Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-03-2024
Ik was even langsgeweest bij 'Samsung headquarters' vanmiddag (ik was in de buurt) maar ze was in bespreking. Ik kijk morgenmiddag nog eens.
D-rez schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 11:47:
@hieronder, je hebt blijkbaar toch tablets te veel. Ik zal die Note wel van je overnemen. Krijg jij een lekkere koude pint van mij. ;)
Ik zat zelf te denken aan 100-150 euro voor de Galaxy Tab 10.1, maar ik wil eerst in de familie en kennissenkring kijken naar geïnteresseerden... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
Nu.nl heeft een review van de Galaxy Note 10.1. Gek genoeg zeggen ze dat je kunt gummen met de meegeleverde stylus terwijl dat niet zo is. Een link: Review Galaxy Note 10.1 met kleine misser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:00
Ik meen dat gummen op Youtube wel gezien te hebben?
Waarschijnlijk een niet zo een hands on review...

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
Ballebek schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 23:04:
Ik meen dat gummen op Youtube wel gezien te hebben?
Waarschijnlijk een niet zo een hands on review...
Met het meegeleverde korte witte pennetje of met een andere stylus?

Het zou super zijn als het zo was, maar ik heb van alles geprobeert net met die pen in diverse applicaties, en hij doet het niet. Ik heb een Toshiba stylus en daar werkt de gum wel, al moet je vrij hard drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:28

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik heb dat nog gevraagd aan die man van Samsung, maar die gaf ook aan dat dit een losse pen is en niet de standaard pen die erbij geleverd wordt (hij had hem bij zich, die heeft inderdaad een 'gum' achterkantje).

edit, sommige foto's laten de 'gum' versie zien:
Afbeeldingslocatie: http://dvice.com/assets_c/2012/08/samsung-galaxy-note10-1-thumb-550xauto-97529.jpg

En andere dus weer de stylus die er bij ons bij zat:
Afbeeldingslocatie: http://www.winmagpro.nl/sites/default/files/styles/width-598px/public/598x300xSamsung_Note_101_primary.jpg.pagespeed.ic.bDljtixQyQ.jpg

Enige aparte is dat ik geen plaatjes kan vinden van de witte variant met gum-stylus, maar wel van de zwarte (welke ook door Nu.nl lijkt te zijn getest).

http://www.gearzap.com/of...for-galaxy-note-10-1.html
Dit lijkt dus de gum-stylus te zijn.

[ Voor 61% gewijzigd door SinergyX op 14-08-2012 23:19 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139886

lijkt wel een ander apparaat (dunnere bezel). Kan de hoek zijn, maar dat lijkt me toch redelijk hetzelfde. raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191708

Hier nog een mooie overview video.

YouTube: Galaxy Note 10.1 Overview

Ook weer zonder gum geloof ik.
Die pen met gum zal wel niet in de behuizing passen misschien?
Of in ieder geval niet zo mooi aansluiten op de behuizing?

Zo jammer van die resolutie zeg.
In full HD resolutie was het écht een monster geweest.

Maar t is nog steeds een beauty hoor hé.

Die kleur van de behuizing ziet toppie uit vind ik.

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 191708 op 15-08-2012 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105188

Ettepet schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 11:46:
[...]

Het ging mij om je houding, en de moeite die je in de lopende discussie(s) stopt.

Het is inmiddels duidelijk dat jij een heel helder beeld voor ogen hebt voor jouw gebruik en je puur daar op focust, maar doe dan niet of uitspraken van anderen niet ter zake zijn. Of persoonlijk worden als zij niet jouw ervaringswereldje delen. Ik heb inderdaad nog geen documenten aangemaakt met een stylus op een tablet, lijkt me niet raar. Het is wel degelijk iets waar ik nog mee bezig wil.
Houding? Zal er wel aan liggen hoe je kiest om iets te lezen. Beeld van mijn gebruik? Nee hoor, het doel van Samsung met dit apparaat.
Note, the new way
- Creëer content met de S Pen, S Note en Adobe® apps
- 1,4 GHz Quad-core processor
- Efficiënt werken met het Multiscreen
- Flexibiliteit in geheugen
- Android™ 4.0 (Ice Cream Sandwich)

Creëer content met de S Pen, Note en Adobe® apps. Daarnaast is multitasken met de Samsung Galaxy Note 10.1 geen probleem dankzij het Multiscreen, de 1,4 GHz-Quad-core en het intuïtieve besturingssysteem Android 4.0.

Creëer content met S pen, S Note en Adobe® apps

Met de Samsung Galaxy Note 10.1 maak je jouw bestanden nog persoonlijker door handgeschreven teksten of tekeningen toe te voegen.

- Gebruik de precieze en veelzijdige S pen voor notities, schetsen en tekeningen.
- Met S Note creëer je jouw eigen content met behulp van unieke sjablonen en tools.
- Maak de mooiste creaties of bewerk je foto’s met Adobe Photoshop Tourch en Adobe Ideas.
- De Formula Match herkent handgeschreven formules en zet deze om in tekst en visuele gedetailleerde oplossingen.
- De Shape Match herkent getekende vormen en lijnen en maakt hier mooie nette figuren van.
Efficiënt werken met het Multiscreen

Met de Samsung Galaxy Note 10.1 kun je eenvoudig multitasken.

- Open twee schermen naast elkaar en werk efficiënter dankzij het Multiscreen.
- Open de S Note applicatie op je tweede scherm om tussendoor aantekeningen te maken.
- Activeer Pop Up Play om je video te verkleinen en ondertussen bijvoorbeeld een e-mail te sturen.
- Smart Stay reageert op je ogen, waardoor je scherm altijd geactiveerd blijft als je er naar kijkt.
Android™ 4.0 (Ice Cream Sandwich)

De Samsung Galaxy Note 10.1 draait op de recente software versie: Android 4.0 Ice Cream Sandwich.

- Features voor optimaal gebruikersgemak.
- Innovatieve interface en apps die speciaal voor tablets zijn ontwikkeld.
- Dankzij het intuïtieve besturingssysteem open en gebruik je gemakkelijk meerdere apps tegelijk.
Hoge snelheid met 1,4 GHz Quad core processor

De Samsung Galaxy Note 10.1 levert krachtige prestaties dankzij de 1,4 GHz Quad core processor.

- Gemakkelijk en snel multitasken, navigeren en surfen op het web.
- De krachtige batterij met een capaciteit van 7 000 mAh zorgt ervoor dat je nog langer kunt genieten van diverse multimedia op je tablet.
- Met dubbel snelle WiFi verbinding download je razendsnel films, videoclips, muziek en je favoriete apps.
Flexibiliteit in geheugen

De Samsung Galaxy Note 10.1 biedt alle ruimte voor al jouw favoriete content.

- Breid het interne geheugen verder uit met een microSD kaart (max. 64 GB).
- Gebruik de Dropbox applicatie voor het opslaan en delen van bestanden en profiteer gratis van 50 GB aan geheugen binnen deze app.
Deel altijd en overal je content

Met de Samsung Galaxy Note 10.1 open je altijd en overal je favoriete foto’s, video’s en andere bestanden.

