Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:34

mrc4nl

Procrastinatie expert

Albert020 schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 11:21:
Toch overgestapt via officiële weg voor 14,99 euro naar W8
Alles werkt tot nu toe goed, alleen even een vraag, kan nergens vinden
hoe ik de taakbalk transparant kan maken, of is dit eruit gesloopt ?
ik meende dat ze aero inderdaad een een kistje onder de grond hadden gestopt

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:35
mrc4nl schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 11:22:
[...]

Hmm ok, dat is wel jammer dan, maar voor de rest ben ik tot nu toe tevreden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 11:19:
[...]

Bij "Clear up system files" kan je Windows.old verwijderen.

<Check the box for Previous Windows Installation(s)>
Okay bedankt alle 2 dat werkt inderdaad :)

Toch beetje zonde van de riumte als niet meer gebruikt word :D

Die 2 folders is gewoon 20gig bij elkaar

[ Voor 5% gewijzigd door WeAreLegion op 28-10-2012 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maximiliaan!
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-09 00:15
Hallo,

ik heb sinds 1 dag Windows 8 Pro op een desktop en vind het helemaal top! Ik heb wel nog één prangende vraag:
- De meeste apps zie ik niet in de App store. Op deze pagina http://www.techradar.com/...s-available-today-1075175 zijn de 15 beste apps die er zijn voor Windows. Ik kan de app wel zien op een internet pagina http://apps.microsoft.com...2c-4f68-9edd-dd201bfcb4e3 maar dan is er geen download knop.

Weet iemand waarom dit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:27
Vind het tot nu toe beter werken dan verwacht op m'n crappy acer (ding kan echt ieder moment oververhitten om het minste).

Heb nog niet echt programma's geinstaleerd (buiten FF)

Vind wel dat de instellingen redelijk zijn weg geborgen.... een beetje jammer :/
Geluid is (bij wat ik afspeelde) niet echt goed te regelen, de player heeft geen ingebouwde vollume controlle :/

Ik denk dat de volgende stap een simpel spel wordt. kijken hoe dat werkt.

Blijf er nog wel bij dat Win 7 er netter/proffesioneler uit zag... Aero was gewoon mooi en dat mis ik wel :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Albert020 schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 11:25:
[...]

Hmm ok, dat is wel jammer dan, maar voor de rest ben ik tot nu toe tevreden ;)
je kan dit proberen: YouTube: How to enable Aero Glass in Windows 8 RTM (vanaf 20 seconden)

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
DCG909 schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 11:27:
Vind het tot nu toe beter werken dan verwacht op m'n crappy acer (ding kan echt ieder moment oververhitten om het minste).

Vind wel dat de instellingen redelijk zijn weg geborgen.... een beetje jammer :/
Geluid is (bij wat ik afspeelde) niet echt goed te regelen, de player heeft geen ingebouwde vollume controlle :/

Blijf er nog wel bij dat Win 7 er netter/proffesioneler uit zag... Aero was gewoon mooi en dat mis ik wel :'(
windows + x :) zit je heel snel bij control panel en dergelijke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
:o
Helemaal vergeten...

Vind het wel erg droevig dat MS nu alle ook apps noemt...
Het zijn bloody programma's, alles app noemen is iets voor hipsters en luie mensen...

Probeerde een spel uit 199x op te starten en kreeg de melding:
Deze app kan niet uitgevoerd worden.
:(

Apps zijn voor mij dingen voor de smartphone/tablet en zijn veelal kleine programmatjes
Programma's zijn grote dingen :/

Eerste keer een "app" openen duurde wel even, maar goed, dan moeten de settings ook worden toegepast etc.
Deze laptop start nu binnen 40 seconden op (1 core + 5400rpm HDD), dat duurde voorheen bijna 1 minuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opposite
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:36
DCG909 schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 11:33:
:o
Helemaal vergeten...

Vind het wel erg droevig dat MS nu alle ook apps noemt...
Het zijn bloody programma's, alles app noemen is iets voor hipsters en luie mensen...

Probeerde een spel uit 199x op te starten en kreeg de melding:
Deze app kan niet uitgevoerd worden.
:(

Apps zijn voor mij dingen voor de smartphone/tablet en zijn veelal kleine programmatjes
Programma's zijn grote dingen :/

Eerste keer een "app" openen duurde wel even, maar goed, dan moeten de settings ook worden toegepast etc.
Deze laptop start nu binnen 40 seconden op (1 core + 5400rpm HDD), dat duurde voorheen bijna 1 minuut.
Het zijn synoniemen d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-09 23:37
Er is een hele hoop uitgesloopt, daarom zal windows 8 ook wel sneller starten.

Persoonlijk doet windows 8 me sterk denken aan het simplistische "Windows bob" maar dan versie 2.0 (ook onder leiding van Steve Ballmer)

Windows 8 is een beetje een schizofreen OS geworden met het geswitch.
Het is geen slecht OS maar naar mijn idee niet echt een waardige opvolger van windows 7, ze hadden het beter "windows simple of windows 8 simple" kunnen noemen.
Afhankelijk van de versie die je kiest dan wel of geen extra simpele voorgekauwde interface.

Voor computer leken of kinderen lijkt metro ideaal, mijn dochter van 19 maanden vindt de 8 pad geweldig (makkelijk aan te klikken, actie reactie)

Ik vraag me daarom ook af wat de beoogde doelgroep is van dit OS.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-12-2023
W8 als upgrade geïnstalleerd over W7, tot nu toe erg tevreden met de snelheid van het booten (icm met ssd gewoon bloedsnel) en de 'snappiness' van het OS!

