Foutmelding: "Internal Error: Error retrieving the scan report" of bij de nederlandse versie: "Interne fout: fout bij het ophalen van het scanrapport".
Ha, nog iemand die dit probleem heeft, en op internet zijn er nog meer te vinden
Dit is het antwoord van Microsoft:
Het spijt met dat het niet onmiddellijk lukt om te downloaden. Omwille van een grote vraag naar Windows 8 zijn onze servers zwaar belast. Daarom raad ik u aan om 24 uur te wachten en het daarna opnieuw te proberen. Mijn excuses voor enig ongemak.
Ik heb het al vele malen geprobeerd... Ik geloof er niets van dat het door hun servers komt. Ik heb Windows 8 ook op een andere laptop geinstalleerd, en dat ging in één keer feilloos!
Ondertussen al ontdekt dat de logs hier worden opgeslagen: C:\Users\xxxxx\AppData\Local\Microsoft\WebSetup
Als je die map hernoemd of verwijderd, dan kun je de scan weer helemaal opnieuw laten doen.
Daar staat ook een error log, daarin staat deze foutmelding:
2012-10-28 09:04:54, Error CONX [PerformTransform] [0x8007007e] Transform node failed.
2012-10-28 09:04:54, Error CONX [CreateReport] [0x8007007e] Failed transforming report.
2012-10-28 09:04:54, Error CONX Failed to retrieve the HTML report from the compatibility controller. HRESULT = 0x8007007e.
Ik vermoed dat er een rapport samengesteld wordt door een "compatibility controller" en dat dat dus niet lukt. Maar waarom dan niet?
Ook heb ik in msconfig selectief starten gebruikt, om zoveel mogelijk programma's uit te schakelen (virusscanner, etc). Maar ook dat helpt niet. Vervolgens nog diverse programma's verwijderd, helpt ook niet.
Het schijnt wel mogelijk te zijn om het scan/ installatie programma op een andere pc te laten draaien, dan de key kopen, en deze key dan weer te gebruiken op je eigen pc. Maar ik vind dat wat riskant, ik wil wel zeker weten dat ik de juiste Windows8 versie krijg (64 bit).
Ik wacht de ontwikkelingen nog even af, en ondertussen volg ik het Microsoft forum waar dit probleem al meerdere keren is gemeld:
http://answers.microsoft....ows/forum/windows_install
[
Voor 17% gewijzigd door
HuMon op 28-10-2012 09:45
]