Hallo, ik heb mij even geregistreerd om de volgende vraag te kunnen stellen: zitten er oordopjes bij de Galaxy Note 10.1 16GB Wifi? Zijn dit dan bij een witte Note witte dopjes en bij een zwarte Note zwart dopjes?
Er zitten oordopjes bij, bij mijn donkergrijze zitten witte dopjes....Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 19:39:
Hallo, ik heb mij even geregistreerd om de volgende vraag te kunnen stellen: zitten er oordopjes bij de Galaxy Note 10.1 16GB Wifi? Zijn dit dan bij een witte Note witte dopjes en bij een zwarte Note zwart dopjes?
Overigens heb ik wel een goede ervaring bij saturn spijkenisse,
Na 3 weken kon ik zonder problemen een rot hoesje omruilen voor een originele samsung bookcover.
Deze kostte daar 69euro en na wat onderhandelen kreeg ik hemvoor de dixons prijs van 39,99!
Welkom op Tweakers maar hopelijk dat je je niet alleen voor deze vraag geregistreerd hebt en ook eens in de vele andere topics wilt gaan lezen. Tweakers is namelijk eigenlijk geen vraagbaak en meer bedoeld voor mekaar te helpen en tips te delen.Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 19:39:
Dan wat je vraag betreft kan ik je melden dat er witte oordopjes bij de Note zitten en dit is onafhankelijk van de kleur van de Note zelf. Zelf heb ik namelijk de Pearl Grey kleur ( dat is zwart ) en daar zitten dus die witte oordopjes bij.
Ik lees op diverse site dat er weer verder gegaan is met de uitrol van JB. Maar ik lees alleen dat het gaat om de WiFi/3G versie. Iemand als iets gehoord over überhaupt een 8010 update? In wat voor een land dan ook.
Xbox Live: Ofthewell NL
Toch net een week te vroeg gekocht nu is hij alweer 50 euro goedkoper.
Maar helaas zo gaan die dingen. Ik ben nog steeds super tevreden.
Ik heb team Union Jelly Bean weer geinstalleerd op mijn 8010, even kijken of de batterij duur nog acceptabel is.
Tot op heden gaat het prima.
Ik heb team Union Jelly Bean weer geinstalleerd op mijn 8010, even kijken of de batterij duur nog acceptabel is.
panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr
Heb je geen reboots met die versie?madmaus schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 22:20:
De update die nu uitrolt is voor de n8000 versie.Hairball schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 20:56:
Ik lees op diverse site dat er weer verder gegaan is met de uitrol van JB. Maar ik lees alleen dat het gaat om de WiFi/3G versie. Iemand als iets gehoord over überhaupt een 8010 update? In wat voor een land dan ook.
Regio's:
Austria, Belgium, France, Germany, Hungary, Italy, Spain, United Kingdom, Nordic countries
Voor de n8010 is nog niets bekend.
Nope,
je moet in SetCPU (zit in deze rom) je govenor op ondemand zetten.
tot nu toe nog geen enkele reboot gehad.
panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr
Twijfel, twijfel om deze tablet te kopen... Kan hem bij de MM voor 384 kopen, krijg dan ook nog 75 euro terug van Samsung en ik heb een 50 euro kortingsbon van de MM.
259 euro is wel een super mooi prijsje maar na het lezen van sommige reviews twijfel ik... lees over slechte build kwaliteit en lag.
Mijn Asus TF101 is echt bijna op, en dit lijkt mij wel een goede vervanger.
259 euro is wel een super mooi prijsje maar na het lezen van sommige reviews twijfel ik... lees over slechte build kwaliteit en lag.
I intend to live forever. So far, so good.
Verwijderd
De tablet is van plastic en dat vinden sommige niks,maar lag op de note10.1.......heb hem nu vanaf augustus maar nog nooit lag gehad!IkWilbert schreef op woensdag 28 november 2012 @ 12:43:
Twijfel, twijfel om deze tablet te kopen... Kan hem bij de MM voor 384 kopen, krijg dan ook nog 75 euro terug van Samsung en ik heb een 50 euro kortingsbon van de MM.
Verwijderd
Beste IkWilbert, neem svp de recensies met een paar behoorlijke grote korrels zout! Ik weet niet waarom sommige er zo negatief over zijn, het is echt een heerlijk apparaat om mee te werken. Ik heb een paar mensen in mijn omgeving die een Tab2 gekocht hebben vanwege het prijsverschil en die hebben echt spijt hiervan! Ik had zelf de nexus 10 afgewacht alvorens te kopen, maar het voordeel van de Nexus (scherm) valt echt weg tegenover de gebruikersmogelijkheden van de Note. Ik heb helemaal niks van lag gemerkt en ik heb gewoon Touchwiz erop gelaten.
Het enige minpuntje is dat ik erg graag 4.1 update en het liefst nog de 4.2 (mult-user) update wil! En dat laat vooralsnog een beetje op zich wachten....
edit: dat de 4.2 op zich laat wachten is uiteraard logisch ;-) de multi-user is volgens mij nog niet eens uitgebracht... maar dat verandert het feit niet dat ik hem erg graag wil
Het enige minpuntje is dat ik erg graag 4.1 update en het liefst nog de 4.2 (mult-user) update wil! En dat laat vooralsnog een beetje op zich wachten....
edit: dat de 4.2 op zich laat wachten is uiteraard logisch ;-) de multi-user is volgens mij nog niet eens uitgebracht... maar dat verandert het feit niet dat ik hem erg graag wil
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2012 13:43 . Reden: toevoeging ]
Bedankt, Nexus 10 heb ik over zitten twijfelen... maar dat is nog zo onzeker en dan wordt de prijs waarschijnlijk dusdanig (lees meer dan 450 euro) dat de note zeker het overwegen waard is... zeker met de cashback van samsung en de kortingen op dit moment.Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2012 @ 13:36:
Beste IkWilbert, neem svp de recensies met een paar behoorlijke grote korrels zout! Ik weet niet waarom sommige er zo negatief over zijn, het is echt een heerlijk apparaat om mee te werken. Ik heb een paar mensen in mijn omgeving die een Tab2 gekocht hebben vanwege het prijsverschil en die hebben echt spijt hiervan! Ik had zelf de nexus 10 afgewacht alvorens te kopen, maar het voordeel van de Nexus (scherm) valt echt weg tegenover de gebruikersmogelijkheden van de Note. Ik heb helemaal niks van lag gemerkt en ik heb gewoon Touchwiz erop gelaten.
Verwijderd
Het ligt er natuurlijk ook maar aan hoe graag je de S-pen erbij wilt. Voor mij toch redelijk doorslaggevend ook en het stelt me absoluut niet teleur! en het enige échte alternatief voor de note wordt dan eigenlijk de surface pro... en dan heb je het echt over een héél ander prijsplaatje...
maar ja.. je kunt nu dus de Note mét S-pen kopen voor dezelfde prijzen als een alternatieve Android-tablet en meestal nog met mindere of dezelfde hardware-specificaties
maar ja.. je kunt nu dus de Note mét S-pen kopen voor dezelfde prijzen als een alternatieve Android-tablet en meestal nog met mindere of dezelfde hardware-specificaties
ik had hetzelfde met de tf101 en heb dankzij de kortingsactie verleden week besloten de 10.1 aan te schaffen. Ja de behuizing is plastic, maar ik persoonlijk vind de buildquality beduidend beter dan de tf101 met zijn kraakjes en backlight bleeding. Daarnaast is de snelheid erg goed. Browsen (mijn hoofd functionaliteit) is echt een plezier.IkWilbert schreef op woensdag 28 november 2012 @ 12:43:
Daarnaast heb ik heel even de 4.1 update mogen proberen en dan wil je echt niet meer zonder stylus en deze tab.
Geen idee of ik de s-pen ga gebruiken. Ik wil gewoon een goeie snelle tablet, de note heeft een snelle processor en 2gb geheugen. Lijkt me dat je hier goed op kunt gamen en video kunt bekijken... dat zal de hoofdtaak zijn naast surfen op het web natuurlijk.Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2012 @ 14:11:
Het ligt er natuurlijk ook maar aan hoe graag je de S-pen erbij wilt. Voor mij toch redelijk doorslaggevend ook en het stelt me absoluut niet teleur! en het enige échte alternatief voor de note wordt dan eigenlijk de surface pro... en dan heb je het echt over een héél ander prijsplaatje...
