Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 09:49
Goed nieuws over de market store, deze is ondertussen naar 3600 apps gestegen.

Moet eerlijk zijn dat er best wel goede tussen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 10:15
Ik ben weleens benieuwd naar welke apps mensen hier veel gebruiken ? Om heel eerlijk te zijn, gebruik ik bijna alleen game apps in metro mode en doe de rest nog fijn op de desktop.

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Op de desktop;
Ik gebruik eigenlijk alleen de mail-app en tweetro.
Af en toe de weather-app. Rest raak ik niet aan en werk voornamelijk in Desktop-mode..

Op de Iconia Tab W500:
Mail-app, tweetro en IE10 Metro. Af en toe de weather-app.

Af en toe check ik weleens wat apps, maar die krijgen vaak geen plekje op mijn pc en worden rapido verwijderd omdat het niets toevoegt of omdat ik er na de install niet meer naar omkijk.

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

punisher007 schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 15:24:
Ik ben weleens benieuwd naar welke apps mensen hier veel gebruiken ?
Mail, agenda, buienradar, webradio, weer app, wordfeud, remote desktop, maps (om snel een route te bekijken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn lijst van prima apps:
Mail/Personen/Weer/Kalender
Inrix (verkeersinfo, al kan dat ook via bing maps)
Rain Alarm (voor het verkrijgen van buien alarmen)

Dat zijn de apps die ik vooral wel gebruik. Daarnaast heb ik er nog wel een paar geinstalleerd maar nog niet of heel weinig aangeraakt. Vooral spellen en van die "die zal ik vast nog een keer nodig hebben" apps ala Wikipedia of Woordenboek.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gestaag komen er meer apps bij. Zoals vandaag Uitzending gemist, Toch wel de killer app voor mijn vrouw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:59
Vriendin zat te klagen dat ze achter liep met vista op de laptop dus maar win8 installed :)
Was even wennen maar wil nog niet terug. Maar enige dat ik niet kan vinden is messenger app in de store?
Heet dit anders nu of is het er gewoon nog niet?

windows staat in het nederlands en heet dan opeens berichten :(

[ Voor 12% gewijzigd door slommer op 07-10-2012 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
slommer schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 21:25:
Vriendin zat te klagen dat ze achter liep met vista op de laptop dus maar win8 installed :)
Was even wennen maar wil nog niet terug. Maar enige dat ik niet kan vinden is messenger app in de store?
Heet dit anders nu of is het er gewoon nog niet?
Er is eens standaard messenger app aanwezig in windows 8. Facebook chat en msn is daarmee mogelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door vali op 07-10-2012 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:16

Wildfire

Joy to the world!

*zucht*

Ik loop regelmatig tegen een BSOD aan in Windows 8 (RTM release):

"Bug Check 0xDE: POOL_CORRUPTION_IN_FILE_AREA"

Volgens MSDN: Bug Check 0xDE: POOL_CORRUPTION_IN_FILE_AREA ligt het ofwel aan een hardware apparaat, de bijbehorende driver of gerelateerde software.

Ik heb iig met Memtest86+ het geheugen al meerdere malen getest (paar keer een hele werkdag laten draaien), daar kwam niets uit voort. Ook de harde schijven heb ik al getest, die zijn prima in orde.

Ik ben nu de instructies op How to use the special pool feature to isolate pool damage maar aan het opvolgen om te kijken of ik met de 'special pool feature' de 'pool damage' kan traceren naar een specifieke driver.

Echt irritant deze kwestie, vooral omdat het willekeurig lijkt te zijn. Vooral vreemd is dat ik bv. uren aan een stuk kan gamen (Black Mesa bijvoorbeeld) zonder dat er wat gebeurt, maar dat een nachtje idlen op de desktop soms 's ochtends een BSOD laat zien. Maf.

Ik geloof best dat het een driver-issue is. Hopelijk is het dan met de officiële release opgelost, ik mag hopen dat de fabrikanten dan een final release van hun drivers klaar hebben staan.

[ Voor 21% gewijzigd door Wildfire op 08-10-2012 12:03 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:30

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Gebruik je nu dan de release preview of de RTM? De RTM is de officiële release die vanaf 25 oktober te koop is.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

CAP-Team schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 10:58:
Gebruik je nu dan de release preview of de RTM? De RTM is de officiële release die vanaf 25 oktober te koop is.
Zojuist geëdit: ik gebruik dus de RTM.

-- Edit: zojuist ook maar Driver Verifier aangezet. Wordt e.e.a. wel wat trager van, maar so be it. Beter tijdelijke traagheid en dan een specifieke oorzaak vinden, dan normale snelheid en geen oorzaak vinden...

