It's better to remain silent and be thought a fool, than to speak out and remove all doubt!
Weet iemand of dit dock ook te gebruiken is in combinatie met de Note?
http://www.bol.com/nl/p/s...b-zwart/9005000012358812/
De aansluiting zal wel passen maar mij lijkt dat dock wat te smal voor de Note 10.1 waardoor ie niet echt stevig zal blijven staan. Zoals ik het zie is het volgens mij meer een dock voor de Samsung Galaxy Tab 7 inch model en je dan beter voor de Samsung Galaxy Tab 2 of Tab 10.1 docks kan kijken.Diversity schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 14:03:
Sinds gisteren ook eigenaar van een Note.
Iets meer informatie is handig. Wat voor bestanden? En moet het éénmalig, of syncen?daanNL schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 10:54:
Ik ben op zoek naar een handige manier om bestanden draadloos van mijn pc op de tablet te krijgen. Iemand tips?
Ik gebruik zelf Evernote (voor tekst/plaatjes) en Dropbox.
Met ES File Explorer kun je naar netwerkshares browsen en bestanden kopieeren van/naar je tablet.
Die dock wordt aangegeven bij Samsung als een dock juist voor een Galaxy Tab 2 (heb er toevallig vandaag zelf naar gekeken)Roel1966 schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 16:21:
[...]
De aansluiting zal wel passen maar mij lijkt dat dock wat te smal voor de Note 10.1 waardoor ie niet echt stevig zal blijven staan. Zoals ik het zie is het volgens mij meer een dock voor de Samsung Galaxy Tab 7 inch model en je dan beter voor de Samsung Galaxy Tab 2 of Tab 10.1 docks kan kijken.
Sorry, ik wil met name wat grotere video-bestanden van de pc naar de tablet kopieëren. In principe eenmalig dus. Dropbox gebruik ik voor het syncen maar is omslachtig om grote video's via internet op de tablet te plaatsen. Het liefste doe ik dit lokaal via het (snelle) wifi-netwerk.dragon2 schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:21:
[...]
Iets meer informatie is handig. Wat voor bestanden? En moet het éénmalig, of syncen?
Ik gebruik zelf Evernote (voor tekst/plaatjes) en Dropbox.
Met ES File Explorer kun je naar netwerkshares browsen en bestanden kopieeren van/naar je tablet.
ES File Explorer klinkt hier interessant voor en ga ik dus even proberen.
Zou het mogelijk zijn om de Note in de dock te plaatsen als de officiële Book Cover om de Note zit?Notna schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:23:
[...]
Die dock wordt aangegeven bij Samsung als een dock juist voor een Galaxy Tab 2 (heb er toevallig vandaag zelf naar gekeken)
Airdroid al eens geprobeerd?daanNL schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:36:
[...]
Sorry, ik wil met name wat grotere video-bestanden van de pc naar de tablet kopieëren. In principe eenmalig dus. Dropbox gebruik ik voor het syncen maar is omslachtig om grote video's via internet op de tablet te plaatsen. Het liefste doe ik dit lokaal via het (snelle) wifi-netwerk.
ES File Explorer klinkt hier interessant voor en ga ik dus even proberen.
No matter the age, never lose the Kramer inside
Die app kende ik nog niet! Wat een bazenapp!
Werkt echt super!
Ook bijvoorbeeld sms'en of contacten bewerken kan gewoon lekker vanaf je pc met een fatsoenlijk toetsenbord!
En de Siri van een collega reageerde er erg leuk op: Cannot find New Memo. Do you want me to search on the internet?
Mijn baas: Je hebt een tablet waaarop je kan schrijven en typen. Waarom wil je er dan ook nog tegen PRATEN?
Antwoord: Omdat het kan natuurlijk!

http://www.samsung.com/nl...-10-1-cashback/index.html
Pfff das balen. Heb de mijne vorige week gekochtErrieR schreef op donderdag 01 november 2012 @ 20:30:
Misschien is dit al gepost, maar er loopt vanaf vandaag een cashback actie van Samsung van 75 euro op de Note 10.1:
Kreeg hem ota. Is geen jelly bean. Wat er precies is veranderd is natuurlijk weer een raadsel. Geen changelog via Samsung te vinden.
Volgens Samsung:blueface schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 10:18:
Sinds vanmorgen een nieuwe firmware update ook voor de note 10.1.
Kreeg hem ota. Is geen jelly bean. Wat er precies is veranderd is natuurlijk weer een raadsel. Geen changelog via Samsung te vinden.
Met deze update is de stabiliteit, S Note en Polaris Office verbeterd.
Bron: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=490821624273462
Mij is al 1 verbetering opgevallen namelijk eerder wanneer je via een map een app had geopend en afsloot kwam telkens het toetsenboard naar voren en dat lijkt nu opgelost.blueface schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 10:18:
Sinds vanmorgen een nieuwe firmware update ook voor de note 10.1.
The One And Only
Voor ongeveer hetzelfde geld kan je ook deze http://www.informatique.n...logic-ufol-110-black.html krijgen die ongeveer hetzelfde is. Voordeel is ook nog eens dat deze case universeel is en je er meerdere soorten en maten tablets in kan doen.Verwijderd schreef op zondag 04 november 2012 @ 04:10:
ziet er leuk uit, Ik ben op zoek naar een aantal goede zaak,
Wat dacht je van deze, *spam*
Zelf heb ik die case nu en bevalt mij prima ondanks dat ie wel wat zwaarder is, maar door de band aan de achterkant waar je je hand tussen kan doen ligt ie lekker in de hand. Qua afwerking is het ook een degelijke bookcase en je kan hem ook op tafel of schoot in verschillende standen zetten.
[ Voor 8% gewijzigd door pven op 14-11-2012 11:27 ]
Dus dan bedoel dus ook MKV bestanden, en niet dat ik deze eerst om moet zetten naar MP4.
Hoe is jullie ervaring hiermee, loopt het allemaal soepel, of gaat het allemaal net aan?
Ik heb er een aantal getest maar in elk geval werkt DivX sowieso al en MKV ook, althans ik kan ze vanaf mijn NAS via ES FileExplorer gewoon streamen. Natuurlijk is dit ook deels ervan afhankelijk welke player je gebruikt maar de standaard videoplayer van de Note ondersteund ook best veel viel mij op.markmart33 schreef op zondag 04 november 2012 @ 17:50:
Nu met de 75 euro cash back actie van Samsung twijfel er ik er toch weer over om de Note 10.1 aan te schaffen, ik heb nu de Samsung 10.1 en die kan niet met HD films om gaan, dus mijn belangrijkste reden is dat ik daarom deze wil aan schaffen, alleen ik wil 100% zekerheid hebben dat hij met alle HD content om kan gaan, zowel via de Nas als wat er op het apparaat gezet wordt.
