Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Steeds meer krijg ik het idee dat 4.2* overgeslagen gaat worden en we straks gelijk 5.0 krijgen. Op diverse fora lees je nog over issues met 4.2* (o.a. bluetooth) waardoor Samsung er misschien geen energie in wil stoppen.

Aan de andere kant, de 4.0* -> 4.1* update duurde ook erg lang :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Laatst online: 13-09 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

Het schijnt dat 4.2 overgeslagen wordt en we meteen 4.3 krijgen. 5.0 is toch weer een stap verder.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Razr schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 18:32:
Steeds meer krijg ik het idee dat 4.2* overgeslagen gaat worden en we straks gelijk 5.0 krijgen. Op diverse fora lees je nog over issues met 4.2* (o.a. bluetooth) waardoor Samsung er misschien geen energie in wil stoppen.
En je denkt dat 5.0 "issue" vrij zal zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-07 17:01
Mja 4.2 op m'n S4 draait als een zonnetje, zou die ook wel graag op de 10.1 draaien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 20:35:
[...]

En je denkt dat 5.0 "issue" vrij zal zijn?
Nee, maar dat bedoel ik ook niet. 4.2* is al weer even beschikbaar en de community wacht al tijden op o.a. een bluetooth fix (check XDA maar eens), maar Google blijft angstvallig stil. Het logisch dat er met elke nieuwe release issues zijn, maar deze zouden normalitier gedurende de tijd vorderd opgelost moeten worden natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JobRos
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-04 21:32
Ik ben van plan om deze week een Samsung Galaxy Note 10.0 te gaan halen.
Nu zie ik staan dat die op 4.0 draait, is het mogelijk om deze zelf makkelijk te updaten/downloaden?
Daarnaast is dit lastig? Aangezien ik heb gelezen dat dit veel verschil uitmaakt!
Nog andere tips om hem te optimaliseren nadat ik hem gehaald heb?

Bedankt! ;)

JobRos#2441

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JobRos schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 14:42:
is het mogelijk om deze zelf makkelijk te updaten/downloaden?
Updaten naar *wat*? Tot 4.1.2 gaat het min of meer vanzelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JobRos
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-04 21:32
Dan weet ik genoeg bedankt
Verwijderd schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 14:56:
[...]

Updaten naar *wat*? Tot 4.1.2 gaat het min of meer vanzelf...

JobRos#2441

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 14:17

migros

Nooit meer een Samsung

Even een klein vraagje: hoeveel beter is het schermende Note ten opzichte van de galaxy tab 2?? Bij de winkel viel mij op dat de Note een net scherper scherm heeft dan de tab 2. Of was dit alleen bedrog? Ik vergeleek namelijk de standaard voorbeeldfoto'S welke op de tabs aanwezig waren en die van de Note waren gewoon scherper en helderder. Volgens de specificaties hebben ze allebei hetzelfde scherm.

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ofthewell
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-06 18:34
Vraagje: Ik zet vandaag mijn 10.1 uit/standby met het powerknopje en even daarna weer aan. Nu is de output van het beeld verstoord. Het lijkt wel alsof ik nu maar vier kleuren tot mijn beschikking heb. Ik heb de tablet al uitgezet, gereset, factorysetting geprobeerd en het beeld blijft zoals omschreven.

Heeft iemand hier ervaring mee of is dit een gevalletje RMA?

Xbox Live: Ofthewell NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:40

TommieW

Numa numa.

Als je er een screenshot van maakt, en die op je PC bekijk, zie je het dan nog steeds?

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kousje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-03 07:02
Als ik een toetsenbord aansluit op mijn note, dan kan ik het toetsenbord niet gebruiken in games.
Komt dit omdat dit voor diverse games niet ingeschakeld is? Of moet ik dit ergens configureren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActaNonVerba
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11-09 11:13
Bedoel je dus een toetsenbord gebruiken net zoals je games speelt op PC? Zover ik nu weet heb ik nooit iemand een game zien spelen op een toetsenbord op een android device. Als je een ps3 controller hebt kan ik je Sixaxis Controller zeker aanraden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:04
Bij sommige games kun je bij instellingen van die game aangeven hoe je het spel wil besturen.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Escrimador
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-08 21:19
Ik kreeg zojuist een update van 128 Mb binnen. Stabiliteitsverbeteringen?

Nog steeds 4.1.2

Only dead fish go with the flow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
Laatste paar dagen wat issues met de note. Wat flikkerend beeld bij video soms. En ook is de wifi weer eens aan het rommelen, switchen tussen de 2.4 en 5g is regelmatig nodig om het werkbaar te houden, al is de wifi nog steeds veel te traag ivt een ipad.
Grootste performance probleem op het moment is het besturingsysteem zelf, de launcher. Het stotteren is merkbaar en soms erg lange wachttijd voor een actie uitgevoerd wordt.

Iemand ervaring met andere launchers op de note? Ik vraag mij af of daar veel te winnen valt. En of ik specifieke note features verlies, zonder pen ondersteuning wil ik niet. Ook het slim sluimeren is erg fijn, lijkt mij ook een touchwiz feature.

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
DinoPK schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 12:49:
Laatste paar dagen wat issues met de note. Wat flikkerend beeld bij video soms. En ook is de wifi weer eens aan het rommelen, switchen tussen de 2.4 en 5g is regelmatig nodig om het werkbaar te houden, al is de wifi nog steeds veel te traag ivt een ipad.
Grootste performance probleem op het moment is het besturingsysteem zelf, de launcher. Het stotteren is merkbaar en soms erg lange wachttijd voor een actie uitgevoerd wordt.

Iemand ervaring met andere launchers op de note? Ik vraag mij af of daar veel te winnen valt. En of ik specifieke note features verlies, zonder pen ondersteuning wil ik niet. Ook het slim sluimeren is erg fijn, lijkt mij ook een touchwiz feature.
Ik heb op zowel mijn S3 als mijn Note 10.1 Apex Launcher.
Wat mij betreft de aller beste gratis launcher. Probeer hem eens.