Misschien een tip: voer een upgrade niet uit als je van een iso op USB stick of DVD boot:

Toen ik de W8 setup draaide vanaf een gebootte USB stick en ik probeerde W7 te upgraden, kreeg ik een foutmelding dat de upgrade niet buiten W7 om worden gedaan. Volgens setup moest ik de stick verwijderen, opnieuw booten en vanuit W7 het upgradeproces starten. Hierna bleek dat W7 niet meer goed opstartte, ik kreeg een zwart scherm. Uiteindelijk via een boothersteldisk en veilige modus de boel weer aan de praat gekregen en daarna alsnog W8 geïnstalleerd vanuit W7. Dit ging wel dus wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr32
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
fast-server schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 11:40:
Er is een hele hoop uitgesloopt, daarom zal windows 8 ook wel sneller starten.
Het is meer dat Windows 8 de definitie van 'afsluiten' heeft veranderd. Wat windows in werkelijkheid doet, is wat voorheen hibernation heette. Het slaat het hele systeem op van het werkgeheugen naar de hdd, en bij het opstarten doet hij het tegenovergestelde.

Een herstart daarentegen is wel een volledige herstart, dan doet je pc het er ook duidelijk langer over ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Kreeg een fout bij het installeren van Windows Updates, meer mensen hier last van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DCG909 schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 11:27:

Druk eens op Win+X (of rechtermuisknop in de linkeronderhoek), alle instellingen netjes bij elkaar :)
Dat is omdat er een globale volume controle is die je bijv met je tobo of met de knoppen op je tablet kan aanspreken.

Hoewel ik Aero ook altijd heel mooi vond, vind ik nu juist Windows 8 mooier. Ik heb in Windows 7 die gradient in de menu-balk altijd ernstig lelijk gevonden:
Afbeeldingslocatie: http://www.optimizewindows7.net/wp-content/uploads/2009/10/windows_7_with_menu_bar.png
vs de menu-balk van W8:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/myjvm.png
En het feit dat W8 door het weghalen van transparantie ook weer net wat sneller is, kan ik ook alleen maar toejuichen :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren het netbookje (Dell 2100) van jongste dochter (11) voorzien van Win8.

Niet geheel vlekkeloos, originele wlan kaart van Dell kwam niet op internet (wel lokaal) had gelukkig nog een Intel kaart liggen en die doet het prima.
Verder moest het register aangepast worden zodat 1024x768 als resolutie gekozen kon worden voor de apps.

Moet zeggen draait echt prima kwa snelheid, 1.6-GHz Intel Atom N270 met 2Gb ram, touchscreen.

Opmerking van dochter, "hé nu heb ik een iPad met toetsenbord" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okay, dit topic is voor ervaringen met win 8. Hier zijn die van mij.

Ik heb een Asus u35j netbook met windows 7 home premium, gekocht vorig jaar. Draaide als een zonnetje. Nooit een probleem.

Win 8 was ik nieuwsgierig naar dus laten we het eens proberen. Inderdaad, installatie gaat fantastisch. Nederlandse Language pack geïnstalleerd (asus is in buitenland gekocht). Apps, google search, chrome. Na een dag de pc afgesloten en weer opgestart. NIKS, NADA, NIENTE. Gewoon zwart scherm. Herstart,: Win8 gaat repareren. Niets. Win8 gaat nog een keer repareren. Niets. Ik cancel restore. Krijg optie "refresh pc". Dat levert de minste schade op dus maar eens proberen. Niets. Dan ten einde raad "reset PC". Alle docs staan op een andere partitie en in de cloud so what the hell. Intussen denk ik toch: was nou bij win7 gebleven......

Reset levert inderdaad een geresette win8 op en alle instellingen van win7 zijn weg. Alle rechten, om bijvoorbeeld in docs en settings te rommelen echter ook..... Ik installeer weer wat spullen en probeer of sleep mode werkt. Opstarten. werkt.

Dan aansluiten tweede monitor. Hij herkent de monitor. Ik kies voor alleen beeld op de tweede monitor. Ik krijg een foutmelding van een nvidia driver die niet hersteld kan worden. Wordt gevraagd om te rebooten. En we zijn weer terug bij een zwart scherm. Geen opstart, Windows probeert weer ter repairen maar komt er niet uit.

Wat een fucking bummer....
Intussen ben ik aan het uitzoeken hoe ik ook al weer win7 via een usb boot kan installeren want dit is een nachtmerrie en morgen moet ik weer gewoon met office aan de slag met dit netboekje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
@fast-server.
+1

Helemaal mee eens.
Maar ik had liever gezien dat ze dit als optie tijdens de instalatie van Pro hadden gezet, die adverteren ze zelf ook voor geavanceerde en power-users...

Moet zeggen, ik denk dat ik de start knop nog ga missen, ben nu nog niet veel met het overzetten van bestanden bezig geweest, maar als ik dat doe wordt de startknop meestal dood geklikt.

(ben nu lekker aan het typen en dan ziet alles er wel hetzelfde uit, geen rare andere kleuren oid.)

Edit.
Draai op een upgrade via de upgrade cd (gekocht bij de MM, wou het snel hebben)
Updaten ging prima, draai nog met de Win7 drivers (half jaar + oud, ook die van de gpu)
Eerst wat "problemen" met de activering, maar was gewoon even google (dit is de test pc)

[ Voor 21% gewijzigd door DCG909 op 28-10-2012 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Fout bij Windows update, vervolgens start ik de pc opnieuw op en gaat de updates configureren,
stopt daar weer mee krijg melding fout bij installeren updates vervolgens geen update geïnstalleerd !

Afbeeldingslocatie: http://www.dumpyourphoto.com/files5/146686/v01iJh5IV.jpg

*** edit ***

Bij 2e poging ging het wel goed ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Albert020 op 28-10-2012 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:33
mrc4nl schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 11:22:
[...]

