PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena
[ Voor 89% gewijzigd door fredgroes op 14-03-2014 22:12 ]
Dit betreft deze versie pricewatch: Samsung Galaxy Note 10.1 2014 Edition 32GB Zwart
Mijn vraag is eigenlijk, merken jullie het gestotter waar t.net het over heeft in hun review? Zo ja, is dit op te lossen door je apparaat te rooten en sommige zooi te verwijderen? Ik heb ondanks dat ik al jaren android devices heb nog nooit een apparaat geroot.
Een andere vraag die ik heb is: Is het iemand gelukt hancom office te installeren? Dit is een office pakket wat officieel met de 12.1 inch pro tablet komt. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2638986
[ Voor 18% gewijzigd door Frozen op 15-03-2014 17:09 ]
Samsung note 10.1 2014 voor €450 bij trendycomputers
Wat betreft Hancom Office kun je het beste je apparaat rooten en dan de volgende twee device properties wijzijgen naar:
ro.product.name=SM-P905
ro.product.device=SM-P905
Vervolgens je tablet rebooten zodat de Samsung App Store je tablet ziet als een Note Pro 12 waardoor je Hancom Office kunt downloaden en installeren. Daarna kun je de twee properties weer terugzetten naar z'n originele waarde (is wel aan te raden i.v.m. updates). Over updates gesproken, links en rechts hoor ik ook dat Hancom ook wel eens mee kan komen met de KitKat update, dus als je niet wil rooten zou je zolang kunnen wachten tot de update er is en in de tussentijd bijvoorbeeld Quickoffice of de meegeleverde Polaris Office gebruiken.
Bedankt. Echter heeft mijn note niet de snapdragon 800 maar de samsung variant, ik ben benieuwd wat het wordt qua prestaties nadat ik die touchwiz zooi eraf gemikt hebJorick schreef op zondag 16 maart 2014 @ 11:56:
Dat is een mooie prijs, ook zonder eventuele cashback.
Wat betreft Hancom Office kun je het beste je apparaat rooten en dan de volgende twee device properties wijzijgen naar:
ro.product.name=SM-P905
ro.product.device=SM-P905
Vervolgens je tablet rebooten zodat de Samsung App Store je tablet ziet als een Note Pro 12 waardoor je Hancom Office kunt downloaden en installeren. Daarna kun je de twee properties weer terugzetten naar z'n originele waarde (is wel aan te raden i.v.m. updates). Over updates gesproken, links en rechts hoor ik ook dat Hancom ook wel eens mee kan komen met de KitKat update, dus als je niet wil rooten zou je zolang kunnen wachten tot de update er is en in de tussentijd bijvoorbeeld Quickoffice of de meegeleverde Polaris Office gebruiken.
Dat was ik sowieso al van plan. Meestal zet ik er nova launcher op. Less is more.Jorick schreef op zondag 16 maart 2014 @ 13:14:
Ik denk trouwens dat het verwijderen nog niet eens zo noodzakelijk is (scheelt uiteraard wel wat opslagruimte) maar het uitschakelen/verbergen van features en applicaties/services doet al veel wonderen en dat kan zonder te rooten. Combineer dat met een andere launcher en dan ben je eigenlijk al zo goed als klaar.
Ik had overigens nog een vraagje over de covers die jullie voor de note 10.1 2014 gebruiken. De bookcover vind ik namelijk veel te duur.
https://www.4launch.nl/sh...1-2014--zwart-/kieskeurig
42 euro voor een hoesje..
pricewatch: Samsung Galaxy Note 10.1 2014 Edition Book Cover Zwart
[ Voor 8% gewijzigd door Frozen op 16-03-2014 13:43 ]
Verwijderd
Probleem wat ik heb dat de Voetbal International als ik een nieuwsitem open blijft refreshen. De vraag is nu: gebeurd dat bij de 10.1 (2014) gebruikers ook. Is het mogelijk dat even te testen. Als dat ook het geval dan is, ligt het vermoedelijk aan de applicatie. Deze ondersteund dan geen hogeresolutieschermen [2560x1600. WQXGA]
Verwijderd
Ik heb een verzoekje. Kan iemand mij een pit file sturen of een linkje sturen van de nederlandse GT-N8000.
Een firmware die opgesplitst is in pda, phone en csc is denk ik ook goed. Helaas zijn alle links die ik kan vonden van hotfile en die site is neergehaald.
Had er de omni rom opgezet, maar sinds gister is mijn tablet gebricked. Blijf in het samsung screen hangen, wil niet in recovery mode. En via Odin krijg ik de boodschap :"There is no PIT partition."
Probeer deze firmware te installeren N8000XXCMF1_N8000PHNCMG1_PHN, maar tot nu geen geluk
Bij voorbaat dank.