[ Voor 28% gewijzigd door Wildfire op 08-10-2012 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoohww...Microsoft zet wel even een mooie richtlijn neer :
400 Million+ Windows 8 Devices In 9 Months, 100,000+ Apps In 90 Days
Source : WinSuperSite

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoohww...Microsoft legt een mooie verwachting neer :
400 Million+ Windows 8 Devices In 9 Months, 100,000+ Apps In 90 Days
Source : WinSuperSite

Of ze dat gaan waarmaken? Time will tell.... O-)

[ Voor 9% gewijzigd door TheVMaster op 08-10-2012 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.N
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:13
Is de RTM die ik op MSDNAA kan downloaden het zelfde als de final over een paar weken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wouter.N schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 18:47:
Is de RTM die ik op MSDNAA kan downloaden het zelfde als de final over een paar weken?
Wat snap je niet aan RTM? :+ Release To Manufacturer dus tja....de versie die geleverd aan de producent van de Windows dvdtjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met een search (van minder woorden dan je reply) op google, had je het al geweten. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.N
Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 18:50:
[...]

Met een search (van minder woorden dan je reply) op google, had je het al geweten. :/
Dit was makkelijker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Makkelijk is niet altijd prettig als diezelfde vraag al 100 keer gesteld is....we zijn hier op GoT nog steeds geen helpdesk!

Ik heb het ook even vermeld in de TS, dussuh die vraag wil ik hier niet meer zien. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:53

RayNbow

Kirika <3

...de RTM die ik op MSDNAA kan downloaden...
Hmm, RTM op MSDNAA? Bij mij staat hij er in ieder geval niet tussen.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.N
TheVMaster schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 18:56:
[...]

Makkelijk is niet altijd prettig als diezelfde vraag al 100 keer gesteld is....we zijn hier op GoT nog steeds geen helpdesk!

Ik heb het ook even vermeld in de TS, dussuh die vraag wil ik hier niet meer zien. O-)
Mooi zo, de TS had ik namelijk al helemaal doorgelezen , en toen kwam ik op die vraag O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog meer mensen waar de Office 365 preview niet meer van wil opstarten? Heb zojuist ook op mn PC al een reinstall moeten doen omdat ie gewoon niet meer werkte. Geen idee waar het aan ligt (mogelijk een patch?), maar wel lastig dus.
Verder werkt office prima. Alleen als ik veel bestanden in de Recent Files lijst laat zetten (had eerst 25 stuks) wil ie nog wel eens een tijdje vastlopen. Verder loopt ie vloeiend en strak.

Hoop dat ie binnenkort ook RTM gaat (met hopelijk wat meer kleuren in de interface)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shappie
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
RayNbow schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 19:25:
[...]

Hier ook niet, heb ze er al twee keer over gemaild (met meerdere weken tijd ertussen), maar wordt niet op gereageerd. Ik zal nog eens een poging doen, maar heb niet het idee dat je daar serieus wordt genomen.

Zit nu nog steeds op 2 pc's (desktop en laptop) op de RP, werkt overigens prima en super stabiel, maar ik zou graag z.s.m. de RTM installeren.

Toevallig iemand die Win8 in dualboot met Ubuntu (12.04) draait? Win8 wil niet meer uit hibernate komen zolang ik dualboot. Waarschijnlijk meer linux dan windows gerelateerd, maar wie weet zit de fout toch aan de Win kant en weet iemand in dit topic hier meer over?

Verder zit ik nog steeds te wachten op Win8 drivers voor mijn synaptics touchpad, lijkt me ideaal om met de Win8 gestures te kunnen werken. Hopelijk komt hij binnenkort beschikbaar nu de release steeds dichterbij komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
[...]

Ik had hem vorige week nog gedownload op msdn.. Hij moet er tussen staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweeny
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-05-2024
Er zijn een aantal updates in de windows store voor enkele apps van microsoft (People, Calendar, Gallery, News, Sports, enz)
Je krijgt ze te zien door Settings>App updates>Check for updates

Echter zegt hij bij mij dat er nog 2 updates zijn, maar als ik erop klik zegt hij dat er geen updates zijn...
Kan iemand voor mij kijken of sports nu ook de eredivisie ondersteund, want ik weet dat de update uit is, maar bij mij ziet hij die update niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik had inderdaad 5 App updates. Heb ze net even geinstalleerd, maar eh...volgens mij geen Eredivisie...

Windows 8 Sport App Update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X_lawl_X
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:07
Jammer dat de calendar app nog steeds geen meerdere agenda's in Google ondersteund (na de update)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
X_lawl_X schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 11:19:
Jammer dat de calendar app nog steeds geen meerdere agenda's in Google ondersteund (na de update)
Om nog even een paar pareltjes (to be) te noemen : de Uitzendinggemist App van de Publieke Omroep staat in de store...enneh..de LastPass App (deze gebruik ik zelf heel veel...maar de Windows 8 variant heeft nog wel wat werk nodig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Ik las dus net dit: nieuws: Microsoft verwacht 100.000 Windows 8-apps in eerste 90 dagen

Waarin het artikel zegt dat Bol.com, Amazon en Uitzending Gemist allemaal apps hebben in de Windows 8 Store, maar ik kan geen één van deze apps vinden op mijn computer.