Misschien dat glass2k nog werkt? http://www.softpedia.com/...nhancements/Glass2k.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:29
hgeert schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 11:21:
Je kan hem hebben voor 14.99 euro, de registratie is als een zeef...
Neem een windows 7 pc,
ga naar https://www.windowsupgradeoffer.com/nl-NL/ op die pc en geef een recente datum in, een willekeurige winkel, en een willekeurig merk. Je krijgt dan een kortingscode en je hebt windows 8 pro voor 14.99...

De kortingscode kan je ingeven op de betalingspagina en je kan downloaden.
Na de download kan je kiezen, op usb stick plaatsen of een iso.
Als ik dat doe, krijg ik de melding:
Het spijt ons. Helaas geeft de tijdens het registratieproces geleverde informatie geen recht op het upgradeaanbod.
Wordt er nu wel gecontroleerd, of doe ik iets fout? Ik neem aan dat het te maken heeft met mijn Windows 7 product key, die van een paar jaar geleden is. Wat vul je daar dan in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anakha schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 11:56:
[...]

[...]

Wordt er nu wel gecontroleerd, of doe ik iets fout? Ik neem aan dat het te maken heeft met mijn Windows 7 product key, die van een paar jaar geleden is. Wat vul je daar dan in?
Koop gewoon die van 30 euro? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:29
Ramon schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 11:56:
[...]
Koop gewoon die van 30 euro? 8)7
Waarom 30 euro betalen als het blijkbaar ook voor 15 kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgeert
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-09 10:24
Anakha schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 11:56:
[...]

[...]

Welke datum vul je in ? je moet augustus of zoiets nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anakha schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 11:57:
[...]

Omdat je dan illegaal bezig bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Anakha schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 11:57:
[...]

Omdat je voor die €15 de boel gewoon zit te bedonderen. Als je toch niet legaal bezig wilt zijn, kan je 'm net zo goed gelijk downloaden en er helemaal niet voor betalen 8)7

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opposite
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:36
Hahn schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 11:58:
[...]

Omdat je voor die €15 de boel gewoon zit te bedonderen. Als je toch niet legaal bezig wilt zijn, kan je 'm net zo goed gelijk downloaden en er helemaal niet voor betalen 8)7
Waarom €30,- als je hem ook gratis en legaal kan downloaden via DreamSpark?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
opposite schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 12:03:
[...]

Omdat niet iedereen een DreamSpark account heeft ? :) maar goed ik heb hem voor 15, maar voor me andere pc koop ik gewoon die van 30 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triesvan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-09 12:34
@opposite
Hoe werkt dat dreamspark dan precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

[...]

wat niet iedereen kan dat omdat de school dan een speciale licentie moet aanschaffen?

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
[...]

Jij gaat er nu even vanuit dat heel de wereld (of heel GoT) studeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
Hahn schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 11:58:
[...]

Onzin. Ik denk dat MS gewoon graag wil dat W8 snel veel marktaandeel gaat behalen en ze het niet uitmaakt of je er nou 15 of 30 euro ervoor betaalt. Geld hopen ze terug te verdienen via de appstore.

En trouwens, ik had mijn huidige dell xps in april gekocht. De promotieactie gaat in vanaf mei. Waarom zou ik niet proberen voor 15 ipv 30 euro W8 te bemachtigen? Geheel legaal imho, en ik blijf ook Hollander he..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
mrc4nl schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 12:05:
[...]

wat niet iedereen kan dat omdat de school dan een speciale licentie moet aanschaffen?
Of de school heeft een licentie en weet het zelf niet -.-"
(dat heb ik dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Davith78 schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 12:05:
[...]

Onzin. Ik denk dat MS gewoon graag wil dat W8 snel veel marktaandeel gaat behalen en ze het niet uitmaakt of je er nou 15 of 30 euro ervoor betaalt. Geld hopen ze terug te verdienen via de appstore.

En trouwens, ik had mijn huidige dell xps in april gekocht. De promotieactie gaat in vanaf mei. Waarom zou ik niet proberen voor 15 ipv 30 euro W8 te bemachtigen? Geheel legaal imho, en ik blijf ook Hollander he..
Je moet liegen om het voor €15 ipv €30 te krijgen. Dat maakt het ten eerste geen onzin wat ik zeg en ten tweede is dat gewoon fraude. En fraude is illegaal. Dan kan je er wel 'imho' achter zetten, maar dat overschrijft de wet niet.

Ik vind het helemaal prima dat jij je in bochten wringt om €15 goedkoper uit te zijn, kan ik best inkomen. Maar het is niet legaal, dus eigenlijk heeft het weinig zin en doe dan niet alsof je legaal bezig bent.

[ Voor 12% gewijzigd door Hahn op 28-10-2012 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Net gevonden op lifehacker.com een manier om metro over te slaan:

Right-click on the lower left corner > Click on the yellow File Explorer icon > View > Options > View TAB > SELECT: Show hidden files, folders, and drives and UNCHECK: Hide extensions for known file types > OK > Now go to Computer > C Drive > Windows > Right click on empty space > New > Text document > name the file NoMetro > Open it in Notepad and enter the following:
[Shell]
Command=2
IconFile=Explorer.exe,3
[Taskbar]
Command=ToggleDesktop

File > Save > Rename the file's extension to .scf so the file is now called NoMetro.scf (even if .scf extension is not visible)

Right-click on the lower left corner > Run > control schedtasks

Task Scheduler Library > Create Task… (upper right) > Name: NoMetro > Triggers TAB > New… > Drop down menu > At log on > OK >

Actions TAB > New... > Browse to C:\Windows\NoMetro.scf you created above (even if .scf extension is not visible) > Open > OK > OK

Restart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-10-2024

Strunkie

> Post is rechts!

