Op sammobile is trouwens deze update niet te vinden, wilde mijn Spaanse rom weer vervangen met de officiële Nederlandse update
Mjah, mijn Note ook maar geupdate naar 4.4.2, maar ben er niet kapot van, zeker niet gezien een officiele roll-back naar 4.3 onmogelijk is op de P-600.
Youtube app doet max 720p (backup APK getest, die voorheen 1440p deed) en >720p HTML5 Youtube in m'n browsers lagged als een idioot. Op 4.3 nooit issues mee gehad, maanden lang 1440p via Opera gekeken, nu is zelfs 1080p unwatchable omdat de video net 10fps haald en steeds verder achterop het audio raakt .
En die te heet gewassen status-bar is inderdaad maar een raar ding.
Youtube app doet max 720p (backup APK getest, die voorheen 1440p deed) en >720p HTML5 Youtube in m'n browsers lagged als een idioot. Op 4.3 nooit issues mee gehad, maanden lang 1440p via Opera gekeken, nu is zelfs 1080p unwatchable omdat de video net 10fps haald en steeds verder achterop het audio raakt .
En die te heet gewassen status-bar is inderdaad maar een raar ding.
[ Voor 16% gewijzigd door SirNobax op 11-10-2014 16:52 ]
Pentaxiaan
note 10.1 2014 nu ook de update naar 4.4.4 werd tijd
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Yup... maar wel volgens mij 4.4.2 ipv 4.4.4 (ben nog bezig met de installatie
)
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Hebben jullie de P-600 of 605? Want het zou tijd worden als die voor beide typen beschikbaar zou komen...
Lekker dan...kopers van de duurdere variant mogen het langste wachten... wil hiermee niet zeggen dat ze voorrang moeten krijgen, maar op z'n minst gelijktijdig de update ontvangen zou toch wel prettig zijn...
sammobile dan , echter de firmwarehost is down
Voor de liefhebbers, de Nederlandse 4.4.2 ROM voor de P600 is eindelijk te downloaden: http://www.sammobile.com/...CNH3_P600PHNCNH1_PHN.zip/
[ Voor 6% gewijzigd door Jorick op 14-10-2014 10:56 ]
Even dit topic weer een rotschop naar boven geven. 
De coating van mijn Note 10.1 (eerste generatie) begint los te laten. Het begon met een klein krasje in de buurt van de pen, maar er is nu een relatief groot stuk van de coating verdwenen.

Zijn er meer mensen met dit probleem?
De coating van mijn Note 10.1 (eerste generatie) begint los te laten. Het begon met een klein krasje in de buurt van de pen, maar er is nu een relatief groot stuk van de coating verdwenen.

Zijn er meer mensen met dit probleem?
1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

N8000
Na ongeveer 13 maanden gebruik.
Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'
Eindelijk werkt mijn touch screen van de 2014 Note 10.1 zoals het hoort! Meer dan een jaar moeten wachten op de officiële update.... Samsung heeft echt steken laten liggen met dit device.
Waar had je last van dan? Ik draai xKat 4.0 (4.4.2).
Vanuit Dolphin merk ik wel dat niet elke aanraking even goed wordt geregistreerd en er soms ook mm's naast zit.
Vanuit Dolphin merk ik wel dat niet elke aanraking even goed wordt geregistreerd en er soms ook mm's naast zit.
Prepare to worship again: http://luzifer.bandcamp.com/releases
Bedankt!BAS80 schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 12:46:
[afbeelding]
N8000
Na ongeveer 13 maanden gebruik.
Ik heb contact opgenomen met Samsung, maar het valt niet onder garantie. Ze noemen het slijtage. Ik noem het een baggercoating.
Ze hebben niet alleen met dat device steken laten liggen.Ettepet schreef op woensdag 19 november 2014 @ 22:10:
Eindelijk werkt mijn touch screen van de 2014 Note 10.1 zoals het hoort! Meer dan een jaar moeten wachten op de officiële update.... Samsung heeft echt steken laten liggen met dit device.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2491690Sirius schreef op donderdag 20 november 2014 @ 13:49:
Waar had je last van dan? Ik draai xKat 4.0 (4.4.2).
