Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leosand
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 10:53
TheVMaster schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 23:49:
[...]

Eh..heb je ook op NTFS niveau alle rechten?
ja zelfs users full control

en weet niet wat ik gedaan heb maar krijg nu een inlog scherm maar ik kan niet inloggen met user die op win8 machine staat...
en password protected staat uit....

[ Voor 29% gewijzigd door leosand op 11-10-2012 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beste-spellen
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:53
Fransfb schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 12:43:
Even een vraagje, zijn er al mensen die Win8 RTM goed werkend hebben gekregen op Eduroam (HU in mijn geval)? wil de RTM op mijn laptop installeren.
kzag dat de laatste eduroam posts van 30 augustus waren en wie weet hebben updates dit probleem al opgelost.
Als student van de Universiteit van Tilburg kan ik melden dat het prima werkt, zolang je zelf de windows 7 drivers download en installeert. Met de standaard windows 8 drivers werkt het (hier?) nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leosand
ik dacht zet de settings weer even opnieuw en hop error melding:
error applying security:

An error accurred while applying security information to:

E:\system volume information
Failed to enumerate objects in the contanier. Acces is denied.

Naja ik snap het niet meer, user is administrator btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even @iedereen die het hebben over eduroam. Hou even goed in de gaten dat het eduroam netwerk niet overal helemaal hetzelfde is. Zo ongeveer het enigste wat alle netwerken wel gemeen hebben is dat ze allemaal eduroam heten, maar sommigen gebruiken WPA2 sommigen staan WPA1 ook nog toe en dan heb je nog echt rare netwerken zoals die de HAN in Arnhem had. Er is zelfs tenminste één locatie waar het netwerk zelfs 'hidden' is (I look at you afgezonderde locatie in Enschede).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Napo schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 17:32:
[...]

Het probleem dat daar uit volgt is dat je een account nodig hebt waarbij de calendar op dat account zit. Een internet calendar wordt namelijk niet gesynt. Ik kan ook niet zeggen bij een account, sync ook de internet calendar.
Voor een internet calendar heb ik geen directe account. Er is niet een optie zoals in outlook waar je kan zeggen "add calendar by URL".
Soort van fix :+. Als je een internet calendar toe voegt aan je MS-account dan kan je hem wel laten tonen in je calendar, uit je google calendar blijkbaar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:30

ralpje

Deugpopje

leosand schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 00:17:
ik dacht zet de settings weer even opnieuw en hop error melding:
error applying security:

An error accurred while applying security information to:

E:\system volume information
Failed to enumerate objects in the contanier. Acces is denied.

Naja ik snap het niet meer, user is administrator btw.
Ben je wel owner van die map?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leosand
ralpje schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 18:59:
[...]

Ben je wel owner van die map?
ja dat ben ik en heb alle rechten , full control

en heb zelfs opnieuw ownership ingesteld maar nog geen benaderbare share(s)
de public share is wel benaderbaar maar schijf share niet en onderligende gemaakte shares niet..

[ Voor 30% gewijzigd door leosand op 11-10-2012 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:08
Gisteren uitzendinggemist uit de store gedownload. App werkt prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spenky
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-09 11:12
Ik zat dus te kijken naar die nieuwe advertenties van Windows 8, nou viel mijn oog op het volgende stukje:

youtu.be/RS0fz1wArV8 @ 0.06

Ik vraag me dus af, hoe kan ik een wallpaper achter mijn login scherm instellen?

Frietjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Hmmm. Vandaag ook Windows 8 op mijn laptop gezet en vrijwel alles werkte meteen. Wat drivers voor bijvoorbeeld de backlight van mijn toetsenbord moeten installeren. Nu wil ik de driver voor de webcam installeren die enkel voor W7 beschikbaar is, deze wil hij dan ook niet installeren @ Windows 8 :(. Chipset driver ook niet te vinden waardoor er een unknown device blijft staan @ device manager (coprocessor).
Achja. Dat zijn de problemen niet. Een ding is wel irritant. Na het opstarten van het laptop kan ik alles drukken maar "slide" het scherm niet weg zodat ik kan inloggen. Enige wat ik kan doen is startknop indrukken waardoor hij naar standby gaat en dan weer aanzet en dan werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alki schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 10:11:
Gisteren uitzendinggemist uit de store gedownload. App werkt prima
Ik heb helaas het probleem dat geen enkele video wil afspelen.. elke keer de melding "The video failed to play"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Napo schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 13:11:
Hmmm. Vandaag ook Windows 8 op mijn laptop gezet en vrijwel alles werkte meteen. Wat drivers voor bijvoorbeeld de backlight van mijn toetsenbord moeten installeren. Nu wil ik de driver voor de webcam installeren die enkel voor W7 beschikbaar is, deze wil hij dan ook niet installeren @ Windows 8 :(. Chipset driver ook niet te vinden waardoor er een unknown device blijft staan @ device manager (coprocessor).
Achja. Dat zijn de problemen niet. Een ding is wel irritant. Na het opstarten van het laptop kan ik alles drukken maar "slide" het scherm niet weg zodat ik kan inloggen. Enige wat ik kan doen is startknop indrukken waardoor hij naar standby gaat en dan weer aanzet en dan werkt het wel.
Met de muis naar boven wegslepen helpt ook niet? Bij mij is spatiebalk indrukken overigens al voldoende

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spenky
Martinspire schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 13:45:
[...]

Met de muis naar boven wegslepen helpt ook niet? Bij mij is spatiebalk indrukken overigens al voldoende
het is zelf zo dat iedere toets voldoende is..

Frietjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Martinspire schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 13:45:
[...]

