Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 16:46
TheAmassama schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 22:49:
[...]

Q1: Met een hack kan het wel, maar MS is er niet blij mee. Mijn vraag aan jou is dan weer, waarom? Het kost je één muisklik minder.
Q2: Ja, http://www.stardock.com/products/start8/. Zelfde vraag aan jou weer. Waarom? Je hebt het niet per se nodig. Het voelt een beetje raar aan het begin. Maar als je er na een paar week aan gewend bent ga je het niet missen. Dit is mijn persoonlijke ervaring dan. Ik weet niet wat jullie er allemaal mee doen natuurlijk.

edit: Ik zie net dat je ook met start8 naar de desktop kunt booten.
Q2: Omdat je niet talloze apps die je misschien maar eens in de zoveel tijd gebruikt in je Metro wil hangen. Want dat is echt verschrikkelijk; elke keer als je iets installeert staat het weer vol met troep.

Ik heb gewoon een werkbalk op mijn taakbalk toegevoegd die verwijst naar de startmenu-map: %ProgramData%\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Davio schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 08:38:
[...]

Q2: Omdat je niet talloze apps die je misschien maar eens in de zoveel tijd gebruikt in je Metro wil hangen. Want dat is echt verschrikkelijk; elke keer als je iets installeert staat het weer vol met troep.

Ik heb gewoon een werkbalk op mijn taakbalk toegevoegd die verwijst naar de startmenu-map: %ProgramData%\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs
Kan prima in Metro. Gewoon een groep aanmaken waar je dat soort apps in zet. Hoeft niet vooraan te staan. En alles wat je niet bevalt (oude programma's zetten nog wel eens nutteloze bestanden of uninstallers in Metro) kun je gewoon uitvinken omdat het via "all apps" of de search wel te vinden is.

Ik vind het een beetje jammer dat mensen meteen weer teruggrijpen naar het oude startmenu, terwijl je er prima mee kunt werken als je even verder kijkt. Al moet ik wel bekennen dat het maken van groepen in eerste instantie niet echt duidelijk is.

Hier trouwens nog de specs van de Surface tablets:
Afbeeldingslocatie: http://pocketnow.com/wp-content/uploads/2012/10/surfchart.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Martinspire op 17-10-2012 10:10 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBurger
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-08 23:05
Hebben jullie trouwens een idee of Skype en Xbox Music, by default, voorgeinstalleerd worden op Windows 8? Met name met Skype lijkt me dat een enorm interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iBurger schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 11:59:
Hebben jullie trouwens een idee of Skype en Xbox Music, by default, voorgeinstalleerd worden op Windows 8? Met name met Skype lijkt me dat een enorm interessant.
XBOX Music = gewoon de Muziek tile toch?

Skype wordt misschien wel voorgeinstalleerd op de RT tablets, maar niet default op Windows 8 denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Skype is nog niet uitgebracht, dus dat wordt op dit moment lastig. Misschien in de toekomst wel of komt het bij windows update als optioneel te staan ofzo, maar goed.

Ik mis overigens nog wel meer apps, maar we zullen zien.

Komt er trouwens nog een topic voor Metro applicaties? Om interessante apps te benoemen en nieuwe releases te bespreken?

Ben zelf nog op zoek naar een goede nieuwsapp met handige live-tile. Zag namelijk dat er nog geen (Nederlandse) nu.nl app oid was met live-tile...

[ Voor 37% gewijzigd door Martinspire op 17-10-2012 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 12:29:
Skype is nog niet uitgebracht, dus dat wordt op dit moment lastig. Misschien in de toekomst wel of komt het bij windows update als optioneel te staan ofzo, maar goed.

Ik mis overigens nog wel meer apps, maar we zullen zien.

Komt er trouwens nog een topic voor Metro applicaties? Om interessante apps te benoemen en nieuwe releases te bespreken?

Ben zelf nog op zoek naar een goede nieuwsapp met handige live-tile. Zag namelijk dat er nog geen (Nederlandse) nu.nl app oid was met live-tile...
Gewoon even geduld hebben..het is nog geen 26 oktober he O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
Martinspire schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 09:25:
[...]

Kan prima in Metro. Gewoon een groep aanmaken waar je dat soort apps in zet. Hoeft niet vooraan te staan. En alles wat je niet bevalt (oude programma's zetten nog wel eens nutteloze bestanden of uninstallers in Metro) kun je gewoon uitvinken omdat het via "all apps" of de search wel te vinden is.

Ik vind het een beetje jammer dat mensen meteen weer teruggrijpen naar het oude startmenu, terwijl je er prima mee kunt werken als je even verder kijkt. Al moet ik wel bekennen dat het maken van groepen in eerste instantie niet echt duidelijk is.
Nou, wij zijn gewoon twee verschillende gebruikers.

Voor mij heeft die Metro UI weinig meerwaarde omdat ik de hele dag aan het programmeren ben en allerlei vensters open heb staan waar ik constant tussen switch. De "oude" desktop is dus prima voor mij, ik zit er niet op te wachten om mijn laptop als tablet te gebruiken.

Voor mijn vrouw zou het wellicht wat zijn, want dat is meer een eindgebruiker die haar laptop gebruikt om te internetten en mail te lezen en misschien zou ze het leuk vinden om nieuws te lezen of uitgebreid het weer te checken.

Ik gebruik de Metro UI wel voor Wordfeud en de Uitzending Gemist app, dat vind ik dan wel weer handig. Maar ik vind het rete-irritant dat na de installatie van een willekeurig programma mijn hele UI volzit met waardeloze programma's. Neem nou Visual Studio; kijk, ik zou er geen probleem mee hebben als er alleen voor het hoofdprogramma een icoontje aangemaakt zou worden, daar kan ik nog wel mee leven. Maar al de command-line en SDK-tools komen er ook in te staan. Als iemand een GPO-setting kent die ervoor zorgt dat er geen nieuwe icoontjes bij kunnen komen, dan hou ik me aanbevolen.

En je zegt dan wel: Maak gewoon een groep aan. Daar heb ik dus helemaal geen zin in, het is al werk zat om alles uit te vinken en eruit te slopen na elke installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Martinspire schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 09:25:
[...]

Subjectief, ik vind de Metro-interface allesbehalve prettig om mee te werken. Ik vind het te groot, te clunky, te onduidelijk, en ik ben ook niet onder de indruk van hoe het eruit ziet. Het oude Start-menu is voor mij functioneler en overzichtelijker, omdat het meer taakgericht is.

"Ja maar al die mapjes dan": hierin ga ik deels mee, het is onzin dat er een mapje wordt aangemaakt voor een programma dat maar één snelkoppeling heeft. Dat kan prima in de root, netjes tussen de rest. Echter, wanneer het gaat over Visual Studio, Adobe Creative Suite of Office, dan vind ik mapjes weer fijn. Vooral omdat ik de items pas zie als ik ermee wil werken.

Bij Metro zie je altijd alle apps - zowel na installatie op het startscherm als in het "All apps"-scherm - wat voor mij ontzettend rommelig oogt. Ik vind het gewoon niet prettig.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Davio schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 14:14:
[...]

Nou, wij zijn gewoon twee verschillende gebruikers.

Voor mij heeft die Metro UI weinig meerwaarde omdat ik de hele dag aan het programmeren ben en allerlei vensters open heb staan waar ik constant tussen switch. De "oude" desktop is dus prima voor mij, ik zit er niet op te wachten om mijn laptop als tablet te gebruiken.

Voor mijn vrouw zou het wellicht wat zijn, want dat is meer een eindgebruiker die haar laptop gebruikt om te internetten en mail te lezen en misschien zou ze het leuk vinden om nieuws te lezen of uitgebreid het weer te checken.

Ik gebruik de Metro UI wel voor Wordfeud en de Uitzending Gemist app, dat vind ik dan wel weer handig. Maar ik vind het rete-irritant dat na de installatie van een willekeurig programma mijn hele UI volzit met waardeloze programma's. Neem nou Visual Studio; kijk, ik zou er geen probleem mee hebben als er alleen voor het hoofdprogramma een icoontje aangemaakt zou worden, daar kan ik nog wel mee leven. Maar al de command-line en SDK-tools komen er ook in te staan. Als iemand een GPO-setting kent die ervoor zorgt dat er geen nieuwe icoontjes bij kunnen komen, dan hou ik me aanbevolen.