Ray
[ Voor 14% gewijzigd door RaymondG op 19-03-2014 22:13 ]
Yep,
Met die file en firmware (4.0.4) blijft ie hangen in ODIN SetupConnection
en met 3.06
<ID:0/005> Added!!
<OSM> Enter CS for MD5..
<OSM> Check MD5.. Do not unplug the cable..
<OSM> Please wait..
<OSM> N8000XWALI4_N8000OXXALI2_N8000XXALI3_HOME.tar.md5 is valid.
<OSM> Checking MD5 finished Sucessfully..
<OSM> Leave CS..
<ID:0/005> Odin v.3 engine (ID:5)..
<ID:0/005> File analysis..
<ID:0/005> SetupConnection..
<ID:0/005> Initialzation..
<ID:0/005> Set PIT file..
<ID:0/005> DO NOT TURN OFF TARGET!!
<ID:0/005>
<ID:0/005> Re-Partition operation failed.
<OSM> All threads completed. (succeed 0 / failed 1)
[ Voor 50% gewijzigd door RaymondG op 19-03-2014 22:55 ]
Vroeger kon dat eenvoudig met triangle away maar nu met die knox zooi, heeft iemand ideeën?
Het is me gelukt! En aangezien ik er hier eerder over postte zal ik het hier afmaken:
De office app die het meeste op MSoffice lijkt: hancom office voor de note 10.1 2014 wifi (stock).
Hij werkt bij mij zoals hij zou moeten werken, of hij op andere apparaten werkt is een raadsel.
Download link: https://mega.co.nz/#!lsUi...WOUAAjAEfGTIXeFRKtGehKGWk
Instructie:
Unrar TB
Unrar all rarred files
A map ''data'' will appear with .com files in it.
Install all .apk files
move everything in the map data (so all the .com files) to /android/data
Veel plezier!
[ Voor 50% gewijzigd door Frozen op 19-03-2014 23:34 ]
- Root installen via Odin,
- Unbrick tar bestand niet.
- Met Pit en PDA file.
Enige wat ik nog niet heb kunnen proberen is een firmware verdeelt in PDA/Phone/Mode/SCS... wie o wie
Dank! Het is mij ook gelukt. Kreeg geen mapje dat data heette, maar ik kon de .apk's gewoon 1 voor 1 installeren.Frozen schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 22:59:
Het is me gelukt! En aangezien ik er hier eerder over postte zal ik het hier afmaken:
De office app die het meeste op MSoffice lijkt: hancom office voor de note 10.1 2014 wifi (stock).
Hij werkt bij mij zoals hij zou moeten werken, of hij op andere apparaten werkt is een raadsel.
Instructie:
Unrar TB
Unrar all rarred files
Install all .apk files
Veel plezier!
Moet zeggen dat het het fijnste officepakket is dat ik tot nu toe op Android heb gebruikt. Twee dingen die Hancom van mij nog mag aanpakken: je kunt niet rechtstreeks dingen op de cloud opslaan, en er is geen functie voor track changes. Je kunt wel opmerkingen plaatsen (en dat doet Hancom overzichtelijker dan veel concurrenten) maar de wijzigingen die je in een bestand maakt, houdt 'ie niet bij, en de wijzigingen die een ander heeft doorgevoerd op een computer ziet 'ie helaas ook niet.Je moet dus op een laptop aan documentvergelijking doen, wil je de wijzigingen later tevoorschijn toveren. Maar verder ben ik heel tevreden, heel netjes gedaan door Hancom! Als ze die twee dingen kunnen fixen, dan ben ik ook bereid de app te kopen.
Graag gedaan. Je kan natuurlijk niet alles verwachten van software die officieel niet voor dit apparaat is.Window schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 09:37:
[...]
Dank! Het is mij ook gelukt. Kreeg geen mapje dat data heette, maar ik kon de .apk's gewoon 1 voor 1 installeren.
Moet zeggen dat het het fijnste officepakket is dat ik tot nu toe op Android heb gebruikt. Twee dingen die Hancom van mij nog mag aanpakken: je kunt niet rechtstreeks dingen op de cloud opslaan, en er is geen functie voor track changes. Je kunt wel opmerkingen plaatsen (en dat doet Hancom overzichtelijker dan veel concurrenten) maar de wijzigingen die je in een bestand maakt, houdt 'ie niet bij, en de wijzigingen die een ander heeft doorgevoerd op een computer ziet 'ie helaas ook niet.Je moet dus op een laptop aan documentvergelijking doen, wil je de wijzigingen later tevoorschijn toveren. Maar verder ben ik heel tevreden, heel netjes gedaan door Hancom! Als ze die twee dingen kunnen fixen, dan ben ik ook bereid de app te kopen.
heren, ik heb het idee dat mijn note 2014 bij het geringste programmaatje al warm wordt op de plek van de cpu. Hebben jullie dit ook?