Dus dan bedoel dus ook MKV bestanden, en niet dat ik deze eerst om moet zetten naar MP4.
Hoe is jullie ervaring hiermee, loopt het allemaal soepel, of gaat het allemaal net aan?
Je kan trouwens de Samsung 10.1 niet vergelijken met de Note 10.1 omdat de de Note een heel andere cpu erin heeft namelijk de Exynos. De Samsung 10.1 heeft nog de Nvidia Tegra 2 cpu die inderdaad moeite had met een aantal videoformaten en niet ondersteunde.
Soepel lopen doet het trouwens zeker want vergeet niet dat er een krachtige cpu in zit en er al een heel aantal tests zijn gedaan waarbij ie op sommig gebied sneller is als de Tegra 3 tablets. In die zin hoef je er dus niet bang voor te zijn dat je al je videobestanden moet gaan omzetten.
Ik heb nu Jelly Bean op de Samsung Galaxy S3 staan maar om eerlijk te zijn kan ik niet echt zeggen dat het een gigantische voorruitgang is. Regelmatig stopt namelijk de touchwizz ermee dus echt optimaal is Jelly Bean nog niet en kunnen ze beter even wachten ermee bij de Note 10.1.fredgroes schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 07:45:
Heb eens even navraag via Facebook gedaan bij Samsung NL wanneer we jelly bean konden verwachten maar ze hebben nog geen idee bij Samsung....
Wehkamp heeft nu kortings 4 daagse met 75 euro korting, en dan ook nog 75 euro cash back.
Twijfel twijfel twijfel.
panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr
Ik heb hem dan nog zonder korting gekocht voor 2 maanden terug zoiets maar tot op de dag van vandaag geen spijt ervan gehad. Trek je ook maar niks aan van reviews die schrijven dat het tablet laggy zou zijn want het tegendeel is waar.madmaus schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 20:09:
Die note 10.1 wordt met 75 euro cash back wel heel interessant.
Wehkamp heeft nu kortings 4 daagse met 75 euro korting, en dan ook nog 75 euro cash back.
Twijfel twijfel twijfel.
Enigste waarbij het tablet ietwat laggy kan aanvoelen is als je gebruik maakt van meerdere schermen, want je kan namelijk 2 apps tegelijk op het scherm zetten. Wat er dan niet bij verteld word is dat andere tablets dit geeneens kunnen dus kan je het ook niet als negatief iets vermelden in een review.
Als je trouwens veel gebruik maakt van PDF files of CBR ( stripboeken ) dan is de Note 10.1 al zeker een aanrader. Ik heb al een heel aantal tablets gehad maar elke keer struikelden ze bij het lezen van PDFjes en vooral de grotere Pdf's.
De Note 10.1 leest ze direct in zonder gedoe en zelfs vanaf sd-card gaat dat vloeiend zonder dat je eerst een tijd moet wachten, of dat er telkens tussen pagina's in geladen moet worden. Ook qua beeldkwaliteit valt die resolutie reuze mee en is alles heel helder en duidelijk, natuurlijk niet zo duidelijk als het retina scherm.
Op de meeste plaatsen kost deze nu rond de €450,-madmaus schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 20:09:
Die note 10.1 wordt met 75 euro cash back wel heel interessant.
Twijfel twijfel twijfel.
Nu met de €75,- cashback inderdaad €375,-
Ik heb hem gisteravond meteen bij Saturn afgehaald en zeker geen spijt van. Mooi en snel.
(Maar de actie van Samsung duurt nog een paar maanden... je kunt dus nog even nadenken.....)
Ik zoek namelijk een tablet met hoge resolutie met een stylus (voor studieboeken lezen en annoteren). Was van plan om te wachten op de opvolger van deze note of een windows 8 tablet pro met stylus, maar 375 is wel heel erg verleidelijk...
edit: als de prijs rond het nieuwjaar nog verder zakt dan ben ik om.
[ Voor 15% gewijzigd door lordMocro op 08-11-2012 00:54 ]
Toch maar even wachten op de nexus 10!
Nexus 10?.. Je moet natuurlijk wel de Note 10.1 interessant vinden voor de stylus, niet voor de snelheid (zolang het maar niet té veel lagt) of de resolutie.Gray|IA schreef op donderdag 08 november 2012 @ 09:11:
Als ik de benchmarks bekijk reviews: De nieuwste iPad met de snellere A6X-soc wordt ik niet vrolijk.
Daarvóór had ik XXALGC.
Het enige dat ik merkte, was dat de locatie/weerinstellingen nu ook in het lockscreen correct een update krijgen en dat als ik een app start die het scherm kantelt (Autoweek app) en daarna terug ga, dat het scherm dan vanzelf weer in landscape modus gaat.
【ツ】Ipad air2, Macbook pro 2012, Samsung a53, Skagen Hybrid【ツ】
Een IOS tablet met een Android tablet vergelijken is sowieso krom want IOS is en blijft een heel ander verhaal. Daarbij kan je wel wachten op een Nexus 10 maar op het moment dat die uit is zal je zien dat er een Note 10.1 versie 2 zal zijn. Die zal dan weer een nog snellere cpu hebben en nog hogere schermresolutie dus zo kan je wel blijven wachten.Gray|IA schreef op donderdag 08 november 2012 @ 09:11:
Als ik de benchmarks bekijk reviews: De nieuwste iPad met de snellere A6X-soc wordt ik niet vrolijk.
Zeker vind ik b.v. de nieuwe ( najaar ) Ipad ook mooi maar op een bepaald moment moet je een grens trekken. Daarbij mis ik niks qua snelheid op de Note 10.1 en zijn het vaak fracties van seconden wat het scheelt maar geen fracties van euro's wat het scheelt.
- Gmail: het aanmaken van een nieuw account gaat niet
- Google Maps: geeft een foutmelding "Netwerkfout: Deze applicatie vereist een werkende gegevensverbinding"
- Dropbox: kan geen account aanmaken
- Software-update: Kan de software niet updaten met melding "Verwerken mislukt"
Ik vind het vreemd... Iemand enig idee hoe dit op te lossen is? Op twee verschillende wifi netwerken verbinding gemaakt met de tablet, maar bovenstaande foutmeldingen blijven op allebei de netwerken bestaan.