- Met Allshare Play kan je jouw Samsung Galaxy Note 10.1 verbinden met andere Samsung apparaten en open je waar je maar wilt je favoriete content.
- Met Allshare Cast koppel je draadloos je Samsung Galaxy Note 10.1 aan je tv scherm. Ook is het mogelijk om je toestel als afstandsbediening of gamecontroller te gebruiken.
Valt jou iets op in het verkooppraatje van Samsung? Pssst, het hele verhaal gaat over werken, creëren en delen. Zoals ik al zei, als je echt een media tablet wilt wacht dan even op te Tab 11.6.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 105188 op 15-08-2012 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Anoniem: 105188 schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 08:15:
Zoals ik al zei, als je echt een media tablet wilt wacht dan even op te Tab 11.6.
Zolang daar geen definitieve specs van bekend zijn sta ik in de MediaMarkt zaterdag om een Note 10.1 op te halen. Ook vind ik persoonlijk de afmetingen net acceptable van de 10.1, ik denk dat 11.6" net even te groot gaat zijn voor veel onderweg zijn.

Overigens vind ik de resolutie niet echt een misser. Ik heb de Tab 10.1 een jaar in gebruik gehad en een enkele keer vond ik het storend. Neemt niet weg dat ik een 1920x1200 (of 1920x1080) scherm zeer graag had gezien.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Anoniem: 105188 schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 08:15:
Valt jou iets op in het verkooppraatje van Samsung? Pssst, het hele verhaal gaat over werken, creëren en delen. Zoals ik al zei, als je echt een media tablet wilt wacht dan even op te Tab 11.6.
Alleen het eerste deel gaat over 'werken', de S note functie. Daarna zie ik toch gewoon media regelmatig worden aangehaald, multitask, prestaties en allshare.

Buiten de resolutie (wat wel gewoon 720 kan) en de wat issues met Allshare Play, zie ik niet waarom dit apparaat geen 'media tablet' zou kunnen zijn.

Enigzins logisch dat de pen en de S Notes meer aandacht krijgen, dat is in principe het enige verschil tussen de tab en de note (buiten specs, maargoed).

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
SinergyX schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 09:41:
Alleen het eerste deel gaat over 'werken', de S note functie. Daarna zie ik toch gewoon media regelmatig worden aangehaald, multitask, prestaties en allshare.

Buiten de resolutie (wat wel gewoon 720 kan) en de wat issues met Allshare Play, zie ik niet waarom dit apparaat geen 'media tablet' zou kunnen zijn.

Enigzins logisch dat de pen en de S Notes meer aandacht krijgen, dat is in principe het enige verschil tussen de tab en de note (buiten specs, maargoed).
Samsung richt zijn campagne zo te zien op een markt waar zij voor moeten vechten (bewustwording van de zakelijke klant). De normale consument is veel makkelijker over te halen (mits goed/degelijk en voordelig) met de goede naam die Samsung ondertussen heeft, en daar doen zij nu kennelijk niet zoveel moeite voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SinergyX schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 09:41:
[...]

Als je met eerste deel het stuk tot " De Samsung Galaxy Note 10.1 levert krachtige prestaties dankzij de 1,4 GHz Quad core processor" bedoelt, ja dan hebben we het zo ongeveer over 3/5 deel van het verhaal. Maar kijk eens naar de inleiding. Kernwoorden zijn Creëer content, S Pen, Note, Adobe® apps en multitasken.

Je kan het goed gebruiken voor media, maar de doelgroep ligt ergens anders dus zijn de specs anders. Tevens is het zo dat de S-Pen technologie een speciaal scherm nodig heeft waar op dit moment geen hogere resoluties van zijn. Als je opzoek bent naar het laatste van het laatste (ie Exynos 5 en hogere resolutie scherm) dan is dit niet je tablet. Ben je opzoek naar S-Pen technologie en gemak van invoer, dan is dit je tablet.
Ballebek schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 09:35:
[...]

Zolang daar geen definitieve specs van bekend zijn sta ik in de MediaMarkt zaterdag om een Note 10.1 op te halen. Ook vind ik persoonlijk de afmetingen net acceptable van de 10.1, ik denk dat 11.6" net even te groot gaat zijn voor veel onderweg zijn.

Overigens vind ik de resolutie niet echt een misser. Ik heb de Tab 10.1 een jaar in gebruik gehad en een enkele keer vond ik het storend. Neemt niet weg dat ik een 1920x1200 (of 1920x1080) scherm zeer graag had gezien.
Wat weet jij wat ik niet weet? Hoezo sta jij zaterdag in de mediamarkt?

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 105188 op 15-08-2012 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gray|IA
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-06-2021

Gray|IA

geen ondertitel

Straks om 17u wordt de note officieel voorgesteld.

Live te volgen op: http://www.engadget.com/2...alaxy-note-10-1-liveblog/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gray|IA

Gray|IA

geen ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-04 17:19

D-rez

dexels

En hoe was het? Ik zit momenteel allen met internet op m'n telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

D-rez schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 18:29:
En hoe was het? Ik zit momenteel allen met internet op m'n telefoon.
Mwahh.

Persoonlijk vond ik t vooral een circus.
Maar das mijn mening.
Alles is natuurlijk geweldig volgens hun. ;)

Kan me ook wel voorstellen dat anderen er meer plezier aan hebben beleefd, maar ik ga liever uit van de persoonlijke, meer onafhankelijke meldingen en ervaringen. :)

Vanaf 21.00 uur vandaag kan je de livestream 'on demand' terug zien.
Ik denk via die livestream link een paar posts terug.
Of ander misschien hier
http://www.samsung.com/gl...0.1/videos.html?type=find

EDIT/
tijd aangepast van 19.00 naar 21.00 uur
Het is in ieder geval 15.00 uur EDT.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 191708 op 15-08-2012 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Pen "mysterie" opgelost:
Samsung will sell two additional pens -- one with an eraser tip and the other a larger holster for a more natural grip.
Edit: Morgen de OP eens aanpassen met alle extra info, nu alleen een Note tot mijn beschikking...

[ Voor 23% gewijzigd door Uberprutser op 15-08-2012 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
Vanavond weer op een terras gezeten, heerlijk gegeten met af en toe flinke windstoten en wat buitjes. Er kwam toevallig een gezin met 2 kinderen naast me zitten die een half jaar terug op mijn Note 5.3" hadden zitten tekenen toen ze met z'n allen moesten wachten tot er een tafel beschikbaar kwam.

Beiden aan het tekenen geslagen, de een op de iPad 3 met "Paper by FifthyThree", de ander met "Drawing Pad" op de Note 10.1. Na een tijdje andersom, de een met "Drawing Pad" (Note 10.1), de ander met Asphalt 7 (iPad 3).

Ze hadden al een iPad 1, daar komt zo te horen binnenkort een Note 10.1 bij. :)

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:30
Review @ New York Times
http://www.nytimes.com/20....html?_r=1&pagewanted=all

Ouch... Alle drie de reviews zijn nu niet bepaald positief te noemen.. Vooral de video review van The Verge is echt een doodsteek...

