Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-09 08:25
Alex) schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 13:09:
[...]

Onzin. Ik begrijp, net als vele anderen, prima wat de gedachte achter Windows 8 is en ik begrijp de functies, maar ik vind het simpelweg een achteruitgang op allerlei gebieden. :)

Je hebt een punt dat er veel mensen zijn die zeuren om het zeuren en om die reden ook Windows 8 afkraken, maar zo zijn er ook veel mensen die Windows 8 de hemel in prijzen zonder het daadwerkelijk gebruikt te hebben. Dat zijn fanboys :P
Er zijn eerlijke filmpjes te vinden waarbij er zowel pluspunten als negatieve punten aan te pas komen. Ik weet ook dat niet iedereen W8 top vind.

De negatieve filmpjes waarover ik het heb zijn filmpjes waar je duidelijk merkt dat het enkel gemaakt is om te bashen, zonder dat ze sterke punten aanhalen waarom.

Ik heb me inderdaad verkeerd uitgedrukt door te stellen dat de negatieve filmpjes enkel om te bashen zijn maar ik bedoelde dat ik nog geen enkele negatieve film over W8 heb gezien met goed gefundeerde standpunten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 10:15
Senor Sjon schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 13:39:
[...]

Win 7 HP OEM + win8 Pro upgrade is goedkoper op dit moment dan los win8 Pro OEM. Of iemand moet een prijs gevonden hebben <110 euro?
Mijn punt was eigenlijk, welke versie van Windows 7 heb je het hier dan over ? Je moet natuurlijk niet de Home versie van Windows 7 vergelijken met een Pro versie van Windows 8.

Bleh, ik snap nu pas wat je bedoelt :) Toch wat meer moeten slapen blijkbaar.

[ Voor 9% gewijzigd door punisher007 op 24-10-2012 13:57 ]

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

Senor Sjon schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 13:39:
[...]

Win 7 HP OEM + win8 Pro upgrade is goedkoper op dit moment dan los win8 Pro OEM. Of iemand moet een prijs gevonden hebben <110 euro?
Dit lijkt me ook een interessante optie. Wat ik echter nog steeds niet snap is dat je een legal windows al op de harde schijf moet hebben. Stel ik heb een legale windows 7 key, maar ik draai nu linux. Dan moet ik eerst win7 installeren en dan kan ik daarna win 8 er overheen gooien. Maar je kan het niet direct installeren volgens mij.

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
ViNcE schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 13:50:
[...]

Dit lijkt me ook een interessante optie. Wat ik echter nog steeds niet snap is dat je een legal windows al op de harde schijf moet hebben. Stel ik heb een legale windows 7 key, maar ik draai nu linux. Dan moet ik eerst win7 installeren en dan kan ik daarna win 8 er overheen gooien. Maar je kan het niet direct installeren volgens mij.
Ik zit een beetje met hetzelfde. Heb nu Windows 7 erop staan, maar wil graag de upgrade naar Windows 8 combineren met het installeren van een SSD. M'n oude harde schijf gaat dan puur voor opslag dienen. Ik heb pas over 2 weken tijd om hieraan te beginnen, dus ik hoop dat iemand tegen die tijd een truc heeft gevonden om een clean install met upgrade media te doen :) Met Windows 7 upgrade waren er genoeg trucjes om een clean install te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

tarlitz schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 14:24:
[...]

Ik zit een beetje met hetzelfde. Heb nu Windows 7 erop staan, maar wil graag de upgrade naar Windows 8 combineren met het installeren van een SSD. M'n oude harde schijf gaat dan puur voor opslag dienen. Ik heb pas over 2 weken tijd om hieraan te beginnen, dus ik hoop dat iemand tegen die tijd een truc heeft gevonden om een clean install met upgrade media te doen :) Met Windows 7 upgrade waren er genoeg trucjes om een clean install te doen.
Dit moet gewoon kunnen. Zodra je de installatie start van windows 8 en hij een legale windows 7 herkent, kan je daarna je schijf formatteren (en waarschijnlijk op een andere schijf installeren). Er moet echter wel dus eerst een windows versie opstaan, anders stopt het upgrade proces.

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort iets raars.

Ik raak steeds mijn Google Chrome item kwijt uit het Start Menu.

Aangezien ik geen "Metro" Chrome wil heb ik zelf chrome.exe toegevoegd in het start menu d.m.v. Pin to Start.
De applicatie wordt dan toegevoegd in C:\Users\<username>\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\
Hij staat dan ook netjes in het start menu.

Maar, na een half uur +- verdwijnt het icoontje simpelweg.
In de C:\Users\...\Start Menu\Programs\ staat hij nog wel als snelkoppeling.

Ik heb ook in C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\ een map aangemaakt genaamd Browsers en daar de Google Chrome snelkoppeling in geplaatst.
Onder Start -> All Apps is hij zichtbaar, maar als ik met mijn rechter muisknop er op klik, krijg ik alleen de "Unpin from Start" mogelijkheid. Terwijl hij niet eens aanwezig is onder Start.
Als ik toch "Unpin from Start" doe, verdwijnt hij uit C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Browsers\
De snelkoppeling blijft wel aanwezig in C:\...AppData\...\Start Menu\Programs\ maar niet zichtbaar in het Start Menu.

Ik kan hem weer toevoegen door met de rechter muisknop op de snelkoppeling te klikken en "Pin to Start" klikken.
Hij maakt dan een 2e bestand aan genaamd Google Chrome (2)
Deze is wel weer zichtbaar in het Start Menu, maar ook voor ong. een half uur tot een uur.