En je zegt dan wel: Maak gewoon een groep aan. Daar heb ik dus helemaal geen zin in, het is al werk zat om alles uit te vinken en eruit te slopen na elke installatie.
Ik heb ook Adobe en Visual studio geinstalleerd en daar kwamen max 15 icoontjes van mee. Is het zoveel moeite om de ongewenste koppelingen even allemaal met de rechtermuisknop aan te klikken om vervolgens van het startmenu te halen? Sorry hoor, maar dat is gewoon een bullshit reden.

Zoals ik al melde is het aanmaken van groepen ook hardstikke makkelijk, dus je bent hooguit een minuut of 10 bezig na het opzetten van je windows installatie om alles eventjes netjes te sorteren, weg te halen e.d.
Is dat nou zo'n ramp? Ik gok dat je met het startmenu ook wel even bezig bent om alles goed te krijgen. Sterker nog, dingen groeperen en weghalen gaat makkelijker dan in het oude startmenu. Het installeren van programma's doe je toch niet dagelijks, waardoor je het ook maar eenmalig (of vrij weinig) hoeft aan te passen.

Dat je geen metro applicaties gebruikt wil nog niet zeggen dat je geen metro startscherm kunt gebruiken.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het prima als je Metro niet wilt gebruiken, maar dan moet het wel vanwege de juiste redenen zijn, niet omdat iets veel tijd zou kosten (wat niet is) of onoverzichtelijk is (wat niet is, als je tenminste even de tijd neemt om het aan te passen).
Alex) schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 14:28:
[...]

Subjectief, ik vind de Metro-interface allesbehalve prettig om mee te werken. Ik vind het te groot, te clunky, te onduidelijk, en ik ben ook niet onder de indruk van hoe het eruit ziet. Het oude Start-menu is voor mij functioneler en overzichtelijker, omdat het meer taakgericht is.

"Ja maar al die mapjes dan": hierin ga ik deels mee, het is onzin dat er een mapje wordt aangemaakt voor een programma dat maar één snelkoppeling heeft. Dat kan prima in de root, netjes tussen de rest. Echter, wanneer het gaat over Visual Studio, Adobe Creative Suite of Office, dan vind ik mapjes weer fijn. Vooral omdat ik de items pas zie als ik ermee wil werken.

Bij Metro zie je altijd alle apps - zowel na installatie op het startscherm als in het "All apps"-scherm - wat voor mij ontzettend rommelig oogt. Ik vind het gewoon niet prettig.
Dat je het niet mooi vind of te groot, is prima. Dat is persoonlijk en dat moet je zelf weten. Ik vind het zelf wel meevallen en het is net zo overzichtelijk als je het zelf indeelt. Juist door het goed in te delen ben je meer taakgericht bezig omdat je bijvoorbeeld al snel doorhebt waar je programma's voor het werk of voor je ontspanning staan. Geen geklooi meer met submenu's of dat de muis net 2 pixels te laag kwam waardoor je de hele uitgeklapte tak weer kwijt bent. Andere irritatie was bij mij dat ik soms een icoontje in een map kreeg en de andere keer weer in de root van het startmenu. Of van die nutteloze snelkoppelingen (readme, uninstall) erbij kreeg die je toch niet gaat gebruiken.

Ik heb met Adobe CS6, Office 365 Preview en Visual Studio 2012 geen problemen gehad met de shortcuts. Ik heb volgens mij maar 1 mapje gekregen en dat was met een rechtermuisklik al snel weer weg. Ik ben welgeteld 15 seconden bezig geweest om de nutteloze apps weg te halen en misschien 5 minuten bezig geweest om alles in mooie groepen te krijgen, maar dat was het dan ook wel. Waarbij de groepen nu gewoon de vervanger zijn van de mapjes.

Maar goed, ik kan me voorstellen dat sommige zaken vastgeroest zijn of dat je qua smaak liever de oude gebruikt en dat is ook helemaal niet erg, maar wat veel mensen lijken te vergeten is dat de minder ervaren gebruikers (je zus, je ouders, je vrienden, enkele collega's e.d.) hier juist veel makkelijker hun startmenu mee kunnen structureren en ook minder snel iets kwijtraken. Beheren van je programma's was altijd een gepruts en het indelen van het startmenu was ook nooit echt prettig. Omdat je met een uitgebreid startmenu ook enorm veel uitklapmenu's kreeg, moest je op den duur erg precies zijn met de muis. Wat nu gewoon een stuk ontspannender werkt.

Hier op het werk en thuis is het opvallend om te zien. De traditionele of power-users verkiezen nog het oude startmenu, maar de mensen die toch minder eisen stellen of niet veel spannends met hun pc doen zijn weer wel enthousiast. Vooral vrouwen lijken onder de indruk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
Oh, het is niet dat het veel werk zou zijn, ik erger me er gewoon aan dat het elke keer wordt volgeblaft met icoontjes. Ik bedoel, waarom hebben ze hier niet voor opt-in gekozen dat je zelf dingen toevoegt in plaats van dat alles wat normaal in het startmenu komt linea recta naar de Metro UI wordt ge-copy-pastet?

Ik ben ook niet iemand van de "oude stempel" die alles wat nieuw is verafschuwt omdat het nieuw is. Ik ben helemaal niet tegen de Metro UI, maar voor mij werkt het gewoon niet.

Ik werk ook niet zozeer vanuit mijn StartMenu, die werkbalk heb ik gewoon toegevoegd voor programma's die ik net iets minder vaak nodig heb.

Nee, ik heb gewoon al mijn veelgebruikte programma's aan mijn taakbalk gepind. Dat vond ik namelijk wel een redelijk handige vernieuwing. In totaal heb ik nu 13 programma's aan mijn taakbalk gepind. Mijn taakbalk staat aan de rechterkant van mijn scherm zodat ik in de hoogte wat meer ruimte heb op mijn 1920x1200 laptopscherm. Ik heb nog genoeg ruimte op de taakbalk over voor incidentele programma's.

Sinds ik mijn taakbalk verplaatst heb naar de zijkant, wil ik ook niet meer terug. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Davio schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 15:16:
Oh, het is niet dat het veel werk zou zijn, ik erger me er gewoon aan dat het elke keer wordt volgeblaft met icoontjes. Ik bedoel, waarom hebben ze hier niet voor opt-in gekozen dat je zelf dingen toevoegt in plaats van dat alles wat normaal in het startmenu komt linea recta naar de Metro UI wordt ge-copy-pastet?
Dit is nooit anders geweest. Elk programma knalt een boel shortcuts in je start menu in Windows 7 en eerder. Niet dat ik ze sinds Windows 7 ooit gebruik. Ik druk op de windows knop en typ wat ik wil openen. Veel makkelijker. In Windows 8 verwacht ik dat dit niet anders gaat, alhoewel ik een schermvullend startmenu wat overdreven vind. Een wat minimalistischere aanpak had van mij ook best gemogen (e.g. diverse launchers of spotlight in OS X).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBurger
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-08 23:05
TheVMaster schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 12:01:
[...]
XBOX Music = gewoon de Muziek tile toch?

Skype wordt misschien wel voorgeinstalleerd op de RT tablets, maar niet default op Windows 8 denk ik.
Het komt inderdaad gewoon met Windows 8. Maar je kan het niet op Win7 installeren. Maar het is nu al beschikbaar(lnk)!

Kan jullie ook al music streamen? of is dat echt alleen in de US? Het lijkt me trouwens redelijk aannemelijk dat ze het eerst alleen in de states launchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 21:39
Even een vraagje: Ik draai op het moment win7 met 2 ssd's (1 voor win7 en 1 voor zware apps) en een 1 tb hdd voor mn downloads. Omdat die 30 euro voor een upgrade heel erg aantrekkelijk klinkt wil ik wel win8 gaan kopen, maar wel als ik zeker weet dat het voor mij lekker werkt. Daarom wil ik mijn 'zware apps' ssd gaan partitioneren om er tijdelijk win8 op te draaien. Is dit verstandig of kan ik het maar beter niet doen? Ik weet dat je win8 ook in VM kan draaien maar daar is de performance toch wel een stuk slechter dan als je het 'for real' draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

tobitronics schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 17:53:
Even een vraagje: Ik draai op het moment win7 met 2 ssd's (1 voor win7 en 1 voor zware apps) en een 1 tb hdd voor mn downloads. Omdat die 30 euro voor een upgrade heel erg aantrekkelijk klinkt wil ik wel win8 gaan kopen, maar wel als ik zeker weet dat het voor mij lekker werkt. Daarom wil ik mijn 'zware apps' ssd gaan partitioneren om er tijdelijk win8 op te draaien. Is dit verstandig of kan ik het maar beter niet doen? Ik weet dat je win8 ook in VM kan draaien maar daar is de performance toch wel een stuk slechter dan als je het 'for real' draait.
Ik zou Windows 7 vervangen door Windows 8 en dan de Hyper-V mode in Windows 8 aanzetten en een VM maken met Windows 7 als je dat nog ergens voor nodig hebt.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tobitronics schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 17:53:
Misschien kan je dit proberen? http://www.zdnet.com/blog...-8-on-a-windows-7-pc/4847

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tim-
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:20

-Tim-

Niet geraakt is altijd mis.