[ Voor 6% gewijzigd door Frozen op 23-03-2014 11:20 ]
Verwijderd
Overigens is die van mij geroot en draai ik CleanRom i.c.m. een andere kernel (BinDroid).
Ik dacht wel klaar te zijn met enkel een andere launcher (Nova) en het freezen/ verwijderen van die Samsung bloatware maar dat is dus niet het geval. Wil je de beste prestaties eruit halen dan moet er toch echt een andere rom op.
Vanuit die optiek vind ik het schandalig hoe Samsung hun high end tablet softwarematig heeft geleverd. Een normale gebruiker weet normaal gesproken niks af van rooten/ roms enz. dus is gebonden aan een m.i. niet soepel werkende tablet.
Ik draai dus adobe reader en snote tegelijk en hij begint dan gewoon warm te worden rechtsbovenin. Als hij geroot is, vervalt de garantie dan?Verwijderd schreef op zondag 23 maart 2014 @ 17:50:
Nee, dat warme valt hier mee maar ik gebruik 'em grotendeels voor internet en evt. Youtube als losse app.
Overigens is die van mij geroot en draai ik CleanRom i.c.m. een andere kernel (BinDroid).
Ik dacht wel klaar te zijn met enkel een andere launcher (Nova) en het freezen/ verwijderen van die Samsung bloatware maar dat is dus niet het geval. Wil je de beste prestaties eruit halen dan moet er toch echt een andere rom op.
Vanuit die optiek vind ik het schandalig hoe Samsung hun high end tablet softwarematig heeft geleverd. Een normale gebruiker weet normaal gesproken niks af van rooten/ roms enz. dus is gebonden aan een m.i. niet soepel werkende tablet.
Ook vimd ik de accuduur wat tegenvallen. Ik heb het idee dat de oude note langer mee kon. Ook werd die niet warm m.i.
[ Voor 6% gewijzigd door Frozen op 23-03-2014 18:35 ]
Verwijderd
Hoe heb jij je helderheid staan? Die van mij staat standaard op +/- 20-25%. Op volle kracht gaat de accu vlot leeg.
Die van mij staat op 30%, echter gaat hij om een of andere reden bij s note op 100% staanVerwijderd schreef op zondag 23 maart 2014 @ 20:01:
Garantie komt neem ik aan te vervallen na root + andere rom maar dat vind ik niet zo spannend, kans is miniem dat er iets gebeurd. De gebruikerservaring is echt veel beter.
Hoe heb jij je helderheid staan? Die van mij staat standaard op +/- 20-25%. Op volle kracht gaat de accu vlot leeg.
Bedankt! Heb hem net op een note 8 en S4 geinstalleerd. Of het allemaal vlekkeloos werkt weet ik nog niet, mar installatie en openen gaat in ieder geval goedFrozen schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 22:59:
Overigens heb ik nog een vraagje over het rooten. Ik kan nergens een guide vinden hoe je je root ongedaan kan maken op een manier dat niemand kan zien dat je ooit geroot bent geweest. Ik kan het ook niet op XDA vinden.
Vroeger kon dat eenvoudig met triangle away maar nu met die knox zooi, heeft iemand ideeën?
Instructie:
Unrar TB
Unrar all rarred files
Install all .apk files
Veel plezier!

(De resolutie is wel een verhaal apart zo te zien)
Ik heb zo'n converter, zodat ik USB apparaten kan aansluiten.
Heb ik hiervoor een programma nodig?
13,35 incl verzendkosten. Werkt goed en is een stuk beter dan ik had verwacht. Zeker een veel betere deal dan de officiële cover van 40 euro!
[ Voor 6% gewijzigd door Frozen op 25-03-2014 16:28 ]
Als de stekker erin zit kan je de cover niet meer dicht doen, wel kan je de cover dicht doen en dan de stekker erin doen. Ook kan je de cover gewoon open laten en de stekker erin doen.Sam1972 schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 17:02:
@ Frozen, deze cover, kan je de cover dichtdoen, terwijl deze oplaadt, dus dat de stekker erin kan blijven zitten. De Kensington namelijk niet, deze heb ik danook meteen weer retour gestuurd.
Dus in short:
Cover dicht -> kan gewoon opladen
Cover open -> kan gewoon opladen
Cover dicht naar open of andersom -> stekkertje er even uit, en er daarna weer in doen.
Bekijk anders gewoon de plaatjes.
De cover van Kensington, daar kon de cover niet dicht, op geen enkele manier als de stekker ern zat.
Is het die zwarte van €9,99 die jij hebt besteld?. Ik moet er 3 stuks, voor mijn 3 dochters, want momenteel moeten ze nog steeds doos in , en weer doos uit. Das geen doen op de lange termijn. Maar cover van €40,- vind ik weer too much.
degene waar ik naar link heb ik besteld.Sam1972 schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 17:10:
@Frozen, bedankt voor je uitleg. Had al meerder malen naar de plaatjes gekeken, maar is niet echt duidelijk.