De eigenschappen van de Chrome snelkoppeling zijn redelijk standaard, hij verwijst naar "C:\Program Files (x86)\Google\Chrome\Application\chrome.exe"

Het probleem had ik met Internet Explorer ook maar dat is op een één of ander manier niet meer voorgekomen.
Firefox werkt overigens wel goed, die wordt niet meer weggehaald.

Zijn er nog andere mensen die hier last van hebben?

Ik gebruik alleen maar het Start Menu van Metro, en heb op mijn bureaublad/start balk geen applicaties of snelkoppelingen. Dit wil ik het liefst ook zo houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb windows 8 64-bit systembuilders net besteld op alternate.nl.

ik zit nu al zo'n anderhalve maand op de evaluation edition van windows 8.
ik had gewoon een clean install gedaan en ik hoefde geen drivers te installeren of andere dingen.
alles werkt gewoon meteen vandaar dat ik em zsm heb besteld.

hulde aan bill gates en zijn team : bravo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ViNcE schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 14:27:
[...]

Dit moet gewoon kunnen. Zodra je de installatie start van windows 8 en hij een legale windows 7 herkent, kan je daarna je schijf formatteren (en waarschijnlijk op een andere schijf installeren). Er moet echter wel dus eerst een windows versie opstaan, anders stopt het upgrade proces.
Inderdaad.

Ter aanvulling, moet de installatie dan wel gestart worden vanaf een bootable dvd/usb, als je vanuit Win7 de upgrade start krijg je geen mogelijkheid tot formatteren.
Windows users who prefer to start with a clean operating system – in contrast to one that is upgrade – can select to format the hard drive during installation. This option is however only available when the upgrade is booted from USB or DVD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje20
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-08 14:41

Daantje20

Je moet leven om te leren.

Sinds gisteren heb ik de Release Preview naast Windows 7 geinstalleerd om te kijken of het misschien bij release al geschikt is voor de hardware die ik heb.
Dit gaat allemaal lekker soepel, maar nu heb ik met die versie iets vreemds gemerkt. Als ik via Windows 8 de computer afsluit dan word de NIC helemaal uitgeschakeld, normaal zie ik op de router dat hij in low power staat, maar met Windows 8 gaat het lampje helemaal uit. En als ik daarna Windows 7 start (volgende dag ofzo) dan komt de NIC helemaal niet meer op, ik moet de BIOS in om hem weer in te schakelen.

Daarnaast zijn (net als met Vista) voor de oudere hardware niet overal drivers te krijgen, voor mijn Logitech G15 (2e versie) is niets te vinden, de G5 lasermuis werkt met de Windows 7 driver uitstekend. De driver voor Creative SoundBlaster is nog in Bèta (ze doen het wel!) en zo kan ik wel even doorgaan.

Naast het wennen aan de interface is voor mij het driver verhaal de voornaamste reden om even af te wachten.

Door de goede en beschikbare drivers van nVidia is het overigens wel mogelijk om games te spelen, geen issues daarmee, dat moet gezegd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:32

mrc4nl

Procrastinatie expert

vanaf donderdag dus verkrijgbaar, maar is dat locale tijd (0:00) of pas later in de middag? als het overal ter wereld donderdag is?
edit ik heb het over de download versie

[ Voor 13% gewijzigd door mrc4nl op 24-10-2012 15:13 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 14:33:
hulde aan bill gates en zijn team : bravo.
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 14:32:
[...]Problemen blabla chrome blabla starticoon[...]
Die problemen had ik ook, maar sinds een tijd geleden hebben ze een update gedaan voor de developer en beta channels om chrome ook niet meer via Metro op te laten starten maar dat je een keuze hebt tussen metro en desktop (dus als Chrome je standaard browser is, opent ie ook niet meer in metro bij linkjes).

Dus even wachten tot die release of even over stappen van de stable naar de beta of developer channel. (Google dat maar als je niet weet hoe)

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Waar kan ik voor de gunstigste prijs een retail versie van windows 8 (pro) scoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
ViNcE schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 14:27:
[...]

Ah bedankt. Dat is inderdaad logisch. Ik ga het gewoon proberen, en dan zie ik wel wat er gebeurd! In het ergste geval installeer ik eerst Windows 7 op de SSD, en installeer ik er Windows 8 overheen :) Ik heb er zin in, SSD is een gigantische upgrade en ben erg benieuwd naar hoe Windows 8 is in dagelijks gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand al in de standaard mail app zijn upc mail werkend gekregen?

bij mij mislukt het omdat het via pop gaat en heb ik thunderbird maar geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:10
Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 15:31:
heeft iemand al in de standaard mail app zijn upc mail werkend gekregen?

bij mij mislukt het omdat het via pop gaat en heb ik thunderbird maar geinstalleerd.
Hier geven ze aan dat je het via Hotmail zou kunnen doen. Ook geven ze daar aan dat andere protocollen ondersteunt gaan worden.

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsjeNL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-09 13:58
Jongens, ik heb even een vraagje over de upgrade editie van 30 euro. Sorry als deze vraag al gesteld is maar ik heb geen idee hoe ik dit topic kan doorzoeken. Als iemand me daarop kan wijzen, graag ;)

Ik heb nu een legale Windows 7 Home Edition draaien, die in aanmerking komt voor een upgrade. Nu wil ik niet upgraden maar een frisse reinstall doen. Is het mogelijk vanuit de Windows 8 installer mijn HDD te formatteren zodat er ook gelijk alles vanaf is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:55
NielsjeNL schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 16:10:
Jongens, ik heb even een vraagje over de upgrade editie van 30 euro. Sorry als deze vraag al gesteld is
maar ik heb geen idee hoe ik dit topic kan doorzoeken. Als iemand me daarop kan wijzen, graag ;)
die vraag is deze week nog beantwoord met een ja

control alt oeps deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:10
cazzie schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 16:15:
[...]

die vraag is deze week nog beantwoord met een ja
Sterker nog een post of 8 boven zijn post staat het haarfijn uitgelegd:
Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 14:40:
[...]