Ik wil je niet teleurstellen maar de prijs die jij noemt is toch met de de €75 er al vanaf, dat is een beetje het gemene van de MM.IkWilbert schreef op woensdag 28 november 2012 @ 12:43:
Ik heb hem van de week bij Saturn gekocht voor €399 en daar gaat de €75 nog wel van af.
Ik ben er dik tevreden over en begrijp de negatieve recensies dan ook niet, het kan misschien altijd beter maar dan moet je nog een jaar wachten en dan kan het weer beter.
Bij de MM kost ie normaal 459 euro. Maar omdat ie bij de BCC voor 394 te koop is en ze bij de MM laagste prijs garantie hebben heb ik dat aangegeven. Toen kon ik hem voor 384 meenemen maar dan geen gratis accesoires (tablet mania). Dan kan ik toch ook nog gewoon mijn bon sturen naar samsung voor de cashback? Staat toch los van de MM?markmart33 schreef op woensdag 28 november 2012 @ 15:00:
[...]
Ik wil je niet teleurstellen maar de prijs die jij noemt is toch met de de €75 er al vanaf, dat is een beetje het gemene van de MM.
Ik heb hem van de week bij Saturn gekocht voor €399 en daar gaat de €75 nog wel van af.
Ik ben er dik tevreden over en begrijp de negatieve recensies dan ook niet, het kan misschien altijd beter maar dan moet je nog een jaar wachten en dan kan het weer beter.
Verwijderd
Ja. Staat er los van, bij mij zeiden ze hetzelfde. Of prijs aanpassen of actie mbt accessoires.
ps, ik weet 1 ding zeker.. als je eenmaal met de pen gewerkt hebt dan ben je zo over en wil je eigenlijk niet meer zonder. Daarnaast heb je helemaal gelijk, zeer goede specs en als je hem ontdoet van Samsung is die echt razendsnel.
ps, ik weet 1 ding zeker.. als je eenmaal met de pen gewerkt hebt dan ben je zo over en wil je eigenlijk niet meer zonder. Daarnaast heb je helemaal gelijk, zeer goede specs en als je hem ontdoet van Samsung is die echt razendsnel.
In dit geval wel ja maar ze adverteren nu zo schandalig, kan ik wel bijna zeggen, met een lage prijs terwijl daar de €75,- al af is en dan is het nog duur.
Wat je nu hebt is een nette deal als ze hun woord houden.
Wat je nu hebt is een nette deal als ze hun woord houden.
Vlak voor de Note 10.1 heb ik een TF300 gehad waarvan wel goede reviews te lezen zijn terwijl ik er net hele andere ervaringen mee opgedaan heb. Het begon er al mee dat die TF300 erg veel backlight bleeding had plus dat de helderheid van het scherm erg laag was en bij normaal licht al bijna niets meer te zien viel.IkWilbert schreef op woensdag 28 november 2012 @ 12:43:
Qua lag had die TF300 eigenlijk een bijna constante lag want om de haverklap bleef ie even hangen om vervolgens pas na een paar seconden verder te gaan. En dan ook de bouwkwaliteit vond ik ook niet bepaald het je van het want de TF300 is ook gewoon van plastic maar wel de krakende versie.
Dit allemaal in tegenstelling tot de Note 10.1 want die is verre van laggy maar ik weet wat mensen vaak lezen in een review en eigenlijk niet goed lezen. Alleen op het moment dat je split screen gaat gebruiken wat wil zeggen dat je 2 apps tegelijkertijd op het scherm naast elkaar hebt dan word ie wat trager.
Maar wat dus al niet klopt hieraan is dat de vele andere tablets geeneens die functie hebben en dit dus eigenlijk niet als negatief punt in een review gebruikt mag worden. Zeker al niet omdat het tablet net heel snel is bij gewoon gebruik en ook in testen ligt ie bijna gelijk en zoniet sneller als de TF700 van Asus.
Vergelijk daarbij eens dat de TF700 het high-end model van Asus is en een van de snelsten samen met de Ipad 4de generatie, maar wel het prijskaartje daardoor ook vele malen hoger ligt dan de Note. Zelfs bij de introductie lag de Note op 479 en de TF700 begon bij 699 dus dit 220 euro verschil.
Enigste die dan nu in de buurt ligt zonder cash-back actie zou de Ipad 4de generatie zijn, mooi apparaat en degelijker als de Note 10.1 echter IOS en dat moet je willen. Ik blijf IOS zeker niet slecht vinden maar niet mijn ding want probeer maar eens een geheugenuitbreiding te realiseren bij een Ipad.
Sinds vanavond ook de trotse bezitter van een notering 10.1. Eerste ervaring top!
Als ik in de playstore kijk staat er bij dat het Setcpu for root is. Moet de note geroot zijn? En wat doet die setting eigenlijk?madmaus schreef op woensdag 28 november 2012 @ 07:53:
[...]
Nope,
je moet in SetCPU (zit in deze rom) je govenor op ondemand zetten.
tot nu toe nog geen enkele reboot gehad.
Verwijderd
Ik vind de actie van mediamarkt ook wel misleidend zoals die in de folder met koeienletters staat afgebeeld.
Ik heb er toch 1 gehaald daar alvast voor kerst. Toen ik thuis kwam bleek echter dat de zegels al verbroken waren (nadat ik de rode mm banden had verwijderd). De tablet zag er ongebruikt uit maar alle snoertjes waren er uitgehaald. Ik was daarom meteen terug gereden naar de MM en kreeg daar zonder problemen een nieuwe mee wat opzich wel goede service is.
Enigste nadeel is nu dat hij ingepakt is en pas over een paar weken weer uit zijn doos komt
Ik heb er toch 1 gehaald daar alvast voor kerst. Toen ik thuis kwam bleek echter dat de zegels al verbroken waren (nadat ik de rode mm banden had verwijderd). De tablet zag er ongebruikt uit maar alle snoertjes waren er uitgehaald. Ik was daarom meteen terug gereden naar de MM en kreeg daar zonder problemen een nieuwe mee wat opzich wel goede service is.
Enigste nadeel is nu dat hij ingepakt is en pas over een paar weken weer uit zijn doos komt
Iemand ervaring met deze case (Belk Series Book Cover Case)
http://www.vandenberg-tel...e-10-1-n8000-n8010-zwart/
Zoek een beetje een betaalbare case die makkelijk in gebruik is.
Ik heb hem gister binnen gekregen.
Oogt mooi, de extra's zoals de dropbox zijn ook wel erg fijn.
De pen werkt goed en is best fijn.
De bouw kwaliteit voelt niet zo goed, als je de ipad in handen hebt is het gevoel wel een stuk beter.
Ook het opstarten is wat vaag en rommelig, waar de ipad mooi en clean is, wordt jij bij de note (zoals bij elke samsung) overspoeld met zooi.
Ik ben benieuwd hoe de tablet de aankomende tijd gaat bevallen en of de ipad beter bevalt of deze Note.
Oogt mooi, de extra's zoals de dropbox zijn ook wel erg fijn.
De pen werkt goed en is best fijn.
De bouw kwaliteit voelt niet zo goed, als je de ipad in handen hebt is het gevoel wel een stuk beter.
Ook het opstarten is wat vaag en rommelig, waar de ipad mooi en clean is, wordt jij bij de note (zoals bij elke samsung) overspoeld met zooi.
Ik ben benieuwd hoe de tablet de aankomende tijd gaat bevallen en of de ipad beter bevalt of deze Note.
Gelukkig kun je je home screen makkelijk en snel ontdoen van al die zooi. Ik heb er alleen nog de weer widget en een paar van mijn meest gebruikte apps op staan. Alle andere meuk heb ik er linea recta vanaf gedonderd en op de app screen kom ik toch vrijwel niet, dus die zooi daar staat mij niet in de weg.REDSD schreef op donderdag 29 november 2012 @ 10:51:
"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."
Ik gebruik zelf deze case: http://www.mobilefun.nl/3...note-101-case---zwart.htmIkWilbert schreef op donderdag 29 november 2012 @ 10:42:
Iemand ervaring met deze case (Belk Series Book Cover Case)
Bevalt me erg goed en is op de bank/schoot en op de tafel prima te gebruiken.