Kan iemand me even het upgradeverhaal overzichtelijk maken? Ik heb nu een legale Windows 7 installatie, maar wil deze graag opnieuw installeren. Later zal ik zeker gebruik maken van de mogelijkheid voor €40 te upgraden. Kan ik nu de RTM versie installeren en deze na 26 oktober activeren met mijn Windows 7 versie en die vier tientjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien handig voor de (web)ontwikkelaars onder ons:
Internet Explorer 10 Guide for Developers

Kun je zien wat voor (html5) dingen ondersteund worden (nog aardig wat), hoe je het 1 en ander moet aanspreken en wat voor Windows 8 integratie er is.

Zo zie ik bijvoorbeeld dat websites via meta tags een live-tile kunnen gebruiken en informatie op die live-tile periodiek kunnen vernieuwen. Dmv Badges kan een site als Nu.nl of Tweakers.net dus aangeven dat er nieuwe berichten zijn. Ook kan natuurlijk het icoontje voor de tile worden bepaald.

Het ziet er allemaal wel prima uit en ben erg blij met de CSS3 verbeteringen. Denk ook dat jQueryMobile nu geen probleem zal hebben met het weergeven van pagina's in IE10. Voorheen was het vrijwel hetzelfde, maar miste je bv gradients, wat voor vrijwel alle knoppen in jQM wordt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:31
Gisteren mijn oude PC overleden met Windows 7 installatie, vandaag nieuwe PC bouwen, maar om nu nog Windows 7 te gaan installeren, configureren en dan Windows 8 te installeren klinkt beetje dubbel op zeker als je Windows 8 clean wilt installeren. Ik heb een originele Windows 7 Ultimate key, en ben van plan om volgende week ook direct Windows 8 upgrade te kopen en installeren. Is er nu al een manier om clean install te doen, en volgende week mijn Window 8 Pro Upgrade key te gebruiken en dan pas te activeren? Dan kan ik tenminste het geheel systeem al inrichten en scheelt volgende week weer veel tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
Regel 1: Don't use it. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gaat anders prima hoor. Ik prefereer Chrome, maar IE10 zou mijn 2e keus zijn denk ik. Werkt snel, stabiel en prima weergave. Maar goed, dat is verder een andere discussie.

Maar fijn om te weten dat er meta tags worden ondersteund om iets met Metro te kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 16:27
Upgraden naar Windows 8
Als op uw pc Windows 7 Home Basic of Home Premium wordt uitgevoerd, kunnen al uw bestanden, programma's en instellingen eenvoudig worden overgebracht naar Windows 8. Als u gebruikmaakt van Windows 7 Professional of Ultimate, Windows XP of Windows Vista, moet u uw programma's opnieuw installeren. Voor enkele functies, zoals de aanraakfunctie, is mogelijk een nieuwe pc vereist.
http://www.microsoftstore...L/pdp/productID.256400400

Van de Microsoftstore site. Als je Ultimate 7 hebt moet je dus alles opnieuw installeren? Heb dan niet zoveel geinstalleerd staan maar het klinkt niet erg aantrekkelijk om te upgraden vanaf Ultimate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06:38

DDX

Iemand hint hoe ik ati x1300 kaart werkend krijg met Windows 8 (64bit)
Laatste drivers zijn van Windows Vista, maar die werkten prima in Windows 7.
En ik had de hoop ook in Windows 8.
Update driver kan ik de folder waar de driver staat selecteren en krijg dan ook juiste type te zien.
Alleen bij install de melding :

The driver selected for this device does not support this version of Windows.

edit: poste te snel, had nog een andere driver gevonden die het wel doet (10-2_legacy_vista32-64_dd_ccc.exe)

[ Voor 12% gewijzigd door DDX op 18-10-2012 16:40 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds IE10 moet ik niets meer van Chrome hebben. Met Windows 8 zijn er nog meer voordelen voor IE t.o.v. Chrome bijgekomen. Daarvoor nog af en toe, maar ben inmiddels helemaal Chrome vrij. Zelfs bijna Google vrij. Alleen YouTube lukt nog niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 20:00:
[...]

Sinds IE10 moet ik niets meer van Chrome hebben. Met Windows 8 zijn er nog meer voordelen voor IE t.o.v. Chrome bijgekomen. Daarvoor nog af en toe, maar ben inmiddels helemaal Chrome vrij. Zelfs bijna Google vrij. Alleen YouTube lukt nog niet ;)
Wat voor voordelen zijn dat volgens jou? Ik gebruik zelf geen Chrome of IE (Opera hier!), maar ben gewoon nieuwsgierig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:07
Ik heb een paar reviews van W8 bekeken op youtube en ik moet zeggen dat het er best mooi uit ziet. Heel strak en daar hou ik van. Behalve die tegels, waardeloos. Het weer bekijken of nieuws via een app. Dat doe ik liever via de browser. Dat horizotaal scrollen vind ik ook helemaal niets. Gelukkig kan je bijna alles op de taakbalk pinnen en mis je het startmenu ook niet. En hoef je volgens mij ook die tegels niet te gebruiken.

Als ik het zou installeren dan zou ik een schone installatie doen ipv een upgrade. Volgens mij is dat stabieler, maar ik heb daar eigenlijk helemaal geen verstand van. Je kunt toch ook de drivers in W8 gebruiken die je voor W7 gebruikt en dan later na installatie eventueel updaten? Ik zou dan de drivers gebruiken die ik bij m'n BTO laptop met W7 kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
c70070540 schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 21:02:
[...]

... de Hyper-V mode in Windows 8 aanzetten en een VM maken met Windows 7 als je dat nog ergens voor nodig hebt.
Eehm, wat? laat maar heb me even ingelezen en mijn laptop ondersteund helaasch geen SLAT, kan ik dus niet gebruiken. ;(

[ Voor 19% gewijzigd door warhamstr op 18-10-2012 22:24 ]

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-08 07:18
TheVMaster schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 12:01:
[...]
Klopt. Skype mee installeren per default gaat klachten opleveren vanuit mededingingshoek. Maar wat je zult zien is dat Skype wel door OEMs wordt meegeleverd en dat je hem zeer binnenkort vanuit de Store gewoon kunt downloaden.

Afbeeldingslocatie: http://www.helmantel.com/plaatjes/skiep_win8.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 09:49
Beetje triest, maar ubuntu probeerd windows 7 gebruikers die over willen stappen naar Windows 8 te lokken..

In mijn ogen komt versie 12.10 nog niet eens in de buurt van windows xp... Snap niet waarom het zo'n gewild linux distributie is...

[ Voor 9% gewijzigd door vali op 19-10-2012 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:11
Ik kan me uberhaupt niet voorstellen dat je graag op Linux als desktop wil werken (en ja ik heb 't zelf ook heus wel geprobeerd). Er zijn bij ons in 't bedrijf 2 collega's die linux op hun pc hebben staan, anders gaan ze huilen. Ondanks dat we het liever niet hebben, laten we 't maar toe, want anders krijg je weer scheve gezichten. Maar ik kan vanuit Windows ook prima linux server beheren.

[ Voor 16% gewijzigd door tiguan op 19-10-2012 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:11

Damian

Insane Obtrusion

vali schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 00:11:
Beetje triest, maar ubuntu probeerd windows 7 gebruikers die over willen stappen naar Windows 8 te lokken..

In mijn ogen komt versie 12.10 nog niet eens in de buurt van windows xp... Snap niet waarom het zo'n gewild linux distributie is...
Tjah, het feit dat mensen zich nu druk maken over de reclame, is denk ik vooral het doel. Negatieve reclame is ook reclame.

Heb nu trouwens een touch screen op mijn werk staan (HP 2310ti) en moet zeggen dat het weinig toevoegd...