Als je een andere launcher installeert verlies je je Samsung apps niet hoor.
Het enige wat soms niet werkt zijn touchwiz specifieke widgets.
Maar daarvoor zijn zat alternatieven.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Gister via marktplaats een note 10.1 gekocht. De meneer rookte erg en had ook wat katten dus 2 maal raden.. de tablet stonk, net als de book cover.
Book cover in de wasmachine, oftewel de cover is nu eigenlijk wel overleden.. er zitten nu scheuren in en dergelijke.
Het scherm van de note was bijna helemaal krasvrij d:)b
Voor de note + 32gb kaartje 255 euro betaald. Mwua vond ik best wel redelijk.

Zijn er nog wat tips?
Ik heb zelf nova launcher geïnstalleerd aangezien ik die lekker vind werken. Geen idee of het de beste is maar hij werkt wel okee.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-05 13:01
De nieuwe Note 10.1 zou al te koop zijn..

Zo te zien (weer) alleen de minimum-versie. Ik had mijn Note (met 32gb + 64gb) binnen een dag vol, met 64gb + 64gb houd ik nog wat speelruimte over. Komt die hier wel uit? Ik heb zo'n gevoel van niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zag hem gisteren liggen bij MediaMarkt als demo-model.
Wilde de LG Pad 8.3 kopen, maar na het zien van de nieuwe note echt meteen verkocht.
Nu nog wachten tot hij goedkoper wordt, want 599 is me een beetje aan de hoge kant voor een tablet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:05

St@m

@ Your Service

Heeft iemand nog de aangepaste Ziggo apk voor multiscreen? Link in het topic werkt niet meer.
Nevermind, opgelost

[ Voor 10% gewijzigd door St@m op 07-10-2013 23:30 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
Ik heb de nieuwe Note 10.1 (wit, Wifi) sinds gisteravond en ben er erg blij mee. Erg mooi scherm, compacte degelijke bouw, bloedje snel met een hoop dingen. De lichtjes bij de knoppen (onderaan) zijn wel wat fel. Nog geen storende tekortkomingen kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ettepet schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 12:31:
Ik heb de nieuwe Note 10.1 (wit, Wifi) sinds gisteravond en ben er erg blij mee. Erg mooi scherm, compacte degelijke bouw, bloedje snel met een hoop dingen. De lichtjes bij de knoppen (onderaan) zijn wel wat fel. Nog geen storende tekortkomingen kunnen vinden.
Ik ben ook geïnteresseerd in de nieuwe note 10.1.
Valt er lag te bespeuren? Veel reviews melden dat er soms wat lag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
Ik heb weinig hiervan geconstateerd. Eigenlijk ging vrijwel alles bloedje snel, vooral (tientallen) apps installeren achter elkaar in de Play store.

Ik ben de afgelopen dag naast mijn werk vooral bezig geweest om een multi-touch probleem in mijn Note 3 opgehelderd te krijgen (posten hierover, mislukte pogingen tot live chat met Samsung service, langs gaan bij Samsung HQ en daarna langs een service-center). Ik ga zo verder met mijn 10.1. Ik heb ook een iPad 4 en ben benieuwd hoe goed ie zich in de vergelijking staande blijft houden. Tot nog toe gaat dat aardig gelijk op voor mij, al hebben ze beiden hun eigen sterktes. Moet ook nog even kijken welke teken-apps al goed werken met dit pas net verschenen apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PDF's/slides annoteren, gaat dat goed? Dat is wat me vooral aanspreekt in deze tablet, als student zijnde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
Hoe groot moet dat document zijn en met welk programma?

Met ezPDFReader duurt het telkens hooguit een paar seconde om aantekeningen te maken en verwerken in Galaxy_Note3_Customer_Consultant_Guide.pdf van circa 10MB (102 bladzijden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
Zit te kijken naar Tinker Bell: Secrets of the Wings op de Note 3 en de nieuwe 10.1. Er is wat backlight bleeding aan de rand van de Note 10.1, de video is wat fletser soms dan op de Note 3, logisch, en grote schermveranderingen verlopen iets onrustiger. De bleeding valt bij deze video weg in de zwarte balken boven en onder. Ik heb beide devices op Screen type "Movie mode" staan, de filmpjes spelen synchroon. Speler op beiden is MX Player, met NeoN-custom decoder en DTS-geluidsspoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-09 08:51
Weet iemand hoe ik mijn Note gebruik kan laten maken van mijn 5ghz netwerk? Hij pakt altijd automatisch de 2,4ghz. Op mijn Nexus 7 kan ik gewoon kiezen met welke ik wil connecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Ettepet schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 12:31:
Nice!
Waar heb je hem gekocht? Ik zie hem nog maar weinig aangeboden worden namelijk.
Ik zou het liefst de LTE versie hebben maar die zie ik al helemaal nergens :(

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
rajackar schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 10:14:
Nice!
Waar heb je hem gekocht? Ik zie hem nog maar weinig aangeboden worden namelijk.
Ik zou het liefst de LTE versie hebben maar die zie ik al helemaal nergens :(
Bij de MM, ze hadden inderdaad alleen nog maar de witte Wifi binnen (precies degene die ik zocht). In hun systeem stond verder alleen melding van een zwarte Wifi en een witte LTE. Wanneer die modellen beschikbaar komen wist de verkoper maandagavond nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens de Duitse Saturn zouden ze 11 oktober uitkomen. (http://www.saturn.de/mcs/...916,936558.html?langId=-3)

Op andere websites las ik ook 10 oktober.
Dus wsl morgen of overmorgen. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:14
Bij de MM in Zoetermeer met de nieuwe Note gespeeld en ik merkte helaas duidelijk lag als je wat drukker bezig was met het apparaat.