Inderdaad.

Ter aanvulling, moet de installatie dan wel gestart worden vanaf een bootable dvd/usb, als je vanuit Win7 de upgrade start krijg je geen mogelijkheid tot formatteren.

[...]

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsjeNL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-09 13:58
urk_forever schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 16:37:
[...]

Sterker nog een post of 8 boven zijn post staat het haarfijn uitgelegd:

[...]
Oeps, helemaal overheen gekeken. I.i.g bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

urk_forever schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 16:08:
[...]

Hier geven ze aan dat je het via Hotmail zou kunnen doen. Ook geven ze daar aan dat andere protocollen ondersteunt gaan worden.
bedankt het werkt nu.

geen thunderbird meer nodig nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blij dat nu windows 8 draaidt ook direct veel sneller, En dpc latency van 10-60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-08 08:38
Offtopic maar ik weet niet in welk topic dit anders moet, ik zie zojuist dat Office 2013 op MSDN te downloaden is. Is dat ook al RTM dan?

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Yanze schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 18:56:
Offtopic maar ik weet niet in welk topic dit anders moet, ik zie zojuist dat Office 2013 op MSDN te downloaden is. Is dat ook al RTM dan?
Ja, de preview stond er een paar maand geleden al op.

Bedankt voor de tip; ik hengel hem even binnen :+

[ Voor 10% gewijzigd door Gunner op 24-10-2012 19:01 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daantje20 schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 14:48:
Sinds gisteren heb ik de Release Preview naast Windows 7 geinstalleerd om te kijken of het misschien bij release al geschikt is voor de hardware die ik heb.
Dit gaat allemaal lekker soepel, maar nu heb ik met die versie iets vreemds gemerkt. Als ik via Windows 8 de computer afsluit dan word de NIC helemaal uitgeschakeld, normaal zie ik op de router dat hij in low power staat, maar met Windows 8 gaat het lampje helemaal uit. En als ik daarna Windows 7 start (volgende dag ofzo) dan komt de NIC helemaal niet meer op, ik moet de BIOS in om hem weer in te schakelen.

Daarnaast zijn (net als met Vista) voor de oudere hardware niet overal drivers te krijgen, voor mijn Logitech G15 (2e versie) is niets te vinden, de G5 lasermuis werkt met de Windows 7 driver uitstekend. De driver voor Creative SoundBlaster is nog in Bèta (ze doen het wel!) en zo kan ik wel even doorgaan.

Naast het wennen aan de interface is voor mij het driver verhaal de voornaamste reden om even af te wachten.

Door de goede en beschikbare drivers van nVidia is het overigens wel mogelijk om games te spelen, geen issues daarmee, dat moet gezegd worden.
Waarom test je met de release preview en niet met de enterprise trial? Lijkt me een veel beter beeld geven?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ramon schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 19:01:
[...]

Waarom test je met de release preview en niet met de enterprise trial? Lijkt me een veel beter beeld geven?
idd...mijn idee O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr32
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Gunner schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 19:01:
[...]

Ja, de preview stond er een paar maand geleden al op.

Bedankt voor de tip; ik hengel hem even binnen :+
Inderdaad een goede tip, ik gebruik nu al een geruime tijd de Release Preview. Die me buitengewoon goed bevalt. Ben benieuwd wat ze hebben veranderd!

De RTM wordt naar mijn weten nooit door Microsoft ter downloaden aangeboden. Ik kan hem ook niet vinden. Misschien dat het net gaat als bij Windows 8, de RTM is alleen beschikbaar voor MSDN abbonnees... :(

[ Voor 22% gewijzigd door mr32 op 24-10-2012 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:46
Ik kan 'm even niet vinden, maar je kan zeker weten een RTM trial versie van Windows 8 Enterprise downloaden bij Microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
tiguan schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 20:14:
Ik kan 'm even niet vinden, maar je kan zeker weten een RTM trial versie van Windows 8 Enterprise downloaden bij Microsoft.
MSDN: Download Windows 8 Enterprise Evaluation

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tiguan schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 20:14:
Misschien ff in de TopicStart kijken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-08 07:18
Is het iemand gelukt om de nieuwe Skype voor W8 draaiend te krijgen? Ik krijg deze foutmelding vlak nadat ik ingelogd ben:

Afbeeldingslocatie: http://www.helmantel.com/plaatjes/skype_win8_error.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-09 21:11
Yanze schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 18:56:
Ja, maar helaas alleen nog de Engelse versie
http://www.askvg.com/micr...t-msdn-subscriber-update/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
arnoud_h schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 21:04:
Is het iemand gelukt om de nieuwe Skype voor W8 draaiend te krijgen? Ik krijg deze foutmelding vlak nadat ik ingelogd ben:

[afbeelding]
Met de Echo / Sound test service werkt alles bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-08 07:18
punisher007 schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 21:11:
[...]

Met de Echo / Sound test service werkt alles bij mij.
Raar. Bij mij is mijn live-ID gemergd met mijn Skype account, en ik zie bij het openen van de app heel even de contacten verschijnen en dan deze foutmelding.