Nope, hij doet niets. Links zie je wel dat hij bezig is met het verbinden met een draadloos netwerk maar dat blijft eindeloos doorgaan. Druk je hem met de startknop naar standby en dan weer aan heeft hij direct verbinding en werkt hij probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 13:43:
[...]
Ik heb helaas het probleem dat geen enkele video wil afspelen.. elke keer de melding "The video failed to play"
Zal dan wel met je videokaart drivers te maken hebben. Hier werkt "Uitzending Gemist" ook perfect. Op 3 verschillende machines.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 14:03:
[...]

Zal dan wel met je videokaart drivers te maken hebben. Hier werkt "Uitzending Gemist" ook perfect. Op 3 verschillende machines.
klopt helemaal!
Ik heb nog een AMD HD3600 videokaart.. nu had ik de AMD Catalyst 12.6 legacy drivers voor windows 8 geïnstalleerd. Hierdoor werkte ook de music app niet meer..

Gedeïnstalleerd en alles werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Napo schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 13:57:
[...]

Nope, hij doet niets. Links zie je wel dat hij bezig is met het verbinden met een draadloos netwerk maar dat blijft eindeloos doorgaan. Druk je hem met de startknop naar standby en dan weer aan heeft hij direct verbinding en werkt hij probleemloos.
Hmm apart. Heb hier vaak dat het bedrade netwerk even nodig heeft (die zie ik ook nog niet goed zitten bij de lockscreen), maar dat maakt voor het inlogproces zelf niet uit. Misschien kijken of er iets mis is met je wireless? Dat er bv iemand op hetzelfde kanaal bezig is ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fransfb
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-09 19:50
beste-spellen schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 00:03:
[...]

Als student van de Universiteit van Tilburg kan ik melden dat het prima werkt, zolang je zelf de windows 7 drivers download en installeert. Met de standaard windows 8 drivers werkt het (hier?) nog niet.
Met de default drivers werkt het wel bij mij op de Hogeschool Utrecht (icm met Eduroam).
Dus wie weet is dit wel opgelost in een update van Microsoft oid.

Windows 8 bevalt me in ieder geval prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shappie
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
spenky schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 12:03:
Ik zat dus te kijken naar die nieuwe advertenties van Windows 8, nou viel mijn oog op het volgende stukje:

youtu.be/RS0fz1wArV8 @ 0.06

Ik vraag me dus af, hoe kan ik een wallpaper achter mijn login scherm instellen?
Druk 'win-c' -> 'Settings' -> 'Change PC settings'
En dan gewoon onder het tabje 'Personalize' en 'Lock screen' op 'Browse' klikken voor een eigen achtergrond. Leuk detail is dat deze wallpapers ook worden gesynced over je andere Win8 apparaten (indien je een MS account gebruikt om in te loggen). Ik heb dus dezelfde login background op mijn laptop en desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Verwijderd schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 13:43:
[...]

Heb ik op 1 van de 5 pc's waarop ik het getest heb. Snap niet waarom. Het is een HP 8540w

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
shappie schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 18:54:
[...]

En dan gewoon onder het tabje 'Personalize' en 'Lock screen' op 'Browse' klikken voor een eigen achtergrond. Leuk detail is dat deze wallpapers ook worden gesynced over je andere Win8 apparaten (indien je een MS account gebruikt om in te loggen). Ik heb dus dezelfde login background op mijn laptop en desktop.
Mja dat syncen was effe wennen. Had voor mn laptop die ik meeneem op stage wat rustige achtergronden staan van locaties (NL, USA, dat soort) en voor mn pc laatst game wallpapers ingesteld die vervolgens ook op mn laptop kwamen te staan hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

c70070540 schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 21:03:
[...]

Heb ik op 1 van de 5 pc's waarop ik het getest heb. Snap niet waarom. Het is een HP 8540w
Heb je daar niet toevallig aparte video drivers geinstalleerd ipv die van microsoft? zo ja, probeer die eens te verwijderen.. zag op microsoft answers dat iemand ook met nvidia drivers een vergelijkbaar probleem had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Je kunt de Windows 8 upgrade al pre-orderen via de Microsoft store: http://www.microsoftstore...mseea&productID=256400400.

De download zal 30 euro gaan kosten. Het is voor mij nog steeds niet duidelijk of je een 'clean' install kan doen zonder eerst een ouder OS op je pc te installeren. Op mijn netbook is dit nogal een gedoe, aangezien ik dan op zoek moet gaan naar de Windows XP recovery cd o.i.d. die daarbij zat. Er draait nu Windows 8 Enterprise trial op. Daar kan je volgens mij niet uit upgraden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Verwijderd schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 09:24:
[...]

Heb je daar niet toevallig aparte video drivers geinstalleerd ipv die van microsoft? zo ja, probeer die eens te verwijderen.. zag op microsoft answers dat iemand ook met nvidia drivers een vergelijkbaar probleem had.
Ja, kan ik proberen, maar dan kan ik niet meer in presenter mode met mijn werklaptop. Dan is dat video afspelen opeens niet meer zo belangrijk.n;)

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgimi
  • Laatst online: 15-08 10:16
Is het nou mogelijk om vanaf een Windows 8 machine een server 2003/2008 te managen via RSAT tools of niet? Ik heb een aantal keren getracht om de RSAT tools te installeren maar ze verschijnen never nooit niet in bij Progams & Features noch op in Metro of waar dan ook.
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Ik kan het niet vinden, maar misschien wil iemand mij helpen. Ik heb gezocht op internet, maar kom alleen tegen hoe ik apps moet deinstalleren en dat is niet wat ik wil.