[ Voor 5% gewijzigd door RobbieB op 16-08-2012 02:58 ]

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

• Ettepet
Ik vond beide reviews voor een deel belabberd van kwaliteit. Engadget's batterij test en bijbehorende conclusie zijn bijvoorbeeld een rechtstreekse aanfluiting, en de reviewer bij The Verge flipt ergens bij vertragingen in Touch Wiz en had zo te zien ziekenhuisopname nodig, want er komt daarna alleen nog maar klinklare onzin uit. Benchmark scores die in elkaar storten, is ie aan de drugs of zo??? 8)7

Dat de Note een niet-ideale mix is van componenten zei ik zelf ook al, Touch Wiz is bij mij ook laggy met 50+ app-icons op het scherm (heb nog geen mapjes aangemaakt of ge-upgrade naar Apex/Nova Launcher), dus een deel kan ik volgen. Maar al snel zie je dat de verschillende reviews elkaar letterlijk tegenspreken (en niet overeenkomen met mijn eigen waarnemingen). Kritiek is prima, maar het lijkt wel alsof er een zekere nonchalance en willekeur is toegepast in plaats van gedegen waarnemingen en conclusies.

De review van de New York Times is dan weer veels te summier....

Maf hoor. Ik heb zelf een week geleden besloten dat de Galaxy Note 10.1 het toch net niet was en toen als overbrugging naar een opvolger volgend jaar dan maar (enigszins balend) een iPad 3 gekocht. Ik voel me nu door al die onterechte kritiek bijna hardhandig geforceerd worden naar het pro-"Note 10.1" kamp. Bijna.

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-05 08:41
Oeeehhjjj..

Ik vind Engadget altijd veels te...te.... Apple achtig...
Apple is geweldig, zelfs als ze letterlijk Android kopieren...

The Verge.... vind ik altijd goed en ik lees deze reviews altijd aandachtig door.
Jammer dat de Note 10.1 zo tegenvalt voor hun.
Samsung moet nog maar eens goed nadenken om TouchWiz opnieuw op te bouwen.

Ik ga denk alsnog voor de Vanilla Android Nexus 7. Dan maar wat consessies als geen
MHL en moeilijk met opslag, maar beter dan een Quad-Core die alle benchmarks verslaat en
vervolgens langzamer is dan een tablet die 200Euro minder kost

RobbieB schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 02:37:
[...]

Review @ New York Times
http://www.nytimes.com/20....html?_r=1&pagewanted=all

Ouch... Alle drie de reviews zijn nu niet bepaald positief te noemen.. Vooral de video review van The Verge is echt een doodsteek...
Now, introducing a stylus in this day and age may seem a little backward. The PalmPilot had a stylus. The Apple Newton had a stylus. All of those awful, failed Windows tablet computers had styluses. When the iPad came out, requiring only a fingertip for control, styluses looked as quaint as hand-cranked cars.

But Samsung’s original Galaxy Note, a weirdly sized, five-inch combination tablet and phone, sold very well, at least in Europe — and it had a pen. Samsung hopes that lightning will strike twice with the 10-inch Galaxy Note 10.
Samsung has also added, to Google’s year-old Android Ice Cream Sandwich software, the option to summon special mini-apps from the bottom of the screen: widgets that display your calendar, music, notepad and so on. If one day you’re feeling particularly understimulated, you can open eight of those and two side-by-side apps, for a total of 10 windows simultaneously.
Als ik dit al lees... Dat een reviewer dat soort dingen kan schrijven. Nee sorry hoor ik kan deze review helaas niet serieus nemen.
Ettepet schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 03:27:
[...]

Ik vond beide reviews voor een deel belabberd van kwaliteit. Engadget's batterij test en bijbehorende conclusie zijn bijvoorbeeld een rechtstreekse aanfluiting, en de reviewer bij The Verge flipt ergens bij vertragingen in Touch Wiz en had zo te zien ziekenhuisopname nodig, want er komt daarna alleen nog maar klinklare onzin uit. Benchmark scores die in elkaar storten, is ie aan de drugs of zo??? 8)7
Idd, klagen over het geluid van touchwiz en andere triviale dingen terwijl dat ook zo was met de S3 en tegelijkertijd ook verwijzen naar de S3. Waar ben je mee bezig?

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 105188 op 16-08-2012 09:47 ]

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dubrillion schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 08:18:
Ik ga denk alsnog voor de Vanilla Android Nexus 7. Dan maar wat consessies als geen
MHL en moeilijk met opslag, maar beter dan een Quad-Core die alle benchmarks verslaat en
vervolgens langzamer is dan een tablet die 200Euro minder kost
Draait die Nexus niet al op de nieuwste Android versie? Daar zat toch 'project butter' in waar alles juist verbeterd zou zijn mbt vertraging in de interface?
(athans, zo begreep ik dat van de videoreview op T.net).

Ik merk wel vaak vertragingen in het start scherm als je wisselt tussen programma's en veel hebt openstaan (1.7GB van 2GB in gebruik).

• D-rez

D-rez

dexels

SinergyX schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 10:07:
[...]

Draait die Nexus niet al op de nieuwste Android versie? Daar zat toch 'project butter' in waar alles juist verbeterd zou zijn mbt vertraging in de interface?
Klopt. Ik verwacht niet dat Samsung superlang zal wachten met een update naar Jelly Bean voor de note 10.1.
http://www.engadget.com/2...ly-bean-on-later-this-ye/

[ Voor 11% gewijzigd door D-rez op 16-08-2012 10:40 ]

Gebruikers (op xda) melden dat er wel wat lag is, maar zo extreem als in the verge is t over t algemeen niet.

Wel lijkt het of het multitasken idd. niet écht tegelijk kan, terweil Samsung het wel als pronkstukje gebruikt, als onderscheidend. "true multitasking"

Wat ik ervan begreep is dat nooit beide schermen tegelijk reageren.
De switch van scherm naar scherm duurt alleen niet zo lang als in die verge review.

De beste man van de verge was idd. een beetje aan t trippen daarna. Zonde.
Als hij nu verder bij zinnen was gebleven dan had je hem nog serieus kunnen nemen.

Misschien is t een non issue,dat laggen, maar een beetje de glans eraf halen die samsung eraan geeft is toch wel terecht lijkt me ?

Wat reviews betreft....

Real live gebruikersreviews..... kom maar op. :) ;)

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Het is soms onverklaarbare lag, al is dat bij sommige gevallen puur te vinden in de matige apps zelf. Facebook geeft bij mij regelmatig soort van 'vastlopers', terug en home reageren een 2-5seconde niet meer.

Kijk je dan bij taakbeheer, staat er nog een explorer open die je gisteren had gebruikt, die inmiddels 140MB geheugen inneemt en 16-22% CPU blijft hangen.

Anoniem: 453918

Ik heb nu een stuk of 4 reviews bekeken en het valt me op dat ze de NOTE beoordelen als een gewoon tablet. De NOTE is geen gewoon tablet. Samsung gaf gisteren in de presentatie al aan dat het geen tablet is voor alleen maar halen van content, maar ook voor het maken van content. Daardoor ontstaat er een nieuwe categorie tablets, die je niet zomaar in het hokje van de tablets kan stoppen. In alle reviews is er nauwelijks aandacht voor de S-pen met Wacom technlogie. Er wordt gezegd dat het er is en dat er speciale apps voor zijn, maar vervolgens gaan ze weer over op de standaard elementen waarop ze een tablet beoordelen.