Hahn schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 12:17:
[...]

Je moet liegen om het voor €15 ipv €30 te krijgen. Dat maakt het ten eerste geen onzin wat ik zeg en ten tweede is dat gewoon fraude. En fraude is illegaal. Dan kan je er wel 'imho' achter zetten, maar dat overschrijft de wet niet.
Een menselijke fout door een verkeerde aanschafdatum aan te geven. En ten tweede, Microsoft moet gewoon controlleren of jij inderdaad die code kan gebruiken. Dat kan heel simpel door te kijken wanneer jij je Windows licentie hebt geactiveerd.

Je kan ook zeggen dat Microsoft fout is.

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
desalniettemin schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 12:18:
Net gevonden op lifehacker.com een manier om metro over te slaan:

Right-click on the lower left corner > Click on the yellow File Explorer icon > View > Options > View TAB > SELECT: Show hidden files, folders, and drives and UNCHECK: Hide extensions for known file types > OK > Now go to Computer > C Drive > Windows > Right click on empty space > New > Text document > name the file NoMetro > Open it in Notepad and enter the following:
[Shell]
Command=2
IconFile=Explorer.exe,3
[Taskbar]
Command=ToggleDesktop

File > Save > Rename the file's extension to .scf so the file is now called NoMetro.scf (even if .scf extension is not visible)

Right-click on the lower left corner > Run > control schedtasks

Task Scheduler Library > Create Task… (upper right) > Name: NoMetro > Triggers TAB > New… > Drop down menu > At log on > OK >

Actions TAB > New... > Browse to C:\Windows\NoMetro.scf you created above (even if .scf extension is not visible) > Open > OK > OK

Restart.
Dat klinkt als veel meer werk dan even op de 'desktop' tile klikken ;)

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Strunkie schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 12:19:
[...]

Een menselijke fout door een verkeerde aanschafdatum aan te geven. En ten tweede, Microsoft moet gewoon controlleren of jij inderdaad die code kan gebruiken. Dat kan heel simpel door te kijken wanneer jij je Windows licentie hebt geactiveerd.

Je kan ook zeggen dat Microsoft fout is.
Wat een ontiegelijk lamme smoesjes. Ik ga hier niet eens op in :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
warhamstr schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 12:20:
[...]

Dat klinkt als veel meer werk dan even op de 'desktop' tile klikken ;)
Vind ik ook ;) Nog een manier:

One way to mostly avoid the Metro interface is to use sleep or Hybernate to shut the computer down. I have been running the Win 8 test version for a while. once I added a shut down button and a hybernate button to the desktop. Using hybernate causes the computer to restart where you left off. If you left off on the desktop, which I do, it restarts at the desktop. The only time I have had to use Metro is when there were updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-09 11:23
Wat was nou dat alternatief voor start 8 dat nog in beta was? (en gratis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Beste Tweakers,

Ik heb sinds vrijdag windows 8 zoals veel mensen natuurlijk. Prima besturingssysteem.

Ik heb alleen een vraag,

Ik heb steam geinstalleerd en in het klassieke bureaublad krijg ik meldingen als iemand mij een bericht stuurt. Maar deze krijg ik in de metro-interface niet. Hoe kan ik dit instellen dat ik in de metro style ook berichten krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
tobitronics schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 12:23:
Wat was nou dat alternatief voor start 8 dat nog in beta was? (en gratis)
Misschien heb je hier iets aan? http://www.beeles-place.be/?p=195

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Rockvee2 schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 12:23:
Beste Tweakers,

Ik heb sinds vrijdag windows 8 zoals veel mensen natuurlijk. Prima besturingssysteem.

Ik heb alleen een vraag,

Ik heb steam geinstalleerd en in het klassieke bureaublad krijg ik meldingen als iemand mij een bericht stuurt. Maar deze krijg ik in de metro-interface niet. Hoe kan ik dit instellen dat ik in de metro style ook berichten krijg?
Niet denk ik? Dat is programma afhankelijk, en ik denk dat Steam gewoon een 'desktop' programma is.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-09 21:26
Paksoy schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 11:22:
[...]

Aero (dus transparantie op je taakbalk/windows) is eruit gesloopt ja.
Is dat waar? Ik heb nogsteeds een transparante taakbalk., (Volledig schone installatie van W8)
Aero??

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
warhamstr schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 12:26:
[...]

Niet denk ik? Dat is programma afhankelijk, en ik denk dat Steam gewoon een 'desktop' programma is.
Zou echt zo rot zijn als dat niet zo zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazman67
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-04 11:59
Volgens mij is de volgende vraag nog steeds niet beantwoord en wel eens gevraagd.

Na het uitvoeren van de Windows 8 Upgrade Assistent kwamen een aantal problemen naar voren. Ik heb een paar drivers bijgewerkt en een paar programma's verwijdert en probeer de Upgrade Assistent nog een keer uit te voeren. Maar ik krijg de oude resultaten naar voren en niet een nieuwe controle.

Hoe krijg ik dit voor elkaar dat er een nieuwe controle wordt uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
tazman67 schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 12:32:
Volgens mij is de volgende vraag nog steeds niet beantwoord en wel eens gevraagd.

Na het uitvoeren van de Windows 8 Upgrade Assistent kwamen een aantal problemen naar voren. Ik heb een paar drivers bijgewerkt en een paar programma's verwijdert en probeer de Upgrade Assistent nog een keer uit te voeren. Maar ik krijg de oude resultaten naar voren en niet een nieuwe controle.

