Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-04 16:58
Mede-auteur:
  • Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:41

Uberprutser

Header Samsung Galaxy Note: Ervaringen & Discussie
Header Samsung Galaxy SIII: Inhoud
Header Samsung Galaxy SIII: Inleiding
Dit topic is bedoeld voor ervaringen en discussies over de nieuwe Samsung Galaxy Note 10.1. Deze TS is nog in de maak, dus als er verbeterpunten zijn, of heb je nog nuttige info DM me.

Aangezien ik op dit moment (donderdag 9 augustus 2012) op het T.net HQ had willen zijn om als eerste deze Tablet te testen (plan: Wil jij de nieuwe Samsung Galaxy Note 10.1 testen?), maar ik helaas niet mocht komen, maak ik dit topic maar. Zodat ik toch bekend raak met de Tab.
Header Samsung Galaxy SIII: Specificaties
Afmetingen262mm X 180mm X 8.9mmSamsung galaxy Note 10.1, afmetingen
(26.2cm X 18cm X 0.89cm)
Gewicht583 gram, inclusief accu
Scherm10.1" touch-screen
1280X800 pixels (159 PPI)
logo CPUCPU Samsung Exynos 4412 A9 quad core SoC op 1,4 GHz
logo storageStorageIntern geheugen: 16/32/64 GB
RAM: 2GB
Uitbreiding: microSD
logo connectors
Connectors3.5 mm stereo audio jack
micro-USB 2.0 (5-pin) met Mobile Highdefinition video Link (MHL), voor USB of HDMI
logo platformPlatformAndroid 4.0.4 (Ice Cream Sandwich)
logo cameraCamera5 megapixel, autofocus, LED flash
Front camera: 2 megapixel
Video-opname:1080P HD video-opname, frontcamera: 1.9 megapixel
logo multimediaMultimedia????
Audio-formaten: Afspelen: .aac, .amr, .ogg, .m4a, .mid, .mp3, .wav, .wmaOpnemen: .amr
Video-formaten: Afspelen: .3gp .3g2 .mp4 .wmv .avi .xvidOpnemen: .3gp
logo power&batteryPower & BatteryOplaadbare lithium-ion battery, capacity: 7000mAh
Gesprekstijd: ???
Standby-tijd: ???
logo sensorsSensorsGyro sensor, G-Sensor, Digital compass, Proximity sensor, Barometer, RGB sensor en Ambient light sensor
logo internetInternet3G: Download: tot ???, Upload: tot ???
GPRS: tot ???, EDGE: tot ???
Wi-Fi: IEEE 802.11 a/b/g/n, met 5 Ghz ondersteuning
logo bluetoothBluetoothBluetooth 4.0 met A2DP
logo social networkingSocial NetworkingFacebook en Twitter
Deel foto's via Twitter, Facebook, Flickr en YouTube
logo networkNetworkHSDPA/WCDMA: Europe: 900/AWS/2100 MHz
Quadband GSM/GPRS/EDGE: 850/900/1800/1900 MHz
logo tetheringTetheringUSB en Wi-Fi tethering is mogelijk
logo locationLocationInterne GPS-antenne
Geen data-roaming, geen dead-spots
logo system req.Recommended Windows System RequirementsWindows 7, Windows Vista of Windows XP
Header Samsung Galaxy SIII: Foto's
Inhoud van de doos
Wie heeft er foto's van de inhoud van de doos? DM me!
Header Samsung Galaxy SIII: Video's
[YouTube: http://youtu.be/qbgBxr4H59A]
Header Samsung Galaxy SIII: (P)Reviews
Reviews
reviews: Samsung Galaxy Note 10.1: met scherpe pen

Komen als de 5 gelukkige tweakers van de testsessie klaar zijn met de review..
Samsung Galaxy Note 10.1 in het nieuws
Header Samsung Galaxy SIII: Links

SamsungGalaxyNote.nl (fansite)
To be continued...
Header Samsung Galaxy SIII: FAQ
To be continued....

[ Voor 0% gewijzigd door D-rez op 17-08-2012 08:32 . Reden: link review tweakers.net ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Heb je tips voor de TS? DM me!
Wil je mede-auteur worden, om mij wat tijd te besparen? DM me ook, dan maken we samen een mooie TS voor dit pareltje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:45

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Net terug van het bezoek aan T.net HQ, wat al een ervaring an sich is :)

Wij zijn zelfs gelukkig gemaakt met de 3G versie, dus in principe kunnen we alles testen (buiten de variaties op 'will it blend'). Dus mocht je dingen willen zien, laat het weten :D

Voor 1 specifieke feature moet nog een unit in de winkel komen, ik ga hard opzoek om die ook in de 2 weken nog in mijn bezit te krijgen, zodat ik dat ook kan meenemen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
SinergyX schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 21:41:

Wij zijn zelfs gelukkig gemaakt met de 3G versie, dus in principe kunnen we alles testen (buiten de variaties op 'will it blend'). Dus mocht je dingen willen zien, laat het weten :D

Voor 1 specifieke feature moet nog een unit in de winkel komen, ik ga hard opzoek om die ook in de 2 weken nog in mijn bezit te krijgen, zodat ik dat ook kan meenemen.
Wow, nice!
En witte versie of zwart?

Kun je foto's maken van de Tab, inhoud van de doos enz. ?

* yannickie111 is jaloers!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-04 17:19

D-rez

dexels

Welke feature hebben we het over?

3G interesseert me eigenlijk niet, ik tether wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

De Allshare cast functie, welke de S3 ook heeft. Soort van wifi livestream naar je televisie.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Nice. Heb je waarschijnlijk een WiFi dongen voor je tv voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-03-2024
Wit.

Heb nog geen root, dus zojuist 150+ applicaties met de hand van de markt geïnstalleerd om een eerste indruk te krijgen... :D

AnTuTu geeft me net 12322 punten, en dat zonder verse start enz. 8)

Ik ga maar eens slapen, moet straks weer redelijk vroeg op.......

Edit: op gsmarena staat een eerste indruk van de Note 10.1 (link). Ze zijn voorzichtig enthousiast. Een hoop nuttige dingen gelezen in die preview.

[ Voor 20% gewijzigd door Ettepet op 10-08-2012 03:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:41
Ik ben ook stik jaloers.
De launch ''trailer'' van hierboven ziet er super uit.

Ik ben erg benieuwd naar de beeld kwaliteit.
Ik zit te twijfelen tussen deze en een Nexus 7, omdat deze lekker goedkoop is en op Jelly Bean draait.
Alleen deze heeft betere opslag mogelijkheden en de S-Pen spreekt me aan. Laat ons maar zo goed mogelijk weten in de review wat deze beestjes allemaal kunnen ;)

Ohjaaa en of je merkt dat hij 2GB RAM heeft ipv 1GB :9

[ Voor 6% gewijzigd door Dubrillion op 10-08-2012 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Platform Android 4.0.3 (Ice Cream Sandwich)
Wordt geleverd met 4.0.4 :)

Verder heeft de Note 10.1 ook IR aan de bovenkant zitten waardoor je ´m dus met de juiste software als remote kan gebruiken voor je apparatuur in de woonkamer. Wordt ik zelf erg blij van.