Het heeft uiteraard ook te maken met de deadlines van de reviews. Je moet als beetje techsite natuurlijk bij de eersten zijn met een review, anders tel je niet meer mee. Je kunt dan niet verwachten dat alles even serieus en grondig wordt doorlopen. De standaard procedure wordt afgeraffeld en hopla........een review.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ergens hebben ze wel een punt, de Pen heeft speciale apps...maar dat is het dan ook. De kracht van de pen is enkel bruikbaar/zichtbaar in speciale apps, maar je kan hem ook gewoon regulier gebruiken als stylus in enorm hoeveelheid standaard programma's.

Binnen die speciale apps werkt de pen vrij goed, daarbuiten zie je bv met de hand/pen herkenning dat het nog wel eens fout gaat (de hoogte van de herkenning lijkt soms te varieren), soms is hij zo accuraat dat hij een beweging herkent ipv een aantik-poging en je moet je hand echt stil houden.

• Ettepet
Omdat Samsung zich zo focussed op al die zakelijke features krijgen ze van de minder geïnspireerde reviewers ook daar precies de terugkoppeling van.

Gelukkig kan de klant zelf beslissen bleek al met de Galaxy Note telefoon. Toen waren heel wat sites sceptisch over wat je met zo'n groot ding moest en wie ermee rond zou gaan lopen. Het was het allemaal net niet vonden vele reviewers. Nu is het (in Europa in elk geval) een redelijk gangbaar toestel, op handen gedragen door vele enthousiaste gebruikers. Ik denk dat er voldoende leeft bij de huidige Galaxy Note telefoon gebruikers om deze Note tablet een succes te maken. Misschien niet zozeer de zakelijke gebruiker maar meer de gezinnetjes met kinderen (waar ik weinig reviewers over hoor). In het rotste geval voor Samsung zullen ze de prijzen wat moeten laten zakken.

• Fordman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-04 18:52

Fordman

Fordman

Ik zie in de Pricewatch dat de Note 10.1 berperkt voorradig is bij Misco?

Iemand misschien een idee wanneer deze tablet bij meerdere winkels beschikbaar is?

The One And Only

• D-rez

D-rez

dexels

Volgens samsung zijn ze te krijgen, volgens alle winkels niet.
Ik wordt er eigenlijk wel een beetje pissig van. Samsung zegt vorige week: "deze week komt ie beschikbaar". Ondertussen zijn we een week verder en hij is nog nergens te krijgen. Als je dan samsung contact op neemt met samsung zeggens ze dood leuk "Ze zijn al beschikbaar, het hangt alleen van de (web) winkel af".
en bij misco zijn ze net zo min voorradig. Heb hierover ook al contact gehad.

/edit
Op een iets dringendere toon uitleg vragen aan Samsung waarom hij nog niet verkrijgbaar is resulteert percies ook in radiostilte.

[ Voor 22% gewijzigd door D-rez op 16-08-2012 14:55 ]

Misco heeft waarschijnlijk zoveel telefoontjes gehad, dat ze brood zien in een advertentie boven de prijslijst van de "Pricewatch"-pagina.
Ik weet niet of dat gaat werken. Adverteren dat je iets hebt wat je niet hebt.

• Uberprutser
Ik heb de verkoper als kansloos genoemd aan de telefoon dat ze beperkt voorradig op hun website hebben staat terwijl ze niks hebben. Die knoepert probeerde ook nog een Tab 10.1 te verkopen want die hebben ze wel op voorraad en is vrijwel gelijk voor een mindere prijs!

:/

Oh en

:/

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Tja, logisch commerciele actie natuurlijk. Ze laten bellen voor product A, maar dan proberen product B te verkopen, omdat ze A toch niet hebben.

• Uberprutser
Staat nu als onbetrouwbare supplier bij mij op de lijst...

• Gray|IA

Gray|IA

geen ondertitel

Nu ik de review van The Verge heb bekeken moet ik miss toch maar wachten op de Nexus 10 :/

• Nico
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-04 15:22
Kijk meer dan alleen de review van the verge.

Op XDA is er een topicje over.. The Verge heeft de tab in energy save mode staan tijdens het multi-tasken en god weet hoeveel apps open staan..

topic;
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1834889

2 erg relevante posts in dat topic;
http://forum.xda-develope...p?p=30275164&postcount=25
http://forum.xda-develope...p?p=30275164&postcount=27

• Kungfukip
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-04 07:24
ben net bij de media markt in rijswijk geweest. Er stond een demo model daar en heb er even op kunnen spelen. Hoewel ik heel lang naar deze tablet uitkeek is die me erg tegengevallen. werkte minder soepel dan ik had verwacht. Vooral het multitasken viel me nogal tegen. De verkoper zei trouwens ook dat die hem al binnen had en dat die morgen officieel in de verkoop gaat.

• leergierig
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-02 15:33
de witte 3g versie is op voorraad bij Coolblue

• Nico
Kungfukip schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 21:31:
ben net bij de media markt in rijswijk geweest. Er stond een demo model daar en heb er even op kunnen spelen. Hoewel ik heel lang naar deze tablet uitkeek is die me erg tegengevallen. werkte minder soepel dan ik had verwacht. Vooral het multitasken viel me nogal tegen. De verkoper zei trouwens ook dat die hem al binnen had en dat die morgen officieel in de verkoop gaat.
Ahh... fijn nieuws ^_^

• RobbieB
Nico schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 18:32:
Kijk meer dan alleen de review van the verge.

Op XDA is er een topicje over.. The Verge heeft de tab in energy save mode staan tijdens het multi-tasken en god weet hoeveel apps open staan..
Dit is net gedunked in The Vergecast. Een live demo met energy save mode off én alle apps afgesloten. Lag is nog steeds hetzelfde bij multi-tasking. Het duurt gewoon 2 sec. totdat de apps op je vinger reageren als je vanuit een andere app komt die ernaast draait.

Ik kan het multi-task idee waarderen, maar het werkt gewoon voor geen meter. Nog niet.

RobbieB schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 23:18:
[...]

Dit is net gedunked in The Vergecast. Een live demo met energy save mode off én alle apps afgesloten. Lag is nog steeds hetzelfde bij multi-tasking. Het duurt gewoon 2 sec. totdat de apps op je vinger reageren als je vanuit een andere app komt die ernaast draait.

