• BinaryRun
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-08 23:21
Martinspire schreef op woensdag 26 september 2012 @ 16:04:
Wanneer gaan mensen nou eens lezen...

Om alles te zien in de store:
  1. Locatie van windows op USA zetten (Control Panel->Clock, Language, and Region->Region->Location). Zoeken op "Locatie" of "Change location" bij metro werkt ook.
  2. In de store naar "Preferences" gaan via de charms bar en vink beide selecties uit
    • Make it easier to find apps in my preferred languages: No
    • Make it easier to find apps that include accessibility features: No
Store afsluiten (alt f4 of naar beneden slepen) en weer opstarten. Mogelijk doet ie even moeilijk, maar dan moet je hem gewoon weer afsluiten en weer opstarten

Wil je vervolgens alles zien (omdat je geen "New Apps" tile meer hebt :') ) dan moet je in de startpagina van de store zoeken op "*" en op Enter rammen. Daarna kun je sorteren op newest, popular, highest rating en meer.
Kan je dan na installatie van de apps de instelling eventueel weer terugzetten?

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Ja? Ik meldt alleen dat de naam van de koppeling niet klopt. Beetje vreemd toch? Is Win8 een herziene versie van Win7?

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 16:46
warhamstr schreef op donderdag 27 september 2012 @ 12:00:
[...]

Ja? Ik meldt alleen dat de naam van de koppeling niet klopt. Beetje vreemd toch? Is Win8 een herziene versie van Win7?
Ik durf Win8 - voor de desktop althans - best een herziene Win7 te noemen; ik heb dat meermaals aangestipt in dit topic, geloof ik.

Ik heb geprobeerd uit te leggen dat er zeker geen noodzaak is om te upgraden, maar als je graag een recent OS hebt en tevreden bent met Win7, kun je zo door naar Win8.

Nu ik het oude startmenu als extra werkbalk op mijn taakbalk heb, hoef ik die achterlijke Metro UI lekker de hele dag niet meer te zien.
RevenNL schreef op donderdag 27 september 2012 @ 11:38:
[...]

Kan je dan na installatie van de apps de instelling eventueel weer terugzetten?
Ja hoor. Al geeft de store dan nog wel eens aan dat ie geen verbinding heeft waardoor je moet refreshen of de store opnieuw opstarten (geen pc reboot dus). Gaat prima, al vind ik het jammer dat je niet een tweetal talen in kunt stellen. Zie de laatste tijd veel apps met voor mij onleesbare talen in de US store staan. Heb liever Engels en Nederlandse apps, maar dat gaat dus niet.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Timons106
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-06 09:07
Oke, voor degenen die hetzelfde probleem (geen multitouch scrollen en zoomen met touchpad) als ik hadden met hun Asus N56 notebook, ik heb goed nieuws voor jullie :D.

Gewoon de toucpad drivers van: http://support.asus.com/d...hashedid=vxr7O9ZbnWI09JJm downloaden!
[...]

Wat verwacht je dan? Dat iedere versie van Windows compleet van scratch geschreven is?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 15:08
Timons106 schreef op donderdag 27 september 2012 @ 17:46:
Oke, voor degenen die hetzelfde probleem (geen multitouch scrollen en zoomen met touchpad) als ik hadden met hun Asus N56 notebook, ik heb goed nieuws voor jullie :D.

Gewoon de toucpad drivers van: http://support.asus.com/d...hashedid=vxr7O9ZbnWI09JJm downloaden!
Heb je het dan over die Asus Smart Gesture download of die Elantech download? Ik heb zelf een synaptics touchpad in mijn Asus K53SV zitten en zou wat gestures wel handig vinden.

Hail to the king baby!

[...]Ja? Ik meldt alleen dat de naam van de koppeling niet klopt. Beetje vreemd toch? Is Win8 een herziene versie van Win7?
Wat ik daarmee wilde zeggen was dat de koppeling een goede naam heeft aangezien het daadwerkelijk verwijst naar de Windows 7 manier van backuppen en dus niet de nieuwe (correcte) manier. Zouden ze het gewoon "File recovery" noemen oid wat zouden ze dan de Windows 8 manier van "file recovery" moeten noemen? The new file recovery? en dan in Windows 9 hernoemen naar "file recovery"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
Caelorum schreef op donderdag 27 september 2012 @ 22:09:
[...]

Wat ik daarmee wilde zeggen was dat de koppeling een goede naam heeft aangezien het daadwerkelijk verwijst naar de Windows 7 manier van backuppen en dus niet de nieuwe (correcte) manier. Zouden ze het gewoon "File recovery" noemen oid wat zouden ze dan de Windows 8 manier van "file recovery" moeten noemen? The new file recovery? en dan in Windows 9 hernoemen naar "file recovery"?
Waarom zit er in Windows 8 een "Windows 7 file recovery" dan? 8)7 Ik heb nix met Windows 7 te schaften. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
warhamstr schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 00:15:
[...] Waarom zit er in Windows 8 een "Windows 7 file recovery" dan? 8)7 Ik heb nix met Windows 7 te schaften. :P
Omdat er nog mensen zijn die een Windows 7 backup hebben en deze wellicht graag terug willen zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Windows 8 disk usage

Ik heb Windows 8 geïnstalleerd, alleen blijft de PC hangen (alleen muis bewegen lukt nog, reageert wel op klikken in metro maar opent helemaal niks) korte tijd na het aanmelden. Hierbij heb ik bovenstaande screenshot gemaakt. Disk usage van 100% op de tweede harde schijf. Deze schijf komt uit de andere PC, die ingesteld stond op ACHI. De nieuwe PC staat volgens mij op IDE en ik denk dat dat problemen oplevert.

Echter wil ik deze tweede harde schijf niet formatteren omdat er nogal wat data opstaat. Wat kan ik doen? Bios settings? Zijn er tweaks? Windows 8 opnieuw installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Als je resource monitor opent (via de link onderin het window) kun je makkelijk zien welk programma zoveel op de disk bezig is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Niet online
System voor schrijven en MsMpEng.exe en svchost.exe voor lezen. Maar zoals op de screenshot te zien zijn Read en Write snelheden beiden hartstikke laag.

[ Voor 5% gewijzigd door Tk55 op 28-09-2012 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tk55 schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 11:33:
System voor schrijven en MsMpEng.exe en svchost.exe voor lezen. Maar zoals op de screenshot te zien zijn Read en Write snelheden beiden hartstikke laag.
Dat heb ik inderdaad ook....erg vreemd...100% Disk maar idd erg lage schrijf en lees snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheVMaster schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 11:45:
[...] Dat heb ik inderdaad ook....erg vreemd...100% Disk maar idd erg lage schrijf en lees snelheden.
Kan zijn dat die heeel veel kleine bestanden probeert te open en naar weg te schrijven. De average response time van bijna 500ms zou ik mij persoonlijk meer zorgen om maken. Lijkt wel op of veel kleine bestanden verspreid over de platter heen lezen of brakke drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
Misschien is hij de boel aan het indexeren of is dat specifiek de SearchIndexer die dat doet?