Ik wil namelijk bij "Your Apps" in de store de apps weg hebben. Nu staat er wat gratis games die ik geprobeerd heb die ik nooit meer ga spelen. Deze staan nog wel in de "Your Apps" lijst. Hoe krijg ik die weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Squ1zZy schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 17:20:
[...] Ik wil namelijk bij "My Apps" in de store de apps weg hebben. Nu staat er wat gratis games die ik geprobeerd heb die ik nooit meer ga spelen. Deze staan nog wel in de "My Apps" lijst. Hoe krijg ik die weg?
Ik vermoed niet. Dat is namelijk een lijst met alle apps die jij in jouw account hebt zitten. Dus degene die je hebt 'gekocht'. Wellicht dat MS het ooit nog mogelijk gaat maken, maar ik vermoed van niet.
Misschien dat je MS zelf kan e-mailen hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Niet online
Ik kan mijn MSDN keys ook niet opvragen. Ook zijn Microsoft apps niet te installeren op dit moment. Ik vermoed dat er wat problemen zijn bij Microsoft.

Iemand anders die wel MSDN keys kan opvragen?

Ook het activeren van mijn MSDN WIndows 8 Enterprise lukt niet op dit moment. DNS problemen wordt er aangegeven.

Dat die apps niet van je account kunnen zou hetzelfde zijn als bij Apple. Wel zwaar irritant. Ik wil wel eens een game proberen en dan wil ik die niet in de lisjt terug hebben. Zo word de lijst wel erg lang met crap die je toch niet meer gebruikt. Jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 11:30

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik heb vanavond zonder problemen nog e.e.a. uit de store gedownload en geïnstalleerd.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is er iets aan de hand met de Windows/XBOX Store? Ik kan zowel op Windows (als via XBOX Live) niets downloaden...en als ik het dan 10x probeer dan lukt het (soms) wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Niet online
TheVMaster schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 20:39:
Is er iets aan de hand met de Windows/XBOX Store? Ik kan zowel op Windows (als via XBOX Live) niets downloaden...en als ik het dan 10x probeer dan lukt het (soms) wel...
Yep, heb ik ook. Lijkt het nu wel weer te doen.

Ook kan ik weer keys verkrijgen via mijn MSDN account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Hé, opeens is het wel mogelijk om "Update and Shutdown" te doen. Voorheen zag ik altijd alleen maar "Shutdown" of "Update and Restart" staan. Dit is wel een goede aanpassing.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0PjL8u3pPYHaG8apIxIVmog0/thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over updates gesproken.

Ik moest gisteren mijn laptop verplicht opnieuw opstarten. Zonder de mogelijkheid om te annuleren. Echt, wie heeft dat verzonnen? Misschien ben ik wel iets aan het renderen wat 8 uur duurt. En dan moet ik opnieuw opstarten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 16:48:
Over updates gesproken.

Ik moest gisteren mijn laptop verplicht opnieuw opstarten. Zonder de mogelijkheid om te annuleren. Echt, wie heeft dat verzonnen? Misschien ben ik wel iets aan het renderen wat 8 uur duurt. En dan moet ik opnieuw opstarten...
Ging de laptop (na het updaten) zelf in de reboot dan?

Zover ik weet, moet je altijd nog zelf op de knop "restart now" drukken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kreeg een warning dat mijn computer na 15 minuten opnieuw ging opstarten. Daarna na 5 minuten. En na 5 minuten herstarten hij uit zichzelf. Geen mogelijkheid om op annuleren te klikken.

http://www.itnews.com.au/...reboots-in-windows-8.aspx

Totaal belachelijk imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 16:58:
Ik kreeg een warning dat mijn computer na 15 minuten opnieuw ging opstarten. Daarna na 5 minuten. En na 5 minuten herstarten hij uit zichzelf. Geen mogelijkheid om op annuleren te klikken.

http://www.itnews.com.au/...reboots-in-windows-8.aspx

Totaal belachelijk imo.
Dan heb je dus al 3 dagen dat update-bericht genegeerd :) Overigens zit er in Windows 8 een mechanisme wat detecteert of er bestanden open zijn, en zal dan niet restarten.

[ Voor 10% gewijzigd door Ramon op 14-10-2012 17:06 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat klopt, ja.
Ramon schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 17:04:
[...]
Overigens zit er in Windows 8 een mechanisme wat detecteert of er bestanden open zijn, en zal dan niet restarten.
Niets van gemerkt. Maar ik heb er ook niet zo op gelet.

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2012 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:16

Wildfire

Joy to the world!

Iemand ook problemen met KB2768703? Dat is een update die na de grote update van afgelopen week nog kwam. Zou gaan over problemen met afspelen van beveiligde content ofzo, maar iig zorgde het ervoor dat m'n netwerkkaart foetsie was. Heb nog een paar keer gereboot en zelfs m'n PC een tijd van de stroom afgehaald, had geen effect. Na uninstall van KB2768703 was m'n netwerkkaart weer terug.

Was iig erg raar. Ga het nu nog eens proberen om te kijken of het weer gebeurt.

-- Edit: maf. Nu is de update geïnstalleerd en werkt alles wel zoals het hoort. :?

[ Voor 31% gewijzigd door Wildfire op 14-10-2012 17:32 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 17:06:
Dat klopt, ja.

[...]