The One And Only
En op het app screen kun je ze zelfs verbergen in het menu rechtsboven...Weakling schreef op donderdag 29 november 2012 @ 11:39:
[...]
Gelukkig kun je je home screen makkelijk en snel ontdoen van al die zooi. Ik heb er alleen nog de weer widget en een paar van mijn meest gebruikte apps op staan. Alle andere meuk heb ik er linea recta vanaf gedonderd en op de app screen kom ik toch vrijwel niet, dus die zooi daar staat mij niet in de weg.
Qua case gebruik ik een originele Samsubg Bookcase, nadat ik een andere had geprobeert.
Deze is met een beetje zoeken voor 39.99 te koop en bevalt tot nu toe erg goed.
Heb vandaag ook een note gehaald. Heb vanaf moment van introductie een gewone 10.1 gehad en na wat flashes er heel tevreden mee geweest
De note is out of the box toch wel erg soepel en snel en dat moet met jb alleen nog maar beter worden
Alleen s-note heb ik nog wat moeite mee. Tekstherkenning werkt bijvoorbeeld wel maar loopt bij ongeveer derde woord steeds vast
De note is out of the box toch wel erg soepel en snel en dat moet met jb alleen nog maar beter worden
Alleen s-note heb ik nog wat moeite mee. Tekstherkenning werkt bijvoorbeeld wel maar loopt bij ongeveer derde woord steeds vast
Only dead fish go with the flow
Verwijderd
Wij hebben thuis 2x tab 10.1 en 1x tab 8.9.
Gisteren heb ik ook een Note 10.1 'gekregen' en het viel me meteen op dat de kleuren een gele zweem hebben. Wit is meer beige/geel en als ik de plaatjes vergelijk met de bovengenoemde 3 tablets dan krijg ik het volgende resultaat:
tab 10.1 zwart: wit met blauwige gloed
tab 10.1 wit: redelijk wit
tab 8.9: wit
Note 10.1: gelige kleuren met gele gloed; op foto is onze rode poes geel/oranje.
Ik ga de Note terugsturen, maar ben eigenlijk benieuwd hoe het met jullie schermen zit?
Ik heb op het xda forum 1 post gevonden waarin ook melding werd gemaakt van de gelige kleuren.
PS wijzigen van de scherminstellingen helpt niet.
testen zijn gedaan met volledige scherm helderheid
Gisteren heb ik ook een Note 10.1 'gekregen' en het viel me meteen op dat de kleuren een gele zweem hebben. Wit is meer beige/geel en als ik de plaatjes vergelijk met de bovengenoemde 3 tablets dan krijg ik het volgende resultaat:
Note 10.1: gelige kleuren met gele gloed; op foto is onze rode poes geel/oranje.
Ik ga de Note terugsturen, maar ben eigenlijk benieuwd hoe het met jullie schermen zit?
Ik heb op het xda forum 1 post gevonden waarin ook melding werd gemaakt van de gelige kleuren.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2012 08:59 ]
Verwijderd
Volgens mij is de prijs die de mediamarkt noemt al NA korting van Samsung. Je krijgt daar wel 75,00 tegoed voor accessoires.IkWilbert schreef op woensdag 28 november 2012 @ 12:43:
Goedkoopst te bestellen bij BCC voor 394,00 volgens mij.
Verwijderd
Afhankelijk van waar je hem hebt gekocht kun je soms alsnog het prijsverschil terugkrijgen.madmaus schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 22:20:
Ik heb hem bij de MM voor 384 mee kunnen krijgen. Had dan geen accessoires erbij maar dat boeit me niet zo. Cashback papieren zijn opgestuurd dus krijg ook nog eens 75 euro van Samsung terug, plus dat ik nog een bon had van 50 euro. Mooie tablet voor weinig dacht ik zoVerwijderd schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 08:34:
[...]
Volgens mij is de prijs die de mediamarkt noemt al NA korting van Samsung. Je krijgt daar wel 75,00 tegoed voor accessoires.
Goedkoopst te bestellen bij BCC voor 394,00 volgens mij.
Verwijderd
nice!IkWilbert schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 08:55:
[...]
Ik heb hem bij de MM voor 384 mee kunnen krijgen. Had dan geen accessoires erbij maar dat boeit me niet zo. Cashback papieren zijn opgestuurd dus krijg ook nog eens 75 euro van Samsung terug, plus dat ik nog een bon had van 50 euro. Mooie tablet voor weinig dacht ik zo
Hmm dezelfde constructie die ik vandaag wil gaan toepassen in de MM, maar waarom kreeg je geen accessoires?IkWilbert schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 08:55:
[...]
Ik heb hem bij de MM voor 384 mee kunnen krijgen. Had dan geen accessoires erbij maar dat boeit me niet zo. Cashback papieren zijn opgestuurd dus krijg ook nog eens 75 euro van Samsung terug, plus dat ik nog een bon had van 50 euro. Mooie tablet voor weinig dacht ik zo
Ik bedoel ze adverteren met laagste prijsgarantie, dus moeten ze die geven, maar dan krijg je geen accessoires, terwijl het TABLETMANIA is?
Wat was de reden en staat die ook in de voorwaarden??
I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)
Heb hier een lange discussie over lopen voeren. Zowel bij MM Hengelo als Enschede... Maar kreeg er geen accessoires bij... Tis dat ik die 50 euro bon had van de MM...henkyyyyyyy schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 09:12:
[...]
Hmm dezelfde constructie die ik vandaag wil gaan toepassen in de MM, maar waarom kreeg je geen accessoires?
Ik bedoel ze adverteren met laagste prijsgarantie, dus moeten ze die geven, maar dan krijg je geen accessoires, terwijl het TABLETMANIA is?
Wat was de reden en staat die ook in de voorwaarden??
Ok, ja ik heb dus ook die bonIkWilbert schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 09:17:
[...]
Heb hier een lange discussie over lopen voeren. Zowel bij MM Hengelo als Enschede... Maar kreeg er geen accessoires bij... Tis dat ik die 50 euro bon had van de MM...
Nou ja we zien wel als ik meer weet laat ik het hier weten.
Als ik ga dan wordt het MM Rdam.
Succes
Verwijderd
ipv gezeik bij de MM kun je m voor 394,00 zo gratis door BCC laten bezorgen of in de winkel ophalen.henkyyyyyyy schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 09:21:
[...]
Ok, ja ik heb dus ook die bon
Nou ja we zien wel als ik meer weet laat ik het hier weten.
Als ik ga dan wordt het MM Rdam.
Ik zie de ze nu 399,00 zijn bij de BCC en je ze alleen nog kan afhalen.
Klopt..MM is niet mijn winkel...
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2012 09:28 ]
Gister ook naar de MM gereden voor dit apparaat en samen met de verkoper even op de site van BCC gekeken waarna we de tablet ook los voor 394 konden kopen. Alle prijzen op internet en ook bij MM zijn gewoon zonder de cashback inbegrepen ook al probeerde de verkoper ons eerst wijs te maken dat de winkels die de note voor ong 399 verkopen de cashback er al hebben afgehaald. We hebben uiteindelijk dus 394 voor de note betaald en voor 50 euro een hoesje erbij. Volgens mij verdienen ze op zo'n hoes echt bizar veel want qua productiekosten kan het nooit veel zijn 
Heb me ook maar geen geheugenkaart aan laten smeren want de MM prijzen liggen aanzienlijk hoger dan via online shops.
Heb me ook maar geen geheugenkaart aan laten smeren want de MM prijzen liggen aanzienlijk hoger dan via online shops.
Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something
Verwijderd
Voor hoesjes shop je natuurlijk op Ebay. Betaal je tussen de 6 en 20 euro voor een goede hoes, inclusief verzenden (kies bij de opties wereldwijd). Wel een weekje of 2 geduld hebben.JohnnyV76 schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 09:42:
Gister ook naar de MM gereden voor dit apparaat en samen met de verkoper even op de site van BCC gekeken waarna we de tablet ook los voor 394 konden kopen. Alle prijzen op internet en ook bij MM zijn gewoon zonder de cashback inbegrepen ook al probeerde de verkoper ons eerst wijs te maken dat de winkels die de note voor ong 399 verkopen de cashback er al hebben afgehaald. We hebben uiteindelijk dus 394 voor de note betaald en voor 50 euro een hoesje erbij. Volgens mij verdienen ze op zo'n hoes echt bizar veel want qua productiekosten kan het nooit veel zijn
Of de originele hoes voor rond de 40euro bij Informatique.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2012 09:48 ]
Verwijderd
Maar niemand last van de gele gloed? De achtergrond op nu.nl is bijv niet wit maar geel/beige.