Zelfs na geheel opstarten duurde het soms 2 a 3(!!!) hele seconde voor er weer iets gebeurde. Volgens de Samsung man die ernaast stond hoort dit niet te gebeuren maar ik heb m toch laten liggen (ik wacht wel tot de prijs wat gezakt is, de firmware op orde danwel een mooi custom ROM ervoor te krijgen is).

Verder was ik wel enorm verbaasd over de schermkwaliteit damn wat een beeld!

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
Ballebek schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 23:58:
Bij de MM in Zoetermeer met de nieuwe Note gespeeld en ik merkte helaas duidelijk lag als je wat drukker bezig was met het apparaat.

Zelfs na geheel opstarten duurde het soms 2 a 3(!!!) hele seconde voor er weer iets gebeurde. Volgens de Samsung man die ernaast stond hoort dit niet te gebeuren maar ik heb m toch laten liggen (ik wacht wel tot de prijs wat gezakt is, de firmware op orde danwel een mooi custom ROM ervoor te krijgen is).

Verder was ik wel enorm verbaasd over de schermkwaliteit damn wat een beeld!
Die lag zegt mij weinig tot niets. Ik heb wel al vrij gauw de Touchwiz launcher vervangen door Apex, S-Voice "dubbel-click" uitgezet enzo. De vorige Note 10.1 was met de oorspronkelijke launcher een waar drama.

Waar kwam je die lag tegen? Ik kan dan even kijken of ik jouw bevindingen kan copiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
Ik heb de handson van Wout nog eens gelezen over de performance van de Note 10.1 (2014 edition) en kennelijk is er veel verbeterd. Niet alleen zijn vrijwel alle scores duidelijk beter (kan door gesjoemel van Samsung komen natuurlijk) maar ook kan ik moeiteloos 2 full-hd films van >5GB tegelijkertijd draaien met nog meer daarnaast. Geen noemenswaardige hapering daarbij gezien.

Behalve wat lichte irritaties omdat je met je linkerhand knoppen indrukt als een applicatie persé in portrait wil draaien (AndEBench bijvoorbeeld), de wat te heldere verlichting van de linker en rechter toets, enige backlight-bleeding op het scherm, de aanwezigheid van de knox-beveiliging die rooten moeilijker maakt, en het grove gebrek aan beschikbare hoezen waar Samsung patent op lijkt te hebben, kan ik zo gauw geen gebreken constateren. Ook de beschikbare hoeveelheid geheugen was 25,66GB bij aanschaf, en niet 14,-nog-wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualjoe
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:11
Ik wil de note opladen met een accupack. Maar ondanks dat de pack 2.1a kan leveren, blijft de note een rode x door de battery imdicator geven. Hij laad wel maar heel langzaam. Met mijn note telefoon werkt het perfect. Waarom vind de note dit niet fijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

weet iemand of het camera geluid ook uit kan? Het is behoorlijk irritant tijdens een presentatie. Op mijn HTC telefoon is dat geen probleem maar ik kan op mijn note de optie niet vinden.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

virtualjoe schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 16:45:
Ik wil de note opladen met een accupack. Maar ondanks dat de pack 2.1a kan leveren, blijft de note een rode x door de battery imdicator geven. Hij laad wel maar heel langzaam. Met mijn note telefoon werkt het perfect. Waarom vind de note dit niet fijn?
Heeft AFAIK iets te maken met dat het geen originele Samsung oplader is.
rajackar schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 11:54:
weet iemand of het camera geluid ook uit kan? Het is behoorlijk irritant tijdens een presentatie. Op mijn HTC telefoon is dat geen probleem maar ik kan op mijn note de optie niet vinden.
Net zoals bij de S3 is de oplossing: rooten en geluidsbestand verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
rajackar schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 11:54:
Geluid uitzetten helpt vaak ook, al root ik in zo'n geval ook liever en hernoem de betreffende audiobestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Thanks. helaas is er volgens mij nog geen root beschikbaar voor de note 2014.
Het geluid uitzetten helpt helaas ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualjoe
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:11
TommieW schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 15:26:
[...]

Heeft AFAIK iets te maken met dat het geen originele Samsung oplader is.
Ik denk dat het USB pin bezetting is. Je kunt er adaptertjes voor krijgen zo lijkt het. Maar eenduidig is de info niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Kan ook aan je battery pack liggen. Ik heb ee niet el cheapo battery pack die ik gebruik met de kabel van een HTC lader en de note laadt op met AC vermelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

root is blijkbaar beschikbaar voor dit toestel nu:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2490805

In US zijn er blijkbaar al 2 software-updates geweest, waarvan de laatste een grote invloed zou hebben op de performantie. Ik heb zelf nog geen enkele update gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
Ik zag de root-mogelijkheid voor de nieuwe Note, maar deze is nog vrij bot. Zo te zien zet ie meteen dat "knox warranty" vlaggetje, dus dan is het beter nog even wachten geblazen op iets beters.

Welke performance problemen worden verholpen met die updates? (ik heb heb zelf geen problemen namelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
Ook de 2014 Note 10.1 heeft mogelijk een multitouch issue, alhoewel deze puur een software bug lijkt:

Multitouch problems on the Note 10.1 ?

Edit: heb deze procedure nog niet op de oude Note 10.1 geprobeerd.

[ Voor 13% gewijzigd door Ettepet op 20-10-2013 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ettepet schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 14:25:
Ik zag de root-mogelijkheid voor de nieuwe Note, maar deze is nog vrij bot. Zo te zien zet ie meteen dat "knox warranty" vlaggetje, dus dan is het beter nog even wachten geblazen op iets beters.

Welke performance problemen worden verholpen met die updates? (ik heb heb zelf geen problemen namelijk)
Hij zou nog 'snappier' worden. Ik heb zelf ook niet echt problemen met lag e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaizuney
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-09 10:04
Ik zit met een dilemma,

de nieuwe iPad air of Samsung note 10.1 editie 2014?
ik heb nu al een Note 3 en ben hier best tevreden van

De grootste contra's tegen de note lijken mij:
* Lag ondanks de zware hardware? reviews: Galaxy Note 10.1: veel potentie, die er niet helemaal uitkomt
* Apple store heeft betere tablet apps dan Android, of is dit nu reeds verleden tijd?

