e
luidprekerstandaards
De oude standaards zijn gepromoveerd tot brandhout, ze waren lelijk grijs, de achterkant was kaal.
En de bovenkanten zaten los. Weg ermee, ze doen afbreuk aan mn build

.
Ik weet niet of ik überhaupt foto's heb gemaakt van het maken van de standaards, maar ik kan ze iig niet vinden

ik heb alleen plaatjes van het eindresultaat. Wel kan ik vertellen wat ik heb gedaan.
Het was tijd voor en nieuw ontwerp. Het moest modern zijn, en dus geen vierkante blokkendoos. Gebogen vormen zijn erg mooi, maar heel erg moeilijk te maken. Ik koos voor een trapezium vorm, ook omdat veel moderne luidprekerzuilen van achter smaller zijn dan voor.
Toen wat het even rekenen hoe groot de vier planken zouden moeten zijn ,en niet te vergeten: onder welke hoek ze moesten gezaagd worden, 4 planken per standaard, betekend 8 stuks in totaal.
Het in elkaar zetten gaat erg moeilijk omdat als je ze op elkaar legt het geheel instort. Met veel moeite heb ik met houtlijm schroeven en lijmklemmen de planken enigszins netjes op elkaar gekregen en vastgezet. De hoeken verschillen een klein beetje tussen de 2 standaard, ze zijn niet helemaal gelijk.
Nu ik 2 holle kokers had moest ik de bovenkant maken door een oversized stuk te pakken, erop te leggen en de contour afgetekend uitgezaagd en vastgeschroefd.
Om de luidsprekers in dezelfde stijl te krijgen als de kastjes, heb ik stukken hpl precies op maat gezaagd,ingesmeerd met contactlijm en opgeplakt, 1e kant ging goed, 2e was een drama. Het zat scheef en ik probeerde te corrigeren. :n da gaat niet. Ik heb de stukken ervan los moeten trekken waardoor de lijm achterblijf op het hpl en op het hout

rotlijm voor kleine stukken, als het te groot is is het prima spul, maar anders

. Ik heb het opgelost door een nieuw stuk te zagen en met kit te bevestigen.
Want met kit kan je rustig corrigeren. De rest van de zuilen zijn dus met kit gedaan ( ik had aardig wat kokers nodig) maar het werkt zoooooo veel lekkerder. Als laatste heb ik met de dremel elk uitstekend randje weggeslepen. Dit is het resultaat: