima werken. Mede als je bedenkt dat je de meeste apps feitelijk niet hoeft af te sluiten.
MS luisterde niet naar de klant en er is vast geen user-test groep, want anders hoefden 3th party's niet met een startbutton te komen.
een touch sized "kruisje" zou veel te veel ruimte innemen.notsonewbie schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 17:08:
[...]
Het is de simpelste kortste snelste weg om een app/programma venster te sluiten. Dus ja ik mis dat.
Als je tevreden bent met W7, dan kan je in W8 toch gewoon 100% in de desktop werken? Dan hoef je je toch niet te ergeren dat je geen kruisje hebt in Metro apps?[...]
Nee hoor, ik ben in no time terug op 7, image terugzetten.
Natuurlijk, MS heeft geen user-test-group[...]
Een auto met sturknuppel kan ook, maar mensen willen een stuur.
MS luisterde niet naar de klant en er is vast geen user-test groep, want anders hoefden 3th party's niet met een startbutton te komen.

En nogmaals , je hoeft Metro apps niet af te sluiten, ze worden vanzelf gesuspend zodat je er geen last meer van hebt totdat je ze weer wil gebruiken. (itt desktop programma's)
[ Voor 5% gewijzigd door Ramon op 28-10-2012 17:15 ]
Grappig, Windows 8 heeft meer 'test/beta' uurtjes gehad dan welk software programma ooit..notsonewbie schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 17:08:
Ik denk dat veel mensen Metro zien als vervanger van Desktop, maar dat is dus niet zo. Het is nu de 'entree' van Windows waar je 90% van de dagelijkse zut kan gaan doen, de poweruser of eigen software mensen gaan daarna verder via desktop.
[ Voor 23% gewijzigd door SinergyX op 28-10-2012 17:15 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Dat laatste slaat überhaupt nergens op. Er bestaan tal van nicheproducten die geen enkele relatie hebben met of een fabrikant al dan niet geen research uitgevoerd zou hebben.notsonewbie schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 17:08:
[...]
Nee hoor, ik ben in no time terug op 7, image terugzetten.
[...]
Niet alle vooruitgang is verbtering
[...]
Houd is even op zeg.. Pfff
[ Voor 15% gewijzigd door Eagle Creek op 28-10-2012 17:18 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Windows 8 is alweer een aantal maanden op de markt en is het tijd dat dit algemene Windows 8 topic per 1 januari 2013 worden gesloten.
Bij deze dus het verzoek aan een ieder met issues met Windows 8 om hiervoor vanaf nu een eigen topic aan te maken.
Windows 8 is alweer een aantal maanden op de markt en is het tijd dat dit algemene Windows 8 topic per 1 januari 2013 worden gesloten.
Bij deze dus het verzoek aan een ieder met issues met Windows 8 om hiervoor vanaf nu een eigen topic aan te maken.