Assistant opnieuw downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:13

Heb je je PC al een keer gereboot? Klinkt stom, maar toen ik dat deed ging hij weer opnieuw checken ipv direct de oude resultaten tonen.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78

Ik kreeg op de desktop een mapje met 'upgrade assistant' ofzo iets, op de desktop stond ook het .exe bestand van de assistant. In de map werden de resultaten opgeslagen. Volgens mij als de map delete en opnieuw assistant uitvoert krijg je de nieuwe resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rockvee2 schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 12:31:
[...]

Zou echt zo rot zijn als dat niet zo zou zijn.
Kun je inderdaad niet zien in de Metro interface. Andere meldingen dus ook niet; zoals m'n Avast met zijn 'de virusdefinities zijn bijgewerkt'-schermpje :) Het is denk ik wachten op 'n Steam app die zoiets wel heeft icm updates op een live tile :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 12:35:
[...]

Kun je inderdaad niet zien in de Metro interface. Andere meldingen dus ook niet; zoals m'n Avast met zijn 'de virusdefinities zijn bijgewerkt'-schermpje :) Het is denk ik wachten op 'n Steam app die zoiets wel heeft icm updates op een live tile :)
Bedankt voor je antwoord, :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Zoek zoek zoek, waar vind ik defragmentatie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triesvan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-09 12:34
Albert020 schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 12:42:
Metro-Instellingen-tegels-systeemhulprogrammas laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-09 23:37
winkey+F >> Optimize Drives

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Albert020 schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 12:42:
Waar je hem altijd al vond?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ijitk.png

of

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/P67yq.png

of

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/yK1MT.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
Kan ook zonder die +F hoor. Je kunt wanneer je Winkey in hebt gedrukt en de metro interface ziet gewoon typen voor een zoekopdracht ;)
Ben ik overigens de enige die het idee heeft dat er niet altijd iets gebeurd wanneer je bijvoorbeeld een setup start? Ik heb het gevoel dat ik steeds vaker moet klikken omdat het systeem niet op mijn dubbelklik reageerd oid. Heb al gekeken of het aan mijn dubbelkliksnelheid ligt maar dat kan niet. Ik outclick de dubbelklik ook op snelste stand.

[ Voor 38% gewijzigd door Clifdon op 28-10-2012 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Win+F lijkt me niet te kloppen, dat zoekt naar files. Volgens mij wil je Win+W hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
clifdon schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 12:49:
[...]

Kan ook zonder die +F hoor. Je kunt wanneer je Winkey in hebt gedrukt en de metro interface ziet gewoon typen voor een zoekopdracht ;)
Ben ik overigens de enige die het idee heeft dat er niet altijd iets gebeurd wanneer je bijvoorbeeld een setup start? Ik heb het gevoel dat ik steeds vaker moet klikken omdat het systeem niet op mijn dubbelklik reageerd oid. Heb al gekeken of het aan mijn dubbelkliksnelheid ligt maar dat kan niet. Ik outclick de dubbelklik ook op snelste stand.
Gebeurt er niets of zit er een delay in? Is dat ook bij 'gewone' dubbelclicks? Als je een onbekende .exe start doet Windows 8 namelijk eerst een check via Smartscreen, dus er wordt een network request gedaan en dat kan even duren. Zet smartscreen eens uit en probeer het nog eens. Win+W "smartscreen"

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/tdLqf.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
Voor diegene die een Dell laptop/pc hebben, W8 drivers willen downloaden via de dell site en de foutmelding krijgen "sorry, this file could not be downloaded", gebruik het trucje zoals uitgelegd op deze pagina:

http://en.community.dell..../p/19473297/20215946.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:49
Klinkt nog niet echt hosanna. Win7 heeft als ik het goed begrijp toch meer eye candy dan win8.

Formeel mag je niet met een upgrade key gaan werken voor een schone installatie (ik denk dat mijn oude win95 niet meer geldt... :P), maar ik zie ook nergens de mogelijkheid om online een OEM code te kopen. Je kan alleen maar aan een upgrade key komen. Wel een beetje een hiaat in hun verhaal. Maar als ik hier meer lees, zitten er wel meer hiaten in de key-check (upgrade actie o.a.)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
Niet geheel en al onbelangrijk: het lijkt erop dat W8 standaard defragmentatie aanzet, zelfs als je een SSD drive hebt zoals ik. Deze kun je dus uitzetten aangezien defragmenteren totaal zinloos is met een SSD. Wel een beetje een faal van MS, bij W7 ging dat wel goed volgens mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-09 13:10
SinergyX schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 17:27:

[...]

Console werkt hier maar half (crystalisation) en binnen Metro werkt heel console settings niet (crossover, subboost, in musiccreator werkt custom speaker volume ook niet).
Welke X-Fi gebruik jij? Opzich werkt her hier redelijk, maar als ik reboot moet ik een aantal dingen weer instellen. Lees dit op internet ook veel, dat instellingen niet bewaard blijven na een reboot. Bij Hibernate zou het wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
Niet zo'n nette vertaling oid. ?

Gebeurtenislogboek
Ramon schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 12:57:
[...]

Gebeurt er niets of zit er een delay in? Is dat ook bij 'gewone' dubbelclicks? Als je een onbekende .exe start doet Windows 8 namelijk eerst een check via Smartscreen, dus er wordt een network request gedaan en dat kan even duren. Zet smartscreen eens uit en probeer het nog eens. Win+W "smartscreen"

[afbeelding]
Thnx, ik ga het eens zonder smartscreen doen. Zal toch weinig effect hebben zo'n 'screening'.