[ Voor 38% gewijzigd door Davio op 28-09-2012 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Niet online
vol

Het gebeurt nu ook na een tijdje gamen (dit is een andere PC trouwens!). Ook RAM loopt bijna helemaal vol, totaal niet meer speelbaar. Alleen reboot helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:49
Dat probleem heb ik met de release preview ook gehad met BF3. Is een bekend probleem (zoek maar op Google). Op de RTM versie heb ik er volgens mij nog geen last van gehad. Wel spontane vastlopers af en toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-09 13:18

jacobras

Developer

Tk55 schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 16:18:
[afbeelding]

Het gebeurt nu ook na een tijdje gamen (dit is een andere PC trouwens!). Ook RAM loopt bijna helemaal vol, totaal niet meer speelbaar. Alleen reboot helpt.
Nooit geweten dat je in taakbeheer ook kon dubbelklikken op iets anders dan de grafiek, dat kleine lijstje is handig :)

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-08 08:38
En waar dubbelklik je voor dat kleine lijstje?

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

Yanze schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 17:33:
En waar dubbelklik je voor dat kleine lijstje?
In taakbeheer onder de tab 'Performance' op CPU of Memory of een van de andere items in de lijst links.

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:12
Ik krijg het niet voor elkaar om een .ica bestand op mijn start scherm te krijgen.

Heb al een map met het ica bestand gezet in
C:\Users\****\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs

Maar dit zonder effect.

Terwijl ik wel bijvoorbeeld een snelkoppeling van firefox zo kan vast pinnen aan mijn start menu.

Zijn er nog meer trukjes om bestanden aan het beginscherm toe te voegen?

• jacobras

jacobras

Developer

G.Scholtens schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 11:50:
Ik krijg het niet voor elkaar om een .ica bestand op mijn start scherm te krijgen.

Heb al een map met het ica bestand gezet in
C:\Users\****\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs

Maar dit zonder effect.

Terwijl ik wel bijvoorbeeld een snelkoppeling van firefox zo kan vast pinnen aan mijn start menu.

Zijn er nog meer trukjes om bestanden aan het beginscherm toe te voegen?
Plaats het .ica bestand ergens waar je 'm wil hebben en maak in AppData\[..]\Programs alleen een snelkoppeling naar het .ica-bestand. Dat werkte bij mij wel voor .rdp-bestanden, waarschijnlijk kijkt het startmenu alleen naar snelkoppelingen.

• SvenG
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-05 05:25
HI, ik heb een heel raar probleem, ik kan geen ati driver installeren voor mn 7850 ... hij start de setup zelfs niet met Run as admin, ik kan alleen de driver updaten via Device manager ...

Compatibility mode suggereert Win XP ???

heb de laatste driver en de beta geprobeert , beiden lukt niet ;-(

Tevens kan ik ook geen asus mobo utilities installeren, verder bv voor mn X-FI kaart wel ?!

Suggesties ?

(ik ben admin en security staat laag)

[ Voor 11% gewijzigd door SvenG op 29-09-2012 19:42 ]

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
SvenG schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 19:12:
HI, ik heb een heel raar probleem, ik kan geen ati driver installeren voor mn 7850 ... hij start de setup zelfs niet met Run as admin, ik kan alleen de driver updaten via Device manager ...

Compatibility mode suggereert Win XP ???

heb de laatste driver en de beta geprobeert , beiden lukt niet ;-(

Suggesties ?

(ik ben admin en security staat laag)
Wat er in sommige MSI pakketten van drivers gedaan wordt, is dat er een versie check gedaan op bijvoorbeeld Windows 7 (6.1),en dan kun je hem niet installeren todat ze hem updaten voor Windows 8, dat zou een mogelijke oorzaak kunnen zijn. Je kunt dat checken met Orca,onderdeel van de Windows SDK. Met Orca kun je dan kijken naar de LaunchCondition. Windows 8 is dus 6.2.

[ Voor 6% gewijzigd door Turdie op 29-09-2012 19:31 ]

• SvenG
shadowman12 schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 19:28:
[...]

Wat er in sommige MSI pakketten van drivers gedaan wordt, is dat er een versie check gedaan op bijvoorbeeld Windows 7 (6.1),en dan kun je hem niet installeren todat ze hem updaten voor Windows 8, dat zou een mogelijke oorzaak kunnen zijn. Je kunt dat checken met Orca,onderdeel van de Windows SDK. Met Orca kun je dan kijken naar de LaunchCondition. Windows 8 is dus 6.2.
Thanks 4 the quick & kundige reply :-)

maar deze amd / ati drivers zijn voor Win 8 ? dat zou dan toch moeten werken ?

ZElfs onder Change Properties : run as admin+ compatible: win 7 x64 , start hij de setup niet ?

En stel dat dat klopt 6.1 verus 6.2 , kan ik dan een fix doen middels Orca ?

Tis ook vreemd dat het lijkt dat niet iedereen dit probleem heeft

Ik had met mn geforce 8800gtx onder de 1e beta & preview geen problemen ...

[ Voor 13% gewijzigd door SvenG op 29-09-2012 19:46 ]

• Turdie
  • Laatst online: 20-08-2024
SvenG schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 19:44:
[...]

Thanks 4 the quick & kundige reply :-)

maar deze amd / ati drivers zijn voor Win 8 ? dat zou dan toch moeten werken ?

ZElfs onder Change Properties : run as admin+ compatible: win 7 x64 , start hij de setup niet ?

En stel dat dat klopt 6.1 verus 6.2 , kan ik dan een fix doen middels Orca ?

Tis ook vreemd dat het lijkt dat niet iedereen dit probleem heeft

Ik had met mn geforce 8800gtx onder de 1e beta & preview geen problemen ...
Kun je een linkje geven waar je de driver vandaan haalt? In sommige gevallen kun je met Orca een aanpassing doen, soms niet, hangt een beetje af van hoe de MSI in elkaar gezet is.

Je kunt ook met de Device Manager gewoon op het apparaat gaan staan, en dan update driver doen, en dan in de driver folder laten zoeken, soms pakt ie hem dan ook.

[ Voor 17% gewijzigd door Turdie op 29-09-2012 19:56 ]

• SvenG
shadowman12 schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 19:51:
[...]

Kun je een linkje geven waar je de driver vandaan haalt? In sommige gevallen kun je met Orca een aanpassing doen, soms niet, hangt een beetje af van hoe de MSI in elkaar gezet is.

Je kunt ook met de Device Manager gewoon op het apparaat gaan staan, en dan update driver doen, en dan in de driver folder laten zoeken, soms pakt ie hem dan ook.
tweakers driver updates > die verwijst naat amd/ati

driver: 12-8_vista_win7_win8_64_dd_ccc

link: _http://support.amd.com/us/gpudownload/windows/Pages/radeonaiw_vista64.aspx

en ter info , ik ben geen noob , ik heb al 30+ pc's gebouwd in de laatste 10+ jaar , was zelfs jaren bezig met OC , dus ik snap hier nix van ...

Hier leken mensen t zelfde probleem te hebben gehad , maar is het voor hen verholpen met deze driver: _http://tweakers.net/meuktracker/29038/amd-catalyst-128.html

tevens hier de drivers gedowned: _http://sites.amd.com/us/game/downloads/Pages/radeon_vista-64.aspx

heb uiteindelijk deze msi packs gebruikt om catalyst te installeren: C:\AMD2\Support\12-8_vista_win7_win8_64_dd_ccc_whql\Packages\Drivers\WDM\HDMICE\W864a

AtihdW86.msi

Enorm bedankt voor je hulp!