Niets van gemerkt. Maar ik heb er ook niet zo op gelet.
Delay the automatic restart if there is potential of losing user data.
If the PC has hit the three-day deadline and still needs an automatic restart, WU will only automatically restart the machine if there is no chance of losing the user’s data. That means, if you are not at your PC (i.e. it is locked), if you have applications running in the background, or if there is potentially unsaved work, WU delays the automatic restart until the next time you come back to your machine and log in. At log-in, you will be asked to save your work, and you’ll see a warning that the machine will be restarted within 15 minutes.
http://blogs.msdn.com/b/b...ng-in-windows-update.aspx

[ Voor 6% gewijzigd door Ramon op 14-10-2012 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:06
Je krijgt volgens mij sowieso geen melding dat er een update pending is. Ik moest specifiek naar het WU-control panel gaan om te zien wat de status was. Toen stond er dat m'n pc over 2 dagen automatisch herstart zou worden. Maar verder heb ik geen meldingen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees het, ja. Maar dan nog zijn er zat situaties waar je je data kwijt kan raken. Een lange render bijvoorbeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 17:18:
[...]

Ik lees het, ja. Maar dan nog zijn er zat situaties waar je je data kwijt kan raken. Een lange render bijvoorbeld.
Ik weet niet wat voor algoritme W8 gebruikt, maar wat we wel weten is dat W8 niet auto-reboot in de volgende situaties:

- Je zit niet achter je computer
- Je computer is gelockt
- Je hebt achtergrond-applicaties draaien
- Je hebt potentieel niet-opgeslagen bestanden open.

Het lijkt mij dan dus dat ook een render die lang duurt de auto-reboot zou uitstellen. Maar mocht dat niet zo zijn kan je natuurlijk de WU instellingen aanpassen dat hij niet automatisch installeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees het als:

Windows reboot alleen als
- je niet achter je computer zit
- - en je hebt geen applicaties draaien
- - en je hebt geen opgeslagen werk
of:
- je zit wel achter je computer.

Als je achter je computer zit en je slaagt er niet in binnen 15 minuten al je applicaties af te sluiten of op te slaan, reboot hij alsnog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:06
Bij het afsluiten van de pc heb je de optie "sleep" en dan kom je met ctr/alt/del weer onmiddelijk terug in je desktop, zo zijn er op het web ook shurtcuts te vinden voor oa de sleep en hibernate functies
echter als je die gebruikt dan boot het systeem weer zoals vanouds eerst via bios naar de desktop.

nu is mijn vraag: weet iemand de correcte shortcut gegevens voor de win8 sleep functie ?

control alt oeps deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 17:37:
Ik lees het als:

Windows reboot alleen als
- je niet achter je computer zit
- - en je hebt geen applicaties draaien
- - en je hebt geen opgeslagen werk
of:
- je zit wel achter je computer.

Als je achter je computer zit en je slaagt er niet in binnen 15 minuten al je applicaties af te sluiten of op te slaan, reboot hij alsnog.
Zo kan je het ook lezen ja. Dan kan je nog steeds rustig renderen toch? :P Punt blijft dat als je bang bent dat je hier last van gaat krijgen, dan verander je de WU instelling gewoon.
cazzie schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 18:05:
Bij het afsluiten van de pc heb je de optie "sleep" en dan kom je met ctr/alt/del weer onmiddelijk terug in je desktop, zo zijn er op het web ook shurtcuts te vinden voor oa de sleep en hibernate functies
echter als je die gebruikt dan boot het systeem weer zoals vanouds eerst via bios naar de desktop.

nu is mijn vraag: weet iemand de correcte shortcut gegevens voor de win8 sleep functie ?
Ligt het aan mij? Ik snap hier niets van? Als je PC slaapt dan hoef je echt niet op ctrl+alt+del te drukken om hem weer wakker te maken hoor. Iedere toets op je tobo is genoeg. Dat je PC met hibernate weer langs de BIOS gaat is logisch, omdat bij hibernate de inhoud van het geheugen wordt weggeschreven naar de hard disk, terwijl bij sleep het geheugen onder stroom blijft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:06
[b]Ramon schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 18:26
Ligt het aan mij? Ik snap hier niets van? Als je PC slaapt dan hoef je echt niet op ctrl+alt+del te drukken om hem weer wakker te maken hoor. Iedere toets op je tobo is genoeg. Dat je PC met hibernate weer langs de BIOS gaat is logisch, omdat bij hibernate de inhoud van het geheugen wordt weggeschreven naar de hard disk, terwijl bij sleep het geheugen onder stroom blijft staan.
weer wat geleerd: je hoeft dus idd geen ctrl+alt+del te gebruiken om de machine uit zijn sleep te halen,
het enigste wat ik dus zoek is de juiste shortcut om zonder omwegen deze functie te kunnen gebruiken.
bij deze shortcut boot het systeem toch in zijn geheel: rundll32.exe powrprof.dll,SetSuspendState 0,1,0

control alt oeps deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ramon schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 17:04:
[...]

Dan heb je dus al 3 dagen dat update-bericht genegeerd :) Overigens zit er in Windows 8 een mechanisme wat detecteert of er bestanden open zijn, en zal dan niet restarten.
Ik heb het zelfde als Darkstone gehad en heb geen enkel update bericht gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het update bericht staat afaik alleen op het lockscherm (waar ik vaak kom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 14:48

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Hm, geen idee of dit hier al gepost is, maar er zijn ook Nederlandse prijzen bekend.

http://www.microsoftstore.../list/categoryID.60303300
Deze zijn €59,99 voor het vooruitbestellen (vs $70) en €29,99 (vs $40) voor de downloadbare versie.

Vier versies; Pro, Pro N, Pro Pack, Pro Pack N.

N versie zal wel zonder IE en WMP zijn. Wel mooi dat de Amerikaanse prijzen niet 1:1 vertaald zijn naar Europa.. :)

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-09 20:22
Zit er over te twijfelen om ook W8 te installeren op me Laptop.