Metro is wel beter te bedienen, maar daar kwam ik toch eigenlijk nooit in :D

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
desalniettemin schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 22:14:
Ik heb een paar reviews van W8 bekeken op youtube en ik moet zeggen dat het er best mooi uit ziet. Heel strak en daar hou ik van. Behalve die tegels, waardeloos. Het weer bekijken of nieuws via een app. Dat doe ik liever via de browser. Dat horizotaal scrollen vind ik ook helemaal niets. Gelukkig kan je bijna alles op de taakbalk pinnen en mis je het startmenu ook niet. En hoef je volgens mij ook die tegels niet te gebruiken.

Als ik het zou installeren dan zou ik een schone installatie doen ipv een upgrade. Volgens mij is dat stabieler, maar ik heb daar eigenlijk helemaal geen verstand van. Je kunt toch ook de drivers in W8 gebruiken die je voor W7 gebruikt en dan later na installatie eventueel updaten? Ik zou dan de drivers gebruiken die ik bij m'n BTO laptop met W7 kreeg.
Je kunt bij een upgrade vanaf W7 ook kiezen om alleen je bestanden te houden en je settings te wissen. Hier heb ik voor gekozen en vooralsnog geen last van "oude kruimels".

In principe is de architectuur van W8 (voor de PC) tov W7 niet wereldschokkend veranderd, dus veelal kun je dezelfde drivers gebruiken, maar zoals altijd geldt hier: "your mileage may vary" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien ook handig voor de developers:
MSDN: Index of UX guidelines for Windows Store apps

MSDN: Make great Windows Store apps

In navolging van Android en iOS Guidelines dus.

Opvallend trouwens dat ze het over Windows Store Apps hebben en dus geen Metro apps, Live Apps of whatever.

[ Voor 14% gewijzigd door Martinspire op 19-10-2012 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
tiguan schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 01:08:
Ik kan me uberhaupt niet voorstellen dat je graag op Linux als desktop wil werken (en ja ik heb 't zelf ook heus wel geprobeerd). Er zijn bij ons in 't bedrijf 2 collega's die linux op hun pc hebben staan, anders gaan ze huilen. Ondanks dat we het liever niet hebben, laten we 't maar toe, want anders krijg je weer scheve gezichten. Maar ik kan vanuit Windows ook prima linux server beheren.
Ik heb zelf ook meerdere grote projecten op school gehad met linux als server en ik ben snel ubuntu (server) gaan vermijden.. Wat een drama was dat zeg

Anyway, ik moet zeggen dat de Windows 8 rtm echt stukken beter is dan de consumer preview. Oude ati drivers (4xxx en lager) worden niet meer ondersteund door AMD en daar worden geen drivers meer voor gemaakt. Probleem dat ik had met consumer preview is nu weg. Kon namelijk geen metro apps aan de zijkant vastpinnen.

Jammer genoeg brengen de drivers van Microsoft wat issues mee als je gaat gamen.. Je bent dus echt genoodzaakt om over te stappen naar een nieuwe videokaart als je meer wilt dan alleen beetje browsen en gamen.

Of heeft er iemand de windows 7 drivers werkend gekregen van een oudere ati kaart??

[ Voor 21% gewijzigd door vali op 19-10-2012 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-09 21:11
vali schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 12:44:
[...]Anyway, ik moet zeggen dat de Windows 8 rtm echt stukken beter is dan de consumer preview. Oude ati drivers (4xxx en lager) worden niet meer ondersteund door AMD en daar worden geen drivers meer voor gemaakt. Probleem dat ik had met consumer preview is nu weg. Kon namelijk geen metro apps aan de zijkant vastpinnen.

Jammer genoeg brengen de drivers van Microsoft wat issues mee als je gaat gamen.. Je bent dus echt genoodzaakt om over te stappen naar een nieuwe videokaart als je meer wilt dan alleen beetje browsen en gamen.

Of heeft er iemand de windows 7 drivers werkend gekregen van een oudere ati kaart??
DDX schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 16:24:
Iemand hint hoe ik ati x1300 kaart werkend krijg met Windows 8 (64bit)
Laatste drivers zijn van Windows Vista, maar die werkten prima in Windows 7.
En ik had de hoop ook in Windows 8.
Update driver kan ik de folder waar de driver staat selecteren en krijg dan ook juiste type te zien.
Alleen bij install de melding :

The driver selected for this device does not support this version of Windows.

edit: poste te snel, had nog een andere driver gevonden die het wel doet (10-2_legacy_vista32-64_dd_ccc.exe)
10-2_legacy_vista32-64_dd_ccc.exe al gebprobeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinasappel
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17:23
Even een vraagje. Op de website van Microsoft Nederland staat dit:

Je kan Windows 8 Pro kopen. Deze uitleg staat er vervolgens bij:

Als op uw pc Windows 7 Home Basic of Home Premium wordt uitgevoerd, kunnen al uw bestanden, programma's en instellingen eenvoudig worden overgebracht naar Windows 8. Als u gebruikmaakt van Windows 7 Professional of Ultimate, Windows XP of Windows Vista, moet u uw programma's opnieuw installeren. Voor enkele functies, zoals de aanraakfunctie, is mogelijk een nieuwe pc vereist.

Aangezien in Win7 Pro heb moet ik dus alles opnieuw installeren. Betekent dit dat ik een schone installatie moet doen? Wat ik 'sort of' eruit kan opmaken is dat ik met deze versie een clean instal kan doen zonder dat er al win7 op mijn hard-disk staat. Klopt dit ook of moet er toch eerst win7 opstaan en gaat hij dan win8 pro upgraden maar verwijderd hij wel alle programma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 09:10:
Misschien ook handig voor de developers:
MSDN: Index of UX guidelines for Windows Store apps
MSDN: Make great Windows Store apps

In navolging van Android en iOS Guidelines dus. [...]
Die hadden ze bij de introductie van WP7 al hoor.. Overigens bestaan die al langer, bijv. voor Windows 7: MSDN: Guidelines

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Caelorum schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 13:57:
[...]

Die hadden ze bij de introductie van WP7 al hoor.. Overigens bestaan die al langer, bijv. voor Windows 7: MSDN: Guidelines
Ja klopt, maar dit ging dus over de Win8 apps. Zal niet veel verschillen, maar is toch wel nieuw hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Laatst online: 16-09 10:15
Naar aanleiding van alle onduidelijkheid met betrekking tot Windows 8 tablets en Windows 8 RT en Windows 8 (Pro/Enterprise) ben ik gisteravond en vandaag druk bezig geweest met het typen van een (lange) blogpost. Voor ik deze publiceer, zou ik graag echter nog wat feedback willen ontvangen van diegenen die hiermee willen helpen. Een PDF van de post is hier terug te vinden:
http://sdrv.ms/RGYixs

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
punisher007 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 18:45:
Naar aanleiding van alle onduidelijkheid met betrekking tot Windows 8 tablets en Windows 8 RT en Windows 8 (Pro/Enterprise) ben ik gisteravond en vandaag druk bezig geweest met het typen van een (lange) blogpost. Voor ik deze publiceer, zou ik graag echter nog wat feedback willen ontvangen van diegenen die hiermee willen helpen. Een PDF van de post is hier terug te vinden:
http://sdrv.ms/RGYixs
In jouw tekst:
On Windows 8 tablets you can use all USB peripherals that work on Windows 8 tablets.
bedoel je vast "on Windows 8 desktops and notebooks"? Ik zou hier ook vermelden dat dingen als printers, scanners, USB cardreaders, MP3 players, toetsenborden, muizen, etc, etc ook gewoon werken. Apparaten waarvan men op een 'normale' tablet niet gewend zijn dat deze werken.

Bij de opmerking over het feit dat Office kan draaien op een W8 tablet zou ik zeker ook vermelden dat in principe alle Windows 7 software gewoon op een Windows 8 tablet kan draaien. Dus ook oudere desktop versies van Office, Photoshop, Acrobat, VLC, XBMC en wat je nog meer kunt verzinnen.

Ik vind de opmerking over touch gestures en benodigde training een beetje overdreven. Als je iemand zo'n tablet in zijn handen geeft en twee minuten de tijd neemt om de basics uit te leggen is het verbazingwekkend hoe snel mensen deze handelingen onder de knie hebben.

De opmerking over architectuur van apps is volgens mij niet terecht. Volgens mij krijg je op een Intel tablet geen ARM-only apps te zien en vise versa.

Windows 8 tablets zijn gewone PCs en kun je dus ook gewoon upgraden. Windows RT devices is mogelijk een ander verhaal.