Ciao Sven

[ Voor 19% gewijzigd door SvenG op 29-09-2012 20:57 ]

• Snobbieh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 07:14
Heb Windows 8 moeten installeren voor school. Eerst vond ik het wat dom en zag ik het niet echt zitten. Maar nu ik het gebruikt heb, ben ik zeer onder de indruk. Opstarten gaat snel, draadloos verbindt snel en de batterij lijkt langer mee te gaan en zo een grote verandering is het tenslotte niet. Zeer tevreden dus!

I7 2600K - 8GB - M550 256GB - GTX 670

• SvenG
shadowman12 schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 19:51:
[...]

ja zo heb ik t ook gedaan , maar dan pakt ie alleen de basic driver , niet de management softw

zie mn updated post

Thanks again ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:49

3DDude

I void warranty's

Ik heb een volledige versie (studenten MSDN he ;) dus volledig legaal)
Van windows 8 pro.

Specs:
Intel i3 2100, intel DQ67OWB3, intel 160GB (X25-M Postville)

Windows 8 Pro vliegt erop.
Maar het geluid werkt niet. (gebruik gewoon de onboard realtek HD van intel site gedownload)
Heb deze ook al los geinstalleerd en de boxjes zijn gewoon op de groene output aan de achterkant van het mobo aangesloten. Heeft iemand een idee anders gaat windows 8 er gewoon weer af.
Boxjes hebben het hiervoor altijd gewoon prima gedaan.

Het staat dus op Mute en krijg het er gewoon niet af -_-'

[ Voor 5% gewijzigd door 3DDude op 30-09-2012 11:09 ]

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
3DDude schreef op zondag 30 september 2012 @ 11:09:
Het staat dus op Mute en krijg het er gewoon niet af -_-'
Dat klinkt dan als een driverprobleempje. Dus kijk eens na of er wel een audio-device geinstalleerd is (in devicemanager), en zo ja, of die wel werk en/of de juiste driver heeft.

Overigens zou Win8 zelf al de meeste intel drivers bij zich moeten hebben, en heb je dus geen drives van de intel website nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonber
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-09-2021
Ik wil graag o.a. wmv bestanden, in websites, afspelen.
Dit gaat goed met win 7 en ie 9 met de browser plugin van windows mediaspeler.

Maar in win 8 rtm met Ie 10 gaat dat nog niet.

Ik heb diverse mediaspelers geprobeerd o.a. VLC maar mij lukt het niet.
Iemand misschien een oplossing?

Voor onze Genealogie zie www.tonberendsen.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-09 11:11

Satom

Verzamel ervaringen

Ik las hier een tijdje geleden iets over verbinding maken met een bedrijven WLAN (WPA2-Enterprise).. na een paar kleine instellingen te veranderen (geen certificaten valideren) werkt het eindelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Laatst online: 15-09 16:34
Ik heb een vraagje over de huidige versie die jullie al hebben draaien. Hoeveel GB aan ruimte neemt een kale installatie in beslag? Zal dit bij de uiteindelijke versie naar verwachting hetzelfde zijn? Ik heb nu een 80GB SSD en draai hier W7 64bit op. Ik heb al maanden nog 12GB vrij. Hoewel dit op zich geen ramp is, lijkt het mij wel pittig om tzt naar W8 te upgraden.

In het verlengde daar een vraag over: Die 40 euro upgrade....is dit een bestand die je kunt downloaden die simpelweg de volledige oude W7 installatie overschrijft (na format)? Of zal het altijd een schil op W7 zijn. Ik noem het wrs ten onrechte een schil, maar ik weet niet beter dan dat upgrades (kijk maar naar mijn eerdere punt bij mijn huidige W7 installatie) altijd bijzonder veel onnodige data blijft 'hangen'.

Ik wil eigenlijk een volledige verse installatie...maar is dit dan onmogelijk obv de 40 euro upgrade? Ik begrijp dat ik natuurlijk vlak voor de upgrade functie nog een volledige W7 herinstallatie kan uitvoeren, maar ik blijf mijn vraagtekens hebben bij hoe die upgrade er dan uit zal zien...

Is hier uberhaupt al iets meer over bekend (upgrade)? Het nu.nl artikel is alweer een paar maanden oud :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
GustavSan schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 14:18:
Ik heb een vraagje over de huidige versie die jullie al hebben draaien. Hoeveel GB aan ruimte neemt een kale installatie in beslag? Zal dit bij de uiteindelijke versie naar verwachting hetzelfde zijn? Ik heb nu een 80GB SSD en draai hier W7 64bit op. Ik heb al maanden nog 12GB vrij. Hoewel dit op zich geen ramp is, lijkt het mij wel pittig om tzt naar W8 te upgraden.

In het verlengde daar een vraag over: Die 40 euro upgrade....is dit een bestand die je kunt downloaden die simpelweg de volledige oude W7 installatie overschrijft (na format)? Of zal het altijd een schil op W7 zijn. Ik noem het wrs ten onrechte een schil, maar ik weet niet beter dan dat upgrades (kijk maar naar mijn eerdere punt bij mijn huidige W7 installatie) altijd bijzonder veel onnodige data blijft 'hangen'.

Ik wil eigenlijk een volledige verse installatie...maar is dit dan onmogelijk obv de 40 euro upgrade? Ik begrijp dat ik natuurlijk vlak voor de upgrade functie nog een volledige W7 herinstallatie kan uitvoeren, maar ik blijf mijn vraagtekens hebben bij hoe die upgrade er dan uit zal zien...

Is hier uberhaupt al iets meer over bekend (upgrade)? Het nu.nl artikel is alweer een paar maanden oud :).
Windows 8 neemt ongeveer dezelfde hoeveelheid ruimte in beslag als Windows 7. Een schone installatie is officieel niet de bedoeling met de upgrade, maar met Windows 7 waren er verschillende truckjes om eromheen te komen. Ik verwacht dat dit met Windows 8 niet anders is. De installatie media zijn hetzelfde, het is alleen de licentie die een schone installatie verhindert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-08 23:21
Ik wil nog even toevoegen dat ik wel erg blij ben met de US app store. De muziek app uit de NL app store crashed constant, maar met een herinstallatie uit de US store werkt alles goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sinds kort ook op mijn PC Windows 8 draaien (na eerst mn laptop op Win8 over te hebben gezet). Meteen maar een SSD erin gezet, waardoor ik een gigantische stap maak. Bevalt erg goed hier. Ik had eerst nog wel in mn Windows 7 gekeken of de laatste firmware erop stond, maar dat was al zo ( d:)b ) en vervolgens erg snel Windows 8 erop gezet.
Hij is nu echt supersnel, ook met opstarten. Hij is momenteel langer in zijn bios bezig, dan dat ie Windows aan het opstarten is, maar het draait als een zonnetje. Zijn nog wel wat rare dingen die ik ben tegengekomen. Zo crashed de mail-app als ik Raptr open heb staan. Ook (net als op mn laptop) wil Chrome niet gewoon altijd in Desktop opstarten als ik hem als standaard instel (is gewoonweg geen optie voor).