Ik kan het multi-task idee waarderen, maar het werkt gewoon voor geen meter. Nog niet.
Ik denk niet dat jij een Note 10.1 in je handen hebt gehad dus begrijp ik ook niet hoe je kan zeggen dat het niet werkt. Tevens, al is er een vertraging tijdens het schakelen tussen de twee apps dat wil dan nog steeds niet zeggen dat het niet werkt of dat het waardeloos is, het betekent alleen dat je even moet wachten tot je de andere app kan gebruiken, meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kungfukip
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-04 07:24
De vertraging is inderdaad minimaal. De vertraging is er echter wel. Ik vond het echter wel storend, maar kan begrijpen dat mensen die vertraging niet zo erg vinden. Waar ik het meest tegenaan liep was eigenlijk dat het nogal een gepriegel is als je aan het multitasken ben waarbij je een powerpoint en notes tegelijk aan het maken ben. Het gaat allemaal niet zo lekker als ik had verwacht, de tekstinvoer gaat niet vloeiend genoeg als je schrijft, onscreen keyboard is soms een beetje vaag, en je kan geen notities maken met je vinger maar je hebt echt je pen nodig(als je op de onscreen keyboard aan het typen ben en even snel een formule wilt invoeren heb je dus de pen nodig). Dit kan natuurlijk ook komen omdat ik maar 10 minuten met het ding heb gespeeld, maar durfde het niet aan om hem mee naar huis te nemen. Het was naar mijn idee het net niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
Anoniem: 105188 schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 23:35:
[...]
Het betekent alleen dat je even moet wachten tot je de andere app kan gebruiken, meer niet.
Exact, maar dat is juist wat je niet wilt als je 'true' multitasking wil zoals Samsung adverteert. Ik moet op een andere Android tablet ook wachten om tussen apps te switchen, op een iPad idem. Maar als ik twee apps naast elkaar heb staan, wil ik directe input op beide apps hebben en niet moeten wachten tot de andere app actief is.

Maar goed, het idee is leuk, maar Windows 8 gaat dit helemaal uit het water blazen... Too little, too late voor de Note 10.1 imo..
Kungfukip schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 00:00:
Dit kan natuurlijk ook komen omdat ik maar 10 minuten met het ding heb gespeeld, maar durfde het niet aan om hem mee naar huis te nemen. Het was naar mijn idee het net niet.
Exact.. En dit is met de iPad wel. Mensen raken zo'n ding aan en durven het wel aan om er 10 min. later de winkel mee uit te lopen. Dát is de reden waarom de iPad zo'n verkoopsucces is.

[ Voor 25% gewijzigd door RobbieB op 17-08-2012 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RobbieB schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 00:02:
[...]

Exact, maar dat is juist wat je niet wilt als je 'true' multitasking wil zoals Samsung adverteert. Ik moet op een andere Android tablet ook wachten om tussen apps te switchen, op een iPad idem. Maar als ik twee apps naast elkaar heb staan, wil ik directe input op beide apps hebben en niet moeten wachten tot de andere app actief is.
Dus wat je zei over dat het niet zou werken klopt dus niet? Er zit alleen een kleine vertraging bij het omschakelen en dat vind jij niet acceptabel. Nou leuk, hebben we jou mening ook gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

en ondertussen ook hier op tweakers.net een mooie review.
reviews: Samsung Galaxy Note 10.1: met scherpe pen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

leergierig schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 22:00:
de witte 3g versie is op voorraad bij Coolblue
Maar ik wil geen 3g..... grrrr. €100,- extra voor iets dat ik prima kan via de 3g van mijn phone.
[...]
Exact.. En dit is met de iPad wel. Mensen raken zo'n ding aan en durven het wel aan om er 10 min. later de winkel mee uit te lopen. Dát is de reden waarom de iPad zo'n verkoopsucces is.
Ik heb er al meer dan 10 minuten mee gewerkt, maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om hem te kopen. De iPad is vooral een succes door de enorm goede marketing. Door deze marketing campagne is dat ding zo enorm gehypt dat veel mensen er graag hun geld er aan geven.

[ Voor 52% gewijzigd door D-rez op 17-08-2012 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

[...]

Maar goed, het idee is leuk, maar Windows 8 gaat dit helemaal uit het water blazen... Too little, too late voor de Note 10.1 imo..
Multitask is inderdaad verre van 'prefect' werkend, de vertraging is zeker merkbaar, zelfs met een website/email naast elkaar.

De explorer zie je wel gewoon de website verder inladen of animeren, maar er zit inderdaad een 200-400ms vertraging tot je weer verder kan op het andere scherm. Voor je gevoel denk je eerst het venster 'actief' te moeten krijgen door aan te klikken (zoals bij windows), maar touch werkt dus wel continue fullscreeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

D-rez schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 09:12:
[...]

Maar ik wil geen 3g..... grrrr. €100,- extra voor iets dat ik prima kan via de 3g van mijn phone.
Exactly, betaal al teveel voor een abo met 1,5GB en heb een toestel die WiFi thethering heeft, waarom zou ik nog eens extra betalen voor nog een 3G modem en een abo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Laatst online: 21:34

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

D-rez schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 09:12:
De iPad is vooral een succes door de enorm goede marketing. Door deze marketing campagne is dat ding zo enorm gehypt dat veel mensen er graag hun geld er aan geven.
Euh, ik wil niet de Apple fanboy uithangen, maar hoe kom je erbij dat er voor de iPad een enorme marketing campagne is gehouden? Ik zie meer reclame voor Samsung tablets (van Samsung) dan voor de iPad (door Apple!) hoor. Je ziet wel eens reclame voor een iPad door een telecom winkel, maar bijna nooit voor Apple zelf. Zou de iPad misschien een succes zijn omdat het een goed product is? Daarbij doe ik dus geen waardeoordeel over de Samsung tablets.

Ik ben wel heel benieuwd hoe dat pennetje nou werkt op deze note 10.1. Dat lijkt me zo'n goede toevoeging en dan voornamelijk de schriftherkenning. Zit er geen enorme lag tussen (wat bij de iPad dus wel is)? Kun je nauwkeurig lijnen met elkaar verbinden (lukt me op de ipad ook niet)?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

zonoskar schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 11:03:
Ik ben wel heel benieuwd hoe dat pennetje nou werkt op deze note 10.1. Dat lijkt me zo'n goede toevoeging en dan voornamelijk de schriftherkenning. Zit er geen enorme lag tussen (wat bij de iPad dus wel is)? Kun je nauwkeurig lijnen met elkaar verbinden (lukt me op de ipad ook niet)?
Schriftherkenning liet ik al eerder zien, dat werkt an sich aardig goed, maar werkt zover ik nu kan vinden dus enkel in S Note. Daarbuiten heb ik nog geen herkenning gevonden, apps uit de store werken op een ander systeem.

De lag tussen het schrijven -> tekst is een 0,5 tot 1 seconde, afhankelijk hoe snel hij de tekst kan 'herkennen', niet echt storend langzaam. Probleem is wel dat je tekst wordt omgezet naar een 'textbox' en wil je verder gaan schrijven lijkt hij soms de focus kwijt te zijn of hij begint direct na de laatste letter (auto-correctie mbt hoofdletter en punt werkt niet).

Ergens had ik verwacht dat de schriftherkenning juist een keyboard-input zou zijn, zodat je dus overal waar je met keyboard input kan geven, dus ook met de hand zou kunnen schrijven. Beetje zoals de stylus variant van Windows (die kan dan slechts enkele woorden en werkt lang niet zo accuraat, maar dan nog :P).