Heb een HP Pavilion dv7-4190sd

Hoe zit het met de drivers in W8 voor de video kaart heb ik hem al gevonden op de website van AMD
Maar hoe zit het met de USB poorten en touchpad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 23:59
Ik probeer zojuist gebruik te maken van de berichten app van windows 8. Alleen wil ik met een ander account inloggen. Helaas kan ik het account wat er staat niet verwijderen. Heeft iemand enig idee hoe ik een ander messenger account kan gebruiken zonder een nieuwe gebruiker in Windows aan te maken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 16:46
mathy_ schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 12:50:
Zit er over te twijfelen om ook W8 te installeren op me Laptop.

Heb een HP Pavilion dv7-4190sd

Hoe zit het met de drivers in W8 voor de video kaart heb ik hem al gevonden op de website van AMD
Maar hoe zit het met de USB poorten en touchpad?
Veelal kun je gewoon de Windows-7 drivers proberen, die werken vaak gewoon nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gangster93 schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 12:50:
Ik probeer zojuist gebruik te maken van de berichten app van windows 8. Alleen wil ik met een ander account inloggen. Helaas kan ik het account wat er staat niet verwijderen. Heeft iemand enig idee hoe ik een ander messenger account kan gebruiken zonder een nieuwe gebruiker in Windows aan te maken? :)
Je kan toch gewoon via de settings van de berichten app accounts verwijderen. Ik kan in ieder geval alle accounts daarin gewoon verwijderen. Althans ik krijg dat wel voor elkaar. Of begrijp ik je niet goed? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijn100
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18-09 22:07
Heeft iemand al enig idee hoeveel Windows 8 (pro) zal gaan kosten op sites zoals slim.nl of surfspot.nl. Over het algemeen zijn ze stukken goedkoper dan de gewone retail versies. Maar onder de 30 euro lijkt me wel Too good to be true.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSoFijn
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 11:28
Marijn100 schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 15:36:
Heeft iemand al enig idee hoeveel Windows 8 (pro) zal gaan kosten op sites zoals slim.nl of surfspot.nl. Over het algemeen zijn ze stukken goedkoper dan de gewone retail versies. Maar onder de 30 euro lijkt me wel Too good to be true.
voor zover ik weet is de prijs van €30.00 alleen voor de Upgrade versie. nu ben ik daar zelf niet een al te grote fan van.
de upgrade van windows 7 was rond de 55 bij slim als ik het goed had. dus ik denk dat je veilig kunt zeggen dat het in ieder geval goedkoper zal zijn

Is het nu binnenste buiten, of buitenste binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-09 20:22
Davio schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 13:13:
[...]

Veelal kun je gewoon de Windows-7 drivers proberen, die werken vaak gewoon nog.
Bedankt ga ik dat proberen.
Ben nu ff back-up aan het maken van al me mappen met muziek en foto's en video's op een externe HD (mooi moment om alles netjes op volgorde te krijgen)

Zal morgen dan W8 er op zetten en kijken hoe het bevalt, Anders gewoon weer terug naar W7.

Lees alleen dat als ik wil upgraden ik W7 weer terug moeten zetten en daar vanaf die upgrade van 30 euro kan uit voeren dat is wel wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gangster93 schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 12:50:
Gewoon je Microsoft Account ontkoppelen en je nieuwe Microsoft koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spenky
shappie schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 18:54:
[...]

Maar dat is niet wat ik bedoel. Want als je kijkt in die video(inmiddels offline gehaald door MS), dan zie je dat hij het wachtwoord intypt en dat daar een foto op de achtergrond staat.
Als ik moet inloggen dan zie ik alleen maar een effen kleur, zoals dit:

Afbeeldingslocatie: http://michaelsync.net/wp-content/uploads/2011/09/Windows-8-Login-Screen.png
is gewoon plaatje van google, ik heb wel de RTM

Frietjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sir_Markus schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 15:58:
[...] de upgrade van windows 7 was rond de 55 bij slim als ik het goed had. dus ik denk dat je veilig kunt zeggen dat het in ieder geval goedkoper zal zijn
Dat hangt ook heel erg af van bij welk instituut je werkzaam bent of lessen volgt. In ieder geval bij Surfspot kreeg ik via mijn hogeschool veel voordeligere prijzen dan via de universiteit. Ook het aanbod is niet helemaal hetzelfde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 20:33
Als je werkzaam bent bij een school is de upgrade volgens mij goedkoper. Voor Windows 7 upgrade was dit 49 euro voor student en 15 euro voor medewerker. Stom dat ik nu pas lees dat je niet van de previews kunt updaten... (alleen met workaround) Want ik heb een 32-bit Windows 7 en zou graag 64-bit Windows 8 draaien.. Dat kan dus echt alleen door een full 64-bit versie te kopen... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijn100
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18-09 22:07
joris1989 schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 17:44:
Als je werkzaam bent bij een school is de upgrade volgens mij goedkoper. Voor Windows 7 upgrade was dit 49 euro voor student en 15 euro voor medewerker. Stom dat ik nu pas lees dat je niet van de previews kunt updaten... (alleen met workaround) Want ik heb een 32-bit Windows 7 en zou graag 64-bit Windows 8 draaien.. Dat kan dus echt alleen door een full 64-bit versie te kopen... :(
Klopt idd mijn moeder was ook medewerker in de tijd dat Windows 7 uit kwam, helaas nu niet meer.
Met geluk iemand kunnen vinden met een Dreamspark Premium account (InHolland). Na even lief kijken kreeg ik een .sdx bestandje en nog belangrijker een key :D. Nu even een image draaien van mijn ouder installatie en installeren maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
spenky schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 16:16:
[...]