Hoop voor mn laptop binnenkort ook nog de Synaptics driver voor Windows 8 te kunnen gebruiken zodat die gestures makkelijker werken. Maar ik heb die nog nergens kunnen vinden voor mijn touchpad. Ook niet van andere fabrikanten, dus ik denk dat ie dan nog niet uit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:47
Martinspire schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 15:16:
Ook (net als op mn laptop) wil Chrome niet gewoon altijd in Desktop opstarten als ik hem als standaard instel (is gewoonweg geen optie voor).

Hoop voor mn laptop binnenkort ook nog de Synaptics driver voor Windows 8 te kunnen gebruiken zodat die gestures makkelijker werken. Maar ik heb die nog nergens kunnen vinden voor mijn touchpad. Ook niet van andere fabrikanten, dus ik denk dat ie dan nog niet uit is?
Als je de google chrome dev versie installeert dan heb sinds versie 23.0.1270.0 daar geen last meer van.
Dev Channel Update
Tuesday, September 18, 2012 | 15:14
Labels: Dev updates
The Dev channel has been updated to 23.0.1270.0 for Windows, Mac, Linux, and ChromeFrame platforms
Now Chrome on Windows 8 uses a single profile regardless if running on desktop or metro mode.
A new menu item has been added to switch mode which cause a relaunch.
Als je doormiddel van het nieuwe menu item aangeeft dat 'ie in desktop mode moet opstarten doet 'ie dat altijd tot je weer switcht via hetzelfde menu item.
http://dev.chromium.org/getting-involved/dev-channel
Met een beetje geluk is de stable release van Chrome eind oktober (wanneer Windows 8 officieel voor iedereen verkrijgbaar is) op versie 23.... en dan heeft niemand dit probleem meer.
Wat betreft Synaptics:
Heb je de laatste Synaptics driver 16.2.14.0 al geprobeerd?
Ik zelf nog niet dus weet niet of dat de oplossing is.
http://www.station-drivers.com/page/Synaptics.htm

[ Voor 14% gewijzigd door Gandalf op 01-10-2012 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExtremelyBroken
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
De Start8 button software is weer expired, en nu mag je 4.99$ betalen om de nieuwe versie te gebruiken. Nou gebruikte ik Start8 eigenlijk alleen maar om automatisch naar m'n desktop door te starten, en zodat ik met rechtsklik op de button een shutdown knop had.

Deze link geeft een tooltje die je ook direct laat doorstarten naar de desktop: http://winaero.com/comment.php?comment.news.103

flickr | D90 | 50mm 1.8 | Sigma 24-70 HSM | Sigma 70-200 | Nikon 70-300 | 18-105 | SB-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gandalf schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 16:13:
[...]

Als je de google chrome dev versie installeert dan heb sinds versie 23.0.1270.0 daar geen last meer van.
Thanks, al zie ik geen optie, hij opent nu wel gewoon op de desktop. Synaptics driver nog effe proberen
ExtremelyBroken schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 18:31:
De Start8 button software is weer expired, en nu mag je 4.99$ betalen om de nieuwe versie te gebruiken. Nou gebruikte ik Start8 eigenlijk alleen maar om automatisch naar m'n desktop door te starten, en zodat ik met rechtsklik op de button een shutdown knop had.

Deze link geeft een tooltje die je ook direct laat doorstarten naar de desktop: http://winaero.com/comment.php?comment.news.103
Als je snel een shutdownknop wilt zien kun je net zo goed gewoon ctrl+alt+del indrukken. Heb je rechtsonder ook gewoon een power icoon.

[ Voor 20% gewijzigd door Martinspire op 01-10-2012 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Heb sinds gisteren ook Windows 8 RTM draaien (gewone laptop, 14.1 inch, i7, 8GB en Samsung 830 512GB SSD). Moet zeggen dat het tot nu toe prima bevalt. Installatie supersnel, het loopt allemaal goed.

Toch mis ik af en toe wel gewoon mijn startmenu, jammer dat je niet zelf mag kiezen.

EDIT: Beetje laat, maar http://classicshell.sourceforge.net/ ontdekt, nu ben ik helemaal blij :p

[ Voor 14% gewijzigd door PWM op 01-10-2012 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Laatst online: 21:17

AzzKickah

06-CENSORED

PWM schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 19:22:
Heb sinds gisteren ook Windows 8 RTM draaien (gewone laptop, 14.1 inch, i7, 8GB en Samsung 830 512GB SSD). Moet zeggen dat het tot nu toe prima bevalt. Installatie supersnel, het loopt allemaal goed.

Toch mis ik af en toe wel gewoon mijn startmenu, jammer dat je niet zelf mag kiezen.

EDIT: Beetje laat, maar http://classicshell.sourceforge.net/ ontdekt, nu ben ik helemaal blij :p
Daar stap je zo weer vanaf :)

Geloof me, probeer 1 week lang het Start-scherm te gebruiken als vervanging van je Start Menu. En dan vooral veel gebruik maken van Windows-toets en dan beginnen te typen wat je moet hebben.

Je bent zo gewend en dan wil je al helemaal niet meer terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Vanaf het moment dat de integratie klopt (en ik dus niet vanuit Metro, via Desktop uiteindelijk Excel opstart, of dat ik na het kijken van een foto op mijn desktop opeens in metro zit), stap ik direct over.

Mijn hele leven draai ik Windows beta versies, ik ben niet bang voor vernieuwing.

EDIT: Net lekker voorbeeld: Zit in Outlook, en open een PDF. Sluit PDF af, en zit in Metro 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door PWM op 01-10-2012 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Laatst online: 21:17

AzzKickah

06-CENSORED

PWM schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 20:10:
Vanaf het moment dat de integratie klopt (en ik dus niet vanuit Metro, via Desktop uiteindelijk Excel opstart, of dat ik na het kijken van een foto op mijn desktop opeens in metro zit), stap ik direct over.

Mijn hele leven draai ik Windows beta versies, ik ben niet bang voor vernieuwing.

EDIT: Net lekker voorbeeld: Zit in Outlook, en open een PDF. Sluit PDF af, en zit in Metro 8)7
Ja, ene kant snap ik je punt, andere kant is het ook wel logisch.

Je zit op de desktop, opent een plaatje in een Metro-app, sluit die app af --> Metro.
Je zit in Metro, start een desktop-app, sluit die app weer af --> desktop.

Dus mjah. Ergens een vinkje 'Return to desktop after using Metro-app' zou handig zijn.

Edit: Of je denkt er zelf aan de Metro-app 'af te sluiten' met Windows-toets + D.
Edit2: Of wat hieronder gezegd wordt :Y

[ Voor 6% gewijzigd door AzzKickah op 01-10-2012 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Installeer gewoon Adobe Reader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:47

DDX

DDX schreef op woensdag 26 september 2012 @ 21:56:
Ik heb hier wat shortcuts naar websites op mijn desktop staan, als ik die open start ie10 met die site achter alle huidige openstaande applicaties.
Ook als ik via windows-run een url open zelfde effect.
Een 2e shortcut openen als er al een ie10 window openstaat opent wel netjes in de voorgrond.
En gewoon internet explorer zelf openen komt ook gewoon in de voorgrond.
Meer mensen last van ?
Iemand ?

