Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Ik denk niet dat dit het juiste topic is ;)

Ok heb vandaag toch de mk1 update maar zelf geflasht met Odin. Update ging vlotjes en ondanks dat de software eigenlijk voor de us versie is ben ik geen data kwijt.
De verbetering in performance en lag is ook zeker merkbaar.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaizuney
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-09 10:04
Iemand een link naar de firmware, ik wil mijn Note ook wel flashen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:40

TommieW

Numa numa.

zaizuney schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 17:32:
Iemand een link naar de firmware, ik wil mijn Note ook wel flashen :)
Op sammobile.com kan je de firmware waarschijnlijk wel vinden. :)

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• 427 SOHC
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-07 08:52
Vraagje heeft iemand een idee hoe snel de sdcard reader in de note model 2014 is?
Maw heeft het zin om een super snel micro-sd kaartje te gebruiken of is een snel ook goed genoeg en ligt de limiet bij de tablet.

twijfel tussen productreview: Samsung Micro SDXC Pro 64GB Class 10 review door Frag1le en

pricewatch: Sandisk 64GB Extreme microSDXC card

http://be.hardware.info/r...iew-alle-kaarten-op-tafel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 427 SOHC
  • Laatst online: 21-07 08:52
upje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zou fijn zijn als Tweakers snel met een review komt, temeer omdat er nu een hands on is die de gebruikelijke negatieve punten, waaronder de bewuste lag, aankaart. Ik vind de meest opmerkelijke wijziging toch wel het verdwijnen van pak 'em beet 10GB aan gereserveerde ruimte voor Android/Touchwizz......

Ik twijfel erg tussen de Note, iPad Air (iTunes, Youtube is een lachertje, ik stoor mij aan de belachelijke prijzen die voor de immens kwalitatieve kabels worden gevraagd) en de hopelijk snel te verschijnen Nexus 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenner
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13-09 09:47
ik heb sinds gisteren de zwarte wifi 2014 editie. Ik kom van een asus transformer infinity TF700. Ik heb er absoluut geen spijt van. Wat een verschil! Zo moet een tablet werken. Supersnel en vlot. Ik was al bijna gewoon geworden aan de zware lag issues met de transformer en had de hoop al wat opgegeven om een tablet te vinden die gewoon snel is met een vloeiende interface. Ondanks de verhalen over touchwizz lag merk ik zo goed als niets van lag of andere vertragingen. Heb wel onmiddellijk twee updates binnengekregen dus heeft nu de laatste nieuwe versie. De interface loopt super smooth, apps starten onmiddellijk op, animaties gaan stottervrij, net zoals mijn note 3. Ook he geluid uit de stereo speakers is pakken beter dan die armzalige mono speaker van de transformer. Eindelijk skypen en youtuben zonder te zwak volume. De capacitieve toetsen op de bezel zijn wel serieus wennen, zeker in het donker moet je even zoeken naar de back toets, of uitkijken dat je ze niet per ongeluk indrukt. Maar je krijgt er wel een full screen beeld voor terug zonder die zwarte rand met onscreen toetsen, vooral handig bij films enzo.
Batterij duur kan ik nog niet veel over zeggen, heb hem net voor de eerste keer volledig opgeladen. Schermresolutie is echt geweldig, ik zou niet meer terug willen naar een lagere resolutie. Het enige dat ik wat mis is een amoled scherm. Vooral bij video kijken in een donkere kamer zie je de backlight, terwijl het scherm van de note 3 diep zwart blijft. Maar dat weet je als je een LCD koopt natuurlijk, maar ik had het eerlijk gezegd iets beter verwacht. Enig puntje van kritiek dus voorlopig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-05 13:01
glenner schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 09:48:
Vooral bij video kijken in een donkere kamer zie je de backlight, terwijl het scherm van de note 3 diep zwart blijft. Maar dat weet je als je een LCD koopt natuurlijk, maar ik had het eerlijk gezegd iets beter verwacht. Enig puntje van kritiek dus voorlopig....
Leuk om je reactie te lezen. Inderdaad is het contrast duidelijk minder dan Amoled of de nieuwe Nexus 7. Naast elkaar valt je direct op dat er veel detail mist in donkerdere delen op het scherm. Als kijkervaring vind ik de 2014 Note 10.1 wel duidelijk beter dan de Nexus, vanwege het grotere, super-gedetailleerde scherm en betere stereo geluid. Vind het ook een zeer handzaam apparaat, een beetje zoals de iPad Air (maar dan "premium Samsung", zover die combinatie bestaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scon
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-10-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 19:31:
Ik twijfel erg tussen de Note, iPad Air (iTunes, Youtube is een lachertje, ik stoor mij aan de belachelijke prijzen die voor de immens kwalitatieve kabels worden gevraagd) en de hopelijk snel te verschijnen Nexus 10.
Ik zat tot 2 weken geleden met het zelfde dillemma en heb gekozen voor de note 2014. Hoewel de apps veelal beter zijn voor de iPad, is Android een stuk opener wat ook een hoop voordelen biedt. Zo kijk ik graag films via mijn netwerk op een tablet. Echter een film met DTS afspelen op een iPad is een absolute nogo... maar bij een Android tablet werkt het binnen 3 minuten (BSPlayer). Hoewel de iPad air een mooi stuk hardware is, vind ik het geluid van de Note 2014 veel beter (stereo surround vs mono) en kan er een SD kaart in. Ik overwoog ook te wachten op een nieuwe Nexus 10, maar naar allerwaarschijnlijkheid past daar geen SD Kaart in. Bovendien moet ik nog zien hoe lang we moeten wachten in Nederland voordat we het ding kunnen kopen.

Al met al, de nieuwe Note 10.1 2014 is een geweldige tablet ... nu alleen nog betere Apps.

edit: O ja, de batterijduur lijkt dik in orde en de tablet laad ook snel op (gevoelsmatig)... een gebrek wat je bijvoorbeeld ziet bij de Sony Tablet Xperia Z.

[ Voor 6% gewijzigd door Scon op 18-11-2013 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
GSM Arena heeft een vergelijking opgesteld tussen de iPad en de 2014 Note 10.1:

Apple iPad Air vs. Samsung Galaxy Note 10.1 2014: Center of gravity

Hun voorkeur gaat grotendeels uit naar de Note tablet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scon
  • Laatst online: 12-10-2024
Goede vergelijking, spot on.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil een 10 inch tablet met stylus functionaliteit. Ik overweeg om de Galaxy note 10.1 2012 model te kopen, maar twijfel of dat verstandig is.

Het 2014 model valt buiten mijn budget. Bovendien voldoet het 2012 model qua specificaties en prestaties prima aan wat ik nodig heb. Ik twijfel alleen of het slim is om een tablet te kopen waarbij Android misschien niet meer geüpdatet zal worden (is dit inderdaad het geval?)... En wat zijn verder nadelen van het instappen in een verouderd model?