Ik zit nog even te kijken hoe ik het makkelijkst mijn scherm kan opnemen, via de output zie je mijn bewegingen niet, met een camera voor het scherm zie ik niet echt makkelijk waar ik nu aan het schrijven ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

SinergyX schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 11:09:
De lag tussen het schrijven -> tekst is een 0,5 tot 1 seconde, afhankelijk hoe snel hij de tekst kan 'herkennen', niet echt storend langzaam.
Ik bedoelde eigenlijk de lag tussen de geschreven tekst en het pennetje. Op mijn iPad met een kensington pen zit er makkelijk 1 letter verschil tussen (dus ik ben een letter verder met schrijven dan wat op scherm staat). Nou heb ik wel een iPad 1, dus mega traag ding. In de video zie ik dat de lag op de note 10.1 best te doen is.

Wat ik me wel afvraag (en dat is een kwestie van tijd), hoeveel 3rd party apps er zullen komen voor de s-pen en of support voor die pen misschien in Android 4.2 ofzo komt. Want wat je zegt, het zou handig zijn als je geschreven input in alle apps zou kunnen gebruiken, ook om SMS of Whatsapp berichtjes te schrijven. Dat is eigenlijk wel een gemiste kans.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heeft iemand al de kans gehad om langs de Mediamarkt te gaan? Zijn ze daar al te koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leergierig
MM Enschede heeft de witte 3g op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Zouden ze nu echt alleen de 3g aanbieden in de hoop dat mensen die dan maar kopen ipv te wachten op de N8010?

/edit
op smoelenboek hebben ze bij samsung ook niet veel zin om antwoord te geven precies.

[ Voor 30% gewijzigd door D-rez op 17-08-2012 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Anoniem: 105188 schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 11:27:
Heeft iemand al de kans gehad om langs de Mediamarkt te gaan? Zijn ze daar al te koop?
Amsterdam zou ze vanaf morgen in de verkoop hebben.

Echter had ik nog een sloot VVV bonnen liggen en ben ik naar de Dixons gegaan (leve de bonusmiles) en heb ik een Tab2 10.1 gekocht aangezien die ook voldoet aan mijn wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het ziet er naar uit dat voorlopig alleen de witte 3g versie beschikbaar is. Waarom dat is weet ik ook niet. In Amerika is het juist omgekeerd, eerst de WiFi versie en later de 3G. Ik vindt het maar raar.

pricewatch: Samsung Galaxy Note 10.1 16GB 3G + WiFi Wit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Ik beging steeds harder te twijfelen. Helemaal door het feit dat ze daar bij samsung precies ook niet vanplan zijn antwoord te geven op vragen.
https://www.facebook.com/SamsungMobileNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Anoniem: 105188 schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 16:11:
Het ziet er naar uit dat voorlopig alleen de witte 3g versie beschikbaar is. Waarom dat is weet ik ook niet. In Amerika is het juist omgekeerd, eerst de WiFi versie en later de 3G. Ik vindt het maar raar.

pricewatch: Samsung Galaxy Note 10.1 16GB 3G + WiFi Wit
Omdat er daar geen 3G maar een nog te ontwerpen LTE versie op de markt komt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 469945

Heb net de witte 3G versie besteld bij Bol. Wordt morgen geleverd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 372828

leergierig schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 11:42:
MM Enschede heeft de witte 3g op voorraad.
De Tab 2 ja, maar nog geen enkele Note, en de verkopers weten ook niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordman

Fordman

Fordman

Vandaag even gespeeld met een witte Note 10.1 3G bij de Mediamarkt in Groningen. Vind het een leuk toestel maar vond hem met het surfen (waar ik de Note 10.1 meestal voor zal gebruiken) nou niet zoveel beter dan de Tab2 die ernaast geplaatst was.

Heb ik nog een vraag over een stukje uit de review van Tweakers:

"Zo kan de AllShare-dlna-client niet alleen video en audio, maar ook de volledige scherminhoud op een tv weergeven. Hier is wel een dongle van tachtig euro voor nodig, maar dan heb je ook een kopie van het tabletscherm op je televisie. Tijdens een demonstratie van Samsung zag dit er tof uit, zeker bij games, maar ons testexemplaar beschikte niet over een dongle, dus we hebben dit niet verder kunnen testen."

Hier is toch geen dongle voor nodig als je tv over WIFi beschikt en de tv DLNA ondersteund?
Is er misschien iemand die de AllShare kan testen of dit ook "out of the box" werkt? Zou het wel een erg mooie feature vinden i.s.m. mijn tv met wifi en dlna.

The One And Only

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fordman schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 19:24:
Vandaag even gespeeld met een witte Note 10.1 3G bij de Mediamarkt in Groningen. Vind het een leuk toestel maar vond hem met het surfen (waar ik de Note 10.1 meestal voor zal gebruiken) nou niet zoveel beter dan de Tab2 die ernaast geplaatst was.

Heb ik nog een vraag over een stukje uit de review van Tweakers:

"Zo kan de AllShare-dlna-client niet alleen video en audio, maar ook de volledige scherminhoud op een tv weergeven. Hier is wel een dongle van tachtig euro voor nodig, maar dan heb je ook een kopie van het tabletscherm op je televisie. Tijdens een demonstratie van Samsung zag dit er tof uit, zeker bij games, maar ons testexemplaar beschikte niet over een dongle, dus we hebben dit niet verder kunnen testen."

Hier is toch geen dongle voor nodig als je tv over WIFi beschikt en de tv DLNA ondersteund?
Is er misschien iemand die de AllShare kan testen of dit ook "out of the box" werkt? Zou het wel een erg mooie feature vinden i.s.m. mijn tv met wifi en dlna.
AllShare is backwards compatible met DLNA maar AllShare heeft ook extra features die niet door DLNA worden ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punthoofd
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-03 01:09
zonoskar schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 11:25:
[...]
hoeveel 3rd party apps er zullen komen voor de s-pen
In de Play store zijn naast Quill inmiddels meerdere 'inking' apps te vinden die al voor de kleine Galaxy Note aangepast zijn.
Ben benieuwd hoe die op het grotere 10.1 scherm werken.
en of support voor die pen misschien in Android 4.2 ofzo komt.
In ICS zit zoiezo al standaard een stylus API, die blijkbaar bij alle S-Pen events kan. Maar een app moet die API dan wel gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door punthoofd op 18-08-2012 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
punthoofd schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 23:58:
In de Play store zijn naast Quill inmiddels meerdere 'inking' apps te vinden die al voor de kleine Galaxy Note aangepast zijn.
Ben benieuwd hoe die op het grotere 10.1 scherm werken.
"Drawing Pad" doet het nu al heel aardig, alleen moet ie wat gevoeliger worden afgesteld en tekent ie te dik. Kwestie van een kleine update.

Gisteren heb ik "S Note" wat meer gebruikt, voor wat korte notities. De gum op mijn Toshiba stylus werkt daar prima (bij een andere app moest ik best hard drukken voordat hij gumde).