Merci voor de hulp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
Als je de dingen doet waarin de 2014 Note 10.1 excelleert dan zie ik nergens lag. Als je maar domweg van alles gaat doen op de Note en miraculeus verwacht dat Android (of Samsung) er opeens net zo'n vloeiende ervaring van maakt als de ultra-glad gestreken software van de iPad, tja dan zul je vrij gemakkelijk 'lag' vinden. De internet browsers zijn niet van Samsung.

Ik vind die Tweakers handson niet erg accuraat, want er staan een aantal dingen in die ronduit onwaar zijn. Dat naast het onterechte (of inmiddels achterhaalde) verhaal over de lag. Ik kom nergens lag tegen, tenzij bij het browsen.

De gemiddelde app kwaliteit is duidelijk hoger op de iPad, het corrigeren of knippen/plakken van tekst gaat duidelijk beter op een iPad. Werken met een pen is dan weer het beste op de Note, zeker bij het maken van notities (met de app LectureNotes). Film kijken ga je voorlopig niet beter doen dan op de Note, op iets draagbaars dan. Het is een top-scherm.
---

Er is sinds vanochtend een update beschikbaar voor de 2014 Note 10.1, maar nog niet gedownload. Dat vinkje 'Niet automatisch updaten' heeft kennelijk weinig zin want de melding staat direct full-screen voor je snufferd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
Lees ook deze reviews over de nieuwe Note, beiden informatief op hun eigen manier:

http://www.mobiletechrevi...amsung-Galaxy-Note-10.htm (videoreview aanwezig)

Samsung Galaxy Note 10.1 2014 review: Flying first class.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexuzu
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:20
Net firmware updates op de nieuwe note binnengereden. Zit nu op xxubmj6. Merk zeker performance verbetering. Veel van de lag is nu verdwenen.

[ Voor 13% gewijzigd door lexuzu op 24-10-2013 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
Heb net ook de update gedaan. Het enige wat me tot dusver opvalt als verbetering is het scrollen in de default Android browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazalt
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 21:43
zaizuney schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 11:51:
Ik zit met een dilemma,

de nieuwe iPad air of Samsung note 10.1 editie 2014?
ik heb nu al een Note 3 en ben hier best tevreden van

De grootste contra's tegen de note lijken mij:
* Lag ondanks de zware hardware? reviews: Galaxy Note 10.1: veel potentie, die er niet helemaal uitkomt
* Apple store heeft betere tablet apps dan Android, of is dit nu reeds verleden tijd?

Merci voor de hulp :)
Als het gemis van de s-pen geen probleem voor je is dan zou je ook nog even kunnen wachten tot de nieuwe Nexus 10 (van Asus) uit komt (waarschijnlijk wordt die 31 oktober gepresenteerd), dat maakt de keuze dan nog wat moeilijker 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
Bazalt schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 14:21:
Als het gemis van de s-pen geen probleem voor je is dan zou je ook nog even kunnen wachten tot de nieuwe Nexus 10 (van Asus) uit komt (waarschijnlijk wordt die 31 oktober gepresenteerd), dat maakt de keuze dan nog wat moeilijker 8)
Behalve de prijs zie ik hen het niet zo gauw beter doen dan deze (2014) Note 10.1. En als het concurerend genoeg wordt zakt de prijs van de Note mee. Voor een mogelijke daling in prijs zou je dus even kunnen wachten.

NB: Heeft Asus eigenlijk al een goed Android tablet uitgebracht? Ik weet nog dat ik graag iets zoals een "tablet met aanklikbaar toetsenbord + extra accu" had willen aanschaffen, als het goed had gewerkt. Maar het beste wat ik tot nog toe gezien heb is de (nieuw model) Nexus 7. Naast een goed scherm en lage prijs zie ik daarbij vooral multitouchproblemen en een lompe behuizing, en het (naar mijn mening) belabberde AOSP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaizuney
De Asus zou idd heel sterk uit de hoek moeten komen om mij daar te doen over twijfelen.

Zitten de capacatieve toetsen in de weg bij de note 10.1?
Met mijn note 3 raak ik geregeld wel de back toets toevallig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
zaizuney schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 18:47:
Zitten de capacatieve toetsen in de weg bij de note 10.1?
Met mijn note 3 raak ik geregeld wel de back toets toevallig aan.
Ik ben heel blij dat er toetsen op de nieuwe Note 10.1 zitten, maar voor rechtshandigen zitten deze flink in de weg als je in Portrait-mode moet werken. Hopelijk komt daar snel een app of aanpassing voor. Voor de rest geen last, ja, af en toe goed kijken waar de back-toets zit omdat het donker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-07 10:06
Sinds vandaag is de zomertijd afgelopen, en de tablet staat ook op de juiste tijd, en tijdzone.
Maar.......Naast de tijd in de stock weather widget, staat nog steeds het witte zonnetje met die wijzertjes erin, en de klok in de weather widget staat een uur voor.
Wat ik ook probeer (Stad verwijderen, data wissen van de widget - Widget verwijderen en weer toevoegen) dat witte zonnetje blijft erin staan, en de tijd in de widget een uur voor.

Meer mensen met dit probleem, en hoe op te lossen ????

Edit: Opgelost (Hieronder een uitleg hoe)

1) Zet bij de instellingen bij Datum en Klok de datumnotatie naar 12-31-20?? (Serieus !!!)
2) Ververs de weather widget (met de ronde pijltjes onderin), als het goed is staat de tijd in de widget dan goed.
3) Verwijder de stad in de widget, en voeg deze weer opnieuw toe (als het goed is, is dan het zonnetje met de wijzers verdwenen)
4) Zet de datumnotatie weer terug naar 31-12-20??

Klaar
Ik heb dat hier op 4 apparaten zo gedaan, en alle 4 zijn nu goed

[ Voor 36% gewijzigd door TifKag op 27-10-2013 11:27 . Reden: Oplossing gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:47
Is er iemand van de oude note 10.1 over gegaan naar de nieuwe 10.1 2014 editie? Ik twijfel nl enorm om dit te gaan doen: Oude note via marktplaats verkopen tussen de 200 en 250 en dan wat geld bijleggen voor een nieuwe note.

Wat is wijsheid. Gebruik de note op dit moment voor browsen, mailen, twitter, facebook, series downloaden met newsclient enkijken, rtl gemist, npo gemist, mlb baseball, nfl american football.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

fredgroes schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 10:41:
Is er iemand van de oude note 10.1 over gegaan naar de nieuwe 10.1 2014 editie? Ik twijfel nl enorm om dit te gaan doen: Oude note via marktplaats verkopen tussen de 200 en 250 en dan wat geld bijleggen voor een nieuwe note.

Wat is wijsheid. Gebruik de note op dit moment voor browsen, mailen, twitter, facebook, series downloaden met newsclient enkijken, rtl gemist, npo gemist, mlb baseball, nfl american football.
Persoonlijk zou ik het niet doen... Ik vind het te veel geld voor wat je er op vooruit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cassiekai
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:15
Ik heb mijn 5 maanden oude Note 10.1 verkocht voor nog een redelijke prijs. De Note 10.1 viel mij toch behoorlijk tegen zeker in vergelijking met de Ipad3 die wij ook hebben. Ik had behoorlijk last van lag, het scherm is een stuk minder dan die van de Ipad. Verder zijn de Android Apps voor een tablet over het algemeen minder dan die van Ios. Vele worden opgeblazen en indien ze wel geoptimaliseerd zijn voor een tablet dan ziet het er toch vaak wat minder uit dan die voor Ios. Ook het touchscreen werkt gewoon iets minder nauwkeurig, dit merkte ik vooral met typen en scrollen. Al met al was ik dus niet happy met mijn Note 10.1

Ondanks deze ervaring ben ik toch benieuwd naar de nieuwe Note. Deze lijkt van een hele andere orde te zijn dan de oude. Hij lijkt het juist op de door mij bekriticeerde punten een stuk beter te doen. Het probleem blijft natuurlijk wel het Android app verhaal. Omdat ik een Android telefoon heb lijkt mij een Android tablet met hetzelfde besturingssysteem wel handig.

Ik hou het hier in de gaten en ben benieuwd naar de eerste ervaringen! De prijs is trouwens wel aan de hoge kant vind ik.

Cheers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
Voor filmkijken, tekenen en notities maken (met LectureNotes) is er momenteel geen betere optie dan de 2014 Note 10. Voor veel andere dingen zou ik een iPad aanbevelen. Daarom heb ik beiden.

Edit: Ik had nog een heel stuk getypt over dat ie een stuk lichter aanvoelt en beter in de hand ligt, en dat ik er bijna nog een zou kopen (als dat handig uit zou komen). Nu komt er wellicht een 12.2 versie uit bij Verizon (en elders?), met lte, veel sneller geheugen, en in het algemeen wat sneller. Hmm.. zou ik er dan nog een kopen? >:)

[ Voor 56% gewijzigd door Ettepet op 29-10-2013 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaizuney
Ettepet, wat zijn je"veel andere dingen"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
<ingekort>

Als je even je best doet kun je zo zelf een lijstje van apps vinden die beter werken & ogen op iOS.

Ik heb een groot aantal apps op Android en op iOS, dus als je werkelijk een voorzetje nodig hebt dan kan ik je wel wat apps noemen. En ja, de meesten gebruik ik regelmatig of zelfs dagelijks.

[ Voor 26% gewijzigd door Ettepet op 02-11-2013 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaizuney
Ettepet, ik bedoelde het zeker niet aanvallend of zo hoor, ik (en waarschijnlijk ook anderen) wou gewoon weten wat je bedoelde met "veel andere dingen". Enkel apps, of ander gebruiksgemak? Ik vond je replies tot nu toe zeker informatief!

Als ik het goed begrijp gaat het dus vooral over de slechte schaalbaarheid van de huidige generatie android apps voor tablets.

Zoals ik eerder aangaf ben ik aan het overwegen welke tablet ik moet kopen, en ik heb nu eenmaal niet het budget om zowel een note 10.1 2014 als een ipad te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
Mijn excuses dan, beetje teveel cynische, sarcastische mensen op vooral xda om me heen de laatste tijd denk ik.

Er zijn helaas erg veel apps op Android die enigszins afgeraffeld lijken als je ze vergelijkt met de iOS-versie. Van internet browsers (Safari bijvoorbeeld) tot TomTom, Spotify, Ruzzle, Weather Pro, ik kan er zo honderd noemen denk, ze zien er duidelijk beter uit op iOS en hebben vaak meer opties. Alleen als Apple bedacht heeft dat je met minder opties beter af bent (???) dan zit je enigszins klem qua mogelijkheden. Veel apps heb je niet eens voor Android, zoals sommige coole afstandsbedieningsapps, duurdere Oxford woordenboekapps, SkySafari, "Paper by 53", en dat is nog zo uit mijn hoofd.

Vanuit eigen bevindingen zeg ik daarom dat de nieuwe Note 10.1 heel duidelijke voordelen biedt op een aantal vlakken, maar dat je voor de rest waarschijnlijk beter een iPad zou nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaizuney
Bedankt voor de duidelijke info.
ik denk dat ik er op ga gokken dat zowel Google als Samsung in het komende jaar een inspanning zullen doen om samen met developers het niveau omhooggevallen te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga waarschijnlijk morgen de Note 10.1 2014 kopen in Duitsland.
De 16GB wifi versie voor 499 euro.
Twijfel alleen of 16GB wel genoeg is, natuurlijk gaat er een extra micro sd kaart bij, maar toch vraag ik me af of dit snel genoeg is op zware app's en full HD films af te laten spelen, of dat je hier echt het interne geheugen zelf nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
Wat kost de 32GB versie daar, of is die moeilijker verkrijgbaar?