Iemand advies hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02:27
Heb hem zelf en hij bevalt prima, blijft snel en werkt perfect.
Alles werkt zoals het moet dus ik dénk dat je er geen miskoop mee zal doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 21:00
virtua69 schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 22:32:
Heb hem zelf en hij bevalt prima, blijft snel en werkt perfect.
Alles werkt zoals het moet dus ik dénk dat je er geen miskoop mee zal doen.
Heb zelf ook de Note 10.1 2012 versie, werkt bij mij ook prima en snel. Enige dat ik eraan gewijzigd heb is een andere launcher erop gezet (Nova) waardoor ik de touchwiz niet gebruik. Stylus functionaliteit blijft zoals al vaker in dit topic aangegeven gewoon behouden bij het gebruik van een andere launcher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 02 december 2013 @ 22:41:
Ik wil een 10 inch tablet met stylus functionaliteit. Ik overweeg om de Galaxy note 10.1 2012 model te kopen, maar twijfel of dat verstandig is.

Het 2014 model valt buiten mijn budget. Bovendien voldoet het 2012 model qua specificaties en prestaties prima aan wat ik nodig heb. Ik twijfel alleen of het slim is om een tablet te kopen waarbij Android misschien niet meer geüpdatet zal worden (is dit inderdaad het geval?)... En wat zijn verder nadelen van het instappen in een verouderd model?

Iemand advies hierover?
Qua nadelen heb je volgens mij alleen de Android-updates die je niet (lang?) meer zult ontvangen. Ik twijfel zelf momenteel tussen de Samsung Galaxy Note 10.1 2014 en de Asus Transformer Pad TF701. Beide hebben hun voor- en nadelen, maar wat ik wel een nadeel van de (non-cellular) Samsung vind is dat de Exynos chips erg bagger (lees: eigenlijk niet) ondersteund worden in het custom rom wereldje. Je kunt dus ook niet zo heel veel doen aan het feit dat je waarschijnlijk geen update zult krijgen. Correct me if I'm wrong, maar een oudere Note is dan wel een snel daterende aankoop.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Roos
  • Laatst online: 06-07-2020

Iemand advies hierover?
En wat dan nog als er geen updates meer komen, Galaxy note 10.1 doet alles wat hij moet doen en dat doet hij over 5 jaar nog.
Ik vind dat sommige mensen een te grote nadruk leggen op die updates, er komen misschien dan wat handigheidjes bij en misschien werkt je tablet iets sneller.
Als je nu tevreden bent met wat je tablet allemaal kan ben je dat straks ondanks dat er misschien geen updates meer komen ook nog wel.

Ik ben zelf een verwoed gebruiker van de Samsung galaxy note 10.1 en hij bevalt me voor zowel werk en prive prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paul Roos schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 22:00:
Ik vind dat sommige mensen een te grote nadruk leggen op die updates, er komen misschien dan wat handigheidjes bij en misschien werkt je tablet iets sneller.
Gelukkig worden er met elke nieuwe versie ook een paar bugs geintroduceerd zodat men weer vol verlangen naar de volgende update uit kan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Paul Roos schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 22:00:
[...]

En wat dan nog als er geen updates meer komen, Galaxy note 10.1 doet alles wat hij moet doen en dat doet hij over 5 jaar nog.
Als je nu tevreden bent met wat je tablet allemaal kan ben je dat straks ondanks dat er misschien geen updates meer komen ook nog wel.
Ik denk dat je daar _nu_ wel gelijk in hebt, maar een paar jaar (en vele Android-versies) geleden was dat anders. Ik weet nog dat ik een Motorola Milestone (telefoon) kocht waar met veel wachten eindelijk 2.1 op kwam te staan. Maar toen Google al met 2.3 en later 4.0 voor telefoons kwam bleef ik op 2.1 hangen en dat maakte dusdanig veel verschil dat veel apps gewoon niet beschikbaar kwamen voor mijn telefoon. Ik heb het idee dat dat sinds 4.0 opgehouden is: iets wat op 4.4 Kitkat draait, draait ook wel op 4.0. Nu ik dit typ vraag ik me af of met de nieuwe runtime (ART) toch weer een nieuw platform wordt gecreëerd. Ik weet daar technisch niet genoeg vanaf, maar ik hoor het graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-04 22:22
Ik zit met de eerste generatie Note 10.1 nog steeds op 4.1.2. Krijgt de eerste Note 10.1 überhaupt nog een update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
Lol, kijk eens naar een Android, is dat nu echt het zelfde als een volwaardige computer?

Dénk dus zeker dat als je kijkt naar het update beleid van Android dat je updates eigenlijk wat meer op de achtergrond moet plaatsen.
Tuurlijk is het prettig als je even anderhalf jaar mee kan maar wil je echt bij blijven met Android is en blijft het een dure hobby

[ Voor 8% gewijzigd door Virtua op 16-12-2013 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Maar dat is met iOS en Windows toch precies hetzelfde? Op een gegeven moment zullen ook die niet meer worden geüpdate door Apple en Microsoft. Wat dat betreft heb je met Android in ieder geval nog de mogelijkheid om een hele tijd verder te gaan met de nieuwste OS'en door custom roms. Daarom zit ik echt te denken aan de Snapdragon-versie van de Note ipv de Exynos. Als ik dan toch een dure, top of the bill tablet koop, wil ik daar ook wel een tijdje mee verder.

[ Voor 34% gewijzigd door Grrrrrene op 16-12-2013 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jetgadget
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-11-2023
Heb de Note 10.1 nu een tijd in bezit .. misschien dat iemand hier ook tegen aan liep, ik wil graag notes maken met aanklikbare Hyperlinks!
Waneer je exporteert vanuit Snote kan je alleen jpg of pdf kiezen, dat bestand bevatte geen enkele aanklikbare link.
Heel vreemd dat dit niet werkt. Zoek me suf.