Allereerst even de vraag of het de Note 10.1 wifi of de Note 10.1 met 3G is ( de N8010 of de N8000 ) want in geval van de N8000 kan het liggen aan foute 3G instellingen. Dus m.a.w. dat er misschien geen 3G kaartje in zit en de apps niet naar de wifi verbinding verwijzen maar naar de mobiele verbinding.Polysicsordie schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 18:54:
Mijn vader heeft onlangs een Note 10.1 aangeschaft. Leuk apparaatje, maar er zijn wat problemen met wifi. Browsen via de standaard geïnstalleerde Internet Browser app werkt prima, ook YouTube filmpjes kijken werkt. Echter doen andere apps die internet nodig hebben het weer niet:
Verder wanneer het een wifi versie is zou ik hem weer eens terug naar fabrieksinstellingen zetten en dan via je pc een nieuw g-mail account aan maken. Vervolgens dan meteen in het begin aanmelden met het g-mail account en ook niet vergeten een Samsung account aan te maken.
Wat ook belangrijk is om te vermelden dat de wifi versie dual band is en wanneer je dus een dual band router hebt dat ie zowel op 2.4 als ook op de 5 GHz band kan werken. Misschien dat daar ergens iets mis loopt en je op het 5 GHz kanaal terrecht bent gekomen.
Ook kan je eens KIES van Samsung installeren en het tablet op de pc aansluiten en dan updaten via KIES zodat je dan in elk geval wel de laatste updates erop hebt staan.
Bedankt voor je tips! Het is een Note met alleen wifi (N8010). Ik heb de tablet getest op zowel een netwerk die op 2.4 GHz draait en op een ander netwerk die op 5 GHz draait. Beide netwerken geven dezelfde foutmeldingen. Niet alleen het aanmaken van een nieuw Gmail account gaat niet ook het inloggen op een bestaand Gmail account werkt niet. Ik zal later op de avond nog eens proberen terug te gaan naar de fabrieksinstellingen en als dat niet lukt ga ik morgen even langs de winkel.Roel1966 schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 19:15:
[...]
Allereerst even de vraag of het de Note 10.1 wifi of de Note 10.1 met 3G is ( de N8010 of de N8000 ) want in geval van de N8000 kan het liggen aan foute 3G instellingen. Dus m.a.w. dat er misschien geen 3G kaartje in zit en de apps niet naar de wifi verbinding verwijzen maar naar de mobiele verbinding.
Edit: De factory reset heeft gewerkt, thanks!
Ja werkt prima hier.Diversity schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 14:03:
Sinds gisteren ook eigenaar van een Note.
Na een firmware update is het meestal wel raadzaam om het tablet even terug naar fabrieksinstellingen te zetten wanneer het om grotere updates gaat. Binnenkort zal je dan ook de Jelly Bean update ontvangen en daarna raad ik je aan ook even het tablet na de update terug naar fabrieksinstellingen te zetten.Polysicsordie schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 19:27:
Edit: De factory reset heeft gewerkt, thanks!
" micro-USB 2.0 (5-pin) met Mobile Highdefinition video Link (MHL), voor USB of HDMI"
Is dit ook zo?
Ik lees op internet heel weinig over terug.
Dus ik kan via mhl het tablet op tv aansluiten en als usb host gebruiken?
panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr
Kan ik als Belg ook genieten van die 75 Euro indien ik het aankoop in een Nederlandse winkel ?ErrieR schreef op donderdag 01 november 2012 @ 20:30:
Misschien is dit al gepost, maar er loopt vanaf vandaag een cashback actie van Samsung van 75 euro op de Note 10.1:
Nee helaas want het volgende staat bij de voorwaarden :dmod schreef op zondag 11 november 2012 @ 15:53:
Kan ik als Belg ook genieten van die 75 Euro indien ik het aankoop in een Nederlandse winkel ?
Iedere natuurlijke persoon met een vaste woon- of verblijfplaats in het Actiegebied, die ouder dan 18 jaar is op het moment van deelname, mag deelnemen aan de Actie. Samsung is gerechtigd hiervan bewijs te vragen. Deelnemers jonger dan 18 jaar kunnen alleen deelnemen aan de Actie voor zover zij rechtsgeldig vertegenwoordigd worden.
Dus je moet echt in Nederland ( het actiegebied ) wonen wil je in aanmerking komen voor die korting, want in Belgie zijn er weer andere promoties had ik gezien op de Belgische Samsung site. De plaats van aankoop maakt dus niet uit want het gaat om je woonadres en niet de winkel waar het gekocht is.
[ Voor 6% gewijzigd door Roel1966 op 11-11-2012 17:34 ]
ik kan geen directe micro USB vinden... zal wel met een samsung port naar USB converter moeten...madmaus schreef op zondag 11 november 2012 @ 13:07:
In de op staat
" micro-USB 2.0 (5-pin) met Mobile Highdefinition video Link (MHL), voor USB of HDMI"
Is dit ook zo?
Ik lees op internet heel weinig over terug.
Dus ik kan via mhl het tablet op tv aansluiten en als usb host gebruiken?
【ツ】Ipad air2, Macbook pro 2012, Samsung a53, Skagen Hybrid【ツ】
Verwijderd
Ik vroeg me trouwens af of het iets uitmaakt bij welke (web)shop de note is gekocht. Bij kamera-express is hij volgens mij nu het goedkoopst (€445). Ik kan op de samsung site niets echt iets vinden.
Ik wil bij de tablet ook zo nu en dan een toetsenbord kunnen gebruiken en het liefst op schoot, maar zo heel veel mogelijkheden zijn er naar mijn idee niet. Deze bijvoorbeeld:
http://www.gemwon.com/sp18117 Maar ik vraag me af hoe stabiel de tablet in de gleuf zit.
De standaard samsung keyboard lijkt me niet handig (en duur!) met meenemen en zo'n siliconen geval in hoes typt volgens mij voor geen meter.
Dit losse toetsenbordje lijkt me wel handig. Schijnt fijn te typen en erg licht te zijn:
http://www.123bestdeal.com/Webwinkel-Product-15616552/Universeel-Bluetooth-Keyboard-Toetsenbord:-Voor-Tablet-of-Smartphone-met-Bluetooth-ondersteuning.html
Maar ja, hoe gebruik je dat nou op je schoot. Ik had al bedacht dat het wel kan werken met een case dit een extra lange flap heeft, waar je dus het toetsenbordje op plaatst. Maar ik kan nergens zoiets vinden.