Kan het zijn dat de Release Preview niet de hele Store laat zien ofzo? Ik zag op een ander forum staan dat je Nederlandse apps kan vinden als je location op Nederland staat, maar daar staat mijn Windows al standaard op.

Of zie ik iets stoms over het hoofd? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TrekDude101 schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 11:54:
[...]
Kan het zijn dat de Release Preview niet de hele Store laat zien ofzo? [...]
Ja. Zelf heb ik ook nog de preview en die laat zeker weten maar een kwart zien van alle applicaties. Zelfs als je die 'handige' opties uitzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las dus net dit: nieuws: Microsoft verwacht 100.000 Windows 8-apps in eerste 90 dagen

Waarin het artikel zegt dat Bol.com, Amazon en Uitzending Gemist allemaal apps hebben in de Windows 8 Store, maar ik kan geen één van deze apps vinden op mijn computer.

Kan het zijn dat de Release Preview niet de hele Store laat zien ofzo? Ik zag op een ander forum staan dat je Nederlandse apps kan vinden als je location op Nederland staat, maar daar staat mijn Windows al standaard op.

Of zie ik iets stoms over het hoofd? :?
bol.com is er sinds vanmorgen hoor.
hij heet alleen bluester. niet wat je verwacht maar dat is de bol.com app.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2012 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDude101
Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 12:17:
[...]

Ik twijfel er ook niet aan of die in de store staat, ik kan bijvoorbeeld via deze link zien dat de Uitzending Gemist app bestaat, maar ik kan hem gewoonweg niet zien als ik in de store zoek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TrekDude101 schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 12:20:
[...]

Ik twijfel er ook niet aan of die in de store staat, ik kan bijvoorbeeld via deze link zien dat de Uitzending Gemist app bestaat, maar ik kan hem gewoonweg niet zien als ik in de store zoek
dan staat je regio misschien verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDude101
Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 12:20:
[...]

dan staat je regio misschien verkeerd?
Ik zag op een ander forum staan dat je Nederlandse apps kan vinden als je location op Nederland staat, maar daar staat mijn Windows al standaard op.
Voor zover ik kan zien niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 12:17:
[...]

hij heet alleen bluester. niet wat je verwacht maar dat is de bol.com app.
Die app is er al een paar dagen. Nu nog een Nu.nl, RTL Gemist, NOS app en ik kan los :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leosand
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 10:53
Heb de standaard versie van windows 8 en wat blijkt geen rdp.
je kunt wel andere pc overnemen maar de windows 8 pc niet.
Moet dus andere versie installeren.... zucht.
Iemand miss nog andere ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leosand schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 12:50:
Heb de standaard versie van windows 8 en wat blijkt geen rdp.
je kunt wel andere pc overnemen maar de windows 8 pc niet.
Moet dus andere versie installeren.... zucht.
Iemand miss nog andere ideeën?
vnc? genoeg andere remote applicaties.
ben blij dat ik de enterprise versie via msdn heb geinstalleerd en niet een lagere versie:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:06
Je moet sowieso de Pro of Enterprise versie hebben voor RDP functionaliteit. Of inderdaad een alternatief zoeken.

[ Voor 19% gewijzigd door tiguan op 09-10-2012 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

X_lawl_X schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 11:19:
Gelukkig dat deze ondersteuning er al in zat voor de update :)
Dit werkt hetzelfde als bij WP7.x, standaard geeft google enkel de hoofdkalender.

even naar http://m.google.com/sync/ met als gebruikersagent de iphone string. dan kies je de "windowsmail" app, daarna in de urlbalk supportMultiCalendars=false op supportMultiCalendars=true zetten.
Kalenders aanvinken, opslaan en ff wachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 12:20:
[...] dan staat je regio misschien verkeerd?
Hij heeft niet de RTM geinstalleerd, maar de Release Preview. In de RP zie je niet alle apps die in de market staan, wat je ook instelt. Je krijgt ook niet alle updates van apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 13:09:
[...]

Gelukkig dat deze ondersteuning er al in zat voor de update :)
Dit werkt hetzelfde als bij WP7.x, standaard geeft google enkel de hoofdkalender.

even naar http://m.google.com/sync/ met als gebruikersagent de iphone string. dan kies je de "windowsmail" app, daarna in de urlbalk supportMultiCalendars=false op supportMultiCalendars=true zetten.
Kalenders aanvinken, opslaan en ff wachten..
Of gewoon met je mobiel naar m.google.com/sync. Werkt 10x sneller dan allemaal gebruikersstrings/agents en wat nog meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 10:15
Met betrekking tot het zoeken/vinden van apps in de store vind ik dat men nog wel het een en ander kan verbeteren. Zeker naarmate het aantal apps gaat groeien zal dat nog belangrijker zijn.

