Gaaf hoor, lekker bezig!
kijk in de grondverf, dat betekend dat het einde in zicht komt 
KUTGW
KUTGW
Ircghost schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 13:46:
Gaaf hoor, lekker bezig!
jahaa schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 14:12:
kijk in de grondverf, dat betekend dat het einde in zicht komt
KUTGW
thanksJochemd13 schreef op zondag 29 december 2013 @ 14:42:
Goede update weer! Ga zo door!
[ Voor 3% gewijzigd door mrc4nl op 06-01-2014 00:34 ]
ora et labora
Weer een kleine update, ik ben langzaam aan m in elkaar aan het zetten.maar eerst nog wat verdwaalde foto's ik had ze blijkbaar overgeslagen . de verf op de achterste plank had ik eerst met de kwast aangebracht, maar ik vond dat er teveel kwaststrepen in de verf stonden, dus had ik een roller gepakt en daarme de verf glad gestreken. ik was alleen vergeten de roller eerst over plakband te laten gaat om de pluisjes te verwijderen, nu zaten ze in de verf met de schuurmachine en daarna weer in de aflak meer ventilatie gaten, zodat er een airflow van voor naar achter ontstaat. 1. aftekenen zagen die zit ik wilde beide fans op èèn kanaal aansluiten, ik had een klein stukje printplaat, 2 fan aansluitingen op gesoldeerd en aan het einde moest een kabel met een connector komen ik had een tijd geleden een speciale tang gekocht voor het netjes dichtknijpen van dit soort aderhulzen maar de tang was te groot voor deze kleine fan pinnetjes. maar goed hij zit. paar kleine dingetjes. 1. er zat een stukje vuller in de connector, die moest eruit. het bovenblad was nog iets te groot , aan de achterkant moest er nog een klein randje vanaf de onderkant is nu ook wit (gewoon dat het iets meer reflecteert, t hoeft iet netjes) hier kun je de ventilatoren zien zitten inc de kabel, maar ook de hoekijzers die worden gebruikt om het blad vast te zetten en aan te trekken (dus geen kieren) Het moederbord tray komt onder een kleine hoek te staan. hij zweeft niet er moest nog een ondersteuning krijgen. en dat dus op 3 plekken even kijken hoe het staat niet veel later had ik alle spullen weer binnenshuis gezet en was ik bezig met opbouwen maar de pc had er weinig zin in: geen beeld, dus had ik de videokaart even snel in een ander pc gezet op te testen, hij bleek prima te werken in die setup ah dit was de boosdoener het blad kon er op zucht, kabeltje is losgeraakt, moest weer vast meer probleem oplossing, zonder nvidia driver kreeg ik windows wel aan de praat, maar de ingebouwde lan poort vond het nodig om aan te geven dat er geen kabel was aangesloten (de leugenaar dus meer testen op een plek waar ik makkelijker kan sleutelen/ zover ik heb kunnen testen geeft èèn pci-riser problemen. probleem is dat met èèn riser de videokaart op de kop moet liggen om te werken ![]() tot heden is het nog niet opgelost |
ora et labora
Meerdere risers geven vaak problemen, dit heb ik in andere buildlogs ook voorbij zien komen. Het schijnt alleen te werken met heel goed geshielde risers. Die zijn echter nogal prijzig (enkele tientjes per stuk)
Absoluut erg mooi! Zeker het kleurgebruik bevalt mij zeer goed. Ga je nog de losse kabeltjes die nu nog over het mobo lopen wegwerken om het helemaal netjes af te maken?
ps. Ik zou wel een muismat gebruiken om je lak niet te beschadigen...
Ziet er goed uit! Zou graag nog wat meer gedetailleerde foto's van het eindresultaat willen zien!
[ Voor 6% gewijzigd door Bielie993 op 21-01-2014 10:41 ]
Mooi gemaakt hoor! Alleen vind ik die risers echt spuug lelijk zo. Geef ze eens een mooi blauw kleurtje, past goed bij de rest
Jeez nice zat ook aan te denken om een desk build te maken. Skipp het maar
wat een zieke desk !
FX6300 4Ghz - H100i - Gigabyte GA-970A-UD3P - XFX HD 6870 - Crucial Ballistix 2x4GB - FD Core 1000 Modded (work in progress)
het wegwerken van kabels is toch aardig gelukt? alleen beetje jammer dat mn toetsenbord bedraad isdeus4 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 03:30:
Absoluut erg mooi! Zeker het kleurgebruik bevalt mij zeer goed. Ga je nog de losse kabeltjes die nu nog over het mobo lopen wegwerken om het helemaal netjes af te maken?
bij dezeBielie993 schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 10:41:
Ziet er goed uit! Zou graag nog wat meer gedetailleerde foto's van het eindresultaat willen zien!
en de rest natuurlijk ook bedankt voor de complimenten.
mn desk zit in elkaar maar is niet "af" De moederbord tray moet nog een kleurtje krijgen en mn cardreader is afgebroken, dus er moet een nieuwe in.ik ben ook nog niet helemaal tevreden over de ventilatoren, ze zijn niet allemaal aangesloten en sommige maken veel herrie (ze ratelen als het ware)
Als laatste heb nu ik veel opbergplek voor dvd's maar geen enkele optishe drive
dan nu de foto's ik krijg het maar niet voor elkaar om goed ogende foto's te kijgen, ze lijken nu van die snapshots.
ik wil nog wat meer oefenen.
ora et labora
Respect voor je werk! En dat effect van die voorkant.
Leuke desk, je hele vooruitgang in 1 trek door met plezier gelezen. 
Natuurlijk handig om zoveel gereedschap te hebben, maar je moet er ook mee kunnen werken, goed gedaan!
Natuurlijk handig om zoveel gereedschap te hebben, maar je moet er ook mee kunnen werken, goed gedaan!
Nog een likje verf over je muren en je bent settled!
Wauw, erg goed gedaan! Het wit verlichte vak in combinatie met het zwarte blad is erg strak.
Life is too short to drink bad whisky
Het is alweer een tijdje stil geweest. Mijn inzending voor de wedstrijd is afgerond. Maar er zijn nog wel kleine aanpassingen gedaan,waaronder privacyfolie.
ik had 2 verschillende gekocht, de èèn was 50% lichtdoorlatend de andere 35%