De cover van Kensington, daar kon de cover niet dicht, op geen enkele manier als de stekker ern zat.
Is het die zwarte van €9,99 die jij hebt besteld?. Ik moet er 3 stuks, voor mijn 3 dochters, want momenteel moeten ze nog steeds doos in , en weer doos uit. Das geen doen op de lange termijn. Maar cover van €40,- vind ik weer too much.
[ Voor 8% gewijzigd door dragon2 op 29-03-2014 19:01 ]
[ Voor 83% gewijzigd door RoD op 03-04-2014 23:51 ]
[ Voor 101% gewijzigd door RoD op 03-04-2014 23:52 ]
[ Voor 92% gewijzigd door RoD op 03-04-2014 23:52 ]
Vragen over apps horen thuis in Google Play & Androidapps - Deel 18
[ Voor 104% gewijzigd door janvanduschoten op 04-04-2014 08:47 ]
Sinds het aanpassen van de achtergrond van start- en vergrendelscherm is het schrijf deel van de actie-memo app (die heb ik op het vergrendelscherm staan) blauw en kan ik er niet meer in schrijven (zie ook screendump).
https://dl.dropboxusercon...t_2014-04-04-11-38-32.png
Is er iemand die weet hoe dit weer werkend te krijgen? Ik heb de app al uit- en weer aangezet, de achtergronden teruggezet naar de standaard echter zonder positief resultaat.
Nikon D-50, Sigma 18-200 DC met B/W polarizer en U/V filter, Sigma 24-70, tokina 70-210, soligor 1:6.3 f=400mm
Nope maar dat gezeur heb ik sowieso uitgezet.coolhand schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 12:00:
Sinds kort gelukkige eigenaar van een note 10.1 2014 editie, pennetje helemaal top!
Sinds het aanpassen van de achtergrond van start- en vergrendelscherm is het schrijf deel van de actie-memo app (die heb ik op het vergrendelscherm staan) blauw en kan ik er niet meer in schrijven (zie ook screendump).
Is er iemand die weet hoe dit weer werkend te krijgen? Ik heb de app al uit- en weer aangezet, de achtergronden teruggezet naar de standaard echter zonder positief resultaat.
Ook heb ik gelijk nova launcher gedownload en erop gezet.
Zelfde hier, nog geen oplossing kunnen vinden daarvoor.coolhand schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 12:00:
Sinds kort gelukkige eigenaar van een note 10.1 2014 editie, pennetje helemaal top!
PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena
Had je deze informatie al?Tiroz schreef op zondag 06 april 2014 @ 14:16:
Nog geen nieuws over kitkat voor de N8010 zie ik.. Helaas! Ben benieuwd of het ooit nog wel zal komen. Verder nog steeds erg tevreden met de tablet hoor, maar die paar extra functionaliteiten zijn natuurlijk altijd leuk om te hebben!
Fayaab is trouwens van Sammobile.
Oh vet, dat had ik nog niet gezien, thanksMindpower schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 10:45:
[...]
Had je deze informatie al?
Fayaab is trouwens van Sammobile.
Uiteindelijk na even kort Googlen gevonden dat je ongeveer 5 seconden de aan/uit + volume omhoog + home knoppen tegelijkertijd ingedrukt moest houden. Vervolgens kom je in een soort van "bios" om het zo maar te noemen en kan je hem restarten. Toen deed hij het weer normaal.
Meerdere mensen dit al gehad? Op internet staat dat het geen hardware-storing is of iets dergelijks, maar eigenlijk zou dit als vastloper niet moeten kunnen voor een tablet van nog geen 2 maanden oud dat niet gek veel gebruikt wordt.
Heb ik ook een keer gehad.Jorn1986 schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 22:53:
Vandaag had m'n moeder een probleem met d'r Note 10.1 2014 edition: het scherm was niet meer aan te krijgen en het was onduidelijk of deze nou uit of aan stond. Het power-knopje indrukken hielp niet en zelfs niet voor meerdere seconden.
Uiteindelijk na even kort Googlen gevonden dat je ongeveer 5 seconden de aan/uit + volume omhoog + home knoppen tegelijkertijd ingedrukt moest houden. Vervolgens kom je in een soort van "bios" om het zo maar te noemen en kan je hem restarten. Toen deed hij het weer normaal.
Meerdere mensen dit al gehad? Op internet staat dat het geen hardware-storing is of iets dergelijks, maar eigenlijk zou dit als vastloper niet moeten kunnen voor een tablet van nog geen 2 maanden oud dat niet gek veel gebruikt wordt.