Ik vond "S Note" niet overal even gebruikersvriendelijk. Als je wat extra notitiebladen in gebruik hebt kon ik zo gauw geen andere mogelijkheid ontdekken om van bladzijde te wisselen dan klikken onderaan op ">" of "<".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leergierig
ik heb de note 10.1 sinds gisteravond in gebruik. Moet nog veel uitdokteren en ontdekken, maar valt me zeker niet tegen. de note heeft soms wat haperingen, maar over het algemeen vind ik hem toch wel snel.

ik heb alleen een vraag over het schrijven in S note en de handschriftherkenning. Ik krijg met geen mogelijkheid een spatie. alleen als ik op de spatietoets tik werkt het wel, maar niet als ik gewoon schrijf. Ik zal ongetwijfeld iets fout doen, maar als iemand een tip heeft, houd ik me aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastamasta
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-04 18:21
Wanneer zie je die haperingen? Als je 2 schermen tegelijk open hebt staan of ook gewoon met scrollen van vensters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leergierig
Met de twee schermen open valt de snelheid me eigenlijk mee. je moet even op de applicarties tikken om ze te activeren, maar gaat redelijk snel (iig na alle berichten op internet hierover).

het van scherm naar scherm swipen gaat ook soepel. de haperingen zie ik voornamelijk bij het openen van applicaties, zoals email. dat duurt langer dan iverwacht (ook niet heel erg lang, maar toch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
Ik heb mijn review geplaatst (linkje). En dat met dit warme weer... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leergierig
ondanks de hitte, mooie duidelijke review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastamasta
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-04 18:21
leergierig schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 14:43:
Met de twee schermen open valt de snelheid me eigenlijk mee. je moet even op de applicarties tikken om ze te activeren, maar gaat redelijk snel (iig na alle berichten op internet hierover).

het van scherm naar scherm swipen gaat ook soepel. de haperingen zie ik voornamelijk bij het openen van applicaties, zoals email. dat duurt langer dan iverwacht (ook niet heel erg lang, maar toch).
Bedankt, het lijkt dus best mee te vallen met die lag. Ben benieuwd of er vandaag mensen in de MM Amsterdam zijn geweest en of ze hem daar al hebben zien liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sinds zaterdagochtend de witte Note 10.1 3G in bezit. Ben er erg blij mee. Het scherm is vergelijkbaar met de Ipad2 en zelfs nog iets beter, niets mis mee dus. De voorgeïnstalleerde widgets zijn makkelijk in de prullenbak te gooien, daar worden de homescreens meteen een stuk sneller van. Multiscreen werkt prima, gewoon even opletten welk scherm actief is, wat wordt aangegeven met een dun blauw balkje onderaan het scherm. Er is maar 1 scherm tegelijk echt actief maar heen en weer schakelen gaat snel genoeg. Verder is het even puzzelen met S-note en alle andere creatieve dingen die je met deze tablet kan doen. Maar dat is Android: volop vrijheid en mogelijkheden voor degenen die net even wat meer moeite doen om te kijken hoe iets werkt. Mooi is dat de gratis 50GB opslagruimte in Dropbox geheel automatisch is toegevoegd aan mijn bestaande Dropbox-account. Verder is de Photoshop- touch App uitgebreider dan ik had verwacht, voor mij als professioneel gebruiker van de desktop versie. Voor wie de desktop-versie niet kent lijkt ie me echter moeilijk te doorgronden. Verder een fijne snelle tablet die lekker licht aanvoelt.
#leergierig: ik heb geen problemen met spaties bij omzetten van handschrift naar tekst: gewoon voldoende ruimte tussen de woorden laten en dan werkt het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gisteren langs Mediamarkt Eindhoven geweest, daar hadden ze hem helemaal niet. Volgens de verkoper komen volgende week zowel de 3G als WiFi versies binnen, alleen weet ik niet hoe betrouwbaar die informatie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhbwessels
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-02 13:06

mhbwessels

ICT Projectmanager

Anoniem: 469945 schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 02:33:
Sinds zaterdagochtend de witte Note 10.1 3G in bezit.
Waar heb je hem gekocht? Ik ben in enkele winkels geweest en heb gebeld met de klantenservice van Dixons. Die laatste had het over levering vandaag (ma 20 aug)... Maar zie nog niets online aan voorraad veranderen.

ICT Projectmanager, tevens Joomla designer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mhbwessels schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 12:08:
[...]

Waar heb je hem gekocht? Ik ben in enkele winkels geweest en heb gebeld met de klantenservice van Dixons. Die laatste had het over levering vandaag (ma 20 aug)... Maar zie nog niets online aan voorraad veranderen.
Bij Bol.com, werd binnen een dag geleverd. Gaat wel om de witte 3G hoor, niet om de Wifi-versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Mediamarkt in Amsterdam Arena had er wel een demo model, maar zonder pennetje 8)7 Heb ik nog niet kunnen proberen. Of ze ook voorraad hadden weet ik niet, vergeten te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Check de pricewatch eens. ;)

pricewatch: Samsung Galaxy Note 10.1 16GB 3G + WiFi Zwart

Te mooi om waar te zijn?
Of een reële prijs?

't is dat ik nog steeds twijfel.... anders had ik m nu wel besteld denk ik.
Ik wil eerst zo graag de specs. van de note 2 weten...Hmm

[ Voor 76% gewijzigd door Anoniem: 191708 op 20-08-2012 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Te mooi om waar te zijn dus.
Jammer.

Hij stond op de website van yourtablet voor 479... nu 599.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 378999

Anoniem: 191708 schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 16:05:
Te mooi om waar te zijn dus.
Jammer.

Hij stond op de website van yourtablet voor 479... nu 599.
Dat klopt het was inderdaad een fout op de website. Helaas stond de prijs van het WIFI model bij het 3G model vermeld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
Besteld bij de dixons.. ergens vorige week al, toen hij op de pricewatch stond. Via de mail vertelden ze me dat het deze maandag ofzo verschipt kon worden... Helaas nog steeds geen mail met een verzendbevestiging gekregen :(

Beetje vreemd dat ze aangeven dat bij de MyCom ze wel op voorraad zijn en bij de dixons blijkbaar nog niet. Terwijl dat toch één pot nat is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 378999 schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 16:38:
[...]

Dat klopt het was inderdaad een fout op de website. Helaas stond de prijs van het WIFI model bij het 3G model vermeld. :)
Idd. helaas. ;)
Om eerlijk te zijn... Hijj zat al in de winkelwagen. :)

Ik wacht t nog wel een paar weekjes af...
Ooit komen we in de buurt van die eerste prijs. :P

Wel fijn dat U hier even aangeeft wat het geval was.
Klasse.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 191708 op 20-08-2012 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Mijn review staat inmiddels ook online, moet nog wel foto's en samenvatting maken, per saldo aardig lap tekst geworden :X

[ Voor 4% gewijzigd door SinergyX op 21-08-2012 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zojuist de zwarte/grijze wifi-versie besteld via BCC. Morgen in huis als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
Bestelling bij de Dixons maar geannuleerd... Vandaag nog eens opgebeld en ze verwachtten morgen de levering aan de dixons zelf.. Vervolgens wilden ze MAANDAG de 27e pas het naar de klanten sturen. Ja koekoek!! Ik vind de dixons op zich wel een fijne winkel, maar deze verkoop lopen ze mis.. Morgen ergens maar eens halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordman

Fordman

Fordman

Zie dat de Note Tablet eidelijk leverbaar is bij tabletcenter.nl, van de week maar halen :P

The One And Only

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb hem, zoals beloofd door BCC, vandaag binnen gekregen. Prachtig ding en ik ben heel blij dat ik alle recensies niet al te serieus heb genomen. S-note werkt heel goed. Je kan potlood tekeningen maken met de S-pen om aan te geven hoe gevoelig die technologie is. Ja, er is uiteraard een vertraging tussen je beweging en het scherm, omdat het nu eenmaal tijd kost om e.e.a. door te geven, maar niet hinderlijk. Schrijven gaat prima.