Bij de Saturn hier in Tilburg verwachten ze 'm dinsdag dus ik moet nog een paar dagen geduld hebben...

[ Voor 16% gewijzigd door Uberprutser op 10-08-2012 08:06 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Deze gaat echt nog wel Jelly Bean draaien hoor Dubrillion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:41
D-rez schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 08:11:
Deze gaat echt nog wel Jelly Bean draaien hoor Dubrillion.
Ja sorry, ik had eigenlijk kale Android Jelly Bean moeten typen.
Maar het was nog vroeg ;)
Ik ben wel erg benieuwd naar de reviews O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
D-rez schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 23:27:
[...]
3G interesseert me eigenlijk niet, ik tether wel gewoon.
Mij eigenlijk ook niet, heb een Vodafone Smart abbo (buitenland = ook bundel) en alleen bij langere autoreizen is connectiviteit gewenst. Verder op het gebied van custom roms e.d. is er meestal meer en eerder te krijgen voor de Wifi only versies (referentie: Galaxy Tab 10.1).

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
Dubrillion schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 07:44:
Ik ben erg benieuwd naar de beeld kwaliteit.
In de preview op gsmarena waren ze niet al te negatief. De resolutie had eigenlijk hoger gemoeten, maar dat is vermoedelijk vooral een kostenkwestie geweest (was anders in een heel ander prijssegment beland). Tot nog toe viel het scherm me mee, maar ik heb er nog niet heel veel mee gedaan (zoals video's kijken enz.).
Ohjaaa en of je merkt dat hij 2GB RAM heeft ipv 1GB :9
Met extra features zoals "dual application" (of hoe dat ook heet) is het een noodzaak. Ik merkte op mijn Note (5.3") al dat ik flink moest hakken in applicaties en wat ze allemaal willen (actief worden bij opstarten van je toestel enz.) om te zorgen dat ik standaard 200-300MB beschikbaar heb. 1GB was leuk vorig jaar, maar dat begint langzaam maar zeker al weer dicht te slibben.
Ballebek schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 09:17:
Verder op het gebied van custom roms e.d. is er meestal meer een eerder te krijgen voor de Wifi only versies (referentie: Galaxy Tab 10.1).
Inderdaad. Vorig jaar aan den lijve ondervonden. Sta je in de winkel al tussen allerlei veertigers en vijftigers die het allergoedkoopste model willen "om er ook bij te horen", komen daarna de maanden met wachten op ROMs en updates en blijkt dat je een enkeling bent met je 3G-versie in een zee van Wifi-only gebruikers.

Een van de dingen waar ik nu van profiteer is dat ik allerlei kabeltjes (2m + 3m) en laders al heb liggen. Rete-cool om met een 3m kabel urenlang op een terrasje te zitten zonder dat je batterij opraakt (laad zelfs op). Bij mijn iPad3 moet ik nog steeds een kabel zien te vinden die langer is dan 1m die daadwerkelijk oplaad als ie uitstaat. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
Heb mezelf net even gebeld.... Weird!! :D (het toestel lag op tafel :P)

Heb dual-sim onbeperkt internet t/m januari volgend jaar. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Kun je me even jou adres geven. Dan kom ik even langs om je die note afhandig te maken want voor alsnog is ie nergens te krijgen.... :( Ze zouden deze week uitkomen volgens:
nieuws: Samsung brengt tablet Galaxy Note 10.1 deze week uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
D-rez schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 10:03:
Kun je me even jou adres geven. Dan kom ik even langs om je die note afhandig te maken want voor alsnog is ie nergens te krijgen.... :( Ze zouden deze week uitkomen volgens:
Je kunt alsnog hetzelfde doen als ik bij dat nieuwsartikel zei/deed (zoek naar "Ettepet" op de eerste pagina). De volgende dag had ik 'em. En, heel tevreden mee tot nog toe... ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Ettepet op 10-08-2012 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ettepet schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 10:12:
[...]

Je kunt alsnog hetzelfde doen als ik bij dat nieuwsartikel zei/deed (zoek naar "Ettepet" op de eerste pagina). De volgende dag had ik 'em. En, heel tevreden mee tot nog toe... ;)
De tablet heeft ook een SD slot, 16GB is dus wel uitbreidbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Ettepet schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 10:12:
[...]

een Ipad kopen bedoel je? Echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
SinergyX schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 10:21:
[...]

Grootste reden dat ik mijn Tab de deur uit doe en de Note wil hebben.
Los dat deze wel normaal 720P doet en IR heeft (scheelt weer een Logitech remote kopen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
SinergyX schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 10:21:
Ja, maar gewoonlijk installeren programma's hun data in die 16GB. Ten minste dat was mijn ervaring bij Gingerbread / Honeycomb. Je moest een speciale kernel flashen waarin ze SD en intern geheugen verwisselen om daadwerkelijk met bijvoorbeeld 32/64GB van de SD te werken.

Wellicht is dat recentelijk geïntegreerd in Android. Ik heb een aantal spelen die per stuk al meer dan 1GB in beslag nemen, en dat leidde in de praktijk al gauw tot ruimtegebrek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

IR moet ik nog een mailtje voor sturen, hij kan het signaal van mijn Panasonic wel versturen (knipperende ontvanger), maar om hem aan te zetten moet ik de aan/uit zo'n 2sec inhouden, wat niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
D-rez schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 10:23:
een Ipad kopen bedoel je? Echt niet.
Was voor mij ook meer om de periode te overbruggen totdat Samsung een high-end Galaxy Note tablet uit zou brengen. Ik zit al een jaar met die Galaxy Tab 10.1, dus eigenlijk was ik het een beetje zat. Asus met zijn Tegra 3 e.d. is het allemaal nèt niet (imo). Toen ik die "Paper" app youtube film zag, net de reactie voor de mijne (in dat frontpage nieuwsartikel), werd me duidelijk dat met een beetje goede wil die iPad toch een hoop leuks kan. Zoals ik al zei: hij voldoet ook in de praktijk verrassend goed. (en het geeft me een goed vergelijkingsmateriaal voor de review nu: waar staan Apple en Samsung met hun tablets...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Fixed.

Verdere tips, en hulp om TS verder aan te kleden is welkom! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 417912

D-rez schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 10:03:
...voor alsnog is ie nergens te krijgen.... :( Ze zouden deze week uitkomen volgens:
Ik zit ook wanhopig te wachten tot dat moment. Het artikel zegt ook: "Samsung heeft aangekondigd dat zijn Galaxy Note 10.1-tablet vanaf deze week in de winkelschappen zal liggen." Dat kan dus ook gelezen worden als dat hij met ingang van volgende week te verkrijgen is, als in de week van 13 augustus :?
Ettepet schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 09:48:
Sta je in de winkel al tussen allerlei veertigers en vijftigers die het allergoedkoopste model willen "om er ook bij te horen", komen daarna de maanden met wachten op ROMs en updates en blijkt dat je een enkeling bent met je 3G-versie in een zee van Wifi-only gebruikers.
Daarnaast is het, vind ik, echt duur om in Nederland mobiel internet te hebben. Ik heb de afgelopen drie jaar in Engeland gestudeerd, waar ik voor 10 pond p.m. (c. 13 euro) een micro sim pakket kreeg voor onbeperkt smsen, ONBEPERKT internet en 250 belminuten (die ik nooit opmaakte. En ik maakte volop gebruik van dat internet en verbruikte soms wel 2GB mobiel data! (Provider: http://www.giffgaff.com)
Als ik dan hier weer in Nederland ben en met een prepaid kaart wat internet wil krijg je voor 15 euro 100MB en daar zit whatsapp niet eens bij inbegrepen! Ik neem de 3G versie dus niet eens in overweging!