Nu nog voor de 2014 LTE edition...Jorick schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 10:56:
Voor de liefhebbers, de Nederlandse 4.4.2 ROM voor de P600 is eindelijk te downloaden: http://www.sammobile.com/...CNH3_P600PHNCNH1_PHN.zip/
Je zou bijvoorbeeld de Duitse versie kunnen flashen en zodra de Nederlandse uit is die eroverheen zetten. Heb ik ook gedaan met de non-LTE versie maar dan met een Spaanse ROM en dat ging zonder problemen.
Hebben jullie moeite met het afspelen van 720/1080P content op Youtube? Dit stottert geregeld bij mij (gewoon in de huiskamer, mtr of 8 naar de router). Of is wifi gewoon brakker dan bij bijv. de iPads? Bij laatstgenoemde heb ik ook sneller verbinding, bij m'n Note (2014) duurt dit soms even.
Erg hinderlijk.
Erg hinderlijk.
...any moment now...
zou normaal gesproken binnen een week beschikbaar moeten zijn...
Hoe kom je aan deze informatie?arnoud_h schreef op woensdag 03 december 2014 @ 21:14:
[...]
...any moment now...
zou normaal gesproken binnen een week beschikbaar moeten zijn...
SInds ik op de Galaxy Note 10.1 N8010 KitKat heb geinstalleerd heb ik problemen met het kopieren naar de Externe SD-kaart vanaf mijn laptop (Windows 7 64 bit). TIjdens het installeren en soms daarvoor al verlies ik de verbinding, via USB, met de tablet, en verdwijnt dan uit 'Deze Computer'. Heb nog niet de SD-kaart geprobeerd te formatteren, dat is waarschijnlijk de enige optie, maar wellicht heeft één van jullie ervaringen die hierbij kunnen helpen
ik kom er niet uit!
Heeft er hier iemand ervaring met het repareren van een Galaxy Note 10.1 2014 editie?
Een lomperik liep vandaag vol tegen me aan waardoor mijn Note op de grond viel, en nu heb ik geen beeld meer. Zou de reisverzekering dit vergoeden denken jullie?
Een lomperik liep vandaag vol tegen me aan waardoor mijn Note op de grond viel, en nu heb ik geen beeld meer. Zou de reisverzekering dit vergoeden denken jullie?
Mijn Note II is begin dit jaar gevallen en had een dikke barst in het beeldscherm. Dit werd vergoed door mijn Interpolis inboedelverzekering. Ik weet niet hoe dat bij jouw verzekering geregeld is.
"When you grow up your heart dies"
De KitKat update voor de Note 10" 2014 edition (LTE) (SM-P605) is sinds gisteren ook beschikbaar.
Jup, finally!arnoud_h schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 13:31:
De KitKat update voor de Note 10" 2014 edition (LTE) (SM-P605) is sinds gisteren ook beschikbaar.
Ervaringen na een paar uurtjes gebruik: flinke verbetering! Zo had de 10.1 vanaf het begin moeten zijn...shame on you, Samsung, dat het zó lang heeft moeten duren...
[ Voor 27% gewijzigd door renskoenraadt op 13-12-2014 21:46 ]
Hmm, dat probleem ken ik ook. Heb ik net 1 bestandje gekopieerd, loopt hij daarna vast in verkennerTiroz schreef op donderdag 04 december 2014 @ 19:55:
SInds ik op de Galaxy Note 10.1 N8010 KitKat heb geinstalleerd heb ik problemen met het kopieren naar de Externe SD-kaart vanaf mijn laptop (Windows 7 64 bit). TIjdens het installeren en soms daarvoor al verlies ik de verbinding, via USB, met de tablet, en verdwijnt dan uit 'Deze Computer'. Heb nog niet de SD-kaart geprobeerd te formatteren, dat is waarschijnlijk de enige optie, maar wellicht heeft één van jullie ervaringen die hierbij kunnen helpenik kom er niet uit!
Als ik iets hierover vind, zal ik het melden.
Mooooooeeeee......