Ik zou zelf idd voor de 32GB versie gaan als dat kan.

Edit: ik zie dat ie hier 521 euro kost (16GB versie), en de 32GB uitvoering 575 euro.

[ Voor 56% gewijzigd door Ettepet op 31-10-2013 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee of ze die daar hebben, zowel op saturn.de en mediamarkt.de is er geen 32GB te koop.
Dus 32GB zou me 75 euro meer gaan kosten, wat ik liever in een goede SD kaart steek.
Maar dan moet die SD kaart wel snel genoeg gelezen kunnen worden door de Note.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-10-2021

T.E

Gister gespeeld bij de bcc met de galaxy note 10.1. Aardig onder de indruk. Voorheen altijd een ipad gehad. Maar ga van het hele apple afscheid nemen.
Vind de prijs alleen een beetje aan de hoge kant. Nu 575 euro voor 32gb.
Heb nu een ipad mini 32gb. Daar zou ik nog wel zeker 300 euro voor vangen.
Ik wacht de nieuwe aanbiedingen van morgen af van de saturn en mediamarkt.

Ps: zou er nog een 8 inch versie komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
Ik verwacht dat de komst van de nieuwe iPad's voor een daling in prijs gaat zorgen, ook is er binnenkort de Nexus 10.

De kans is groot dat de goede prestaties van de iPad Air (zowel in snelheid als gewicht) Samsung enigszins verrast hebben, om het zachtjes uit te drukken. De 'retina' iPad mini 2 wordt al helemaal een geldmagneet, al komt die later. Met de feestdagen niet ver vooruit ben ik heel benieuwd hoe snel en hoever ze hun prijzen zullen aanpassen.

Met geruchten van zelfs een 12.2 inch versie is het zo goed als zeker dat er een vervolg komt op de populaire 8 inch Note. Die gaat het nog zeer moeilijk krijgen, tenzij ze de prijs flink verlagen of er bijvoorbeeld een Amoled scherm bij doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ettepet schreef op zondag 03 november 2013 @ 11:41:
Ik verwacht dat de komst van de nieuwe iPad's voor een daling in prijs gaat zorgen, ook is er binnenkort de Nexus 10.

De kans is groot dat de goede prestaties van de iPad Air (zowel in snelheid als gewicht) Samsung enigszins verrast hebben, om het zachtjes uit te drukken. De 'retina' iPad mini 2 wordt al helemaal een geldmagneet, al komt die later. Met de feestdagen niet ver vooruit ben ik heel benieuwd hoe snel en hoever ze hun prijzen zullen aanpassen.

Met geruchten van zelfs een 12.2 inch versie is het zo goed als zeker dat er een vervolg komt op de populaire 8 inch Note. Die gaat het nog zeer moeilijk krijgen, tenzij ze de prijs flink verlagen of er bijvoorbeeld een Amoled scherm bij doen.
Samsung verrast ?????
Doe eens normaal.
Apple heeft de IPAD niet dunner en lichter gemaakt maar de techniek.. (lees schermen , etc.)

Schermen komen niet van APPLE en de CPU is ontwikkeld door APPLE en gemaakt door Samsung..
Samsung verrast nou echt niet hoor...

Daarbij is mijn IPAD Air al meerdere keren uit zichtzelf gaan booten.. en kan ik de iphone 5S vaak niet op tijd opnemen omdat het scherm niet reageert op de slide beweging..(zie voor veel meer info op de apple discussie forum)

Nee hoor Samsung is verrast 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
Verwijderd schreef op zondag 03 november 2013 @ 20:09:
[...]

Samsung verrast ?????
Doe eens normaal.
Apple heeft de IPAD niet dunner en lichter gemaakt maar de techniek.. (lees schermen , etc.)

Schermen komen niet van APPLE en de CPU is ontwikkeld door APPLE en gemaakt door Samsung..
Samsung verrast nou echt niet hoor...

Daarbij is mijn IPAD Air al meerdere keren uit zichtzelf gaan booten.. en kan ik de iphone 5S vaak niet op tijd opnemen omdat het scherm niet reageert op de slide beweging..(zie voor veel meer info op de apple discussie forum)

Nee hoor Samsung is verrast 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7
Misschien is het een optie om je eigen suggestie te volgen en wat normaler te reageren? Bedankt alvast.

Samsung heeft geen inzage in hoe de cpu er intern uitziet, ze "persen" :) de chip alleen maar. Het zou me weinig verbazen als het hele productieproces streng bewaakt wordt door Apple.

Ik ben zelf positief verrast, net als Anand, van AnandTech tijdens zijn zeer uitgebreide review. Op de lelijke bezel en het krappe RAM-geheugen na is het een knappe prestatie. De prijzen zijn nu hier ook iets gunstiger geworden (nu 90 euro per verdubbeling van de opslagcapaciteit).

Ik ben nog steeds blij met de Note 10.1 hoor, het zijn wat mij betreft verschillende apparaten met ieder hun kwaliteiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanochtend de nieuwste firmware update geflashed via Odin.Het is de Amerikaanse rom maar die heeft gewoon de Nederlandse taal dus hier prima te gebruiken.Multi user is nu enabled en de note 10.1 2014 is nu nog smoother in gebruik dan hij al was.De lag waar ik zelf slechts minimaal tegenaan liep is nu volledig weg.De nieuwste software is ook gewoon te rooten dus alle apps in multiwindow en alle apps in pen window mode kun je mooi weer aanzetten!!