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 417912 op 10-08-2012 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
Tot begin September 2010 was het hier ook nog zo'n feest met onbeperkt internet. Per toeval liep toen mijn 2-jarig contract bijna af en kreeg ik van Vodafone braaf hun "Wil je verlengen, je kunt kiezen uit deze toestellen" folder in de bus. Ik koos toen de SGS (mijn eerste Android).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105188

SinergyX schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 23:38:
De Allshare cast functie, welke de S3 ook heeft. Soort van wifi livestream naar je televisie.
AllShare is niks anders dan DLNA met wat extra van Samsung. Als je TV DLNA ondersteunt werkt Allshare er ook mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Anoniem: 105188 schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 12:28:
AllShare is niks anders dan DLNA met wat extra van Samsung. Als je TV DLNA ondersteunt werkt Allshare er ook mee.
Alleen mijn TV heeft dus geen DLNA, daarom heb ik die dongle nodig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xboxlivejunk
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-03 10:32

xboxlivejunk

... geweest

Ik was er ook, maar als medewerker.. Erg jaloers!
SinergyX schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 13:25:
[...]

Ja ik vind het mooi dat die functie op elke tv werkt met HDMI, dus niet alleen Samsung of wat dan ook, ook op mijn 'oude' Philips LCD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens Samsung zou hij deze week toch in de winkel liggen? Ik zie ze nog niet hoor.
SinergyX schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 13:25:
[...]

/mierenneukerij is geen dongle. Omdat je dongle zei dacht ik dat je een WiFi dongle ging kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Anoniem: 105188 schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 23:09:

/mierenneukerij is geen dongle. Omdat je dongle zei dacht ik dat je een WiFi dongle ging kopen.
* SinergyX speelt nog wat met mieren :P
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/f98nvlnfIy2x7SQhKq5M8VBP/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterrr
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Mooi! Ik ben heel benieuwd naar het streamen via wifi van hd films vanaf een windows netwerkshare. Dus cifs of samba..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
pieterrr schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 14:11:
Mooi! Ik ben heel benieuwd naar het streamen via wifi van hd films vanaf een windows netwerkshare. Dus cifs of samba..
Ik zal vanavond een paar full-HD films streamen vanaf mijn Synology, zonder DLNA. Geeft i.i.g. een idee of de Note tablet het allemaal bijbeent. Ik zal gelijk Multiscreen aanzetten en nagaan of een 2e applicatie erbij de film aan het haperen krijgt... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
Hier nog een linkje van het xda-forum hoe je je Note kunt rooten. Heb het zelf nog niet geprobeert, want zit op terras.. :P

Het lukte me gisteren niet om direct een micro-sd kaart te formateren. Uiteindelijk via mijn SGS II lukte het wel en kon ik het kaartje in gebruik nemen. Schijnt bij heel veel devices met ICS niet te werken. :?

[ Voor 7% gewijzigd door Ettepet op 11-08-2012 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SinergyX schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 13:48:
[...]

* SinergyX speelt nog wat met mieren :P
[afbeelding]
* Anoniem: 105188 pakt vliegtuig naar Korea om die Samsung personeel cursus Engels te geven

Heb je al geprobeerd om wat vergelijking in te voeren met die S-Pen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
Anoniem: 105188 schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 17:35:
Heb je al geprobeerd om wat vergelijking in te voeren met die S-Pen?
Lukt prima. Ging alleen mis toen ik twee formules boven elkaar neerzette, kwam met één formule met allerlei vreemde tekens aanzetten.

Ik had een formule met 2 variabelen opgeschreven, en direct kwam er een grafiek te staan met een gekromd vlak. Cool!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
Ik houd er niet zo van om posts samen te gaan zitten voegen puur omdat ik op dubbele snelheid mijn bevindingen post. Dus hier in een volgende, ongerelateerde post:

Donderdag ontdekte ik dat mijn favoriete teken-app voor demodoeleinden ("Hello! colorpencil") het niet goed deed op de nieuwe Note tablet. Daarnet tijd gehad om andere tekenprogramma's te bekijken, en, Drawing Pad doet het meer dan uitstekend! Whow!!!! Daar alleen al verkoop je duizenden Notes mee, zelfs in ons kleine landje.

Apple kan van alles vinden van Samsung maar binnen 2 of 3 jaar hebben ook zij een tekenpennetje bij hun iPad 5, en dan bedoel ik niet die fancy bamboo-rommel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-town
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-05 00:01
Lukt het om ook echt nota's te maken bij bijvoorbeeld een presentatie of gaat het allemaal net iets te traag om echt goede nota's te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Om te tekenen, zou een sketchbook app van Autodesk daar niet handig voor zijn?
https://play.google.com/s...er?id=Autodesk+Inc.&hl=nl
Ik weet niet of die al drukgevoelig kan werken, maar ik denk dat dat wel zal komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markmart33
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-04 08:19
Is er al bekend hoe deze om gaat met 1080p video materiaal, want dat is voor mij eventueel de enige reden om deze aan te schaffen, omdat zoals jullie denk ik ik wel weten de huidige tab 10.1 daar niet mee om kan gaan, en ik geen zin heb om mijn films eerst te moeten converteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

1080p materiaal via de default videoplayer werkte bij mij niet, XM player werkt wel maar kan de default plauer van sharecast niet aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SinergyX schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 23:19:
1080p materiaal via de default videoplayer werkte bij mij niet, XM player werkt wel maar kan de default plauer van sharecast niet aanpassen.
Mijn S3 kan wel 1080p MKV'tjes afspelen zolang de bitrate niet te absurd is. Wellicht een bug of is je bitrate te hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
Anoniem: 105188 schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 00:20:
Mijn S3 kan wel 1080p MKV'tjes afspelen zolang de bitrate niet te absurd is. Wellicht een bug of is je bitrate te hoog.
MX Player speelt ze prima af. Heb alleen de nieuwste Play Store versie geprobeerd omdat ik nog geen root heb voor Titanium.

De betaalde videoplayer app "Dice player (old version)" is aan het klagen dat ie vervangen wil worden door een andere gratis (??) versie... zijn lekker bezig daar (app was iets van 4 euro).