---
Je zou op zn minst een lege template moeten kunnen kiezen of alle opties zouden in alle templates beschikbaar moeten zijn, wat nu niet het geval is.. waardeloos die note app.
Stel je doet een rondje internet research en je wilt wat tekst met links (die je later dus ook weer aan kan klikken) opslaan. Iemand daar een andere handige tool voor of een workaround? _/-\o_

[ Voor 37% gewijzigd door jetgadget op 13-01-2014 12:28 . Reden: toevoeging ]

• Virtua
Grrrrrene schreef op maandag 16 december 2013 @ 09:30:
Maar dat is met iOS en Windows toch precies hetzelfde? Op een gegeven moment zullen ook die niet meer worden geüpdate door Apple en Microsoft. Wat dat betreft heb je met Android in ieder geval nog de mogelijkheid om een hele tijd verder te gaan met de nieuwste OS'en door custom roms. Daarom zit ik echt te denken aan de Snapdragon-versie van de Note ipv de Exynos. Als ik dan toch een dure, top of the bill tablet koop, wil ik daar ook wel een tijdje mee verder.
Klopt helemaal.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ookami
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-08-2020
Ik zie dat de update voor nl nog niet uit is. Heeft iemand enig idee wanneer deze beschikbaar komt? Kon het zelf nergens vinden. Ga liever niet aan het flashen op een gloednieuwe tablet, met het risico op garantie etc. Baal wel als een stekker, want één van de grote argumenten om toch voor deze te gaan was de mogelijkheid tot multi user. De fraulein maakt me echt gek door de hele tijd mail/twitter/youtube/facebook uit en in te loggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joo5ty
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-08-2023
Kan je, of heeft Samsung, software om je tablet een soort van de ghost imagen, zodat je bij een herstel exact dezelfde apps, instellingen, hele rambam terug hebt op je tablet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Window
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:23
Een paar weken geleden heb ik van mijn werk de nieuwe Note gekregen. Ik lees al een tijdje mee, en ik ben op zich blij met de tablet, maar ik heb een softwarekwestie waar ik niet helemaal uit kom en twee hardwarepuntjes. Iemand een idee?

Software:
Ik heb verder geen ervaring met Android, dus ik weet niet of dit normaal is, maar telkens als ik iets download (eigenlijk alleen office-bestanden: .docx, .xls, .pdf, .pptx) kan ik het bestand niet direct openen vanuit de statusbalk. Ik zie een downloadicoon en krijg de melding dat het downloaden voltooid is, maar als ik dan de melding aanraak, is de reactie "Kan bestand niet openen". Ik kan het bestand wel openen als ik naar de map met Downloads ga. Ik heb Polaris, Kingsoft Office en Textmaker (trialversie) geinstalleerd, en Adobe reader, dus het zou moeten lukken om iets te openen, zou ik zeggen. Als ik iets wil uploaden naar de Skydrive krijg ik een soorgelijke mededeling: "Kan geselec. bestand niet openen". (Naar Dropbox up/downloaden gaat echter prima.) Hoe los ik dit op? Alle andere meldingen (updates uit de play store, internetmeldingen) zijn aanklikbaar en leiden tot het openen van de juiste app. Ik word er gillend gek van dat ik niet direct in de bestanden kan (ook omdat ik nog niet goed weet hoe ik op een efficiente manier mijn bestanden kan beheren... dus ik moet steeds op zoek.)

Hardware:
- Soms stopt het touchscreen met reageren. Gebeurt meestal als 'ie uit de "slaapstand" komt, maar soms ook middenin iest anders, bijvoorbeeld als ik in een bestand aan het typen ben of in Snote aantekeningen maak. De oplossing is om het scherm uit en weer aan te zetten met de power-knop, maar soms moet ik dit wel twee keer doen.
- Sinds deze week zie ik aan de onderrand van het scherm een dun reepje luchtbelletjes oid verschijnen. Eerst waren het er maar en paar, maar de reep wordt steeds langer. Je ziet ze ook zitten als de tablet helemaal uitgeschakeld zit. Daar waar de belletjes echt het scherm in komen, is het beeld minder scherp (dus het zijn geen dode pixels). Weet iemand hoe dit kan? Ik weet niet of dit gerelateerd is aan het probleem hierboven. Ik weet ook niet of ik dit zelf heb gedaan (en zo ja, hoe?)... maar het lijkt me niet pluis. (En daarom wil ik denk ik een beroep doen op de garantie, waardoor ik ook dezelfde vraag heb als joo5ty).

Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Zo te horen heb je een defect in je tablet.
Die luchtbelletjes zijn namelijk echt niet normaal.
Ik had zelf ook allerlei gekkigheid met de s-pen. Dat bleek te komen door een magneetje in het hoesje dat ik ervoor gebruik. Ik had de tablet vaak op de hoes liggen waardoor de magneet er voor zorgde dat de s-pen niet lekker werkt. Dat is opgelost door de tablet er anders op te leggen.

Voor een backup kun je gebruik maken van Helium. Met deze app kun je al je apps en data in de apps backuppen zonder dat je root nodig hebt. Je moet wel even je tablet met een PC verbinden om Helium te activeren met de PC app. Daarvoor moet je USB debugging aanzetten. De handleiding kun je bij de app vinden. Als je wel root hebt kun je ook Titanium backup gebruiken.
Eventuele foto's en andere storage inhoud kun je er gewoon af kopiëren.

Succes!

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
joo5ty schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 10:39:
Kan je, of heeft Samsung, software om je tablet een soort van de ghost imagen, zodat je bij een herstel exact dezelfde apps, instellingen, hele rambam terug hebt op je tablet?
Zoiets heet een "nandroid" backup.
Daarvoor moet je geroot zijn en kan je vanuit de recovery een volledige backup maken.
Als je die terug zet heb je alles weer terug zoals het was.

Dit is trouwens een Android feature wat op elke gerootte telefoon/tablet kan met custom recovery.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youri1986
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 04-01 20:39
Ik heb sinds kort een probleem met de note. Als ik in de internetbrowser naar mijn favorieten of geschiedenis wil kijken loopt hij vast en krijg ik de foutmelding "internet gestopt". Is iemand bekend met het probleem/oplossing hier van ?

Verwijderd

Goh Tweakers, een hands on met wat negatieve zaken (met de lag als grootste dealbreaker, want dit is een standaard Android ding maar gezien de ervaringen dus niet bij een geupdate Note 2014!) beschrijven is blijkbaar geen probleem maar een recensie....ho maar. Ligt dit aan Samsung of Tweakers? Bij de iPads kwamen de recensies erg vlotjes dus ik ben benieuwd wat er bij de nieuwe Note verkeerd gaat......

Niet dat dit de verkoop zal beïnvloeden maar opvallend vind ik het wel.

• TommieW

TommieW

Numa numa.

Verwijderd schreef op donderdag 26 december 2013 @ 23:11:
Goh Tweakers, een hands on met wat negatieve zaken (met de lag als grootste dealbreaker, want dit is een standaard Android ding maar gezien de ervaringen dus niet bij een geupdate Note 2014!) beschrijven is blijkbaar geen probleem maar een recensie....ho maar. Ligt dit aan Samsung of Tweakers? Bij de iPads kwamen de recensies erg vlotjes dus ik ben benieuwd wat er bij de nieuwe Note verkeerd gaat......