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ramon schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 20:14:
Installeer gewoon Adobe Reader?
Zeker, dat kan, voor alles is dubbel werk te doen. Zoals je bovenbuurman aangeeft, een vinkje dat ik na het bezoek aan een metro op, terug naar desktop wil, zou voldoende zijn.

Ik vind het zonde op applicaties te installeren van dingen die standaard in Metro zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf
Martinspire schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 18:36:
[...]

Thanks, al zie ik geen optie, hij opent nu wel gewoon op de desktop.
Ik heb de optie wel in Chrome versie 23.0.1271.10 dev-m:
Zie screenshot van Chrome is dektop mode:
Afbeeldingslocatie: http://s1.bild.me/bilder/160512/thumb_5289996Relaunch_Chrome_in_Windows_8_mode.PNG
In Metro mode staat er "Relaunch Chrome on the deskop".

[ Voor 3% gewijzigd door Gandalf op 01-10-2012 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExtremelyBroken
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Martinspire schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 18:36:

Als je snel een shutdownknop wilt zien kun je net zo goed gewoon ctrl+alt+del indrukken. Heb je rechtsonder ook gewoon een power icoon.
Ik kon "vroeger" met 1 hand/device (touchpad) mijn laptop uitzetten. Nu moet ik of de "charms bar->settings->power icoon-shutdown" move doen, of m'n toetsenbord gebruiken voor een handeling die voorheen met twee kliks gedaan was.

Maar: http://winaero.com/blog/h...-shutdown-windows-dialog/ geeft ook een optie wat mij een aardig alternatief geeft. Terug naar 2 kliks ;)

flickr | D90 | 50mm 1.8 | Sigma 24-70 HSM | Sigma 70-200 | Nikon 70-300 | 18-105 | SB-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf
ExtremelyBroken schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 21:08:
[...]

Ik kon "vroeger" met 1 hand/device (touchpad) mijn laptop uitzetten. Nu moet ik of de "charms bar->settings->power icoon-shutdown" move doen, of m'n toetsenbord gebruiken voor een handeling die voorheen met twee kliks gedaan was.

Maar: http://winaero.com/blog/h...-shutdown-windows-dialog/ geeft ook een optie wat mij een aardig alternatief geeft. Terug naar 2 kliks ;)
Of je stelt het in bij Configuratiescherm\Alle Configuratiescherm-onderdelen\Energiebeheer\Systeeminstellingen
Aan en uit knop is afsluiten en deksel dichtklappen is slaapstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

Gandalf schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 21:11:
[...]

Of je stelt het in bij Configuratiescherm\Alle Configuratiescherm-onderdelen\Energiebeheer\Systeeminstellingen
Aan en uit knop is afsluiten en deksel dichtklappen is slaapstand.
Inderdaad. Ik gebruik zelf altijd: dichtklappen = "sleep" (suspend to ram, dus amper aan met laag stroomverbruik) en uitknop = "hibernate" (suspend to disk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PWM schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 20:10:

Dan moet je ff Adobe Reader installeren :+ Dan blijf je op je desktop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheVMaster schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 22:40:
[...]
Dan moet je ff Adobe Reader installeren :+ Dan blijf je op je desktop....
Of any desktop pdf reader zoals ook de Foxit Reader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PWM schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 20:26:
[...]

Zeker, dat kan, voor alles is dubbel werk te doen. Zoals je bovenbuurman aangeeft, een vinkje dat ik na het bezoek aan een metro op, terug naar desktop wil, zou voldoende zijn.
Je kan voor alles en iedereen wel een setting inbouwen, wordt het er ook niet echt duidelijker op.
Ik vind het zonde op applicaties te installeren van dingen die standaard in Metro zitten.
Waarom is dat zonde. In Windows 7 was het normaal om een PDF reader te installeren en nu is het ineens zonde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
Ik zie Metro de hele dag niet, eigenlijk.

Alles vanaf desktop met mijn kunstmatige startmenu in de taakbalk.
De enkele keer dat ik Metro nog verplicht moet zien is als ik bijvoorbeeld via Bluetooth mijn telefoon zoek, dat moet dan weer verplicht via die nieuwe PC Settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ramon schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 23:21:

Waarom is dat zonde. In Windows 7 was het normaal om een PDF reader te installeren en nu is het ineens zonde?
In Windows 95 moest ik nog 10 extra tools installeren, die standaard in Windows 7 zaten. Zo installeer ik bijvoobeeld ook geen ZIP tool meer, geen andere Snipping tool of geen andere fotoviewer. De techniek zit er in, dus waarom zou je? Het viewen van PDF hebben ze dus in 1 van de 2 interfaces gebouwd, dus dan vind ik inderdaad jammer dat ik daar toch nog een extra applicatie, met bijbehorende updates moet installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PWM schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 07:59:
[...]

In Windows 95 moest ik nog 10 extra tools installeren, die standaard in Windows 7 zaten. Zo installeer ik bijvoobeeld ook geen ZIP tool meer, geen andere Snipping tool of geen andere fotoviewer. De techniek zit er in, dus waarom zou je? Het viewen van PDF hebben ze dus in 1 van de 2 interfaces gebouwd, dus dan vind ik inderdaad jammer dat ik daar toch nog een extra applicatie, met bijbehorende updates moet installeren.
Inderdaad....voor de overige functionaliteiten installeer ik ook geen 3rd party tool meer...ow wacht. Ik gebruik nog wel SnagIT en 7Zip...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

al bekend wanneer en metro versie firefox komt?
is er al een chrome metro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheVMaster schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 10:44:
[...] Inderdaad....voor de overige functionaliteiten installeer ik ook geen 3rd party tool meer...ow wacht. Ik gebruik nog wel SnagIT en 7Zip...
Is SnagIt het grote broertje van de snipping tool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoiets ;-) Ik gebruikte ook altijd de Snipping Tool, maar sinds ik afgelopen TechEd een licentie SnagIT kado kreeg, tja....da's toch handiger (en wat uitgebreider) bij documenteren en het maken van screenshots voor blogposts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
Waarom staat JUSTIN BEIBER tussen de albumcovers in de music app ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Hrmpf. Probeer je een tweede instance te starten van bijvoorbeeld MPC-HC. Ga je dus voor de eerste instance naar het metro-menu en klik je op MPC-HC. Denk je hetzelfde te doen voor de tweede instance, zet hij enkel de focus op de eerste instance. Hoe kan je meerdere instances starten vanuit het metro-menu.

* Napo is geen fan van bureaubladitems of naar de instalatiefolder navigeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shappie
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Napo schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 17:11:
Hrmpf. Probeer je een tweede instance te starten van bijvoorbeeld MPC-HC. Ga je dus voor de eerste instance naar het metro-menu en klik je op MPC-HC. Denk je hetzelfde te doen voor de tweede instance, zet hij enkel de focus op de eerste instance. Hoe kan je meerdere instances starten vanuit het metro-menu.

* Napo is geen fan van bureaubladitems of naar de instalatiefolder navigeren
Zoals je dat ook doet op je taakbalk, middle mouse button. Je kunt ook rechtermuisknop en dan onderin de balk "Open new window" klikken wanneer je geen middle mouse button hebt.