Met de standaard videoplayer lukte het me tot nog toe ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markmart33
  • Laatst online: 19-04 08:19
En met Bsplayer lukt het dan wel, ik heb deze op mijn Note en dan lukt het in de meeste gevallen wel, of inderdaad als de bitrate te hoog is dan loopt het ook niet altijd even soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
Mijn eerder gekochte "Toshiba Stylus Pen" (PA3316U-3ETC, 32 euro) werkt goed met de Note tablet. De bovenkant van deze pen kun je gebruiken als gum, al vind ik dat je bij dit model net wat te hard moet drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterrr
  • Niet online
Ettepet schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 16:58:
[...]

Ik zal vanavond een paar full-HD films streamen vanaf mijn Synology, zonder DLNA. Geeft i.i.g. een idee of de Note tablet het allemaal bijbeent. Ik zal gelijk Multiscreen aanzetten en nagaan of een 2e applicatie erbij de film aan het haperen krijgt... :)
En en en en? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
Ik had geen rekening gehouden dat de default player geen van de full-hd films slikte, MX Player wel, maar daar kun je niet zomaar andere programma's naast opstarten. MX Player draaide gewoon in hardware mode dus waarom de default player het niet deed is mij een raadsel. Misschien iets met bit-rate, maar dan dus onterecht.

Skippen naar andere momenten in een film gaat ook vlot (in MX Player).

Ergo, het werkt en snel, maar wellicht moet Samsung zijn player nog wat updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 417912

Wel lekker dat alle nieuws artikelen online zeiden "vanaf volgende week" (13 augustus) en dat de webwinkels nu met schattingen komen van 2 september... :/ (als ze al een verwachte levertijd geven!) Best vervelend dat het zo onduidelijk is wanneer je hem nou kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldm3
  • Laatst online: 01-05 16:47

ronaldm3

Apple Watch :)

Anoniem: 417912 schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 12:58:
Wel lekker dat alle nieuws artikelen online zeiden "vanaf volgende week" (13 augustus) en dat de webwinkels nu met schattingen komen van 2 september... :/ (als ze al een verwachte levertijd geven!) Best vervelend dat het zo onduidelijk is wanneer je hem nou kan kopen.
Ik heb vrijdag even navraag gedaan bij tabletcenter.nl en die gaven aan dat het apparaat vanaf dinsdag leverbaar is bij hun... Niet altijd de eerste maar wel altijd het bedrijf met de juiste informatie.

Afwachten :)

Power to the beat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordman
  • Laatst online: 12-04 18:52

Fordman

Fordman

Ik heb vandaag mijn Ipad(1) verkocht, deze zal binnenkort worden afgehaald. Nu ben ik op zoek naar een nieuwe android tablet en nu is mijn oog gevallen op de nieuwe Note 10.1. Is er misschien iemand die nu het apparaat test die wat kan vertellen over de bevindingen tot nu toe over de snelheid van bijvoorbeeld het surfen, het multitasken en het meegaan van 1 acculading? Bedankt alvast

The One And Only

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordman

Fordman

Fordman

ronaldm3 schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 16:40:
[...]

Ik heb vrijdag even navraag gedaan bij tabletcenter.nl en die gaven aan dat het apparaat vanaf dinsdag leverbaar is bij hun... Niet altijd de eerste maar wel altijd het bedrijf met de juiste informatie.

Afwachten :)
Weet jij zo ook of tabletcenter het NL model of zeg maar duitse of franse uitvoeringen leverd? Zoals bij telefoons lees ik wel geregeld dat je bij andere webshops vaak een duits of frans toestel krijgt. Volgens mij is coolblue toch vaak van de NL modellen?

The One And Only

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldm3
  • Laatst online: 01-05 16:47

ronaldm3

Apple Watch :)

Fordman schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 17:21:
[...]

Weet jij zo ook of tabletcenter het NL model of zeg maar duitse of franse uitvoeringen leverd? Zoals bij telefoons lees ik wel geregeld dat je bij andere webshops vaak een duits of frans toestel krijgt. Volgens mij is coolblue toch vaak van de NL modellen?
Daar verkopen ze inderdaad bijna altijd de officiële NL apparaten.

Power to the beat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Mijn poging om te kijken hoe tekstherkenning werkt in S Note.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ukYBvXSbwBbpYYaKvWgPxloZ/medium.png
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1KYS0qpZ81ioDJZg6fAWDwOn/medium.png

Wel jammer dat er zo'n enorm deel van het scherm dus 'gebruikt' wordt voor elementen waar je niets kan schrijven, maar de herkenning is zelfs mijn met handschrift behoorlijk netjes :)

Verder lijkt Allshare Play -> video afspelen iets 'dieper' in android te zitten dan ik dacht, vooralsnog geen mogelijkheid gevonden om de default player van Allshare om te zetten.

[ Voor 14% gewijzigd door SinergyX op 12-08-2012 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
Fordman schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 17:16:
Ik heb vandaag mijn Ipad(1) verkocht, deze zal binnenkort worden afgehaald. Nu ben ik op zoek naar een nieuwe android tablet en nu is mijn oog gevallen op de nieuwe Note 10.1. Is er misschien iemand die nu het apparaat test die wat kan vertellen over de bevindingen tot nu toe over de snelheid van bijvoorbeeld het surfen, het multitasken en het meegaan van 1 acculading? Bedankt alvast
De grafische chips in de iPad 2 en 3 zijn razendsnel, de iPad 3 is daarmee waarschijnlijk duidelijk sneller dan de Note tablet. Dat moet ook wel want het scherm van de iPad 3 heeft veel meer pixels (beeldpunten). Voor de rest blaast de Note beiden finaal uit het water omdat de Apples nog beschikken over een dual-core 1GHz A9-processor en de Note twee keer zoveel van die cores heeft op 1,4GHz. Ook heeft de iPad 1GB aan RAM-geheugen, en de Note tablet 2GB. Dat lijkt misschien een onbelangrijk verschil maar de meeste topmodellen smart-phones en tablets hebben sinds een jaar 1GB en dat begint steeds krapper te worden in gebruik. Als processen en applicaties niet meer geheel passen in het beschikbare geheugen moeten ze constant worden weggeschreven naar, en daarna weer terruggelezen van, veel langzamer flash-geheugen. Bij de Note tablet hoeft dat niet omdat er nog zeëen aan snel RAM-geheugen beschikbaar zijn.

Door een update naar Jelly Bean is straks ook de laatste hapering in het gebruikersinterface van De Samsung verdwenen.

Om op je vragen terug te komen: De Note tablet werkt in praktisch alle opzichten bloedje snel; De batterij ben ik vandaag aan het testen geweest en heeft zich prima gehouden. Ook laadt ie redelijk snel op: 25% erbij in een uur, terwijl de tablet aanstaat met zwart scherm in Airplane mode (Wifi en telefoon uit). Dat laatste deed ik omdat met Wifi e.d. aan de batterijoplaadtijd sterk afhankelijk wordt van wat je geïnstalleerd hebt en wat er draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
SinergyX schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 20:47:
Wel jammer dat er zo'n enorm deel van het scherm dus 'gebruikt' wordt voor elementen waar je niets kan schrijven, maar de herkenning is zelfs mijn met handschrift behoorlijk netjes :)
Probeer eens minder voor de hand liggende woorden achterelkaar, het vertalen gaat vaak per zin of zinsdeel. Als je woorden achterelkaar zet die hij in die volgorde niet kent dan heb je een redelijk kans dat ie het een stuk slechter doet. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterrr
  • Niet online
Ettepet schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 21:12:
[...]