Is er trouwens ook een soort van rss feed waar je nieuw toegevoegde apps kan zien ?

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Helaas is het door het regio verhaal niet altijd mogelijk alle apps te zien. Als je in je Windows regio settings Nederland zet, dan zullen voornamelijk NL apps en andere regio apps te zien zijn die in alle market gepubliceerd zijn.

Als Uitzending Gemist er voor kiest om alleen weer te geven in NL dan zul je hem niet kunnen zien en installeren via de store als je regio settings op US of anders staan.

RTM uiteraard...

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het gaat er niet alleen om dat alles erin komt te staan, maar het benaderen van de nieuwste of populairste apps is gewoon niet prettig uitgewerkt. Staat een hoop troep tussen wat je toch niet nodig gaat hebben. Ik zou bv wel willen filteren op een beoordeling van minimaal 4 sterren. Ook het feit dat Uitzending gemist nog niet op de voorkant staat is gewoon een gemiste kans. Hoop dat ze er nog wel wat aan doen. Dat je bv al geen tile meer hebt die gaat naar de nieuwste apps vind ik bv al debiel

Ik heb nu overigens 2 updates in de store staan, maar die kan ik met de locatie op NL en US niet zien. Er staat dus wel een 2 en "updates available" maar op de update pagina zie ik dus niets. Erg raar

[ Voor 17% gewijzigd door Martinspire op 09-10-2012 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinwalter
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-09 18:56
Hmm, ik heb Win 8 ook een tijd geïnstalleerd. Echter zie ik geen apps. Ik kan ook de store niet openen.
De Change PC settings in de charm bar werkt ook niet. Hebben jullie enig idee? Heb een lokaal account aangemaakt. Is het mogelijk om met een 2de account in te loggen via je liveid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kevinwalter schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 14:04:
Hmm, ik heb Win 8 ook een tijd geïnstalleerd. Echter zie ik geen apps. Ik kan ook de store niet openen.
De Change PC settings in de charm bar werkt ook niet. Hebben jullie enig idee? Heb een lokaal account aangemaakt. Is het mogelijk om met een 2de account in te loggen via je liveid?
Je hebt een Microsoft Account nodig om de store te kunnen openen, overigens kun je ook eenvoudig je lokale account ''omzetten' naar je Microsoft account...dan heb je gelijk profijt van alle Sync functionaliteiten etc..etc..

Maar als je dat niet zou willen (alu hoedje?) dan kun je natuurlijk ook een tweede account aanmaken gekoppeld aan een MS Account.
Martinspire schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 13:55:
Het gaat er niet alleen om dat alles erin komt te staan, maar het benaderen van de nieuwste of populairste apps is gewoon niet prettig uitgewerkt. Staat een hoop troep tussen wat je toch niet nodig gaat hebben. Ik zou bv wel willen filteren op een beoordeling van minimaal 4 sterren. Ook het feit dat Uitzending gemist nog niet op de voorkant staat is gewoon een gemiste kans. Hoop dat ze er nog wel wat aan doen. Dat je bv al geen tile meer hebt die gaat naar de nieuwste apps vind ik bv al debiel

Ik heb nu overigens 2 updates in de store staan, maar die kan ik met de locatie op NL en US niet zien. Er staat dus wel een 2 en "updates available" maar op de update pagina zie ik dus niets. Erg raar
Dat heb ik nu ook..heb alles bijgewerkt, maar er blijven 2 Updates staan...

[ Voor 37% gewijzigd door TheVMaster op 09-10-2012 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 16:46
TheVMaster schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 14:07:
[...]

Maar als je dat niet zou willen (alu hoedje?) dan kun je natuurlijk ook een tweede account aanmaken gekoppeld aan een MS Account.
Ik ben teruggegaan naar een lokaal account omdat Remote Debugging vanuit Visual Studio (2010) anders niet meer werkt. Hiervoor is het nodig dat het remote account en het lokale account hetzelfde zijn en met een externe bak waar Win XP op draait, moest ik dus zelf een lokaal account houden.

Er is altijd een edge case. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Heb je ook geprobeerd om in te loggen met de username MicrosoftAccount\je@live.id en het bijbehorende wachtwoord? Als ik me niet vergis werkt Windows 8 intern op die manier met Microsoft-accounts :)

[ Voor 26% gewijzigd door Alex) op 09-10-2012 14:45 ]

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
Alex) schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 14:44:
Heb je ook geprobeerd om in te loggen met de username MicrosoftAccount\je@live.id en het bijbehorende wachtwoord? Als ik me niet vergis werkt Windows 8 intern op die manier met Microsoft-accounts :)
Mijn systeem is niet het probleem, het XP systeem wel.
Daarom hou ik het gewoon simpel, dan hoef ik op dat systeem niks aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinwalter
TheVMaster schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 14:07:

Je hebt een Microsoft Account nodig om de store te kunnen openen, overigens kun je ook eenvoudig je lokale account ''omzetten' naar je Microsoft account...dan heb je gelijk profijt van alle Sync functionaliteiten etc..etc..