Iemand hier die ook een toetsenbord gebruikt bij de Note?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2012 23:52 ]
Ik gebruik in elk geval geen toetsenboard bij de Note omdat ik dat niet praktisch vind en het tablet vooral voor lezen gebruik en af en toe wat aantekeningen in Pdf's maak. Sowieso vind ik al die toetsenboardjes eerlijk gezegd niets om op te typen en doe ik typewerk altijd op de desktop pc.Verwijderd schreef op zondag 11 november 2012 @ 22:45:
Iemand hier die ook een toetsenbord gebruikt bij de Note?
"When you grow up your heart dies"
Dat vraag ik me ook af en krijg je geen krassen van de s-pen zonder protector?falconxp schreef op donderdag 15 november 2012 @ 21:01:
Ga ook een note 10.1 aanschaffen. Wie gebruiken er een screenprotector op de note 10.1?
Natuurlijk niet. Zou wel erg dom zijn van Samsung om een S Pen mee te leveren die krassen veroorzaakt.moca schreef op donderdag 15 november 2012 @ 21:12:
[...]
Dat vraag ik me ook af en krijg je geen krassen van de s-pen zonder protector?
Een screenprotector wordt sowieso niet aangeraden door Samsung.
Ik gebruik al tijden geen screenprotector meer omdat die dingen de beeldkwaliteit wel heel erg aantasten. Op het moment dat ik de telefoon/tablet niet gebruik dan beschermd een flip cover case bij mij het beeldscherm.
Ik heb deze cover voor mijn Note 10.1 besteld.
"When you grow up your heart dies"
Ik heb 3 verschillende screenprotectors geprobeerd op de Note 10.1 maar bij geen van alleen werkt de s-pen fijn. De s-pen doet het dan wel maar het oppervlak word dan te stroef waardoor je niet meer soepel kan schrijven.falconxp schreef op donderdag 15 november 2012 @ 21:01:
Ga ook een note 10.1 aanschaffen. Wie gebruiken er een screenprotector op de note 10.1?
Sowieso heeft ook de Note 10.1 Gorillaglas net als de Ipad en de Asus tablets en ook hier heb ik tot nu toe zonder screenprotector geen krasje gezien. De s-pen zelf zal dan ook niet erop krassen want het is een kunststof pen punt die normaal gesproken op glas geen krassen kan maken.
Op de NAS staat de media server (DLNA) aan en zie ik de Note er tussen staan bij de devices. Vervolgens ga ik naar de video player op de Note en daar naar "apparaten dichtbij". Die ziet ook netjes de NAS, maar blijft vervolgens tot in de eeuwigheid op het popup schermpje met "Verwerken ..." staan.
Met de Allshare player ook geprobeerd, kan ook de NAS vinden, maar zegt vervolgens dat de lijst niet opgehaald kan worden ivm netwerk fout. Diezelfde Allshare heeft geen problemen met mijn Windows share op mijn PC.
Ook nog Skifta geprobeerd, die komt weer wel op de NAS en kan zelfs iets afspelen, maar vind het ook leuk om allerlei gegevens over wat je afgespeeld hebt te delen met de makers van dat programma (Allshare waarschijnlijk ook).
Als laatste nog MX player geprobeerd, maar daar zie ik alleen maar de map op de Note en kan ik als stream alleen maar rechtstreeks een bestand opgeven om te streamen. Ik zie niet hoe ik daar middels DLNA of een andere manier mijn NAS kan benaderen en kan browsen.
Het is voor mij allemaal redelijk nieuw terrein, dus ik zie vast iets over het hoofd om het op een eenvoudige en niet al te "intrusive" manier aan de praat te krijgen. Iemand een idee?
"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."
Ik gebruik zelf een Synology 212J NAS en bekijk de bestanden op de Note via ES File Explorer waarmee ik gewoon heel simpel toegang tot de NAS heb. Daarbij maak ik trouwens gebruik van SMB en dat werkt althans op mijn Note verder prima, althans dan voor MP3, MP4, MKV etc. te streamen.Weakling schreef op zondag 18 november 2012 @ 12:15:
Iemand ervaring met het streamen vanaf een Synology NAS naar de Note? Ik krijg het namelijk niet aan de praat.
Enigste wat mij nog niet gelukt is en waarvoor ik nog geen app gevonden heb is complete dvd's af te kunnen spelen met menu structuur. Losse VOB gaat verder wel maar met menu heb ik tot nu toe nog niet kunnen ontdekken.
Maar normaal gesproken moet het wel met ES File Explorer kunnen lukken en dan de bestanden gewoon via de standaard player van de Note laten afspelen.
Indexeren duurt alleen even op je nas maar draait als een trein hier.
Ik moet zeggen dat door alle negatieve reviews ik wel een beetje ben gaan twijfelen.
Maar niets is minder waar, het is gewoon een toptablet.Dat hij plastic is is helemaal geen bezwaar.
Ik heb geen kraakjes of delen die niet strak zitten. Ik vraag me toch af waarom er zo negatief wordt geschreven over dit tablet.
nu nog een 64gb kaartje aanschaffen (deze moet nu toch zonder problemen draaien?) en hopen dat de Jellybean update ook op de WiFi versie beschikbaar komt.
Ah ja, ik kwam in de Play Store DSFile tegen, van Synology zelf. Zelfde concept verder. Werkt op zich goed. In ieder geval geen stutter doordat je eerst het hele bestand moet over halen.Roel1966 schreef op zondag 18 november 2012 @ 17:21:
Maar normaal gesproken moet het wel met ES File Explorer kunnen lukken en dan de bestanden gewoon via de standaard player van de Note laten afspelen.
Dank je, die kende ik nog niet, vanavond eens proberen!Diversity schreef op zondag 18 november 2012 @ 20:27:
Je kan ook gewoon plex op je nas instaleren en op je tablet.
Indexeren duurt alleen even op je nas maar draait als een trein hier.
Edit: snetver, Plex is niet voor mijn DS410+ volgens het lijstje bij Synology.
Idem hier.madmaus schreef op maandag 19 november 2012 @ 08:23:
Ik heb ook de Note aangeschaft. Door de cashback actie ben ik overgehaald.
Helemaal mee eens!Ik moet zeggen dat door alle negatieve reviews ik wel een beetje ben gaan twijfelen.
Maar niets is minder waar, het is gewoon een toptablet.Dat hij plastic is is helemaal geen bezwaar.
Ik heb geen kraakjes of delen die niet strak zitten.
Mwah, als je gaat zoeken naar de beste android tablets van dit moment, dan komt de Note 10.1 toch vaak op de derde of vierde plaats na de Nexussen en soms piept de Transformer er nog tussen.Ik vraag me toch af waarom er zo negatief wordt geschreven over dit tablet.