Op mijn Mac en iPhone werkt het prima, maar onder W8 krijg ik ook met een andere (local) account en dezelfde WIndowsID hetzelfde probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkt hier gewoon. Geen probleem. ( Van en naar een Lumia 800 en W8 PC )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Laatst online: 07:32

mrc4nl

Procrastinatie expert

komt er ook een WIN8 release party topic op GoT?
ik zit eigenlijk al de hele avond te wachten tot het donderdag is.
mrc4nl schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 15:13:
vanaf donderdag dus verkrijgbaar, maar is dat locale tijd (0:00) of pas later in de middag? als het overal ter wereld donderdag is?
edit ik heb het over de download versie
EDIT, aahh download is pas de 26e niet donderdag.
maar hoe de # kom ik er dan bij dat het donderdag zou zijn :X

[ Voor 11% gewijzigd door mrc4nl op 24-10-2012 23:54 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poktor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 12:26
wvansl schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:10:
Weet iemand hoe je een startknop terug kunt krijgen die dan gewoon de metro tyles toont?
Vindt dat handiger dan windows toets want die toets zit niet op men draadloos keyboard...
classic interface of start8 installeren. google maar ff..

NB: voor wie de lelijke window-borders van windows8 zat is en de aero-interface van windows7 terug wil: installeer TrueTransparency. Dit tooltje is ooit geschreven voor windows XP, maar werkt perfect onder Windows8. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthony
  • Niet online
Wanneer komt Windows 8 definitief uit? 26 oktober maar hoelaat is dit voor ons dan?
Kan ik hem ergens pre-downloaden of moet ik het echt pas op 26 oktober doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-09 08:25
AnthonyC schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 02:39:
Wanneer komt Windows 8 definitief uit? 26 oktober maar hoelaat is dit voor ons dan?
Kan ik hem ergens pre-downloaden of moet ik het echt pas op 26 oktober doen?
De download versie is moeilijk te pre-downloaden én met moderne betalingsmiddelen kan je instant betalingen doen zonder een wachttijd dus het zal effectief op 26 oktober zijn. Wanneer zal pas morgen geweten zijn (denk ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
TheVMaster schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 20:46:
[...]

Misschien ff in de TopicStart kijken :+
Ik was niet degene die het vroeg hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dauwie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 06:26
hallo,

klein vraagje ik zou graag windows 8 testen. Op mijn school bieden ze build 9200 aan? is dat de rtm versie?

greets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanterp
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-06-2021
Misschien een rare vraag, maar ik zag eens op het internet een screenshot van het spelletje patience in Windows 8. Ik heb nu gezocht, maar op mijn windows 8 kan ik het spel niet vinden.
Is het weggehaald of overzie ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de mensen die graag Media Center willen op Windows 8 (Pro). Je kunt nu (tijdelijk) gratis een key aanvragen voor het Windows 8 Media Center Pack via deze link.

Afbeeldingslocatie: http://res2.windows.microsoft.com/resbox/en/6.2/2012-Win8GA/8ce0c020-45db-420f-91d3-8cbb13e19bda_9.png

[ Voor 19% gewijzigd door TheVMaster op 25-10-2012 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:13
TheVMaster schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 11:59:
Voor de mensen die graag Media Center willen op Windows 8 (Pro). Je kunt nu (tijdelijk) gratis een key aanvragen voor het Windows 8 Media Center Pack via deze link.

[afbeelding]
En het duurt even voordat je de key in je inbox hebt, dus geduld :)

[ Voor 13% gewijzigd door Pedr0 op 25-10-2012 13:00 ]

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij staat op de plek van de aanmelding nu de error:
Directory Listing Denied
This Virtual Directory does not allow contents to be listed.

Dus dat werkt nu niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-07 09:39
Vandaag is toch de lancering van windows 8?

Nergens reclame, helemaal niets op de frontpage, begrijp er niets van.

never argue with a moderator, he will shut your account down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Speedster schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 12:27:
Vandaag is toch de lancering van windows 8?

Nergens reclame, helemaal niets op de frontpage, begrijp er niets van.
Dat is morgen pas, alle winkels (online of brick & mortar) mogen pas vanaf morgen 26 oktober Windows 8 verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-07 09:39
ProfoundValue schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 12:30:
[...]

Dat is morgen pas, alle winkels (online of brick & mortar) mogen pas vanaf morgen 26 oktober Windows 8 verkopen.
AHA vandaar.

never argue with a moderator, he will shut your account down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom er niet goed uit. Een OEM licentie is blijkbaar anders dan een Personal Use licentie die bij de System builder editie hoort. In online shops worden echter alleen OEM-versies verkocht. Komt de system builder pas later uit of is dat toch hetzelfde als wat nu overal als OEM wordt verkocht?

En weet iemand misschien hoe het zit met de RAM-limieten van de core versie? W7 home premium had namelijk een limiet van 16GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch_warrior
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-05-2023
TheVMaster schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 11:59:
Top!
Ik had in de consumer preview media center geactiveerd, ben benieuwd of ik deze keys ook kan gebruiken voor mijn MSDNAA installatie :P. Anders maar even Windows 8 kopen, het is toch niet meer zo duur.
Ik kijk TV via Windows Media Center en had al XBMC en MediaPortal als alternatief geprobeerd maar Windows Media center werkt in mijn geval toch het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 12:49:
Ik kom er niet goed uit. Een OEM licentie is blijkbaar anders dan een Personal Use licentie die bij de System builder editie hoort. In online shops worden echter alleen OEM-versies verkocht. Komt de system builder pas later uit of is dat toch hetzelfde als wat nu overal als OEM wordt verkocht?
Dat is het hele probleem. De exacte licentievoorwaarden zijn nog nergens te vinden.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch_warrior
Het licentiemodel van Microsoft blijft in mijn ogen onnodig complex en de informatievoorziening richting consumenten is zeker geen sterk punt van Microsoft :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 16:46
Moet je even de Kiribati Daily Telegraph checken, daar staat het misschien al in. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 14:48

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

OK? Wat is dit; de Kalverstraat; dus dit betekend dat er morgen iig Windows 8 in een winkel gekocht kan worden. Hopelijk ook Surface tablets en vanaf maandag WP8 devices... :P

.
Tijl bewaakt het fort op de Kalverstaat 101. Vraag hem het hemd van zijn lijf op www.twitter.com/tijl8 of via www.facebook.com/tijl.brands

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/247669_548314238528272_1118005381_n.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Rowdy.nl op 25-10-2012 13:21 ]

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
Ik verwacht trouwens niet dat het stormloopt met Win 8.