na wat uitproberen leek mij de 35% het mooiste. De folie had èèn lijmkant die met een dun laagje folie was beschermd. De folie moest nat worden gehouden zodat het niet plakte

daarna moest de glazen plaat ook nat worden gemaakt

de folie met de lijmkant naar onder op de natte plaat gelegd en met een stukje rubber netjes gladgestreken zodat het meeste water er onderuit geperst werd en de lijm begon te werken
de folie was natuurlijk met een flinke overmaat aangebracht, bij de facetjes moest de folie nog netjes op maat worden gesneden:

en hier zie je de folie in werking:

en met licht aan:

helaas zag je de volgende dag allemaal kleine puntjes in de folie zitten, vermoedelijk stof.
Ondanks de glazen plaat brandschoon was, is er toch tijdens het plakken stof op de lijm of plaat gekomen.
Ik heb de volgende dag de folie eraf getrokken, een douche genomen, en direct na het douchen de folie verwerkt in de badkamer. De hele badkamer was in mist gehuld. dus stofvrij.Daarna met de douchkop alles goed nat gehouden en opnieuw geplakt. er waren geen puntjes meer te zien, enkel een paar kleine luchtbelletjes die vanzelf weggaan.
Een ander dingetje was de metalen tray. Het was van onbehandeld staal, dus het zou op ten duur gaan roesten. en dat wil ik niet
eerst de bovenkant met korrel 400 opgeschuurd en met de kwast blauwe verf aangebracht.
ik had 2 verschillende gekocht, de èèn was 50% lichtdoorlatend de andere 35%
na wat uitproberen leek mij de 35% het mooiste. De folie had èèn lijmkant die met een dun laagje folie was beschermd. De folie moest nat worden gehouden zodat het niet plakte
daarna moest de glazen plaat ook nat worden gemaakt
de folie met de lijmkant naar onder op de natte plaat gelegd en met een stukje rubber netjes gladgestreken zodat het meeste water er onderuit geperst werd en de lijm begon te werken
de folie was natuurlijk met een flinke overmaat aangebracht, bij de facetjes moest de folie nog netjes op maat worden gesneden:
en hier zie je de folie in werking:
en met licht aan:
helaas zag je de volgende dag allemaal kleine puntjes in de folie zitten, vermoedelijk stof.
Ondanks de glazen plaat brandschoon was, is er toch tijdens het plakken stof op de lijm of plaat gekomen.
Ik heb de volgende dag de folie eraf getrokken, een douche genomen, en direct na het douchen de folie verwerkt in de badkamer. De hele badkamer was in mist gehuld. dus stofvrij.Daarna met de douchkop alles goed nat gehouden en opnieuw geplakt. er waren geen puntjes meer te zien, enkel een paar kleine luchtbelletjes die vanzelf weggaan.
Een ander dingetje was de metalen tray. Het was van onbehandeld staal, dus het zou op ten duur gaan roesten. en dat wil ik niet
ora et labora
Ziet er geweldig uit, knap werk hoor!
Maar euh, wat is er met de waterkoeling gebeurt?
~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~
ik had niet erg veel plaats voor radiatoren, dat was het eerste punt en ten 2e hij draait prima op alleen luchtkoeling. ik ben niet zo'n overclocker.Imprezzion schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 00:11:
Maar euh, wat is er met de waterkoeling gebeurt?
ik heb alle benodigde spullen gewoon in de kast liggen, misschien komt er ooit een 2e build. tot die tijd ben ik tevreden met wat ik heb
ora et labora
The Cooler master wedstrijd is afgelopen en de winnaars zijn bekend, zoals verwacht heb ik niets gewonnen.
Maar blijkbaar wel meer votes binnen geharkt dan een paar andere mods. En dat zonder te werven
Maar blijkbaar wel meer votes binnen geharkt dan een paar andere mods. En dat zonder te werven
[ Voor 34% gewijzigd door mrc4nl op 24-02-2014 13:25 ]
ora et labora
enorm mooie build
ben zelf niet zo'n desk bouwer omdat ik mijn pc graag "portable" houd 
maar deze is wel erg goed gelukt!
maar deze is wel erg goed gelukt!
Deze ziet er echt heel erg schön uit! Prachtig!
Misschien is dit al eerder gezegd, maar is het niet mooier als je die pci riser ook verft?
verder nice build
FX6300 4Ghz - H100i - Gigabyte GA-970A-UD3P - XFX HD 6870 - Crucial Ballistix 2x4GB - FD Core 1000 Modded (work in progress)
Mooi staaltje doorzettingvermogen! Goed gedaan en mooie computer en desk eraan overgehouden!
“Most people gaze neither into the past nor the future; they explore neither truth nor lies. They gaze at the television.” - (Radiohead)
mooi hoor.
ziet er super netjes uit