Ik heb even wat geëxperimenteerd, op een andere pc werkte het prima met soortgelijkegrote bestanden. Na wat verder testen blijkt het vooral te gebeuren als ik van Usb HD naar de Note 10.1 kopieer, dus usb naar usb. Van harde schijf naar Note gaat over het algemeen goed, dus nu maar even een tussenstap ingebouwd.Black Piet schreef op maandag 15 december 2014 @ 13:48:
[...]
Hmm, dat probleem ken ik ook. Heb ik net 1 bestandje gekopieerd, loopt hij daarna vast in verkenner.
Als ik iets hierover vind, zal ik het melden.
Duurt nog steeds langer dan normaal, maar iig heb ik nu weer wat nieuwe film en series kunnen kopiëren waar ik de tablet veel voor gebrui.
Inmiddels draai ik sinds een kleine week de maintenance build van CM12. Gevoelsmatig is dit hoe deze tablet m.i. van begin af aan had moeten zijn....en dan heb ik deze bijna een jaar. Absurd eigenlijk.
Nadelen:
- Geen Xposed, i.v.m. ART, met voor mij als grootste nadeel het ontbreken van multiwindow (evt. oplossing).
- Pennetje wordt een muiscursor, functionaliteit is ook minder maar het pennetje doet het verder wel!
- menuknop werkt niet meer. De home knop kan je 3 zaken uit laten voeren: long press toont bij mij nu de lijst met recents en dubbelklik zet het scherm uit.
- geen recents knop aanwezig dus die functionaliteit mis je (short + long press)
- notificationdrawer: knoppen kan je niet aanpassen met het ontbreken van de geluidstoggle als grootste ergenis (alternatief: widgets uit Google Play)
- Screen distortion in 'recents' (m.i. onbelangrijk)
Verder (nog) geen problemen tegen gekomen. Nova prime heb ik als launcher, werkt allemaal prima.
Nadelen:
- Geen Xposed, i.v.m. ART, met voor mij als grootste nadeel het ontbreken van multiwindow (evt. oplossing).
- Pennetje wordt een muiscursor, functionaliteit is ook minder maar het pennetje doet het verder wel!
- menuknop werkt niet meer. De home knop kan je 3 zaken uit laten voeren: long press toont bij mij nu de lijst met recents en dubbelklik zet het scherm uit.
- geen recents knop aanwezig dus die functionaliteit mis je (short + long press)
- notificationdrawer: knoppen kan je niet aanpassen met het ontbreken van de geluidstoggle als grootste ergenis (alternatief: widgets uit Google Play)
- Screen distortion in 'recents' (m.i. onbelangrijk)
Verder (nog) geen problemen tegen gekomen. Nova prime heb ik als launcher, werkt allemaal prima.
[ Voor 4% gewijzigd door Sirius op 28-01-2015 16:57 ]
Iemand al enig idee wanneer de Note 2014 een update krijgt naar Lollipop?
Self reflection is the school of wisdom
We zijn net met de Note naar Kit Kat gegaan, lollipop gaat niet op hele korte termijn komen gok ik.
Ik heb nog helemaal geen ervaring met rooten, maar ben er toch aanbegonnen.
Mijn N8010 is nogal traag geworden en in wil een factory reset doen (via 'backup and reset' in de settings). Omdat ik niet alles kwijt wilde raken heb ik eerst root-access gerealiseerd en met titanium backup een backup gemaakt.
Kan ik nu nog steeds veilig de factory reset doen ?
Mijn N8010 is nogal traag geworden en in wil een factory reset doen (via 'backup and reset' in de settings). Omdat ik niet alles kwijt wilde raken heb ik eerst root-access gerealiseerd en met titanium backup een backup gemaakt.
Kan ik nu nog steeds veilig de factory reset doen ?
Je had ook gewoon via Kies een backup kunnen maken, een reset uitvoeren en de backup weer terugzetten. Dan had je niet hoeven rooten.
via Kies? met behoud van de voortgang van je games e.d. ?
Bedankt voor de tip, dat ga ik zeker even bekijken dan voor de volgende keer!
Bedankt voor de tip, dat ga ik zeker even bekijken dan voor de volgende keer!
Dat hangt er een beetje van af hoe je game die data opslaat denk ik. Kies kan in ieder geval een backup maken van een groot gedeelte van de inhoud van je telefoon (qua voorkeuren en mappenstructuur), maar niet alles gaat mee...