En als er eenmaal een venster in je desktop staat kun je ook altijd middle mouse button op het icoontje op je taskbar klikken (of rechter muisknop en dan op de naam van het programma klikken, boven "pin to...").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Pff, wat is die Task Manager mooi O+ Heb hem nog niet nodig gehad (alles werkt naar behoren, en erg snel), maar af en toe open ik hem, gewoon om te kijken als nerd :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Heb een klein vraagje,

Ik probeer windows 8 te installeren op een dualboot, en ik heb een lege deel van me harde schijf (schijf F) en deze is niet gebruikt. (ongeveer 500 GB groot) nu wil ik hem dus gebruiken voor Windows 8, maar ik krijg de foutmelding dat Windows 8 dit formaat niet ondersteund 80300024. Maar op google, staat informatie over windows 7. Ik vermoed dat hij mijn hdd niet ondersteund.
Wil hem samen in een dualboot hebben met Windows 7, maar goed gaat dus niet werken, wat nu??? Ik ga hem in virtual pc zetten, maar ik wel hem eigenlijk als dualboot hebben?? Iemand een oplossing??

Krijg in virtual toolbox deze:
Resultaat Code:
E_FAIL (0x80004005)
Component:
Console
Interface:
IConsole {db7ab4ca-2a3f-4183-9243-c1208da92392}

[ Voor 19% gewijzigd door J.S. Bach op 02-10-2012 22:13 ]

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

Napo schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 17:11:
Hoe kan je meerdere instances starten vanuit het metro-menu.
Shift + klik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 10:15
Never mind, was te laat met reageren :)

[ Voor 90% gewijzigd door punisher007 op 02-10-2012 23:01 ]

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Laatst online: 18-09 11:11

Satom

Verzamel ervaringen

Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 10:53:
Misschien dat je hier iets aan hebt? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Laatst online: 23:21
PWM schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 18:55:
Pff, wat is die Task Manager mooi O+ Heb hem nog niet nodig gehad (alles werkt naar behoren, en erg snel), maar af en toe open ik hem, gewoon om te kijken als nerd :p
Zelfs als nerd (en "IT pro") vind ik de "simpele" versie handig. :-)

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 10:53:
Er is al een Chrome metro.

Ik vind het zelf jammer, want ik kan nu niet via metro naar de desktop Chrome komen. Of is dat wel mogelijk met een trucje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

Sj44k13 schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 16:09:
[...]

Er is al een Chrome metro.

Ik vind het zelf jammer, want ik kan nu niet via metro naar de desktop Chrome komen. Of is dat wel mogelijk met een trucje?
Nog niet, maar ze zijn er mee bezig: Gandalf in "[Windows 8] Ervaringen & discussies - Deel 3" .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf
De ontwikkelingen gaan snel :)
Nu ook al beschikbaar in de beta channel versie 23.0.1271.10 beta-m
http://dev.chromium.org/getting-involved/dev-channel

[ Voor 24% gewijzigd door Gandalf op 03-10-2012 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:06

Nox

Noxiuz

FFFUUUUU

Hele windows 8 installatie om zeep geholpen.

Ik heb dus .net 3.5 geïnstalleerd en nu doet ie niks meer.

Het begon toen world of tanks vastnaaide, resetten en ik heb enkel een zwart scherm. Maar veel geklooi gehad met zooi die .net 3.5 nodig had. En nu dus na het booten heb ik niks. Behalve een of ander Asus monitor ding. En taskmanager. Maar je hebt dus geen safe mode in W8 enzo. Nu heb ik via taskmanager een interface geopend die half werkt. Ik kan mijn SSD browsen en nu dus ook FF starten. Leuk maar enorm kut. Heb ik weer :(

Het enige wat ik mee krijg van explorer.exe: unknown hard error. Ik wou dat ik bij config. scherm kon komen en .net deinstalleren. Ik heb de USB stok met W8 nog, als ik dan naar systeemherstel ga krijg ik enkel de mededeling dat ik daarin moet booten, dus dat werkt ook niet :(

EDIT:

De trick is om windows 8 te laten crashen tijdens het booten. Daarna boot hij in recovery mode. F8 werkt niet dan krijg ik het bootmenu van mijn uefi bios.

Enfin, systeemherstel gemaakt. En ik ga .net dus niet opnieuw installeren omdat alles eigenlijk prima werkte. Ik heb hem na die andere installaties pas geinstalleerd :)

[ Voor 23% gewijzigd door Nox op 04-10-2012 01:07 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NoxiuZ schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 00:46:
FFFUUUUU

Hele windows 8 installatie om zeep geholpen.

Ik heb dus .net 3.5 geïnstalleerd en nu doet ie niks meer.

Het begon toen world of tanks vastnaaide, resetten en ik heb enkel een zwart scherm. Maar veel geklooi gehad met zooi die .net 3.5 nodig had. En nu dus na het booten heb ik niks. Behalve een of ander Asus monitor ding. En taskmanager. Maar je hebt dus geen safe mode in W8 enzo. Nu heb ik via taskmanager een interface geopend die half werkt. Ik kan mijn SSD browsen en nu dus ook FF starten. Leuk maar enorm kut. Heb ik weer :(

Het enige wat ik mee krijg van explorer.exe: unknown hard error. Ik wou dat ik bij config. scherm kon komen en .net deinstalleren. Ik heb de USB stok met W8 nog, als ik dan naar systeemherstel ga krijg ik enkel de mededeling dat ik daarin moet booten, dus dat werkt ook niet :(

EDIT:

De trick is om windows 8 te laten crashen tijdens het booten. Daarna boot hij in recovery mode. F8 werkt niet dan krijg ik het bootmenu van mijn uefi bios.

Enfin, systeemherstel gemaakt. En ik ga .net dus niet opnieuw installeren omdat alles eigenlijk prima werkte. Ik heb hem na die andere installaties pas geinstalleerd :)
Had je hem via de Add/Remove Features optie in je Controlpanel geinstalleerd? Of was het een 'losse' installer? :?

[ Voor 4% gewijzigd door TheVMaster op 04-10-2012 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Ik was world of tanks aan het installeren. Die zeurde dat hij 3.5 wilde hebben, windows bood de optie: deze software downloaden en installeren.

Dus ik klikken, bakkie koffie later was de setup van WoT al begonnen. Na de setup van WoT zag ik dat de .NET installatie nog open was en was gefaald. 'Opnieuw proberen' aangeklikt als brave user.

En ik heb nog PowerDirector 10 Ultra geinstalleerd om te proberen of ik daarmee een film kon maken. Maar die zag ik nergens bij de bootables staan.

Enfin, nu ik weet dat ik .NET 4.5 al heb en het een formeel gezeur is over 3.5 ga ik het dus niet opnieuw installeren maar skip ik het gewoon. Mijn AI suite wil ook 3.5 maar werkt ook prima zonder. Ik installeer morgen WoT opnieuw en ik gok dat daar de problemen liggen. Immers liep WoT ook gewoon vast en crashte het hele systeem. Of mijn drivers voor de videokaart zijn gewoon ruk, maar daar heb ik niet in zitten te roeren.