Over specs:

Als je naar de minimum Windows 8 Logo Certificatie eisen kijkt zijn veel dingen die je aanroept als aandachtspunt een minimum vereiste. In de praktijk zul je dus nooit een Windows 8 (of RT) tablet zien met bijvoorbeeld minder dan 10-punt multitouch, lagere resolutie dan 1366x768 en zonder de meeste sensoren.
With Windows 8 you can install the complete Office suite including Outlook which a lot of people really want.
Ik denk dat je je hierin vergist. De meeste mensen willen gewoon Word. Excel is handig, en de rest voor het gros van de mensen overbodig. Consumenten zeggen wel dat ze Outlook nodig hebben, maar gebruiken die in de praktijk alleen om hun privé mail van een POP of IMAP server te downloaden. Deze mensen zullen vaak meer dan genoeg hebben aan de W8 Mail client.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
En mijn eerste bluescreen ooit(!) heb ik net gezien met Windows 8. Draait al een half jaar stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Allereerst bedankt voor je feedback arnoud_h :)
arnoud_h schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 20:52:
[...]

In jouw tekst:

[On Windows 8 tablets you can use all USB peripherals that work on Windows 8 tablets.]

bedoel je vast "on Windows 8 desktops and notebooks"? Ik zou hier ook vermelden dat dingen als printers, scanners, USB cardreaders, MP3 players, toetsenborden, muizen, etc, etc ook gewoon werken. Apparaten waarvan men op een 'normale' tablet niet gewend zijn dat deze werken.
Klopt, in mijn gedachten was dit de bedoeling. Ik heb je voorbeelden nog even erin verwerkt.
Bij de opmerking over het feit dat Office kan draaien op een W8 tablet zou ik zeker ook vermelden dat in principe alle Windows 7 software gewoon op een Windows 8 tablet kan draaien. Dus ook oudere desktop versies van Office, Photoshop, Acrobat, VLC, XBMC en wat je nog meer kunt verzinnen.
Heb dit ook nog even benadrukt inclusief wat voorbeelden. En het hoeft nog niet eens Windows 7 software te zijn.
Ik vind de opmerking over touch gestures en benodigde training een beetje overdreven. Als je iemand zo'n tablet in zijn handen geeft en twee minuten de tijd neemt om de basics uit te leggen is het verbazingwekkend hoe snel mensen deze handelingen onder de knie hebben.
Ik heb dit aangegeven omdat de benadering van gestures door Microsoft fundamenteel verschilt van wat veel mensen al gewend zijn qua touch gestures op bijvoorbeeld iPad en Android. Desondanks is het net als met alles een kwestie van wennen.
De opmerking over architectuur van apps is volgens mij niet terecht. Volgens mij krijg je op een Intel tablet geen ARM-only apps te zien en vise versa.
De huidige store app qua filtering is in mijn ogen crap en ik kan hier volgens mij ook niet eenvoudig op filteren. Ik bedoelde dit meer in de zin van, als je een app koopt voor je x86/x64 device, dat dit geen garantie is dat je het ook kan gebruiken op een ARM device (Windows 8 RT). Heb dit nog even wat meer toegelicht.
Windows 8 tablets zijn gewone PCs en kun je dus ook gewoon upgraden. Windows RT devices is mogelijk een ander verhaal.
Ik verwacht dit ook, maar voor alsnog is het even onduidelijk voor mij.
Over specs:

Als je naar de minimum Windows 8 Logo Certificatie eisen kijkt zijn veel dingen die je aanroept als aandachtspunt een minimum vereiste. In de praktijk zul je dus nooit een Windows 8 (of RT) tablet zien met bijvoorbeeld minder dan 10-punt multitouch, lagere resolutie dan 1366x768 en zonder de meeste sensoren.
Het specs vergelijk was meer bedoeld als een generiek vergelijking qua specs. Dus niet specifiek voor Windows 8 tablets, maar ook voor andere tablets of zelfs desktops, notebooks. Ik heb dit ook nog even verduidelijkt.
[With Windows 8 you can install the complete Office suite including Outlook which a lot of people really want.]

Ik denk dat je je hierin vergist. De meeste mensen willen gewoon Word. Excel is handig, en de rest voor het gros van de mensen overbodig. Consumenten zeggen wel dat ze Outlook nodig hebben, maar gebruiken die in de praktijk alleen om hun privé mail van een POP of IMAP server te downloaden. Deze mensen zullen vaak meer dan genoeg hebben aan de W8 Mail client.
Ik baseer dit op artikels op verschillende sites waarop dit naar voren is gekomen. Ik ben het met je eens dat het waarschijnlijk in de meeste gevallen onnodig is, maar dat neemt niet weg dat wel veel mensen het graag willen :) Gezien de nieuwe web interface in Hotmail en Exchange 2013 (nieuwe Office 365) zal een dedicated Outlook applicatie ook steeds minder nodig zijn. Daarnaast is powerpoint (op zijn minst powerpoint viewer) toch wel van groot belang om sommige bijlages van onzin mailtjes te bekijken :)

Verder heb ik ook dit nog toegevoegd aangezien dat ook wel voor mensen van belang kan zijn:
Included Office 2013 RT Home and Student will not support Macro's, add-ins, older media formats, data model, recording narrations, and searching embedded audio / video files.With Windows 8 you can install the complete Office suite without these limitations.

[ Voor 6% gewijzigd door punisher007 op 19-10-2012 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Laatst online: 16:09
Ik probeer nu uit te vinden of ik ook in aanmerking kom voor de upgrade. Ik zit nu op Windows 7 Enterprise. Kan ik hiervandaan ook upgraden naar Windows 8?

Eigenlijk zou ik erg graag dit weekend Windows 8 willen installeren en dan op 26 Oktober een versie willen kopen. Dat komt gewoon beter uit qua projecten volgende week waar ik graag een verse windows installatie voor wil hebben. Iemand een idee hoe ik dit het beste kan doen? Ik heb ook nog een Windows 7 Pro licensie key liggen die ik nog niet gebruikt heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
punisher007 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 21:58:
Verder heb ik ook dit nog toegevoegd aangezien dat ook wel voor mensen van belang kan zijn:
Included Office 2013 RT Home and Student will not support Macro's, add-ins, older media formats, data model, recording narrations, and searching embedded audio / video files.With Windows 8 you can install the complete Office suite without these limitations.
Windows 8 RT en Windows RT door elkaar gebruiken maakt het er niet duidelijker op. Volgens mij is het "Windows RT" of "Windows 8", "Windows 8 RT" bestaat niet.

Overigens snap ik echt niet waarom je dat allemaal nodig hebt, volgens mij kan je het verschil in 2 zinnen opsommen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Je eerste opmerking ben ik het mee eens. Maar als het verschil in mijn ogen in 2 zinnen op te sommen was, dan had ik niet zoveel moeite gedaan natuurlijk :) Maar ik ben wel benieuwd naar je 2 zinnen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Ik krijg mijn zakelijke email-account (imap) niet werkend in de Mail-app.
Ik heb de noodzakelijke gegevens exact overgenomen uit MS Outlook 2010, waar dit account uiteraard wel werkt.
Zodra ik het account wil synchroniseren in de Mail-app, meldt de app steeds: ik@bedrijf.nl is niet beschikbaar.

Ik kan ook de SSL-settings gebruiken (werkt in MS Outlook) maar werkt ook niet in de Mail-app. Zelfde melding krijg ik dan. POP3-settings kan ik ook gebruiken, maar de Mail-app meldt dan meteen tijdens het aanklikken: In Mail worden geen POP3-accounts ondersteund....

Zijn dit bekende flaws in de Mail-app? Meerdere mensen die tegen dit probleem aanlopen?
Mijn prive-mail (Gmail en Hotmail) kan ik zonder problemen invoeren en gebruiken.

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
walletje-w schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 01:44:
Ik probeer nu uit te vinden of ik ook in aanmerking kom voor de upgrade. Ik zit nu op Windows 7 Enterprise. Kan ik hiervandaan ook upgraden naar Windows 8?

Eigenlijk zou ik erg graag dit weekend Windows 8 willen installeren en dan op 26 Oktober een versie willen kopen. Dat komt gewoon beter uit qua projecten volgende week waar ik graag een verse windows installatie voor wil hebben. Iemand een idee hoe ik dit het beste kan doen? Ik heb ook nog een Windows 7 Pro licensie key liggen die ik nog niet gebruikt heb.
Als jij nu Enterprise draait moet je bij je systeembeheerder langs en de upgrade van je site license regelen.

En als jij volgende week belangrijke projecten hebt zou ik rustig een week wachten voordat je met Windows 8 op dit systeem aan de gang gaat.