Ja, ik heb met de previews al wel toegang gehad.

Hoe log ik dan in met een MS Account? Ik kan alleen accounts aanmaken via taakbeheer. Via het login scherm kom je ook niet verder dan alleen mijn huidige username.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
--> PC Settings, via dat Metro-gezeur kom je daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinwalter
Davio schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 15:27:
--> PC Settings, via dat Metro-gezeur kom je daar.
Ja, dat is juist het vreemde hier. Als ik daar op klik krijg ik helemaal niks te zien.
Enigste waar ik bij kom is hier: Control Panel\All Control Panel Items\User Accounts.

Niks van dat metro gezeur werkt.

-EDIT: Add a new user in PC Settings werkt ook niet.

[ Voor 6% gewijzigd door kevinwalter op 09-10-2012 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
Corrupte installatie of geen RTM misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinwalter
Davio schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 15:33:
Corrupte installatie of geen RTM misschien?
Als t goed is wel de RTM. Gedownload via msdnaa.

Als ik via het guest account inlog krijg ik ook alleen: Internet Explorer, Store, File Explorer en Store. Store werkt alleen niet. Voor de rest werkt ook alles van de charm bar niet kwa echte settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Wat is de resolutie van je scherm? Is die misschien te laag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alex) schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 15:55:
Wat is de resolutie van je scherm? Is die misschien te laag?
De resolutie te laag om een nieuwe gebruiker aan te maken? 8)7 Die kende ik nog niet Alex ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
Ach, we kunnen het algemene advies wel weer een keer herhalen.

Zorg dat je een clean install in plaats van een upgrade doet.
Ik heb zelf een upgrade vanaf Win 7 gedaan, maar alleen mijn bestanden (en dus niet mijn settings) gehouden. Voor mij werkte dit goed, maar bij een upgrade heb je weinig garanties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TrekDude101 schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 12:20:
[...]

ik kan hem nu downloaden in de store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kevinwalter schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 15:38:
[...] Als t goed is wel de RTM. Gedownload via msdnaa.[...]
Kandidaat voor een win+x -> a -> "sfc /scannow" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
Waarom ondersteunt de geupdate mail app nog steeds geen POP? Je kunt het wel aanklikken. De app zegt dan doodleuk: POP wordt niet ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Omdat Microsoft er inmiddels vanuit gaat dat je meerdere devices hebt om mail op te lezen.
POP is een ramp in zo'n situatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naast de MS app updates komt er ook een OS update:
http://microsoft-news.com...ormance-and-battery-life/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shappie
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
[...]

Zojuist bericht gehad van MA3D en ze beweren dat door een fout bij MS ze niet bij de product keys kunnen. Zodra dit opgelost is komt Win8 online te staan. Allemaal erg vaag, maar hopelijk krijg ik nog reactie op mijn vraag of ze enige indicatie kunnen geven hoe lang dit allemaal gaat duren.
TheVMaster schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 12:32:
Die app is er al een paar dagen. Nu nog een Nu.nl, RTL Gemist, NOS app en ik kan los :)
Ik zit vooral op de NOS app te wachten, ben zeer tevreden met de NOS app op mijn iPod, dus hopelijk volgt er ook een Win8 versie. Ik gebruik nu eigenlijk vrijwel geen Metro apps naast de default geinstalleerde apps (calendar, mail en messaging), alleen Forismatic vind ik wel leuk om als live-tile in mijn startscreen te hebben.
Ziet er goed uit! Hopelijk ga ik ook wat merken van die battery life improvements met mijn laptop. Merk nu toch dat ik nog niet in de buurt kom van de accuduur die hij uit de fabriek met Win7 haalde.

[ Voor 18% gewijzigd door shappie op 09-10-2012 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrisson
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-01-2021
Zojuist KB2756872 geinstalleerd 163,5 Mb = mini service pack
En nu maar hopen dat vele issues daadwerkelijk zijn opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
TheVMaster schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 15:56:
[...]