Persoonlijk vind ik het qua uiterlijk wel één van de lelijkste tablets, maar de buitenkant boeit me niet zo, de tablet zit toch in een mapje. De mogelijkheid van de s-pen, de benchmarks en okay ook de cashback gaven voor mij de doorslag, anders was ik voor de Sony Xperia S tablet gegaan (over niet populaire tablets gesproken!)
Dat negatieve geleuter komt waarschijnlijk vooral van mensen waarvoor uiterlijk wel heel belangrijk is.
"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."
In vele reviews zie je inderdaad staan dat men de bouwkwaliteit tegen vind vallen omdat er een plastic achterkant gebruikt is en geen metalen achterkant. Net zoals jij schrijft boeit mij dat niet omdat ik ook altijd een hoesje gebruik en dan zie je niets meer van die achterkant.Weakling schreef op maandag 19 november 2012 @ 09:06:
Dat negatieve geleuter komt waarschijnlijk vooral van mensen waarvoor uiterlijk wel heel belangrijk is.
Ander punt is dat de resolutie te laag zou zijn in vergelijk met andere high-end tablets maar dan lees je wel dat b.v. de Tegra 3 cpu moeite heeft met die hoge resolutie. Dan vraag ik mij af wat je dan aan een hoge resolutie hebt wanneer de rest van de hardware het niet helemaal aan kan.
Nog een punt is dat wanneer je de split screen functie gebruikt en dus meerdere apps tegelijk op het scherm hebt dat het tablet trager word. Ik vind dat dit niet als negatief punt aangemerkt mag worden omdat simpelweg andere tablets die functie helemaal niet erin hebben.
Ik heb al vele tablets hier in huis gehad waaronder ook de Asus en Apple tablets maar tot nu toe vind ik de Note 10.1 de snelste van ze allemaal. Oke qua beeldkwaliteit was de Apple gewoon het beste maar dan zit je weer met het de hele bestandsbeheer onder IOS.
Voor mij is de belangrijkste test altijd hoe snel een tablet om gaat met PDF files inladen en daarna het bladeren door PDF files. Hierin is de Note 10.1 gewoon heel snel en vielen mij zowel de Asus tablets als zelfs de Ipad in tegen.
Ik gebruik DSfile om bij mijn bestanden te komen en MX player om ze af te spelen, ik stream ze dus vanaf mijn DS 212j.Weakling schreef op zondag 18 november 2012 @ 12:15:
Iemand ervaring met het streamen vanaf een Synology NAS naar de Note? Ik krijg het namelijk niet aan de praat.
Dit werkt perfect op het thuisnetwerk, niet echt via 3g
maar bij iemand anders op zijn wifi werkt het goed, fullHD is lastig, maar divx werkt vlekkeloos.
Precies en uiteindelijk is het belangrijkste hoe de tablet presteert en in het dagelijkse gebruik aanvoelt. Ik zit in ieder geval niet naar de randen of de achterkant te kijken als ik er mee aan het werken ben.Roel1966 schreef op maandag 19 november 2012 @ 18:07:
In vele reviews zie je inderdaad staan dat men de bouwkwaliteit tegen vind vallen omdat er een plastic achterkant gebruikt is en geen metalen achterkant. Net zoals jij schrijft boeit mij dat niet omdat ik ook altijd een hoesje gebruik en dan zie je niets meer van die achterkant.
Er lijkt op dit moment een pixel race gaande in de tablet wereld die naar mijn mening vrij zinloos is. Laat ik het zo zeggen: op mijn werk en thuis kijk ik op mijn PC naar een 1920x1080 24 inch monitor en dat beeld is perfect. Waarom zou mijn 10 inch tablet dan ineens een veel hogere resolutie moeten hebben? Vinden alle mensen die daarover klagen hun monitor op het werk of thuis ook slecht soms? Ja de afstand tot je tablet is iets kleiner, maar nog altijd zit je daar niet met je neus bovenop.Ander punt is dat de resolutie te laag zou zijn in vergelijk met andere high-end tablets maar dan lees je wel dat b.v. de Tegra 3 cpu moeite heeft met die hoge resolutie. Dan vraag ik mij af wat je dan aan een hoge resolutie hebt wanneer de rest van de hardware het niet helemaal aan kan.
Eens, maar ik moet toegeven dat ik het vooralsnog meer een gimmick vind dan echt enorm bruikbaar.Nog een punt is dat wanneer je de split screen functie gebruikt en dus meerdere apps tegelijk op het scherm hebt dat het tablet trager word. Ik vind dat dit niet als negatief punt aangemerkt mag worden omdat simpelweg andere tablets die functie helemaal niet erin hebben.
Kun je daarmee ook echt streamen of kopieer je feitelijk eerst het bestand naar je tablet? Dat laatste gebruik ik nu, want zo vaak hoef ik niet iets te bekijken via mijn tablet, maar echt streamen vanuit DSfile naar MX kan ik niet vinden.Henkkk1972 schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 07:22:
Ik gebruik DSfile om bij mijn bestanden te komen en MX player om ze af te spelen, ik stream ze dus vanaf mijn DS 212j.
Dit werkt perfect op het thuisnetwerk, niet echt via 3g
maar bij iemand anders op zijn wifi werkt het goed, fullHD is lastig, maar divx werkt vlekkeloos.
Oh en nog iets anders: S-note is leuk, maar loopt bij mij continu vast, met name als ik handschrift herkenning gebruik. In applicatiebeheer app stoppen, buffer leegkieperen en tablet rebooten helpt daar helaas niet aan. Jammer, maar is voor mij gelukkig geen halszaak. Tekenen in PS Touch en Autodesk SketchBook is wat ik vooral met de s-pen doe en dat werkt geweldig!
Ik ga naar DSfile , log in op de Nas en klik daar op een bestand, dan springt MXplayer aan en speelt hem vanaf die locatie af... lijkt mij op streamen....
Op die manier pas in bed een gedownloade F1 race zitten kijken met een 1080p mkv file.....
nogmaals: werkt perfect!
Eens kijken waar ik de mist in ga dan. Ik begin te twijfelen of ik het wel in combi met MX player geprobeerd heb of dat het één van de vele andere spelers is die ik geprobeerd heb. In ieder geval trok ie eerst het hele bestand over naar mijn tablet en dat lukt nog wel met een klein videootje, maar met een 10GB+ filmpje is dat toch niet zo handig als je maar 16GB in je tablet hebt zitten.Henkkk1972 schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 14:01:
Weakling,
Ik ga naar DSfile , log in op de Nas en klik daar op een bestand, dan springt MXplayer aan en speelt hem vanaf die locatie af... lijkt mij op streamen....
