Allereerst bedankt voor je feedback arnoud_h

arnoud_h schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 20:52:
[...]
In jouw tekst:
[On Windows 8 tablets you can use all USB peripherals that work on Windows 8 tablets.]
bedoel je vast "on Windows 8 desktops and notebooks"? Ik zou hier ook vermelden dat dingen als printers, scanners, USB cardreaders, MP3 players, toetsenborden, muizen, etc, etc ook gewoon werken. Apparaten waarvan men op een 'normale' tablet niet gewend zijn dat deze werken.
Klopt, in mijn gedachten was dit de bedoeling. Ik heb je voorbeelden nog even erin verwerkt.
Bij de opmerking over het feit dat Office kan draaien op een W8 tablet zou ik zeker ook vermelden dat in principe alle Windows 7 software gewoon op een Windows 8 tablet kan draaien. Dus ook oudere desktop versies van Office, Photoshop, Acrobat, VLC, XBMC en wat je nog meer kunt verzinnen.
Heb dit ook nog even benadrukt inclusief wat voorbeelden. En het hoeft nog niet eens Windows 7 software te zijn.
Ik vind de opmerking over touch gestures en benodigde training een beetje overdreven. Als je iemand zo'n tablet in zijn handen geeft en twee minuten de tijd neemt om de basics uit te leggen is het verbazingwekkend hoe snel mensen deze handelingen onder de knie hebben.
Ik heb dit aangegeven omdat de benadering van gestures door Microsoft fundamenteel verschilt van wat veel mensen al gewend zijn qua touch gestures op bijvoorbeeld iPad en Android. Desondanks is het net als met alles een kwestie van wennen.
De opmerking over architectuur van apps is volgens mij niet terecht. Volgens mij krijg je op een Intel tablet geen ARM-only apps te zien en vise versa.
De huidige store app qua filtering is in mijn ogen crap en ik kan hier volgens mij ook niet eenvoudig op filteren. Ik bedoelde dit meer in de zin van, als je een app koopt voor je x86/x64 device, dat dit geen garantie is dat je het ook kan gebruiken op een ARM device (Windows 8 RT). Heb dit nog even wat meer toegelicht.
Windows 8 tablets zijn gewone PCs en kun je dus ook gewoon upgraden. Windows RT devices is mogelijk een ander verhaal.
Ik verwacht dit ook, maar voor alsnog is het even onduidelijk voor mij.
Over specs:
Als je naar de minimum Windows 8 Logo Certificatie eisen kijkt zijn veel dingen die je aanroept als aandachtspunt een minimum vereiste. In de praktijk zul je dus nooit een Windows 8 (of RT) tablet zien met bijvoorbeeld minder dan 10-punt multitouch, lagere resolutie dan 1366x768 en zonder de meeste sensoren.
Het specs vergelijk was meer bedoeld als een generiek vergelijking qua specs. Dus niet specifiek voor Windows 8 tablets, maar ook voor andere tablets of zelfs desktops, notebooks. Ik heb dit ook nog even verduidelijkt.
[With Windows 8 you can install the complete Office suite including Outlook which a lot of people really want.]
Ik denk dat je je hierin vergist. De meeste mensen willen gewoon Word. Excel is handig, en de rest voor het gros van de mensen overbodig. Consumenten zeggen wel dat ze Outlook nodig hebben, maar gebruiken die in de praktijk alleen om hun privé mail van een POP of IMAP server te downloaden. Deze mensen zullen vaak meer dan genoeg hebben aan de W8 Mail client.
Ik baseer dit op artikels op verschillende sites waarop dit naar voren is gekomen. Ik ben het met je eens dat het waarschijnlijk in de meeste gevallen onnodig is, maar dat neemt niet weg dat wel veel mensen het graag willen

Gezien de nieuwe web interface in Hotmail en Exchange 2013 (nieuwe Office 365) zal een dedicated Outlook applicatie ook steeds minder nodig zijn. Daarnaast is powerpoint (op zijn minst powerpoint viewer) toch wel van groot belang om sommige bijlages van onzin mailtjes te bekijken
Verder heb ik ook dit nog toegevoegd aangezien dat ook wel voor mensen van belang kan zijn:
Included Office 2013 RT Home and Student will not support Macro's, add-ins, older media formats, data model, recording narrations, and searching embedded audio / video files.With Windows 8 you can install the complete Office suite without these limitations.
[
Voor 6% gewijzigd door
punisher007 op 19-10-2012 22:02
]