[ Voor 71% gewijzigd door Clifdon op 28-10-2012 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
Davith78 schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 13:09:
Niet geheel en al onbelangrijk: het lijkt erop dat W8 standaard defragmentatie aanzet, zelfs als je een SSD drive hebt zoals ik. Deze kun je dus uitzetten aangezien defragmenteren totaal zinloos is met een SSD. Wel een beetje een faal van MS, bij W7 ging dat wel goed volgens mij..
Windows zegt dat mijn 2 SSD's 'geoptimaliseerd' moeten worden en heeft daarvoor een schema ingesteld. Wie weet wat dit betekent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Davith78 schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 13:09:
Hoezo lijkt dat er op?
tobitronics schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 13:11:
[...]

Windows zegt dat mijn 2 SSD's 'geoptimaliseerd' moeten worden en heeft daarvoor een schema ingesteld. Wie weet wat dit betekent?
Ik heb het net geprobeerd, hij voert dan gewoon TRIM uit op de SSD. Verder gaat defrag/optimize al sinds Windows 7 volautomatisch, dus eigenlijk geen enkele noodzaak om je daarmee bezig te houden....

[ Voor 8% gewijzigd door Ramon op 28-10-2012 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juggle
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-09 22:10

juggle

Papa, ondernemer, gamer

Ik ben sinds de launch over en zeer te spreken over de nieuwe weg die microsoft is ingeslagen met zijn windows familie.

Ik heb echter wel enorme performance problemen op wifi, mijn snelheden zijn 3x zo laag geworden terwijl soms de wifi verbinding echt wegzakt tot 300KB/s. Ik maak gebruik van een wat oudere EnGenius 9701 EXT2 USB dongle maar deze werkte onder windows 7 perfect.

Iemand met zelfde soort problemen?

Zoek je mede papa's om gezellig mee te gamen? kijk op: fathersoftweakers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
juggle schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 13:17:
Ik ben sinds de launch over en zeer te spreken over de nieuwe weg die microsoft is ingeslagen met zijn windows familie.

Ik heb echter wel enorme performance problemen op wifi, mijn snelheden zijn 3x zo laag geworden terwijl soms de wifi verbinding echt wegzakt tot 300KB/s. Ik maak gebruik van een wat oudere EnGenius 9701 EXT2 USB dongle maar deze werkte onder windows 7 perfect.

Iemand met zelfde soort problemen?
Kijk eens of er nieuwe W8 drivers zijn! Misschien helpt dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juggle

juggle

Papa, ondernemer, gamer

Davith78 schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 13:20:
[...]

Ja ik had al gekeken zijn er niet :-( Ik kan ook niets vinden van mensen met soortgelijke problemen. Het begint inmiddels ook aardig irritant te worden want bij applicaties live zetten dondert mijn wifi verbinding echt helemaal in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-09 21:38

MeNTaL_TO

The future is not set

[...]

Trim.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:09

Eagle Creek

Breathing security

[...]

Op HDD's defragmenteert Windows 8 automatisch, op SSD's trimt Windows 8 automatisch.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
Frustrerend, Metro apps starten bij mij niet na een upgrade vanaf Windows 7 pro te hebben uitgevoerd. Een hoop met dezelfde problemen, geen enkele oplossing kunnen vinden.

Ik klik een app aan, splash screen met een groot icoon in het beeld en daarna gebeurt er niks meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-09 20:17
Sn0wblind schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 13:34:
Frustrerend, Metro apps starten bij mij niet na een upgrade vanaf Windows 7 pro te hebben uitgevoerd. Een hoop met dezelfde problemen, geen enkele oplossing kunnen vinden.

Ik klik een app aan, splash screen met een groot icoon in het beeld en daarna gebeurt er niks meer.
Ik heb hier ook bij een aantal apps last van. Het lijkt te komen door een fout in je user account folder, maar heb het nog niet kunnen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
PC is nu helemaal klaar, onder het kijken van F1 maar even de laptop onderhanden nemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X_lawl_X
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:59
Sn0wblind schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 13:34:

Wat voor virusscanner heb je? Ik heb gehoord dat ze niet allemaal compatibel zijn met Windows 8 en dit soort problemen veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joi-c
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
Hoe kan ik alles zien in de Windows Store? Als ik op een applicatie zoek waarvan ik weet dat het bestaat, wordt het niet gevonden. Als ik op internet zoek en er een link naar de Windows Store staat, kan ik het wel in de Store openen. Ik zag een filmpje op YouTube waarin werd gezocht naar een Twitter app en er werden er veel gevonden. Ik vind er geen een. MetroTwit heb ik gevonden via een link op het internet naar de Store. Als ik ernaar zoek in de store, vind ik het niet. (de app werkt overigens slecht, refresht niet of nauwelijks.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-09 22:35

Coehinator

Hocus Pocus!

joi-c schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 13:39:
Hoe kan ik alles zien in de Windows Store? Als ik op een applicatie zoek waarvan ik weet dat het bestaat, wordt het niet gevonden. Als ik op internet zoek en er een link naar de Windows Store staat, kan ik het wel in de Store openen. Ik zag een filmpje op YouTube waarin werd gezocht naar een Twitter app en er werden er veel gevonden. Ik vind er geen een. MetroTwit heb ik gevonden via een link op het internet naar de Store. Als ik ernaar zoek in de store, vind ik het niet. (de app werkt overigens slecht, refresht niet of nauwelijks.)
precies het zelfde probleem hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
X_lawl_X schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 13:37:
[...]

Wat voor virusscanner heb je? Ik heb gehoord dat ze niet allemaal compatibel zijn met Windows 8 en dit soort problemen veroorzaken.
Avast draai ik. Maar heb nog wel meer issues, tekens zoals apestaartje zitten onder hele andere knoppen bij mij opeens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Coehinator schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 13:44:
[...]

precies het zelfde probleem hier!
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/BgYO7.png
Store -> Settings Charm -> Preferences:
"Make it easier to find apps in mijn preferred languages" moet op NO staan.