Maar dat is niet wat ik bedoel. Want als je kijkt in die video(inmiddels offline gehaald door MS), dan zie je dat hij het wachtwoord intypt en dat daar een foto op de achtergrond staat.
Als ik moet inloggen dan zie ik alleen maar een effen kleur, zoals dit:

[afbeelding]
is gewoon plaatje van google, ik heb wel de RTM
Het is jammer dat de video offline is, want volgens mij kan dat niet. Bedoel je misschien de picture password optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spenky
Ramon schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 19:10:
[...]

Het is jammer dat de video offline is, want volgens mij kan dat niet. Bedoel je misschien de picture password optie?
Ik heb de video gevonden!

http://www.amazon.co.uk/g...UHYMT98M3/ref=ent_fb_link
(als die het niet doet dan is het hier:)
http://www.amazon.co.uk/gp/product/B008GRKGXK klik dan onder het grote plaatje op images en video's en in die popup is het de video linksonder, 'all about apps'

Ik heb een screenshot gemaakt van de video:

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/ke80lu.jpg

nee dat was het dus juist niet. Hij typte zn wachtwoord in.. Geen picture wachtwoord..

[ Voor 39% gewijzigd door spenky op 15-10-2012 20:43 ]

Frietjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Marijn100 schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 15:36:
Sir_Markus schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 15:58:
[...]
voor zover ik weet is de prijs van €30.00 alleen voor de Upgrade versie. nu ben ik daar zelf niet een al te grote fan van.
de upgrade van windows 7 was rond de 55 bij slim als ik het goed had. dus ik denk dat je veilig kunt zeggen dat het in ieder geval goedkoper zal zijn
Anders lezen jullie gewoon even het bericht wat ik in dit topique vanmiddag gepost heb...? :P

€29,99 download, €59,99 voor versie met doosje.

Aangezien deze dus lager liggen dan de Internationale versies ($50 en $70) zou je kunnen beredeneren dat volledige versies die $100 (OEM) en $140 (volledig) ook iets lager zullen uitvallen in euro's.

Wat ik vreemd vind is dat er nergens echt duidelijk bij staat dat het een upgrade is. Bij productinformatie staat slechts wat je mee kunt nemen bij een upgrade.

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooiopdevork
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 25-05-2023
Rowdy.nl schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 21:36:
Wat ik vreemd vind is dat er nergens echt duidelijk bij staat dat het een upgrade is. Bij productinformatie staat slechts wat je mee kunt nemen bij een upgrade.
Idd dat stukje is helemaal niet duidelijk. En hoe zit het als ik van windows XP naar windows 8 wil, moet ik dan eerste windows 7 installeren om vervolgens de update te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 11:30

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Nee je moet wel een complete herinstallatie doen. Je data kun je wel overzetten.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooiopdevork
Moet je deze dan activeren middels de oude windows XP licentie code?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:11
Hooiopdevork schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 06:23:
[...]

Idd dat stukje is helemaal niet duidelijk. En hoe zit het als ik van windows XP naar windows 8 wil, moet ik dan eerste windows 7 installeren om vervolgens de update te doen?
Zie: http://www.winsupersite.c...upgrade-windows-xp-144321

Afbeeldingslocatie: http://www.winsupersite.com/content/content/144321/xp-choose.jpg;pv8fe97ebd32c955ba

Je kan de installatie vanuit Windows XP starten en dan je documenten etc. behouden.
Dan heb je alleen de code van Windows 8 nodig.
Je moet wel al je programma's opnieuw installeren en eventuele codes van die programma's moet natuurlijk dan wel ergens hebben.

[ Voor 13% gewijzigd door Gandalf op 16-10-2012 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Gandalf schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 09:27:
[...]

Zie: http://www.winsupersite.c...upgrade-windows-xp-144321

[afbeelding]

Je kan de installatie vanuit Windows XP starten en dan je documenten etc. behouden.
Dan heb je alleen de code van Windows 8 nodig.
Je moet wel al je programma's opnieuw installeren en eventuele codes van die programma's moet natuurlijk dan wel ergens hebben.
Ik heb afgelopen vrijdag van Windows 7 geupgrade naar de RTM versie op m'n werklaptop. (Enterprise versie) Dat was idd dat schermpje. Je moet drie keer klikken en dan laat je je PC een uurtje met rust en issie al klaar... Makkelijker kan niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooiopdevork
Ik wil graag een complete clean windows 8 installatie doen op een reeds nieuw aanschafte zelfbouw pc.
Momenteel heb ik alleen een originele windows XP licentie, maar met windows 8 upgrade pack moet die dus wel lukken. Heb ik toch Windows 8 Pro voor 60 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kun je vanuit Windows 7/Vista ook een clean upgrade doen? Dus zonder dingen te bewaren en zo'n old.windows dir te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 10:43:
Kun je vanuit Windows 7/Vista ook een clean upgrade doen? Dus zonder dingen te bewaren en zo'n old.windows dir te krijgen?
Het krijgen van een Windows.old is toch niet erg? Die kun je zo weggooien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Martinspire schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 10:43:
Jeps. De eerste vraag in die wizard (tweede scherm) is wat je wilt bewaren. Je bestanden & programma's, of niets. Die tweede optie is je clean install.
Hooiopdevork schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 10:36:
Ik wil graag een complete clean windows 8 installatie doen op een reeds nieuw aanschafte zelfbouw pc.
Momenteel heb ik alleen een originele windows XP licentie, maar met windows 8 upgrade pack moet die dus wel lukken. Heb ik toch Windows 8 Pro voor 60 euro :)
Wacht tot de 26e en download 'm dan, dat scheelt je de helft...?