------------------------
myReact
--------------------
------------------------
myReact
--------------------
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2012 09:47 ]
Nee, geen last van. Is mooi wit hier
Thanks!
MM is zeker ook mijn winkel niet, ik heb een bon gekregen van de MM en ik dacht dat dit wel een mooie gelegenheid was om hem te gebruiken!Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 09:24:
[...]
ipv gezeik bij de MM kun je m voor 394,00 zo gratis door BCC laten bezorgen of in de winkel ophalen.
Ik zie de ze nu 399,00 zijn bij de BCC en je ze alleen nog kan afhalen.
Klopt..MM is niet mijn winkel...
Maar dat hoesje dus gratis?JohnnyV76 schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 09:42:
En welke MM was het?
[ Voor 40% gewijzigd door henkyyyyyyy op 30-11-2012 11:02 ]
Verwijderd
Hier een foto waarop je kan zien wat ik bedoel. In dit voorbeeld heeft juist de Asus het gele scherm ipv de note.
http://www.flickr.com/photos/b-a-h/8195655878/lightbox/
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2012 11:24 ]
Ik zie nu dat ik nog geen antwoord gegeven heb.Hairball schreef op woensdag 28 november 2012 @ 21:58:
[...]
Als ik in de playstore kijk staat er bij dat het Setcpu for root is. Moet de note geroot zijn? En wat doet die setting eigenlijk?
Maar je moet inderdaad geroot zijn voor SetCPU, je kan hiermee je CPU snelheden aanpassen.
Onderklokken en als je kernel het toelaat overklokken.
Verwijderd
Ook een Note in huis gehaald. Geweldig apparaat, boven verwachting. Beeldscherm is meer dan prima, veel kleur, contrast en helderheid. Overdreven gedoe allemaal wat betreft het vergelijk met een retina display. De pen is zo handig, vooral bij webbrowsen, even tussen een regel gaan staan, supernauwkeurig pennetje.
Ik heb alleen iets raars met de batterij. Als hij volledig opgeladen is geeft hij aan dat hij 1,5 uur batterijduur over heeft. Met het leger worden van de accu loopt deze tijd op. Wanneer hij ergens bij 20% zit, heb ik zogenaamd nog 5/6 uur aan accutijd. Het is maar iets dat hij in de instellingen niet goed weergeeft, maar zou het toch wel handig vinden als het correct wordt weergegeven. Iemand enig idee?
Ik heb alleen iets raars met de batterij. Als hij volledig opgeladen is geeft hij aan dat hij 1,5 uur batterijduur over heeft. Met het leger worden van de accu loopt deze tijd op. Wanneer hij ergens bij 20% zit, heb ik zogenaamd nog 5/6 uur aan accutijd. Het is maar iets dat hij in de instellingen niet goed weergeeft, maar zou het toch wel handig vinden als het correct wordt weergegeven. Iemand enig idee?
Het beste kan je de Note 10.1 even wat langer aan de lader laten ook al staat er dat de accu vol is maar ik raad je aan sowieso de Note even na het helemaal op laden terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Hoogstwaarschijnlijk is dan je probleem opgelost en het deels komt doordat die accu de 1ste keer zich eerst helemaal moet calibreren en dan die tijd wel eens de mist in gaat.Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 16:48:
Hier heb ik ook geen last van een gelige gloed en is wit gewoon wit maar dan niet van dat akelige blauw/wit en een ietwat warmere tint wat ik dan wel plezierig vind. Let er ook op dat wanneer je tablets gaat vergelijken dat het ook wel eens kan zijn dat die andere tablets de kleuren niet helemaal correct weergeven.Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 09:47:
Maar niemand last van de gele gloed? De achtergrond op nu.nl is bijv niet wit maar geel/beige.
Evenzogoed wanneer het je echt stoort kan je hem gewoon terug sturen en denk ik dat je net toevallig een minder exemplaar te pakken hebt. Het is in elk geval geen bekend probleem bij het scherm van de Note want ik heb dit eigenlijk nog zo goed als nergens gelezen.
Verwijderd
Dank je voor de tip! Maar dan wis ik wel alles (behalve apps) van mn tablet...Roel1966 schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 17:52:
[...]
Het beste kan je de Note 10.1 even wat langer aan de lader laten ook al staat er dat de accu vol is maar ik raad je aan sowieso de Note even na het helemaal op laden terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Hoogstwaarschijnlijk is dan je probleem opgelost en het deels komt doordat die accu de 1ste keer zich eerst helemaal moet calibreren en dan die tijd wel eens de mist in gaat.
[...]
Wat je ook kan doen is de accu ongeveer 3 keer helemaal op te laden, dan weer helemaal leeg te laten lopen en vervolgens weer helemaal opladen. Sowieso is dat altijd beter bij alle tablets en laptops om de accu de eerste keren even volledig leeg te laten gaan, dit ook weer om de accu goed te calibreren.Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 18:23:
Dank je voor de tip! Maar dan wis ik wel alles (behalve apps) van mn tablet...
Waar zie je dit dan?Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 16:48:
Ook een Note in huis gehaald. Geweldig apparaat, boven verwachting. Beeldscherm is meer dan prima, veel kleur, contrast en helderheid. Overdreven gedoe allemaal wat betreft het vergelijk met een retina display. De pen is zo handig, vooral bij webbrowsen, even tussen een regel gaan staan, supernauwkeurig pennetje.
Bij batterij informatie zie je enkel de tijd die je tablet heeft aangestaan.
Dit is logisch dat het oploopt naar mate je hem meer gebruikt.
Hier ook een mooi strak en wit scherm. Ik gebruik wel altijd Film als beeldschermmodus zowel op mijn Note 10.1 als op mijn Note II en ik heb de helderheid altijd vrij laag staan op één zesde van de helderheid ofzo.Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 11:23:
[...]
Hier een foto waarop je kan zien wat ik bedoel. In dit voorbeeld heeft juist de Asus het gele scherm ipv de note.
http://www.flickr.com/photos/b-a-h/8195655878/lightbox/
Ik wilde op een tablet wachten met een resolutie zoals die van de Nexus 10 maar de Note 10.1 voldoet ook uitstekend.
Wat bouwkwaliteit aangaat die vind ik prima. Mijn Note heeft in ieder geval geen kraakjes of een indeukende achterkant. Hij is een stuk steviger gebouwd dan je zou verwachten.
Een ander groot pluspunt vind ik de kwaliteit van de luidsprekers die is erg goed voor een tablet en het volume is ook nog eens meer dan voldoende.
Nu alleen nog die cashback ontvangen van Samsung.
"When you grow up your heart dies"
Verwijderd
Ja, na n beetje zoeken ben ik hier ook achter. Alleen is het voor de levensduur van li-ion accu's beter om ze niet volledig leeg te laten lopen. Lastig lastig.. Miss toch maar resetten..Roel1966 schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 19:20:
[...]
Wat je ook kan doen is de accu ongeveer 3 keer helemaal op te laden, dan weer helemaal leeg te laten lopen en vervolgens weer helemaal opladen. Sowieso is dat altijd beter bij alle tablets en laptops om de accu de eerste keren even volledig leeg te laten gaan, dit ook weer om de accu goed te calibreren.
Dit geldt alleen voor de oude nikkel-cadmium batterijen, niet voor de huidige litium-ion batterijen. De huidige batterijen hebben geen geheugen effect, waardoor het helemaal opladen en ontladen volledig zinloos is. Sterker nog, als ze niet beschermd waren tegen volledig op- en ontladen zou dit zelfs schadelijk zijn.Roel1966 schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 19:20:
[...]
Wat je ook kan doen is de accu ongeveer 3 keer helemaal op te laden, dan weer helemaal leeg te laten lopen en vervolgens weer helemaal opladen. Sowieso is dat altijd beter bij alle tablets en laptops om de accu de eerste keren even volledig leeg te laten gaan, dit ook weer om de accu goed te calibreren.