Door een update naar Jelly Bean is straks ook de laatste hapering in het gebruikersinterface van De Samsung verdwenen.
Hoe weet je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/rGaqBnrgnZfzIo8EFAJclR0y/medium.png
Gaat nog goed :)
In Jelly Bean zit 'project Butter', met doel de interface sneller en vloeiender te laten lopen. Recent had T.net daar nog een stukje over in een review, dat het merkbaar sneller/vloeiender was geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punthoofd
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-03 01:09
SinergyX schreef
...
Gaat nog goed :)
ah, de konijn-vogel-deur test, altijd een goede indicatie :+

Enig idee of er nieuwe accessoires onderweg zijn?
Ik kon nl. voor de bestaande galaxy tabs geen gecombineerde docks vinden voor video, keyboard+muis, en opladen. Net als voor een zakelijke laptop zeg maar.

Ik neem aan dat bestaande accessoires in ieder geval electrisch wel compatible zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
Yeah! Hopelijk houdt dat in dat het bijna altijd goed werkt...
punthoofd schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 23:26:
ah, de konijn-vogel-deur test, altijd een goede indicatie :+
Kijk daar ga je de fout in: NOOIT meerdere keren dezelfde tekst gebruiken, want anders kent ie em al... :P
Enig idee of er nieuwe accessoires onderweg zijn?
Ik kon nl. voor de bestaande galaxy tabs geen gecombineerde docks vinden voor video, keyboard+muis, en opladen. Net als voor een zakelijke laptop zeg maar.

Ik neem aan dat bestaande accessoires in ieder geval electrisch wel compatible zijn?
Mijn kabeltjes doen het allemaal. Nog niet gekeken of de SD/USB-adapters van de Galaxy Tab 10.1 werken.

Vanwege de "Apple proof" omranding >:) past het tablet zeker weten niet in oudere Samsung docking keyboards tenzij die gemaakt waren voor apparaten met gelijke omranding. Vooral de breedte is daarbij het probleem. Een docking station zou wel kunnen werken mits die geen breedte-beperkingen oplegd.

Ik vroeg de dame van Samsung ook naar accessoires, maar een datum kon ze niet geven. Ik zal kijken of ik haar een email kan sturen. Dan vraag ik haar meteen of er nieuwe (combi) accessoires te verwachten zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191708

Vraagje.

Hoe werk dan nou met die tekstherkenning.

Moet je het qua oppervlak doen met het veld wat je in beeld ziet in die screenshots?
Of kan je naar beneden scrollen en gewoon doorschrijven tot je al je text geschreven hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Nog altijd nergens te krijgen precies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Anoniem: 191708 schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 00:07:
Moet je het qua oppervlak doen met het veld wat je in beeld ziet in die screenshots?
Of kan je naar beneden scrollen en gewoon doorschrijven tot je al je text geschreven hebt?
Het lijkt inderdaad de enige ruimte die je op dat moment hebt, groot deel van het scherm is dus niet bruikbaar. Je moet dus ook steeds even stoppen om de tekst te laten updaten en daar gaat de touch dus soms de mist in en je cursor verspringt opeens naar een andere plek.

Verder lijkt het in andere app helemaal niet te werken, niet in email, documenten of als input (keyboard heeft 3 opties voor locatie, andere optie is spraakgestuurd).

Gisteren via Cast een 1,5 uur youtube film zitten kijken, blijft erg netjes doorlopen en geluid loopt goed synchroon. Qua batterij ging ik van 99% naar 87%, valt an sich behoorlijk mee. Nu even opzoek naar een betere media-stream player die MX player ook kan gebruiken, dan kan ik ook andere formaten gaan testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
Voor wie nog een goede oplaad-kabel zoekt van 3 meter:

http://www.amazon.co.uk/g...ef=oh_details_o02_s00_i00

(had ik vorig jaar gekocht, samen met 2x dual lader van hetzelfde bedrijf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@SinergyX

Bedankt. ;)

@ Topicstarter - yannickie111

Misschien kan je deze link verwerken in de OP
http://www.samsung.com/nl...phones/tab/GT-N8000ZWAPHN

En misschien de display specs aanvullen met het type display, namelijk:
PLS TFT 16M colors
Bron:
http://www.gsmarena.com/s..._note_10_1_n8000-4573.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gray|IA
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-06-2021

Gray|IA

geen ondertitel

Ettepet schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 21:12:
[...]

De grafische chips in de iPad 2 en 3 zijn razendsnel, de iPad 3 is daarmee waarschijnlijk duidelijk sneller dan de Note tablet. Dat moet ook wel want het scherm van de iPad 3 heeft veel meer pixels (beeldpunten).
De grafische chips van de ipad 3 zijn inderdaad snel, miss zelf ietsje sneller dan die van de note (op papier) echter doordat de note heel wat minder pixels heeft is er ook minder rekenkracht nodig om alles vlot te laten gaan, hierdoor is de Note grafisch dus een stuk sneller dan gelijk welke Ipad. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hij is er hoor. ;)

Het Samsung Galaxy Note 10.1 forum op XDA

http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=1735

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 191708 op 13-08-2012 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

nu nog in de winkels ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leergierig
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-02 15:33
kan bijna niet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
Gray|IA schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 14:31:
De grafische chips van de ipad 3 zijn inderdaad snel, miss zelf ietsje sneller dan die van de note (op papier)
Het verschil is aanzienlijk: o.a. linkje 1 + linkje 2.
Op Amazon.de is de witte uitvoering van de Note 10.1 ook al te koop (en op voorraad), alleen voor een flink hogere prijs. Vreemd, meestal starten ze op de adviesprijs en gaan daar dan al gauw wat onder zitten. Ik kon ook zo gauw niet zien welk type (3G / Wifi) het betreft.

Edit: zoals je uit de prijs al kon afleiden is het model op Amazon.de de 3G + Wifi versie.

[ Voor 4% gewijzigd door Ettepet op 13-08-2012 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordman

Fordman

Fordman

Bedankt voor jullie reactie Ronaldm3 en Ettepet. Zodra de Note 10.1 in de winkel ligt zal ik hem eens uitgebreid bekijken en testen. Mocht ik overgaan tot de aankoop zal ik mijn bevindingen uiteraard met jullie delen.

Nog 2 vraagjes:

-Hoe lang kun je trouwens toe met een volle accu? (kan met de ipad ongeveer 9 uur, dan heb ik het contrast laag, alleen buiten op max en dan haal ik ongeveer 5 uur)

-Is de Note 10.1 buiten bij daglicht ook redelijk afleesbaar?

The One And Only

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 372828

Anoniem: 191708 schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 00:07:
Vraagje.

Hoe werk dan nou met die tekstherkenning.