Let op; je zult waarschijnlijk eerst XP moeten installeren en daarna de W8 upgrade draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf
TheVMaster schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 11:37:
[...]

Het krijgen van een Windows.old is toch niet erg? Die kun je zo weggooien...
En kan enorm handig zijn voor missende drivers en een final check of je alle documenten, downloads en dergelijke hebt in je nieuwe installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gandalf schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 12:33:
[...]

En kan enorm handig zijn voor missende drivers en een final check of je alle documenten, downloads en dergelijke hebt in je nieuwe installatie.
Natuurlijk, maar hij wil die map niet :+ dus dan kun je hem zo weg gooien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooiopdevork
Rowdy.nl schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 11:52:
Wacht tot de 26e en download 'm dan, dat scheelt je de helft...?

Let op; je zult waarschijnlijk eerst XP moeten installeren en daarna de W8 upgrade draaien.
Dat klinkt wel erg omslachting, maar ja anders moet ik een compleet nieuwe windows 8 pro kopen en dat kost me 140 dollar? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:16

Wildfire

Joy to the world!

Hmmm... denk dat Microsoft ergens iets heeft verkloot. Er staat hier een HP Deskjet 3050 welke via WiFi aan m'n netwerk hangt. Tijdje terug kon ik zowel van mijn PC als een andere PC prima printen, maar gisteren merkte ik op dat het niet meer werkte: foutmelding "De parameter is onjuist", ook op de andere PC. Herinstalleren van drivers had geen effect, de printer wordt iig wel gezien door Windows. Da's juist het vreemde eraan. Vage shit.

Vanavond maar eens mee worstelen.

Iemand anders iets soortgelijks meegemaakt?

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Hooiopdevork schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 13:32:
[...]
Dat klinkt wel erg omslachting, maar ja anders moet ik een compleet nieuwe windows 8 pro kopen en dat kost me 140 dollar? :'(
Je bent in principe illegaal bezig (je hebt een nieuwe PC met nieuwe onderdelen) en wilt een bestaande Windows XP licentie misbruiken om daar goedkoop Windows 8 op te krijgen. Dat is toch een beetje hoe het echt zit?

Officiëel had je gewoon die volledige versie moeten kopen. Maar door een loophole kun je goedkoop een upgrade versie kopen. Moet je wel een half uur extra besteden om eerst XP te installeren.

Persoonlijk, door een half uurtje extra werk 100€ besparen? Lijkt mij geen slechte deal. En ik denk dat je dus ook niet moet klagen... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Niet online
Ik draai al een paar dagen de Windows 8 Build 9200 en het bevalt me prima, al mijn oude programma`s kon ik zo meenemen uit Windows 7 (BF3, Sabnzbd, etc) en de boot tijd met ssd is 5.9 seconden volgens taakbeheer. (Kan wel kloppen ongeveer) Dus het kritiek van een tijdje terug neem ik zeker terug.

Nu heb ik alleen nog het probleem dat ik het metro scherm niet kan skippen tijdens het opstarten wat in eerdere builds wel kon. Iemand die het nog voor elkaar heeft gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
melvinnie schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 15:02:
Ik draai al een paar dagen de Windows 8 Build 9200 en het bevalt me prima, al mijn oude programma`s kon ik zo meenemen uit Windows 7 (BF3, Sabnzbd, etc) en de boot tijd met ssd is 5.9 seconden volgens taakbeheer. (Kan wel kloppen ongeveer) Dus het kritiek van een tijdje terug neem ik zeker terug.
Kan je de boottijd zien in de taskmanager? Waar dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf
melvinnie schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 15:02:

Nu heb ik alleen nog het probleem dat ik het metro scherm niet kan skippen tijdens het opstarten wat in eerdere builds wel kon. Iemand die het nog voor elkaar heeft gekregen?
Skip Metro Suite Settings:
http://www.askvg.com/skip...-charms-bar-in-windows-8/
of
Classic Shell:
http://www.askvg.com/how-...nto-desktop-in-windows-8/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij werkt dat niet met de RTM versie...of is dat inmiddels 'opgelost'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf
TheVMaster schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 15:57:
[...]

Volgens mij werkt dat niet met de RTM versie...of is dat inmiddels 'opgelost'?
Classic Shell in ieder geval wel, van Skip Metro Suite Settings weet ik het niet, nooit gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gandalf schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 16:01:
[...]

Classic Shell in ieder geval wel, van Skip Metro Suite Settings weet ik het niet, nooit gebruikt.
:+ ja dat van die Classic Shell wist ik ook wel, al gebruik ik het zelf niet. Ach..die Skip Metro Suite, kan me voorstellen dat daar nog wel een GPO voor komt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Niet online
Onder het tabje Opstarten rechts bovenin.
tiguan schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 15:05:
[...]

Kan je de boottijd zien in de taskmanager? Waar dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:11
Kwam er nou ineens achter dat ik via MSDNAA al een legale officiele versie van Windows 8 kon downloaden. Nu vraag ik me af of dit verstandig is, heb er momenteel windows 7 opstaan. En ben daar eigenlijk heel tevreden over, maar windows 8 is toch ook weer leuk.

Heb daar de preview versie al van gehad, maar ben toen terug gegaan naar Windows 7 omdat toen nog niet alles werkte. Mijn specs zijn:

Intel Core I5-2430M CPU @ 2.40GHz
Geinstalleerd geheugen 8GB
Type systeem:64 bit

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOEFuture
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Gynnad schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 20:42:
Kwam er nou ineens achter dat ik via MSDNAA al een legale officiele versie van Windows 8 kon downloaden. Nu vraag ik me af of dit verstandig is, heb er momenteel windows 7 opstaan. En ben daar eigenlijk heel tevreden over, maar windows 8 is toch ook weer leuk.