Op die manier pas in bed een gedownloade F1 race zitten kijken met een 1080p mkv file.....
nogmaals: werkt perfect!
Gewoon via DSfile navigeren naar het juiste bestand en daar op klikken.... rest gaat vanzelf....
Een aantal posts terug had iemand ook wat problemen met vastlopende apps of niet werkende apps waar ik zelf trouwens geen problemen mee heb want s-note werkt hier gewoon. Diegene heeft toen op mijn aanraden het tablet even volledig naar fabrieksinstellingen teruggezet en alles was opgelost.Weakling schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 10:59:
Oh en nog iets anders: S-note is leuk, maar loopt bij mij continu vast, met name als ik handschrift herkenning gebruik. In applicatiebeheer app stoppen, buffer leegkieperen en tablet rebooten helpt daar helaas niet aan. Jammer, maar is voor mij gelukkig geen halszaak. Tekenen in PS Touch en Autodesk SketchBook is wat ik vooral met de s-pen doe en dat werkt geweldig!
Wat betreft streamen via de NAS gebruik ik gewoon ES file explorer waarmee je via SMB direct op de NAS kan en eveneens videobestanden rechstreeks kan streamen zonder ze eerst te moeten downloaden naar het tablet. Althans hier bij mij in combinatie met een Synology DS212J werkt dat prima maar alleen dan bij MKV, MP4, DiVX etc. waarbij ik ze gewoon via de standaard player van de Note afspeel.
Wat betreft splitscreen moet ik bekennen dat ik het 1 keer eens bekeken heb maar verder ook eigenlijk niet echt gebruik. Wel schijnt het zo te zijn dat dit in de Jelly Bean update verbeterd is en dan de mogelijk er is om meerdere apps toe te wijzen aan split screen. Maar ja, ik gebruik toch altijd maar 1 app tegelijk want ik ben normaal gewend met een 27 inch scherm te werken dus op 10.1 inch is het toch weer allemaal wat kleiner.
[ Voor 23% gewijzigd door Roel1966 op 20-11-2012 17:37 ]
Een beetje een vervanger van office zeg maar.
Ik heb even Jellybean geprobeerd op mijn tablet.Roel1966 schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 17:34:
[...]
Wat betreft splitscreen moet ik bekennen dat ik het 1 keer eens bekeken heb maar verder ook eigenlijk niet echt gebruik. Wel schijnt het zo te zijn dat dit in de Jelly Bean update verbeterd is en dan de mogelijk er is om meerdere apps toe te wijzen aan split screen. Maar ja, ik gebruik toch altijd maar 1 app tegelijk want ik ben normaal gewend met een 27 inch scherm te werken dus op 10.1 inch is het toch weer allemaal wat kleiner.
En inderdaad je kan meerder splitscreens openen, ze zijn niet standaard het halve scherm meer maar je kan je ook kleiner maken.
Met een mod op XDA kan je zelf (bijna) alle apps geschikt maken voor multi screen.
Leuk maar ik gebruik het niet echt.
Verder heeft Jellybean een aantal leuke Spen features extra, en loop het geheel wat vloeiender.
Maar het grootste nadeel is dat Jellybean gewoon meer battery verbruikt.
Dat is de reden dat ik voorlopig terug ben naar ICS, die loopt met Apex launcher ook prima.
Nu nog even kijken of ik een 64 gb kaartje kan scoren.
Gedaan, maar nog steeds loopt S-Note vast als ik handschriftherkenning aan zet en veel tekst schrijf. In normale modus werkt ie voor zover ik het heb getest wel naar behoren. Geen probleem, gebruik het toch niet tot nauwelijks. Zolang alle andere apps wel naar behoren werken geloof ik het verder wel.Roel1966 schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 17:34:
Een aantal posts terug had iemand ook wat problemen met vastlopende apps of niet werkende apps waar ik zelf trouwens geen problemen mee heb want s-note werkt hier gewoon. Diegene heeft toen op mijn aanraden het tablet even volledig naar fabrieksinstellingen teruggezet en alles was opgelost.
Wat nog zou kunnen is dat er misschien wat teveel apps op de achtergrond mee draaien en het geheugen een beetje vol geslibt is, vooral omdat je schrijft dat het vooral is wanneer je veel tekst erin schrijft. Maar inderdaad net als bij mij, 1 keer eens proberen en daarna gebruik ik het ook nagenoeg niet.Weakling schreef op woensdag 21 november 2012 @ 10:03:
Gedaan, maar nog steeds loopt S-Note vast als ik handschriftherkenning aan zet en veel tekst schrijf. In normale modus werkt ie voor zover ik het heb getest wel naar behoren. Geen probleem, gebruik het toch niet tot nauwelijks. Zolang alle andere apps wel naar behoren werken geloof ik het verder wel.
Nu Samsung de cashback actie heeft voor de Note 10.1 zit ik er aan te denken deze tab te kopen als vervanging van mijn Transformer tf101. Ik wil graag een Jelly Bean tablet en zag dat Samsung op 8 November begonnen was met de uitrol hiervan in Duitsland en daarna werd het stil.
Laatste nieuws was dat er in èèn land begonnen is met de uitrol voor de LTE variant. Zijn er redenen bekend waarom er schijnbaar met de gewone uitrol gestopt is?
Tweede vraag: Wat is jullie inschatting mbt de "levensduur" van de 10.1 qua Android updates?
Laatste vraag: Zijn er mensen die de Asus Transformer tf300 naast deze tanlet gelegd/getest hebben? Conclusies?
Xbox Live: Ofthewell NL
De JB update voor de Note 10.1 komt er aan. Ik denk niet dat de gewone uitrol gestopt is, maar ze de tijd hebben genomen om de eerste uitrol in Duitsland te evalueren. Maar de uitrol komt er aan!Hairball schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 11:50:
Hi,
Nu Samsung de cashback actie heeft voor de Note 10.1 zit ik er aan te denken deze tab te kopen als vervanging van mijn Transformer tf101. Ik wil graag een Jelly Bean tablet en zag dat Samsung op 8 November begonnen was met de uitrol hiervan in Duitsland en daarna werd het stil.
Laatste nieuws was dat er in èèn land begonnen is met de uitrol voor de LTE variant. Zijn er redenen bekend waarom er schijnbaar met de gewone uitrol gestopt is?
Tweede vraag: Wat is jullie inschatting mbt de "levensduur" van de 10.1 qua Android updates?