Niet dat dit de verkoop zal beïnvloeden maar opvallend vind ik het wel.
Geachte Redactie
Alsjeblieft. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Window
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:23
rajackar schreef op maandag 23 december 2013 @ 10:46:
Zo te horen heb je een defect in je tablet.
Die luchtbelletjes zijn namelijk echt niet normaal.
Ik heb inmiddels gebeld met de winkel, en dat vonden zij ook niet inderdaad. Duurt alleen minimaal 3 weken voor ik 'em weer terugkrijg...
Ik had zelf ook allerlei gekkigheid met de s-pen. Dat bleek te komen door een magneetje in het hoesje dat ik ervoor gebruik. Ik had de tablet vaak op de hoes liggen waardoor de magneet er voor zorgde dat de s-pen niet lekker werkt. Dat is opgelost door de tablet er anders op te leggen.
Omdat ik al gelezen had over de invloed van magneetjes op de digitizer, heb ik geen hoes met een magneetje gekocht. Dus het is denk ik echt een probleem met het scherm zelf: het doet zich ook voor als ik een vinger of een gewone stylus gebruik.
Voor een backup kun je gebruik maken van Helium. Met deze app kun je al je apps en data in de apps backuppen zonder dat je root nodig hebt. Je moet wel even je tablet met een PC verbinden om Helium te activeren met de PC app. Daarvoor moet je USB debugging aanzetten. De handleiding kun je bij de app vinden. Als je wel root hebt kun je ook Titanium backup gebruiken.
Eventuele foto's en andere storage inhoud kun je er gewoon af kopiëren.

Succes!
Ah, perfect, dank je wel!

@ Youri1986: Nee, dat probleem herken ik niet. Ik weet ook niet direct hoe je het kunt oplossen. Cache wissen? Favorieten backuppen en opnieuw synchroniseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iGadget
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07 11:46

iGadget

Wowsers!

Grrrrrene schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 18:22:
[...]

Qua nadelen heb je volgens mij alleen de Android-updates die je niet (lang?) meer zult ontvangen. Ik twijfel zelf momenteel tussen de Samsung Galaxy Note 10.1 2014 en de Asus Transformer Pad TF701. Beide hebben hun voor- en nadelen, maar wat ik wel een nadeel van de (non-cellular) Samsung vind is dat de Exynos chips erg bagger (lees: eigenlijk niet) ondersteund worden in het custom rom wereldje. Je kunt dus ook niet zo heel veel doen aan het feit dat je waarschijnlijk geen update zult krijgen. Correct me if I'm wrong, maar een oudere Note is dan wel een snel daterende aankoop.
Maar hoe zit dit dan? Is deze source code dan alleen geschikt voor de Snapdragon chips?

"I'll just use my Go-Go-Gadget handbook!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Volgens de licentie voorwaarden moet samsung voor alle kernels de source vrij gevevn.
Maar waar Grrrrrene wss op doelt is dat er bar weinig voor ontwikkeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iGadget
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07 11:46

iGadget

Wowsers!

Zag deze iig al voorbij komen, maar ben benieuwd wat er gebeurt met nieuwe Android releases, met name die releases die Samsung straks zelf niet meer uitbrengt voor de 10.1 2014.

"I'll just use my Go-Go-Gadget handbook!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
Met updates is het bagger, tab 10.1 is nooit meer bijgewerkt, note 10.1 het zelfde.... Is wel iets om over na te denken als je een Samsung tablet koopt.... Mocht je daar waarde aan hechten zal ik zeker een nexus kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 18:29

Iemand advies hierover?
Ik heb hem zelf ook, prima tablet! De laatste uitgebrachte Samsung rom is gebaseerd Android 4.1.2, maar er zijn genoeg nieuwe roms te vinden op XDA. Ik draai zelf OmniROM wat op de laatste Android 4.4.2 gebaseerd is (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2550308). Enige wat je mist is de specifieke Samsung apps. Maar qua apps maakt het verder niks uit welke Android 4.x je draait.

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thnx!

Vraag:
Verwijderd schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 22:11:
Beste redactie,

Hoe werkt het met recensies? Krijgt Tweakers een exemplaar van de fabrikant uit of dient Tweakers hier zelf achteraan te gaan?

Insteek voor deze vragen is het vooralsnog ontbreken van een recensie van de nieuwe Samsung Galaxy Note (2014). De hands-on behandelde wat (negatieve) zaken die blijkbaar niet zo worden ervaren door de gebruikers.

Bij de iPads kwamen de recensies erg vlotjes dus ik ben heel benieuwd waarom die van de Note zo lang op zich laat wachten. Het antwoord heb ik wellicht in het begin al gegeven maar ik ben toch benieuwd!

Let wel, ik ben geen fanboy :)
Antwoord:
WoutF schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 09:34:
Kort antwoord: tijdgebrek. We hebben een testexemplaar van Samsung opgestuurd gekregen, maar net op het moment dat we met tig andere reviews bezig waren die af moesten. Ik had de hoop dat we hem in 2013 nog getest konden krijgen, maar december is met alle feestdagen een maand met maar weinig werkdagen in zitten en we zijn er daarom gewoon niet aan toegekomen.

Ik hoop later deze maand nog een gaatje voor de Note 10.1 te hebben, maar met de CES voor de deur (waar een deel van de redactie weer anderhalve week mee zoet is) durf ik even geen beloftes te doen.
Beetje raar aangezien de Note m.i. dé 1e Android tablet is die makkelijk met de iPad Air mee kan. Lees voor de gein eens deze passages uit de hands on op een testexemplaar op de IFA 2013:

Teleurstellend in de praktijk

Op papier is de Snapdragon 800 dus één van de snelste chips van het moment, en je zou denken dat de Note 10.1 daarom extreem snel en vloeiend werkt. Dat is niet zo. Zolang je eenvoudig met de tablet aan de slag gaat: beetje surfen, mailtje sturen, appje installeren, dan gaat het prima. Gebruik je de Note 10.1 echter intensief door te multitasken, veel programma's tegelijk te draaien en gebruik je zware features zoals Samsungs multiwindow, dan heeft de tablet het opeens heel zwaar.

Wat in ieder geval geen goede zaak is, is dat al die extra features behoorlijk wat ruimte innemen. Zoveel zelfs, dat Samsung niet met een 16GB-model komt, maar de instapvariant voorziet van 32GB aan opslagcapciteit. Daar wordt echter 14,5GB van weggesnoept door de systeembestanden, en dat is bijna crimineel te noemen. Als dat, en de tegenvallende performance die we eerder al noemden, de keerzijde is van al die extra features in TouchWiz, dan zien we liever dat Samsung wat dingen weglaat.

Met name het dikgedrukte deel is interessant aangezien er wel degelijk een 16GB variant beschikbaar is. Ben jij ook zo benieuwd hoeveel GB je dan overhoudt.....iig geen 1GB want de systeembestanden nemen helemaal geen 14,5GB in beslag ;-)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2014 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
Verwijderd schreef op maandag 06 januari 2014 @ 16:01:
Met name het dikgedrukte deel is interessant aangezien er wel degelijk een 16GB variant beschikbaar is. Ben jij ook zo benieuwd hoeveel GB je dan overhoudt.....iig geen 1GB want de systeembestanden nemen helemaal geen 14,5GB in beslag ;-)
Is al eens genoemd in het topic. Je bent een paar GB kwijt. Heb vanwege die opmerking van Wout zelfs direct een screenshot gemaakt toen ik mijn 32GB exemplaar kocht. Toestel ligt thuis, dus screenshot ook. :) Bij de demo-exemplaren op de beurs waar de 2014 Note 10.1 gepresenteerd werd stond er waarschijnlijk van alles pre-installed om zoveel mogelijk te kunnen tonen.

Het schijnt dat de eerste firmware wat problematisch was, al heb ik dag 1 toen ie te koop was in Nederland (maanden terug) niks weinig hiervan gemerkt. edit: Het vertikaal scrollen in de browser deed vreemd.

[ Voor 9% gewijzigd door Ettepet op 08-01-2014 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb sinds kort de galaxy 2014 , vooral om schetsen ook mee te maken. heel fijn met sketchbook pro alleen mis ik kennelijk (of kijk ik niet goed ? ) basisfuncties in.
waaronder :
kunnen tekenen op een transparante achtergrond.
kopieren en plakken van selecties.

zijn dat soort basis dingen tegenwoordig niet meer basis ? of is er een ander programma wat dat weer wel kan ?

hoor het graag :)
arthur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Je zou Photoshop touch eens kunnen proberen. Het is wel betaalde software maar misschien dat het beter voor je werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als het werkt maakt het mij niet uit of ik ervoor moet betalen. vooral niet als het om 8 dollar gaat.
Gisteren zat ik mijn sketches ook al over te brengen naar photoshop alwaar ik aldaar selecties maakte die ik in een nieuw bestand ging zetten om daar weer een transparent png van te maken die ik dan maar vervolgens in indesign ging plakken.

het werkte allemaal wel maar niet de meest elegante workflow.
voordeel wel in indesign is dat ik mijn krabbels en bijbehorende tekeningetjes makkelijk kan resizen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm alleen wel vaag die app photoshop touch. koop ik het , zegt die dat het geinstalleerd is en vervolgens nergens te bekennen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caun
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-08-2024
Ik ben op zoek naar een telefoonabonnement met een Galaxy Note 10.1 2014. Ik dacht dat die er wel waren, maar heel mondjesmaat en verrekte duur.
Het enige wat ik kan vinden is: http://www.gsm.nl/cadeaus...-1-2014-p6000-wifi-white/

Iemand nog een idee?
Ik wil wel een abonnement met belminuten, zodat ik die gewoon in mijn oude galaxy s2 kan gebruiken en ondertussen de Note erbij heb. Lijkt me ideaal voor m'n werk en privé.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Caun schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 15:44:
Ik ben op zoek naar een telefoonabonnement met een Galaxy Note 10.1 2014. Ik dacht dat die er wel waren, maar heel mondjesmaat en verrekte duur.
Het enige wat ik kan vinden is: http://www.gsm.nl/cadeaus...-1-2014-p6000-wifi-white/

Iemand nog een idee?
Ik wil wel een abonnement met belminuten, zodat ik die gewoon in mijn oude galaxy s2 kan gebruiken en ondertussen de Note erbij heb. Lijkt me ideaal voor m'n werk en privé.
Coolblue heeft hem icm abbo: http://www.tabletcenter.n.../samsung-galaxy-note.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piotr123
  • Laatst online: 23:22
Heb een note 2013 (de eerste dus) en wil naar een update toe vanwege niet werkende widgets enz, maar wil wel originele software hebben in welk land zijn ze verder dan hier ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:03

IkWilbert

Het is mij!

piotr123 schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 16:06:
Heb een note 2013 (de eerste dus) en wil naar een update toe vanwege niet werkende widgets enz, maar wil wel originele software hebben in welk land zijn ze verder dan hier ?
Ik gebruik de duitse firmware (DBT)

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e6r6i6c
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 18:10
Lo allemaal. Ik ben erg aan het twijfelen over of ik wel of niet de galaxy note 10.1 2014 ga kopen. En met name het hele lag/prestatie verhaal doet mij twijfelen. Heb al meerdere reviews gelezen en bekeken, maar de lag/prestatie problemen komen hier niet echt duidelijk in naar voren, ze melden het wel, maar heb geen echte duidelijke voorbeelden gezien, behalve dan my magazine met het scrollen wat niet soepel ging.

Nou zou ik graag van jullie willen weten of het nou echt zo erg gesteld is met de lag/prestatie problemen , of juist niet. Ik wil namelijk tijdens de mediamarkt btw dagen een tablet gaan kopen, en dit leek mij wel een hele mooie tablet. Bij voorbaat dank ;)

Don't make me use myself on ya baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeyk2010
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-09 20:30
Als je toch naar de mediamarkt gaat kun je hem het beste testen!
ik heb er zelf geen last van de lag maar heb een hoop uitgeschakeld (zonder te rooten kan dit ook).
Heb boat browser erop staan en alles is zelfs in spaarstand super vloeiend.
ook het bladeren tussen startpaginas gaat vloeiend. Maar goed sommige zijn misschien "te" kritisch en dan is er bij elke tablet wel iets te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seki
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-04-2022
Ben ook aan het twijfelen door dat lag probleem,heb nu een Asus TF700,dit is echt een ramp met de happeringen,alles al uitgeprobeerd.
Dit wil ik niet meer meemaken.
Ga toch mischien wachten tot Sony met een volledig nieuwe tablet komt (Castor).
De laatste Sony tablet werkte al zeer goed,getest in de Mediamarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 17:22
Ik heb gister in de MM nog eens staan spelen met de Nexus 10 en de Note 2014 en ik twijfel nog steeds.

Op basis van de reviews zou mijn vookeur uit gaan naar de Note, zeker omdat ik graag met de stylus werk. Maar de Nexus 10 voelde gewoon veel vloeiender aan.

Heeft iemand trouwens een test gevonden van het verschil tussen de Wifi en de 4G versie van de Note?
Ik ben nieuwsgierig of de 4G versie echt veel beter presteerd?

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:02
Ik heb de Note 10.1 nu een paar maanden in gebruik en heb echt nog nooit last gehad van lag. Ik heb wel na aankoop direct een andere launcher geïnstalleerd, want ik ben geen fan van Touchwiz, dus het zou kunnen dat die lag wel in Touchwiz zit, dat heb ik niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beta-ark
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Anakha schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 10:42:
Ik heb de Note 10.1 nu een paar maanden in gebruik en heb echt nog nooit last gehad van lag. Ik heb wel na aankoop direct een andere launcher geïnstalleerd, want ik ben geen fan van Touchwiz, dus het zou kunnen dat die lag wel in Touchwiz zit, dat heb ik niet getest.
mag ik vragen welke launcher?

rampage iv extreme-3930 k intel- Corsair H100-2x6970-16 gig g.skill- 2x ssd raid0-1000 wat coolermaster-coolermaster sniper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
Ik gebruik Apex, vooral uit gewenning omdat ik die ook al op m'n telefoon had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beta-ark
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Anakha schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 07:29:
Ik gebruik Apex, vooral uit gewenning omdat ik die ook al op m'n telefoon had.
dank u, ga ik die ff proberen.

rampage iv extreme-3930 k intel- Corsair H100-2x6970-16 gig g.skill- 2x ssd raid0-1000 wat coolermaster-coolermaster sniper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e6r6i6c
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 18:10
Ik heb gisteren toch deze tablet gekocht, er is hier en daar wel eens een kleine vertraging, maar het is absoluut niet storend en ik geloof ook wel dat dit door de aankomende updates van Samsung nog word verholpen. Verder ben ik enorm tevreden over deze tablet, hartstikke mooi beeld, imho goede features, al met al een goede allround high end tablet.

Don't make me use myself on ya baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp niet dat mensen commentaar op de prijs kunnen hebben. Ja, het kost genoeg centjes maar is dan ook hét Android alternatief t.o.v. de iPads. En de S pen is niet niks en stuwt de prijs natuurlijk ook wat omhoog.

Nu met de BTW vrije dagen bij Media Markt wordt het iig een stuk aanlokkelijker er 1 aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
Inderdaad, met MM actie en cashback kom je op net iets over €395 euro.
Dat maakt het verschil met een Nexus10 bijvoorbeeld een stuk kleiner, dat extra bedrag is die pen wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta
  • Laatst online: 10-09 18:30

V3g3ta

Fueled by Games!

Ik heb de Note nu ook sinds maandag en het is gewoon een heerlijk ding. Vloeiend, want lag heb ik nog nergens gezien. Voorlopig houd ik hem op stock "Samsung" android en later eens een custom rom proberen. Maar voor €390 is dit veel hardware voor je geld!

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kom jij dan aan 390,- als de btw vrije dagen pas woensdag ingingen?

Ik heb vanmiddag een witte 32gb gehaald. Aangepast aan de onlineprijs (446e, online is ook incl. de fijne thuiskopieheffing) en gelijk naar Essent (staan wat mannetjes bij MM om contracten te verkopen) overgestapt. Dat leverde 175e direct inwisselbaar tegoed bij Mediamarkt op.

Aangezien ik stiekem nog een nieuwe telefoon nodig had gelijk de LG G2 meegenomen. Slechte dag voor m'n portemonnee :-/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta

V3g3ta

Fueled by Games!

Simpel, op woensdag heb ik de btw teruggehaald. En op maandag gekocht omdat er weinig voorraad was en ze niet wisten of er genoeg voorraad was op woensdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Netjes! Ah de fijne regel dat als je product binnen 14dgn ergens (of in de MM) goedkoper wordt aangeboden MM het verschil terugbetaalt. Heb ik ook met m'n tv gehad.

Ik hoorde dat er woensdagavond bij Bijlmer Arena 's avonds een aardige rij buiten stond....ze waren bang dat hun te kopen ding heel snel uitverkocht zou zijn haha.

Een neef van mij was naar MM Amsterdam Noord gegaan om de zwarte te halen....daar was die in de winkel goedkoper (!) dan online, nl. 445,- tegen 454,- online. Bij Bijlmer Arena was de verkoper verbaasd toen ik zei dat er een prijsverschil tussen de zwarte en witte editie zat haha. Uiteindelijk konde ze factuurtjes voor zowel de Note als telefoon meegeven, was online bij elkaar zo'n 35,- goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:30
Heb vandaag de Note 10.1 32GB gekocht bij Mediamarkt, 453 euro en krijg nog 50 retour van Samsung. Kom nu van een iPad Air af maar heb toch liever een android tablet. Mooi apparaat! Lag valt mee alleen in de telegraaf app heb je wel lag.

Hoop dat samsung hun skin gaan fixen want aan de hardware ligt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta

V3g3ta

Fueled by Games!

Nee, dat zal voornamelijk aan Touchwiz liggen. Er zijn al een aantal alternatieve roms zonder de samsung skin, die ook sneller zijn, maar voorlopig bevalt hij me prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
V3g3ta schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 23:22:
Nee, dat zal voornamelijk aan Touchwiz liggen. Er zijn al een aantal alternatieve roms zonder de samsung skin, die ook sneller zijn, maar voorlopig bevalt hij me prima.
Had al gekeken op XDA maar wil voorlopig nog garantie behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 21:00
Meulendijks89 schreef op zondag 02 februari 2014 @ 00:00:
[...]

Had al gekeken op XDA maar wil voorlopig nog garantie behouden.
Alleen een andere launcher installeren scheelt ook al een hoop en dan behoud je wel alle functionaliteiten van de pen. Gebruik zelf al sinds ik mijne (oudere versie van de Note 10.1) heb de Nova launcher. Werkt prima, ook zonder root.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mensen die na het rooten steeds een irritante melding krijgen m.b.t. Supersu: middels Root Explorer (Play Store) even zoeken naar Knox en vervolgens kan je alle zoekresultaten verwijderen.

Ik heb de meeste bloatware gefreezed en gebruik Nova als launcher. Ik heb niet echt gewerkt met Touchwizz dus weet niet of het e.e.a. u wat soepeler werkt. Oh en als je 7x drukt op het build nr (staat onder settings - general - about device) dan activeer je de developer options. USB debugging kan je dan aanzetten en de animation scales evt. uitzetten. Het laatste kan iets uitmaken qua soepele gebruikservaring.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2014 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oomho
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12-09 19:46
Misschien een stomme vraag, maar hoe zie je wat voor processor er in de note 2014 versie zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeyk2010
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-09 20:30
Wifi versie = exynos 5420
Lte/3g versie = snapdragon 800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta

V3g3ta

Fueled by Games!