Voor de mensen die de note ook geroot hebben kijk eens naar deze apps dan hoef je niet steeds dat venster te tekenen met de spen om apps te draaien in een floating window!!!:

Google Play: PEN Window Launcher
Google Play: PEN Window Manager

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaizuney
Aartvv, heb je dan niet je knoxx counter getriggered?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet als je de Amerikaanse software erop zet via odin.Wel als je daarna je tablet root.Maar in mijn geval vind ik root toegang belangrijker en ja mijn knox counter staat dus inmiddels op 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mohawk0618
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-08 15:45
Hi all,

Weet iemand of de oude note 10.1 een update krijgt? Aangezien de internals hetzelfde zijn als de Galaxy S3 (die wel een update naar 4.3 krijgt), verwacht ik dit ook.

[ Voor 8% gewijzigd door mohawk0618 op 05-11-2013 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

zaizuney schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 00:24:
Aartvv, heb je dan niet je knoxx counter getriggered?
Je Knox counter triggert alleen als je de firmware aanpast. Aangezien de Amerikaanse software nog steeds gewoon officiële software van Samsung is, zal dit niet je Knoxx counter triggeren. Zodra je er een custom kernel (en misschien ROM, dat weet ik niet zeker) er op zet, zal Knox getriggerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scon
  • Laatst online: 12-10-2024
Na lang wikken en wegen (Xperia tablet Z/ Ipad Air/ wachten op Nexus 10/ Samsung Note 10.1 2014) de Samsung Note 10.1 2014 aangeschaft (555,- bij Dixons met kortingsactie). Nog niet zo heel veel tijd mee gespendeerd, maar de eerste indrukken zijn erg positief. Ik merk totaal niets van lag alles loopt zeer soepel. Het scherm is ronduit geweldig, ik vond het in de winkel mooier dan bovengenoemde verkrijgbare tablets, dan neem je de wat goedkoop aandoende materialen op de koop toe en tevens het feit dat de tablet iets zwaarder is (70 gram geloof ik). Wifi lijkt zeer sterk en ik heb zonder enig probleem full HD films kunnen afspelen over mijn netwerk (BSPlayer) zelfs gelijktijdig met bluetooth aan. Geen enkel probleem met DTS, wat een verademing na mijn iPad mini (en voorheen Tranformer Prime). Het geluid uit de speakers is mooi helder en voller dan zowel de Ipad Air als de Tablet Z. En stereo surround... "eat your hart out" Apple. Tel daarbij op dat het geheugen uit te breiden is met een micro SD en de tablet een zeer uitgebreide stylus geintegreerd heeft en zie daar de keuze is gemaakt... blij mee (tot nu toe dan ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scon schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 11:33:
Na lang wikken en wegen (Xperia tablet Z/ Ipad Air/ wachten op Nexus 10/ Samsung Note 10.1 2014) de Samsung Note 10.1 2014 aangeschaft (555,- bij Dixons met kortingsactie). Nog niet zo heel veel tijd mee gespendeerd, maar de eerste indrukken zijn erg positief. Ik merk totaal niets van lag alles loopt zeer soepel. Het scherm is ronduit geweldig, ik vond het in de winkel mooier dan bovengenoemde verkrijgbare tablets, dan neem je de wat goedkoop aandoende materialen op de koop toe en tevens het feit dat de tablet iets zwaarder is (70 gram geloof ik). Wifi lijkt zeer sterk en ik heb zonder enig probleem full HD films kunnen afspelen over mijn netwerk (BSPlayer) zelfs gelijktijdig met bluetooth aan. Geen enkel probleem met DTS, wat een verademing na mijn iPad mini (en voorheen Tranformer Prime). Het geluid uit de speakers is mooi helder en voller dan zowel de Ipad Air als de Tablet Z. En stereo surround... "eat your hart out" Apple. Tel daarbij op dat het geheugen uit te breiden is met een micro SD en de tablet een zeer uitgebreide stylus geintergreerd heeft en zie daar de keuze is gemaakt... blij mee (tot nu toe dan ;) ).
Ik krijg vandaag de 4G/LTE versie met de Snapdragon 800 i.p.v. de Exynos cpu..
Heb ook de IPAD Air en kan de komende dagen mooi eens kijken wat mijn voorkeur heeft.

Edward

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h199
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-07 18:11
Hoi

iemand een idee hoeveel vrije ruimte je hebt op de 16GB 2014 editie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat mij opvalt is de achterkant...Deze is niet strak maar heeft hier en daar wat bubbles.. (onevenheden)
Dit zie je met name heel erg goed als het licht er op een bepaalde manier overheen valt.

Iemand dit ook op zijn 2014 edition ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E

T.E

Bij bol.com is de prijs nu gezakt naar 569 euro ( was gister nog 575 )
Vraag me af hoelang het duurt voor hij nog goedkoper word.

En de 50 euro cashback kortingsactie op de note 10.1... is zeker alleen voor het oude type?
Eventueel nog btw korting acties komende maand ergens?

Bij dixons momenteel 555 incl. de 20 euro korting die er nu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaizuney
Mijn note 10.1 2014 4G is vandaag toegekomen, gebruiken jullie screen protectors?
Is het nodig? Werkt de pen nog goed dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scon
  • Laatst online: 12-10-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 16:44:
Wat mij opvalt is de achterkant...Deze is niet strak maar heeft hier en daar wat bubbles.. (onevenheden)
Dit zie je met name heel erg goed als het licht er op een bepaalde manier overheen valt.

Iemand dit ook op zijn 2014 edition ?
Nee, maar bij mijn exemplaar zat de chromen rand er niet geheel netjes op. Ik heb mijn 2 dagen oude tablet zojuist dan ook omgeruild bij Dixons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ookami
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-08-2020
Zie ik het nu goed dat alleen de 4g versie de snapdragon 800 krijgt en dat de normale versie het moet doen met de Exynos 5420 :( Was eigenlijk van plan hem na het werk te gaan halen, maar dan nog maar even wachten totdat er ook normale tablets zijn met een snapdragon 800.

EDIT: En ik zie net dat er geen HDMI op zit + alleen usb 2.0.