Volgende week vrijdag kun je een upgrade van Windows 7 Pro naar Windows 8 Pro kopen, dan ben je in 1x klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timx2
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:17
sinasappel schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 13:37:
Even een vraagje. Op de website van Microsoft Nederland staat dit:

Je kan Windows 8 Pro kopen. Deze uitleg staat er vervolgens bij:

Aangezien in Win7 Pro heb moet ik dus alles opnieuw installeren. Betekent dit dat ik een schone installatie moet doen? Wat ik 'sort of' eruit kan opmaken is dat ik met deze versie een clean instal kan doen zonder dat er al win7 op mijn hard-disk staat. Klopt dit ook of moet er toch eerst win7 opstaan en gaat hij dan win8 pro upgraden maar verwijderd hij wel alle programma's.
Bij de installatie van Windows 7 weet ik dat het mogelijk is om een upgrade versie als clean install te gebruiken. Ik heb destijds windows vista verdwijderd (volledig geformateerd, partities heringedeeld enz) en vervolgens direct Windows 7 geinstalleerd. Ik hoop (neem aan!?) dat dit ook mogelijk is bij Windows 8. Microsoft vermeldt zelf dat de ISO-bestanden van een upgrade zijn bedoeld voor installatie op een andere (lees: lege) pc. Het zal wel loslopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
Timx2 schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 15:03:
[...]

Bij de installatie van Windows 7 weet ik dat het mogelijk is om een upgrade versie als clean install te gebruiken. Ik heb destijds windows vista verdwijderd (volledig geformateerd, partities heringedeeld enz) en vervolgens direct Windows 7 geinstalleerd. Ik hoop (neem aan!?) dat dit ook mogelijk is bij Windows 8. Microsoft vermeldt zelf dat de ISO-bestanden van een upgrade zijn bedoeld voor installatie op een andere (lees: lege) pc. Het zal wel loslopen...
Ja kan wel maar je moet dus wel de format doen met de installatie cd. Je kan dus niet eerst formateren en daarna pas de de installatie starten (dus op een andere manier formateren daarvoor). De installatie moet namelijk wel voor het formateren kunnen herkennen dat er een windows versie op staat (heeft gestaan).

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
Dus je kan ook vanaf XP (zonder te formateren) met een Upgrade CD een clean install doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:20
CokeZero schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 16:01:
Dus je kan ook vanaf XP (zonder te formateren) met een Upgrade CD een clean install doen?
als ik de materie een beetje goed heb gevolgd dan zou dit mogelijk moeten/kunnen zijn, dus ja

[ Voor 12% gewijzigd door cazzie op 20-10-2012 17:00 ]

control alt oeps deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
arnoud_h schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 13:46:
[...]

Als jij nu Enterprise draait moet je bij je systeembeheerder langs en de upgrade van je site license regelen.

En als jij volgende week belangrijke projecten hebt zou ik rustig een week wachten voordat je met Windows 8 op dit systeem aan de gang gaat.

Volgende week vrijdag kun je een upgrade van Windows 7 Pro naar Windows 8 Pro kopen, dan ben je in 1x klaar.
Ik zit op de universiteit. Zal het inderdaad even vragen of die nog plannen hebben met Windows 8.

Maar met deze laptop kwam ook een licentie voor windows 7 Pro. Deze staat enkel niet geïnstalleerd. Ik zit nu met het probleem dat de software niet compatible is met de software op de laptops van andere mensen, maar op mijn 64GB SSD is geen ruimte meer voor de juiste software.

Ik wil dus beginnen met nieuwe software op een nieuwe Windows installatie. Raad je het dan aan om nu windows 7 te installeren en die volgende week te upgraden of nu windows 8 RTM installeren en dan een upgrade key aanschaffen? (Kan dit überhaupt wel als windows 7 dus niet geherinstalleerd staat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dherre65
  • Laatst online: 22-08 18:55
Ik heb windows 8 afgelopen week even uitgeprobeerd. Ziet er leuk uit, kan het metro style menu wel waarderen. Maar er is iets wat ik nog niet helemaal begrijp. Ik heb het idee dat de klassieke desktop nu wordt gezien als een app.

Als je bijvoorbeeld alt + tab gebruikt kun je switchen tussen metro apps en de desktop als app, maar als je binnen de desktop gewoon zoals op de vorige windows versies meerdere programma's draait worden die niet meegenomen in het alt + tab menu. Is het niet meer mogelijk om de desktop nog op de oude manier te gebruiken?

Verder vind het ik ook storend dat de metro apps allemaal fullscreen draaien. Is leuk voor op je tablet, maar zou je ook moeten kunnen veranderen vind ik. En nog irritanter is dat sommige programma's zoals google chrome een metro én een gewone versie hebben, waardoor twee verschillende versies van hetzelfde programma op je pc draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
dherre65 schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 17:43:

Als je bijvoorbeeld alt + tab gebruikt kun je switchen tussen metro apps en de desktop als app, maar als je binnen de desktop gewoon zoals op de vorige windows versies meerdere programma's draait worden die niet meegenomen in het alt + tab menu. Is het niet meer mogelijk om de desktop nog op de oude manier te gebruiken?
Draai je wel de rtm versie? Want bij mij werkt het namelijk wel. Als ik alt tab op de desktop mode zie ik de metro apps tussen de normale programma staan.
En nog irritanter is dat sommige programma's zoals google chrome een metro én een gewone versie hebben, waardoor twee verschillende versies van hetzelfde programma op je pc draait.
De metro versie- net als ie10 metro versie- zijn bedoelt voor touch screens. Je bent toch niet verplicht om deze te gebruiken? De desktop versie van ie10 vind ik ook veel prettiger werken op desktop, op een tablet zou ik eerder de metro versie gebruiken wegens de grotere knoppen.

[ Voor 28% gewijzigd door vali op 20-10-2012 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
walletje-w schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 17:15:
[...]
Ik zit op de universiteit. Zal het inderdaad even vragen of die nog plannen hebben met Windows 8.

Maar met deze laptop kwam ook een licentie voor windows 7 Pro. Deze staat enkel niet geïnstalleerd.
De Pro licentie is de basis licentie voor de Enterprise upgrade. Dus de W7 Pro key is officieel al in gebruik en mag je niet meer gebruiken voor een ander systeem.

Ik weet niet hoe het bij jullie geregeld is, maar ik kan me voorstellen dat je (her)installatie van een (ander) besturingssysteem in overleg moet doen met je systeembeheerders?

Het makkelijkste lijkt me om de bestaande SSD eruit te halen en een grotere voor in de plek te zetten waar je dan de schone installatie op kunt doen. Dan kun je ook altijd terug naar de originele situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweeny
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-05-2024
In de laatste versie van Wordfeud heb je de optie om de advertentievrije versie te "kopen" (gratis te krijgen:))
want als je naar afrekenen gaat, zegt hij dat het niets kost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
arnoud_h schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 18:05:
[...]

De Pro licentie is de basis licentie voor de Enterprise upgrade. Dus de W7 Pro key is officieel al in gebruik en mag je niet meer gebruiken voor een ander systeem.

Ik weet niet hoe het bij jullie geregeld is, maar ik kan me voorstellen dat je (her)installatie van een (ander) besturingssysteem in overleg moet doen met je systeembeheerders?

Het makkelijkste lijkt me om de bestaande SSD eruit te halen en een grotere voor in de plek te zetten waar je dan de schone installatie op kunt doen. Dan kun je ook altijd terug naar de originele situatie.
Dat wist ik niet. Ik heb toentertijd gekeken welke key er in gebruik was door mijn systeem en dat was een andere als onderop de laptop stond. Daarom was ik in de veronderstelling dat ik die later zou kunnen gebruiken als ik van de universiteit af zou gaan. Of eerder als ik een eigen installatie zou doen.

Ik heb al een eigen installatie gedaan en dat is geen probleem alleen kun je dan niet meer rekenen op software technische ondersteuning. Wat normaal gesproken geen enkel probleem is.

Wellicht wel slim om nu een msata SSD te kopen enkel gaat dat deze week niet meer lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dherre65
  • Laatst online: 22-08 18:55
vali schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 17:54:
[...]

Draai je wel de rtm versie? Want bij mij werkt het namelijk wel. Als ik alt tab op de desktop mode zie ik de metro apps tussen de normale programma staan.

[...]