Ik heb het met mijn Note 10.1 (géén 2014 versie trouwens) in ieder geval nog nooit meegemaakt.
"When you grow up your heart dies"
Zie link. https://www.dropbox.com/s...2096e/20140413_160756.mp4
Iemand dit al eerder meegemaakt.
Heb in recovery modus cash gewist,geen effect.
Diverse knop combinaties toegepast,geen effect.
Gezocht op internet naar"steeds rebooten galaxy note 10.1 2014 edition.
Heb dit al eerder 1 mnd geleden ook al meegemaakt,heb toen maar een harde reset gegeven.
Waarschijnlijk de tablet maar terug brengen naar de winkel.
Laat nu maar eerst de tablet rebooten tot batterij op is,kijken of deze dan na opladen weer normaal functioneerd.
Of dit slim is weet ik niet maar je moet wat.
Ben benieuwd of iemand een oplossing weet.
Bedankt voor de snelle reactieAnakha schreef op zondag 13 april 2014 @ 17:30:
Als ik even in het engels Google (veel beter idee dan Nederlands bij dit soort dingen) kom ik hetzelfde probleem op allerlei fora tegen. Eerste tip is: haal je SD-kaartje eruit. Mocht dat niet helpen, zoek dan zelf even op 'Galaxy Note 10.1 2014 boot loop', dan kom je nog meer tips tegen.
Had gezocht op "reboten' en niet op "bootloop".
Had al het SD kaartje er een keer uitgehaald had toen geen effect.
Na leeg zijn van de batterij en opladen tot 20% tablet ingeschakeld,deze begon direct weer met de "bootloop".
SD kaartje nogmaals iets langer eruit gehaald,na nogmaals 2 maal een reboot alles normaal.
Heb dat probleem inderdaad ook een keer gehad bij mijn oude Samsung S2
Zal eens kijken welke apps op het kaartje staan en deze terugplaatsen naar het intern geheugen,wie weet is dat de oplossing. (sommige apps doen dat uit zich zelf)
Las op een aantal forums dat Samsung bij tablets met dit probleem soms een nieuw moederboard plaatst.
Zal het in de gaten houden of de tablet het nu blijft doen.
Anders toch maar terug brengen naar BCC.
Is volgens mij wel redelijk normaal.negena schreef op maandag 14 april 2014 @ 16:35:
Is het normaal dat het een uur duurt voor er 10 procent bij is als je de tablet oplaadt? Bij mij is dat wel zo!
Mijn Galaxy Note 10.1 2014 edition laad ook ongeveer 10 tot 15 % per uur op.
Flashbaar via Odin zonder root of custom recovery.
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Verwijderd
Ik heb sinds enkele maanden een galaxy note 10.1 waar ik heel tevreden over was.
Sinds enkele dagen kan ik hem wel tegen de muur gooien!
Als ik iets probeer aan te tikken reageert hij pas als ik wel 3 tot 5 keer op de link heb getikt.
Tik ik bv een advertentie aan dan gaat er een andere advertentie open die een halve pagina lager staat.Bij het naar beneden scrollen schiet de pagina wel tot 3x toe weer naar omhoog....
Ook bij het bekijken van live tv gaat het beeld geregeld van scherp naar onscherp net alsof hij aan het zoeken is?
Doe ik een mail open dan krijg ik opmaak van bv een nieuwe mail aan heel iemand anders...
Ik weet me echt geen raad en word hier echt gek van!
Klinkt dit soms bekend voor iemand, of wat het probleem zou kunnen zijn?
Alvast bedankt,
Katrien.
Verwijderd
Maar als ik bv teken met de s pen gaat dat goed...
Heb je misschien ook deze actief staan.
Ik bedoel de slideshow van fotomappen. 1 kan hij wel aan, maar een aantal tegelijkertijd gaat niet goed.
Inderdaad! Schijnt via Samsung Colombia te komen. Ik heb de tar geflashed via Odin en gebruik nu Android KitKat! Voelt allemaal wat meer responsive. Zeker de s-pen is nu meer als echt schrijven.Tiroz schreef op donderdag 17 april 2014 @ 08:18:
Voor de 2014 editie?
Gewoon over mijn huidige versie gezet. Alle apps en instellingen zijn intact gebleven. Volgens XDA is het de stock rom dus toekomstige updates zouden gewoon moeten blijven werken.
Een back-up maken en terugzetten naar de fabrieksinstellingen, dan weet je min of meer zeker dat het een hardware of een software probleem is. Mocht het een software probleem zijn dan moet je je applicaties stuk voor stuk installeren om te achterhalen welke app/widget je probleem veroorzaakt.Verwijderd schreef op donderdag 17 april 2014 @ 13:21:
Heb me al rot gezocht naar die re-calibratie maar ik vind ze niet :-/
Maar als ik bv teken met de s pen gaat dat goed...