YouTube: Samsung Galaxy Note 10.1 Stylus und S-Note im Test

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gray|IA
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-06-2021

Gray|IA

geen ondertitel

Testje tussen ipad 3 en transformer prime.

YouTube: Apple iPad 3rd Gen vs. ASUS Transformer Prime - Gaming: Asphalt 6 HD

(Ik ga er van uit dat de note 10.1 grafisch nog ietsje sneller is dan de prime.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mooie link / video.
Wordt me al een stuk duidelijker wat de mogelijkheden zijn.

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Droeftoeters bij de Saturn in Tilburg; ik bedoelde de Tab 10.1 en er is geen Note 10.1 en hun zouden het weten want het zijn de specialisten op dat gebied... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Ballebek schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 22:24:
Droeftoeters bij de Saturn in Tilburg; ik bedoelde de Tab 10.1 en er is geen Note 10.1 en hun zouden het weten want het zijn de specialisten op dat gebied... :p
#epic #fail (Sorry voor de hashtags :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
Fordman schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 19:38:
Nog 2 vraagjes:

-Hoe lang kun je trouwens toe met een volle accu? (kan met de ipad ongeveer 9 uur, dan heb ik het contrast laag, alleen buiten op max en dan haal ik ongeveer 5 uur)

-Is de Note 10.1 buiten bij daglicht ook redelijk afleesbaar?
10 uur zul je dan wel redden denk ik. Is natuurlijk heel variabel, maar contrast laag doe ik ook en ik had na 4 uur op een terras gisteren nog 65% over. Had daar zelfs een uur het scherm op maximale intensiteit gehad om te vergelijken met de iPad 3 en Galaxy Tab 10.1.

Hij kan feller dan de GT10.1 en zelfs misschien wat feller dan de iPad 3. Ik had de zon niet echt op mij gericht maar had geen enkel probleem ermee. Ik was blij te zien dat wit ook wit leek, in tegenstelling tot bij de GT10.1. De Note tablet en de iPad zaten qua kleuren niet heel ver uit elkaar.

Het is bijzonder jammer dat er geen hogere resolutie scherm zit bij de Note tablet, want daar valt ie wel mee door de mand. De eerste 2 dagen was het me nog niet zo opgevallen door alle features en kleurrijke icoontjes enzo. Toen ik echter bij het kijken naar een film bewust in het donker ging zitten zag ik meteen de beperkingen van het contrast (wat donkerdere plekken zijn al gauw egaal zwart). Nou hebben bijna alle schermen dat nog steeds, maar je ziet wel direct de grenzen van de gebruikte techniek. Als je dan bijvoorbeeld ook de hele tweakers.net frontpage inlaad, full-screen, dan zie je wel heeeel duidelijk dat de tekst op de Note tablet slechter leesbaar wordt terwijl elke letter haarscherp wordt getoond op de iPad 3. Ook heb je bij Drawing Pad dat de potloodstrepen dubbel zo dik worden getekend op het scherm, zo op te lossen met een toekomstige update, maar toch weer een teken dat het tablet wel een heel lage dpi heeft.

[ Voor 0% gewijzigd door Ettepet op 13-08-2012 23:18 . Reden: kleine wijziging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ettepet schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 22:42:
[...]

10 uur zul je dan wel redden denk ik. Is natuurlijk heel variabel, maar contrast laag doe ik ook en ik had na 4 uur op een terras gisteren nog 65% over. Had daar zelfs een uur het scherm op maximale intensiteit gehad om te vergelijken met de iPad 3 en Galaxy Tab 10.1.

Hij kan feller dan de GT10.1 en zelfs misschien wat feller dan de iPad 3. Ik had de zon niet echt op mij gericht maar had geen enkel probleem ermee. Ik was blij te zien dat wit ook wit leek, in tegenstelling tot bij de GT10.1. De Note tablet en de iPad zaten qua kleuren niet heel ver uit elkaar.

Het is bijzonder jammer dat er geen hogere resolutie scherm zit bij de Note tablet, want daar valt ie wel mee door de mand. De eerste 2 dagen was het me nog niet zo opgevallen door alle features en kleurrijke icoontjes enzo. Toen ik echter bij het kijken naar een film bewust in het donker ging zitten zag ik meteen de beperkingen van het contrast (wat donkerdere plekken zijn al gauw egaal zwart). Nou hebben bijna alle schermen dat nog steeds, maar je ziet wel direct de grenzen van de gebruikte techniek. Als je dan bijvoorbeeld ook de hele tweakers.net frontpage inlaad, full-screen, dan zie je wel heeeel duidelijk dat de tekst op de Note tablet slechter leesbaar wordt terwijl elke letter haarscherp wordt getoond op de iPad 3. Ook heb je bij Drawing Pad dat de potloodstrepen dubbel zo dik worden getekend op het scherm, zo op te lossen met een toekomstige update, maar toch weer een teken dat het tablet wel een heel lage dpi heeft.
Dat heb je wel eens vaker gezegd maar volgens mij begrijp jij niet zo goed het doel van de Note vs. Tab. Met de Note 10.1 gaat het niet om het scherm maar om de S-Pen en de software er omheen. Jammer genoeg zijn er nog geen hoge resolutie schermen die werken met de S-Pen. Als je een hoge resolutie scherm wil dan moet je wachten op de Tab 11.6 maar deze zal de S-Pen en de software er omheen niet bevatten. De Note is niet bedoelt voor media consumptie thuis, het is voor dagelijks gebruik op kantoor of studie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
Anoniem: 105188 schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 08:25:
Dat heb je wel eens vaker gezegd maar volgens mij begrijp jij niet zo goed het doel van de Note vs. Tab. Met de Note 10.1 gaat het niet om het scherm maar om de S-Pen en de software er omheen. Jammer genoeg zijn er nog geen hoge resolutie schermen die werken met de S-Pen. Als je een hoge resolutie scherm wil dan moet je wachten op de Tab 11.6 maar deze zal de S-Pen en de software er omheen niet bevatten. De Note is niet bedoelt voor media consumptie thuis, het is voor dagelijks gebruik op kantoor of studie.
Ik denk dat de voornaamste markt een gezin met kinderen zal blijken. Serieuze zakelijke gebruikers zullen meer waardering hebben voor de features en mogelijkheden van een iPad 3. Grafisch ontwerpers en tekenaars missen een fatsoenlijke (hogere) resolutie. 149 dpi is niet iets om over naar huis te schrijven in de grafische branche.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordman

Fordman

Fordman

Ettepet schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 22:42:
[...]

Wederom bedankt voor je uitgebreide toelichting. Zoals ik al zei had ik een Ipad1 in mijn bezit en zoek ik naar een waardige opvolger. De reden dat ik de Ipad verkocht heb heeft eigenlijk te maken met het feit dat ik graag android op mijn tablet wil en dat het allemaal wat sneller gaat dan op de Ipad. Mag ik uit je verhaal opmaken dat het scherm best prima is maar dat een hoger resolutie een gemis is? Ik ben tot nu toe altijd erg blij met het scherm geweest van de Ipad, voor mij hoeft dat echt niet beter. Ik gebruik de tablet eigenlijk alleen om te surfen, af en toe een spelletje en muziek afspelen en mailen. Wat SizzLorr zegt snap ik ook wel weer en als ik het op mijn keuze betrek is misschien de Note 10.1 geen goede keuze voor mij, alleen ik kan geen tablet vinden met zulke goede prestaties (op papier?) en dezelfde prijs. Ja misschien de Toshiba AT300...