Is het handig om dit in de topic start te zetten?

[ Voor 3% gewijzigd door Ramon op 28-10-2012 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr32
  • Niet online
Sn0wblind schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 13:45:
[...]

Avast draai ik. Maar heb nog wel meer issues, tekens zoals apestaartje zitten onder hele andere knoppen bij mij opeens.
Doe maar eens CTRL + SHIFT, bij mij schakeld hij dan altijd met die speciale tekens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loogie
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-09 22:27
De optie Make it easier to find apps in my preferred languages in de preferences al geprobeerd? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
mr32 schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 13:46:
[...]

Doe maar eens CTRL + SHIFT, bij mij schakeld hij dan altijd met die speciale tekens.
Bij mij veranderd er dan niks helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sn0wblind schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 13:45:
[...]

Gewoon weg met Avast. Windows 8 heeft een ingebouwde virusscanner. En van die tekens, kwestie van je toetsenbord indeling goed zetten. Voor veel toetsenborden die in Nederland verkocht worden is dat meestal US-International (en dus niet NL).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr32
  • Niet online
Sn0wblind schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 13:47:
[...]

Bij mij veranderd er dan niks helaas.
Als jij " krijgt ipv @ dan zou dat toch de oplossing moeten zijn :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Alle toetsenbord instellingen stonden goed, toch deed die raar. Even alles verwijderd, opnieuw geadd en het lijkt nu te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joi-c
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
@Ramon @Loogie Thanks! Aanpassen van de Preferences heeft geholpen. Nu zie ik een stuk meer in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor degene die toch een klok op hun startscherm willen :

download in de store clock tile.

geef em wel toestemming en wacht een minuut ofzo voor de livetile begint te werken.

iemand nog andere aanraders die in de store staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar
  • Laatst online: 20:48

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Draai sinds gister ook Win8, upgrade vanaf Win7 ging prima.

Ik merk nu alleen dat m'n "middle mouse button" (die onder je scrollwiel) totaal niks meer doet.
Iemand enig idee hoe ik die weer revive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:15

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Ik heb zojuist mijn bestaande instalatie van windows 7 pro via de Microsoft Windows 8 Upgrade Assistant bijgewerkt naar Windows 8. Een aantal zaken vallen me op:
- Live Mesh werkt (gelukkig!) nog steeds. Ik had begrepen dat deze automatisch bijgewerkt zou worden naar de Skydrive app
- Geen van de meegeleverde apps werken voor mij! Welk 'Metro' app ik ook opstart, ik krijg alleen
een 'laad'scherm:
Windows 8 Mail laad scherm
Met het eerste ben ik heel blij, van het tweede baal ik wel heel erg. Iemand enig idee hoe ik dit kan troubleshooten?

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juggle

juggle

Papa, ondernemer, gamer

Davith78 schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 13:20:
[...]

Ah heb toch een oplossing gevonden! Het blijkt dat Windows 8 om een of andere reden een eigen versie van zijn Wireless USB driver heeft geinstalleerd.

Als je naar apparaatbeheer gaat en je kiest ervoor om handmatig een driver te selecteren stonden daar ook de originele drivers van de dongle. Na het selecteren van deze drivers zijn de speed weer terug naar normaal en ik weer 15 tot 19 MB p/s op mijn wifi netwerkje.

Dus mocht je problemen hebben met je wifi snelheid, kijk even of je handmatig andere drivers kan selecteren. Het herinstalleren van de drivers werkte bij mij niet en Windows 8 bleeft stug zijn eigen versie behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Ramon schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 13:48:
[...]

Gewoon weg met Avast. Windows 8 heeft een ingebouwde virusscanner. En van die tekens, kwestie van je toetsenbord indeling goed zetten. Voor veel toetsenborden die in Nederland verkocht worden is dat meestal US-International (en dus niet NL).
Heeft idnerdaad geholpen, Avast gaf dus het conflict.

Alleen de keyboard instellingen staan weer gaar na een reboot. Geen idee waardoor dit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tomba schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 13:59:
Ik heb zojuist mijn bestaande instalatie van windows 7 pro via de Microsoft Windows 8 Upgrade Assistant bijgewerkt naar Windows 8. Een aantal zaken vallen me op:
- Live Mesh werkt (gelukkig!) nog steeds. Ik had begrepen dat deze automatisch bijgewerkt zou worden naar de Skydrive app
- Geen van de meegeleverde apps werken voor mij! Welk 'Metro' app ik ook opstart, ik krijg alleen
een 'laad'scherm:
[afbeelding]
Met het eerste ben ik heel blij, van het tweede baal ik wel heel erg. Iemand enig idee hoe ik dit kan troubleshooten?
Ik herken dit. Soms loopt alles vast lijkt het en je kan het aanklikken en dan lijkt er iets te gebeuren maar niks. Ik heb al een paar keer geroepen - probeer PC tuner 2013 in een dag gratis. Haal je allerlei registerproblemen mee weg en alles wee schoon.

Een ander tip als je games spontaan na een half uur langzaam lopen of sneller ga dan eens kijken bij je swap file voor je geheugen. _/-\o_ Shogun draait weer super. laat windows dit automatisch regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Sn0wblind schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 13:51:
Alle toetsenbord instellingen stonden goed, toch deed die raar. Even alles verwijderd, opnieuw geadd en het lijkt nu te werken.
Die instellingen veranderen per applicatie. Dus als jij ze controleert staan ze goed, open je de bewuste applicatie veranderen ze weer.