Ik bedoel, ik gebruik hem omdat ik gratis kon upgraden via het werk.
Maar ik was net zo lief bij Win 7 gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:18

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Davio schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 13:24:

Ik bedoel, ik gebruik hem omdat ik gratis kon upgraden via het werk.
Maar ik was net zo lief bij Win 7 gebleven.
Buiten nieuwe PC's en devices de komende 2 maanden, moeten ze blij zijn als ze eind van het jaar 5% van Windows-gebruikers op Windows 8 draaien.

Ik wilde dit weekend overgaan, maar lees nog te veel 'problemen' bij diverse games, dat ik toch maar rustig afwacht.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
SinergyX schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 13:29:
[...]

Buiten nieuwe PC's en devices de komende 2 maanden, moeten ze blij zijn als ze eind van het jaar 5% van Windows-gebruikers op Windows 8 draaien.

Ik wilde dit weekend overgaan, maar lees nog te veel 'problemen' bij diverse games, dat ik toch maar rustig afwacht.
Dat zal er ook mee te maken kunnen hebben dat het nog niet uit is.

Wellicht dat drivermakers wachten tot de officiële release?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Davio schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 13:43:
[...]

Ik mag hopen van niet; dat zou een domme zet zijn. Maar de ontwikkelars van games doen volgens mij liever en publique huilie dat het zo k*t is ipv hard te gaan werken aan compatibiliteit...

Die persberichten van diverse ontwikkelaars dat W8 zo kut was gezien van de afgelopen maanden
Davio schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 13:24:
Die chinezen verwachten dat wel blijkbaar... ;)

.
First Microsoft fan starts camping out for Surface launch in Beijing
Afbeeldingslocatie: http://microsoft-news.com/wp-content/uploads/2012/10/6207c415jw1dy78b0kwmsj1.jpg

CNET has pictures of what will likely be the first buyer of a Microsoft Surface tablet in the world.

Chen Shi has started queuing at the Beijing Suning, the retail chain that will be selling the surface in China. Due to time zones they will be the first to officially start selling the tablet on the 26th.

From the look of the stiles behind him Microsoft expects even bigger crowds to appear eventually.

Microsoft has also started shipping the tablet to those who pre-ordered online, but there is growing concern that even those who ordered early will not be getting it on the big day, making Shi’s strategy not that mad after all.
Afbeeldingslocatie: http://microsoft-news.com/wp-content/uploads/2012/10/6207c415jw1dy78b0kwmsj11.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Rowdy.nl op 25-10-2012 13:47 ]

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Davio schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 13:43:
[...]

Windows Vista reloaded? :P

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Op het moment is het vooral onduidelijkheid hoe je wel/niet kan upgraden, moet ik me suf installeren ja/nee, etc.
Als je op de site van Microsoft.nl rondstruint, dan kom ik de release preview versie tegen, maar ik kom alleen in de MSwebshop via een advertentie op google, niet eens de resultaten van google zelf. Ook via het windows 8 gedeelte op de MS site kom je niet makkelijk in de shop uit voor win8, maar wel allerlei win7 dingen. Niet echt een strakke marketing als je het mij vraagt.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
Rowdy.nl schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 13:45:
[...]

Ik mag hopen van niet; dat zou een domme zet zijn. Maar de ontwikkelars van games doen volgens mij liever en publique huilie dat het zo k*t is ipv hard te gaan werken aan compatibiliteit...

Die persberichten van diverse ontwikkelaars dat W8 zo kut was gezien van de afgelopen maanden

[...]

Die chinezen verwachten dat wel blijkbaar... ;)

.

[...]
Die gast is gewoon ingehuurd om hem als eerste te kraken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch_warrior
HP heeft in ieder geval de Windows 7 drivers voor mijn officejet printer al gepubliceerd voor Windows 8.
Voor zover ik het nu kan zien betreft het gewoon de Windows 7 driver en installer met een andere naam :).
In dat opzicht is het al beter dan Vista want toen koste het uitbrengen van compatible drivers iets meer moeite, dus deed men het maar niet :P.

Welke recente games werken eigenlijk niet goed onder Windows 8 dan?
Tot nu toe heb ik alleen problemen met CnC Generals, maar dat is ook geen recente game en die werkte ook al niet vlekkeloos op Windows 7 x64.

Ik heb trouwens mijn media center key net ontvangen

[ Voor 37% gewijzigd door dutch_warrior op 25-10-2012 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dutch_warrior schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 13:58:
[...]

HP heeft in ieder geval de Windows 7 drivers voor mijn officejet printer al gepubliceerd voor Windows 8.
Voor zover ik het nu kan zien betreft het gewoon de Windows 7 driver en installer met een andere naam :).
Ik heb niet eens drivers voor mijn Officejet geinstalleerd :+ HP heeft daar twee hele mooie Apps voor in de store btw :Zo kun je dus je inkt niveau zien (HP Printer Control) en direct scannen vanaf je Officejet (HP Scan and Capture).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch_warrior
TheVMaster schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 14:02:
[...]
Ik heb niet eens drivers voor mijn Officejet geinstalleerd :+ HP heeft daar twee hele mooie Apps voor in de store btw
Ja de meeste printers werken direct out of the box maar de Officejet J4680 werd wel herkend maar Windows gaf de melding: Driver not available, een ander type officejet printer werkte wel direct :S.
De bestanden uit de windows 7 driver package werden echter wel gewoon geaccepteerd door de installatie wizzard.
Maar ik zag vandaag dat er inmiddels ook officiële Windows 8 drivers beschikbaar zijn voor de j4680.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Hehe, in Nieuw Zeeland is het 26 oktober. Winkels zijn daar om middernacht open gegaan om Windows 8 te verkopen, maar blijkbaar is d'r weinig animo voor: 2 personen.