De resolutie te laag om een nieuwe gebruiker aan te maken? 8)7 Die kende ik nog niet Alex ;)
Wat ik me herinner van de Developer Preview is dat ik geen enkele van de Metro-apps kon gebruiken omdat de schermresolutie van mijn netbook te laag was (1024x600). Ook het Metro-style Control Panel - waar je gebruikers aan kunt maken - deed niks. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morrisson schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 19:47:
[...]
Zojuist KB2756872 geinstalleerd 163,5 Mb = mini service pack
En nu maar hopen dat vele issues daadwerkelijk zijn opgelost
Ik zie 'm zojuist ook. Ik heb alleen geen issues :)
Het meest interessante voor mij zijn hardware/driver updates in deze update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
shappie schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 19:20:
[...]

Ik zit vooral op de NOS app te wachten, ben zeer tevreden met de NOS app op mijn iPod, dus hopelijk volgt er ook een Win8 versie. Ik gebruik nu eigenlijk vrijwel geen Metro apps naast de default geinstalleerde apps (calendar, mail en messaging), alleen Forismatic vind ik wel leuk om als live-tile in mijn startscreen te hebben.
Ik mag hopen dat de NOS gelijk met een app komt.....maar aangezien Uitzendinggemist er nu is hoop ik ook op een snelle beschikbaarheid van RTL Gemist en SBS gemist (al kijk ik eigenlijk zowat nooit naar die laatste zender..maar toch :+
Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 20:21:
[...]

Mijn Corsair Survivor 32GB USB3 stick doet het nog steeds niet op USB3 poort :(

[ Voor 19% gewijzigd door TheVMaster op 09-10-2012 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meer info over de update. Kb artikel:
http://www.microsoft.com/...oad/details.aspx?id=34908

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:10

DDX

Ik zag op een ander forum staan dat je Nederlandse apps kan vinden als je location op Nederland staat, maar daar staat mijn Windows al standaard op.
Location en Formats staan hier beide op Netherlands en Dutch.
Alle overige settings staan op English. (inclusief system locate) en ik krijg ook geen nederlanse apps te zien.
Mis ze niet echt, want draai eigenlijk altijd op desktop mode.
Maar toch vreemd dat je niet gewoon alle apps kan zien. (desnoods kan aangeven dat je extra land wilt zien ofzo)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweeny
  • Laatst online: 10-05-2024
Na de update zijn ineens een heleboel items uit de store verdwenen, er lijkt minder dan 1/4 van het oorspronkelijke aantal apps. verder had ik dit probleem in het begin ook gehad, en toen had het probleem zichzelf opgelost, waaraan zou dit kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:20

Nox

Noxiuz

Wat is er met de searchengine in de store? Ik zoek op wordfeud en hij kan niks vinden? En is whatsapp toevallig ook al geport naar windows 8 PC? :P

[ Voor 26% gewijzigd door Nox op 09-10-2012 22:44 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NoxiuZ schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 22:44:
Wat is er met de searchengine in de store? Ik zoek op wordfeud en hij kan niks vinden? En is whatsapp toevallig ook al geport naar windows 8 PC? :P
Geen probleem. Eh..Whatsapp da's voor telefoons, is ook niet beschikbaar op de iPad (en Android tablets) toch?

Wordfeud wordt hier gewoon gevonden hoor...ook na de updates

Wordfeud App

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 20:21:
[...]

Voor mij ook. Ik ben benieuwd of die vage af-en-toe BSOD's nu de wereld uit zijn, aangezien de foutmeldingen in de richting van driver issues leken te wijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

had de patch al met windows update gekregen vandaag, merk geen verschil op eerste gezicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/24834079/wordfeud.jpg

:(

Wat gaat er fout?

EDIT:

Lol zelfde kleur grijs als GoT. Gaat t.net straks MS aanklagen voor patentschending van deze kleur grijs? :+

[ Voor 40% gewijzigd door Nox op 09-10-2012 23:12 ]

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NoxiuZ schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 23:12:
[afbeelding]

:(

Wat gaat er fout?

EDIT:

Lol zelfde kleur grijs als GoT. Gaat t.net straks MS aanklagen voor patentschending van deze kleur grijs? :+
Locatie op US zetten (zoek in settings naar locatie en dan optie 2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 23:13:
[...]

Locatie op US zetten (zoek in settings naar locatie en dan optie 2)
Ik heb in m'n Region settings zowel bij Formats als Location op Dutch en Netherlands staan. Enneh..ook bij de settings geen optie aangevinkt dat ik apps makkelijker moet kunnen vinden en toch kan ik ze (gelukkig) vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door TheVMaster op 09-10-2012 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Waar ik kon locatie gewijzigd, nul effect helaas. Ik gebruik geen geactiveerde versie, gewoon om te proberen. Kan dat het zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NoxiuZ schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 00:48:
Waar ik kon locatie gewijzigd, nul effect helaas. Ik gebruik geen geactiveerde versie, gewoon om te proberen. Kan dat het zijn?
Eh..'k denk het. Niet geactiveerde versie heeft beperkingen...weet niet of Store issues daar bij horen, maar toch... :) Kun j hem niet activeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

DDX schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 20:28:
[...]