No matter the age, never lose the Kramer inside
Verwijderd
Eeuh, normaal dat de tijd oploopt? Mijn accu zit momenteel op 29% en hij geeft aan dat ik nog 9 uur en 45 min aan accutijd heb (Instellingen - batterij). Hij blijft maar omhoog lopen.madmaus schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 19:58:
[...]
Waar zie je dit dan?
Bij batterij informatie zie je enkel de tijd die je tablet heeft aangestaan.
Dit is logisch dat het oploopt naar mate je hem meer gebruikt.
Ander dingetje: mijn scherm is ook gewoon wit
Verwijderd
Oh, dus t kalibreert een li-ion ook niet?Hmtsjmftsch schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 22:20:
[...]
Dit geldt alleen voor de oude nikkel-cadmium batterijen, niet voor de huidige litium-ion batterijen. De huidige batterijen hebben geen geheugen effect, waardoor het helemaal opladen en ontladen volledig zinloos is. Sterker nog, als ze niet beschermd waren tegen volledig op- en ontladen zou dit zelfs schadelijk zijn.
Ja, het klopt dat die tijd oploopt. Het is namelijk de tijd dat je de tablet in gebruik hebt. Het zegt niks over de tijd die je nog op die 29% kunt werken met je tablet.Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 22:20:
[...]
Eeuh, normaal dat de tijd oploopt? Mijn accu zit momenteel op 29% en hij geeft aan dat ik nog 9 uur en 45 min aan accutijd heb (Instellingen - batterij). Hij blijft maar omhoog lopen.
Ander dingetje: mijn scherm is ook gewoon wit
Leg je tablet maar een nacht weg dan zul je zien dat je volgens jouw redenering nog gigantisch lang met je accu kunt doen. Maar dit is dus niet juist.
Ik haal gemiddeld een schermtijd van 9.30 uur met mijn Note 10.1 maar dat zegt alsnog niks over de gebruiksduur op een acculading want dat kan alsnog een paar uur langer zijn.
Nee, het calibreert alleen het besturingssysteem zodat het systeem de lading juist aangeeft.Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 22:22:
[...]
Oh, dus t kalibreert een li-ion ook niet?
Een Li-Ion accu kun je opladen wanneer je wilt. Het is beter om hem op 50% alweer aan de lader te hangen dan te wachten tot hij op 5% is.
[ Voor 41% gewijzigd door sjaool op 30-11-2012 22:44 ]
Verwijderd
Ooohkay, lekker snugger van me!sjaool schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 22:35:
[...]
Ja, het klopt dat die tijd oploopt. Het is namelijk de tijd dat je de tablet in gebruik hebt. Het zegt niks over de tijd die je nog op die 29% kunt werken met je tablet.
Leg je tablet maar een nacht weg dan zul je zien dat je volgens jouw redenering nog gigantisch lang met je accu kunt doen. Maar dit is dus niet juist.
Ik haal gemiddeld een schermtijd van 9.30 uur met mijn Note 10.1 maar dat zegt alsnog niks over de gebruiksduur op een acculading want dat kan alsnog een paar uur langer zijn.
[...]
Nee, het calibreert alleen het besturingssysteem zodat het systeem de lading juist aangeeft.
Een Li-Ion accu kun je opladen wanneer je wilt. Het is beter om hem op 50% alweer aan de lader te hangen dan te wachten tot hij op 5% is.

Nou die accu doet het toch wel netjes. Zit nu op 10 uur en 48 min, hij heeft wel voor een 3 uur ofzoiets op standby gestaan, maar dan blijft er nog een lange tijd over dat ik ermee heb gewerkt.
Jij bedoelt iets anders namelijk contstant de accu leeg laten lopen en opladen maar dat was inderdaad alleen bij de nicad cellen. Hetgene ik bedoel is alleen de 1ste 2 a 3 keren de accu zover leeg laten gaan totdat je melding krijgt van het tablet dus niet dat ie totaal niks meer doet.Hmtsjmftsch schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 22:20:
Dit geldt alleen voor de oude nikkel-cadmium batterijen, niet voor de huidige litium-ion batterijen. De huidige batterijen hebben geen geheugen effect, waardoor het helemaal opladen en ontladen volledig zinloos is. Sterker nog, als ze niet beschermd waren tegen volledig op- en ontladen zou dit zelfs schadelijk zijn.
Wel degelijk is er een bepaalde calibratie van de cellen in de accu nodig en dat heeft niets met het verschil tussen lithium of nicad cellen te doen. Lithium accu's werken dan ook pas na een paar ladingen/ontladingen optimaal net door het calibreren hetgeen door een chip in de accu zelf gebeurd.
Dus nog even voor de duidelijkheid maakt het na 2 of 3 keer laden/ontladen verder niets meer uit en kan je hem gewoon laden wanneer het uit komt. Zo op die manier doe ik het al een tijdje bij de tablets en haal daardoor vaak een langer uithoudingvermogen van de accu.
Verwijderd
Ik heb de Note vandaag bij de BCC geruild. Ze waren zeer klantvriendelijk. Het demo model daar gaf ook een mooier wit beeld; ze hebben meteen een nieuwe gepakt en me die laten testen...was prima dus daar typ ik nu op.Roel1966 schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 17:52:
[...]
Het beste kan je de Note 10.1 even wat langer aan de lader laten ook al staat er dat de accu vol is maar ik raad je aan sowieso de Note even na het helemaal op laden terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Hoogstwaarschijnlijk is dan je probleem opgelost en het deels komt doordat die accu de 1ste keer zich eerst helemaal moet calibreren en dan die tijd wel eens de mist in gaat.
[...]
Hier heb ik ook geen last van een gelige gloed en is wit gewoon wit maar dan niet van dat akelige blauw/wit en een ietwat warmere tint wat ik dan wel plezierig vind. Let er ook op dat wanneer je tablets gaat vergelijken dat het ook wel eens kan zijn dat die andere tablets de kleuren niet helemaal correct weergeven.
Evenzogoed wanneer het je echt stoort kan je hem gewoon terug sturen en denk ik dat je net toevallig een minder exemplaar te pakken hebt. Het is in elk geval geen bekend probleem bij het scherm van de Note want ik heb dit eigenlijk nog zo goed als nergens gelezen.
Hartstikke fijn en dan was het gewoon toevallig een minder exemplaar wat je eerst had wat bij meerdere merken ook wel eens gebeurd. Ik kan mij nog herinneren dat bij de 1ste batch van de New Ipad ook een serie was die een gele gloed op het scherm hadden.Verwijderd schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 15:45:
Ik heb de Note vandaag bij de BCC geruild. Ze waren zeer klantvriendelijk. Het demo model daar gaf ook een mooier wit beeld,. Ze hebben meteen een nieuwe gepakt en me die laten testen...was prima dus daar typ ik nu op.
Oke zoals zo vaker met mij het geval is, twijfel ik, niks nieuws zou je zeggenIkWilbert schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 08:55:
[...]
Ik was niet op zoek naar een tablet heb al een Ipad( de 1 weliswaar) maar doet wat hij moet doen dan heb ik nog een nc10 oud netbookje die constant aan staat bij de bank en ook nog eens een MBA.
En dan heb ik nog een qware tablet om mee te spelen van het werk, maar dat vind ik echt een onding.
Ik werd getriggerd door de Note omdat ik hem bij iemand gezien had en vond het een erg leuk ding, maar ja wat niet als gadgetfreak?
Dan nu nog eens de prijs van 399 minus cashback 75 euro is 325 en dan heb ik zelf nog een bon van 50 euro, komt hij op een totaal van 275 euro. Wat in mijn ogen niet duur is voor zo'n tablet.
Waren deze kortingen er niet dan had ik er helemaal niet aan gedacht om een ander tablet te kopen.
Komt er dus gewoon op neer dat ik zo'n aanbieding niet wil laten lopen en dat ik toch nog zo'n bon heb en ik dus een gadgetfreak ben.
Iemand die mij een kan vertellen wat te doen, ik weet het het is mijn eigen beslissing, maar ja was gisteren al in de MM en toen niet gedaan en toch blijft het tot nu kriebelen.
First world problems
Voor dat geld gewoon doen. Is het niks kun je hem altijd nog met winst doorverkopen. 
Ik durf eigenlijk gewoon te zeggen dat je er voor dat geld zeker geen spijt van gaat krijgen.