Niet zo gek overigens, waarom zou je voor $70 een schijfje kopen als je hetzelfde product voor $35 online kunt kopen? Daar kwam ik ook m'n nest niet voor uit. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

dutch_warrior schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 13:58:
Welke recente games werken eigenlijk niet goed onder Windows 8 dan?
Tot nu toe heb ik alleen problemen met CnC Generals, maar dat is ook geen recente game en die werkte ook al niet vlekkeloos op Windows 7 x64.

Ik heb trouwens mijn media center key net ontvangen
Onder andere de semi-ondersteunende Steam games lopen of vast of starten helemaal niet op (na launch ding van steam gebeurd er gewoon niets meer, ook niet in processen), maar ook games met Gameguard/Punkbuster willen nog niet echt altijd starten of lopen gewoon vast.

Daarnaast is er aardig wat onduidelijkheid over de G-series LCD's van Logitech, wat nu precies wel en niet werkt (WoW met direct LCD aandrijving werkt half - keys werkend niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Rowdy.nl schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 14:22:
Niet zo gek overigens, waarom zou je voor $70 een schijfje kopen als je hetzelfde product voor $35 online kunt kopen? Daar kwam ik ook m'n nest niet voor uit. :P
Het heeft toch wel wat, om een fysiek schijfje met de bijbehorende (mooie) verpakking in je bezit te hebben. Dit in tegenstelling tot een niet tastbare download versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Voor 35$ kan je wel een dvdtje printen, samen met een mooi hoesje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
filenox schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 14:25:
Voor 35$ kan je wel een dvdtje printen, samen met een mooi hoesje ;)
Ik had gewoon de DVD image gemount in Win 7 en vanaf daar geupgraded.
Niks gebrand dus, dat doe ik wel in geval van nood op een andere laptop. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Senor Sjon schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 13:54:
Op het moment is het vooral onduidelijkheid hoe je wel/niet kan upgraden, moet ik me suf installeren ja/nee, etc.
Als je op de site van Microsoft.nl rondstruint, dan kom ik de release preview versie tegen, maar ik kom alleen in de MSwebshop via een advertentie op google, niet eens de resultaten van google zelf. Ook via het windows 8 gedeelte op de MS site kom je niet makkelijk in de shop uit voor win8, maar wel allerlei win7 dingen. Niet echt een strakke marketing als je het mij vraagt.
http://www.microsoft.nl
  1. 5e woord onder het logo "Kopen" -> Microsoft Store
  2. Menu aan de linker kant: "Microsoft Store"
  3. Onderaan elke pagina bij "Populaire pagina's" -> Microsoft Store
http://google.nl, zoekterm 'Windows 8 Kopen' -> genoeg plekken/winkels...

Misschien is een basiscursus computeren een goed idee...? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Rowdy.nl schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 14:30:
[...]

http://www.microsoft.nl
  1. 5e woord onder het logo "Kopen" -> Microsoft Store
  2. Menu aan de linker kant: "Microsoft Store"
  3. Onderaan elke pagina bij "Populaire pagina's" -> Microsoft Store
http://google.nl, zoekterm 'Windows 8 Kopen' -> genoeg plekken/winkels...

Misschien is een basiscursus computeren een goed idee...? :+
Vaag, vanochtend samen met een collega kwamen we win8 niet bij producten tegen e.d. Dus ik heb niet alleen gekeken. Onder google zocht ik specifiek naar de MS site en niet naar webwinkels. Die maken er soms ook een beetje een potje van met de versies.

Edit: aan de Win8 banner (was er vanochtend niet!) kan je nu wel e.e.a. makkelijker vinden. Komt denk ik omdat de site niet bijgewerkt was, je kan nu ook bij de 30 euro download komen.

[ Voor 11% gewijzigd door Señor Sjon op 25-10-2012 14:36 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bekijk de launch van Windows 8 vanavond vanaf 17:15 live via deze pagina.

Windows 8 Launch New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheVMaster schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 14:41:

[afbeelding]
Ah nice, dat wilde ik dus net vragen. Al dacht ik dat het pas morgen zou zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danot
  • Niet online
Ik snap het niet helemaal. Ik kijk hier: http://www.microsoftstore...L/pdp/productID.256400400
Er staat:
€ 59,99 incl.BTW

Bij een bestelling voor 24 oktober wordt de bestelling zonder extra kosten met verzonden*. Vanaf 26 oktober kunt u het ook downloaden voor € 29.99
Hij is dus nu 59,99 en wordt hij opgestuurd. En morgen is hij 29,99 en kun je hem downloaden.
Dus morgen kan ik Windows 8 Pro voor 29,99 kopen. Dit is geen upgrade toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthony
  • Niet online
je kan nu ook bij de 30 euro download komen.
hoe dan? Ik zie namelijk enkel de prijs en niet de werkelijke download voor 30EUR pagina :P

[ Voor 33% gewijzigd door Anthony op 25-10-2012 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Laatst online: 07:03
Danot schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 14:59:
Ik snap het niet helemaal. Ik kijk hier: http://www.microsoftstore...L/pdp/productID.256400400
Er staat:

[...]