Of je download de Antutu app en je ziet alle details die je wilt weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rderooij
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-07-2024
Balen.
Heb tijdens de kortingsactie ook gekozen voor een Note 10.1 2014.
Prachtig apparaat.
Maar:
Ik probeer een extra account / profiel aan te maken zodat mijn kinderen er ook spelletjes op kunnen spelen zonder gelijk al mijn applicaties overhoop te gooien.
Maar wat blijkt: Samsung heeft dit uitgeschakeld, je kunt niet meerdere accounts aanmaken.
En dit was nog wel 1 van de redenen om een android te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
Samsung heeft dat niet uitgeschakeld (tenzij ik verkeerd begrijp wat je bedoelt). Pas met de nieuwste update van Android wordt het mogelijk om meerdere gebruikersaccounts op de tablet in te stellen. Helaas heeft Samsung die nieuwste update nog niet in Nederland uitgebracht voor de Note 10.1 (wel al elders) en is voor zover ik weet ook nog niet bekend wanneer dat wel gaat gebeuren. Een oplossing is rooten en een ROM van xda halen, maar dat is misschien wat omslachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Zijn hier al gebruikers van de note 10.1 2014 met een custom rom? En scheelt het veel tegenover de originele rom?

Ik kom van een iPad Air en had beide tablets langs elkaar gelegd met de telegraaf app, op de ipad werkt deze app vloeiend met scrollen maar op de note schokt/lagt de app erg.

Ik heb er een filmpje van gemaakt zal deze zsm posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rderooij
Anakha schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 21:20:
Samsung heeft dat niet uitgeschakeld (tenzij ik verkeerd begrijp wat je bedoelt). Pas met de nieuwste update van Android wordt het mogelijk om meerdere gebruikersaccounts op de tablet in te stellen. Helaas heeft Samsung die nieuwste update nog niet in Nederland uitgebracht voor de Note 10.1 (wel al elders) en is voor zover ik weet ook nog niet bekend wanneer dat wel gaat gebeuren. Een oplossing is rooten en een ROM van xda halen, maar dat is misschien wat omslachtig.
Ik bedoel dit:
http://www.tabletguide.nl...-aanmaken-android-tablet/
Er staat 4.3 op dit tablet, dus het zou moeten kunnen.

Het antwoord van Samsung: dit is uitgeschakeld op Benelux modellen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rderooij
Weet er iemand een custom rom 4.4.2 voor de note 10.1 2014?
ik kan alleen voor de oude note vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

rderooij schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 08:45:
Weet er iemand een custom rom 4.4.2 voor de note 10.1 2014?
ik kan alleen voor de oude note vinden.
Alsjeblieft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rderooij
Tnx, die had ik niet gevonden.

Ik zie er 2 staan.
1 die niet af is en een aangepaste Samsung Rom.
Weet je toevallig of die aangepaste Samsung Rom wel de mogelijheid heeft voor meerdere profielen?
Anders vraag ik het daar in het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
rderooij schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 15:36:
[...]

Tnx, die had ik niet gevonden.

Ik zie er 2 staan.
1 die niet af is en een aangepaste Samsung Rom.
Weet je toevallig of die aangepaste Samsung Rom wel de mogelijheid heeft voor meerdere profielen?
Anders vraag ik het daar in het forum.
Ik zie er geen kitkat 4.4.x rom bijstaan, allemaal 4.3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta

V3g3ta

Fueled by Games!

Er zijn inderdaad nog geen 4.4 rom's, maar ze komen er wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:09
Ben sinds een week ook een in het bezit van een Note 10.1 2014. In oktober de Note 3 aangeschaft. Beide zijn heerlijke apparaten om mee te werken.

Desondanks heb ik op dit moment een ongemak op beide apparaten met betrekking tot het afspelen van video.

Als ik op de Note 10.1 2014 namelijk via Netflix een video kijk dan vindt ik deze alles behalve vloeiend lopen. Af een toe zit er een soort van hikup, stottering in de video. Dit is vooral te zien bij opnames waarin foto's of zgn stillevens worden getoond waarbij de camera beweegt.

Op de Note 3 heb ik hier bv ook last van bij de orginele youtubeplayer.

Voor de rest zijn het superapparaten maar deze ongemakken ervaar ik toch echt als zeer storend.

Mischien meer mensen hier last van? Eventuele oplossingen misschien zelfs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crawl NL schreef op maandag 10 februari 2014 @ 11:15:
Ben sinds een week ook een in het bezit van een Note 10.1 2014. In oktober de Note 3 aangeschaft. Beide zijn heerlijke apparaten om mee te werken.

Desondanks heb ik op dit moment een ongemak op beide apparaten met betrekking tot het afspelen van video.

Als ik op de Note 10.1 2014 namelijk via Netflix een video kijk dan vindt ik deze alles behalve vloeiend lopen. Af een toe zit er een soort van hikup, stottering in de video. Dit is vooral te zien bij opnames waarin foto's of zgn stillevens worden getoond waarbij de camera beweegt.

Op de Note 3 heb ik hier bv ook last van bij de orginele youtubeplayer.

Voor de rest zijn het superapparaten maar deze ongemakken ervaar ik toch echt als zeer storend.

Mischien meer mensen hier last van? Eventuele oplossingen misschien zelfs?
Ja heb het ook..
Zelfs met het afspelen in de youtube app...
Ik vind het vreselijk en irriteer mij er nogal aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta

V3g3ta

Fueled by Games!

Hiermee heb ik totaal geen last, loopt gewoon vloeiend allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
Ik blijf het raar vinden dat zo'n krachtig apparaat moeite heeft met het vloeiend afspelen van een video. Nogmaals ik zie het alleen bij Netflix en bij de orginele youtubeplayer. Als ik youtube kijk via de stockbrowser bijvoorbeeld, dan loopt deze wel gewoon vloeiend.

Ik dacht dat het misschien dan aan de app zelf zou liggen, maar aangezien V3g3ta nergens last van heeft zal dit waarschijnlijk niet zo zijn.

Kunnen bepaalde instellingen/apps hierop van invloed zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta

V3g3ta

Fueled by Games!

Geef me eens een voorbeeld van welke serie of film op netflix op youtube waarbij je het hebt, en op welk tijdstip. Dan kijk ik hetzelfde en eens kijken of dat probleem dan verschijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
Thanks dat je even wil testen. Op Netflix is pas een documentaire verschenen van Auschwitz: Inside the nazi state, van de BBC (aanrader overigens maar dat terzijde). In deze docu worden er vaak foto's vertoond waarbij de camera beweegt, uitzoomt/inzoomt etc. Vooral in die scènes zie ik haperingen, het loopt niet lekker vloeiend.

Het tijdstip maakt volgens mij niet zoveel uit, zaterdag had ik er last van, gisteren (overdag) en vanavond ook nog.

Graag hoor ik jou bevindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

Crawl NL schreef op maandag 10 februari 2014 @ 23:08:
Thanks dat je even wil testen. Op Netflix is pas een documentaire verschenen van Auschwitz: Inside the nazi state, van de BBC (aanrader overigens maar dat terzijde). In deze docu worden er vaak foto's vertoond waarbij de camera beweegt, uitzoomt/inzoomt etc. Vooral in die scènes zie ik haperingen, het loopt niet lekker vloeiend.