De Note 10.1 doet je je jouw oude iPad in één keer vergeten.
Ik durf eigenlijk gewoon te zeggen dat je er voor dat geld zeker geen spijt van gaat krijgen.
De Note 10.1 doet je je jouw oude iPad in één keer vergeten.
Voor dat geld zou ik het ook gewoon doen, dan heb je 'm écht voor een superprijs. Ik heb de Note 10.1 sinds vrijdag in huis (ook gekocht bij de MM in Rijswijk) en tot nu toe ben ik zeer positief over het ding. Het is pas mijn eerste tablet (wel ruime ervaring met Android) en hij bevalt me echt bijzonder goed.henkyyyyyyy schreef op zondag 02 december 2012 @ 08:48:
[...]
Iemand die mij een kan vertellen wat te doen, ik weet het het is mijn eigen beslissing, maar ja was gisteren al in de MM en toen niet gedaan en toch blijft het tot nu kriebelen.
First world problems
Als voornaamste negatieve punten gelden voor mij: de propiëtaire aansluiting voor opladen en verbinden met de PC - dat háát ik echt
Voornaamste positieve punten: de krachtige hardware. Ik heb al iets van 40+ apps geïnstalleerd en tot nu toe niets gemerkt van enige lag, ondanks TouchWiz. En de paar games die ik heb geprobeerd (FIFA, Need for Speed H.P., Nova) draaien echt butter-smooth
Binnenkort wil ik 'm proberen te rooten mbv de guide van zedomax, ik ben een fan van Titanium backup die moet er per sé op
Ik heb al heel wat tablets thuis gehad en van verschillende merken waaronder Asus, Archos, Apple en Acer die elk hun voors en tegens hadden. Nu was toch wel mijn hoofddoel stripboeken lezen en bijvoorbeeld kookboeken in PDF formaat kunnen lezen voor mijn bakkunsten.henkyyyyyyy schreef op zondag 02 december 2012 @ 08:48:
First world problems
Gekgenoeg struikelden vele tablets op het fatsoenlijk zonder stotteren kunnen lezen van Pdf's en het telkens even duurde met het inlezen van de volgende pagina. Wel erbij gezegd dan dat het Pdf's zijn met veel fotomateriaal en minder tekst erin maar evenzogoed normaal leesbaar op een desktop.
Omdat ik voor een tijdje terug een Samsung Galaxy S3 gsm had aangeschaft en die wonderbaarlijk de pdf's vloeiend in kon lezen werd mijn interesse gewekt voor de Note 10.1. Zoals verwacht leest deze de pdf's ook vloeiend in en zelfs files waarbij andere tablets soms zelfs compleet bij vast liepen.
In die zin kan ik je dus uit eigen ervaringen toch echt wel de Note 10.1 aanraden en zeker wanneer je een Ipad 1 gewend bent zal je er een heel stuk op voorruit gaan. Vooral ook gezien de prijs waarvoor je hem uiteindelijk kan aanschaffen zou ik niet twijfelen en lekker de Note gaan halen.
Die propietaire aansluiting is niet specifiek iets van Samsung want zowel Apple ( 1ste t/m 3de generatie ), Asus en nog een aantal merken gebruiken dezelfde manier van aansluiten. Niet mijn voorkeur trouwens want ik zie ook liever gewoon mini of micro-usb hetgeen gemakkelijker is qua aansluiten en universeler.tallstoi schreef op zondag 02 december 2012 @ 12:41:
Als voornaamste negatieve punten gelden voor mij: de propiëtaire aansluiting voor opladen en verbinden met de PC - dat háát ik echt- en dat het plastic materiaal inderdaad niet bepaald hoogwaardig aanvoelt, al vind ik het ontwerp, na enige gewenning, toch best wel fraai gedaan door Samsung. Het geeft 'm wel een eigen smoel.
Plastic heeft ook zo zijn voordelen qua bekrassen want ik had een Ipad 3 waar je binnen de korste keren heel fijne krasjes op het metaal kon zien. Dit ondanks dat ik uiterst voorzichtig ermee was plus het nadeel dat metaal nu eenmaal zwaarder is en dat zie je wel bij de New Ipad.
Het ietwat koele van het scherm kan je trouwens instellen want je hebt bij de Note 3 verschillende instellingen namelijk Dynamisch, standaard en ik dacht film zo even uit het hoofd. Persoonlijk vind ik trouwens de kleuren net mooi warm bij de standaard instelling in vergelijking met andere tablets.
[ Voor 31% gewijzigd door Roel1966 op 02-12-2012 17:37 ]
Verwijderd
Vraagje.
ik wil de note zakelijk gaan gebruiken voor Google Docs en Evernote bv. Maar in hoever ondersteund de pen nu ook apps of is het maar beperkt en werkt het alleen met snote ?
ik wil de note zakelijk gaan gebruiken voor Google Docs en Evernote bv. Maar in hoever ondersteund de pen nu ook apps of is het maar beperkt en werkt het alleen met snote ?
Je kan sowieso al in plaats van Google Docs de standaard geinstalleerde Polaris Office gebruiken die in elk geval Word, Excel, PowerPoint en PDF bestanden ondersteund. Polaris Office word verder helemaal ondersteund door de s-pen net ook als trouwens Adobe Reader waarin je ook met de s-pen kan werken.Verwijderd schreef op maandag 03 december 2012 @ 16:21:
Vraagje.
Verder ligt het natuurlijk aan de softwaremakers in hoeverre ze mogelijkheden voor de s-pen erin bouwen maar vele apps of programma's ondersteunen vaak de Wacom tekenpennen. Zoals je weet zit er een Wacom digitizer in de Note 10.1 ingebouwd dus daardoor word vaak ook de s-pen ondersteund.
Ik heb gisteren mijn € 75 cashback ontvangen.
Al met al ongeveer 1,5 week na versturen. Eerst kreeg ik een email waarin stond dat hij ontvangen was en toegekend, en op maandag had ik het geld op mijn rekening.
Al met al ongeveer 1,5 week na versturen. Eerst kreeg ik een email waarin stond dat hij ontvangen was en toegekend, en op maandag had ik het geld op mijn rekening.
Ik heb mijn papieren afgelopen vrijdag op de post gedaan. Nog niets gehoord, wacht nog even af.madmaus schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 12:46:
Ik heb gisteren mijn € 75 cashback ontvangen.
Hoelang duurde het voor je de mail kreeg?
ongeveer een week.IkWilbert schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 13:01:
[...]
Ik heb mijn papieren afgelopen vrijdag op de post gedaan. Nog niets gehoord, wacht nog even af.
Hoelang duurde het voor je de mail kreeg?
Ik was vrij snel, ik kan me voorstellen dat naar mate de actie loopt er meer aanvragen binnenkomen en het langer duurt voor je je geld krijgt.
Heb jij je formulier aangetekend verstuurd?madmaus schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 13:04:
[...]
ongeveer een week.
Ik was vrij snel, ik kan me voorstellen dat naar mate de actie loopt er meer aanvragen binnenkomen en het langer duurt voor je je geld krijgt.
Ik heb mijn note nu en paar dagen in bezit, als ik de accu oplaad staat er een rood kruis door de accu en het opladen gaat tergend lanzaam( 14 uur) dan is de batterij wel voledig opgeladen is dit normaal?
Roel1966 schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 00:56:
[...]
Jij bedoelt iets anders namelijk contstant de accu leeg laten lopen en opladen maar dat was inderdaad alleen bij de nicad cellen. Hetgene ik bedoel is alleen de 1ste 2 a 3 keren de accu zover leeg laten gaan totdat je melding krijgt van het tablet dus niet dat ie totaal niks meer doet.
Wel degelijk is er een bepaalde calibratie van de cellen in de accu nodig en dat heeft niets met het verschil tussen lithium of nicad cellen te doen. Lithium accu's werken dan ook pas na een paar ladingen/ontladingen optimaal net door het calibreren hetgeen door een chip in de accu zelf gebeurd.