De metro versie- net als ie10 metro versie- zijn bedoelt voor touch screens. Je bent toch niet verplicht om deze te gebruiken? De desktop versie van ie10 vind ik ook veel prettiger werken op desktop, op een tablet zou ik eerder de metro versie gebruiken wegens de grotere knoppen.
Nee ik bedoel andersom. Jij zegt als ik alt tab op de desktop mode zie ik de metro apps ertussen. Ik bedoel juist dat je de normale programma's niet los ziet, maar alleen als 1 programma in de desktop. Snap je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-09 11:59
Komop mensen, een 'echte' tweaker die doet toch geen upgrade? Clean-install ftw!

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:57
Gisteren heb ik mijn msdn versie van windows 8 geïnstalleerd. Volgens diverse berichten zou de app store al aardig gevuld moeten zijn met apps. Echter is deze bij mij aan de lege kant er staan momenteel een kleine 15 apps in.

Waar kan ik meer apps vinden voor w8

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 21:51

jacobras

Developer

Store gaf aan dat er updates waren voor Wordfeud en de "Mail, Calendar, ..."-verzamelapp. Halverwege updaten van Mail, Calendar, ... viel internet weg. Resultaat: Mail, Calendar, ... niet meer geïnstalleerd. Ga ik naar de Store en zoek ik de app op, staat er enkel "You own this app". Geen mogelijkheid tot installeren.

Update:
Ah. Fix: ga naar de Store, klik op rechtermuisknop en kies 'Your Apps'. Daar selecteer je de app en kies je onderaan in de verschijnende balk voor Install.

[ Voor 22% gewijzigd door jacobras op 21-10-2012 14:44 ]

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dherre65 schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 17:43:

Als je bijvoorbeeld alt + tab gebruikt kun je switchen tussen metro apps en de desktop als app, maar als je binnen de desktop gewoon zoals op de vorige windows versies meerdere programma's draait worden die niet meegenomen in het alt + tab menu.
Uh? Zeer zeker dat desktop applicaties in alt tab komen te staan.
Is het niet meer mogelijk om de desktop nog op de oude manier te gebruiken?
jawel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick89
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:36

Patrick89

PSN : Gamesource

Pedr0 schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 10:34:
Komop mensen, een 'echte' tweaker die doet toch geen upgrade? Clean-install ftw!
Gelijk heb je ;).. Is er overigens nog merkbaar verschil ? Ik geef ook de voorkeur aan een clean install..

Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De apps komen ook steeds meer los.
Inmiddels zijn de kranten van De Persgroep in de Windows Store te vinden (AD, Trouw enz )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanterp
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-06-2021
Ik heb wat vragen over Windows 8:
1. Kan ik via de mail-app mijn gewone provider's mail-account instellen? Die gebruikt het POP3 protocol.
Ik lees hier alleen over LIVE ID als e-mail adres.

2. Als ik het goed begrijp is Windows Media niet standaard aanwezig en moet je die extra kopen: Als je dat niet doet, kan je dan alleen muziek en movies ( youtube, bijvoorbeeld ) afspelen als je een andere player download en installeert?

3. Ik las hier dat je bij het opstarten standaard moet inloggen. Is het niet mogelijk zonder inlog-onderbreking op te starten? Of is dat wegens veiligheids-overwegingen niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hanterp schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 15:40:
Ik heb wat vragen over Windows 8:..
1. Yep, POP als ook IMAP is ondersteund.
2. Heb ik nog niet geprobeerd. Ik kan tot nu alles zien wat ik wil. Al dan niet via "view on desktop".
3. Je kan, net als in Windows 7, aanloggen zonder inlog-onderbreking ( control userpasswords2 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Nog even een aanvulling op vraag 2 :
2. Als ik het goed begrijp is Windows Media niet standaard aanwezig en moet je die extra kopen: Als je dat niet doet, kan je dan alleen muziek en movies ( youtube, bijvoorbeeld ) afspelen als je een andere player download en installeert?

Wat bedoel je precies ?

-Windows Media Player is standaard wel aanwezig op Windows 8, maar niet op Windows RT.
-Windows Media Center is standaard niet aanwezig.
-DVD afspelen out of the box is niet mogelijk. Vereist "upgrade" of 3rd party tool.
-Vanuit de (Xbox) Video app kun je videos afspelen. Ik weet alleen even niet welke files precies ondersteund worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanterp
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-06-2021
punisher007 schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 16:11:
Nog even een aanvulling op vraag 2 :

Wat bedoel je precies ?

-Windows Media Player is standaard wel aanwezig op Windows 8, maar niet op Windows RT.
-Windows Media Center is standaard niet aanwezig.
-DVD afspelen out of the box is niet mogelijk. Vereist "upgrade" of 3rd party tool.
-Vanuit de (Xbox) Video app kun je videos afspelen. Ik weet alleen even niet welke files precies ondersteund worden.
Ik was er niet zeker van of je Windows Mediaspeler toch zou hebben als je Windows media centre niet had.
Je hebt mijn vraag beantwoord :)

Bedankt Sake en Punisher007.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
punisher007 schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 16:11:
[...] -Vanuit de (Xbox) Video app kun je videos afspelen. Ik weet alleen even niet welke files precies ondersteund worden.
MSDN: Supported audio and video formats (Windows Store apps)
Ga er maar vanuit dat ze die allemaal en niet meer ondersteunen.

[ Voor 8% gewijzigd door Caelorum op 21-10-2012 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-08 09:14
Is het mogelijk om binnen Windows 8 van die Metro GUI af te komen of moet ik software van 3e partijen gebruiken. Het beste dat Microsoft voor Apple kan doen is hun klanten wegjagen. Het is toch geen overgang van een startknop naar die frut die ze nu ontwikkeld hebben.

Ik heb nu een pakketje van lee-soft vistart geinstalleerd. Die installeert meteen een hoop bagger mee en hoewel het nu nog gratis is, is dat in de toekomst wellicht niet. Het gaf ook een hoop foutmeldingen toen ik een van de meegeinstalleerde wajam troep deinstalleerde. Daarom gebruik ik liever alleen spul van MS.

Ze zijn wel erg klantonvriendelijke bezig het laatste jaar. Geen opvolger van SBS 2011 en een schijtinterface in hun belangrijkste product. Gaat lekker zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds vandaag Windows 8 Pro NL build 9200. Met dit nieuwe OS is het mij opgevallen dat mijn downloadsnelheid met 40% is afgenomen. Ik heb nog een back-up van mijn vorige Windows 7 Pro en bij deze is hij wel snel. Weet iemand waar dit wordt gecapt of iets dergelijks in Windows 8?

Update:

Ik heb IPv6 uitgevinkt en hij schiet 1020kB/s omhoog. Nog 1024 tekort maar het is een begin. Gaat lekker samen dan met dat modem van Telfort.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2012 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even voor de fans van Nederlandse Apps : de Windows 8 NOS App is sinds gisteren beschikbaar in de Store.

Windows 8 - NOS App 01
De 'startpagina'

Windows 8 - NOS App 02
Mooi staaltje van semantic zoom

Windows 8 - NOS App 03
Tijdens afspelen van video overige video's onderin beeld bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheVMaster schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 19:37:
Even voor de fans van Nederlandse Apps : de Windows 8 NOS App is sinds gisteren beschikbaar in de Store.

[afbeelding]
De 'startpagina'

[afbeelding]

[afbeelding]
Ziet eruit als een mooie app. Heeft ie ook een live-tile? Dat mis ik namelijk nog effe omdat de nieuws-app van MS dat dus niet doet (in tegenstelling tot de sport-app)

Hier overigens nog wel een probleem met metro-apps. Ik kom de instellingen niet in. Wel kan ik het overzicht van de instellingen tonen, maar ik krijg geen submenu's te zien van personaliseren of iets. Het bekijken van mn mail-accounts kan ik nu bijvoorbeeld ook niet.
Iemand een idee?

[ Voor 14% gewijzigd door Martinspire op 21-10-2012 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jantje.vlaam schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 18:59:
Is het mogelijk om binnen Windows 8 van die Metro GUI af te komen of moet ik software van 3e partijen gebruiken. Het beste dat Microsoft voor Apple kan doen is hun klanten wegjagen. Het is toch geen overgang van een startknop naar die frut die ze nu ontwikkeld hebben.

Ik heb nu een pakketje van lee-soft vistart geinstalleerd. Die installeert meteen een hoop bagger mee en hoewel het nu nog gratis is, is dat in de toekomst wellicht niet. Het gaf ook een hoop foutmeldingen toen ik een van de meegeinstalleerde wajam troep deinstalleerde. Daarom gebruik ik liever alleen spul van MS.