[ Voor 10% gewijzigd door Ookami op 06-11-2013 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h199
zaizuney schreef op woensdag 06 november 2013 @ 13:54:
Mijn note 10.1 2014 4G is vandaag toegekomen, gebruiken jullie screen protectors?
Is het nodig? Werkt de pen nog goed dan?
Hoeveel van de storage wordt er gebruikt door de tablet zelf ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E

T.E

Vraag me af, als je een Samsung Galaxy Note 3 zou kopen, of je dan nog gebruik zou maken van een 10 inch tablet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaizuney
T.E

Ik heb een note 3, ik denk dat de note 10.1 vooral voor mijn echtgenote zal zijn :)

Ik zal hem wel gebruiken om de krant en zo te lezen, omdat het nog iets makkelijker leest dan op m'n note 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ookami schreef op woensdag 06 november 2013 @ 14:50:
Zie ik het nu goed dat alleen de 4g versie de snapdragon 800 krijgt en dat de normale versie het moet doen met de Exynos 5420 :( Was eigenlijk van plan hem na het werk te gaan halen, maar dan nog maar even wachten totdat er ook normale tablets zijn met een snapdragon 800.

Bij de Wifi 16GB versie zit gewoon HDMI (MHL) op hoor. Het werk iig met een goedkope chinese kabel voor mijn S4. Je tv zal echter wel 2 zwarte balken links en rechts tonen ivm de resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaizuney
h199 schreef op woensdag 06 november 2013 @ 16:48:
[...]

Hoeveel van de storage wordt er gebruikt door de tablet zelf ?
5.63gb zonder cache

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h199
Bedankt voor de informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Ookami schreef op woensdag 06 november 2013 @ 14:50:

Zoals gezegd werkt hdmi via mhl gewoon.
Ik zou trouwens niet te hard trekken aan het chip verschil. De exynos presteert qua cpu prima. Op xda loopt een draadje waaruit blijkt dat het verschil minimaal is en de exynos soms zelfs iets sneller is. Lte had ik graag gehad maar ik vind het prijsverschil te groot en tether nu vrolijk via mijn 4g telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
Ik heb voor mijn note 10.1 de book cover (zowel origineel als imitatie).
Maar ik merk dat door de gebruikte magneetjes (het is erger bij de imitatie cover) de spen niet helemaal goed reageert.
Zodra de cover eraf is regeert hij prima.
Hebben jullie ervaring met soort gelijke hoesjes, maar dan zonder magneetjes?

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-09 10:22
Ik heb momenteel al mijn Apple spul te koop staan (vind de koers van Apple steeds minder worden na het wegvallen van Jobs). Ik vraag me af of ik mijn macbook pro 13"+Ipad 3 kwa gebruik kan vervangen door de note 10.1
Ik gebruik mijn macbook pro nu voornamelijk voor surfen/mail/wordpress (website van mijn praktijk)/lichte photo aanpassingen (plaatjes voor website resizen bijv)/licht office werk en media. De Ipad gebruik ik nu voor wat surfen en youtube in bed. <-- vandaar dat deze voor mij overbodige apparaten te koop staan.

1 goede tablet om naast mijn Nexus 5 te functioneren zou voor al mijn prive+zakelijk gebruik moeten volstaan denk ik.

Zijn hier mensen die hetzelfde gedaan hebben? Tablet als vervanger laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

Als je veel met Office werkt, en dan bedoel ik meer voor het maken van werkstukken/rapporten (bijvoorbeeld), dan raad ik je alsnog een laptop aan. De tekstverwerkers van Android/iOS laten nog te wensen over, vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
TommieW schreef op maandag 11 november 2013 @ 08:42:
Als je veel met Office werkt, en dan bedoel ik meer voor het maken van werkstukken/rapporten (bijvoorbeeld), dan raad ik je alsnog een laptop aan. De tekstverwerkers van Android/iOS laten nog te wensen over, vind ik.
Verder dan een briefje naar een collega of huisarts/specialist en wat simpele spreadsheets kom ik niet. Kan dat altijd al prima met Google docs doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ookami
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-08-2020
Persoonlijk zou ik altijd voor en en gaan. Al moet ik zeggen dat met een blauwe tand toetsenbordje en een muisje erbij de meeste dingen prima gaan. Voor langere werk-sessies neem ik toch altijd de laptop.

@rajackar: Thanks voor de info. Was me teveel blind aan het staren op theoretische cijfers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Ookami schreef op maandag 11 november 2013 @ 09:29:
Persoonlijk zou ik altijd voor en en gaan. Al moet ik zeggen dat met een blauwe tand toetsenbordje en een muisje erbij de meeste dingen prima gaan. Voor langere werk-sessies neem ik toch altijd de laptop.

@rajackar: Thanks voor de info. Was me teveel blind aan het staren op theoretische cijfers.
En en is voor mij overkill, meeste werk doe ik achter mijn desktop op mijn werk, de wat kleinere dingen die ik thuis doe zijn de dingen die ik hierboven heb beschreven. Het is overkill gebleken om EN een goede desktop op mijn werk te hebben EN een Macbook pro EN een Ipad. Dat is 1 machine teveel.
Mijn Apple spullen staan inmiddels te koop en ga me als alles verkocht is eens op oa de Note 10.1 orienteren (Love Android).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

-TheNose- schreef op maandag 11 november 2013 @ 09:04:
[...]

Verder dan een briefje naar een collega of huisarts/specialist en wat simpele spreadsheets kom ik niet. Kan dat altijd al prima met Google docs doen.
In dat geval zou ik zeker een Note 10.1 aanraden! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Ik heb er nog een laptop van de zaak bij maar ik merk dat ik die bijna niet meer gebruik sinds ik de note heb.
Ik gebruik de laptop alleen nog voor het typen van lange teksten of het maken van PowerPoint presentaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Eerst moet wel mijn Apple spul verkocht worden...dus als jullie iemand weten? :P
Pagina: 1 ... 14 ... 18 Laatste