Dus nog even voor de duidelijkheid maakt het na 2 of 3 keer laden/ontladen verder niets meer uit en kan je hem gewoon laden wanneer het uit komt. Zo op die manier doe ik het al een tijdje bij de tablets en haal daardoor vaak een langer uithoudingvermogen van de accu.
rvl
Dat kruis krijg je als je oplaadt zonder de originele oplader, je krijgt dan gewoon te weinig stroom. Je hebt hem zeker aan de pc hangen, of aan een telefoonoplader oid? Dat werkt tegenwoordig niet meer met tablets (mijn acertje 7" kon dat nog wel prima... mijn flyer ook)rmcvanleeuwen schreef op woensdag 05 december 2012 @ 08:24:
Ik heb mijn note nu en paar dagen in bezit, als ik de accu oplaad staat er een rood kruis door de accu en het opladen gaat tergend lanzaam( 14 uur) dan is de batterij wel voledig opgeladen is dit normaal?
[...]
Nee gewoon de oplader die er bij zit. via het stopcontact.
dragon2 schreef op woensdag 05 december 2012 @ 10:07:
[...]
Dat kruis krijg je als je oplaadt zonder de originele oplader, je krijgt dan gewoon te weinig stroom. Je hebt hem zeker aan de pc hangen, of aan een telefoonoplader oid? Dat werkt tegenwoordig niet meer met tablets (mijn acertje 7" kon dat nog wel prima... mijn flyer ook)
rvl
Misschien even het stekkertje opnieuw aan je lader zetten. Ik heb dat ook gehad dat het ding slecht contact maakte. Als dat het niet is even Samsung bellen zou ik zeggen.rmcvanleeuwen schreef op woensdag 05 december 2012 @ 10:56:
Nee gewoon de oplader die er bij zit. via het stopcontact.
[...]
Nee, gewoon naar het antwoordnummer, ongefrankeerd dus.Hairball schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 20:00:
[...]
Heb jij je formulier aangetekend verstuurd?
Heb immidels contact spray geprobeerd dit geeft ook geen resultaat..
zal maar even contact opnemen met samsung.
Hairball schreef op woensdag 05 december 2012 @ 10:59:
[...]
Misschien even het stekkertje opnieuw aan je lader zetten. Ik heb dat ook gehad dat het ding slecht contact maakte. Als dat het niet is even Samsung bellen zou ik zeggen.
rvl
net samsug gebeld, ¨stuurt u het tablet maar op¨.rmcvanleeuwen schreef op donderdag 06 december 2012 @ 08:07:
Heb immidels contact spray geprobeerd dit geeft ook geen resultaat..
[...]
ik dacht ik intaleer nog even een app die ook mA weer geeft, is mijn kruis in de accu ineens weg!

rvl
Ik heb zojuist ook de email van Samsung gehad. Er staat in dat e.e.a. binnen een week uitbetaald wordt Ik heb mijn formulier op de 26e November opgestuurd. Al met al erg snel en netjes. In de voorwaarden staat dat het 6-8 weken kan duren.madmaus schreef op woensdag 05 december 2012 @ 20:56:
[...]
Nee, gewoon naar het antwoordnummer, ongefrankeerd dus.
Als ze nou nog snel de Jelly Bean update uitbrengen of er in ieder geval iets over zeggen ben ik een blije Samsung klant
Over jelly bean update voor wifi model zeggen ze niets.Hairball schreef op donderdag 06 december 2012 @ 12:56:
[...]
Ik heb zojuist ook de email van Samsung gehad. Er staat in dat e.e.a. binnen een week uitbetaald wordt Ik heb mijn formulier op de 26e November opgestuurd. Al met al erg snel en netjes. In de voorwaarden staat dat het 6-8 weken kan duren.
Als ze nou nog snel de Jelly Bean update uitbrengen of er in ieder geval iets over zeggen ben ik een blije Samsung klant
Ik draai custom rom voor 3g maar werkt prima.
Op 1 ding na en dat is de otg usb aansluiting.
Maar dat komt vast wel als Samsung de officiële update uitbrengt.
Verwijderd
Ik heb vorige week Samsung Galaxy Note 10.1 gekocht, Achteraf heb ik echt er spijt van dat ik dit tablet heb gekocht. Ik ben niet erg tevreden mee met dit tablet. Voorbeeld: Ik heb dvd film naar Avi omgezet met Nederlandse en Engelse ondertitels via dvdfab. Daarna heb ik via computer naar mijn tablet overgezet. Ik klik videoplayer..zie film, maar kan geen ondertitels pakken. Het is mijn grootste teleurgesteld, omdat ik graag films wil kijken op tablet met ondertitels aangezien dat ik slechthorend ben. Hopelijk krijg ik tip van iemand hier over ondertitels.
Dat ligt dan niet aan de tablet maar aan de gebruikte videoplayer. Er is meer dan genoeg keuze aan videoplayers. Dus even verder zoeken naar eentje die ook selecteerbare ondertitels ondersteunt.
Hier een lijst met allemaal videoplayers daar zit vast wel eentje tussen die met selecteerbare ondertitels af kan spelen. Bijvoorbeeld Diceplayer.
Hier een lijst met allemaal videoplayers daar zit vast wel eentje tussen die met selecteerbare ondertitels af kan spelen. Bijvoorbeeld Diceplayer.
Losse sub en srt bestanden worden gewoon ondersteund in de standaard videoplayer van de Note dus ik vermoed dat daar iets mis mee is gegaan. Alleen je avi bestand kopieren heeft geen nut want je moet dan ook het sub of srt bestand mee kopieren in dezelfde map als waar het avi bestand staat. Daarbij moet de naam van het sub of srt bestand dezelfde naam als het avi bestand hebben en dan werkt dat gewoon.Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2012 @ 23:26:
Ik heb vorige week Samsung Galaxy Note 10.1 gekocht, Achteraf heb ik echt er spijt van dat ik dit tablet heb gekocht. Ik ben niet erg tevreden mee met dit tablet. Voorbeeld: Ik heb dvd film naar Avi omgezet met Nederlandse en Engelse ondertitels via dvdfab. Daarna heb ik via computer naar mijn tablet overgezet. Ik klik videoplayer..zie film, maar kan geen ondertitels pakken. Het is mijn grootste teleurgesteld, omdat ik graag films wil kijken op tablet met ondertitels aangezien dat ik slechthorend ben. Hopelijk krijg ik tip van iemand hier over ondertitels.
Dit heeft dus niet direct iets met het tablet zelf te maken maar puur met software die je zelf kan installeren maar sowieso werkt het bij mij wel met de standaard player. Niet dus meteen zo negatief want dit zelfde zal je ook bij elk ander tablet tegenkomen, sterker nog, bij een Ipad is dit nog wel een stukje ingewikkelder.
Verwijderd
Ja,ik heb avi met sub en idx (met hetzelfde naam) in map en overgezet via mijn laptop naar mijn tablet. Maar toch kan ik nog geen ondertitels pakken. Heeft dit ook mee te maken met probleem via conventeren of zo iets?Roel1966 schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 00:56:
[...]
Losse sub en srt bestanden worden gewoon ondersteund in de standaard videoplayer van de Note dus ik vermoed dat daar iets mis mee is gegaan. Alleen je avi bestand kopieren heeft geen nut want je moet dan ook het sub of srt bestand mee kopieren in dezelfde map als waar het avi bestand staat. Daarbij moet de naam van het sub of srt bestand dezelfde naam als het avi bestand hebben en dan werkt dat gewoon.
Dit heeft dus niet direct iets met het tablet zelf te maken maar puur met software die je zelf kan installeren maar sowieso werkt het bij mij wel met de standaard player. Niet dus meteen zo negatief want dit zelfde zal je ook bij elk ander tablet tegenkomen, sterker nog, bij een Ipad is dit nog wel een stukje ingewikkelder.
Jammer dat je gelijk zo negatief bent over de Note 10.1, heeft daar echt niks mee te maken.
Probeer eens BS player speelt alles af, en zijn de audio sporen en subs in te selecteren, als het dan nog niet lukt dan eens je methode van converteren bekijken.
Probeer eens BS player speelt alles af, en zijn de audio sporen en subs in te selecteren, als het dan nog niet lukt dan eens je methode van converteren bekijken.
Ik zit te twijfelen tussen de Google Nexus 7 en de Note 10.1. Ik wil de tablet met name gebruiken voor onderweg / vakantie. Dus wat internetten; filmpje / serie kijken enz. Voordeel van de Note is dat je deze nog kan uitbreiden met extra geheugenslot. Wat zijn nog andere voordelen van de Note 10.1 tov "nieuwere" Nexus 7?