Hij is dus nu 59,99 en wordt hij opgestuurd. En morgen is hij 29,99 en kun je hem downloaden.
Dus morgen kan ik Windows 8 Pro voor 29,99 kopen. Dit is geen upgrade toch?
Dat is dus wel een upgrade versie.

Voor 59,99 krijg je hem thuisgestuurd op DVD.
Voor 29,99 kun je hem morgen direct downloaden.

Staat toch heel duidelijk in de tekst eronder
Bij een bestelling voor 24 oktober wordt de bestelling zonder extra kosten met verzonden*. Vanaf 26 oktober kunt u het ook downloaden voor € 29.99

VOORDAT U VERDER OVERGAAT TOT KOOP
*Dit leveringsaanbod is alleen geldig voor bepaalde producten en tot 23:59 uur op 24-10-2012 Exclusief downloadbare software van Windows 8. Maximaal 5 voorbestellingen per klant. Combinatie met andere aanbiedingen of acties is niet mogelijk. Levering op postbusadressen is niet mogelijk. Bij voorbestellingen is een creditcard vereist, maar uw kaart wordt niet belast voordat uw order is verzonden of het product aan u beschikbaar is gesteld om te downloaden. Voor het installeren van Windows 8 Pro, moeten klanten werken met Windows XP SP3, Windows Vista of Windows 7. Wanneer u wilt upgraden van Windows 8 naar Windows 8 Pro, klik hier.

[ Voor 46% gewijzigd door MikeOO op 25-10-2012 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danot
  • Niet online
MikeOO schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 15:01:
[...]

Staat toch heel duidelijk in de tekst eronder

VOORDAT U VERDER OVERGAAT TOT KOOP
Ja ik zie het nu, wat een onzin om daar aan te geven dat het een upgrade is en niet in de titel zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Senor Sjon schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 14:34:
[...]

Vaag, vanochtend samen met een collega kwamen we win8 niet bij producten tegen e.d. Dus ik heb niet alleen gekeken. Onder google zocht ik specifiek naar de MS site en niet naar webwinkels. Die maken er soms ook een beetje een potje van met de versies.

Edit: aan de Win8 banner (was er vanochtend niet!) kan je nu wel e.e.a. makkelijker vinden. Komt denk ik omdat de site niet bijgewerkt was, je kan nu ook bij de 30 euro download komen.
Die 30 euro download linkte ik 10 dagen terug al...?
En ik heb Halo 4, iets vaags, Widowns Azure en Dynamics CRM als banner... Maar gewoon die knoppen waar ik naar refereerde?

Dat google andere resultaten geeft kan overigens goed; die doen vaak gepersonaliseerde meuk... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSoFijn
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 11:28
SinergyX schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 14:23:
[...]

Onder andere de semi-ondersteunende Steam games lopen of vast of starten helemaal niet op (na launch ding van steam gebeurd er gewoon niets meer, ook niet in processen), maar ook games met Gameguard/Punkbuster willen nog niet echt altijd starten of lopen gewoon vast.

Daarnaast is er aardig wat onduidelijkheid over de G-series LCD's van Logitech, wat nu precies wel en niet werkt (WoW met direct LCD aandrijving werkt half - keys werkend niet).
Ik moet toegeven dat ik slechts 1 steam game heb geprobeerd, maar die werkt prima (A game of dwarves)
Punkbuster zit bij BF3 en dat speel ik nu al weken zonder enig probleem, met uitzondering van een GPU fan die te langzaam draaide :o

Mijn voor mijn G19 heb ik voor WoW geen apparte G-Keys ingsteld, maar al mijn Default setting keys werken prima binnen WoW. Maar het probleem, als het er al is, ligt in het feit dat er nog geen drivers voor zijn ontworpen

Daarnaast heb ik wel problemen met Xfire. Als ik die met het opstarten van windows mee laat gaan, kom ik niet (gewoon) uit Metro naar desktop. ik moet dan taakbeheer starten.

Is het nu binnenste buiten, of buitenste binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch_warrior
Hier hetzelfde, ik heb vrijwel geen problemen gehad met het draaien van oudere software onder Windows 8. Ook steam en Battlefield 3 werken bij mij prima, zelfs Wolfenstein ET functioneert nog :P.
Soms werkt een applicatie niet helemaal vlekkeloos (zoals Xfire inderdaad :P) maar ik heb eigenlijk alles zonder al te veel moeite werkend kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Medewerkers van scholen aangesloten bij Slim kunnen vanaf morgen ook terecht.
Morgen, 26 oktober, is de officiële releasedatum van Windows 8. Slim verwacht aan het eind van de middag Windows 8 op download te kunnen leveren voor slechts € 12,50.

In de loop van volgende week komt Windows 8 ook op DVD beschikbaar voor € 19,90.

Windows 8:
Download voor € 12,50.
Volgende week DVD voor € 19,90.
In zowel een Nederlandse als een Engelse versie.
Beschikbaar in 32- als 64-bits versie.
Voor studenten van aangesloten scholen zal de prijs iets hoger liggen.

<edit>
Dis betreft uiteraard de upgrade versie.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2012 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:47
Hoewel mijn ervaringen met de preview en de RC me niet heel blij maakten ga ik morgen de €30 upgrade toch maar kopen.
Er gaan ongetwijfeld binnenkort Win8 installaties opduiken bij vrienden/familie en als IT-er wordt dan toch verwacht dat je er alles van weet...

Ik zou natuurlijk iedereen die hulp nodig heeft om wegwijs te worden in Windows 8 naar de Windows 8 Survival Guide kunnen verwijzen... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Sir_Markus schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 15:26:
[...]