Wellicht komt Lollipop eraan voor de Note 10.1 2014. (bron) .
Mis enorm de optie om via WiFi bestanden van je NAS direct via ES Explorer naar de SD kaart te kopiëren. Ergens is er in KitKat een update geweest waardoor dit niet meer kan, zou met Lollipop weer moeten werken. Zou mooi zijn.
Mis enorm de optie om via WiFi bestanden van je NAS direct via ES Explorer naar de SD kaart te kopiëren. Ergens is er in KitKat een update geweest waardoor dit niet meer kan, zou met Lollipop weer moeten werken. Zou mooi zijn.
Third party apps hebben natuurlijk op alle KitKat (en latere) versies van Android beperkingen opgelegd gekregen wat ze naar een SD kaart kunnen schrijven. Dat is niet beperkt tot dit model tablet.
Het is vooral aan de app-makers om hun applicaties hierop aan te passen.
Het is vooral aan de app-makers om hun applicaties hierop aan te passen.
Verkeerde topic.
[ Voor 93% gewijzigd door DM89 op 19-05-2015 10:11 ]
Heb de volgende vraag:
Gaat over note 10.1 , gt-n8010, 4.4.2. Heb de tablet geroot.
Is er een lijst van apps die je nu zonder problemen kunt verwijderen?
En welke apps zijn nu erg handig om te installeren?
Kun je nu de tablet ook sneller maken of beter laten functioneren? Met welk programma zou je dat kunnen?
Heb al her en der gekeken maar kan voor deze note 10.1 2012 niet de juiste gegevens vinden. Ook op XDA niet!
Bedankt voor jullie reacties
Kun je nu de tablet ook sneller maken of beter laten functioneren? Met welk programma zou je dat kunnen?
Heb al her en der gekeken maar kan voor deze note 10.1 2012 niet de juiste gegevens vinden. Ook op XDA niet!
forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2249266Jan2002 schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 12:45:
Heb de volgende vraag:
Zie de onderste post.
Het is een oudere tablet dus sneller maken zal relatief zijn. Evt. rooten en een custom ROM erop zetten kan wat helpen.
Las net dat 5.0.2 uit was voor de tmobile versie... Lollipop komt er dus aan
Ik zag op sammobile dat de lollipop update voor de Note 10.1 2014 (sm-p600) voor Spanje beschikbaar was. Vanavond even met odin op mijn tablet zetten. Heb dit ook met de spaanse kitkat rom gedaan
Zat laatst inderdaad te kijken voor een eventuele update naar Marshmallow en toen kwam ik dat nieuws ook tegen. Helaas via "Software update" op de tablet nog geen download beschikbaar.
Wat dachten we van dit mooie nieuws voor de 10.1 2014 LTE (Sm-P605) http://www.sammobile.com/...XXU1EOI5_P605OXAEOI5_NEE/
[ Voor 25% gewijzigd door renskoenraadt op 06-11-2015 11:44 ]
Alle stagefright lekken zijn trouwens ook gedicht in de lollipop rom volgens de zimperium app
Gaat er nog een opvolger komen van deze tablet? Ik heb zelf de 12.2 versie, maar in de praktijk werkt dat toch minder handig. Ik vind het pennetje wel handig, dus ik hoop eigenlijk wel op een opvolger.
Dat zal vast wel, de vraag is alleen wanneer dat gaat zijn. De tablet markt is nogal verzadigd en de fabrikanten doen het de laatste tijd een stuk rustiger aan wat het uitbrengen van nieuwe modellen betreft. Misschien dat we op de CES in Las Vegas (begin januari) naast de Galaxy S7 (?) ook wat nieuwe tablets gaan zien die dan ergens rond de zomer op de markt komen.
Hoop echter wel dat Samsung hun tabletlijn gaat stroomlijnen. Nu heb je Tab, Tab E, Tab A, Tab S, TabPro, Note en de NotePro lijn en de gemiddelde consument ziet door de bomen het bos niet meer.