Ik persoonlijk kan wel oningezoomd naar sites etc kijken op een 10 inch tablet en niet op een 7 inch. Daarnaast denk ik dat de 10.1 sneller is (had de nexus 7 geen dual core ipv een quadcore zoals de 10.1?)AleSyS schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 13:27:
Ik zit te twijfelen tussen de Google Nexus 7 en de Note 10.1. Ik wil de tablet met name gebruiken voor onderweg / vakantie. Dus wat internetten; filmpje / serie kijken enz. Voordeel van de Note is dat je deze nog kan uitbreiden met extra geheugenslot. Wat zijn nog andere voordelen van de Note 10.1 tov "nieuwere" Nexus 7?
De 10.1 komt verreweg als snelste uit de bus als het om browsen gaat. Wanneer deze tablet de premium update krijgt wordt ook het gebruik van de s-pen echt een Unique Selling Point waarbij je gemak stappen omhoog gaat.
Overigens: 1 dag na het ontvangen van de bevestigingsmail mbt de cashback stond het geld al op de rekening. Netjes, Samsung!
ik heb hem week geleden bij Saturn gekocht, maar voor wie dat nog niet gedaan heeft:
bij Staples Office Centre is hij vanaf vandaag tot donderdag in de aanbieding voor 399 minus de cashback en inclusief een samsung bookcover
overigens speelt ie bij mij ook gewoon prima ondertitels af
bij Staples Office Centre is hij vanaf vandaag tot donderdag in de aanbieding voor 399 minus de cashback en inclusief een samsung bookcover
overigens speelt ie bij mij ook gewoon prima ondertitels af
Only dead fish go with the flow
Sowieso heb je al het schermformaat wat toch wel 3.1 inch oftewel 7.75 cm diagonaal scheelt en vooral voor filmpjes kijken een stuk prettiger is. Daarbij zit er dan wel een quad core Tegra 3 cpu in de Nexus maar die is lager geclocked dan de quad core Exynos cpu in de Note 10.1.AleSyS schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 13:27:
Ander punt is de geluidskwaliteit van de Nexus en de Nexus maar 1 mono speakertje heeft die ook nog eens van een soort blik kwaliteit is en waardeloos klinkt. Daarentegen is de Note 10.1 stereo en zitten de speakertjes naast het scherm en richten het geluid direct naar je toe wat veel plezieriger is en beter klinkt.
Een ander heel belangrijk punt is dat je niets van geheugen kan uitbreiden op de Nexus en je het moet doen met het aantal GB wat erin zit. Je kan dan wel via cloud services werken maar dan moet je ook maar net wifi in de buurt hebben, terwijl je bij de Note 10.1 micro-sd kaartjes tot en met 64 GB erin kan steken.
Nog een ander punt is dat op de Nexus de gewone basis Android geinstalleerd staat met verder weinig tot geen aanpassingen. De Note daarentegen is heel wat aangepast aan Android en standaard staat er ook al vrij veel goed te gebruiken software op.
Enigste punt is het prijsverschil en je de Nexus voor 249 kan kopen en de Note 10.1 ongeveer 75 euro meer is met de cash-back actie. Het is dus aan jezelf of je die 75 het waard vind en natuurlijk of je budget dat toe laat om 75 euro meer neer te leggen.
Volgens mij staat er tegenwoordig de incl. btw. prijs.3mib schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 18:35:
Office Centre is Ex btw.
Net nogmaals gecontroleerd : Site is INCL. btw.JorgD schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 14:10:
De weekfolder met die aanbieding is ex BTW.
Tegenwoordig kan je zelf bovenaan instellen of je incl. of ex. btw prijzen wilt zien en standaard staat ie nu op inclusief wat eerst inderdaad niet zo was. Maar ander punt is sowieso dat ook Office Centre een laagste prijs garantie heeft wat alleen dan wel geld voor bestaande winkels en niet de webshops.3mib schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 18:35:
Office Centre is Ex btw.
Maar ja, dit gaat wel erg off-topic om een hele discussie te gaan voeren over Office Centre dus misschien beter weer on-topic gaan mensen.
[ Voor 13% gewijzigd door Roel1966 op 08-12-2012 17:29 ]
Heb even rondgeshopt. De cashback geld niet voor de pixmania versies helaas.
Slimste leek mij de Wehkamp: 464 ex. cashback = 389,- Kortingscode 'alsjeblieft' 7,50 eraf (cq. gratis verzonden.) Heb mijn grijze/zwart N8010 inmiddels binnen en hij bevalt super.
Nu nog ff een JB update want die multi-windows functie is wat mij betreft de coolste uitvinding ooit..
Check deze link maar eens hoe ze dat verbeterd hebben in JB op de N8000 (3G/Wifi)
YouTube: NEW Galaxy Note 10.1 Jelly Bean Multi Windows App Mod
Slimste leek mij de Wehkamp: 464 ex. cashback = 389,- Kortingscode 'alsjeblieft' 7,50 eraf (cq. gratis verzonden.) Heb mijn grijze/zwart N8010 inmiddels binnen en hij bevalt super.
Nu nog ff een JB update want die multi-windows functie is wat mij betreft de coolste uitvinding ooit..
Check deze link maar eens hoe ze dat verbeterd hebben in JB op de N8000 (3G/Wifi)
Ik heb vandaag ook de Note besteld, maar dan op internetshop.nl; waar ze ook prominent zwaaien met de cash back actie, dus ik neem aan dat het daar ook werkt?
Heb ook getwijfeld tussen Nexus 7, de Tab 2 en deze. Maar gezien de prestaties en ik toch liever een 10 inch scherm wilde naast mijn S2 mobiel, gegaan voor de Note 2. Zie mijzelf ook veelvuldig gebruikmaken van de pen tijdens vergaderingen om korte schetsjes te maken en notes er bij te kriebelen.
Heb ook getwijfeld tussen Nexus 7, de Tab 2 en deze. Maar gezien de prestaties en ik toch liever een 10 inch scherm wilde naast mijn S2 mobiel, gegaan voor de Note 2. Zie mijzelf ook veelvuldig gebruikmaken van de pen tijdens vergaderingen om korte schetsjes te maken en notes er bij te kriebelen.
Mod he, mod is niet standaard.Asure schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 22:13:
Heb even rondgeshopt. De cashback geld niet voor de pixmania versies helaas.
@In JB werken standaard ook de google apps (net zoals op de Note II) zoals YouTube, Gmail e.d. met de multiwin functie.Dat is in 4.0.4 niet zo, daar werken alleen een setje apps van Samsung zelf.
De andere zaken zoals Angry Birds, die zijn gemod. Ik mag toch aannemen dat iedereen hier op tweakers gewoon root heeft en dit er zo op zet.
@Doler bedankt voor de tip, de eerste tablet gaat dus terug naar Wehkamp, scheelt 30 euro bij de andere shop. De SKU die internetshop aanbied is inderdaad de juiste. Pixmania verkocht eerder een (andere) Franse versie die niet bij de actie van Samsung expliciet genoemd is, maar heeft nu ook de N8010 zie ik.. Heb ik alleen geen ervaring mee, koop liever bij een Nederlands bedrijf om één of andere reden
Ik heb hem vooral gekocht voor de prestaties en de accu. De pen is leuk maar verwacht ik niet (veel) te gaan gebruiken. Ik wilde gewoon een snelle tablet die ik ook een paar dagen kan laten liggen, zonder dat de accu ineens leeg is.
De andere zaken zoals Angry Birds, die zijn gemod. Ik mag toch aannemen dat iedereen hier op tweakers gewoon root heeft en dit er zo op zet.
@Doler bedankt voor de tip, de eerste tablet gaat dus terug naar Wehkamp, scheelt 30 euro bij de andere shop. De SKU die internetshop aanbied is inderdaad de juiste. Pixmania verkocht eerder een (andere) Franse versie die niet bij de actie van Samsung expliciet genoemd is, maar heeft nu ook de N8010 zie ik.. Heb ik alleen geen ervaring mee, koop liever bij een Nederlands bedrijf om één of andere reden
Ik heb hem vooral gekocht voor de prestaties en de accu. De pen is leuk maar verwacht ik niet (veel) te gaan gebruiken. Ik wilde gewoon een snelle tablet die ik ook een paar dagen kan laten liggen, zonder dat de accu ineens leeg is.