Ze zijn wel erg klantonvriendelijke bezig het laatste jaar. Geen opvolger van SBS 2011 en een schijtinterface in hun belangrijkste product. Gaat lekker zo.
:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick89
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:36

Patrick89

PSN : Gamesource

[afbeelding]
De 'startpagina'

[afbeelding]

[afbeelding]
Heel gaaf.. Het blijft mooi om te zien al die foto's zo naast elkaar.. Zeker een toegevoegde waarde..
Ben benieuwd hoe dit in real life gaat werken..

Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shappie
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ziet er top uit! Precies wat ik van de NOS verwachtte, nu hopen dat het in de praktijk net zo goed werkt als hun andere mobiele apps. Hoe zit het met een live-tile? Ik heb hier met de RP vaak dat de live-tiles van apps niet werken zoals het hoort (updaten niet enz.) Het opstarten van de app helpt vaak wel, maar wat is het nut van een live-tile als je de app eerst moet opstarten voordat hij 'live' is...

Hopelijk schiet MSDNAA een beetje op, dan kan ik eindelijk de RTM gaan installeren, zit nu nog met de RP op mijn laptop en desktop... Al is die gelukkig ook gewoon erg snel en stabiel. Gaat de hele dag door in hibernate en standby, maar nooit problemen mee, echt top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0

[afbeelding]
De 'startpagina'

[afbeelding]

[afbeelding]
Kan hem weer eens niet vinden? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Pedr0 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 09:20:
[...]

Kan hem weer eens niet vinden? 8)7
Store sluiten, regio naar NL zetten, store starten :)

PS: Voor degenen die het examen 70-688 / 71-688 Managing and Maintaining Windows 8 willen gaan doen (of gewoon meer over Windows 8 willen weten), check mijn blog:
http://bjornhouben.wordpr...10/22/prepare-for-71-688/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Die staat op NL..........ik kijk er straks wel even naar!

Edit: Nu zie ik hem wel, wtf |:(

[ Voor 24% gewijzigd door Pedr0 op 22-10-2012 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even de NOS app geprobeerd, maar daar zit (nog) geen live-tile op. Hoop dat ze dat nog gaan toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Waarom is mijn app store bijna helemaal leeg ?

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regenbui
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-08 23:04

[afbeelding]
De 'startpagina'

[afbeelding]

[afbeelding]
Prachtig dat zulke apps nu al beschikbaar zijn. Is het misschien een idee om een centraal topic voor Windows 8 Apps te openen (zie Windows Phone 7).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 14:48

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Heerlijk dit... ;)
I read these tech pundits and journalists discussing how hard it’s gonna be for the general public to learn the new UI of Windows 8. Nonsense. This video (sorry for the poor video quality – I have no proper video equipment whatsoever) is my response to such pessimism.
For the record, I do whatever I can to keep my boy *off* the computer. We watch some sesame st videos at night and play a game or two during the day. And over the past month that we’ve had Windows 8 on this computer this is how well he uses it. I could easily teach him some of the even more in depth operations of the system if I didn’t think it more important that he interact with the real world.

The long and short of it is: If my 3 years old son can learn Windows 8 through very moderate usage, anybody with half a brain can do so too.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=dlZgcAacIxU]

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, mijn laptop crashed op de NOS app.
Na 2 chrashes moet ik zelfs de BIOS resetten/default settings omdat mijn SSD gaat flippen. :(

Pc op werk loopt de app als een zonnetje.

Vanmiddag thuis maar eens kijken of ik een oorzaak kan vinden, event viewer zegt over de app in ieder geval niets, alleen over de reboots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
Hehe, ik denk dat de moeilijkheid vooral zit in het afleren van de vorige Windows. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

downloader91 schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 13:00:
Gisteren heb ik mijn msdn versie van windows 8 geïnstalleerd. Volgens diverse berichten zou de app store al aardig gevuld moeten zijn met apps. Echter is deze bij mij aan de lege kant er staan momenteel een kleine 15 apps in.

Waar kan ik meer apps vinden voor w8
Als je naar Store gaat, druk op Windows+i
Ga dan naar Preferences en zet de beide instellingen op No.

Ik had het zelfde probleem inderdaad, dat ik te weinig apps zie. Nu zie ik ze allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 10:00:
Even de NOS app geprobeerd, maar daar zit (nog) geen live-tile op. Hoop dat ze dat nog gaan toevoegen.
Ik zal het tegen de ontwikkelaar zeggen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomverhoeff
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 00:27
Martinspire schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 10:00:
Hey, de ontwikkelaar hier. De livetile wordt op korte termijn toegevoegd! Deel ook vooral jullie andere ervaringen (via DM of hier in het topic), die nemen we met alle plezier mee in de ontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
tomverhoeff schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 14:14:
[...]

Hey, de ontwikkelaar hier. De livetile wordt op korte termijn toegevoegd! Deel ook vooral jullie andere ervaringen (via DM of hier in het topic), die nemen we met alle plezier mee in de ontwikkeling.
Publiceer hem ook buiten NL: D'r wonen nogal wat Nederlanders (tijdelijk of permanent) in het buitenland!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

jij bent echt snel hahahaha ;) Thanks! Hoe vond je de foto's btw van de NOS App op 84" scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 13:07

mrsar

waar een sar is,is een wodka

EgMaf schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 14:15:
[...]

Publiceer hem ook buiten NL: D'r wonen nogal wat Nederlanders (tijdelijk of permanent) in het buitenland!
Dit ^^

net als met de wp7 app,gewoon international erop gooien :) makes me happy :P

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-08 08:38
[...]

Hey, de ontwikkelaar hier. De livetile wordt op korte termijn toegevoegd!
/like!

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Is het ook mogelijk om de achtergrond van de apps een andere kleur te geven ?

[ Voor 3% gewijzigd door HKLM_ op 22-10-2012 15:37 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomverhoeff
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 00:27
EgMaf schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 14:15:
[...]

Met de volgende update gaat hij wereldwijd, voor sommige landen zijn er strengere certificeringseisen (ivm content) dus om te voorkomen dat hij daarin zou blijven hangen is de eerste release getarget op NL. Nog even geduld dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:37

spaceboy

Op grote hoogte

Ik snap 't nog steeds niet, ik Google me suf...
WAT gaat Windows 8 nu kosten? Ik wil geen "upgrade" want ik heb nog geen legale versie op m'n nieuwe zelfbouw-pc. Ik dacht altijd dat "Retail" de boxed versie was waarbij je geen vorige licentie nodig had, maar ik kan het niet vinden. Iemand een idee? Liever geen OEM (want ik heb ondertussen begrepen dat dat een pc-gebonden versie is)...

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
spaceboy schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 17:28:
Ik snap 't nog steeds niet, ik Google me suf...
WAT gaat Windows 8 nu kosten? Ik wil geen "upgrade" want ik heb nog geen legale versie op m'n nieuwe zelfbouw-pc. Ik dacht altijd dat "Retail" de boxed versie was waarbij je geen vorige licentie nodig had, maar ik kan het niet vinden. Iemand een idee? Liever geen OEM (want ik heb ondertussen begrepen dat dat een pc-gebonden versie is)...
Er komt geen retail-box meer, nouja...die upgrade versie is de retail versie en ja die kost (vanaf 26 okt) 29,99 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik kan de Music app op mijn Windows 8 systeem nergens meer terugvinden. Hebben meer mensen dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

windows wordt goedkoper is alleen upgrade goedkoper.
weet nog dat ik 300E voor mijn windows 7 ultimate had betaalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
shadowman12 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 18:40:
Ik kan de Music app op mijn Windows 8 systeem nergens meer terugvinden. Hebben meer mensen dit?
En als je gaat zoeken? Bij mij heet hij overigens gewoon Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
TheVMaster schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 18:45:
[...]

En als je gaat zoeken? Bij mij heet hij overigens gewoon Muziek.
Al geprobeerd, ook niet via All Apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
shadowman12 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 18:56:
[...]

Al geprobeerd, ook niet via All Apps.
Enneh..je hebt hem ook al opgezocht in de Store?
Pagina: 1 ... 19 ... 65 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Windows 8 is alweer een aantal maanden op de markt en is het tijd dat dit algemene Windows 8 topic per 1 januari 2013 worden gesloten.

Bij deze dus het verzoek aan een ieder met issues met Windows 8 om hiervoor vanaf nu een eigen topic aan te maken.