En als ze toch bezig zijn kunnen ze direct afstappen van het model om voor ieder land een eigen ROM uit te brengen met specifieke aanpassingen voor dat land. Volgens mij is dat de grootste boosdoener waarom we zo lang op updates moeten wachten.
Ik heb vorige week de (Spaanse) 5.1.1 ROM op de Note 10.1 2014 gezet en die werkt goed, de tablet voelt wezenlijk sneller/soepeler. Samsung kan het dus wel, het is alleen zo jammer dat het zo lang moet duren. Ik vrees wel dat dit de laatste grote update voor deze tablet is geweest en dat we niet op Marshmallow hoeven te hopen terwijl daar juist een paar interessante features in zitten zoals Doze, verbeterde permissies, ART optimalisaties en betere ondersteuning van SD kaartjes.
Het update-/ondersteuningsbeleid is toch wel iets waardoor ik de volgende keer twee keer nadenk voordat ik een nieuw Note model aan ga schaffen. Aan de andere kant zijn er ook maar bar weinig alternatieven die aan mijn eisen voldoen dus is het hopen dat Samsung volgend jaar met iets moois gaat komen.
Hoop echter wel dat Samsung hun tabletlijn gaat stroomlijnen. Nu heb je Tab, Tab E, Tab A, Tab S, TabPro, Note en de NotePro lijn en de gemiddelde consument ziet door de bomen het bos niet meer.
En als ze toch bezig zijn kunnen ze direct afstappen van het model om voor ieder land een eigen ROM uit te brengen met specifieke aanpassingen voor dat land. Volgens mij is dat de grootste boosdoener waarom we zo lang op updates moeten wachten.
Ik heb vorige week de (Spaanse) 5.1.1 ROM op de Note 10.1 2014 gezet en die werkt goed, de tablet voelt wezenlijk sneller/soepeler. Samsung kan het dus wel, het is alleen zo jammer dat het zo lang moet duren. Ik vrees wel dat dit de laatste grote update voor deze tablet is geweest en dat we niet op Marshmallow hoeven te hopen terwijl daar juist een paar interessante features in zitten zoals Doze, verbeterde permissies, ART optimalisaties en betere ondersteuning van SD kaartjes.
Het update-/ondersteuningsbeleid is toch wel iets waardoor ik de volgende keer twee keer nadenk voordat ik een nieuw Note model aan ga schaffen. Aan de andere kant zijn er ook maar bar weinig alternatieven die aan mijn eisen voldoen dus is het hopen dat Samsung volgend jaar met iets moois gaat komen.
De nieuwe 5.1.1 heb ik ook draaien en die loopt best soepel. Krijg niet het idee dat het zoveel sneller is, maar het ziet er wat moderner uit.
Ik zou ook geen Samsung meer nemen. Trage updates en bloatware terwijl het toch nette hardware is.
Misschien toch maar een ipad of misschien een nieuwe Nexus
Ik zou ook geen Samsung meer nemen. Trage updates en bloatware terwijl het toch nette hardware is.
Misschien toch maar een ipad of misschien een nieuwe Nexus
Op basis van deze info kan het niet missen dat de Nederlandse versie spoedig uit komt:
http://www.sammobile.com/firmwares/database/SM-P605/
http://www.sammobile.com/firmwares/database/SM-P605/
Wie weet of het kwaad kan / welke functies niet naar behoren zouden (kunnen) werken op het moment dat de 5.1.1 firmware bestemd voor de 'Nordic countries' op een provider-vrije Note 10.1 2014 edition LTE wordt geladen?
Gisteren de 'Nordic Countries' ROM geinstalleerd > works like a charm! eindelijk ook van die verrekte Watch-On! app af
Mooi dat die update binnenkort komt,voor mij ook geen samsung meer.Pff pas een update gehad en dat voor een tablet van 300 euro (toen met 100 euro cashback)
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Ik zie een aantal berichten over Lollipop voor de 2014 versie, maar hoe zit het met de oudere note 10.1? Ik heb een gt-n8010. Ik zie [url]http:// http://www.sammobile.com/firmwares/database/GT-N8010/[/url] hier zelfs 5.1.1 versies. Kan ik die straffeloos installeren of zijn er betere opties?