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NoxiuZ schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 01:17:
[...]
Enfin, nu ik weet dat ik .NET 4.5 al heb en het een formeel gezeur is over 3.5 ga ik het dus niet opnieuw installeren maar skip ik het gewoon. [...]
Dat is wel iets meer dan formeel hoor. Er zijn toch behoorlijk wat zaken verandert waardoor spul voor .net 3.5 niet werkt op .net 4.5. Zie bijv http://blogs.msdn.com/b/a.../2011/10/02/10219046.aspx
Do I need any of these older versions of the .NET Framework now that I’ve installed the .NET Framework 4, or can I safely uninstall them?
[...]
In general, my recommendation is to leave the .NET Framework 2.0 SP2, 3.0 SP2, 3.5 SP1 and 4 installed on your computer.

Unlike previous versions of the .NET Framework, the .NET Framework 4 does not allow an application that was built with previous versions of the .NET Framework to migrate forward and run on it if the previous version is not installed
. If you are using any applications that were built with any version of the .NET Framework before version 4, then I recommend leaving both the .NET Framework 3.5 SP1 and the .NET Framework 4 installed. [...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 15:02
Normaal moet het gewoon werken om via "programs and features | turn windows features on and off" oudere frameworks te installeren, ik gebruik dat namelijk ook al vanaf dag 1 en draai geregeld programma's die .NET framework 2 of 3.5 nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Al een paar werken windows 8 in gebruik (N versie van MSDN).

Helaas is het niet echt stabiel te noemen :(

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1SzTt.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/assX8.png

Bijna om de dag een BSOD. Eerder met Windows 7 0,0 lock ups en had mijn pc wel is meerdere dagen aanstaan.

Nog suggesties hoe ik dit het beste kan troubleshooten?

Voor de duidelijkheid er is niets gewijzigd aan mijn pc configuratie en had met Windows 7 geen problemen.

Configuratie is:

Core i 7 3770K
MSI Z77a-GD65
Ati HD6970

Alle laatste drivers gedownload, windows volledig up to date etc.

Iemand een idee?

[ Voor 58% gewijzigd door Workaholic op 04-10-2012 19:05 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Workaholic schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 18:55:

[afbeelding]
[afbeelding]

Bijna om de dag een BSOD. Eerder met Windows 7 0,0 lock ups en had mijn pc wel is meerdere dagen aanstaan.

Nog suggesties hoe ik dit het beste kan troubleshooten?

Voor de duidelijkheid er is niets gewijzigd aan mijn pc configuratie en had met Windows 7 geen problemen.

Configuratie is:

Core i 7 3770K
MSI Z77a-GD65
Ati HD6970

Alle laatste drivers gedownload, windows volledig up to date etc.

Iemand een idee?
Doe eens een memorytest met Memory86 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Zie mijn post.. windows 7 geeft 0 problemen. Dus eventuele memory problemen zouden daar toch ook naar voren moeten komen? Maar ik zal het voor de zekerheid even draaien.

Edit: Update memtest geeft zoals verwacht geen foutmeldingen

[ Voor 24% gewijzigd door Workaholic op 04-10-2012 19:55 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
Iemand al "Freshpaint" geprobeerd? Wat mij betreft een van de pareltjes uit de appstore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Caelorum schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 10:28:
[...]

Dat is wel iets meer dan formeel hoor. Er zijn toch behoorlijk wat zaken verandert waardoor spul voor .net 3.5 niet werkt op .net 4.5. Zie bijv http://blogs.msdn.com/b/a.../2011/10/02/10219046.aspx

[...]
Het werkt anders verrassend goed zonder eigenlijk.

Ik heb World Of Tanks geïnstalleerd staan, maar als ik aan het gamen ben dan heb ik sneltoetsen op mijn muis (Performance mouse mx) voor bijvoorbeeld repair zooi en voor teamspeak. Maar teamspeak doet het prima als ik niet ingame ben. Zodra ik ingame ga is het over. Setpoint 'drukt' de toetsen niet meer in. Ik kan dus niet meer praten op teamspeak, macro's gebruiken enz.

[ Voor 7% gewijzigd door Nox op 04-10-2012 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Workaholic schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 18:55:

[afbeelding]
[afbeelding]

Ik heb dit met de Windows 7 pre-releases gehad, op een perfect Vista systeem. Dat bleek een gare incompatible driver te zijn. Kan hier ook goed het geval zijn, zeker als hij in W7 wel gewoon werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Hmm heb maar een beta driver van ATI geïnstalleerd. Hopen dat dit verbetering met zich mee brengt.

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Updates incoming:
Microsoft details a slew of updates to native Windows 8 Metro apps

Part of moving to the app model in Windows 8 is that components should continue to improve even after the OS has shipped. This is the case currently, with Microsoft announcing a number of improvements coming to the built-in apps in Windows 8.

The list include:

SkyDrive
Search within SkyDrive
Rename and move folders and files
New first-run experience
Custom sort order

Mail, Calendar, People, and Messaging
Conversation view of your inbox
Complete IMAP account support
Accepting and declining invitations in email
Capturing and updating your account picture
Improved search
Search for a contact within the Messaging app

Photos
Crop and rotate photos
New auto-curated collage slideshows
View photos and videos on network locations in your Pictures Library such as Windows Home Server, network shares, and HomeGroups
Move through photos in your Pictures Library even when you open them from the desktop

Maps
Bird's eye view
3,000+ indoor venue maps
Driving directions hints
Improved navigation and layout
Improved customization, including custom pushpins and roaming options
Integration with Bing and Travel apps

Bing
Richer search results for local content and images
Bing rewards integration
Use zoom on your search results to see related queries
Use the file picker to select an image from Bing to use on your lock screen or in your other apps

Finance
Additional news and magazine content
More market exchanges enabled
Finance videos

News
Additional news content from partners such as The New York Times and The Wall Street Journal
Enhanced article reader, including font customization, zoom, pagination, and more
Improved offline reading experience
News videos
Slideshows

Sports
Sports videos
Slideshows
New soccer leagues, including MLS, J. League, and Brazilian League

Travel
Improved flight search and new flight progress indicator
Improved hotel listing page
Interactive 360-degree panoramas (gyroscope supported)

Weather
Improved default location usability
Hourly weather forecasts, up to 10 days
Day & evening high/low temperatures

Video
Purchasing in local currencies
Closed captioning
Search by actor or director

Music
Expanded music services
Rich "Now Playing" experience
Discover more music with SmartDJ

Games
Exciting new games
In-game purchasing
Invites and turn notifications

The Bing update will be delivered tomorrow, and the rest before the 26th October. Updates will be delivered via the Windows Store. Hopefully we will continue to see further tweaks to the OS well after the launch to continue to optimise the OS for touch and ease of use.
Kortom: weer wat nieuwe dingen.

Kijk zelf erg uit naar het accepteren van uitnodigingen via de mail (dat lukte nu helemaal niet). Van verbeterde search wist ik niet eens dat er daadwerkelijk search in zat. Helemaal niet gevonden, maar zie nu op internet dat je met WIN+Q kunt zoeken. :+ En ik zie nu ook dat je dus inderdaad overal die search knop kunt gebruiken als je met je muis aan de rechterpunten van het scherm staat. Naja, weer wat geleerd :z
De games komen dus ook binnenkort en de uren-overzicht in de weer-app lijken me ook wel fijn.

Valt me overigens op dat er nog maar weinig boeiende apps de store binnenkomen ook al is ie al even open. Komt dat omdat de ontwikkelaars nog bezig zijn of omdat ze nog worden tegengehouden met de verificatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 09:19:
Updates incoming:

[...]