[ Voor 28% gewijzigd door Jorick op 17-04-2014 15:21 ]
Verwijderd
Daarnet werd zelfs even tijdens het tikken van dit bericht het scherm zwart (met paarse schijn)
Maar na het induwen van de vergrendelknop deed hij het direct terug.
http://www.tabletguide.nl...rijgt-android-4-4-kitkat/
Update: laat maar las net dat het over de Colombia Update gaat. Kan dus nog even duren.
[ Voor 24% gewijzigd door Hanky74 op 18-04-2014 16:34 ]
HIER
[ Voor 5% gewijzigd door patrickt35 op 28-04-2014 14:10 ]
Eindelijkpatrickt35 schreef op maandag 28 april 2014 @ 14:08:
Inmiddels de eerste testfirmware Android 4.4.2 voor de Note 10.1 (N8000) gelekt. Te downloaden vanaf Sammobile.
HIER
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Ik word ook wel enthousiast van de screenshots op XDA, ziet er prima uit! Zal wel even wennen zijn aan de statusbalk denk ik, ben benieuwd hoe dat in de praktijk werkt.
[ Voor 46% gewijzigd door Tiroz op 30-04-2014 11:26 ]
Terug naar 4.1.2 is er ook niet meer bij.
Nu maar wachten op de officiele versie
Enhanced Email (wordt binnenkort Boxer) heeft mij nog nooit in de steek gelaten. Probeer die eens. Is zijn geld waard.patrickt35 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 12:43:
Gezien ik deze tab zakelijk gebruik, is synchroniseren met exchange server voor mij noodzakelijk. En laat dit nou net niet werken.
Ben hem nu aan het flashen, ben benieuwd of ik iets ga merken van meer snelheidMindpower schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 15:38:
Het lijkt erop dat de officiële update (Kitkat 4.4) voor de Samsung Galaxy Note 10.1, 2012 editie steeds dichterbij komt. Er zijn al officiële firmware updates gelekt.
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Heb al een 8.3 tablet en twijfel daarom erg of ik de tablet aan moet schaffen.
Mag graag in de auto eens krant lezen en thuis filmpje kijken.
Lees alleen en zie (YouTube) veel over lag.
Daarnaast heb ik de TabPro 10.1 op het oog.
Meer mensen die deze 2 tablets op het oog hebben?
Note gebruikers die mij over kunnen halen absoluut voor de Note te kiezen?
Wat zij je eisen aan een tablet? Als 7 inch niet te klein is, zou je kunnen gaan kijken naar een Nexus 7.
1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro
Heb de LG G pad. Wil een 10" voor er bij.TommieW schreef op zondag 18 mei 2014 @ 22:25:
Als je geen gebruik gaat maken van de stylus, denk ik dat je beter naar een andere tablet kan kijken dan de Note. Wat voor een 8.3 inch tablet heb je nu?
Wat zij je eisen aan een tablet? Als 7 inch niet te klein is, zou je kunnen gaan kijken naar een Nexus 7.
Af entoe profiteren van net iets groter scherm.
Het kriebelt echt om er 1 te halen voor 300 euro.
I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)
en Snippertje hoe bevalt het, en welke Note 2014 is het.Snippertje schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 21:21:
[...]
Ben hem nu aan het flashen, ben benieuwd of ik iets ga merken van meer snelheidZal het hier posten in ieder geval.
Kon het niet laten, om vrijdag om 21:45 nog snel 1 besteld bij de media markt, precies om 9:45 was die binnen. Snelle service!henkyyyyyyy schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 20:34:
Waarom is er zo weinig animo voor dit tablet?
Het kriebelt echt om er 1 te halen voor 300 euro.
Wel ff wennen en alles omzetten.
Vorige Note 10.1 gaat naar de kids.
De "oude" Note 10.1 gaat hier dus naar de dochter.
[ Voor 13% gewijzigd door sjaool op 25-05-2014 09:47 ]
"When you grow up your heart dies"
Zeker nu met een niet al te grote prijs verschil is de note erg aantrekkelijk.
[ Voor 28% gewijzigd door Mabili op 25-05-2014 13:17 ]
Ik heb veel over lag gelezen, maar ook mensen die er geen last van hadden.
Imdb app trailer bekijken -> schokkend beeld. Via Es file explorer een AVI afspelen van mijn laptop -> schokkend beeld.
Spelletje wat ik altijd doe: Clash of Clans. Speelt voor geen meter, veel haperingen en schokkerige animaties.
Dit kan toch niet voor een tablet van normaliter 400-450 euro?
Kan ik hem hiervoor retourneren? Ik heb wel de streepjescode afgeknipt van de doos voor de cashback (nog niet verzonden).