Location en Formats staan hier beide op Netherlands en Dutch.
Alle overige settings staan op English. (inclusief system locate) en ik krijg ook geen nederlanse apps te zien.
Mis ze niet echt, want draai eigenlijk altijd op desktop mode.
Maar toch vreemd dat je niet gewoon alle apps kan zien. (desnoods kan aangeven dat je extra land wilt zien ofzo)
Hoe staan je preferences van de Store App?
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/eNv1eVTwQtbvcawh3HEQxHVB/thumb.png
Te vinden via de charmsbar als je in de store bent.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
Ik heb de optie "Help me find Apps in my language" (oid) uitgezet en nu kan ik veel meer apps vinden, waaronder Wordfeud die eerst ontbrak.

Die optie beperkt dus het aantal apps dat je kan vinden.

Edit: Het is misschien slechts een preview van Wordfeud, maar ik heb toch een lelijke bug: Ik heb een potje waar ik nog maar één letter overheb. Als ik naar dat potje switch en weer naar andere potjes waar mijn plankje nog vol is, dan blijft die ene letter staan en worden de letters op mijn plankje dus niet vervangen door de juiste letters.

Druk ik dan op bijvoorbeeld "shuffle" dan crasht 'ie.

Heeft verder niet veel met Windows 8 an sich te maken, maar wilde het toch even melden. Heb ze netjes een mail gestuurd met het probleem. O-)

[ Voor 57% gewijzigd door Davio op 10-10-2012 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet iemand hoe vaak de lijst New Releases wordt geupdate? Ik zie nu nog steeds dezelfde Apps staan als gistermorgen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

c70070540 schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 08:49:
[...]

[afbeelding]
Dat fixt het, thnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:51

jacobras

Developer

c70070540 schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 08:49:
[...]

[afbeelding]
Merci, Uitzending Gemist verscheen nu in de Store :)

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fransfb
  • Laatst online: 13-09 19:50
Even een vraagje, zijn er al mensen die Win8 RTM goed werkend hebben gekregen op Eduroam (HU in mijn geval)? wil de RTM op mijn laptop installeren.
kzag dat de laatste eduroam posts van 30 augustus waren en wie weet hebben updates dit probleem al opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:51

jacobras

Developer

Fransfb schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 12:43:
Even een vraagje, zijn er al mensen die Win8 RTM goed werkend hebben gekregen op Eduroam (HU in mijn geval)? wil de RTM op mijn laptop installeren.
kzag dat de laatste eduroam posts van 30 augustus waren en wie weet hebben updates dit probleem al opgelost.
Geen problemen hier met eduroam op Windesheim.

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
jacobras schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 10:41:
[...]

Merci, Uitzending Gemist verscheen nu in de Store :)
Wel irritant dat je voor sommige apps je region op Netherlands moet hebben staan en voor andere weer op United States en zo zullen er nog meer region specific apps zijn. Spijtig. Blijf je switchen als je zo'n app wilt proberen ;+

Vraag me tevens af of het mogelijk is om in de windows 8 calendar app een internet calender toe te voegen. Krijg namelijk een internet calendar van gmail niet te zien en kan geen mogelijkheid vinden om er één in de app toe te voegen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark0172
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-09 19:12
Hallo,

Ik wilde onlangs Windows 8 installeren op mijn laptop (pricewatch: MSI CX620-226NL) nu zitten er hier 2 grafische kaarten in (onboard van intel en eentje van ATI) ik moet kunnen schakelen tussen die 2 kaarten, en daarom heb ik de originele driver nodig van mijn laptop, deze heb ik.

Alleen nu komt het volgende probleem, nu werkt deze driver niet op mijn laptop! ik heb al een topic aangemaakt op het MSI forum maar daar wordt niet op gereageerd.

Weet iemand wat ik kan proberen ?

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOEFuture
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Fransfb schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 12:43:
Eduroam werkte ook prima bij de TU Delft. Getest met de consumer preview een tijd geleden. Het werkte sneller en gemakkelijker dan bij Windows 7. Vooral het reconnecten nadat je de laptop in slaapstand had gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Napo schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 12:49:
[...]

Vraag me tevens af of het mogelijk is om in de windows 8 calendar app een internet calender toe te voegen. Krijg namelijk een internet calendar van gmail niet te zien en kan geen mogelijkheid vinden om er één in de app toe te voegen :(
Is wel degelijk mogelijk.
Als je in de agenda app zit, settings oproepen, accounts, account toevoegen en dan alleen de agenda laten syncen als je de mail en contacts van dat account niet op je computer wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
SOEFuture schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 14:26:
[...]