Kortom: weer wat nieuwe dingen.

Kijk zelf erg uit naar het accepteren van uitnodigingen via de mail (dat lukte nu helemaal niet). Van verbeterde search wist ik niet eens dat er daadwerkelijk search in zat. Helemaal niet gevonden, maar zie nu op internet dat je met WIN+Q kunt zoeken. :+ En ik zie nu ook dat je dus inderdaad overal die search knop kunt gebruiken als je met je muis aan de rechterpunten van het scherm staat. Naja, weer wat geleerd :z
De games komen dus ook binnenkort en de uren-overzicht in de weer-app lijken me ook wel fijn.

Valt me overigens op dat er nog maar weinig boeiende apps de store binnenkomen ook al is ie al even open. Komt dat omdat de ontwikkelaars nog bezig zijn of omdat ze nog worden tegengehouden met de verificatie?
Ik denk dat men wacht (vooral m.b.t. de Nederlandse Apps) op de launchdatum...we hebben nog 3 weken he, die 'goeie' Apps komen echt wel....neem dat maar van mij aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheVMaster schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 10:24:
[...]

Ik denk dat men wacht (vooral m.b.t. de Nederlandse Apps) op de launchdatum...we hebben nog 3 weken he, die 'goeie' Apps komen echt wel....neem dat maar van mij aan.
Ik hoop het, maar ik heb nog helemaal niets gehoord over developers die binnenkort apps releasen. Sowieso op tweakers niet, maar ook op andere windows gerelateerde (ok vaak windows phone, maar goed) websites.

Uiteraard verwacht ik er ook wel een paar (nu.nl, imdb, het weer, het verkeer, twitter, facebook, misschien Kik?) , maar het is raar dat er zo weinig bekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 10:35:
[...]

Ik hoop het, maar ik heb nog helemaal niets gehoord over developers die binnenkort apps releasen. Sowieso op tweakers niet, maar ook op andere windows gerelateerde (ok vaak windows phone, maar goed) websites.

Uiteraard verwacht ik er ook wel een paar (nu.nl, imdb, het weer, het verkeer, twitter, facebook, misschien Kik?) , maar het is raar dat er zo weinig bekend is.
Die developers gaan natuurlijk niet van de daken schreeuwen dat ze nu al Apps hebben..terwijl het marketing-technisch natuurlijk interessant is om dit gewoon op 26 oktober te hebben. Daarbij heeft Microsoft (ook MS NL) er natuurlijk belang bij dat er op de launch datum zoveel mogelijk van de door jou genoemde Apps beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
  • Laatst online: 07-11-2024
Zal Windows 8 ook soepel draaien op een 6 jaar oude computer met een Intel Celeron D en een Nvidia GeForce 6200 LE? Die nu draait nog steeds op XP

[ Voor 11% gewijzigd door CokeZero op 05-10-2012 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CokeZero schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 16:58:
Zal Windows 8 ook soepel draaien op een 6 jaar oude computer met een Intel Celeron D en een Nvidia GeForce 6200 LE? Die nu draait nog steeds op XP
Depends: hoeveel ram zit er in en zijn er uberhaupt drivers voor? Indien 2gb+ en ja d:)b

Aangezien het systeem ook moet draaien op de langzamere tablets, lijkt het me wel mogelijk. Je zult misschien wat wachttijden hebben, maar de meeste dingen zijn best goed geoptimaliseerd

[ Voor 21% gewijzigd door Martinspire op 05-10-2012 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CokeZero schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 16:58:
Probeer het gewoon eens? Gratis 90 dagen trial: MSDN: Download Windows 8 Enterprise Evaluation

Daar staat overigens ook dit:
Windows 8 works on the same hardware that powers Windows 7:

Processor: 1 gigahertz (GHz) or faster
RAM: 1 gigabyte (GB) (32-bit) or 2 GB (64-bit)
Hard disk space: 16 GB (32-bit) or 20 GB (64-bit)
Graphics card: Microsoft DirectX 9 graphics device with WDDM driver

[ Voor 31% gewijzigd door Ramon op 05-10-2012 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
  • Laatst online: 07-11-2024
Ja, dat klopt. Alleen ik wacht wel tot de official release. En als het ff meezit met de prijs van de Surface wordt dit een HTPC, met XBMC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Voor degenen die windows 8 gebruiken en ingame problemen hebben met Logitech Setpoint, Games en Teamspeak:

Draai teamspeak en setpoint in admin-modus (eigenschappen > compatibiliteit). Dit is belangrijk voor alles wat met hotkeys werkt. Als je alles in admin-mode zet werkt het prima :+

Het wil namelijk dat in W8 de programma's die in admin modus draaien elkaar negeren. TS kan bijv. als ik ingame ben in WoT dat teamspeak niet meer reageert omdat WoT de toetsaanslagen voor andere programma's blokkeert. En Setpoint heb ik er ook bij betrokken omdat die ook admin benodigdheden heeft voor de emulatie van een toets. Een macro aangemaakt op mijn muis werkt niet want daar zijn kennelijk adminrechten voor nodig of het wordt tegengehouden door een proces als je die actief hebt draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij is de SkyDrive App de eerste 'built-in' app die zojuist een update heeft gekregen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAD85
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-09 17:07
Gaat wel met sprongen vooruit,zit nu op 2805 Apps

Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:59

danplo

The Force is strong with me

Zijn er hier mensen die ook toevallig The treasures of montezuma 3 hebben gespeeld of hebben gekocht ?
Ik heb dit spel gekocht, omdat ik het een erg leuk spel vind, maar het spel slaat mijn saved game niet op ?
Kan ik hier zelf wat aan doen in Windows 8 pro of moet ik dit melden aan de app ontwikkelaar ?

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 12 Pro Max 256GB / LG OLED C8 65”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killugh
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-07 14:30

killugh

lava right ahead

Gebruik zelf ook al enkele weken naar tevredenheid windows 8 op mijn Dell XPS15. Er is echter 1 puntje waar ik tegenaan loop en nog geen oplossing voor gevonden heb.

Ik open mijn control panel graag in list (small icon) view, maar na sluiten staat hij steeds weer terug op category. Het vreemde is dat de bijbehorende registry keys wel de juiste waarde hebben en houden.
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\ControlPanel
AllItemsIconView = 1
StartupPage = 1

Als ik het control panel handmatig terugzet op category dan veranderen de waardes netjes terug naar 0.

Nog anderen die hier last van hebben?

pain is nothing that a downpour won't erase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 11:50

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Nope, ik zet hem altijd op kleine iconen en dat onthoudt hij keurig.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:47

DDX

Klopt het dat je geen windows update schildje meer ziet als er updates beschikbaar zijn ?
Ik zag vandaag bij inlogscherm een melding, maar daarna geen melding meer gezien. (ook binnen het metro start menu zag ik zo snel geen melding.)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Pagina: 1 ... 16 ... 65 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Windows 8 is alweer een aantal maanden op de markt en is het tijd dat dit algemene Windows 8 topic per 1 januari 2013 worden gesloten.

Bij deze dus het verzoek aan een ieder met issues met Windows 8 om hiervoor vanaf nu een eigen topic aan te maken.