Heb daar de preview versie al van gehad, maar ben toen terug gegaan naar Windows 7 omdat toen nog niet alles werkte. Mijn specs zijn:

MSDNAA? Ik zie nog steeds niets daar. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 13:20

amas

Law of Nature: Chaos

Ik heb zelf de versie van MSDN (academic) geïnstalleerd. Nog geen enkele vastloper of problemen mee gehad. Als je zit te twijfelen om het te doen, gewoon doen :P
Ik heb er iig nog geen spijt van.

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Grote kans dat wel alles nu werkt. Heb zelf ook een I5 en die werkt prima (al moet je mogelijk wel effe zoeken naar drivers). Overigens hebben we weinig aan alleen de processor. Moederbord en grafische kaart zijn net zo belangrijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
melvinnie schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 17:12:
Onder het tabje Opstarten rechts bovenin.

[...]
Ben ik nou blind? Ik zie 't echt nergens staan hoor?

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-i6IFrQ5BDns/UH2_k4xKiHI/AAAAAAAACJc/_cQhII1wi_s/s512/Capture.PNG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBurger
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-08 23:05
Als Windows 7 gebruiker vraag ik me af..... :)
Q1: Kan je op een bepaalde manier zorgen dat je automatisch in desktop komt?
Q2: Kan je op een bepaalde manier het oude start-menu terug krijgen als je het per se nodig hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 13:20

amas

Law of Nature: Chaos

iBurger schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 22:44:
Als Windows 7 gebruiker vraag ik me af..... :)
Q1: Kan je op een bepaalde manier zorgen dat je automatisch in desktop komt?
Q2: Kan je op een bepaalde manier het oude start-menu terug krijgen als je het per se nodig hebt?
Q1: Met een hack kan het wel, maar MS is er niet blij mee. Mijn vraag aan jou is dan weer, waarom? Het kost je één muisklik minder.
Q2: Ja, http://www.stardock.com/products/start8/. Zelfde vraag aan jou weer. Waarom? Je hebt het niet per se nodig. Het voelt een beetje raar aan het begin. Maar als je er na een paar week aan gewend bent ga je het niet missen. Dit is mijn persoonlijke ervaring dan. Ik weet niet wat jullie er allemaal mee doen natuurlijk.

edit: Ik zie net dat je ook met start8 naar de desktop kunt booten.

[ Voor 4% gewijzigd door amas op 16-10-2012 22:50 ]

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Niet online
Hmm vreemd dat jij hem niet hebt... Ik heb build 9200

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/316tdvq.png
tiguan schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 22:15:
[...]

Ben ik nou blind? Ik zie 't echt nergens staan hoor?

[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
melvinnie schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 23:12:

[afbeelding] [...]
Misschien een driver iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:32

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
Ik heb sinds vandaag ook de RTM van Windows 8 draaien, maar kom er even niet uit met de adminrechten. Overal waar ik ze voor nodig heb, zoals control userpasswords 2 en de meeste configuratiescherminstellingen, applicaties installeren enzovoorts, krijg ik een UAC-venstertje van 'geef een administratorwachtwoord in en klik op Ja om door te gaan', maar er is geen invulveldje en 'Ja' is greyed out, zodat ik alleen voor 'Nee' kan kiezen. Hoe krijg ik dit gefixed?

EDIT: Opgelost door admin-account te activeren en mezelf rechten te geven.

[ Voor 10% gewijzigd door Tomas Hochstenbach op 17-10-2012 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
melvinnie schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 23:12:

[afbeelding]

[...]
Ik heb hem inderdaad ook....misschien is dat alleen zichtbaar bij UEFI BIOS? Had het namelijk op m'n vorige Lenovo laptop niet...

[ Voor 8% gewijzigd door TheVMaster op 16-10-2012 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Niet online
Het is inderdaad UEFI, mijn laptop heeft het ook niet staan terwijl die met de zelfde disk is geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheVMaster schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 23:34:
[...]

Ik heb hem inderdaad ook....misschien is dat alleen zichtbaar bij UEFI BIOS? Had het namelijk op m'n vorige Lenovo laptop niet...
Hier UEFI bios en heb het niet staan. Heb overigens ook een SSD, dus daar ligt het ook al niet aan. Denk eerder dat het een bepaalde fabrikant is die het wel of niet weergeeft. Of het is een windows setting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Oh da's interessant. Ik heb inderdaad een oldschool BIOS op m'n laptop zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooiopdevork
Rowdy.nl schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 14:31:
[...]
Je bent in principe illegaal bezig (je hebt een nieuwe PC met nieuwe onderdelen) en wilt een bestaande Windows XP licentie misbruiken om daar goedkoop Windows 8 op te krijgen. Dat is toch een beetje hoe het echt zit?

Officiëel had je gewoon die volledige versie moeten kopen. Maar door een loophole kun je goedkoop een upgrade versie kopen. Moet je wel een half uur extra besteden om eerst XP te installeren.

Persoonlijk, door een half uurtje extra werk 100€ besparen? Lijkt mij geen slechte deal. En ik denk dat je dus ook niet moet klagen... :+
Dit is idd het verhaal, maar goed dat half uurtje extra werk daar doe ik het voor :) :)
Pagina: 1 ... 18 ... 65 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Windows 8 is alweer een aantal maanden op de markt en is het tijd dat dit algemene Windows 8 topic per 1 januari 2013 worden gesloten.

Bij deze dus het verzoek aan een ieder met issues met Windows 8 om hiervoor vanaf nu een eigen topic aan te maken.