Ik zie geen 5.1.1 staan... op bovenstaande linkFrank B268 schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 23:50:
Ik zie een aantal berichten over Lollipop voor de 2014 versie, maar hoe zit het met de oudere note 10.1? Ik heb een gt-n8010. Ik zie [url]http:// http://www.sammobile.com/firmwares/database/GT-N8010/[/url] hier zelfs 5.1.1 versies. Kan ik die straffeloos installeren of zijn er betere opties?
Ik weet niet waar jij kijkt, maar daar staat 5.1.1 volgensmij niet tussen. Sowieso lijkt het mij niet dat deze tablet (vanuit Samsung) ooit hoger komt dan 4.4.2. Als je Lollipop of Marshmallow wil, zal je toch aan de custom ROM's moeten.Frank B268 schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 23:50:
Ik heb zelf ook die oude Note en 4.4.2 is de hoogst mogelijke officiële rom. Met de komst van Marshmallow hoop ik dat Samsung (begin) 2016 met een nieuwe Note 10.1 komt, want om nu nog de 2014 versie te gaan kopen lijkt me ook zonde.Frank B268 schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 23:50:
Ik zie een aantal berichten over Lollipop voor de 2014 versie, maar hoe zit het met de oudere note 10.1?
"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."
Hier hoop ik ook op. Mijn Note 10.1 2014 is ruim een jaar geleden gestolen en ik wacht eigenlijk nog steeds op een goede vervanger. Nu Apple een iPad met een pennetje heeft en Microsoft redelijk wat succes heeft met de surface krijgt Samsung er misschien ook zin in om weer eens een tablet in de note serie te maken.Weakling schreef op maandag 28 december 2015 @ 08:48:
[...]
Ik heb zelf ook die oude Note en 4.4.2 is de hoogst mogelijke officiële rom. Met de komst van Marshmallow hoop ik dat Samsung (begin) 2016 met een nieuwe Note 10.1 komt, want om nu nog de 2014 versie te gaan kopen lijkt me ook zonde.
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Precies. Ze hebben nog wel een Tab A met S-pen uitgebracht, maar qua specs en met name de resolutie is dat nou niet echt een tablet waar ik lekker mijn krabbels (als in tekenen) op kan doen denk ik.rajackar schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 09:37:
Hier hoop ik ook op. Mijn Note 10.1 2014 is ruim een jaar geleden gestolen en ik wacht eigenlijk nog steeds op een goede vervanger. Nu Apple een iPad met een pennetje heeft en Microsoft redelijk wat succes heeft met de surface krijgt Samsung er misschien ook zin in om weer eens een tablet in de note serie te maken.
"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."
Lollipop 5.1 is er eindelijk voor de Galaxy Note 10.1 2014, kreeg na aansluiten tablet op de pc en het starten van Smart Switch ( voorheen Kies ) de melding dat er een update naar Lollipop 5.1 klaarstond om te downloaden. Groote 1328 mb.
Zojuist de update binnen gehaald van 945mb en inderdaad Lollipop 5.1 geinstalleerd. Draait gelijk een stuk sneller. Opstarten en afsluiten gaat ook een stuk sneller.Paul Roos schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 00:07:
Lollipop 5.1 is er eindelijk voor de Galaxy Note 10.1 2014, kreeg na aansluiten tablet op de pc en het starten van Smart Switch ( voorheen Kies ) de melding dat er een update naar Lollipop 5.1 klaarstond om te downloaden. Groote 1328 mb.
Hehe eindelijk is die er, alles loopt een stuk sneller.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Neemt alleen wel erg veel geheugen in, had voor de installatie 3,2 gig vrij en na instaleren nog maar 2 gig.
Werkt wel wat sneller allemaal.
Werkt wel wat sneller allemaal.
Dat Lollipop 5.1.1 ongeveer 900MB meer geheugen inneemt wordt voor installatie met Kies netjes vermeld. Ik zie het probleem niet zo.
"When you grow up your heart dies"
Mijn SM-P600 heeft na een reboot ineens besloten om het licht niet meer aan te doen. Het scherm blijft zwart, wat ik ook doe.