De foute instellingen moet je gewoon helemaal verwijderen en de sneltoets uitschakelen. Dan heb je nooit problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Eagle Creek schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 14:11:
[...]

Die instellingen veranderen per applicatie. Dus als jij ze controleert staan ze goed, open je de bewuste applicatie veranderen ze weer.

De foute instellingen moet je gewoon helemaal verwijderen en de sneltoets uitschakelen. Dan heb je nooit problemen.
Hoe bedoel je de sneltoets uitschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
Ben nog steeds bezig met alles installeren maar win8 bevalt me zeer goed! En nu met start8 erbij is het: doei metro >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 14:09:
[...]

Ik herken dit. Soms loopt alles vast lijkt het en je kan het aanklikken en dan lijkt er iets te gebeuren maar niks. Ik heb al een paar keer geroepen - probeer PC tuner 2013 in een dag gratis. Haal je allerlei registerproblemen mee weg en alles wee schoon.

[...]
Nou, alle apps openen gewoon, maar starten niet door. Geldt o.a. voor Mail, Photos, Xbox SmartGlass en Wordament....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAICRJMPM
  • Laatst online: 29-09 05:29
Hebben degenen die Windows 8 nu al minstens een dag of twee hebben draaien eens in de event viewer gekeken? Het staat bij mij vel met meldingen. Veel meldingen over apps (bijv: not launched in allotted time). DCOM server meldingen. Ntfs meldingen.

Je merkt niks tijdens werken. Alles werkt, maar als je al die error events ziet ga je wel denken: is mijn installatie soms corrupt?

Ik ben dus nieuwsgierig of jullie ook vele error events hebben in de event viewer?

Nog een opmerking. Men zegt dat je een clean install kunt doen met de upgrade versie. Dit is niet waar. Ik heb dit geprobeerd en na afloop bleek Windows niet geactiveerd te zijn omdat de key een upgrade key was. De clean install heb ik als volgt gedaan: Windows 7 geinstalleerd en geactiveerd; geboot met Windows 8 USB drive; clean install optie gekozen; partitie met Windows 7 verwijderd in scherm waarin je locatie kiest en toen Windows 8 geïnstalleerd. Na afloop zie ik in Control Panel onder System niet de tekst "Windows is geactiveerd". Ik adviseer dus iedereen die een clean install gedaan heeft even te checken of Windows wel geactiveerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Sn0wblind schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 14:13:
[...]

Hoe bedoel je de sneltoets uitschakelen?
Zie:
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads6/508d302a8693b/508d302a826b2-talen.png

Dit is gemaakt op Windows 7 maar het is al mogelijk sinds Windows XP (en misschien zelfs eerder). Het ziet er wel iets anders uit op andere versies maar dat vind je snel genoeg terug.

Het is een van de eerste dingen die ik doe na de installatie van Windows! Voor XP heb ik er zelfs ooit een klein tooltje voor geschreven om dit binnen een bedrijfsomgeving te automatiseren. Het internet staat er vól mee dat mensen hier last van hebben.

Als je de alternatieve talen/invoermethoden hebt verwijderd en/of de sneltoets hebt uitgeschakeld is het probleem verholpen. Zo niet, dan moet je even herstarten omdat de taal/invoer nog in gebruik was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

SAICRJMPM schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 14:17:
Hebben degenen die Windows 8 nu al minstens een dag of twee hebben draaien eens in de event viewer gekeken? Het staat bij mij vel met meldingen. Veel meldingen over apps (bijv: not launched in allotted time). DCOM server meldingen. Ntfs meldingen.

Je merkt niks tijdens werken. Alles werkt, maar als je al die error events ziet ga je wel denken: is mijn installatie soms corrupt?
Wel eens een gemiddeld Windows 7-logboek erbij gepakt?

Na XP zijn er véél meer events bijgekomen, de events véél uitgebreider geworden en de eventfrequentie lijkt ook omhoog gegaan te zijn. Zolang je hier in de praktijk niets van merkt zou ik me er niet druk om maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SAICRJMPM schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 14:17:
Heb je ergens last van? Zo nee, lekker laten gaan. Je kan in event viewer ook zien wat de status is van een entry: information, warning of error. Als je erg veel errors hebt zou er misschien iets aan de hand kunnen zijn, maar in alle andere gevallen zou ik me niet druk maken.

Maarja, een warning is ook dit:
Name resolution for the name www.fotomatthijs.nl timed out after none of the configured DNS servers responded.
Dan ga je toch niet denken dat je install corrupt is?

[ Voor 15% gewijzigd door Ramon op 28-10-2012 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Tomba schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 14:15:
[...]

Nou, alle apps openen gewoon, maar starten niet door. Geldt o.a. voor Mail, Photos, Xbox SmartGlass en Wordament....
Ok volgende update; na het verwijderen van Kaspersky Internet Security 2013 werken de apps wel... Wel vaag want volgens Kaspersky is 2013 gewoon Windows 8 compatible!

Overigens valt het me op dat in de 'Metro' IE10 tweakers niet goed werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-09 21:38

MeNTaL_TO

The future is not set

Loogie schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 13:47:
[...]

De optie Make it easier to find apps in my preferred languages in de preferences al geprobeerd? :)
Ook dan kan ik de netflix app niet vinden, zit er ook een regioverdeling in de apps?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Pagina: 1 ... 33 ... 65 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Windows 8 is alweer een aantal maanden op de markt en is het tijd dat dit algemene Windows 8 topic per 1 januari 2013 worden gesloten.

Bij deze dus het verzoek aan een ieder met issues met Windows 8 om hiervoor vanaf nu een eigen topic aan te maken.