The One And Only

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Ben ik het niet geheel mee eens hoor Ettepet. Voor mij is een vloeiend werkende tablet veel belangrijker dan een hoge resolutie. Zeker voor zakelijk gebruik is een goede stylus een must om snel aantekeningen te maken. Om te schetsen heb je ook geen super hoge resolutie nodig maar heb je wel veel liever een goede pen dan dat je het met een vinger moet emmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
D-rez schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 09:04:
Ben ik het niet geheel mee eens hoor Ettepet. Voor mij is een vloeiend werkende tablet veel belangrijker dan een hoge resolutie. Zeker voor zakelijk gebruik is een goede stylus een must om snel aantekeningen te maken. Om te schetsen heb je ook geen super hoge resolutie nodig maar heb je wel veel liever een goede pen dan dat je het met een vinger moet emmeren.
Of mensen massaal bereid zijn om zoveel geld uit te geven voor een soort gemakkelijk kladblok in een gimmickie verpakking... Ik heb er zo mijn vraagtekens bij.
Fordman schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 09:03:
Mag ik uit je verhaal opmaken dat het scherm best prima is maar dat een hoger resolutie een gemis is? Ik ben tot nu toe altijd erg blij met het scherm geweest van de Ipad, voor mij hoeft dat echt niet beter. Ik gebruik de tablet eigenlijk alleen om te surfen, af en toe een spelletje en muziek afspelen en mailen. Wat SizzLorr zegt snap ik ook wel weer en als ik het op mijn keuze betrek is misschien de Note 10.1 geen goede keuze voor mij, alleen ik kan geen tablet vinden met zulke goede prestaties (op papier?) en dezelfde prijs. Ja misschien de Toshiba AT300...
Natuurlijk kun je rustig kiezen voor een Note 10.1, maar ik wijs op het gebrekkige scherm dat achter blijft bij de rest van de features. Als jou dat scherm (=technologie van vorig jaar) minder interesseert dan is er verder wellicht weinig mis met het apparaat.

Verdere tekortkomingen die mij opvielen zijn voor jou mogelijk ook minder van belang, zeker gezien een groot aantal voordelen. Ik noem ze in ieder geval nog even....

Mijn andere punten van kritiek zijn tot dusver:

- Een beetje gimmickie, goedkoper, plastic gevoel als je 'em beetpakt (hoorde ik van diverse mensen aan wie ik 'em liet zien).
- 16GB standaard, waar ik me aan stoor omdat ik de SD niet als main geheugen wil maar als een soort externe harde schijf beschouw. Ik wil de SD eruit kunnen halen zonder dat een belangrijk deel van mijn applicaties zonder hun bijbehorende data komt te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ettepet schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 09:29:
Mijn andere punten van kritiek zijn tot dusver:

- Een beetje gimmickie, goedkoper, plastic gevoel als je 'em beetpakt (hoorde ik van diverse mensen aan wie ik 'em liet zien).
- 16GB standaard, waar ik me aan stoor omdat ik de SD niet als main geheugen wil maar als een soort externe harde schijf beschouw. Ik wil de SD eruit kunnen halen zonder dat een belangrijk deel van mijn applicaties zonder hun bijbehorende data komt te zitten.
Zelfs als het een 'extern' verwisselbaar ding zou zijn, vind ik de aansluitingen voor de Sim en SD niet echt 'fijn' afgewerkt. Het erin krijgen van de SDcard ging niet zonder enige moeite, je moet hem aanzienlijk ver in de houder aandrukken voordat hij pas vastklikt, eruit krijgen is me zonder hulpmiddelen nog niet gelukt.

Semi-vage functie vind ik die knop op de S-pen, toevallig merkte ik in Transport Tycoon (android port, helaas geen native support op resolutie) dat je er mee kon scrollen, maar verder nog niet bijzonder veel functies ermee kunnen vinden.
De Note is niet bedoelt voor media consumptie thuis, het is voor dagelijks gebruik op kantoor of studie
Kantoor moet ik eerlijk zijn, heb ik nog geen 'extra' nut kunnen vinden die specifiek tot de Note horen. Dus het extra gebruik van de S-pen of de Notes omgeving, het werkscherm voor handschrift is voor aantekeningen te klein en bijvoorbeeld Word of PDF documenten kan je niet op dezelfde manier 'editen' als je ziet in het promotie-filmpje. Met gebruik van screenshots en multi-window kan je wel een note maken, maar is weer wat e-mail onvriendelijk.

Als thuis tablet voor huis-tuin-keuken spul, zeker icm Allshare Cast, geeft de S-pen wel voordelen, tekenen in Draw for you werkt erg accuraat, browsen gaat ondanks de lagere resolutie een stuk makkelijker omdat je precies op een link kan 'klikken', media draait vlot en via Allshare ook direct op je TV.

Wel leuk
nieuws: 'Acer-smartphone met hoogste pixeldichtheid komt begin september uit'
Dezelfde resolutie, maar de helft qua grootte :P

[ Voor 6% gewijzigd door SinergyX op 14-08-2012 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

kun je die gratis schets app van autodesk eens proberen?
Google Play: SketchBook Mobile Express

[ Voor 12% gewijzigd door D-rez op 14-08-2012 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
Ik heb de betaalde, en daarbij is de drukgevoeligheid nul of vrijwel nul. Op de Note 5.3" is de drukgevoeligheid ook al niet denderend maar wel duidelijk beter. Ik verwacht dat de app nog geschikt moet worden gemaakt voor dit nieuwe apparaat.

[ Voor 43% gewijzigd door Ettepet op 14-08-2012 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
SinergyX schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 09:49:
Zelfs als het een 'extern' verwisselbaar ding zou zijn, vind ik de aansluitingen voor de Sim en SD niet echt 'fijn' afgewerkt. Het erin krijgen van de SDcard ging niet zonder enige moeite, je moet hem aanzienlijk ver in de houder aandrukken voordat hij pas vastklikt, eruit krijgen is me zonder hulpmiddelen nog niet gelukt.
Je kunt gewoon een paperclip of iets dergelijks gebruiken. Ik vond het vorig jaar met de Galaxy Tab 10.1 ook lastig, maar dit keer weinig moeite gehad. Wat ik fijn vind is dat op de achterkant van het tablet precies staat hoe de sim en hoe de micro-sd erin moeten worden gestopt door middel van plaatjes. Dat was vorig jaar alleen terug te vinden als je de handleiding erbij haalde.
Semi-vage functie vind ik die knop op de S-pen, toevallig merkte ik in Transport Tycoon (android port, helaas geen native support op resolutie) dat je er mee kon scrollen, maar verder nog niet bijzonder veel functies ermee kunnen vinden.
De knop is een handige feature waarmee je bijzonder functies kunt activeren, een beetje zoals een knop op een muis. Zo kun je vrij eenvoudig screenshots maken (en die meteen bewerken!) of S Memo opstarten. Wat ik vooral handig vind is dat je ook direct met zo'n stylus kunt gummen. Helaas hebben de pennetjes van Samsung die functie niet, maar voor iets van 35 euro heb je een wat grotere pen met bovenaan een "gum". Werkt bij beide Notes (telefoon en tablet), al ondersteunt niet alle software die functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ettepet schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 10:22:
Je kunt gewoon een paperclip of iets dergelijks gebruiken. Ik vond het vorig jaar met de Galaxy Tab 10.1 ook lastig, maar dit keer weinig moeite gehad. Wat ik fijn vind is dat op de achterkant van het tablet precies staat hoe de sim en hoe de micro-sd erin moeten worden gestopt door middel van plaatjes. Dat was vorig jaar alleen terug te vinden als je de handleiding erbij haalde.
Ik krijg ze er uiteindelijk wel in, maar gebruiksvriendelijk is het zeker niet. Het is niet echt gemaakt om veel met sim of SD te gaan wisselen (ik schoot tot 2x uit met een paperclip, moet je ook nog mee uitkijken :P).