In KIES zie ik 'm nog wel, maar moet het apparaat unlocken om de data eraf te kunnen halen. Het touch gedeelte lijkt ook nog te werken (voel het apparaat vibreren op het moment dat ik mijn vinger beweeg op de plek waar ik het unlock-patroon moet invoeren), maar unlocken is niet te doen op een zwart scherm...
Iemand enig idee of ik de data er nog af kan krijgen voordat ik 'm opstuur ter reparatie?
[EDIT] Gelukt! Soms werkt gewoon eindeloos blijven proberen het beste. Na -tig pogingen lukte het blind unlocken en kon ik de data via de USB verbinding eraf halen. Daarna remote wipe uitgevoerd en klaar
In KIES zie ik 'm nog wel, maar moet het apparaat unlocken om de data eraf te kunnen halen. Het touch gedeelte lijkt ook nog te werken (voel het apparaat vibreren op het moment dat ik mijn vinger beweeg op de plek waar ik het unlock-patroon moet invoeren), maar unlocken is niet te doen op een zwart scherm...
Iemand enig idee of ik de data er nog af kan krijgen voordat ik 'm opstuur ter reparatie?
[EDIT] Gelukt! Soms werkt gewoon eindeloos blijven proberen het beste. Na -tig pogingen lukte het blind unlocken en kon ik de data via de USB verbinding eraf halen. Daarna remote wipe uitgevoerd en klaar
[ Voor 16% gewijzigd door iGadget op 17-03-2016 09:40 . Reden: Probleem opgelost 8) ]
"I'll just use my Go-Go-Gadget handbook!"
Anoniem: 820423
Ik heb 1 week geleden android 5 op mijn note 10.1 2014 (sm-p600) gezet. Samsung update zei dat hij al helemaal upgedate was en dergelijke maar andere landen hadden wel gewoon een nieuwere versie. Ik heb deze dus via odin erop gezet. Het is vrij eenvoudig:
Download odin
Download de nieuwe android firmware van sammobile
Zet de tablet in download modus
Zorg ervoor dat KIES niet geïnstalleerd is
Klik op het 2e vinkje vanaf boven in odin en kies daar de net gedownloade software van sammobile.
Even wachten en klaar is kees.
Je data wordt niet verwijderd en knox niet getriggerd, maar het is aangeraden om wel een backupje te maken, just in case.
Download odin
Download de nieuwe android firmware van sammobile
Zet de tablet in download modus
Zorg ervoor dat KIES niet geïnstalleerd is
Klik op het 2e vinkje vanaf boven in odin en kies daar de net gedownloade software van sammobile.
Even wachten en klaar is kees.
Je data wordt niet verwijderd en knox niet getriggerd, maar het is aangeraden om wel een backupje te maken, just in case.
Ik heb de p600 versie met wifi. Echter van de een op de andere dag doet de wifi het niet meer. Hij blijft hangen op Wifi inschakelen, en schakelt zonder dat het gelukt is hem weer uit. Iemand nog tips wat te vervangen? of zijn er nog mogelijkheden om op zoek te gaan wat het probleem is?
Ik heb met een Android-telefoon hetzelfde. De telefoon enkele keren opnieuw opstarten lost dat probleem op. Soms is 1x genoeg, soms doet Wi-Fi het pas na 5x. Geen idee of er een permanentere oplossing is, maar dit werkt uiteindelijk ook. Blijft wel irritant. Misschien werkt dat ook met jouw tablet?
Bedankt voor de tip, echter na veel keer opstarten had dit bij mij geen effect. Wat ik gedaan heb is hem even openmaken en alle stekkertjes goed aandrukken. Nu doet de wifi het wel weer, echter nu doet het scherm het niet helemaal goed. Hij reageert niet op mijn vingers, maar wel op de stylus pen. iemand nog wat tips?
[ Voor 66% gewijzigd door ebaikema op 16-10-2018 07:03 ]
Kabeltje van de digitizer toevallig geraakt terwijl je de tablet open had liggen?
Zo niet, dan vind je hier misschien tips: https://www.google.co.uk/...-how-can-i-fix.html%3famp
Zo niet, dan vind je hier misschien tips: https://www.google.co.uk/...-how-can-i-fix.html%3famp
is zo'n kabeltje te vervangen? of moet dan het hele scherm