Het tijdstip maakt volgens mij niet zoveel uit, zaterdag had ik er last van, gisteren (overdag) en vanavond ook nog.

Graag hoor ik jou bevindingen.
Volgensmij bedoelde hij met "tijdstip", het tijdstip in de film. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
Ach natuurlijk :-)

Eigenlijk komen dit soort scènes de gehele documentaire voor maar in het begin heb je een flyover over een maquette van Auschwitz en daar zie je het al....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta

V3g3ta

Fueled by Games!

Ik weet niet of je deze flyover bedoeld... Maar zo zie ik de 1ste minuut:

Loopt het super vloeiend? nee, maar volgens mij ligt dat aan deze serie, want als ik dit zelfde stukje op de pc bekijk zie ik geen verschil. Zie jij het ook zo, of is het bij jou duidelijk erger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
V3g3ta schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 21:49:
Ik weet niet of je deze flyover bedoeld... Maar zo zie ik de 1ste minuut:

[video]

Loopt het super vloeiend? nee, maar volgens mij ligt dat aan deze serie, want als ik dit zelfde stukje op de pc bekijk zie ik geen verschil. Zie jij het ook zo, of is het bij jou duidelijk erger?
Als eerste wil je even bedanken voor de moeite die je neemt. Topper.

Ik zie nagenoeg hetzelfde, het is bij mij niet erger. Ik had de vergelijking met een PC nog niet gedaan 8)7 maar hij loopt op mijn PC hetzelfde als op de Note 10.1. Wel is het zo dat op mijn Note 10.1 de eerste 10/20 seconden wat erger zijn, daarna loopt hij gewoon lekker door.

Kijk ik nu naar ander materiaal op mijn PC en Note dan zie je inderdaad dezelfde 'haperingen'.

Gisteren trouwens een update gedaan van Netflix en nu staan de ondertitels linksboven in het scherm :X
Ze hebben daar goede betatesters in dienst |:(

• V3g3ta

V3g3ta

Fueled by Games!

Ook op tv is het trouwens hetzelfde. Ligt dus puur aan die serie. En graag gedaan, mocht je nog meer getest zien, just ask!

• yzf1kr
Welkom in de wereld van 24fps. ;)

http://www.projectorcentral.com/judder_24p.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:03

IkWilbert

Het is mij!

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Mooi :) wanneer komt die update beschikbaar voor nederland? Ik heb de WiFi versie, werkt dit anders dan bij de 4G/3G versie?

• nielsn
  • Laatst online: 12-09 17:15
Ik zit te twijfelen om een Note 10.1 2014 aan te schaffen, vooral om aantekeningen te maken tijdens mijn studie. Het viel me op dat de tablets in Duitsland een stuk goedkoper zijn dan hier in Nederland..
De Nederlandse variant heeft 32GB, de Duitse "maar" 16GB. Mijn inziens makkelijk op te vangen met een MicroSD kaartje wat ik nog wel ergens heb liggen.

Wat ik nu nog steeds gelezen heb, is dat de Duitse producten van Samsung eerder nieuwe software update krijgen. Ook zijn er meer custom ROM's voor de 4G/LTE te krijgen omdat deze de Snapdragon SOC heeft.

Omdat ik dicht bij de grens woon is het claimen van eventuele garantie ook geen probleem.

Wanneer ik naar bovenstaande argumenten kijk, lijkt het voor mij de beste optie om voor een Duitse LTE variant te gaan.

Hoe denken jullie hierover? Zie ik misschien iets over het hoofd?

• DM89
Global KitKat update list for multiple devices confirmed by Samsung Poland

http://www.sammobile.com/...firmed-by-samsung-poland/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Op mijn vriendins tablet (tab2) draait het volgende programma:
Software update,
version v5_1209_2_2

Hij heeft eigenlijk alle permissies incl het versturen van smsjes naar betaalde diensten.
Hij staat niet in de lijst van gedownloade apps, wel in running.
is dit een virus?

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

3x3 schreef op maandag 03 maart 2014 @ 00:54:
Op mijn vriendins tablet (tab2) draait het volgende programma:
Software update,
version v5_1209_2_2

Hij heeft eigenlijk alle permissies incl het versturen van smsjes naar betaalde diensten.
Hij staat niet in de lijst van gedownloade apps, wel in running.
is dit een virus?
Officiële Samsung update.

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smok84
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:04
nielsn schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 01:52:
Ik zit te twijfelen om een Note 10.1 2014 aan te schaffen, vooral om aantekeningen te maken tijdens mijn studie. Het viel me op dat de tablets in Duitsland een stuk goedkoper zijn dan hier in Nederland..
De Nederlandse variant heeft 32GB, de Duitse "maar" 16GB. Mijn inziens makkelijk op te vangen met een MicroSD kaartje wat ik nog wel ergens heb liggen.

Wat ik nu nog steeds gelezen heb, is dat de Duitse producten van Samsung eerder nieuwe software update krijgen. Ook zijn er meer custom ROM's voor de 4G/LTE te krijgen omdat deze de Snapdragon SOC heeft.

Omdat ik dicht bij de grens woon is het claimen van eventuele garantie ook geen probleem.

Wanneer ik naar bovenstaande argumenten kijk, lijkt het voor mij de beste optie om voor een Duitse LTE variant te gaan.

Hoe denken jullie hierover? Zie ik misschien iets over het hoofd?
Heeft de duitse LTE uitvoering ook de snapdragon 800?
De nederlandse 4G heeft dit namelijk wel.

De note 10.1 zonder 4G met de Octacore blijkt met de 4 lagere geklokte cores nog wel eens laggy aan te voelen bij simpele handelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Samsung Galaxy Note 10.1 2014 P6050 10.1", 32GB, 4G (zwart) SM-P6050ZKEPHN

Jammer dat deze niet in wit verkrijgbaar is :( maar verder... EEN TOP TABLET..!!!!

Tip: kijk goed rond voor laagste prijs, anders betaal je teveel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskoenraadt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 20:56

renskoenraadt

Like No Other

Zijn er meer mensen die ervaren dat de schermhelderheid in de browser automatisch wordt aangepast, ondanks dat alle features in de software die dit zouden kunnen veroorzaken, uit staan?

Het is geen wereld van verschil, maar je ziet het wel en het is behoorlijk irritant, ik wil gewoon de allerhoogste schermhelderheid en geen aanpassingen daarin...

Op mijn S4 zit een functie 'auto adjust screen tone' (save power by adjusting screen tone according to analysis of images), dus die doet dat niet (meer), maar die functie kom ik op de note 10.1 2014 niet tegen... kan het te maken hebben met het verschil in schermtypen? S Amoled voor de S4 vs TFT LCD voor de Note?

Graag hoor ik jullie ervaringen...
Pagina: 1 ... 15 ... 18 Laatste