Eduroam werkte ook prima bij de TU Delft. Getest met de consumer preview een tijd geleden. Het werkte sneller en gemakkelijker dan bij Windows 7. Vooral het reconnecten nadat je de laptop in slaapstand had gezet.
Zie meerdere mensen in mijn klas nu met windows 8 rtm op de eduroam netwerk ( hogeschool utrecht). Hebben ze het eindelijk werkend gekregen, want vorige maand werkte het nog niet met windows 8. Toch maar eens dit weekend w8 op mijn laptop installeren :+

[ Voor 5% gewijzigd door vali op 10-10-2012 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 14:33:
[...]

Is wel degelijk mogelijk.
Als je in de agenda app zit, settings oproepen, accounts, account toevoegen en dan alleen de agenda laten syncen als je de mail en contacts van dat account niet op je computer wil.
Het probleem dat daar uit volgt is dat je een account nodig hebt waarbij de calendar op dat account zit. Een internet calendar wordt namelijk niet gesynt. Ik kan ook niet zeggen bij een account, sync ook de internet calendar.
Voor een internet calendar heb ik geen directe account. Er is niet een optie zoals in outlook waar je kan zeggen "add calendar by URL".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

DDX schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 07:48:
Klopt het dat je geen windows update schildje meer ziet als er updates beschikbaar zijn ?
Ik zag vandaag bij inlogscherm een melding, maar daarna geen melding meer gezien. (ook binnen het metro start menu zag ik zo snel geen melding.)
Updates van gisteren nog nergens melding van gezien.
(als ik naar windowsupdate in control panel ga zie ik ze wel staan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-01 03:52
Heeft er nog iemand problemen met zijn hdmi poort? Ik heb in windows 7 nooit problemen gehad maar nu ik windows 8 heb dedecteerd hij met geen mogelijkheid de hdmi poort. Kan hem zelf niet eens selecteren. Ik heb de laatste drivers van zowel intel (hd3000) als nvidia(gt540mobile) kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bloodlynx schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 18:00:
Heeft er nog iemand problemen met zijn hdmi poort? Ik heb in windows 7 nooit problemen gehad maar nu ik windows 8 heb dedecteerd hij met geen mogelijkheid de hdmi poort. Kan hem zelf niet eens selecteren. Ik heb de laatste drivers van zowel intel (hd3000) als nvidia(gt540mobile) kan iemand mij helpen?
Heb hier dezelfde hardware, maar hier gaat het prima.

Wordt je device bij hardwareonderdelen niet herkend of gaat het daarna pas fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op Win+P drukken?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Als Win+P niet werkt, dan zijn de drivers niet goed of niet geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Misschien een overbodige vraag, maar heb je de laatste drivers van nvidia gedownload (van windows 8 )?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-09 14:57
wordfeud vinden in de store:

Store openen
Win+q
zoeken op wordfeud
ga met de muis rechtsonder
Instellingen
vinkje om zetten bij "App makkelijker zoeken door voorkeustalen" en weer terug zetten
druk op terug.

En de app stond er ineens. Dit werkte bij mij en nog een vriend van mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leosand
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 10:53
help
ik snap het even niet meer.
misschien dat iemand hier een tip heeft, heb windows 8 standaard.
had een share op de 2e schijf in de pc. en wekrte prima
heb helaas afscheid moeten nemen van deze schijf. (ging kapot)
andere hdd erin en share weer aangezet pus alle instelingen erin gezet maar kan de schijf vanaf windows 7 pc niet meer benaderen.Hij ziet de share wel maar krijg error dat ik geen permissie heb.
heb op de share everyone alle rechten gegeven maar geen oplossing.
Tevens services lopen wel maar wat ik ook oe of probeer ik kom er niet op. heb meerder fora's afgestruind maar kan niets vinden wat als oplossing kan dienen.
iemand nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
leosand schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 23:44:
help
ik snap het even niet meer.
misschien dat iemand hier een tip heeft, heb windows 8 standaard.
had een share op de 2e schijf in de pc. en wekrte prima
heb helaas afscheid moeten nemen van deze schijf. (ging kapot)
andere hdd erin en share weer aangezet pus alle instelingen erin gezet maar kan de schijf vanaf windows 7 pc niet meer benaderen.Hij ziet de share wel maar krijg error dat ik geen permissie heb.
heb op de share everyone alle rechten gegeven maar geen oplossing.
Tevens services lopen wel maar wat ik ook oe of probeer ik kom er niet op. heb meerder fora's afgestruind maar kan niets vinden wat als oplossing kan dienen.
iemand nog een idee?
Eh..heb je ook op NTFS niveau alle rechten?
Pagina: 1 ... 17 ... 65 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Windows 8 is alweer een aantal maanden op de markt en is het tijd dat dit algemene Windows 8 topic per 1 januari 2013 worden gesloten.

Bij deze dus het verzoek aan een ieder met issues met Windows 8 om hiervoor vanaf nu een eigen topic aan te maken.