Laatste vraag: Zijn er mensen die de Asus Transformer tf300 naast deze tanlet gelegd/getest hebben? Conclusies?
http://www.sammobile.com/...ite-for-galaxy-note-10-1/
Wat betreft de levensduur vind ik dat persoonlijk meer afhangen van wat je er zelf mee wilt doen dan van de upgrades. Er wordt naar mijn mening soms teveel waarde aan upgrades gehecht. Ik denk dat je er wel een jaar of drie, vier plezier van kunt hebben. Tegen die tijd is alles nog nieuwer, sneller, mooier, flitsender en is het eerder dat je zelf graag iets nieuws wil, dan dat de tablet totaal niet meer voldoet.
Verwijderd
Weet niet wanneer de officieele ota voor Nl uitkomt maar hij is het wachten waard!!
Heb ervaring met de Asus.Mooi apparaat maar de note 10.1 is in mijn ogen een dikke stap vooruit.Over de houdbaarheidsdatum discusieren.Er zal binnen een jaar wel een opvolger komen maar zo blijft het.Feit is dat dit een supersnelle en soepele tablet is waar je zo goed als alles mee kan doen!
Moet je daar nog trucjes als rooten voor uithalen om die update te gebruiken? Denk je dat die update hetzelfde is als wat de officiele Nederlandse update wordt?Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 14:14:
Gebruik de jelly bean nu 2 weken.Had hem erop gezet via odin de duitse update dus.Vind het een super update vooral het multiview gebruik ik nu heel vaak omdat je er via een simpele tweak via xda zelf apk's mee kan bewerken zodat je zo goed als elke app in multiview kan gebruiken.In Ics was dat aantal apss slechts beperkt.Ook de andere extras vooral met de spen en overall de soepelheid(en dat was al prima)zijn nu echt super.
Weet niet wanneer de officieele ota voor Nl uitkomt maar hij is het wachten waard!!
Heb ervaring met de Asus.Mooi apparaat maar de note 10.1 is in mijn ogen een dikke stap vooruit.Over de houdbaarheidsdatum discusieren.Er zal binnen een jaar wel een opvolger komen maar zo blijft het.Feit is dat dit een supersnelle en soepele tablet is waar je zo goed als alles mee kan doen!
Aanvulling: Ik zit op FW 4.0.4
[ Voor 3% gewijzigd door Digger36 op 23-11-2012 16:24 ]
Verwijderd
[...]
Moet je daar nog trucjes als rooten voor uithalen om die update te gebruiken? Denk je dat die update hetzelfde is als wat de officiele Nederlandse update wordt?
[/quote]
Nee je hoeft niet geroot te zijn.Het is hoogst waarschijnlijk dezelfde versie als die in nederland gaat uitkomen.Alle nieuwe opties uit het jelly bean promo filmpje zitten erin!
Het installeren is niet moeilijk.Het enige is dat het een duitse versie is maar goed daar zit gewoon nederlandse taal in.En tegen de tijd dat de ota hier uitkomt kun je kiezen die er dan op te zetten.
Edit:Hier een link naar een stap voor stap guide om jelly bean nu gelijk op je note te zetten.Het is mij ook gelukt en ben geen ervaren tweaker ofzo.
http://www.androidegis.co...ly-jelly-bean-ota-update/
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2012 17:29 ]
Ik heb vlak voor de Note 10.1 eerst een Asus TF300 gehad maar er waren toch wel een paar punten die mij niet bevielen bij de Asus. Ten eerste had het scherm last van backlight bleeding en dan net onder in de zwarte balk waardoor je dat goed bleef zien.Hairball schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 11:50:
Ander punt en net een punt waar meerdere reviews de Note slechter op beoordelen is vooral dat de TF300 regelmatig last had van lag. Soms zelfs zo erg dat ie er compleet mee stopte en pas na een aantal seconden weer opeens verder ging.
Ook wanneer je alle extra features op de Note bekijkt dan is de TF300 eigenlijk best wel kaal wat dat betreft ondanks dan dat Asus wel sneller met updates is. O ja en een ander heel belangrijk punt was dat de TF300 maar matig is qua lichtopbrengst en je bij gewoon daglicht al bijna niets meer op het scherm kon zien.
Dus al met al vind ik persoonlijk de Note 10.1 echt stukken beter dan een TF300 en kan ik mij niet aansluiten bij de goede reviews van de TF300. Ook voor de prijs hoef je het niet meer te doen want de Note 10.1 is zelfs goedkoper met die cash bak actie.
De update die jij hebt is dat die PREMIUM SUITE waar een paar posts hiervoor over gerept wordt?Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 17:18:
http://www.androidegis.co...lly-bean-ota-update/quote]Hairball schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 16:21:
[...]
Moet je daar nog trucjes als rooten voor uithalen om die update te gebruiken? Denk je dat die update hetzelfde is als wat de officiele Nederlandse update wordt?
[/quote]
Nee je hoeft niet geroot te zijn.Het is hoogst waarschijnlijk dezelfde versie als die in nederland gaat uitkomen.Alle nieuwe opties uit het jelly bean promo filmpje zitten erin!
Het installeren is niet moeilijk.Het enige is dat het een duitse versie is maar goed daar zit gewoon nederlandse taal in.En tegen de tijd dat de ota hier uitkomt kun je kiezen die er dan op te zetten.
Edit:Hier een link naar een stap voor stap guide om jelly bean nu gelijk op je note te zetten.Het is mij ook gelukt en ben geen ervaren tweaker ofzo.
btw: Heb vanavond de witte galaxy Note 10.1 voor € 435,- gekocht. Met cashback komt dat dus op € 365,-. Een bijzonder nette prijs!!!
Verwijderd
Ja premium suite is dezelfde updateHairball schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 21:53:
[...]
De update die jij hebt is dat die PREMIUM SUITE waar een paar posts hiervoor over gerept wordt?
btw: Heb vanavond de witte galaxy Note 10.1 voor € 435,- gekocht. Met cashback komt dat dus op € 365,-. Een bijzonder nette prijs!!!
Je gaat het niet geloven: Mediamarkt. Ik heb Pricewatch erbij gehaald en gezegd dat ik per direct naar Mycom (zit honderd meter verderop) zou lopen. En na wat geen en weer praten met de manager mochten ze het ding onder hun minimale prijs verkopen. De ene verkoper kwam zelfs nog speciaal de andere verkoper vertellen dat hij de toestemming van de manager in het systeem moest zettenmarkmart33 schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 23:30:
@Hairball, waar heb jij hem voor die prijs gekocht? Ik twijfel ook om hem aan te schaffen, maar verwacht ergens wel dat de prijzen binnenkort misschien nog iets maar gaan zakken, alhoewel vandaag op pricewatch de prijzen ineens onverwachts stegen.