Ideaal is ook dat je aantekeningen kunt maken op documenten, word, powerpoint, excel e.d., via de bijgeleverde office suite. Ik ga zakelijk, maar ook prive, veel plezier beleven aan deze tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Alles werkt ook erg goed, maar het algemeen nut ervan heeft geen positief effect op de verhouding van de lagere resolutie (ondanks wacom technologie). Privé gebruik ik hem nog elke dag, maar zakelijk ga ik er weinig mee doen, mede door de 'Google achtergrond'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-05 12:38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1846456
Die wordt links en rechts al flink afgeschoten :P

Kraakte die Android Police de eerste Note ook niet compleet af? Ding is nog een aardig succes geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo'n review kan je bijna niet serieus nemen. Wat voor frustraties heeft die beste man. De volgende punten heeft hij als slecht opgesomd:

"The Bad

The build quality. Terrible even by Samsung's low standards. The back is actually squishy, and you can feel it deform while holding it. It's noisy too, the plastic creaks, groans, and grinds when you pick it up. Regular, strong plastic would still be unacceptable when everyone else uses aluminum, but this... this is insulting for a $500 tablet."

Ik heb hier een iPad 2 en de Note liggen. Ja, de Note is van plastic, maar ziet er best strak uit en voelt stevig aan. Ik heb het vaker gelezen in de reviews. Als iets van plastic is, is het per definitie niet goed. Wat een onzin. De foto die hij laat zien van de achterkant met het welvende plastic begrijp ik niet. Die van mij ziet er strak uit. Hij zal er wel iets mee gedaan hebben.

"An ugly two-tone "please don't ever confuse this with an iPad" design. It's not designed to look good, it's only designed to not look like an iPad."

Qua design kan geen enkele fabrikant het meer goed doen. Als het mooi is lijkt het teveel op de iPad en als ze zelf iets verzinnen is het lelijk omdat het niet op de iPad lijkt.

"A 1280x800 resolution display on a flagship device is not ok. Asus does 1920x1080, and Samsung makes a 9.7 inch, 2048x1536 display for Apple. They seriously cheaped out here."

Hij begrijpt dus niet dat het toepassen van Wacom technologie een beperking oplevert voor de resolutie van het scherm. Hoe goed of slecht ben je dan als reviewer. Dit zie ik bij meerdere reviews. De focus is alleen maar op de resolutie en niet op wat je ermee kan doen.

"The pen feels cheap too. It's a hollow plastic tube. It's got a button that doesn't do anything useful, and you can't customize it."

Tja, deze is wel heel makkelijk. Een tablet met een pen lijkt per definitie een fail te zijn.

"No NFC on a device that is, by definition, a secondary device. Have a Galaxy S III and a Note 10.1? Well, guess what? You can't tap to share because Samsung cheaped out. 2 months ago, NFC was all the rage at Samsung HQ. Now, all of a sudden, it's not important enough to include in your flagship tablet. What happened?"

"Who fucking cares?" zou ik zeggen.

"The new multitasking features, floating apps and split screen, just aren't any good. Compatibility is limited to a handful of not-very-useful TouchWiz apps, and split screen has terrible lag when switching between the two open apps."

De eerste tablet met multi-tasking en omdat het nog niet allemaal perfect werkt is het een fail.

Een review waarbij de reviewer geen enkel moment zijn best gedaan heeft om de positieve kanten van de tablet te benadrukken en die er naar mijn idee op voorhand al een mening over had en daar naartoe heeft geschreven. Allemaal erg makkelijke kritiek en bijzonder oppervlakkig.

Maar goed, ik ben er blij mee. Zoals gezegd heb ik hier een iPad 2 en de NOTE liggen. De iPad had ik al een tijdje, maar heeft mij geen moment kunnen bekoren. Anders dan wat internetten en gebruiken als controller voor SONOS heb ik er niet mee gedaan. Veel te statisch allemaal. Gewoon een grote iPhone. De NOTE is een tablet waarmee je kunt werken, waarmee je iets kunt doen. Naast de NOTE is de iPad gewoon verschrikkelijk saai.

Ieder zijn smaak en ieder zijn doel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:24
Heeft er hier iemand al een mooie hoes/cover/iets gevonden voor de Note? Op de site van Samsung is nog helemaal niks te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Is ie eindelijk te krijgen, zit ik op vakantie......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordman

Fordman

Fordman

Anoniem: 453918 schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 13:07:
Ik heb hem, zoals beloofd door BCC, vandaag binnen gekregen. Prachtig ding en ik ben heel blij dat ik alle recensies niet al te serieus heb genomen. S-note werkt heel goed. Je kan potlood tekeningen maken met de S-pen om aan te geven hoe gevoelig die technologie is. Ja, er is uiteraard een vertraging tussen je beweging en het scherm, omdat het nu eenmaal tijd kost om e.e.a. door te geven, maar niet hinderlijk. Schrijven gaat prima.

Ideaal is ook dat je aantekeningen kunt maken op documenten, word, powerpoint, excel e.d., via de bijgeleverde office suite. Ik ga zakelijk, maar ook prive, veel plezier beleven aan deze tablet.
Zie dat ie ie bij BCC € 429,- is, heb je voor dat geld een NL toestel gehad?

Goed om te lezen dat ie goed bevalt, enjoy! :)

The One And Only

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou, niet precies voor dat geld. Goed dat je me er op wijst. Gisteren stond hij nog voor 479 euro en dat heb ik ervoor betaald. Net een mailtje gestuurd om de 50 euro retour te krijgen. Eens kijken op ze hun slogan waar maken: "high service, low prices". Tenslotte zetten ze in hun beloften:

"Mocht u binnen een straal van 20 km rond uw BCC winkel alsnog een lagere prijs zien, zelfs tot 14 dagen na aankoop, vertel het ons dan. Wij passen na controle de prijs direct aan, en betalen u het verschil terug."

Nou kan er worden getwist over de straal, maar als op hun eigen internetsite een dag later een lagere prijs staat..........ik ben benieuwd.

Het is gewoon een Nederlandse versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:20
Anoniem: 453918 schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 19:39:
"Mocht u binnen een straal van 20 km rond uw BCC winkel alsnog een lagere prijs zien, zelfs tot 14 dagen na aankoop, vertel het ons dan. Wij passen na controle de prijs direct aan, en betalen u het verschil terug."

Nou kan er worden getwist over de straal, maar als op hun eigen internetsite een dag later een lagere prijs staat..........ik ben benieuwd.

Het is gewoon een Nederlandse versie.
Ligt eraan waar de servers van de BCC-website staan :9 [/spuitelf]
Pagina: 1 2 ... 18 Laatste