Ik moet toegeven dat ik slechts 1 steam game heb geprobeerd, maar die werkt prima (A game of dwarves)
Punkbuster zit bij BF3 en dat speel ik nu al weken zonder enig probleem, met uitzondering van een GPU fan die te langzaam draaide :o

Mijn voor mijn G19 heb ik voor WoW geen apparte G-Keys ingsteld, maar al mijn Default setting keys werken prima binnen WoW. Maar het probleem, als het er al is, ligt in het feit dat er nog geen drivers voor zijn ontworpen
Bij WoW stopt mijn 'applicatie swap button', ik kan niet meer terug naar bv Curse of klok-schermpje.

Bij Steam zijn het ook de niet-native games, zoals APB, die heeft wel de steam-credentials inlogsysteem maar verder staat het volledig buiten Steam. Die start gewoon helemaal niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthony
  • Niet online
Ik kom in aanmerking voor de upgrade van windows 7 naar windows 8 voor een verlaagd tarief. Ik krijg dus een code opgestuurd die ik moet invoeren. Nu vroeg ik mij af op hoeveel toestellen ik die code kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Laatst online: 07:03
AnthonyC schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 16:13:
Ik kom in aanmerking voor de upgrade van windows 7 naar windows 8 voor een verlaagd tarief. Ik krijg dus een code opgestuurd die ik moet invoeren. Nu vroeg ik mij af op hoeveel toestellen die code kan gebruiken?
Op 1 natuurlijk. Je hebt waarschijnlijk een nieuwe pc of laptop gekocht en in de actie periode krijg je dan extra korting voor de betreffende pc. Lijkt mij toch wel logische :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthony
  • Niet online
MikeOO schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 16:17:
[...]

Op 1 natuurlijk. Je hebt waarschijnlijk een nieuwe pc of laptop gekocht en in de actie periode krijg je dan extra korting voor de betreffende pc. Lijkt mij toch wel logische :)
Is inderdaad het logischte ! ;) Als ik nu een windows 8 licentie zou kopen, op hoeveel toestellen kan ik deze dan installeren? Is dat 1 toestel of meerdere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

AnthonyC schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 16:19:
[...]

Is inderdaad het logischte ! ;) Als ik nu een windows 8 licentie zou kopen, op hoeveel toestellen kan ik deze dan installeren? Is dat 1 toestel of meerdere?
Een OEM versie kun je maar op 1 computer installeren, en een retail op meerdere...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthony
  • Niet online
MrJames schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 16:21:
[...]

Een OEM versie kun je maar op 1 computer installeren, en een retail op meerdere...
Prima, bedankt voor deze informatie!
Aftellen maar tot 17.15, hopelijk kunnen we met deze live-aankondiging ook al ineens het downloaden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:44
Kunnen we toevallig niet al via bijvoorbeeld New Zealand hun upgrade versie aanschaffen en downloaden zodat we niet tot morgen hoeven wachten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MrJames schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 16:21:
[...]

Sinds wanneer? Licentietechnisch is dat natuurlijk niet toegestaan... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

TheVMaster schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 16:25:
[...]

Excuses.. ben ff in de war :p. Je mag een retail meenemen naar andere systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

TheVMaster schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 16:25:
[...]

Als hij bedoeld, dat je licentie bij retail overdraagbaar is van de ene pc naar de andere dan heeft hij gelijk, mits de Windows van de oude pc verwijderd wordt.
Dat is een optie die bij OEM versies niet mag.

Edit: net te laat.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Niet online
TheVMaster schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 14:41:

[afbeelding]
De juiste link: http://www.microsoft.com/...ts/windows/liveevent.aspx
Nog maar een paar uur mensen!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/YMPVg.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door ProfoundValue op 25-10-2012 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
vandaag kreeg ik een melding dat er een driver update was voor mjn hd 6850 en wat maakte dat mij blij. :) geen problemen meer bij het beging van een youtube filmpje en die melding dat er 1 of ander probleem was met de beeld scherm verhouding is nu ook weg.
net voordat windows 8 voor de grote publiek werd gelanceed hebben ze eindelijk een fatsoelijk drivers uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-09 09:37

spaceboy

Op grote hoogte

Ze zijn NU al te laat... >:)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Niet online
Echt he.. in ieder geval begint het nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WTF ik heb geen mogelijkheid in Windows 8 Pro om Media Center te 'activeren' :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco8264
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:46
Volgens Neowin is het nu mogelijk om de upgrade te bestellen (via een directe downloadlink naar de Upgrade Advisor). Bron: http://www.neowin.net/for...de-code-is-now-available/

Op mijn computer zie ik inderdaad de optie om hem te kopen, ik ga het nu proberen.

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/4t0n5s.png

Downloadlink upgrade advisor: http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkID=262205

Om je promotiecode voor de €14.99 upgrade te achterhalen, surf je naar https://windowsupgradeoffer.com/nl-NL/MyOrder en vul je de code in die je gekregen hebt toen je je inschreef voor dit programma.

EDIT: de bestelling is gelukt via PayPal, ik heb nu een productcode.

[ Voor 5% gewijzigd door remco8264 op 25-10-2012 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthony
  • Niet online
Wanneer moet je de promotiecode ingeven? Is dit na het invullen van je betaalgegevens?

[ Voor 4% gewijzigd door Anthony op 25-10-2012 17:36 ]

Pagina: 1 ... 21 ... 65 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Windows 8 is alweer een aantal maanden op de markt en is het tijd dat dit algemene Windows 8 topic per 1 januari 2013 worden gesloten.

Bij deze dus het verzoek aan een ieder met issues met Windows 8 om hiervoor vanaf nu een eigen topic aan te maken.