Overigens is de € 443,- die Mycom er voor vraagt ook niet slecht (vooral als je de cashback daar afhaalt). Onderhandelen bij de MM is nogal random qua succes
Hartstikke bedankt voor de links. Ik heb de update vandaag geïnstalleerd en je hebt helemaal gelijk. Een kind kan de was doen. Dit waren zo ongeveer de makkelijkste 5 flash minuten ooitVerwijderd schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 17:18:
http://www.androidegis.co...lly-bean-ota-update/quote]Hairball schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 16:21:
[...]
[/quote]
Ik heb wel zojuist een eerste onvrijwillige, spontane reboot gehad. Even afwachten of dit een uitzondering was.
EDIT: Aartvv, heb jij een 3g model? Want de firmware die je gelinked had en die ik geflashed heb lijkt me een 3G versie. Daar krijg ik waarschijnlijk ook de reboots van.
[ Voor 5% gewijzigd door Ofthewell op 24-11-2012 16:07 ]
Datzelfde vroeg ik mij ook af omdat de firmware voor de N8000 is terwijl het Wifi model de N8010 is, vandaar dat ik het niet geriskeerd heb omdat ik een N8010 heb. Nu kan ik mij eigenlijk niet echt voorstellen dat er op 3G na veel verschil in zal zitten maar er zit wel dan die extra software voor 3G in.Hairball schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 15:41:
EDIT: Aartvv, heb jij een 3g model? Want de firmware die je gelinked had en die ik geflashed heb lijkt me een 3G versie. Daar krijg ik waarschijnlijk ook de reboots van.
In elk geval wacht ik wel even verdere bevindingen af met die firmware en hoop ik dat je ons even op de hoogte kan/wil houden. Spontane reboot kan misschien namelijk ook nog verholpen worden door hem eens even helemaal clean te maken via de power en volumeknop.
Heb eigenlijk om de minuut of twee een spontane reboot als ik niets met de tab doe. Even clean gemaakt, maar dit levert niet het gewenste resultaat op. Ik ben maar terug gegaan naar stock.Roel1966 schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 16:58:
[...]
Datzelfde vroeg ik mij ook af omdat de firmware voor de N8000 is terwijl het Wifi model de N8010 is, vandaar dat ik het niet geriskeerd heb omdat ik een N8010 heb. Nu kan ik mij eigenlijk niet echt voorstellen dat er op 3G na veel verschil in zal zitten maar er zit wel dan die extra software voor 3G in.
In elk geval wacht ik wel even verdere bevindingen af met die firmware en hoop ik dat je ons even op de hoogte kan/wil houden. Spontane reboot kan misschien namelijk ook nog verholpen worden door hem eens even helemaal clean te maken via de power en volumeknop.
Overigens: In de tijd dat ik wel heb gespeeld met JB kan ik het volgende zeggen: Dit maakt de note 10.1 van een mooi apparaat een fenomenaal apparaat. De stylus krijg een veel belangrijkere rol. Om een voorbeeld te geven: Als je het knopje van de stylus indrukt kunt je op elk scherm een "snippit" maken. Als je bijvoorbeeld een stukje statusbalk of een plaatje website wilt pakken: klik, omcirkel, share/copy.
Ik kan eerlijk gezegd niet wachten op de officiële 8010 update!
Hierna zijn reboots van een N8000 rom op een N8010 over.
Ik wacht zelf ook nog op een officiele rom voor N8010, ivm geen signaal teken.
Verwijderd
Dat vertelt hij nu....Verwijderd schreef op zondag 25 november 2012 @ 00:06:
Sorry dat ik dat er niet bij heb gezet ik heb inderdaad de 3g versie en geen last van reboots.
Rootten vind ik maar eng met dit dure nieuwe apparaat
Dat is toch wel al oud nieuws want dat word al een tijdje geschreven dat JB klaar is echter ook bij Hardwareinfo staat totaal niets ervan wanneer ie eraan komt.Henkkk1972 schreef op maandag 26 november 2012 @ 21:06:
Ik leest net op HardwareInfo dat 4.1 klaar is en er aan komt! Ik heb nog eventjes geduld....
Rootten vind ik maar eng met dit dure nieuwe apparaat
Ik twijfel al langer om hem te kopen, maar voor 325 is wel een hele mooie prijs.
Ben benieuwd hoe die gaat bevallen, kan ik hem meteen een keer vergelijken met de ipad 3.
En als je dan naar de Mediamarkt loopt om dat te vertellen dan krijg je ook nog eens 50 euro aan accessoiresmarkmart33 schreef op maandag 26 november 2012 @ 16:16:
Inmiddels bij Saturn ook een leuke actie, de 16GB met Wifi voor €399,- en dan nog een eens de €75 van de Samsung cashback actie er af, is een knappe tablet voor €324,- netje toch?
Tenminste dat denk ik
I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)
Ik had het geprobeerd maar ik kreeg hem zo niet mee, maar dat lag meer aan de persoon die dat moest bepalen. Die begreep klantvriendelijkheid niet helemaal. Het is soms zo random bij de mediamarkt. Maar ik had geen zin om moeite te doen om een officieel samsung hoesje te krijgen ipv van een goedkoper ebay hoesje te kopen. Dus maar bij de bcc gehaald die gaan wel sowieso mee met saturn(zie hun website).henkyyyyyyy schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 12:16:
[...]
En als je dan naar de Mediamarkt loopt om dat te vertellen dan krijg je ook nog eens 50 euro aan accessoires
Tenminste dat denk ik
[ Voor 6% gewijzigd door Baardmeester op 27-11-2012 13:45 ]
Hmm weer vreemde actie dan van Mediamarkt.Baardmeester schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 13:41:
[...]
Ik had het geprobeerd maar ik kreeg hem zo niet mee, maar dat lag meer aan de persoon die dat moest bepalen. Die begreep klantvriendelijkheid niet helemaal. Het is soms zo random bij de mediamarkt. Maar ik had geen zin om moeite te doen om een officieel samsung hoesje te krijgen ipv van een goedkoper ebay hoesje te kopen. Dus maar bij de bcc gehaald die gaan wel sowieso mee met saturn(zie hun website).
I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)
We zijn overigens helemaal happy met onze note`s stuk beter toch weer als de tab 10.1 die we vorig jaar hadden aangeschaft.
Beeldscherm kwaliteit vind ik goed, beeld zou wat straker mogen zijn, begrijp ergens wel de kritiek daarover, maar het is voor mij acceptabel.
Trouwens 1080 beeldmateriaal speelt hij vloeiend af!
Vandaag nog even 2 covers besteld op Ebay, al met al mooi spul en er niet teveel voor betaald.