Lijkt me niet de bedoeling. Heb je hem toevallig op spaarstand/'power save mode' staan?Roodey schreef op zondag 25 mei 2014 @ 20:31:
Heb de Note ook gekocht met de cashback. Baal verschrikkelijk van de tablet.
Ik heb veel over lag gelezen, maar ook mensen die er geen last van hadden.
Imdb app trailer bekijken -> schokkend beeld. Via Es file explorer een AVI afspelen van mijn laptop -> schokkend beeld.
Spelletje wat ik altijd doe: Clash of Clans. Speelt voor geen meter, veel haperingen en schokkerige animaties.
Pentaxiaan
Heb jij die 4.4 update al binnen dan? Ik heb hier een Note 2014 4G, maar nog geen update beschikbaar, net nog gechecked...Jorick schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 21:50:
Misschien omdat de meeste mensen die een tablet willen er al een hebben en dus de markt wat dat betreft al redelijk verzadigd is. Ben het met je eens dat €300 voor de Note 10.1 2014 eigenlijk geen geld is, zeker met de update naar Android 4.4 is het een top apparaat. De performance is vooruit gegaan en er is (eindelijk) multi-user ondersteuning. De nieuwe Hancom office is ook lang niet gek, deze is een stuk uitgebreider dan Polaris Office. Daarnaast is Touchwiz ook weer wat opgepoetst en lang zo hinderlijk niet meer. Als je nu op zoek bent naar iets nieuws dan is deze absoluut het overwegen waard.
Nee, even opnieuw opstarten heeft het verholpen.SirNobax schreef op zondag 25 mei 2014 @ 21:12:
[...]
Lijkt me niet de bedoeling. Heb je hem toevallig op spaarstand/'power save mode' staan?
Lijkt me alleen niet de bedoeling dat ik de Note elke dag moet uitschakelen en inschakelen?
Doe ik met mijn andere droids ook niet.
Nee de update was nog niet via Kies beschikbaar maar ik heb de Spaanse ROM van de SM-P600 van sammobile.com gedownload en met Odin geflashed. De CSC (Country Specific Customizations) is anders dan de Nederlandse maar dat maakt niet uit, je kunt de Nederlandse taal kiezen en verder werkt alles hier gewoon. Tegen de tijd dat de officiële Nederlandse update uit is flash ik die er weer overheen maar Samsung kennende kan dat nog wel even duren. Ik heb voor het updaten eerst een back-up gemaakt, toestel teruggezet naar de fabrieksinstellingen, de ROM geflashed en daarna de back-up via Kies weer teruggezet en was binnen een uur á anderhalf uur klaar en weer in de running.renskoenraadt schreef op zondag 25 mei 2014 @ 21:16:
[...]
Heb jij die 4.4 update al binnen dan? Ik heb hier een Note 2014 4G, maar nog geen update beschikbaar, net nog gechecked...
Het eerste wat opviel is dat de tablet sneller aanvoelt en dat er amper tot geen lag meer is. Het scherm springt direct aan als je het toestel uit standby haalt en verder heeft de UI een likje verf gehad en ziet het er allemaal wat strakker uit, vooral het pulldown/notificatie menu is een verbetering. Er is nu eindelijk multi-user ondersteuning aanwezig en zo zijn er nog een aantal verbeteringen die ik alweer vergeten ben. In 4.4 is nu ook Hancom Office te downloaden uit de Samsung appstore, ziet er op het eerste oog goed en uitgebreid uit.
Misschien nog even handig om te vermelden voor dat je de ROM gaat flashen, je kunt vanwege de nieuwe bootloader na het updaten niet meer terug naar 4.3 (of je moet met Nandroid een backup maken) dus mocht je om een of andere reden tegen problemen aanlopen dan zul je het voorlopig met deze ROM moeten doen tot er een nieuwere versie uitkomt. De KNOX warrenty blijft op 0 staan waardoor je de garantie niet kwijt raakt (je moet dan wel een officiële door Samsung ondertekende ROM flashen). Ik heb net even gekeken maar ik kan voor de Note 10.1 2014 met 4G (typenummer SM-P605) nog geen KitKat ROM vinden dus dan zul je helaas moeten wachten tot die uit is.
Is soms lastig te zeggen maar het zou een programma kunnen zijn die op de achtergrond druk bezig is. Meestal zie je dat wel terug bij de batterij statistieken als er een programma abnormaal veel CPU activiteit heeft en dus je batterij leeg trekt. Het zou inderdaad ook kunnen zijn dat je de powersave modus geactiveerd had waardoor de performance logischerwijs minder wordt.Roodey schreef op zondag 25 mei 2014 @ 21:26:
[...]
Nee, even opnieuw opstarten heeft het verholpen.
Lijkt me alleen niet de bedoeling dat ik de Note elke dag moet uitschakelen en inschakelen?
Doe ik met mijn andere droids ook niet.