Als avond-youtube-browser op je TV werkt hij wel erg netjes, al kan je je tablet niet in standby zetten, dan stopt hij met spelen. Gelukkig gaat hij niet uit zichzelf terug naar standby bij het afspelen van een youtube filmpje.

[ Voor 5% gewijzigd door SinergyX op 14-08-2012 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

kan een van jullie die madam niet ff een mailtje sturen met de vraag wanneer ze nu eindelijk eens te koop zijn? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ettepet schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 08:59:
[...]

Ik denk dat de voornaamste markt een gezin met kinderen zal blijken. Serieuze zakelijke gebruikers zullen meer waardering hebben voor de features en mogelijkheden van een iPad 3. Grafisch ontwerpers en tekenaars missen een fatsoenlijke (hogere) resolutie. 149 dpi is niet iets om over naar huis te schrijven in de grafische branche.
Wat heb je daaraan als je niet fatsoenlijk tekst kan invoeren of de precisie mist van een pen? En wie heeft het over grafische branche? Studie en zakelijk hadden we het over.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 105188 op 14-08-2012 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
Anoniem: 105188 schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 11:03:
Wat heb je daaraan als je niet fatsoenlijk tekst kan invoeren of de precisie mist van een pen?
Ik begrijp je vraag niet helemaal: Heb je het over een zakelijke gebruiker? Een grafische ontwerper/tekenaar?

En, fatsoenlijk tekst invoeren: Waarmee kan dat wel (Note tablet?) en waarmee niet (iPad?)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ettepet schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 11:13:
[...]

Ik begrijp je vraag niet helemaal: Heb je het over een zakelijke gebruiker? Een grafische ontwerper/tekenaar?

En, fatsoenlijk tekst invoeren: Waarmee kan dat wel (Note tablet?) en waarmee niet (iPad?)?
Het is duidelijk dat jij nooit documenten hebt opgemaakt in OneNote of dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
Anoniem: 105188 schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 11:15:
Het is duidelijk dat jij nooit documenten hebt opgemaakt in OneNote of dergelijke.
Misschien dat je een wat andere toon aan kunt nemen als mensen je nog serieus willen nemen. Sorry hoor, maar met opmerkingen als "Studie en zakelijk hadden we het over." en bovenstaande rommel verdwijn je bij mij zo in de ignore lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Rustig jongens dit kan ook gewoon overkomen omdat we elkaar niet zien en dan zijn sommige dingen al snel verkeerd begrepen (langs alle kanten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ettepet schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 11:24:
[...]

Misschien dat je een wat andere toon aan kunt nemen als mensen je nog serieus willen nemen. Sorry hoor, maar met opmerkingen als "Studie en zakelijk hadden we het over." en bovenstaande rommel verdwijn je bij mij zo in de ignore lijst.
Sorry maar als jij nooit een document hebt opgemaakt (of geprobeerd op te maken) op een tablet oid dan kan ik dat ook niet uitleggen aan jou. Op welke andere tablet tot nu toe, ongeacht de resolutie werkt dat gewoon niet. Tekst invoer en dergelijke is toch duidelijk de primaire doelgroep van deze tablet. Tja als je boos gaat worden omdat ik dat aankaart. Tja, ignore list it is.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 105188 op 14-08-2012 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
Anoniem: 105188 schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 11:29:
Sorry maar als jij nooit een document hebt opgemaakt (of geprobeerd op te maken) op een tablet oid dan kan ik dat ook niet uitleggen aan jou. Tekst invoer en dergelijke is toch duidelijk de primaire doelgroep van deze tablet. Tja als je boos gaat worden omdat ik dat aankaart. Tja, ignore list it is.
Het ging mij om je houding, en de moeite die je in de lopende discussie(s) stopt.

Het is inmiddels duidelijk dat jij een heel helder beeld voor ogen hebt voor jouw gebruik en je puur daar op focust, maar doe dan niet of uitspraken van anderen niet ter zake zijn. Of persoonlijk worden als zij niet jouw ervaringswereldje delen. Ik heb inderdaad nog geen documenten aangemaakt met een stylus op een tablet, lijkt me niet raar. Het is wel degelijk iets waar ik nog mee bezig wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

en toen waren we weer vriendjes.
@hieronder, je hebt blijkbaar toch tablets te veel. Ik zal die Note wel van je overnemen. Krijg jij een lekkere koude pint van mij. ;)

[ Voor 68% gewijzigd door D-rez op 14-08-2012 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
Ik zal vandaag nog even kijken of ik die dame bij Samsung te pakken kan krijgen. Ik had het de afgelopen dagen te druk, naast het genieten van het schitterende weer zondag (met 3 tablets op een horeca terras).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ettepet schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 11:46:
Het is inmiddels duidelijk dat jij een heel helder beeld voor ogen hebt voor jouw gebruik en je puur daar op focust, maar doe dan niet of uitspraken van anderen niet ter zake zijn. Of persoonlijk worden als zij niet jouw ervaringswereldje delen. Ik heb inderdaad nog geen documenten aangemaakt met een stylus op een tablet, lijkt me niet raar. Het is wel degelijk iets waar ik nog mee bezig wil.
Zover ik nu heb getest, werkt de schrijf->tekstherkenning enkel binnen Snote en verdere invoerprogramma's helemaal niet. Documenten volledig schrijven met de hand lijkt me dus niet mogelijk.

Heb wel de store rondgekeken, maar kon daar vrij weinig in vinden buiten enkel-character invoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
Misschien dat er nog wat tips staan in de preview op gsmarena (of later deze week in hun uitgebreidere review).

Ik zie dat ze net weer meer informatie lijken te hebben over de aankomende Galaxy Note II (linkje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Er worden hier wat tips voor de TS gegeven. Ik heb zelf niet erg veel tijd om er _echt_ iets moois van te maken.

Wie heeft er zin en tijd om mij hierbij te helpen?

DM me!
Pagina: 1 2 ... 18 Laatste