Daar ga ik ook vanuit. Ik zal het in de gaten houden.Jorick schreef op zondag 25 mei 2014 @ 22:29:
Is soms lastig te zeggen maar het zou een programma kunnen zijn die op de achtergrond druk bezig is. Meestal zie je dat wel terug bij de batterij statistieken als er een programma abnormaal veel CPU activiteit heeft en dus je batterij leeg trekt. Het zou inderdaad ook kunnen zijn dat je de powersave modus geactiveerd had waardoor de performance logischerwijs minder wordt.
Jouw verhaal over 4.4 is in ieder geval positief qua lag.
Zie er naar uit.
PS: Powersave stond uit.
Link naar Sammobile.
Op de Note 10.1 (N8010) zie ik nog geen update.
[ Voor 13% gewijzigd door Gray|IA op 04-06-2014 17:07 ]
Je kan alleen beter niet de software van een 3G model (N8000) op een Wifi-only model (N801X) zetten.Gray|IA schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 17:06:
Ik weet niet of er veel verschil gaat zijn met de duitse versie, maar de duitse werkt gewoon goed
1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro
Wordt inderdaad afgeraden, al zeggen sommige dat het werkt door het bestand 'MODEM_N8000XXUDND2″ file' uit te schakelen. Wacht zelf wel tot de officiële versie er is voor 8010.TommieW schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 19:24:
[...]
Je kan alleen beter niet de software van een 3G model (N8000) op een Wifi-only model (N801X) zetten.
Verwijderd
[ Voor 71% gewijzigd door janvanduschoten op 15-06-2014 18:12 ]
De note 10.1 2014 draait by jullie op een legale (niet beta, en geen garantie vetliezende) kitkat versie?
[ Voor 14% gewijzigd door Frozen op 15-06-2014 18:02 ]
rampage iv extreme-3930 k intel- Corsair H100-2x6970-16 gig g.skill- 2x ssd raid0-1000 wat coolermaster-coolermaster sniper
Merken jullie na de update ook verschil bij het browsen als in: is het automatisch aanpassen van de witbalans verdwenen? Daar erger ik me compleet kapot aan, je ziet het scherm gewoon donkerder worden als er veel wit in de pagina zit, scroll je verder met meer afbeeldingen, dan wordt het scherm weer lichter... Het schijnt een issue te zijn bij TFT-LCD schermen, bij Amoled schermen gebeurt dat bijvoorbeeld niet...
Dus je kan nu via odin (http://odindownload.com/) de spaanse kitkat erop zetten. Vervolgens kan je via de normale update manier (kies) de nieuwe versie erop zetten zonder dat de garantie verloren gaat? En zonder dat de mogelijkheid tot "normale updates binnenkrijgen" verloren gaat?beta-ark schreef op maandag 16 juni 2014 @ 08:52:
Hier gisteren ook via odin de spaanse kitkat op een SM-P600 gezet,en moet zeggen dat ie er niet minder van is geworden,alles gaat nu redelijk snel en zonder lag,en als de de update hier uit komt zet ik die via kies er gewoon wel op.
[ Voor 6% gewijzigd door Frozen op 16-06-2014 14:46 ]
P.S. Gefeliciteerd!

Danku en DankuJorick schreef op maandag 16 juni 2014 @ 17:17:
Zolang je een door Samsung ondertekende ROM van de SM-P600 flashed blijft je KNOX warrenty void op 0 staan en behoud je je garantie. Daarnaast is het nog maar de vraag of ze bij een garantievraag überhaupt wel kijken naar je KNOX warrenty void. Je kunt de Spaanse ROM dus gerust flashen en als straks de officiële Nederlandse ROM (eindelijk) uit komt kun je die er overheen flashen zonder dat je een factory reset hoeft te doen. De normale updates via KIES of OTA werken nog steeds maar zijn gebonden aan de CSC die je op dat moment op je toestel hebt staan.
P.S. Gefeliciteerd!
Dan ga ik mij nu eens even inlezen en wat leuke software flashen
Edit: Een guide gevonden http://www.ibtimes.co.uk/...at-stock-firmware-1449322
Edit2: Gelukt! Het ziet er een stuk beter uit!
[ Voor 10% gewijzigd door Frozen op 17-06-2014 02:15 ]
[...]
Danku en Danku
Dan ga ik mij nu eens even inlezen en wat leuke software flashen
Edit: Een guide gevonden http://www.ibtimes.co.uk/...at-stock-firmware-1449322
Edit2: Gelukt! Het ziet er een stuk beter uit!
[/quo
Dat niet alleen,hij is ook een stuk sneller met alles.
rampage iv extreme-3930 k intel- Corsair H100-2x6970-16 gig g.skill- 2x ssd raid0-1000 wat coolermaster-coolermaster sniper